'Henderson niet fit genoeg om te spelen tegen Union Saint-Gilloise; ook Van den Boomen ontbreekt'

door Brent Tomassen 282

Bron Voetbal International

'Henderson niet fit genoeg om te spelen tegen Union Saint-Gilloise; ook Van den Boomen ontbreekt'

door Brent Tomassen 282

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Jordan Henderson speelt niet mee met Ajax op bezoek bij Union Saint-Gilloise, zo meldt Lentin Goodijk, Ajax-watcher namens Voetbal International, woensdagochtend via X. Ook Hendersons beoogde vervanger op de zes-positie, Branco van den Boomen, is er niet bij in België.

De Engelsman is niet fit genoeg bevonden om donderdagavond in actie te komen als Ajax in Brussel, of mogelijk een andere speelstad vanwege het slechte veld in het Koning Boudewijnstadion, aantreedt tegen de nummer drie van de Jupiler Pro League: Union Saint-Gilloise. Zondag liet trainer Francesco Farioli nog weten dat hij zijn aanvoerder tegen Fortuna Sittard (0-2 winst) in de rust wisselde uit voorzorg. Volgens VI gaat het bij Henderson om hamstringklachten, Van den Boomen heeft last van zijn rug. Het is volgens Tim van Duijn nog onduidelijk of het duo zondag tegen Heracles Almelo wel van de partij is.

Naast Henderson en Van den Boomen kan Farioli niet beschikken over Wout Weghorst. De spits brak zijn grote teen in Sittard en is minimaal zes weken uitgeschakeld. De spits was in Zuid-Limburg nog belangrijk met een doelpunt en assist en is met zeven doelpunten de topscorer van Ajax in de Eredivisie. In de competitiefase van de Europa League was de aanvaller uit Borne trefzeker in de uitwedstrijd tegen FK Qarabag.

Tekst gaat verder onder de X-post.

Godts en Jong Ajax-talenten trainen mee

Goodijk meldt via X wel goed nieuws over Mika Godts. De linksbuiten raakte geblesseerd aan zijn hamstring tegen Galatasaray, miste de wedstrijden tegen Feyenoord en Fortuna Sittard, maar trainde woensdag wel mee op Sportpark de Toekomst. Daarnaast krijgen ook enkele talenten de kans zich te laten zien op de woensdagtraining: Rayane Bounida, Sean Steur en Jorthy Mokio.

Voor Mokio was zondag een dag om nooit te vergeten. De zestienjarige verdediger annex middenvelder maakte zijn basisdebuut voor Ajax 1 tegen Fortuna Sittard en speelde de wedstrijd op het dramatische veld in Limburg ogenschijnlijk zonder problemen uit. De zeventienjarige Steur zat tegen Fortuna Sittard voor het eerst bij de wedstrijdselectie van het eerste elftal, waar dat tegen Feyenoord gold voor Bounida.

Lees meer over:
Plaats reactie

Magic1963 +392

In Brussel de nul houden en dan thuis op een goede grasmat in de JC Arena afmaken.

12-02-2025 18:48

Ajaxbrl +13630

Zeker ook door dat kut veld!? En wat doen we, lekker weer op zo’n veld spelen!

12-02-2025 18:19

babanightshift +8927

Vos op 6 (grapje)

12-02-2025 17:07

Tommyshelby +128427

Volgens Bart Sanders ligt Henderson er 1.5 week uit. Zou dus de komende 3 wedstrijden missen, en Go Ahead net halen.

12-02-2025 16:23

wijzijndebeste123 +163057

Top move van Kroes om onze enige backup 6 Mannsverk te verhuren.

12-02-2025 19:41

De Stift +7040

Godts nog sparen komende wedstrijd. Op zo’n klote veld is dat vragen om problemen. Verder prima alternatieven voor handen. Beginnen met Berghuis-Brobbey-Traore, Taylor-FJ-Klaassen, Hato-Baas-Sutalo-Gaaei.

12-02-2025 15:40

Hersenspinsel +7993

Mag Klaassen nu al weer meedoen.
Mooi.
Wie op de 6?

