Reverson gooit concurrentiestrijd volledig open met sterk optreden in Den Haag

door Wessel Kroon 73

Bron Ajax Showtime

Reverson gooit concurrentiestrijd volledig open met sterk optreden in Den Haag

door Wessel Kroon 73

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Bij Jong Ajax staat de ontwikkeling van de spelers voorop. Daarom probeert Ajax Showtime naast het wedstrijdverslag ook analytischer te kijken naar de wedstrijden van de belofteploeg. Wat viel op? Wie onderscheidden zich? En welke eventuele conclusies kunnen er worden getrokken? Jong Ajax-watcher Wessel Kroon zet de meest opvallende zaken uiteen. Ditmaal na de 1-0 nederlaag tegen ADO Den Haag.

Reverson klopt op de deur

Wie in de wedstrijd tegen ADO Den Haag in de basis mocht beginnen, was Paul Reverson. De doelman maakte geen enkele minuut in de eerste vijftien wedstrijden van het seizoen, maar heeft inmiddels een ware concurrentiestrijd met Charlie Setford te pakken. Sterker nog: Reverson stond in vier van de laatste zes duels van Jong Ajax tussen de palen.

In het Bingoal Stadion liet de doelman maar weer eens zien waarom hij steeds meer speeltijd krijgt. Zo stopte Reverson in de eerste helft een strafschop. Enkele weken geleden deed hij dat ook al tegen Jong PSV, waardoor hij dit seizoen een reddingspercentage van 100% kent bij strafschoppen. Charlie Setford liet dit seizoen ook al zien een ware penaltykiller te zijn, maar Reverson oogt vooral aan de bal wat comfortabeler. Zo straalt hij rust uit en gaf hij in de wedstrijd tegen ADO Den Haag een aantal fraaie passes.

Relatief kansloos

Waar Reverson zijn ploeg een aantal keer op de been hield, lukte het zijn collega's nauwelijks om aan de andere kant gevaar te stichten. Jong Ajax creëerde in de eerste helft, waarin het spel constant onderbroken werd door overtredingen, sowieso geen enkele grote kans. In de tweede helft waren gevaarlijke momenten ook spaarzaam, maar in de slotfase kwamen de Amsterdamse beloften toch nog tot een aantal gevaarlijke momenten.

Uiteindelijk was ADO Den Haag, een ploeg die meedoet om de promotieplekken, een maatje te groot voor het jeugdige Jong Ajax. De ploeg van trainer Frank Peereboom kwam niet door de defensie van de thuisploeg heen en slaagde er niet in om op creatieve manieren een gelijkmaker te produceren.

Zodoende verloor Jong Ajax wéér een uitwedstrijd. Het contrast tussen de uit- en thuiswedstrijden is daarmee nog groter geworden. De belofteploeg won de laatste vijf thuisduels, terwijl de laatste tien uitwedstrijden niet werden gewonnen. Zo blijft de 0-1 overwinning op Cambuur op 13 september 2024 vooralsnog de enige uitoverwinning van Jong Ajax in het huidige seizoen. Doelpuntenmaker toen: Jorthy Mokio.

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer terugblikken op wedstrijden van Jong Ajax dit seizoen:

#jpsjaj: Faberski maakt indruk in enerverende seizoensouverture Jong Ajax
#jajmvv: Alders zet sterke seizoensstart voort bij Jong Ajax, waar de buitenspelers tegenvallen
#fcejaj: Verdedigers zetten zichzelf op de kaart bij Jong Ajax, waar Rijkhoff zelfvertrouwen kweekt
#jajdbo: Mokio toont aan ook als 'nummer acht' uit de voeten te kunnen bij verliezend Jong Ajax
#camjaj: Verschuren en Janse tonen klasse bij Jong Ajax, waar Van Axel Dongen terugkeert
#jajjaz: Kaplan en Faberski kunnen niet overtuigen op teleurstellende avond voor Jong Ajax
#vitjaj: Hlynsson toont waarde tijdens indrukwekkende Airborne-wedstrijd in Arnhem
#jajdor: 'Ervaren' krachten weten niet te overtuigen bij onnodige nederlaag Jong Ajax
#heljaj: Setford staat op en helpt fors gewijzigd Jong Ajax aan een punt in Helmond
#jajjut: Alders spaarzaam lichtpuntje bij aanvallend machteloos Jong Ajax
#jajado: Aanvallende machteloosheid probleem bij Jong Ajax, dat opnieuw doelpuntloos gelijkspeelt
#jajvvv: Terugkerende problemen bezorgen inspiratieloos Jong Ajax nieuwe nederlaag
#emmjaj: Jong Ajax doet te weinig met ruimtes in rug van Konadu en geeft comfortabele voorsprong weg

