'Met 81 punten laatste jaren vaak kampioen'

door Bart Veenstra 78

'Met 81 punten laatste jaren vaak kampioen'

door Bart Veenstra 78

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Peter Bosz vindt niet dat zijn ploeg de titel al in het begin van het seizoen heeft verspeeld. De Amsterdammers verloren weliswaar tegen Roda JC (2-2) en Willem II (1-2) al snel dure punten, maar volgens de oefenmeester had de ploeg daarna genoeg wedstrijden om de achterstand te herstellen.

'Je kunt er van alles over zeggen. Normaal heb je nog een hele reeks om het in te halen', begint hij in gesprek met Ajax TV over de verloren punten tegen Roda JC en Willem II. 'Het puntenverlies bij Excelsior voelt veel harder aan, omdat dat richting het einde van het seizoen kruipt. Bij het begin van het seizoen was het ook enigszins logisch. Een nieuwe trainer, een andere manier van spelen. Dan calculeer je het nog in. Aan het eind van het seizoen doe je dat niet.'

Het lijkt erop dat Feyenoord dit seizoen voor het eerst sinds achttien jaar de titel gaat pakken en Bosz heeft daar wel bewondering voor. 'Respect voor Feyenoord, ze doen het hartstikke goed. Ze hebben een behoorlijk aantal punten gehaald', vervolgt de trainer, die weet dat Ajax ook op een behoorlijk puntenaantal kan eindigen. 'Het kan dat wij nog op 81 punten gaan eindigen. In andere jaren had je niet zoveel punten nodig om kampioen te worden. We hebben een goede reeks neergezet en als je dan zo dichtbij bent, doet het pijn als je verliest', doelt hij tenslotte op het duel met PSV van afgelopen zondag.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PuurGeluk +4810

Ik ben alweer als een gek zenuwachtig voor woensdag!

28-04-2017 09:08

Boere +0

Oké nog een reactie dan.wT een sukkel die mikes. Heb ik al gezegd dat we het meeste geld van de eredevsie !Schalke uitgeschakeld. Net aan zeker? Ook in 2017 horen wij de beste te zijn en al dat gelul van jou hoe het gewleldig het afgelopen seizoen het was?je snapt er geen reet van!!

27-04-2017 21:28

Mikes +2

Maakt toxh niet uit of je iemand net uitschakeld of dik?? Je moet gewoon door. Ik heb niet gezegd dat het zo geweldig was?? Ik zeg dat het onzin is dat je ervaren spelers voor heel veel geld moet gaan halen, met belachelijk hoge salarissen. Wat volledig tegen de filosofie van onze club in gaat. Als jij met geld smijten goed vind en jeugd geen kans geven, dan ben je fan van de verkeerde club.

27-04-2017 21:36

Boere +0

Ik plaats nog een reactie . En dan ben ik weg . Ook jullie zijn verantwoordelijk voor deze middelmaat. Veel te snel tevreden met een enkele wedstrijd. Zo geweldig wat het dit jaar met bepaalde wedstrijden ook niet.

27-04-2017 20:58

Mikes +2

Nahja als top 4 bij EL middelmaat is, dan vind ik het prima als we ieder jaar middelmaat hebben.

27-04-2017 21:37

Boere +0

Dat meen je niet? Geen kampioen . Maar ja, leuke wedstrijden gezien! Wij zijn Ajax!! Wij zijn de beste !!

27-04-2017 20:42

Mikes +2

Jaa je moet wat meer in 2017 gaan leven. Voetbal draait tegenwoordig om wie heeft het meeste geld. Ajax moet dus zo goed mogelijk talenten halen en opleiden. De absolute leiders kunnen we niet meer halen. Welkom in 2017. Een schalke uitschakelen en halve finale EL halen is fantastisch. We schakelden een club uit met een begroting van 200 miljoen.

