Danny Blind voorgedragen als nieuw lid RvC

door Roemer Smid 431

Danny Blind voorgedragen als nieuw lid RvC

door Roemer Smid 431

Laatst geüpdatet

Danny Blind is voorgedragen als nieuw lid van de Raad van Commissarissen, zo meldt Ajax maandagochtend via officiële kanalen. Over de voordracht wordt besloten op een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA). De 62-jarige Blind moet als 'voetbalman' zitting nemen in de RvC.

Nadat eerder bekend werd dat Louis van Gaal Blind wilde toevoegen aan de RvC is nu de kogel door de Kerk, Blind wordt officieel voorgedragen. Als Blind ook daadwerkelijk toetreedt tot de RvC van Ajax bekleedt hij een functie to minimaal 2027 (tot en met de Algemene Vergadering van Aandeelhouders in 2027).

Danny Blind stopte in augustus 2021 bij Ajax om als assistent van Van Gaal bij het Nederlands elftal aan de slag te gaan. Hij was deel van de technische staf van Oranje op het WK in Qatar. Onlangs gaf Blind bij Ziggo Sport aan dat 'er nog een hoop moet gebeuren' bij Ajax. Daarnaast zei hij dat de functies van algemeen directeur en directeur voetbalzaken de meeste prioriteit hebben.

Danny Blind bij Ajax

Blind won in 1995 als aanvoerder de Champions League met Ajax, daarnaast werd hij als speler vijf keer kampioen. Na zijn loopbaan vertolkte hij meerdere rollen binnen de club, waaronder in de RvC. Vanaf de winter van 2005 tot en met de zomer van 2006 was Blind de hoofdtrainer van Ajax. Hij won in 2006 de KNVB Beker.

Lees meer over:
Plaats reactie

krachtpatser66 +569

Super nieuws dit!. Eigenlijk moet hij voorlopig de honneurs als interim trainer waarnemen. De meest geschikte op dit moment.

23-10-2023 19:53

mvdk +44600 moderator

Steijn is officieel weg.

23-10-2023 18:35

mdv53 +446

Steijn ontslagen meld nu.nl

Dolend Ajax ontslaat trainer Steijn na rampzalige maanden https://www.nu.nl/voetbal/6284438/dolend-ajax-ontslaat-trainer-steijn-na-rampzalige-maanden.html

23-10-2023 18:35

AFCA-1983 +17787

https://www.vandaaginside.nl/nieuws/stuivenberg-genoemd-als-mogelijke-opvolger-steijn

Vinden jullie van deze optie?

23-10-2023 17:53

Web +178830

Ik weet het niet
Je moet echt een persoonlijkheid hebben voor deze groep
Want leiders heeft dit team niet, zelfs niet een

23-10-2023 18:07

mvdk +44600 moderator

Stuivenberg?

23-10-2023 18:36

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25518

Zuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrr

23-10-2023 17:47

vanreenen +10359

Dit vindt Louis belangrijker dan een nieuwe trainer, lijkt het wel. Waar om besteed hij niet meer tijd aan het polsen van een nieuwe trainer voor Ajax ? Waarschijnlijk heeft hij al 5 man gepolst, maar zijn zij niets in een slangenkuil. Ik begin mij nu echt zorgen te maken over Ajax. En vooral de slappe houding van het bestuur. Waarom, als het al zo is, vergelijkt Louis zijn eigen situatie als beginnende trainer bij Ajax met die van Steijn. Louis beschikte over aanmerkelijk betere spelers dan waarover Steijn beschikt. En ook Ten Hag had veel betere spelers tot zijn beschikking. Maar misschien is Louis in gesprek met de KNVB om Michael Reiziger los te weken.

23-10-2023 17:03

Web +178830

Blind terug in het RVC enorm blij mee
Trainer was het niet, maar inzicht in spel inzicht heeft hij wel

23-10-2023 16:14

Suavimani +12127

Jammer dat hij niet gewoon kan terugkeren op zijn oude zetel, dan had je dat hele benoemingsproces (en de vertraging die daarmee gepaard gaat) kunnen overslaan. Blind heeft in veel functies bij de club gefaald, maar als speler en commissaris heeft hij het gewoon prima gedaan. Vond het sowieso al jammer dat hij niet terugkeerde en we nitwit Van Halst ervoor terug kregen.

