Farioli spreekt over Brobbey: 'Ben er vrij zeker van dat hij er zaterdag weer bij is'

door NielsOpdam 91

Bron Persconferentie

Farioli spreekt over Brobbey: 'Ben er vrij zeker van dat hij er zaterdag weer bij is'

door NielsOpdam 91

Bron Persconferentie

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli is er vrij zeker van dat Brian Brobbey zaterdag weer aanwezig is als Ajax het opneemt tegen Go Ahead Eagles, zo vertelt de trainer tijdens de persconferentie na Ajax - Fortuna Sittard (5-0). Brobbey ontbrak woensdagavond tijdens het duel met de Limburgers vanwege een blessure, maar de kwetsuur lijkt mee te vallen.

Tijdens de training van dinsdag raakte de Ajax-spits geblesseerd tijdens een duel. Brobbey kreeg een ijsbeentje, waardoor zijn spieren stijf waren. 'We moeten de situatie nog bekijken, maar ik ben er vrij zeker van dat hij onderdeel uitmaakt van de selectie tijdens de uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles', vertelt Farioli woensdagavond laat.

De Italiaan krijgt ook vragen over Davy Klaassen, die zijn rentree maakte tegen Fortuna Sittard. Klaassen mocht meetrainen en had weinig verwachtingen, maar de situatie veranderde al snel, vertelt Farioli. 'Wij kregen te maken met wat blessures, zoals bij Steven Berghuis en Sivert Mannsverk. Hij begon met ons mee te trainen. Op een gegeven moment startte ik met mijn eigen reflectie. Ik had een erg makkelijk gesprek met hem over zijn toekomstplannen. Hij was erg open over de mogelijkheid om te helpen. Uiteindelijk is het heel snel gegaan. Toen we aan tafel zaten met alle betrokkenen was het binnen een paar minuten rond.'

Farioli noemt Klaassen een speler die veel brengt, zeker op de helft van de tegenstander. 'Zijn statistieken zijn redelijk indrukwekkend. Ik denk dat ik snel een verbinding met hem voelde, omdat hij leergierig is... Hij is ook een belangrijke speler met ervaring. Hij weet heel goed wat Ajax is, dus ik denk dat hij een goede toevoeging is voor ons.' De Italiaan is ook te spreken over het debuut van Wout Weghorst, die mocht invallen. 'Ik denk dat hij een fantastische spirit had, met de duidelijk wens om te scoren. Hij weet hoe het werkt. Ik denk dat het een positief debuut was.'

Ajax-selectie bezocht Ajax Museum: 'Er is geen toekomst zonder historie'

Tot slot krijgt Farioli ook de vraag of het klopt dat hij afgelopen maandag de hele selectie had meegenomen naar het Ajax Museum. De Italiaan bevestigt dit en legt uit waarom hij dat heeft gedaan. 'Ik denk dat het voor ons allemaal belangrijk is dat we een volledig beeld hebben van waar we zijn. Het is belangrijk voor de spelers, de technische staf en voor mijzelf als buitenlander ook. We begonnen met een presentatie van Ronald de Boer. Zijn eerste slide was: er is geen toekomst zonder historie. Dat is de reden waarom het belangrijk was om hier wat tijd te spenderen. Het was ook een leuke ervaring voor sommige spelers die hier al jaren spelen, maar nog nooit in het museum waren geweest.'

Lees meer over:
Plaats reactie

OpaHooligan +3552

Er wordt dus wel wat feller partijtjes gespeeld op de training. Berghuis raakte dus ook al zo geblesseerd?

19-09-2024 15:20

maxwellstyle10 +4654

Vind ik een mooie quote van Ronald: geen toekomst zonder historie. En Farioli begrijpt het. Hij zal ongetwijfeld nog dingen doen waarvan we zeggen huh??? maar ik ben super blij met hem. Hij brengt die topsport cultuur weer beetje terug en zo hoort het.. ga zo voort en blijf maar lekker ijsberen langs de kant.. ik hou wel van die passie😊

19-09-2024 12:10

eenAjaxfan +20268

Helemaal eens met jouw reactie.
Maar wil er aan toevoegen dat Farioli het niet alleen doet.
Ook Kroes, Beuker en allerlei anderen zijn hard bezig Ajax er weer bovenop te krijgen.