27-04-2017 20:54

ojazeker +0

Nee. Feyenoord is de beste. Anders stonden we wel bovenaan

28-04-2017 11:23

skinny hein +0

ik heb een topjaar gezien...kut geen kampioen,maar europees fantastisch en leukere wedstrijden in de eredivisie. Achteraf mag je blij zijn dat we geen CL hadden dit jaar.

27-04-2017 20:34

Boere +0

Mannen ik ben 50 jaar . Ik ben Ajacied in hart en nieren . Ik ( we) heb alle prijzen gewonnen. Ik ben erbij geweest ( rijkaard).deze mannen hebben we nodig.ik word schijtziek van die kakkiesdie een grote bek hebben.alsjullie denken dat het met de jeugd ook gaat. Nee!!

27-04-2017 20:28

Mikes +2

Jawel kan wel... met de juiste verhoudingen kan dat prima.

27-04-2017 20:39

Myers +3

Ik moet wel een beetje lachen en huilen tegelijk over de gefrustreerde meningen hier. Het laatste jaar Frank waren we bijna kampioen, maar is iedereen vergeten dat we toen veel wedstrijden onterecht hebben gewonnen? Onder Bosz hebben we onterecht veel punten verloren. Het voetbal is weer leuk om naar te kijken, de wil om te winnen is weer terug, spelvreugde en gezonde agressie.

Ik baal ook vreselijk van voor het derde jaar op rij geen schaal, maar ik verwijt het Bosz allerminst. Iedereen wist van te voren een overgangsjaar, een jaar waarin we zouden moeten bouwen aan een nieuw systeem. Dat we zoveel punten haalden heeft voor erg veel hoop gezorgd en dat maakt de deceptie groter dan verwacht. Maar bekijk het eens uit een neutraal standpunt. Dan hebben we het gewoon goed gedaan en is de toekomst heel rooskleurig.

Wat nu bij mij overheerst is trots, die ik ondanks de prijzen van Frank al jaren kwijt was, want dat gebrei is niet des Ajax.

27-04-2017 18:05

PetrosQ +1

Het was natuurlijk een stuk fijner geweest als we gewoon kampioen waren geworden, maar ik vind desondanks dat Ajax een prima seizoen heeft gedraaid.

Ten eerste hebben we trainerswissel ondergaan. De Boer ging weg en Bosz kwam in de plaats. Daarbij kwam ook een verandering in speelstijl waar Bosz veel meer vroeg van zijn spelers dan De Boer daarvoor deed. Daardoor hebben we wat punten verloren, maar we spelen nu bij vlagen wel weer voetbal dat bij Ajax hoort. Dat zag je niet veel onder De Boer, helemaal aan het eind niet.

Ten tweede wil ik nog even benoemen dat een speler als Ziyech naar Ajax is gekomen. Voorheen was het beleid veel te zuinig en werden er gegokt op de potentieel van middelmatige spelers. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik zowel vlij als verbaasd was dat Overmars uiteindelijk toch Ziyech haalde. Dat hij hem haalde had ook grotendeels met ons, de supporters, te maken. Daar mogen we blij mee zijn. En vergeet de miljoenenaankoop Neres niet. Dat soort aankopen zijn ook van lang vervlogen tijd.

Ten derde, en dat sluit aan bij het vorige punt, lijkt het erop dat het scoutingsapparaat beter werkt. Sanchez is een topaankoop en Neres een groot talent. Dit soort beleid is ook lang niet gezien in Amsterdam.

Ten vierde heeft Bosz ontzettend veel jonge jongens de kans gegeven (in tegenstelling tot de jongens uit Eindhoven). Vd Beek, De Ligt, Kluivert, Nouri, De Jong. Allemaal jongens die hij voor de leeuwen gooide.

Ten vijfde hebben we ook weer eens Europees overwinterd. In 10 jaar tijd is er geen Nederlandse club geweest die zover in Europa kwam. Dat we nu in de halve finale staan is al een enorme vooruitgan tov vorige jaren. Sterker nog, ik vind deze prestatie vele male knapper dan de prestatie van Feyenoord om kampioen te worden. Dat waren wij bijna ook.

