Hato vindt dat Ajax penalty moest krijgen: 'Dat was gewoon een duw in de rug'

door NielsOpdam 166

Bron ESPN

Hato vindt dat Ajax penalty moest krijgen: 'Dat was gewoon een duw in de rug'

door NielsOpdam 166

Bron ESPN

Jorrel Hato vindt dat Ajax een penalty had moeten krijgen op bezoek bij Almere City, zo vertelt de verdediger aan ESPN. Kenneth Taylor werd in het strafschopgebied van de thuisploeg geduwd en ging naar de grond, maar scheidsrechter Bas Nijhuis zag er geen penalty in. Uiteindelijk speelde Ajax met 2-2 gelijk, nadat Almere City in de blessuretijd een strafschop benutte.

Hato staat na afloop met een slecht gevoel voor de camera van ESPN. 'Ik denk dat we in de eerste helft heel slordig waren, in de tweede helft was het iets beter, maar ook niet goed genoeg. Je staat 1-2 voor in de negentigste minuut, dat mag je nooit weggeven... We hadden zelfs nog kansen op 1-3. Ik vind dat we nog een penalty hadden moeten hebben met Kenneth (Taylor, red.).'

'Dat was gewoon een duw in de rug, dan vind ik gewoon dat het een penalty is. Maar als je die niet krijgt en 1-2 voorstaat in de negentigste minuut, dan mag je het nooit meer weggeven. Dat is gewoon niet goed van ons', vervolgt Hato zijn verhaal over het duel in Flevoland. Voor de Ajacied was het persoonlijk een mooie week. Hij mag zich maandag gaan melden bij het Nederlands elftal en was zondag - na de wissel van Steven Bergwijn - de jongste Ajax-aanvoerder ooit.

'Ik was de dichtstbijzijnde, dus kreeg de band meteen'

'Het Nederlands elftal is natuurlijk een mooi moment voor mij. Ik was alleen maar blij toen ik het hoorde', vertelt de verdediger over zijn oproep voor Oranje, waarna hij ingaat op het dragen van de aanvoerdersband. 'We stonden 1-0 achter en Chuba (Akpom, red.) kwam erin. Ik was gewoon de dichtstbijzijnde, dus ik kreeg hem meteen.' Hato weet niet of het de bedoeling was dat hij de band kreeg. 'We moesten gewoon snel door, het was niet afgesproken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10236

Mike Verwey had het er over dat Naaihuis Ajax wederom genaaid heeft om Ajax 2 strafschoppen te onthouden. Naaihuis die werd belaagd door Genee bij Vandaag Insite dat hij zijn eigen regels hanteert en dat het tijd wordt dat die boerenlul gaat stoppen. Daar werd Naaihuis door de oud-pisvee speler Gijp, de vent die al begint te lachen en daardoor niet te verstaan is, sprong Naaihuis bij. Hij lulde, zoals vaker, om de hete brij heen om Naaihuis te steunen. Wilfred Genee heeft Naaihuis de hele uitzending verder genegeert.

15-11-2023 18:07

Sentinel +8815

Ajax heeft wel vaker punten verloren onder/door naailuis. Meen mij nog wel te herinneren dat een overtreding op Vermeer tot een doelpunt leidde en Naailuis vrolijk beweerde dat hij niet begreep wat Vermeer daar te zoeken had.

Geen wonder dat Naailuis geen grote wedstrijden nationaal en internationaal meer krijgt. En maar leuk zitten doen bij de antisemitische haatsnor.

14-11-2023 13:35

Ewald +6710

Het zegt genoeg dat waarbij een overwinning afhankelijk zijn van een penalty.

13-11-2023 18:20

YRGI +32921

Penal is een penal.

14-11-2023 00:28

Ewald +6710

Nou blijkbaar niet…

14-11-2023 03:58

letsvencook +13054

als je ziet hoe die kwal slot maanden tekeer is gegaan tegen de scheidsrechters direct en in de media dan vraag je je af hoe wij er voor hadden gestaan met hetzelfde gejank. kan het niet anders dan merkwaardig noemen als je ziet hoe weinig rode kaarten/penaltys wij mee krijgen vergeleken met psv/feyenoord. agja liever gedurende 2 verloren seizoenen dan op de slotdag je titel verspelen door nijhuis.

13-11-2023 16:47

erwtenpeller +2011

Het meest erfelijke is dat het bestuur geen beslissing durft te nemen om Nijhuis geen wedstrijden van Ajax meer te laten fluiten eens moet je maatregelen nemen gewoon een voorbeeld stellen Az heeft Luinge anderhalf jaar buiten het stadion gehouden ze waren hem spoegzat.

