Schreuder: 'Bergwijn, Berghuis en Kudus kunnen starten tegen Feyenoord'

door Bart Veenstra 134

Bron AS

Schreuder: 'Bergwijn, Berghuis en Kudus kunnen starten tegen Feyenoord'

door Bart Veenstra 134

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax kan tegen Feyenoord beschikken over een bijna fitte spelersgroep. Waar er in de eerdere wedstrijden na de winterstop meerdere spelers ontbraken vanwege ziekte of een blessure, is die groep afwezigen nu flink uitgedund. Dat laat trainer Alfred Schreuder weten op de persconferentie.

Tijdens de persbijeenkomst krijgt Schreuder de vraag of het trio Mohammed Kudus, Steven Bergwijn en Steven Berghuis fit genoeg is om te spelen. Schreuder heeft vervolgens goed nieuws te melden: 'In principe zijn zij fit genoeg om te starten. Of ze negentig minuten kunnen spelen? Dat is moeilijk om aan te geven, maar ik denk dat ze alle drie een prima week hebben gehad en ze zouden alle drie kunnen starten. Dan is het afwachten hoe lang ze het kunnen volhouden. We gaan zondag zien of ze gaan starten.'

Kudus, Bergwijn en Berghuis waren eerder nog ziek en daardoor misten zijn twee dan wel drie wedstrijden na de winterstop. Schreuder zag in het begin dat zij vanwege hun ziekte nog wat achterliepen op de rest, maar dat is inmiddels niet meer zo. 'Vandaag en woensdag zag ik veel drive. Ik zag het nu niet meer, zeg maar.'

Ajax kent nog enkele afwezigen

Ajax zal het in de uitwedstrijd tegen Feyenoord nog wel moeten doen zonder Florian Grillitsch, Youri Baas, Ahmetcan Kaplan en Jay Gorter. Laatstgenoemde is ziek, terwijl het eerder genoemde trio nog geblesseerd is.

Win bij Jack's 50 keer of zelfs 100 keer je inzet als zowel Ajax als Feyenoord weet te scoren!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Concrete +3125

Ik zou Schreuder laten banken

21-01-2023 21:27

Henk de Vries +11119

Dat is wel een kwaliteitsimpuls, ware het niet dat Alfred ze vast en zeker allemaal op de verkeerde plek gaat zetten...

21-01-2023 10:58

louis60 +11472

"Hou je mond. Bek houden en zitten"

20-01-2023 23:49

Balgevoel +30817

Haha, en elke keer moet ik hier weer om lachen, thanks! ;-)

21-01-2023 09:27

Danielson +50059

Die Feyenoord tokkies schijnen darts pijltjes mee te nemen omdat die door de netten heen kunnen. Ik durf het bijna niet te vragen, maar zouden jullie alsjeblieft 1 klein pijltje......

20-01-2023 23:27

RadheAjax2021 +17845

Ze zullen alle drie wel op de bank gaan beginnen. Schreuder zal wel weer met een lamlendige opstelling beginnen.

20-01-2023 23:15

HendrikAjax +16830

Ik zou de tweede seizoenshelft voor deze opstelling gaan:
Rulli
Regeer Timber Grillitsch Baas/Wijndal/Rensch/Bassey
Fitz-Jim
Kudus Berghuis
Conceicao Tadic Bergwijn

Met deze opstelling ga ik volledig voor voetballend vermogen ten opzichte van defensieve zekerheid. Deze opstelling zal ons defensief regelmatig in de problemen brengen. Toch denk ik dat we met deze opstelling, op zijn minst in de Eredivisie, zo dominant zullen zijn dat dat compenseert voor wat je in defensief opzicht opgeeft.
De linksback positie blijf ik erg lastig vinden. Ik zou persoonlijk Baas de kans geven maar met de rest kan ik ook leven. Ze hebben allemaal hun plus en min punten.
Op het middenveld zou Taylor wat mij betreft ook in de basis mogen. Ik zou zodra er vastigheden in het team zitten sowieso regelmatig rouleren tussen Kudus, Berghuis, Fitz-Jim en Taylor. En degene van die 4 die er niet in staat altijd meteen laten invallen zodra er 1 van de drie basis middenvelders is moegestreden.
Ik zou deze aanval een kans willen geven maar zodra blijkt dat Bergwijn niet meer inzet toont dan de afgelopen maanden dan zou ik hem er meteen uit halen en Brobbey in de spits zetten.

