Ünüvar valt uit bij nieuwe nederlaag van Jong Ajax

door Finn Dekker 56

Bron AS

Ünüvar valt uit bij nieuwe nederlaag van Jong Ajax

door Finn Dekker 56

Bron AS

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft vrijdagavond met 3-0 verloren bij FC Eindhoven. Halverwege het duel was er nog niet gescoord, maar had de ploeg van Mitchell van der Gaag al de grootste 'nederlaag' geleden. Naci Ünüvar was namelijk uitgevallen met wat leek een pittige blessure.

Het duel leek voortvarend te beginnen voor de Amsterdammers. De doorgebroken Christian Rasmussen, die terugkeerde in de selectie na weken van afwezigheid, werd gevloerd in de zestien. De scheids wees naar de stip, Kenneth Taylor ging achter de bal staan. Maar de middenvelder miste. Althans, doelman Ruud Swinkels lag in de goede hoek.

Even later trad de doelman van Eindhoven ook goed op bij een kopbal van Nordin Musampa uit een corner. Aan de andere kant was Daan Reiziger ook niet onaardig bezig. De goalie van de beloften verwerkte een geplaatste bal van Joey Sleegers ternauwernood uit zijn doel. Jasper Dalhaus had een moment later ook kunnen scoren, maar vergat af te drukken door wat geruzie met de bal.

Richting de rust sloeg het noodlot toe. In een onschuldige actie verstapte Ünüvar zich flink, waarna de spelmaker het uitkermde van de pijn. Onder begeleiding van twee stafleden strompelde Ünüvar uiteindelijk huilend richting de kleedkamer. Het resulteerde in vier minuten blessuretijd, waarin Eindhoven via Jorn Vancamp nog dichtbij een treffer was. De aanvaller schoot echter te gehaast over.

Na rust kwam Eindhoven al gauw op voorsprong. Reiziger had op het eerste schot vanuit de tweede lijn nog een goed antwoord, maar in de rebound was de doelman gezien. Iker Pozo gaf uiteindelijk het beslissende zetje. Nog geen tien minuten later was het weer raak aan die kant en verdubbelden de Brabanders de voorsprong. Liam van Gelderen probeerde een vrije trap weg te werken, maar schoot de bal via Maarten Peijnenburg in het doel.

Met nog een half uur te gaan, wist Jong Ajax geen verschil te maken voorin. Wederom hadden de Amsterdammers meer balbezit dan de tegenstander, maar het resulteerde niet in veel gecreëerde kansen. Alleen Alex Méndez kwam met een vrije trap nog redelijk dichtbij een aansluitingstreffer.

Eindhoven deed er juist nog een schepje bovenop, door nog een keer te scoren. Jacky Donkor maakte aan het kleine beetje hoop van de Amsterdammers een einde. De invaller had wat geluk, maar scoorde uiteindelijk uit de draai de derde van de avond, waardoor het duel eindigde in een 3-0 nederlaag voor Jong Ajax.

Opstelling FC Eindhoven:

Swinkels; Seedorf, Amevor, Peijnenburg, Bourdoxhe; Van Son, Pozo (Van Kleef 78'), Van Rosmalen; Dalhaus, Vancamp, Sleegers (Donker 46').

Wissels FC Eindhoven:

Biemans, Zé Pedro, Van Kleef, Van der Sande, Jonkerman, Botermans, De Keersmaecker, Jap Tjong, Vermeulen, Donkor, Joao, Bogaers, Azzagari, Borgmans.

Opstelling Jong Ajax: 

Reiziger; Van Gelderen, Llansana, Musampa (Warmerdam 78'), Baas (Douglas 61'); Regeer, Méndez (Fitz-Jim 78'), Taylor; Martha, Rasmussen (De Waal 61'), Ünüvar (Giovanni 41').

Wissels Jong Ajax:

Setford, Douglas, Warmerdam, Fitz-Jim, De Waal, Giovanni, Salah-Eddine, Yah, Hillen.

Doelpunten

1-0 Iker Pozo (54')
2-0 Maarten Peijnenburg (62')
3-0 Jacky Donkor (90')

Lees meer over:
Plaats reactie

Catenaccio +2752

Per direct die stupide plastic grasmatten ritueel verbranden!
Neres was er ook bijna een jaar uit door die nep mat in Almelo

17-04-2021 23:15

Lampehoven Aversie +2346

Dit team is een draaamaaa. Klopt, geen Scherpen, Timber en Rensch. Maar dan nog moet deze ploeg in de middenmoot meedraaien. Het is nu kanonnenvoer. AJAX moet nu ingrijpen anders vliegen ze eruit volgend jaar.

17-04-2021 14:10

Ozymandias +159568

Als Jong Ajax volgend seizoen met veel van dezelfde jongen spelen (aangevuld met onder andere Quinten, Salah-Eddine en wat toptalenten uit de o18) draaien ze met gemak in de top tien mee. Ervaring opdoen is de belangrijkse ontwikkeling voor talenten van Jong Ajax.

17-04-2021 15:29

Ozymandias +159568

Ik vind Ünüvar meer een hangende linksbuiten (in balbezit linksbinnen) dan een '10'. Middenvelders hebben in het moderne voetbal een enorm loopvermogen nodig (kijk naar hoeveel meters middenvelders in de Champions League maken) en ik denk niet dat Ünüvar dat ooit zal krijgen. Ik verwacht ook dat hij het tempo op het middenveld op het hoogste niveau niet aan zal kunnen. Niet qua balcirculatie maar qua hoe snel je van helft naar kant moet kan verplaatsen. Niet alleen qua inhoud maar ook qua snelheid kan hij dat volgens mij niet aan. Als '10' zal hij daardoor de gehele tijd achter het spel aanlopen (gaat de bal naar voren wanneer Ünüvar op eigen helft is dan zal hij geen bijdrage kunnen leveren aan de aanval en visa versa). Ook qua drukzetten zal dat problematisch worden aangezien de '10' één van de belangrijkste rollen in het drukzetten heeft (als één van de twee centrale spelers voorin). Al met al denk ik dat Ünüvar twee veel zwakke punten heeft die als '10' problematischer zijn dan als hangende linksbuiten (linksbinnen).

