'Rep getroffen door hartaanval in Spanje; oud-Ajacied in afwachting van pacemaker'

door Jesse ter Haar 126

Bron Vandaag Inside, Algemeen Dagblad

'Rep getroffen door hartaanval in Spanje; oud-Ajacied in afwachting van pacemaker'

door Jesse ter Haar 126

Bron Vandaag Inside, Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

John Rep heeft afgelopen woensdag een hartaanval gekregen, zo vertelt Wilfred Genee bij Vandaag Inside. De presentator sprak Mark van den Heuvel - schrijver van de biografie van de oud-voetballer van onder meer Ajax - en kreeg te horen dat er geld bij elkaar moet worden gehaald voor een pacemaker. Ook het Algemeen Dagblad schrijft over het plaatsen van een pacemaker.

'Ik werd zojuist gebeld door Mark van den Heuvel, die Johnny Rep heel goed kent', aldus Genee in de uitzending. 'Hij vertelde dat Johnny afgelopen woensdag een hele zware hartaanval heeft gehad en op dit moment op de intensive care ligt. Op korte termijn moet hij een pacemaker krijgen, alleen dat kost in Spanje 25.000 euro en in Nederland 10.000 euro.'

Daarbij komt dat het voor Rep momenteel allesbehalve vanzelfsprekend is om per vliegtuig af te reizen naar Nederland. 'Nu wil de verzekering dat niet betalen en willen ze dat hij teruggevlogen wordt naar Nederland, alleen ze zijn bang dat hij het niet redt om die vlucht te overleven. Ze zitten daar nu met een serieus probleem, want er moet op korte termijn iets gebeuren.'

Valentijn Driessen kreeg het nieuws ook mee en hoorde dat voormalig teamgenoten van Rep hem te hulp proberen te schieten. 'Er zit een aantal ploeggenoten van hem in Spanje, waaronder Arie Haan, Ruud Krol en Horst Blankenburg. Zij zijn bezig om dat geld bij elkaar te krijgen. Ik heb het vandaag (maandag, red.) aangegeven bij de voorlichter van de KNVB. Ik zei: dan weet je daar in ieder geval van. Hij zou kijken of ze daar eventueel werk van konden maken.'

Rep schrok van overlijden Neeskens

Bij het Algemeen Dagblad schrijft men dat ook Rep is geschrokken van het overlijden van Johan Neeskens. 'Rep (72), een jaar jonger dan Neeskens, kampt zelf ook met forse gezondheidsklachten. Deze week krijgt Rep een pacemaker. Het apparaatje moet ervoor zorgen dat het hart in het juiste ritme zal blijven kloppen. Rep kampt al geruime tijd met hartritmestoornissen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Paul van Dorst +1579

Wat is een hartaanval?

Ik vraag dit voor een vriend die cardioloog is, die kan het namelijk niet in zijn boeken terugvinden 😉.

In tegenstelling tot de termen ‘hartritmestoornis, hartinfarct, hartstilstand’, woorden die journalisten anno 2024 kennelijk te moeilijk vinden.

Verder uiteraard van harte beterschap aan meneer Rep.

11-10-2024 18:24

Ramon19792101 +2028

Sterkte John... Eng ze vallen allemaal om😥

08-10-2024 13:51

Zaanse Ajacied +345

Ik denk dat mijn leeftijd inherent is hieraan. Overigens heb ik het niet alleen over de legendarische Ajacieden uit de jaren 70. Ik neem ook een Ronald Koeman mee, die volgens mij een aantal miljoen per jaar krijgt als bondscoach van het Nederlands elftal en aangaf altijd Neeskens te zijn op het veldje en groot bewonderaar te zijn. Of dan heb je ook een Sjaak Swart die zegt Neeskens als tweede zoon te zien. En nu rooit dhr. Swart vrij goed met zijn eigen makelaarskantoor. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te benoemen van voetballers die pretenderen filantropisch te zijn ingesteld, maar als puntje bij paaltje komt, zijn ze te beroerd om een bedrag die de meeste met twee vingers in hun neus kunnen ophoesten daadwerkelijk te willen betalen.