Al met al reden om ook een positief gevoel over te houden aan dit seizoen. En met de jeugd in aantocht ben ik ook positief over de toekomst.

Al met al denk ik dat Feyenoord ook gewoon terecht kampioen is geworden. Zij zijn voetballend misschien niet veel beter, maar waren wel sterker als team. Daar mag Ajax nog wel van leren.

Daarmee wil ik niet suggereren dat er ook best veel fout is gegaan dit seizoen. Ik heb ook wel eens mijn vraagtekens gehad bij het selectiebeleid van Bosz. Daarnaast vraag ik mij af of hij altijd wel slim heeft gecommuniceerd. Bazoer en Gudelj zijn niet voor niets weggegaan. Ook had hij, mijns inziens, vaker zijn keuzes mogen beargumenteren. Het laten staan van Traore en Younes heb ik ook nooit begrepen. Daarnaast hebben we ook vaak schandalig verloren vanwege een gebrek aan mentaliteit en overwinningsdrang. Dat we njet van Excelsior wonnen deed mij denken aan de Graafschap vorig jaar. Dat was beschamend en slappe hap. Op het moment dat ze er moesten staan, stonden ze er niet en dat mogen we heb kwalijk nemen. Anderzijds rennen veel van die kleine provincieclubjes vaak de ballen uit hun broek tegen Ajax, terwijl ze tegen PSV en Feyenoord soms de kop al meteen laten hangen.

Enfin. Al met al mogen we best tevreden zijn

27-04-2017 17:26

Boere +0

OK .dan niet

27-04-2017 16:01

Mikes +2

Nee volgens mij snap jij er vrij weinig van....

27-04-2017 16:03

Boere +0

Niet geschoten is altijd mis.en de ervaring die jij noemt:Veltman.matig.ziyech eerste jaar op topniveau en moe.klaassen gaat waarschijnlijk weg.viergever doet zijn best meer en alleen na de winsterstop redelijk goed.schone kan het op topniveau niet aan

27-04-2017 15:59

Mikes +2

Hahaha nee sneijder de jong en huntelaar zijn lekker goed. De jong en huntelaar presteren drama bij hun club en sneijder kan ons spel bij lange na niet aan. Hahaha snap jij er wel iets van??

27-04-2017 16:02

Boere +0

Geld zat.

27-04-2017 15:55

Mikes +2

Jaa met die houding kom je lekker ver.

27-04-2017 16:02

Boere +0

Realistisch

27-04-2017 15:48

Mikes +2

Nee sneijder, de jong en huntelaar halen us het meest onrealistische plan die er ongeveer is.

27-04-2017 15:53

Boere +0

Ach ja. Poulsen,vertongen,aldeweireld,vertongen,Siem de jong etc waren inderdaad piepjong

27-04-2017 15:47

Mikes +2

Jaa hebben we dit jaar toch ook?
Veltman viergever schone klaassen ziyech??
En dan ook nog denkend aan de transfersommen en salarissen die je moet betalen, die echt enorm zijn.

27-04-2017 15:52

Mikes +2

De gemiddelde leeftijd bij De Boer.
23.3 jaar 2011
23.3 jaar 2012
23.6 jaar 2013
23.3 jaar 2014

En dit jaar is het 22.8 jaar lekker groot verschil eh

27-04-2017 15:59

VerstandVanVoetbal +0

Hoezo 81 punten Ik denk na halve finale pot in Lyon best punten kunnen verspelen in Tilburg.Maar boeie Europees knallen

27-04-2017 14:07

Boere +0

Sneijder zet Dolberg 3 x per wedstrijd alleen voor de keeper plus zijn vrije trappen vliegen er wel in.huntelaar pinchhitter want zoveel goede spitsen hebben we niet.nigel zal type's als guardado wel even op zijn plaats zetten. Ja wel hebben we een prachtige jeugd maar volgend jaar moeten we kampioen worden.en dat gaat niet alleen met jeugd.