12-02-2025 17:12

Francesco +5407

Branco is sowieso dramatisch bezig op die positie vind ik..

Beter, Hato erin.

12-02-2025 15:24

YRGI +32897

Dus nu krijgen wij een blessuregolf?

12-02-2025 15:01

Calvani +464

Geen paniek, gewoon Hato of Baas daar en dan Kaplan/Rugani/Mokio er in. Taylor niet terug nu, hij speelt net zo lekker nu, mooi laten staan

12-02-2025 14:36

Kingoffdatoilet +17100

Eigenlijk zijn er 3 van de keuzes voor 6 geblesseerd. Dat hakt er wel in.

12-02-2025 14:29

Hijosdedioses +6540

Gelukkig is Klaassen nu wel inzetbaar, maar toch is het zorgwekkend als er nu veel blessures bij komen. Voor de titelstrijd is namelijk iedereen nodig!

12-02-2025 14:19

Prometheus +1003

Gewoon Mannsverk erin. Oh, wacht….

12-02-2025 14:06

EricAjax1 +7471

Ja want dat was handig geweest op dit knollenveld na een slepende enkelblessure

12-02-2025 17:19

Prometheus +1003

Akkoord, wat dat betreft heb je een punt. Maar als Henderson zondag nog steeds ontbreekt, had ik toch wel heel graag Mannsverk achter de hand gehad. Oók als VDB wel fit zou zijn.

12-02-2025 18:39

rafaelvandekaart +1752

Regeer op 6? Is dit niet waarom hij gehaald is zodat hij stand-in kan zijn op meerdere posities (8, 6, 2)?

12-02-2025 14:00

spitsesaka19 +135

Regeer is langdurig geblesseerd

12-02-2025 14:15

PH2BOT +39985

Welke Ajax spelers raken morgenavond in dat Heizel kerkhof langdurig geblesseerd....

12-02-2025 13:48

trodat4030 +96403

Serieus, Heizel kerkhof?

12-02-2025 13:53

BokkieBokstra +11291

Zo, dat was wat live op tv en alsnog gespeeld

12-02-2025 15:02

DrFootball +15141

Gast ben je niet goed?

12-02-2025 13:54

wijzijndebeste123 +163057

Meerdere belangrijke spelers vallen met bosjes om. Weghorst, Henderson. Ik zou dus gewoon een B-team opstellen in de EL. De competitie is veel belangrijker. CL miljoenen zijn cruciaal voor de wederopbouw.

12-02-2025 13:29

Altijdindestraat +39809

Traoré mag spelen overigens... Die is net zo onhandig met een goed veld als met een slechte.

12-02-2025 14:03

JohnDylan +21782

Inderdaad, ik zou de wedstrijd beginnen met Matheus; Rosa, Rugani, Kaplan, Hato (die heeft afgelopen wedstrijd al rust gepakt); Klaassen, Verkuijl, Berghuis; Traoré, Rasmussen en Edvardsen. Ajax is met zo’n elftal ook zeker niet kansloos. Daarbij kunnen zo nieuwkomers Matheus, Rosa en Edvardsen speeltijd krijgen.

12-02-2025 14:38

wijzijndebeste123 +163057

Matheus is niet ingeschreven dus dan maar Gorter. Ik zou Bertje ook laten banken en Bounida opstellen op links en Edvardsen op rechts.

12-02-2025 14:42

JohnDylan +21782

Oh ja natuurlijk. Blijf dat een vreemde keuze vinden gezien de regels. Ik zou Bounida deze wedstrijd over laten slaan en hem komende zondag thuis tegen Heracles in de basis zetten. Ajax heeft tegen dat soort teams moeite met kansen creëren en Bounida heeft meer creativiteit dan welke Ajax 1 speler dan ook.

