Steijn reageert op vertrek: 'Vreselijk jammer, maar het beste voor Ajax'

door Jesse ter Haar 313

Bron Ajax.nl

Steijn reageert op vertrek: 'Vreselijk jammer, maar het beste voor Ajax'

door Jesse ter Haar 313

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

De clubleiding van Ajax en Maurice Steijn hadden niet langer het gevoel dat laatstgenoemde de aangewezen persoon was om de club weer naar sportief succes te leiden. Eerder ontstond dat gevoel al bij de buitenwacht en inmiddels sloeg ook de twijfel bij Steijn zelf toe, zo laat hij weten op Ajax.nl. Zodoende vertrok hij als trainer van de club.

'Vanochtend heb ik samen met de directie overleg gehad en we zijn aan het einde van de middag weer bij elkaar gekomen', begint de inmiddels voormalig hoofdtrainer van Ajax zijn verhaal, waarna hij op de inhoud van het gesprek verdergaat. 'Wij kwamen tot de conclusie dat dit nu het beste is voor Ajax, al vind ik het vreselijk jammer.'

'Iedereen die mij kent weet dat ik er alles aan heb gedaan om Ajax terug te brengen naar waar deze club hoort', geeft Steijn duidelijk aan. 'Maar het is mij niet gelukt. Ik wil de supporters en de mensen met wie ik hier heb samengewerkt hartelijk bedanken en ik hoop dat Ajax snel de weg omhoog inslaat.'

Van Halst: 'Sportieve resultaten bleven achter'

Ook Jan van Halst, op interim-basis algemeen directeur van Ajax reageert op het vertrek van Steijn. 'De afgelopen maanden hebben we heel intensief en professioneel samengewerkt, maar de sportieve resultaten en de ontwikkeling van het team bleven achter. Vandaar dat we vandaag weer met elkaar om de tafel zaten.'

Ditmaal werden niet alleen de twijfels vanuit de clubleiding naar voren gebracht, maar liet Steijn doorschemeren dezelfde twijfels over zijn geschiktheid als hoofdtrainer van Ajax te hebben. 'Maurice gaf nu zelf ook aan twijfels te hebben of hij nog de juiste man op de juiste plaats is. Samen hebben we vervolgens de conclusie getrokken dat het beter is om uit elkaar te gaan. Hedwiges Maduro neemt voorlopig de honneurs waar.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jp777 +8727

Deze man, sorry maar ik stuur ook een paar collega’s aan en de wijze hoe Steijn met mensen om is gegaan dat valt met geen pen te beschrijven

24-10-2023 13:29

Qajax +761

Dit had ook zeker anderhalve maand eerder gekund.

24-10-2023 13:13

zierikzee +179

Is hij al naar Ibiza?

Het is te hopen dat ze nu wel willen gaan voetballen want het was toch wel makkelijk niet presteren en veel geld krijgen. Verdienen kan je het niet noemen

24-10-2023 08:48

MarcHogervorst +35302

Ja, als hij dat nu niet gedaan had, had je nog kunnen zeggen de goede man heeft zijn best gedaan, maar hij was gewoon niet beter.

24-10-2023 13:41

Sentinel +8769

Steijn veegde zijn tranen weg met stapels bankbiljetten. Het is beter zo mompelde hij, een glimlach onderdrukkend door de gedachte aan Ibiza en de fijne afkooppremie.

Na vier maandjes was hij daar toch mooi van afgekomen.

24-10-2023 08:37

Sentinel +8769

Van Halst is ook wakker: sportieve resultaten bleven achter…

Joh.

24-10-2023 08:32

Qifesh +24917

😂😂

24-10-2023 10:09

Mijnclub33x +9767

Vooral die twee mietjes vd Vaart en maatje Wesley die vonden dat Steijn er niets aan kon doen, die kon in hun ogen wel blijven, omdat ze bevriend zijn met Steijn en niet doorhebben wat er werkelijk aan de hand is.. Mag toch niet hopen dat die twee een functie krijgen bij Ajax.

