Hansen niet mee op trainingskamp vanwege contractperikelen

door Thijs Zwagerman 175

Bron Ajax Showtime

Hansen niet mee op trainingskamp vanwege contractperikelen

door Thijs Zwagerman 175

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Sontje Hansen is een opvallende afwezige op het trainingskamp van Ajax in Marbella. De twintigjarige aanvaller is volledig fit, maar ontbreekt op het trainingskamp vanwege contractperikelen. Hansen traint deze week individueel op De Toekomst.

Hansen heeft bij Ajax een aflopend contract en hoewel gesprekken over een verlenging nog steeds worden gevoerd heeft de Ajax-leiding besloten om Hansen deze week in Amsterdam te laten. Ajax wilde Hansen alleen meenemen naar Marbella als hij voor het trainingskamp zijn contract zou verlengen.

Een akkoord tussen kamp Hansen en Ajax werd echter nog niet bereikt, waardoor de club zich genoodzaakt voelde om Hansen thuis te laten. Dit betekent echter niet dat een vertrek van de jonge aanvaller aanstaande is, want Hansen wil dit seizoen het liefst bij Ajax afmaken en hoopt alsnog tot een akkoord over een contractverlenging te komen.

Afgeketste contractverlenging en verhuurperiode

Afgelopen zomer zag het er lange tijd naar uit dat Hansen zijn contract zou verlengen om vervolgens aan een Eredivisie-club verhuurd te worden, maar dit ging vlak voor het verstrijken van de transferwindow uiteindelijk niet door omdat Ajax de aanvaller binnenboord wilde houden. Sinds het afketsen van deze deal zijn Hansen en Ajax opnieuw met elkaar in gesprek over een contractverlenging, maar vooralsnog dus zonder het gewenste resultaat. Door Hansen niet mee te nemen op het trainingskamp in Spanje probeert Ajax de druk op de aanvaller nu op te voeren.

Thijs Zwagerman (Twitter: @ThijsZwagerman | e-mail: t.zwagerman@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Daanafcak +3045

Volledig fout signaal dit…

30-11-2022 22:50

Amp +37843

Lekker gaan jongen, ga je aub fit voetballen ergens in de eredivisie. En kom niet terug zolang deze teringzooi aan de leiding staat

30-11-2022 17:40

Tinus +10389

Ik snap wel dat als Ajax spelers als Ocampos haalt er weinig perspectief overblijft voorblijft voor de jeugd. Tel ook nog daarbij op dat schreuder weinig oog heeft voor eigen jeugd en je kunt een kleine leegloop bij de jeugd verwachten.

30-11-2022 17:07

Raywaday +2176

Misschien moeten ze Sontje prikkelen door te beloven dat ze Schreuder zullen ontslaan.

30-11-2022 13:39

jeppas +3522

Sontje heeft groot gelijk. Heeft nul kansen gekregen en ziet al maanden Ajax aanrommelen op de rechterkant.

30-11-2022 12:11

Multi +33350

Schreuder had gewoon Conceicao in de basis moeten pleuren en Hansen als backup moeten nemen. Maar hij heeft het lef niet om Tadic of Bergwijn op de bank te pleuren.

30-11-2022 15:24

OwenStevenDalberg +27551

Ik weet niet of je Ajax gevolgd hebt dit seizoen, maar juist met al die aankopen gaat het steeds mis dit seizoen. Vroeger gooiden we de jeugd gewoon voor de leeuwen en dat is prima gegaan. En supporters accepteren eerder fouten van eigen talenten, dan van aankopen.

01-12-2022 20:55

YRGI +32961

Waarom mocht hij niet verhuurd worden? Je gebruikt hem toch nooit. Wat een onzin weer.

30-11-2022 12:06

OwenStevenDalberg +27551

De trainer heeft veel te veel macht binnen Ajax.

01-12-2022 20:55

Schippersson +2479

Zou hem toch zeker proberen te verlengen en 1,5 jaar gaan verhuren.
En als die nu nog een half jaar contract heeft verkoop hem dan nu maar voor € 0 ,- met de optie dat Ajax een heel hoog doorverkooppercentage heeft of hem zelf voor een klein bedrag kan terugkopen komende 2,5 jaar.

30-11-2022 11:58

OwenStevenDalberg +27551

Dat gaat hij na deze actie nooit meer doen. Zo'n jongen is ook niet gek.

01-12-2022 20:56

Dennisthebeast +3556

En wat heeft Sontje Hansen Ajax te bieden? Middelmatige voetballer dus mag blij zijn dat Ajax überhaupt een contract verlenging aanbied. Soms moeten bepaalde spelers eerst eens fatsoenlijk presteren. Tenenkrommend maar afscheid van nemen en doorrrrrrr👋

30-11-2022 11:41

Bals +3771

De realiteit is dat Sontje al 2 jaar lang bijzonder weinig laat zien op het veld!

30-11-2022 10:13

El Pistolero +4932

"De realiteit is dat Sontje al 2 jaar lang bijzonder weinig laat zien op het veld!".

De realiteit is dat Ajax zich al veel te vaak aan het lijntje heeft laten houden door spelers die niet bereid waren om een nieuw contract te ondertekenen, daar is in het recente verleden veel te veel tijd en energie in gestoken zonder dat het enig resultaat heeft opgeleverd. Het is even logisch als verstandig dat Ajax er na het vertrek van Overmars voor heeft gekozen om het anders te doen en talenten dwingt eerder een keuze te maken. Hopelijk kijkt Hansen een keer goed in de spiegel en vraagt hij zich af of hij wel in dezelfde val wil trappen als Brobbey.

30-11-2022 10:37

Freddy +11456

Brobbey was veel verder dan Hansen. Hansen moet gaan kiezen voor een middenmotor (Groningen, Heerenveen, Sparta) eredivisie om minuten te gaan maken. Staat nu stil in zijn ontwikkeling.

