Steijn niet langer hoofdtrainer Ajax; Maduro tijdelijk eindverantwoordelijk

door Jesse ter Haar 1827

Bron Ajax.nl

Steijn niet langer hoofdtrainer Ajax; Maduro tijdelijk eindverantwoordelijk

door Jesse ter Haar 1827

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn is niet langer de hoofdtrainer van Ajax, zo is te lezen op Ajax.nl. De oefenmeester was sinds de afgelopen zomer de eindverantwoordelijke in Amsterdam, maar kreeg de boel niet op de rit. Na het vertrek van Steijn bij de club is Hedwiges Maduro voorlopig als eindverantwoordelijke aangewezen.

Het betreft geen eenzijdig ontslag van de kant van Ajax, maar een ontbinding van de overeenkomst in onderling overleg. Op die manier heeft het dienstverband van Steijn in Amsterdam in totaal nog geen vier maanden geduurd. Tijdens die periode stond Steijn, die een contract tot medio 2026 had bij Ajax, tijdens elf wedstrijden aan het roer. Van die duels, verdeeld over de Eredivisie en de (voorronde) Europa League, won Ajax er slechts twee.

In dienst van Ajax heeft Steijn te maken gekregen met Sven Mislintat als directeur voetbalzaken. Laatstgenoemde trok zijn eigen plan in het transferbeleid en zou de oefenmeester hebben opgezadeld met spelers waarop hij niet direct zat te wachten. Niet lang geleden besloot men bij Ajax, na de vorming van een nieuwe bestuursraad, al om Mislintat de laan uit te sturen en Steijn nog even het vertrouwen te geven. Na opnieuw een nederlaag, 4-3 op bezoek bij FC Utrecht, is ook voor Steijn de koek op.

Met de selectie waarmee Steijn het moest doen, kwam hij na zeven wedstrijden niet verder dan vijf punten en de zeventiende plek in de Eredivisie. Wel moet daarbij worden vermeld dat Ajax nog twee wedstrijden tegoed heeft. Uit bij RKC Waalwijk stonden de Amsterdammers met 2-3 voor, waarna Brian Brobbey in botsing met Etienne Vaessen en de wedstrijd werd gestaakt. Ajax - FC Volendam, het andere duel dat nog moet worden ingehaald, moest wijken voor het uitspelen van de gestaakte Klassieker.

Steijn sprak over mogelijk ontslag

Na afloop van het verloren duel met FC Utrecht ging Steijn nog in op vragen over een mogelijk ontslag. Duidelijk werd dat de hoofdtrainer de handdoek zelf niet in de ring zou gooien, maar op de vraag of een ontslag logisch zou zijn, gaf hij een weifelend antwoord. 'Op basis van de resultaten heb ik er begrip voor, op basis van wat we hopelijk nog kunnen bewerkstelligen niet', sprak hij toen nog.

Lees meer over:
Plaats reactie

Indy2 +15254

EINDELIJK

24-10-2023 14:15

Noam +4075

Heel erg blij dat Maduro er nog zit. Je kunt het misschien niet chique vinden dat hij zijn mening heeft gedeeld met de psychologe van Almere. Je kunt het ook zien als iemand met een hart voor de club, die het spuugzat was en wilde dat het publiek dingen zou gaan inzien.

24-10-2023 12:44

Craain +4952

Hoe zie je het voor je:

Maduro vs Berghuis/ Bergwijn/ Brobbey... geen goeie combi... Maduro is ook te lief.

Daarnaast was Maduro als speler tactisch ook niet heel sterk, maakt op basis van defensieve gebied vaak een verkeerde keuze.

24-10-2023 14:05

Ferd +38297

het is vooral niet chique van die psychologe dat ze een privé gesprek tussen haar en een client in de media brengt.

25-10-2023 10:39

LuisSuarez01 +5392

Denk ook niet dat Steijn de trainer is die bij ons Ajax past maar waarom niet Alex Kroes al voor de winterstop gehaald? Had hij als nieuwe directeur samen met de nieuwe rvc schoon schip kunnen maken. Onze huidige selectie komt gewoon kwaliteit tekort voor de top, seizoen was al verloren. Knvb beker heel mss een eh pleistertje. Nu een Maduro als interim en van t Schip die natuurlijk Ajax dna hebben maar als trainer geen goed cv hebben. En nee, niemand staat nu te trappelen om als hoofdtrainer bij ons aan de slag te gaan maar is bijvoorbeeld een Henk ten Cate gepolst?
Heb t gevoel dat we er op deze manier nauwelijks minder stuurloos van worden omdat er geen plan/beleid achter zit en dan ben ik weer terug bij mijn punt van Alex Kroes.

24-10-2023 10:44

Bergkam +4653

Mooiste nieuws is wat mij betreft de come-back van Kaplan. Krijgen we hopelijk meer keuzes achterin.

24-10-2023 10:02

Ajax4Live123 +666

Maduro moet samen met van Gaal gaan zitten om een strijdplan te maken voor de komende periode. Daarbij moet hij iets verzinnen om de groep samen te krijgen zodat deze voor elkaar door het vuur gaan. Hij moet nu op de winkel passen en zorgen dat we niet nog slechter gaan spelen. Ik zou al tevreden zijn als we lijn krijgen in de speelwijze van dit team. Als hij samen met van Gaal gaat zitten en van Gaal de trainingen mee laat kijken via camera’s zodat deze kan zien wie goed traint en wie verzaakt . Er moet een beter strijd plan gemaakt kunnen worden waar we de komende wedstrijden al iets van terug zien wat hoop kan geven. Mogelijk dat we dan nog kunnen verliezen maar dat er al vooruitgang geboekt is. In eerste instantie moet de verdediging op orde komen. De gatenkaas achterin is gewoon gênant!!

24-10-2023 09:38

tripleA +3864

Heb er een heel slecht gevoel bij dat Maduro het nu gaat doen, die is toch minimaal medeverantwoordelijk geweest voor de wanorde in de defensieve organisatie.

24-10-2023 09:34

noppenkoning +41096

Sterker nog, schijnt dat hij het tactische gedeelte deed op de trainingen en voorbereiding.

24-10-2023 09:44

Craain +4952

Klopt inderdaad. Dat zag je op het filmpje van Ajax...

24-10-2023 14:07

Hamstelaar +14807

Ze moeten gewoon vol voor Graham Potter gaan. Heeft de basis neergelegd bij Brighton en laten zien dat hij met talenten kan samenwerken en vooral beter maken. Daarnaast speelde ze mooi voetbal.

24-10-2023 09:30

Stefansuarez +19011

Staat een mooi lijstje op vp omtrent potentiële nieuwe trainers

De Boer ( Al Jazira)

Pascal Janssen ( AZ)

Jordi Cruyff ( clubloos)

Patrick Kluivert ( Adana)

Wim Jonk ( Volendam)

Van der Gaag ( Man Utd)

Kjetill Knutsen ( Bodo)

Graham Potter ( clubloos)

Gallardo ( Clubloos)

Hjulmand ( Denemarken)

Lucien Favre ( Clubloos)


Als buitenlandse trainers genieten Potter, Gallardo en Knutsen mijn voorkeur.