"En wat verdedigers doorselecteren, want nog geen fan van Douglas of Kasanwirjo bijvoorbeeld."

Kasanwirjo maakte vorig seizoen veel indruk in de wedstrijden die hij bij Jong Ajax mee mocht doen doen. Het lijkt me onverstandig om door te selecteren op een talent wat één minder seizoen heeft gedraaid (zeker dit seizoen waarin bijna geen enkele speler ter wereld zijn topniveau haalt).

17-04-2021 16:49

Bals +3766

De "must" om te winnen, het heilige vuur, zit niet opgesloten in het opleidingstraject van dit JONG team. Gemiste kans.

17-04-2021 10:52

Adam24 +39118

Ten eerste is Jong Ajax te jong en rouleert het veel te veel om goede resultaten te halen. Dat de jeugdcompetities zijn stilgelegd helpt ook niet mee met talenten laten doorstromen. Daarnaast is de selectie van JA erg uit balans. Voorin heb je twee toptalenten met Hansen en Unuvar maar die zijn veelal geblesseerd en hopeloos uit vorm. Het derde toptalent is aangesloten bij het eerste en loopt komende zomer gratis de deur uit. Je speelt nu vaak met een geïmproviseerde voorhoede, spelers niet op hun plek, zonder spits etc. Ik vind dat een speler als Rasmussen veel te weinig gebruikt wordt. Gisteren speelde hij, maar hij speelt zo sporadisch dat je ook geen wonderen van hem kunt verwachten.

Middenveld heeft enorm veel potentie maar moet zich aanpassen aan volwassen voetbal. Met Taylor, Regeer, Warmerdam, Fitz-Jim en eventueel Q. Timber heb je daar toch 5 hele goede spelers rondlopen. Het goede middenveld is ook de reden dat het er voetballend vaak behoorlijk goed uitziet maar de resultaten uitblijven.

Achterin is het werkelijk een groot drama. Q. Timber op rechtsback is fantastisch. Baas heeft potentie maar is soms mega slordig in zijn passing. Centraal spelen we met Llansana die niet goed genoeg is voor het middenveld maar eigenlijk geen verdediger is. Begon wel aardig dit seizoen maar is ver weg gezakt. Daarnaast speelt meestal Musampa die het niveau niet heeft (in ieder geval dit seizoen niet). Reiziger is er natuurlijk ook nog lang niet.

Dit resulteert in het typische Jong Ajax spel: aardig combinatie voetbal, weinig goals maken en er een heleboel tegen krijgen.

17-04-2021 09:56

HendrikAjax +16836

Wat een verademing deze comment. Niet overdreven negatief na een nederlaag van jong Ajax maar wel realistisch. Ondanks dat het team uit balans is nog steeds wel erkennen dat een aantal spelers wel echt talent hebben. Niet meteen de hele jeugdopleiding afkraken nadat in dit corona jaar de resultaten van jong tegenvallen. Zo zouden meer mensen moeten kijken naar jong Ajax

17-04-2021 15:15

AFCA-pride +17356

Al iets meer bekend over blessure, toch geen kruisband hopelijk

17-04-2021 09:40

Michael 1974 +22029

A, neeeee. Wat sneu voor unuvar. Net nu hij aan het opkrabbelen was. Heeft iemand het gezien, wat is er / heeft hij? Ik zie het niet staan

17-04-2021 07:42

Kaatje +4800

Veel sterkte aan Ünüvar. Ik hoop dat de schade meevalt.

16-04-2021 23:39

PierreHeno +6530

Ik krijg toch echt steeds meer het idee dat de combinatie Van der Gaag met JA niet bepaald een gelukkige is. 1 plus 1 moet daar 3 zijn als resultaat van een potentiërend effect....maar dat is het dus niet geworden.

16-04-2021 23:27

j0rnnn +5104

Mooie klus voor Kluivert sr.

17-04-2021 00:21

PierreHeno +6530

Niet eens zo'n slecht idee....

17-04-2021 01:28

Juichtoon +32529

Alsjeblieft niet zeg...

17-04-2021 09:17

Libero +19165

Zodat ie weer de benen neemt zodra er iets lucratiever langs komt?

17-04-2021 10:30

Oxxer +164247 moderator

Ook al is alles tot en met JA opleiden voor Ajax 1 blijft het apart een Ajax elftal zo vaak te zien verliezen.

16-04-2021 23:12

Mocrodammerr +23048

3-0 pakkie tegen Eindhoven. om je dood voor te schamen..

16-04-2021 23:05

RuffRhythim +24837

Wat heeft Naci toch een pech in zijn zo prille carrière. Heb met dat ventje te doen...

16-04-2021 22:55

fc Barcelona_ke +19255

Ik heb idee dat een krediet van vd gaag echt op is. We hebben meer kwaliteiten dan bijna alle kkdclubs en we verliezen steeds!

16-04-2021 22:38

Ozymandias +159568

Ajax speelt met een A1 team van (vandaag) gemiddeld (precies) 19.0 jaar oud wat elke wedstrijd uit een substantieel veranderd elftal bestaat tegen volwassen mannen. Het is volgens mij niet meer dan logisch dat er nauwelijk een lijn in zo'n team komt. Daarbij is het spel van Jong Ajax niet zijn belangrijkste taak. Het ontwikkelen van talenten is zijn belangrijkste taak en onder zijn leiding ontwikkelen de meeste talenten zich goed.

16-04-2021 22:54

JOHANisGOD +18498

"Daarbij is het spel van Jong Ajax niet zijn belangrijkste taak. Het ontwikkelen van talenten is zijn belangrijkste taak."

Door heel veel mensen, waaronder door jou, heel vaak uitgelegd hier.
Echt ongelooflijk dat mensen panisch worden bij een verlies van JA.

16-04-2021 23:15

j0rnnn +5104

Maar bij ontwikkeling hoort ook dat spelers continu groeien. Daar is dit jaar weinig sprake van.

17-04-2021 00:23

Libero +19165

Heeft ook met Covid te maken en het feit dat er nóg meer gerouleerd wordt, met spelers uit de lagere jeugdelftallen die anders geen wedstrijden spelen.
Maar ik heb wel de indruk dat vd Gaag niet de beste coach is voor Jong Ajax.

