Ajax boekt na roerige dagen zeer overtuigende bekerzege op Vitesse

door Thijs Zwagerman 1441

Ajax boekt na roerige dagen zeer overtuigende bekerzege op Vitesse

door Thijs Zwagerman 1441

Laatst geüpdatet

Ajax is er woensdagavond in geslaagd om na de roerige dagen sinds het abrupte vertrek van directeur voetbalzaken Marc Overmars op overtuigende wijze te winnen van Vitesse. In de Johan Cruijff ArenA speelde Ajax een ijzersterke wedstrijd en werd middels een 5-0 zege de halve finale van het bekertoernooi bereikt.

Met Devyne Rensch op de plek van de geblesseerde Noussair Mazraoui en Davy Klaassen andermaal als vervanger van de met corona kampende Ryan Gravenberch ging Ajax - Vitesse aftastend van start. Beide ploegen deelden speldenprikjes uit, maar uiteindelijk werd de ban na ruim een kwartier al gebroken door Antony. De Braziliaan werd door Dusan Tadić op knappe wijze gelanceerd in de diepte en rondde de razendsnelle counter beheerst af. Na een goede versnelling plaatste Antony de bal met veel gevoel in de verre hoek.

Diezelfde Antony stond even later ook aan de basis van de 2-0. In de hoek van het veld speelde hij zich middels handige voetbewegingen en een panna op fraaie wijze vrij, waarna hij de bal terugspeelde op Jurriën Timber. Met een uitstekende voorwaartse pass op de vrijkomende Davy Klaassen bracht Timber de Ajax-aanval vervolgens in een stroomversnelling. Klaassen speelde de bal knap in één keer en perfect op maat door op Haller, die er met een harde en zuivere knal in de korte hoek 2-0 van maakte.

In het restant van de eerste helft was het eenrichtingsverkeer richting het Vitesse-doel. Ajax speelde uitstekend en creëerde onder meer aan de hand van uitblinker Steven Berghuis nog een paar goede kansen. Ook Rensch was tot tweemaal dichtbij een doelpunt, maar beide keren vond de rechtsback doelman Houwen op zijn weg.

Direct na de rust gold dat niet voor Haller. In de eerste minuut van de tweede helft scoorde de spits op aangeven van Berghuis de 3-0. Een voorzet vanaf de linkerflank werd door Haller knap binnen getikt. Dit flitsende begin van het tweede bedrijf kreeg luttele minuten later een passend vervolg via Tadić. De aanvoerder krulde een vrije trap op formidabele wijze in de rechterbovenhoek en zorgde zo na 51 minuten spelen voor de 4-0. Antony en Haller moesten de voorsprong vlak hierna vergroten, maar door een verkeerde pass van de eerstgenoemde kwam dat er niet van. Deze foute maakte Antony twee minuten later echter dubbel en dwars goed door van buiten het strafschopgebied met veel gevoel de 5-0 binnen te schieten.

Toch leek Ajax ook na deze vijfde treffer nog niet verzadigd. Ajax-trainer Erik ten Hag bracht veel verse krachten in de ploeg en met die frisse energie ging Ajax in de slotfase op jacht naar meer doelpunten. Goed combinatiespel en snelle balveroveringen na balverlies leverden ook nog enkele goede mogelijkheden op, maar gescoord werd er in Amsterdam niet meer. Toch zal er grote tevredenheid heersen over de manier waarop Ajax na de zware dagen wist te winnen van Vitesse. Door de ruime overwinning behoort Ajax tot de laatste vier kanshebbers om het KNVB-bekertoernooi te winnen.

Opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch, Timber, Martínez (55' Tagliafico), Blind; Álvarez (65' Schuurs), Klaassen (78' Kudus), Berghuis (65' Taylor); Antony, Haller (78' Danilo), Tadić.

Wissels Ajax:

Gorter, Setford, Schuurs, Danilo, Kudus, Taylor, Jensen, Daramy, Tagliafico, Regeer.

Opstelling Vitesse:

Houwen; Dasa, Doekhi, Bazoer, Hajek, Wittek; Tronstad, Bero, Grbic; Baden, Buitink.

Wissels Vitesse:

Schubert, Oroz, Gboho, Domgjoni, Yapi, Reiziger, Vroegh, Huisman, Manhoef, Hernandez, De Regt.

Doelpunten:

1-0 Antony (17')

2-0 Sébastien Haller (30')
3-0 Sébastien Haller (46')
4-0 Dusan Tadić (51')
5-0 Antony (61')

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +9927

Grappig eigenlijk. Het leek wel of Vitesse meer geraakt was door de Overmars soap dan Ajax die een van hun beste wedstrijden speelden alsof er niets aan de hand was. En Anthony, wat is hij een klasse apart.

11-02-2022 07:12

Libero +19165

En tegen Heerenveen moest Ajax die lelijke groene sokken onder het rastatenue dragen. Shoot me but leak.

10-02-2022 15:14

Noxin +15552

Alvarez wordt ook voetballend steeds beter. Vandaag ook weer een paar geweldige lange ballen, prima in de kaats. Verdedigend weer een beest.

10-02-2022 01:21

Simon1 +2959

Een wedstrijd, twee partijen, drie winnaars.
Het publiek voor ze mooie wedstrijd,
Ajax
En Bazoer omdat hij niet met rood van het veld ging.

