Mislintat geeft prioriteit aan vervangen Timber en gaat daarna voor vervanger Tadić

door Jesse ter Haar 696

Bron Ajax TV

Mislintat geeft prioriteit aan vervangen Timber en gaat daarna voor vervanger Tadić

door Jesse ter Haar 696

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat gaat zich de komende tijd namens Ajax allereerst richten op een directe vervanger van Jurriën Timber. De oud-Ajacied trok naar Arsenal en laat een gat in de selectie achter. Hierna gaat de directeur voetbalzaken op jacht naar minstens één versterking voor de voorhoede.

'Natuurlijk moeten we eerst budget genereren om vervolgens het team te versterken', legt Mislintat uit in gesprek met Ajax TV. 'De situatie is zoals het is. We hebben geen Champions League-inkomsten. Dat is niet fijn, maar elke club en dus ook Ajax moet daarmee dealen. Normaal gezien calculeren we het in, maar vorig seizoen helpt niet mee.'

'Hoewel de situatie van Dusan in deze niet belangrijk is, omdat we geen transfersom ontvangen, is het nu tijd om de selectie te versterken met wat geld dat we nu hebben gegenereerd', verklapt de bestuurder alvast, waarna hij de Ajax-fan een geheugensteuntje biedt. 'We moeten niet vergeten dat we al proactief zijn geweest. We hebben Tahirovic van Van den Boomen gecontracteerd.'

Vervolgens gaat Mislintat op de concrete transferplannen van Ajax en daarin is hij bijzonder open. 'Het is nu tijd om na te denken over de vervanger van Timber. Dat moet de prioriteit zijn, aangezien we vorig seizoen al gering waren in rechtsbenige verdedigers. Dat betekent dat het op dit moment het onderwerp van gesprek is. We hebben kwalitatief goede spelers voor ogen. Deze ga ik niet noemen, omdat ik anders de markt beïnvloed en clubs wakker maak.'

Vervanger van Tadić

Daarbij blijft het overigens niet, want zoals Mislintat al aangaf, moet ook Dusan Tadić vervangen worden. 'We zullen ten minste één aanvallende speler proberen te halen nu Tadic ons verlaten heeft. Ook zijn we dun in de spitspositie door het vertrek van Lorenzo Lucca. Het is daarom normaal om ons eerst op deze posities te focussen. Afhankelijk van verdere verkopen zullen we vervangers halen.'

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Sentinel +8817

Wel een beetje laat eigenlijk.

17-07-2023 13:16

Hollister +12576

Vervanger Timber is totaal geen prioriteit... dat is nog steeds afscheid nemen van de gevestigde orde en geld binnen harken... dan pas kan men overgaan tot het bouwen van een nieuw team

17-07-2023 11:25

ferrari2009 +2418

Vraagje?
Waarom spelen de beide clubs om JC schaal in Rotterdam?

16-07-2023 22:26

rickyboy1444 +598

Is sinds het seizoen 17-18 in het stadion van de landskampioen, Feyenoord-Vitesse toen in de Kuip, daarna PSV-Feyenoord in het Philips Stadion en vervolgens 3x in de Arena (geen JC schaal in seizoen 20-21 omdat 19-20 nooit was afgemaakt).

17-07-2023 10:30

ferrari2009 +2418

Bedankt voor je uitleg 👍

17-07-2023 10:55

Hollister +12576

Ja absurde regel, want de bekerfinale moest en zou in de Kuip blijven... laat dan ook je bekerwinnaar het jaar erop de finale plek zijn? Dan ben je consequent

17-07-2023 11:27

ProfessorX +19827

Wees blij anders worden de wc’s gesloopt .

17-07-2023 18:07

afct +8939

Ik heb wel vertrouwen in sven lijkt me een prima vent. Of hij het gaat waarmaken bij ons is altijd maar de vraag. Je moet ook een beetje geluk hebben als td zijnde.

16-07-2023 16:37

eenAjaxfan +20314

Sven gaat op de terugweg even langs Parijs...
Schijnt een klein ventje met Amsterdamse branie rond te lopen... Zou ik een heerlijke actie vinden.😉

16-07-2023 15:43

Ajaxtrouw +6339

Het beste transfernieuws voor ons komt uit Eindhoven, vertrek van Xavi. Dat we zelf geen enkel beter nieuws hebben is heel triest!

16-07-2023 11:30

Rentokill +4607

Xavi Simons huren van PSG!
Ziyech mag ook terugkomen.

16-07-2023 11:09

vanreenen +10236

Nogmaals, de enige die voor de groep meer dan zeer waardevol kan zijn, is Hakim Ziyech. Mag van mij ook het salaris van Tadic overnemen. En kan natuurlijk ook probleemloos als rechtsbuiten spelen.

16-07-2023 11:05

Noam +4080

Ik sta nog steeds 100% achter Sven. Op lb heb je bergwijn en gotz. Lijkt me niet eens nodig om er nog eentje te halen. Rb ook goed bezet met chico en berghuis.

