Schreuder hoopt op drie tot vijf versterkingen: 'Club is ermee bezig en dat is nodig ook'

door Jesse ter Haar 510

Bron Voetbal International

Schreuder hoopt op drie tot vijf versterkingen: 'Club is ermee bezig en dat is nodig ook'

door Jesse ter Haar 510

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder hoopt nog altijd drie tot vijf nieuwe spelers te mogen verwelkomen bij Ajax. De oefenmeester ziet eventuele nieuwelingen het liefst tijdens het trainingskamp in Oostenrijk al aansluiten, zodat hij met ze aan de slag kan richting het nieuwe seizoen.

Overigens vertelt hij op het middenveld in principe niet op versterkingen te hopen. 'Daar kijken we niet als eerste naar, als er niets gebeurt', citeert Voetbal International hem. Wel hoopt hij op inkomende transfers op andere posities. 'De club is er zeker mee bezig en dat is ook hard nodig. We moeten minimaal drie tot vijf versterkingen krijgen. Het zou mooi zijn om ze hier in Oostenrijk al te verwelkomen.'

In de komende dagen lijkt Schreuder in ieder geval drie aanwinsten te kunnen verwelkomen. Calvin Bassey zou zijn medische keuring al hebben gehad, terwijl het ondertekenen van zijn contract ook begin deze week zou gebeuren. Francisco Conceicao, buitenspeler van FC Porto, zou eveneens al in Amsterdam zijn geweest voor zijn medische keuring. Hij is nu weer even terug in Portugal. Tot slot ronden Ajax en RB Leipzig nog de laatste details af in de deal omtrent Brian Brobbey. De transfer zou zich in de afrondende fase bevinden.

Spelers die ook nog bij de groep zullen aansluiten, zijn Remko Pasveer, Jurriën Timber en Antony. Het drietal was er tijdens Red Bull Salzburg - Ajax nog niet bij, maar hun afwezigheid lijkt niet lang meer te duren. 'Het gaat eigenlijk vrij goed met ze. Ze trainen al deels mee. Voor zaterdag zouden ze een optie kunnen zijn. Maar dat ligt ook aan hoe de komende dagen gaan lopen.'

Schreuder blij met intens duel

Ajax wist dinsdagavond met 2-3 te winnen van de topclub uit Oostenrijk, maar die zege kwam niet eenvoudig tot stand. De Amsterdammers kregen weerstand geboden en dat stemt Schreuder tevreden. 'Het was geen makkelijke wedstrijd, maar het is voor ons super om zo'n wedstrijd te spelen met deze intensiteit', aldus de trainer.

Lees meer over:
Plaats reactie

Carrerdecasp +8167

Als topclub moet je altijd investeren in een topper op goal. Ik vind een talent als Gorter of een veteraan als Pasveer allebei een te groot en onnodig risico.

20-07-2022 15:56

Kaatje +4798

Ajax heeft compensatie aangevraagd bij de KNVB om meer dan 11 spelers op te mogen stellen :-)

20-07-2022 14:32

S_020 +4104

3 van de 5 zijn zo goed als binnen. Andere 2 zijn een spits en een rechtsback (denk ik).

20-07-2022 13:49

MPAjax +8405

En een keeper van rond de 25

21-07-2022 00:05

Ajax27 +19135

3 tot 5... ook wel gemakkelijk.
Brobbey, Bassey en Conceicao, dat zijn de 3 die sowieso nog komen.

De andere 2 waar Schreuder stiekem op hoopt denk ik zijn een keeper en een rechtsback.

20-07-2022 13:00

Altijdindestraat +40036

Ik denk dat we Antony kwijt zijn, want de geruchten worden nu hardnekkiger vanuit Engeland zeker nu Frenkie deal niet gaat lukken, zullen ze nu extra doorzetten. Ajax moet belachelijk hoog gaan zitten anders dikke nee verkopen.

20-07-2022 12:37

Ajaxfan31183 +16391

En daar zijn wijndal en bergwijn al mee inbegrepen of nog eens 3 tot 5 versterkingen.

20-07-2022 12:17

Altijdindestraat +40036

Bergwijn,
Wijndal,
Brobbey,
Bassey,
Conceicao

20-07-2022 12:39

Masz +3731

Klaiber(4+)--* Magallan(9)
Pierie(5)
Bandé (8+)-- Daramy(12 milj.)
Niet alle aankopen zijn aanwinsten. Kijk eerst naar de potentie in de jeugd en ga alleen voor topaankopen.
Jerremy Frimpong kan zo iemand zijn r.back
- Geboren in Amsterdam.
- Opgeleid bij Man.city
- Wil prijzen winnen.
- Gekozen voor jong oranje.(Ghanees)
- Minstens zo goed als Dumfries?
Nadeel denk niet dat zijn club hem wil laten gaan maar misschien ka de jongen zelfs de wens aan de club doorgeven.

20-07-2022 12:06

MPAjax +8405

Goeie keus maar nogal duur na alle dure aankopen die er zijn geweest

21-07-2022 00:07

In Bassey we trust +15361

Zonde? Er is werkelijk helemaal niks zonde aan.

21-07-2022 00:10

MPAjax +8405

Zie geen zonde in m’n tekst weet niet waarop je reageert sorry misschien tijd om te gaan slapen

21-07-2022 00:11

afca1985 +21279

Verdedigers hebben we nodig. Schuurs, Klaiber, Pierie en Magallan niet goed genoeg en Nico gaat op zeker weg, dus H2 kan aan de bak. Jeugd komt er niet aan voorlopig, de talentvolle jongens van u18 zijn nog te jong, dus er moeten spelers aangetrokken worden voor de laatste linie. Veldmate kom er maar in met die Zuid Amerikaantjes

20-07-2022 11:47

MichelBoerebach +29181

'Zuid Amerikaantjes'?