08-10-2024 13:42

Ferd +38482

En Valentijntje Driessen dan? Het simpelweg melden bij de KNVB, maar zijn krant zou ook een crowdfunding op kunnen zetten met het bereik dat ze hebben.

08-10-2024 13:52

JariJari +15237

Bij bosjes ...

08-10-2024 13:32

Evil-phantoom +869

Wat erg allemaal weer op deze maandag. Black monday.
Daar lijkt het op. Misschien dat Rep ter oren kwam dat Neeskens is overleden dat hij daar een hartaanval door kreeg. Het lijkt mij teveel toeval. Ik hoop dat hij snel opknapt. Ik hoorde dat hij wacht op een pacemaker en dat hij nog problemen heeft met de verzekering. Dat mag toch niet zijn dood worden kan Ajax niet helpen?

08-10-2024 13:17

Evil-phantoom +869

Waar is van Praag nu ? Of een ander RVC lid die zegt " schenk mijn bonus nu maar aan Rep om hem meteen te helpen? " Daar zou toch je hart voor moeten liggen voor deze helden van weleer. Laat Rep nu niet in de steek Ajax ,je hebt nog maar een paar helden van weleer over?.

08-10-2024 13:21

Koningtoto +60333

Misschien is dit allang in gang gezet, kan me niet voorstellen dat Ajax dit laat gebeuren.

08-10-2024 13:30

Schip +23431

Kom zelf uit het Zaanse en daar waren Neeskens met zijn café en Rep natuurlijk super populair. Hou vol Johnny.

08-10-2024 12:38

OuweDibbes +11865

Klopt daar ken ik hem ook van, uit een beruchte kroeg in Wormerveer waar veel ex klasgenoten kwamen. Had een leuke anekdote. Hij was goed bevriend met George Best en ging vaak met hem stappen. Ik zei, die had toch iets met miss Engeland? Ja.. dat is toch normaal, ik lag naast hem met miss Frankrijk te kloten..

08-10-2024 13:10

Ferd +38482

Johnny had in De Lepelaar in Jisp ook een behoorlijke reputatie, zowel qua drankgebruik als qua vrouwenversierder

08-10-2024 13:53

Schip +23431

Lol, ben je me nu een beetje aan het dollen? :) Nee, bedoelde die tent aan de Peperstraat in Zaandam, onder de brug weggestopt.

08-10-2024 13:54

Schip +23431

Die is gewoon heel Noord Holland af gegaan:)

08-10-2024 13:55

OuweDibbes +11865

De Lepelaar in Jisp kwam hij inderdaad vaak, maar de laatste 10 jaar was het meer cafe de Visser in Wormerveer...

08-10-2024 14:27

Raoul14 +3092

Dit zou toch heel snel geregeld moeten en kunnen worden? Door de knvb, Ajax, supporters, ex medespelers of wie dan ook? Maar iemand moet het voortouw nemen.

08-10-2024 12:05

AFCA020! +6117

Pffff godverdomme (sorry voor m’n taal)….

Dat is schrikken zeg. Alles komt in drieën vertelt men weleens. Laten we hopen nu niet 🙏🏼

Sterkte Reppie, dapp’re strijder 🤍❤️🤍

08-10-2024 12:04

JorgeDeLasTresPintas +1584

Eigenlijk natuurlijk een rare toestand dat je binnen de EU dit soort verschillen in medische kosten hebt, die dan ook niet gedekt zijn. Aan de andere kant, dit is (o.a.) waar je een reisverzekering voor hebt, die dekken vaak ook dit soort hogere medische kosten in het buitenland. Heeft Rep alleen natuurlijk geen fuck aan nu. Zou vanuit Ajax netjes zijn om die 15k op te hoesten, anders iets van een crowdfunding regelen ofzo.

08-10-2024 11:48

Ferd +38482

als je in Spanje woont dan dekt de reisverzekering niets. Rep had natuurlijk zelf een verzekering moeten regelen in Spanje toen hij emigreerde. Maar afgezien van dat, de voetbalwereld moet nu solidariteit tonen en zorgen dat John die pacemaker krijgt.

08-10-2024 13:54

JorgeDeLasTresPintas +1584

Wel echt een beetje rare situatie dat als hij daar al langere tijd woont, hij niet gewoon een Spaanse zorgverzekering heeft. Maar oké, neemt niet weg dat hij nu in nood is en geholpen moet worden.