13-11-2023 15:50

markk +8900

Ik hou niet van dit soort Calimero dingen na de wedstrijd. Je moet gewoon de wedstrijd zonder hulp van de scheids kunnen winnen. Dat gezegd hebbende, ik vind dat scheidsrechters zelf ervaren voetballers moeten zijn dan zouden ze weten dat als je dribbelt, een klein duwtje genoeg is om een speler uit balans te brengen. Dan kan je als aanvaller er nog het beste van proberen te maken of je gaat erbij liggen. De speler is hier benadeeld in zijn actie en daarmee ook Ajax.

13-11-2023 14:45

YRGI +32921

Is geen hulp vd scheids. Het is een regel dat je een penal hoort te krijgen daarvoor.

14-11-2023 00:29

Hersenspinsel +7997

Voor de duw in de rug zou ik ook niet gefloten hebben.
Als je echter goed kijkt wordt tegelijkertijd ook zijn rechtervoet geblokkeerd waardoor Taylor niet meer overeind kon blijven.

Var zijn loosers die dat waarschijnlijk niet eens bekeken hebben.

13-11-2023 12:29

Josey Wales +11658

Probleem is ook nog een keer dat Basje er niet van gediend is om door z’n var teruggeroepen te worden.Net als die arrogante kwal van een Makkelie met z’n geschreeuw tegen van de Boomen dat ie de spelregels niet kent.
En dan Hartman lekker door laten schoppen in de Arena,

13-11-2023 12:06

Jarikoning +7203

Je trainer, Ajax en iedereen behalve Sjaak Swart houdt al jaren zn bek dicht over het structurele naaien van Naaihuis.
Ajax moet weigeren om onder hem nog te werken.
Laat het maar een arbitragezaak worden. De man doet dit bewust en geilt de dag erna op alle pluimen in zn tering aars.
Ook van Boekel zou Ajax niet meer mogen fluiten als Psv supporter zijnde. Geen calimero gedoe maar genoeg is genoeg.

13-11-2023 10:10

WijZijnAjaxAmsterdam +11624

Niet janken je moet gvd gewoon dik winnen van fucking Almere city te triest voor woorden dit. Ben zo klaar met dit seizoen en het duurt nog zo lang 😫

13-11-2023 09:30

seerseker +852

die is weg na dit seizoen

13-11-2023 04:15

Rob1976 +9464

Laat Hato die band voortaan maar omhouden, hij hoort bij de spelers waar we echt wat aan hebben.
Ramaj, Rulli, Gaaei, Sutalo, Hato, Martha, van Boomen, Akpom, Hjylsson, Vos, Godts en Brobbey kunnen we wel mee door.

Pasveer, Gorter, Rensch, Salah Eddine, Avila, Tahirovic, Taylor, Berghuis en Bergwijn zou ik afscheid van nemen.

Sosa, Mikautatze, Mansverk en Forbs vind ik nog moeilijk te beoordelen.

13-11-2023 00:14

Ajax_026 +3049

Pasveer is toch een ideale 3de keeper?
Veel ervaring rustig klaagt nooit en goede professional waar talenten van kunnen leren. Heeft bewezen er te staan wanneer nodig.

14-11-2023 00:02

TontoKarnaggel +42461

Iedereen helemaal boos omdat Tahirovic een sliding in de 16 maakt maar een sliding is toch niet strafbaar? Ik heb zojuist 10 keer terug gekeken omdat ik na alle reacties aan mezelf begon te twijfelen maar ik zie hem 10 keer geen almerespeler raken ofzo, hij glijd er keurig langs en maakt gewoon geen overtreding. Hoe slecht we ook waren, dit puntverlies komt voor 100% op het conto van die nijhuis. Ook gezien hoe snel hij tegen brobbey floot toen na die 2-2 Ajax toch nog even gevaarlijk leek te worden? Echt, dit ging helemaal nergens meer over...

12-11-2023 22:49

Dusbaba +15350

Ik ben het helemaal met je eens. Omdat ook ik twijfelde de herhaling meerdere keren bekeken en ook ik zag het nog steeds niet. Wat mij echter doet twijfelen is dat er niemand protesteerde. Ook na de wedstrijd in interviews niet. Iedereen berust in het feit dat het een penalty was.

13-11-2023 11:12

Hersenspinsel +7997

Kijk naar zijn 2e voet, domme pech.

