NOS: 'Van Praag in de fout gegaan met verplichte registratie van zijn Ajax-aandelen'

door Jari Perridon 1151

Bron NOS

NOS: 'Van Praag in de fout gegaan met verplichte registratie van zijn Ajax-aandelen'

door Jari Perridon 1151

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Voorzitter van de Raad van Commissarissen, Michael van Praag, heeft verzuimd om zijn eigen Ajax-aandelen te laten registreren bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Met dit nieuws komt de NOS op vrijdagmiddag. Ruim vier maanden na de indiensttreding van Van Praag bij Ajax beschikt de toezichthouder nog altijd niet over de benodigde informatie die wettelijk binnen twee weken gemeld moet worden.

Dat Van Praag zich niet aan deze meldplicht heeft gehouden, valt hem zwaar aan te rekenen. Dit laat de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) weten. 'Je moet als bestuurder en als commissaris weten dat jij te allen tijde die melding moet doen. En als hij dat niet weet, dan is hij misschien ook niet zo geschikt voor deze functie', reageert VEB-directeur Gerben Everts.

Ajax erkent dat er melding gedaan moet worden bij de AFM. Na meerdere vragen die Van Praag kreeg van de NOS, besloot hij vrijdag alsnog melding te maken in het register. Dit laat Ajax weten in een reactie. 'Hier is sprake van een administratieve omissie van een feit dat bij de markt wel volledig bekend was. Zodra we erop gestuit zijn, is het meteen rechtgetrokken', schrijft de Amsterdamse club.

Volgens Ajax kocht de voorzitter in mei 1998 honderd aandelen bij de beursgang van de club. Hij zou daarna geen aandelen meer gekocht of verkocht hebben. Het aantal van honderd aandelen wordt ook vermeld in de officiële stukken die Ajax in november 2023 publiceerde toen Van Praag werd aangesteld.

Vergelijking met situatie Kroes

In vergelijking met Kroes, heeft Van Praag relatief weinig aandelen. Dit is voor de VEB geen reden om hier anders mee om te gaan. 'Het gaat om het principe. Dat principe heeft hij ook heel duidelijk richting Alex Kroes verwoord. Op dit niveau speel je als beursgenoteerd bedrijf in de Champions League en dan moet je gewoon aan de wet- en regelgeving voldoen', laat de VEB weten. Afgelopen week werd Kroes geschorst door de Raad van Commissarissen, waarvan Van Praag de voorzitter is. Kroes bleek vlak voor zijn aanstelling aandelen Ajax te hebben gekocht.

Zo trok het aandelenbezit van Kroes eerder deze week al de aandacht, omdat het gemeld werd in het register van de toezichthouder AFM. Precies in dat register ontbreken nu juist de aandelen van Van Praag. 'Dat zal misschien niet met opzet zijn gebeurd, maar daar gaat het hier ook niet zozeer om', stelt de VEB-directeur. 'Als je je algemeen directeur op straat zet vanwege een feitelijk administratief gebrek en in de media met veel aplomb snoeiharde taal gebruikt, terwijl je niet hebt voldaan aan eenzelfde verplichting, dan is dat verwijtbaar.'

Als het aan de VEB ligt, gaat de toezichthouder AFM de aandelenkwestie van de voorzitter onderzoeken. 'De AFM kan hier een boete voor opleggen van een half miljoen euro, maar kan die ook naar beneden bijstellen. In de praktijk gebeurt dat.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Myriad +7182

Van Praag heeft die aandelen gekocht TERWIJL hij voorzitter was. Dat is net zo goed een voorkennis zaak als wat hij Kroes verwijt.