24-10-2023 06:58

Mijnclub33x +9767

Geen functie krijgen

24-10-2023 06:59

Sven Heida +1384

Mijnclub33x , nee je had het bij je eerste reactie goed .een functie krijgen .

24-10-2023 11:17

Sjakio +2364

Is hij nou wel of niet aan het 'uber performen' toegekomen?

24-10-2023 06:34

Berghuis +14287

Hij heeft ze zo overporformd dat ze bang werden een goal te maken of doelpunt te voorkomen.

24-10-2023 08:48

Aurelius1 +19690

Steijn weet niet wat 'm overkomt. In één dag wordt er 3 miljoen euro afkoopsom bijgeschreven op z'n rekening. 1,5 miljoen netto blijft er over.

Is uiteindelijk de enige trainer ooit die eerlijk is geweest: ik heb een waardeloos elftal gekregen en kan hier niks mee. Een trainer is zo goed als z'n materiaal, en Steijn wist dat z'n lot beschoren was toen op 1 augustus het elftal compleet was.

24-10-2023 05:56

Ajax1114 +19393

Dit hadden we eind mei al voorspeld dat dit zou gebeuren.

24-10-2023 01:15

Dinges +249

Kneuzen hebben een kneus aangesteld... Hoe dan?!?

24-10-2023 00:39

JoeBlow +8154

Kunnen we vanaf morgen op AS dan ook meteen radicaal breken met Steijn.

Geen artikelen meer en ik wil zijn gebruinde harses ook niet meer zien. Wat er nog over te zeggen valt is niet meer belangrijk.

Hij is weg. We gaan doorrrr.

24-10-2023 00:26

Mijnclub33x +9767

Met dank ook aan Sutalo die na de zoveelste blunder de afgang van Steijn bespoedigen🤫😂

24-10-2023 00:25

Mijnclub33x +9767

Was het 3-3 gebleven dan zat Steijn donderdag ook nog op de bank

24-10-2023 00:27

AjaxHato +4612

Hij heeft er alles aan gedaan om Ajax zo laag te laten staan.
Succes in Ibizaaa

24-10-2023 00:20

Mijnclub33x +9767

Zo! Die kan nu lekker weer naar zijn appartementje op Ibiza en lekker daar blijven.

24-10-2023 00:15

Qifesh +24917

Aan de gunfactor heeft het iig echt niet gelegen, dat weet ie.

24-10-2023 00:14

4bier +31367

Ik mis een beetje in dit artikel: "aldus Steijn vanaf Ibiza"

24-10-2023 00:12

Allegriadopovo +1119

'Ik wil de supporters (de Telegraaf) en de mensen met wie ik hier heb samengewerkt (de Telegraaf) hartelijk bedanken en ik hoop dat Ajax snel de weg omhoog inslaat.'

23-10-2023 23:51

WZAWZDB14 +4620

Het heeft hem kapot gemaakt dat zie je aan alles. Sneu, maar het was de enigste juiste beslissing.

Ajax laat met het lange wachten elke keer, wel zien dat trainers er niet zomaar uit worden geflikkerd, maar dat ze echt nog wel de kans krijgen om zich te herpakken. Alleen deden de laatste 3 trainers dat nooit.

23-10-2023 23:06

Mijnclub33x +9767

Ho, ho, ho, wil je beweren dat ze Schreuder nog langer de kans hadden moeten geven?

24-10-2023 00:18

Suk Hyun-Jun +6279

Ik vind het oprecht opmerkelijk dat het Steijn gewoon is gelukt om schijnbaar heel veel Ajacieden te beïnvloeden via de media en te doen alsof hij niet schuldig is aan deze hele situatie die zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld.