08-10-2024 14:32

Ferd +38482

dat laatste zeg ik ook :)

08-10-2024 14:33

Asociaal +2790

Die komt wel even aan. Eerst het nieuws over Neeskens, en daarna dit nieuws. Hopelijk komt hij er weer bovenop.

08-10-2024 11:13

DeHeerVanDeMeer +25187

Te triest voor woorden dat verzekeraars miljarden binnen harken en om 15000 euro een verzekerde zomaar dood laat vallen, geen greintje gevoel in deze branche, centen boven levens.
Laat de club dit meteen overmaken en Rep nog een mooie oude dag gunnen.

08-10-2024 10:55

Ferd +38482

Rep woont in Spanje, hij had daar een verzekering moeten regelen. Verzekeraars zijn boeven, maar dit valt de Nederlandse verzekering niet aan te rekenen.

08-10-2024 13:56

Petterson +25035

Zoals hieronder al geopperd: laat Ajax gewoon even snel die 25k overmaken en het regelen met de familie dat hij direct geholpen wordt.

08-10-2024 10:19

b.hulshof +3754

Had Wilfred Genee niet geld verdiend met een lied over Rep?

08-10-2024 13:17

OuweDibbes +11865

Ik hoop Johnny nog te zien in Nederland, want ik zou hem meenemen naar Cafe de Avonden. Johnny heeft altijd mooie anekdotes. Ik hoopte altijd stiekem dat hij mij dichter bij mijn idool Johan kon krijgen, helaas zijn deze 2 geen vrienden. Al met Al.. is Johnny eigenlijk toch echt een icoon die genoot van het leven..

08-10-2024 09:50

FysioPat020 +25835

Voor alle mensen die vinden dat John dit zelf schuld is omdat hij zn geld verzopen heeft:
Het is waar dat spelers uit die tijd vaak niet de slimste jongens waren, vroeg van school, niks fatsoenlijks geleerd en waarschijnlijk ook niet hoe ze met geld moeten omgaan.
Maar deze generatie spelers hebben Ajax én de KNVB zoveel geld en roem opgeleverd dat niet in cijfers of bedragen uitgedrukt kan worden.

Natuurlijk weet ik niet welke omstandigheden ertoe geleid hebben dat hij drinkt en geen geld meer heeft om zn pacemaker te betalen. Maar ik weet wel dat je ook op een menselijke manier met een échte clubicoon om kunt gaan en begrip kunt hebben voor de situatie waarin hij verkeert.
Bayern München heeft het destijds met meerdere ex-spelers gedaan en ze uit het riool gehaald.
Der Bomber, Gerd Müller één vd grootste spelers voor Duitsland aller tijden, was eveneens een alcoholist die door Uli Hoeneß geholpen werd er weer bovenop te komen, weer een perspectief in het leven te hebben. Schwarzenbeck idem dito.

08-10-2024 09:19

Mofson +8153

Miljoenen hier en daar voor voetballers die er geen moer van bakken. 25k zou gewoon per direct door Ajax of de knvb over gemaakt moeten worden als je het mij vraagt.
Gewoon als dankbaarheid voor wat hij betekent heeft voor het Nederlands voetbal.

Veel sterkte gewenst. Hopelijk komt hij er goed bovenop. Of in ieder geval zo goed mogelijk. Triest nieuws .

08-10-2024 09:09

JanMolby +1516

John had een fantastische periode in het team van St Etienne waar toen ook Platini in speelde. Ik zat in die tijd regelmatig in Frankrijk met vrienden, waarvan er 1 nog tegen hem gespeeld had toen John er nog op losscoorde bij Ajax. Dus aardig wat van John gezien op de franse tv. Hij speelde fantastisch bij les Verts. De fans liepen weg met hem en de mooiste voetbalsong, in t Frans dus, is "Johnny Rep" van Mickey 3D. De mooiste wedstrijd was natuurlijk die waarin PSV door John en Michel werd opgerold, 6-0 (niet 4-1, foutje ). Ik wil geen kwaad woord over John horen, het is ook gewoon n goeie gast.