16-07-2023 10:27

soewares +2502

Ik wil berghuis echt nooit meer op de rechtsbuiten zien, net zoals ik klaassen nooit meer op 10 wil zien

16-07-2023 11:04

zlatan85 +371

Heel Ajax wordt afgebroken door Mislintat en zijn vriendje Hendriks!!! Het is in niks meer Ajax-beleid met hun kut-data!!! Ajax staat ergens voor!!! Niet voor dit gepruts…

16-07-2023 09:44

Ricoteb +53174

Doe normaal, elke club die zichzelf enigszins serieus neemt gebruikt data.

16-07-2023 09:47

DeBankzitter +2587

Ga je lekker? Mislintat is net een paar weekjes aan het werk en je roept dat ie heel Ajax afbreekt. Op basis van wat? Hij kreeg een selectie uit balans is, spelers die vorig jaar al besloten hebben weg te gaan. De beste man is druk bezig de selectie te gaan versterken met de beperkte financiële middelen die hij nu heeft. En jij roept dat ie Ajax afbreekt met sentimentele Telegraaf argumenten over data. Noem eens 1 goede reden waarom hij slecht bezig.

16-07-2023 14:59

TheRiviera +5476

Het is duidelijk dat we wel meer nodig hebben dan alleen een nieuwe rechtercentrale verdediger en aanvaller. Het elftal heeft een implus van kwaliteit en ervaring nodig in de vorm van.

- Rechtercentrale verdediger
- Linksback
- Centraal aanvallende middenvelder. Je kan ervoor kiezen om Bergwijn of Berghuis hier te plaatsen
- Linkervleugel aanvaller. Vooral als Steijn ervoor kiest om Bergwijn als aanvallende middenvelder te gebruiken.
- Rechtervleugel aanvaller. Conceicao heeft nog tijd nodig en ik acht Berghuis niet goed genoeg voor deze positie.
- Spits. Heel erg nodig nu dat Tadic weg is.

Om nog wat dieper erop in te gaan. Als de club een goede ervaren rechtercentrale verdediger haalt dan hoeft er centraal achterin niks meer te veranderen. Ik denk dat er met een aankoop, Bassey, Hato en Kaplan genoeg kwaliteit in huis is.

Met alleen Wijndal ( of Bassey ) linksback acht ik het wel nodig om een speler voor deze positie aan te trekken. Ajax zou er goed aan doen om mogelijk weer een Zuid-Amerikaans talent hiervoor te strikken. Ik mis de tijden van Tagliafico.

Aangezien de kans groot is dat Kudus ook vertrekt heb je absoluut wat nieuw bloed nodig voor de '10' positie. Behalve dat Bergwijn hier kan hebben we ook Klaassen en Berghuis maar beide spelers zijn 30+ en niet echt het niveau dat Ajax na streeft. De vraag is wel of zowel Berghuis en Klaassen een plek op de bank accepteren.

Op zich is een linkervleugel aanvaller niet nodig aangezien je al 3 opties daarvoor hebt in de vorm van Bergwijn, Daramy en Godts maar als Steijn ervoor kiest om Bergwijn als '10' te gebruiken dan acht ik een aankoop wel nodig.

Op de rechtervleugel hebben we Conceicao en Berghuis maar beide spelers zijn naar mijn mening niet acceptabal. De een moet nog volledig doorbreken en de ander is over zijn top vind ik. Beide spelers kunnen van waarde zijn en alsnog verrassen maar ook hier acht in een aankoop nodig.

Daarnaast valt er weinig te zeggen over de spits positie. We zien allemaal dat Brobbey niet brengt wat nodig is en het terug halen van hem blijft nog steeds 1 van de domste keuzes die Ajax maakte. We hebben een type Haller nodig hiervoor.

16-07-2023 02:59

ProfessorX +19827

Kudus is er nog steeds dus een middenveld met , Tahirovic vd Boomen Kudus is een zeer goed middenveld .

Zolang Alvarez en Sanchez er zijn is achterin ook bezet en ja moet beter gezien beide misschien gaan vertrekken , dus prioriteit ligt daar !

Spits ook een halve prioriteit , want of je het goed vindt of niet kan Klaassen daar ook spelen !

17-07-2023 18:13

Panna +5042

Kom op Mislindata.... je kunt aan de bak!

16-07-2023 01:20

Ajaxtrouw +6339

Mag toch echt hopen dat Minslukt met meer gaat komen. Alleen een nieuwe verdediger en een nieuwe aanvaller erbij? Het wordt ook het komend seizoen zo weer helemaal niks. Taylor in de basis daar gruwel je toch van….

15-07-2023 19:12

BasseyAdriaan33 +13608

Wat denk je van Wijndal en Rensch op de flanken. Om te kotsen gewoon

15-07-2023 23:35

AmsterdamsTrots +1988

Wat ben je toch een zieltje hè, met je minslukt. Hoe oud ben je knulletje, 7? Pesten ze je op de kleuterschool?

