Mislintat over afgeketste transfer Álvarez: 'Door bepaalde redenen niet doorgegaan'

door Brent Tomassen 207

Bron Voetbal International

Mislintat over afgeketste transfer Álvarez: 'Door bepaalde redenen niet doorgegaan'

door Brent Tomassen 207

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat hoop er nog altijd op dat Edson Álvarez en Mohammed Kudus bij Ajax blijven. Beide Ajacieden azen naar verluidt op een vertrek uit Amsterdam, maar volgens de directeur voetbalzaken speelt er, ondanks eerdere interesse, op het moment niets concreets rondom het duo.

Lange tijd leek het erop dat de Mexicaan naar Borussia Dortmund zou verkassen, maar dit ging uiteindelijk niet door. ‘We waren er eerder deze zomer op een bepaald moment vrij zeker van dat Álvarez naar Dortmund zou vertrekken', zegt Mislintat in gesprek met de schrijvende pers, geciteerd door Voetbal International. 'Dat is door bepaalde redenen niet doorgegaan en dat heeft onze plannen en prioriteiten op de transfermarkt veranderd. Met Branco van den Boomen en Benjamin Tahirovic hadden we op het middenveld namelijk al ingespeeld op het vertrek van Florian Grillitsch en het toen waarschijnlijke afscheid van Álvarez. Die kun je zien als één-op-één vervangingen. Uiteindelijk bleef Álvarez, waardoor we op de nummer 6-positie nu nog een zeer goede optie hebben. En hij kan zoals gezegd ook centraal in de verdediging uit de voeten.' Mislintat laat vervolgens doorschemeren dat er naast Borussia Dortmund geen concrete onderhandelingen zijn geweest over Álvarez. 'Nadat Dortmund zich terugtrok voor Álvarez, is er geen enkele club meer dusdanig concreet voor hem geworden. Natuurlijk worden er gesprekken gevoerd en wordt er gebeld, maar het is op dit moment niet zo serieus als Dortmund was.’

'Spreken met zaakwaarnemers over deadlines'

Naast Álvarez staat ook Kudus in de belangstelling van buitenlandse clubs en zelf lijkt de Ghanees ook te mikken op een transfer. 'Op dit moment ligt er niets concreets op tafel. We hebben goede gesprekken met beide spelers en hun zaakwaarnemers en zijn naar elkaar zo open als mogelijk, ook met betrekking tot tijdlijnen en deadlines. Niet in de zin dat we harde data hebben afgesproken, maar het is voor ons natuurlijk wel belangrijk om vervangers te kunnen halen, voor zover dat nog niet gedaan is. En het kan uiteindelijk ook zo zijn dat onze vraagprijzen omhoog gaan op het moment dat een transfer pas later in de transfermarkt plaatsvindt. Voor ons zou het sportief gezien het beste zijn als beiden blijven, want dan blijven twee topspelers in onze selectie. Alleen is het ook goed mogelijk dat één of beiden ons zullen verlaten, ook vanwege het missen van het Champions League-geld. Maar mochten ze uiteindelijk blijven, dan zullen we op een later moment kunnen proberen hun contracten te verbeteren en te verlengen, zoals dat hier vorig jaar gedaan is met Jurriën Timber. Dat hij toen heeft bijgetekend, is een enorm compliment waard.’

Kudus trainde op het trainingskamp in Duitsland nog niet mee met de groep. Mislintat wordt gevraagd of deze afwezigheid met mogelijke transferontwikkelingen te maken heeft, maar wuift deze aanname direct weg. ‘Hij heeft een enkelblessure.’

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

trodat4030 +96424

Maar goed dat Bassey dan al vertrokken is, stel je voor, Alvarez en Bassey als 'opbouwend' duo..

28-07-2023 13:06

PetrusKeizer +10739

Ik kan wel janken (nou ja) , nie-mand wil die Mexicanen!

28-07-2023 12:19

Joko +5063

Ajax blijft gewoon zitten met deze nonvoetballer, mijn hemel een van de slechtste spelers die ik ooit gezien heb.

28-07-2023 11:08

willem1958 +8743

Ze hadden gewoon die 35 miljoen moeten pakken, dan maak je 20 miljoen winst op z'n aankoopbedrag en kan je doorbouwen.
Ik zou het jammer vinden als hij blijft, je kan met je volle verstand Alvarez niet zien als vervanger van Timber.
Timber was uitsekend aan de bal terwijl Alvarez goed kan stofzuigen, da's een heel groot verschil.
Ze bieden nu op Sutalo, da's in (bijna) alles het tegenovergestelde van Alvarez, met Sutalo of een gelijksoortige speler gaat je spel qua opbouw er meteen op vooruit en met Alvarez niet en Alvarez zal niet op de bank willen zitten.
Als er geen koper voor Kudus komt dan zou ik die nog wel graag zien voetballen bij ons, zo'n creatieve speler hebben we er geen tweede van, ik hoop dat ie dan gaat bijtekenen zoals Sven graag zou zien.

28-07-2023 09:50

RPolletje +5237

Kudus weet niet eens wat buitenspel is....kom op man.

28-07-2023 16:24

MarcHogervorst +35302

Met al die spelers die weggaan dacht ik eerst, okay, mooi, want die paste niet bij Ajax of die wou toch al weg en kunnen we nu een goede transfersom voor pakken..

Maar er komt niks voor terug..? :-(

Ik begin me zorgen te maken, en als er dan echt geen goed alternatief op de markt is, laat die twee bovengenoemden dan liever blijven dan op 31 augustus ineens toch weer weg terwijl je geen vervanger hebt

28-07-2023 08:12

Joko +5063

De eerste 100miljoen aan transferinkomsten is om het gat van -100miljoen te dichten. Zo moeilijk is het niet.

28-07-2023 11:09

deMeester +11450

Dus er komt niets bij.