13-11-2023 12:30

Jan Doedel +4281

Ik dacht eerst ook dat Naaihuis ons een penalty door de neus boorde maar in de herhaling zie je meteen dat er niet veel aan de hand is. Vind ik dan hè! ;-)
Als Brobbey 1 kansje van de vele benut win je gewoon. Maar meneer Brobbey accepteert geen kritiek.
Dat werd wel duidelijk na het momentje voor de camera van de nos.

12-11-2023 22:31

@Maar7en +1562

Ben het met je eens. De spelers denken wel makkelijk penalties te kunnen versieren. Dit is de laatste wedstrijden opvallend. Meteen naar de scheids kijken.
Laat ze gewoon door voetballen en niet bij elk duwtje gaan liggen. Instrueer ze daarop want het is zielig als Ajax het van penalties moet hebben tegen dit Almere city bv.

13-11-2023 11:00

Hersenspinsel +7997

Kijk eens naar zijn rechtervoet die geblokkeerd wordt, duidelijk een penalty en geen Schwalbe deze keer.

13-11-2023 12:32

Ajaxdebeste35 +15471

Los van het feit dat het een pingel was moet je tegen een promovendus er toch 3-4 kunnen maken. Dan ben je niet afhankelijk van een pingel...

12-11-2023 21:32

behangdelul +32538

Die zelfpijper genoot weer van zijn eigen show. Daar mag je niks van vinden natuurlijk, want we zijn het grote Ajax, maar hij kostte ons vandaag 2 punten. en ja we hadden daar zelf ook de hand in maar met 1-3 was het gewoon klaar.
Morgen mag ie dan aanschuiven bij VI om overladen te worden met complimenten van de snor.

12-11-2023 21:15

Aram +17893

Wat je in elk geval kunt zeggen: er zit erg weinig mee. Terwijl dit wel een moment is waarop dat even fijn zou zijn.

Dieptepunt van Nijhuis was affluiten van Brobbey in de laatste minuut. Je floot toch zo mannelijk, Bas?

12-11-2023 21:03

DSanders +1807

En nog even voor de leuk: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/onderzoek-wijst-uit-nijhuis-ramp-voor-ajax&ved=2ahUKEwjf6aDxmr-CAxU51wIHHeu_Ar0QFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw3eevLQc1WcJ9Ah9FAuZDYa
Naaihuis en wedstrijden van Ajax moet toch gewoon niet meer kunnen?

12-11-2023 20:39

Cello +52917 moderator

@DSanders

En daar schreef ik:
Ik heb wel vaker het gevoel èn idee gehad, dat tegenstanders van Ajax zich meer konden permitteren dan de ajacieden zelf. Hoe vaak is het niet dat middenvelders/verdedigers met halve of hele overtredingen in balbezit komen en dan in de omschakeling gevaarlijk worden, zelfs scoren?. En dan wanneer onze boys datzelfde doen, in vergelijkbare situatie's, dat dan wel gelijk wordt afgefloten voor een overtreding?. Vaak wordt het dan afgedaan dat de tegenstander slimmer is èn dat wanneer ajacieden het doen het te opzichtig gebeurd....sja, ik twijfel daar meer en meer aan.
Daarnaast zijn het vaak bepalende momenten in een wedstrijd, de omschakeling bijvoorbeeld, en speler, vooral jonge spelers, voelen dat perfect aan, wanneer je veel krijgt tegengefloten. Dan moet je wel enorm sterk in je hoofd zijn om niet langzaam maar zeker tijdens een duel je machteloos te gaan voelen en uiteindelijk het koopie gaat laten hangen. Immers dan voelt het als vechten tegen de bierkaai, voelt het als ongelijke strijd, die je uiteindelijk niet kan winnen.
Dus psychologisch werkt dat, misschien wel ongemerkt, toch door!.
En omgekeerd geldt hetzelfde voor de tegenstander....óók die voelt perfect aan dat het zich méér en méér kan permitteren en er mee weg komt (al geeft men dat natuurlijk niet toe). Voor de buitenwereld heet het dan al gauw, dat je net zover kan gaan als dat de scheidsrechter toelaat....en vaak zijn we dat normaal gaan vinden!. En dat is het natuurlijk niet!.

En daar sta ik vandaag de dag nog steeds achter!.

12-11-2023 22:11

Spuit11 +1285

Wat mij ook opviel was dat hij ook wel voor Ajax floot. Dan was het een overtreding. Ha, het grappige was dan wel dat Ajax door kon voetballen, want ze hadden de bal nog wel na overtreding maar toch fluiten, Almere weer even in het gelid en dan kon Ajax weer breien. Hopsakee. Niemand die het door heeft.