16-07-2023 20:31

Bergkam +4653

Alsjeblieft eerst die achterhoede dicht timmeren. Niet de hele wedstrijd stuk lopen op de bus en dan weer met een zondagschot tegen van het veld afstappen. Zulke ongelooflijke soepwedstrijden te vaak gezien. Altijd dat gelul over de restverdediging, die niet goed stond en het : "hier moeten we nog stappen in maken" gemekker moet verboden worden, wat mij betreft.

15-07-2023 19:03

Rock69 +8411

Tadic is nu exit. Dan heb je Daramy en Bergwijn. Er komen eerder 1 of 2 rechtsbuitenspelers bij.

15-07-2023 17:24

ajacieddieajaxziet +1204

En Godts, net bijgetekend

15-07-2023 23:20

Henkjanklaas +20611

We moeten nog zeker 6 nieuwe kanjers toevoegen om CL komend jaar veilig te stellen !

15-07-2023 16:54

Rock69 +8411

Ajax en zeker Mislintat met Steijn, willen een sterk Ajax zien. Dus komen er nog de nodige spelers bij. En vertrekken er nog een paar, is mijn vermoeden

15-07-2023 17:25

FrancescosRavioli +15188

M.b.t. vervanging voor een positie buiten het veld, zou Hans Nijland niet gepolst kunnen worden voor de AD functie? Deed het destijds heet goed bij FC Groningen.

15-07-2023 16:28

DMDTagz +3255

Die haat Ajax, heb ik begrepen.

16-07-2023 03:15

Bounce77 +2468

Wat mij opvalt is dat er de laatste jaren meestal spelers uit Zuid Amerika zijn gekomen en de meeste geruchten komen nu uit de hoek van Oost Europa. Snap dit niet goed, neem aan dat er in Zuid Amerika nog steeds dezelfde scouts rondlopen, iemand hier een verklaring voor?

15-07-2023 15:25

Stamhoofd +11531

Zuid-America mag wel op het conto van Overmars. Die had ook dealtjes met die makelaars daar. Waar o.a. Martinez en Magallan uit kwamen

15-07-2023 18:20

Bounce77 +2468

Ok, helder, bedankt

16-07-2023 11:36

Kingoffdatoilet +17137

Een spits en twee goede verdedigers. Dat is wat wij nodig hebben. Hij kijkt in iedergeval naar de juiste posities.

15-07-2023 15:22

Henkjanklaas +20611

6 of 7 kanjers zal je bedoelen anders komen we er niet

15-07-2023 16:55

Kingoffdatoilet +17137

Overdreven. De selectie is niet zo slecht als jij denkt.

16-07-2023 11:16

AmsterdamsTrots +1988

Precies. Het zou best kunnen dat je zoveel spelers nodig hebt maar pas nadat je het huidig brandhout verkocht hebt. Ik snap die mensen niet zo die maar om het kopen roepen. Selectie van 45 man is waarschijnlijk ook prima voor deze mensen.

16-07-2023 20:34

AvBfafi +1103

Zeker na het vertrek van Tadic en Timber is er wel een groot gebrek aan de combinatie van kwaliteit en leiderschap (ook al zonder het vertrek van die twee, trouwens).

Wie moet de nieuwe aanvoerder van Ajax worden? Berghuis, Van den Boomen, Rulli? Of toch de nieuwe RCV cq. een andere aankoop?

Mijn schrikbeeld: 'Davy Klaassen nieuwe aanvoerder van Ajax'.

15-07-2023 15:07

LukaLitmanen +81964

Timber heeft nooit leiderschap gehad

15-07-2023 16:56

Harm Norder +25

We moeten ons nu gaan richten op de vervanging van Timber?? En de afgelopen maanden dan. Alleen maar bezig geweest met dat kasteel voor de leiding? Er moest eerst worden verkocht. Nou dat îs gisteren gebeurd. Kunnen we vandaag toch een deal rond maken?

15-07-2023 14:56

4xEC1 +7715

Off: "die Verweij, wat een oproerkraaier is dat zeg: "sneeuwbal-effect in selectie door vertek Tadic, 3 sterkhouders willen vertrekken" 3x raden wie: Kudus, Alvarez en Klaassen, waarvan iedereen weet dat Kudus en Alvarez zeer waarschijnlijk verkocht zullen worden en allang weg wilden. En "Alvarez wil weg, dat had voorkomen kunnen worden". Wat een eikel die Verweij, pff

15-07-2023 14:28

36 +8599

Bloedhond is het

15-07-2023 17:19

Stamhoofd +11531

Het is zo doorzichtig. Snap niet dat er nog mensen zijn die hem geloven

15-07-2023 18:21

fc Barcelona_ke +19239

Sutalo als opvolger Timber aldus Verweij, maar 20 mln pfff

15-07-2023 14:04

AvBfafi +1103

Dat zou geweldig zijn!