Ik zou alleen wel de RvC uitbreiden naar 7 commissarissen en er nog 2 extra 'voetbalmannen' aan toevoegen, zodat niet het hele technische beleid slechts door één man wordt getoetst. Dan kunnen die 3 commissarissen ruggenspraak met elkaar hebben, zonder dat de overige aandachtsgebieden daaronder lijden.

23-10-2023 15:35

Henkjanklaas +20683

Fijn dat hij terug is. Derksen maakt er altijd een vete van richting Blind. Ergerlijk vind ik dat.

23-10-2023 15:10

Mijnclub33x +10147

Nu Daley terug naar Ajax, doet het uitstekend bij Gerona.

23-10-2023 14:43

Mijnclub33x +10147

Ervaring, routine en spelinzicht kunnen we goed gebruiken.

23-10-2023 14:44

Invincibles +5283

We hebben geen derde linksback nodig

23-10-2023 15:57

Web +178830

Die er nu spelen mogen zijn veters nog niet strikken
Hij kan een verdediging wel leiding geven
Daar gaat het mis

23-10-2023 16:15

Dapperestrijders +4739

Middenveld kan ook.

26-10-2023 05:42

Jake the Snake +17382

De functie waar Danny tot nu toe het beste tot z’n recht is gekomen. Goede keuze.

23-10-2023 14:31

Andronixos.c +8222

Laat Steijn maar kroketten eten met zijn vrienden (vd Vaart, Sneijder en co) in de media, want het blijft absurd dat hij nog trainer is en zo wordt verdedigd. Pierre van Hooijdonk bleek toch gelijk te hebben haha

23-10-2023 14:27

Goudzuid +72

Hele oude wijn in een nieuwe zak…..Scholletje is back!

23-10-2023 14:21

TheSpecialOne +8958

Nee nee, nee...

23-10-2023 14:07

LouisVonGoal +2919

Stelletje debielen! Bosz solliciteerde open naar Ajax!

23-10-2023 14:02

musicradio +3893

bosz en als het dan niet loopt gauw weer vertekken

23-10-2023 14:46

Andronixos.c +8222

Laten we hopen dat Steijn laatste potjes alleen nog Brighton en PSV zijn.
En na dat, nieuwe trainer AUB

Ik had gehoopt op vandaag, maar ja. De nieuwe trainer moet het makkelijk krijgen als het spel schema
En ga nu een keer voor een buitenlander, welke goeie NL trainer is nog vrij en wil Ajax doen??

23-10-2023 13:53

Golden Boy +3919

Ik denk dat je met een nieuwe trainer ook 50% meer inzet krijgt van de spelers. Buitenlandse aankopen beginnen allemaal weer op nul.

23-10-2023 13:38

mango +306

Gelukkig, Blind is binnen, nu is het tij gekeerd!

23-10-2023 13:37

Merrick +6788

Het is wel duidelijk dat Steijn deze week niet de laan uit wordt gestuurd want anders zou dat met het oog op de wedstrijd van donderdag al eerder zijn gebeurd. Wat schiet je er nu mee op om nog een week te wachten? Verbeteren gaat het toch niet meer met deze coach.

23-10-2023 13:22

AFCA7 +205

Zodat de nieuwe coach met een schone lei kan beginnen, want er komen nog verliespartijen tegen Brighton en Pisvee. Liever dat 'Helemaal klaar met die ooievaar' die op z'n naam krijgt dan een nieuwe coach.

23-10-2023 13:26

kelvin_de_jong +1251

Exact wat AFCA7 zegt. Nieuwe coach moet eenvoudig beginnen met wat winstpartijen. Rkc uit bonus etc. Niet met 0 uit 2 in twee onmogelijke wedstrijden.

Full focus op Volendam uit en thuis en dan nacompetitie afdwingen!!!!

23-10-2023 13:35

FransHoek +8990

Steijn wegsturen zorgt misschien voor opluchting en is de kans op punten iets groter. Iedereen weet dat het de interim trainer niet aan te rekenen is als hij van Brighton verliest.

23-10-2023 13:41

w86 +9529

Misschien even bedenken waarom brighton 1 punt heeft en wij 2 tegen dezelfde tegenstanders.

