Rasmussen wederom trefzeker voor Ajax: 'Zo breng je geluk bij de fans'

door Jon van Dam 136

Bron ESPN

Rasmussen wederom trefzeker voor Ajax: 'Zo breng je geluk bij de fans'

door Jon van Dam 136

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Christian Rasmussen heeft tijdens Ajax - Feyenoord niet doorgehad dat een deel van de Johan Cruijff ArenA hem uitfloot. Op de persconferentie na de 0-2 uitzege van Ajax op Union Saint-Gilloise geeft de Deense aanvaller aan dat hij het fluitconcert een dag later via de media vernam. Rasmussen is blij dat hij de Ajax-supporters donderdag opnieuw heeft kunnen trakteren op een doelpunt.

Farioli gaf na afloop van het Europese duel in Brussel aan dat Rasmussen wat minder nederig moet zijn als hij speelt. ‘Dat zou kunnen', zo begint Rasmussen. 'Ik houd ervan om nederig te zijn. Het is in Denemarken ook zo dat je twee voeten op de grond moet houden. Ik moet spreken met mijn voeten. Ik doe mijn best en wil de trainer tonen dat ik dit kan brengen. Er is niet een specifiek aspect veranderd, maar ik train hard en nu is de ketchupflestheorie misschien van toepassing. Ken je die?’

Aan zijn prestatie tegen Union Saint-Gilloise heeft Rasmussen een goed gevoel overgehouden, zo zegt hij. ‘Natuurlijk was het een lastig veld om op te spelen. Daarom was het lastig om goed spel te laten zien over de grond. Qua duelleren en werkethiek denk ik dat het een positieve prestatie was van mijn kant.

Rasmussen bracht geluk bij Ajax-fans in Brussel

Nog geen twee weken geleden kwam Rasmussen onder een fluitconcert het veld op als invaller in de Klassieker. De aanvaller geeft aan dat het hem in eerste instantie niet opviel. ‘Om eerlijk te zijn had ik het niet eens door toen het gebeurde. Ik las het een dag later in de media. Maar het stoort me niet, later scoorde ik en vandaag heb ik laten zien dat ik kan scoren. Zo breng je geluk bij de fans. Dat is wat ik probeer.’

Tekst gaat verder onder de foto.

Rasmussen neemt Ajax-publiek niets kwalijk: 'Had het niet door toen het gebeurde'
Rasmussen is de gevierde man na zijn openingstreffer tegen Union Saint-Gilloise.

Nog geen twee weken later zorgde Rasmussen voor extase in het uitvak met zijn openingstreffer tegen Union Saint-Gilloise. De 22-jarige Ajacied geniet nog even na van zijn doelpunt, maar blijft met een nuchtere blik naar de toekomst kijken. ‘Ik werk hard en wil gewoon laten zien dat ik kan helpen met scoren’, besluit de man in vorm.

Met de 0-2 overwinning in Brussel heeft Ajax een gunstige uitgangspositie gecreëerd voor de return tegen Union Saint-Gilloise. Donderdag ontvangt de ploeg van Francesco Farioli de nummer drie van de Belgische Jupiler Pro League in de Johan Cruijff ArenA. Indien Ajax zich weet te plaatsen voor de achtste finales van de Europa League, is er al een indicatie van de mogelijke opponent. De Amsterdammers treffen dan Eintracht Frankfurt of Olympique Lyon, beide subtoppers uit een vooraanstaande Europese competitie.

Lees meer over:
Plaats reactie

Runnerlex +1722

Top gozer met een goede instelling 💪

14-02-2025 17:34

Juan62 +46044

Misschien moeten supporters zich iets meer in het Ajaxspel verdiepen
Zelf nadenken over aspecten van het spel, en over de spelers die bij Ajax rondlopen.

Vervolgens zelf conclusies trekken en niet andere na gaan praten/
Soms lees ik hier letterlijk de negatieve uitlatingen van Derksen

Sommige zijn zelfs niet te beroerd om bij verschillende topics over een speler verschillende meningen te geven.