Als ze toch perse een Nederlandse trainer willen

Janssen en Kluivert

Als mis ik in dit lijstje ook namen als Jaissle ( Ex Salzburg) en Michel( Girona)

24-10-2023 09:27

noppenkoning +41096

Marcel Keizer (clubloos)

24-10-2023 09:34

Bergkam +4653

Michael Laudrup?

24-10-2023 09:59

Craain +4952

Ik (clubloos)

24-10-2023 14:08

Goudzuid +72

Zo, Steijn zijn zak met geld…..hij heeft er een aantal weken voor moeten liegen dat hij het nog wel zag zitten….maar zijn pensioen is veiliggesteld. In ruil voor de eer dat hij nu de aller, aller slechtste trainer uit de geschiedenis Is.

24-10-2023 09:01

Craain +4952

Ik denk dat het toch iets aan anders ligt. Dat deed Steijn bewust allemaal. Ajax heeft een prima selectie alleen werd er niet goed gebruik van gemaakt. Reden: Steijn is erg gepikeerd over transfers van de afgelopen zomer.

24-10-2023 14:10

myway25 +2440

Lekker huntelaar ook een oprotpremie geven. Wat een fucking pussie.

24-10-2023 08:54

Jbhendriksen +42

Kalm aan hè. Je kent niet altijd het hele verhaal.

24-10-2023 08:56

myway25 +2440

Hoef ik ook niet te weten. Enige wat ajax nu nodig hebt zijn mensen die er staan. En niet mensen die ziekmelden.

24-10-2023 10:45

Ajax4Live123 +666

Je mag wel wat meer credits geven aan deze Ajax topper! Huntelaar moest zijn werk doen in een roerige op z’n kopstaande omgeving. Huntelaar heeft wel een aantal jeugdtoppers van de opleiding een contract laten tekenen daar waar heel vaak onze toppers zomaar de deur uit liepen. Wat meer respect voor de Hunter mag je wel hebben. Het is heel gemakkelijk langs de lijn roepen dat iemand een pussy is. Als ik van 1 man niet geloofd dat t een pussy is, is het Huntelaar wel!

24-10-2023 09:33

myway25 +2440

Als voetballer is het een held, maar kom op je club staat in brand. Het is vervelend dat je naar de klote bent maar met hem nog meer mensen in de organisatie. Hele organisatie stort in en op de oud ajacieden moet je kunnen bouwen. Als je er dan zo doorheen zit en iedereen laat zitten vind ik je voor het niveau van ajax een pussie.

Elon musk, den pena, bill
Gates en noem ze maar op spelen in de top van de wereld met mensen met hun mentaliteit. Moe zijn bestaat niet en zeker niet als hun organisatie in brand staat. We hebben mannen nodig die ajax lief hebben en ajax boven alles zetten om de club naar het niveau te brengen waar het hoort.

24-10-2023 10:44

Ajax4Live123 +666

Je praat echt onzin. Degene die jij opnoemt zijn eindbeslissers. Zij varen hun eigen koers en kunnen dat ook. Huntelaar moet in dienst van de club opereren. Hij mag en kan geen eigen beslissingen maken. Daarbij heeft hij te maken met mensen. Topsporters…. Mensen met emoties enz. Hiervoor zijn people skills voor nodig. De mensen die jij opnoemt lopen nou niet echt over van deze karakter eigenschappen.

Juist met je jeugd moet je empathisch zijn om het beste in hun naar boven te krijgen. Het zijn mensen… geen auto’s of computers. ( daar waar musk en Gates mee werken)

Denk jij nu echt dat Huntelaar zit te wachten op een burn-out? Daar zit niemand op te wachten. Jij hebt waarschijnlijk nooit mentale druk meegemaakt? En kom nu niet aan dat Huntelaar mentaal zwak is want topsporters zijn alles behalve mentaal zwak. Die hebben alles moeten laten om de toppers te worden die ze zijn geweest.

Om onze club te kunnen helpen moet je zelf ook geestelijk goed zijn. Anders kan je ook geen goede beslissingen maken.

24-10-2023 12:34

myway25 +2440

Ik heb je bericht gelezen en respecteer je mening. Maar als je in de top wilt heersen heb je mensen nodig die mentaal weerbaar zijn. Als je dat niet hebt blijf je een softe club. Wil je succesvol zijn moet je type Overmars etc aantrekken. Zakelijk ingesteld. Je merkt aan Huntelaar dat hij de druk van het zakelijk leven niet aankan. Als je zo snel breekt na zo een korte periode kan je beter gaan golfen.

24-10-2023 13:00

Ajax4Live123 +666

Ik heb jou mening ook gelezen. Ik vind het echter te kort door de bocht om te zeggen ( of je moet iemand in de inner circle van Huntelaar zijn) om te stellen dat iemand zomaar breekt. Jij weet niet wat hij voor z’n kiezen heeft gehad. Of dat er ook nog iets in z’n privéleven speelt. Er kunnen zoveel factoren zijn waarom iemand er even doorheen zit. Van de buitenkant kunnen we dat nooit beoordelen en daarom ook niet oordelen of iemand geen mentale weerbaarheid heeft.

Ik ben met je eens dat een zakelijk ingestelde persoon zoals Marc Overmars veel heeft betekend voor de club. Maar hij heeft de club ook met heel veel shit halsoverkop achter gelaten omdat hij zaken deed wat alles behalve met zijn werk te maken heeft. Daarnaast zijn tijdens zijn beleid veel talenten gratis de deur uit gelopen en heeft hij bepalende afspraken niet zwart op wit gezet. Hierdoor stonden we gelijk al zwak nadat hij weg was. Daarnaast heeft diezelfde man die jij zo roemd om zijn sterke mentaliteit pas geleden een hartaanval gehad en heeft hij een stapje terug moeten doen.

Begrijp mij niet verkeerd, ook Overmars is een Ajaxheld,. Maar diezelfde Overmars is ook mens en ook hij kan onder druk bezwijken.

24-10-2023 14:18

Craain +4952

Hij was wel samen met vd Sar helemaal voor de komst van Schreuder. Schreuder en Huntelaar waren heel close met elkaar. Hebben er ook alles aan gedaan om Schreuder naar zijn zin te geven qua transfers. Ook is Matthias Kaltenbach (Bogarde deed het niet zo slecht) gekomen, leuk voor Huntelaar ivm Duitser. Mislintat idem. Huntelaar spreekt zeer vloeiend Duits...ook waren ze voor de komst van Mislintat, ook Duitser...

Huntelaar zal zich erg geschrokken zijn van de laatste jaren... Dat is mijn beeld.

24-10-2023 14:20

Ajax4Live123 +666

Ik denk dat heel veel mensen Schreuder hoger ingeschat hadden. Ook ik dacht dat Schreuder veel meer zou brengen. Maar vorig jaar hebben veel mensen hun mening moeten veranderen over dossier Schreuder.

