Farioli kiest voor Weghorst en Akpom in Klassieker; Brobbey, Berghuis en Traoré op de bank

door NielsOpdam 289

Bron AS

Farioli kiest voor Weghorst en Akpom in Klassieker; Brobbey, Berghuis en Traoré op de bank

door NielsOpdam 289

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax begint woensdagavond met Chuba Akpom én Wout Weghorst in de basisopstelling aan de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Verder beginnen Davy Klaassen en Mika Godts ook tijdens De Klassieker. Steven Berghuis, die lange tijd ontbrak vanwege een blessure, keert weer terug in de wedstrijdselectie van de Amsterdammers. Brian Brobbey en Bertrand Traoré zitten op de bank. Het elftal van Francesco Farioli begint woensdagavond om 18.00 uur aan de belangrijke wedstrijd in Rotterdam.

In De Kuip start Remko Pasveer weer onder de lat bij de Amsterdamse club. Hij is dit seizoen de eerste doelman, moest afgelopen weekend even plaatsnemen op de bank, maar mag nu weer beginnen. Devyne Rensch, Josip Sutalo, Youri Baas en Jorrel Hato vormen de verdediging van Ajax. Afgelopen zondag kregen Rensch, Sutalo en Hato nog rust van Farioli. Baas begon wel aan de thuiswedstrijd tegen Willem II en maakte zelfs de negentig minuten vol.

Op het middenveld zien we Jordan Henderson weer terugkeren in de basisopstelling. De Ajax-aanvoerder start woensdagavond als nummer zes. Hij wordt vergezeld door Kenneth Taylor en Klaassen. Laatstgenoemde speelde afgelopen zondag ook al, terwijl Taylor en Henderson mochten invallen tegen Willem II. Kian Fitz-Jim, die dit seizoen vaak in de basis mocht beginnen, neemt zo plaats op de bank.

In de voorhoede begint Akpom naar alle waarschijnlijkheid als rechtsbuiten aan De Klassieker. Godts keert terug in de basisopstelling en start als linksbuiten in De Kuip. Farioli moest uiteraard ook weer een knoop doorhakken voor de spitspositie. De Italiaanse trainer kiest woensdagavond voor Weghorst. Dat betekent dat Brobbey plaatsneemt op de bank. De Klassieker begint woensdagavond om 18.00 uur in de Rotterdamse Kuip. Volg De Klassieker hier live!

Opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Klaassen, Henderson, Taylor; Akpom, Weghorst, Godts.

Wissels Ajax:

Gorter, Ramaj, Gaaei, Wijndal, Brobbey, Kaplan, Traoré, Van den Boomen, Berghuis, Rugani, Fitz-Jim, Rasmussen.

Krijg 50 keer je inzet terug als Ajax wint van Feyenoord! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

AdK +1658

Wil elke Calimero die voor 18:00 hier gepost heeft z’n excuus aanbieden of de volgende keer wijselijk z’n mond houden?

Ik heb reacties gelezen, werkelijk bedroevend… we zouden met 3-0 eraf gaan, geen creativiteit tonen, etc. etc.
Schandelijk, een Ajacied toont bravoure. Realisme is ok, maar in je schulp kruipen, al gaan huilen hoe slecht het wel niet gaat worden, terwijl er nog geen seconde gespeeld is… werkelijk beschamend.

Gelukkig heb ik ook vele goede posts gelezen met meer Ajax-dna ;-)

30-10-2024 20:23

Altijdindestraat +40078

Nog 50 min, het is nog niet voorbij, jinx het niet aub.

30-10-2024 19:00

Robbie en de Kock +11170

Veltmannetje haha! Wie herrinert zich dat nog?

30-10-2024 18:46

Aram +18025

Goeie voorzet Taylor, Weghorst te traag.

30-10-2024 18:05

SiegiEd14 +2251

Heb er weinig verwachting van, dus het kan altijd meevallen..

30-10-2024 18:01

JanBiesbos +29051

Vieze Feyenoord likkerij voorbeschouwing bah

30-10-2024 17:52

RichardWitschge8 +5197

Stel je niet zo aan man, die zijn gewoon blij dat het beter gaat met Feyenoord de laatste tijd. Wat had je verwacht? Dat Been Ajax gaat ophemelen?