17-04-2021 10:29

Ozymandias +159568

@j0rnnn
Jij vind dat spelers als Llansana, Jurriën, Brobbey en Rensch dit seizoen zich niet goed hebben ontwikkeld? De enige grote talenten die zich niet goed ontwikkelde dit seizoen waren de grote talenten die problemen met hun fitheid hadden (Giovanni, Salah-Eddine, Quinten, Ünüvar en Hansen). De rest heeft zich goed of ten minste naar behoren ontwikkeld.

17-04-2021 15:08

jos.bt@hotmail.com +256

dat is jeugd moet je nog niet vergelijken met de andere ploegen waar zelfs 30ers spelen met zoveel meer ervaring

17-04-2021 09:24

MrPink +81934

Lekker druk bij Cambuur buiten haha.

16-04-2021 22:24

MrPink +81934

Cambuur gewoon 100-31 goals

16-04-2021 22:16

MrPink +81934

Wat een zooitje met die goals bij Roda Nac, een buitenspel en een dik over de achterlijn.

16-04-2021 22:15

ToekomstTalent +9550

Gaat lekker hoor met de jeugdopleiding. Eindhoven uit moet je met een silootje zout nemen want dat is geen misselijke ploeg en die heb je toch maar ff op 3-0 gehouden.

16-04-2021 21:59

Ozymandias +159568

Inderdaad, het gaat helemaal mis met het opleiden van talenten als Gravenberch, Jurriën, Rensch, Taylor, etc..

16-04-2021 22:18

PierreHeno +6530

De Italiaanse kranten oordeelden pijnlijk scherp over hetvtalent Gravenberch: hij toont nietvecht het verlangen wat nodig is om je op dit niveau te kunnen onderscheiden. Ryan wordt door het sportjournaille veel te vaak met paardcen al.overvde manege getild. Dat begint een weerslag op zijn spel.te krijgen. Gisteren voldeed hij in geen enkel opzicht. Dat kan want hij is nog jong maar Gravenberch is nog lang niet op Europees niveau ...daarvoor is zijn ondergrens nog veel te laag.

16-04-2021 23:34

Ozymandias +159568

Iemand die niet het verlangen heeft zich te onderscheiden is niet op achttien jarige leeftijd één van de beste spelers van de Eredivisie. Alleen Tadić heeft dit seizoen meer gespeeld dan Gravenberch. Die jongen is al een tijdje aan het einde van zijn Latijn en zodra Ajax kampioen is moeten ze hem op vakantie sturen.

16-04-2021 23:46

Knalpot +3614

En dat grillige zal altijd blijven bij jongere spelers daarom mag je er ook nooit van uitgaan dat Ajax europese top is. Natuurlijk op sommige momenten is dat voetballend zeker wel zo maar met zoveel jonkies in je selectie kun je nooit een volledig seizoen een gelijk en hoog niveau halen en zeker niet in zo'n compact seizoen als dit seizoen. Atalanta, Roma, Getafe etc zijn gewoon voetballend misschien mindere ploegen maar die hebben wel een stuk of 17/18 volwassen spelers die zo basis kunnen spelen en niet door een ondergrens heen zakken.

17-04-2021 00:06

PierreHeno +6530

De kleredivisie dient geen maatstaf te worden voor spelers die regelmatig in Ajax 1 acteren. Daar ligt de lat nu eenmaal hoger aangezien de club al jarenlang de ambitie uitdraagt structureel aan te willen bij de Europese top. Daar gelden andere maatstaven dan een paar leuke optredens op het niveau kleredivisie van PEC uit en RKC thuis.

17-04-2021 01:38

DeKenner +9311

Er zijn voldoende posities waarop we genoeg mogelijkheden hebben om eens te rouleren. Daar is die van Gravenberch er één van. Ik zou graag eens Kudus op zijn plek willen zien. Kan Gravenberch mooi een wedstrijdje uitrusten.

17-04-2021 13:35

Ozymandias +159568

Natuurlijk is de Eredivisie wel een maatstaf voor een 18 jarig talent. Sterker nog, het is de eerste maatstaf waar Gravenberch als profvoetballer aan moet voldoen. Geef de jonge jongens de tijd om naar het Champions League niveau toe te groeien. Zelfs een talent als Frenkie was daar pas na zijn twintigste verjaardag aan toe.

17-04-2021 15:10

Johan4ever +10914

1 slecht seizoen met jong Ajax zegt niks over de jeugdopleiding maar dat kan je een boer uit eindhoven niet uitleggen.

16-04-2021 22:19

PierreHeno +6530

...maar 3 seizoenen op rij wèl.

16-04-2021 23:35

Ozymandias +159568

Zelfs 10 slechte seizoenen van Jong Ajax zeggen niets over het functioneren van de jeugdopleiding. Neem de laatste drie seizoenen die volgens jouw slecht waren. In die periode zijn onder andere Lang, Dest, Jurriën, Brobbey, Gravenberch en Rensch vanuit Jong Ajax naar het eerste doorgestroomd en heeft Jong Ajax z'n enige taak (het opleiden van talenten voor het eerste) dus goed uitgevoerd.

16-04-2021 23:42

PierreHeno +6530

Het zijn nog steeds vooral talenten. Of ze ooit de top halen zullen we dus nog even moeten afwachten.

17-04-2021 01:43

Ozymandias +159568

Natuurlijk zijn het nog steeds vooral talenten. Ze zijn gemiddeld zo'n 19 jaar oud. Wat zou je anders verwachten? Het zijn in principe A1 spelers. Trouwens heeft Dest de top al gehaald (een basisplaats bij Barca).

17-04-2021 15:12

Ajaxfan16 +27431

Dit team is toch niet veel minder dan het jong ajax dat kampioen werd? Dan vraag je toch af waar het de hele tijd mis gaat.

16-04-2021 21:56

HsvHoek +2840

Nee daarom staat dit team bijna onderaan, een niveautje of 3 minder bedoel je denk ik.

16-04-2021 21:58

Oxxer +164247 moderator

Niet veel minder? Daar ben ik het niet mee eens. Dat JA was veel beter.

16-04-2021 21:59

Ajaxfan16 +27431

Kom aan toen stonden we met spelers als de Wit, Sanniez, Bijleveld en Nunnely. Die waren meer ervaren, maar hebben toch niet meer talent als sommige die hierin rondlopen?