Kun je volgend jaar nog meer gaan bezuinigen want met dit elftal eindig je nooit bij de eerste 3.
Maar eerlijk is eerlijk je hoeft geen Europacup bijdrage af te staan als je geen Europees voetbal haalt

28-07-2023 13:46

Aldinho_nl +1061

100 miljoen min de inkomsten uit het huidige Europese seizoen. Zal maximaal 85 miljoen tekort zijn

Buiten de inkomsten die we missen uit de CL hebben we wel 2 grote salarisposten minder. Die van Blind en Tadic.

Nu gewoon zaak om veel spelers te verkopen. Deels voor inkomsten, maar zeker ook omdat ze niet goed genoeg zijn.

Voorlopig 2 goede aankopen en Hato is doorgebroken. Laat ze maar de tijd nemen en met een paar goed doordachte aankopen te komen, ook al laat in de voorbereiding. En wie weet breken er jonge spelers door. Onze Belgische parel voorin bijvoorbeeld.

28-07-2023 13:51

Joko +5063

Wie is die parel, ben benieuwd.

28-07-2023 14:19

Joko +5063

Wesley :)

28-07-2023 15:53

MarcHogervorst +35302

Tom de Mul toch?

28-07-2023 20:03

Rentokill +4607

Alvarez is een mooie vervanger voor Timber.

28-07-2023 07:48

Psychevore +21186

Je raakt een blinde schopper die weinig kan met een bal maar moeilijk kwijt?

Joh.

28-07-2023 06:57

slowmow +1028

BvB heeft ook eens goed naar zijn statistieken gekeken en kwamen er achter dat hij elke wedstrijd geel pakt. Hadden geen zin in dat risico voor.

28-07-2023 06:21

Robertini +39111

Maar dat zijn juist de geelzwarten toch? Dus past er perfect.

28-07-2023 06:38

thelordjoshua +10641

Alvarez jaartje op RCV zou ik niet heel erg vinden naast Hato. Ook prima voor de balans, goed aanspeelbare 6 ervoor en boompie ernaast

28-07-2023 04:34

MarcHogervorst +35302

Inderdaad, helemaal als er geen goede vervangers uit de markt te vissen zijn.

28-07-2023 08:14

thelordjoshua +10641

Balans Hato Alvarez kan best prima zijn, alleen even een sterke rexhtsback dan

28-07-2023 14:59

AINIESTA +44569

Alvarez op 6 is al 4 jaar een nachtmerrie. Dat is al 4 jaar teveel. Wegwezen!

50-60 miljoen vorig jaar. Hamstra en Huntelaar hebben echt veeeel verneukt vorig jaar. Wat doet Huntelaar nog bij ons? Zou niet eens salaris moeten krijgen na al die miljoenen die verdampt zijn vorig jaar door oa hem.

28-07-2023 03:32

thelordjoshua +10641

Alvarez was met Kudus en Berghuis ons enige echte waardevolle spelers vorig jaar. Jouw mening is gebaseerd op jouw smaak en voorkeur (wat ik volkomen begrijp en je uitgangspunt snap, en ik ook liever een 6 zie zoals jij die wil zien), maar niet op het individu zelf. Je moet mensen beoordelen op wat ze zijn en voor wie ze zijn. Alvarez zou nooit een Frenkie worden, nee.

28-07-2023 04:35

Robertini +39111

Nee, je moet spelers beoordelen op wat hun invloed op het spel is, en ondanks dat hij soms individueel redelijk speelde, is zijn invloed op het spel naar mijn mening negatief.

28-07-2023 06:40

RepoocElad +9880

Ja, dat was echt een goed idee geweest, na Gravenbergh, Mazraoui, Martínez, Haller, Antony, en Tagliafico, nog een basisspeler weg doen in één zomer.
Álvarez was een van de meest constante en nuttige spelers afgelopen seizoen. Ik durf wel te stellen dat we zonder hem 4e of 5e waren geworden

28-07-2023 13:22

AINIESTA +44569

Met hem waren we al bijna 4de haha kom op man.

28-07-2023 16:24

RPolletje +5237

Ik mis Nico 😪

28-07-2023 16:31

RPolletje +5237

Is weg omdat Blind altijd moest spelen. 😡

28-07-2023 16:40

hetgroteajax +659

Heb hem één goede wedstrijd zien spelen tegen PSV of Feyenoord vorig jaar. Toen moest hij verdedigend alles opknappen. Dan zie je wel dat hij kan verdedigen. Maar opbouwend is het niet best. Nu heb je wel vd boomen er naast en die kan dat wel goed. Dus hij hoeft alleen maar die bal in te spelen op hem. Zo moeilijk kan dat niet zijn lijkt me. Aangezien we verder geen vervangers hebben laat hem maar blijven dan.

28-07-2023 01:01

thelordjoshua +10641

Haha. Heb je jouw bril op je achterhoofd zitten?

28-07-2023 04:38

RPolletje +5237

Die bal inspelen?

28-07-2023 16:32

Clubliefde34 +6094

Ik zal wel een van de weinige zijn... Alvarez met VD boomen en nog een creative 10... zitten we gebakken. Perfect in balans!!!

28-07-2023 00:24

Robertini +39111

Laten we niet nog een seizoen schijnbalans verkiezen boven voetbal.

28-07-2023 07:07

Hziyech15 +2197

Het is even afwachten. Op dit moment zijn er vrij weinig clubs die een cvm nodig hebben. Ik denk dat de carrousel gaat starten zodra Chelsea Caicedo heeft gekocht van Brighton.
Sangare bijvoorbeeld is ook nog niet verkocht.