30-10-2024 18:00

Orangesoul +5988

Fitz Jim op de bank.. De enige sierlijke en technische speler op t middenveld begint weer op.de bank. Was in vorm de laatste tijd.. Taylor, Klaassen.. Bleehhh

30-10-2024 17:47

Amsterdamnoord +6047

Speelt nog niet goed sinds de interlandbreak

30-10-2024 17:49

Robbie en de Kock +11170

Te ligt idd

30-10-2024 17:56

SiegiEd14 +2251

Totaal geen creativiteit!

30-10-2024 17:58

YugoVik +33167

Taylor en Klaassen zijn beter dan fitz jim..

30-10-2024 17:50

SiegiEd14 +2251

Taylor zelfde niveau, Klaassen Idd.. Weinig creativiteit verder voor Ajax.. mss gaat Akponht verschil maken 🤣

30-10-2024 18:00

NoPants +7489

Zowel taylor als klaassen speelden veel beter dan Fitz jim vanavond. Mag gezegd worden.

30-10-2024 22:23

Orangesoul +5988

Ja klopt.. ze hebben erg goed gespeeld maar als team een compliment..

30-10-2024 23:21

Betuwe85 +20576

Huj dit een een nest konijn uit de hoed had liever Traore gezien en 433 maar ja

30-10-2024 17:46

themons +740

Is akpom dan een soort hangende spits? Of echt weer als buitenspeler? Ben benieuwd.

30-10-2024 17:42

Rymesyt +7926

Ik denk 5-3-2 met Taylor als wingback? Ik ben iig ook benieuwd

30-10-2024 17:44

wilbert.b +3104

Zal wel ind

30-10-2024 17:48

sverlaat +188

Hoe we resultaat halen dat maakt me niks uit, als we maar resultaat halen. Ik had deze opstelling niet verwacht, maar goed, wie weet wat Farioli hier mee wil. Succes boys!

30-10-2024 17:42

MVG +16469

Dit is gewoon Feyenoord TV joh!!!

30-10-2024 17:42

Aram +18025

Gaan we echt Feijenoord 2009 doen?

30-10-2024 17:37

trodat4030 +96663

Nou, dan beginnen we maar met een warme chocomel met een flinke scheut ameretto... Je moet toch wat..

30-10-2024 17:36

ratje +3506

Ik heb wel vertrouwen in Farioli, dus hoop er het beste van. Ik zou het wel anders gedaan hebben. De bank lijkt nog beter dan de basis met Berghuis, Traore, Brobbey en Fitz Jim.

30-10-2024 17:30

BennievdBuurt +885

Wat een stel calimero’s hier zeg op AS. Schaam mij kapot man. Kan jou nou schelen dat mario been analyse geeft, of dat ze zogenaamd “tegen” ajax zijn…. Als wij daar winnen kan het me allemaal geen reet schelen. Ook niet trouwens als we verliezen. Wij zijn ajax! Moeten ze dan!

30-10-2024 17:29

RepoocElad +9880

Behoorlijk logische opstelling. Farioli wil, het hele seizoen al, in de eerste plaats niet veel weggeven. Dat zou met deze opstelling moeten lukken. Akpom ipv Traore zorgt voor meer zekerheid, want Traore doet rare dingen en Akpom niet. Weinig creativiteit in de basis, maar die kan er in de tweede helft in komen. Ik denk dat het idee is, de nul houden en in de laatste fase van de wedstrijd proberen het verschil te maken. Lijkt mij een prima tactiek tegen een Feyenoord dat ons anders ook opeens van de mat kan spelen. Hoop dat het lukt. Kom op Ajax, 3 punten vandaag!

30-10-2024 17:29

Rolo +13699

Ik kijk nu al uit naar het sleur en trekwerk Weghorst... kan je na een uur Brobbey de beuker nog brengen.

30-10-2024 17:25

FTS95 +16055

Weer anders...pfff

30-10-2024 17:21

Pantheon +938

Had je dan met de opstelling van afgelopen weekend willen spelen? 😂

30-10-2024 17:48

FTS95 +16055

Nee! Daar heb ik al van alles over gezegd. Viel in de praktijk wel mee gister.

