Profiel: Wie is Ajax' nieuwe directeur voetbalzaken Sven Mislintat?

door Bart Veenstra 279

Bron Ajax Showtime

Profiel: Wie is Ajax' nieuwe directeur voetbalzaken Sven Mislintat?

door Bart Veenstra 279

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax heeft met Sven Mislintat eindelijk een nieuwe directeur voetbalzaken weten te vinden. De Duitser heeft bij de Amsterdamse club een contract getekend tot en met 30 juni 2026. Zijn dienstverband gaat officieel in op 19 mei aanstaande. Een (klein) profiel van de man die mogelijk de nieuwe directeur voetbalzaken van Ajax wordt.

NB: Dit artikel verscheen eerder op de site en is op de dag van de bekendmaking van de komst van Mislintat nog eens omhooggehaald.

Mislintat, geboren op 5 november 1972, geldt als een scout en sportdirecteur. De Duitser wordt in eigen land de 'Diamantenauge' genoemd en die bijnaam heeft hij te danken aan zijn oog voor het spotten van talentvolle voetballers. Een grootse carrière als voetballer had hij niet en zodoende heeft hij vooral naam gemaakt naast het voetbalveld. Mislintat begon zijn loopbaan als wedstrijdanalist bij Borussia Dortmund. Dit deed hij vanaf de zomer van 1998 tot de zomer van 2006.

In diezelfde periode was hij ook werkzaam als wedstrijdanalist bij de Duitse nationale ploeg (tijdens het WK in 2002) en was hij ook enkele duels assistent-trainer bij de kleine Duitse clubs VfL Kamen en Westfalia Herne. In 2006 werd hij scout bij Borussia Dortmund, waarna hij in 2009 promoveerde tot hoofdscout van de Duitse topclub.

Vanaf 1 januari 2017 promoveerde hij zelfs tot directeur profvoetbal en scouting, al werd hij later dat jaar door Arsenal naar Engeland gehaald. Bij de Engelse topclub vertrok hij - naar verluidt vanwege enkele meningsverschillen - al na iets meer dan een jaar. Daarna - in 2019 - ging Mislintat aan de slag bij VfB Stuttgart. In zijn eerste seizoen aldaar promoveerde de club naar de Bundesliga, waarna de club in de afgelopen twee seizoenen als negende en als vijftiende eindigde. In november vertrok hij bij de club, nadat hij zijn contract - dat in de zomer zou aflopen - niet wilde verlengen.

Succesvolle periode bij Borussia Dortmund

Dat Mislintat rondom Borussia Dortmund de bijnaam 'Diamantenauge' draagt, is niet zonder reden. De Duitser liet zien een goed oog te hebben voor het ontdekken van talentvolle voetballers. Zo haalde hij Robert Lewandowski op bij Lech Poznań. De Poolse spits bleek een groot succes voor de Duitse club. Zijn opvolger was Pierre-Emerick Aubayemang. De spits uit Gabon kwam voor elf miljoen euro over van Saint-Etienne en werd vijf jaar later voor 63 miljoen euro aan Arsenal - waar Mislintat toen al actief was - verkocht.

Mislintat was ook verantwoordelijk voor de komst van Shinji Kagawa bij Borussia Dortmund. De Japanner speelde toen nog bij Cerezo Osaka, dat toen uitkwam op het tweede niveau in Japan. Mats Hummels werd weggehaald uit het tweede elftal van Bayern München, terwijl Ousmane Dembélé werd gescout bij Stade Rennes. De Franse aanvaller werd voor 15 miljoen euro gekocht en een jaar later voor 105 miljoen euro verkocht aan FC Barcelona. Hierbij moet wel vermeld worden dat Mislintat in deze periode de hoofdscout was en dus niet als technisch directeur betrokken was bij de transfers.

In de periode van Mislintat bij Borussia Dortmund werd de club tweemaal landskampioen van Duitsland. Dat was in 2011 en 2012. De club bereikte in 2013 ook de finale van de Champions League, al werd de eindstrijd verloren van Bayern München. Uiteindelijk vertrok Mislintat in 2017 bij Borussia Dortmund. Een vertrek van Mislintat zat er al langer aan te komen, nadat hij in onmin leefde met toenmalig Dortmund-trainer Thomas Tüchel. Die ruzie ontstond na een meningsverschil over het contracteren van Oliver Torres van Atlético Madrid.