23-10-2023 13:48

Dusbaba +15436

Maar stel nou dat er een wonder geschied en het niet 2 nederlagen worden? Grote kans dat Steijn dan nog even mag blijven en we in de winterstop ook nog moeten doen met aankopen van hem. Ik wil er niet aan denken.

23-10-2023 14:14

w86 +9529

Ik vraag me oprecht af of er iets gaan kopen.. als er niemand bevoegd is om Steijn te ontslaan, wie is er dan bevoegd om spelers te halen? Ben bang dat de bekende zaakwaarnemers weer in het gat springen en de laatste miljoenen ook op gaan maken.

23-10-2023 14:25

C14 +22503

Haha, het gebrek aan visie en inzicht is ongekend bij Ajax. Men ziet niet eens hoe het zo fout is gegaan, en wie daar vooral verantwoordelijk waren. Analisten op TV en 4/5 van de mensen hier overigens ook niet.

Blind, de slechtste voetbalcommissaris ooit, zo is gebleken, gewoon weer terughalen.

Degene hoofdverantwoordelijk voor de crisis, samen met Van der Sar en aanstichter Overmars. Blind en Van der Sar lieten Overmars de volledige technische macht naar zich toetrekken, met als gevolg geen Technische Hart meer, en geen clubbreed technisch beleid en visie. De Hoofd Scouting en Hoofd Jeugdopleiding werden niet betrokken, het was Overmars en zijn bevriende trainer, een passant, die alle bepaalden. Ajax als hun projectje. Who cares als ze eens zouden vertrekken, en Ajax zouden achterlaten zonder enig technisch beleid en visie om op terug te vallen, een technisch gapend gat achter zouden laten, hebben zij geen last meer van.

En zo geschiedde, had ik al zo vaak voorspeld, maar dan word je weggezet als azijnzeikert. Dus de meesten hier, jullie hebben er ook om gevraagd, zijn soort van medeschuldig aan de crisis.

Als je maar één technische man hebt die alles bepaalt samen men een passant, en riskant beleid voert door met enorm veel geld en salarissen te smijten, haal je 1) meer miskopen en overbodige aankopen dan nodig, want minder ogen en niemand die je op de jeugd wijst, en 2) dat riskante koopclub beleid wordt standaard, wordt het beleid van de club, en dus doorgezet wanneer deze ene technische man vertrekt, door middelmaat binnen de club zonder technische inzicht, en wordt er dus met geld gesmeten en erop los gekocht, maar dan met nóg meer miskopen en overbodige spelers.

Deze zelfde middelmaat ontspeend van enig voetbalvisie, stellen dan ook een nieuwe TD aan, gebruiken zelfs een Headhuntersbureau om dat voor ze te regelen.

Allemaal logische gevolgen van de aanpak van Overmars, en Van der Sar en Blind die dat lieten gebeuren. Sowieso het koopclubbeleid onder Overmars had Blind moeten aanpakken.

Dus totaal absurde keuze Blind weer terug te halen, echt ronduit bizar.

En dan Louis '5-3-2' van Gaal daarboven die the calls shot. Meteen alweer Ajax 5-3-2 willen laten spelen, haha, die kan echt niks anders meer verzinnen dan dat.

Sorry jongens, dit gaat ook in de toekomst niks worden, tenzij de directe toevallige, goede keuzes zijn, en dan kan het qua korte termijn wel een tijdje beter gaan, maar de lange termijn wordt in ieder geval niet bewaakt door Blind, Ajax kan gewoon weer vervallen straks in het zijn van een koopclub, een TD kan zo weer alle macht grijpen, zolang Blind er zit.

23-10-2023 13:21

Dusbaba +15436

De vraag is of je dit Sven allemaal kunt aanrekenen. Er was geen AD, er was geen hoofd jeugdopleiding en de scouting lag met elkaar overhoop en speelde zelfs vieze spelletjes rond beoogde aankopen van Sven. Hij moest wat in zijn eentje. Met een beetje structuur om hem heen, had het er misschien allemaal wat beter uit kunnen zien.

23-10-2023 14:10

w86 +9529

Volgens mij rekent C14 Sven helemaal niks aan, maar legt hij de schuld al een fase eerder bij het beleid van Overmars. Die is al begonnen met overbodige aankopen en tevens het maken van mondelinge afspraken met allerlei spelers. Daarom konden in 2022 8 basisspelers in 1x vertrekken.