Op zoek naar likes, of gewoon dom , geen verstand van voetbal

Vandaag vallen de positieve reacties op Marco van Basten bijna niet te tellen,
ook van figuren die hem tot nu toe tot zijn geblesseerde enkel altijd hebben afgezaagt

14-02-2025 15:13

Bollenkemper +615

Intelligente jongen en zelfkritisch. Deze jongen komt er wel. Het wordt tijd dat hij gaat excelleren met het vertrouwen dat hij krijgt. Z’n goal van gisteren was pure schoonheid.

14-02-2025 11:42

fluwelenlinker +11591

Rasmussen lijkt nog niet te beseffen hoe goed hij kan zijn. Hij heeft wel degelijk kwaliteit maar het is allemaal wat te braaf.
Als dat besef komt en het vertrouwen groeit dan is Rasmussen echt wel een goeie speler. Of het uiteindelijk goed genoeg zal zijn voor Ajax 1 en het niveau waar we naartoe willen, betwijfel ik maar dat er veel meer in deze jongen zit is duidelijk.

14-02-2025 10:24

DeHeerVanDeMeer +25146

Mee eens. Ik volg hem al wat jaren en ik zie hem briljante momenten afwisselen met erg povere acties, de potentie is er maar hij moet een kerel worden en wat meer bravoure kweken. Kan beide kanten opgaan met hem.

14-02-2025 15:35

Baco123 +5967

Nep supporters wie de spelers uitfluiten
Rasmussen speelde gisteren ook een prima pot, maakte ook een prima goal, dus ga zo door zal ik zeggen.

14-02-2025 10:22

peterVKV +6412

Rasmussen kwam als spits naar Ajax. Geen rechtsbuiten. Moet loopacties kunnen maken. Is behoorlijk snel, fysiek sterk met heel goed schot met links. Maar had hem al afgeschreven. Die Vikingen zijn onverstoorbaar en vol karakter. Zie ook Gaaie.

14-02-2025 08:41

DankzijCruijff +48639

Niet waar. Kwam als 10.

14-02-2025 09:15

Cojones16 +663

Slimme knul, nederig en onverstoorbaar. Hoop dat ‘ie het licht gezien heeft. Geef ‘m maar wat meer minuten als spits.

14-02-2025 08:30

80HD +1550

Wat ik raar vind is dat Brobbey zo duur en zo goed zou moeten zijn... Die komt echter dit hele seizoen al nauwelijks een keer tot een schiet kans... Als andere mensen in de spits spelen krijgen die wel een aantal schoten per wedstrijd uit de voeten.

14-02-2025 08:28

Torcida +5520

Misschien is Brobbey vooral goed als het niet draait, en was hij daarom een lichtpuntje vorig jaar.

14-02-2025 10:53

JohnDylan +21723

Brobbey speelt dan ook een andere rol. Hij zorgt ervoor dat de bal voorin wordt gehouden en in wordt gespeeld op lopende mensen. Onder Farioli maakt hij zelf zelden loop acties de diepte in (wat hij onder andere trainers veel vaker deed).

14-02-2025 12:21

80HD +1550

Hij maakt er juist best veel, maar óf op de verkeerde momenten of verkeerde richting op, óf hij krijgt van zn teamgenoten de bal niet in de ruimte mee. En als ie hem al eens meekrijgt is de balbehandeling vaak net niet goed genoeg om tot een schot te komen daarna

14-02-2025 16:06

lodeiro +608

Toch knap hoe die jongen onverstoorbaar doorzet

14-02-2025 08:19

Manny420AJAXisLeven +112

Prima spits die Ramussen. Ook de nieuwe aanwinsten hebben prima gespeeld. Vind vooral Mokio uitblinken . Heb echt genoten gisteren.

14-02-2025 08:11

JeffreyAFCA2 +184

“Rasmussen neemt Ajax publiek niets kwalijk”

Ik wel!!
Schandalig, Ajax onwaardig

14-02-2025 08:09

Duke3D +3616

Vind dat je het wel wat mag nuanceren hoor, want ,zoals altijd, waren het maar een paar stumpers en kwam het al helemaal niet vanuit Zuid 2

14-02-2025 08:29

JeffreyAFCA2 +184

Dus jij vind het prima dat honderden (wellicht duizenden) “supporters” een eigen speler uitfluiten tijdens de klassieker??