10-02-2022 00:29

AjaxMaluku +2496

Enige minpuntje: ik vond het wel heel dood in het stadion. Sfeer leek niet op gang te komen. Hopelijk snel beter met stadion weer vol, team had echt volle bak losgaand publiek verdiend na deze galavoorstelling! Nico kreeg het wel, maar de rest vd spelers verdienen het ook

10-02-2022 00:26

Brownfinger +2005

Geweldig om de drive gezien van deze selectie!! Hier maak ik me ook absoluut geen zorgen en ben er van overtuigd dat de situatie geen invloed heeft op de prestaties dit seizoen. Enige wat we pijn doet is het besef dat Overmars deze selectie heeft neergezet.....

10-02-2022 00:21

Robertini +39436

Beste binnenlandse wedstrijd dit seizoen, ze waren echt heel goed. 7 tot 10 - 0 had ook niet misstaan.

Fijn dat ze op zo'n manier toch laten zien al die drama naast zich te kunnen leggen.

10-02-2022 00:06

RJB1979 +25829

Ik had na alles afgelopen dagen even een pick me up nodig en dat was deze wedstrijd en kon maar aan 1 ding denken:

https://www.youtube.com/watch?v=UGt_ZjRhzic&t=28s

Met je "Hobby" Aaf Brandts Corstius.

09-02-2022 23:56

AFCACruijff14 +161884

Haha die feminist Aaf is volgens mij de zus van Jelle, die zure kerel die beweerde dat Gijs van Dam hem had verkracht, terwijl ze gewoon destijds beiden leeftijdsgenoten waren die seks wilden. Die familie stinkt.

10-02-2022 09:12

behangdelul +32801

Het leek wel of Overmars een dickpic naar een paar spelers had gestuurd en dat ze opgelucht waren dat ie weg was. Wat een plezier in het elftal vanavond, wat een voetbal...

09-02-2022 23:53

Ozymandias +159568

https://www.youtube.com/watch?v=AR19XcGh8UQ

Hoe symbolisch hoe aan het begin het gelul van de commentator direct werd afgekapt door het spel van Ajax.

09-02-2022 23:45

AFCA-1983 +17731

Kijk even het filmpje van harry vermeegen: 😎

https://m.youtube.com/watch?v=akhe_uzpuYY

Kan de wedstrijd van vanavond niet beter omschrijven

09-02-2022 23:44

mgtow +22318

Het voetbal van ajax kan kakkerlak Harry altijd wel bekoren. Buiten dat is het een pannekoek van de buitencategorie.

10-02-2022 01:29

AFCA-1983 +17731

Ja die gast spoort echt totaal niet, maar altijd positief over Ajax.

10-02-2022 19:36

linksbinnen +8172

Genoten vanavond! Superknap van spelers en staf onder de huidige omstandigheden. Het spelplezier straalde er vanaf. Klasse!

09-02-2022 23:34

Hoekinho +911

Die nieuwe manier van een doelpunt vieren van Antony lijkt mij toch een groter risico dan voorheen met zn Braziliaanse maat, al hoop ik het hem nog vaak te zien doen!

09-02-2022 22:55

rickyboy1444 +598

Volgens mij deed ie het juichen wat ie met Neres deed bij z’n tweede goal met Berghuis. Vond ik geinig om te zien.

10-02-2022 08:39

Jariiii +22108

Op FR12 wordt geklaagd dat Ajax 'alwéér' thuisspeelde voor de beker.
Ha ha ha ha ha ha.

Ja, ik kijk daar soms. En vermaak me vaak kostelijk.

09-02-2022 22:47

Ajax4glory +3266

Ik ook vermaak me kostelijk. Als ik me kloten voel ga ik naar fr12 en denk ik alles valt mee wat is het leven mooi

09-02-2022 23:24

Libero +19165

W T F !

10-02-2022 09:20

MickS +6243

Ff he, maar zie ik nou goed dat vitesse 6 spelers heeft gewisseld?
Ik dacht het al in het stadion, en nu zie ik op tt 812 dat:
Bazoer - oroz
Dasa-domgjoni
Wittek-hernandez
Frederiksen-yapi
Grbic-de regt
Buitink-manhoef

09-02-2022 22:43

Jaridebeste1 +6671

Klopt, iemand met een hoofdblessure is vervangen en dan mag je extra wisselen.

09-02-2022 22:44

MickS +6243

Ah! Dat wist ik niet.

09-02-2022 22:45

JOHANisGOD +18498

@Ozzy
"Grappig dat Kudus onzichtbaar wordt genoemd terwijl hij in 12 minuten 10 keer aan de bal kwam terwijl Klaassen in de gehele eerste helft tegen Heracles maar 14 keer aan de bal kwam en MOTM werd."

Gaat het erom hoe vaak iemand aan de bal is?
Ook al doe je er geen reet mee?

09-02-2022 22:26

WantAmsterdam +116147

Nee, maar van een middenvelder van Ajax wordt wel verwacht dat je meer aan de bal komt dan 14 keer binnen 45 minuten. Dat is enorm karig. Met hij deed alleen met 1 van die 14 echt wat.

09-02-2022 22:36

Ozymandias +159568

Opvallend dat je maar één deel van mijn bericht quote aangezien ik in het tweede deel van dat bericht antwoord geef op jouw vragen. Waarom doe je dat JOHANisGOD?

