Ajax en Tadić ontbinden contract en nemen afscheid van elkaar

door Jesse ter Haar 1143

Bron Ajax.nl

Ajax en Tadić ontbinden contract en nemen afscheid van elkaar

door Jesse ter Haar 1143

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax en Dusan Tadić hebben per direct afscheid van elkaar genomen, zo brengt de club naar buiten via Ajax.nl. Club en speler hebben elkaar gevonden in een overeenkomst over het ontbinden van het contract van de Serviër.

Het vertrek van de Serviër komt niet volledig uit de lucht vallen. Wel is het snel gegaan sinds de eerste berichten over een potentieel afscheid van de linkspoot. Tadić zou ontevreden zijn geweest over het door de Ajax-leiding gevoerde beleid en zou zijn toekomst laten afhangen van de transfers in de komende periode. Na gesprekken met Sven Mislintat echter, wacht Tadić die converstaties niet meer af.

Vrijdagochtend verschenen de eerste berichten over dat Tadić uit zou zijn op de ontbinding van zijn tot medio 2024 lopende contract bij Ajax. Hij wilde wegens een gebrek aan kwaliteit in de spelersselectie immers versterkingen zien bij de Amsterdamse club, maar hoefde daar voorlopig niet op te rekenen. De clubleiding wil immers eerst spelers verkopen alvorens men aan inkomende transfer kan gaan denken. Op die manier lijken Tadić en Ajax niet langer op hetzelfde ambitieniveau te verkeren.

Op de website van de club geeft directeur voetbalzaken Mislintat uitleg over het vertrek van de captain. 'Dusan heeft ons te kennen gegeven dat hij zijn lopende contract hier in Amsterdam wilde beëindigen. Sinds zijn komst in 2018 heeft hij jaar in jaar uit laten zien hoe belangrijk hij was voor het team, zowel binnen als buiten het veld stond hij er als een echte leider. Voor Maurice Steijn en zijn staf is het daardoor bovendien een aderlating dat hij nu wegvalt.'

Tadić bij Ajax

De erelijst van Tadić bij Ajax is er een om duizelig van te worden. In de zomer van 2018 kwam hij over van Southampton en in zijn eerste seizoen stond hij met de club in de halve finale van de Champions League. In totaal kwam hij tot 241 wedstrijden in het shirt van Ajax en was hij bij 217 doelpunten direct betrokken. Verder werd hij driemaal kampioen met de club, won hij twee keer de beker en wist hij in 2020 beslag te leggen op de Johan Cruijff Schaal.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

AgeM +939

Als men over wil gaan op rendementspelers zoals hier vaak genoemd , dan zullen die labtops van die figuren die dat model hanteren toch bijna ontploft zijn bij het invoeren van de naam TADIC .
Het heeft er toch alle schijn van dat dat allemaal gelul is en dat het toch draait om makelaars , die zoveel mogelijk spelers willen transfereren en fee willen vangen .
Heel AS staat vol van transfergeruchten en spelers die niks toevoegen .Dus veel Magalan
Jammer Ajax

17-07-2023 11:16

BokkieBokstra +11372

Hoop op een mooie afscheid van tadic net als timber. Kijk al uit naar het nieuwe seizoen met hoop eigen jeugd. Geen hoge verwachting maar een leuk team waar plezier in zit

16-07-2023 13:49

Techno303 +2669

De enige die nog 100% wist te geven afgelopen seizoen is ook pleiten.

Gênant om dit op deze manier te laten gebeuren. Denk dat Tadic al snel heeft dat hockey clown en die Duitser het niet beter gaan maken bij onze club.

16-07-2023 09:28

Weloveajaxxx +1205

Het zal een appart gezicht zijn om dusan in een ander club tenue te zien spelen.

15-07-2023 19:14

pafo +1131

Na het vertrek van timber, tadic, kudus, alvarez en Klaassen en misschien nog 1 of 2
Blijft er weinig kwaliteit over!
Zeker geen spelers om het echte Ajax spel te spelen.
Mis management!

15-07-2023 16:18

BloeddonorAjax +855

Dat wordt een 5e plaats aankomend seizoen ben ik bang...