14-02-2025 09:16

Duke3D +3616

Nee natuurlijk niet. In mijn beleving allemaal uit ons stadion weren. Maar zeg dan ook honderden(wellicht duizenden) “supporters” die uitfluiten

14-02-2025 10:31

JeffreyAFCA2 +184

Ik zeg ook niet dat het hele stadion het doet, gaat in het algemeen over uitfluiten. En dat gebeurde wel degelijk toen hij erin kwam, dat hoort niet!

14-02-2025 15:00

Wobbo +11120

Stel je niet zo aan zeg. Het is vrij normaal bij Ajax als je nooit wat laat zien dat je dan een keer wordt uitgefloten. En deze keer was het in principe niet eens Rasmussen die werd uitgefloten maar Farioli. Iedereen wilde Bounida zien maar hij bracht weer Rasmussen.. Daarom werd er gefloten.

14-02-2025 09:47

Hersenspinsel +7981

Zowel Rasmussen en Taylor en voorheen Ziyech en Dayley Blind gingen pas execeleren na een fluitpartij.
Klinkt als ouderwetse opvoeding dat je volgescholden werd om je beter te laten presteren.
Misschien motiveert dat juist🤷🏻‍♂️

14-02-2025 11:24

4xEC1 +7711

Vorig seizoen al, was ik erg verbaasd dat Rasmussen geen schim meer was van de Rasmussen die ik vaak in de jeugd heb zien spelen. Dat was een exceptioneel talent, heel snel en technisch, prachtige speler. Gisteren zag ik eindelijk weer flarden van deze speler terug, en dan niet alleen bij de goal, hij had ook een paar passeerbewegingen in huis die ik nog niet heb gezien bij hem dit seizoen. Laten we hopen dat zijn echte talent er nu uitkomt, dan heb je gewoon een volwaardige buitenspeler/spits erbij, i.p.v. een speler die eigenlijk afgeschreven was.

14-02-2025 08:08

DeBankzitter +2583

Zelfvertrouwen doet veel met een mens.

14-02-2025 09:00

4xEC1 +7711

Als je dat niet hebt, kom je nergens.

14-02-2025 09:15

Mung +1315

Men zoekt hele theorieën achter dat fluiten, hou toch op.

14-02-2025 07:48

HW4 +432

Ik heb het fluiten zelf anders opgevat dan het uitfluiten van Rasmussen. Het was m.i. richting de staf gericht. Het was een cruciaal moment in het seizoen, waarop alsnog weer de beste rechtsbuiten (Traoré) gewisseld werd na 65 minuten voor een speler die nog niks had laten zien op die positie.

14-02-2025 07:42

Rock69 +8398

Jij moet es leren luisteren en het begrijpen van Farioli met zijn staf. Dan besef je dat Farioli.op de juiste koers zit. Ajax is een superfit team. Voetballend strijden ze voor elkaar. Verdedigend is het nu al top. Er breken een hoop nieuwe spelers door. Gisteren las ik dat Mokio helemaal niet goed is op het middenveld. Iedereen zag wat hij nu al kan! Rasmussen was een slechte voetballer. Ik zag een sterke geblokte voetballer gisteravond. Allemaal verrassingen! Ajax is groeiende als team. Allemaal dank.zij Farioli en zijn staf.

14-02-2025 07:51

HW4 +432

Ik kan prima luisteren, ik vind de Klassieker alleen een te belangrijke wedstrijd om niet met het beste elftal te spelen.

14-02-2025 08:58

FantastischeFrancesco +554

Hou eens op over elftal. Of luister jij niet naar onze Italiaanse filosoof? We hebben geen 11 beste spelers, we hebben een team van 18/19 jongens die elkaar aanvullen, versterken of kunnen vervangen als het moment daarom vraagt! Als we 11 x Taylor kunnen opstellen onze sterkste speler van dit moment verliezen we geheid alle wedstrijden. Leer spelers waarderen voor de kwaliteiten die ze bezitten en de wijze waarop dit tot uiting komt in de wedstrijd. Als Gaaei een eerste helft volledig voorbij gerend wordt door een snelle buitenspeler die alleen aan aanvallen denkt, ligt daar onze zwakte zodra niemand hem komt helpen. Als diezelfde Gaaei vervolgens in de tweede helft om bovenstaande redenen ineens in alle vrijheid kan combineren met de spits en een splijtende assist kan geven op een vrijlopende middenvelder komt dat omdat het team dat voor elkaar gekregen heeft.