Overstap naar Arsenal

In november 2017 kwam Mislintat bij Arsenal binnen. De club was enkele maanden daarvoor voor het eerst in jaren buiten de top-vier in de Premier League geëindigd en met Mislintat hoopte de club voor een frisse wind. Mislintat werd aangesteld als 'head of recruitment' en daarmee had hij dus een behoorlijke invloed op de transfers van de Londense topclub.

In totaal was Mislintat bij Arsenal verantwoordelijk voor acht inkomende transfers. Het ging om: Pierre-Emerick Aubameyang, Dinos Mavropanos, Henrikh Mkhitaryan, Bernd Leno, Sokratis, Lucas Torreira, Matteo Guendouzi en Stephan Lichtsteiner. De gemiddelde Arsenal-fan zal niet met al te veel positieve gevoelens terugkijken op deze transfers, want eigenlijk was alleen Aubameyang een succes.

De Gabonese spits scoorde aanvankelijk aan de lopende band, maar nadat hij in de zomer van 2020 zijn contract verlengde ging het bergafwaarts met zijn prestaties. Arsenal liet Aubameyang uiteindelijk vertrekken naar FC Barcelona zonder dat het er een transfersom aan overhield. De overige zeven aanwinsten brachten Arsenal niet het succes dat de club nodig had. Geen van de acht spelers speelt bovendien nog bij Arsenal.

Mislintat vertrok ruim een jaar na zijn komst bij Arsenal alweer bij de Londense club. Naar verluidt zouden er te veel meningsverschillen zijn geweest - Arsenal wilde hem bijvoorbeeld niet promoveren tot technisch directeur en hij onderhield een moeizame relatie met toenmalig hoofd voetbal Raul Sanllehi die vooral zaken deed met vaak dezelfde zaakwaarnemers - tussen de Duitser en Arsenal. In 2021, twee jaar na zijn vertrek bij Arsenal, ging Mislintat in een interview met The Athletic in op zijn aankopen bij Arsenal. De Duitser stond op dat moment nog altijd achter elke aankoop die hij deed, ook al bleek toen al dat lang niet elke aanwinst was geslaagd in het Emirates Stadium.

Avontuur bij VfB Stuttgart

In april 2019 tekent Mislintat als sportief directeur bij VfB Stuttgart. De club degradeert niet veel later naar de Tweede Bundesliga, al heeft Mislintat daar uiteraard geen invloed op. Het is aan de Duitser om de club zo snel mogelijk terug te brengen naar het hoogste niveau en dat lukt al binnen één seizoen. In de twee seizoenen daarna eindigt VfB Stuttgart in de Bundesliga als negende (2021) en als vijftiende (2022). Een overzicht van de in- en uitgaande transfers van Mislintat in zijn periode bij VfB Stuttgart is hier te zien.

Mislintat vertrok in november bij VfB Stuttgart. De club kwam tot dat besluit nadat Mislintat zijn aflopende contract niet wilde verlengen. Zodoende zit Mislintat sinds dat moment zonder club, al kan daar snel verandering in komen. Ajax zou hem een aanbieding hebben gedaan, al ligt er mogelijk nog een andere kaper op de kust: Liverpool. Rondom het vertrek van Mislintat bij VfB Stuttgart kwam naar buiten dat Jürgen Klopp hem graag als opvolger van Ward zou zien bij Liverpool.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Zomer +1855

Op het overzicht van transfermarkt blijkt dat hij flinke winst heeft gemaakt bij Stuttgart

11-04-2023 13:44

ElFlaco +3649

Lijkt me geen verkeerde keuze. Hopelijk heeft ie al een lijst klaar voor in de zomer. Alles beter dan de afgelopen zomerse transferperiode.

11-04-2023 12:17

AjaxPositivo +6958

Hij draagt wel dezelfde strakzittende truien met flinke buik erin zoals Overmars.
Buikschuivers in Bernabeu komend jaar?

11-04-2023 11:53

Rockanje23 +37036

Ik ben al blij met een buikschuiver in de Adelaarshorst

11-04-2023 12:01

AjaxPositivo +6958

Hahaha, goeie!
En we kunnen de buikschuifbaan weer van stal halen

11-04-2023 12:30

josajacied +3547

Ben benieuwd qua mentaliteit mag er in het eerste elftal ook wel iets meer Duits/Latijns strijd

11-04-2023 11:53

Eurysaces +29521

Wie is Mislintat? Ik hoop de directeur voetbalzaken die Bosz terug haalt!