10-04-2024 22:20

tom_de_kroon +223

Die groot aandeel houders moeten heel gauw die van Praag er uit schoppen. als die weg is keert de rust ook enigsins terug. Want de lul wil kroes eruit schoppen maar zelf heeft hij ook met die aandelen geknoeit dus van Praag pleur a.u b ook lekker op en ga maar ergends anders je zakken vullen. Het ordt langzame hand een echte teringzooi zo en hoe langer dit geouwehoer duurd hoe langer het duurd voordat we weer een goed elftal, een goede trainer, een goed technische beleid er is voor Ajax

09-04-2024 01:17

hans_van_kins +1325

De "beul" ligt nu zelf met z'n hoofd op het hakblok. Laat de bijl maar neerkomen.

06-04-2024 11:25

musicradio +3893

laten die lieden van de nos maar in de spiegel kijken ook zo'n zooitje

06-04-2024 06:18

VOETBALisOORLOG +1887

Zul je dat van Praag z'n eigen hachje WEL redt

06-04-2024 04:57

OdjePils +6333

Vakking sukkel!!!

06-04-2024 03:42

Kingoffdatoilet +17303

Keiharde tik op z'n oude vingertjes.

06-04-2024 02:26

arjen_van_lierop +199

"Als je je algemeen directeur op straat zet vanwege een feitelijk administratief gebrek..."
Is die man van de VEB wel goed geïnformeerd? Waar heeft hij het over?

05-04-2024 23:02

Sjaakvaak +26610

Nee, hij is vriendjes met Kroes en schrijft voor de Telegraaf. Vandaar dat hij waarheden verdraait.

06-04-2024 01:53

Nogmaals +796

Even een reminder: Wij hoeven ons AB-SO-LUUT geen zorgen te maken.

05-04-2024 23:01

DatKanNiet +2128

🤣🤣🤣

06-04-2024 00:59

nightgoat +31451

Nogmaals: Wij hoeven ons AB-SO-LUUT geen zorgen te maken.

06-04-2024 01:02

Robertini +40081

Dat is op zich wel humor. Natuurlijk niet totaal hetzelfde geval, hij heeft die aandelen al sinds de beursgang, maar toch vrij ironisch.

05-04-2024 22:15

Pietsnot +15019

Het ongemak druipt er van af

Hij blijkt zelf incompetent

05-04-2024 21:47

Ajax34 +4129

Het is de hoogste tijd dat het bij Ajax weer over voetbal gaat ipv aandelen.

05-04-2024 21:39

DeMeervanweleer +7590

Er kan nog meer bij: de Arena blijkt op zwaar radioactieve grond te staan, de grasmeester schijnt een praktizerend satanist te zijn, Piet Keizer was een KGB spion, Dennis Bergkamp een sm meester, en Kenneth Taylor zit bij de scientology. Moe wordt ik ervan, zo moe.....

05-04-2024 21:29

Pietsnot +15019

Piet was geen KGBer....

05-04-2024 21:48

Michiel Kapteijns +5372

Antivaxxer dan, is tegenwoordig al bijna een even groot misdrijf.

05-04-2024 22:03

OdjePils +6333

Is Dennis echt een sm meester?

06-04-2024 03:44

VOETBALisOORLOG +1887

De T komt spontaan klaar...

06-04-2024 05:00

Mikki02 +2319

Ik snap dat er nu een stok gezocht wordt, maar als je het verschil tussen deze 'overtredingen' niet ziet, ben je of bevooroordeeld of moet je even je achtergrondkennis wat bijschaven.
Zoals we vd week al konden vaststellen, dat Kroes zich niet kan neerleggen bij zijn foute handelen gaat nog een hoop extra onrust opleveren.

05-04-2024 20:43

stefanAFCA5 +2257

Buiten dat het niet te vergelijken is: je ziet de ironie niet? Loopt begin van de week nog de schoolmeester te spelen en de fouten die ook bij de RVC liggen weg te moffelen...

05-04-2024 21:52

Mikki02 +2319

ik zie de ironie wel obv gedrag maar het maakt de situatie niet beter.
Als je écht hart voor de club hebt neem je na zo'n domme actie je verantwoordelijkheid
Beetje ja, maar jullie dan gaan roepen over iets wat daadwerkelijk niets voorstelt is alleen maar ruis en beeldvorming.