Zelfde verhaal voor Rasmussen die de ruimte kon bespelen die Traore had gecreëerd voor hem. Door zijn verdedigers bezig te houden, uit te putten, in slaap te sukkelen etc. Toen kwam iemand met diepgang en dat leverde voor Christian direct 2 grote kansen op. Toen niet raak, nu is het wel raak. Is dat Christian zijn verdienste? Nee, die van het hele team. Hij is alleen het juiste instrument op het juiste moment. Zie het als een operatietafel. Een open wond hecht je ook niet met een scalpel maar met een naald en draad. :)

14-02-2025 09:43

FissaDeGekste +3363

Eerlijk gezegd, respect voor deze jongen. Lijkt vleugels te krijgen sinds hij is uitgefloten.

Zijn reactie op en naast het veld zegt veel over hem.

14-02-2025 07:30

Kreugerrand +615

Ik benoem ook Fitz Jim en Edvardsen 1 x raken om Rasmussen vrij te zetten !
Was een mooie aanval .

14-02-2025 07:12

Hersenspinsel +7981

Pasveer, Rosa, Berghuis, en dan Rasmussen die de bal geniaal licht aantikt en mee geeft naar Fitz-Jim die inhoud en de bal zijwaarts naar Edvardsen geeft, Rasmussen inmiddels doorgelopen geeft aan Edvardsen aan waar hij de bal wil hebben en scoort perfect.
Een enorm mooi doelpunt waar Rasmussen een groot aandeel aan heeft.
Wat een aanval!

14-02-2025 11:46

MarcelvTol1971 +15255

Rasmussen met die paar minuten 2 mooie goals. Neemt ballen aan, heeft overzicht, heeft een betere basistechniek dan Brobbey en rondt prachtig af. Weet wat ie aan het doen is.
Brobbey een heel seizoen kwarren, ligt meer op de grond dan ie staat, heeft een hele matige techniek en heeft 2 niet te missen frommelgoals gemaakt.
Ik denk dat Brobbey een klein probleem heeft .......

14-02-2025 06:57

FantastischeFrancesco +554

Dat denk ik niet. Want Brobbey heeft zo zijn eigen kwaliteiten om verdedigers bezig te houden en daardoor later in de wedstrijd kansen te creëren voor zijn mede aanvallers, als die gewisseld wordt vraagt de wedstrijd daarom. Het team boven het individu.

14-02-2025 09:45

MarcelvTol1971 +15255

Is allemaal leuk dat verdedigers bezig houden, die ballen moeten erin !
Dat doet Rasmussen wel

14-02-2025 10:35

FantastischeFrancesco +554

Zolang we winnen vind ik dat Farioli gelijk heeft :)

14-02-2025 16:28

Zjap +357

Frankfurt óf Lyon...hoe wordt dat bepaald? Dacht dat dat allemaal al geloot was tot de finale.

14-02-2025 06:52

Dennis129 +11865

Dat wordt bepaalt zoals altijd. Loten

14-02-2025 07:35

Zjap +357

Het hele schema staat vast, maar voor dit gaan ze apart nog loten. Heel apart.

14-02-2025 08:41

Dennis129 +11865

Het schema van de eerste 8, die dus geen tussenronde spelen, staat nog niet vast. Heel apart dat ze dat niet gewoon ook bij de vorige loting gedaan hadden inderdaad.

14-02-2025 09:02

Cocles +1841

Stel nou dat Rasmussen het wel door had, dan is hij met zijn reactie al helemaal een baas.

14-02-2025 06:51

FissaDeGekste +3363

Ik denk dat je dit soort dingen inderdaad altijd door hebt.