20-07-2022 11:56

afca1985 +21279

Latino's ook goed

20-07-2022 11:58

Rentokill +4607

Benieuwd naar de andere 2. Dit zegt hij natuurlijk niet als er niets speelt of al wat verder in de pijplijn zit.

20-07-2022 10:57

ProfessorX +19827

Wat positief is in plaats van al dat negatieve ( typisch Nederland ) ,maar positief was dat ondanks mager begin de mannen redelijk gemakkelijk uit liepen naar 3-1 .

Daarna de jeugd echt nog niet klaar op dit niveau .

Door negatief af te sluiten .

Klaiber komt tekort vond zelfs Magellan beter spelen .

Klaassen kan de Kar niet trekken is ook gebleken .

Alvarez had het moeilijk maar kom op iedereen was niet best eerste 20 minuten .

Trouwens ongelooflijk hoe AS zogenaamde supporters spelers afbranden niet normaal in oeffenwedstrijden pff .

20-07-2022 10:47

CruijffLegend +4976

Alvarez is ook gewoon niks.

20-07-2022 11:03

ProfessorX +19827

Niet mee eens heeft kwaliteiten .
Hij is Mexicaans international .
Hij kan heus wel voetballen

20-07-2022 11:21

korem +878

Dat gezeik op die alvarez altijd nieuwe trainer en ook die lijkt hem daar gewoon neer te zetten. International van Mexico ! Het is niet te meest sierlijke speler maar hoe slecht iedereen hem hier beschrijft zou die bij de amateurs nog banken

20-07-2022 13:54

ProfessorX +19827

Daarom snap ik dat gezeur ook niet

20-07-2022 15:29

TD-Ajacied +3731

Klaassen was gisteren een van de beteren

20-07-2022 15:54

Ajax27 +19135

Welkom op AS, de blogsite waar de waan van de dag... correctie... de waan van het uur regeert.

20-07-2022 16:20

ProfessorX +19827

Correctie waan van het minuut !

Ajax speelt tekst kut klote afgang kunnen er niets van .

Ajax scoort we worden gek wzawzdb PSV kan er niets van .

Kort erna scoort red bull , omg wat lopen ze slecht te verdedigen moet 8 man bij ( diverse namen ).

Pfff moet ik verder gaan ?


Uuuh nee laat maar

20-07-2022 18:05

Joko +5063

Wanneer komt er een nieuwe trainer?
lijkt nergens op momenteel.

20-07-2022 10:35

ProfessorX +19827

Niet grappig niet synisch helemaal niets !

20-07-2022 10:48

Joko +5063

Nop, ben bloed serieus. ruim een maand in training en dit werd op de mat gelegd.
Vond het zeer matig en daarvoor was niet veel beter.
En hij blijft maar om spelers zeuren, hij denkt dat ie trainer is geworden van Barcalona, waar het geld tot de maan groeit.

20-07-2022 14:51

ProfessorX +19827

Een maand ????
Kolere heb wat gemist want ik dag een weekje of 2 ! 🤔🤤

20-07-2022 15:27

Sjaakvaak +26583

Wanneer komt er een spamfilter op AS om dit soort haatreacties uit te schakelen.

20-07-2022 11:24

Masz +3731

Was een grapje.
Was het geen grapje?

20-07-2022 11:42

louis60 +11472

'3 tot 5 nieuwe spelers en dat is nodig ook'. Is wel een klap in het gezicht voor de jonge spelers bij Ajax. De boys uit Jong Ajax zijn (nog) niet goed genoeg en mannen als Klaiber en Magallan zijn echt slecht. Schuurs en Rensch hebben het in deze fase ook niet. Gorter heeft tijd nodig voor CL niveau en Pasveer moet het na blessure nog laten zien. Ik voorzie op dit moment weer veel 3-2 uitslagen.

20-07-2022 10:31

Qifesh +24917

Begrijp niet waarom klaiber op CV stond.. was hilarisch slecht daar..

20-07-2022 10:41

ProfessorX +19827

Gebrek aan en daarom probeerde schreuders het.

In jong is echt te jong nog

20-07-2022 10:49

Ajax27 +19135

Tjah misschien zijn we wel de fase ontgroeid dat hele jonge spelers langzaam bij ons in Ajax 1 kunnen groeien. Wij willen jaarlijks kampioen zijn, jaarlijks sterk in de CL spelen, minimaal een ronde verder komen, maar eigenlijk minimaal zelfs 2....

Bij die ambities hoort een bepaalde selectie.

Het kan heel goed zijn dat jongens als Schuurs, Rensch en Gorter over een paar jaar wél daar zijn zodat ze goed genoeg zijn voor Ajax, zoals Wijndal nu goed is voor Ajax, en Ziyech op zijn 24e pas goed en stabiel genoeg was (ok... 2 jaar eerder wellicht ook al).

Maar feit is, niet iedere jongen is op z'n 18-20e al klaar voor Ajax. Sommigen moeten gewoon eerst een aantal jaren ervaring in de benen krijgen en halen het via een tussenstap.

20-07-2022 16:23

Yeshyeshyall +10936

Tja veel spelers vertrokken dus wel wat nodig om op niveau te komen. Wel enigszins zorgelijk dat het voor de jeugd steeds moeilijker wordt om aan te haken. Goed natuurlijk omdat het nivo omhoog is gegaan maar het moet wel mogelijk blijven om in te stromen, anders wordt het ook minder aantrekkelijk voor jeugd om bij ons te spelen. Denk zelf dat spelers als Rensch en Hansen wel goed genoeg zijn maar minuten nodig hebben. Dan wordt misschien verhuren de beste weg om in 1 te komen

20-07-2022 09:59

louis60 +11472

Keeper, rechtsback, Brobbey en nog een spits. Wanneer Antony, Timber en Nico nog weggaan ook daar vervanging voor. De jeugd nog een jaartje Jong Ajax.

20-07-2022 09:56

Ajaxfan16 +27419

Antony en Timber gaan echt niet meer weg hoor.