Er wordt een scheve vergelijking gebruikt om de positie van de rvc te verzwakken en die van kroes bij supporters te versterken. Dit helpt Ajax alleen maar verder het moeras in.

06-04-2024 09:50

VOETBALisOORLOG +1887

Nou, de hypocrisie spat ervan af

06-04-2024 05:02

AlexLitmanen10 +14486

Gaan we nu op iedere slak zout leggen.?
Kom op man, hooguit ongelukkig dit, van vPraag. Beetje dom geweest

‘dan is hij misschien ook niet zo geschikt voor deze functie', reageert VEB-directeur Gerben Everts.
Wat is dat dan voor rancuneuze flapdrol?

05-04-2024 20:35

afcaman +2929

Nouja als jij moet het bestuur moet controleren is het wel handig als je zelf thuis bent in dit soort zaakjes.

05-04-2024 20:50

AlexLitmanen10 +14486

Dat zal wel.

Maar als je directeur wil worden en je bent Masters in bedrijfskunde dan kun je niet zo’n fouten maken terwijl je net begint

Vanpraag is hooguit ongelukkig, niet te vergelijken.

Overigens wil ik geen partij kiezen in deze discussie, we hebben alle kennis nodig om Ajax er weer bovenop te helpen

05-04-2024 20:53

Sies +4537

Op een slak zout leggen is echt afgrijselijk...

05-04-2024 21:30

AlexLitmanen10 +14486

Yep, niet doen dus

05-04-2024 22:29

niquedegraaff +5296

Zo, das nog eens karma

05-04-2024 20:34

Sjaakvaak +26610

Gerben Everts is een vriendje van Kroes die echt helemaal niet serieus te nemen is. Zelfde kerel die vorig jaar dit riep:

"Op basis van de prijzen die Mislintat namens Ajax heeft betaald voor spelers van twijfelachtige kwaliteit, ben ik ervan overtuigd dat Mislintat een oplichter is".

05-04-2024 20:27

arjen_van_lierop +199

Het is ook heel gek dat die Everts dit zegt: "Als je je algemeen directeur op straat zet vanwege een feitelijk administratief gebrek en in de media met veel aplomb snoeiharde taal gebruikt, terwijl je niet hebt voldaan aan eenzelfde verplichting, dan is dat verwijtbaar.'
Dat is gewoon een verkeerde voorstelling van zaken. AD is niet geschorst vanwege 'feitelijke administratief gebrek' en van 'eenzelfde verplichting' is geen sprake.
Hele rare uitlating.

05-04-2024 23:06

MichelBoerebach +29512

Is 'ie al geschorst? Het is geen speeltuin!

05-04-2024 20:26

Sjaakvaak +26610

Hilarisch, Kroes loopt als een invalide vis op het droge te sputteren. Blijkbaar was zijn laatste stuiptrekking om Van Praag nog even een oor aan te naaien.

Helaas Alex, met vuur tegen vuur win je de oorlog niet.

05-04-2024 20:16

MVG +16480

Dit lijkt me wel een goede eerste stap voor verzoening tussen Kroes en van Praag. Nu hebben ze in elk geval een gemene deler.

05-04-2024 20:06

Juan62 +46829

Ik vind het totaal niet vergelijkbaar.

05-04-2024 20:13

MVG +16480

Ja en nee. De manier waarop van Praag wordt weggezet door Everts van de VEB bij de NOS toont wel heel veel vergelijkingen met hoe van Praag eerder deze week Kroes wegzette.

05-04-2024 20:18

Sjaakvaak +26610

Het grote verschil is dat het vergrijp van Van Praag vele malen minder hevig is dan die van Kroes.

Tevens is Everts een maatje van Kroes, die vorig jaar ook al onevenredig hard, als buitenstaander, zijn bek opentrok over Mislintat.