19-09-2024 12:28

Patje2011AJAX +2111

Tot nu toe zeer tevreden met Farioli, ik heb begrip voor zijn opstellingen en wissels. Ik hoop ook dat hij (mede) ervoor gaat zorgen dat Brob meer dan 40 miljoen waard wordt. Zou goed voor Ajax zijn.

19-09-2024 10:49

Ajax27 +19086

Dat laatste zal ook aan Brobbey liggen. Vooral zijn fitheid. Z'n kwaliteiten staan buiten kijf. En vorig seizoen heeft ie niet veel wedstrijden voor Ajax gemist. Maar het kleeft wel aan 'm... en dat zal ook terug te zien zijn in de rapporten van andere clubs.

Dat zegt niets, want Robben had dit bijvoorbeeld ook en kwam bij prachtige clubs binnen (Chelsea, Real, Bayern) maar dit doet wel wat met je waarde. Robben behoorde echt wel tot de buitencategorie spelers. En waar ook al in zijn jaren voor goede buitenspelers makkelijk 50-70 miljoen werd neergelegd in verschillende landen, ging Robben op z'n 25e bijv voor 25 miljoen naar Bayern, terwijl ie 2 jaar daarvoor nog voor 35 miljoen was gekocht.

Dus Brobbey meer als 40 miljoen. Als fitte speler met 40+ goals in alle competities dit seizoen en ALS we ver komen in Europa, ja... 100%. Maar als ie weer een aantal keren geblesseerd raakt, door de blessures wedstrijden en ritme mist en daardoor 20+ goals maakt. Dan zal 40 de max zijn wat je voor 'm krijgt, maar misschien eerder nog minder.

19-09-2024 11:52

fluwelenlinker +11628

Toch heerlijk dat af en toe ook de filosoof in Farioli naar boven komt. If you don't know your past you don't know your future!

19-09-2024 10:31

Ajax27 +19086

Dat was de eerste slide van Ronald de Boer z'n presentatie gisteren ;-)

19-09-2024 11:53

eenAjaxfan +20268

Die Ronald misschien wel met Farioli in elkaar geknutseld had...😉

19-09-2024 12:29

Ajax27 +19086

Vast allebei niet ;-)

19-09-2024 12:53

altijdlastig +1122

Als de stijgende lijn doorgezet wordt dit seizoen gaan we veel spelers heel erg zien opbloeien. Zelf heb ik hele hoge verwachtingen van Fitz-Jim. Je ziet de klasse al maar als het team straks nog beter staat en een machine wordt dan gaat hij echt excelleren is mijn verwachting.

En dan is het voor de 1000ste keer bewezen. Onze jeugd is op termijn bijna altijd wat we nodig hadden en niet die berg halvegare aankopen.

19-09-2024 09:11

KarimB +11292

Echt? Vond Fitz juist de.enige die door t ijs zakte. En niet voor de eerste keer

19-09-2024 10:19

altijdlastig +1122

Het is nog wisselvallig, maar uiteindelijk willen we ook zoveel mogelijk voetbal in de ploeg hebben. En Kian is een rasvoetballer die alleen maar beter kan worden. Heb gewoon een goed gevoel bij hem.
Vond de wisselwerking met Bertje ook goed bij vlagen.

Maar het belangrijkste is, vind ik, dat je in potentie weer meer voetbal in de ploeg krijgt als deze talenten doorgroeien.

19-09-2024 15:55

Hans Verhagen +14053

Farioli kan bij mij niet meer stuk. De man zegt louter dingen die een echte supporter graag wil horen. Er wordt in alle opzichten hard gewerkt. Zo´n bezeten iemand hadden we nodig.