15-07-2023 14:24

Ferd +38681

tijd voor een nieuw infuus. Ajax wordt namelijk gewoon kampioen

16-07-2023 12:49

jarra +5289

Sutaaaloooooo

15-07-2023 14:04

DieNase +7176

Sutalo > Ajax?

https://www.telegraaf.nl/sport/1904886624/ajax-richt-pijlen-op-josip-sutalo

15-07-2023 14:04

Yaeron +6382

Ik mis die tijd wel man. Tadic én Blind halen. Paar jaar later Antony. Ook nog Martinez halen, Tagliafico, Haller. Wat een tijd.

15-07-2023 13:49

Sjaakvaak +26610

Martinez en Tagliafico waren relatief kleine aankopen, hadden zich echt nog niet bewijzen toen ze binnenkwamen. Antony en Haller was ook een pure gok.

Mooie tijden, daar niet van. Maar het beeld van hen bij binnenkomst stond in schril contrast met de status waarmee ze hier weer vertrokken zijn. Ergo, Tahirovic kan net zo'n grote verrassing worden. Hij kan natuurlijk ook een Orejuela worden. Dat is en blijft de gok.

15-07-2023 14:40

jerryisthename +32155

Bedankt voor al je strijd, passie, inzet en liefde voor onze prachtige club, Dusan! Ouwe held en strijder! 🤍♥️🤍
En bedankt voor al je assists en goals! En voor die legendarische wedstrijd in Madrid 🤩
Er werd geschiedenis geschreven die avond - Real was nog nooit zo vernederd thuis in Europa, qua spel en uitslag!

Heel veel succes bij je nieuwe club en kom maar lekker terug bij Ajax als je carrière erop zit. ❌❌❌
Lekker de jeugd trainen, als trainer van Jong Ajax of als assistent bij het eerste.

Wijze beslissing van Tadic, want hij zal niet alles meer spelen, ondanks zijn nog steeds vele assists. Hij wordt gewoon ouder en speelde persoonlijk gewoon ook echt minder vorig seizoen - veel balverlies helaas, minder balvast, passjes werden minder, werd nog trager en was minder scherp voor de goal. Is niet erg, is normaal als je ouder wordt. Het gaat er dan om dat je iig nog passie en strijd toont, dat deed hij.

Ik ben iig blij als ik aan hem terugdenk, aan al die mooie momenten die hij ons heeft gegeven.
Hij is na Litmanen voor mij de grootste echte Ajacied die uit het buitenland kwam.

Het ga je goed, Dusan!!! ♥️

15-07-2023 13:45

oudzuid2 +7294

ik vind dit toch wel ernstig hoor... eerst Blind afgelopen winter, nu Tadic op deze manier. dan is er toch wel iets heel erg fout aan het gaan qua beleid, als twee van je meest trouwe spelers ons cluppie op deze manier moeten verlaten

15-07-2023 13:39

LukaLitmanen +82518

Géén enkele competitiewedstrijd gemist, vele prachtige assists en iemand met een overzicht wat wereldtop is gecombineerd met uitstekende leiderschapsstijl.


Mensen die zijn vertrek bagatelliseren, hebben er geen klap van begrepen.

15-07-2023 13:35

Betuwe85 +21154

Gaan een hoop assists missen dit jaar poeh

15-07-2023 13:35

LukaLitmanen +82518

Davy kan dat makkelijk opvangen.

Heeft maar liefst 5 assists in 96 eredivisie wedstrijden sinds zijn terugkeer.

15-07-2023 13:36

jollie18 +9978

Urby word assistent trainer van JA

15-07-2023 13:30

ajaxfanmarcel +1469

Na het debacle van afgelopen seizoen moet je juist gebrand zijn om te presteren. Hoor hoe bassey, Bergwijn en Brobbey zich opstelde en praten. Zelf eerder op de training om klaar te zijn. Het resultaat gebeuren op de veld en tadic was mede schuldig aan het slechte resultaat. Daarnaast bijna heel seizoen slechtste speler van veld. Alleen door dat hij niet gewisseld werdt heeft hij hooge statistieken.

Begrijp mij niet verkeer ben echt een tadic fan. Maar dit voelt naar vluchten omdat hij aanvoelde dat er varandering gaande is. En niet in voordeel van hem. Qua speelminuten en garantie. Daarom hij zo op breuk heeft aangespoord. Nogmaals het is een gevoel. En we gaan tadic zeker missen.