27-07-2023 23:50

Artemio +31867

Ik vind Alvarez als CV slechter dan als middenvelder. Hij staat als CV ook vaak verkeerd en laat veel ruimte over bij 1-1 situaties.
Qua coaching/communicatie/koppen zou het wel kunnen alleen is hij toch wat aan de trage kant.

27-07-2023 23:50

Therealist2021 +2698

Het is gewoon een ordinaire schopper meer niet.

27-07-2023 23:51

RPolletje +5237

We hebben eindelijk wel een schopper.

28-07-2023 16:34

AjaxSoCal +1992

Ben ook geen fan maar hij is op het moment wel de beste RCV in de selectie. Ook nog eens onze beste kopper.

28-07-2023 00:28

Tinus +10288

Toen Chelsea 60 voor Alvarez wilde betalen waren ze behoorlijk in paniek. Als de transferperiode tegen het einde loopt vinden er nog veel verschuivingen plaats en zal er ook vast wel een Engelse club zijn die net als Chelsea destijds in paniek een smak geld neerlegt voor Alvarez. Het liefst zou je echter eerder de zekerheid hebben en over het geld beschikken voor een goeie aankoop.

27-07-2023 23:36

Therealist2021 +2698

Laten we eerlijk zijn Alvarez is misschien 20 waard echt niet meer.

27-07-2023 23:51

Balgevoel +30849

Heeft ons ook gewoon ruim €15mio gekost hè... 🥶

27-07-2023 23:54

Tinus +10288

Helemaal eens hoor, 60 ga je nooit krijgen. Maar ik vind 30 ook een smak geld. En dat verwacht ik echt wel dat Ajax gaat krijgen.

28-07-2023 07:40

AjaxSoCal +1992

Dat ze destijds nee zeiden tegen 60 miljoen is nog altijd niet te begrijpen..

28-07-2023 00:30

4-3-3 +3512

Helaas, het is te hopen dat er snel een mooie PL club langskomt die hem wel tot prioriteit maakt.
Ajax moet verder met bouwen!

27-07-2023 23:00

wijzijndebeste123 +163425

Er is helemaal niks concreet. Ik zie hem helaas helemaal niet meer vertrekken. Zeker niet op korte termijn wat nodig is zodat we onze eigen selectie kunnen versterken.

27-07-2023 23:01

4-3-3 +3512

Ik denk dat het nog een beetje te vroeg is om dat te kunnen zeggen, maar het is duidelijk dat Ajax (nog) niet platgebeld wordt met interesse voor de spelers met een vertrekwens.

27-07-2023 23:06

JohanCruijf +2959

God wat hoop ik dat hij en Klaassen weggaan.

27-07-2023 22:29

Jake the Snake +17341

Wie is in hemelsnaam de zaakwaarnemer van deze gozer. Met zijn specifieke kwaliteiten had je hem toch al lang moeten kunnen slijten aan een club die een breker zoekt? Krijg een beetje dezelfde vibes als met die treuzelde zaakwaarnemer van Tagliafico. Speler wil al lang weg, allemaal clubs willen hem, maar doorpakken ho maar. Uiteindelijk beland je bij Lyon…

27-07-2023 22:26

JohanCruijf +2959

Alvarez, bij een topclub???

27-07-2023 22:29

Balgevoel +30849

Atletico, Juventus, Inter en een hele rits Britse clubs hebben wel eens mindere spelers gekocht voor meer...

28-07-2023 00:29

Lekkerhoor +3379

Als je Edson nu niet verkoopt moet je maar hopen dat hij wil bijtekenen. Anders is hij helemaal geen drol meer waard. En na het mislopen van 2 transfers en al deze ellende binnen de club zal hij wel twee keer nadenken voor hij tekent.

27-07-2023 22:17

wijzijndebeste123 +163425

Tja is n afweging die je moet maken. Bijtekenen betekent n smak tekengeld, commissie voor zaakwaarnemer en salarisverhoging. Dat zal al gauw in de miljoenen lopen. Is dat een extra contractjaar waard als je hem nu al niet kwijtraakt voor deze prijs?

27-07-2023 22:19

Balgevoel +30849

Dan ga ik voor het Koopje van de Maand, sorry Edson. Maar dan. 25mio pakken en doorrr...

28-07-2023 00:30

Therealist2021 +2698

Hij is ook niet meer dan 20 miljoen waard gezien zijn voetbal kwaliteiten.

27-07-2023 23:52

eros +4779

Normaal ben ik geen fan van huurtransfers. Maar om Ajax een jaartje lucht te geven misschien een idee om Mazroui en Gravenberch te huren?
Dan heb je meer geld beschikbaar voor centrale verdedigers en een aanvaller.

27-07-2023 22:14

Jake the Snake +17341

Gasten verdienen iets van 9 miljoen bij Bayern. Zelfs voor huur wordt dat een lastig verhaal.

27-07-2023 22:33

Didulica87 +2304

Mazraoui ook te vaak geblesseerd daar kan je niet opbouwen

27-07-2023 23:38

eros +4779

Met Tadic is net 6 miljoen salaris vertrokken

28-07-2023 11:03

Robertini +39111

Mazraoui kan ik nog inkomen, maar waarom Gravenberch? We hebben voor 2 posities Vd Boomen, Tahirovic, Taylor, Vos en Fitz-jim.

Op het middenveld hebben we een 10 nodig, CMs genoeg.

28-07-2023 06:49

eros +4779

Dan kan Taylor naar 10, daar komt hij beter uit de verf.

28-07-2023 11:03

Robertini +39111

Dat kan hij nu ook al. Tahirovic en Vd Boomen lijken wel een klik te hebben!

28-07-2023 12:45

BakkalBijter +11626

Hoezo vinden mensen het erg als Alvarez zou blijven? Hij is misschien niet de ideale CVM of RCV voor 40 miljoen, maar op beide posities heeft hij duidelijk een meerwaarde en is hij CL niveau(in tegenstelling tot wat sommigen hier beweren). Daarnaast heeft hij een wenselijk karakter, zeker in een seizoen waar we veel nieuwe gezichten zien en weinig leiders hebben.