31-10-2024 08:53

HansBrobbey +1019

kneiter kortzichtig velen hier weer omdat hun favoriete spelertje niet start. Een wedstrijd is 90 minuten he. Ik denk zelf dat traore deze wedstrijd als invaller heel nuttig kan zijn. Net als Brobbey. Je hebt ook te maken met een tegenstander he? Die linksback van hun komt ook als een malle op, en Traore is nou eenmaal geen type die achter de back aan blijft rennen. Maar als die in de 2e helft wat minder energie heeft, kan traore voor veel gevaar zorgen. Ik volg Farioli wel

30-10-2024 17:21

Laudrup10 +17057

Denk je dat Akpom dat wel kan en doet ? 🤦‍♂️

30-10-2024 17:25

HansBrobbey +1019

Ja, ik weet niet of je akpom een beetje gevolgd hebt. Maar die gozer werkt zich echt een slag in de rondte hoor

30-10-2024 17:27

AjaxAmsterdamnn +4198

Ik had dan logischer gevonden als Gaaei had gespeeld ipv Akpom. nu lijkt het me meer op een soort 4-4-2 opstelling ofzo

30-10-2024 17:36

Jeffrey.W72 +462

Bijzonder weinig creativiteit op het middenveld en spits als rechtsbuiten. Het lijkt erop dat Farioli gokt op een gelijkspel.

30-10-2024 17:20

MichelBoerebach +29181

Klopt, en dat lijkt mij op dit moment ook het hoogst haalbare. Ik hoop dat het lukt.

30-10-2024 17:21

Pantheon +938

FJ laat zijn laatste twee wedstrijden een aardig dipje zien imo, naast hem heb je niet veel creativiteit beschikbaar .

30-10-2024 17:50

Ajax1204 +38135

We kunnen vandaag wel goede wissels inbrengen met Fitz, Brobbey, Berghuis en Traore.

30-10-2024 17:20

C14 +22411

Maar dan sta je mogelijk al met 3-0 achter, lekker voor het moraal.

30-10-2024 17:20

behangdelul +32646

gast wat lul je nou allemaal man....stel je eens niet zo aan. Ajacied onwaardig.

30-10-2024 17:23

C14 +22411

Ik denk juist des Ajax, Farioli stelt een opstelling op met ook een insteek die niet des Ajax is.

30-10-2024 17:25

behangdelul +32646

Nee dat je roept dat je in de Kuip al 3-0 achter staat met rust.

30-10-2024 17:26

C14 +22411

Dat kan, als je zo on-Ajax aantreedt. Feijenoord gaat flink drukzetten, en is nu het veel betere team. Dan ga je daar geen middenveld tegenover zetten die totaal niet met druk overweg kan. Tenzij je dat opgeeft, en de lange bal gaat hanteren, ook on-Ajax.

30-10-2024 17:29

Orangesoul +5988

Je kan wel onder druk uit voetballen.. Fitz is een prima speler die dit kan.. Taylor, Klaassen.. kom.op zeg!

30-10-2024 17:49

C14 +22411

Dat zeg ik

30-10-2024 18:52

NoPants +7489

C14, ben je nu dan blij dat je zo negatief bent geweest van te voren? Jij bent vaker erg kritisch, maar voelt het nu niet een beetje gek om van te voren zo hard een nederlaag te hebben voorspelt? Is dit de branie die jij graag bij spelers ziet?

31-10-2024 07:42

Pakschaal40 +2722

Hahahahaha

31-10-2024 08:19

C14 +22411

@NoPants

Dan sta je 'mogelijk' met 3-0 achter schrijf ik. Was geen voorspelling, maar een mogelijk scenario. Ik heb het inderdaad wel verkeerd ingeschat, ik had Feijenoord beter ingeschat (teveel afgegaan op resultaten die ze behaalden, weinig zelf gezien), en ik had me moeten bedenken dat die tactiek van Farioli met lokken en de lange bal spelen tegen Feijenoord juist wel werkt, want zij willen voetballen en geven ruimte weg.

Daarnaast was mijn opmerking ook wel vanuit het idee van een voetballend Ajax dat ook zou voetballen via en op het middenveld. Dat mag je toch verwachten van Ajax. Maar blijkbaar gaat Ajax full-on resultaat, en gooit het alles overboord waar het voor staat. Er is geen enkele aanval via het middenveld opgezet en geslaagd, over een paar schijven. Lokken, lange bal of ingeving Godts.

En het moet niet overdreven worden, vrijwel niks gecreëerd en twee hele lucky goals die je niet zelf gecreëerd hebt.

Het was wel heel erg goed verdedigd door Ajax, ook wel op een manier die niet des Ajax was overwegend. Maar dat is men vergeven gezien de situatie.