27-04-2017 13:51

Mikes +2

Hahaha wat een onzin. Met de boer werden we 4x kampioen met jeugd. Dit jaar reiken we tot de halve finale met heel veel jeugdige spelers. Volgens mij begrijp jij weinig van de ajax filosofie.

27-04-2017 15:39

Tpes +1

En deze spelers draaien bij hun huidige club ook echt een topseizoen. En ook bij het Nederlands elftal zijn ze erg beslissend.

27-04-2017 15:44

Mikes +2

Hahaha ik neem aan dat je sarcastisch bent.

27-04-2017 15:47

Boere +0

Younnes en sinkgraven routine? Schone routine maar in de echte wedstrijden kan hij het niet belopen.samen met mij genoemde spelers kan je elke wedstrijd na 60 min de jeugd inpasssen want dan staan we al dik op winst

27-04-2017 13:24

Mikes +2

Younes is absoluut geen jeugd meer nee. Ik begrijp niet waarom jij huntelaar wil halen als je al zoveel spitsen hebt?? Sneijder kan het spel van ajax wat we met Bosz spelen gewoon totaal niet belopen, dus dan kan je het drukzetten niet goed doen en de jong pakt meer rode kaarten dan dat hij nut heeft voor een team. Ik zou alle drie de aankopen echt belachelijk vinden en volledig tegen de visie in. Dit jaar laten we het ook zien dat we met weinig ervaring, fantastisch kunnrn spelen. Dus als klaassen weggaat zet je er gewoon lekker vd beek neer, die een goede ontwikkeling heeft gehad dit jaar.

27-04-2017 13:35

Boere +0

Als Klaassen weggaat moeten we overmars met zijn allen laten weten dat hij een vliegtuig boekt naar Istanbul en Sneijder en Nigel de jong terughaalt en op de terugweg in gelsenkischen Huntelaar ophaalt en dit met onze jeugd 100 procent de schaal terugbrengt in Amsterdam.en iedereeen in Nederland in stadions en kantine laten weten wie de beste is.met de jeugd alleen redden we het niet

27-04-2017 12:03

Mikes +2

Oohja erg logisch om dje spelers op te halen als we nouri vd beek en de jong als jeugdspelers hebben..... lijkt me dat jij niet heel bekend bent met de ajax filosofie.

En met alleen jeugd redden we niet zeg je, daarom hebben we ook viergever, sinkgraven, schone, ziyech en younes.

27-04-2017 12:55

theflyingdutchm +307

Punten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Bosz heeft het echter naar mij inziens redelijk goed gedaan het eerste seizoen, maar hij moet het volgende seizoen meer rouleren. Met dit team is dat goed mogelijk.

27-04-2017 10:06

kampioenenjood +5061

Bosz heeft het gewoon echt heel goed gedaan dit seizoen. Ajax was echt een puinhoop toen hij aan het begin van dit seizoen aan de klus begon. Nu is Ajax eindelijk weer leuk om naar te kijken, zet de tegenstander vast op eigen helft, heeft lef, karakter, branie. Daarnaast moeten we niet te licht denken over het resultaat in Europa! Ik hoop dat we de halve finale ook overleven, maar ben nu al ontzettend trots wat onze jongens hebben laten zien!

27-04-2017 09:05

Web +178830

Puinhoop gaat wel heel ver, het voetbal was minder klopt.

27-04-2017 11:12

RusselWestbrook +21

Wel een puinhoop. Twee backs die constant ruzie hebben met de bal en geen bal vooruit konden spelen, 3 middenvelders die de bal niet willen hebben waarvan er 2 dachten dat elke keer als ze de bal kregen op 30 meter van de goal dat ze op goal moesten schieten, constant vast blijven houden aan een rechtsbuiten die letterlijk nog geen amateur voorbij kwam.

En daarvan ook nog een gedeelte op conto van de coach gehaald (Dijks, Gudelj), dus je kan bijna niet anders dam concluderen dat de beste man zo wilde spelen... en dat is het ergste van alles nog.