15-07-2023 13:29

Techno303 +2669

Haha Bassey, Bergwijn en Brobbey zijn vooral heel goed met de mond, al kan je je dat ook afvragen. Zijn een stel slappe mannetjes die denken dat ze al heel ver zijn. Kan je wel als eerste op de training verschijnen… maar wanneer je keer op keer onzichtbaar bent in wedstrijden heb je nog geen idee wat je nu moet trainen om daadwerkelijk beter te worden. Kan je op de training nog zo goed zijn, dat boeit mij niks, ik wil het zien in wedstrijden en dan vooral tegen toppers niet tegen een voldendam
Of Excelsior

16-07-2023 09:34

Weloveajaxxx +1205

Spijtig dit

15-07-2023 13:21

JanBiesbos +29417

🥲Met het afscheid van Dusan Tadic zijn alle Ajacieden die op 5 maart 2019 in actie kwamen tijdens het iconische Champions League-duel met Real Madrid vertrokken. De Amsterdammers triomfeerden destijds met 1-4 in Estadio Santiago Bernabéu.🥲

15-07-2023 13:19

C14 +22524

Dat wordt dus ergens cashen, want zijn volgende club zal minder groot zijn dan Ajax, maar meer te besteden hebben, of meer over hebben voor hem. Plus vele miljoenen tekengeld.

Zijn goed recht natuurlijk wel.

Wel jammer dat hij het zo speelt alsof het aan de aanpak en gebrek aan daadkracht van Ajax ligt, om zo contractontbinding voor elkaar te krijgen. Dat lijkt er althans heel sterk op.

15-07-2023 13:02

Panna +5064

Spelen in de zandbak!

15-07-2023 13:16

edbe +190

bye bye bye niemand zal erom treuren, next

15-07-2023 12:54

ajax4ever001 +18712

Nepsupporter na alles wat hij voor Ajax heeft betekend moet jij je diep schamen want hij verdient wel wat meer respect

15-07-2023 13:09

Patrick67 +9624

En hij is mede verantwoordelijk voor de gigantische puinhoop die we nu hebben.

15-07-2023 13:16

JanBiesbos +29417

Wat praat je nu voor poep?

15-07-2023 13:20

Panna +5064

Praat voor jezelf!

15-07-2023 13:17

RFHK +12903

Terug naar FR12 gap. Oppleuren

15-07-2023 13:26

AlmightyAjax +5883

Tadic is een legend. Begin je moet te spoelen

15-07-2023 13:47

Daminem +401

Het vertrek van Tadic is begrijpelijk, maar wel een aderlating. Ajax moet echt op voetbal intelligentie scouten. In ons gouden jaar hadden we een perfecte mix van slimme spelers (Tadic, Blind, Frenkie, de Ligt), technisch hoogwaardige spelers (Neres, Mazraoui, Ziyech) een zeer goede keeper (Onana) en bikkels (Tagliafico, Huntelaar). Als ik dat toch vergelijk met wat we nu hebben. Allemaal technische of fysiek sterke voetballers zonder voetbalintelligentie (Bergwijn, Alvarez, Wijndal, Brobbey, Sanchez, Bassey), een beperkte keeper en spelers die wel willen, maar het niet lukken (Klaassen, Taylor). Het is niet voor niets dat een Hato zo snel kan aansluiten. Zo'n Martinez, Antony en Haller waren op de juiste manier gescout. Vooral de eerste en laatste waren slimme spelers

15-07-2023 12:54

C14 +22524

Tadic in zijn betere jaren zou een aderlating nu zijn, maar al tijden geen schim meer van, ook mentaal laat hij het afweten. Dus ik heb er geen enkel probleem mee.

Het lijkt erop dat er onder Steijn helaas relatief veel lange ballen en voorzetten gegeven zullen worden, dan heb je een kopsterke spits nodig. Die kan dan als vervangen van Tadic dienen.