20-01-2023 21:45

Bjorn2321 +2062

Had niet aan Grillitsch gedacht (dus had ik Alvarez CV), maar behalve die exact dezelfde opstelling in gedachten.
Rensch weer RA als hij terug is

21-01-2023 19:09

joendoen +2876

Opstellen dan ook.

20-01-2023 21:15

Ozymandias +159568

Ik zou voor de rest van het seizoen overschakelen op en klassiek 3-4-3 zodat Ajax achterin met Bassey, Álvarez en Timber kan spelen met Rensch (na zijn schorsing) of wanneer hij weer fit is Grillitsch daar als single pivot voor. Dan kan Ajax gebruikmaken van de opbouwende kwaliteiten van Rensch (die ze momenteel heel hard nodig hebben) maar met rugdekking van een driemansverdediging achter hem. Voor de posities van linker- en/of rechtermiddenvelder hebben ze met Berghuis, Kudus, Taylor, Fitz-Jim en Regeer vijf opties en voor de rol van '10' hebben ze dan Tadić, Berghuis en Kudus drie opties. Persoonlijk zou ik het liefst een middenveld met Regeer, Rensch, Kudus en Berghuis zien.

Voor deze wedstrijd zou ik Rensch vervangen door Fitz-Jim en proberen het balbezit tegen Feyenoord te domineren. De opdracht aan Álvarez en Bassey zou simpel zijn: pass de bal naar Fitz-Jim. Fitz-Jim zal er wel voor zorgen dat hij aanspeelbaar is. Dat is zo'n beetje zijn specialiteit. Zijn opdracht zal ook simpel zijn: speel een Ajacied voor je aan.

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat Álvarez tot zijn 34ste in de basis van Ajax zal spelen. Niet Tadić nog Blind maar Álvarez wordt de opvolger van Swart als Mister Ajax. Persoonlijk zie ik hem dan liever als centrale verdediger in een driemans verdediging dan in de rol van '6'. Ik denk dat zijn gebrek aan opbouwend vermogen dan makkelijker kan worden opgevangen.

20-01-2023 20:06

HendrikAjax +16830

Ik snap wat je bedoelt met Alvarez maar het gaat me toch niet lukken om me neer te leggen bij een basisplaats van hem. Ik zou hem toch niet in mijn team voor de rest van het seizoen zetten ondanks dat het niet realistisch is dat hij gepasseerd zou worden. En wanneer hij er dan toch in moet denk ik dat ik hem eerder in een opstelling zoals tontokarnaggel en altijdindestraat hieronder zetten dan dat ik hem samen met bassey als een van de drie achsterste zet. Ik blijf er bij dat ik van Bassey en Alvarez er maar maximaal 1 in de basis wil.

Verder vraag ik me nog af wat dan de aanval zou zijn in je opstelling voor de tweede seizoenshelft.

20-01-2023 21:08

Ozymandias +159568

Ik denk dat Álvarez veel te kwetsbaar zal zijn als centrale verdediger in een 4-3-3.

"Verder vraag ik me nog af wat dan de aanval zou zijn in je opstelling voor de tweede seizoenshelft."

Ik zou in de aanval rouleren met Tadić, Bergwijn, Brobbey en Conceição.

20-01-2023 21:29

HendrikAjax +16830

Ik denk eerlijk gezegd dat je daar gelijk mee hebt maar ik zou daar liever voor kiezen dan dat we onze opbouw op offeren door met zowel Bassey als Alvarez in de verdediging te spelen. Beide opties lijken mij verre van ideaal maar het is natuurlijk in geval dat Alvarez in de basis moet.

20-01-2023 21:54

arufred +9700

Met een 4- mans verdediging krijgen we elke wedstrijd doelpunten tegen laat staan met een 3- mans verdediging. Ik zou een cv kopen die samen met Timber centraal achterin staat en dan Bassey als la en Regeer als ra tenzij Kaplan daar gaat spelen wanneer hij hersteld is. Een middenveld met Berghuis,Kudus en inderdaad Alvarez als verdedigende middenvelder. En voorin hebben we genoeg keuzes,maar Tadic alleen gebruiken aan de linkerkant en Conc.als zekerheidje aan de rechterkant. In de spits hebben we Brobbey of Luca. Zelfs Bergwijn zou daar kunnen functioneren maar geen Tadic in de spits.