Nee, Nijhuis fluit met twee maatstaven..ik ben overtuigd dat als het andersom was, dat er een Ajax speler zo een sliding kreeg, doorspelen. Niks aan de hand. Zelfs Brobbey mocht gesandwicht en omver geduwd worden in de zestien! En nu een sliding waar de aanvaller door uitglijd om door op de bal te gaan staan.... Onbegrijpelijk. Ik blijf er ook bij, heel knap hoe Nijhuis het elke keer flikt. Die man fluit zo vaak zn eigen wedstrijd.

13-11-2023 06:27

Sjonnie +18814

De Ligt geblesseerd en ook Ake moet de komende interlands verstek laten gaan. Hato zit er niet alleen bij, hij gaat daardoor serieus kans maken op minuten en wie weet zelfs basis ... het kan verkeren

12-11-2023 20:31

deMeester +11450

Het is gewoon schandalig

12-11-2023 20:26

AFCAjaxMidNineties +12696

Ach. Onder ten Hag speelden we net zo bagger tegen Excelsior, Cambuur, Eagles, Sparta.. noem maar op. Dit was hetzelfde laken een pak. Er zit een diepgeworteld mentaliteitsprobleem al jaren- en jaren binnen de club. Je kan zeggen wat je wil maar psv en feyenoord slepen dit soort potjes er wel uit altijd.

12-11-2023 20:23

TontoKarnaggel +42461

Dit! Hoeveel punten slepen wij er nog uit in een slotfase? 0,0. Hoeveel punten verspelen we na de 90e minuut? Talloze. Hoeveel punten pakken psv en feyenoord nog in de laatste minuten? Talloze. Hoeveel punten verknallen hun nog in de slotfase? Nagenoeg 0. En dit is al jaren en jaren aan de gang en dus geen toeval meer, we zijn mentaal doodziek.....

12-11-2023 20:33

AFCAjaxMidNineties +12696

Jij begrijpt het! Dit is HET probleem van de club Ajax. Al jaren. Van de jeugd tot het eerste.

12-11-2023 22:15

Babangida83 +23867

Ik vond in de eerste helft de duw tegen Hlynsson ook gewoon een penalty. Net zoals die tegen Taylor. Ik vond het zelfs geen twijfelgevallen.

Daar staat ook tegenover dat we de 2 goals echt volledig zelf hebben weggegeven. Net iets minder duidelijk dan ze de bal bij de aftrap te geven en ze te vertellen dat ze vrij door mogen lopen, maar het leek er behoorlijk veel op.

12-11-2023 20:18

3sterren +20205

Het was inderdaad duidelijk te zien dat er met de rechterarm opzettelijk een duwtje in de rug werd gegeven, waardoor de balans werd verstoord en Taylor dientengevolge op de grond viel. Maar bij Bas moet je praktisch in tweeën worden geschopt voordat hij fluit. Nijhuis houdt, zo is bekend, nu eenmaal van mannelijk voetbal. In dit geval pakte dat voor ons helaas verkeerd uit ...

12-11-2023 20:54

Rymesyt +7920

Dus wie werd er in tweeen geschopt bij de penalty van Almere? En wat deed Brobbey voor heftigs dat hij daarna nog afgefloten werd? Dat mannelijke voetbal waar Bas van schijnt te houden mag altijd maar van 1 kant. En dat is niet eens omdat hij iets tegen Ajax heeft ofzo, bij PSV worden ze daar ook gek van. Als de kleine ploeg schopt is het mannelijk, als de grote ploeg schopt is het een overtreding. Bas Nijhuis met zn eigen spelregels is een gezwel voor de sport.

13-11-2023 02:09

Ajacider +4900

Groot gelijk dat Bas Nijhuis niet meer wordt opgeroepen voor internationale wedstrijden. Hijzelf zal wel denken dat het ligt aan zijn "sterke karakter" maar het is kwibus eerste klas die in zichzelf is gaan geloven met zijn mediavriendjes. Meneer wil vooral popi jopi gevonden worden.

13-11-2023 02:36

Spuit11 +1285

Goed gezegd! Kan niet wachten tot Bas is uitgefloten

13-11-2023 06:34

Simpelishetmoeilijkst +25149

Naaihuis besliste de wedstrijd weer eens, Ajax geen penalty, Almere wel. Had ze beiden moeten geven. What else is new met die vent als scheidsrechter bij een wedstrijd van Ajax? Niets.