11-04-2023 11:50

AjaxPositivo +6958

Hmm hopelijk kan hij m'n scepsis over deze aparte Duitser teniet doen.
Met veel aandacht voor jeugd, Ajax-voetbal en dus niet allemaal exoten en Duitsers die hij binnenhaalt.

11-04-2023 11:09

Ozymandias +159568

Tja, minder aandacht voor de jeugd dan Ajax de afgelopen jaren had kan hij waarschijnlijk niet eens geven.

11-04-2023 11:44

UwSchipper +5596

Zou zomaar een goeie vent kunnen zijn.
Maar....:
Hij werkt zo te lezen niet erg lang bij een club, dus geen Staying Power.

03-04-2023 11:23

PH2BOT +40264

Degene die de organisatorische shitzooi bij Ajax heeft aangezwengeld door van onze club een 1- manzaak te maken terughalen. HÈ JA!! PRIMA IDEE!! ..maar dan wel alleen in de ogen van sukkels en dat zie ik dus echt niet meer gebeuren met Pier in controle. Maar ja...die trekpop AD Edje annex zelfbenoemd interim TD zit er nog steeds en is eind december j.l. weer herbenoemd door luizige Leen Meijaard onder goedkeurend oog van de insukkelende AVA leden. Dat wordt toch nog wel een dingetje hoor...
hòe krijg je Edje er in de zomer uit?!

01-04-2023 23:25

PH2BOT +40264

Stuttgart gaat niet zo lekker in elk geval...

01-04-2023 23:14

Ozymandias +159568

Hij heeft ze van de 2. Bundesliga naar de 9de en 15de plaats van de Bundesliga gebracht met een van de jongste spelersgroepen in Duitsland. Dit seizoen hebben ze het lastig, onder andere door blessures van bepaalde dragende spelers.

11-04-2023 11:46

1991 +7787

Daarnaast met welk budget had hij te dealen bij Stuttgart?

11-04-2023 12:28

Ozymandias +159568

In vier zomertransferperiodes en drie wintertransferperiodes heeft hij in totaal minder dan 70 miljoen uitgegeven aan transfers. Meer dan 30 miljoen minder dan Vd Sar, Hamstra en Huntelaar afgelopen zomer bij Ajax hebben uitgegeven.

11-04-2023 12:30

Libero +19121

Noem je wel een transferperiode waarin ook uitzonderlijk veel Ajax-spelers vertrokken met navenant hoge inkomsten. Maar alsnog, zomer '21 werd er door Overmars 65 mio uitgegeven.

11-04-2023 13:08

Ozymandias +159568

In één transferperiode onder Overmars in de zomer van 2021 dus al net zoveel als Mislintat in zeven transferperiodes kon uitgeven.

11-04-2023 13:45

LeroyTac433 +175

Kijkend naar het verleden en netwerk van Mislintat is het interessant om te kijken wie hij als ideale trainer zou hebben.

Wanneer die naar de Duitse markt zou kijken krijg je al snel iemand uit de Red Bull school. Adi Hutter (oud Borussia en Eintracht) die vooral met Eintracht een hele goede periode heeft gekend. Wel iemand die van het counter pressing is en niet de meest voor de hand liggend qua speelstijl. Dit zeiden we echter ook over Ten Hag voor z’n aanstelling.

Jesse March regelrecht uit de Red Bull pijplijn. Onlangs ontslagen bij Leeds na een goed begin. Iemand die wel meer het evenwicht tussen balbezit en de RB school zoekt en goede prestaties heeft neergezet bij Salzburg.

Peter Bosz. Aangesteld bij Borussia op 1 juli 2017. Destijds de hoofd Profvoetbal en Scouting van Borussia… Sven Mislintat. Misschien niet eindverantwoordelijk voor de aanstelling van Bosz maar zeker wel betrokken in dit proces. Dit zal echter niet makkelijk worden met Edje in dienst.

Andere wellicht beschikbare namen. Jorge Sampaoli, André Villas-Boas en wellicht na binnenkort Graham Potter.

01-04-2023 21:18

aschja +20588

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een hoofdscout en een TD? Want wat mij betreft zit er bar weinig verschil, anders dat een zakelijk aspect?!

01-04-2023 18:29

mickey2602 +4754

Vanuit mijn beperkte kennis hierover zou ik zeggen,een hoofdscout moet voornamelijk kijk hebben op de scouting van spelers/talenten. En moet de andere scouts aansturen. Een TD zal weer goed/beter moeten zijn in onderhandelingen.