15-07-2023 13:05

Maracana +1980

Waar ik vooral aan moet denken: hij is de laatste van die legendarische avond in & tegen Madrid…

15-07-2023 12:52

Weloveajaxxx +1205

En de beste op het veld toen

15-07-2023 13:22

BaasBaas +8411

Denk dat Klaas Jan Huntelaar toch ook wel aardig wat bepaald samen met Sven bij de club omtrent spelers. Die kan perfect inschatten of een speler als Tadic die 6,5m salaris nog waard is. Ik hoop zo erg dat Klaassen ook weggaat en liefst ook Bergwijn en Kudus. Zelf hoop ik dat Alvarez blijft. Omdat hij altijd 110% geeft en de perfecte nieuwe aanvoerder is.

15-07-2023 12:49

#WZAWZDB +2574

Ik vind dat ajax erg overdreven en paniek achtig is naar 1 jaar geen CL. Volgensmij staan we nog altijd er goed voor?

15-07-2023 12:48

BaasBaas +8411

Tja niet mega goed, we moeten eerst verkopen om te kunnen kopen en onze selectie is niet bepaald goed op orde helaas. Als Timber, Kudus en Alvarez weg zijn heb je eigenlijk alleen Berghuis over die 2 jaar geleden (toen het nog goed ging) in de basis stonden.

15-07-2023 12:50

Koekie87 +21030

Ik denk meer dat Mislintat een fiasco als vorig jaar wil voorkomen door miljoenen uit te geven aan allerlei middelmaat en dat je dan aan het einde van de rit met lege handen staat.

15-07-2023 13:02

Techno303 +2669

Maar wanneer je nog zo een seizoen als afgelopen gaat mee maken dan kan je wel roepen we zijn voorzichtig maar dan haalt de realiteit je heel snel in

16-07-2023 09:36

Slang3 +46234

ik denk dat ze ook vooral willen voorkomen dat mocht het nu mis gaan je volgende zomer niet helemaal in de afgrond bent, Mislintat heeft hier niet voor 1 zomer getekend.

15-07-2023 13:15

Ajaxbrl +14005

Ik denk dat ze alle grootverdieners verkopen en ze verder gaan met een heel jong elftal + een paar halfbakken aankopen, in andere woorden welkom terug in de Frank de Boer periode.

15-07-2023 12:45

FreeThulli +6029

Ik kan mezelf totaal niet vinden in de enigzins depressieve reacties hier. Tadic was een goede speler inderdaad, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een voetballer te zien als held.

Als Tadic geen 4mio per jaar bij ons had kunnen verdienen, dan had hij nu nog lekker ergens middenmoot PL gespeeld. Clubliefde is er altijd maar tot op zekere hoogte.

Tadic is bijna 35 en er was een niet geringe kans dat hij dit jaar bij tijd en wijle op de bank had moeten plaatsnemen. Voor dat salaris moet je gewoon altijd basis spelen (geldt overigens ook voor Bergwijn, die veel te weinig heeft laten zien). Het doorselecteren van Tadic, mits er redelijk adequate vervangen wordt gehaald, heeft in mijn optiek meer voor- dan nadelen.

15-07-2023 12:42

BaasBaas +8411

Helemaal eens. Helden hebben voor mij echt een andere betekenis. Hij krijgt dus 6,5m per jaar. Naja voor dat geld zou ik ook altijd alles geven en als een bezetene trainen andere motiveren. De skills had heeft hij van god gekregen.

15-07-2023 12:51

Dubbelvla +8549

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen traan heb gelaten om dit nieuws. Ja Tadic was geweldig, maar zorgde mede ook voor één van de grootste problemen van vorig seizoen: geen mogelijkheid om aan een vast elftal te bouwen. Hoe lang hebben we het wel niet met hem geprobeerd op rechts? Hoe lang hebben we wel niet gespeeld zonder echte afmaker in de spits omdat hij op 9 stond maar zich continu liet terugzakken. Het werkte soms, maar was vaak vooral berust op toeval en individuele kwaliteiten.

Zijn veelzijdigheid deed hem rondzwerven, maar wat je liever hebt zijn gewoon duidelijke rollen. Hopelijk heb je met Bergwijn nu gewoon een vaste linksbuiten en voelt hij daar vertrouwen in. Hopelijk heb je met Brobbey gewoon een vaste spits en blijft ie fit (onmogelijke missie, maar toch).