08-10-2024 08:38

Rockanje23 +37045

Die song is inderdaad geweldig. Een ode aan het idool wat Rep in St Etienne was.
Was die wedstrijd tegen psv niet 6-0 ? Na 9 minuten was het al 3-0 zelfs geloof ik

08-10-2024 08:51

OpaHooligan +3872

Ja, kan ik mij nog levendig herinneren. PSV had thuis gewonnen met 2-0 en dacht daar toch wel genoeg aan te hebben. En dan, 3-0, binnen, iets van vijf minuten geloof ik zelfs. Ik stond als import Brabander uit De Kwakel onder de rook van Amsterdam, op de bank te springen als dertienjarige of zo.

https://voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=1036

Even opgezocht, binnen vijf minuten inderdaad en Rep maakte de 6-0.

08-10-2024 09:16

JanMolby +1516

@Rockanje ja, klopt!! Ik was ff in de war met de show van Tahamata in de Meer, waar ik t geluk had zelf bij te zijn:) 6-0 , correctie 👍

08-10-2024 09:39

Rockanje23 +37045

Ha, ja bij die show van Simon was ik zelf ook aanwezig. Was inderdaad fantastisch. Beste wedstrijd van Simon in het Ajax shirt. En dan te bedenken dat we 4 dagen eerder nog met 4-0 van Omonia Nicosia hadden verloren. Het bestuur van Ajax, Ton Harmsen voorop, was woest. Vooral omdat dat dat hele Omonia niks voorstelde. Thuis hadden we met 10-0 gewonnen.

08-10-2024 10:37

JanMolby +1516

O ja, dat geval Nicosia. De verdediging was toen niet best, Boeve en zo

08-10-2024 11:57

JanMolby +1516

John was aan de drank dus t is allemaal zn eigen schuld, jaja dan heb je wel n fijne kijk op t leven ,hoor, als je zo over mensen oordeelt. Al die lui van de Blauwe Knoop hebben natuurlijk ook nooit een saffie weggepaft....John, ik hoop dat je er bovenop komt en zoals altijd lekker kan lachen om alle onzin.

08-10-2024 08:23

FysioPat020 +25835

Nou Ajax. Help hem dan.
Maakt niet uit welke omstandigheden ertoe geleid hebben dat hij het zelf niet kan betalen. Dit ben je als Ajax zijnde échte clubiconen schuldig.

08-10-2024 08:22

Pingelaar +13254

Eens! Het zou Ajax alleen maar belachelijk maken als ze dat niet zouden doen. 25.000 euro is niks voor een club als Ajax. Bonussen van de directie zijn nog 5x meer dan dit bedrag.

08-10-2024 10:53

Omar +17166

Beterschap Rep! Ga er van uit dat Ajax/KNVB de helpende hand uitsteken

08-10-2024 08:13

RuudKroket +886

Wim Suurbier is ook al totaal berooid en ellendig aan zijn einde gekomen. Is er dan geen enkel vangnet voor die helden?

08-10-2024 07:47

Koningtoto +60333

Als je een middagje met de pet rond gaat bij een Ajax wedstrijd heb je genoeg geld om die gasten tot hun dood rond te laten komen.

08-10-2024 07:50

Lapzwans +1531

Jij geeft ze ook niet lang..

08-10-2024 08:17

Koningtoto +60333

Ons zorgsysteem werkt prima met die marktwerking. Ziekenfonds was helemaal kut joh.

Echt wat een kutland is dit aan t worden.

08-10-2024 07:25

sucre +15166

Het is inderdaad ongelooflijk Koningtoto, ga je de grens over in het zuiden (België) dan kost de zorg bijna niks. Hoe kan dat?! Vroeger met ziekenfonds en particulier was het m.i. goed geregeld, heel fijn die zorg in Nederland die straks alleen voor de rijksten is.

08-10-2024 07:28

YRGI +32932

We gaan de VS achterna. Maar dat krijg je met al meer dan 20 jaar grotendeels rechtse kabinetten.

08-10-2024 07:38

Mosquito +4265

Ja het is net hoe je het bekijkt. Waarom de zorg goedkoper maken? Iemand moet daar gewoon voor betalen.
De armere kosten al geld, waarom moeten de rijkere daar voor opdraaien?

Hopelijk voor Rep gaat het goed komen.

