Heitinga trots op zijn ploeg: 'Zag een ploeg die voor elkaar vocht'

door Gino Haverkamp 410

Bron ESPN

Heitinga trots op zijn ploeg: 'Zag een ploeg die voor elkaar vocht'

door Gino Haverkamp 410

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

John Heitinga is trots op zijn ploeg, ondanks dat de finale van de KNVB Beker na penalty's werd verloren van PSV. De coach van Ajax klinkt voor de camera's van ESPN dan ook wat verslagen. 'Het is gewoon kut', opent hij.

Heitinga heeft een Ajax gezien dat gestreden heeft, maar de kansen die het heeft gekregen niet heeft benut. 'Ze hebben een reactie gegeven en gestreden', verwijst hij naar de 3-0 nederlaag in Eindhoven vorige week. 'De winnaarsmentaliteit was zichtbaar in de eerste helft. Het spel lag veel stil, maar ze kwamen wel voor elkaar op.' In de tweede helft kon Brian Brobbey de 2-0 voor open doel maken, maar miste. 'Dan benut je die kansen niet en wordt het 1-1. Dit gifbeker moet leeg.'

De finale werd ontsierd door vele opstootjes, uitdagingen en overtredingen van zowel Ajacieden als PSV'ers. Heitinga vindt dat het bij een finale horen, zolang het niet te ver ging. 'Dit zijn finales en uiteindelijk wil je die winnen. Van beide kanten werd de grens opgezocht. In de tweede helft slaat de vermoeidheid dan toe, maar in vergelijking met Eindhoven zag ik een ploeg die voor elkaar vocht vandaag.'

Heitinga blij met optreden Brobbey

Brobbey miste uiteindelijk één van de penalty's in de strafschoppenserie. Na ruim 120 minuten voetballen was de tank ook leeg bij hem. De finale laat volgens Heitinga zien dat de spits, doorgaans niet in staat een volle wedstrijd te spelen, wel een heel duel op hoog niveau kan acteren. 'De samenwerking met Dusan (die als nummer 10 speelde, red.) was goed en dat zag je ook een aantal keer, dat Ramalho door wil stappen en we Brobbey vrij krijgen', analyseert Heitinga.

Dat de jonge spits dan een penalty mist, kan Heitinga hem niet kwalijk nemen. 'Je kan niemand wat kwalijk nemen. Ze gaan achter die bal staan en nemen hun verantwoordelijkheid. Ik kan alleen trots zijn op de ploeg met hoe ze voor elkaar gevochten hebben.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JantjeBeton +2953

Ennn daar gaan we, zo'n voorspelbare media-getrainde reactie weer van ons aller opperhoofd!!!

10-05-2023 13:42

michaellaudrup +4660

Wat heeft hij Brobbey dan weinig energie in de andere invalbeurten gestoken, wanneer je die pot van gisteren hebt gezien. Aan de inzet lag het niet, meer aan de opstelling en de wissels.

01-05-2023 22:55

Sjaak Polak +1836

En telkens als die leeg is schenken ze hem zelf weer bij

01-05-2023 19:37

Catenaccio +2752

Geen enkel idee zit er in de ploeg John.
Beter Ff stapje terug

01-05-2023 19:12

DeKes +3190

Arme Johnny…………..

01-05-2023 16:25

Ajax27 +19075

Jammer voor Johnny, ik had het hem echt gegund toen ie net startte. Maar je ziet gewoon dat het Heitinga aan ervaring ontbreekt. Als je dan niet van jezelf het karakter en de autoriteit hebt zoals Frank dat in het verleden wel had doordat ie lang in de echte absolute top van Europa had gevoetbald... dan wordt het lastig.

Johnny zal typisch een trainer zijn die het nodig heeft van jaren ervaring opdoen. Doe gewoon een paar stapjes terug en werk langzaam weer naar de top van een land toe.

01-05-2023 11:05

Koekie87 +20962

Hou toch op man. Allemaal gelul voor de bühne. Vind het met name de eerste helft eerder getuigen van een kleuterklas dan een team wat voor elkaar aan het vechten was. Maargoed je moet toch iets zeggen om de achterban enigszins tevreden te houden.

01-05-2023 10:54

Buitenspel +1521

Heitinga drukt op de verkeerde knoppen. De knop ‘beter voetballen’ kan hij niet vinden en dan kom je uit bij de knop ‘vechtvoetbal’. Wat een armoede.