20-07-2022 10:02

Rentokill +4607

Timber blijft. Antony gaat voor 75m naar ManU verwacht ik.

20-07-2022 10:59

SjakiedeWit +2636

Er schijnt toch nog wat te spelen rond Antony…

20-07-2022 11:21

ProfessorX +19827

Hoe kom je erop 🤣

20-07-2022 10:49

PJS +4991

3 van de 5 namen zijn al bekend. Dus nog aanvaller en verdediger. Zou ook nog opteren voor een goede keeper.

De volgende spelers komen zwaar tekort voor Ajax 1 en moeten zo snel mogelijk weg:
- Schuurs
- Klaiber
- Pierie
- Bande
- Maggelan
Allen niet van het niveau dat Ajax na wilt streven. Bijna lachwekkend als ik deze spelers in het veld zie staan.

20-07-2022 09:52

The Class of 2019 +899

Als Schuurs en Klaiber weggaan dan zal er tenminste nog een RCV als back up voor Timber aangetrokken moeten worden en een RB. Rensch is allerminst een zekerheidje (wat als hij tegenvallend blijft presteren of geblesseerd raakt?) en op Regeer kun je (nog) niet bouwen.

Met Mazraoui heb je gezien hoe belangrijk een RB is en ook kan zijn in het Ajax spel. Niet alleen op de positie zelf maar ook in wisselwerking met de vleugelaanvaller. Mazraoui - Ziyech was fantastisch evenals Mazraoui - Antony. Als Mazraoui geblesseerd was speelden Ziyech en Antony ook direct minder goed.

20-07-2022 12:22

Steffenhagen +37822

Ik heb het gevoel dat Schreuder toch een beetje in paniek is na de wedstrijd van gisteravond . Het ziet eruit als los zand en er is nauwelijks een spelopvatting , De kwaliteit van de laatste linie is ver onder de maat . Dat gaat Bassey - nieuwkomer die tijd nodig heeft - niet alleen oplossen . En misschien krijgt Schreuder nu ineens haast omdat hij de bui ziet hangen …

20-07-2022 08:56

korem +878

Ik vond wijndal die nieuw is toch heel erg goed, hij kan er ook zomaar in een keer staan wat je toch mag verwachten voor zo’n prijs. Al komt hij in een vreemd land maar voetbal is voetbal en als je goed bent kan je dit overal

20-07-2022 13:57

Steffenhagen +37822

Doe ook maar een keeper ; bij Gorter krijg ik Drommel vibes

20-07-2022 08:52

korem +878

Ik snap een aankoop zoals bergwijn wel daar zit een idee achter en is een hele goede speler niet elke aankoop kan een schot in de roos zijn. Een keeper zou ook logisch zijn, maar we moeten natuurlijk wel de jeugd de kans geven al hebben ze misschien niet echt kunnen overtuigen de afgelopen weken !

20-07-2022 08:52

AlexLitmanen10 +14370

1. Bassey
2. Brobbey
3. Conceicao
4. Rechtsback
5. Suarez (?)

Dit moeten ze dan zijn. Ik vind een extra spits naast Brobbey niet nodig maar Suarez zou een buitenkansje zijn.
Rechtsback zou kunnen, dan kunnen er wel wat overbodige spelers afvloeien (Klaiber …)

20-07-2022 08:18

Marco.V +68

Die is al Zuid Amerika aan de slag

20-07-2022 08:47

fc Barcelona_ke +19246

Het was niet doorgaan

20-07-2022 09:34

edalm +4932

Lijkt mij met de komst van de aanstaande aankopen, dat het wel klaar is. Ajax is een opleidingsclub en geen koopclub. Had dan lekker in België gebleven. Lijkt mij een prima selectie.

20-07-2022 08:12

MauroRosales10 +442

08.15: Bassey lijkt nu eindelijk op korte termijn gepresenteerd te worden;
10.20: Ajax heeft alle obstakels overwinnen met het binnenhalen van Brobbey;
14.00: Bassey naar verwachting voor einde van de middag gepresenteerd;
1515; conceicao sluit zo snel mogelijk na presentatie aan in Oostenrijk;
Einde dag: geen presentatie van al deze mannen. Succes vandaag! We hebben het bij deze alvast gehad ;)

20-07-2022 08:06

MauroRosales10 +442

Haha, het bericht is om 08.13 gekomen. Dat is toch knap

20-07-2022 08:14

afca1985 +21279

Off: Ethan Laird van Man U kent iemand die? Is het wat?

20-07-2022 08:01

BillSplate +9695

Als hij niet goed genoeg is voor Ten Hag dan is hij ook niet goed genoeg voor ons.

20-07-2022 08:12

Eriksen10 +4791

Zonde dat we nog niet klaar zijn voor aanvang competitie.

20-07-2022 07:50

Wouter.H +11156

Bergwijn Tadic Antony
Taylor Blind Kudus
Wijndal Bassey Timber Aankoop/Rensch
Pasveer/Gorter

20-07-2022 07:48

AjaxMiddelburg +2938

Dat je de selectie moet versterken daar ben ik het natuurlijk mee eens maar zoveel nieuwe namen… het doet ook wat in de kleedkamer en je geeft een signaal naar de jeugd. Het wordt steeds moeilijker om door te breken met al die nieuwe miljoenen aankopen. We zijn nog steeds Ajax de club met de beste jeugdopleiding vd wereld. Zie dit jaar alleen Taylor misschien een plek veroveren. Moeten wel onze identiteit bewaken.

20-07-2022 07:21

Ginoajax1 +2938

WZAWZDB, ik heb vannacht een wedstrijd voorbij zien komen met Gavi, Nico, Puig en Pedri. Taylor zou daar in het tweede op de bank zitten.

20-07-2022 07:54

AlexLitmanen10 +14370

Nico en Puig zij toch niet beter dan Taylor?