08-10-2024 08:25

maxwellstyle10 +4698

Ik werk bij een zorgverzekeraar.. Ga maar es een tijdje als gemoedsbezwaarde rondlopen. Je hebt geen verzekering, hoeft geen premie te betalen.. ik garandeer jullie: binnen een paar weken, als je zorg nodig hebt ga je op je knieën om te zeggen hoe graag je de zorg nodig hebt..

08-10-2024 09:41

HulshofD +714

Rutte III en IIII waren kneiterlinks. Daarin is het alleen maar erger geworden dus ja.

08-10-2024 10:13

Ferd +38482

kneiterlinks nog wel? knettergek ben je

08-10-2024 13:59

Lapzwans +1531

Ik ben het volkomen met je eens over de status van dit land 🙃

08-10-2024 08:19

Benjiben +4427

Eigenlijk best bijzonder dat geen ex Ajacied dat even betaald zoals een de jong of de lig. Dat is niks voor die gasten en je maakt zo mooi gebaar. Het is alsof je mij zou vragen even 2 tientjes te lappen om Johnny zijn leven te redden.

08-10-2024 07:08

Rockanje23 +37045

Het zou Ajax sieren om die 25000 meteen te betalen en Johnny de beste medische zorg te geven die hij kan krijgen. Voor één van de weinige helden uit de clubgeschiedenis die nog over is moet je dat gewoon over hebben.
Een club die voor een voetballer als Avila zonder blikken of blozen 14,5 miljoen op tafel legt, mag niet moeilijk doen over 25000 euro.

08-10-2024 07:32

afct +8963

Is nu pas bekend geworden gaat echt wel iemand betalen. Het is vooral bijzonder dat wij de maatschappij zo hebben laten afglijden

08-10-2024 07:34

Bassey +8202

Wordt je toch verdrietig van dat zoiets simpels niet geregeld kan worden triest van de verzekering.
Liever iemand dood dan 15 k teveel.
Ik zou zeggen Menno regel die 15 k bij een sponsor.

08-10-2024 07:01

Patje2011AJAX +2111

Ik wil wel lappen, u ook?

08-10-2024 06:47

JanMolby +1516

Ja hoor. Crowdfunding, zo gepiept.

08-10-2024 08:25

UwSchipper +5610

Ja.
Waar kan ik storten?

08-10-2024 09:08

mvdk +43984 moderator

Die verzekeringsmaatschappijen zijn een grote schande. Doen er alles aan om maar niet te hoeven betalen, maar ondertussen moet je wel zelf elke maand netjes lappen.

Nou Ajax / KNVB, 25.000 om een legende de helpende hand te bieden.

08-10-2024 06:45

UwSchipper +5610

Drank, sigaren en wijven...

08-10-2024 09:09

Ferd +38482

u riep mij?

08-10-2024 13:59

UwSchipper +5610

Ja, je hulp kunnen we goed gebruiken.
Alles moet op!

08-10-2024 16:34

LukaLitmanen +82019

Geweldig idee dat privatiseren, bedankt CDA VVD D66

08-10-2024 05:38

paulis +10240

Lol ja met andere partijen aan het roer had het heeeel anders gelopen. Illusie. 1 pot nat, allemaal slaven van de lobby.

08-10-2024 08:05

OuweDibbes +11865

Ik had Jonny laatst een 2 tal maanden geleden aan de tel en het ging niet goed.. ben blij dat het nu aan de goede kant is gekomen.. toen had hij al over hart problemen.

08-10-2024 01:34

Breuk +25158

Volgens mij hebben al die mannen van die leeftijd niet echt gezond geleefd tijdens en na hun carrière.

08-10-2024 00:17

Robertini +39228

72 en 73, dat zijn niet heel bijzondere leeftijden om gezondheidsproblemen te krijgen, ook niet als je gezond leeft.

08-10-2024 01:15

Bassey +8202

Beetje domme opmerking vindt je niet?
Mijn vader is kerngezond is gebeten door een teek , kreeg hartproblemen en heeft nu een pacemaker.
Hele suggestieve domme nutteloze opmerking schaam je!

08-10-2024 07:37

Ajax1969 +4162

Hij moet een pacemaker krijgen en heeft een pacemaker gekregen. Pfff, AS, weer heel matig. Het beste gewenst voor Rep.