01-05-2023 10:43

supporter sinds +7878

Trost op zijn ploeg ? De wil om te werken zag je nu pas. Waar was dat de afgelopen wedstrijden in de competitie ? Daarmee heb je de tweede plaats verspeeld. En je bent nu trots op het harde werken van de ploeg - goed en dominant Ajax voetbal heb ik niet gezien. Kansen weer op 1 hand te tellen en dat tegen een heel zwak PSV. Grootste ergernis is dat geklaag en gemekker bij de scheids , elkaar maar kaarten lopen aannaaien , opstootjes om niets .. Over en weer van zowel PSV als AJAX... maar dat keuren wij als Ajacieden altijd af !! en nu hoort het er opeens bij .. Mijn inziens is dit erger geworden na de wedstrijden tegen o.a Getafe .. Toen spraken we er schande van maar opeens lijkt het bij ons ook een standaard geworden met als uitleg dat dit erbij hoort om een wedstrijd te winnen.. nou beste Ajax spelers .. Het bergint met eerst goed voetballen en scoren.. als je een paar minuten voor tijd dit gaat doen met een 1-0 stand in je voordeel zou ik het nog een beetje begrijpen .. maar nu zie ik in het eerste kwartier voetballen al een stuk of zes van dit soort incidenten. Gadverdamme ! Dat wil je als echte Ajacied toch niet zien !!!

01-05-2023 10:04

karlhof +4695

Iedere wedstrijd zou dat moeten zijn. Eigenlijk een aanklacht tegen de huidige spelersgroep. Overigens speelde Ajax gisteren met 8 man. Berghuis helemaal niet gezien. Klaassen was gisteren lachwekkend zwak. Constant voorbij gelopen en opbouwend geen enkele bijdrage. Tadic was met andere dingen bezig in het veld, niet met voetbal. Dan is het nog een wonder dat het bij 1-1- bleef.

01-05-2023 08:31

Qifesh +24917

Berghuis en Klaassen. "Statistieken spreken voor zich" en "altijd basis"

01-05-2023 09:46

noppenkoning +41095

Het was beschamend, geen vloeiende aanval gezien , en dat gerollebol alsof we Getafe waren.

01-05-2023 08:28

BokkieBokstra +11290

Vond dat ajax het ook goed deed gisteren, vergeet zichzelf te belonen. Brobbey was goed.

01-05-2023 08:09

Artemio +31603

Nou ik verwacht dat de gifbeker nog niet leeg is. Ajax mag blij zijn met een gelijkspel as weekend tegen AZ.

01-05-2023 07:29

Jutter1 +4311

Die strafschoppen serie was wel heel erg ilLustratief en gaf exact weer waar het bij Ajax dit seizoen aan schortte, een enorm gebrek aan kwaliteit. Niet bij een paar spelers maar bij vrijwel iedereen, in elke linie. Als die Alvarez je beste man is is er iets heel goed mis bij dit Ajax, hij nam ook een penalty en miste die op een manier die ik nooit eerder heb gezien, een soort rollertje naar de keeper, onwaarschijnlijk. Er moet erg veel gebeuren bij Ajax deze zomer, het vrijwel voltallige team moet op de schop, inclusief de man die bij lange na niet capabel is om een directie te leiden, AD van der Sar dus. Daar ligt een hele hoop onkunde en dat heeft zich logischerwijs vertaald in het hele armoedige Ajax voetbal, een parodie op voetbal van het ergste soort. Ik denk dat dit het slechtste Ajax was wat ik ooit heb gezien. Zo ging een andere armoedige ploeg, PSV dus, uiteindelijk er nog met de winst vandoor, en zitten we bovendien ook nog opgescheept met een a.s. kampioen die beide clubs wat armoedig voetbal betreft naar de kroon steekt, het is gewoon stuitend om te zien! Europa here we come met de slechtste teams ooit gezien. Zo jaag je iedereen weg van het voetbal! Ajax mag het hoogstwaarschijnlijk in de Conference league gaan proberen, een competitie waar nog maar kort geleden nogal lachend en medelijwekkend over werd gedaan bij Ajax, ja het kan verkeren.

01-05-2023 07:14

brullie +7031

Dat je hem verliest met strijd kan ik mee leven maar wat een vreselijk penalty serie zeg. Alvares en Brobbey, man man....Om Heitinga nu helemaal af te fikken en overal de schuld van te geven, erg makkelijk allemaal. Heitinga moet het doen met zooitje ongeregeld en geen Ajax materiaal. Stapt halverwege in met een ploeg die hij zelf nooit zou samenstellen, werkelijk niets mee te beginnen is. Ik kan alleen maar trots zijn zoals hij er nog mee omgaat! Zonder Heitinga hadden we nu op plek 5 gestaan of erger.