20-01-2023 21:59

Ozymandias +159568

"Met een 4- mans verdediging krijgen we elke wedstrijd doelpunten tegen laat staan met een 3- mans verdediging."

Ajax krijgt veel tegen omdat ze de bal niet in de ploeg kunnen houden. Met zo'n samenstelling zal het een stuk makkelijker zijn voor Ajax om de bal wel in de ploeg te houden.

20-01-2023 23:55

AlexLitmanen10 +14359

We gaan niet de hele tactiek omgooien vlak voor deze wedstrijd. Maar voor de toekomst is het misschien een optie

20-01-2023 22:25

Odysseus +14237

Eens wat betreft de driemansverdediging en Bassey en/of Alvarez hierin. Ik zou zelf Fitz Jim als eerste op het middenveld zetten op 6. Rensch zou dan sneuvelen. Zou het liefste dan dit zien: Taylor- Berghuis/Kudus/Tadic - Fitz Jim - Regeer/Kudus. Voorin: Tadic/Bergwijn - Brobbey/Bergwijn - Kudus/Conceicao

21-01-2023 07:38

TontoKarnaggel +42370

___________Rulli
Regeer___Timber_Alvarez____Wijndal
___________Fitz Jim
____Berghuis______Kudus
Conçeicao---Tadic____Bergwijn

Meest zwakke schakels iig eruit
Veel meer voetballend vermogen op het middenveld en meer opbouwende kwaliteiten achterin.
Brobbey rendeerd beter als invaller/lekker om achter de hand te hebben
Bassey heb ik nog niet opgegeven, krijgt een 2e kans zodra de organisatie iig een beetje op orde is.
Bergwijn geen fan van maar vanaf links zou hij toch wat waarde moeten kunnen hebben?
Wijndal...tsja, hij zou het toch niet helemaal verleerd zijn? Was een tijdje international notabene

20-01-2023 19:50

HendrikAjax +16830

Ik kan me hier opzich wel in vinden. Het liefst heb ik Alvarez er helemaal niet in maar met Timber en Regeer in de verdediging en Fitz-Jim daarvoor moet de opbouw toch nog in orde zijn. Wijndal hoeft geen zwak punt in de opbouw te zijn wanneer hij het niveau van zijn betere wedstrijden bij AZ haalt. Toch zou ik persoonlijk ook graag Baas de kans geven. Ik denk dat dat de opbouw nog meer ten goede zou komen en dat je er verdedigend niet heel veel op inleverd.
Het middenveld ben ik het compleet mee eens hoewel ik Taylor en Grillitsch ook als opties voor de basis zie.
Aanval ook mee eens maar dan moet Bergwijn wel meer inzet tonen dan de afgelopen maanden anders gewoon Brobbey erin.

20-01-2023 21:22

Altijdindestraat +39799

Begin zo en eindig met Brobbey, onze backs zijn het grootste probleem

BERGWIJN____TADIC____CONCEIÇAO
_____________KUDUS
__TAYLOR_____________BERGHUIS
????___ALVAREZ__TIMBER___????
_____________RULLI

20-01-2023 19:12

YRGI +32891

Regeer rechts, had natuurlijk al veel eerder minuten moeten maken. Links Wijndal bij een gebrek aan beter.

20-01-2023 19:56

Ajaxfan31183 +16391

Regeer is er niet bij. En als het een echte goede rechtsback was dan had hij allang de voorkeur gekregen

20-01-2023 20:18

HendrikAjax +16830

@Ajaxfan, geloof me hij is voor het Ajax spel een veel betere rechtsback dan Sanchez.

20-01-2023 21:12

AFCAwemel +498

Gok dat mn favorietje Kudus weer eens lekker vanaf de bank mag starten

20-01-2023 19:07

Bonno1978 +6436

Had er niet zo veel zin in tegen Twente, wellicht nu wel als ie erin komt..

20-01-2023 19:50

arufred +9700

Logisch toch en met dank aan Alfred. Geef Kudus een vrije rol op het middenveld en dan zal hij genieten en wij ook.