Achteraf allemaal makkelijk, maar we weten dat Ajax een opleidingsclub is. Waarom dan toch Mazraoui, Onana willen behouden tot hun contract afloopt? Gravenberch en Tagliafico zijn ook te lang gebleven. Dan had je de uittocht kunnen spreiden en dus ook gefaseerd in kunnen kopen. Had je veel meer stabiliteit gehad.

En boven dat beleid wat grotendeels gevormd werd door Overmars en Ten Hag, zat een complete directie en rvc niks te doen. Vonden het wel makkelijk allemaal als die 2 alles regelden. En die apathische houding hebben ze vastgehouden na het vertrek van beide heren.

23-10-2023 14:33

Knalpot +3661

"Dan had je de uittocht kunnen spreiden en dus ook gefaseerd in kunnen kopen. Had je veel meer stabiliteit gehad."

Alleen als je die 4 eerder had laten gaan dan had de uitstroom nog veel groter geweest dan het al was. Dus van spreiden was dan helemaal geen sprake geweest dan had je elk seizoen 7 a 8 nieuwe basisspelers aan moeten trekken of uit je jeugd kunnen halen. Dan hadden we feitelijk deze crisis al 3 seizoenen eerder ongeveer gehad.

23-10-2023 14:51

C14 +22503

@w86

Nee, niet achteraf, ik riep dat al zo vaak ten tijde van Overmars, en toen het volgens de meesten nog uitstekend ging.

23-10-2023 15:05

w86 +9529

@ knalpot: nee dan had je wel gespreid, in zomer 2021 zijn er geen belangrijke spelers vertrokken. Iedereen hier in de polonaise want we zouden alleen maar beter worden. Zomer 2022 heb je voor minstens 3 spelers beduidend minder gekregen dan wat je in 2021 had kunnen krijgen, en dus niks gespreid doordat er in 1x 8 spelers weg gaan.

@C14: ik weet niet meer wat je toen hebt gezegd. Heb het hier toen wel gelezen van diverse leden die hier voor waarschuwden. Die mensen hadden gelijk, ben het helemaal met je eens.

23-10-2023 22:03

w86 +9529

Ik hen hier ook wel weer twijfels bij hoor. Ik kan me geen een functie herinneren waarin Blind iets goed heeft gedaan, niet bij de KNVB en niet bij Ajax. En altijd glijdt hij weer naar binnen.

23-10-2023 13:14

musicradio +3893

w86 wie moet er dan in

23-10-2023 14:50

w86 +9529

Ja weet ik veel. Zelfde gelul als welke speler ik dan had gekocht en welke trainer ik had gekozen. Ik ben geen scout, ken geen salarissen en ook geen wensen van spelers. Dus dat is niet relevant.

Ik krijg nu alleen het gevoel dat er een bepaalde kliek de macht gaat pakken en ik heb daar nog geen Cruijff gevoel bij.

23-10-2023 22:05

Thaschja +10242

Zet Bergwijn zondag maar op de tribune als je als aanvoerder de deur in trapt was je bij mij aan de beurt Bergwijn. letterlijk en figuurlijk.

23-10-2023 13:13

Dennisvm +1779

BREAKING:

In verband met de huidige positie van Ajax wordt komende zondag de klok niet een uur achteruit gezet, maar een uur vooruit. Dit zal gebeuren omstreeks 14:30 uur. De wedstrijd zal hierdoor zo'n 45 minuten duren om het doelsaldo te beperken.

23-10-2023 13:10

RBP +7746

Wat misschien nog wel een kuttere beslissing is geweest dan Steijn aanstellen, is hem voor 3 jaar aanstellen. Op basis van wat? Nu zit je met de gebakken peren.

Die gek werkt niet alleen de club (nog meer) naar de tyfus, moet je hem zo nog paar miljoen meegeven ook. Vies.

23-10-2023 13:00

Andronixos.c +8222

F5 drukken om de 2 seconden en man blijft..

De man is geen van Gaal of ten Hag..
Heeft alleen VVV/Sparta/ADO en nog wat KKD clubs gehad.

23-10-2023 12:57

C14 +22503

Ten Hag had veel beter materiaal en , maar legde vooral saai en slecht voetbal op de mat, niet des Ajax. En trainde Ajax tijdens veel betere omstandigheden, kon zelfs zijn spelers aankopen, was dé man bij Ajax, dankzij Overmars.