12-02-2025 14:53

bollejan1 +2597

Dat gaat een zware dobber worden

12-02-2025 13:26

Betuwe85 +20428

Gelijk g kan Klaasen mee doen

12-02-2025 13:17

Geus +4738

Ach daarvoor hebben we ons nieuwe duizend-dingen doekje, Taylor op 6

12-02-2025 13:15

JanMolby +1424

Ik heb ook last van mn rug. Toch sleep ik bijna dagelijks 85 kilo over de vloer t huis uit. Maar ik vang er geen miljoenen salaris voor. Mn eigen schuld, had ik maar net zo goed moeten voetballen als de immer onmisbare BvdB.

12-02-2025 13:14

FissaDeGekste +3368

Ik heb het vage vermoeden dat je daadwerkelijk net zo goed voetbalt als Branco.

12-02-2025 14:56

JanMolby +1424

Goh .. zou zomaar kunnen....dat maakt t alleen maar triester, die misgelopen miljoenen! 😂

12-02-2025 15:18

Jariiii +21814

Misschien maar goed ook. Sparen voor zondag.

12-02-2025 13:13

JanBiesbos +28964

Lekker inzakken op dat kutveld en dan zien we het wel

12-02-2025 13:12

Krullen +8026

De emoties gaan alle kanten op met dit nieuws.

12-02-2025 13:12

chriseverhard +3551

Waarom word vd boomen überhaupt genoemd die man speelt gelukkig nooit en ben blij dat hij er niet bij is

12-02-2025 13:09

trodat4030 +96403

24 optredens tot dusver, 1119 min… #facts

12-02-2025 13:52

chriseverhard +3551

En niet 1 goede wedstrijd

12-02-2025 17:28

AmsterdamsTrots +1981

Wel bijzonder om te zien dat nu we net even wat minder rouleren de laatste tijd, ook de hoeveelheid blessures weer stijgen. Geloof me nou, Farioli en zijn team hebben het echt wel voor elkaar door de fysieke belastbaarheid goed in de gaten te houden en juist te doseren.

12-02-2025 13:03

Beachboy +2899

Meer dan voldoende opties, Taylor, Fitz-Jim, Baas, Hato, selectie is breed genoeg.

12-02-2025 12:59

Rockanje23 +36940

Meen je dit serieus ? Zie je echt niet dat er naast Henderson geen 6 in de selectie zit ? De selectie is op een aantal cruciale posities juist erg smal. Te smal.

12-02-2025 13:06

leeke +10377

Motion,kan op 6 spelen hoor,geen paniek zeg . Wij hebben Farioli,en worden we uitgeschakeld, dan kan alles op de eredivisie

12-02-2025 13:11

Soccerskins v2 +43196

Misschien is er geen echte 6, maar Ajax heeft genoeg spelers die daar uit de voeten kunnen. Zoveel dat een echte 6 als Mannsverk niet aan zijn minuten kwam.

12-02-2025 13:14

Rockanje23 +36940

Mannsverk is bijna een half jaar geblesseerd geweest

12-02-2025 13:18

Beachboy +2899

@Rockanje23 Ik heb ook liever Henderson daar, of zoals jij zegt een 'echte' 6, alleen zijn die er nu dus niet. En kom op zeg, we zijn Ajax, soms moet je even creatief zijn en gewoon iemand anders die verantwoordelijkheid geven. Degene die ik noemde kunnen hier prima spelen voor een keer. Met Klaassen weer in de selectie voor Europa, lijkt Taylor de meest logische. Maar qua speler zou ik Baas of Hato er ook wel eens willen zien spelen. No worries!

12-02-2025 13:24

Soccerskins v2 +43196

En toen hij fit was speelde hij alsnog niet. Was ook toen de derde keuze op 6.

12-02-2025 13:28

Rockanje23 +36940

Mannsverk is natuurlijk geen wereldspeler maar die hebben we sowieso niet meer in de selectie. Hij was echter wel de meest geschikte vervanger van Henderson ipv vd Boomen.

12-02-2025 13:31

Lapzwans +1518

Ja dat krijg je met zo'n waardeloos veld, dan haken spelers af of zijn ze naderhand geblesseerd.

Zou me niets verbazen als Farioli Hendo spaart voor ED..