16-04-2021 22:08

Sampaoli +39201

Kampioenswedstrijd Jong Ajax leeftijden:
18; 22; 20, 21, 21; 20, 20, 20; 19, 21, 20

Jong Ajax vs. Eindhoven, vandaag:
19; 20, 20, 19, 18; 17, 18, 20; 17, 18, 17

Ik vind dat dit wel in perspectief gezien moeten worden. 'Veel beter', 'niveautje of 3 minder'. Onzin.

16-04-2021 22:12

Oxxer +164247 moderator

Je hebt gelijk ik vergiste mij in een ander JA.

16-04-2021 22:29

Dolberg25 +8859

Eiting, Nouri en De Jong als middenvelders... Genoeg gezegd denk ik.

16-04-2021 22:05

Ajaxfan16 +27431

Dat was niet in het seizoen dat ze kampioen zijn geworden. Toen stond je met spelers als de Wit en Bijleveld op het middenveld.

16-04-2021 22:06

Ajax95Duivendrecht +24124

Klopt, de kampioenslichting was zeker niet de meest getalenteerde lichting. Sterker nog: qua aantal middelmatige opvullingspelers die Ajax 1 nooit zou gaan halen, overtreft die lichting zelfs de huidige Jong-lichting. Eigenlijk is van die jaargang alleen Mazraoui doorgebroken in Ajax 1.

Wat ik me wel kan herinneren, is dat de kampioenslichting een behoorlijk oude lichting was, met veel spelers van tussen de 19 en 21 jaar en die al heel veel minuten in Jong Ajax (de KKD) erop hadden zitten. Dat gaf wel echt de doorslag waarom die jaargang zulke goede resultaten boekte. Die waren fysiek veelal opgewassen tegen de rest van de KKD-ploegen en waren door hun ervaring al gewend aan het tempo van de KKD. Dat compenseerde het relatief mindere talent van die jaargang in feite.

In het huidige Jong Ajax voetballen er én relatief veel middelmaat-spelers, én ze zijn ook nog eens bijna allemaal piepjong (meeste zijn tussen de 17 en 19 jaar) zonder enige KKD-ervaring en fysieke ontwikkeling.

16-04-2021 22:15

Ozymandias +159568

Dit Jong Ajax is niet te vergelijken met dat Jong Ajax. Niet alleen was dat team gemiddeld zo'n twee jaar ouder maar ze waren ook als team goed op elkaar ingespeeld omdat veel van de jongens al jaren met elkaar samen speelde én er tijdens het seizoen voor Jong Ajax relatief weinig wisselingen werden toegepast. Laat het Jong Ajax van dit seizoen nog twee seizoenen in de Eerste Divisie spelen en ze worden ook kampioen.

16-04-2021 22:25

Knalpot +3614

Van dat team was elke speler gemiddeld 2 jaar verder en die hadden ook allemaal al wel minimaal een jaar seniorenvoetbal erop zitten. Voor deze lichting is het allemaal de eerste aanraking met senioren en dan zie je wat geheel logisch is dat dat verschil enorm groot is.

17-04-2021 00:09

Ajaxisart +18768

Weinig talent

16-04-2021 21:49

JCMS +2091

Talent moet zich ontwikkelen, waar heel jong Ajax voor bedoeld is. Ze hoeven geen kampioen te worden, al helemaal niet met 17-jarigen. Maar hoor graag je motivatie achter je opmerking.

16-04-2021 22:21

Spectre +2298

Offtopic

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/976237/enorme-slag-psv-in-jacht-op-ajax-financi-le-injectie-van-tientallen-miljoenen.html

16-04-2021 21:44

Oxxer +164247 moderator

Bedankt voor deze primeur.

Dit wisten wij nog niet.....

16-04-2021 21:45

Bramzel +3568

Hopelijk hebben veel mensen die het kunnen missen afgezien van compensatie voor hun seizoenkaart dat helpt Ajax ook gewoon verder. Dit soort trucjes blijven ze daar toch wel uithalen. Als je het zelf niet kan dan maar bedelen bij anderen hé.

16-04-2021 21:51

89Topo +3764

Das een halve Gravenberch, en ze kunnen er ook nkg de schulden mee aftikken

16-04-2021 22:08

TheOneAndOnly +2426

Kijk ik naar Ajax 1? Zelf een penalty missen en dan vervolgens twee goals om de oren krijgen.

16-04-2021 21:42

Sampaoli +39201

Bedroevend seizoen. VD Gaag heeft heel lang de tijd gekregen om het aan de praat te krijgen, maar het lijkt nog steeds nergens op.

16-04-2021 21:41

Ozymandias +159568

Hoe krijg je een team aan de praat als je elke wedstrijd bijna het hele team om moet gooien? Ik vind het niet meer dan logisch dat Jong Ajax dit seizoen geen goed draaiend team is geworden.

16-04-2021 21:49

Sampaoli +39201

Dan ga je toch uit van basisprincipes? Die vind ik nergens te bekennen. Het lijkt wel alsof ze geen flauw idee hebben en vooral in balbezit lijkt het nergens op. En dat vind ik met Llansana achterin, Taylor-Regeer als koppel ervoor en genoeg creativiteit in de aanval erg kwalijk.

16-04-2021 21:56

Ajax95Duivendrecht +24124

Klopt, eigenlijk is het veldspel onder Van der Gaag nog nooit goed of aantrekkelijk geweest, terwijl hij al twee jaar op rij best talentvol materiaal tot zijn beschikking heeft waar potentieel veel technisch voetbal in zit. De enorme fysieke achterstand van dit piepjonge team t.o.v. de rest van KKD, dat onderken ik ook. Maar gewoon simpele basisprincipes die bij het Ajax-spel horen, gaan nu al twee seizoenen op rij mis bij Jong Ajax en dat heeft niet veel met de leeftijd te maken.

Dat mag je Van der Gaag toch aanrekenen vind ik, dat er al zo lang geen lijn te ontdekken is in het spel van Jong Ajax. Ik hoop dat Ajax zijn positie tegen het licht houdt aan het eind van dit seizoen.