27-04-2017 11:30

Web +178830

En dan nog op de laatste speeldag geen kampioen worden, best apart dan, of de Boer moet een top trainer wezen dan ? om met dat materiaal zo ver komen.

Het was niet best klop.

27-04-2017 11:40

ajaxmachtig +815

Prima seizoen voor een nieuwe trainer, maar dit is zo'n ontzettend domme opmerking. Het maakt geen reet uit hoeveel punten je haalt, je moet bovenaan eindigen.

27-04-2017 08:18

Web +178830

Punten heeft ook te maken met de sterkte van de tegenstanders, en dat word steeds minder, top 3 steekt er veel te ver boven uit, een goede subtopper en dat is Utrecht

27-04-2017 11:15

kevinyounes11 +0

volgend seizoen is ons seizoen!

27-04-2017 01:56

gebruikersnaam +0

Ach men viert het kampioenschap al, heel NL doet mee en dat vind ik allemaal prima maar als wij met 4 punten voorsprong met nog 2 wedstrijden te gaan zo zouden doen dan zijn we weer arrogant.

27-04-2017 00:39

PuurGeluk +4810

Wat zou het mooi zijn. Feyenoorders kopen voor honderden euro's een kaartje voor zondag en Feyenoord verliest....
Gaat niet gebeuren maar toch...

26-04-2017 23:17

Kibbahimovic +0

Ik vind dit hoe dan ook een goed seizoen met heel veel positieve aanknopingspunten voor volgend seizoen. Heb echt vaak genoten van dit Ajax zeg!

Wat betreft de EL, laten we aub. niet grootmoedig en arrogant worden, het is tot nu toe nog steeds een heel mooi EL seizoen geweest. Al zou dit het eindpunt zijn, so be it. We zijn alsnog tot minimaal de halve finale gekomen! Iedere x dat we vooruit gaan lopen op zaken krijgen we de deksel op ons neus! Het einde van de wedstrijd tegen Celta de Vigo, toen we 3-0 voorstonden werd t ook bijna weggegeven. Afgelopen weken na de overwinning op Feyenoord zag ik overal berichten waarin Ajacieden ( vaak Schöne) zeiden dat Feyenoord een mentale tik gekregen heeft en wel de volgende wedstrijd punten zal verspelen (zie Utrecht en Vitesse). Dit heeft de kakkies enkel gemotiveerd en de druk bij ons gelegd. Na Schalke thuis werden we ook grootmoedig en lagen we bijna uit de EL (na een epische ontknoping toch nog goed gemaakt door Ajax). Ik hoop dat Ajax volgende week heel fris gaat spelen en een nooi resultaat gaat neerleggen! En niet de wedstrijden van Lyon tegen AZ vergeet

26-04-2017 22:58

behangdelul +32775

waar het mis ging?
https://www.youtube.com/watch?v=ETBngtGRaWM vanaf 3:40 marchanderen Nijhuis
https://www.youtube.com/watch?v=TTQ6pC9_oko vanaf 4:00 fout Nijhuis en onthouden pingels

26-04-2017 22:57

Mikes +2

Ik kijk liever gewoon naar ons zelf, het wijzen naar scheidsrechters is meer iets voor de kakkies en de lampjes.

26-04-2017 23:25

wladimir +3059

Als Ajax op 81 punten eindigt en niet als een gieter afgaat tegen Lyon is het in principe een prima seizoen. Tegen Lyon zijn we niet kansloos.

26-04-2017 22:23

jollie18 +9894

Het kan nog steeds zolang Feyenoord de schaal niet definitief heeft kan Ajax hem nog pakken. Maar dan moet Excelsior wel zijn best doen tegen Feyenoord wat niemand verwacht. En dan bezwijken ze thuis onder de druk tegen Heracles. Wil die supporters dan wel eens zien. Vorig seizoen ging ook iedereen vanuit dat wij de titel pakten.

26-04-2017 21:17

ambtenaar +23

Lol, je meent dit echt ?