01-04-2023 18:38

aschja +20588

Dus Overmars zn werk was alleen in en verkoop? Dus de credits behoren bij de scouting?

01-04-2023 21:31

Sti Jn +3101

Td heeft veel meer verantwoordelijkheid. Bewaakt contractduur, bepaalt hoe selectie eruit moet zien, bepaalt wie weg gaan. Hoofd scout is baas scouting en zorgt voor rapporten incl waarde indicatie

01-04-2023 22:47

Libero +19121

Ff je 'eige ondersoek' doen, gab!
https://afcajax.fandom.com/nl/wiki/Directeur_Voetbalzaken#:~:text=De%20Directeur%20Voetbalzaken%2C%20ook%20wel,transferzaken%2C%20de%20jeugdopleiding%20en%20scouting.

11-04-2023 12:50

aschja +20588

Gab. Is dat een vissoort?

11-04-2023 13:33

Libero +19121

Gabbervis.

11-04-2023 13:36

mickey2602 +4754

Ik ken deze man niet dus ga ik er ook geen oordeel over vellen. En nee,dat zal ik ook niet doen nadat ik het een en ander heb gelezen over wat hij in het verleden en bij andere clubs heeft gedaan. We kunnen hier vanalles roepen maar Ajax doet toch wat hij wil,we hebben er toch geen invloed op.
Waar ik wel op wil reageren zijn 2 dingen, mensen die Overmars graag terug willen zien(ben ik er ook 1 van),dat zal niet gebeuren en nog niet eens wegens de reden waarom hij is vertrokken. Ik denk meer aan de recente hartproblemen van Overmars en Overmars weet als geen ander wat een stressvolle baan TD bij Ajax kan zijn.
En het andere,mensen die deze man afkatten wegens bijv zijn prestaties bij andere clubs en ik las ook een reactie dat Overmars ook veel miskopen heeft,kom dan eens met een naam welke geen enkele miskoop heeft gedaan. Die zal je niet vinden want iedere TD zal wel een keer een miskoop hebben. Zelfs degene die bij bijv PSG of Manchester City TD zijn,die dus kunnen smijten met geld zullen miskopen doen. En wat deze man betreft,prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dus laat het maar zien zou ik zeggen.
Misschien overweegt Ajax voor hem wel een soort dubbelfunctie,hij schijnt beter in scouten te zijn als in de positie als TD,dus scouten en samen met Huntelaar de onderhandelingen doen. En over een paar jaar kan Huntelaar het dan alleen doen.

01-04-2023 18:28

aschja +20588

Één naam die niet terug moet komen: Terror Jaap!!!

01-04-2023 18:22

tijssenajax +13937

Dickie halen!!!!!!!!!!!!
nee, grapje.

01-04-2023 16:08

Engeltje +7351

Overmars aankopen,
Promes
Wober
Singraven
Gudelj
Daramy
Kristensen
Labyad
Cassierra
Marin
Bande
Pierre
Magallan
Je ziet het is makkelijk om een rijtje op te noemen en daar een conclusie aan verbinden.

01-04-2023 15:13

Ajaxfan31183 +16391

Nou op voetbal flitsen hebben ze ook een leuke 1 april grap bedacht, dat Louis van gaal de nieuwe td'er is. Zou het bijna geloofd hebben. En dat staat gepost op fb bij Ajax fans en dan zie je sommige toch nog stom verbaasd reageren

01-04-2023 14:54

Engeltje +7351

Zoveel tegenstrijdige berichten en meningen, hoop dat men weet wat ze doen, Overmars had ook niemand van te voren kunnen denken dat het zo goed zou uitpakken dus voor nu laten we even afwachten

01-04-2023 14:51

Darkbird +2500

Ik vraag mij wel af of er in Nederland geen goede TD te vinden is. Het lijkt mij nu ook weer niet zo verschrikkelijk moeilijk….

01-04-2023 13:48

Sti Jn +3101

Arnesen is goed. Had een infectie maar zal wel genezen zijn. Huiberts is ook goed. Wellicht niet haalbaar.

Het is aan Van der Sar in een afgewogen keuze te maken. Alleen Nederlander, of alleen ex Ajacied zou nooit op zichzelf de doorslag moeten geven.