19-09-2024 08:34

JTajax +10717

Een bezoek aan het museum zou feitelijk voor alle spelers een verplicht onderdeel van de 'onboarding' moeten zijn

19-09-2024 07:09

Broodjebal44 +5727

Volgens mij worden alle spelers die gehaald worden ook rondgeleid. Misschien zijn het juist de jeugdspelers die doorstromen die er nooit zijn geweest.

Geen idee hoor, maar wel dat de meeste spelers die gehaald worden het museum te zien krijgen.

19-09-2024 07:48

Mike1 +5332

Ik lees hier reacties als "belachelijk dat sommige Ajax-spelers nog nooit het Ajax-museum hebben bezocht". Hoeveel van ons hebben nog nooit het Ajax-museum bezocht, is misschien een terechtere vraag

19-09-2024 07:03

ProfessorX +19827

ik zeg 90% nooit geweest ook in de JC Arena nooit en de toekomst nooit of ik vergeet de Meer nog nooit en dan zeg ik 96% niet

19-09-2024 07:53

burwatti +14208

De Meer kan je de meeste mensen ook niet echt aanrekenen, ik was bijv 4 jaar toen de laatste wedstrijd in de Meer gespeeld werd 😂

19-09-2024 07:56

ProfessorX +19827

tsja je pa had je mee moeten nemen hahahahha
dan pas ik het aan naar 98%

19-09-2024 08:18

KarimB +11292

We hebben ongeveer 3 miljoen supporters. 2.7miljoen is volgens jou nog nooit in t stadion geweest. En 300.000 wel. Hebben we 6x de Arena vol met Unieke mensen. Denk dat dat wel iets meer is haha

19-09-2024 10:23

ProfessorX +19827

dan moet ik het bijstellen nog erger

19-09-2024 10:38

Kampioensoverwinning +1727

3 miljoen mensen zeggen dat ze 'voor Ajax zijn'. Dat is wat anders dan 3 miljoen supporters.

19-09-2024 21:35

ProfessorX +19827

Klopt veel succes ertussen denk de echte rond de 300.000 kan je ook aan shirtverkoop zien

19-09-2024 21:45

KarimB +11292

Museum gaf kippenvel!! Die CL bekers vooral

19-09-2024 10:20

KarimB +11292

Wat bedoel je precies Mike. Ben je alleen een echte als je daar heen gaat of?

19-09-2024 10:21

Mike1 +5332

Ik bedoel dat je het de spelers net zo min moet verwijten als de supporters. Sommigen houden wellicht niet van musea. Dat zegt niets over hun loyaliteit; noch als speler, noch als supporter.

19-09-2024 22:30

AFCAHoorn +22605

🙋‍♂️

19-09-2024 12:19

DD +6377

Toch belachelijk dat je als ajax 1 speler nog nooit in het ajax museum bent geweest....? Wat ben je dan voor werknemer zeg.....

19-09-2024 06:49

ProfessorX +19827

ben jij in het museum geweest ?

19-09-2024 07:54

Kampioensoverwinning +1727

Denk niet dat hij voor Ajax werkt.

19-09-2024 21:36

ProfessorX +19827

???? Je kan dat bezoeken

19-09-2024 21:43

Mokum87 +2435

Deze man pakt het momenteel goed aan. Je voelt aan alles en aan de spelers dat Ajax weer Ajax aan het worden is. Speelstijl kan nog iets aanvallender maar als je kijkt waar we vandaag komen dan is dit een goed begin. Ook de spelers beginnen beter door te krijgen wat er verwacht wordt onder Ajax en waar we voor staan.

19-09-2024 03:25

mvdk +43659 moderator

De komende 10 wedstrijden.

Go Ahead uit. 1-2
Besiktas thuis 2-1
RKC uit 0-3
Slavia uit 1-3
FC Groningen thuis 2-0
Heracles uit 0-2
Qarabag uit 1-5
Willem II thuis 4-0
Feyenoord uit 1-2
PSV thuis 2-1

👀😁

En dan al die analisten en trollen die over elkaar heen vallen👹

19-09-2024 00:42

AFCA-pride +17322

Ik teken ervoor

19-09-2024 05:36

cl=5! +5368

Kakkies uit 0-6

19-09-2024 07:16

ProfessorX +19827

ik herhaal je uitslagen
0-3
3-1
0-4
0-2
2-0
0-3
0-5
3-0
1-4
2-1

19-09-2024 07:56

Artemio +31721

Slavia Praag win je niet zomaar van. Stugge ploeg. Veel harde werkers. Je mag blij zijn wanneer je daar gelijkspeelt.