30-11-2022 11:11

Ozymandias +159568

Hansen kan zich beter afvragen of hij niet in dezelfde val wil trappen als Salah-Eddine.

30-11-2022 12:38

Rolo +13756

Prima, waarom investeren in een jeugdspeuler die de opleiding heeft doorlopen maar misschien geen stuiver gaat opleveren. Bedankt voor de ontwikkeling Ajax, ik ben weg?

No way, bijtekenen Ajax terugbetalen waar ze je hebben gebracht. Dan praten we verder.... zo niet idd niet meenemen of verder investeren in zulke spelers.

30-11-2022 09:48

Lazell +17005

Groot gelijk. Is inmiddels 20 en heeft totaal geen uitzicht op speeltijd met Tadic/Bergwijn, Berghuis en Conceicao die voor hem in de pikorde staan. Op links en in de spits heb je een soortgelijk verhaal. Op een gegeven moment moet je ook voor jezelf kiezen als er, terecht of onterecht, geen uitzicht is op speeltijd.

30-11-2022 10:00

Jake the Snake +17351

Ajax moet in mijn ogen altijd een TD hebben die een sterke binding heeft met Ajax en de Ajax jeugd en dus voldoende oog heeft voor de jeugdopleiding en de spelers die er aankomen. Bij Hamstra (en in mindere mate Huntelaar) twijfel ik daar aan. Zo zie je dat een TD voor doorstroom echt een cruciale positie binnen Ajax is, aangezien hij kan besluiten spelers van buiten te halen of de jeugd voorrang te geven. Daarnaast stelt hij de trainer aan en kan hij deze corrigeren. Wat dat betreft kun je veel zeggen over Blind sr. maar die heeft daar wel meer zicht op dan een Hamstra of een of andere buitenlandse TD.

30-11-2022 09:27

El Pistolero +4932

"Zo zie je dat een TD voor doorstroom echt een cruciale positie binnen Ajax is, aangezien hij kan besluiten spelers van buiten te halen of de jeugd voorrang te geven".

Is niet zo. In ieder geval niet met het huidige ambitieniveau en de huidige doelstellingen, Ajax moet resultaten behalen om de enorme rekeningen te kunnen betalen en dat gaat niet lukken met een veredeld jeugdelftal. Dat kan alleen als Ajax de CL begroting zou loslaten en dat zou betekenen dat de club de financiële voorsprong op PSV en Feyenoord prijs geeft en de begroting terug brengt op het niveau van die clubs. Dat zie ik niet gebeuren en dat zou ook geen goede zaak zijn omdat je de opleiding daarmee van middel naar doel zo promoveren, terwijl het doel van een topclub als Ajax zou moeten zijn om zo goed mogelijk te presteren en op zo'n hoog mogelijk niveau. Het zou ook niet logisch zijn om van de opleiding een doel te maken ipv een middel omdat de club de talenten nu in feite al vooral opleidt voor de kapitaalkrachtige buitenlandse clubs en de tijd dat de club zelf van die talenten kan profiteren steeds korter wordt omdat die steeds sneller weer zijn vertrokken.

30-11-2022 10:48

Ozymandias +159568

Dit is de fout die Ajax maakt waardoor ze na een goede CL periode altijd een donkere periode ingaan. Ze durven geen stappen terug te nemen om er in de toekomst weer enkele vooruit te kunnen doen. Terwijl dat voor Ajax de enige mogelijkheid is om snel weer een goed team op te bouwen.

30-11-2022 12:40

Ajax1969 +4165

Ajax denkt te kunnen concurreren met clubs die veel meer financiële armslag hebben. Zelfs als het Ajax lukt om een aantal nog niet ontdekte pareltjes op te vissen, dan staan daar altijd miskopen tegen over. Het is een illusie om te denken dat Ajax kan aanhaken bij de Europese top. Ajax kan er wel naar streven om tot de beste van de rest te behoren, waarbij ze tevens accepteren dat ze af en toe weer opnieuw moeten gaan bouwen en vooral geen te dure breedte aankopen doen. Op deze manier kan je Ajax in een paar jaar de financiële vernieling in helpen.
Dus de jeugdopleiding heeft Ajax gewoon nodig. En daar moet je je aankoopbeleid ook op gericht zijn: jongens die nog minimaal twee jaar in jong Ajax kunnen spelen en spelers die echt gelijk een versterking zijn. En bij jeugdspelers die je van buiten haalt wel eerst kijken of je niet zoiets in de jeugd hebt lopen.

30-11-2022 15:53

El Pistolero +4932

"Dit is de fout die Ajax maakt waardoor ze na een goede CL periode altijd een donkere periode ingaan. Ze durven geen stappen terug te nemen om er in de toekomst weer enkele vooruit te kunnen doen".

Heeft niets met durf maar met gezond verstand te maken. Ajax heeft door de goede resultaten een flinke financiële en sportieve voorsprong genomen op de concurrentie en door een stapje terug te doen zou de club die eigenhandig weer ongedaan maken. Los daarvan kan Ajax helemaal geen stap terug doen omdat de begroting zich daar niet voor leent en de club de club verplichtingen is aangegaan die ook gewoon doorlopen als de club geen CL zou halen. In het seizoen 24/25 gaat de nieuwe CL cyclus van start en zullen de premies fors verhoogd worden. Door een stapje terug te doen zou de club de concurrentie eigenhandig in het sportieve en financiële zadel helpen. En waarvoor? De club is nu het bijna jaarlijks CL speelt al niet in staat om de grote talenten vast te houden tot ze goed en wel de tienerstatus achter zich hebben gelaten en moet nu al hemel en aarde bewegen om een toptalent als Antony aan te kunnen trekken. Laat staan als de club niet in staat zou zijn om dergelijke spelers een CL podium te bieden. De 18/19 selectie is binnen amper 3 jaar bijna volledig leeg getrokken en dat toont genoegzaam aan dat de club helemaal niet de tijd heeft om te bouwen en dat vooral de kapitaalkrachtige clubs daar in sportief opzicht meer van zouden profiteren dan Ajax zelf. Het heeft geen enkele zin om een stap terug te doen, dat levert Ajax geen enkel voordeel op, de club kan beter doen wat ze nu doet en ieder jaar proberen een zo sterk mogelijke selectie te formeren waarmee ze nationaal kan mee doen om de prijzen en Europees zo ver mogelijk kan komen. Natuurlijk moet daarbij ook ruimte in de selectie worden gemaakt voor de grote talenten anders kan je de opleiding net zo goed opdoeken. Maar die opleiding moet geen doel op zich worden, dat heeft gezien het feit dat de club die talenten al weer moet laten gaan voor ze goed en wel rendement opleveren, net zoveel zin als geld op een spaarrekening zetten terwijl de rente negatief is. Dat kost meer dan dat het oplevert.