15-07-2023 14:05

AFCA-1983 +17723

https://twitter.com/mikeverweij/status/1680185645631782916?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

Ajax wil sutalo van zagreb

15-07-2023 14:04

Opperhoofd +12568

Tahirovic zou dat gelijk basismateriaal zijn ?

15-07-2023 13:50

fc Barcelona_ke +19239

Hij kan een korte termijn gewoon basisplek te pakken.

ik denk dat ze begint met Vos/Taylor als nummer 6. Davy 10, Branco 8

15-07-2023 13:57

NoPants +7487

Zolang vos niet bijtekent hopelijk ook geen speeltijd. Zal de volgende zijn die het een jaar leuk doet en dan toch gratis vertrekt.

18-07-2023 22:54

Yaeron +6379

Asmouni, come on

15-07-2023 13:49

MarcHogervorst +35302

Eigenlijk moet in de hele verdediging een extra speler. Op alle posities was het matig of onderbezet vorig seizoen. Daar zou ik dan mijn prioriteit leggen.

15-07-2023 13:37

Stefansuarez +19013

Mbuyamba erbij om te rijpen

15-07-2023 13:44

AlexLitmanen10 +14362

Gaat naar Milan

15-07-2023 13:37

Stefansuarez +19013

Package deal maken met nordsjealland Nagalo en Nuamah.

15-07-2023 13:27

BackInBlack +14466

Goed idee

15-07-2023 13:32

fc Barcelona_ke +19239

in ruil Fitz Jim (verhuur) en Sanchez

15-07-2023 13:58

DankzijCruijff +48682

Urby komt terug als assistent bij Jong. Mooie ontwikkeling. Intelligente, rustige gozer die de club door en door kent.

15-07-2023 13:18

AlexLitmanen10 +14362

Ok, cool

Edit: Ajax-dna !!! 😉

15-07-2023 13:40

jerryisthename +31737

Mooi! Blij mee! Sympathieke jongen ook! Gun je alleen maar het beste. Ajax dus..😁 ❌❌❌

15-07-2023 14:03

OuweDibbes +11830

Ben bang dat de supporters blij worden gemaakt met een halve gare die ergens wordt gehuurd. Bij Ajax is het weer alles voor het geld..

15-07-2023 13:04

BackInBlack +14466

Ga maar ergens in een hoekje zitten huilen, depressief mannetje

Alles komt goed. Relax

Ga naar buiten, in de zon

15-07-2023 13:33

MarcHogervorst +35302

Behalve dat ik van die warmte nu helemaal niet blij word, gelijk: We zijn elkaar allemaal de put in aan het praten. Wij zijn niet zo slecht en de rest in de Eredivisie is niet zo goed als nu wordt beweerd.

15-07-2023 13:39

BackInBlack +14466

Er komen bij ons een stel grote talenten aan.
De selectie gaat worden ververst.
Er komt geld binnen.
Sven heeft veel te bewijzen.
Maurice heeft veel te bewijzen.

Ik maak me niet zo veel zorgen

15-07-2023 14:08

AINIESTA +44569

Er is gewoon 8 miljoen voor Tahirovic neergelegd hoor. Nee we moeten weer zogenaamde kanonnen halen van 20/30+ miljoen zoals afgelopen seizoen met een enorm salaris. Joepie.

15-07-2023 13:44

jerryisthename +31737

Even afwachten...het is nu 15 juli, niet 15 augustus. Komende weken gaat er heel veel gebeuren, verwacht ik. Volgende week al wellicht. Geen dank. 👍🏼

15-07-2023 14:04

ArnoAjax +1680

Volgens mij zag iedereen al lang aankomen dat Timber zou weggaan, waarom is er dan niet nu al iemand in de picture om binnen te halen??

15-07-2023 12:38

AlexLitmanen10 +14362

Wie zegt dat dat niet zo is?

15-07-2023 13:44

ArnoAjax +1680

Dat zegt die Duitser zelf

15-07-2023 15:22

jerryisthename +31737

Even afwachten...het is nu 15 juli, niet 15 augustus. Komende weken gaat er heel veel gebeuren, verwacht ik. Volgende week al wellicht. Geen dank. 👍🏼

15-07-2023 14:06

ArnoAjax +1680

Ik hoop het met je

15-07-2023 15:22

fc Barcelona_ke +19239

spertsyan geloof ik eerder nog steeds dat hij zou komen. nu niet meer

15-07-2023 12:37

4xEC1 +7715

Ik denk dat Spertsyan nog wel komt. Ajax kon gewoon niet handelen omdat Timber nu pas is verkocht, wellicht wordt er nog gewacht op het verkoop van Alvarez. Klote dat het zo moet, maar als Lenderink niet anders wil..

15-07-2023 13:02

AlexLitmanen10 +14362

Opvolger Tadic?

Is Zakharyan niet nog wat beter en goedkoper dan Spertsyan?