#jajtel: Wolff maakt goed gebruik van ruimtes achter spits Konadu, maar mist killerinstinct
#voljaj: Middenveld van Jong Ajax schreeuwt om controleur die opbouw kan bevorderen
#excjaj: Controleurs bevorderen opbouw bij Jong Ajax, dat zichzelf in de problemen blijft brengen
#jajgra: Bounida klopt maar weer eens op directiedeur met debuutgoal bij zege Jong Ajax
#topjaj: Setford pakt hoofdrol met twee gezichten bij nederlaag Jong Ajax
#jajrjc: Reverson pakt zijn kans bij overwinning Jong Ajax op Roda JC
#jazjaj: Jetten maakt indruk bij Jong Ajax, waar Setford in de fout gaat
#jajjps: Rijkhoff de grote man bij Jong Ajax, waar ook Alders zichzelf op de kaart zet
#teljaj: Uitermate slordig Jong Ajax bijt zich stuk op feller Telstar en blijft worstelen in uitduels
#jajexc: Bounida schittert opnieuw bij Jong Ajax, dat indruk maakt tegen Excelsior

Lees meer over:
Plaats reactie

Lunsdale +6308

Paar keer Reverson en Setford aan het werk gezien. De eerste vind ik een stuk stabieler ogen. Setford heeft nog wel eens 'Vermeermomentjes'. Setford is misschien interessant om te verkopen aan een Engelse club.

16-02-2025 09:19

Kreugerrand +727

Reversie in mijn ogen samen met dat Belgische keepertje de grootste talenten als Keeper .

Remco hier ligt werk voor je !

15-02-2025 16:26

Tommyshelby +128717

Reverson is een serieuze atleet. Waar Pasveer niet meer in de hoek kan duiken, kan hij dat wel. Erg goed zelfs. Duidelijk beter dan Setford.

15-02-2025 14:19

hans_van_kins +1262

Paul Reverson is gewoon beter. Vertrouwen geven en dan kan hij een topper worden. Gisterenavond meer dan uitstekend gekeept.

15-02-2025 13:11

JohnDylan +21980

Reverson heeft een zeldzame rust voor zo'n onervaren doelman. Hij speelde gisteren geen foutloze wedstrijd maar de rust die hij koppelt aan zijn reflexen en atletische vermogen geeft hem iets wat weinig jonge doelmannen van Ajax hebben.

15-02-2025 12:06

AtoubaUrzaiz +90

Hoe lang is hij?

15-02-2025 12:01

trodat4030 +96540

Nee, dat is een Chinees.

15-02-2025 13:04

linksbinnen +8135

Flauw, maar erg leuk.

15-02-2025 13:10

Jeugd +24728

Is gewoon de meest getalenteerde keeper op dit moment. Reverson en Ramaj hadden de toekomst van Ajax moeten zijn.
Respect voor Pasveer maar als je een 41 jarige keeper op goal hebt bij een club als Ajax gaat er mijns inziens beleidsmatig iets mis.

15-02-2025 11:32

AtoubaUrzaiz +90

Kwaliteit moet bepalend zijn en niet de leeftijd. Pasveer bewijst dit jaar dat hij beter is dan Ramaj.