12-02-2025 12:59

Suavimani +11859

Zou hem groot gelijk geven. Laat dan aub Godts ook niet spelen. Die loopt al een tijdje te rotzooien met zijn hamstrings. Je wil geen herhaling van het Boilesen fiasco.

12-02-2025 13:01

Rockanje23 +36940

Godts zit sowieso nog niet bij de selectie. Is afgelopen zondag al gecommuniceerd.

12-02-2025 13:07

Jelluhafca +3370

Branco zal idd wel moe zijn geworden van al dat bank zitten…

12-02-2025 12:55

Epiret +4365

Hij is niet moe, hij heeft rugklachten. Maar dat kan misschien ook komen van lang op een bank zitten...

12-02-2025 13:00

Geus +4738

Herkenbaar 🤔

12-02-2025 13:13

Tommyshelby +128427

Mannsverk op 6. Oh wacht….

12-02-2025 12:54

afct +8919

Vurnon Anita op 6 oh wacht

12-02-2025 13:02

HW4 +441

Anita zou nog steeds een betere optie zijn dan vd Boomen op 6

12-02-2025 13:11

D-Charly +476

Enfin, zondag is het belangrijkste!

12-02-2025 12:52

D-Charly +476

Ons middenveld nu dus nog 3 a 4 spelers groot

12-02-2025 12:51

Robbie en de Kock +11118

Geeoon Taylor daar neerzetten. Gaat prima .

12-02-2025 12:48

Mudjie.M +1778

Zet Baas op Nummer 6

12-02-2025 12:47

The Class of 2019 +894

Die is voorlopig uitgeschakeld met een blessure -.-

12-02-2025 13:07

Briejun +32

Dat is Regeer.

12-02-2025 13:20

fluwelenlinker +11615

Wellicht Taylor op 6. Daar ging hij tegen Fortuna ook spelen na de wissel van Henderson. En anders wellicht Hato en Mokio terug op LB.

12-02-2025 12:46

Ans B +19809

Erg jammer dat Regeer ook geblesseerd is. Was een een mooie gelegenheid om hem het vertrouwen te geven op 6.

12-02-2025 12:43

Rockanje23 +36940

Regeer is niet gehaald als 6. Dat is hij ook niet.

12-02-2025 13:00

Ans B +19809

Dat eerste weet ik. En van dat tweede ben ik niet overtuigd. Ik zie hem als zeer multifunctioneel. Heeft in Oranje O-17 zelfs met veel succes als CV gespeeld. Lijkt me stug dat hij als 6 niet zou kunnen functioneren.

12-02-2025 13:05

NW23 +5020

Is hij echt geblesseerd, of is dit een nasleep van de gebeurtenissen met Alex Kroes?

Ik vind het opvallend. Niets gezien in Sittard, voorzorg volgens de coach en nu speelt hij niet mee en misschien ook niet zondag. Ik geef meteen toe dat ik mis kan zitten, maar ik ben sceptisch.

12-02-2025 12:42

BowedUkelele +85

huh, hoe zie je dit scenario voor je dan? Oprecht benieuwd.

12-02-2025 12:51

NW23 +5020

Ze praten niet voor niets over dat einde jaar Jordan alsnog weg gaat, terwijl hij nog een doorlopend contract heeft. Dat maakt al gewoon duidelijk dat deze situatie helemaal niet opgelost / uitgesproken is.

Nogmaals, ik zei al dat ik zeker fout kan zitten, maar ik ben gewoon sceptisch met deze voorgeschiedenis, het feit dat we zondag niets met hem hebben zien gebeuren en dat hij nu ineens mogelijk meerdere wedstrijden mist.

12-02-2025 13:03

KingJames23 +11423

Die velden waar hij nu ook weer op moet voetballen helpen niet mee als je wat ouder bent.

12-02-2025 12:51

Gooseman +11853

Henderson prima, maar niet BVDB ook nog! De leider en lijder geblesseerd!