19-09-2024 10:52

maxwellstyle10 +4654

Ik zeg: DOEN!😃

19-09-2024 12:12

Baco123 +6137

Teken ik voor man, we gaan het zien

20-09-2024 19:01

Artemio +31721

We mogen blij zijn met Farioli.

19-09-2024 00:23

Robertini +39018

Ik ben nog niet volledig overtuigd van Farioli, maar ik heb wel het idee dat hij enorm veel respect voor Ajax heeft en dat vind ik wel echt fijn. Dit is bijvoorbeeld echt klasse, zie ik Steijn niet doen.

19-09-2024 00:19

WantAmsterdam +115945

Ben wel al redelijk blij dat we gewoon weer een echte trainer hebben die tenminste iets van zijn vak snapt en geen complete Koekenbakker.

19-09-2024 00:21

Robertini +39018

Beter dan de laatste vier trainers is het sowieso, dat wel. Weet alleen nog niet zeker of z'n speelstijl niet te saai en stroperig gaat worden.

19-09-2024 00:24

WantAmsterdam +115945

Ik heb ook nog mijn twijfels over zijn speelstijl, zeker met dit materiaal. Dat hij van Klaassen houdt vind ik een slecht teken.

19-09-2024 00:25

Robertini +39018

Eens, ik ook, en ik zie iets te vaak overspelen tussen Sutalo en Baas, dat doet me echt denken aan De Boer.

19-09-2024 00:57

WantAmsterdam +115945

Klopt, maar er is ook wel de wil om te combineren en op de bouwen en te voetballen via de as. Hij was de eerste trainer die Fitz een kans gaaf en zette ook baas LCV vanwege zijn opbouwend vermogen. Dat is dan weer positief.

19-09-2024 01:07

Robertini +39018

Klopt, er is genoeg positief, zo lijken een paar jongens ook individueel beter te worden, Taylor bijvoorbeeld nog nooit zo goed gezien als vandaag. Voor nu sowieso voordeel vd twijfel. We gaan het zien.

19-09-2024 01:32

WantAmsterdam +115945

Nog nooit is overdreven denk ik. Tegen Twente laatst seizoen was hij mogelijk nog beter. Maar inderdaad. Spelers
Iijken individueel ook met meer vertrouwen en idee te spelen.

19-09-2024 01:36

JariJari +15064

Wellicht. Ik ben al lang blij dat we een keer geen trainer hebben die uitstraalt dat we hem at random onder een brug of in een bushokje hebben gevonden.

Ik heb veel kritiek op Kroes maar als hij (primair) achter Farioli's komst zut heeft hij dat in ieder geval heel goed gedaan.

19-09-2024 02:26

WantAmsterdam +115945

Kroes wilde het liefst op TH wachten nadat Van Gaal geen opties was. Maar goed dat hij uiteindelijk heeft meegewerkt aan deze transfer.

19-09-2024 02:28

Okocha078 +13651

Met het ontbreken van vleugelspelers wilde hij er wat scorend vermogen bij denk ik.Dat hij fan is van FJ is al een goed teken imo. Met Henderson op 6 en het ontbreken van Berghuis , plus de wisselvallige Godts en Traore wordt het hem ook niet makkelijk gemaakt

19-09-2024 09:04

ProfessorX +19827

vraag me oprecht af wat jij verwacht van een trainer en een die haalbaar is / was , want wat ik zie is een trainer die wat neerzet !