31-10-2024 13:24

Ajaciedbrad +8831

Hattrick Weghorst en al die kakkies morgen janken over hoe erg Wout wel niet is

30-10-2024 17:17

Squadron11 +2412

Balen dat ie niet gescoord heeft 🤪

31-10-2024 22:18

JanBiesbos +29051

Laat weghorst pleuren en sleuren en oorlog maken daarna sterk eindigen met fitzjim traore en brobby

30-10-2024 17:16

Vischje1980 +1334

Hoezo Traoré niet ipv Akpom?

30-10-2024 17:15

Slang3 +45903

volgens mij is Farioli niet zo kapot van Traore

30-10-2024 17:16

JD84 +2095

Een van je betere/gevaarlijkste/creatievere spelers de afgelopen maanden...

Als je gelijk hebt slecht gezien van Farioli...

30-10-2024 17:20

Slang3 +45903

ja maar je weet hoe trainers zijn, die willen zekerheid

30-10-2024 17:24

leeke +10399

Het gaat ook om het mee versedigen,is niet iets wat Bertje graag doet he. Daarbij komt dat hij altijd nog Bertje,Brobs en Berghuis kan brengen de laatste 20a30 min.

30-10-2024 17:28

Slang3 +45903

Traore verdedigd juist goed, huh. Dat is echt pure onzin

30-10-2024 17:35

MichelBoerebach +29181

Ik denk omdat Farioli vindt dat Akpom balvaster is, en over het algemeen geen gekke dingen doet. En dat klopt wel een beetje.

30-10-2024 17:17

Altijdindestraat +40078

Heb jij Traore onder hoge druk zien functioneren? Ik zei al voor de opstelling bekend was niet starten met Traore

30-10-2024 17:18

mkAFCA +1338

Farioli is een stoïcijn - letterlijk en figuurlijk. En die gaat niet naïef staan voetballen uit vals sentiment 'omdat we Ajax zijn' - nou dat zijn we even niet. Of dat andere domme argument 'De Hollandse School'. Er telt maar één ding en dat is resultaat.

30-10-2024 17:15

JanBiesbos +29051

Zeker! Met dit materiaal

30-10-2024 17:17

C14 +22411

De vraag is of deze opstelling tot resultaat leidt, ik denk juist van niet. Feijenoord gaat flink drukzetten, daar kom je met dit houthakkersmiddenveld dat niet kan wegdraaien, versnellen, de bal niet kan vasthouden, de handelingssnelheid niet heeft, niet mee weg, dat wordt kansloos. Alleen Taylor kan voetballen. Maar in combinatie met Henderson en Klaassen, die niks kunnen aan de bal, is dat veel te weinig, zeker ook met Akpom en Weghorst voorin.

Het is iemand als Fitz-Jim die helpt op te bouwen, onder druk uit te spelen, een opening te vinden, te versnellen en een doorbraak te forceren.

30-10-2024 17:20

mkAFCA +1338

We gaan helemaal met niemand ergens onderuit voetballen. Ook niet met Fitz-Jim.
Dit wordt een wedstrijd van de kerels tegen de kerels. Ben fan van Fitz-Jim, maar we hebben beukers nodig. Sleurders. Spelers die vuile meters maken. En die voor niemand opzij gaan. Feyenoord maakt het altijd fysiek.

En ik word ook niet vrolijk van dit soort opstellingen. Maar Farioli laat zich niet naar de slachtbank leiden.

30-10-2024 17:23

tijssenajax +13937

Is helemaal niet waar. Feijenoord speelt allang niet meer fysiek. Ik zou bijna willen zeggen dat de rollen zijn omgedraaid. Feijenoord speelt meer Ajax voetbal dan Ajax zelf.

30-10-2024 17:26

Kijker +3387

De beuk erin !

30-10-2024 17:27

C14 +22411

Fitz-Jim heeft zich ontpopt tot de meest felle verdediger van allemaal, samen met Taylor. Die twee gaan er vol voor. Fitz-Jim gaat ook gewoon goed de duels aan. Gaat ook veel feller achter tegenstanders aan en is ook sneller, waar Klaassen het vaker laat lopen of het niet meer bij kan benen. Daarbij speelt Fitz-Jim veel meer als middenvelder, dus veel meer sprake van een middenveld, en dus compacter en betere veldbezetting.

En dan heb je dus ook nog zijn (creatieve) kwaliteiten erbij, waardoor je er nog eens doorheen kan komen, en even kan ademen. Dus geen enkele reden hem eruit te laten.

30-10-2024 17:27

C14 +22411

Dat doen Taylor en Fitz-Jim vooral.