Deze man zegt na een vervelende wedstrijd in Limburg doodleuk dat een aantal (jeugd)internationals er geen klote van kunnen en men gaat er gewoon in mee alsof dat logisch klinkt. Dat er op tactisch vlak totaal geen knoop aan vast te binden is laten we dan maar even achterwege, toch? Denk je daadwerkelijk dat internationals van Kroatië, Oranje, Portugal, Denemarken en Georgië niet degelijk kunnen ballen? Natuurlijk kunnen ze dat wel, maar als de instructies van geen kant kloppen, dan blijft er alleen los zand over en lijkt iedere speler op een amateur.

En dan zijn er ook genoeg opmerkingen over dat Maurice een warm persoon zou zijn... nadat hij vrijwel alle aankopen onder de bus heeft geflikkerd zonder een aantal een eerlijke kans te geven. Nee dat is echt hartverwarmend hoor, een ware spelersmanager. Die gaan echt harder lopen van zo'n ondersteunende trainer.

Vind je het gek dat die spelers totaal niet naar behoren presteren? Tactisch klopt er geen reet van en als je dan als gevolg van die complete disorganisatie individuele fouten maakt, dan maakt je trainer je meteen af in de media.

23-10-2023 22:17

twynestar +28184

Dat hij fouten maakte staat buiten kijf. Maar sommigen hier zien in dat zo'n man vanuit zijn oogpunt ook gewoon wil slagen bij Ajax. Dan kun je hoogdravend doen dat anderen zich makkelijk laten beïnvloeden. Maar waarschijnlijk zijn ze gewoon empathischer dan jij of kunnen beter relativeren. De situatie levert alleen maar verliezers op maar sommigen vinden het blijkbaar belangrijk om een hekel aan iemand te kunnen hebben

23-10-2023 23:21

Mijnclub33x +9767

Nou nee, Steijn kwam alleen even z'n zakken vullen, stond stompzinnig langs te kant te drentelen alsof hij zogenaamd begaan was met de selectie anders had hij de eer wel aan zichzelf gehouden.

24-10-2023 00:23

Suk Hyun-Jun +6279

Ik ga even wat ophelderen, voordat jij mij van allerlei valse dingen beticht: toen Maurice afgelopen zomer werd gepresenteerd was ik in eerste instantie negatief verbaasd, maar gedurende de voorbereiding op het huidige seizoen is dat veranderd in een meer positieve benadering. Ik wilde de man een eerlijke kans gunnen, want in alle eerlijkheid kende ik hem destijds niet goed genoeg, behalve dan dat hij voornamelijk ervaring had met promotie en degradatie en er net één goed seizoen bij Sparta op had zitten. Ik had absoluut geen gevoelens van rancune richting Maurice, tot dat hij de aankopen één voor één aan het afbreken was via de media. Wat het erger maakte, was dat hij zijn spelers vaak als schuldige aanwees, maar hijzelf nooit de indruk gaf ook kritisch naar zichzelf te kijken. Daar verloor hij voor mij zijn gunfactor.

Verder zit het helemaal niet in mijn karakter om 'hoogdravend' of neerbuigend over anderen te spreken. Ik vind het simpelweg opmerkelijk dat Steijn na zo'n wanprestatie nog steeds zo positief word benaderd. Wellicht een geval van misinterpretatie van jouw kant. Respectvol tegenover hem zijn als mens is vanzelfsprekend, dat ben ik voor mijn gevoel ook, maar ik mag ook gewoon eerlijk zijn over zijn prestaties als hoofdtrainer, toch? Hij was bovendien ook zo eerlijk over wat hij vond van een aantal van zijn eigen spelers.

Ik vind het overigens hilarisch dat jij denkt goed in te kunnen schatten dat ik een gebrek aan empathisch vermogen heb en/of dat ik niet goed genoeg kan relativeren. Denk jij werkelijk dat jij als anonieme internet user kan inschatten hoe iemand op een voetbalforum qua karakter en mentaliteit in elkaar zit op basis van één comment? Dan ga je mij betichten van hoogdravendheid, maar denk je zelf dit soort beoordelingen te kunnen maken als een of andere veredelde amateurpsycholoog.