05-04-2024 20:25

arjen_van_lierop +199

Van Praag had een beter inhoudelijk punt.

05-04-2024 23:10

Barra +5531

100 aandelen gekocht in 1998, dan spreek je toch meer van symboliek. Als Kroes niet daadwerkelijk iets strafbaars heeft gedaan hoeft hij van mij niet te wieberen, maar om nou te stellen dat dit vergelijkbare situaties zijn. Kroes heeft een aandelenpakket van ruim 40000 en gekocht op een bijzonder tijdstip.

05-04-2024 20:02

Hwb +1544

Bizar dat best veel mensen denken dat dit ook maar enigszins vergelijkbaar is met wat Kroes heeft gedaan.

05-04-2024 20:01

KennethVermeer69 +1899

In 1998 gedaan, nooit iets verkocht of bijgekocht

Waar hebben we het over, jezus

05-04-2024 19:54

Vluimscherp +1684

Van Praag valt niets te verwijten, hij volgde gewoon de gedragsregels van de FIFA.

05-04-2024 19:47

AlexLitmanen10 +14486

Een doordenkertje dit 👍😂

05-04-2024 20:36

DarkChild +3451

"Doorenbos, partner bij Stibbe en hoogleraar Nijmegen: "Geen sprake van koersgevoelige informatie" en "Door de rvc (Van Praag) is Kroes onterecht weggezet als dader van een strafbaar feit Dat is buitengewoon kwalijk en onzorgvuldig"


https://fd.nl/financiele-markten/1512911/paniekvoetbal-bij-ajax-na-de-zoveelste-affaire

05-04-2024 19:47

Sjaakvaak +26610

Leuk verhaal van een buitenstaander. Laat het AFM eerst oordelen. Aanstellingen van hoog directiepersoneel zijn zeker wel koersgevoelig.

05-04-2024 20:18

DarkChild +3451

als je het volledige artikel leest zie je de nuances die gemaakt worden en dat er vooral gevallen wordt over het feit dat de RvC alvast de vlucht naar voren heeft genomen en de conclusie al heeft getrokken.

05-04-2024 20:22

arjen_van_lierop +199

Dat kan zo zijn, maar feit is dat Kroes 'slechts' geschorst is, (nog) niet ontslagen.

05-04-2024 23:12

Sjaakvaak +26610

Daar is Johnny weer. Redenerend als een jochie op de middelbare school, alleen maar op de man spelend en woorden aan het verdraaien.

Wederom ben je mijn mening tégen Kroes, aan het omdraaien alsof ik een soort Van Praag fanboy ben. Je snapt er echt heel weinig van pik.

06-04-2024 01:47

arjen_van_lierop +199

Iedereen heeft zo zijn vrienden.

05-04-2024 23:11

WijZijnAjaxAmsterdam +11652

Wat een hufter deze man!

05-04-2024 19:45

musicradio +3893

laten ze die nos en die andere omroepen maar eens onderzoeken daar gaat ook zoveel mis en het word maar in de doofpot gestopt daar hoor je niemand over ze proberen ajax gewoon kapot te maken stelletje debielen

05-04-2024 19:29

Hwb +1544

Gap, de NOS is net uitgebreid onderzocht. Uitgebreid over bericht in media ook.

05-04-2024 20:00

Oempaloempa +1482

Wat een verschutting zeg.
Staat te glunderen terwijl hij Kroes er uit werkt.......
Karma

05-04-2024 19:23

fanvooraltijd +6843

Van Praag ziet wel de splinter in het oog van Kroes maar niet de Balk in zijn eigen oog !

05-04-2024 19:22

Hwb +1544

Nee, hij ziet wel de balk bij Kroes, maar niet de splinter bij hemzelf.

05-04-2024 20:01

arjen_van_lierop +199

Klein splintertje in het oog van Van Praag, dat hij bovendien nu ziet. Als er een balk is, zit die in het oog van Kroes. En die ziet dat nog niet helemaal.