16-04-2021 22:07

Ozymandias +159568

Je zou zijn positie tegen het licht houden terwijl veel talenten zich individueel fantastisch onder hem hebben ontwikkeld de afgelopen twee seizoenen (kijk naar Lang, Gravenberch, Rensch, Brobbey en Jurriën). Volgens mij doet Vd Gaag zijn belangrijkste taak (het ontwikkelen van talenten) geweldig.

@Duif63
"En wat ik als een aantal keren gezegd heb, het ergste is nog dat er in de loop van dit seizoen geen enkele ontwikkeling zichtbaar is. Niet individueel en niet als team."

Jij zag geen ontwikkeling bij talenten als Jurriën, Brobbey, Rensch, Llansana en Regeer?

16-04-2021 22:12

Ajax95Duivendrecht +24124

@Duif63: Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik vind juist dat deze lichting aardig wat grote talenten heeft (Unuvar, Taylor, Hansen, Salah-Eddine, Q. Timber) en qua puur talent zeker niet onder doet voor de pieklichting onder Jonk met Appie/Donny etc. Met daarbij wel te vermelden dat de lichting van Appie/Donny pas allemaal rond hun 19e jaar echt doorbraken in Jong Ajax; bij dit team zijn de meesten 17 of 18 jaar.

Het belangrijkste verschil i.m.o. is dat dit team tactisch enorm slecht wordt gecoacht, waardoor het voetballende talent er maar heel sporadisch uit komt. Sinds Van der Gaag bij Jong zit, is het veldspel van Jong Ajax ruk. Mooie combinaties met driehoekjes zijn er niet, half-space-bezetting is vrijwel non-existent sinds Van der Gaag coach is. Mede daardoor wordt er enorm veel balverlies geleden, over de grond onder druk uit voetballen gebeurt niet. Jong Ajax kijk je niet meer voor je lol, iets wat je onder Keizer en Reiziger wél deed omdat de spelprincipes toen klopten en er duidelijk lijn zat in het spel.

16-04-2021 22:31

Ajax95Duivendrecht +24124

@Ozymandias: "Jij zag geen ontwikkeling bij talenten als Jurriën, Brobbey, Rensch, Llansana en Regeer?"

De razendsnelle ontwikkeling bij de genoemde spelers zie ik ook.

Ik vraag me alleen wel af: is hun reusachtige ontwikkeling volledig aan Van der Gaag toe te schrijven? Kort gezegd: heeft Van der Gaag er hoogstpersoonlijk zelf voor gezorgd dat ze in zo'n snelle tijd zo goed zijn geworden, of ligt het voornamelijk aan hun eigen talent en motivatie om zichzelf te verbeteren?

De namen die jij nu opnoemt, daar was namelijk al vóór de komst van Van der Gaag bij Jong van bekend dat dit allemaal grote talenten binnen Ajax waren (op Regeer na dan wellicht) die allemaal wel potentie hadden om Ajax 1 te halen.

16-04-2021 22:37

Ozymandias +159568

Dus het slechte veldspel is aan Vd Gaag toe te schrijven maar de goede individuele ontwikkeling van de grootste talenten (op de spelers die met blessures en andere problemen met hun fitheid te maken kregen) is dat niet? Natuurlijk ligt het ook aan de motivatie en het talent van de spelers zelf maar het ligt ook aan de begeleiding die ze krijgen. Vd Gaag werkt al twee seizoenen met een zéér jonge spelersgroep (by far de jongste spelersgroepen die Ajax het Eerste Divisie tijdperk heeft gehad) en de meeste toptalenten hebben zich onder zijn leiding goed ontwikkeld. Uiteindelijk gaat het in de jeugdopleiding daarom, de individuele ontwikkeling van de grootste talenten. Daarom vind ik ook de kritiek op Heitinga overdreven aangezien grote talenten onder diens leiding zich ook goed ontwikkelen (op een enkeling na).

"De namen die jij nu opnoemt, daar was namelijk al vóór de komst van Van der Gaag bij Jong van bekend dat dit allemaal grote talenten binnen Ajax waren (op Regeer na dan wellicht) die allemaal wel potentie hadden om Ajax 1 te halen."

Llansana heeft onder Heitinga twee seizoenen ongeveer stil gestaan in zijn ontwikkeling maar heeft zich dit seizoen geweldig ontwikkeld onder leiding van Vd Gaag. Traoré ontwikkelde zich goed onder Vd Gaag en kwam stil te staan in zijn ontwikkeling (sterker nog, hij is een stuk minder geworden) sinds hij naar het eerste is doorgeschoven.

16-04-2021 22:42

Ajax95Duivendrecht +24124

"Vd Gaag werkt al twee seizoenen met een zéér jonge spelersgroep (by far de jongste spelersgroepen die Ajax het Eerste Divisie tijdperk heeft gehad) en de meeste toptalenten hebben zich onder zijn leiding goed ontwikkeld. Uiteindelijk gaat het in de jeugdopleiding daarom, de individuele ontwikkeling van de grootste talenten."

Dat ben ik uiteraard helemaal met je eens. Maar zou de ontwikkeling van spelers niet nog een extra push vooruit kunnen krijgen, wanneer ze in Jong Ajax ook onder goede spelprincipes leren spelen? Want dat is toch wel wat ik sinds Van der Gaag bij Jong Ajax zit enorm mis: goede spelprincipes en een lijn in het veldspel. Het lijkt mij dat je daar als individu ook beter van wordt, toch?

16-04-2021 22:50

Ozymandias +159568

Ik denk dat ze die spelprincipes wel leren maar gewoon niet goed uitvoeren omdat de spelprincipes van Ajax allen verbonden zijn aan teamspel en je dat individueel niet goed uit kan voeren. Als er elke wedstrijd een ander Jong Ajax moet worden opgesteld zal er nooit enige lijn in het spel komen. Ik denk dat je dit Jong Ajax niet als een Jong Ajax maar als een A1 wat in de Eerste Divisie speelt moet zien. In het laatste seizoen van Nouri in de A1 was dat A1 gemiddeld niet jonger dan het huidige Jong Ajax.