20-01-2023 23:40

Bonno1978 +6436

Inderdaad logisch. Als je vorstelijk wordt betaald en het loopt niet zoals je wilt, ga je de benen stil houden. Doe ik ook altijd op m’n werk. Collega’s vinden dat geweldig

21-01-2023 08:47

WijZijnAjaxAmsterdam +11607

Zal wel weer een middenveld worden met Klaassen, Alvarez en Taylor bah

20-01-2023 19:01

HendrikAjax +16830

We hebben zoveel middenvelders die goed kunnen voetballen en dan als Ajax zijnde met Klasse en Alvarez aan komen zetten

20-01-2023 21:23

AlexLitmanen10 +14359

Tuurlijk niet. Berghuis (je beste speler) is eindelijk weer fit. Die stel je op

Ik verwacht dat schreuder niet veel gaat wijzigen

Rulli
Sanchez. Timber. Bassey. Wijndal
Alvarez. Berghuis Taylor
Chico. Brobbey. Tadic

Ik ben vooral niet blij met de backs op dit moment (Wijndal en sanchez).
Daar hadden we vorig jaar 2 echte spelmakers met Mazraoui en blind. Dat was effe wat anders

20-01-2023 22:28

Cruijffthebest +13315

Die idioten uit 010 hebben opgeroepen Dartpijltjes mee te nemen naar de wedstrijd, want die kun je door het net gooien.
Wat een achterlijk volk is het toch!
Als straks een speler van Ajax daar mee wordt geraakt, dan nooit meer in die badkuip spelen met die volgesnoven debielen!!!!

20-01-2023 18:47

MarcHogervorst +35302

Paar pijltjes op het veld en staking wedstrijd en 0-3 reglementaire overwinning! Ik zeg: Doen!!

20-01-2023 18:57

YRGI +32891

Gewoon van het veld lopen a la Verbeek, nadat die randdebiel bij ons de keeper van AZ aanviel.

20-01-2023 19:57

ajaxwestland09 +28899

Zal hij zondag 5-3-2 spelen spookt wel door zijn grote hoofd

20-01-2023 18:41

MarcHogervorst +35302

Als we daarmee winnen, mag het voor mij voor een keer. Nood breekt wetten. Nu liever punten dan typisch Ajax stijl voetbal en verliezen.

20-01-2023 19:14

DankzijCruijff +48639

Bergwijn - Tadic - Conceicao
Berghuis - Kudus - Taylor
Wijndal - Bassey - Alvarez - Timber
Rulli

Timber op rechtsback is verre van ideaal en Alvarez zie ik ook niet graag met veel ruimte in de rug spelen op RCV maar alles beter dan Sanchez en voor zover ik weet is Regeer nog niet beschikbaar.

20-01-2023 18:40

HendrikAjax +16830

Ik snap dat je Sanchez er graag uit wilt maar ik denk dat als we met Bassey en Alvarez centraal spelen dat we opbouwen van achteruit geeneens moeten willen proberen.

20-01-2023 21:27

DankzijCruijff +48639

Daar maak je ook een heel terecht punt. Wellicht Taylor op 6 dan om het te compenseren?

20-01-2023 21:29

HendrikAjax +16830

Met Taylor of Fitz-Jim op 6 zouden we op het middenveld veel beter aan voetballen toe komen en het zou ook helpen met de opbouw. Maar ik vraag me af of het genoeg is om te compenseren voor het centrale duo Bassey en Alvarez

20-01-2023 21:48

DankzijCruijff +48639

Ik denk eigenlijk dat je gelijk hebt.

20-01-2023 22:49

Koekie87 +20962

Wil je enigzins resultaat halen dan gewoon alledrie opstellen, ook Conceicao erin en dan valt er misschien best wel wat te halen.

20-01-2023 18:18

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Is Schreuder al.fit?

20-01-2023 18:14

95 +2164

Zoveel verschillende opstellingen. Maar nergens Klaassen. ... lijkt me duidelijk trainer.

20-01-2023 18:06

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Klaasen kan best nuttig zijn

20-01-2023 18:14

MarcHogervorst +35302

Precies! Mensen snappen er gewoon niks van. Waar is de Deef in al die opstellingen?

20-01-2023 19:15

LukaLitmanen +81888

Die Grillitsch ook een trieste transfer.

Vaker geblesseerd dan Brobbey

Snap niet dat een aantal hier lovend over Grillitsch zijn

20-01-2023 17:08

YRGI +32891

Misschien was het een goede speler voor z'n blessures, maar kan ik niet over oordelen want nooit zien spelen.