Maar inderdaad, Steijn was sowieso een bizarre keuze.

23-10-2023 13:24

EricV83 +2031

Notificatie aanzetten werkt ook. Hoef je niet steeds te refreshen

23-10-2023 13:25

Robertini +40003

Hier word ik niet vrolijk van.

23-10-2023 12:53

Ajax95Duivendrecht +24251

OT: F-Side nu ook #SteijnOut.

Iets met mosterd na de maaltijd... Maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

23-10-2023 12:53

Tony Emmanuel +524

Dit is best laat. Had dan gelijk in de commotie van feyenoord meegenomen.

23-10-2023 13:00

Golden Boy +3919

Ik vond het aanstellen van Steijn niet heel gek. Hij speelde met Sparta best attractief voetbal en presteerde boven verwachting. Wat me alleen nu zo ontzettend tegen staat is dat hij hier helemaal geen people manager is. Spelers gingen door het vuur voor hem. Dat zie ik nu helemaal niet. Misschien komt het door al die opmerkingen over de nieuwe spelers met zijn hetze richting Mislintat. Maar hij heeft de kleedkamer verloren. Dit komt niet meer goed. Er moet een nieuwe frisse wind waaien. Maduro laten zitten en de hele technische staf eruit. Stel maar een buitenlandse tussenpaus aan. En volgend seizoen Knutsen(die is 12 december klaar).

23-10-2023 12:47

Robertini +40003

Hij heeft 1 seizoen goed gepresteerd bij Sparta, dat is toch niet voldoende voor een baan bij Ajax?

23-10-2023 12:54

C14 +22503

Speelde met Sparta vooral de lange bal.

Maduro laten zitten? Die zit veelal achter het tactische deel he? En daar klopt helemaal niks van.

Is ook geen Ajaxtrainer, veel te behoudend en degelijk. Vindt lelijk winnen ook prima, dat soort standaard, degelijke trainer uitspraken doet hij. Het is niet alleen gebrek aan vertrouwen waarom Ajax zo angstig speelt, deze twee trainers versterken dat.

23-10-2023 13:26

Babangida83 +24002

De veroorzaker van alle ellende door Ajax niet te behoeden voor het feit dat iedereen in het zelfde jaar uit zijn contract liep of om andere redenen zouden gaan. Dat was de eerste grote dominosteen. (Edit: en daarna heeft hij geweigerd terug plaats te nemen in de RvC terwijl Ajax hem hard nodig had voor sturing, om de crisis nog in de kiem te smoren.)

Als je zoveel basisspelers in één jaar wegdoet, daar is niet tegenop te kopen. Want die aankopen staan er nooit meteen, op een paar uitzonderingen daar gelaten.

23-10-2023 12:38

Balgevoel +31345

Wanneer was Danny Blind voor het laatst technisch directeur?

23-10-2023 12:46

Babangida83 +24002

Dat ging ook al niet heel goed. Maar ik doel op zijn controlerende functie op de technisch directeur.

23-10-2023 13:11

Balgevoel +31345

Denk dat je de rol van RvC-lid een beetje overschat. Die zullen vast wel toetsen op zaken als restwaarde en misschien ook nog wel de huidige bezetting en of er wat aan jeugd aankomt, maar dat is het wel. Sowieso gaan ze niet over het wel of niet verlengen van contracten of afspraken over meewerken aan een vertrek.

23-10-2023 13:14

C14 +22503

De voetbalcommissaris controleert de Technisch Directeur en beleid.

Liet Overmars van Ajax een ordinaire koopclub maken, de organisatiestructuur en technisch beleid verpesten, met zeer veel risico voor de toekomst.

23-10-2023 13:27

Balgevoel +31345

Ook het voetbaltechnische lid van de RvC kijkt echt niet om de haverklap over de schouder van de TD mee. Een RvC is met name een 'beursdingetje'. Sommige mensen beschouwen de RvC als de ogen en oren van aandeelhouders, het gaat toch echt vooral om de grote lijnen en adviseren. Het beleid van de afgelopen jaren leidde ertoe dat we, als een soort ketchupfleseffect, afscheid moesten nemen van veel spelers met wie die afspraak nu eenmaal was gemaakt om ze een jaar langer te kunnen houden. De baat gaat voor de kost uit, in dit geval. Zonder dergelijke constructies hadden we '18/'19 en de eerste seizoenshelft van '21/'22 waarschijnlijk niet meegemaakt. De Ligt wilde al weg in de zomer van 2018, bijvoorbeeld... Prima dat iemand hier de schuld van moet krijgen, maar waarom het RvC-lid?