12-11-2023 20:18

HJC +8014

Nijhuis is een van de slechtste scheidsrechters. Hij maakt zijn eigen regels is subjectief en is veel te publiciteitsgeil, laat zich inspireren door voormalig B-voetballler en schopper Johan Derksen.

12-11-2023 20:09

YRGI +32921

Naaihuis flikt dit erg vaak.

12-11-2023 19:48

Been +12447

Nijhuis was weer lekker zichzelf. Stiekem rekende hij er op dat de VAR hem naar de kant zou roepen zodat hij met alle cameras op zich gericht heftig hoofdschuddend toch een pingel kon geven. Vreemd ventje is het, kan beter het circus in.

12-11-2023 19:42

Joodhannus73 +3579

Klopt . Als Naaihuis Ajax kan baaien, dan doet hij het ook.

12-11-2023 19:40

Gooseman +11860

Die duw van Lewis Dunk in de rug van Brobbey donderdag was ook gewoon een penalty. Maak je één gebaartje teveel wordt er meteen een kaartje uit de zak gehaald. Maar gewoon normaal fluiten volgens de regels is er niet meer bij. Nationaal en internationaal.

12-11-2023 19:18

FrancescosRavioli +15188

Roelof Luinge, Dick Jol, Kevin Blom.

Om maar ff wat namen te noemen.

Moet je dat is vergelijken met die idioten die tegenwoordig fluiten.

De enige die enigzins een acceptabel niveau haalt is Kamphuis. En dat is als VAR zijnde, want in het veld is die drama.

12-11-2023 19:34

UwSchipper +5591

Nou Sterspeler, Luinge was ook geen vriend van Ajax.

12-11-2023 20:21

FrancescosRavioli +15188

Maar wel een goede scheidsrechter.

12-11-2023 21:13

Tinus +10288

Luinge was net als Nijhuis ook een vreselijke ijdeltuit.

12-11-2023 21:17

FrancescosRavioli +15188

Dat kan. Maar het was een veel betere scheidsrechter dan wat er nu nog rondloopt.

12-11-2023 21:24

RJB1979 +25548

Zit Chelsea - City te kijken en vol trots roept de commentator dat het zo snel gaat en dat je dat nergens anders ziet, er niet bij vermeldend dat het letterlijk 2 miljard tegen anderhalf miljard investering is in amper een paar jaar. Bij Chelsea slechts in 2 seizoenen. Ajax heeft het ook geprobeerd maar dan amper een percentage van die bedragen en merk bij mezelf dat het 18/19 sprookje hierdoor nog wat verder uitgeblust wordt. Het ging natuurlijk al veel langer alleen nog maar om geld maar de geilheid hoe men het lijkt te omarmen staat me tegen. CL finale in 2032 in Saudi-Arabië en de verkrachting is compleet. Oh mensen, wat hadden we de wereld een stukje beter kunnen maken in 2019. Dat team had waarschijnlijk nog harder uit elkaar getrokken geworden dan toen is gebeurd maar we hadden iig de enige CL beker in ons bezit gehad die nog uit liefde voor voetbal was gewonnen.

12-11-2023 19:13

Cello +52917 moderator

@RJB1979

Ik heb het al eens aangestipt. Vanaf mei 2021 (ajaxselectie van 36 spelers) waren er 27 maanden later (augustus 2023) nog 4(!) over. En die 4 waren in seizoen 2020-21 geen eens basisspelers en op Pasveer na allemaal nieuw in de selectie met amper minuten. Dat waren Taylor, Rensch, Brobbey en Pasveer (achter destijds Onana). De rest, 32 spelers dus, zijn in 27 maanden tijd allemaal vertrokken. Ten er dan transferwindows bij op dat je miskleunt......dan weet je eigenlijk genoeg. Zelfs als je wel succesvol op transfermarkt bent weet je dat je al tov wat vertrekt je kwaliteit inlevert. Maar nu lever je dubbel zoveel in omdat de opvolgers totaal niet voldoen.
Er is geen enkele club, die zich dit alleen niet kan veroorloven, maar daarnaast op deze manier ook niet de kwaliteit op peil kan houden. Het is allemaal teveel van het goede geweest. Het is niet slechts 2 a 3 spelers die je op moet vangen....maar in ruim 2 jaar je basis en je schaduwteam (de reserves van de basis). Dat kan je niet doen zonder dat het gevolgen heeft.
Je wordt uiteindelijk, ondanks de vele miljoenen die er binnenstroomden, gewoon slachtoffer van je eigen succes. Compleet leeg gekocht!.