20-07-2022 10:24

SjakiedeWit +2636

Inderdaad, een heeeeeeel slecht signaal naar de jeugd…

20-07-2022 11:23

Web +178830

Een rechtsbacks lijkt toch wel nodig
Rensch is geen back, en met Regeer twijfel ik toch nog
Dat is nu typisch de ideale schoonzoon, maar of hij de felheid heeft van een dynamische back
Nee ik denk het niet,.
Schreuder ziet hem dagelijks

Gorter is niet beter dan Scherpen, daar moet Ajax toch eens heel goed over na denken
Wat doen wij met jonge keepers?
Waarom koop je scherpen niet en laat hem nog een paar jaar doorgroeien bij zijn club Emmen, dan had je over twee jaar een goede keeper in de goal gehad
Gorter verhuren, andere optie is er niet in mijn ogen, en dan moet ik het nog zien
Goahead had een keeper nodig, die ging naar Heerenveen had hem daar een verhuurd
Of je moet het allerbeste talent van Nederland kopen Bijlow of een ervaren keeper er bij
Geen jeugd keeper, dat is vallen en opstaan en kost je punten
Die moeten in de suptop ervaring op doen

En meer aankopen NIET heer Schreuder, speles MEER dan genoeg

20-07-2022 07:18

Steeph +3867

Het is hopen, hopen tot je een ons weegt, dat daar een keeper tussen zit.

20-07-2022 06:48

NouridolbergNeres34 +1906

Wijndal
Bergwijn
Bassey
Conceicao
Brobbey

20-07-2022 03:14

fc Barcelona_ke +19246

Dat is twee al binnen en drie 99 procent rond.
Schreuder hoopt dus op nieuwe rechtsback en spits dus

20-07-2022 03:28

AFCAjax +17839

dat van die spits begrijp ik maar niet.. doe dan een rcv voor achter Timber ofzo of een keeper.

20-07-2022 04:33

fc Barcelona_ke +19246

Als schuurs weg is, kan rensch beter op cv richten. Nieuwe back halen en klaiber stand in.

20-07-2022 04:59

ajax4perez +9534

Middenveld zit je ruim zat en als Timber wegvalt kan O.a. Alvarez die plek invullen

20-07-2022 07:05

Nr.10 +111040

Ajax heeft de laatste jaren heel veel punten gehaald met een goede tweede spits (Huntelaar, Brobbey). Het is dus gebleken dat het een enorm voordeel kan zijn als je naast de eerste spits nog een echte spits achter de hand hebt die je later in de wedstrijd erbij kan brengen. Dus ik denk dat de vraag dan een beetje is: gegeven die evidente feiten, waarom zou je niet ook voor komend seizoen zorgen dat je twee echte spitsen hebt?

20-07-2022 10:41

Robertini +39190

Er zijn er al drie bekend die nog komen, dus prima. Ik betwijfel of er nog meer bij komt, ook niet nodig denk ik.

20-07-2022 02:37

Ferd +38469

Misschien gaan er nog spelers weg he. Als je Klaiber kan vervangen voor een betere optie moet je dat niet nalaten. Schuurs wil ook weg, dan moet er ook iemand bij.

20-07-2022 03:20

Ferd +38469

Qua aantal zitten we goed, maar helaas heeft niet iedereen het niveau.

Linksback: Wijndal, Blind, ASE, Baas
LCV: Bassey, Blind, Rensch, Magellan
RCV: timber, rensch, Schuurs
Rechtback: rensch, regeer, klaiber

Als je Magellan, Schuurs en Klaiber kan vervangen voor betere opties doe je goede zaken

20-07-2022 09:35

Jorik Kuipers +109

Als het maar geen spits is, met Tadic en Brobbey als tweede spits en desnoods Kudus of Bergwijn achter de hand lijkt me dat genoeg. Ik hoop al dat Brobbey voldoende speeltijd krijgt.

20-07-2022 02:35

johanisajax +8834

Met de huidige selectie zonder extra RB zou ik zo spelen tegen een sterke CL-ploeg:

Bergwijn ———Tadic ——- Antony
———-—-Kudus—-Berghuis———-
—————-——Taylor———————-
Wijndal - Bassey - Alvarez - Timber
——————-Pasveer———————-

20-07-2022 01:49

gi0vanni +7176

Ik denk niet dat Ajax Blind op de bank gaat zetten. En Timber was zeer succevol op RCV. Dan kan je beter een RB er bij kopen. Klaiber is geen sterspeler zelf de 39 jarige Dani Alves is nog veel beter als Klaiber.

20-07-2022 02:33

Henkjanklaas +20619

Je mist een verdedigende middenvelder waardoor we geslacht worden in de counter door CL teams

20-07-2022 02:35

KingJames23 +11435

Timber rechtsback kan ook niet dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Hij handelt veel te traag daarvoor. Timber moet gewoon altijd centraal staan

20-07-2022 02:47

Harrie.S63 +1699

Dus jij zet Timber RB? En Brobbey op de bank?

20-07-2022 04:45

Rasmussen +25823

Magallan, Pierie lozen.

Rensch, Daramy verhuren.

Lovakovic, LB, RB, SP, CM halen

20-07-2022 01:25

gi0vanni +7176

Dus Daramy moet weg en Bande mag blijven?

20-07-2022 02:32

KingJames23 +11435

Jij denkt dat er überhaupt nog iemand aan Bande heeft gedacht? 😜

20-07-2022 02:48

gi0vanni +7176

Ene Schreuder had het erover dat hij een kans in het 1e zou krijgen. Maar geen idee of dat waar is. Maar nu Magallan zelfs af en toe mocht spelen en Schuurs niet weg mag is alles mogelijk. 🤷‍♀️😉

20-07-2022 06:43

AjaxDaniel +14523

Kan haast niet anders dan dat ze in ieder geval naar een rechtsback kijken. Heb wel vertrouwen in Rensch maar hij is er nog niet klaar voor. Dat is ook geen schande met zijn 19 jaar.