Dit was het tweede deel wat je achterwegen liet: "Ik ben het trouwens wel met je eens over Kudus. Ondanks dat hij aan de bal kwam was hij relatief onzichtbaar omdat hij alles zonder risico speelde."

Daarmee geef ik dus aan dat het inderdaad ook gaat om wat je met de bal doet. Net als Kudus vandaag doet Klaassen er zelden iets goeds mee, dit seizoen 0.5 beslissende passes en 3.3 progressieve passes per 90 minuten en een goal conversion rate van 27%.

09-02-2022 22:54

AjaxYahudi +3092

Het viel me zelfs op dat Klaassen nu een beetje geforceerd de bal ging vragen in situaties dat die hem toch alleen maar terug kon kaatsen zodat die statistiek achteraf wat hoger zou zijn.

10-02-2022 01:11

Libero +19165

Tja, vaak is de kritiek dat hij verstoppertje speelt, maar als hij zich aanbiedt is het dus ook niet goed. En dat kaatsen vanwege de statistiek slaat natuurlijk nergens op, zijn one touch passing (zie assist) is juist een kwaliteit van hem. Je bent duidelijk naar puntjes aan het zoeken. Hij is ook niet mijn favoriet en is niet voor niets op de bank terecht gekomen, maar laten we het niet overdrijven.

10-02-2022 09:17

EuforischeRealist +15592

Sterk antwoord van de spelersgroep, focus houden op het voetbal en op naar meer!

09-02-2022 22:21

Spelverdeler +4644

Berghuis op plek van Gravenberch gouden greep? Het middenveld oogde echt dynamisch, leek wel Europees avondje.

09-02-2022 22:18

Ozymandias +159568

Ik ben nu al fan van Berghuis als '8' maar vind Klaassen nog steeds weinig toevoegen. Hij heeft (ook vandaag) heel af en toe een momentje (vandaag die pass) maar dat is niet goed genoeg voor een basisspeler van een club die de Champions League wil winnen.

Ik zou volgend seizoen graag Vd Beek als rechtshalf naast Berghuis zien. Volgens mij zou dat een prachtig duo zijn.

09-02-2022 22:19

Spelverdeler +4644

Met je eens dat Van de Beek meer complementair is aan Berghuis. Maar die gretigheid bij Klaassen kan ik ook wel van genieten op z'n tijd.

09-02-2022 22:22

Ozymandias +159568

Klaassen voegt alleen zo ongelofelijk weinig tastsbaars aan het spel toe. Zeker voor een aanvallende middenvelder is het niet goed genoeg als alle spelers om je heen vele kansen voor elkaar creëren jij dat niet doet en zelf ook niet veel scoort.

Tegen Vitesse:
Minutes played 78'
Goals 0
Assists 1
Touches 34
Acc. passes 28/31 (90%)
Key passes 1
Crosses (acc.) 0 (0)
Long balls (acc.) 0 (0)
Big chances created 1
Shots on target 0
Shots off target 0
Shots blocked 0
Dribble attempts (succ.) 0 (0)
Ground duels (won) 2 (1)
Aerial duels (won) 1 (0)
Possession lost 3
Fouls 1
Was fouled 0
Offsides 1
Clearances 0
Blocked shots 0
Interceptions 1
Tackles 1
Dribbled past 0

Tegen Heracles:
Minutes played 90'
Goals 1
Assists 0
Touches 37
Acc. passes 27/31 (87%)
Key passes 0
Crosses (acc.) 0 (0)
Long balls (acc.) 1 (1)
Shots on target 1
Shots off target 0
Shots blocked 0
Dribble attempts (succ.) 0 (0)
Ground duels (won) 4 (0)
Aerial duels (won) 1 (1)
Possession lost 6
Fouls 1
Was fouled 0
Clearances 0
Blocked shots 1
Interceptions 0
Tackles 0
Dribbled past 2

Ik schreef het seizoen voordat Klaassen werd teruggehaald al dat ik Klaassen graag terug zou zien keren. Ik heb drie shirtjes van Klaassen (twee van Ajax en een van Everton). Ik was lange tijd een van de meest pro Klaassen leden hier op AjaxShowtime maar ik vind dat er inmiddels wel erg weinig van Klaassen wordt gevraagd en dat iedereen tevreden is met een miminale toegevoegde waarde van hem.

Taylor heeft in 25 minuten vergelijkbare statistieken:

Minutes played 25'
Goals 0
Assists 0
Touches 31
Acc. passes 24/28 (86%)
Key passes 1
Crosses (acc.) 0 (0)
Long balls (acc.) 1 (0)
Shots on target 0
Shots off target 0
Shots blocked 0
Dribble attempts (succ.) 0 (0)
Ground duels (won) 1 (1)
Aerial duels (won) 0 (0)
Possession lost 4
Fouls 0
Was fouled 1
Clearances 0
Blocked shots 0
Interceptions 2
Tackles 0
Dribbled past 0

09-02-2022 22:30

Godenzoon24 +15321

Die gretigheid wordt ook vaak overschat. Zie het moment ook waar Alvarez over hem heen sprint en bal verovert. Dat is gretigheid! In kleine ruimte is hetbambi op ijs en verstopt zich veel te vaak. Heeft een geweldige neus voor de goal maar dat is te weinig. Aan het spel voegt hij niet veel toe.