05-04-2024 23:14

Jutter1 +4326

De pot verwijt de ketel dat hij zwart is, (van Praag vs Kroes) is in deze duidelijk van toepassing. Gaan ze beiden als losers de geschiedenis in, of kraait de één victorie t.o.v. de ander? Wie zal het zeggen, nu ook die bestuursraad zich in deze affaire/geschil heeft gemeld, is immers een uiterst belangrijk orgaan met veel zeggenschap, zeg maar beslissende stem, bij Ajax!

05-04-2024 19:19

Sjaakvaak +26610

Er zit een gigantisch verschil in situatie kerel.

05-04-2024 20:18

Hans Verhagen +14230

Kroes was ook nooit weggestuurd als hij ja en amen had geknikt bij alles wat van Praag hem gevraagd had. Maar het is voor mij duidelijk dat Kroes een paar mensen die het verdienen om eruit geschopt te worden eruit geschopt zou hebben. Er moet iets gebeuren en dat was nodig. Met van Praag hadden we zo meteen met Bert van Oostveen gezeten en mocht Mosman blijven aankloten.

05-04-2024 19:08

vandenhaas4 +15162

Van Praag heeft zich onmogelijk gemaakt door zijn overhaaste handelen, en met name de persoonlijke verwijten achteraf. Hij weigert ook verantwoordelijkheid te accepteren voor de niet controlerende raad.

Een hypocriete man, die het hoogste woord voert over een 'moreel kompas' bij een relatief kleine overtreding terwijl hij zelf jaren bij de corrupte Uefa onder Platini werkte. En nu blijkt ook hij een vinkje vergeten.

05-04-2024 19:02

Sjaakvaak +26610

Hahaha hypocriet? Dit is een totaal onvergelijkbare zaak. Daarbij hoeft hij geen verantwoordelijkheid te nemen voor een periode vóór (!) zijn tijd. Tevens heeft Kroes de boel voorgelogen.

En als er iemand constant persoonlijke verwijten uit, is het wel blaaskaak kroes.

05-04-2024 20:20

vandenhaas4 +15162

De aanstelling van Kroes vond plaats toen Van Praag al president commissaris was.

Of Kroes gelogen heeft weten we allebei niet.

05-04-2024 20:28

arjen_van_lierop +199

Probeer je nu een truc uit te halen? De beslissing om Kroes aan te stellen is genomen en gecommuniceerd, door anderen, toen Van Praag nog geen rol in de RvC had.

05-04-2024 23:20

Sjaakvaak +26610

Johnny Rap, kom eens met inhoudelijke reacties in plaats van kinderachtige insinuaties. Hoe zijn deze zaken volgens jou vergelijkbaar?

06-04-2024 01:44

MarcHogervorst +35303

Ja ha, als we naar de letter van de wet gaan handelen, dan maakt het natuurlijk niet uit of je 17 duizend aandelen hebt of een paar honderd. Zou van Praag zichzelf nu in de vingers gesneden hebben? Ik zou het lachen vinden. Hij kwam er veel te hard in met de kwestie Alex Kroes. Direct zeggen: Wij streven naar ontslag.

05-04-2024 19:01

arjen_van_lierop +199

Wat een misleidende voorstelling van zaken weer. Wat is dat toch? Het 'hebben' van aandelen was nooit een probleem. Het kopen op een verkeerd moment is dat wel.

05-04-2024 23:22

pafo +1136

Kroes was dom maar van Praag is nog dommer!
Van Praag neemt kroes de maat en dan………ha ha ha
wat een kluns

05-04-2024 19:00

jerryisthename +32159

Ajax Tijden, Slechte Tijden. 📺

05-04-2024 18:55

WeirdAJAX +12565

Het zijn er 100, gekocht in 1998. Maar goed, door zich zo hard op te stellen richting Kroes heeft VP zich in een heel lastig parket gemanouvreerd.