16-04-2021 22:57

Ozymandias +159568

Het is onzin dat Jurriën, Brobbey en Rensch zich vooral bij het eerste hebben ontwikkeld en Llansana, Taylor en Regeer zijn duidelijk een stuk dichter bij het niveau van het eerste gekomen dan ze een jaar geleden waren. Taylor en Regeer zijn betere spelers geworen maar vermoeid na een zwaar seizoen. Bij veel van de jonge spelers die veel hebben gespeeld (ook in het eerste bij talenten als Antony en Gravenberch) zie je dat de tank al een tijdje leeg is.

Hansen en Ünüvar hebben bijna het hele seizoen moet hun fitheid en vorm in de knoop gezeten. Ik denk dat je hun ontwikkeling dit seizoen daardoor niet eens kan inschatten als buitenstaander.

16-04-2021 23:48

Knalpot +3614

De aanval mist power,snelheid en gogme. Tot 20 meter van de goal mogen ze lekker hun gang gaan en daarna staat er een muur en daar kunnen ze zich totaal niet tegen wapenen of hebben er de jusite wapens voor.

17-04-2021 00:13

Ajax95Duivendrecht +24124

Dat er altijd wel wat middelmatige opvulling in het team van Jong Ajax zit, is van alle jaargangen en helemaal niet bijzonder.

Helaas zit er dit seizoen wel duidelijk te veel middelmaat in Jong Ajax... Buiten Unuvar, Taylor en heel misschien Rasmussen zie ik niemand in het team dat vanavond speelt ook maar enigszins in de buurt komen van Ajax 1-niveau.

16-04-2021 21:39

Ozymandias +159568

Ik heb behoorlijk veel vertrouwen in Regeer. Hij is bijna elke wedstrijd de jongste speler op het veld maar toch valt hij op door zijn volwassen speelstijl. Hij speelt de afgelopen periode minder maar ik denk dat dit komt door vermoeidheid. Regeer is de speler van Jong Ajax die dit seizoen het meest heeft gespeeld (2.804 minuten). Bijvoorbeeld, Taylor heeft zo'n 600 minuten minder gespeeld dit seizoen. Regeer heeft nog (minstens) een seizoen met Jong Ajax in de Eerste Divisie nodig maar aangezien hij in principe een eerstejaars A-junior is lijkt me dat niet meer dan logisch.

16-04-2021 21:44

Ajax95Duivendrecht +24124

Die vergeet ik te noemen inderdaad. Scherp.

16-04-2021 22:10

Oxxer +164247 moderator

Als er 2 doorstromen is het goed. Het huidige Ajax is geen club waar men trots is dat middelmaat bij de A selectie zit. Sterker nog die worden normaal weggestuurd. Matige jeugd laten instromen bij het 1e doen ze maar lekker bij een andere club

16-04-2021 21:44

Oxxer +164247 moderator

Mee eens, Ik hoop dat die middelmaat einde seizoen vertrekt.

16-04-2021 22:01

Daanafcak +3032

We mogen hier niks van zeggen volgens de kenners..

16-04-2021 21:36

HsvHoek +2840

Ja ja jongens dit zijn de toptalenten hoor, ze schieten de hele kkd aan gort. Wat een drama weer, niet kunnen winnen van een stel semi profs. Het is al eerder gezegd maar er moet zeer stevig doorgeselecteerd worden in dit team.

16-04-2021 21:31

ToekomstTalent +9550

Kijk uit wat je zegt hier want de mods hebben er al eens aan aantal uitgegooid als je de vinger op de zere plek legt. Laten we het leuk houden.

16-04-2021 21:34

HsvHoek +2840

Ik zeg op zich niks verkeerd toch?
Kijk ik snap dat het allemaal jong is en zo maar je mag toch op z'n minst verwachten dat je ziet dat zo'n team groeit en dat je ook individueel vooruitgang ziet in de loop van het seizoen. Het gaat echter alleen maar achteruit, ook mentaal schort er iets aan want hoe ze een wedstrijd moeten winnen weten ze na bijna een heel seizoen nog steeds niet. Hier moeten aan het eind toch conclusies getrokken worden, of gaan we vrolijk verder met hetzelfde team volgend seizoen?

16-04-2021 21:39

DonQ +6008

Dit Jong Ajax is verreweg het jongste team van de laatste jaren met ook nog eens enorm veel veranderingen gedurende het seizoen.
Neemt niet weg dat het zeker beter had gemoeten, maar de paniek die ik hier lees is ook overdreven.

16-04-2021 22:03

Juichtoon +32529

Heb je niet in de gaten dat het halve 1e elftal uit spelers bestaat die ook bij Jong kunnen meedoen?

16-04-2021 22:08

Dennis129 +11883

Wat is er met Unuvar?

16-04-2021 21:29

ToekomstTalent +9550

Denk gebroken kuitbeen

16-04-2021 21:38

ToekomstTalent +9550

Als je deze ellende allemaal ziet dan vrees ik de bekerfinale. 1 komt nooit alleen en de geschiedenis herhaalt zich bij Ajax elke keer weer. Het is dat we 11 punten voorstaan met 1 maar dat zie ik ook nog eerst flink slinken. Echt ongelofelijk hoe alles tegenzit sinds die tyfus interlands.

16-04-2021 21:24

Amp +37737

Pas maar op, straks degraderen we nog...

16-04-2021 21:26

ToekomstTalent +9550

Nou wou jij zeggen dat het lekker gaat dan bijdehand?

16-04-2021 21:28

ToekomstTalent +9550

Dat hoop ik ook niet maar zondag kom ik daar op terug en dan hoop ik dat jij gelijk hebt gehad.

16-04-2021 21:37

Oxxer +164247 moderator

Wat heeft de wedstrijd van JA vs Eindhoven te maken met Ajax 1?

16-04-2021 21:28

Oxxer +164247 moderator

Niet zo paniekzaaien , een paar jongens van JA hebben regelmatig een basisplek in Ajax1. Wat had je dan gedacht dat ze allemaal de stap gingen maken.

16-04-2021 21:39

036AFCA97 +146682

Hoezo? Je vliegt Europa uit terwijl je gewoon beter was tegen AS Roma terwijl je niet in topvorm bent en Haller, Onana, Blind, Nous mist en Rensch en Steek in 1 potje. Je wint in de Eredivisie gewoon je potjes terwijl je niet in vorm bent. Dan heb je toch juist een kampioensteam? Niet zo negatief. Wordt zondag gewoon 4-0. Tannane en Bazoer beetje opfokken en niks lukt meer daar.