14-02-2025 07:29

Dusan020 +562

Brobbey had deze bal zonder gevoel zo hard mogelijk richting goal geschoten om vervolgens op z’n plaat te gaan

14-02-2025 06:25

Adt +1649

Mooi dat Rasmussen gisteren zo goed speelde en hopen dat hij die lijn doortrekt, het is hem gegund, hij werkt er keihard voor. Het laat ook zien dat talenten vaak wat meer tijd nodig hebben en dan is het prettig dat Ajax heeft gekozen voor een kleinere selectie, zodat de talenten kansen krijgen om zich door te ontwikkelen. Dit is wat mij betreft waar Ajax voor staat en het is te hopen dat ze dit beleid handhaven als ze de zaken financieel weer op orde hebben en niet het sentiment van de succes supporters volgen, die na een eerste slechte beurt van een jonge speler meteen om aankopen roepen. Wel moet Ajax zuinig zijn op en geld blijven uitgeven aan routiniers als Pasveer, Henderson, Klaassen, Berghuis en Weghorst, die aan deze jongens het juiste voorbeeld geven en ze houvast geven in het veld.

14-02-2025 06:14

jerryisthename +31617

Steeds verkeerd geposteerd aan de buitenkant, uit nood en dooroverbezetting centraal in de aanval.
Is gewoon een spits met veel techniek, die veel moet spelen om zich snel te ontwikkelen. Is hij nu aan het doen.
Ben blij dat hij niet verhuurd is, aangezien Weghorst geblesseerd is. Is imo tochwst beter dan Rijkhof.
Deze jongen is sterk,technisch, goed in de combinatie, heeft een neusje voor de goal en heeft een goed geplaatst schot, maar ook een vernietigend hard schot, wat hij weleens eerder heeft getoond.
Ga zo door, mijn zoon. 👊🏼 ❌❌❌

14-02-2025 06:14

MarcelvTol1971 +15255

Hij is ook beter dan Brobbey.

14-02-2025 06:58

Danielson +49998

Nou nou beetje opportunistisch dit.
Eerst kan hij er niets van, nu is hij onze eerste spits.
Neemt niet weg dat ik erg blij ben dat we er een alternatief bij lijken te hebben.

14-02-2025 08:19

hoonxxx +221

Eindelijk een spits die de ballen in de hoek van de goal schiet

14-02-2025 05:18

Elayais +5043

Ik blijf fan van deze jongen. Ik heb echt het idee dat er zoveel potentie in zit, en hij heeft z'n enorme goede linkervoet. Die aannames van hem bij cross passes & diepe ballen zijn echt fenomenaal. Ik hoop dat hij vind wat er nodig is om die laatste stap te zetten en echt zijn volledige potentie te benutten. Ik denk echt dat hij nog veel beter kan.

14-02-2025 02:08

MrIvez +3491

Doet me beetje aan Dolberg denken. Veel potentie maar ook veel vraagtekens

14-02-2025 03:19

Kreugerrand +615

Enkel hij heeft een betere trainer die er mee om kan gaan met zijn staf

14-02-2025 07:11

dp92 +11079

Dolberg in seizoen 16/17 was absoluut weergaloos.

14-02-2025 07:48

Elayais +5043

Heel contigent Denen, Dolberg, Fischer, Andersen. Stuk voor stuk zoveel meer potentie dan ze er ooit uit hebben kunnen halen.

En ik wil hiermee ook helemaal niet roepen dat Rasmussen in de basis moet, of 25m moet kosten. Wat hij heeft laten zien tot nu toe is niet goed genoeg. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de potentie er is om een hele goede speler voor Ajax 1 te zijn.

14-02-2025 11:53

JohnDylan +21723

Ik hoop dat Rasmussen de komende tijd zoveel mogelijk speeltijd krijgt als vervanger van Weghorst. Hij ontwikkeld zich goed en komt in een Pettersson rol veel beter tot zijn recht dan vanaf de rechterflank. Ik denk dat de Edvardsen en Rasmussen goed bij elkaar passen.

14-02-2025 01:28

Adt +1649

Hij speelde gisteren toch echt van rechts, weliswaar met wat meer vrijheid door de uitzakkende spits, maar toch

14-02-2025 06:16

DeBankzitter +2583

Volgens mij speelde hij in balbezit centraal en bij balverlies pakte hij de back op.

