Suarez voor twee duels geschorst

door Denny 64

Suarez voor twee duels geschorst

door Denny 64

Laatst geüpdatet

Luis Suarez mist de competitiestart. De aanvoerder van Ajax is voor twee wedstrijden geschorst door de KNVB. De aanvaller van Ajax kreeg rood in de strijd om de Johan Cruijffschaal rood, nadat hij in de 43e minuut FC Twente-speler Cheick Tioté had geschopt. Ajax accepteerde het schikkingsvoorstel van twee wedstrijden en één wedstrijd voorwaardelijk.

Suarez mist door zijn schorsing de wedstrijden tegen FC Groningen (uit) en Vitesse (thuis).

Lees meer over:
Plaats reactie

rednitro +0

die discussie over al of niet rood, kom op zeg !
als een speler uit rotterdam dat doet roepen we moord en brandt 5 wedstrijden !
suarez ging zeer hard in en brak bijna het been van tiote, tiote die trouwens bijna een brazilaans been brak op het WK.
maar goed.
het is terecht en met 2 wedstrijden komt hij er goed vanaf, ls tiote zijn been had gebroken had hij er waarschijnlijk veel langer af geweest met een wedstrijd of 5 / 6 of langer.

03-08-2010 04:20

sov +0

Dus woensdag laatste wedstrijd van suarez in het ajax shirt?
Of houd iedereen er rekening mee dat suarez blijft?

03-08-2010 00:44

rednitro +0

Ajax speelde de supercup als beker winnaar en dus hoort suarez geschorst te worden voor 2 beker wedstrijden.

02-08-2010 17:51

Stuyvesant +1453

Dat geldt alleen bij een rode kaart door twee keer geel. Bij een directe rode kaart geldt de schorsing ook in de competitie. Is trouwens ook zo bij een bekerduel.

02-08-2010 19:27

AfcaWes +1

dus eigenlijk voor 2,5 wedstrijd + 1 voorwaardelijk geschorst. Hij speelde namelijk de 2e helft ook niet.

02-08-2010 16:00

jumboy +0

Das voor iedere speler die eruit wordt gestuurd he..
Dus laat je snuggere opmerking achterwege..
En verder schorsing voor Luis, was terecht en met 2 duels heeft hij geen slechte straf gehad..

02-08-2010 16:09

Stuyvesant +1453

1. Ik zeg niet dat hij voor feyenoord is. Ik zeg dat hij niet voor Ajax is. Nuanceverschil.
2. Ik noem zijn standpunten/mening belachelijk. Niet de persoon. Ik ken hem niet persoonlijk, dus over de persoon kan ik niet oordelen.
3. Of hij voetbalverstand heeft? Daar verschilt onze mening van elkaar. Ik vind van niet.
4. Hij roept alleen maar dingen om te provoceren. Als je een inhoudelijke reactie geeft op zijn mening, dan gaat hij er verder niet op in en negeert hij de discussie. Om vervolgens een aantal posts verder zijn provocatie weer neer te zetten.
5. Een eigen mening hebben is prima, maar dan moet je ook de discussie aangaan en niet alleen maar stellingen/provocaties neerzetten en vervolgens inhoudelijk niet meer reageren.
6. Daarom negeer ik hem inhoudelijk en vind ik dat anderen die zich aan hem ergeren dat ook moeten doen, want hij reageert verder toch niet. Daarnaast scheelt het negeren in de onnodige scheldpartijen op ThomHermsen.

02-08-2010 15:43

AFCA19 +0

deze straf is nog mild hoor...je kan er ook 10 wedstrijden voor geven. Dit keer matst de knvb ajax. Waarschijnlijk was kesler in een goede bui na het winnen van de JCS

02-08-2010 15:29

wimv +0

Hoeveel wedstrijden kreeg die Rickey van de Berg van Ado eigenlijk voor zo'n gelijksoortige smerige overtreding als die van Suarez?

02-08-2010 15:29

babelientje +0

gewoon domme overtreding van suarez, zo´n goede speler moe daar toch meer rekening mee houden vind ik, aan de andere kant dat felle is wel een kenmerk van suarez, ik hoop dat ie het in het vervolg iets meer onder controle kan houden.

off:
Ik denk dat de rugby regel voor gele kaarten( 5-10 minuten het veld af) een stuk effectiever zou zijn dan zoveel gele kaarten en dan een schorsing want je dupeert je team dan meer, want als je geschorst bent komt er gewoon een andere speler in de plaats wat vinden jullie ?

02-08-2010 15:24

Sazzz +1

Of bij het hockey. Met groen is waarschuwing, geel er tijdelijk af en rood er definitief af...