Wat mij betreft dus prima als hij gaat(voor 40), maar ook zeker prima als hij blijft.

27-07-2023 21:22

Ricoteb +53174

Meerdere redenen. Als ie blijft, zal ie sowieso gaan spelen. Op het middenveld moet je hem niet willen, want we proberen juist van onze houten middenveld af te komen. Als centrale verdediger is ie veel te sloom, houterig en laat ie zich te makkelijk uitspelen. Daarnaast ben ik het wel zat dat onze spelers in elk lastig duel zich als kleine kinderen gedragen, en Alvarez was daar samen met Tadic wel hoofdaanstichter van.

Daarnaast wordt een stuk minder waard. Je kan hem nu al amper verkopen, volgend jaar met een 1 jarig contract, is ie al helemaal geen drol meer waard. Wil je zijn contract verlengen, zal je een fikse tekenbonus moeten betalen net als bij Timber vorig jaar. Dus in plaats van geld voor hem krijgen, moet je nog extra geld voor hem betalen.

Hij wil zelf niet blijven. Hij wil weg, hij wilde vorig jaar al weg. Een jaartje kan je dat aardig opvangen als speler. Als ie nu nog een jaar blijft, gaat er echt wel irritatie uit komen.

Je hebt dat geld voor hem keihard nodig om je compleet armoedige selectie enigszins glans te geven. Op dit moment moet je blij zijn als je 3e wordt.

27-07-2023 21:39

BakkalBijter +11626

Ik denk dat Alvarez een hele goede RCV kan zijn in een goed draaiend elftal. Hij moet wel verbeteren in de 1 op 1. Wel mee eens dat hij alleen bij nood of tactische redenen op 6 moet worden gezet.

Hij heeft niet het karakter om zijn best niet te doen en ik ben het er ook niet mee eens dat we 3e worden met deze selectie. Er gaat nog een verdediger komen met het geld van Bassey, dus die linie zal sterker worden dan die nu is. Een 2e spits heb je ook nodig, maar buiten dat is dit een selectie waar Ten Hag met 10 punten verschil kampioen mee zou worden. Of Steijn dat kan gaan we nog zien.

27-07-2023 21:49

Ricoteb +53174

Een hele goeie cv? Welke kwaliteiten van een goeie cv heeft ie? Hij kan koppen, is best sterk, en voor een cv kan ie redelijk passen. Hij is niet snel, niet behendig, is slecht in grote ruimtes. Is heel slecht in doordekken, daar had ie op 6 ook al vaak problemen mee. Dan heeft ie nog een jong broekie voor hem met Tahirovic en eentje naast hem met Hato, en dan ook nog een slappeling als Rensch naast hem.

Hahahahaha Ten Hag wordt met 10 punten verschil kampioen met deze selectie? Alsjeblieft zeg, sommige mensen moet echt niet drinken doordeweeks. Dit is een hele matige selectie. Van je verdediging is alleen Hato goed genoeg voor een basisplaats, en hij is focking 17. Op het middenveld het je met Branco en Tahirovic een prima duo, maar dat gaat nog wel tijd nodig hebben om volledig op elkaar ingespeeld te raken. Je hebt dan nog een Berghuis die tegen Volendam uitblinkt, maar alles van niveau Twente en hoger verdwijnt. Kudus, als ie al blijft, speelt vooral zijn eigen wedstrijd. Soms geniaal, dan weer een paar wedstrijden de slechtste van het veld. Brobbey is een net niks spits, en van Bergwijn moet je maar hopen dat ie nu wel zijn vorm van de voorbereiding vasthoudt. Van de huidige selectie zouden er misschien 6 spelers basiswaardig zijn. Ten Hag is een goeie trainer, maar geen tovenaar.

27-07-2023 22:01

wijzijndebeste123 +163425

Wat zeg je nu allemaal? Alvares een hele goede RCV in n goed draaiend Ajax? Alvarez heeft juist niet de eigenschappen om bij Ajax CV te spelen. Hij is traag, totaal niet wendbaar en wordt standaard met 1 simpele kapbeweging uitgespeeld terwijl hij bij ons met n hoge lijn moet spelen en vaak grote ruimtes dient te verdedigen. Hij zou bij n Atletico goed CV kunnen spelen. Lage lijn, beuken en ballen wegkoppen. De verkoop van Alvarez deze zomer is daarnaast ook een absolute must zodat we de selectie fatsoenlijk kunnen versterken. Zijn zaakwaarnemer Fulco moet duidelijk gemaakt worden dat hij zijn cliënt werkelijk overal en nergens moet aanbieden.

27-07-2023 22:16

BakkalBijter +11626

Tahirovic en Hato hebben duidelijk het gewenste niveau maar als het bij je punt past zijn het opeens broekies die niet basiswaardig zijn? We zijn het duidelijk oneens over de kwaliteiten van Alvarez, dat is ook prima. Ga dan niet zo kinderachtig lopen doen. Serieus, hoe oud ben je nou? Verder ziet het middenveld er goed uit nh Tahirovic en Boomen voltreffers blijken. Voorin is het ook goed bezet, op een spits na. Brobbey kan er trouwens natuurlijk ook weer niks van nu die uit vorm is. Hij mist een concurrent, maar kan nog steeds een goede spits voor ons zijn die 20+ goals maakt.