30-10-2024 17:28

leeke +10399

Wauwwww,dus jij verwacht dat 1 speler het grote verschil gaat maken. Deed hij afgelopen zondag toch ook niet

30-10-2024 17:30

Squadron11 +2412

Gelukkig ben jij geen trainer of analist

31-10-2024 22:20

C14 +22411

Ik had niet verwacht dat Ajax alleen maar zou lokken en de lange bal zou spelen.

Buiten dat gewoon twee volledig lucky goals. Hoewel heel goed gedaan door Taylor.

Ajax heeft vooral goed verdedigd.

01-11-2024 15:07

C14 +22411

Waar zeg ik dat?

01-11-2024 15:07

C14 +22411

Dat is lekker automatismen kweken zo, met iedere helft en ieder wedstrijd andere samenstellingen.

30-10-2024 17:15

Altijdindestraat +40078

Automatismen kan je ook met 22 spelers kweken

30-10-2024 17:19

C14 +22411

Maar op deze manier gaat dat 2 tot 4 keer zo traag. En haal je nooit het maximale uit je basisteam.

Het zijn niet alleen automatismen, maar ook elkaar leren aanvoelen.

30-10-2024 17:22

Ajaciedbrad +8831

Zolang er punten worden gepakt geen probleem

30-10-2024 17:19

C14 +22411

Gaat je op termijn opbreken, waar andere teams steeds beter ingespeeld raken, blijf jij achter, en kan je met je basisteam niet je volle potentieel behalen.

30-10-2024 17:22

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Ik blijf het bizar vinden dat Farioli niet-complementaire spelers opstelt. Als je met Akpom en Weghorst speelt, zet dan Gaaei rechtsachter voor de diepgang en voorzetten, want Rensch kan dat niet en komt er amper overheen. Iedere keer als Gaaei erin staat heeft hij Brobbey als spits, dan heb je niets aan m. Zelfde met Weghorst, iedere keer als die basis staat heeft hij Hato en Rensch als backs, die niet veel opkomen en niet zoveel voorzetten geeft. Benut de kracht van de spelers optimaal zou ik zeggen, in plaats van twee elftallen te husselen zodat je allebei niet in hun kracht gebruikt.

30-10-2024 17:14

Vincent.d +4212

Ik ben al drie jaar zenuwachtig als we tegen feyenoord moeten. Daarvoor had ik alleen wedstrijdspanning

30-10-2024 17:14

Johanist +3509

Hopelijk niet teveel schade

30-10-2024 17:16

ouweman +4942

Hun al 30 jaar. Weet je ook hoe het is om gestrest naar een wedstrijd toe te leven. Vind het maar niks, maar ok.

30-10-2024 17:29

behangdelul +32646

MAW....0 houden tot de rust en dan Brobbey, Berghuis, Traore en FJ brengen .... hoop creativiteit in te brengen iig

30-10-2024 17:13

C14 +22411

Kans is aanzienlijk dat je dan al (flink) achterstaat, niet goed voor het moraal, en zie het dan nog maar om te buigen.

30-10-2024 17:16

behangdelul +32646

en dat baseer je op?

30-10-2024 17:21

C14 +22411

Op het kansloze spel van Ajax in het algemeen, en deze opstelling die kansloos is tegen een goed drukzettende ploeg met kwaliteit.

30-10-2024 17:24

Pakschaal40 +2722

Bangepoeperd, laat Farioli nu maar zijn gang gaan. Jij hebt je gisteren enorm belachelijk gemaakt. Het is om te lachen, al je stupide commentaar terug te lezen, angsthaas.

31-10-2024 08:22

Squadron11 +2412

Wat een negativiteit bij al die berichten van je. Hilarisch om terug te lezen. Schaam je je nou?

31-10-2024 22:21

7172AFCA7395 +10299

Het verdedigende werk van Traore wordt als onvoldoende gezien.

30-10-2024 17:13

C14 +22411

Ongelooflijk, geen Fitz-Jim, en dan ook nog eens Klaassen voor Fitz-Jim, in plaats van voor Taylor, al zou Klaassen helemaal niet moeten spelen.

Maar áls je Klaassen inbrengt, zou dat voor Taylor moeten zijn, want Taylor heeft ook die diepgang, Fitz-Jim is de creatieve, handige man.