08-10-2024 00:02

Breuk +25158

Rep is gewoon een alcoholist. Ex voetballers staan niet boven de wet. Gewone mensen moeten hier niet onder lijden qua gezondheidszorg.

08-10-2024 00:20

YugoVik +33167

Volgends mij heb ik welleens gelezen dat hij vroeger ook drugs gebruikte tijdens zijn carrière.

08-10-2024 01:13

Torcida +5673

Het gaat alleen maar over de verzekering hier. Stelletje Nederlanders... :-D

07-10-2024 23:59

Danielson +50330

Ze vallen om, de een na de ander.

07-10-2024 23:49

afca1985 +21333

Het gaat hard opeens met onze iconen op deze manier😮‍💨😮‍💨

07-10-2024 23:44

Suavimani +11974

Thanks Balkenende, voor het afbreken van de verzorgingsstaat. Grof schandaal. Kunnen we desnoods niet een crowdfunding starten? Dan is die 25.000 zo bij elkaar.

07-10-2024 23:35

YugoVik +33167

De verzorgingsstaat werd betaald met de gaswinning maar dat wist je waarschijnlijk al..

08-10-2024 00:12

Breuk +25158

Rep heeft gewoon al zijn geld opgezopen. Als jij dat wil sponseren prima maar mij niet bellen.

08-10-2024 00:22

paulis +10240

Dus we gaan iedereen beoordelen op levensstijl alvorens we ze gezondheidszorg bieden? Eng mannetje..

08-10-2024 08:00

WKtjee +692

Já Paulis, dat zou de standaard moeten worden, dat mensen eens verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen zonden. Ik spreek hier niet over Rep, maar over het algemeen. Mensen roken, drinken, snoepen, vreten dagelijks broodje hartklep bij de FEBO, en als er dan iets aan de hand is slachtoffertje spelen en degene die zijn hele leven sport, gezond eet, niet drinkt of rookt, moet de rekening betalen. Ik HOOP echt dat we naar een bewustere maatschappij gaan. Dit is de echte oorzaak van de ‘afbraak van het zorgstelsel’. Dat komt niet door de politiek. Dit draait gewoon om kwaliteit van levensstandaard en attitude.

08-10-2024 08:44

Breuk +25158

Denk eens na voordat je wat zegt.

08-10-2024 09:18

OpaHooligan +3872

Eens WKtjee, maar ik krijg wel iets van vijf euro per maand korting al omdat ik lid ben van de atletiekbond! Mijn records op verschillende afstanden heb ik niet aan de verzekering hoeven opgeven.

In principe! Gelijk. Ben jij verwijtbaar slecht met je gezondheid omgesprongen, draag ook maar consequenties.

08-10-2024 12:51

linksbinnen +8143

Te gek voor woorden als het reizen naar Nederland een dusdanig risico vormt, dat de verzekering het plaatsen van een pacemaker in Spanje niet vergoed. Schandalig, heb er geen ander woord voor.

07-10-2024 23:17

DeMeervanweleer +7568

Met dank aan de privatisering.

07-10-2024 23:29

3*stars*3 +23430

It’s a cold world, heb er verder ook geen woorden voor…

07-10-2024 23:32

trodat4030 +96663

Eens hoor, maar ik vraag me wel af waar t prijsverschil nou in zit. En waarom een verzekering het risico op (verwijtbaar!) overlijden neemt voor wat rotcenten.. Wil wel even weten welke verzekeraar dat is, ga ik daar iig geen verzekering afsluiten...

08-10-2024 00:11

OpaHooligan +3872

Het is inderdaad vreemd, omdat medische behandeling soms in het buitenland goedkoper zijn. Voor een nieuw gebit en een neuscorrectie naar Turkije of Roemenië en zo.

08-10-2024 12:48

AFCAjax_1988 +3776

Vooral VVD blijven stemmen

08-10-2024 00:50

LukaLitmanen +82019

Plus CDA en D66

08-10-2024 05:37

YugoVik +33167

Plus pvv

08-10-2024 06:33

JaapStam +137022

Géén één politieke partij gaat je helpen brateee!