15-02-2025 12:00

Hersenspinsel +8012

Maar mooi dat er aan de poort een nieuw talent staat te kloppen die het ka gaan uitvechten met de nieuwe Braziliaan, Gorter en Setford.
Ramaj leek het net niet te zijn, hij kwam vooral te kort in het lezen van de situaties en de daarbij behorende ondersteuning van aanval en defensie.

15-02-2025 12:25

Musica Merlo +8202

Setford is een prima keeper laat daar geen twijfel over zijn maar ik vind Reverson stabieler in zijn optreden. Prima overigens dat men beide keepers een kans geeft in Jong Ajax. Reverson komt over alsof niemand hem onrustig kan maken dat maakt hem zo sterk.

15-02-2025 11:21

EeuwigeBankzitter +1528

Laten we deze Setford dan ook maar verkopen

15-02-2025 11:17

DrFootball +15141

Met zijn Engelse paspoort en als jeugdinternational zal hij best een behoorlijk bedrag opleveren.

15-02-2025 12:06

DeKenner +9292

Zijn Engelse paspoort zal helpen om interesse van Engelse clubs op gang te helpen. Maar de transfersom wordt in de eerste plaats toch vooral bepaald door de kwaliteit. En op dit moment is het nog niet veel bijzonders.

15-02-2025 12:26

j0rnnn +5101

Dit was toch al de mindere Sethford van de twee? Ik had - op basis van de volgers hier - niet het idee dat deze keeper potentie heeft voor Ajax 1.

16-02-2025 10:09

DrFootball +15141

De jongste vond ik persoonlijk altijd het grotere talent. Echter de oudste is ook gewoon een hele goede keeper, jeugdinternational etc. Bij Charlie heb ik de laatste wel het idee dat hij wat stil staat in zijn ontwikkeling. Vorig seizoen werd hij ingehaald door De Graaff en nu weer door Reverson.

16-02-2025 10:40

JohnDylan +21980

Ik zou hem juist zo lang mogelijk vast proberen te leggen en hem eerst een seizoen aan een club in de League One en dan een seizoen aan een club in de Championship verhuren. Setford is ook zeker een talentvolle doelman maar moet ervaring opdoen om rustiger te worden (Reverson is zeldzaam rustig voor een onervaren doelman). Het is veel te vroeg om Setford af te schrijven maar Reverson verdient het momenteel wel om de voorkeur te krijgen.

15-02-2025 12:07

Ajaxsupporter02 +13996

Klopt, Reverson maakt meer indruk, maar mensen doen nu alsof Setford een talentloze speler is. Dat mag ook wel even minder.

15-02-2025 13:16

vincedk +114

Heb deze jongen vorig jaar een aantal keer zien spelen in de jeugd. Maakte een zeer goede indruk op mij. De wedstrijden dat die dit seizoen gespeeld heeft bij jong vond ik hem wederom uitstekend keepen. Iedere keeper maakt wel is een fout. Onana blunderde er op het begin op los en kijk wat daar terecht van is gekomen. Reverson heeft de potentie om over een tijd eerste keeper te worden mits hij deze lijn weet door te zetten. Volgens mij is binnen de toekomst het vertrouwen in hem een stuk groter als in Setford.

15-02-2025 10:55

JohnDylan +21980

Ik ben ervan overtuigd dat Onana medicatie voor ADHD als doping gebruikte. In zijn tijd in Jong Ajax had hij een probleem met zijn focus, bij het eerste was dat probleem opeens verdwenen en na zijn doping schorsing was dat probleem opeens weer helemaal terug. Ik denk dat hij plaspillen gebruikte om zijn gebruik van ADHD medicatie te maskeren zoals vele atleten plaspillen hebben gebruikt om het gebruik van doping te maskeren.

15-02-2025 12:09

Ajax '69 +3835

En wat voor uitwerking zou dat dan ten voordele voor Onana moeten hebben gehad? Mentaal?

15-02-2025 15:06

AjaxAmsterdamnn +4198

Dit is exact wat ik ook altijd zeg. Geloof hier heilig in.

16-02-2025 00:24

JohnDylan +21980

@Ajax '69
Een verbeterde focus en dus minder gebrek aan concentratie fouten (het soort fouten waar hij bij Jong Ajax en sinds zijn dopingschorsing om bekend staat).