01-05-2023 06:53

TheSpecialOne +8778

Je moet niet je eigen onvermogen op Heitinga projecteren. Heitinga is gewoon een ontzettende zwakke voetbaltrainer. Hij is een soort Frank de Boer. Het lag ook altijd aan de spelers maar elke trainer die hem verving, kreeg wel de exact zelfde spelersgroep aan de praat.

01-05-2023 23:40

Rock69 +8400

Trots op je ploeg? Je hebt niet eens zelf een doelpunt gemaakt. Je had een PSV speler nodig om te scoren. Verder heb je nooit geoefend op penalties. Volgens mij heb je nooit gedacht dat er penalties zouden kunnen komen. Want er stond na Tadic geen echte penalty nemer meer in het veld. Maar je dwingt zelf een overwinning af door goed veldspel en scoringskansen. Ik heb het nu wel met je gezien, meneer Heitinga. Zie je het zelf ook!

01-05-2023 06:37

VakM +2166

Na opstellen Alvarez tegen Emmen was het in ieder geval een opzichtige fout om Godts en Vos in te brengen 5 minuten voor de penalties. Het ging goed met Godts maar de kans dat 17-jarigen een penalty missen is groter dan gelouterde spelers. Hij neemt domme beslissingen. Zelfde verhaal als Jaap Stam, Seedorf of vele anderen : goede voetballers maar hij heeft het gewoon niet.

01-05-2023 06:22

ck69 +13050

Centrale verdedigers en penalties nemen. Als Nederlanders weten wij inmiddels wel dat dat vaak geen goed idee is.

01-05-2023 07:53

VOETBALisOORLOG +1751

Ben al maanden chagrijnig als het om Ajax gaat!

01-05-2023 06:16

Jp777 +8723

In niets een trainer voor Ajax 1, je kan het hem zelf niet kwalijk nemen.

01-05-2023 06:07

Rock69 +8400

Jawel. Je kunt gewoon NEE zeggen.

01-05-2023 06:38

Qifesh +24917

Yep en Michael naar voren schuiven bv

01-05-2023 09:49

Therealist2021 +2696

Ik heb veel lopen zeiken op Heitinga maar goed Laten we eerlijk zijn John is er gewoon gaan staan, je kan hem weinig verwijten verdient echt meer credits.. Een man van de club die moet je blijven steunen ondanks de resultaten zag ik echt wel een team die wilde winnen maar andere ploegen waren verder en sterker. Fijne nacht

01-05-2023 05:32

TheSpecialOne +8778

Het is best raar om iemand die je bedrijf naar de Filistijnen helpt te blijven steunen. Hopelijk heb jij geen verantwoordelijke functie binnen een bedrijf.

01-05-2023 23:44

PetrusKeizer +10739

Het gaat er bij pingels nemen op de training toch helemaal niet om dat je een soort pingeltechniek ontwikkelt, John. Heeft niks met 'een loterij' te maken, dat is echt een totaal verkeerde benadering. Als je er 20 neemt en er gaan er 16 in krijg je als speler het gevoel dat de kans klein is dat je hem in de wedstrijd mist. Het is gewoon het gevoel van zelfvertrouwen versterken. Verder kan je best oefenen,m.m. op halfhoog inschieten. Hoeft niet per se in de kruising. Als je een Neeskens in je team hebt moet je die zn gang laten gaan, die moet je niks willen zeggen. Maar we hebben geen natuurtalenten als Neeskens in het team, dus je moet wat met die pingels. We kunnen wel afgeven op jankhoofd Luuk, maar die schiet die pingels er wel makkelijk in. Wedden dat hij er op of na de training gewoon een zwik neemt? Het moet een gewoonte worden, daar gaat het om..

01-05-2023 04:23

TheSpecialOne +8778

Misschien was Neeskens wel een "natuurtalent" omdat hij eindeloos oefende op het nemen van penalty's. Iedereen denkt tegenwoordig maar dat succes zomaar komt aanwaaien. Het lijkt wel of niemand bereid is om keihard te werken!

01-05-2023 23:49

PetrusKeizer +10739

Van Neeskens weet ik t niet, vermoed wel dat hij na de training extras deed. Koopmeiners is een goed voorbeeld, die heeft er enorm veel extra oefenuren ingestopt om die pingel er in te drillen

02-05-2023 00:04

TheSpecialOne +8778

Dat bedoel ik dus!