Het is allemaal één pot nat. Het moet vanuit de Nederlandse bevolking komen.

08-10-2024 08:53

UwSchipper +5610

Heeft nu iedereen zijn of haar politieke voorkeur en/of afkeer uitgesproken?

08-10-2024 09:16

OpaHooligan +3872

Ho, ho, even wachten! Ik heb een hekel aan GL en stem BBB, die waren nog niet genoemd!

08-10-2024 12:49

mickey2602 +4754

En ik ben een wappie en stem FvD,die was ook nog niet genoemd;-)

08-10-2024 15:00

AFCA-pride +17350

Volgens mij krijg je hier in Nederland gewoon een pacemaker als je die nodig hebt en hoef je daar niet extra voor te betalen.

07-10-2024 23:17

Picasso +6627

Maar hij is in Spanje en daar kost een pacemaker 25.000 euro. De verzekering wil dat hij naar Nederland komt om de pacemaker te krijgen, want hier kost het maar 10.000

08-10-2024 00:09

trodat4030 +96663

De prijzen in Spanje zijn blijkbaar anders. Dat verschil van 15k is voor de verzekeraar blijkbaar genoeg om risico te nemen met 1 van hun clienten.... Zoveel ben je dus waard als mens.......

08-10-2024 00:14

JanMolby +1516

misschien is hij in Spanje verzekerd en zit de pacemaker daar niet in het Spaans verzekeringspakket?

08-10-2024 03:36

Dolblij +45073

Gezien de levensloop van Rep kan ik het me zo maar voorstellen dat hij niet eens fatsoenlijk verzekerd is.

08-10-2024 07:36

Zaanse Ajacied +345

Ze zijn met zijn allen bezig om het geld bij elkaar te krijgen... Volgens mij is het gros van die mensen zo welbedeeld dat ze dat makkelijk alleen kunnen ophoesten.

07-10-2024 22:58

Suavimani +11974

Zo rijk zijn de helden van de jaren 70 niet hoor. Die hebben aardig moeten schnabbelen. En ook dat was geen vetpot. Voetbalden zelf voor een relatieve fooi terwijl ze de weg plaveiden voor de sterren van nu die belachelijke salarissen krijgen. Vroeger hadden zelfs de hele goede voetballers er een sigarenzaak bij.

07-10-2024 23:37

DouweVanPelane +308

Dan had je een goede carrière gehad, als je er een winkeltje aan over kon houden. De jeugd nu denkt dat ze vroeger ook allemaal binnen no time miljonair werden .....

08-10-2024 00:26

trodat4030 +96663

Hoe oud ben jij?

08-10-2024 00:15

FdJMdL +4505

zou mooi zijn als echte Ajacied Bergwijn te hulp schiet

07-10-2024 22:57

PH2BOT +40287

Yep.....of bv Brobbey: bijna €.58.000,- per week kassa.

08-10-2024 01:09

TeringHenkie +28355

Klaassen wordt hier als echte Ajacied bestempeld! Die had ook geld genoeg om zijn toupet te laten implanteren in Turkije!

08-10-2024 13:07

Dolblij +45073

Crowdfunding, zo gepiept als de KNVB niets doet.

07-10-2024 22:51

Babangida83 +23908

Wat een maatschappij, als iemand geen pacemaker kan krijgen vanwege het geld.

07-10-2024 22:46

Ajax1969 +4162

Ik denk dat het iets ingewikkelder is. Ik vermoed dat hij een Nederlandse zorgverzekering heeft en dan worden kosten vergoed volgens de Nederlandse normen, tenzij je een reisverzekering hebt met dekking voor dit soort prijsverschillen. Overigens als iemand een crowd funding actie start, is het geld zo bij elkaar.

07-10-2024 23:59

Babangida83 +23908

Het is niet ingewikkelder. Puntje bij paaltje is het dus een geldkwestie voor iemand, voor iets wat absoluut cruciaal is voor zijn leven.

08-10-2024 09:17

NeeI +107740

Heftig en treurig. Hopelijk kan Ajax hierin wat betekenen. Kleinigheidje voor de club.