20-07-2022 00:59

Nick14 +25889

Rensch is er op deze plek ook nog niet klaar voor als hij 29 is.

Het is gewoon een cv die uit nood aan de zijkant moet spelen.

20-07-2022 01:23

Ozymandias +159568

Klaiber -> Regeer
Álvarez (30-35 miljoen) -> Grillitsch (transfervrij)
Schuurs (10 miljoen) -> Rensch -> Frimpong (20-25 miljoen)

Ik zou door de verkoop van Álvarez geld proberen vrij te maken voor de komst van Frimpong en ruimte te maken voor de komst van Grillitsch. Frimpong is een van de meest talentvolle rechtsbacks in het Europese voetbal en zijn kwaliteiten passen goed bij hetgeen wat Schreuder van zijn backs vraagt. Grillitsch lijkt me als single pivot aan de rechterkant van het middenveld de ideale partner voor een '8' (Berghuis, Kudus of Taylor) aan de linkerkant van het middenveld. Hij is verdedigend goed (zowel positioneel als in fysieke duels) maar heeft opbouwend geen hulp nodig in zijn rol als '6'.

20-07-2022 00:56

PartyPat +1458

Frimpong is geen 20M waard. Is ook net zwaar geblesseerd geweest. Er zijn even goede backs te vinden voor de helft van de prijs. Alvarez is eerder 25M waard dan 35. Ik zou eerder voor Moriba dan voor Grillitsch gaan.

20-07-2022 00:57

Ozymandias +159568

Tja, zeven wedstrijden nadat hij geblesseerd raakte zat hij alweer op de bank. Zo zwaar was die blessure dus ook weer niet. Frimpong was afgelopen seizoen (de 25 wedstrijden die hij speelde) een van de beste rechtsbacks van de Bundesliga. Aanvallend is hij fantastisch en verdedigend ontwikkeld hij zich goed.

Moriba is een geweldige aanjager maar lijkt me geen verdedigende middenvelder. Hij moet veel hoger op het veld staan zodat bij balverlies zijn fenomenale omschakeling vooruit optimaal kan worden benut. Als Ajax een verdedigende middenvelder zoekt om Álvarez te vervangen lijkt Moriba mij niet de meest logische keuze.

20-07-2022 01:01

SjakiedeWit +2636

Ik kap er mee hoor, Ozy. Met steeds je steeds te wijzen op je taalfouten.

20-07-2022 10:09

Brakkenelis +3528

Kristensen is veel beter dan Frimpong.

20-07-2022 01:02

Ozymandias +159568

Kristensen is een ramp wanneer hij op eigen helft aan de bal komt. Voor een club die onder druk uit wil voetballen is hij ongeschikt. Voor clubs die dat niet willen is hij een geweldige wingback.

20-07-2022 01:03

Ferd +38469

Sigthorsson is veel beter dan Tadic.
Sana is veel beter dan Antony.

20-07-2022 03:24

gi0vanni +7176

Ik zou eerst aan die spelers vragen of ze wel voor Ajax willen spelen. Niet iedere speler is net als Blind, Tadic en Bergwijn fan van Ajax.

20-07-2022 02:35

Masz +3731

Is Jerremy een ghanees of een Nederlander, hij is geboren in Amsterdam maar heeft bij de jeugd van Man.city gespeeld. Jerremy lijkt me echt een ideale aanvulling.
Voor het middenveld hebben we voldoend kwaliteit. Misschien kan Blind de plek van Alverez in nemen. Blind heeft nog voldoende kwaliteit voor de 1e 11 * en we moeten geen vreemdelingen legioen worden.

20-07-2022 02:42

TheRiviera +5476

Als er iets is wat ik heb gemerkt is dat Ajax niet echt zit te wachten op transfervrije koopjes. Ook al hoeft Alvarez niet te vertrekken van mij is de club bereid hem te verkopen. Maar ondanks dat hebben geen indicaties gekregen dat Ajax opzoek is naar een nieuwe '6'.

Wat Frimpong betreft is 20 a 25 miljoen niet realistisch. Hij is jong met een marktwaarde van rond de 20 miljoen en een contract tot 2025. Als Bayer wilt verkopen kunnen ze makkelijk tussen de 30 en 40 miljoen eisen.

20-07-2022 02:42

Musica Merlo +8206

Schreuder laat hem nu nog niet vallen, dat is het belangrijkste.

20-07-2022 00:54

Musica Merlo +8206

Schreuder kan nu ook zijn basisopstelling niet weten, wel een groot deel van de spelers uiteraard.
Vooral de voorhoede en middenveld zal zich op de trainingen moeten laten zien en later ook in de wedstrijden. Maar mooi is als er genoeg concurrentie is. Vrijwel niemand zal zeker zijn van een basisplaats al zullen ze Bergwijn en ik denk ook Bassey en Pasveer niet zo snel passeren. Sterke twijfels heb ik over de basisplaatsen van Tadic, en Klaassen. Hoop dat eindelijk Kudus eens doorbreekt.

20-07-2022 00:53

Ajax1114 +19393

Rechtsback zou prioriteit moeten zijn.

20-07-2022 00:42

ST +23068

Bergwijn - Tadic - Antony
———— Berghuis ————
Taylor —————- Kudus
Wijndal - Bassey - Timber - Aurrier
————— Pasveer —————

20-07-2022 00:35

rsvh88 +5469

Geen idee wie Aurrier is maar de rest van deze basis moet het worden lijkt mij.

20-07-2022 00:43

PartyPat +1458

Rechtsback van Villarreal en daarvoor Tottenham en PSG o.a. Is transfervrij. 29 jaar. Aanvallend ingesteld.

20-07-2022 00:44

Ricoteb +53174

Is aanvallend goed, maar verdedigend totaal onbetrouwbaar. Zeker met de rest van je team om hem heen word je geslacht.

20-07-2022 00:47

Musica Merlo +8206

Waar is Brobbey?