05-04-2024 18:54

MarcHogervorst +35303

Het zijn er maar honderd, is dat niet hetzelfde als, ik had voorkennis, maar heb er toch geen winst mee gemaakt? Als we dan volgens de regeltjes gaan werken, ja dan.

05-04-2024 19:02

Sjaakvaak +26610

Nee. Het niet melden is totaal niet vergelijkbaar met handelen met koersgevoelige informatie.

05-04-2024 20:20

arjen_van_lierop +199

Tja, dat is dus wel een probleem. En je kunt niet zeggen 'de koers reageerde niet, dus was de informatie niet koersgevoelig'. Je lijkt de vriendendienstexpert uit het FD wel.

05-04-2024 23:25

Jelluhafca +3502

Wel fijn hè die bestuurlijke rust onder van Praag en van Wijk..nee gaat heerlijk zo man man hoeveel lijken komen er nog uit de kast!!

05-04-2024 18:49

Epiret +4471

Het evangelie naar Lucas 6 : 41-42 : "Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog , en dan zult gij scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit."

Alleen is de vraag , wie de splinter en wie de balk in zijn oog heeft....

05-04-2024 18:46

WeirdAJAX +12565

Plot twist.

05-04-2024 18:45

arjen_van_lierop +199

Wishful thinking?

05-04-2024 23:25

sapp +642

Er is een groot verschil tussen actief handelen met voorkennis en passief in bezit hebben van aandelen…

05-04-2024 18:44

tdecler +3331

Fc Hollywood aan de Amstel

05-04-2024 18:43

ptjebel +2274

Dus de geriatrische rat heeft vergeten aandelen te melden en stelt Kroes op non-actief omdat hij vergat aandelen te melden.
Fucking hell, wie is er nou gek!
Rot op met je RVC
Haal Kroes onmiddellijk terug en RVC eruit.

05-04-2024 18:41

rvs +116

Tevens had van Praag dus ajax aandelen terwijl hij voorzitter was van de KNVB...

05-04-2024 18:39

Michiel Kapteijns +5372

Laat het even indalen: Toen Van Praag tegenover de pers de moraalridder stond uit te hangen wist hij dus al dat ie zelf ook vergeten was zijn aandelen te melden. Nog los van de hypocrisie, als Van Praag zijn demagogische neigingen nou iets beter onder controle had gehouden had ie Kroes gewoon kunnen schorsen, en had dit niet zo'n groot thema hoeven worden. Ongelofelijk! Nou geeft ie Kroes & Co een prachtig wapen in handen met die 100 niet gemelde aandeeltjes. *edit: met 'prachtig wapen' bedoel ik niet dat ik het prachtig vind. Ik vind het triest. En denk niet dat Kroes kan terugkeren. Als hij al geen kwade bedoelingen had, was het in elk geval oliedom. Hoe goed Kroes wellicht ook was geweest als AD, er is voor hem geen weg terug.

05-04-2024 18:30

DEELM +11891

Leuk dat Kroes nu ook een stok heeft gevonden, maar daar heeft hij nu weinig meer daar het in principe niks verandert aan de fout die hij zelf heeft gemaakt.

Ik had liever gezien dat Van Praag zich in een eerder stadium van een iets menselijkere kant had laten zien en Kroes had opgedragen die aandalen te verkopen.

05-04-2024 18:37

Michiel Kapteijns +5372

*edit: met 'prachtig wapen' bedoel ik niet dat ik het prachtig vind. Ik vind het triest. En denk niet dat Kroes kan terugkeren. Als hij al geen kwade bedoelingen had, was het in elk geval oliedom. Hoe goed Kroes wellicht ook was geweest als AD, er is voor hem geen weg terug.

05-04-2024 19:04

arjen_van_lierop +199

Waarom schrijf je '...wist hij dus al dat ie zelf *ook* vergeten was zijn aandelen te melden'. Wie was dat nog meer vergeten dan?
Het is ook een misvatting dat een fout(je) van Van Praag een 'prachtig wapen' in handen van Kroes zou zijn. De mogelijke vergrijpen (misdrijf?) van Kroes worden niet weggepoetst door de eventuele missers van Van Praag.