02-08-2010 15:25

babelientje +0

ja dat zou goede regeling zijn denk ik dan heb je een stuk minder overtredingen denk ik

02-08-2010 15:27

Sazzz +1

MAar dan heeft ook het juiste team er profijt van. Nu heeft de directe tegenstander weinig aan geel tenzij er een tweede gepakt wordt. Van Basten heeft dit ooit naar voren gebracht.

02-08-2010 15:34

wimv +0

Hoeveel wedstrijden kreeg die Rickey van de Berg van Ado eigenlijk voor zo'n gelijksoortige smerige overtreding als die van Suarez?

02-08-2010 15:17

Superarie +0

Maar als je goed kijkt.. komt hij niet met een gestrekt been in! Hetgeen Tiote wel bij Sulejmani deed! het verschil ligt m in het feit dat Tiote viel en begon te krijsen als een baby.. en Sulejmani net weg kon springen! toch vind ik 2 wedstrijden 1 teveel.. het was wel geel, en dan kon ie alsnog vertrekken!

02-08-2010 15:14

Cello +52981 moderator

Van elk nadeel moet je ook je voordeel kunnen maken.
Nu kan Suarez na Paok-uit weer een flink aantal dagen vrij krijgen (kan ie naar zijn hoogzwangere vrouw) en ja...ik vind dat hoe dan ook Ajax ook zonder Suarez moet kunnen winnen bij Groningen en tegen Vitesse. Als we namelijk al tegen die tegenstanders echt afhankelijk zouden zijn van Luis....nou dan zijn we op zeker GEEN titelkandidaat. Had natuurlijk graag al het duo El Hamdaoui-Suarez aan het werk willen zien....dat is effe uitgesteld, maar nu moet El Hamdaoui dan maar in de positie van Suarez spelen die eerste twee competitieduels.
Vind eigenlijk de blessure van Enoh een stuk vervelender, want hem vind ik wel een klasse beter dan zijn vervanger Lindgren.....

02-08-2010 15:13

TimitoV +0

Dit is een terechte schorsing, daar kun je het heel lang over hebben maar het is niet anders.

Als bijv. Berg zo'n overtreding zou maken zouden we het een te lage straf vinden met zijn alle !!

Nu wonden likken en PAOK verslaan.....

Tegen Groningen en Vitesse spelen we dan maar met alleen El-Hamdaoui....

02-08-2010 15:09

THLZRD +0

Het is een schande. Die hele KNVB. Nederlandse gestappo!

02-08-2010 15:00

Sazzz +1

Gestappo? Wa's da?

Rood was gewoon terecht en daar horen dit soort schorsingen bij. Normaal voor dit soort overtredingen en misschien voor Luis wel ff prettig, ff rust.

02-08-2010 15:02

AFCA19 +0

gewoon 16.01 akkoord gaan

02-08-2010 14:56

F. de Boer +0

Ajax kan dit maar beter accepteren. Als je ze de kans geeft om drie wedstrijden onvoorwaardelijk te geven dan zullen ze die kans in Zeist zeker niet laten liggen. Dit zag je ook met Vertonghen die in eerste instantie alleen voor de JC schaal geschorst zou zijn. Hij ging in beroep en hatsiekidee voorwaardelijk werd onvoorwaardelijk...

02-08-2010 14:48

madajax +0

graag aplaus voor mak showtime

02-08-2010 14:32

Blauwvinger89 +0

Ik denk dat het verstandig is niet in beroep te gaan, 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk lijkt me redelijk. Mooi is het niet, maar wat is de kans dat hij het nogmaals doet.. en direct rood krijgt.. dus eigenlijk 2 wedstrijden.. mwah.. done deal toch?

02-08-2010 14:20

jumboy +0

Dan lekker accepteren en klaar!

02-08-2010 14:19

jumboy +0

Mensen.. even een vraagje.. 3 duels, waarvan 1 voorwaardelijk..
Dan mist Suarez toch maar 2 wedstrijden? En geen 3.. zoals de meeste hier zeggen..
Suarez mist dan alleen: Groningen en Vitesse?

02-08-2010 14:17

djaxax1 +0

Ja, dat klopt.. maar dit zijn ook geen "slechte" ploegen. zeker Gruninge uit

02-08-2010 14:54

RobertoStrife +2

Valt nog mee.. 4 was niet teveel geweest.

02-08-2010 14:14

godenzoonforeve +23

voor het zelfde geldt was louis verkocht geweest dus dan hadden we hem ook niet meer

02-08-2010 14:06

godenzoonforeve +23

voor het zelfde geldt was louis verkocht geweest dus dan hadden we hem ook niet meer

02-08-2010 14:03

MoenMeister +0

Na de wedstrijd zei ik gelijk al drie wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk. Gewoon accepteren, dit is een terechte sanctie. Ik begrijp dat sommige mensen er moeite mee hebben om objectief te zijn, maar dit is redelijk.