01-04-2023 22:51

vandenhaas4 +15079

Het is ondoenlijk om die man nu al in te schatten. Heeft nog nooit bij een topclub gewerkt, dus dat brengt weer onverwachte dingen met zich mee. We zullen het gaan zien.

01-04-2023 13:17

Engeltje +7351

Dortmund, Arsenal

01-04-2023 14:43

vandenhaas4 +15079

Ik bedoel clubs waarbij kampioenschappen worden verwacht. Arsenal en Dortmund waren dat niet in de tijd dat hij er werkte. De relatieve druk ligt bij Ajax veel hoger, ongeacht het voetballende niveau en budget.

02-04-2023 10:05

aschja +20588

Hahah. Nooit bij een topclub zegt ie. 😂

01-04-2023 18:23

Kaatje +4798

Voor iedere potentiële kandidaat zijn positieve en negatieve dingen te vinden. En 10 kranten die met info komen, schrijven alles naar hun eigen straatje.
Of een buitenlander onze TD moet worden? Misschien wel eens goed, maar prrsoonlijk vind ik wel belangrijk dat het SAjax wereldgoed poitief op de kaart blijft staan. En uiteraard groot aandacht voor de sportieve kant die echt weer als een komeet omhoog moet.
Nederlandse TD en of trainer is best lastig. Nederlanders willen instappen als het allemaal goed draait.Dan willen ze allemaal onderdeel zijn. Maar de shit dragen en meemaken wat -als voorbeeld- een Van der Sar nu meemaakt, ziet niemand zitten.
Het is jammer dat destijds Alex Kroes de buitendeur is gewezen, maar dat had echt niet misstaan. Max Huiberts ook geen verkeerde binnen Ajax. Trainer Pascal Jansen? samen met Johnny?
Arne Slot houdt alles goed in de gaten, zeker als een AZ man binnen gehaald wordt.
Nog meer opties in NL? Het opstappende duo Twente? Ik weet het niet.
Terug naar Ward(out) en nu Sven Mislintat. Goed? Slecht? gevolgen (nieuwe) trainer Ajax?
Blijft lastig allemaal.

01-04-2023 11:47

Sti Jn +3101

Kroes was inderdaad goede optie, verantwoordelijk bloot structureel overpresteren GAE laatste jaren. Dat de naam van Arnesen niet genoemd wordt verbaast mij zeer. Zou sws in mijn top3 staan.

En juist dit is het instapmoment!

01-04-2023 22:55

eros +4786

TD: Overmars
Trainer: Bosz

01-04-2023 11:47

aschja +20588

Schei toch uit. Vergane glorie.

01-04-2023 18:23

Andronixos.c +8146

Hij haalde Aubameyang, Dinos Mavropanos, Henrikh Mkhitaryan, Bernd Leno, Sokratis, Lucas Torreira, Matteo Guendouzi en Stephan Lichtsteiner naar Londen. Bij elkaar leed Arsenal omgerekend 117 miljoen euro verlies op deze aankopen. NIET DOEN!!!!!

Haal zowel Eenhoorn als Huiberts voor AD en TD
En dan gaan we gouden tijden tegemoet. Betaal AZ 20 miljoen voor hun en dan zeggen ze geen nee plus een goed salaris!!

01-04-2023 10:54

PeterLarsson +13285

20 miljoen voor Eenhoorn en Huiberts om hun lopende contracten af te kopen? Gelukkig ga jij niet over het geld bij Ajax.

01-04-2023 11:43

Rockanje23 +37036

Wees eens realistisch man. Eenhoorn is een ras feyenoorder en heeft al meermaals laten blijken in zijn doen en laten een bloedhekel aan Ajax te hebben. Huiberts idem. Neemt niet weg dat ze bij az prima werk leveren, maar het is ook wel een stuk makkelijker daar. Een 2e of 3e plaats is al een succes. Bij Ajax betekent dat een crisis vsn jewelste.

01-04-2023 12:39

Engeltje +7351

Je kunt zelf van Overmars een rijtje maken van miskopen de bedragen liggen alleen anders in Nederland

01-04-2023 14:54

Bramble1988 +9262

We moeten misschien eens stoppen om te denken dat we als Ajax buitenaards zijn. We doen net alsof alleen oud Ajacieden kunnen begrijpen wat er nodig is binnen Ajax.

Voor een nieuwe TD, buiten Ajax, is onze filosofie toch niet zo moeilijk te begrijpen? Ik ben juist blij met een buitenlander, kan daarbij wellicht ook wat extra “realisme”toevoegen aan de club Ajax!