12-02-2025 12:39

Amsterdamnoord +6008

Ik tel het aantal uren, van maandagavond tot donderdagavond en dat zijn 72 uur. Maar goed

12-02-2025 12:37

Masterdamxxx +864

Klokkenluider deze is vertrokken in de zomer

12-02-2025 12:34

Rock69 +8404

Dankzij het kutveld in Sittard. Het valt me mee dat er niet meer blessures zijn

12-02-2025 12:33

Petterson +24833

Dat Branco ook niet kan spelen is dan nog een geluk bij een ongeluk. Hendo gaan we wel echt missen. Zeker als de tactiek is om de boel dicht te timmeren voor een 0-0.

12-02-2025 12:30

Hans Verhagen +14052

Lekker rust pakken oude strijder!

12-02-2025 12:26

Marcw1972 +16464

Jammer van Henderson, maar geen risico nemen. Zondag is sowieso belangrijker.

12-02-2025 12:24

Craain +4953

Locatie nog niet bekend...

12-02-2025 12:22

Robertini +38975

Fijn dat we Mannsverk verhuurd hebben, klasse. Je kunt misschien Mokio voor de leeuwen gooien, maar is wel erg vroeg op zo'n centrale rol. Anders maar Fitz-Jim?

12-02-2025 12:19

Rockanje23 +36940

Net als het verhuren van Akpom. Zó olie en oliedom. Als we dit seizoen 2e of zelfs kampioen worden, is dat vooral ondanks Alex Kroes en niet dankzij.

12-02-2025 12:23

Robertini +38975

Mag je hier niet zeggen hoor, pas maar op...

12-02-2025 12:24

Rockanje23 +36940

Ik weet het, maar ik kan het niet laten 😁

12-02-2025 12:27

Belnaarhuis +4936

Het is gewoon een beetje makkelijk zeiken, daarom krijg je er zoveel op terug. Natuurlijk kan je achteraf zeggen dat het zonde is dat sommige spelers er niet bij zijn. Maar het vertrek van Akpom en helemaal Mannsverk was volkomen logisch.

12-02-2025 12:34

Yeshyeshyall +10920

Mannsverk vond ik niet logisch, wel omdat hij niet speelde maar niet omdat je verder geen echte 6 hebt, zelfs Henderson is dat eigenlijk niet echt. Maar goed als je hem toch niet opstelt is het niet gek om te verhuren inderdaad. Akpom vind ik jammer maar je kan moeilijk 10 spitsen op de bank zetten. Dat Weghorst nu geblesseerd is is pech, pas als Brobbey ook geblesseerd zou raken geeft het een echt probleem

12-02-2025 12:40

Steven040 +52

Daarnaast heb je ook Regeer terug gehaald. Dus volkomen terecht dat je Mansverk weg doet. Is gewoon dikke pech dat er 3 spelers voor dezelfde positie geblesseerd zijn

12-02-2025 12:41

Cosey2 +6971

Precies, als alles nog was gebleven was het ook niet goed geweest, Kroes kan dan namelijk niets lozen.

12-02-2025 12:41

AFCACruijff14 +160831

Jullie snappen zo weinig van de financiele problemen bij Ajax he.

12-02-2025 12:42

Robertini +38975

@Belnaarhuis

Het vertrek van Akpom was logisch geweest als het een fatsoenlijke verkoop was. Het vertrek van Mannsverk was sowieso raar.

Beiden verhuren was gewoon een bizarre beslissing en daar zien we nu de reden van.

12-02-2025 12:48

wijzijndebeste123 +163057

Je enige backup 6 verhuren is idd volkomen logisch. Net zo logisch als het seizoen ingaan met 1 links- en rechtsbuiten.

12-02-2025 12:49

Robertini +38975

Financieel los je niks echt op met deze verhuren, 14. Ze zijn komende zomer allebei weer terug.

Druppels op een kokende plaat, hun salaris voor een half jaar is gecompenseerd met een plaats hoger eindigen, of met een ronde extra in de EL.