15-07-2023 13:45

DeMeervanweleer +7567

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax geen liggende gelden genoeg heeft voor een paar tranfers met zo'n groot eigen vermogen. Maar ik denk dat Ajax een beetje af wil van het imago van vorige zomer, dat ze graag en veel betalen. Lijkt me ook wel zo slim, Ajax kan niet mee met de gekte in de PL. Ons geduld wordt op de proef gesteld, want er moeten nog wel 4-5 spelers erbjj er van uitgaande dat er ook nog wel l 1-2 spelers vertrekken.

15-07-2023 12:33

jerryisthename +31737

Denk het ook. Scherp. 👍🏼

15-07-2023 14:06

Heldhaftig +11446

Ik hoop trouwens dat Branco van den Boomen zich ontwikkelt als de nieuwe leider van dit team, zoals hij in Frankrijk ook was. De generatie Tadic-Blind is geweest, nu is het tijd voor een nieuwe generatie. Ondanks dat dit allemaal wat chaos met zich mee brengt vind ik het best leuk om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen. Het kost weer wat tijd en moeite maar uiteindelijk komt er altijd weer iets moois.

15-07-2023 12:27

Heldhaftig +11446

https://youtu.be/Xp48izovAm0

Hier een compilatie van zijn debuut. Natuurlijk zegt dit niet veel, maar hij laat wel zien gevoel te hebben voor het tempo van het spel. Slaat een mannetje over wanneer nodig, draait open wanneer het kan. Was een prima debuut.

15-07-2023 12:33

4xEC1 +7715

Ziet er heel goed uit, hij staat bekend als een vooruitdenkende speler en dus oplosingen snel ziet, dat blijkt wel uit deze compilatie. Alhoewel hij alles nog te bewijzen heeft, is zijn speelstijl wel echt wat er ontbrak op het middenveld van Ajax.

15-07-2023 13:12

jerryisthename +31737

Thanks! 👍🏼
Hij is imo echt wel beter dan Taylor, die je gewoon lekker moet verkopen. Is gewoon niet goed genoeg gebleken. Jammer, maar helaas.
Branco is direct, heeft overzicht en een hele goede passing; tel daar zijn schot en vrije trap bij op en je hebt een potentiële topper binnengehaald! 👏🏼
Is ook langer dan ik dacht, wat niet onhandig is bij corners en heeft een sterke body, gaat sterk de duels in. Als je dan aan Taylor denkt...😅

15-07-2023 14:14

jerryisthename +31737

Klopt. Wij zijn Ajax.

15-07-2023 14:07

MichelAngelo66 +22247

Een hele goede vervanger voor Timber is een must. Dat zou achterin een hoop oplossen. Waar haal je die vandaan?

Ervaring en goed kunnen opbouwen. Goeie timing, goeie passer, fatsoenlijke kopper. Dat ontbrak ook bij Timber afgelopen jaar. Hato heeft potentie, maar is nog kwetsbaar als jonge gast en heeft een topper naast zich nodig. Dat zou de opbouw vanuit centraal zoveel verbeteren zodat daar Sanchez en Wijndal minder in betrokken hoeven te worden. Hun zwaktes. Laat die zich maar focussen op verdedigen en gedoseerd opkomen. Ze hebben hun handen vol aan zichzelf.

Voorin een goeie spits die ook uit kan wijken naar rechts. Bergwijn aanspreken op zijn verantwoordelijkheid. Aanvallend zowel als verdedigend. Het gegroepeerd (snel) druk zetten moet terug.

15-07-2023 12:27

Slang3 +45794

We hadden Mislintat vorige zomer moeten hebben. Nu kan hij helemaal niks doen

Dat er weinig budget is hoeft trouwens echt geen probleem te zijn. Davinson 5M, Martinez 7M, Tagliafico 4M.

15-07-2023 12:21

Ans B +19813

Ik denk dat niemand (inclusief Mislintat) blij is dat Ajax niet bereid is te investeren door nu al vol voor aankopen te gaan, zonder dat daar verkopen tegenover staan. Toch sta ik voorzichtig achter deze insteek, omdat ik denk dat de financiële huishouding van Ajax inderdaad te risicovol is geworden na én die vorige transferzomer én dit rampseizoen (inclusief het missen van de CL-miljoenen).

Dan heb ik het niet alléén over investeringen in transfers, maar ook over het veel te hoge salarishuis dat in de loop der jaren is ontstaan. Dat is ook het grote verschil met PSV dat wél bereid is meer risico's te nemen op de transfersmarkt. Zij hebben bovendien al eerder een prijs betaalt door de tussentijdse verkoop van Gakpo en die Engelsman (kom even niet op zijn naam). En zij hadden het geluk dat Ajax faalde, zodat ze nog steeds kans hebben op de CL.

Het is zonder meer zuur dat we nu teruggaan in beleid, maar ik begrijp het dus wel deels.
Hier komt wel bij dat ik tot nu toe veel vertrouwen heb in Mislintat en ervan overtuigd ben dat hij heel goed weet wat hij doet. Uit alles blijkt dat hij een zeer proactieve man is, die goed nadenkt over de stappen die hij zet. Dus de lijstjes met spelers per positie bestaan allang en waarschijnlijk heeft hij ook al contact gehad met diverse spelers.
Al is hij uiteraard wel afhankelijk of spelers willen komen c.q. of de clubs mee willen werken/wat ze vragen.