20-01-2023 17:29

insectenverdelg +23368

Rulli
Regeer-Alvarez-Timber-Wijndal of Baas
Berghuis - Taylor of Fitz
Tadic
Conceciao Kudus Bergwijn

20-01-2023 17:00

afca1985 +21151

Yep dat is m, ook mijn opstelling

20-01-2023 17:15

john67 +244

Baas is geblesseerd

20-01-2023 17:25

ElSandrini +18077

Ik zou het anders doen:

Rulli
Regeer-alvarez-timber-baas (indien dit)
Berghuis -taylor
Kudus
Conceicao-bergwijn- Tadic

Zonde van de aankopen Wijndal, Sanchez, Bassey... Voegen niks toe tov de spelers die we al hebben. Weggegooid geld

20-01-2023 18:18

insectenverdelg +23368

ik Ou niet re veel opbouw doen 3n gevechten op het middenveld doen met snelle aanvallers. candaar kudis spits en tadic op 10

20-01-2023 22:32

MarcHogervorst +35302

Dat Bergwijn fit is, kan nog wel eens een nadeel zijn. Als ik Schreuder juist inschat betekent dat, dat Conceicao weer op de bank mag beginnen.

20-01-2023 16:58

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Nou Marc Schreuder verprutst elke selectie en het faalbestuur mede. Zal Susanne en Edwin weer tevreden stemmen. Ze pronken met andermands veren

20-01-2023 18:16

YRGI +32891

Lenderink is de financieel directeur, Mike Verweij...

20-01-2023 20:01

TweeBenig2 +16030

De uitspraak van Schreuder impliceert dat Conceicao vermoedelijk niet gaat spelen.

20-01-2023 16:54

BaasBaas +8301

Graag deze opstelling: Rulli, Wijndal, Bassey, Timber, Sanchez, Alvarez, Tadic, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Conceicao.

20-01-2023 16:52

Bramble1988 +9247

Wijndal Bassey Alvarez Timber

Taylor - Berghuis - Kudus

Con - Tadic - Bergwijn

20-01-2023 17:01

BaasBaas +8301

Niet verkeerd, maar wel heel aanvallend denk ik. Dan kan je snel nat gaan.

20-01-2023 17:15

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Draai Timber en Wijndal maar om. Liever Alvarez en Timber centraal rechts regeer links Wijdal of Baas

20-01-2023 17:15

Bramble1988 +9247

Tjah, dat behoudende met Alvarez en Klaassen is ook al weken niks

Alvarez is aan de bal goed genoeg als CV, niet als CM

20-01-2023 17:21

020Dario020 +2068

Vind jouw opstelling aanvallender hoor :)

20-01-2023 17:43

BaasBaas +8301

Nee, Klaassen en Alvarez op middenveld met Taylor is drama. Dat snapt iedereen behalven de heer Schreuder. Wel vind ik dat je met een 6 moet spelen anders heb je te veel exposure op je verdediging. Ik moet wel zeggen. Alvarez was echt lekker centraal achterin met Timber.

20-01-2023 18:52

Bramble1988 +9247

Zeker, tis van oudsher ook een CV!

20-01-2023 19:04

YRGI +32891

Maar was daar echt een drama toen hij daar begon. Daarom ook CVM geworden.

20-01-2023 20:03

Soccerskins v2 +43196

Zou ik ook voor gaan ja. Verdediging + 6 is voetballend gezien een drama, maar we hebben momenteel weinig opties.

20-01-2023 17:06

Artemio +31629

Schreuder zal zich aan gaan passen aan Feyenoord.

20-01-2023 16:23

Rodsje +14638

Doe eens gek vriend, stel lb Bergwijn, rcm Kudus, lcm Berghuis, sp Brobbey, cam Tadic en rb Conceicao allemaal op.

Is je laatste wedstrijd dus doe dat misschien speelt Ajax dan wel eindelijk voetbal.

20-01-2023 16:20

Keizer +29944

Of kieper tadic er ook eens uit.

20-01-2023 16:22

TPajaxfan +595

Wat, Tadic keeper? 😜

20-01-2023 17:10

Wouter.H +11156

Eerste zin zie ik wel zitten. Kan Rulli de grinta brengen ipv Alvarez.