14-02-2025 09:02

Danielson +49998

Lijkt er dan toch nog uit te komen bij deze jongen. Door velen verguisd hier maar het talent was echt wel zichtbaar, zij het sporadisch en afgewisseld met hele rare momenten.
Heel mooi dat we er met de blessure van Weghorst en de idiote verhuur van Akpom een alternatief voor de spitspositie bij hebben.
En opnieuw complimenten voor onze Italiaanse wondertrainer.

14-02-2025 01:01

Adt +1649

Wat jij omschrijft als idiote verhuur van Akpom, is juist het tegenovergestelde wat mij betreft. De verhuur van Akpom(derde spits en surrogaat links buiten) maakt de ruimte vrij voor de aankoop van een échte linksbuiten en voor het inpassen van eigen jeugd zoals Rasmussen, maar had ook Rijkhof, Faberski of Konadu kunnen zijn en het laat bijvoorbeeld Bounida zien dat Ajax ruimte creëert voor eigen jeugd. Dus briljante verhuur van Akpom

14-02-2025 06:21

Yeshyeshyall +10915

Ja eens je kan niet iedereen maar op de bank houden, en ik was wel een liefhebber van Akpom maar drie dure spitsen als je er maar met eentje speelt is te veel

14-02-2025 07:56

AjaxPositivo +6944

Mogelijk een goede counterspits. En dat hij daarom met de ruimte in het spel van Farioli goed functioneert.

Gold eerder bijv ook voor Hoesen en Zivkovic. Geen geweldenaars, maar bij andere clubs of tegen grote clubs soms best bruikbaar. Of Sierhuis.
Allen niet van het niveau dat we nastreven, maar als je ze goed gebruikt degelijke spitsen

14-02-2025 00:57

chriiss +266

Rasmussen heeft echt wel talent en hij werkt hard, heeft weinig krediet omdat hij nog niet veel heeft kunnen laten zien. Als hij hard blijft werken en zijn minuten pakt zoals hij dat de laatste weken doet. Komt het echt wel goed met hem

14-02-2025 00:46

PH2BOT +39868

USG is pas verslagen na het laatste fluitsignaal...niet onderschatten volgende week. Snel de 1- 0 maken dus.

14-02-2025 00:26

PH2BOT +39868

Ramaj kreeg er 2 om de oren vanavond tegen een bundesliga degradatiekandidaat en verliest met Kopenhagen op eigen veld met 1 - 2

14-02-2025 00:23

OwenStevenDalberg +27420

En dus is hij een slechte keeper? Wat zegt dat allemaal? Heb je het gezien? 2 blunders of 2x kansloos? Had het zonder hem 1-6 kunnen zijn? Beetje nutteloos om dat hier zo te plaatsen.

14-02-2025 07:23

Steffenhagen +37696

Het is toch wat ; de by far slechtste Ajax speler ever , Rasmussen , is ineens een gevaarlijke aanvaller en het lijk wel alsof Ajax een goede transfer heeft gedaan . En dat allemaal dankzij de kleine Italiaan . Echt petje af

14-02-2025 00:18

WantAmsterdam +115866

“ de by far slechtste Ajax speler ever , Rasmussen , is ineens een gevaarlijke aanvaller”
Was hij nooit, hij was niet eens de slechtste speler in de selectie.

“ En dat allemaal dankzij de kleine Italiaan .”
Hij was juist matig onder Farioli tot aan Fortuna en vandaag omdat Farioli hem op de verkeerde plek zette.

Misschien de spelers zelf ook eens credits geven.

14-02-2025 00:25

Spelvreugde +4606

Het is natuurlijk beide. Farioli is hem kansen blijven geven.

14-02-2025 03:29

WantAmsterdam +115866

Farioli bleef hem kansen geven omdat er niks beters was op de vleugels en hij de jeugd niet snel het vertrouwen geeft.

Had hij hem vroeger als spits gebruikt dan hadden we dit seizoen veel meer aan Rasmussen.

14-02-2025 03:38

TicoNagliafico +1238

Ik kan nog wel een aantal mindere goden opnoemen anders hoor

14-02-2025 00:25

Simpelishetmoeilijkst +25079

TicoNagliafico, die Misluktat heeft genoeg mindere goden gehaald om uit te kiezen.