Ik denk óók dat het - vanwege het terugdringen van de hoge salarisposten, en het ontbreken van de CL-deelname - lastiger is om min of meer gearriveerde spelers te halen, en dat Mislintat mede daardoor vooral zal kiezen voor spelers die nog alles te bewijzen hebben, maar die wel talentvol zijn en/of goede onderliggende statistieken hebben (data!).
Betaalbaar dus en zonder extreme salariseisen (daarom viel Güler ook direct af).
Best een uitdaging en deels ook een risico (veel gebrek aan ervaring en 'zekerheid). Wellicht maakt hij één uitzondering en is hij bereid meer te betalen voor de vervanger van Timber, omdat het zo'n cruciale positie is - mede als je kijkt wie de kandidaten zijn voor de LCV-positie.

Alles bij elkaar is er tot nu toe nog lang geen man overboord en met twee versterkingen kan alweer alles anders zijn. Veel crucialer is of de nieuwe trainer zijn reputatie van overpresteerder waarmaakt en alles uit de selectie zal weten te halen.
Gebeurt dat en Ajax plaatst zich 'gewoon' weer voor de CL, dan ontstaat vanzelf weer een totaal nieuwe situatie en kun je weer vol voor proactief beleid gaan. In Mislintat I trust.

Overigens komt het in deze situatie misschien wel héél goed uit dat deze trainer (en Maduro) 'realistisch' zijn. Van mij mag resultaat dit seizoen best wel iets meer op de voorgrond staan dan in andere seizoenen. Zeg ik als absolute liefhebber, en let wel 'iets' meer. Ik wil nog steeds aanvallend voetbal zien en talenten kansen zien krijgen, maar als het gaat om cruciale punten binnenhalen, een wedstrijd 'dood' (kunnen) maken, in verschillende formaties kunnen spelen en een goed antwoord te hebben op omschakelingsvoetbal - dan een volmondig 'ja'. Op voorhand tenminste, eerst zien wat de selectie wordt en hoe het spel er uitziet.

15-07-2023 12:18

Laudrup10 +17052

Ff iets heel anders. Waarom speelt Ajax geen oefenwedstrijd vandaag? Enorm weinig oefenwedstrijden terwijl er zoveel geoefend moet worden.

15-07-2023 12:18

thepower1990 +35726

Oefenen met een ruk selectie is zinloos

15-07-2023 12:35

Dubbelvla +8409

Ben benieuwd hoe Maurice nu slaapt. Heitinga had al gezien dat Bassey en Sanchez niets in dit elftal te zoeken hebben, maar Heitinga is weg en er zijn geen nieuwe alternatieven gekomen.

Maurice zal toch ook naar Sven stappen en zeggen: moet ik het nu werkelijk weer met Klaassen, Sanchez en Bassey gaan proberen? Waarop het antwoord nu toch ja lijkt te zijn.

15-07-2023 12:06

fc Barcelona_ke +19239

Toen Maurice de contract bij Ajax tekent, had Mislintat duidelijk geven dat hij met waardeloze spelers moeten werken!

15-07-2023 12:08

Dubbelvla +8409

Vraag me af wat de afspraken zijn geweest. Het ‘nieuwe project’ zal toen ook wel bekend zijn geweest, anders haal je een trainer onder valse voorwendselen binnen.

15-07-2023 12:24

OuweDibbes +11830

Ik begrijp nu juist de keuze van Maurice.. Met een matige selectie het maximale eruit halen.

15-07-2023 13:06

Mikki02 +2319

Lekker overperformen

15-07-2023 13:40

Pjait +382

Ik hoop dat hij prioriteit geeft aan vervanging voor zichzelf

15-07-2023 11:56

NipeB +15790

😂 ja want iemand die er net zit heeft het allemaal gedaan. Alleen maar een korte termijn geheugen zo te lezen.

15-07-2023 12:02

Pjait +382

Klopt, maar kijk eens wat hij tot nu toe heeft gedaan. Of mag je hem daar niet op beoordeleb

15-07-2023 12:42

NipeB +15790

Tuurlijk. Hij heeft een trainers staf aangesteld, scouting/talentstaf uitgebreid en 2 spelers gehaald. Een talent en een transfervrije speler. Timber verkocht en nu Tadic overeenkomst. Alvarez gesprekken lopen en Kudus hopelijk ook. En hij lekt helemaal niks. Ik heb er een prima indruk van. Er is weinig geld en daar gaat hij prima mee om. In de eredivisie komen geen toppers spelen en Ajax moet zich zelfs voor de EL kwalificeren dus je bent onaantrekkelijk voor heel veel spelers. Mislintat scout onbekende spelers en talenten. Perfect voor deze tijd. Toppers scouten kan iedereen. Bergwijn waar Overmars zo achteraan zat, is tot nu toe ook totaal geen succes. Duur en niet presteren.