26-04-2017 21:34

jollie18 +9894

Dromen mag toch. Zou toch geweldig zijn als het in de eigen Kuip fout gaat. Ik weet ook wel dat de kans 0% is. Roep al heel lang dat Feyenoord kampioen gaat worden tot vervelendst toe hier op de site maar ik heb wel gelijk gehad

26-04-2017 21:56

ajax4ever01 +13

Richt je nou maar gewoon op de EL en de 2e plek verder op naar het nieuwe seizoen!

26-04-2017 22:28

jollie18 +9894

Dat doe ik ook wel. Ajax word geen kampioen meer.

26-04-2017 23:01

L1tman3n +0

Ik zal wel gek zijn, maar ik geloof er nog wel een heel klein beetje in hoor. Excelsior heeft thuis gewonnen van Heerenveen en Vitesse en gelijk gespeeld tegen Ajax, AZ en Twente. Is echt voor niemand een makkelijk potje.
Als Feyenoord daar punten laat liggen, speelt het nog met volle spanning erop thuis tegen een counterploeg die nog om Europees voetbal speelt, met een tot op het bot gemotiveerde Armenteros.
Ze zijn in heel Nederland t kampioenschap van Feyenoord al aan t vieren, maar hoogmoed komt voor de val.

26-04-2017 20:31

DannTheDon020 +40

Zou geweldig zijn haha, maarja heb er een hard hoofd in. Maar als dat gebeurt lach ik me kapot

26-04-2017 20:39

AFCAsphere +9

Normaal gesproken zou ik ook hoopvol zijn, maar we hebben nu 4 punten achterstand en maar 2 wedstrijden te spelen. Bovendien speelt Feyenoord bij Excelsior, stadsgenoot en satellietclub. Vrijwel iedere club gunt Feyenoord het kampioenschap, en Excelsior gaat echt niet in de weg lopen. Directeur van FEY (Eric Gudde) is de vader van de directeur van EXC.

Stadion zal ook grotendeels gevuld zijn met Feyenoord supporters. Dat was afgelopen zondag al het geval in de Gelredome, maar dit is in Rotterdam zelf en ik denk dat een hoop Excelsior fans ook supporter van FEY zijn.

Overigens is EXC nu ook veilig, dus die hebben nergens om voor te strijden. Zelfs als ze een punt pakken, dan walst Feyenoord in de Kuip over Heracles heen, want die drang naar een titel is echt groot daar.

T'is klaar in de Eredivisie. We moeten er nu alles voor doen om de finale van de EL te bereiken, en die beker te winnen. Het is mogelijk.

26-04-2017 20:49

FlyingDutchMan +17314

Wel realistisch inderdaad

26-04-2017 21:32

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik had ook zo'n soortgelijk scenario in mijn hoofd.
Feijenoord dat Excelsior de drie punten gunt om degradatie te ontlopen, om zo thuis kampioen te worden met hun Legioen. Maar Heracles dat dan het feestje van hen verpest, doordat Feijenoord bezwijkt onder de druk.

26-04-2017 21:29

VerstandVanVoetbal +0

Excelsior heeft 1 punt genoeg Dan mag Feyenoord thuis gelijk spelen.Als de doelsaldo ruim blijft

27-04-2017 14:02

..::Rootje::.. +676 moderator

Dan speelt Feijenoord gelijk bij Excelsior.

27-04-2017 21:56

ambtenaar +23

Dan ben je inderdaad niet echt realistisch, op basis van wat ?

26-04-2017 21:35

L1tman3n +0

Op basis van hoop en een voorgevoel. Dus niks wetenschappelijks ;)

Maar realisme in t voetbal, tja...
Was het realistisch dat viergever met een geblokt schot de 3-1 maakte met 10 man in de tweede helft van de verlenging?

Of barca tegen psg?

Of wij zelf vorig seizoen laatste speeldag? Was ook niet realistisch.

De bal is rond en hopen mag :) it ain't over till the fat lady sings!