09-02-2022 22:37

AFCACruijff14 +161884

Ik vond je altijd een vermakelijk volger, maar je pedante ik weet alles beter toontje werkt niet in je voordeel Ozy als je spelers gewoon goed ziet presteren die jij afbrand en spelers slecht ziet presteren die jij op zit te hemelen. Heel jammer zo. Klaassen heeft rendement en is aan je cijfers te zien een hele accurate passer, naast dat hij constant blijft jagen en anderen aan de bal helpt. En dat voor iemand die constant tussen basis en bank word geslingerd. Maar jij blijft maar met random naampjes komen of spelers die hier helemaal niet spelen. Wat ik laatst al tegen je zei, je bent nooit tevreden en altijd is er volgens jou wel iemand beter. Je leeft nog in 1973 met je voetbalvisie. Wijsneus.

09-02-2022 22:38

Ozymandias +159568

"Heel jammer zo. Klaassen heeft rendement en is aan je cijfers te zien een hele accurate passer, naast dat hij constant blijft jagen en anderen aan de bal helpt."

Een statistisch accurate passer zijn zegt mij niets als je zelden iets bereikt met een pass. Álvarez is ook een statistisch zeer accurate passer omdat hij bijna alles breed en terug speelt. Klaassen heeft als aanvallende speler maar 0.5 beslissende passes per wedstrijd en vorig seizoen maar 1.1 beslissende passes per wedstrijd. Daarnaast heeft Klaassen gemiddeld maar 3.37 progressieve passes per 90 minuten.

Klaassen zet inderdaad goed druk maar verder voegt hij verdedigend echt helemaal niets toe en verdedigend gezien alleen goed druk zetten is niet goed genoeg voor een basisspeler van een club die de Champions League wil winnen. Ik begrijp niet waarom er van Klaassen zo ongelofelijk veel minder wordt gevraagd dan van bijna elke andere speler voordat mensen tevreden zijn.

"Wat ik laatst al tegen je zei, je bent nooit tevreden en altijd is er volgens jou wel iemand beter."

Dat is onzin, onder Ten Hag zijn er heel veel wedstrijden elftallen opgesteld van stuk voor stuk de spelers die ik het liefst zag spelen.

"Je leeft nog in 1973 met je voetbalvisie. Wijsneus."

Haha, die is nieuw. Meestal krijg ik de kritiek dat ik met moderne onzin kom.

09-02-2022 22:44

BillSplate +9705

Knap van je dat je dit moet toegeven. Is nooit leuk als je fan bent van een speler, maar het is wel terecht wat je zegt.

09-02-2022 23:39

KBouter +4122

Precies en Taylor is als 12de-13de man goedkoper op de bank dan Klaassen!

09-02-2022 23:42

Msc +14160

Wat heeft marcie nu gedaan? Volgens boulevard zijn er geen dickpics

09-02-2022 22:15

RN +14719

Meen je dit nou?

09-02-2022 22:18

Ozymandias +159568

Ik denk dat hetgeen wat het NRC schrijft relatief betrouwbaar is (aangezien ze er twee maanden onderzoek naar hebben gedaan) en dat hetgeen wat de rest zegt en schrijft op z'n best haastwerk en op z'n slechts uit de duim gezogen is. Om eerlijk te zijn heb ik het stuk van de NRC nog niet gelezen, moet in een betere emotionele bui zijn om dat te doen.

09-02-2022 22:21

Msc +14160

Ik zou wel mogen verwachten dat er idd grondig werk verricht is.

09-02-2022 22:23

ajaxminimax +5467

@Ozymandias, toch heb ik ook mijn twijfels over dat onderzoek van het NRC, het zijn alleen maar verhalen van 1 kant. Alleen maar van de vrouwen met negatieve ervaringen en in het onderzoek worden geen feiten genoemd.

09-02-2022 22:57

MrPink +81934

102 doelpunten al dit seizoen, genieten.

09-02-2022 22:15

Arie Vink +4856

Korte blik op T en AD en enige wat je meteen ziet is een “aangeslagen ten hag”. Smeerlappen. Echt.

09-02-2022 22:10

3*stars*3 +23469

Kan verkeren, kon Berghuis niet uitstaan toen hij bij Fey speelde.
Maar zo zie je hoe een klimaat wat kan doen met iemand.
Dat opgefokte van dat publiek slaat over op de spelers met als dieptepunt gasten als Kramer en Kazim.
De smerige overtredingen van Berghuis waren op een gegeven moment ontelbaar.
Bij Ajax is hij gewoon volwassen voetballer geworden binnen een half jaar.
Komt sympathiek over in interviews en bij wissels zie je af en toe teleurstelling maar hij kent z’n plek.

We kunnen blijven wijzen naar het negatieve van Overmars maar ik vergeet zijn werk niet en Berghuis hoort ook bij 1 van die hele goede aankopen.
Hoop dat Ihattaren zijn laatste top kunstwerk was.

09-02-2022 22:07

Yeshyeshyall +10950

Mwhoa zodra Ajax slecht zou presteren denk ik dat de trekjes gewoon weer terug komen hoor maar bewonder je optimisme en een goede speler is het zeker

09-02-2022 22:09

koenos1 +7943

Leuke gast die Steven!

09-02-2022 22:02

Jaridebeste1 +6671

Blijft toch echt geweldig om te zien het verschil van Berghuis bij Feyenoord met Berghuis bij ons. Gewoon oprecht mooie interviews zien we nu.