16-04-2021 21:30

JordanAFCA +22481

Wat een afgang zeg

16-04-2021 21:23

louis60 +11472

Zakken we nu ook af onder Jonge Lampies, Jonge Kaasdragertjes en Jong Utrecht. Wat is er mis met onze talenten?

16-04-2021 21:22

valentino88 +2546

Ihattaren halen en laten wennen in Jong Ajax lijkt me een prima idee!

16-04-2021 21:19

Picard +3615

Aangezien PSV altijd de mond vol heeft over solidariteit en vindt dat Ajax een gedeelte van het Europese verdiende geld terug moet investeren in de Eredivisie (wat Ajax allang doet overigens), zal PSV toch ook wel een aantal procentjes in de lagere clubs van de Eredivisie willen stoppen. Toch?

16-04-2021 21:19

Oxxer +164247 moderator

Ajax moet per direct stoppen met Sinterklaas spelen voor clubs die jarenlang wanbeleid voeren.

16-04-2021 21:25

Bramzel +3568

Ajax moet dat gewoon eisen (dit geld is hetzelfde als wat Ajax heeft alleen is dat door Ajax zelf verdiend) en anders gewoon stoppen met inderdaad Sinterklaas spelen.

16-04-2021 21:53

SiemDeStinkjong +640

50 mil is vergelijkbaar met de tweede ronde van de CL bereiken, dat gaan wij volgend jaar gewoon doen. Ik neem aan dat die investeerders er iets voor terug willen zien? Nothing in life is free neem ik aan

16-04-2021 20:55

Rasmussen +25823

1.5 procent dus 75.000 euro

16-04-2021 20:59

Picard +3615

Je vergeet een nulletje volgens mij. 750k

16-04-2021 21:06

XRaY +18970

Dikke hypotheek erbij op het stadion is allemaal geleend joh

16-04-2021 21:07

Alexander40 +6114

Is onvergelijkbaar. Dit is een lening. Leningen moeten worden terugbetaald. CL inkomsten is inkomen en mag je houden. Rendement van 1,5% is wat de investeerders extra krijgen. Dat is heel erg laag, ook in deze tijden van negatieve rentes.

16-04-2021 21:16

Juichtoon +32529

Ja tot 2080...

16-04-2021 21:45

Ajax95Duivendrecht +24124

Ah nee hè, dit meen je niet... Naci was juist weer zo goed in vorm aan het komen de afgelopen weken. Dit komt op een voor hem ontzettend ongunstig moment.

Hopen dat het meevalt en dat hij er niet al te lang uit is.

16-04-2021 20:51

036AFCA97 +146682

Wedden dat Ten Hag Ihattaren wel aan het voetballen zou krijgen? A la Ziyech?

16-04-2021 20:51

Redrum +96117

Ja doe het maar gewoon. Die jongen hoort sowieso meer bij Ajax dan bij psv.

16-04-2021 20:51

JordanAFCA +22481

Vooral tijdens zijn interview na Ajax-PSV toen hij zei “Ik ben hier om vooruit te voetballen” en complimenten geven over Ajax.

16-04-2021 21:00

Ajax95Duivendrecht +24124

Mee eens.

Komende zomer zou Ajax in mijn optiek Neres bij een goed bod moeten verkopen en Ihattaren ervoor terug moeten halen. Ik denk dat je er dan per saldo niet eens veel op achteruit gaat. Neres heeft het al een hele tijd niet meer en Ihattaren heeft qua technische bagage feitelijk meer in zijn mars dan Neres. Plus ik denk dat Ajax in staat is om Ihattaren mentaal weer op het juiste pad te krijgen. De speelstijl van Ajax past ook veel beter bij Ihattaren dan die van PSV. Gewoon in een Ziyech-achtige rol hangend vanaf rechts. Win-win lijkt mij! Kan voor Antony ook geen kwaad denk ik, want dan wordt die ook weer wat meer getriggerd om zijn best te doen en zich te verbeteren.

Mocht Ajax er daarnaast ook nog in slagen om die Sulemana te halen, dan ben je op links- en rechtsbuiten voor de komende jaren helemaal voorzien. Sulemana kan dan volgend jaar wennen aan het niveau en het spel van Ajax en kan in het seizoen daarna het stokje steeds meer overnemen van Tadic op linksbuiten.

16-04-2021 21:16

036AFCA97 +146682

Eens. Sulemana lijkt me echt geweldig

16-04-2021 21:23

Knalpot +3614

GVD daar gaat Naci denk voor langere tijd :(

16-04-2021 20:48

ToekomstTalent +9550

Alles loopt ineens fout bij de club onvoorstelbaar. Zouden we de titel ook nog weg kunnen geven?

16-04-2021 20:50

Redrum +96117

Nee natuurlijk niet, die titel is wel binnen hoor. We kunnen 4 keer gelijk spelen en 2 keer verliezen of 1 keer winnen en 1 keer gelijk spelen en de rest verliezen. Die titel gaat echt niet meer fout en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

16-04-2021 20:51

RayJordaan +6849

Verdomme wat triest voor Naci, zag er heel naar uit

16-04-2021 20:48

89Topo +3764

Dat is een hele nare blessure van Naci...

16-04-2021 20:47

ElSandrini +18180

beter reageren we niet meer boys op dat nieuws van PSV.... komen die kutboeren weer op AS smullen van onze reacties... laffe honden.

16-04-2021 20:47

036AFCA97 +146682

PSV trekt handen af van Ihattaren zegt Driessen. Oppikken voor 4 miljoen om lekker te zieken?

16-04-2021 20:47

Soccerskins v2 +43330

Aiaiai Ünüvar. Dat ziet er heel slecht uit.

16-04-2021 20:47

JordanAFCA +22481

Off:

De Eindhovenaren kiezen voor een constructie met meerdere investeerders in een partnerfonds, in lijn met hoe de club al grote bedrijven uit de regio bij elkaar bracht onder de naam Metropoolregio Brainport Eindhoven. Het bundelen van de krachten door meerdere steungevers gaat PSV een flinke financiële impuls opleveren. Ook wordt het stadion ingezet om extra geld te genereren.
De nieuwe plannen moeten het budget een impuls van zo'n vijftig miljoen euro geven. Dat moet in het komende halfjaar gebeuren. Een deel daarvan wordt op relatief korte termijn al geïnvesteerd in de selectie.