Vanaf Overmars in het nieuws kwam is de club bergafwaarts gegaan. Huntelaar zou volgens mij rustig gebracht worden en de fijne kneepjes van het vak geleerd worden. Dat is toen opeens een ander verhaal geworden. Opeens was hij medeverantwoordelijk onder vd Sar om nieuwe spelers te halen. Dat dit niet goed gegaan is, is wel duidelijk. Trainer willen altijd graag hun eigen staf samenstellen. Dat Bogarde weg moest is eeuwig zonde. Als er iemand een verdediging kan trainen is het in mijn ogen Bogarde. Maar volgens mij speelde er ook iets privé met hem en na Overmars wilde Ajax geen risico lopen voor een volgend schandaal. Ik denk dat ze daarom om deze rede ook makkelijker afscheid van hem genomen hebben.

24-10-2023 14:41

Omar +17158

Zo zo stoere praatjes, hoe oud ben jij? 12?

24-10-2023 09:46

myway25 +2440

Wat lul je nou omar. Omdat ik een afwijkende mening heb ben ik 12? Zeker nooit gehoord van vrijheid van meningsuiting. We hebben mannen nodig nu niet pussies als Huntelaar en blijkbaar als jij.

24-10-2023 10:44

Omar +17158

Ah "mannen" dat zegt genoeg, je doet allemaal aannames gebasseerd op niks en weet helemaal niet wat er speelt. Maar goed, laat ik er ook 1 doen: waarschijnlijk heb jij in je leven 0.0 verantwoordelijkheid. Laat staan dat je een club moet runnen waar 1 miljoen mensen een mening over hebben.

24-10-2023 10:48

myway25 +2440

Klojo ik heb 8 bedrijven. Iedereen werkt op provisie basis. Ik heb 0 verzuim en mensen met mentaliteit omdat ze resultaat willen l. Dat soort mensen is ajax ook bij gebaat. Als je empathie wilt moet je bij de overheid werken. Ajax is een topclub waar miljoenen in omgaat. De zwakke mensen moeten weg. Ben je blind dan. De zwakke mensen hebben ajax nu naar de klote geholpen. Maar zoiets begrijp iij blijkbaar niet.

24-10-2023 10:51

Omar +17158

Hahah zwakke mensen, nee het waren die graaiers zoals Overmars en zijn bevriende zaakwaarnemers, vorig jaar schreuder en zijn zaakwaarnemer en dit jaar Mislintat en zijn frauduleuze vriendjes. Allemaal graaiers zoals jij met je 8 bedrijven die geen fuck geven om de club en alleen maar geld willen verdienen.

24-10-2023 10:53

myway25 +2440

Het gaat om Ajax en niet mensen Omar. Anders moet je lekker ambtenaar blijven.

24-10-2023 11:18

Stino +840

Als je iemand die een burn-out heeft een pussy noemt, begrijp je nog niet veel van het leven. Ik denk dat weinig mensen van zichzelf verwachten dat ze een burn-out zullen krijgen, maar het kan iedereen overkomen. Ook mensen die andere mensen pussies vinden.

24-10-2023 11:41

myway25 +2440

Raar zeg dat er in landen waar er nood is dat mensen gewoon doen wat nodig is ongeacht hun gesteldheid en in de welvaarts landen dat ze burn-out en tegenwoordig nog een belachelijke bore-out kunnen krijgen. Maar ach iedereen ziet het gelukkig anders. Ik vind hem zeker een pussy. Ik zou als Ajax zijnde zsm van hem afkomen. hij is dan totaal niet geschikt voor de top. In de top is de druk hoog en werkuren veel. Als je dan een burn-out krijgt omdat je prive ook lastig hebt dan hoor je daar gewoon niet. We kunnen alleen top bereiken met mensen met een top mentaliteit en geen pussy gedrag. Als je dit stuk niet begrijpt dan begrijp jij business niet. Wellicht begrijp ik de gemiddelde mens niet en echter wil ik dat ook niet als ik zie hoe de samenleving nu ga, ben ik blij toe dat ik afwijk.

24-10-2023 11:54

Omar +17158

Zijn dat ook toevallig de landen waar de levensverwachting onder de 40 ligt? Stress is een killer, ook v/d Sar gaf aan helemaal op te zijn. Kreeg ook kort nadat hij was opgestapt fysieke problemen, is hij ook een pussy? Marc Overmars idem ditto. Maar goed, als jij het een pluspunt vind om jezelf dood te werken terwijl dat niet nodig is, be my guest. Huntelaar is wat mij betreft een held, is als een van enige oud-spelers teruggekomen om de club te helpen en lijkt daadwerkelijk de club op nummer 1 te zetten, ook al is dat fysiek nu even niet mogelijk. Al die andere praatjesmakers zitten maar om de club heen en doen geen fuck, of zitten bij de club om hun zakken te vullen

24-10-2023 12:04

Stino +840

Dat het in derde wereldlanden (en ook hier in het verleden) weinig voorkomt is inderdaad vreemd, maar de oorzaak daarvan moet nog gevonden worden. In de toekomst zal men vast de oorzaken hiervan kunnen blootleggen.

Mijn overtuiging is: Iedereen die jij nu sterk vindt, inclusief jijzelf, kan een burn-out krijgen.

Ik kan je wel vinden in dat als je eenmaal een burn-out hebt gehad, je daar de rest van je leven gevoelig voor blijft. Dan kan je een al té stressvolle baan en té veel verantwoordelijkheid beter vermijden. In die zin is het goed voor Huntelaar om een carrièreswitch te overwegen.

Maar zo iemand een pussy noemen vind ik wat kortzichtig. Het is namelijk iets dat je overkomt.

24-10-2023 12:07

myway25 +2440

Ik verwoord me misschien niet goed, maar ik word wel moe dat mensen snel opgeven. En als je een burn-out hebt is dat uiteraard vervelend, maar als het werk gedaan moet worden en je hebt een verantwoordelijkheid moet je echt door. En als je dat niet doet ben je niet geschikt voor de top.

Ik heb zelf ook 80 man in dienst. Ze werken allemaal op provisie. Zeer hoge bonussen en lage salarissen. Bij ziekmelding krijg je 70% van je lage salaris. Verzuim is letterlijk 0. Vandaar dat ik ook extra kritisch ben. Ik zie gewoon wanneer mensen het financieel zwaar krijgen dat er ineens geen griep en burn-out meer bestaat alleen als je hoge koorts hebt, corona of erger.

24-10-2023 12:10

Stino +840

Mooi dat het bij jouw bedrijf zo goed werkt. Ik geloof ook wel dat er onnodig verzuim is in onze maatschappij en dat bepaalde arbeidsvoorwaarden invloed hebben op de mate van verzuim. Er zijn altijd mensen die eerder afhaken dan anderen. Maar voor iedereen is er uiteindelijk een punt dat degene niet verder kan, en het ironische is dat volgens mij juist mensen die altijd maar doorgaan, ook al voelen ze zich slecht, zo ver gaan dat ze uiteindelijk een burn-out krijgen.

24-10-2023 12:31

myway25 +2440

Stress hoef je niet te krijgen als je weet wat je doet en het werk je ligt. Dan kan je dat omzetten in positieve energie. Jij bent typisch een guy die de onzin van een maatschappelijk werker uitspuugt. Goede profiteur van de samenleving en gelijk heb je. Maar over burn-outs en dat soort zaken laat me niet lachen. Zoals ik zeg ga lekker bij de overheid werken en mensen zoals jij zorgen ervoor dat het economisch nog slechter gaat met NL, omdat we geen ballen meer hebben. Die zijn bij vele mannen niet ingedaald. In de jaren 80 en 90 was er nog veel meer stress en werkloosheid. Mensen haalden overal het uiterste uit.