12-11-2023 20:03

RJB1979 +25548

Hoe doet Monaco het tegenwoordig?

12-11-2023 20:22

w86 +9385

@cello bedankt voor je bijdrage. Dit geeft inderdaad perfect weer waar het probleem is ontstaan. Puur jet kopen van 12 spelers is dus helemaal niet gek. En dat we 100 miljoen uitgeven ook niet. Maar al bijna 2 jaar zonder TD met visie dat nekt je wel.

12-11-2023 22:38

deMeester +11450

Wij krijgen nooit een penalty tenzij we ver voor staan. De tegenstanders krijgen nooit rood. Daar klopt niets van!

12-11-2023 19:11

Roy Derksen +1085

Klopt feitelijk niet overigens

12-11-2023 19:19

Ajax4glory +3262

wordt nog steeds boos over onze thuiswedstrijd tegen feyenoord in maart die we verloren met 2-3. Die schopper Hartman had er af gemoeten met rood. Slot dacht daarna, gauw wisselen anders gaat het alsnog fout. Hadden we die pot gewonnen had het verloop van vorig seizoen ook anders verlopen, daar ben ik van overtuigd. Scheidsrechter toen: Danny Makkelie

12-11-2023 23:06

5kgdumbell +1447

Nijhuis vindt het heerlijk om de hoofdrol op te eisen. Narcistisch pedant mannetje.

12-11-2023 19:07

FrancescosRavioli +15188

Kan die de week erop weer heerlijk meelullen bij Derksen.

12-11-2023 19:34

guusvdajax +927

100% eens met Hato alleen we hadden onze kansen gewoon beter af moeten maken. Verder was het een best felle wedstrijd maar dit was inderdaad gewoon een pingel toch...

12-11-2023 19:02

Cruijffthebest +13357

Naaihuis is een narcist die zijn weerga niet kent en de grootste Ajax-hater van het scheidsrechterkorps.
Kijk alle wedstrijden van Ajax er maar op na die Naaihuis heeft gefloten en dan zie je dat het heel opmerkelijk is hoe vaak we hebben verloren en gelijkgespeeld.
De man is rijp voor een psycholoog en diepgaande onderzoeken!!!

12-11-2023 18:54

w86 +9385

Ik vind hem altijd zo'n vaste clubscheids die het liefst niet opvalt door te fluiten, en dus de hele tijd maar voordeel geeft. De man durft simpelweg niet te fluiten als het moet.

Overigens vond ik het bij Hlynnson al een penalty eerste helft. 2 man werken hem naar de grond zonder intentie de bal te spelen. 1 in de rug 1 op de benen.

12-11-2023 19:16

Milan95 +3582

Ik plaats m’n eerdere reactie maar schaamteloos nog een keer:
Het ergste bij Nijhuis is nog dat hij onlangs ergens op tv gewoon openlijk z’n VAR zat af te kraken omdat hij hem naar de zijkant riep. Gevolg is dat de VAR hem alleen nog maar naar de kant durft te halen als het 2000% zeker is waardoor je nu dus gewoon twee penalty’s misloopt.

Het is echt absurd dat de KNVB niet ingrijpt bij deze man.

12-11-2023 18:48

Haarlemmer +20591

Bizar dat deze man nog op tv mag komen. Dat werkt niet mee in de objectiviteit

12-11-2023 18:53

w86 +9385

Hoe vaker een scheids op tv komt hoe beter, als ze het dan maar goed uitleggen

12-11-2023 19:16

Tommyshelby +128562

Hato, goed ventje. Was een belachelijke actie van Naaihuis.

12-11-2023 18:47

Jos.L +105

Wel opmerkelijk hoe snel ie de penalty aan almere gaf terwijl hij er ajax ook 2 had kunnen geven

12-11-2023 18:47

FrancescosRavioli +15188

Er was 0.0 twijfel bij hem.

12-11-2023 19:36

barry1988 +24000

Natuurlijk werd je weer ouderwets genaaid. Als die overtreding op Gimenez was ipv Taylor dan was het zeker een strafschop. En had Wieffer die tackel gemaakt ipv Tahirovic dan was het geen strafschop.
Toch is dit puntverlies aan Ajax zelf te danken. Ze hadden het al veel eerder moeten afmaken dan had Nijhuis de boel niet kunnen beïnvloeden. Zelf te slecht gespeeld.

12-11-2023 18:43

mokum007 +6522

Kom op man, niet van dat calimero gepraat..