Nee bedankt, twynestar. Introspectie en empathie zijn twee van mijn sterkere eigenschappen waar ik gerust van durf te zeggen dat ik daar geen tekort aan heb. Dat ik veeleisend ben en meer verwacht dan plek 17 en 8 wedstrijden op rij geen winst betekend ook niet dat ik 'te hard' voor dhr Steijn ben. Als Ajacieden zijn wij sowieso veeleisend, dat is ook waarom de club groot is geworden en groot is gebleven. Bovendien, zoals ik eerder heb gezegd, mogen wij Maurice net zo eerlijk benaderen zoals hij bij zijn eigen spelers heeft gedaan en dan luid het oordeel dat hij simpelweg dramatisch heeft gepresteerd als hoofdtrainer, zowel op tactisch vlak, als op het gebied van spelersmanagement.

Voor de rest wens ik hem veel succes in de toekomst.

24-10-2023 00:58

twynestar +28184

Maak jezelf vooral wijs dat je objectief en emphatisch naar de situatie kijkt, al heb je daar nog 20 paragrafen voor nodig op een gegeven moment geloof je het zelf ook. Mij hoef je niet te overtuigen en met dit verongelijkte epos kom je daarin toch niet verder.

Het feit dat ik suggereer dat er hier mensen, tegen wie jij ageert, meer empathie en relativeringsvermogen hebben, doet je zoveel pijn dat zo'n epos nodig is om je zelfbeeld te herstellen? amai...

24-10-2023 12:01

maxwellstyle10 +4652

Goeie analyse, ben ik het wel mee eens..

24-10-2023 21:48

Suk Hyun-Jun +6279

@twynestar

Ik hoef mezelf niets wijs te maken. Ik ben een over het algemeen gezonde jongeman, die - zoals meerdere mensen tegenwoordig - de laatste jaren alleen regelmatig last heeft gehad van een depressie, maar sinds ik daar hulp voor krijg ben ik positief ingesteld en ik heb sowieso altijd het beste met andere mensen voor gehad.

Daarnaast heb ik in de zorg gewerkt en heb ik een familielid part-time verzorgd, waarna ik van beiden functies positieve feedback heb gekregen over mijn inlevingsvermogen.

Jij hebt een studentencursus diagnostiek- en psychologie gevolgd en denkt meteen dat je mensen volledig kunt inschatten? Je bent op een voetbalforum gap, doe je zelf een plezier en neem jezelf niet zo serieus. Je amateurdiagnose was notabene op 1 hele comment. Waarvan we de laatste dagen hebben kunnen uitvinden dat het op waarheid en logica berustte, want Steijn was dus daadwerkelijk een vervelende man om mee te werken, dat hebben Maduro en een aantal spelers duidelijk in de media laten weten.

En dan begin je ook nog eens over het feit dat mijn tekst wat langer is, wat altijd als een non-argument word gebruikt wanneer men geen betere argumenten kan overleggen. Leg je er maar bij neer: je hebt jezelf voor lul gezet door te denken in te kunnen schatten of iemand relativerings- en empathisch vermogen heeft op het internet. Koekkoek!

28-10-2023 16:04

Pas +1613

Als het het beste is voor Ajax, waarom ben je dan niet eerder zelf opgestapt, flapdrol.

23-10-2023 22:14

twynestar +28184

omdat hij dat toen nog niet dacht, Einstein?

23-10-2023 23:21

Mijnclub33x +9767

Hij dacht, lekker een paar miljoen zakgeld als oprotpremie, die kan hij weer opmaken op Ibiza of nog een appartementje er bij.

24-10-2023 06:44

Pas +1613

Natuurlijk wist hij dat al lang.
Ik kom in de buurt, maar zou mezelf geen Einstein willen noemen.

24-10-2023 07:50

Merrick +6738

De ellende begon met Mislintat. Slechtste TD ooit.