Tegenwoordig vinden jongeren 40 uur per week werken erg zwaar en werkt de gemiddelde hollander 32 tot 34 uur omdat ze een zwaar leven hebben.

Wat ik wil zeggen is dat je daar mee te maken hebt helaas en dat een club als ajax niet losers nodig heeft maar winnaars.

Van Gaal heeft kanker en is gewoon bezig met Ajax aan het helpen. Dat is pas een ware held. Ondanks zijn ziekte en iedere dag struggles staat hij daar als een man!

24-10-2023 14:22

Ozhan +1528

Mannen dit seizoen is toch al verloren. Ga maar vanuit dat we geen Europees voetbal gaan spelen volgend jaar.

Van Gaal en Van Praag hebben nu tijd nodig om op te bouwen. Ze weten ook dat Schip niet beste kandidaat is, maar is best we got voor nu.

We komen er wel weer, maar niet dit jaar. Zure pil, maar we kunnen het wel beste accepteren

24-10-2023 08:50

Ajax1969 +4162

Derde worden in de EL groep en vervolgens de Conference League winnen, dan mag je volgend jaar EL spelen.

24-10-2023 09:10

Ozhan +1528

Dat is toch utopie? als je afgelopen wedstrijden hebt gezien, weet je dat je met deze selectie geen CL kan winnen. Ook geen KNVB beker. En ik ben bang dat we niet eens hoger dan 8e plek gaan eindigen.

Gewoon accepteren.

24-10-2023 16:46

Yeshyeshyall +10920

Poeh, tijd dat er een capabel bestuur komt dat weer wat visie op de toekomst heeft.
Wat een puinzooi. We volgen gewoon zakenwaarnemers en andere financiele belangen. Schip is niet de gedroomde kandidaat wat mij betreft maar denk niet dat we heel kritisch kunnen zijn momenteel. Een ieder die het team vanuit een organisatie laat spelen lijkt me al een vooruitgang. Ben benieuwd of de spelers beter blijken dan we tot nu toe hebben gezien, ik vermoed van wel, zo niet dan hebben we echt een nog veel groter probleem. Hlynsson, Vos, Misehouy, Gooijer, Godts allemaal veel minuten laten maken indien mogelijk zodat we weer een nieuwe structuur richting de toekomst opbouwen

24-10-2023 08:26

Andronixos.c +8126

We hebben sinds 2022 4 trainers gehad.

Ten Hag was de beste sinds van Gaal, 3x kampioen, 2 bekers, 1 Supercup, Halve Finale CL

Schreuder maakte alleen maar verkeerde keuzes en we wonnen 7 wedstrijden niet. En verliezen van Napoli met 1-6 en uit met 2-4

Heitinga kreeg de boel ook niet aan de praat, maar ter verdediging voor Johnny moest hij doen met een selectie wat niet van hem was en een staf wat niet van hem was.

En nu Steijn, de film hebben we al gezien.

24-10-2023 08:05

Jarikoning +7201

Maduro, Schip...wat een koekenbakkers mogen trainer zijn bij zo een wereldclub.
Betaal gewoon voor een echte trainer.

24-10-2023 07:43

Baard +781

Vriendje, dit is allemaal tijdelijk hè.

24-10-2023 07:58

Jarikoning +7201

Laat van Gaal dan zelf het doen. Schip heeft echt nergens iets goeds gedaan.

24-10-2023 14:10

Maracana +1961

Vertel eens: a. welke “echte trainer” is momenteel beschikbaar en b. wilt nu bij deze huidige Ajax zijn vingers branden?

24-10-2023 08:02

Aspers Art +2772

Idd. Al die koekenbakkers denken steeds dat heel de wereld klaar staat om er bij Ajax in te springen. Want wij zijn Ajax ofzo....

24-10-2023 08:03

Jarikoning +7201

Gallardo, Advocaat trainers met prijzenkasten.
Hiddink zou zo willen.

24-10-2023 14:10

95 +2164

Wat ik dus raar vind is dat ze nog niemand meteen klaar hebben staan. Dit hangt al weken in de lucht.

24-10-2023 07:18

EricAjax1 +7471

Nou, noem er eens een paar die beschikbaar zijn en Ajax beter maken?

24-10-2023 07:41

95 +2164

Ik zou Ten Cate vragen en Bogarde erbij. Ik kan Maduro nog steeds niet inschatten maar iig te licht om dit team op sleeptouw te nemen. Weet niet of hij als assistent iets toevoegt.

24-10-2023 07:46

johanisajax +8825

Gio, zeg ik al 4797642245x

24-10-2023 07:53

Udenaar +5863

Gio wil echt niet komen nadat hij gezien heeft wat Berghuis heeft meegemaakt.

24-10-2023 08:21

karlhof +4697

Geschrokken van de CV's van de RvC. Daar zit het eigenlijke probleem, onkunde en geen idee hoe een profclub in elkaar zit. Dat moet de ledenraad zich aantrekken. Blijkbaar is het niveau van de ledenraad, verantwoordelijk voor het aanstellen van de RvC ook niet hoog. Daardoor kan een nitwit als Mislintat ongestoord zijn gang gaan. Van Halst kan niet aanblijven. Hij heeft overduidelijk gefaald als technisch commissaris.

24-10-2023 07:01

Wieno +9234

Snap dat iemand de verantwoording moet krijgen, maar Maduro zat gewoon naast Steijn en deed niks. Is verantwoordelijk geweest voor het tactische plan... Hoop dat Louis snel een konijn uit zijn hoge hoed tovert...

24-10-2023 07:01

Baard +781

Ook hier zal moeten blijken hoeveel invloed Maduro had.

24-10-2023 07:25

Hans.D88 +3778

Hier was natuurlijk geen houden aan, maar ik sta niet te juichen. We hebben nu een flink aantal aan (interim) RvC leden, ADs, TDs, en trainers gehad de afgelopen twee jaar, het is hak op tak beleid en het gaat van kwaad tot erger. Eringa had het bij zijn aanstelling over successie planning, maar daar komt niks van terecht. Nu is van 't Schip opeens topkandidaat die twee weken geleden nog een technische advies rol moest gaan vervullen. We doen maar wat.

24-10-2023 02:44

Aurelius1 +19690

Men denkt echt dat Van 't Schip, die nergens opzienbarende resultaten heeft behaald, geheel andere dingen dan Steijn gaat doen, en dat de spelers plots een stuk beter blijken te zijn dan nu. Dit is écht wat de voetballerij bij ontslagen denkt. Terwijl alle cijfers aangeven: een ontslag heeft geen enkele zin. Hoeveel meer bewijs is er nodig om te beseffen dat men met een stel geloofswaanzinnigen te maken heeft in de voetballerij.

'Hier was geen houden meer aan' = het cliché dat er in de voetballerij telkens tegen aan wordt gegooid. En zo wordt er continu nodeloos geld over de balk gesmeten.