27-07-2023 22:19

Ricoteb +53174

Ik zeg helemaal nergens dat Tahirovic en Hato niet basiswaardig zijn. Dat zijn ze zeker. Maar het zijn ook jonge gasten. Die gaan fouten maken, die gaan allebei een paar belabberde wedstrijden spelen komend seizoen. Dat is prima, dat hoort erbij, maar die jongens moeten in het veld wel gestuurd worden. Van den Boomen doet dat al, maar dat kan hij niet alleen. Alvarez zal die jongens ook moeten sturen als ie daar speelt. Maar voorlopig zal hij al moeite zat hebben om zelf te wennen als centrale verdediger, iets wat hem niet goed ligt.

Je kan een team niet alleen laten draaien op jonge guppies, hoe goed ze ook zijn. Dan krijg je een situatie als bij Taylor afgelopen seizoen. Getalenteerde jongen in een slecht team, gaat zelf ook steeds slechter spelen. Niemand die hem bij de hand neemt, niemand die hem helpt. Eindconclusie: Taylor wordt hier 1 van de grootste staatsvijanden en gaat duidelijk met steeds minder vertrouwen spelen.

Jij vindt het voorin goed bezet, ik vind het heel mager. Bergwijn lijkt goed in vorm, zou mooi nieuws zijn. Kudus is op en af, was afgelopen seizoen ook al zo. Brobbey is geen killer, heeft heel veel kansen nodig om te scoren, en weet niet hoe die in de 16 moet bewegen. Dan heb je alleen een matige voetballer als Daramy daarachter, en twee jonge gasten als Godts en Conceicao. Godts is talentvol en een prima back-up, maar ook nog erg jong. Conceicao heeft nog steeds 0 rendement. Het is echt allemaal erg dun hoor. En ik vind het prima dat je op jonge gasten wil vertrouwen, maar dan ga je als team ook diepe dalen door, want die jongens zijn nog niet constant. En dat gaat je wel opbreken met een Feyenoord met een toptrainer die wél doorpakken op de transfermarkt

27-07-2023 22:37

BakkalBijter +11626

Daarom zou een Sutalo een topaankoop zijn. Dan heb je 2 redelijk ervaren gasten samen met Rensch en Hato. Als hij niet lukt een andere speler met een beetje ervaring en een goede mentaliteit. Daar is Mislintat na Bassey ook naar op zoek lijkt het. Dan staat het achterin best prima qua basis wat mij betreft.

Middenveld is ook redelijk goed bezet met Tahirovic, Boomen, Berghuis en nog Taylor en Vos achter de hand(en misschien Spertsyan).

En zoals gezegd er moet een concurrent voor Brobbey bij, maar we zijn geen Man Utd om betere spelers dan Kudus of Bergwijn op de flanken te eisen. Daarnaast zijn Conceicao en Godts prima spelers om achter de hand te hebben. Sinds wanneer moeten we als Ajax daar dure opvulling hebben?

27-07-2023 23:05

Slang3 +45794

omdat je er volgend jaar nog minder voor gaat krijgen + nog een jaar Alvarez aanzien + we kunnen niet versterken nu

27-07-2023 21:52

Robertini +39111

Hoe is hij CL niveau? Met hem erbij hebben we 1 keer overwinterd.

28-07-2023 06:51

BakkalBijter +11626

Met Antony en Martinez ook.

28-07-2023 08:10

Robertini +39111

Klopt, en Antony is ook geen champions league niveau, dat moet hij nog maar bewijzen. Martinez doet het wel geweldig.

28-07-2023 08:51

BakkalBijter +11626

In jouw ogen moet je dus van het niveau Frenkie, de Ligt of Martinez zijn om CL niveau te zijn. Wat bedoel jij met CL niveau, de CL winnen?

28-07-2023 09:04

Robertini +39111

Ik bedoel goed genoeg om belangrijk te zijn in een team dat stelselmatig overwintert.

Wat bedoel jij er dan mee? Als je bedoelt spelen in de CL, tja, dat doet zerrouki komende seizoen ook...

28-07-2023 09:56

BakkalBijter +11626

Antpny was misschien wel onze beste speler in de CL-campagne waarin we 18 punten in de CL haalden. Dat hele team was goed, maar Antony heeft daar duidelijk bewezen CL niveau te zijn. Net als dat Alvarez goed genoeg om niet buiten de boot te vallen in zo’n team.

De spelers die dat op dit moment wel zouden doen zijn Wijndal/SE, Rensch en Brobbey en spelers als Tahirovic en Hato zouden wsl geen basisspeler zijn.

Rulli, Alvarez, Boomen, Berghuis, Kudus en Bergwijn(mits hij zn vorm herpakt) zijn op dit moment de enigen die langere tijd hebben laten zien op een hoger niveau mee te kunnen. De andere talenten moeten het allemaal nog laten zien naar mijn mening en zo’n Sutalo kunnen we dan ook wel gebruiken.

28-07-2023 10:07

Schip +23393

Ik begrijp wat je zegt en Alvarez was inderdaad de enige die echt zijn niveau haalde vorig jaar. Maar hij vertegenwoordigt enorm veel geld als stofzuiger en Ajax moet opnieuw gaan bouwen. Als hij blijft loopt hij straks gratis weg. Dan is er 40mj verdampt... Dat kun je je gewoon niet veroorloven.

28-07-2023 13:13

Oboema +1655

Redenen, dus toch.

27-07-2023 21:21

Mikki02 +2319

Je verwacht het niet..

27-07-2023 21:55

Spelvreugde +4607

Ik denk dat Sven en de rest van de directie het grotendeels goed doen. Ze volgen - min of meer gedwongen - een strategie die Ajax terugbrengt naar hoe het altijd hoort te zijn bij Ajax: Heel veel ruimte voor jeugd, alleen geld uitgeven voor posities waar dat echt 100% nodig is of spelers van de buiten-categorie, en een bijzonder ruime financiële buffer opbouwen/aanhouden zodat de club stevig blijft staan bij sportieve en financiële tegenvallers.