09-02-2022 22:01

AFCA-1983 +17731

Leuk Top interview van onze Berghuis! Top gozer!

09-02-2022 22:00

TontoKarnaggel +42520

Allemachtig, wat is die Berghuis een leuke gozer geworden joh

09-02-2022 21:59

ajaxwestland09 +29002

Heerlijk interview van Steven wat is hij veranderd bij ons

09-02-2022 21:59

Dubbelvla +8470

bij feyenoord gaf hij ook al dit soort interviews, moet ik toegeven. alleen dan verloor ie gewoon vaker, dus dan was de stemming minder joviaal.

09-02-2022 22:01

AjaxMaluku +2496

Eens, ik vond m bij feyenoord ook vaak nuchter en verstandig in interviews, maar (terecht) stukken vaker chagrijnig

10-02-2022 00:31

Alvarez352009Ajax +12061

Die jongen voelt zich bevrijd!

Het scheelt nogal of je op een vuilnisbelt woont of in een villa!

09-02-2022 22:01

Laudrup10 +17130

Wat geeft die berghuis heerlijke interviews. Slimme jongen

09-02-2022 21:59

Dubbelvla +8470

een interview met Berghuis is echt relaxed om naar te luisteren. zit een goeie kop op.

09-02-2022 21:59

MarkSimoni +1894

Deze overwinning was voor Overmars!!!!

09-02-2022 21:53

Dusbaba +15407

Hoe was Kudus?

09-02-2022 21:52

JaapStam +137311

Komt net terug!!! Was nog niet sterk bezig, maar dat komt nog wel!!!

09-02-2022 21:53

mokumnorth82 +2362

Onzichtbaar

09-02-2022 22:01

Ozymandias +159568

Grappig dat Kudus onzichtbaar wordt genoemd terwijl hij in 12 minuten 10 keer aan de bal kwam terwijl Klaassen in de gehele eerste helft tegen Heracles maar 14 keer aan de bal kwam en MOTM werd. Ik ben het trouwens wel met je eens over Kudus. Ondanks dat hij aan de bal kwam was hij relatief onzichtbaar omdat hij alles zonder risico speelde.

09-02-2022 22:14

AFCACruijff14 +161884

Haha heb je Ozy weer. Die Kudus heeft op zijn 1e 2 potjes na geen bal meer goed geraakt bij Ajax maar hij is zoveeeeeeeeeeeeeel beter dan die waardeloze Klaassen he. Hahahahaha.

09-02-2022 22:19

WantAmsterdam +116147

Wat deed Klaassen aan de bal buiten die assist goed dan?

09-02-2022 22:38

ajaxwestland09 +29002

Ik hoop volgende ronde
AZ -PSV
NEC/ GO AHEAD - AJAX

09-02-2022 21:47

JaapStam +137311

NEC - Ajax hoop ik op!!!

09-02-2022 21:48

ajaxwestland09 +29002

Ja hoop ik ook al is avondje Deventer ook niet verkeerd

09-02-2022 21:48

JaapStam +137311

Deventer zit teveel aan de cocaïne op de tribune!!! Raar volk is dat!!!

09-02-2022 21:49

JaapStam +137311

Stadion NEC blijft volgens mij dit seizoen dicht vanwege instorting!!!

09-02-2022 21:51

JaapStam +137311

Dus ook een voordeel om NEC te treffen!!! Ze hebben geen thuis voordeel!!!

09-02-2022 21:52

Linkspoot +422

@Terror. klopt voor groot gedeelte. Zitten hele enge mannetjes daar in Deventer.

09-02-2022 22:17

Linkspoot +422

Niet enkel dat stadion staat op instorten in Nijmegen.

09-02-2022 22:19

3*stars*3 +23469

Beelden van dat feestje van dansende Ajacieden in de Kuip, na afslachten van PSV, is mij altijd bijgebleven.
Doe nog maar een herhaling.

Het is voorspelbaar maar zo’n spandoek van “give Ajax the cup today” is Dan op z’n plaats.😉

09-02-2022 22:10

LuisSuarez01 +5425

Terug uit de JCA wat een galary voorstelling, Antony onnavolgbaar weer. Prachtige doelpunten, snel flitsende combinaties. Tot het laatst toe gretig ook. Vitesse stond erbij en keek ernaar. Hopelijk in maart weer volle bak want 1/3 gevulde JCA is hooguit beter dan leeg

09-02-2022 21:47

marthoogland +1741

Ik had zelf voetbaltraining, iemand die mij even een samenvatting kan geven. Wie er echt goed waren en wie minder?

09-02-2022 21:46

JaapStam +137311

Antony, Alvarez en Tadic blonken echt uit!!!

09-02-2022 21:47

AFCA-pride +17360

Wie was er niet goed

09-02-2022 21:47

Jehtoch +35

Echt goed: Antony, Alvarez en Berghuis
Minder: Martinez (ik vond hem iets slordiger dan normaal)

09-02-2022 21:48

WantAmsterdam +116147

Geweldig, bijna iedereen was goed, goed drukzetten en erg gretig.

09-02-2022 21:51

Ajacied33 +36761

Bijna niemand was minder. Je hebt wel een pot gemist hoor

09-02-2022 21:52

marthoogland +1741

Heb het eerste halfuurtje gelukkig nog kunnen zien. Was ff inkomen maar vond het daarna al erg goed.