01-12-2022 13:00

El Pistolero +4932

"Ajax denkt te kunnen concurreren met clubs die veel meer financiële armslag hebben".

Dat denkt Ajax niet maar bepaalde supporters. Die hebben het 18/19 seizoen tot norm verheven, de bestuurders van de club zijn een stuk realistischer en zadelen de technische niet met doelstellingen op die onhaalbaar zijn. Ajax staat momenteel 10e op de UEFA clubranglijst dus dat de club niet zou kunnen aanhaken bij de Europese top is allesbehalve illusie. Het probleem is dat de supporters iets anders onder "aansluiting bij de Europese top" verstaan dan bij de club zelf. De supporters denken daarbij aan de absolute top en aan clubs als PSG, ManCity, Barca, etc. Ajax trekt het veel breder en heeft bij monde van Overmars en Van der Sar al meermaals uitgesproken dat het streven van Ajax is om jaarlijks CL te spelen en dan heb je het niet over de Top 5 of 10 maar over de Top 32 of na 2024 de top 36.

Ik heb nergens beweerd dat Ajax de jeugdopleiding niet nodig zou hebben, in tegendeel zelfs. Wat ik wel heb gezegd dat die opleiding een middel zou moeten zijn en geen doel op zich. Bovendien moet je die talenten ook perspectief kunnen bieden als ze een meer jaren contract wil laten tekenen of een kans wil maken bij supertalenten die onder de radar van de grote kapitaalkrachtige clubs zijn gebleven zoals Antony. Ajax heeft in alle opzichten CL deelname nodig, niet alleen om de rekeningen te kunnen blijven betalen maar ook om aantrekkelijk te blijven voor de talenten. En dat wordt een onmogelijke opgave als je de jeugdopleiding tot doel zou maken ipv die te benutten als middel. Los daarvan streeft de club al jaren het doel na om jaarlijks minimaal 1 of 2 talenten naar de A selectie te laten doorstromen en dat doel wordt vrijwel ieder jaar ruimschoots gehaald. Deze discussie is feitelijk dan ook een non-discussie gezien het feit dat de selectie voor bijna de helft bestaat uit spelers die (mede) door de club zelf zijn opgeleid. Dat Ajax de eigen opleiding zou verwaarlozen wordt vooral ingegeven door de onderbuik, de feiten laten zien dat daar geen enkele sprake van is. Maar dat is meestal zo bij zaken die afkomstig zijn uit de onderbuik.

01-12-2022 13:24

jerryisthename +31902

Tsjaa...dat krijg je, al helemaal met een trainer als Schreuder, die nooit bij de jeugd te vinden is, heeft totaal geen interesse in jeugd en heeft liever alleen maar aankopen en nog eens aankopen. Alleen zijn zoon Taylor krijgt vaak de kans. 👎🏼 Komend half jaar zal dit niet veranderen, dus ga lekker weg Sontje! Groot gelijk heb je. Je verdient beter, sowieso meer kansen. Die droplul is een passant en jij zit al járen bij Ajax. Komt vast wel een goede club voorbij voor je! Heel veel succes en bedankt, Sontje! 👍🏼

30-11-2022 08:48

Bedero +366

Zo haal je hem wel over om zijn contract te tekenen ja.. Ik zou er niet heel rouwig om zijn als hij vertrekt. Is beter voor zijn carriere op dit moment en ik betwijfel of hij ooit zijn volle potentie gaat waarmaken. Is de laatste jaren toch nauwelijks vooruit gegaan.

30-11-2022 08:23

Lazell +17005

Denk dat het heel snel met hem kan gaan als hij 34 Eredivisiewedstrijden achter zijn naam krijgt op zijn beste positie, itt de helft van de wedstrijden op zijn mindere positie in de KKD.

30-11-2022 10:02

Bedero +366

Dat denk ik ook, maar dat denk ik bij heel veel jongens. Geef ze de kans en ze gaan schitteren. Regeer, Fitz-Jim o.a. Maar ergens moet je die kans wel afdwingen en dat heeft Hansen wel echt te weinig gedaan. En tegenwoordig is het praktisch onmogelijk om kansen in het eerste af te dwingen, met alle aankopen en een trainer die de jeugd niet waardeert, dus dan snap ik wel dat je gaat.

30-11-2022 11:07

RadheAjax2021 +17911

Alsof hij het slechter zou doen dan ocampos. Je betaald miljoenen aan huur voor een speler die je niet eens behoorlijk gebruikt hebt. Dan had je net zo goed Hansen kunnen laten doorstromen.

30-11-2022 07:50

debarbaar +8250

Ik zou het wel weten als ik de zaakwaarnemer van Hansen was. Schreuder is als baby ingeënt tegen talenten van de toekomst. Hansen heeft gezien wat er gebeurd is met andere jongens die werden aangezet hun contract te verlengen. Nul kansen van die gereformeerde Barnevelder op zelfs 3 minuten invallen. Feyenoord wilde hem aan het begin van het seizoen al hebben.