26-04-2017 22:09

FlyingDutchMan +17314

Daar heb je een punt, de situatie vs Schalke bij 3-0 achterstand en een man minder, waarbij ajax totaal niet in de wedstrijd zat en de eerste verlenging kansloos voorbij ging. Kansloze dan dat heb ik het de afgelopen 5 jaar niet meegemaakt. Ten slotregel kwam het goed!

26-04-2017 22:13

Dwergje48 +4

Tegen W2 en Roda mag je thuis normaal gesproken nooit punten verspelen, al is het in dit geval wel begrijpelijk.

Door die 2 wedstrijden loop je het hele seizoen al achter Feyenoord aan, dus dan is het toch niet te ontkennen dat je daar het kampioenschap hebt verloren?
Ik ben ervan bewust dat we in de verdere loop van het seizoen (ook) kansen hebben laten liggen om over Feyenoord heen te springen, maar feit blijft dat als je het seizoen goed begon, je niet in die situaties hoefde te komen.

26-04-2017 19:33

..::Rootje::.. +676 moderator

In welk geval? Tegen Roda werd er in de laatste seconde gelijkgespeeld. Heeft helemaal niets met een nieuwe speelwijze te maken. Alleen over de wedstrijd tegen Willem II kan je die theorie gebruiken. Maar alsnog, zoals meneer Bosz al zei in het interview, kan je daarna nog veel punten inhalen.

26-04-2017 21:32

Mikes +2

Jaa helaas
2007 psv 75 punten
2008 psv 72 punten
2009 az 80 punten
2010 twente 86 punten
2011 ajax 73 punten
2012 ajax 76 punten
2013 ajax 76 punten
2014 ajax 71 punten
2015 psv 88 punten
2016 psv 84 punten

Afgelopen 10 jaar zouden we met dit aantal punten 7x kampioen zijn geworden. Helaas is dit dit jaar niet het geval, maar we hebben het beste voetbal van die 10 jaar gezien.

26-04-2017 19:01

..::Rootje::.. +676 moderator

Helaas is het beste voetbal alleen in thuiswedstrijden te zien.

26-04-2017 21:33

Leviathan +168

Beter als helemaal niet zien

27-04-2017 13:44

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik blijf bij mijn punt. Lol.

27-04-2017 21:57

AFCAsphere +9

Kopenhagen 2de helft en Legia-uit domineerden we ook met ons eigen spel. Helaas zag je dat alleen niet terug in de score.

27-04-2017 13:53

..::Rootje::.. +676 moderator

Twee wedstrijden maar.....

27-04-2017 21:57

AFCAsphere +9

Dus? Jij zegt ''alleen in thuiswedstrijden te zien'' en ik bewijs het tegenovergestelde. Dat het maar twee wedstrijden zijn, doet er dan verder niet toe.

Overigens zijn er wel meer wedstrijden geweest waarin we de overhand hadden met ons eigen spel. Tegen AZ-uit waren wij over het algemeen beter, zeker de 2de helft. Vergeten het helaas af te maken en krijgen een counter om de oren.

27-04-2017 22:26

JordyAjacied +19291

Zo is het!

27-04-2017 09:44

godenzoon92 +4

We hebben gewoon een prima seizoen gedraaid, maar fey was iets stabieler en had eerder in het seizoen een vaste formatie gevonden, en ze hebben het nodige geluk gehad met veel belangrijke doelpunten in blessuretijd bijvoorbeeld. Ajax heeft over het algeheel het mooiste voetbal laten zien. Die prijzen komen volgend jaar wel, en laten we nog lekker dromen van de mogelijke EL Cup winst.

26-04-2017 19:00

FlyingDutchMan +17314

Mooie samenvatting

26-04-2017 21:31

Leviathan +168

Je koopt er niets voor natuurlijk, maar ik ben het er wel mee eens dat je vaak met dit puntenaantal wel kampioen wordt vorig jaar ook 2e met 82, maar toen hebben we veel wedstrijden onterecht gewonnen gezien het spelbeeld. Vorig jaar was echt om te huilen en dit jaar beleef ik plezier aan Ajax daar werd ik ooit supporter voor.

26-04-2017 18:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.