Buiten dat is het volledig kansloos, want Feijenoord gaat flink drukzetten en dominant doen. Dan moet je dus onder die druk proberen uit te spelen, zo goed mogelijk. Dat doe je met halven die ook geregeld inzakken, die aanspeelbaar zijn in de kleinere ruimte zonder veel risico op balverlies, die in die kleine ruimte kunnen wegdraaien, vlot combineren, die vlot en handig voetenwerk hebben om een tegenstander in de luren te leggen, die balvast zijn zodat de rest kan aansluiten, etc.

Klaassen heeft niks van dat alles, dat is een dynamisch kaatspunt die de bal steeds snel kwijt moet anders balverlies; kan de bal niet afschermen, kan qua voetenwerk en acties niks met de bal. En vooral geschikt voor de laatste fase, dus als je dominant bent en je geen of nauwelijks druk van je tegenstander ervaart.

Klaassen kan niet wegdraaien, kan niet de bal even bij zich houden, heeft geen vlot en handig voetenwerk, geen creativiteit om een tegenstander in de luren te leggen.

Zo ga je de strijdt om het middenveld sowieso verliezen, en dus de strijdt om dominantie.

Ik had het alleen begrepen als je heel laf zou gaan doen in een 3-5-2 met Wijndal en Gaaei die continue de bal voorslingeren met Klaassen dan als extra inkomende man de 16 in.

En ook gewoon Akpom op rechtsbuiten... Kan je nog beter Fitz-Jim daar neer zetten, of Banel. Traoré zal niet fit zijn, anders hem ernaast laten bizar.

30-10-2024 17:11

Ajaxsupporter02 +14062

Echt een vreselijk behoudende keuze om FJ er naast te zetten. Ik had het helaas al verwacht. Hopen op een invalbeurt dan maar..

30-10-2024 17:14

C14 +22411

Ja die zal er vast komen, denk niet dat Klaassen dat gaat trekken, die gaat denk ik heel veel moeten lopen en buffelen. Ik voorzie namelijk heel veel balverlies met deze samenstelling. Dus op en neer, als ze er al uit komen.

30-10-2024 17:16

ajaxfan83 +3450

Kijk de wedstrijd even terug tegen qarabag, en misschien dan je dan snapt waarom Fitz Jim niet speelt

30-10-2024 17:15

Ajaciedbrad +8831

Zo te lezen duidelijk geen fan van Klaassen?

30-10-2024 17:15

John.B45 +150

Farioli heeft ervoor gekozen om doelpunten op te stellen. Goed of slecht voetbal, ballen vasthouden of niet, het zal Farioli momenteel een worst zijn. Kansen komen er altijd en dan is het fijn dat er spelers in het veld staan die de bal tegen de touwen kunnen jagen.

3 punten op welke manier dan ook is de doelstelling van deze wedstrijd.

30-10-2024 17:10

Jari_held +885

Wie gaat de kans creeeren?

30-10-2024 17:11

John.B45 +150

Een verdwaalde vrije trap of een corner krijg je altijd wel👊

30-10-2024 17:12

C14 +22411

Jij snapt het, zonder kansen geen goals

30-10-2024 17:12

John.B45 +150

Weghorst stak akpom weg tegen Heracles meen ik en ook gaaei heeft hij alleen voor de keeper gezet die helaas mis schoot..

Godts had een belangrijke pass op weghorst welke op zijn beurt een slecht schot produceerde maar Taylor kon er wel uit scoren .

Kansen komen er echt wel. Al komt het door persoonlijke fouten bij Feyenoord.

Ik snap ook wel dat dit niet het beste Ajax is dat we ooit hebben gezien maar we hoeven ook niet te doen alsof die gasten allemaal in een rolstoel zitten en de weg moeten vinden met een witte stok.

Met inzet en karakter valt er best iets te redden.

30-10-2024 17:20

Amp +37644

Lange bal pasveer, sutalo of baas > doorkopbal weghorst > op hoop van zegen dat akpom, klaassen of godts goed timen, niet buitenspel staan en op tijd de loopactie maken en scoren. Farioli is niet zo van de moeilijke looplijnen om te scoren

30-10-2024 17:20

John.B45 +150

👍👍💪😝

30-10-2024 18:11

John.B45 +150

Hoppa dat is twee🥳

30-10-2024 18:29

Jari_held +885

Haha ja had buiten wellenreuter gerekend 😉

30-10-2024 18:53

wijzijndebeste123 +163850

Iemand idee hoe deze opstelling eruit gaat zien op t veld? Akpom vanaf rechts?