15-07-2023 13:37

Pjait +382

Hij heeft de beste (mening) statisch gezien de belangrijkste (feitelijk) en publiekslieveling van de afgelopen 5 jaar, zomaar voor nop de deur uit laten gaan.

16-07-2023 23:57

NipeB +15790

Dat ligt wel iets genuanceerder en daar speelt Tadic, zijn zaakwaarnemer en de rest van de spelersgroep ook een rol in. Veel te makkelijk om naar Mislintat te kijken. Tadic was de groep wel kwijt na zijn kritiek op zijn medespelers vorig seizoen. Dan kun je al geen aanvoerder meer zijn. Denk dat er aardig wat mankeerde in de spelersgroep, ook rond Tadic die zijn gezag kwijt was.

17-07-2023 00:06

Georginho14 +1294

Mensen die zeuren om links rechts back newsflash die komen niet. Spits word gehuurd cv gehaald en alleen als Kudus vertrekt komt er een vervanger dat zal het hem worden.

15-07-2023 11:51

BasseyAdriaan33 +13608

Dat wordt weer een seizoen lang smullen geblazen. Wat een graf selectie is dit zeg, ongelofelijk

15-07-2023 12:16

Slang3 +45794

Die komen alleen als de huidige opties vertrekken

15-07-2023 12:21

Georginho14 +1294

Ja en kan alleen naar grote clubs die niet op hen zitten te wachten.

15-07-2023 12:24

fc Barcelona_ke +19239

Tadic is ontevreden over aankoopbeleid. ik denk dat Ajax mikt op een talentvolle spelers, die kost salaris goedkoop en niet duur dan 10 mln!

Tadic wil bijv. iemand die meteen in de basis kan spelen

15-07-2023 11:32

Heldhaftig +11446

Ik denk dat je gelijk hebt, en ik sta in deze discussie aan de kant van het bestuur. Dit moeten we oplossen op onze eigen manier, niet door tijdelijk gaten te dichten met peperdure aankopen.

15-07-2023 12:29

S_020 +4104

Er zijn teveel gaten te dichten vrees ik. Back posities hoor je ze er niet eens meer over.

15-07-2023 11:25

fc Barcelona_ke +19239

ze gaat de posities versterken als echt nodig is. zolang Rensch en Sanchez nog in Amsterdam blijft, moeten we daarmee accepteren!

15-07-2023 11:47

BasseyAdriaan33 +13608

Ergste is nog dat supporters zelf gaan roepen dat de backs posities aardig bezet zijn en niks nodig is😂😂😂

15-07-2023 11:48

fc Barcelona_ke +19239

ik snap je punt, maar ik geloof wel dat Mislintat bezig ben met Sanzhez andere club verslijten dan kan hij nieuwe back halen. het geldt dezelfde voor Bassey

15-07-2023 11:58

Slang3 +45794

Je kan moeilijk 3 rechts backs met een basis waardig salaris in de selectie hebben. Zo lang Sanchez niet weg is kan je niks doen

15-07-2023 12:22

fc Barcelona_ke +19239

Ik las dat iedereen hopen op mavro, maar die kost 25 mln. Dus vergeet maar

15-07-2023 11:03

Kingoffdatoilet +17137

Aangezien we 40 voor Timber krijgen kan het gewoon

15-07-2023 11:38

fc Barcelona_ke +19239

als dat kon, had Tadic gebleven joh.

dat is dus niet. Ajax heeft ook meerdere posities nodig. ik denk Mislintat max 20 mln mag geven. ze willen vervanger Timber en de spits halen.. rest van de transferbedrag gaat in de salaris/CL schade vergoeding

15-07-2023 11:45

NipeB +15790

Met die 40 speel je net quitte en heb je nog niet eens geld om te investeren. We hebben geen CL gehaald dus begonnen met een verlies van -40/-50.

15-07-2023 12:03

Ferd +38431

Je kent het verschil tussen bruto en netto niet hè? En je vergeet voor het gemak even de commissies en het tekengeld

15-07-2023 12:13

Kingoffdatoilet +17137

Tadic moet eigenlijk wel weg om ruimte in de salarishuishouding te creëren. Ben wel benieuwd wat het effect is op de salarishuishouding is als Tadic, Timber en Alvarez vertrekken.

15-07-2023 15:34

Kingoffdatoilet +17137

@Fred: Dan blijft er nog zat over hoor.

15-07-2023 15:37

rafaelvandekaart +1760

Hoe kom je erbij dat die 25m kost. Hij kostte vorig 3m en heeft slechts 2 jaar contract. Die haal je voor 10 plus bonussen wel op

15-07-2023 11:46

meerschehelden +2302

We hebben pas echt een probleem als we komend jaar geen CL spelen. Dan is onze financiele voorsprong helemaal verdwenen. Dus belangrijk om nu te investeren!

15-07-2023 10:54

NoPants +7487

En stel dat je nu investeert maar toch geen cl haalt, dan ben je af.