Er kan nu al gezegd worden: van 't schip gaat het niet beter doen dan Steijn. Dat kun je nu al met bijna 100% zekerheid stellen op basis van de statistieken van de afgelopen 40 jaar bij ontslagen. Daar valt niet aan te tornen. Ja, Ajax zal waarschijnlijk omhoog klimmen op de ranglijst, maar er kan nu al gezegd worden dat dat onmogelijk aan Van 't Schip zal liggen, tenzij Van 't Schip een wondertrainer is die dingen totaal anders doet dan z'n voorgangers. Nou, we weten dat van 't Schip geen wondertrainer is. Die gaat gewoon met z'n handjes op z'n rug 90 minuten naar de training kijken, zo nu en dan moeilijk naar de bal kijken, en wat pilonnen leggen, zoals 99% van de trainers doen. Want er wordt helemaal niets opzienbarends gedaan of gezegd op trainingen.

24-10-2023 03:24

Hans.D88 +3778

Ja, klopt, dat is een geweldig cliche, maar je kunt nu eenmaal moeilijk Bergwijn, Berghuis, Sutalo en co ontslaan, alhoewel hun prestaties wellicht nog slechter zijn dan die van Steijn gedurende de afgelopen maanden. Ik verwacht ook geen beterschap onder van 't Schip, staan we in december 12e met 18 punten oid. Dan mag hij het seizoen ad interim afmaken en begint de hele cyclus opnieuw... 😭 Je kunt je hele beleid toch niet baseren op "bij gebrek aan beter"!?

24-10-2023 03:42

VOETBALisOORLOG +1751

Van 't Schip is tijdelijk, die maakt het seizoen af. Jij doet net alsof hij de vaste trainer wordt.

24-10-2023 07:27

Aurelius1 +19690

En wat maakt het uit dat hij het seizoen afmaakt, terwijl je net zo goed Steijn het seizoen af kon laten maken, aangezien het blijkbaar toch een verloren seizoen is al. Ik bedoel: er wordt totaal niet rationeel nagedacht, men doet maar wat omdat het 'zo hoort'. Men verkwanselt miljoenen euro's op basis van mindless beslissingen.

24-10-2023 07:36

Udenaar +5863

Misschien dat Schip de spelers niet mentaal kapot maakt door in de media te zeggen dat het niet aan hem ligt en dat de spelers er geen hol van kunnen. Dat zou al een hele hoop schelen voor het zelfvertrouwen van die gasten. Je ziet 11 jongens op het veld die stuk voor stuk bang zijn om fouten te maken. Die gasten hebben een leider nodig! Iemand die ze zelfvertrouwen geeft zodat ze weer durven te voetballen.

24-10-2023 08:27

Hans.D88 +3778

Dat is mijn probleem, we lossen alles tijdelijk op. Sinds Overmars, Ten Hag, Van der Sar, hebben we een uiterst belabberde track record van (tijdelijke) vervangers.

Van t Schip was tot voor kort in beeld als technisch adviseur, dat hij nu opeens in beeld is als tijdelijke vervanger voor Steijn, zegt mij dat hij voor beide rollen maar een halve kandidaat is. Het gaat er mij om dat je voor het geval Steijn (of een ander directielid) niet presteert, of ziek wordt, of wat dan ook, je een lijstje met vervangers klaar hebt liggen.

Van t Schip "tijdelijk" tot het einde van het seizoen is nog erg lang. Tijdelijk is een vrijblief voor niet geheel verantwoordelijk, dus wat als we tot de winterstop nog meer punten laten liggen in de Eredivisie en verliezen in Europa?

24-10-2023 08:29

wijzijndebeste123 +163003

Volgens Bart Sanders in de Pantelic podcast was t grootste deel vd selectie al n hele tijd klaar met Steijn. Ajax heeft dus weer veel te lang gewacht en de schade onnodig laten oplopen. Berghuis schijnt al klaar met Steijn te zijn geweest na de eerste keer in t vliegtuig toen Steijn naast m kwam zitten en vroeg hoe het is om n rijke schoonvader te hebben ipv over voetbal te discussiëren (wtf). Daarnaast hebben meerdere van de Nederlandse jongens aangegeven in hun omgeving dat Steijn veruit de slechtste trainer is die ze ooit hebben gehad.

Wat een opluchting dat deze parodie op een trainer vertrokken is. Nu is de volgende stap van essentieel belang. Aub geen Van t Schip tot t eind vh seizoen als interim maar Knutsen vanaf de winterstop. Anders val je vd regen id drup.

24-10-2023 02:43

Mv9494 +16610

interim maakt me niet zoveel uit mits je vanaf volgend seizoen een goede trainer hebt. Seizoen is toch al verloren

24-10-2023 03:34

Tony Emmanuel +524

De wedstrijd wel, competitie ook, maar we gaan samen voor een hoogst mogelijke klassering. 90 minuten lang...

24-10-2023 05:34

Henk de Vries +11119

Steijn was ook al heel lang klaar met deze hopeloze selectie..

24-10-2023 08:01

AjaxHato +4612

Ik denk zeker dat de spelers steijn heel slecht vonden. Niet voor niets presteerden ze bij hun land wel, zelfs taylor en rensch bij jong oranje..
Maar van die schoonvader wel bizarre vraag.

24-10-2023 10:02

Rob1706 +1672

Uiteraard vind ik het logisch dat Steijn niet meer te handhaven is na deze slechte prestaties.
Maar ben ik wellicht te cynisch te veronderstellen dat Steijn zichzelf hierdoor niet verantwoordelijk vindt voor de afgangen tegen Brighton en PSV? Mario Been wordt nog regelmatig herinnerd aan die 10-0 wedstrijd. Steijn wil toch wel een nieuwe job ergens als trainer en wil verdere wanprestaties niet op zijn cv hebben staan.

Ajax staat voor aanvallend en dominant voetbal maar gezien huidige situatie zou ik wat realisticher gaan spelen om de zonodige punten bij elkaar te sprokkelen. Gezien spelersmateriaal zou ik 5-3-2 gaan spelen en dan maar op de counter. Dat nutteloze elkaar achterin de bal toespelen, waarbij het overkomt dat niemand een fout wil maken, levert niets op.

Persoonlijk zou ik volgende opstelling wel eens willen zien.

Ramjai
Gaaie-Sutalo-Hato-Avila-Sosa
v.d Boomen-Vos-Sala Eddine
Brobbey-Bergwijn (of Forbs)

24-10-2023 02:13

VOETBALisOORLOG +1751

Reiziger, Bogarde, Witsche aanstellen

24-10-2023 01:34

PH2BOT +39921

Maduro zal hopelijk van Louis de opstelling en tactiek op een bordje krijgen want Maduro scheen tot nu toe al de wedstrijdtactiek voor Steijn uit te stippelen...nou dat was me toch tóp zeg!!

24-10-2023 01:21

WantAmsterdam +115917

Ben blij dat hij is ontslagen is. Maar ik vind het een hele grote plunder van Louis/Ajax/directie dat dit niet voor de interlandsbreak is gebeurd, kostbare tijd is verloren gegaan zo.