20-07-2022 00:48

PartyPat +1458

Die is er nog niet. Pas vanaf volgende week ergens.

20-07-2022 00:52

ST +23068

Precies dit.

20-07-2022 00:53

Ajax1114 +19393

Tadic op de plek van Berghuis en Brobbey in de spits en rechtsback Aurrier ken ik ook niet

20-07-2022 00:48

ST +23068

Check YouTube eens zou ik zeggen en transfermarkt.NL.

20-07-2022 00:54

PartyPat +1458

@Rico totaal onbetrouwbaar is wat overdreven maar hij is aanvallend idd beter dan verdedigend. Net als Wijndal. Max Aarons vind ik ook heel goed maar kost ongeveer 20M. Dan is Tavernier van Glasgow een logischere optie want die kost een stuk minder. Is alleen veel ouder, 31 dacht ik. Maar er zijn nog heel veel andere goede rechtsbacks op de markt voor onder de 20M.

20-07-2022 00:50

KingJames23 +11435

Aurrier kan er niks van en is ook nog een ongeleid projectiel die domme overtredingen maakt

20-07-2022 04:10

ST +23068

Exit: Schuurs, Magallan, Klaiber. In: Tavernier, Aurrier of Aarons.

20-07-2022 00:31

Dubbelvla +8434

Vooral als er naast Brobbey nog een spits bijkomt vraag ik me oprecht af wie er gaat banken straks: Tadic of Bergwijn. Het voelt nu allemaal zo onwennig omdat er te veel mensen niet op hun beste plek staan. Los zand.

20-07-2022 00:15

MrPink +81745

Bergwijn sws niet dat zou echt bezopen zijn voor dat bedrag maarja als hij er geen kut van bakt kan het gebeuren. Tadic op de bank is ook geen goed idee denk ik. Blij dat ik geen trainer ben.

20-07-2022 00:19

arantes1234 +1759

Als dit al gebeurt verwacht ik Tadic op 10 of in de spits (Brobbey bank dus). Dit hoop ik niet maar verwacht ik

20-07-2022 00:41

Adam24 +39094

Brobbey en de nieuwe spits. Daarom is het zo vreemd dat ze zo veel geld voor Brobbey betalen.

20-07-2022 07:17

markk +8900

1. Bassey
2. Conceicao
3. Brobbey
4. Spits #2
5. ?

20-07-2022 00:07

MrPink +81745

Rechtsback

20-07-2022 00:08

Jutter1 +4314

Absoluut, ik vind Rensch nogal druistig en kwaliteitsarm op die positie, maar eigenlijk ook op elke positie in de defensie!

20-07-2022 00:18

MrPink +81745

Idd. Rench heeft het nog net niet.

20-07-2022 00:21

SR83 +1765

Zou Timber wel willen zien. Met dan Bassie en Blind centraal. Of kan geen van de 2 rcv spelen?

20-07-2022 00:29

MrPink +81745

Bassey stond vaak links volgens mij.

20-07-2022 00:55

tijssenajax +13937

Ik wil hem echter zeker niet afschrijven zoals je van sommigen hoort.

20-07-2022 09:19

JJFajax +3547

1 Bergwijn
2 Wijndal
3 Brobbey
4 Bassey
5 Conceicao

En als Antony verkocht zou worden komt er nog een extra spits

20-07-2022 00:23

Jutter1 +4314

Eerst maar eens kijken of dat realiteit wordt, is idd erg nodig dat ben ik met hem eens. Gezien het tempo van e.e.a. momenteel moet men dat bij Ajax nog wel gaan doen natuurlijk, want de realiteit leert ons dat het transfergebeuren nou niet bepaald vlotjes verloopt. Het is zo als Schreuder terecht zegt en nog steeds hoopt dat een groot deel van die nieuwe spelers eigenlijk al aanwezig had moeten zijn op het trainingskamp in Oostenrijk. Want voordat dit soort spelers min of meer geintegreerd zijn in het elftal gaat daar een tijdje overheen. Nu heb je een voorbereiding die op zijn zachtst gezegd nogal chaotisch verloopt. Dat zal mogelijk zijn weerslag hebben op het begin van het a.s. seizoen, al hoop ik dat niet natuurlijk. Nogmaals, het zou gezien het e.e.a. toch prettig zijn als men bij Ajax die nieuwe jongens zo snel als mogelijk aantrekt! Ik ben benieuwd of Schreuder en co de uitgesproken intenties ook daadwerkelijk kunnen omzetten in daadkracht, dat zal ongetwijfeld de nodige financiele offers vergen. Maar dat moet normaliter geen probleem zijn met het inmiddels al weer behoorlijk aangevuld spaarpotje, lijkt mij zo.

20-07-2022 00:04

mvdk +43937 moderator

Rangers heeft Davies gehaald. De opvolger voor Bassey is dus al binnen.

20-07-2022 00:04

MrPink +81745

Mooi. Prima aankoop ook voor Rangers.

20-07-2022 00:08

Duke3D +3631

Off : PSV pakt gewoon ff de Lichtstadderby trophy cup schaal beker hè!

19-07-2022 23:51

Patrick78 +51874

ED: Kampioen Psv gehuldigd in uitzinnig Eindhoven.

19-07-2022 23:57

Duke3D +3631

Zo veul goei!!

19-07-2022 23:59

Adam24 +39094

Weet iemand eigenlijk wat er met Timber aan de hand is?

19-07-2022 23:39

JOHANisGOD +18498

Lichte blessure.

20-07-2022 00:02

Telamon +9192

Alvarez lijkt helaas ook weer onomstreden, ongelooflijk.

Als je per se zo'n breker erin wil hebben, zorg dan dat dat gekoppeld is aan ook meer voetballend vermogen, en geef daar dan je geld aan uit, als je toch zo kooplustig bent.

Enorm belangrijke positie, daar moet een goede voetballer staan, die je ook in de kleinere ruimte aan kan spelen, tempo erin houdt of brengt, en het spel vlot verdeelt en meer diep dan breed speelt.