02-05-2023 00:06

Aurelius1 +19688

De grootste fout die Van der Sar heeft gemaakt is Overmars ontslaan. Het kan niet zo zijn dat kantoormiepjes het beleid gaan bepalen. Zij zijn niet belangrijk en inwisselbaar. Dat geldt voor bijna iedereen binnen Ajax, behalve de TD, commercieel directeur en scouts. Een voetbalclub leunt op de schouders van hardwerkende mannen (de hele samenleving steunt op mannen by the way). Als daar geen respect voor is, omdat vrouwen hun eigen narcistische agenda en aandacht in het NRC belangrijker vinden dan een instituut van 120 jaar, dan is simpelweg daar de deur. Er moeten grenzen gesteld worden. Dit mag echt nooit meer gebeuren, want dan is het einde zoek. Laat het simpelweg een les zijn dat supporters het niet accepteren dat een man als Overmars de club uit gejaagd wordt op basis van wat heen en weer geflirt. Een volgende keer wordt dat niet meer geaccepteerd.

01-05-2023 04:17

Rock69 +8400

Volgens mij is Overmars zelf opgestapt.

01-05-2023 06:39

Artemio +31603

Overmars laat nu ook alweer zien bij Antwerp dat het een top TD is. De club zit daar in de lift.

01-05-2023 07:27

Bijlmerboy93 +2521

Kantoormiepjes? Die vent zat in de kleedkamer van de vrouwen. afijn, als ik het goed begrijp vind je het ook prima als ik soortgelijk gedrag vertoon bij je moeder of zus? (Ik ga er op basis van je taalgebruik vanuit dat je geen vrouw of dochters hebt).

01-05-2023 07:55

Aurelius1 +19688

Ach, wat ben je naïef lol. In al deze gevallen is er doorgaans sprake van heen en weer geflirt met volwassen vrouwen.

01-05-2023 10:24

Bijlmerboy93 +2521

Ja, die profvoetbalsters hadden vast allemaal tegelijk sjans met Marc "Van Damme" Overmars...

01-05-2023 15:19

TeringHenkie +28186

Zeik niet zo..maar ik nodig je uit om dat gedrag bij mijn moeder te doen.

01-05-2023 23:55

Drukwerk1968 +7105

Dus jij zou het accepteren wanneer een werknemer dick pics stuurt of iemand dick pics stuurt naar je vrouw

01-05-2023 09:45

Aurelius1 +19688

Ik geloof er niks van dat dit eenzijdig is gebeurd. Er is zoals met al deze gevallen over en weer geflirt. Maar de NRC heeft nooit bewijs getoond uiteraard. Die verschuilen zich als juicrkanaal liever achter speculatie en 'anonieme bronnen'.

01-05-2023 10:22

Drukwerk1968 +7105

Dus jij zou het accepteren wanneer een werknemer dick pics stuurt of iemand dick pics stuurt naar je vrouw

01-05-2023 09:45

Aurelius1 +19688

Als dit gebeurt bij je vrouw of vriendin, kun je er bijna zeker van zijn dat ze op het punt staat om vreemd te gaan, binnenkort vreemdgaat of al vreemd is gegaan. Dit soort dingen gebeuren negen van de tien keer wanneer er over en weer geflirt is. Het is een dikke red flag, maar niet naar Overmars toe. Naar je eigen partner. Mannen zijn wel gek, maar niet zo gek als ze in de media worden geportretteerd.

01-05-2023 10:47

Drukwerk1968 +7105

Dan heb jij geen goed beeld. En een leidinggevende moet dat al helemaal niet doen

01-05-2023 11:06

Drukwerk1968 +7105

Valt een dickpick onder flirten? Dan ben je verknipt

01-05-2023 16:07

PetrusKeizer +10739

'ze waren vermoeid in de tweede helft'. En ik was al moe voor ik de helft van dit artikel gelezen had. Het is weer het gebruikelijke spervuur van cliches. Ze gingen voor elkaar door het vuur, dat is toch heel normaal gedrag van brandhout?

01-05-2023 04:01

Spielmacher +10673

Ik zag een ploeg die tegen zichzelf vocht.

01-05-2023 02:48

PH2BOT +39902

Per vandaag alle salarissen bij Ajax maar eens even een maand of wat ' on hold' zetten en het tot het zooitje laten doordringen dat voor de miljoenen keihard gewerkt dient te worden. Doe allemaal wat Tadic er voor over heeft...hij is vrijwel nooit geblesseerd ook...dat vergt discipline en alleen daarmee zul.je ooit de echte top kunnen halen... mits je tenminste over voldoende talent beschikt.Tadic dit seizoen voor het 5e seizoen op rij de meest waardevolle speler van de kleredivisie.....pure statistics ...en geen onzinnige data. Als er één speler is die we voorlopig niet kunnen missen is het Dusan wel. Wanneer Brobbey 25% van de discipline zou bezitten die Tadic voor zijn sport over heeft dan had Brobbey nu al topscorer kleredivisie kunnen zijn. Maar Brobbey is een luie flikker die denkt dat de sportieve successen hem vanzelf wel zullen komen aanwaaien. De sukkel mist gewoon weer zijn penalty....waar Tadic hoogst zelden een pingel mist. Exemplarisch voor de luiheid van Brobbey....èn van bv Taylor...èn van Gravenberch...èn van Rensch..en van Bergwijn. Allemaal bankzitters in spé zodra ze op een wat hoger niveau moeten acteren. Slappe hap die liever zeurt en klaagt wanneer het niet loopt i.p.v. ècht eens door te pakken en daarbij dan ook de pijn te voelen die er van een topsporter wordt gevraagd pm top te kunnen presteren. Vraag het aan Tadic!!. Dat niveau is simpelweg onbereikbaar voor de huidige Brobbey.