14-02-2025 01:15

AJAXINMYHEART +21647

Steffenhagen

Bacardi met azijn mixen is geen goed idee.

14-02-2025 00:29

Simpelishetmoeilijkst +25079

Lijkt me ook niet erg lekker om te drinken.

14-02-2025 01:16

twynestar +28128

by far slechtste ever. dan volg je ajax pas kort

14-02-2025 07:21

Yeshyeshyall +10915

Nah je zag altijd wel dat hij begaafd was vond ik hoor, denk dat daarom veel mensen, ikzelf in ieder geval, teleurgesteld waren. Je weet dat hij een bepaald potentieel heeft maar wat er uitkomt was 95% zo halfzacht dat je na een paar jaar begon te denken dat hij het misschien nooit waar zal maken. Dat risico is er nog steeds natuurlijk maar hij lijkt wel aardig in vorm te komen.

14-02-2025 07:59

3*stars*3 +23351

Dit is geen toeval meer, Farioli is gewoon een meester motivator.

Overigens was Rasmussen al dicht bij zn eerste goals en dat was in de klassieker.
Bal op de paal en schot op doel en nu 2 goals binnen een week.
Zoals meerdere mensen al hadden gereageerd over zn positie op de flank.
Daar komt hij gewoon tekort maar als spits ziet het er veel beter uit.

14-02-2025 00:02

DesmondHume +1550

Hij scoorde al tegen Maccabi Tel Aviv, maar dat doelpunt werd toen afgekeurd. Hij stond toen koud in het veld.

14-02-2025 00:04

PuurGeluk +4803

Ja klopt als je koud in t veld staat mag je niet scoren 😉

14-02-2025 00:53

insectenverdelg +23362

Je kan niet 22 basisspelers hebben. Als Rasmussen dit kan blijven opbrengen is hij meer dan welkom om bij Ajsx te blijven. ligt nog tor 2027 vast. Is natuurlijk ook voor een goed bedrag op te halen.

14-02-2025 00:08

Jibberjabstep +1888

Iedereen die wordt uitgefloten draait het om en spuugt het terug in het gezicht van de fans. Je zou bijna zeggen dat we er een gewoonte van moeten gaan maken.

Leg wat respect op deze jongen zijn naam.

13-02-2025 23:56

buckie +81

Brrrrrr brrrrr

14-02-2025 04:59

EricAjax1 +7463

Geen spits voor Ajax op lange termijn maar kan best een leuke carrière tegemoet zien op die positie. Leuk voor die jongen dat ie nu belangrijk is, verdiend gezien zijn inzet en persoonlijkheid.

13-02-2025 23:53

Suavimani +11815

Als rechtsbuiten vond ik hem een regelrechte verschrikking. Nooit meer doen. Als spits kan hij me wel bekoren. Zijn afronding is bijzonder goed en beheerst. Hij is snel, maar mist nog de fysiek om zijn directe tegenstander weg te zetten. Als hij dat soort duels ook nog kan gaan winnen, dan wordt hij een bijzonder interessante speler.

13-02-2025 23:53

Invincibles +5193

Eens. Vind hem persoonlijk niet geschikt voor op de flank, want hij is niet bijzonder snel en ook niet bewegelijk genoeg dat hij langs zijn man kan gaan of de achterlijn haalt. In de punt doet hij het daarentegen uitstekend. Hij heeft een prima techniek als je het vergelijkt met Brobbey, kijkend naar de aannames en passing en een goed schot in z’n linkerbeen. Ook handig dat hij kijkt waar hij schiet ipv ogen dicht en op goed gelukg rammen zoals Brobbey dat doet.
Mag wel vaker wedstrijden met Brobs afwisselen als je het mij vraagt.

14-02-2025 02:58

Rodsje +14628

Ik heb hem altijd al een spits of evt een 10 gevonden. Heeft voor een buitenspeler de dribbel en snelheid er niet voor. Denk niet dat het bij Ajax gebeurt maar het zou goed zijn voor zijn carrière als ie zich focust op de spits positie om door te breken. Hij heeft namelijk wel de techniek en trap om als spits te fungeren. In een ideale wereld is een type Rasmussen kwa voetbal de spits die je wilt zien.