En het spel is geduldig iets wat ze hier niet hebben .
ik zit daar en geniet en dat is iets wat jullie ook eens moeten doen en niet doen of je het beter weet .
Ik heb gisteren genoten van dat saaie stroperige voetbal met snelle inspeel passes en de wil om 90 minuten lang ervoor gaan dat is wat je wil zien dominantie en ja je wil ook mooi voetbal zien , maar als je realistisch bent dan weet je dat dit A tijd kost , B de spelers ervoor moet hebben , C je spelers kunnen behouden erna .

19-09-2024 08:02

Robertini +39018

X, volgens mij moet je nog een keer lezen wat ik schrijf. Zoals ik al schreef, geef ik hem sowieso het voordeel vd twijfel. Ik zie veel goede dingen, maar ook matige resultaten en een team dat onder hem vorig jaar moeilijk tot scoren kwam.

Gisteren was leuk, maar er is meer dan 1 wedstrijd tegen, met alle respect, Fortuna Sittard, nodig om mij geheel overstag te laten gaan.

19-09-2024 08:50

ProfessorX +19827

geef ik hem sowieso het voordeel vd twijfel.
waar twijfel je aan dan , of wat zijn jouw twijfels ?

maar ook matige resultaten .
Maar is dit geen team in opbouw met erg weinig wedstrijd ritme ?

een team dat onder hem vorig jaar moeilijk tot scoren kwam.
was dat niet Nice , waar je niet zulke spelers tot je beschikking heb als bij Ajax en toch goed veld spel zag iets wat iedereen wil zien toch ?

Gisteren was leuk, maar er is meer dan 1 wedstrijd tegen, met alle respect, Fortuna Sittard, nodig om mij geheel overstag te laten gaan.
Je kijkt toch per wedstrijd naar Ajax en dan zie je toch progressie en dan geniet je ervan toch ?
Sex met je partner is in het begin geweldig , maar na een aantal keer wordt je ook kritischer dan ?

19-09-2024 08:57

ProfessorX +19827

een na reactie nog want ik mis nu een antwoord namelijk , welke trainer Coach zet dit direct om in een lopende machine welke ?

Zelfs Slot had in het begin moeite met Feyenoord , of een Ten Hag , van Gaal bij MU allemaal knoeiers of een Bosz leuk in de eredivisie , maar internationaal niet

19-09-2024 09:01

Robertini +39018

Twijfels hebben zegt toch niet dat ik hem afschrijf, doe eens rustig man. Niet iedereen hoeft gelijk de hosanna te lopen, na de vorige trainers hou ik nog even een slag om de arm, is toch niet zo erg?

M'n twijfel heb ik al uitgelegd, ik ben bang dat we -op termijn- misschien wat te saai en stroperig gaan voetballen. Dat is gebaseerd op z'n vorige prestaties met Nice en z'n prestaties met Ajax tot nu toe en op een paar beslissingen waar ik het niet mee eens ben.

Ik hoop natuurlijk dat dit niet zo is en dat we de stijgende lijn met deze wedstrijd ingezet hebben. Vind het namelijk een prima kerel die wel wat uitstraalt.

19-09-2024 09:08

ProfessorX +19827

ik ben rustig maar ik reageer op wat je schrijf en anders moet je niets schrijven simpel .

en natuurlijk snap ik je , maar hoe je het omschrijf vindt ik dat niet juist , nu geef je het zo dat jij het weet hoe te doen zonder grondige onderbouwing enkel gevoelens dus wat schrijf je dan ?
en ik zeg ook niet om hosanna te lopen met de rest maar onderbouw dan goed zodat het begrijpelijk blijft

19-09-2024 10:01

Robertini +39018

Ik heb het volgens mij vrij duidelijk onderbouwt waardoor ik nog niet zeker ben, dat jij het er niet eens ben mag natuurlijk, is niks mis mee.

19-09-2024 12:22

Tommyshelby +128441

Ik wil niet meer horen dat deze 'buitenlander' geen idee heeft waar Ajax voor staat. Hij snapt het veel beter dan pakweg Steijn of Schreuder.

19-09-2024 00:11

WantAmsterdam +115945

Sta niet achter al zijn keuzes maaar hij is ook de eerste trainer in jaren die de jeugd een eerlijke kans geeft.