Gadverdamme zeg het kan dus nog erger daar

16-04-2021 20:45

Redrum +96117

Echt te bizar voor woorden gewoon die club. Zo ontzettend walgelijk. Ze worden weer van de ondergang gered terwijl ze er zelf een keiharde teringbende van gemaakt hebben.

16-04-2021 20:47

Oxxer +164247 moderator

Zij schrijven ook rode cijfers, zo een injectie hebben ze nodig anders konden ze aan het infuus. Zij gaan echt geen Aguero oid. kunnen halen. Topspelers komen niet naar de Eredivisie, die maak je.

16-04-2021 20:55

Redrum +96117

Precies, die 50 miljoen is vooral om ze te redden van de v, maar net als toen met de gemeente-deal zullen ze ook nu weer een groot deel aan spelers uitgeven. Alleen zijn dat dan wel spelers uit de eredivisie, waarmee ze dus uiteindelijk niet heel veel verder komen. Ajax gaan ze op deze manier zeker niet bijhouden. Het is meer uitstel van executie.

16-04-2021 21:10

Oxxer +164247 moderator

Die bubble moet toch een keer uit elkaar spatten.

16-04-2021 21:35

Artemio +31991

Eindhoven en metropoolregio. Zij hebben net 235.000 inwoners. Het duurt niet lang meer of Almere haalt ze in.

16-04-2021 20:53

Oxxer +164247 moderator

Almere City voorronde CL ipv FC Kapitaalinjectie?

16-04-2021 21:00

mgtow +22318

Psvau lijkt net een bouwbedrijf met al die desperate klereconstructies.

16-04-2021 21:03

ElSandrini +18180

Metropoolregio brainport Eindhoven...... toe maar hoor, hopelijk volgend jaar weer verdampt, kunnen ze nog een keer bij de gemeente aankloppen

16-04-2021 20:44

afcasven1995 +6983

Ajax en blessures, om moe van te worden.

16-04-2021 20:43

afcasven1995 +6983

PSV heel triest vies clubje, bah.

16-04-2021 20:43

Oxxer +164247 moderator

Ajax moet zich echt zorgen gaan maken als Sangare , Rosario en Baumgartl die grote transfers gaan maken naar de absolute top. Die leveren megabedragen op.

16-04-2021 20:42

Carin.C +0

nou, Schmidt, niet meer zeuren nu hè over Ajax dat ze zoveel geld hebben ..

16-04-2021 20:41

Rasmussen +25823

Nu bij VI. PSV krijgt kapitaalinjectie van ondernemers ca. 50 miljoen en neemt hypotheek van 20 miljoen op het stadion. The saga continues.

16-04-2021 20:39

Redrum +96117

Haha wow, je weet bij die schaamteloze laffe schijtclub gewoon dat ze zoiets gaan flikken. Ze hebben nog nooit iets op eigen kracht gepresteerd en zullen altijd nodig hebben om te overleven. Weer worden ze op het randje van de afgrond gered.

16-04-2021 20:40

Rasmussen +25823

Lees ff op Vi.nl staat nu artikel

16-04-2021 20:41

Kuningast +5079

Zolang ze spelers als baumgartel en sangare voor 10 miljoen per stuk halen hoeven we ons geen zorgen te maken toch?

16-04-2021 20:43

Redrum +96117

Nee ik maak me ook zeker geen zorgen om psv, maar ik ben er wel boos om dat ze op deze manier weer een paar jaar langer overleven. Ze hadden gewoon kapot moeten gaan na dit seizoen met het wanbeleid dat ze voeren. Maar zoals ze een paar jaar geleden met 50 miljoen door de gemeente gered moesten worden zijn het nu de sponsoren die ze redden van de ondergang. Helaas precies zoals velen hier al voorzien hadden.

16-04-2021 20:54

ElSandrini +18180

PSV krijgt kapitaalinjectie van 50 miljoen lees ik net.... wat hebben ze nu weer bedacht, wat een tyfusclub zeg.

16-04-2021 20:37

Filip Kostic +1660

poeh poeh, vijftig miljoen.

16-04-2021 20:39

Redrum +96117

De goorste en meest laffe club ter wereld. Nog nooit iets op eigen kracht gepresteerd.

16-04-2021 20:41

Oxxer +164247 moderator

Off topic volgens het blad VI niet de Snor & Co krijgen ze in Eindje een kapitaalinjectie van €50M.

16-04-2021 20:37

MrPink +81934

Nu bij VI. Van een of andere miljardair. Alleen zo kunnen ze in het spoor blijven, triest.

16-04-2021 20:37

Redrum +96117

Het meest trieste vind ik nog wel dat ze het presenteren als één of ander briljant plan. Die club is zo tering schaamteloos, het is gewoon niet te bevatten eigenlijk. Ik word er echt kotsmisselijk van.

16-04-2021 20:55

Oxxer +164247 moderator

Op dit soort momenten dat JA in het schakelprogramma zit mis ik een Ajax abonnement. Zo een abonnement waarbij fans alle wedstrijden inclusief jeugdwedstrijden kunnen zien. Wat boeit mij Roda vs NAC.

16-04-2021 20:26

Soccerskins v2 +43330

Ik ben dat schakelprogramma nu zo’n 10 minuten aant volgen en ik heb grotendeels Cambuur - Helmond sport en Roda - NAC gezien. De twee wedstrijden die op ESPN 2 en 3 volledig zijn te volgen....

Ik hoop dat Ajax vanaf volgend seizoen ervoor zorgt dat Jong Ajax in elk geval gewoon op YouTube is te volgen. Hier heb je helemaal niks aan.

16-04-2021 20:19

Redrum +96117

ESPN doet zijn naam als amateuristisch flutzendertje weer eer aan zo te lezen.

16-04-2021 20:21

Amp +37737

Mag natuurlijk niet van espn

16-04-2021 20:29

Oxxer +164247 moderator

Ik kijk een film, als JA scoort krijg ik een melding en zapp ik even om. De hele avond dat hoogstaand voetbal kan mijn brein niet aan.

16-04-2021 20:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.