Met Kudus een beetje hetzelfde: rechts buiten? 10? Spits? Leuk die zwervende spelers en je kunt een soort amazing totaalvoetbal vol wisselingen proberen neer te zetten, maar laten we vooral lekker terug naar de basis en gewoon proberen 10 wedstrijden achter elkaar met dezelfde opstelling te spelen. Systemen, patronen, gewoontes. Zou fijn zijn.

15-07-2023 12:17

Ozymandias +159568

Haha, Verweij met een nieuwe hit: Klaassen, Álvarez en Kudus willen bij Ajax vertrekken omdat Tadić weg is. Handig zo'n "Ajax watcher" die niet doorhad dat Álvarez en Kudus al vorige zomer wilden vertrekken. Het zou trouwens wel handig zijn als Ajax zo van Klaassen afkomt.

15-07-2023 12:14

Freddy +11544

Klaassen heeft afgelopen seizoen toch ook al geroepen dat hij meer wou spelen?

15-07-2023 12:24

YoungLeur +862

Wie komt er in aanmerking voor rugnummer 10?

15-07-2023 12:10

ajax4ever001 +18712

Klaassen(sarcasme)

15-07-2023 13:10

Dubbelvla +8549

Ik wilde net een opstelling maken met wat we nu nog over hebben om een punt te maken dat we nog steeds gewoon een sterke selectie hebben en dat het probleem vooral een sterke trainer is die de mannetjes op de goede plek zet en aan het lopen krijgt, maar…

Vooral achterin is de spoeling zeer dun. Ongelooflijk dat je van Martinez - Timber gaat naar…, ja naar wat eigenlijk? Je hebt geen RCV meer. Ergens heb ik vreemd genoeg nog wel vertrouwen in Wijndal gewoon puur omdat hij het ooit bij AZ wel heeft laten zien, maar verder:

Wijndal Hato Rensch Sanchez?
Is dat het dan?

Kaplan, geen idee.
Bassey, misschien als ie z’n vertrouwen bij elkaar raapt?

Aertsen en Gooijer zijn er nog niet klaar voor en verder zijn je verdedigers gewoon op. Tenzij ik iemand over het hoofd zie.

Wil Sanchez liever nooit meer in een Ajax-shirt zien, maar er is letterlijk geen alternatief.

Aanvallend zie ik het op de een of andere manier nog wel goed komen, maar je hebt gewoon niemand meer die de bal daar ooit gaat krijgen vanuit de verdediging. Beetje druk uitoefenen van de tegenstander en ze komen er niet uit.

15-07-2023 11:53

Rock69 +8411

Je geeft het zelf al aan. Wat kan de nieuwe coach met zijn staf. Is heel belangrijk in dit alles. Maar dat er nog spelers vertrekken en bij gaan komen, is zo zeker als maar kan.

15-07-2023 12:03

Dubbelvla +8549

Zeker. Ik zie het nu allemaal even somber in, maar we beginnen net pas en 2 of 3 verrassende aankopen uit de hoge hoed van Sven en verder een verrassing uit de jeugd die het op zijn heupen krijgt en het kan zomaar goed komen.

Heel simpel: de slechtste aankoop die vorig jaar is gedaan is Schreuder.

15-07-2023 12:09

Sproeier +331

Ik word wakker met het gevoel van een kater. Heb niet meer ergens zo van gebaald sinds die verloren thuiswedstrijd tegen Tottenham Hotspur. Het gaat een heel vervelend seizoen worden, ben ik bang.

15-07-2023 11:51

Luuks2 +352

Wie wordt de nieuwe aanvoerder. Geen enkele speler heeft meer een basis plek .

15-07-2023 11:49

Weloveajaxxx +1205

Zelfde gevoel man🤣 je zou verwachten berghuis/klaassen. Zullen ongetwijfeld goede leiders zijn, maar om ze elke pot te laten spelen?

15-07-2023 13:26

RijkdeGooier +2883

Begin vorig seizoen dachten we dat er zo een nieuw kampioenselftal gekocht kon worden terwijl de geschiedenis juist vertelde dat dat nooit bij Ajax is gelukt. Afgelopen seizoen heeft laten zien dat we 'vanuit de nacht weer een nieuwe bloem moeten laten uitkomen die krachtiger dan ook zal blijven groeien en stralen'.