19-09-2024 00:24

ProfessorX +19827

ik wel en weetje waarom ?
Hij is een trainer die zich verdiept in zijn spelers iets wat velen ook eens zou moeten doen .
Hij heeft een plan , hij heeft kennis van zaken , Hij kent zijn spelers en weet je met alle respect jullie niet .

19-09-2024 08:05

ProfessorX +19827

of velen van hier de zogenaamde Ajax kenners.

19-09-2024 08:03

Francesco +5429

Naar dat museum gaan, R. de Boer....i like it...
iets wat Ten Hag ook had kunnen doen en Van Gaal.
Schande natuurlijk dat sommige er nog niet waren geweest.

Belangrijk te beseffen hoe groot deze Club is.
Top 6 of all Time EC1/ CL winnaars van Europa. (plaats 6)

19-09-2024 00:06

Patrick78 +51640

Ajax was, is en blijft een legendarische club

19-09-2024 00:09

Francesco +5429

Cruijf, Rijkaard, Litmanen, Bergkamp, Van Basten, Davids.......

zo n mooie club met zulke schitterende spelers.

19-09-2024 00:17

Patrick78 +51640

Farioli is een echte Ajacied!!!!!

Che orgoglio!!!!!!!!!!!!!

19-09-2024 00:02

LyrischLitmanen +54

Tot hij 3x verliest of 'n keer in een bijzin iets zegt waar u 400 comments over gaat stieren (u bent erg actief hier. Die vrijheid heeft u, maar dan kom je als random bezoeker u vaak tegen. Het is óf micdrop cynisch en negatief tot op het bot, of blijkbaar de overtreffende trap van hieperdepiep hoera!!!!!!!!!!! Beiden nogal vermoeiend, maar post lekker door). Hoop ook dat Farioli het goed doet en gun hem het beste verder

19-09-2024 01:37

Knakworst +546

Eens. Maar zo zitten er hier nog wel een aantal van het zelfde kaliber.

19-09-2024 07:55

Patrick020 +22228

Dat is fijn, zondag word alweer een stukje pittiger namelijk.

19-09-2024 00:01

hmmm +1859

Zaterdag. maar je hebt gelijk, benieuwd hoe we het daar gaan doen.

19-09-2024 00:20

7172AFCA7395 +10271

Die wedstrijd mag je wel testcase noemen.Al heeft Besiktas meer naam natuurlijk.

19-09-2024 08:49

Kryptonite +76738

Pfoe, een Brobbey in topvorm toegevoegd aan deze basis. Pure voetbalporno. Can't wait.

18-09-2024 23:56

Hebbendiekip +4722

Geloof ik ook wel in, brobs moet wel even een goede serie fit blijven. Dan geloof ik in zijn vorm.

18-09-2024 23:57

insectenverdelg +23379

zeker als de tegenstander lastiger wordt als Fortuna vandaag. Mits hij echt fit kan worden, de nummer 1 spits. Zonder twijfel. Ook duidelijk hoe Farioli Wout ziet als hij Akpom vervanger van Brob maakt vandaag.

18-09-2024 23:58

hmmm +1859

Ik denk dat hij weghorst vooral ziet als nieuweling en akpom als iemand die al vanaf de voorbereiding erbij is en keihard werkt voor het team

19-09-2024 00:21

ProfessorX +19827

dat denk ik ook .
Het is geen trainer die je laat vallen tenzij je het te bont maakt dan grijpt hij zonder pardon in.

19-09-2024 08:08

HendrikAjax +16830

Een tripje door het Ajax museum hoort sowieso voor elke speler een must te zijn. Mooi dat Farioli zulke initiatieven neemt

18-09-2024 23:54

wijzijndebeste123 +163065

Farioli = held.