01-04-2023 08:37

CruijffLegend +4976

Alles op alles zetten dan om Koeman te halen als trainer, voor wat extra realisme! Of nog een paar Alvarezjes erbij zodat het middenveld niet overlopen wordt!

Nee, naar realisme grijpen is een totaal verkeerde stuiptrekking. Wat we juist nodig hebben is terug gaan naar extremer idealisme, dus meer rasvoetballers bij elkaar zetten om zo synergie te creeren, meer creativiteit, meer risco durven nemen, hoge balcirculatie, hoog druk zetten, vijfsecondenregel etc.. Spelen met bluf en branie. Laten zien dat we buitenaards zijn.

Met extra realisme word je 13 in een dozijn. En nogmaals, dan verlies je het tegen het grote kapitaal omdat je je nergens in onderscheid en de enige onderscheidende factor dan het kapitaal is.

01-04-2023 09:37

Bramble1988 +9262

Ik zeg “wellicht ook wat realisme toevoegen”….Jij legt wel heel veel nadruk op die term. Hetgeen jij schetst kan ook een TD van buitenaf doen!

Al die standaard voetbalbegrippen die jij eruit gooit, worden toegepast bij heel veel voetbalploegen. Althans, dat proberen ze!

01-04-2023 09:47

AFCAMSTERDAM +2900

Is dit niet die gast van het programma Foute vrienden?

01-04-2023 08:19

jooploveajax +475

Hoop dat dit een 1 april grap is

01-04-2023 08:17

Aldek +5085

Ik vind het ongelofelijk wat Ajax aan het doen is… hoe komen ze bij deze persoon?
Hebben ze een duur ( onbekend in de voetballerij) wervingscampagne bureau in de hand genomen… ( ik zie vd Sar er voor aan)
Zonder enig gevoel , tact met deze kandidaat komen voor TD..
Is er echt niks beters??

Ik vraag me heel sterk af of vd Sar wel op die plek moet zitten… komt bij alle acties afgelopen 1.5 jaar zeer onhandig en onkundig over 👎

01-04-2023 08:12

Robertini +39189

Gemixed verhaal dus, zeer goed als scout, maar als directeur nog relatief onervaren en met gemixed succes.

Ik ben wel bang dat dit soort mensen passanten zijn, en op die positie is dat misschien niet fijn.

01-04-2023 00:32

aschja +20588

Zeer goed als Scout. Daar gaat het toch om?? We willen talent aantrekken. En blubberdik verkopen daarna.

01-04-2023 18:27

Robertini +39189

Daar gaat het om als we een scout zochten, maar een goede scout is niet per se een goede Technisch Directeur.

02-04-2023 04:40

henkie58 +2043

Ach ja! Geef deze man een kans.

31-03-2023 23:45

leeke +10398

Waarop is dat gebasseerd....op zijn goede scoutingswerk....als TD totaal geen ervaring,totaal geen man met een grote naam.Al het werk bij Dortmund komt van Zorc af.Ajax zinkt steeds dieper weg

01-04-2023 06:41

aschja +20588

Wat is het verschil? Onderhandelingstechniek?

01-04-2023 18:27

Aldek +5085

Kan ik nog meedoen?

Ik wil ook wel de nieuwe TD worden.. slechter dan nu kan toch niet..

😂

31-03-2023 23:05

GarciaDeLaTorre +22940

Goeie fucking genade. Duitser dan dit worden ze niet meer gemaakt. Wat een gast.

31-03-2023 22:56

JanBiesbos +29045

Klink toch anders dan dat kut verhaal uit de Telegraaf!

31-03-2023 22:08

FTS95 +16053

Maar nog steeds vrij kut

01-04-2023 08:17

Bramble1988 +9262

Ohja? Omdat?

01-04-2023 08:26

FTS95 +16053

Laatste jaren overal met heibel weg. Dramatisch transferrecord bij Arsenal.

01-04-2023 10:36

MNJ7 +8671

Zou mooi zijn als door zijn connecties wat goede Duitse talenten hierheen willen komen.

31-03-2023 22:06

Capocapo +12001

Waarom Duits?

31-03-2023 22:41

MNJ7 +8671

Heeft in Duitsland gewerkt ?