30-10-2024 17:10

BlueDuke +4473

Denk om die linksback van Feijenoord af te stoppen. Traore loopt niet altijd netjes mee. Als die back moe is kan je traore brengen. Anders weet ik het ook niet

30-10-2024 17:11

C14 +22411

Ja, ongetwijfeld, waarschijnlijk dichter op Weghorst, dus een mix van 4-3-3 / 4-4-2 denk ik

30-10-2024 17:12

wijzijndebeste123 +163850

Maar hoe ga je gevaarlijk worden als je de onderliggende partij bent met de trage Weghorst en Akpom en tevens niemand met een goede voorzet? Ik ben enorm fan van Farioli en over deze opstelling zal goed nagedacht zijn maar ik snap niet wat t idee is. Louter Bueno afstoppen met Akpom lijkt me te simplistisch. Als dat t idee is had je ook Gaaei kunnen opstellen die ook nog een voorzet heeft om Weghorst te bedienen.

30-10-2024 17:21

C14 +22411

Geen idee ;), ik snap er weinig van, van deze opstelling.

Het lijkt gericht op niet de voorzet, maar op de lange bal van achteruit.

30-10-2024 17:31

stopperspil +11176

Logisch, tweede helft kan alsnog Traoré, Fitz en Brobbey als schaduwspits, hij is nl geen centrumsputs.

30-10-2024 17:10

JanBiesbos +29051

Precies we kunnen nu ook nog sterk eindigen

30-10-2024 17:15

bas.v55 +679

Doe kakkerlakken spelen met welgeteld 1 speler uit de eigen jeugd…..

30-10-2024 17:09

XXX +294

Timber?

30-10-2024 17:12

behangdelul +32646

Bij ons had dat een vreemdelingenlegioen geheten...bij Feyenoord heet dat in ESPN-taal:goed ingekocht

30-10-2024 17:15

vak114 +5538

Als we op zijn Italiaans winnen vandaag vind ik het allemaal prima.

30-10-2024 17:09

Dapperestrijders81 +2107

Apkom is een nummer 10. Was topscorer in een twee spitsen systeem. Let maar op!

30-10-2024 17:08

BlueDuke +4473

Wie staat dan rb?

30-10-2024 17:12

Ajax The Best +16518

Nu gaan we ze zeker pakken. 1-3!

30-10-2024 17:08

peterVKV +6450

Farioli vertrouwt Traore niet op aanvallende back Bueno. Vandaar Akpom. Aanvallend Akpom dan in de buurt van Weghorst en Rensch buitenom.
Of 3-4-2-1
Sutalo-Baas-Hato
Rensch-Henderson-Klaassen-Taylor
Akpom-Godts
Weghorst

30-10-2024 17:08

BlueDuke +4473

Drie achterop tegen 3 aanvallers? Denk niet dat dan goed gaat. Denk dat Akpom gewoon rechtsbuiten staat

30-10-2024 17:13

JoshuaSmits +9384

Wat een schandalige opstelling!

30-10-2024 17:07

Chieloss +419

Wat een klote opstelling!🤨

30-10-2024 17:06

MVG +16469

Nu heb je met Akpom en Weghorst twee jongens die geen bal vast kunnen houden voorin. Hopen dat Godts zijn dag heeft.

30-10-2024 17:06

C14 +22411

En Klaassen ook niet, dus drie jongens.

30-10-2024 17:13

Aldek +5085

Ik begrijp er niks meer van….. geen Brobbey en geen Betrand.. je enige beetje creativiteit

30-10-2024 17:05

MichelBoerebach +29181

Creativiteit koop je vandaag niets voor. Het gaat vandaag vooral om zekerheid aan de bal en tegenhouden.

30-10-2024 17:07

JTajax +10718

Tegen psv missschien, maar Feyenoord is ook niet geweldig he

30-10-2024 17:08

C14 +22411

Ofwel Frank de Boer voetbal, wat kansloos was.

30-10-2024 17:14

Sjaakvaak +26584

Draaien anders de laatste tijd wel prima in tegenstelling tot wijzelf.

30-10-2024 17:17

MichelBoerebach +29181

Zijn misschien niet geweldig, maar wel verder en beter dan wij op dit moment.