23-10-2023 21:59

Sven Heida +1384

Merrick , De hr. Mislintat was de mooie kop van jut in de ogen van vd Sar .

24-10-2023 11:25

Dolblij +44784

Het bloeden lijkt voorlopig even gestopt, maar is het drukverband dat Maduro en/of van t schip heet, stevig en dik genoeg? Ik betwijfel het.

23-10-2023 21:57

JoeBlow +8154

Ach man, kop op. Wat kan jou het schelen. Je hebt een lekkere bruine kop en krijgt een zak geld mee.

En, Ries, vergeet nooit dat Venga Express elke dag naar Ibiza gaat.

Driewerf de tering, gap.

23-10-2023 21:41

TheSpecialOne +8820

Please Maurice je kan stoppen met acteren. Het is niet meer nodig.

23-10-2023 21:39

MrGreen +1715

Toch ook een soort van overperformen: slechtste trainer van Ajax ooit zijn.
Als je het slecht doet, kun je het maar het best het slechtst doen

23-10-2023 21:33

Ajax34 +3980

Thank God he is Gone. Eerste positief nieuws bij Ajax sinds weken is het vertrek van de trainer.

23-10-2023 21:14

Kryptonite +76738

"Maurice gaf nu zelf ook aan twijfels te hebben of hij nog de juiste man op de juiste plaats is. Samen hebben we vervolgens de conclusie getrokken dat het beter is om uit elkaar te gaan."

Dus terwijl zelfs Andrea Bocelli al na een maand zag dat het niet ging werken en dat Steijn het tij niet zal kunnen keren, hebben jullie hem pas ontslagen nadat hij zelf de handdoek semi in de ring heeft gegooid? Dus als hij nog steeds strijdvaardig was geweest dan was hij nog steeds onze Titanic-kapitein?

Ongelooflijk wat een ruggengraatloze bende.

23-10-2023 21:01

FrancescosRavioli +15083

"Vreselijk jammer, maar beter voor mijn portemonnee."

23-10-2023 20:58

Sense of.H +5432

We hebben Schreurder de aanstoker van deze verval en Steijn de Onrust stoker al gehad, het kan nu niet nog slechter, na Psv pakken we stap voor stap met een frisse wind de weg weer terug naar boven en mischien als het meezit pakken we dan nog de KNVB beker met de juiste trainer, spelers en instelling.

23-10-2023 20:58

fredajax +1121

Haha dit is geen bekertoernooi ploeg. Als ons aller Ajax zich nog weet te plaatsen voor Europa league moet je het zien als champions league winst.

23-10-2023 21:12

gauntlet +602

Ik heb er alles aan gedaan om ajax terug te brengen waar het hoort aldus steijn.
Nee steijn ajax stond geen 17e dat je begon als trainer jij hebt er voor gezorgd dat ajax naar beneden is geklapt.
Je had ajax moeten houden waar het hoort op plek 1 namelijk niks meer niks minder.

23-10-2023 20:54

Danielson +50059

Kennelijk vindt hij dat Ajax nu staat waar het hoort.
En inderdaad: daar heeft hij alles aan gedaan!

23-10-2023 22:57

meerschehelden +2279

Nu kan je weer lekker comfortabel naar Ibiza met je oprotpremie.

23-10-2023 20:40

Bergkomp +1399

Nee die krijgt hij niet. Hij is zelf akkoord gegaan.

23-10-2023 20:52

FrancescosRavioli +15083

Het is tweezijdig goedvinden. Dan krijgt hij niet de volle mep, maar echt wel een gedeelte.

23-10-2023 20:59

meerschehelden +2279

Gelukkig maar

23-10-2023 21:10

Bergkomp +1399

Is dat waar? Anybody?

23-10-2023 21:13

31xAjax +7861

Natuurlijk krijgt hij een afkoopsom. Probeer in ieder geval eens na te denken man....

23-10-2023 21:21

nightgoat +30813

Vanaf nu blijken Tahirovic en de re$t ineens toch best wel goed te kunnen voetballen!