05-04-2024 23:31

Michiel Kapteijns +5372

Met ook bedoel ik dat zowel Kroes als Van Praag de fout zijn ingegaan. En als je niet snapt dat dit door Kroes zal worden aangegrepen heb je de interviews van Van Praag blijkbaar niet gezien. Ben trouwens niet de enige. De Directeur van de Vereniging van Effectenbezitters zei dit over Van Praag: "Als je je algemeen directeur op straat zet vanwege een feitelijk administratief gebrek en in de media met veel aplomb snoeiharde taal gebruikt, terwijl je niet hebt voldaan aan eenzelfde verplichting, dan is dat verwijtbaar."

06-04-2024 00:44

arjen_van_lierop +199

Jouw 'ook' had betrekking op het vergeten zijn je aandelen te melden. Daarmee suggereerde je, misleidend, dat Kroes dat ook vergeten zou zijn, terwijl zijn fout een andere, een veel ernstigere is. En Kroes kan aangrijpen wat hij wil, het doet er niet toe: je kunt niet de fouten/het foutje van een ander gebruiken om die van jezelf uit te wissen. Die laatste blijven dus gewoon staan. Die meneer van de VEB, naar verluidt met andere pet op een Kroesvriendje, maakt er een potje van, oftewel hij misleidt (of liegt): Kroes is niet 'op straat gezet' 'vanwege een feitelijk administratief gebrek' en het gebruik van 'eenzelfde verplichting' is onjuist. Er is geen sprake van 'eenzelfde verplichting' die niet nagekomen zou zijn al je de fout van Kroes met die van Van Praag vergelijkt. Appels en peren.

06-04-2024 00:55

Michiel Kapteijns +5372

Je bent vergeten de woordjes misinformatie en desinformatie te gebruiken, dan was je prachtige betoog helemaal compleet geweest.

06-04-2024 00:59

Gaza +4434

Media voer is dit. Heerlijk geil makend. Och och och.
Binnenkort op Netflix. Of wacht, dit is een twist.

05-04-2024 18:25

cabenb +1604

Kroes terug!
RvC weg!

Simpel

⭐️⭐️⭐️

05-04-2024 18:24

afct +9030

Ik maak me ab so luut geen zorgen.

05-04-2024 18:16

AjaxAdvocaat +12687

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1191473/meerderheid-bestuursraad-ajax-wil-kroes-terug-gaan-koppen-rollen-in-de-rvc.html

Is er gewoon een gigantische coup gaande?

05-04-2024 18:07

NipeB +15855

Flikker lekker op met die bestuursraad. Er is een slangenkuil. De bestuursraad met Kroes en RvC zijn een stel ordinaire straatvechters, alleen maar met zichzelf bezig. Stuur die bestuursraad alsjeblieft weg. Stel kundige mensen aan en daarna ook een andere RvC waar we helemaal nooit meer iets van horen. De club schiet hier helemaal niks mee op.

05-04-2024 18:10

AjaxAdvocaat +12687

Aan de andere kant heb ik dit gezeik liever nu dan rond augustus-november waardoor er weer een seizoen wordt weggegooid.

05-04-2024 18:10

WillyBrokamp +11117

Hmm, erg simpel dit en ook hoog in de emotie...

05-04-2024 18:14

NipeB +15855

Ja en dat mag niet? Het is toch belachelijk zoals die bestuursraad zich opstelt en Kroes en iedere RvC die we maar hebben. Heeft allemaal helemaal niks te maken met professionaliteit en geen van hen zou ooit een topfunctie in het bedrijfsleven goed uit kunnen oefenen. Domme amateurs die nog niet eens zover zijn dat ze hun ego opzij zetten voor de club. Meelijwekkend zootje en voorlopig komt het ook weer niet goed. Nieuwe AD, TD en trainer. Daar moet het over gaan. Is Kinsbergen al gebeld ? Arnesen? Veel interessanter.