Ik vind alleen nog steeds dat die schorsing van Vertonghen nergens op slaat, maar goed..

02-08-2010 14:01

amsterdammert +0

Je hebt helemaal gelijk. Suarez' overtreding was rood waard. Je ziet het been van tiote ook nog een beetje meebuigen, dus voor hetzelfde geld breekt hij hem. 3 duels waarvan 1 voorwaardelijk is dan redelijk, hoe vervelend ook.

02-08-2010 14:10

MRB +0

Ik heb wel moeite met de formulering "ernstig gemeen spel" want ik vond het meer dom en onbesuisd, als hij het gemeen bedoelde had hij wel met zijn been gestrekt vooruit erin gegaan.

02-08-2010 14:16

MoenMeister +0

Het is maar goed dat hij hem terugtrok, anders waren de rapen helemaal gaar. Dan krijg je Bouaouzan-taferelen.

02-08-2010 14:20

godenzoonforeve +23

we hebben genoeg klasse in huis om deze 3 spelers op te vangen wij zijn ajax dus ik maak mij niet druk we winnen gewoon onze wedstrijden

02-08-2010 14:01

Counter +0

Meteen accepteren.

02-08-2010 13:58

heresjohnny +0

Hou a.u.b. op met dat calimero-gezeur over een hetze tegen Ajax, dat gedrag is topclub onwaardig. Laten we wel realistisch blijven, twee wedstrijden onvoorwaardelijk staat toch wel in verhouding met de (stomme) overtreding. Eerste twee wedstrijden moeten ook zonder Suarez te doen zijn.

02-08-2010 13:55

Miesje +74

Ga weg man! 3 duels voor een ongelukkige harde tackle!

02-08-2010 13:52

LegendBergkamp +0

gewoon accepteren, heeft die man ook eindelijk eens wat rust

02-08-2010 13:51

nick21 +0

Hebben toch wel ergere tackles gezien vorig seizoen die met minder bestraft werden?

Betekend niet dat ik zeg dat rood niet terrecht was!

02-08-2010 13:50

albertAFCA +0

Wat houdt proeftijd in?

02-08-2010 13:49

Hwb +1495

Dat als hij binnen één jaar een vergelijkbare rode kaart krijgt, dat hij dan die voorwaardelijke wedstrijd schorsing krijgt. Nog los van de schorsing die hij voor die overtreding dan krijgt.

02-08-2010 13:51

ajdo +0

gewoon accepteren. Geef hem na de wedstrijd van woensdag tot 16 aug. rust zodat hij naar vrouwtje kan.

02-08-2010 13:38

Cello +52981 moderator

Ben ik helemaal mee eens....na PAOK gewoon verplicht naar zijn vrouw sturen.

02-08-2010 13:46

ili +0

Tegen Roda er dus weer bij ....

is te doen

02-08-2010 13:37

Ron75 +0

Het zijn wel 2 wedstrijden minder om zich in de kijker te spelen.
Mochten clubs nog twijfelen om hem te halen, dan is dit dus een gunstige situatie.
Hij kan mooi een beetje rust nemen (naar zijn vrouwtje toe gaan) en na die 2 wedstrijden gaan we toch al aardig in de richting van einde transferperiode

02-08-2010 13:32

bossies +0

ik denk dat je het niet helemaal door hebt veel clubs hebben geld nodig de transmarkt gaat pas de 25e echt beginnen dus danmoet hij nog een keer rood krijgen hij kan wel nu rust nemen. ajax word hier alleen maar sterker van door zonder suarez te spelen ajax moet eigelijk al een talent hebben wat hem zo nu en dan kan vervangen

02-08-2010 13:36

Ron75 +0

Ik zeg toch dat het na die 2 wedstrijden AARDIG richting het einde van de transfer periode gaat en niet dat hij pas weer na die periode kan spelen.

02-08-2010 13:42

palli +0

Wat een wanhoop. Natuurlijk Suarez is een geweldenaar, maar ook potjes thuis tegen Vitesse en uit tegen Grunn moeten we kunnen winnen zonder Luis.
Vertonghen moet nog uitzitten tegen Grunn, hiervoor is Oleguer een goede stand-in. Eyong zal wel wat weekjes out zijn, dus het is te hopen dat Rasmus fit zal zijn. Is op te vangen en die punten halen we gewoon binnen!