20-01-2023 16:30

louis60 +11472

"En op welke plaats wil je ons hebben en welke taak en taktiek had je voor ons bedacht?". Onze trainer:"hou je mond. Bek dicht en gaan zitten." Heerlijk zo'n uitgesproken trainer.

20-01-2023 16:19

RuffRhythim +24837

Bergwijn bank!!!
Of blijf gewoon thuis ofzo, fine by me

20-01-2023 16:10

ProfessorX +19827

Mijn hemel ik zie al aankomen

Rulli
Sanchez Timber Bassey Wijndal
Alvarez Klaassen Berghuis
Tadic Kudus Bergwijn

Ipv

Rulli
Regeer Timber Alvarez Wijndal
Berghuis Tadic Kudus
Conceição Brobbey Bergwijn

20-01-2023 16:07

ProfessorX +19827

Ik vond tandem Timber Alvarez best wel goed !
Het klikte .

20-01-2023 16:09

MarcHogervorst +35302

Ik denk inderdaad dat hij nu Conceicao er weer uit gaat gooien..

20-01-2023 16:54

RSM +3916

Wat jij ook opstelt, dat gaat nooit werken. Helemaal nooit.

20-01-2023 16:07

PH2BOT +39916

Conceição zal er zondag wel Feyenoord style snel worden uitgetrapt ...natuurlijk onder volledige goedkeuring van de scheids en VAR.

20-01-2023 16:06

PH2BOT +39916

Bergwijn kun je beter banken want voegt toch niks meer toe.

20-01-2023 16:04

Chrismokum020 +16369

Die 3 gaan dus sws spelen. Zul je zien dat Kudus weer op 9 staat, Tadic op 7 en Bergwijn op links. Kudus mag op 1 voorwaarde op 9; als Tadic op 10 staat en de vleugels bezet zijn door Bergwijn en Conceicao

20-01-2023 16:00

Ajaxlee +5558

Bergwijn - brobbey - conceicao
Berghuis
Kudus - alvarez
Wijndal - bassey - timber - sanchez
Rulli

20-01-2023 15:56

Chrismokum020 +16369

Kudus en Berghuis wisselen, verder niks meer aan doen

20-01-2023 16:01

Delaney +14670

Klopt, ik zou alleen wel Tadić de voorkeur geven boven Brobbey.
Hij is namelijk beter in ballen vasthouden in het strafschopgebied van de tegenstander.
En dat is wel handig als je buitenspelers als Bergwijn en Conceição naast je hebt staan.
Aangezien die vaker voor zichzelf gaan.
En dan kan Brobbey later alsnog erin komen.
Schreuder gaat Tadić sowieso niet uit de basis laten voor een (belangrijke) wedstrijd, hij durft hem niet eens te wisselen tijdens de wedstrijd als hij niet goed speelt.

20-01-2023 16:08

JordyAjacied +19116

Tadic voor Bergwijn, Kudus wisselen met Berghuis.

20-01-2023 16:08

Ajax1114 +19393

Mag hopen dat Bergwijn niet zal starten.

20-01-2023 15:52

Delaney +14670

Ik hoop van wel, zolang hij maar aan de linkerkant word neergezet.
En dan met Tadić in de spits.

20-01-2023 15:55

MarcHogervorst +35302

Sowieso dat het niet ten koste gaat van Conceicao.

20-01-2023 16:56

Robertini +38950

Zou toch enorm fijn zijn als het middenveld een keertje Berghuis-Kudus-Taylor is, maar het zal wel weer Taylor/Berghuis-Klaassen-Alvarez worden, om moedeloos van te worden.

20-01-2023 15:50

nightgoat +30813

Je zou nog bijna bang gaan worden dat Ajax gaat winnen.
:-P

20-01-2023 15:42

LukaLitmanen +81888

Let maar op, Kudus moet dan spits zodat Klaag Klaassen weer op de 10 kan spelen.

20-01-2023 15:42

edalm +4903

Als er 1 nooit klaagt is het volgens mij Klaassen

20-01-2023 15:48

LukaLitmanen +81888

Dan heb jij een kort geheugen.

Kijk even alle artikelen over Klaassen terug in september en oktober

20-01-2023 16:43

koenos1 +7905

Schreuder out

20-01-2023 15:35

karlhof +4695

Grillitsch is ook meer geblesseerd dan fit.

20-01-2023 15:34

Delaney +14670

Klopt, maar dat wisten wij van tevoren al.
Overigens betwijfel ik ten zeerste of hij wel geschikt is voor Ajax 1.