30-10-2024 17:19

AjaxAllDay +72

Denk eerder aan een 442 opstelling.... akpom is op geen enkele manier een rechtsbuiten

30-10-2024 17:04

BillyAjax +1253

Lekker veel snelheid voorin…. Zat er wel aan te komen omdat brobbey en traore groot gedeelte hebben gespeeld. 2 wedstrijden in 4 dagen kan niet volgens onze trainer. Het is inmiddels al bijna november!! Mijn vertrouwen daalt wel met deze voorhoede. In de omschakeling kan je hier toch niet gevaarlijk mee worden??

30-10-2024 17:03

HansBrobbey +1019

We hebben 5 wisselmogelijkheden he. Zowel brobbey als traore zullen ongetwijfeld nog komen als de wedstrijd daarom vraagt

30-10-2024 17:04

BillyAjax +1253

Dat is waar. Hoop alleen dat het dan nog niet te laat is.

30-10-2024 17:05

Aldek +5085

De wedstrijd vraagt daar direct om!!

30-10-2024 17:06

BillyAjax +1253

Als het aan mij ligt ook. Ik kan deze keuze niet volgen. Ik probeer te begrijpen waarom je deze aanval kiest.

30-10-2024 17:08

HansBrobbey +1019

akpom rechtsvoor, hmmm. nja t voordeel is dat je Traore later nog kan brengen. Ik denk dat hij veel meer kan brengen als de back al moegespeeld is. Akpom werkt zich ook altijd een slag in de rondte namelijk, ook al is het geen klassieke rechtsbuiten natuurlijk.

En Berghuis er ook gewoon bij. Kunnen alle mensen die Berghuis ervan betichtten gewoon te wachten tot fey -ajax voorbij is even hun excuses aanbieden?

30-10-2024 17:03

KingJames23 +11435

Goh Berghuis doet een keer mee. Chapeau! 👏🏽

30-10-2024 17:04

HansBrobbey +1019

Nee t gaat om die gasten die zaten te zaniken dat hij zat te wachten totdat deze wedstrijd voorbij was. En nu is hij uitgerekend deze wedstrijd er weer bij. Dus die complottheorie dat Berghuis deze wedstrijd niet durft te spelen kan bij deze de prullenbak in

30-10-2024 17:05

Sjaakvaak +26584

Tot vorig jaar was hij dus helemaal niet vaak geblesseerd.

30-10-2024 17:17

LukaLitmanen +82019

Jij beweerde toch dat die zou wachten tot na Feyenoord uit 🤡

30-10-2024 17:35

KingJames23 +11435

Nee dat heb ik niet beweerd Luka. Niet liegen. 🤡

30-10-2024 20:01

Been +12488

Overigens wel een fout om Fritzie niet op te stellen, daar blijft toch aan kleven dat trainers het niet aandurven tegen een sterke tegenstander. Onzin natuurlijk.

30-10-2024 17:03

Aldek +5085

Nee dat is het enige logische … FJ is geen Ajax voetballer en komt veel tekort

30-10-2024 17:07

luisternaarmij +618

Ik hoop en dat zou ook logisch zijn dat Farioli het beter weet dan ik !
Bij mij zouden Brobbey en Traore als eerste in de opstelling staan maar ik ben geen coach en laat me graag verassen

30-10-2024 17:02

Cruijffthebest +13410

Ik laat me NIET graag verassen!!!!!!
Daar ben ik te jong voor!

30-10-2024 17:06

luisternaarmij +618

Als akpom er 3 in schiet ben ik verrast en heeft Farioli het beter gezien dan ik !

30-10-2024 17:10

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Ik had graag Gaaei als rechtsbuiten gezien in plaats van Akpom, omdat die ook Hugo Bueno misschien in bedwang kan houden en de ballen op het hoofd van Woutje kan pompen. Ervan uitgaande dat Traoré niet fit genoeg is om te starten. Maar wie weet gaat Akpom heel diep spelen, waardoor Bueno veel te laag op het veld staat ofso, maar toch had ik liever een opportunistische spits op de bank gehad, dan een Brobbey, want wat als je achter komt? Deze opstelling druipt niet echt van goed voetbal, wel van knokken tot je erbij neervalt, wat wellicht kan werken. Enfin, als Ajax uiteindelijk wint vind ik het best.

30-10-2024 17:02

JS16 +2812

Benieuwd, Farioli verraste met een meesterzet psg vorig jaar ook. Vandaag maakt me niet uit hoe. 3 punten. Die schuimbekken achter dat net stil. En de espn nerds hoeven niet klaar te komen van blijdschap als hun kakkerlakkengezwel niet wint

30-10-2024 17:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.