31-03-2023 23:42

Capocapo +12001

De grootste talenten op zijn conto zijn niet Duits

01-04-2023 08:28

Altijdindestraat +40036

Het profiel van Mislintat en CV geeft meer vertrouwen geeft dan die van Ward.

31-03-2023 21:55

akaj2021 +2101

Als er maar een technisch directeur komt

31-03-2023 20:01

en88ajaxfan +2125

Rustig aan, zeiksnorren!! Eens kijken wat de nieuwe td gaat brengen.

31-03-2023 19:40

donkerblauw +2848

Ach ja, het kan alleen maar beter dan nu... dus laten we hem een kans geven want eerlijk is eerlijk niemand van ons kent hem echt toch?

31-03-2023 19:36

Web +178830

Gesprekken zouden in een afronden zaak zitten

31-03-2023 19:31

Bc te P +22130

Kunnen we de witte zakdoeken weer tevoorschijn halen om Sar weg te trappen?

Ben er wel klaar mee

31-03-2023 18:55

Vik86 +42397

Vanwege de nieuwe TD

31-03-2023 21:22

henkie58 +2043

Wat een domme en harteloze opmerking!

31-03-2023 23:47

Hans Verhagen +14116

Geen aangiftes + geen zaak + flutrapport= Overmars terug!

31-03-2023 18:40

Altijdindestraat +40036

Iedereen die dit zegt gelooft in sprookjes. Ajax gaat echt geen miljoenen bedrag neerleggen voor een TD, want Antwerp laat hem echt niet zomaar gaan en daarbij zijn er nog heleboel andere sentimenten.

31-03-2023 20:29

Flipper33 +6826

Overmars is goed in verkopen van spelers maar heeft ook veel miskopen gedaan

31-03-2023 21:58

TontoKarnaggel +42501

Ik kAN dEzE HeLE mAn NiEt maAr iK viNd HeT heLeMAal NikS!!! SCHANDE!!!!!

groetjes, AjaxShowtime

31-03-2023 18:21

DrFootball +15141

Ed de beste kandidaat loopt in Alkmaar. Trek je portemonnee en haal de beste en meest geschikte kandidaat.

31-03-2023 18:18

Koekie87 +20979

Die komt niet zolang Alfred v.d. Sar hier de scepter zwaait.

31-03-2023 18:33

Web +178830

Hoe weet jij dit?

31-03-2023 19:37

Vik86 +42397

Waarom de beste kandidaat?

31-03-2023 21:23

Ewald +6713

Geen andere :)

31-03-2023 21:41

DrFootball +15141

Het is iemand die de NL competitie kent. Een van de meeste ervaren mensen in Nederland op dit vlak. Met relatief beperkte middelen een uitstekend transfersaldo kan overleggen, heeft oog voor de jeugd, heeft een goed netwerk, staat aan het hoofd van een enorm goed renderende jeugdopleiding, scouting etc.

31-03-2023 22:06

YRGI +32928

NL competitie hoef je niet te kennen. De Nederlandse spelers haal je uit de jeugd.

01-04-2023 00:25

b.hulshof +3754

Met een buitenlander zonder ajax verleden weet je dat hij na een jaar al weer kan kiezen voor voor een club die meer geld bied. Met het extra risico dat hij spelers mee neemt plus alle namen op de scoutingslijst. Supporters brullen om Max Huiberts van Az terwijl de man een hekel heeft aan AJAX. Patrick Kluiver, Nigel de Jong, Clarens Seedorf of Demy de Zeeuw. Er moet toch wel iemand te vinden zijn met een ajax hart die samen met Huntelaar een goed team kan neerzetten. Geef Heitinga gewoon een contract voor volgend seizoen dan kunnen we beginnen met welke spelers kunnen vertrekken en wie moeten er komen. Ik zie hier ook wel een rol voor bij iemand als Frank de Boer.

31-03-2023 18:14

Sti Jn +3101

Frank de boer in een rol is niet zo slecht bedacht. Commissaris? Zeker die rol zou echt makkelijk ingevuld moeten kunnen worden. Probleem van Ajacieden is natuurlijk wel dat ze elkaar allemaal kennen. Kan een FdB het Sar moeilijk maken als dat nodig blijkt?

31-03-2023 19:07

Raydo +1517

Frank wil geen Commissaris worden omdat dat consequenties kan hebben voor z'n schoonzoon, scheidsrechter Joey Kooij. Die zou dan Ajax mogelijk niet meer mogen fluiten.