01-05-2023 02:09

leeke +10375

Nog nooit zoveel onzin gehoord, Brobbery is geen luie flikker,waar bazeer jij dat op.Zijn gewoon 2 totaal verschillende spelers.Had brobbery die bal erin geschoten,was hij een Held.....en nu een luie flikker pffff

01-05-2023 06:23

Ajax14AMS +25205

Plaats is een foto van jou... Zullen we die vergelijken met Brobbey en kijken wie een "luie flikker" is..

Wat een niveau

01-05-2023 08:25

godlike +3806

Ik mag hopen dat dit een wake up call is en er beleid op wordt gemaakt. Nooit meer zoveel basisspelers tegelijk laten vertrekken. Er moet structuur, organisatie en visie worden teruggebracht.

01-05-2023 01:41

Altijdindestraat +39798

Waarom heeft dat PSV een monopolie op mazzel tegen ons?

01-05-2023 01:39

PetrusKeizer +10739

Hoezo. Welke club heeft de bijnaam 'lucky'?

01-05-2023 04:02

Altijdindestraat +39798

Super lucky 🍀
Laatste 3 finales verloren tegen ze

01-05-2023 07:40

Panna +5042

Lekkere foto John!

01-05-2023 01:36

Ajax '69 +3830

Je kon het vantevoren uittekenen, de clichés van Heitinga al helemaal helaas. Bosz succes, John ook, maar waar?

01-05-2023 01:18

Henkjanklaas +20595

Trots? Het was zekering de eerste helft alleen maar gezeik tussen de spelers op t veld. Een soort kindercrèche. Heel veel stervende zwanen en nauwelijks een pas naar de juiste kleur. Een parodie op voetbal was het. Nu snel de bezem door de leiding en dit elftal want zo kan het niet langer. Ons supporters hart huilt.

01-05-2023 00:29

RayJordaan +6796

Verkoop Timber, Alvarez, Klaassen, Berghuis, Bergwijn en Sanchez, Tadic lekker laten stoppen, Sar wegwezen en een andere trainer.

01-05-2023 00:27

Clubliefde34 +6063

Alvarez verkopen?? Ander tvtje kopen! Is de enige speler die elke wedstrijd alles geeft voor onze club.

01-05-2023 00:36

PetrusKeizer +10739

Die snapt tenminste dat hij alles moet blijven geven om een contract in de Premier League te verdienen. Dus dat hij zich niet kan permitteren te verslappen.

01-05-2023 04:05

PH2BOT +39902

Ja Ray...zet volgende keer even je TV rechtop.

01-05-2023 01:43

MrMalandro +1757

Het is duidelijk. Heitinga is er nog niet klaar voor. Dat was al duidelijk, en nu wederom bevestigd. Wat een brevet van onvermogen. Idiote opstelling, idiote wissels, idiote line-up voor de penalties. Geen duidelijk tactisch plan van aanpak.

Ik ga zeker niet zeggen #HeitingaOut, want hij heeft wellicht potentie (al is dat ook nog maar de vraag), maar dus #HeitingaAssistent

01-05-2023 00:21

unexist27 +23

Nee hij is/was er zeker niet klaar voor.
Maar wat moest hij opstellen dan?
Denk dat dat juist het grootste probleem is