24-10-2023 01:19

w86 +9338

Ja want dan kon zijn vervanger met de enige 2 spelers die geen interlands spelen aan de slag.

24-10-2023 03:44

WantAmsterdam +115917

Je begrijpt er niks van. Dan kon zijn vervanger al beginnen met plannen, zich mentaal erop voorbereiden en al laatste week de groep trainen. Bizar hoe kortzichtig sommige hier denken.

24-10-2023 12:31

AlexIbarra +19215

Haha, hele avond een tabblaadje open gehad met Showtime, en ik lees dit nu pas..
Geen idee wat we nu krijgen maar het zal een stap vooruit zijn.

24-10-2023 01:02

Anthony078 +169

Ben gewoon bang dat we dalijk degraderen

24-10-2023 00:50

Stefansuarez +19011

Gaat niet gebeuren gap daarvoor hebben we teveel kwaliteit naar Psv en Brighton krijgen we een wat makkelijker programma

24-10-2023 09:32

Sense of.H +5432

Iedere trainer is zo goed als zijn spelersmateriaal. Het is gewoon een heel zwak elftal.

24-10-2023 00:49

Stino +840

Dus iedereen kan trainer worden?

24-10-2023 02:00

w86 +9338

Absolute onzin. We geloven dit graag omdat we dan kunnen zeggen dat het geen invloed heeft. Net als wijzen naar god als iets gebeurd wat je niet snapt.

Een Slot bewijst bij Feyenoord dat een trainer wel degelijk invloed heeft. Ten Hag bij Ajax ook of dacht jij dat Schone, Tadic en Ziyech altijd al ver boven niveau groepsfase CL zaten?

24-10-2023 03:47

w86 +9338

Absolute onzin. We geloven dit graag omdat we dan kunnen zeggen dat het geen invloed heeft. Net als wijzen naar god als iets gebeurd wat je niet snapt.

Een Slot bewijst bij Feyenoord dat een trainer wel degelijk invloed heeft. Ten Hag bij Ajax ook of dacht jij dat Schone, Tadic en Ziyech altijd al ver boven niveau groepsfase CL zaten?

24-10-2023 03:47

Stefansuarez +19011

Kijk naar De Zerbi kijk naar Michel
Trainers die hun ploegen top laten presteren

24-10-2023 09:33

w86 +9338

Absolute onzin. We geloven dit graag omdat we dan kunnen zeggen dat het geen invloed heeft. Net als wijzen naar god als iets gebeurd wat je niet snapt.

Een Slot bewijst bij Feyenoord dat een trainer wel degelijk invloed heeft. Ten Hag bij Ajax ook of dacht jij dat Schone, Tadic en Ziyech altijd al ver boven niveau groepsfase CL zaten?

24-10-2023 03:48

Aurelius1 +19690

Het is gewoon wetenschappelijk bewezen. Alle cijfers wijzen uit dat de uitspraak 'een trainer is zo goed als z'n materiaal' klopt. Men gelooft juist graag het omgekeerde, omdat dan het wereldbeeld 'kloppend' is: een zondebok die we alle schuld kunnen toeschuiven, of een held die we alle credits geven en vereren.

Slot bewijst helemaal niks. Vorig jaar met het beste elftal kampioen geworden, en dit jaar een fantastisch elftal kado gekregen, net als Bosz.

24-10-2023 05:26

Sense of.H +5432

Wat lul je nou allemaal, kijk waar die kakkies en spaarlampen staan, zij hebben betere spelers en dat is de keiharde waarheid en word eens wakker van je droom we zitten niet meer in 2019 maar 2023 de jaar van afgang op alle vlakken. De oplossing is om een interim trainer aan te stellen tot winterstop of zomer en dan de transferperiode aangrijpen voor reparaties

24-10-2023 06:56

Anthony078 +169

Je heb geen kwaliteit in deze selectie wat is nou een sterk middenveld voor psv uit ??? Wie

24-10-2023 00:46

AjaxHato +4612

Yes eindelijk van Steijn verlost.
Had het niet meer verwacht nadat het de hele dag zo stil bleef.
Benieuwd wat voor effect dit op de spelers gaat hebben, hopelijk positief.

24-10-2023 00:14

Dubbelvla +8399

Het is simpel. Steijn bleek uiteindelijk gewoon net te veel haar te hebben. Dat zie je gelijk in de resultaten terug. Echt een enorme blunder, dit zijn toch gewoon meetbare dingen?! Volgende trainer gewoon weer kaal.

23-10-2023 23:57

Qifesh +24917

schreuder vergeten? wel mee eens uiteindelijk> KEIZER

24-10-2023 00:00

WantAmsterdam +115917

Gelukkig iemand die het ook ziet zitten in Keizer.

24-10-2023 00:20

Qifesh +24917

Vond het zo mooi dat ie naar sporting ging, een vd weinige echte opleidingsclubs in europa.

24-10-2023 00:33

WantAmsterdam +115917

Ja, beetje het Ajax van Portugal maar dan met minder prijzen/success, had het net met iemand over die Steijn niks vind. Wat hij bij Sporting presteerde was ook helemaal niet slecht. 3de worden betekent bij Sporting al dat het seizoen geslaagd is, en dan nog de beker gewonnen. Maar een van drie prijzen die Sporting gepakt heeft sinds 2010.

24-10-2023 00:36

Qifesh +24917

behoorlijke prestatie toch, vooral als je ziet hoeveel trainers ze daar hebben versleten in de afgelopen 20 jaar hahaa. Ik gun ajax trouwens eigenlijk nog meer een trainer als Amourim. Echt een topgozer, en heeft veel spelinzicht.

24-10-2023 00:42

WantAmsterdam +115917

Ja, misschien moeten we ook wel eens in Portugal kijken :)

24-10-2023 00:46

RichardWitschge8 +5194

Nou dat belooft wat, Maduro heeft ook haar.

24-10-2023 00:00

Dubbelvla +8399

Oei. Misschien de trimmer erover?

24-10-2023 00:35

emieltjuhh +17732

Maarr wie gaat er keepen nu.? Ik denk pasveer

23-10-2023 23:57

AjaxHato +4612

Ramaj hoop ik dat is het talent en stuk jonger

24-10-2023 00:15

Michael25 +822

"Met de selectie waarmee Steijn het moest doen, kwam hij na zeven wedstrijden niet verder dan vijf punten en de zeventiende plek in de Eredivisie."

AS insinueren jullie nou dat het aan de selectie en niet aan de trainer lag? Een beetje trainer doet toch mee om de Europese plekken met deze selectie!
Alle modale clubs verbazen zich erover hoeveel ruimte ze krijgen. En dan heeft de kern van de basisselectie vanaf de start onder leiding van deze coach gestaan. Gorter, Rensch, Hato, Tahirovic, VD Boomen, Taylor, Berghuis, Brobbey en Bergwijn hebben het gros van de wedstrijden in de basis gestaan (terwijl ik denk dat diverse aankopen in potentie beter zijn). Niemand heeft na 4 maanden enig idee waar ze moeten lopen. Simpele, trainbare zaken zoals druk zetten zijn na 4 maanden nergens te bekennen. Geen spelpatronen, niks. Maar tuurlijk, het lag aan de selectie.
Blij dat die clown die moet doorgaan voor een voetbaltrainer eindelijk weg is. Kan hij lekker op Ibiza gaan zitten en hebben wij ruimte voor iemand die er wel kaas van gegeten heeft.