15-07-2023 11:45

Leo8604 +2073

Ik ben van mening dat het goed is dat Tadic vertrek. Hij heeft veel voor de club betekend en daarvoor dank. Veelal een prima voorbeeld, anderzijds is Tadic iemand die de nodige narcistische trekjes heeft wat zeker niet bij iedereen past en zou zich m.i. ook moeilijk kunnen schikken in een nieuwe rol. Ajax is een club die altijd weer boven komt zeg ik als echte Ajacied.
Al ruim 60 jaar supporter van de mooiste club in Nederland (en omstreken). Ik heb het volste vertrouwen in de personen Mislintat en Steijn. Op naar het volgende kampioenschap.

15-07-2023 11:44

Slang3 +46234

Had Klaassen ook maar dezelfde Ajax liefde als Tadic. Zien dat het lastig gaat worden en je het nieuwe project niet meer kan dragen, en uit liefde voor Ajax de club de kans geven om te veranderen. Klaassen jij bent next 🫵

15-07-2023 11:41

Sentinel +9052

Goed gedaan, nu is iedereen weg die het verschil maakte. Gaat vast goedkomen dit seizoen.

15-07-2023 11:40

SchipAhoy7 +1198

Tadic is niet achterlijk. Die hoort over de plannen en het beleid en denkt ‘dat wordt niks, wegwezen’. Dat denk ik ook. Maar ik blijf natuurlijk supporter.

15-07-2023 11:36

Rock69 +8411

Jij bent wel achterlijk!!!!!! Wat is er mooier voor Tadic dat hij met zijn zaakwaarnemer nog ff heel goed kan gaan cashen bij een andere club in Europa, Arabisch land of wie weet waar. Transfervrije status.

15-07-2023 12:06

SchipAhoy7 +1198

Gezien je reactie zou ik goed nadenken voordat ik iemand achterlijk noemde als ik jou was.

15-07-2023 16:01

Koekie87 +21030

Dan had hij net zo goed vorig jaar al zijn koffers kunnen pakken aangezien v.d. Sar toen kwam aanzetten met een veredelde assistent als hoofdtrainer en allerlei middelmaat aan spelers die een berg aan transfersommen gekost hebben.

15-07-2023 13:05

Cohiba +2326

Het voelt alsof mijn verkering het heeft uitgemaakt. Tadic echt een Ajax icoon geworden. Ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen.

15-07-2023 11:34

Tabbink +1535

Volgens mij een goed moment om afscheid te nemen. Met de komst van Tadic fantastische jaren gehad. De beste aankoop van Ajax in jaren! Tijd om aan een nieuw team te bouwen.

Tadic bedankt!!!

15-07-2023 11:34

Opperhoofd +12767

Ben benieuwd of Bergwijn nu opstaat en het voortouw gaat nemen

15-07-2023 11:30

Sproeier +331

Ik vrees dat dat niet in zijn karakter zit.

15-07-2023 11:48

Robertini +40035

Enorm jammer, we gaan hem missen. Hij is echt het uithangbord geweest voor de professionalisering van Ajax.

Ik ben benieuwd naar het nieuwe Ajax en hoop niet dat we naar niveau pre-Tadic afzakken.

15-07-2023 11:27

Aldek +5101

Ajax is Ajax niet meer… heel snel afgegleden.

Je wordt supporter… op het spel, de spelers, stadion, de bluf en natuurlijk het Shirt

En Amsterdam.

Er gaat veel mis bij Ajax..

Shirt verpest dit jaar( rode baan is weg)

We halen middenmoot trainer en dito spelers..( tot nu toe)

We investeren niet maar wachten af

Dat Tadic qwa speler niet meer Tadic is van twee jaar terug klopt… maar zijn winnaars mentaliteit kan niet gemist worden.

Alvarez, Martinez, Tadic.. winnaars in hart en nieren. Daarom ook successen afgelopen jaren

Allemaal weg en we blijven zitten met grijze middenmoot ( Klaassen, Taylor & Rensch om een paar te noemen)

Een beroerd seizoen gehad. Maar juist nu niet te investeren. Nek uitsteken. Zie ook 5 jaar terug…

Toen zijn de successen gekomen door juiste ervaring te investeren.

Kwaliteit wat we niet in huis hebben…. Doorzetten, vechten, mentaliteit, winnen!!