01-05-2023 00:23

Clubliefde34 +6063

Ik was erbij.. ben nog wat aangeschoten dus als me spelling niet altijd goed is vandaar ;) de eerste keer in de kuip. Op tv lijkt het groter maar dat had ik ook met de Arena toen ik als jongetje er voor het eerst kwam. En qua inzet was er inderdaad niks mis. Maar het voetbal.. man man. Alvarez is echt een fucking baas. En mensen maar bashen op alvarez die man is ontzettend belangrijk om in je team te hebben man! Hopen datie blijft! De wissels van Jhonnie begreep ik niet echt. Berghuis eraf?? Mensen om me heen snapte het ook niet je hoorde veel geklaag. Zowat je enige creatieve speler en die kan een pingel nemen. Op TV als ik een bekerfinale kijk heb ik minder spanning omdat ik het niet als de hoofdprijs zie.. maar als je erbij bent is het wel tof hoor, me hart klopte sneller en sneller bij de pingels dat had ik niet verwacht. Al met al een leuke dag gehad en me eerste beker finale meegemaakt. Maar man man.. sommige spelers zijn weer door het ijs gezakt vandaag. En ik begin ook telkens meer te twijfelen of we jhon weer als hoofdcoach moeten behouden. Ik hou van jhonnie maar ik hou meer van ajax! Eriksen polsen?? We hebben een creative middenvelder nodig. Een nieuwe spits zou ook niet misstaan.. in duels was brobbey vandaag oke maar tering watvoor kansen heb je nodig jongen? Al met al een leuke dag gehad aleen weer met lege handen. Grote verandering volgend seizoen!!

01-05-2023 00:19

Aurelius1 +19688

Trainers wisselen per definitie verkeerd. Kijk bij andere clubs en het probleem is hetzelfde.

01-05-2023 00:48

Ajax14AMS +25205

Aurelius jij gelooft in sprookjes

Met Schreuder als hoofdtrainer op de plaats van ten Hag hadden we ook zo succesvol geweest?

01-05-2023 08:28

Qifesh +24917

Idd.. het sprookje van "de penalties zijn een loterij" heb ik nu ook wel gehoord.

01-05-2023 09:54

Aurelius1 +19688

Ik zeg alleen dat wissels per definitie een probleem zijn bij trainers. Ga eens een kijkje nemen bij andere clubs en andere trainers, en het geklaag over wissels is niet van de lucht.

01-05-2023 10:20

AjaxUitMokum34 +916

De onzekerheid is het meest vervelende. Niet weten welke coach er volgend jaar zit. Nergens vaste spelpatronen in te herkennen tijdens wedstrijden. Op zoveel vlakken moet er verandering komen.

Het geeft de Ajacied weinig goede hoop.

Ben benieuwd hoe en ander uitpakt.

01-05-2023 00:16

Clubliefde34 +6063

Peter bosz met jhon als assistent zie ik wel zitten. Eriksen polsen of anders sowieso een creatieve middenvelder halen. Kudus gaat weg. Proberen alvarez te behouden een fantastish salaris bieden. Op zeker 4 andere posities door selecteren en een nieuwe betrouwbare spits halen. Brobbey en ook lucca zijn inval spitsen is gebleken. Rulli had een paar slippertjes dit seizoen maar is over het algemeen een betrouwbare keeper en ook bij de pingels zat die er telkens dichtbij dus dat leest hij ook goed, bij villareal haalde die ze er ook regelmatig uit. Timber is gestoord als die denkt dat die naar een grote competitie kan. Heeft nog zat te leren! Er moet een hoop veranderen volgend seizoen ik herken ajax niet meer!!

01-05-2023 00:34

Qifesh +24917

Christian gaat never meer komen heeft het heerlijk met familie daar. Timber heeft nog zat te leren, maar niet van Heitinga denk ik.

01-05-2023 09:55

Professor +11110

Laat Heitinga thuis nog maar eens rustig de wedstrijd nog een keer bekijken. Dan kan hij zien dat de eerste helft voetballend echt van een desastreus niveau was ja ze hebben de eerste helft gevochten maar niet voetballend. Alleen maar bij opstootjes en dat is echt Ajax onwaardig ik schaamde me rot. In de tweede helft probeerde ze te voetballen maar het ontbreekt gewoon aan voetballend vermogen. De verlenging was helemaal niets meer helaas. Conclusie matig team en een trainer die ze absoluut niet beter maakt. Overigens het middenveld spande de kroon zo slecht.

01-05-2023 00:12

Yeshyeshyall +10920

Heitinga leek me geen goede keuze maar hij deed het zo veel beter dan Schreuder dat ik toch wel onder de indruk was. Had ook logische teksten. Uiteindelijk denk ik dat hij misschien (nog) niet top is en misschien iets te veel op emotie vaart.

30-04-2023 23:56

PetrusKeizer +10739

Logische teksten? Het was van t begin af aan vooral trainersgelul. Dat had vdVaart goed opgemerkt: "John, stop eens met dat trainersgelul".

01-05-2023 04:10

ElFlaco +3640

Weet wat ik zag John? En vele mede-Ajacieden met mij?
Ik zag een team dat als los zand aan elkaar hing.
Ik zag een team dat totaal opgefokt was en vergat te voetballen.
Ik zag een trainer fout wisselen.
Ik zag totale irritatie en achterlijk gedrag.
Kortom ik zag niks van wat Ajax normaal zo speciaal maakt.
Uithuilen , opruimen in alle geledingen en opnieuw beginnen!