23-10-2023 23:44

Sjaakvaak +26577

Het is allang bekend dat AS, en dan met name Jesse en Bart net zo hard op de Steijntrein zitten als de T.

24-10-2023 00:12

WantAmsterdam +115917

En dan kijk je naar Jong Ajax, een elftal vol met 18/19 jarige. En daar zie je gewoon alle patronen van hoe Ajax hoort te spelen terug.
Niemand kan me vertellen dat dit met deze selectie niet kan lukken als het zelfs jeugdspelers waarvan maar een deel het zal maken lukt.

24-10-2023 00:32

Invincibles +5193

Ik zie het niet in Jong. Ze spelen wel het Ajax spelletje op het middenveld, maar in de aanval schieten ze alleen maar van afstand. Vroeger liepen we de bal in het doel door onze goeie positiespel en passing.

24-10-2023 02:25

WantAmsterdam +115917

Dat is overdreven, ze creëren ook wel kansen en het veldspel in zijn totaal is gewoon heel goed.

24-10-2023 12:36

MarkP +21515

Maduro kan nu laten zien wat hij in zijn mars heeft.

23-10-2023 23:41

PetrusKeizer +10739

Fijn! Want de Steijn-afzeikmantra's begonnen behoorlijk te vervelen. Nu snel de kop van Maduro op t hakblok!!

23-10-2023 23:38

Hebbendiekip +4722

Vd vaart maakte zich na gisteren ook vandaag weer compleet belachelijk met zijn uitspraken over de selectie. Alles om de trainer te verdedigen.

23-10-2023 23:19

SpartakAmsterdam +5521

Tja Mulder Jr is toch vaak een van de weinige bij Rondo die daadwerkelijk iets zegt wat hout snijd. Zo ook vandaag. Raf is een mooie gozer maar is de laatste dagen idd niet op dreef.

23-10-2023 23:36

Hebbendiekip +4722

Probeert zn nieuwe holmaat te redden. Ineens is “het is zo’n leuke man, ik gun het hem” een kwaliteit.

Echt ongelofelijk dat deze oud ajaxspelers zo blind lijken te zijn voor alles wat er speelt bij ajax. Ze proberen alles maar te schuiven op de matige selectie (ja het is matig). Geen noot van kritiek op het terugkerende waardeloze tactische plan van Steijn. Ongelofelijk..

23-10-2023 23:40

SpartakAmsterdam +5521

Onbegrijpelijk inderdaad. Sowieso waren de heren op links alleen maar aan het schreeuwen. Alles is kut, niemand kan er ene klote van. De jeugdopleiding is bagger, Jong staat 19de. Zegt niet zo heel veel. Van het kampioensjaar van Jong heeft er niemand een vast plek bij het eerste gehaald. Het is ook helemaal het doel niet van de jong teams in de KKD maar dat terzijde.

23-10-2023 23:52

Hebbendiekip +4722

“Er komt niemand door van jong!!”..
Scoort er 1 gisteren 2x, tering dan heb je toch een plaat voor je kop of niet dan?

23-10-2023 23:54

rich67 +6639

“Van het kampioensjaar van Jong heeft er niemand een vast plek bij het eerste gehaald.”
Lekker reageren als n kip zonder kop 😂

24-10-2023 00:17

Cello +52796 moderator

@rich67

Plus.......... het is feitelijk onjuist!. Mazraoui heeft wel degelijk een basisplaats veroverd in Ajax-1. En daarnaast hebben Eiting en Lang ook Ajax-1 gehaald (maar nooit echt basisspeler geweest), zo ook Matusiwa al speelde die nog weer minder dan Lang en Eiting.

24-10-2023 00:25

WantAmsterdam +115917

Het is niet als een kip zonder kop, Nous is die inderdaad vergeten maar dat is precies een speler, de rest heeft het niet gered. De meeste spelers waren pure middelmaat waar ik het al knap vind dat ze de Eredivisie hebben gehaald.

24-10-2023 01:22

SpartakAmsterdam +5521

Mea culpa, Mazraoui inderdaad compleet vergeten. Mijn excuses maar dan is het er een dan. Sierhuis, de Wit, Doekhi, Bergsma, Bakker…

24-10-2023 07:35

MarkP +21515

Hij is niet meer objectief dus ongeschikt als analyticus.

23-10-2023 23:40

Ajaxfan31183 +16391

Steijn is en was aangesteld omdat ajax persee een Nederlander wilde hebben, maar Bosz was geen optie , ja het werd een optie toen het te laat was. Sven willde Steijn niet voor niets al een tijdje terug willen ontslaan , toen hij nog td'er was , en alsnog zijn eigen trainer neer willen zetten. En daarom zal Sven niet geluisterd hebben naar Steijn om spelers die hij wilde hebben . Als je alles op een rijtje leg, dan valt de puzzle in elkaar van hoe en wat er allemaal gebeurt is. Maar 1 ding is wel zeker, toen mislintat zo over de toekomst aan het razen was , hadden ze beide buiten gezet moeten worden . Sven en Steijn

23-10-2023 23:15

Jp777 +8727

AD geeft aan dat Steijn ruzie had met zijn assistenten en keeper. Daarnaast oud Ajacieden voor zijn karretje spande. Alles waarvoor je vreesde blijkt achteraf waar

23-10-2023 23:12

emieltjuhh +17732

Heb je link?

23-10-2023 23:22

Jp777 +8727

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/10/steijn-had-ruzie-met-ramaj-berghuis-nam-het-laatste-nieuws-door-met-labyad?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

23-10-2023 23:25

Stefansuarez +19011

Wanneer komt Maurits Hendriks aan de beurt.

23-10-2023 23:05

Sander31 +7680

Bassey trouwens hoofdverantwoordelijke voor twee tegengoals tegen tottenham

23-10-2023 23:02

WantAmsterdam +115917

Voor die mensen die hem zogenaamd missen.

24-10-2023 01:23

Soccerskins v2 +43196

Heel benieuwd naar wat Maduro gaat doen tegen Brighton en PSV. Als ze allemaal fit zijn kies ik voor een basiself met: Ramaj; Rensch, Sutalo, Hato, Sosa; Berghuis, Avila (6), Vos; Forbs, Brobbey en Bergwijn.

Hopelijk keren de basisprincipes terug. Simpele dingen zoals doordekken, zorgen dat de derde man in beweging blijft, zoeken naar een driehoekje of (een van de voornaamste dingen die ik hoop te zien) één van de backs in de opbouw het middenveld in laten komen.