Matusiwa, uit je eigen jeugd, was al een veel betere optie geweest.

19-07-2022 23:32

Eurysaces +29522

Ik ga er echt van uit dat Blind die positie over gaat nemen als Bassey naast Timber gaat spelen.

Het was zonder Mazraoui weer een onmogelijke opbouw met Alvarez in het team, keer op keer is dat hetzelde verhaal. Hij is zo verschikkelijk afhankelijk van goede voetballers achter zich, die hebben we nu minder aan de rechter kant.

Timber zal best nog wat goed maken, maar het is doodzonde zo'n rem op je spel.

19-07-2022 23:38

PH2BOT +40268

Mazraoui speelde anders ook 50% van de wedstrijden niet agv blessures...dus dan missen we hem gelukkig ook maar voor 50%. Maar je ziet.wel dat de afstand JA en Ajax 1 alleen maar groter wordt en de Keukenla divisie voor hen zelfs nog lang geen gesneden koek is.

20-07-2022 00:36

In Bassey we trust +15361

Blind moet lekker banken.. Een elftal zonder Blind heeft zoveel voordelen.

21-07-2022 00:12

Eurysaces +29522

Timber ook gewoon lekker laten banken, als we dan toch bezig zijn Antony ook maar gewoon. Want waarom zou je ook je beste spelers opstellen?

21-07-2022 10:08

Nick14 +25889

En als Alvarez defensief dan zo enorm sterk zou zijn als men doet voorkomen dan zou dat nog wat compenseren..
Maar defensief is hij ook gewoon behoorlijk beperkt. Staat zwaar op z'n benen, heeft weinig snelheid en onvoldoende overzicht.

Notabene een kunstenaar als Frenkie was verdedigend veel beter en slimmer.

19-07-2022 23:39

Aldinho_nl +1061

Daarom pakt hij zoveel ballen af?

20-07-2022 00:03

Ricoteb +53174

Bij het eerste doelpunt laat hij bijvoorbeeld een middenvelder van Salzburg die steekpass geven. Dat soort dingen moet hij veel feller op zitten. Gezien de complete afwezigheid van voetballend vermogen, verwacht je toch wel dat hij dat soort ballen eruit haalt. En ja, dat gebeurt hem heel vaak.

20-07-2022 00:08

SR83 +1765

Dus al die verdedigende middenvelders die een steekbal niet weten te voorkomen die bakken er niets van... Okay. Is Pirlo vast nooit overkomen ook, of een Vierra, en ga zo maar door.

20-07-2022 00:26

PH2BOT +40268

Wijndal was toch verdedigend ook nog niet op niveau? En Gorter moet ook nog wel heel wat beter. Waarom zou Alvarez dan nu al wèl in vorm moeten zijn ?Je moet pas echt top zijn medio oktober.

20-07-2022 00:40

Ajax1114 +19393

Je moet top zijn in de eerste week augustus tegen Fortuna uit.

20-07-2022 01:01

Telamon +9192

@Aldinho

Dat doet hij dus niet. Verliest gemiddeld de helft van de grondduels. Dat is niet best als dat de enige reden is dat je er in staat.

20-07-2022 18:30

Telamon +9192

@SR

Alvarez verliest gemiddelde de helft van de grondduels, en dat is eigenlijk zijn enige taak. Dat is niet best.

20-07-2022 18:31

tijssenajax +13937

Precies zo is het. Ik vrees dat ze het dit jaar weer niet zien.

20-07-2022 09:21

Babangida83 +23893

Misschien nog een rechtsback dan. Andere 3 heb je al. Daarna mag het wel eens over zijn met het kopen. We zijn geen PSV.

19-07-2022 23:31

PuurGeluk +4810

Exact, investeren in jeugd en dan met name het opleiden ervan zou moeten gebeuren!

19-07-2022 23:44

Aldinho_nl +1061

Rechts hebben we nu Antony / Ihattaren en eventueel Berghuis

Het liefst een goede rechtsback en dan mogen Regeer en Rensch ervaring opdoen.
Daarnaast nog een topkeeper, want twee van de drie zijn blessuregevoelig.

20-07-2022 00:07

Telamon +9192

Jammer voor Regeer, Fitz-Jim en Hansen dat ze verzuipen doordat ze met heel matige spelers om hen heen komen te spelen, en zich zo niet echt kunnen bewijzen.

19-07-2022 23:29

Babangida83 +23893

Dat vond ik ook precies van die 3. Fitz-Jim & Regeer kunnen overigens zo mee met het eerste. Op de zelfde manier dat Taylor dat vorig jaar al kon. Hansen (en Unuvar) heeft wat mij betreft nog iets langer nodig omdat zij vanwege hun fysiek iets langer nodig hebben om aan de intensiteit te wennen. Maar dat is een kwestie van tijd en meters maken dmv invalbeurten.

19-07-2022 23:32

Telamon +9192

Zeker, maar ik ben er bang voor. Denk dat Fitz-Jim weer terug naar Jong gaat.

19-07-2022 23:34

Mk1998 +435

Fitz-Jim is fysiek nog niet sterk genoeg

20-07-2022 00:01

Babangida83 +23893

@Mk1998, gisteren waren die tegenstanders van hem wel fysiek sterk genoeg, maar die delfden toch keer op keer het onderspit tegen hem. Dus dat is wat mij betreft te simpel. Het gaat om het resultaat, niet om hoe iel iemand er uit ziet.

20-07-2022 11:52

Telamon +9192

@Mk

Waar moet ie sterk voor zijn?

En zelfs met zijn iele bouw, gaat hij stevig de duels in, op een slimme manier ook, en pakt zo geregeld een bal af. Niet minder vaak dan Alvarez.