31-03-2023 21:09

Sti Jn +3101

Oja, ik lees het nu terug. Volstrekt willekeurig beleid. Misschien moet het beleid wel gewoon zijn dat elke scheidsrechter elke wedstrijd mag en kan fluiten. OF er moeten duidelijke regels zijn waarbij geografische afkomst en familiebanden dan best een rol mogen spelen.

31-03-2023 21:27

MichelAngelo66 +22256

De Boer is al Ajacied of zijn schoonvader nu commissaris is of niet uit. Raar.

01-04-2023 10:07

Sti Jn +3101

Precies. Lees nu nog dat Kooij werkzaam is bij de hoofdsponsor van AZ. Bovendien hengelde De Boer recentelijk nog opzichte link naar een functie bij AZ. Beetje zelfde als Makkelie verhaal. KNVB zou ofwel hard stelling moeten nemen en zeggen dat elke scheids op zijn werk beoordeeld wordt of hard stelling moeten nemen en duidelijke regel moeten hebben welke familie- werkgevers- of woonplaatsverbanden niet toegestaan zouden zijn. Mijn voorkeur gaat misschien wel uit naar het eerste.

01-04-2023 11:56

Sti Jn +3101

Joey Kooij is natuurlijk wel gewoon een slechte scheids, die zonder zijn familie- en werkgeversbanden nooit zover gekomen was.

01-04-2023 11:58

Libero +19121

Niet te vergeten werkgebied. (Makkelie x Feyenoord bv)

01-04-2023 14:28

gebakkenperen +3106

En weer geen plan B. Om te janken dit.

31-03-2023 18:13

Michael 1974 +21985

Ja, want dit is geen plan b?

31-03-2023 20:37

atouba19 +3501

Misschien is t een geweldige TD.
Maar mijn vertrouwen in Ajax is zo ontzettend laag. Vanaf 93 ben ik fan. En ik heb niet het idee dat ik ooit zo weinig vertrouwen heb gehad.

31-03-2023 18:13

Bram +2046

Ik ben sinds 1974 fan. Ik heb ergere tijden meegemaakt. Komt allemaal goed

01-04-2023 06:08

Ghs +414

GOED PLAN!!!!
Lichtgewichten gaan goed bij de andere lichtgewichten.
Hou toch op met dat geknoei in de marge.
vd Sar en directie maken Ajax kapor!!!!!

31-03-2023 17:57

ProfessorX +19827

Mislintat in combinatie met Nagelsmann ?

Huntelaar en Heitinga assistent

31-03-2023 17:37

donkerblauw +2848

Goed bedacht van je, daar had ik nog niet aan gedacht

31-03-2023 19:39

kakhoofd3 +4171

Waarom zijn mensen zo negatief? Heb t artikel beetje snel doorgelezen en is betrokken geweest bij het aantrekken van fantastische spelers toch? Iemand die een jonge Lewandowski weet aan te trekken scoort bij mij niet laag in ieder geval.

31-03-2023 17:36

Renato +972

Had vanmorgen nog wat gezegd in het andere artikel over deze grandioze blunder............ wij als fans komen naar het stadion voor goed voetbal en technisch beleid
naar de toekomst. Na het vertrek van onze TD/ETH
Zeer droevig allemaal en het gaat maar door ........
In de leiding terwijl John Heitinga er het beste van probeert te maken met de middelen die hij heeft.
Het stadion zit nog vol omdat wij onze club steunen maar het houd een keer op als de leiding faalt......

31-03-2023 17:35

BackInBlack +14490

Enige reden van ons succes de afgelopen jaren was de twee-eenheid Overmars ETH

Edje heeft daarop mee gelift waardoor het nooit opviel dat hij zwaar ondergekwalificeerd is voor de functie van Algemeen Directeur.

Maar nu, nu komt duidelijk aan het licht dat de man nog altijd de eeuwige stagiair is die aan het handje van mannen als Overmars en ETH succes heeft behaald.

Schrijnend en uiterst pijnlijk.

En ow ja, wie heeft ooit Edje aangedragen als de nieuwe Algemeen Directeur.
Dat is mij even ontschoten.

31-03-2023 17:26

Babangida83 +23887

Ik wist niet dat Overmars en Ten Hag die 500 werknemers van Ajax nv manageten. Hoe kan ik dat in Godsnaam gemist hebben...

31-03-2023 23:05

ZwartNazareth +1411

Ja, wie is deze mispeer?

31-03-2023 17:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.