Het verschil tussen een miljoen verdienen en bij Feyenoord in de basis en de helft in Jong Ajax waarin je je nauwelijks in de kijker van de subtop kan spelen is enorm. Ajax gaat door het wanbeleid van de selfiestick man van der Sar en Schreuder nog een hoop talent verliezen waar iedereen tientallen miljoenen aan gaat verdienen.

30-11-2022 07:10

joendoen +2876

Kans op spelen 0,0 onder deze trainer. Ik begrijp het wel..De jeugd krijgt geen jans meer. Waar is het Ajax dna ?

30-11-2022 04:25

Knalpot +3621

Ron Jans dan maar de kans geven?

30-11-2022 16:41

Soccerskins v2 +43382

Schreuder heeft dus een verhuur van Sontje tegengehouden om hem vervolgens 0x in de wedstrijdselectie op te nemen. Lekkerman.

30-11-2022 00:03

LOCAmpos +10509

Het is de zaakwaarnemers van Sontje in ieder geval gelukt om een deel te overtuigen blijkbaar…… lekkerman

30-11-2022 00:25

Soccerskins v2 +43382

Ik geloof best dat Sontje er zelf voor open stond om verhuurd te worden. Hij speelt al te lang in Jong.

30-11-2022 00:36

debarbaar +8250

Sontje Hansen had aanbiedingen van Utrecht en Feyenoord aan het begin van de vorige transfer window. Die jongen ziet dat zelfs Danilo grote kansen krijgt onder Slot. Waarom zou hij dan zijn contract verlengen als je onder Schreuder nul kans krijgt. Hij haalt geiten als Bassey, Grillitsch en Ocampos. Alsof we dat niveau niet bij John Heitinga hebben lopen.

Geloof me als ik zeg dat van der Sar de trekpop is van de rvc en dat Overmars de hele tent in zijn eentje leidde. De reden dat er een hockey directeur bijmoest is omdat van der Sar drukker is met zijn selfiestick en het opnemen van bizarre clipjes dan met het besturen van de club. Maar ja wat verwachten we van een man die met gemiddeld een 6 door zijn MAVO is heen gerold. Normaal laat je die advertenties verkopen of je stuurt de man naar een vervolgopleiding van nog eens 3,4, of 5 jaar. Maar goed, er zit gewoon niet voldoende hersens in de man. Dat kan, maar dan maak je hem niet verantwoordelijk voor 400 man personeel.

30-11-2022 07:16

Artemio +32126

Dit is wel een voorbeeld van slecht beleid.
Ajax moet terug naar de basis. Jeugdspelers opleiden en kansen geven en minder aankopen met een andere trainer.

29-11-2022 23:53

Ozymandias +159568

Sánchez -> Regeer
Wijndal -> Salah-Eddine en Baas
Bassey -> Rensch
Kaplan -> Milovanović

Ajax had zich zo'n 50 miljoen euro kunnen besparen door in de eigen jeugd te vertrouwen. Zonder die vier aankopen was Ajax er verdedigend niet minder op geworden dan ze tot nu toe waren dit seizoen.

29-11-2022 23:57

Artemio +32126

Ik vond de aankoop van Sanchez onbegrijpelijk aangezien je met Regeer een veel beter type hebt als rechtsback. De aankoop van Wijndal vond ik overbodig aangezien je achter Blind- ASE en Baas had.

Wanneer je Rensch bijvoorbeeld als CV had laten spelen heb je alleen Regeer over als rechtsback dan zou je daar wel wat dun bezet zijn. Dus uiteindelijk snap ik de aankoop wel van een centrale verdediger na het vertrek van Martinez. Alleen had ik gekozen voor een ander profiel centrale verdediger.

Over Kaplan kan ik geen oordeel vellen aangezien ik Kaplan nog niet heb zien spelen, maar echt nodig was hij ook niet.

30-11-2022 00:11

Ozymandias +159568

Ze hadden Klaiber als back-up van Regeer erbij kunnen houden. Trouwens denk ik dat Gooijer ook een prima back-up was geweest. Centraal achterin zijn Milovanović en Aertssen als back-ups misschien erg onervaren maar Kaplan heeft tot nu toe geen minuut gespeeld en zoveel meer ervaring heeft die ook weer niet.

Basis: Salah-Eddine/Baas, Rensch, Timber en Regeer
Wissels: Salah-Eddine/Baas, Milovanović, Aertssen en Gooijer

Oh en dan vergeet ik Blind totaal... Blind, Timber en Rensch als de eerste en tweede optie voor beide posities centraal achterin zou ik liever zien dan wat Ajax nu heeft.

30-11-2022 00:16

Sjaakvaak +26602

Klaiber wilde zelf weg, die wilde niet nog langer als back-up fungeren.

30-11-2022 00:18

Ozymandias +159568

Dus, sinds wanneer moet je op elk verzoek van een speler ingaan?

30-11-2022 00:19

Sjaakvaak +26602

De vlieger Bassey -> Rensch gaat niet op daar Dveyne flink wat minuten tegelijk met Bassey heeft moeten spelen. Dan had er alsnog ergens een back-up bij moeten komen.

Wijndal vond ik eerlijk gezegd wel overtuigend in zijn samenspel met Bergwijn, voordat hij geblesseerd raakte. Daarentegen heeft Salah-Eddine volledig stilgestaan in zijn ontwikkeling door zware blessures dus prima dat je die nu een jaar laat rijpen bij Twente.

Kaplan durf ik niet over te oordelen, moet zijn minuten nog gaan krijgen. Milovanovic prima speler maar ook eerst zien dan geloven.