23-10-2023 20:38

Talentje020 +19866

Dat zou een wonder zijn haha, ik zie oprecht niets speciaals in Tahirovic

23-10-2023 20:41

nightgoat +30813

Hier nog 1

23-10-2023 20:44

Bergkomp +1399

Hmmm denk dat we wat andere namen gaan zien. We hebben best veel spelers. Mikautadze Mannsverk vd Boomen

23-10-2023 20:53

FrancescosRavioli +15083

Je lacht je toch de ballen uit de broek als het nu blijkt dat ze op 2 na wel allemaal goed kunnen voetballen en er een team van te maken valt?

23-10-2023 21:00

Bonno1978 +6436

Ik vond het een sympathieke kerel, maar geen Ajax materiaal. Het is zijn schuld niet dat één of andere sales Duitser te trots was om Peter Bosz aan te stellen.

23-10-2023 20:36

The Future +5516

Daarom. Dat hij als totaal onbekwame trainer een bijna totaal onbekwame selectie kreeg met een onmogelijke doelstelling lag niet aan hem. Dat hij zou falen stond dan ook vast, maar zo snel en zo hard ligt wel aan hem.

Tactisch is dit gewoon echt ver, ver, ver ondermaats geweest en onacceptabel. Hij heeft geen enkele wijziging doorgevoerd in duidelijke tactische fouten. Hij heeft een groot deel van de spelers middels wisselingen en kritiek in de media beschadigd/hun (zelf)vertrouwen afgenomen. Dat het zo snel zo verkeerd ging, lag echt wel aan hem.

23-10-2023 20:52

FrancescosRavioli +15083

Die wijzigingen ziet een amateurtrainer ook nog wel.
Als je spelers op de bank blijft houden om je gelijk te willen halen en nooit de hand in eigen boezem steekt als trainer, dan ligt het wel echt aan jou.

Zelfs een clubje als Sparta kreeg hij naar de 6e plaats. Dat lukt je alleen als je continue wil verbeteren.

23-10-2023 21:01

EdgarManu +227

Lekker ingelezen ook, Mislintat wilde juist Bosz halen, maar mocht niet van hogerhand.

23-10-2023 21:00

Tonymacaroni +778

Klopt, dit geeft de stupiditeit aan van veel reacties hier,
niet te geloven.

23-10-2023 21:21

31xAjax +7861

Bosz was nooit gekomen als hij geen inspraak kreeg in de aankopen. Dat is de grote fout die Steijn heeft gemaakt.....

23-10-2023 21:23

GGXIII +6511

En jij denkt dat Mislintat niet naar Bosz zou luisteren?.
Bosz en hij kunnen het goed vinden, en Mislintat vertrouwt zijn kwaliteiten veel meer dan van Steijn. Mislintat had op zeker wel geluisterd naar Bosz

23-10-2023 22:31

31xAjax +7861

Dat klopt qua tijdlijn niet....

23-10-2023 22:36

Balgevoel +30817

Denk dat je gelijk hebt, maar het is allemaal speculeren. Het wordt erg interessant als beide heren interviews gaan geven...

23-10-2023 22:36

TeringHenkie +28227

Die één of andere sales Duitser is aangenomen bij Ajax door vd Sar met de belofte dat hij Bosz niet mocht halen!!

23-10-2023 21:29

Qifesh +24917

betrouwbare bron?

24-10-2023 00:27

TeringHenkie +28227

Zucht..,

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1155630/steijn-was-geen-eerste-keus-bij-ajax-mislintat-mocht-droomkandidaat-niet-halen.html#

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-directie-wilde-nederlandse-trainer-mislintat-werd-geadviseerd-bosz-niet-te-nemen/amp

24-10-2023 11:12

AlexIbarra +19215

Edwin had mot gehad met Bosz, niet Mislintat.

24-10-2023 02:38

cabenb +1603

De mazzel Maurice!