17-02-2025 17:05

Welja +716

Kutreclame

15-02-2025 10:44

trodat4030 +96540

Jammer, die krijg ik nou nooit..

15-02-2025 11:34

RuudKroket +854

Setfords lopen toch eventueel uit hun contract ? Of heb ik dat verkeerd? Mooi dat er nu een concurrent is.

15-02-2025 10:38

patje0527 +1326

Broertje setford is al verkocht aan Arsenal hè

15-02-2025 11:12

trodat4030 +96540

Charlie ligt vast tot 2027, Tommy zit al bij Arsenal.

15-02-2025 11:33

Tijntjee +690

Dat ophemelen na een paar wedstrijden weer.. is echt een ajax ding.... Laat hem maar gewoon een goed seizoen maken dan zien we wel verder

15-02-2025 10:13

Baco123 +6252

Prima keeper, al zag hij er niet goed uit bij de tegen goal van ado

15-02-2025 10:10

Sportvolgert +40402

De nieuwe nummer 1 keeper van ajax. Iedere wedstrijd zeer van hem onder de indruk. Straalt heel veel rust uit. Atletisch, groot, goed op de lijn en een uitstekende trap.

15-02-2025 10:03

fluwelenlinker +11711

Doet me een beetje denken aan Ramaj wat zijn kwaliteiten betreft. In dat opzicht dus niet eens zo slecht dat ze gecasht hebben voor Ramaj.
Overigens zitten er met El Hani en Olgers nog wel een paar mooie keeperstalenten aan te komen.
Hopelijk komt er een Engelse club voor Setford in de zomer. Als die Matheus bevalt, Pasveer er nog een jaartje bij doet en Gorter kan worden verhuurd dan kan Reverson volgend seizoen af en toe mee met Ajax 1 en heb je El Hani als stand-in voor Jong Ajax.

15-02-2025 09:49

BeterVanafDeZijlijn +980

Gecasht hebben, je zegt het echt? Die 5 miljoen is een fooi.

15-02-2025 09:55

fluwelenlinker +11711

Op basis waarvan zou je meer hebben kunnen krijgen voor Ramaj? Geen basisspeler en nog genoeg te ontwikkelen aan hem om er een betrouwbare keeper van te maken.
Als je dan iemand als Reverson in de opleiding hebt die niet zo heel veel minder is en jonger is dan vind ik 5 miljoen en het salaris dat je uitspaart een goeie zet.

15-02-2025 12:02

BeterVanafDeZijlijn +980

Dat mag jij vinden maar gecasht heb je dan nog steeds niet. Jonge talentvolle keepers die ook wat met hun voeten kunnen zie je niet veel op basis daarvan zat er meer in het vat dan die 5 miljoen. Dat Reverson het goed doet is alleen maar goed, als je Ramaj niet gebruikt is het ook prima hem te verkopen allen het bedrag is gewoon te laag als je dat crashen noemt dan cash ik ook elke keer dat ik lege flessen inlever

15-02-2025 12:29

vodin424 +368

Haha wat heeft Gooijer met de keepers te maken?

15-02-2025 10:11

trodat4030 +96540

Hij bedoelt natuurlijk Gorter, duh..

15-02-2025 10:12

vodin424 +368

Ahh zoo, nou die link kon ik niet leggen

15-02-2025 10:20

DeKenner +9292

Gorter kan je beter verkopen lijkt me. Ik heb niet de indruk dat dat ooit een serieuze optie wordt voor Ajax 1.

15-02-2025 12:29

fluwelenlinker +11711

Dat is ook een optie.

15-02-2025 12:38

fredajax +1124

El Hani gaan wij niet in Ajax 1 zien.

16-02-2025 04:13

Hollister +12577

Imo ook de beste keeper in de jeugd met een contract tot 2027 en nog 2 optiejaren.. zeer goede stap van Ajax deze jongen lang vast te leggen... imo opvolger van Pasveer na het volgende seizoen?