De aankoop van Sanchez was natuurlijk waardeloos. En uiteraard valt Bassey ook wel degelijk tegen. Wellicht dat je daar dan Molovanovic had kunnen zetten maar je merkt aan alles dat de rest van de verdediging een leider mist. Zoals Martinez dat was. Timber is ook geen schim van de speler die hij vorig jaar was. Liever een ervaren kracht kopen/neerzetten.

30-11-2022 00:23

Sjaakvaak +26602

Hmm, een middelmatige back-up met motivatieproblemen en een 1-jarig contract aanhouden; of hem dat ene jaartje gunnen? Iedereen die zich weleens bezig heeft gehouden met het indelen van teams binnen organisaties, met een stukje arbeidspsychologie; kan beamen dat het gewoon een goeie zet was om Klaiber nu te laten vertrekken.

30-11-2022 00:30

LOCAmpos +10509

Regeer wilt geen back zijn dus waar heb je het over? Allemaal gelul in de ruimte gebaseerd op non-info

30-11-2022 00:30

Ajaxxx2021 +361

Ajax moet alleen aankopen doen van het niveau Tadic en Blind en verder aanvullen met jeugd.

30-11-2022 08:05

FissaDeGekste +3394

Vooral Regeer en ASE snap ik niks van. Ik vind dat ze er beiden klaar voor waren.

30-11-2022 08:38

MAD020 +1046

Achteraf is dat makkelijk zeggen. Ajax had ook voor jeugdspelers kunnen kiezen ipv Kudus, Antony en Martinez halen.

Er zijn ook gewoon ervaren spelers nodig. Maar inderdaad lijkt die mix niet ideaal dit seizoen. Toch vind ik het makkelijk dat iedereen roept dat Schreuder jonge spelers moet opstellen, maar als hij Taylor opstelt ook gaat zeiken.

30-11-2022 09:36

Ozymandias +159568

Waar heeft Regeer dat gezegd?

30-11-2022 12:48

Artemio +32126

Er staat nergens dat Regeer geen rechtsback wilt spelen. Er was alleen sprake dat Regeer de meeste kans had op doorbraak als rechtsback. Waar Locampos zijn verhaaltje vandaan haalt is onduidelijk.

30-11-2022 14:33

Panna +5055

Zonde Hansen!

29-11-2022 23:35

MarcelvTol1971 +15406

Alleen maar met geld bezig die jonge gasten. Nog niets maar dan ook werkelijk niet op enig niveau laten zien maar wel voor de volle bak gaan.. En straks mag je ze weer terug gaan halen omdat ze zoveel spijt hebben en Ajax in hun hart zit bla bla blaaaaah blaa bla blah bla.
Ga maar lekker verpieteren in het buitenland, succes

29-11-2022 22:33

Ozymandias +159568

Wat een dom gelul... Er is geen enkele reden om te geloven dat Hansen meer met zijn salaris dan perspectief om door te breken bezig is. Als Hansen had gewild had hij als 16 jarige al bij een Engelse topclub kunnen tekenen.

Hansen kan beter net als Llansana zijn contract niet verlengen dan net als Salah-Eddine zijn contract wel verlengen. Llansana doet nu een bak aan Eredivisie ervaring op terwijl Salah-Eddine voorspelbaar als huurspeler op de bank zit.

29-11-2022 23:50

Sjaakvaak +26602

Naast het toekomstperspectief is salaris tot op bepaalde mate altijd belangrijk. Als speler die niet tot de buitenklasse behoort, snap ik dat een verhuur onder een Ajax-contract toch een stuk aantrekkelijker kan zijn dan permanent verkassen maar dan wel een Go Ahead salaris ontvangen.

Mocht het er niet uitkomen, dan zit ASE in ieder geval gebakken. Dat durf ik van Llansana niet te zeggen.

30-11-2022 00:27

Ozymandias +159568

Tja, met zo'n redenering kunnen talenten van Ajax beter voor een vroege transfer naar het buitenland kiezen om zoveel mogelijk te verdienen wanneer ze dat kunnen. Llansana kan misschien direct na een enkel seizoen alweer een stap omhoog maken doordat hij bij GAE aantoont het niveau van de Eredivisie gemakkelijk aan te kunnen. Salah-Eddine zal over een paar seizoenen bij een club als Go Ahead Eagles beginnen en een enorme achterstand hebben opgelopen in zijn ontwikkeling en carriere planning.

30-11-2022 00:28

Sjaakvaak +26602

Nee, nu maak jij de redenering zwart/wit terwijl het een schaal/balans betreft. Met een vroege transfer naar het buitenland kies je voor nog meer geld maar nog minder kans op doorbreken. Iedere speler kiest voor zichzelf in hoeverre hij een bepaald bedrag wil verdienen, en in hoeverre hij vertrouwt op zijn kansen.

Een Llansana heeft schijnbaar goed vertrouwen erin om er via een omweg te komen. Een Bouy die pakte liever de snelle centen. En een ASE die pakt iets meer financiële stabiliteit maar nog steeds een gerede kans om linksom of rechtsom door te breken.

30-11-2022 00:33

Buza +1

Dus dat! Dan zat hij op de bank bij Manchester City met een dikke portemonnee en nu zit hij niet eens op de bank met een dunne portemonnee!!

30-11-2022 12:45

Buza +1

Ja je weet het zeker omdat je een goede gesprek had met Sontje zeker!! Hou op met beoordelingen van de spelers voordat de waarheid naar vooren komt!!

30-11-2022 12:43

Ozymandias +159568

Het lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken waarom een speler die dit seizoen 21 wordt niet zijn contract wil verlengen bij een club waar hij 0,0 uitzicht heeft op speeltijd in het eerste.

30-11-2022 12:47

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Wat mis ik op deze momenten gerjan hamstelaar 😂

29-11-2022 21:42

Gooseman +11884

Volgens mij is DamscoStrijder Sontje zelf. Dat kan niet anders.