07-10-2024 22:45

Ajacied33 +36706

Lagen de premies of salarissen van spelers in de jaren 70/80 zo laag dat er geen stevige appel voor de dorst is wanneer je zoals nu een ingreep nodig hebt? Vraag me dat oprecht af. Ik bedoel, spelers van nu tikken 25000 Euro lachend af.

07-10-2024 22:35

NeeI +107740

Sterker nog, die verdienen 25 ruggen per dag (of meer).

07-10-2024 22:44

arufred +9811

In die jaren was het totaal anders. De meeste profs moesten naar hun voetballoopbaan aan het werk. Een mooie functie binnen je oude club of bij de KNVB, was voor de meesten niet weggelegd.
Vele ex-profs begonnen een sportzaak,schoenenzaak of sigarenwinkel in die tijd.

07-10-2024 22:53

UwSchipper +5610

Snackbar Ruud Krol in de Reguliersbreestraat...

07-10-2024 22:57

DouweVanPelane +308

Met meer duiven dan klanten. Hij had ook op de Nieuwendijk nog een zaak.

08-10-2024 00:28

UwSchipper +5610

De duiven zijn naar de overkant gelopen..., naar de FEBO.
De zaak op de Ndijk kende ik niet.

08-10-2024 09:15

Ajaxhartt +10712

Volgens mij begonnen de salarissen en andere benefits behoorlijk aan te trekken in de tijd van Rep, mede dankzij de acties van Cruijff. Bovendien heeft Rep ook nog een buitenlandse carrière achter de rug, in landen die toen ook al beter betaalden dan Nederland. Het is denk ik ook een kwestie van hoe je met je geld omgaat. Zelfs Cruijff ging bijna failliet door verkeerde investeringen en foute “vrienden”.
Maar dit alles laat natuurlijk onverlet dat Ajax de morele plicht heeft Rep nu te helpen.

07-10-2024 23:33

Suavimani +11974

Inflatie is een bitch in dit geval hoor. Verdienden voor die tijd misschien best prima. Maar daarna drogen de inkomsten op terwijl alles duurder en duurder wordt. Dat compenseer je niet zomaar met vermogensbeheer. Het was voor die generatie echt niet zo makkelijk als voor de profvoetballers van nu. Die zijn in een gespreid bedje terecht gekomen.

07-10-2024 23:41

Dit is mijn club +10177

Volgens mij tekende Cruijff in die gouden jaren 70 een contract voor 100.000 gulden per jaar. En dan praat je dus over de destijds bestbetaalde speler van Ajax. Natuurlijk was zo’n bedrag in die tijd meer waard dan tegenwoordig, maar is het totaal onvergelijkbaar met de salarissen van tegenwoordig. Andere spelers van dat gouden Ajax verdienden beduidend minder dus die appeltjes voor de dorst zullen wel meevallen bij de jongens van toen.

08-10-2024 00:22

Ajacied33 +36706

Misschien een vreemde gedachte, maar kan Ajax zijn operatie niet gewoon betalen? Het is toch een icoon van de Ajax familie.

07-10-2024 22:32

Ajaxhartt +10712

Lijkt me ook. Komop Ajax!

07-10-2024 23:26

eenAjaxfan +20328

Belachelijk dat de verzekering dit niet wil betalen. Je betaalt zo'n beetje je leven lang premie en dan heb je ze nodig en laten ze je letterlijk barsten... Ik begrijp dat echt niet.

07-10-2024 22:31

PuntNaarAchterSVP +5267

In een (onvoldoende gereguleerd) zorgsysteem in de vrije markt is winst belangrijker dan zorg

07-10-2024 22:37

MPAjax +8408

Voor de consument is het goed gereguleerd in de ogen van de zorgverzekeraar, geen cent te weinig naar de toplaag wan die hebben we harder nodig dan mensen met kennis

07-10-2024 22:38

DeMeervanweleer +7568

Hetzelfde gaat op voor de woningnood. Met dank aan de VVD. Voor de briesers; dat is een rechtse partij....

07-10-2024 23:34

wijzijndebeste123 +163850

Open een crowdfunding voor John Rep en dan is het binnen enkele uren bij elkaar.

07-10-2024 22:29

AFCACruijff14 +161449

Laat de Knvb dit betalen zou je zeggen. 25k is maar een klein bedragje voor een voetbalbond.

07-10-2024 22:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.