Niet dat slappe flegmatieke spel van bepaalde jeugd spelers.

Ik hou echt mijn hart vast voor aankomend seizoen.

Selectie is nog slechter dan afgelopen seizoen.

Op naar de middenmoot ….. helaas 🙈🙈

15-07-2023 11:27

Rock69 +8411

Handen boven de dekens houden, mietje

15-07-2023 12:08

rich67 +6695

Ook maar ns kijken hoe deze held zo fit blijft. Zelden tot nooit geblesseerd. Kan niet alleen maar te maken hebben met genen/ geluk

15-07-2023 11:15

Sentinel +9052

Is gewoon kei- en keihard werken. Verhaal is bekend dat hij jongelingen na de training het krachthonk instuurde.

Een echte leider.

15-07-2023 11:42

ajaxcied4life +26111

Heeft iemand al mannen in paarse tricots gezien?

15-07-2023 11:14

DeHeerVanDeMeer +25213

Het definitieve afscheid van de gouden lichting, hoop Tadic na zijn carriere weer terug te zien in Amsterdam.
Als je ziet wie er in de laatste jaren allemaal zijn vertrokken dan besef je je dat een club als Ajax nooit permanent kan aanhaken bij de top15 van Europa. Je kan gewoon niet lange termijn bouwen en het zelfde niveau inkopen hoeveel miljoenen ze ook betalen. Nu we de CL mislopen moet je een stap terug doen, en wellicht dat we dan meer op jeugd moeten steunen, dat kan een minder seizoen zijn máár ook meevallen en tzt blijken dat het zo had moeten zijn om weer vooruit te komen. Is in het verleden in zwarte tijden ook gebeurd, zie maar begin 90 bijna bankroet en de glorie jaren erna.
En kopen is niet zaligmakend zoals vorige zomer maar bleek.
We moeten het hebben van onze jeugd en het slim binnen halen van talenten die veel potentie hebben, daarnaast eens een goede aankoop maar dat moet nooit ten koste gaan van je financiele balans.
Ja waarschijnlijk word het weer een tussen seizoen ivm het mislopen van de CL miljoenen, maar ik kijk wel hoe de puzzel valt en na een slechte periode komt er weer een goede, bij Ajax gaat het altijd op en neer, we zijn nu eenmaal geen Real Madrid.

15-07-2023 11:13

Arjuna +3732

Denk dat Mike en Valentijn al 2 dagen met een stijve rondlopen. Nu weer: vertrek tadic heeft grote gevolgen; ook kudus en alvarez willen weg. Eh ja..al 2 jaar..

15-07-2023 11:10

brullie +7063

Ik weet niet wat hiervan moet vinden. Ergens doodzonde en waarom en anderzijds teleurgesteld in Tadic om zo weg te lopen. Beetje laf gevoel krijg hierbij.

15-07-2023 11:09

Nelloe +1838

Eriksen terughalen, nieuwe leider.

15-07-2023 10:58

rxbenb +1944

we moeten kampioen worden

15-07-2023 11:02

Juichtoon +32937

Dat is veranderd in we moeten zwarte cijfers schrijven (krijgen ze allemaal een bonus op het directiebureau).

15-07-2023 11:05

Nelloe +1838

Niks moet. We willen genieten van mooi vooruitstrevend voetbal. Kampioen worden is bijvangst.

15-07-2023 11:44

Hollister +12628

Geen idee hoe jullie er in staan, maar gezien de huidige gang van zaken, geluiden die je opvangt en de uitgesproken filosofie en de hele beperkte daadkracht heb ik er voor komend seizoen een heel slecht gevoel...... we staan er slechter voor dan ooit in de laatste 5 jaar, financieel? Maar zeker sportief.....
Sterker nog, met deze selectie ben je verre van competitief.