29-11-2022 21:15

Sjaakvaak +26602

Hahaha inderdaad zeg, wat een figuur

29-11-2022 22:53

Gogopepa73 +3529

Ik begrijp niet waarom sommige zo lyrisch zijn over Hansen. Ik zie die jongen wekelijks ballen bij JA maar die gaat echt niet verder komen dan Twente of AZ.

29-11-2022 20:28

Artemio +32126

Jij ziet Sontje Hansen dus vaker dan Alfred Schreudertje.

29-11-2022 23:38

Noahdepoah2021 +4863

Eigen jeugd doet niet meer mee. Logisch dat niemand meer wilt verlengen. Wat voor signaal geef je met de aankopen die gedaan zijn. Bergwijn, Grillitsch, Sanchez, huren van Ocampos, etc. Als je dat niet meer op kunt vullen met eigen jeugd kan je als Ajax wel stoppen met de jeugdopleiding, of je afvragen, welke jeugdopleiding? Die van de rest van de eredivisie en keuken kampioen divisie?

29-11-2022 20:23

31xAjax +7960

H2 is er in deze zomer in korte tijd in geslaagd om een hele rits spelers voor véél te veel geld te kontrakteren, stuk voor stuk spelers die weinig tot niets aan Ajaz toevoegen. Op Grillitsch na maar die wordt niet gebruikt.

Een talentvolle jeugdspeler zijn kontrakt laten verlengen lijkt echter een brug te ver....

29-11-2022 20:13

Sjaakvaak +26602

Hilarisch dat je beweert dat Grillitsch wel wat toevoegt terwijl hij in de minuten die hij kreeg, absoluut niets bijzonders heeft laten zien.

Talentvolle jeugdspeler is ook gelul, is niet voor niks al jaren niet doorgebroken.

En Wijndal los van zijn blessure echt wel wat heeft laten zien. En Bergwijn toen de ploeg nog lekker liep, een absolute meerwaarde bood.

29-11-2022 22:50

OwenStevenDalberg +27551

En dat, terwijl hij ooit juist aangenomen is om de contracten van de jeugd te regelen!

30-11-2022 08:48

OwenStevenDalberg +27551

Dat zoveel mensen zo zeker weten dat deze jongen niet goed genoeg is. Tegenwoordig komen we daar niet meer achter, omdat de jeugd geen kans krijgt om zich te bewijzen in het eerste. Er zijn in het verleden meerdere talenten doorgebroken die er niet klaar voor leken, maar in het eerste ineens als een speer gingen. Je kunt best eens iemand voor de leeuwen gooien, de beste talenten komen altijd boven drijven. Maar men haalt tegenwoordig liever middelmaat voor vele miljoenen. Veel geld hebben, is niet perse goed voor een club.

29-11-2022 20:09

Sjaakvaak +26602

Ja daarom spelen Brobbey, Rensch, Taylor en Timber wekelijks mee. En krijgen Baas en Vergeer kansen. Omdat jeugd niet meer mag spelen. Oh wacht.

29-11-2022 22:51

AFCAjax +17839

je noemt allemaal spelers op die onder ten Hag al speelde, dat is inclusief Baas en ik neem aan dat je Regeer bedoelt, alleen krijgt Regeer geen kansen onder schreuder. Verder is schreuder nog nooit op de toekomst gezien voor een wedstrijd van jong Ajax of jeugdploegen voor zover ik weet.

30-11-2022 00:04

OwenStevenDalberg +27551

Hoe lang is het geleden dat die jongens debuteerden? Daar kun je niet op blijven teren. Wie hebben de laatste 2 seizoenen hun debuut gemaakt? En Baas en Regeer krijgen kansen zeg je??

Ik zie ze zelden spelen in het 1e. Regeer 0 minuten in de Eredivisie. Baas 53 minuten. Ja inderdaad je hebt gelijk, ze krijgen écht de kans!

30-11-2022 08:49

wladimir +3059

Ocampos kwam voor 4 miljoen (huursom), maar transfersom 20 miljoen werd door de RVC terecht tegen gehouden. Ook staken ze een stokje voor een keeper. De schade was al gemaakt.

Waarom werd de huurtransfer van Sontje geblokkeerd? Dat alleen al is een reden voor het ontslag van Schreuder..

29-11-2022 19:39

mokum007 +6523

Niet alleen van Schreuder, maar ook van Hamstra

29-11-2022 19:57

wladimir +3059

Edwin van der Sar (onsympathieke slapjanus), Gekke Gerry en Jodocus mogen allemaal oprotten!

29-11-2022 20:01

Ajax27 +19213

Gewoon een leuk soelertje die nooit in 1 keer Ajax 1 zou halen. Gewoon paar jaar in de eredivisie gaan voetballen en dan zullen we zien of de potentie er een keertje uitkomt. En wie weet zien we m dan nog eens terug na heel wat jaren ervaring.

Succes Sontje!

29-11-2022 19:26

wladimir +3059

Via Vitesse naar de Bundesliga?

29-11-2022 19:13

Modric36 +8224

Doodzonde, leuke gozer met potentie

29-11-2022 19:05

nuff-said +1650

Ik weet niet waar iedereen zich zo voor opwindt. Sommige talenten zijn nou eenmaal soms een groot talent dat na een tijdje gwn niks meer is. Ajax haalt zoveel talent binnen van buitenland maar hoeveel halen et nou. Het is voor veel mensen moeilijk te accepteren dat Nederlandse talenten ook kunnen floppen. Hij speelt ook op een plek waar je specifieke kwaliteiten nodig hebt als buitenspeler en helaas is hij door veel blessureleed minder geworden dan dat ie vroeger was. Zijn lichaam kan niet mee met wat topsport van em eist. Jammer maar waar

29-11-2022 19:03

AINIESTA +45158

Maar laten we aan de andere kant niet doen alsof dit zo'n wereldtalent is. Of überhaupt een speler uit de categorie Gakpo of Bergwijn. Maar zou van mij meer minuten mogen maken ten koste van Tadic of Klaassen. Die beide al veelste veel minuten hebben gemaakt dit seizoen.