Ondanks het feit dat er altijd mindere jaren tussen zullen zitten - zoals vorig jaar en zeer waarschijnlijk ook dit seizoen en wellicht zelfs het volgende - maximaliseert deze strategie de kansen op succes en mooi Ajax-voetbal.

Dit is, naar mijn mening, goed nieuws en een geruststellende gedachte in de hectiek van de transfer window en voor de velen onder ons die om de 20 minuten de AS site aan het herladen zijn.

27-07-2023 21:15

BakkalBijter +11626

Eens en ook broodnodig na het beleid van vorig seizoen en ook de seizoenen daarvoor met een te risicovol salarishuis.

27-07-2023 21:25

020bornraised +1262

Alvarez zou als verdediger kunnen, middenveld geen plek meer voor

27-07-2023 20:54

4EVERAJAX +8372

Nou ten HAG doe je ding, koop hem en geef AJAX wat extra's

27-07-2023 20:52

Babangida83 +23867

Hoe dichter bij de deadline, hoe heter het altijd wordt. We zijn nog niet eens halverwege.

27-07-2023 20:46

Amp +37589

de man die zo giga belangrijk is en onmisbaar wordt geacht, is nog steeds niet weggekocht... blijft toch vreemd

27-07-2023 20:28

wijzijndebeste123 +163425

Deze man gaan we gewoon niet kwijtraken terwijl we t geld zo enorm hard nodig hebben en ik gruwel bij de gedachte dat hij dit seizoen onze RCV zal zijn. Zeer frustrerend allemaal.

27-07-2023 20:20

WantAmsterdam +116039

Het is pas frustrerend als je bedenkt dat we hem ooit voor 63 hadden kunnen slijten.

27-07-2023 20:46

Ajaxisart +18768

Erg dom dat je geen vaste data en deadlines afspreekt met de speler en zaakwaarnemers.Zo kan een goede speler op de laatste transferdag nog vertrekken, zonder een goede vervanger.

27-07-2023 19:52

Ajax14AMS +25205

Lijkt mij in zijn verhaal toch best duidelijk dat dat juist NIET gaat gebeuren.

27-07-2023 19:57

Babangida83 +23867

Zo'n vaste deadline is in de praktijk toch lastig en wil je met een speler als Alvarez, die Ajax al vrij veel jaar gediend heeft, ook niet te hard spelen. Het gaat om t principe.

Dan kun je het onmogelijk bij Kudus wél doen.

27-07-2023 20:48

WantAmsterdam +116039

Daar stemt geen speler in mee, en zaakwaarnemers al helemaal niet, die verdienen enorm aan late transfers.

27-07-2023 21:10

ajax2004v2 +2024

Ze hoeven er ook niet mee in te stemmen, staan gewoon onder contract. Kan zeggen voor 1 augustus bv mag je weg voor bedrag X na 2 augustus een paar miljoen erbij laatste week alleen voor 3x bedrag X plus er moet een opvolger klaar staan.

27-07-2023 21:30

WantAmsterdam +116039

Zo werkt het niet. Spelers vertegenwoordigen waarde, en aan een ongemotiveerde speler die misschien zelfs niet op komt dagen heb je als club niks.
Er zijn nauwelijks spelers waar zowel speler als club het doel hebben dat de speler zijn contract uitzit.

27-07-2023 21:33

MarkP +21560

Helaas is zijn marktwaarde fiks gedaald na het laatste seizoen, de hype is weg toen chelsea 50+ miljoen bood.

27-07-2023 19:39

Torman +1975

Als Dortmund vrijwel rond was voor 40 mil zal er niet veel waarde daling zijn toch… zeker als je kijkt naar wat een KUT seizoen wij hadden

27-07-2023 19:48

MarkP +21560

Ze hebben niet doorgepakt en waarom niet? Omdat ze het onverantwoord vonden om 30-40 miljoen te betalen voor een speler vh kaliber alvarez.

27-07-2023 20:05

Babangida83 +23867

Volgens Verweij deden de zaakwaarnemers moeilijk van Alvarez.

27-07-2023 20:41

Babangida83 +23867

Zijn marktwaarde is nooit 50 miljoen geweest. Dat bood Chelsea in een gekke deadline dag bui.

27-07-2023 20:38

MarkP +21560

Ja verweij het verhaal is dat ze een zelfde soort speler in eigen geledingen hadden.

27-07-2023 20:58

Nr.10 +111002

‘En het kan uiteindelijk ook zo zijn dat onze vraagprijzen omhoog gaan op het moment dat een transfer pas later in de transfermarkt plaatsvindt.’

Dit is natuurlijk logisch. En het is even logisch voor andere clubs om dit te doen. Waardoor het nadelig is om pas laat in het window nog je meeste inkomende transfers te moeten doen - dan betaal je dus meer.
Een nadeel dat wij blijkbaar op de koop toe nemen met onze strategie van eerst verkopen.

Verder maak ik mij totaal geen zorgen over Alvarez en Kudus, die gaan echt wel, hun zaakwaarnemers gaan daar alles aan doen.

27-07-2023 19:37

BakkalBijter +11626

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het eens ben met het beleid van Mislintat nu voert. Ik ben er helemaal niet zo zeker van dat ze allebei vertrekken en vervangers zijn er echt nog wel te vinden later in de transferperiode.

Als we nu allemaal spelers gaan halen zonder dat we het geld ervoor hebben en we halen volgend jaar om een of andere reden geen CL, dan ben je echt de lul.

Ik vind ons alleen nog niet sterk genoeg op de backs waar ik het niet met Mislintat mee eens ben en het nadeel is dat je genaaid kan worden in de laatste dagen net zoals met Antony vorig jaar. Ultimatum aan die spelers stellen dus; niet weg als je er 2 weken voor sluiten transfermarkt nog bent.