30-04-2023 23:56

ZwartNazareth +1396

Maar je oefende geen strafschoppen. Sukkel.

30-04-2023 23:47

Bijlmerboy93 +2521

En mensen op AS een paar weken terug nog over een kampioenschap praten omdat hij in z'n eerste wedstrijden van het rechterrijtje wist te winnen...

Niks ten nadele van Jon, maar bij jong leek het al geen bijzondere trainer, waarom dan wel bij 1? Hij is eem interim, meer niet.

30-04-2023 23:44

Intec2.0 +12395

Heb dit continu aangegeven dit scenario. Je had elke linie terminste één versterking moeten hebben om nog een fatsoenlijk einde van het seizoen te willen hebben. Ze kozen terecht te wachten op een TD

30-04-2023 23:53

LukaLitmanen +81886

Luis Enrique zou mijn droomkandidaat zijn

30-04-2023 23:38

Intec2.0 +12395

Niet te doen helaas. Mijne ook. Hjulmand ook nog maar Bosz ook

30-04-2023 23:54

Mocrodammerr +22959

Heitinga trainde niet op penalties. Alweer niet!

30-04-2023 23:27

Mokum87 +2435

Weet niet wat je hoort. Amateuristisch....

30-04-2023 23:29

MichelKudus +4812

Heitinga heeft het slecht gedaan, maar hier kan ik hem wel in begrijpen. We zagen tenslotte hoeveel het op het WK 'hielp' dat er op penalty's was getraind: welgeteld 0,0%!

30-04-2023 23:31

ZwartNazareth +1396

Maar de fout was daar dat we op het moment supreme geen keeper hadden die ook strafschoppen kan stoppen.

30-04-2023 23:48

Yeshyeshyall +10920

Vind ik te makkelijk. Er op trainen geeft geen garantie natuurlijk maar kan wel helpen. Zo moeilijk is het toch niet

30-04-2023 23:58

TheSpecialOne +8778

Penalty's nemen moet je als prof elke dag trainen. Zowel tijdens de groepstraining tijdens een partijvorm als na de training. Maar ook tijdens de warming up vlak voor een wedstrijd.

02-05-2023 00:04

Cello +52796 moderator

Peter Bosz??. Gaat een grote teleurstelling worden.
De ideeën van Bosz zijn allemaal goed, leuk en aardig......maar het begint allemaal wel met het spelersmateriaal dat je voor handen hebt om dat uit te kunnen en moeten voeren. Dat spelersmateriaal had ie in 2016 in tegenstelling tot nu, wel voor handen èn zelfs toen lukte het eigenlijk alleen maar heel goed in de kwartfinale en halve finale EL.... en dan alleen nog in de thuiswedstrijden daarvan. In de uitduels was Ajax geen schim van de thuiswedstrijden en kwamen we met de schrik vrij, hakken over de sloot èn had ie tegen Mourinho's Manchester géén plan B in de finale. Bij de rest van de duels onder Bosz viel het toch echt tegen...... te beginnen al bij de start van het seizoen met de uitschakeling in CL voorronde tegen het immer geweldige Rostov FK. Op bepalende momenten tegen het eind van de competitie werd er gewoonweg ook niet goed gevoeltbald en resulteerde het in een tweede plaats, terwijl we met die selectie 'gewoon' kampioen hadden moeten spelen.

En nu....nu hebben we echt een mindere groep spelers, waarmee Bosz niet eens hoeft te beginnen met het spel in te slijpen. Dat kunnen ze niet!. En zelfs een mooie transferzomer zal nooit genoeg spelers naar voren brengen, waarmee het wel te doen is. Kortom...het gaat 'm niet worden, wat men hoopt en verwacht van een nieuwe periode Bosz bij Ajax. Het puinruimen alleen al gaat langer dan een volledig seizoen duren..... begin er maar vast aan te wennen. Ook komend seizoen wordt het nog niks.

30-04-2023 23:24

goajaxgo +14114

Jij begrijpt het, hoe teleurstellend dat vooruitzicht ook is.
'n Echte topcoach zou het al moeilijk genoeg hebben gehad, maar wannabe Bosz gaat het niet redden en andermaal 'n leuke oprotpremie opstrijken.

30-04-2023 23:32

MarcHogervorst +35302

Bosz zl in de loop der jaren toch ook wel wat bijgeleerd hebben? Het is iig een ervaren trainer.

30-04-2023 23:35

Bijlmerboy93 +2521

Niet als ik de verhalen/berichtgeving mag geloven van mensen met meer verstand dan ik. Dat gezegd hebbende past hij stylistisch wel bij ons en kunnen we binnenlands' wel gewoon potten breken, want dat is taak nummero één.