15-02-2025 09:30

renemar +431

Groot talent. Zeer atletisch. Potentieel AJAX 1 materiaal.

15-02-2025 09:28

trodat4030 +96540

Dit is toch geen concurrentiestrijd? Setford is Brit en dús een potentieel target voor élke PL- en zelfs Championship club. Dat weet Ajax ook, ze zagen Tommy al vertrekken voor een klein milj naar Arsenal (op zn 17e! Toen leverde hij dat al op), dat is de reden waarom Setford domweg veel hoger staat aangeschreven. Die vertegenwoordigd kapitaal en hoe vaker die speelt in de KKD en hoe vaker die bij de selectie van 1 zit, hoe beter zijn stats zijn en hoe meer PL clubs willen betalen. Puur voetballend gezien had Reverson het hele seizoen vaste nr 1 moeten zijn. Neemt niet weg dat ik het prima vind zo, deze zomer eens kijken of je Charlie zijn PL droom kan laten waarmaken en er een milj of 2-3 plus bonussen uit kunt peuren en wij behouden de talentvollere Reverson voor de nabije toekomst. Wat mij betreft komt die aankomende zomer dan ook in aanmerking als 3e keeper bij 1 en vaste waarde bij Jong. De potjes waar het dan gaat schuren mbt meegaan met 1 en spelen in Jong, heb je met El Hani een prima alternatief in Jong. Niks aan doen, in de zomer handelen!

15-02-2025 09:26

JohnDylan +21980

Als ze een filmpje van al zijn reddingen (en alleen zijn reddingen) van dit seizoen maken lijkt hij op een doelman die 50 miljoen euro waard is. Setford is veel te onrustig in de opbouw waar kansen voor de tegenstander uit voort komen maar dat kan met ervaring verdwijnen. Als dat verdwijnt is hij een zeer talentvolle doelman. Het lijkt me onverstandig om hem nu al te verkopen. Ik zou hem juist tot 2030 vast proberen te leggen met de afspraakt dat hij eerst een seizoen aan een League One club wordt verhuurt en dan een seizoen aan een Championship club.

15-02-2025 12:12

Hersenspinsel +8012

Even afwachten wat er met Matheus gebeurt, ook de ontwikkeling van Gorter is me een compleet raadsel.

15-02-2025 12:34

SpursAjax +6677

Iemand enig idee hoe het met Tom de Graaff gaat bij Utrecht? Vond dat vorig seizoen echt een goeie keeper!!

15-02-2025 09:20

Ajaxsupporter02 +13996

Keept gewoon zijn potjes bij Jong Utrecht. Inmiddels 15 wedstrijden.

15-02-2025 10:23

marrene +154

Prima keeper. Goede reflexen en atletisch. Imo toekomstige keeper voor het eerste.

15-02-2025 08:58

JanMolby +1495

Ff opgezocht: Settford 1.87, Reverson 1.94, vd Sar was 1.97
Pasveer 1.87 en Matheus zou 1.90 zijn.
Lengte is niet bepalend maar natuurlijk wel n factor.

15-02-2025 08:47

Slang3 +45815

Reverson is zeker geen 1,94. Haal er maar 10cm af

15-02-2025 09:06

JanMolby +1495

Op 2 sites wordt 1.94 vermeld, ik heb de beste man verder nooit in t echie gezien :)

15-02-2025 10:38

Slang3 +45815

dat was duidelijk

15-02-2025 10:55

Toni21 +3533

Vind Reverson wel vrij klein ogen voor een keeper. Iemand enig idee hoe lang hij is? Lijkt ergens begin 1.80m te zijn

15-02-2025 08:44

JanMolby +1495

Info op zowel Sporza als Sofascore: 1.94 😉

15-02-2025 08:50

Toni21 +3533

Reverson is nooit 1.94m. Niet alles geloven wat je leest op het internet

15-02-2025 09:30

JanMolby +1495

Heb m nooit in t echie gezien, dus kan gewoon, wat je zegt:)

15-02-2025 10:39

DrFootball +15141

Als je naar de teamfoto kijkt, is hij even lang als Setford.