20-07-2022 18:26

yvo.heylen@outlook.be +80

Regeer,Fritz-jim en Hansen eventueel zie ik wel aansluiten op termijn bij Taylor heeft het ook ff geduurd laat ze mee trainen bij Ajax1 zo wie zo zodat ze kunnen wennen aan het niveau

20-07-2022 10:50

Telamon +9192

@yvo

Taylor was er ook al wel een jaar klaar voor, gewoon geen serieuze speelminuten en vertrouwen gekregen. Ook Klaassen zei dat hij dit niveau al een seizoen lang op de trainingen liet zien.

Het is in mijn ogen dan ook vooral afhankelijk in hoeverre de trainer die jongens op waarde schat, en het aandurft met talent te spelen. Wat overigens een vereiste zou moeten zijn als je Ajax traint, uiteraard.

20-07-2022 18:28

Telamon +9192

Haha 5...

19-07-2022 23:28

Masz +3731

3 tot 5
3 zijn al zo goed als binnen.

19-07-2022 23:30

Telamon +9192

En daar zou het bij moeten blijven vind ik, genoeg zo, moet ruimte voor jeugd blijven, anders ga je gewoon verder met het zijn van een koopclub.

19-07-2022 23:33

Masz +3731

Ik vind ook dat de jeugd de basis van Ajax moet zijn, zij moeten het Ajax DNA leren en mede door kunnen geven aan aankoop. Het probleem is dat veel jeugd snel vertrekt.
Kenneth Tailor, Mo Kudus en Mo Ihattaren zijn denk ik al zover dat ze in de basis kunnen. Bij de andere is het misschien of misschien later. Die moet je pas inzetten bij blessures en ze dan de kans geven.
Wij als Ajax willen top en willen alle prijzen winnen.
Een extra Rechtsback van topniveau lijkt me daarom gewenst. Rensch en Regeer zijn er bijna maar het lijkt nog net niet. * Pasveer stopt ballen, organiseerd de verdediging en is heel sterk in opbouw en passing. We hebben echt geen extra keeper nodig. Gorter staat bijna klaar.

20-07-2022 00:07

Aldinho_nl +1061

Hangt er vanaf wie er nog vertrekken. Ik zie Nico, Antony en Schuurs nog wel vertrekken

20-07-2022 00:08

OwenStevenDalberg +27486

Ik heb het idee dat ze toch een beetje bang zijn voor PSV. Doordat die toch redelijk versterkt lijken te zijn. Dat hierdoor de jeugd geen kansen gaat krijgen is erg zonde. Dat ze dan naar het buitenland vertrekken kun je ze dan niet meer verwijten. Want zoveel kansen krijgt de jeugd de laatste seizoenen niet meer bij Ajax helaas.

Verder hebben ze Wijndal gekocht voor de linkerkant, terwijl daar juist 2 talenten klaar staan. Rechts heb je alleen Rensch, want Klaiber voegt niets toe. Hadden ze beter een rechtsback kunnen kopen. Soms lijkt het toch een beetje kopen om het kopen, ipv voor de jeugd te kiezen.

19-07-2022 23:25

Ricoteb +53174

Welke jeugdspelers krijgen nu geen kansen die dat wel hadden verdiend dan? ASE en Baas hebben nog nul ervaring en zijn er ook echt niet klaar voor. Dus haal je iemand als Wijndal. Bergwijn is logisch. Er is geen goeie vervanger voor Martinez, dus komt Bassey. Jongens als Hansen Rasmussen VanAxelDongen en Daramy zijn (nog) niet goed genoeg, Ihattaren heeft voorlopig nog een lange weg te gaan. En er zijn drie spitsen weg, dus Conceicao, Bergwijn en Brobbey lijken me ook logisch. Rensch blijkt maar weer eens geen rechtsback te zijn, Regeer is nog niet ver genoeg, dus is het beter een extra rechtsback erbij te halen. Inderdaad vind ik een extra spits achter Brobbey niet perse nodig, want daar zijn genoeg opties. Alleen een buitenkansje. Jeugd moet inderdaad de kans krijgen, maar ik zou niet weten welke jeugdspelers die er klaar voor zijn in de weg gelopen worden door aankopen.

19-07-2022 23:38

Ajax '69 +3838

Exact. Vooral RB is jammer omdat Rensch het eerst tóch al zeer goed deed als vervanger van Mazraoui. Hij kan het dus wel maar is het kennelijk kwijt nu de verwachtingen hoger liggen.

20-07-2022 00:09

Ricoteb +53174

Ik zou ook niet weten waar het precies aan ligt. Twee seizoenen geleden speelde hij ook met Timber naast hem en Antony voor zich, dus daar ligt het niet aan. Misschien wordt er nu toch te veel verwacht van hem dat hij dezelfde soort acties en looplijnen als Mazraoui doet. Maar als centrale verdediger heb ik hem zeker nog niet afgeschreven.

20-07-2022 00:14

OdjePils +6318

Zou zonde zijn. LdJ is een versterking maar verder heeft Pisvee niks gekocht waarvan ik denk: wauw wat zijn ze nu sterker. Hoever kan weinig, Simons niks bewezen…en zo door…

20-07-2022 00:28

PH2BOT +40268

Tja...hoe kun je dat nu al beoordelen dan? ...en Sangare, Gakpo, Madueke en De Jong kunnen echt ook wel een beetje ballen dacht ik zo. In JA loopt niks dat dat niveau zelfs maar.weet aan te tikken..en daarom zul je kwaliteit moeten kopen of desnoods huren. PSV zal een geduchte concurrent worden komend seizoen want de nood voor succes is daar nu erg hoog. Zou erg dom zijn om dat te onderschatten en maar puntekes kado te blijven doen. En we winnen echt niet elk seizoen de onderlinge wedstrijden met PSV...en die punten tellen ahw dubbel m.n. ook komend seizoen weer.

20-07-2022 00:57

OdjePils +6318

Mijn gezonde verstand zegt nu dat het meevalt, echter valt of staat dat wel met of wij komend seizoen constanter zijn dan vorig seizoen.

20-07-2022 01:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.