15-07-2023 10:56

B2tob4 +12089

Euforie ten top aan het begin van het vorig seizoen, Man. United betaalde waanzinnige bedragen voor onze 2 topspelers Martinez en Antony...! Het resultaat van die verkopen hebben we daarna ondervonden, een moeizame 3e plaats in de ED. Opbouw heeft meerdere jaren geduurd, de afbraak was slechts in één seizoen een feit. Onheuse kritiek de afgelopen jaren op Overmars, ten Hag en van der Sar, maar dat waren wel de steunpilaren van het succes waar Ajax meerdere jaren aan heeft mogen ruiken. We kunnen nu ervaren dat opbouwen met de juiste mensen snel gaat, maar afbreken met de verkeerde keuzes nog veel sneller. Ajax is nu een club die de hand op de knip moet houden, ziet dat spelers van formaat bedanken omdat CL voetbal niet aan de orde is..! Voor dat je als club weer uit deze neerwaartse spiraal geraakt, zal je echt met spelers aan moeten komen die voor een plekje in Ajax 1 willen vechten. Verkoop de laatst aangetrokken "grootverdieners" zoals Bergwijn, Wijndal en Bassey, want daarmee ga je het vereiste kampioenschap in de ED sowieso niet binnenhalen...!

15-07-2023 10:32

Ans B +20045

Het einde van een tijdperk, maar wat mij betreft een goede oplossing voor een belangrijk dilemma.
Met enerzijds een speler die erg aanwezig was qua spelbepaling en creativiteit, doch anderzijds een (toenemend) beperkende invloed had op de dynamiek/diepgang, de posities/rouleren van andere spelers, en misschien het allerbelangrijkst: de voorspelbaarheid van het spel vergrootte.

Daarnaast wordt een potentieel explosieve situatie voorkomen, omdat Tadic met zijn eerzuchtige, trotse karakter nog volop ambities heeft en daarbij ZIJN gelijk (qua cijfers) aan zijn zijde heeft die dat versterken. Zou hij bereid zijn geweest om:
1. NIET meer alle ballen op te eisen nu er een nieuwe passing-/standaard-situaties specialist is in de persoon van vdBoomen (en wie weet ook Spertsyan als beoogd target?)?
2. te accepteren dat hij NIET meer alles speelt of sneller gewisseld wordt door de nieuwe (no nonsense) trainer?
Ik zou op beide vragen niet zonder meer durven uitgaan van een volmondig 'ja'.
En in dat geval zou de situatie in mijn ogen véél erger zijn dan dit vertrek.

Ik ben Tadic voor eeuwig dankbaak, maar ook enigszins opgelucht dat er nu een nieuwe wind gaat waaien en ik hoop dat anderen nu (meer) gaan opstaan.
Zijn creativiteit zal zonder meer worden gemist, maar ik hoop dat er meer gespreide creativiteit tegenover zal staan. In eerste instantie via vdBoomen en Berghuis, misschien Bergwijn en Conceicao en naar ik hoop - in de nabije toekomst - jeugdspelers als Fitz Jim, Misehouy, Godts én ten minste één nieuwe, creatieve aanwinst.

Overigens ga ik vooralsnog uit van een middenveld waarin eerder vdBoomen en Berghuis concurrenten zijn dan vdBoomen en Taylor. Dat zou kúnnen betekenen dat Berghuis op rechts in een soort Ziyech-rol komt te spelen, en dat het (voorlopige) middenveld bestaat uit Tahirović, vdBoomen en Taylor. Maar voorlopig is Kudus er ook nog en komt misschien toch die creatieve middenvelder er nog bij.

15-07-2023 10:29

LukaLitmanen +82518

Berghuis gewoon op middenveld.

Heeft al meerdere keren aangegeven dat hij middenvelder beter past.

15-07-2023 10:49

Ans B +20045

Daar ben ik het volledig mee eens en ik hoop ook dat beiden op het middenveld komen, maar kan dat ook? Het is niet hoe ik verwacht dat het middenveld eruit gaat zien, mede bezien vanuit de klassieke balans: controleur, loper, spelverdeler/passer.

Uiteraard kun je daar allerlei variaties op aanbrengen, maar dan moet je wel naar de kenmerken van de betreffende spelers kijken, in de zin of zij daarin passen.
Anders gezegd: je kunt met Berghuis én vdBoomen spelen, maar beiden zijn relatief niet snel/wendbaar. Voordeel: veel creativiteit en Berghuis heeft zeker ook diepgang.
Maar in de omschakeling en qua druk zetten weet ik zo net nog niet of het een goed idee is. Om die reden verwacht ik deze samenstelling niet als de standaard-opstelling, eerder als incidentele - mede afhankelijk van de te verwachten tegenstand.

15-07-2023 11:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.