09-02-2022 21:59

JaapStam +137311

Ik en velen hebben zo'n goed gevoel dat we na 10 wedstrijden Eredivisie al kampioen zijn!!! Komt goed!!!

09-02-2022 21:46

Amsterdamnoord +6090

Thanks Japie word altijd vrolijk van je optimisme!!

09-02-2022 23:57

Alvarez352009Ajax +12061

Dit is toch genieten! Vele Ajax haters hadden gehoopt dat de problemen met Overmars ook op het veld zou doorwerken. Deze mensen komen bedrogen uit.

Ajax speelt heerlijk en onverstoorbaar verder. Utrecht uit, PSV uit het maakt al niet meer uit. Heracles opzij gezet. Vitesse dat wist waar het Ajax pijn kon doen. Hoogstens met wat overtredingen misschien maar niet met het spel.

Berghuis, Antony weer fantastisch! Clean sheet en een nuttige, huis en tuin 5-0 score daar wij het vroeger met 2-0 of 3-1 moesten doen.

Op naar de prolongatie van de dubbel!

09-02-2022 21:45

Msc +14160

En ondertussen zit bergwijn weer waar hij de afgelopen tijd ook al zat

09-02-2022 21:41

ajaxwestland09 +29002

Nooit aan beginnen

09-02-2022 21:41

036AFCA97 +146682

Het zou bijna oneerlijk zijn als we Bergwijn nog hadden laten invallen in plaats van Danilo.

09-02-2022 21:42

JaapStam +137311

RoddelPraat bedoel je???

09-02-2022 21:43

036AFCA97 +146682

https://parra.nu/dennis-maakte-slachtoffer-kaj-van-der-ree-zwanger-en-dwong-haar-tot-abortus/

09-02-2022 21:43

JaapStam +137311

Dennis zit achter elke grietje aan!!! Het verbaast mij niks trouwens!!!

09-02-2022 21:45

KBouter +4122

Man man wat betrouwbaar dit.

09-02-2022 23:51

ajaxwestland09 +29002

Voor AZ ben ik ook niet bang

09-02-2022 21:40

Msc +14160

Ik denk dat Ajax op deze wijze met deze gretigheid maximaal nog 5 punten gaat verliezen deze competitie

09-02-2022 21:39

AFCA-pride +17360

Zou genoeg zijn, maar eerst zondag tegen twente ook weer knallen. Is ook weer pittige wedstrijd

09-02-2022 21:50

ElSandrini +18190

ik las trouwens dat de sneue kneuzen van PSV een liedje zongen over overmars.... op het deuntje van ons liedje 'zeg ken je psv' .... lekker origineel van de grootste copycat club ter wereld.

09-02-2022 21:34

AFCAjax +17839

dat is niet ons deuntje hoor.. kan alleen zo snel even niet vandaan halen waar het dan wel van is, volgens mij een sinterklaas liedje.
EDIT: de zak van sinterklaas volgens mij.

09-02-2022 21:36

Biss +10254

Laat maar zingen, wij lachen altijd als laatst. Wij staan straks met de prijzen.
Daarnaast is het een kwestie van tijd voordat ook bij andere clubs dit soort schandalen naar buiten komen.

09-02-2022 21:37

michiels +1976

Vond wel leuk bedacht, Moest er wel om lachen .

09-02-2022 21:38

3*stars*3 +23469

Maar o wee als iemand begint over Fons S.
Zegt trouwens genoeg dat zoiets in doofpot is gegaan daar en in medialandschap is weggevaagd.
Als zoiets in 1980 zou gebeuren bij Ajax, zou je nog steeds erover horen.

Maar laat ze daar maar lekker haten.
Ze konden paar dagen lachen maar gaan vanavond weer met een kutgevoel slapen.
Zou helemaal geweldig zijn, als Vitesse na vanavond wel paar dagen later punten afsnoept van dat kutclubje.
Dat zal pas een extra mentale dreun zijn binnen die selectie.

09-02-2022 21:38

KBouter +4122

Doofpot? Hij heeft gewoon in de gevangenis gezeten daarvoor.

10-02-2022 12:30

ElSandrini +18190

klopt, is de zak van Sinterklaas... laat ik zo zeggen dat we eerst waren met ' zeg ken je psv'.... kan dan niet anders dat ze hetzelfde deuntje gebruiken.... Ik heb echt een grafhekel aan alles van die club. Feyenoord vind ik veel minder erg

09-02-2022 21:39

Ajaxadam1 +31670

Dat ie niet ons deuntje hoor haha. Die is in elk stadion te horen.

09-02-2022 21:42

Alvarez352009Ajax +12061

@ ElSandrini Maar ik kon ervan genieten! En weet je waarom? omdat ze zelf helemaal doodgezwegen zijn. Dat deuntje "simply the best" voor de wedstrijd is een parodie geworden.
Ze kunnen zelf niets meer zingen alleen maar over leedvermaak.
Het repertoire van "We worden kampioen" Helemaal niets in Amsterdam" kunnen ze niet meer zingen omdat ze dan gigantisch voor lul staan. En ook de tweede plaats staat al op losse schroeven.

Maar ach ze kunnen nog altijd zingen dat ze Europa in gaan. Dat zal nog wel lukken.

09-02-2022 21:53

036AFCA97 +146682

Wel ironisch dat Dennis Schouten met nieuws over Warmerdam wil komen. Die vent loopt zelf altijd achter dunne kleine meisjes aan die net wel of net niet meerderjarig zijn. Goor mannetje.