29-11-2022 18:29

DEELM +11891

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Je biedt die jongen amper perspectief en dan mag hij niet mee op trainingskamp omdat hij nog niet heeft bijgetekend. Dan jaag je m toch gewoon de tent uit? Tegen een jeugdspeler durven ze wel een statement te maken, maar Schreuder wordt als verantwoordelijke de hand boven 't hoofd gehouden. Gaat echt helemaal de verkeerde kant op bij Ajax!

P. S. Lekker ergens anders gaan voetballen Sontje!

29-11-2022 18:11

Ajax14AMS +25205

We verdienen hem niet eens op deze manier man. Schandalig hoe wij met contracten van jeugdspelers omgaan.

29-11-2022 18:03

LOCAmpos +10509

Leuke jeugdvoetballer met veel snelheid, meer niet. Dat goede jeugd -wk/ek is al weer jaren terug. Zijn er zo veel van geweest door de tijd heen. Daarbij is er maar 1 partij die er baat bij heeft als dit zo naar buiten komt, om waarschijnlijk krankzinnige eisen te verbloemen. Maargoed al dit soort berichten scoren bij de niet-nadenkers

29-11-2022 17:50

KingJames23 +11453

Zou het slechter doen dan de spelers die nu spelen?

29-11-2022 18:17

LOCAmpos +10509

Dat is toch helemaal het punt niet? Misschien vraagt hij wel 8 ton per jaar maar iedereen hier geloofd toch het antiajax narratief

30-11-2022 00:26

KingJames23 +11453

Misschien vraagt hij helemaal niet zoveel geld maar alleen meer kansen op speeltijd in het 1e.

30-11-2022 10:57

Alexander40 +6114

Ziet nou niemand dat Gakpo totaal overhyped wordt. Goede snelheid en goed schot maar verder zeker voor zijn leeftijd erg bleu. Zouden er werkelijk topclubs zijn die er in trappen? Top premier league is te hoog gegrepen al scoort hij er nog 5 tegen b garnituur waar wij tegen spelen. Goede speler voor de ED dat wel. Ook een goede aardige gast dus gun het hem wel

29-11-2022 17:43

LOCAmpos +10509

De beste man wordt in mei al weer 24 haha. Dat wordt erg vaak weggelaten als ze hem ophemelen. 3x een matige tegenstander en hij laat het zien, maar dat kennen we van ‘m

29-11-2022 17:49

wladimir +3059

Hij is beter dan Bergwijn. Ajax had zich moeten melden afgelopen zomer. Nog één doelpuntje en hij zal wel een transfer maken. Dat is positief voor Ajax.

29-11-2022 19:12

Alexander40 +6114

Klopt op dit moment

29-11-2022 19:15

wladimir +3059

Hij gaat meer centjes opleveren voor PSV dan Bergwijn. Bergwijn is wel kampioen geworden met PSV in 2018.

29-11-2022 19:24

Alexander40 +6114

Andere tijd dus niet vergelijkbaar. Natuurlijk meer dan Bergwijn die meen ik 30 mio kostte

29-11-2022 19:36

wladimir +3059

Ajax heeft meer aan de Spurs betaald dan PSV heeft ontvangen. Gakpo en Memphis waren in principe ook haalbaar. Grootste talent in Jong is volgens kenners Amourricho van Axel Dongen die vorig seizoen de extreem dure miskoop Mohamed Daramy in de hiërarchie passeerde.

29-11-2022 19:41

Artemio +32126

Van Axel Dongen heeft de pech dat hij veel blessures heeft gehad. Anders zat hij nu al heel dicht bij Ajax 1.

29-11-2022 23:42

LOCAmpos +10509

VAD is zo vaak geblesseerd dat je het geen eens meer een talent kunt noemen

30-11-2022 00:28

wladimir +3059

Hij is nu wel in Andalusië

30-11-2022 10:14

Lazell +17005

Vond die loopactie tegen Senegal echt klasse, heeft ook dynamiet in de benen en een prima voorzet/traptechniek. Prima speler. Zou hij nou echt zo veel minder zijn dan een Rashford?

30-11-2022 10:07

Alexander40 +6114

Dat vind ik een goede vergelijking. Rashford doet er al jaren over om echt een onbetwiste basisspeler te worden bij ManU en dat gaat op en af. Gakpo is minder dan hij dus zou zich nog door moeten ontwikkelen wil hij op dat niveau komen. Als hij dat al haalt is hij dus nog steeds geen onbetwiste basisspeler bij ManU. Bovendien is de vraag of ManU wel tot de Premier league top behoort. Die zouden zomaar weer onder de bovenste 4 kunnen eindigen.

30-11-2022 12:30

Alexander40 +6114

Zijn er werkelijk mensen die denken dat we prima tegen Spanje, Brazilië of Frankrijk op kunnen? Wake up. Ook Duitsland en Portugal zijn te sterk. De VS wordt nog een lastige kluif. Het is dat we aan de zwakke kant van het wk schema uitkomen anders had je er in de achtste finale uitgelegen. Nu komt de eerste echt sterke tegenstander pas in de halve finale

29-11-2022 17:41

Yaeron +6381

Haha; "Je móet verlengen, anders mag je niet mee."
"Ja, maar waarom mocht ik niet verhuurd worden dan, ik zou toch de kans krijgen?"
-kijkt Alfred Schreuder aan-

Walgelijk kutbeleid.

29-11-2022 17:32

Drukwerk1968 +7111

U was er bij? Walgelijke kut insinuatie

29-11-2022 19:03

Sunny +9558

Wat de achterliggende reden ook mag zijn; hij heeft het toch ook niet/nauwelijks laten zien. Kan me goed voorstellen dat Ajax twijfelt en niet de beste deal voorstelt. Kan me ook voorstellen dat Sontje voelt dat 1 nog te hoog is en hij elders meer kans maakt op spelen.
Als ! team Sontje spelletjes speelt a la Brobbey is het prima dat Ajax hem niet mee laat gaan. Dat aub nooit meer want hebben we meer aan spelers die wel integer en positief erin staan.