27-07-2023 21:32

Eurysaces +29513

De huid te duur verkocht ben ik bang, speler die de genoemde bedragen gewoon niet waard is. Het is ook lastig dat hij bij een club speelt die haaks op zijn kwaliteiten staat.

27-07-2023 19:32

burwatti +14212

Begint wel echt een sneu verhaal te worden voor Edson zelf, wilt graag weg 2x komt er een club die op het laatste moment de stekker eruit trekken.

27-07-2023 19:29

DS84 +1847

al die zaakwaarnemers er tussen toch?

27-07-2023 19:32

Sportvolgert +40274

Bepaalde redenen...misschien wel zaakwaarnemers die er een slaatje uit willen slaan. Wie weet.

27-07-2023 19:46

Babangida83 +23867

Ik ben even kwijt wie die tweede club was? Chelsea dat lag aan Ajax.

27-07-2023 20:43

Professor +11131

Had het liefste gezien dat Alvarez weg zou gaan en dan dat geld goed investeren in een paar zeer talentvolle spelers.
Maar nu het toch wat moeilijker gaat worden zal hij misschien wel op de rcv plaats terechtkomen. Niet het meest geweldige scenario maar nood breekt wetten.
Wel moet hij weg blijven van opstootjes de scheidsrechter en achterlijke overtredingen dan gaat zijn spel echt nog wel vooruit.

27-07-2023 19:29

Nr.10 +111002

Beetje voorbarig, denk dat zeker 50% van de transfers van deze zomer nog moeten plaatsvinden.

27-07-2023 19:39

AjaxPositivo +6954

Liever Sanchez verkopen dan Alvarez

27-07-2023 19:29

MarkP +21560

Die raak je niet aan de straatstenen kwijt in europa, een mexicaanse club had toch interesse? Niks meer v gehoord.

27-07-2023 19:40

Okocha078 +13751

Goed verhaal van Sven maar ben bang voor een zwaar seizoen. We hebben echt te veel zwakke plekken in de selectie en spelers als Alvarez en Kudus willen eigenlijk gewoon weg. Links en rechtback zijn zwak en Brobbey hoort ook geen 1e spits te zijn. Wat een puinhoop hebben ze er afgelopen zomer van gemaakt

27-07-2023 19:23

Sambavleugels +18712

Volgens de Alvarez-fans was deze gozer toch zo gewild..

Die jongen krijgt overigens heus nog wel een redelijk tot goede club. Eentje waar ie lekker achterover kan hangen en duels aan gaan. Goeie kopper ook en een heerlijke mentaliteit. Maar dat wij die 50/63M van Chelsea afgeslagen hebben is de grootste blunder van vorig jaar. Geen speler symboliseert het gebrek aan ambitie onder een deel vd supporters meer dan Alvarez. Sinds wanneer zijn wij content met een middenvelder die aan de bal matig is? Dat is juist hetgeen waar wij als club onderscheidend door waren: voetbal van achteruit, door de as, spelers met goede motoriek, inzicht, durf en techniek die je onder druk aan kan spelen zonder de angstige kaats terug. Ontzettend blij dat het tijdperk Alvarez, en in het verlengde daarvan het tijdperk Betonnen As, spoedig voorbij lijkt te zijn.

27-07-2023 19:23

twynestar +28236

je spreekt jezelf tegen in de eerste zinnen

27-07-2023 19:36

Knalpot +3607

Tja maar met pseudo verdedigers als Rensch, Blind, Bassey, Wijndal (en indirect reken ik daar Taylor, Klaassen en Berghuis ook toe) moet je toch ook wel iets of iemand hebben die in ieder geval nog zn best doet om een bal te blocken of een bal weg te koppen. We gaan het dit jaar wel zien wat dat betreft in hoeverre het plezier van een 'leuke' pot voetbal af gaat wegen tegen nederlaag zoveel omdat het achterin niet klopt.

27-07-2023 20:40

Babangida83 +23867

Het zegt al genoeg dat zijn grootste fan Ten Hag hem niet gehaald heeft nog. En die kunnen zo'n speler daar écht wel gebruiken. Maar Alvarez zou mijns inziens beter bij een verdedigende club passen, waarbij hij onderdeel is van een verdedigend blok.

27-07-2023 20:50

mido1988 +4290

Kijk als Alvarez en Kudus wel een jaar willen vlammen voor Ajax dan zie ik mogelijheden. Kudus kan op rechts en in de spits, Alvarez kan rcv. Is het ideaal? Nee, maar als ze weggaan is het ook nog niet zo makkelijk om goede vervangers te halen.

27-07-2023 19:14

WantAmsterdam +116039

H2/Sar hadden Alvarez gewoon voor 63 miljoen moeten verkopen. Dat was mogelijk het beste bood dat we ooit voor een speler hebben ontvangen. Martinez en Antony hebben we ook laat laten gaan vanwege “niet te weigerende” aanboden.

27-07-2023 19:14

Babangida83 +23867

Dat dacht ik op dat moment ook. Maar Alvarez heeft juist dit jaar de ploeg er op momenten toch echt doorheen geholpen.

27-07-2023 20:53

WantAmsterdam +116039

Ja, maar zijn we eerlijk, ondanks dat hij echt goed was, waren we zonder hem dan zoveel slechter?
We zien nu hoe hard we dat geld nodig hebben.

27-07-2023 21:09

Babangida83 +23867

Ik denk dat je gelijk hebt. Al had je daar bijvoorbeeld Regeer gezet, had t ook voordelen gehad, voetballend gezien, waardoor je niet zo vaak terughoeft en Alvarez minder vaak de held hoeft te spelen.

Sanchez vind ik ook zo'n speler. Door zijn balbehandeling en gebrek aan positionering, veroorzaakt hij al veel van de ellende helemaal zelf.

27-07-2023 22:03

WantAmsterdam +116039

Sanchez is echt een waardeloze speler, zie ik echt helemaal niks in.