09-02-2022 21:32

MrPink +81934

Die lul naast hem is ook een smeerpijp

09-02-2022 21:33

DeBaarsjes +3132

Als hij praat dan heb ik altijd de neiging om TXT 888 te zetten

09-02-2022 21:49

WantAmsterdam +116147

Vaak kritisch op Alvarez, zeker op 6, maar vandaag was hij subliem, misschien wel de beste wedstrijd in zijn carrière en de eerste echt goeie sinds Dortmund thuis.

09-02-2022 21:27

036AFCA97 +146682

Helemaal mee eens.

09-02-2022 21:28

hakimziyech +18246

Echt een hele complete performance, hij flikte echt alles vandaag. Had een assist verdiend na die wereldbal.

09-02-2022 21:28

ram +7283

Hij staat altijd op '6' hoor ;)

En ik snap sowieso de kritiek op Edson niet zo. Hij heeft zich voetballend ontzettend ontwikkeld en geeft regelmatig geweldige passes vooruit, naast zijn goeie stofzuigwerk.

Maar vandaag was ie extra goed inderdaad.

09-02-2022 21:30

WantAmsterdam +116147

Mijn kritiek is meestal niet per se op Alvarez zelf, maar dat hij op 6 staat (zie hem liever als CV met twee snelle spelers naast hem). Ik vind dat op 6 (in dit systeem) een voetballer hoort, en Alvarez heeft lang niet ( of nog nooit) voetballend zo een hoog niveau aangetoond zoals vandaag.

09-02-2022 21:32

ram +7283

Hmm, okay. Dat kan. Maar lijkt me niet echt een logisch plan met deze selectie. En ik denk ook niet dat hij als verdediger beter is eigenlijk. Ik heb hem daar nooit goed gezien en zie ook niet echt signalen dat ie daar beter zou zijn.

09-02-2022 21:35

Mofson +8167

Als hij al zulke paasjes geeft is het top maar ik vind helemaal niet dat mensen alvarez zo moeten beoordelen. Hij staat niet op het veld om mooie steekpassjes te geven namelijk. Hij is het slot op de deur die de bal aan dezelfde kleur moet geven wat meestal een balletje breed is . Big deal. Gravenberch en berguis staan daar normaal gesproken voor. En dan heb je nog de vlanken die balletjes diep moeten geven. Alvarez wordt beoordeeld op shit wat hij niet eens hoort te doen. Mensen moeten hem beoordelen op de counter eruit halen.

Dus idd eens, vandaag was hij extra goed.

09-02-2022 21:36

WantAmsterdam +116147

Ik denk ook niet in een 4-3-3, maar in een 3-4-3 met een ruit als laatste man met Timber en martinez naast hem.
Eigenlijk staat hij daar al vaak maar niet in de eerste fase van de opbouw en dat maakt onze opbouw tegen stugge ploegen moeilijk.

09-02-2022 21:38

ram +7283

Ja, ergens wel eens Mofson.

Maar toch lekker als iemand ook kan voetballen toch... zeker bij Ajax. Is nodig ook hoor. Als je een speler hebt die alles inlevert, heb je een probleem. En een tijdje was ie voetballend niet heel sterk. Nu is het meer dan acceptabel. Mag ook gezegd worden.

09-02-2022 21:40

WantAmsterdam +116147

Oneens, op dat kun je hem beoordelen als hij als CV speelt (al is opbouwen bij Ajax ook niet onbelangrijk), maar op 6 wordt je ook afgerekend op je voetballende kwaliteiten, niet per se steekpassjes, maar wel zuivere passjes tussen de linies.

09-02-2022 21:44

ram +7283

Zo spelen we inderdaad vrijwel altijd. In de praktijk zijn de backs middenvelders of zelfs aanvallers. En Edson is een soort libero die ook op '10' opduikt. Lekker dynamisch allemaal.

Maar als je van mening bent dat ie de opbouw verneukt, maakt het dus niet uit of ie op '6' of achterin staat.

Maar goed... whatever, haha. Ik ben blij met hem.

09-02-2022 21:45

WantAmsterdam +116147

Nee, het probleem is IMO, dat Alvarez juist op het foute moment aan de bal is, de eerste fase van de opbouw, daarna laat hij zich zakken, maar juist die fase is belangrijk, daar moet een speler aan de bal komen die kan opbouwen.
Vandaag heeft dat Alvarez goed gedaan, maar normaal is dat juist ons probleem.
En we spelen 3-4-3 maar niet met een ruit, wat imo meer a la Ajax is.

09-02-2022 21:47

ram +7283

Hmm. Okay. Ik zie dat (letterlijk en figuurlijk) niet zo.

09-02-2022 22:02

WantAmsterdam +116147

Het valt jij niet op dat de bal vaak snel naar de zijkanten gaat en we zelden via de as en het middenveld opbouwen?
Dat is toch een van onze hoofdproblemen? We draaien een prima seizoen maar hebben op die manier al aardig wat punten verspeeld.

09-02-2022 22:19

ram +7283

Nope. Ik zie dat niet zo.

09-02-2022 22:50

Ajacied1995 +10789

Alvarez is al 1,5 jaar top

09-02-2022 21:31

WantAmsterdam +116147

Dit niveau heeft hij zelden aangetikt, zeker aan de bal.