29-11-2022 17:25

Masz +3731

Dan moet hij ook niet meer in jong.
Who's next?

29-11-2022 16:52

OwenStevenDalberg +27551

Alsof hij gaat verlengen als hij thuis wordt gelaten. Wat een ongelooflijk domme beslissing. Juist als hij een kans had gekregen, dan had hij misschien verlengd. Deze jongen vertrekt straks lekker gratis naar een van de concurrenten.

En met Schreuder aan het roer zullen er nog vele volgen. En terecht!

29-11-2022 16:46

Breuk +25290

Niet goed genoeg

29-11-2022 17:16

AFCAjax +17839

het is kiezen tussen schreuder en de jeugdopleiding.. die keuze is makkelijk gemaakt zal sar denken.

29-11-2022 16:39

MNJ7 +8717

Schreuder aka “The Head Of God”

29-11-2022 18:10

AINIESTA +45158

Waarom zou hij in hemelsnaam ook bijtekenen? Die speelt tot het einde van z'n carrière anders bij Jong Ajax.

29-11-2022 16:17

AFCAjax +17839

dan eindigt zn carriere wel vroeg.

29-11-2022 16:38

4Ever14 +6633

Ze kunnen beter gewoon stoppen met de jeugd, het is alleen maar geldverspilling. Je leidt zoveel spelers op voor helemaal niks, want minuten in het eerste krijgen ze niet en de spelers die veel talent hebben verneuken hun tijd bij Ajax, want in het eerste gaat de voorkeur toch elke keer naar middelmaat en cementspelers.

29-11-2022 16:08

AFCAjaxMidNineties +12754

Okay. Die is weg dus. Goed gedaan weer prutsers..

29-11-2022 15:54

Capocapo +12001

Jij weet wat er geboden en gevraagd is?

29-11-2022 19:40

FelixGassenlicht +8977

Wegwezen inderdaad, heel goed. Ook weer hoog in de bol. Eerst eens wat laten zien in Jong, een paar wedstrijden achtereen.

29-11-2022 15:51

Web +178830

Deze jongen verkopen met een terugkoop clausule
Dat zou de oplossing zijn
Hij wil terecht spelen
Voldoet hij, en komt zijn talent er alsnog uit, dan kun je hem weer ophalen

29-11-2022 15:51

Benleiden +7280

Zijn contract loopt af dus dat gaat niet gebeuren. Ajax heeft geen inspraak meer vanaf januari.

29-11-2022 17:16

Alexander40 +6114

Ik denk er anders over dan de meesten hier. Is niet klaar voor het eerste en ik denk dat hij het niet gaat halen. Type Nunnely maar dan wat beter maar nog steeds niet goed genoeg voor ons. Verlengen en verhuren zou desalniettemin prima zijn maar anders ook prima als hij zijn geluk elders gaat zoeken

29-11-2022 15:49

Sambavleugels +18734

Type Nunnely...

29-11-2022 15:50

trodat4030 +97063

Donker en rechtsbenige rechtsbuiten, dus kijken we naar een andere, willekeurige donkere rechtsbenige rechtsbuiten en hoppa! We hebben een ‘zelfde type’! Daarom wordt Donny ook steevast vergeleken met Deef. En Graaf met Pogba. Enz enz..

29-11-2022 15:55

Sambavleugels +18734

Erg he. Nog erger is wanneer Bergwijn en Promes in een adem worden genoemd

29-11-2022 15:58

Alexander40 +6114

Haha nou zo kortzichtig ben ik niet. Ik heb behoorlijk wat wedstrijden van Jong gezien. Snel, redelijke techniek, maar weinig overzicht helaas

29-11-2022 16:18

trodat4030 +97063

Ja Alex, dat slaat op Che, niet op Sontje.

29-11-2022 16:54

profoff +8387

Nunnely moest het alleen van snelheid hebben. Sontje is veelzijdiger. Maar hij kan nu het niveau niet aan en moet zich buiten jongg gaan ontwikkelen..

29-11-2022 15:53

Tommyshelby +129527

Nunnely 😭😂

29-11-2022 15:53

Biss +10346

Nog geen half jaar geleden was dit juist een zeer populaire mening op AS.
Ik heb vaak gezegd dat we hem kansen moesten geven en zijn contract moesten verlengen (tijdens TH al). Ik werd toen voor gek verklaard door mensen die nu hetzelfde roepen hier.
De waan van de dag heerst he.

Hoe dan ook, Ajax heeft nog nauwelijks oog voor de jeugd. En dat is toch hét aspect van Ajax wat mij tot een trotste fan maakte.

29-11-2022 16:11

caspervans +5350

Dit pakt Ajax echt heel erg slecht aan zeg... zo'n trainingskamp is juist een moment om te meten voor Schreuder of hij aan kan sluiten. Mee trainen bij het eerste zonder dat Tadic en Bergwijn erbij zitten, waarbij iedereen nu zich kan laten zien voorin.

Dat Ajax een Brobbey situatie wil voorkomen snap ik, maar volgens mij zijn daar ook andere manieren voor.

29-11-2022 15:48

Web +178830

Ik denk dat ze al tijden met hem bezig zijn

29-11-2022 15:52

caspervans +5350

Dan is het toch gewoon helemaal klaar? Krijg nu het gevoel dat ze nog wel willen, maar dat Hansen degene is die bepaalt.

29-11-2022 16:00

HenryVakH1972 +1018

Dit hebben ze dus mooi verneukt met het halen van die Ocampos. Ajax bedankt!

29-11-2022 15:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.