13-02-2025 23:45

champhead +14301

Rasmussen jn laatste 2 wedstrijden even veel goals als Brobbey het hele seizoen >>>>>>>

13-02-2025 23:44

ajaxfan83 +3345

Brobbey heeft er 3 gescoord in dit seizoen

14-02-2025 00:00

3*stars*3 +23351

Laat dit maar extra motivatie zijn voor Brobbey.
Misschien helpt het ook als Brobbey iets minder UFC gevechten aangaat maar vaker met z’n neus richting goal gaat spelen.

14-02-2025 00:04

PH2BOT +39868

...en de ballen i.p.v. richting Abcoude vanaf nu 'ns tussen de palen gaat schieten.

14-02-2025 00:29

Sjjsudj.J +1803

leuk voor die jobgen. In de zomer verkopen voor een a twee miljoen aan twente ofzo

13-02-2025 23:44

SCHREUDERNOPARTY +2489

AFC Twente Enschede

13-02-2025 23:47

aesop +263

Ik wil m vaker zo zien spelen, dan moeten we m.zeker niet verkopen.

13-02-2025 23:49

wijzijndebeste123 +162677

Verkopen? Nee man. Geef hem veel minuten als spits. Is id kern veel completer dan Brobbey (die alleen fysiek heeft). Als Rasmussen constant wordt en iets beter zn fysiek leert gebruiken dan heb je een geweldig talent.

14-02-2025 00:12

Spelvreugde +4606

Eens. En Ronald de Boer zei dit maanden terug al.

14-02-2025 03:31

JohnDylan +21723

Het eerste doelpunt was goed gedaan van Berghuis > Rasmussen > Fitz-Jim > Edvardsen > Rasmussen. Niemand hield de bal langer bij zich dan ideaal was en iedereen maakte de juiste loopacties zonder de bal.

13-02-2025 23:42

Clubliefde34 +6063

Qua afmaken tegen Fortuna en vandaag heeft onze deen een beetje dezelfde style als Dolberg. Veel verfijnder dan brobbey.

13-02-2025 23:40

JoltTrommels +758

Ik denk dat er vandaag 16 in een Ajaxshirt gespeeld hebben die verfijnder afmaken dan Brobbey. Brobbey heeft wel kwaliteiten maar is totaal niet verfijnd.

14-02-2025 00:16

Rob1976 +9413

Brobbey heeft de ketchupfles doorgegeven aan Rasmussen. Respect hoe hij zich nu 2 wedstrijden heeft laten zien.

13-02-2025 23:30

Matzet +5341

Rasmussen is een spits, simpel.

13-02-2025 23:27

Jp777 +8654

Zou het een speler voor Ajax zijn over een paar jaar tijd? Het zou een goedkope wissel zijn nummer 12-20 van je selectie?. Maar als buitenspeler is het te beperkt maar als spits? Ik was wel onder de indruk hoe hij de goal inschoot rustig en beheerst

13-02-2025 23:23

GDSR +2840

Goed gesproken manneke

13-02-2025 23:23

Robertini +38866

Voor een buitenspeler vind ik hem toch echt niet creatief genoeg. Veel reaguurders hier opperden hem als spits, en ik hoop dat hij daar de kans krijgt als invaller nu Weghorst eruit ligt. Ik kan me best voorstellen dat hij op die positie beter uit de verf komt.

Verder is het natuurlijk wel belachelijk om zo'n jongen uit te fluiten.

13-02-2025 23:20

gi0vanni +7108

Mee eens ondanks dat hij er niet best opstond moet je een speler niet uitfluiten. In de 2e seizoenshelft krijgt hij wat kansen. Een aardig begin maar kijken of hij vaker van waarden kan zijn.

13-02-2025 23:53

Robertini +38866

Een speler uitfluiten vind ik prima als hij z'n best niet doet of antagonistisch is naar het publiek, maar dat is bij Rasmussen in Ajax 1 nooit het probleem geweest.

13-02-2025 23:56

gi0vanni +7108

Klopt ja, alleen met een goede reden kun je laten merken dat het beter moet.

14-02-2025 00:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.