12-11-2023 18:47

barry1988 +24000

Dat zijn gewoon feiten. Wanneer is Feyenoord voor het laatst benadeeld? En Nijhuis ging hier toch duidelijk in de fout de duw bij Taylor was duidelijk in de rug. En Tahirovic raakt hem niet eens.
Maar zoals ik al zij je had zelf beter moeten spelen.

12-11-2023 18:50

DD +6392

Hato speelde weer goed. Facking 17 jaar. Het enige wat ik mezelf op die leeftijd afvroeg was of vrouwen een geschoren zak of juist niet wilde.

12-11-2023 18:39

DeWijsneus +25688

En wat wilde ze? Weet je het inmiddels al?

12-11-2023 19:28

UwSchipper +5591

Maar over de cup-maat had je geen twijfels DD?

12-11-2023 20:24

DSanders +1807

Hij heeft hier een punt. De laatste rode kaart die wij mee hebben gehad is ook al een tijdje geleden. Feyenoord en PSV hebben aangetoond dat huilen in de media werkt, dus waarom zouden wij het niet doen?

12-11-2023 18:34

UwSchipper +5591

Omdat wij AJAX zijn.

12-11-2023 20:24

DSanders +1807

Omdat wij AJAX zijn moeten wij voor ons nadelige beslissingen van de scheidsrechter accepteren?

12-11-2023 20:31

UwSchipper +5591

Ja.
En gewoon niet zeiken.
Op de lange termijn win je daar het meest mee.

12-11-2023 20:43

w86 +9385

Ik mis alleen die lange termijn. Het is al jaren hetzelfde. Ben het ermee eens dar Ajax groter moet zijn, maar het is tenenkrommend dat je er continu door genaaid wordt..

Nijhuis wil vandaag ook weer mannelijk voetbal, maar al Brobbey een verdediger vasthoudt is het wel gelijk fluiten. Nee Brobbey mag niet te mannelijk voetballen..

12-11-2023 21:46

UwSchipper +5591

Ja je moet gewoon alle beslissingen van de scheidsrechter accepteren.
Ook de foute beslissingen.
Protesteren heeft toch geen enkele zin.
Altijd die ophef.
Altijd die gebaartjes.
Laat andere clubs dat maar doen.
Op een gegeven moment ga je voordeel halen uit niet protesteren.
Zoals onze oud voorzitter Michael van Praag zei:
"Een Ajacied doet nooit zijn jasje uit...".

12-11-2023 21:54

Josey Wales +11658

Naaihuis viel weer defintief door de mand toen hij die laatste bal op Brobbey affloot ,die had wel eens voor de 2-3 kunnen zorgen ,en dat kan niet he Bassie?

12-11-2023 18:32

PvdB +873

Wat je vindt moet je naar de politie brengen Jorrel....

12-11-2023 18:23

Rockanje23 +37016

Jong Ajax en de jeugdelftallen hebben er ook een handje van om in blessuretijd punten te verliezen. Maar ja, winnen is niet meer belangrijk in de club.

12-11-2023 18:14

31xAjax +7902

Wat een gezeik iedere keer weer over wel of niet een penalty voor of tegen. Zorg nou maar eens eerst dat je ploegje als Almere City oprolt dan doet dat er allemaal niet eens meer toe. En zo duidelijk was het niet eens, als het al binnen de 16 was.....

12-11-2023 18:13

Steeph +3867

Hato had een vliegende start gemaakt in de selectie van 18/19. Nu moet een kind de brakke Ajax 1 selectie dragen. Nu maar hopen dat het zijn ontwikkeling niet in de weg staat.

12-11-2023 18:13

Haarlemmer +20591

Toen was de 17 jarige Mathijs de Ligt aanvoerder...

12-11-2023 18:31

Rockanje23 +37016

Maar wel aan de hand van ervaren spelers als Blind, Tadic, Schöne en Tagliafico.

12-11-2023 18:37

Leo8604 +2033

Niet slechts 1 penalty maar 2

12-11-2023 18:00

Dolblij +45019

In een elftal met een vaste rangorde had een 17-jarige nooit de band gekregen. Ik gun het Hato van harte, dat nou weer wel.

12-11-2023 18:00

trodat4030 +96424

Matthijs droeg hem toch gewoon zeer terecht? Die was ook 17 toch?

12-11-2023 18:12

Dolblij +45019

Ja, aangewezen en besloten door ETH, vooraf.

Vandaag was spontaan en uit een warrige situatie ontstaan. Was de rangorde duidelijk geweest, had Hato hem niet tot het einde gedragen. Is ook verder niet zo wezenlijk, enkel een observatie.