15-02-2025 12:16

vincedk +114

Reverson is rond de 1.86/1.87

15-02-2025 10:56

CruijffiaansNouriaans +4450

Was het niet zo dat Tommy de talentvolle van de twee Setfords was? Geboren in Haarlem koos hij toch voor de Engelse ploeg. Dat pikken we in Amsterdam niet, en dus net als Dest (USA, weg ermee) werd hij verkocht aan Arsenal. Charly is de minder talentvolle van de twee.
Het zou tof zijn als we als Ajax zijnde weer een topkeeper hebben, a la van der sar, Stekelenburg en menzo.

15-02-2025 08:38

trodat4030 +96540

'Dat pikken we in Amsterdam niet, en dus net als Dest (USA, weg ermee) werd hij verkocht aan Arsenal.'

Wat is dit nou weer voor een enorme bullshit? Wie heeft je dat wijs gemaakt?

15-02-2025 09:31

vodin424 +368

Haha ik zit ook met open mond te lezen, wat staat hier dan joh?

15-02-2025 10:13

Belnaarhuis +4944

Is echt om te janken het niveau soms, die man wil hekken om het land heen zetten met wachters erbij

15-02-2025 11:36

CruijffiaansNouriaans +4450

Nee hoor juist niet, geen hekken. Daarom vindt ik usa ook zo’n raar land. Ik bedoel, trump, Daar doen ze dat wel. Maar Dest moest weg omdat we liever Nederlandse spelers opleiden;
Zodat we als Ajax hofleverancier blijven van NL11. Dest stond Nederlandse spelers in de weg en wilde zelf ook een hele grote meneer zijn. Barca, Bayern had hij het ook over. En. Dus doei.

15-02-2025 12:00

trodat4030 +96540

'Maar Dest moest weg omdat we liever Nederlandse spelers opleiden'

Nogmaals, welke idioot heeft je dit soort fabels in godsnaam wijsgemaakt? Als Ajax per se alleen maar Nederlanders wil opleiden, waarom halen ze dan bijna elk jaar jeugdspelers uit het buitenland? Dat strookt totaal niet met elkaar. Misschien moet je eens ernstig gaan twijfelen over jouw 'bron' van die zogenaamde wijsheden, die is namelijk overduidelijk niet goed bij zn paasei. En als je het zelf verzint, moet je eens aan jezelf gaan twijfelen...

15-02-2025 15:56

CruijffiaansNouriaans +4450

Ik heb t zelf niet verzonnen hoor. Ga verder niet er op in en bronnen vertellen ofzo. Maar het is geen idioot die me dit heeft “wijsgemaakt” en ik denk dat jij dat woord snel terug zou nemen als je wist wie het was. Ik zei ook niet alleen maar Nederlanders, maar binnen Ajax leeft wel de wens om hofleverancier te zijn.

15-02-2025 17:02

sanmarino +72

Tommy wilde niet verlengen waardoor de enige optie om toch nog wat geld te verdienen was om hem van de hand te doen. Was niet de keuze van Ajax.

15-02-2025 09:44

CruijffiaansNouriaans +4450

T was beiden San Marino.

15-02-2025 12:02

Petterson +24984

Zoals hij afgelopen wedstrijden speelde, zie ik wel een Ajax 1 keeper in hem. Bij Setford nooit gezien.

15-02-2025 08:34

kesselcity +1287

Voor mijn gevoel heeft Setford 'de naam' en is hij een of ander lievelingetje in de jeugdopleiding. Heb nooit echt het idee gehad dat het Ajax 1 materiaal is...

15-02-2025 08:25

fluwelenlinker +11711

Is veel completer dan Setford. Geluk bij een ongeluk dat Setford mee mocht met Ajax 1 waardoor Reverson gisteren een basisplaats kreeg.

15-02-2025 08:17

ajaciedje90 +59920

Welke strijd? Hij is overduidelijk de beste keeper en moet mijnsinziens alle speeltijd krijgen voor z'n ontwikkeling.

15-02-2025 07:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.