05-04-2024 18:25

MVG +16480

Daar lijkt het wel een beetje op. Dit verhaal is voorlopig nog niet ten einde.
Kroes heeft mijn zege. Ik ben dat hele enge kliekje oudgedienden toch wel behoorlijk zat.
Straks zitten we weer opgescheept met Frank de Boer als trainer.
Tijd voor verandering wat mij betreft.

05-04-2024 18:12

AjaxAdvocaat +12687

In dat opzicht (vernieuwing) heeft Kroes mijn zege, aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een directeur die tegen een strafblad zit aan te kijken (of Kroes moet zich snel melden bij het AFM en smeken om een bestuurlijke boete haha)

05-04-2024 18:15

MVG +16480

Kroes heeft zich al bij het AFM gemeld om snel duidelijkheid te verschaffen mbt hoe erg de fouten zijn die hij heeft gemaakt.

05-04-2024 18:17

AjaxAdvocaat +12687

Klopt, dan is het voor Kroes juridisch gezien ook maar te hopen dat het AFM overgaat tot een bestuurlijke boete in plaats van afwachten tot het FIOD besluit om eventuele stappen te ondernemen. Zou een strafblad schelen 😁

05-04-2024 18:18

MVG +16480

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

05-04-2024 18:20

AjaxAdvocaat +12687

Tijd zal leren

05-04-2024 18:21

ptjebel +2274

Hopelijk!

05-04-2024 18:38

AFCACruijff14 +163319

De bestuursraad support Kroes.

Ik durf wel te gokken dat Kroes dit gaat overleven binnen Ajax en de hele RvC niet. Alleen Danny Blind misschien, als voetbalman.

En hoe bizar dom het van Kroes ook was, ik support hem ondanks alle shit nu.

05-04-2024 18:06

ProfessorX +19827

Ik was eerder 🤣🤣🤣

05-04-2024 18:07

AFCACruijff14 +163319

#nokroesnoparty!

05-04-2024 18:08

Jop909 +187

Gefeliciteerd man!

05-04-2024 18:19

Rockanje23 +37236

Van Oevelen misschien ook wel want die schijnt met Kroes in het 5e bij de amateurs te spelen.

05-04-2024 18:08

NipeB +15855

Echt niet. Vuile egotripper die lak heeft aan alles en nul visie. De bestuursraad kan helemaal geen directeur in dienst houden. Dat doet de RvC. Leuk als die weg zijn. Dan is er ook geen AD en verliest Ajax zijn licentie. Aan de hoogste boom in dat geval met die eikels Boekhorst en anderen. Ga lekker in het theater met Kale en Kokkie jammeren maar laat Ajax met rust. De hele club gaat kapot aan deze ordinaire machtsstrijd. In Kroes heb ik geen enkel vertrouwen. Er zijn al veel teveel incidenten geweest. Dat is gewoon geen directeur maar iemand die in de kroeg stoere praatjes verkoopt. Oprotten met zo’n vent. Het is al triest genoeg dat mensen daar niet eens doorheen prikken. Nul visie en hij heeft geen netwerk en gaat daar SEG voor gebruiken. Precies de volgende rel want hij liep al met ze rond bij Vivell. De media houdt terecht niet op. Kroes is echt volkomen ongeschikt omdat hij overal schijt aan heeft en dat precies is wat bij Ajax niet kan. Als hij ook maar iets voor de club zou voelen, zou hij zich bij zijn schorsing en ontslag neerleggen zodat de club verder kan. Zegt genoeg over hem de bestuursraad dat ze dat niet doen. Die geven geen zak om de club, allemaal zielige ego’s.

05-04-2024 18:22

ProfessorX +19827

Bestuursraad wil Kroes terug en op Danny blind na alles eruit bij de RvC

05-04-2024 18:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.