15-07-2023 11:33

Steeph +3867

Stel dat je ergens in de subtop eindigt omdat er nu gewoon totaal geen talent meer op het veld staat. Dan ben je pas af.

15-07-2023 11:40

NoPants +7487

In beide gevallen heb je sportief hetzelfde rsultaat. In het ene geval heb je financieel een groot risico genomen en in de ander niet.

De hoeveelheid mensen hier die denken dat meer aankopen gelijk staat aan meer succes is erg hoog. Helaas. Afgelopen seizoen 10 aankopen en het slechtste ajax in jaren. Wat is eigenlijk het laatste succesvolle seizoen geweest dat we een team bij elkaar gekocht hadden? Is dat ooit al gebeurd? Waarom denk je dat we nu op die manier wel succesvol zouden zijn?

Een sterke rechtsback, rechtsbuiten, en rcv erbij en er staan een heel ander team.

15-07-2023 13:04

meerschehelden +2302

Onana, Blind, Nico, Ziyech, Tadic, Neres, Allemaal aankopen.

15-07-2023 16:37

DMDTagz +3255

97/98, toen was de halve selectie nieuw en zijn we bizar dominant geweest, alleen Europees pech gehad

16-07-2023 03:59

NoPants +7487

Dat zijn 6 aankopen di in 3 verschillende transferperiodes gekocht zijn.

16-07-2023 10:46

Dennisthebeast +3556

Nieuw seizoen… Nieuwe kansen en met een uitgebalanceerd elftal en bijgevoegd nummer uit de speakers knallend kampioen worden….Why Not😉https://youtu.be/K5pfjWBjYU8

15-07-2023 10:54

DMDTagz +3255

Jezus, wat een verkrachting van dat liedje 🤮

16-07-2023 04:01

Thaschja +10242

Ajax wou Bayern achterna zo was te lezen een tijdje terug 1 seizoen een dikke onvoldoende en zie wat er nu van komt Hoogmoed komt je duur te staan.

15-07-2023 10:49

YRGI +32921

100 mln uitgegeven aan enkel matige voetballers. Dan krijg je dit.

15-07-2023 11:22

Thaschja +10242

Die er voor verantwoordelijke zijn die zijn er nog. Normaal in bedrijfsleven ga je er uit.

15-07-2023 11:40

Steeph +3867

650 miljoen ontvangen de afgelopen jaren. Geld dat zomaar is verdwenen kennelijk.

15-07-2023 11:41

YRGI +32921

Alleen Huntelaar toch? Of bedoel je de RvC?

15-07-2023 11:47

Thaschja +10242

Huntelaar zit er nog en wat van RVC.Hamstra en Vd Sar zijn weg .

15-07-2023 12:07

Talentje020 +19880

Hamstra is weg, Van Der Sar is weg, Huntelaar heeft een functie gekregen meer op de jeugd gericht, alleen Lenderink en Geelen zitten er nog vanuit de vorige directie,

15-07-2023 12:36

Ferd +38431

Dat was geen uitspraak van Ajax. Dat was iets wat de media schreef

15-07-2023 12:14

Thaschja +10242

Vd Sar er wel over gehoord maar goed het feit ligt er.

15-07-2023 12:54

AlmightyAjax +5828

Je mag nog wel 6 a 7 kwaliteit spelers halen wil je voor het kampioenschap gaan.

15-07-2023 10:46

afct +8939

We gaan gewoon meedoen om het kampioenschap. Nu moeten we geduld hebben en bouwen aan een team.

15-07-2023 10:51

kella +1042

Dat ligt er aan wie er vertrekt

15-07-2023 11:46

Mikki02 +2319

Zó sterk zijn fey en psv nou ook weer niet he. Als je er een draaiend team van kunt maken, maak je gewoon goede kans.
Maar als je nog wat kwaliteit kunt halen maak je het jezelf een stuk makkelijker natuurlijk, zwakke plekken genoeg.

15-07-2023 13:45

GiiaAfca +9070

Heb wel respect voor Mislintat, is echt wel een man met visie. Die man stapt hier in een grote puinzooi zie het wel goed komen. Ook netjes met Heitinga en Tadic omgegaan vind ik. Doe t hem maar is na om 2 clubmensen uit te zwaaien in je eerste maanden.

15-07-2023 10:44

BungTahamata +1963

Ik heb heel veel respect voor hem, uiteindelijk gaan we zien of hij het waar kan maken. Maar op dit moment krijgt hij veel shit over hem heen, in de media neergezet als "data Duitser" en hier op AS als "MISlintat" of "mislintOUT" .

15-07-2023 12:22

GiiaAfca +9070

Precies bangsa!

15-07-2023 12:57

Mikki02 +2319

Ja precies, snap de werkwijze wel. Maar blijft voetbal. Paar keer niet winnen in de opbouwfase en half september staan zowel Steijn als sven onder enorme druk. Draai je zomaar niet om. Blijft gewoon lastige periode.

15-07-2023 13:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.