02-08-2010 13:29

pizzapunt +0

Suarez vertrekt niet, dus niet zo janken iedereen!
het zijn 2 duels, waarvan 1 uit groningen. we hebben moinir in de spits en emanu links. rechts zal er heus wel iemand kunnen spelen, denk aan komst de ridder of leo ( die ik liever niet zie komen)

Every little thing, gonna be allright. so don't worry, about a thing!

02-08-2010 13:28

Litmanen1983 +1

Snel accepteren & hopen dat hij hierdoor nog even rust kan nemen...

Voor Luis is het namelijk helemaal nog niet zo gek, hij heeft geen vakantie gehad & dan heb je het vaderschap nog. Op de lange termijn kan dit dus nog best gunstig zijn, krijgen we straks weer een fitte & gretige Luis terug....

02-08-2010 13:26

RuudJood4ever +0

Tegen Groningen en Vitesse moeten we hopen dat we zonder puntverlies doorkomen. Maakt niet uit hoe. Jammere is wel dat Vertongen ook deze wedstrijden geschorst is en dat Enoh er ook niet bij is waarschijnlijk.

02-08-2010 13:25

FWAjacied +3899

Vertonghen is er alleen niet bij tegen Groningen. Dat zal ook de lastige worden, Vitesse moet gewoon lukken. Daarna heb je ook niet zo'n moeilijke wedstrijden voor de boeg.

02-08-2010 13:34

Mark10 +1073

Dus dat is Groningen uit en wat is de 2e wedstrijd?>?

02-08-2010 13:20

JANTHEMAN +0

Vitesse thuis

02-08-2010 13:21

AFCA-HHW +0

wtf, heel veel mensen praten alsof Suarez Ajax is. We hebben nog genoeg spelers die ons de eerste 2 wedstrijd laten winnen! Heb vertrouwen in de ploeg

02-08-2010 13:19

ultrabeeaat +0

Stuur hem lekker op vakantie. Kan hij lekker bijkomen van het WK. Of kruist dit met de CL? Anders zou ik hem echt op het eerste de beste vliegtuig zetten!

02-08-2010 13:17

wimpiezz +0

Wees blij met 2 wedstrijden. Het hadden er ook zo 4 kunnen zijn met anti AJAX knvb.

Zondag gewoon 3 punten uit Groningen mee terug naar Amsterdam.
Misschien nog een nieuwe aanvaller er bij en El Hamdaoui in de basis.

02-08-2010 13:16

Pannekoek020 +0

Benieuwd of we de combinatie El Hamdaoui - Suarez ooit te zien krijgen.

02-08-2010 13:16

patrickw81 +0

ben er bang voor..

02-08-2010 13:17

Gabri411 +49

direct accepteren

02-08-2010 13:13

patrickw81 +0

ik vind het belachelijk dat hij voor de competitie is geschorst.
het is in pricipe een bekerwedstrijd voor ajax omdat ze via de beker in de jc schaal zijn gekomen... dus had ie eigenlijk voor bekerwedstrijden geschorst moeten worden

02-08-2010 13:12

Suljemani10axel +0

Daar gaan we weer...

02-08-2010 13:10

godenzoonforeve +23

wij zijn ajax

02-08-2010 13:08

bossies +0

ik had het idee dat suarez midden in een aktie zit en tiote erook gewoon ingaat en er net wat eerder is en als het al express ging dan is dit wel rood dit had je ook af kunnen doen met geel ik heb een beetje het idee als suarez iets doet dat het huis te klein is en dat er niet opjectief word gekeken zelfde met elia, vertonghen het is het kesler syndroom 1 wedstrijd en gewoon klaar

02-08-2010 13:08

mitchafca +0

Was twee keer geel en dan rood. Viel allemaal best wel mee .

02-08-2010 13:08

godenzoonforeve +23

zonder suarez ook gewoon 6 punten

02-08-2010 13:08

AquaNomaX +0

Nou had zelf verwacht 2 duels waarvan 1 voorwaardelijk...

Hij was gewoon te laat... maar ernstig gemeen spel, is wel een hele vage term die door de KNVB gebruikt wordt... Zijn we trouwens zo-ie-zo wel gewend van de KNVB, als het om Ajax gaat. Als een speler van Twente/PSV of wie dan ook gedaan had, dan was het alleen de rode kaart uitzitten met als commentaar: Had niet de intentie om de speler te raken, kan gebeuren...

02-08-2010 13:07

Sazzz +1

Dit soort schorsingen zijn vrij normaal voor het type kaart die hij krijgt. Gemeen spel is volgens mij namelijk geel. Maar 2 en 1 vooewaardelijk had ik ook meer verwacht, maar hij kan nog in beroep

02-08-2010 13:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.