Over n paar jaar kunnen we ons nog steeds niet voorstellen dat hij trainer van Ajax is geweest

18-09-2024 23:52

insectenverdelg +23379

Hoop vooral dat hij langer dan 1 jaar blijft. Ben heel bang dat dd italiaanse subtop volgend jaar aan hem gaat trekken

18-09-2024 23:55

Knakworst +546

Gewoon aan zijn contract houden die hij met zijn volle verstand heeft getekend t/m 2027.

19-09-2024 07:58

ProfessorX +19827

dat gaat ze dan grof geld kosten

19-09-2024 08:08

Artemio +31721

Ik zou het wel weten als ik AS Roma of Ac Milan was.

18-09-2024 23:59

wijzijndebeste123 +163065

Dan kan Kroes Heitinga aanstellen als opvolger. Staat t gros hier weer te juichen. Immers Ajax-DNA en als t slecht uit pakt komt t door Mislintat 😂

19-09-2024 00:08

Artemio +31721

Ik heb nul vertrouwen in kroes.

19-09-2024 00:09

Artemio +31721

Zeggen de discipelen van Kroes dat?
Naja zij kunnen het beter bij de feiten houden.
1 linksbuiten
3 spitsen
Jonge talenten verkopen en oude spelers halen die allemaal in de top 8 van het salarishuis zitten.
9 middenvelders waarvan 1 creatieveling(Berghuis).

19-09-2024 00:22

Aram +17844

De Rossi net ontslagen.
Het zal toch niet?

19-09-2024 00:27

Artemio +31721

Nee denk het niet. Ik zie ook net dat AS Roma Ivan Juric heeft aangesteld als vervanger van De Rossi.

19-09-2024 00:42

ProfessorX +19827

je kan het ook beter relativeren.je kon Forbes kwijt terwijl Bergwijn er nog was .
Bergwijn ging weg op het allerlaatste moment en Lendrink wilde niet toegeven ( ja ik heb haar lang verdedigd) en ik denk dat zij op haar falie gekregen heeft daarvoor en vandaar de terugtrekking op een nette manier naar Ajax toe.
De spelers waar het allemaal om gaat die hebben een contract bij Ajax , worden verhuurd om meerwaarde te creëren en de jeugd die verkocht zijn er maar 2 Vos en Setford , Misheouy, Martha plus de broertjes de koning en die andere gast gingen omdat ze dat zelf wilde .
Die 3 spitsen is helemaal niet zo gek gezien het programma en jij weet ook niet wat er speelde met Akpom die weg kon , maar dan moet je eerst een spits erbij hebben en Rijkhoff is nog niet zo ver .
Brobbey geblesseerd en je heb nog maar 2 spitsen en die linksbuiten plek dat komt heus wel goed er kunnen meerdere spelers spelen .
Je kan je ook eens verdiepen in het systeem wat Farioli graag wil spelen ipv te zeuren

19-09-2024 08:17

Artemio +31721

Er zitten wat gaten in je verhaal. Wat heeft Lenderink te maken met de verkoop van Bergwijn? Kroes gaf er zelf een klap op om 4 miljoen op te geven en tegelijk die 21 miljoen te incasseren.
Bergwijn verkopen was prima wanneer er een vervanger klaar stond. Uiteindelijk loog Kroes in zijn interview met Ajax Tv om te zeggen dat het een discussie puntje was met de fifa mbt het aantrekken van Sulemana. Onzin Ajax was gewoon te laat en dan haal je Klaassen als vervanger.

Sinds wanneer moet Ajax 3 volwaardige spitsen hebben? Zijn we Man City? Spits 1 en 2 moeten volwaardig zijn. De 3e spits moet gewoon iemand vanuit de jeugd zijn. Dat is Ajax!

Vos verkopen om vervolgens spelers te halen die weinig restwaarde hebben en in de top zitten van het salarishuis.

Verdedig maar lekker het beleid.

19-09-2024 10:32

WantAmsterdam +115945

Ik hoop het. Sws is het zwaar voorstelbaar dat we een jaar geleden gewoon met Steijn opgezadeld zaten.
Het contrast kan echt niet groter zijn, wat moet het heerlijk zijn voor de spelers nu, iedereen is ook dol op Farioli.

19-09-2024 01:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.