12-02-2025 12:49

Bobje99 +7037

De verhuur van Manssverk is toch juist volstrekt logisch. Als men vertrouwen in hem heeft kan ie mooi veel minuten maken op een hoger niveau dan jong Ajax zodat ie volgend jaar fit kan laten zien wat ie waard is.

12-02-2025 12:51

KingJames23 +11423

Zij voetballen voor een appel en een ei?

12-02-2025 12:54

Robertini +38975

Cosey2, hij heeft niks geloosd met deze twee transfers. Ze staan komend seizoen weer op de stoep.

Een transfer voor 8mil+ voor Akpom had ik begrepen. Een verhuur snap ik niks van. De bate weegt niet op tegen het sportieve verlies.

12-02-2025 12:55

Robertini +38975

@KJ23, als je door deze transfers een ronde minder door komt, dan heb je er verlies op geleden. Laat staan als je door het gebrek aan een spits in de eredivisie zakt.

12-02-2025 12:57

Rockanje23 +36940

Het was logisch geweest als je ze voor de hoofdprijs verkocht had, zodat je een volwaardige vervanger had kunnen halen.

12-02-2025 13:09

Thaschja55 +1620

Wel een gemis zonder Henderson

12-02-2025 12:18

Rockpotje +9524

Pasveer

Gaaei - Sutalo - Baas - Hato

Taylor
Klaassen - Fitz-Jim

Berghuis - Brobbey - Edvardsen

Dit zou ik het meest logisch vinden. Mokio moet je niet meteen te veel belasten. Traoré heeft er toch geen zin in. En verder is dit een beetje wat je hebt voor een 4-3-3.

12-02-2025 12:17

Robertini +38975

Fitz op 6 is logischer. Taylor heeft als een vd weinige scorend vermogen, dus moet je niet op 6 zetten.

12-02-2025 12:20

maarten0909 +6360

Edvardsen is Ajax topscorer van de eredivisie, niet weghorst!😅

12-02-2025 12:17

MoIukker +814

Technisch gezien niet, aangezien hij de goals niet namens Ajax gemaakt heeft

12-02-2025 12:21

Jarenfan1 +7

Henderson vd boomen na dit seizoen exit

12-02-2025 12:17

Petterson +24833

Branco zitten we nog vele seizoenen aan vast vrees ik.

12-02-2025 12:31

Altijdindestraat +39809

EDVARDSEN___BROBBEY______BOUNIDA
___TAYLOR___KLAASSEN___FITZ-JIM
HATO____BAAS_____SUTALO_____GAAEI
_____________PASVEER

12-02-2025 12:13

Zollner +1574

Fitz Jim heeft vaak meer dan prima op 6 gespeeld.

12-02-2025 12:12

Rockanje23 +36940

Heb ik gemist blijkbaar. Waar en wanneer en tegen wie ?

12-02-2025 12:16

Zollner +1574

In jong 2/3 jaar geleden. Altijd prima statistieken voor gewonnen grondduels, balveroveringen en passing. Is even geleden maar hij kan het. Hij werd in die tijd ook nog wel eens rechtsback gezet volgens mij.

12-02-2025 12:21

Robertini +38975

Voor Jong Ajax.

12-02-2025 12:21

ajaxfan83 +3365

Waarschijnlijk bij Excelsior, toen hij bijna alleen maar op de bank zat

12-02-2025 12:21

Rockanje23 +36940

Dat niveau is toch totaal niet te vergelijken met het niveau wat voor een Europese wedstrijd vereist is.

12-02-2025 12:25

Zollner +1574

Het niveau van FJ heeft ook niet stilgestaan. Het is wel een ‘voetballende’ 6. Weet niet of dat al past in de plannen van Farioli.

12-02-2025 12:30

Knalpot +3606

Als het een slecht veld is heb je daar ook weer niet zoveel aan het 'voetballende' gedeelte van FJ maar meer aan een passer. Wat dat betreft is het jammer voor vd Boomen want die had waarschijnlijk eindelijk een fatsoenlijke wedstrijd voor ons kunnen spelen. Nu zou ik eerder voor Taylor kiezen.

12-02-2025 14:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.