20-01-2023 15:47

xstaniox +15028

Nog een laatste keer heel Ajax verneuken denkt hij ook

20-01-2023 15:34

Redrum +95917

" Ja, ze kunnen starten. Ze hadden ook allemaal goede ideeën over hoe we druk moeten zetten, dus dat was erg nuttig voor mij. "

20-01-2023 15:31

xstaniox +15028

Rip Conceicao dus

20-01-2023 15:30

pittbull +164

Bloos als je bergwijn opstelt dan ben je echt blind. Die man heeft totaal niks laten zien. Loopt er verloren bij. Snap nog steeds niet waarom hij is gehaald. Voor 30 mil had je een betere links buiten kunnen en moet halen. Zorg dat je scoutings apparaat in orde is.

20-01-2023 15:29

champhead +14301

Is de topscorder van de eredivisie

20-01-2023 16:55

Delaney +14670

"Bergwijn, Berghuis en Kudus zijn fit en kunnen starten tegen Feyenoord."

Hallelujah!
Dat begint in ieder geval positief.
Nu maar hopen dat ze ook vanaf het begin opgesteld worden door Schreuder, op de juiste plaatsen worden nergezet en dat ze hun niveau weten te halen.
Want anders word het nog een heel erg lastig karwei komende overmorgen.

20-01-2023 15:23

MrPink +81547

Berghuis basis en hopelijk schiet hij er 3 in.

20-01-2023 15:20

Ajax Mario +1596

Dat zou echt fantastisch zijn haha

20-01-2023 15:25

Rolo +13590

Gewoon opstellen je gaat de supporter toch niet laten bepalen wie wel of niet speelt. Moet niet gekker worden.... Stelletje losgeslagen zeecontainers. De eerste die ook maar iets verkeerd doet snoeihard aanpakken. Meteen een voorbeeld stellen...

20-01-2023 15:12

Engeltje +7351

Tegen wie spelen we, is niets van terug te vinden of in het nieuws 😁

20-01-2023 15:12

Ramon19792101 +2024

Berghuis maakt er 2.,...Mark my words... We winnen van die haven slaven...

🌟🌟🌟

20-01-2023 15:11

AFCA024AFCA +210

Als ik hem net hoor praten verwacht ik een 5-3-2 opstelling

Rulli
Sanchez Alvarez Timber Bassey Wijndal
Taylor Berghuis
Tadic
Kudus Bergwijn

20-01-2023 15:10

Rolo +13590

Asteblief... en weer schuiven met poppetjes en opstellingen. We moeten naar vastigheid. En al helemaal niet laten zien dat we poep in de broek hebben

20-01-2023 15:13

Rolo +13590

Meneer ei voor jou... winnetou

En dan straks weer gaan zeiken, wij zijn Ajax moeten met vleugelspelers 4-3-3 spelen bla bla....

Blijf gewoon bij je eigen spel. Al jaren speel je hetzelfde en omdat nu een of andere koekenbakker aan het roer staat moeten we over naar een 5 mans verdediging?

Je kan met de spelers die je tot beschikkking hebt gewoon 433 spelen. Njente problem.

20-01-2023 18:51

MeisterX +6884

Mooi. Kan 'ie daarna ontslagen worden. Zodra Ajax 5-3-2 speelt is het allerlaatste beetje ziel dat nu nog in de club zit ook verloren.

20-01-2023 15:50

AFCA024AFCA +210

Ik snap het hele sentiment rondom het 433 systeem wel, zijn we ooit groot mee geworden en veel succes mee behaald. Maar wat mij betreft maakt het systeem niet zo gek veel uit, denk dat het veel meer om de manier van spelen gaat. Hoog tempo in balbezit, hoog druk zetten, veel positie wisselingen en goed aanvallend voetbal.
Als Fredje dat met een 532 kan bereiken hoor je echt niemand klagen.

20-01-2023 16:10

Artemio +31629

Dat lukt bijna geen enkel team met 5-3-2.

20-01-2023 16:24

Rolo +13590

Veel positiewisselingen heb je al te pakken. Wekelijks spelers op andere posities in de basisopstelling.

20-01-2023 18:53

DePitbull +2714

En Brobbey?

20-01-2023 15:09

linksbinnen +8060

En Concecao?

20-01-2023 15:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.