27-07-2023 22:15

MarcelvTol1971 +15310

Alvarez gewoon binnenboord houden als CV. Contract opwaarderen en aanvoerder maken, is goedkoper dan een nieuwe CV halen.

27-07-2023 19:09

RFHK +12873

Alvarez als CV is echt niet veel soeps..

27-07-2023 19:12

Lavie +2270

Alvarez had vorige zomer natuurlijk altijd moeten worden verkocht voor 60 miljoen. Volgend seizoen levert Alvarez nog wel 25 miljoen op. Deze zomer moet hij minimaal 40 opbrengen. Dat is net te veel natuurlijk. Prima RCV. Complementair aan Hato.

27-07-2023 19:14

Eurysaces +29513

Positioneel te zwak, te traag en vrij hopeloos in de opbouw. In niks een goede CV voor Ajax.

27-07-2023 19:34

SAE +4167

Zijn er überhaupt nog clubs die een 6 zoeken, 40 miljoen kunnen betalen en met een atechnische speler op 6 willen spelen?

27-07-2023 19:00

DeKenner +9279

Hij zal voetballend nooit tot de wereldtop gaan behoren, maar zo atechnisch als jij hem wegzet is hij ook weer niet. Op dat vlak heeft hij zich echt wel ontwikkeld bij Ajax. Voor veel clubs is het gewoon een interessante speler, alleen meer voor de Europese subtop dan de echte wereldtop.

27-07-2023 19:15

HendrikAjax +16830

Chelsea verkoopt zo een beetje hun gehele selectie dus op een gegeven moment zullen die ook wel weer een 6 willen hebben. Die hebben geld genoeg en nog nooit een probleem gehad met atechnische middenvelders.

27-07-2023 19:24

SAE +4167

Laten we het hopen.

27-07-2023 21:19

Slang3 +45794

nope, West Ham is de enige hoop

27-07-2023 21:54

Ajaxbrl +13691

Met de informatie van nu wil ik zeker dat we die 2 behouden

27-07-2023 18:55

Web +178830

Als er geen goede RCV gehaald word heb je aan Alvarez een speler die daar redelijk goed kan spelen, niet optimaal
Maar met Hato naast hem, die kan dan het middenveld in komen
Alvarez kan veel makkelijker de bal kwijt aan onze nieuw middenvelders
Dus die moet zich alleen met organiseren en verdedigen bezig houden
En dan gaat het al veel beter, vorig jaar deed hij de vreemdste dingen door de slappe houding van de rest

27-07-2023 18:50

GiiaAfca +9070

Hij moest zelfs de spelmaker worden in sommige wedstrijden omdat er niemand initiatief toonde. dan gaat die rare dingen doen. Denk als je hem gewoon als cv gebruikt je een prima verdediger in huis hebt die zowel kan koppen, aardig opbouwen en verdedigen.

27-07-2023 19:17

Ajaxfan31183 +16391

Ja maar dat zien de meeste niet, dat hij juist alles op moest knappen terwijl de rest er een potje van maakt. Maar idd hij is op dit moment de enigste die de plek rcv redelijk tot goed in kan vullen. Was niet voor niets de vervanger van de ligt hey hahaha

27-07-2023 19:18

Babangida83 +23867

Kan ook zo zijn dat ze Sutalo niet halen, omdat ze Alvarez nog niet kwijt zijn.

27-07-2023 20:54

Dolblij +45019

Als Kudus blijft is dat goed voor Ajax. Ja, 2025 komt dan iets dichterbij, maar ik denk dat Ajax zijn kwaliteiten, ceteris paribus, broodnodig gaat hebben.

27-07-2023 18:44

Babangida83 +23867

Ajax wil druk zetten. Brobbey heeft daar moeite mee positioneel en Kudus helemaal. Zo wordt je iedere wedstrijd weggetikt. Ik zou Kudus zo snel mogelijk verkopen. Conceicao hebben we al en dan heb je Berghuis als backup.

27-07-2023 20:58

Murdoink +2058

Ze hebben gewoon beelden gezien van een moeilijk draaiende speler die geen ene bal vooruit kan spelen onder een beetje druk .

27-07-2023 18:41

MarcelvTol1971 +15310

Zwaar overdreven, heel zwaar overdreven zelfs.
Zo beroerd is ie niet.

27-07-2023 19:10

ajaxwestland09 +28932

Alvarez verkopen en zijn vriend Sanchez ook weg ermee

27-07-2023 18:40

401Middenweg401 +5989

Goed verhaal. Lekker onderbouwd ook

27-07-2023 19:14

rxbenb +1944

ik hoop dat we gewoon snel een rcv kunnen halen, ik begrijp dat de rest van de selectie miss op een later moment pas rond komt maar ik zie er niet naar uit om met aertssen de eerste wedstrijden in de ed en de voorronde europa league te spelen..

27-07-2023 18:36

jollie18 +9853

Zullen uit eindelijk nog wel weg gaan het is nog lang tot 31 augustus

27-07-2023 18:30

Barra +5529

Zou jammer zijn als Alvarez blijft, omdat je die inkomsten heel goed kan gebruiken op plekken die heel dun bezet zijn.

27-07-2023 18:28

fluwelenlinker +11692

We moeten wel zuinig zijn met Hato. Daar moeten we echt voor waken. Die jongen is 17 en de kans is groot dat een heel seizoen top zijn nog niet mogelijk is. Hij kan een sportieve of fysieke terugval krijgen dus je moet wel een LCV achter de hand hebben. Hopelijk is Kaplan stilaan fit en wedstrijdfit. Dat zou erg welkom zijn.

27-07-2023 18:24

Simpelishetmoeilijkst +25151

Dst klopt zeker, je moet twee LCV’s hebben.

27-07-2023 18:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.