⭐️⭐️⭐️

23-10-2023 20:29

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Op naar Ibiza✈️🌴🏊‍♀️🍾🍦🌞

23-10-2023 20:29

Adrian.V +786

Dit is gewoon resultaat van een clubleiding die geen verantwoordelijkheid neemt en geen gevoel voor voetbal, laat staan Ajax. Nieuwe TD die zijn eigen weg gaat en totaal geen overleg doet met de rest van de staf. Hier had de clubleiding al moeten ingrijpen. Vervolgens ook nog een onervaren trainer aan het roer zetten, na zo'n jaar als de vorige moet Ajax een ervaren rot hebben. Alweer een mislukt jaar, en ik verwacht dat het herstel nog wel even gaat duren.

23-10-2023 20:28

wim_wenderson +1412

Volkomen op de tast in het duister vondt hij de uitgang om er ook nog een zak geld te vinden!
Zo en nu weer naar een kabbelende middenmoter of iets rommelen in de Keuken Divisie waat het veilg toeven is! Adieu Maurice !

23-10-2023 20:23

Tommyshelby +128392

Hij is vast met goede bedoelingen begonnen, maar je moet 24/7 bezig zijn met Ajax, misschien zelfs 25/8. Geen vakidioot, geen interessante tacticus en blijkbaar ook geen people manager.

Een van de belachelijkste keuzes aller tijden.

23-10-2023 20:22

Maracana +1961

Mislintat; overachiever.

23-10-2023 20:27

FrancescosRavioli +15083

Nou die titel is hij bij deze kwijtgeraakt🤣

23-10-2023 21:02

Jelluhafca +3366

Eindelijk ontwaakt uit een slechte droom die geen droom bleek te zijn pfff….wat een ellendige maanden is ons aangedaan met de aanstelling van Steijn en technische staf als klap op de vuurpijl na een seizoen als vorig seizoen. Nog steeds niet te bevatten wat een drama! Nu weer positief vooruit kijken

23-10-2023 20:20

Balgevoel +30817

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/12763708/deze-zeven-tactische-problemen-plaagden-het-ajax-van-steijn

23-10-2023 20:12

AlexIbarra +19215

Goed artikel.
Morgen deel 2 met de volgende 7 problemen.. ;)

24-10-2023 02:51

MichelBoerebach +29073

Maurice is momenteel de gelukkigste man op aarde. Drie miljoen in zijn tas voor 4 maandjes 'werken'. Ik vraag met wel af of de clubs ooit nog in de rij zullen staan voor deze man.

23-10-2023 20:10

Belnaarhuis +4936

Zal wel wat minder geworden zijn. Anders was het wel een eenzijdig ontslag geweest.

23-10-2023 21:07

WheermolenFC5 +2062

Opgelucht dat Steijn weg is, toch nog een klasse reactie. Vanaf dag 1 iig niet goedgegaan. Wel een opluchting, maar voor Ajax en ons supporters gewoon een nederlaag.

23-10-2023 20:06

MarkP +21515

Je zou maar de slechtste trainer ooit bij ajax zijn geweest. Lekker voor zn cv.

23-10-2023 20:03

Qifesh +24917

overperformer wel

24-10-2023 00:29

Kryptonite +76738

LATER PIK

https://media.tenor.com/TSuRTLcbBfMAAAAC/cartman-salty-tears.gif

23-10-2023 20:00

AST020 +306

Wees ook blij dat je weg bent Steijn. De spelers hebben je ook in je hemd laten staan. Allemaal fouten die je in het amateur voetbal niet eens ziet. Hoe die kluns bij ons achterin bij de 4-3 voor Utrecht de bal tegen een Utrechter aanschiet of hoe Gaaei tegen Feyenoord 2 fouten maakt. Daar is niet op te trainen maar je spelersmateriaal is ook wel om te janken.