12-11-2023 18:17

Danielson +50258

Een correcte schouderduw moet aan drie voorwaarden voldoen:

https://www.rhode.nl/1/1420/schouderduw-is-toegestaan-toch/

In dit geval is aan geen van de drie voorwaarden voldaan. Maar maakt dat Naaihuis iets uit? Of de VAR? Natuurlijk niet. Ik heb het zelden zo bont gezien.

12-11-2023 17:59

Cello +52917 moderator

@Danielson

Kijk..., dat Nijhuis het mist of vanuit zijn standpunt het wel een correcte 'schouderduw' was....dat kan nog. Maar een VAR hoort natuurlijk wel in te grijpen dan. Tenzij, want dat kan ook nog altijd, dat de VAR het wel meldt, maar de scheids (Nijhuis dus) het overrulled. Want dat kan hè?. De scheids houdt de eindbeslissing, dat zie je ook wel eens als de VAR hem naar het scherm roept en hij niet mee wil gaan in het argument van de VAR en dan besluit dat de eerdere beslissing blijft staan.

12-11-2023 18:24

Haarlemmer +20591

De var durft niet in te gaan tegen Nijhuis. Want die is bang voor lul gezet te worden in VI

12-11-2023 18:32

MichelBoerebach +29176

Zit ie daar nog steeds?

12-11-2023 18:37

GAjax31 +16064

Je had een penalty kunnen geven ja, maar ik vond het geen 100% penalty ofzo. Als je hem tegen had gekregen dan had men geklaagd dat het te licht was. Ik vond Nijhuis vandaag echt niet slecht fluiten.. de enige reden dat we vandaag niet winnen komt door ons zelf. De 1-0 ontstaat na een eigen corner en de 2-2 uit de aanval waarin je 1-3 moest maken.

12-11-2023 17:57

Dusbaba +15350

Het zal best wel een penalty zijn geweest alleen op de beelden die ik zag, kon ik het er niet uit opmaken

12-11-2023 17:59

GAjax31 +16064

Je bedoelt die penalty die we tegen kregen? Ik weet ook niet of die terecht was.. ik dacht dat ie em niet raakte maar in alle eerlijkheid heb ik door boosheid ook niet meer naar de herhaling gekeken haha.

12-11-2023 18:01

Dusbaba +15350

Ik had het idd over de penalty tegen. Maar ben het met je eens dat de overtreding op Taylor ook geen 100% penalty was.

12-11-2023 18:05

Danielson +50258

Dat zal wel zo zijn, maar als je op deze wijze wordt genaaihuisd (zie boven), mag je daar best wat van zeggen.

12-11-2023 18:01

GAjax31 +16064

Van mij mag je alles zeggen hoor.. ik vond het gewoon heel licht maar dat gevoel had ik ook bij de penalty die we tegenkregen.

12-11-2023 18:02

Talentje020 +19880

Tjaa maar waarom zit een Var er dan? Die ook opvallend snel waren met het bekijken van de beelden, dat Nijhuis het niet ziet kan ik me nog inkomen,

Maar Zoals Danielson terecht zegt was dit geen correcte duw, Taylor lag op snelheid in de 16, genoeg aanleiding voor een penalty, overtreding was idd niet stevig maar desondanks wel een overtreding

12-11-2023 18:03

GAjax31 +16064

Tja, de VAR zal het wel niet als 100% fout hebben gezien en daar kan ik best inkomen eerlijk gezegd.

12-11-2023 18:05

Talentje020 +19880

Een duw in de rug ipv de schouder niet waarnemen vind ik toch wel een foute inschatting van Nijhuis, die de Var dus moet corrigeren,

Maargoed iedereen interpreteert het anders, en we kopen er nu niets meer voor

12-11-2023 18:30

ROBtje +625

K had bribbey geen geel gegegeven. Wel een goede waarschuwing.

Dat hert inleven

12-11-2023 19:58

chriiss +266

Prima dat ajax een penalty had moeten krijgen maar je speelt tegen Almere, het is een schande dat je als ajax zijnde afhankelijk moet zijn van wel of niet gegeven penalty's. Deze wedstrijd had je gemakkelijk kunnen winnen als er (wederom) wat meer inzet getoont zou worden.

12-11-2023 17:57

GeleenAjax +1657

De enige training bij Ajax die wél aanslaat, die mediatraining. Want wat kunnen ze allemaal lullen hè, de boys. Achteraf uiteraard. Ik zou het mooi vinden als de voetbaltraining net zo aan zou slaan.

12-11-2023 17:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.