23-10-2023 22:56

Aurelius1 +19690

Dat er nog mensen zijn die in de voetballerij werkzaam willen zijn. Het is een nare, smerige business. Mensen en media zijn er voortdurend op uit anderen te beschadigen, te bedreigen, te laten ontslaan, te bedriegen, etc. Het is een wereld zo krom als maar wat, met vervelende, irrationele supporters, die je bedreigen als ze hun zin niet krijgen of beginnen te schreeuwen als hun aankoop niet wordt aangetrokken. Ze hebben al menig club financieel geruïneerd, of ze vernielen het stadion als iets hen niet zint. Een wereld met louche belangen, zaakwaarnemers, trainers en spelers die de media bespelen en continu kleedkamergesprekken lekken. Een wereld waarbij je baantjes krijgt op basis van vriendjespolitiek, huidskleur, of omdat je de juiste kop hebt.

Deze nare, smerige wereld heeft al twee mensen bijna het leven gekost, Overmars en Van der Sar, zoveel stress dat het oplevert. Huntelaar is de volgende die eraan gaat. Het is door en door verrot, en je moet ver, ver van de voetballerij af blijven om enigszins je gezonde verstand te behouden.

23-10-2023 22:55

Gewoon Gijs +18318

ik heb het idee dat Ten Hag gewoon zichzelf waa bij Ajax

23-10-2023 23:08

Psychevore +21186

Ze moeten allemaal eens met een psycholoog praten.

23-10-2023 23:13

Gulpie +2398

Geef je gelijk, maar tis ook een wereld waar je eenmaal heeeeeel erg veel geld kan verdienen. Dan nemen ze de negatieve bijverschijnselen maar voor lief. Kijk nou naar Steijn, 4 maanden uitgekotst worden maar wel multimiljonair op de eindstreep.

23-10-2023 23:16

PetrusKeizer +10739

Lijkt me wat zwaar aangezet 😂

23-10-2023 23:32

Suavimani +11852

Vroeger wilde ik niets liever worden dan profvoetballer. Tegenwoordig is dat wel het laatste dat ik zou willen zijn.

24-10-2023 00:34

Tommyshelby +128392

“In een achtergrondstuk komt het AD nu met een nieuwtje. De krant schrijft kort dat oud-Ajacieden door Steijn werden 'ingefluisterd'. Hoe dat precies gegaan is en wat voor invloed het mogelijk heeft gehad, is niet duidelijk. Feit is wel dat de oud-spelers van Ajax, net als Steijn, veel aankopen 'diskwalificeerden' bij Ajax.”

Fluistergate. Wordt vervolgd.

23-10-2023 22:54

Suavimani +11852

Dat er aan politiek gedaan werd, dat lag er idd dik bovenop. Vind het alleen wel verbijsterend dat oud-internationals zich zó makkelijk voor het karretje van Steijn lieten spannen. Wiens belang diende dat?

Je gaat je echt afvragen welke krachten er allemaal actief zijn binnen de club en welke doelen zij nastreven.

Denk overigens dat de beerput de komende weken wel flink open zal gaan nu.

23-10-2023 22:59

LouisVonGoal +2900

Zal je maar zien, dat het nu plotseling wel gaat lopen.

23-10-2023 22:49

Ajaxdebeste35 +15439

Stappenplan korte termijn:

1. Andere aanvoerder
2. 1 trainer die een duidelijk systeem uitvoerd (al is het 532 of 442). Leg een basis en ga vanuit daar voetballen.
3. Houd het compact tegen psv en Brighton

23-10-2023 22:43

Suavimani +11852

Eens. Eerst maar weer eens vanuit een gesloten organisatie spelen en vertrouwen tanken. Automatismen kweken, communicatie verbeteren. Daarna langzaam stappen zetten in de richting van Ajax voetbal. Dit seizoen is toch al helemaal naar de klote. Gebruik het dan maar als leerschool en werk naar volgend seizoen toe.

23-10-2023 22:48

Aldek +5080

Al die ratten vallen over elkaar heen om er iets negatiefs van te vinden dat Steijn ontslagen is….

Sneijder, Derksen , het Telegraaf kliekje…

Weer een ‘ bron ‘ trainer die weg is…

Wat een pauper zooitje is dat zeg 🤮🤮

8 X verloren… 1x gewonnen in competitie.
Spel is dramatisch.
Geen enkel tactiek te zien
17 e!! En aankomend weekend. Laatste…

En nog Steijn verdedigen.

Men vindt het heerlijk die onrust en slechte resultaten .

Was het zelfde bij Schreuder… 🤮🤮

23-10-2023 22:37

Suavimani +11852

Soms lijkt het een sport op zich om Ajax de put in te praten idd. Negatief zijn over Ajax scoort in Nederland. En aangezien er meer Ajax haters dan Ajax supporters zijn, is de keuze dan snel gemaakt. In het buitenland is er veel meer respect voor Ajax dan in Nederland.

23-10-2023 22:46

Suavimani +11852

Heb eens geprobeerd naar de selectie voor volgend jaar te kijken. Kom dan ongeveer tot het volgende:

KPR - Diant Ramaj (23) - 2028
KPR -
KPR -

RVV -
RVV - Anton Gaaei (21) - 2028
RCV - Josip Šutalo (24) - 2028
RCV -
LCV - Jorrel Hato (18) - 2025
LCV - Ahmetcan Kaplan (21) - 2027
LVV - Borna Sosa (26) - 2028
LVV - Gastón Ávila (22) - 2028

CVM - Sivert Mannsverk (22) - 2028
CVM - Sylvano Vos (19) - 2028
RCM -
RCM - Benjamin Tahirović (21) - 2028
LCM -
LCM - Kenneth Taylor (22) - 2027
CAM - Kristian Hlynsson (20) - 2026
CAM - Gabriel Misehouy (19) - 2024

RVA -
RVA -
SPS - Georges Mikautadze (23) - 2028
SPS - Brian Brobbey (21) - 2027
LVA - Carlos Forbs (20)  - 2028
LVA - Mika Godts (19) - 2027

Rulli (10), Gorter (3), Sanchez (4), Rensch (8), Medic (2), Salah-Eddine (4), Wijndal (8), Branco (4), Berghuis (8), Bergwijn (20), Akpom (8) en Conceição (5) moet je alles bij elkaar wel 80-100 miljoen voor kunnen ophalen.

Misehouy en Hato bijtekenen is top prioriteit. Daarnaast lijkt me dat er dan in elke linie een ervaren versterking bij moet. Op zich kan er dan een mooie, talentvolle selectie staan. Een goede winter transferperiode en enkele zomerse transfers en je kunt er weer best goed voor staan. Zeker als je 7 maanden de tijd hebt om een passende trainer te zoeken, terwijl Schip de honneurs waarneemt.

23-10-2023 22:36

slot +2046

weer telaat, we doen mee voor de 5de plaats

23-10-2023 22:27

kampioenenjood +5043

Dit kon niet anders maar feest vieren zit er echt niet bij. Eerst nog maar eens zien dat de volgende het beter doet.

23-10-2023 22:15

Gewoon Gijs +18318

dat kan bijna niet anders

23-10-2023 23:12

LuisSuarez01 +5392

Nu nog een tovenaar vinden die met de huidige selectie wekelijks 3 punten binnenhaalt.

23-10-2023 22:13

Qifesh +24917

Proost!

23-10-2023 22:10

Invincibles +5193

Jaaaa Steijn is eindelijk weg. Dit mag gevierd worden. 🥳

23-10-2023 22:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.