09-02-2022 21:34

3*stars*3 +23469

Zit vaak te denken, wie kan zijn positie invullen.
Blind kan het, Klaassen kwam en begon op “6”, Martinez heeft daar gespeeld en ook Gravenberch maar ik denk echt dat Timber zich daar door kan ontwikkelen.
Maar zie ook al een tijd, dat je Alvarez nodig heb, vooral in grotere duels.
Tegen PEC en Fortuna kan je prima zonder hem.
En kiezen voor een voetballer.

En dat is niet om hem af te kraken maar in zulke duels kan je zonder hem.

09-02-2022 21:32

WantAmsterdam +116147

Al die spelers kunnen dat, het liefst zie ik Alvarez als laatste man in een 3-4-3 met een ruit.

09-02-2022 21:34

Ajaxadam1 +31670

Wtf lees is nu weer over Warmerdam. Ook echt de laatste van wie ik zoiets verwacht. Moet die gifbeker echt helemaal leeg op dat gebied.

Op de groep heeft het geen invloed weten we nu wel gelukkig, maar alsnog geen fijn nieuws.

09-02-2022 21:23

3*stars*3 +23469

Las het voor de wedstrijd.
Roddel nichten van roddel praat kwamen ermee.
Dacht, laten we het positief houden en focus op voetbal…

09-02-2022 21:25

Ajacied33 +36761

Wat ik dan niet begrijp, het schijnt 6 maanden geleden gebeurd te zijn. Waarom komt zo'n grietje er dan nu pas mee?

09-02-2022 21:26

Ajaxadam1 +31670

Ze is pas 18, misschien durfde ze niet eens. Of durfde ze het ook niet aan haar ouders te vertellen. En nu er meer aan het licht komt ze het wel durft ofzo...

Maar afwachten maar weer, zie dat het van roddelpraat afkomt ook

09-02-2022 21:27

MichelBoerebach +29191

Omdat The Voice en Ajax (Overmars) er ook nu pas mee komen. Het balletje is nu aan het rollen, zeg maar. Wordt vervolgd.

09-02-2022 21:29

Msc +14160

Dat grietje gaat eerst met Donny en daarna met die Dennis Schouten. Meer woorden zijn niet nodig

09-02-2022 21:29

WantAmsterdam +116147

Ze durfte het niet aan haar ouders te vertellen maar maanden later aan Dennis Schouten, die het in Roddelpraat uitgebreid over heeft, wel?
Maar ja, zal vast niet voor niets aangifte doen.

09-02-2022 21:30

Ajaxadam1 +31670

Zr ging dus niet met Donny. Die zou der verkracht hebben op een feest...

@wantamsterdam: is niet zo gek hoor. Is beetje de schaamte of angst om zoiets te vertellen aan je ouders. Misscjien makkelijker tegen een leeftijdgenoot ofzo

09-02-2022 21:30

Mauro34 +12849

Bennyben, Ik mogen hopen dat jij 13/14 bent ofzo man.

09-02-2022 21:31

Soccerskins v2 +43366

Ze schijnt vandaag pas aangifte te hebben gedaan. Ik denk dat het te maken heeft met het nieuwe over Overmars.

09-02-2022 21:31

AFCAjax +17839

misschien even naar het verhaal luisteren.

09-02-2022 21:32

hakimziyech +18246

Ja, ik was ook verrast. Feiten afwachten en daarnaar handelen. Als het waar is dan meteen laten gaan. Kan echt niet.

09-02-2022 21:26

Rikkie66 +22837

don't worry about a thing 🐥🐤🐥❌❌❌🎶🎶

09-02-2022 21:23

hakimziyech +18246

Wanneer was de laatste vrije trap die erin vloog? Vorig jaar, Utrecht in de beker?

09-02-2022 21:23

3*stars*3 +23469

Pfff, goede vraag…
Schoot Schuurs er niet 1 in, in slotfase van vorig seizoen?

Misschien kan Ozy een update geven.

09-02-2022 21:27

036AFCA97 +146682

Ozy had volgens mij het nieuws omtrent een van zn favo spelers Warmerdam even gemist, dus die zal dat wel aan t opzoeken zijn haha

09-02-2022 21:27

hakimziyech +18246

Ja, die van Schuurs herinner ik me ook. Werd aangeraakt net als die tegen Utrecht in de 5-4. Tadic scoorde natuurlijk ook tegen Dortmund, maar dat was een eigen goal en geen echte doelpoging. Kan niks bedenken wat recenter is nu.

09-02-2022 21:33

Ajax11 +550

Jaja schuurs de 3-0 tegen sparta als ik het nog goed weet☺

09-02-2022 21:45

Sjonnie +18814

Het was vanavond gewoon orgastisch!
Excusé le môt !!
Man o man o man heerlijk

En dan Letsch zo over Ajax horen praten ... dat maakt het helemaal af.
😁😁😁

09-02-2022 21:22

Petterson +25122

😁 veilige werkplek voor Dusan creëren

09-02-2022 21:22

MichelAngelo66 +22258

Lekker door blijven vragen Lange. Man man man.

09-02-2022 21:21

thepower1990 +35726

Leggen we allemaal een geeltje neer als Daley die gebruinde badslipper nu een knal voor zijn bek geeft?

09-02-2022 21:21

Jaridebeste1 +6671

Die gebruinde badslipper hahaha ik kom niet meer bij.

09-02-2022 21:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.