30-04-2023 23:46

Intec2.0 +12395

In principe moet je als ik goed begrepen heb volgend jaar bij de eerste drie zitten. De nummer één en twee gaan direct CL in nummer 3 voorronde toch. Dat moet toch wel lukken

30-04-2023 23:57

VOETBALisOORLOG +1751

Inderdaad, die heeft kunnen zien hoe Eric het bij Ajax deed en nu met Manchester.

01-05-2023 06:46

NeeI +107618

Bosz zat eerder opgescheept met de troep van De Boer. Een aantal leuke aankopen erbij en daarmee wist ie vervolgens ook een leuk voetballend elftal te smeden.

01-05-2023 00:21

Cello +52796 moderator

@NeeI

Ik moet er kostelijk om lachen, van dat 'leuk voetballend elftal'. In de competitie wisten we óók toen al PSV niet te verslaan en om Fnoord achter ons te houden....die dus ook kampioen werden. De enige twee wedstrijden, waarop ècht 'leuk voetballend' van toepassing was, dat waren de 2 thuiswedstrijden in de kwart- en halve finales. Meer niet.... en daar wordt het romantische beeld van geschetst de laatste jaren.... gebasseerd op dus eigenlijk 2 duels. Meer was het gewoon niet!.

01-05-2023 00:54

NeeI +107618

Hier spreekt dus niets anders dan je onderbuik, Cello. Deze reactie is niet serieus te nemen. Echt niet. Sorry.

01-05-2023 01:01

Cello +52796 moderator

@NeeI

Nee hoor. Niks geen onderbuik. Zo heb ik nu eenmaal seizoen 2016-17 beleefd. En zo zie ik het dus. Ik ga me niet krampachtig vastklampen aan een idee, wat nooit echt waarheid is geweest...ja, op een enkele wedstrijd na dan, zoals die twee thuisduels in de kwart- en halve finale.

01-05-2023 01:24

Redandwhitesuper +647

Rot toch op Heitinga, het was drie keer niks!! Geen schot op doel, niks. Kansloos dit.

30-04-2023 23:19

FrancescosRavioli +15075

Als hij nu z'n selectie gaat afzeiken weet die zeker dat er gemuit gaat worden. Er is nog steeds een kleine hoop op de 2e plaats. Als hij de jongens nu nog weet te motiveren en hij eindigt plotseling 2e dan is dat gewoon knap.

Deze uitspraak is een tactische keuze en die snap ik volledig.

30-04-2023 23:27

Bijlmerboy93 +2521

Rustig niemand anders gaat het nu nog doen he.

30-04-2023 23:48

Ajax95Duivendrecht +24072

Niet geoefend op penalties zegt ie, bizar

30-04-2023 23:11

rich67 +6639

Zo voelt t dus om Fey-supporter te zijn; nee dank je

30-04-2023 23:08

Techno303 +2515

Dat we al blij worden van dit vecht voetbal wat ver weg staat van gebruikelijk ajax voetbal zegt genoeg! Armoe

30-04-2023 23:04

rich67 +6639

Ik dacht toch echt dat er stond: Heitinga ontslagen

30-04-2023 23:00

Arie Vink +4855

Heitinga valt niets te verwijten. Die stond aan het begin van zijn trainerscarriere en besloot Ajax te helpen, terwijl het slecht ging. Heitinga is een topper en hopelijk blijft ie, als assistent of weer in z’n oude rol. Ik denk het niet, want hij wil door, maar dat maakt het alleen maar heel erg triest. Hij had niet in deze rol hoofdcoach moeten worden. Dus hij moet een groot applaus krijgen, met dit team valt niets te behalen. We hebben een ervaren coach nodig, maar helaas moeten we een clublegende en beginnend coach uitzwaaien, wat nooit zo had moeten gebeuren.

30-04-2023 23:15

JanBiesbos +28885

Gaan iedergeval roerig TM periode tegemoet Haha !!!!

30-04-2023 22:56

LukaLitmanen +81886

Peter Bosz is gelukkig benaderd

Beetje Ajax voetbal terug dus

30-04-2023 22:53

Sander31 +7680

Hoezo lekt dit na een finale over Bosz? Is dit het beleid? Na een finale benaderen uit emotie?
Ik mag toch hopen dat dit al eerder het plan was en dat Heitinga geen clausule had dat hij mocht blijven bij een prijs

30-04-2023 22:53

Rockanje23 +36927

Hij is natuurlijk al voor de finale benadert, alleen komt het nu naar buiten. Of denk je dat ze hem om 9 uur vanavond effe gebeld hebben?

30-04-2023 22:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.