23-10-2023 20:00

Suk Hyun-Jun +6279

Ach houd alsjeblieft op. Individuele fouten maken ze in elk team, maar Ajax was vanaf dag één onder Steijn los zand. Er was totaal geen tactiek te herkennen in dit team. Hotseknotsbegonia voetbal bij de recordkampioen van Nederland. En als zijn spelers vervolgens falen omdat de instructies niet duidelijk zijn of helemaal geen instructies krijgen, dan smijt hij ze zonder blikken of blozen onder de bus. Dan is het ook niet heel vreemd dat zijn spelers hun best niet meer doen voor deze vent.

Pierre waarschuwde ons al voor zijn slinkse praktijken.

23-10-2023 20:58

Sjaaakie +1129

Als spelers alleen maar door een trainer gemotiveerd kunnen worden horen ze geen tonnen/miljoenen per jaar te verdienen en zeker niet bij Ajax te voetballen

23-10-2023 21:14

Suk Hyun-Jun +6279

Het gaat niet alleen om motivatie, Sjaak. Het gaat om meerdere aspecten in het hoofdtrainerschap waar Maurice in gefaald heeft.

Ten eerste is de man absoluut geen hoogstaand tacticus. Bijna vier maanden na zijn aanstelling is er nog steeds geen touw vast te knopen aan onze speelstijl, wat je dus eigenlijk geen stijl kan noemen, want het is gewoon los zand. Hoe krijg je het als hoofdtrainer met zoveel jaren ervaring niet voor elkaar om je linies dichter op elkaar te laten spelen?

Ten tweede is de man ook geen beste spelersmanager, wat ik nog zachtjes uitdruk. Bij de eerste moeilijke wedstrijd (Fortuna-uit) gooit hij een aantal aankopen van Mislintat onder de bus puur en alleen omdat dat niet de namen waren die hij wilde zien. Desalniettemin zijn het zonder twijfel spelers met talent en perspectief, want ze zijn internationals of jeugdinternationals van hun respectievelijke landen.

Toch blijft Steijn eigenwijs volhouden dat ze er zogenaamd niets van kunnen, terwijl er een aantal tijdens de interlandbreaks gewoon uitstekende prestaties leveren. Maar nee, het ligt niet aan Maurice zelf hoor.

Wat betreft motivatie: ik ben van mening dat je ongeacht de publieke opinie alles moet geven voor je club, zeker als je grootverdiener bent, maar als jij door je eigen trainer in de media voor lul word gezet en word geframed alsof je er geen klote van kan, dan zou ik ook bij mezelf denken "wat is dit voor een vreemde eend? Van de opdrachten die wij krijgen klopt al geen moer en nu gaat hij ons ook nog eens compleet de schuld geven van alles. Toedeledokie, je zoekt het maar uit."

Sowieso sta je onder een enorme druk en dan is het compleet contraproductief om je eigen spelers in de media af te zeiken, daar bereik je niets mee. Wat doet dat met het zelfvertrouwen van die jongens? Wordt het niet beter van nee. Ten Hag nam het ook altijd op voor zijn eigen spelers en het resultaat daarvan hebben we gezien.

23-10-2023 21:28

nightgoat +30813

Ineens schijnt er weer licht aan de horizon richting de Condoleance League.

23-10-2023 19:59

RSM +3916

Jammer Steijn. Succes verder en we gaan proberen naar boven te klimmen met de nieuwe trainer.

23-10-2023 19:58

fredajax +1121

Klasse reactie van hem. Het lag aan zoveel factoren dat het niet gelukt is.

23-10-2023 19:57

DD +6366

Klasse reactie van Steijn. Hier kan ik alleen maar respect voor hebben. Mocht die ooit terugkomen in de arena verdient hij een respectvol ontvangst. Met de persoon is niets mis, maar heeft gewoon niet de kwaliteiten. Hij kan er ook niets aandoen dat hij aangesteld is. Hopelijk vindt hij snel een leuke club. Heerenveen past wel bij hem. Succes Steijn!

23-10-2023 19:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.