23-10-2023 13:33

Jayq +3396

Wat denk jij dat die controlerende functie behelst?

Controleren of elke beleidskeuze de juiste is? Dan heb je het behoorlijk mis. Bij iedere NV is de directie degene de het beleid bepaald.

Kortom het is helemaal niet aan de RvC om te bepalen wie wanneer een contract(verlenging) moet krijgen en voor welke duur. Ook niet of en hoeveel 'bepalende' spelers er in dezelfde transferperiode verkocht mogen/kunnen worden. En ook niet of er de juiste prijs wordt gevraagd/betaald voor een speler.

23-10-2023 13:38

Balgevoel +31345

De invloed van een RvC wordt bij Ajax, mede vanuit bepaalde media-invloeden, echt belachelijk groot gemaakt. Weet jij wie er in de RvC zitten van PSV? Of van Feyenoord? Ik niet.

23-10-2023 13:42

Dusbaba +15436

Die lijkt mij ook niet de aangewezen persoon om een andere organisatie structuur neer te zetten. Cruijff zei het ook al....de RvC moet zich niet belangrijker maken dan ze zijn. Het enige dat ze hoeven te doen is toezicht houden op het beleid.

23-10-2023 14:20

Jutter1 +4322

De overigens hele matige spelersgroep heeft het wel gehad met deze Steijn, dat lijkt mij meer dan duidelijk Het is een doodzonde geweest om een dergelijk onervaren, hele matige trainer, aan te stellen, het was eigenlijk te verwachten toen men deze naam uit de hoge hoed toverde. De gevolgen zijn daarom niet te overzien, integendeel het gaat van kwaad tot erger!. Nooit eerder een dergelijke puinhoop bij de club gezien en ik loop toch al een flink aantal jaartjes mee met een club die het ene na het andere negatieve record scherper stelt. Het moet eigenlijk een bizarre droom zijn maar het is helaas pure realiteit, het is buitengewoon onwerkelijk en ongekend in de historie van de club!. Mijn god, het is gewoon het ultieme lijden van een Ajax supporter als je het huidige A team met zijn totaal falende, ondermaatse, trainer aan het werk ziet. Het één kan niet los gezien worden van het ander om het nog mild uit te drukken met deze Steijn. Een trainer die normaal gesproken hoort bij een club uit de kelder van de Eredivisie of zelfs lager in de KKD! Daar bivakkeert Ajax momenteel, het is werkelijk ongekend en niet te bevatten! En de man zit er nota bene nog steeds, het is meer dan ooit tijd voor een totale revolutie binnen de club, ondanks de komst van personen met een behoorlijk Ajax verleden. Dit is niet normaal meer, en ook nog eens in een competitie (ED) die niet bepaald tot de verbeelding spreekt.!!

23-10-2023 12:35

PH2BOT +40642

AD annex interim TD Vder Sar: " géén buitenlandse coach, géén Bosz, géén Reiziger en ook Bogarde mag niet meer terug!".

23-10-2023 12:38

Dusbaba +15436

Geen Kroes

23-10-2023 12:56

YRGI +32989

Steijn al ontslagen?

23-10-2023 12:32

PH2BOT +40642

Zit vast lekker in ' t zonnetje te happen op Ibiza

23-10-2023 12:40

Ajaxrilitmanen +1135

Daley speelt over een jaar met zijn rolator bij ons

23-10-2023 12:29

Lavie +2378

Waarom kwam Alex niet in 2022 naar Ajax toen hij zijn aandelen Go Ahead Eagles had verkocht? Waarom is Leen Meijaart vorig seizoen vertrokken. Waarom kwam Danny niet terug na het WK, maar nu wel?

23-10-2023 12:24

Rockanje23 +37207

Heeft alles met het (niet) functioneren van Edwin van der Sar te maken

23-10-2023 12:29

Lavie +2378

Als het aan de huidige RVC had gelegen had Edwin mogen blijven.

23-10-2023 12:45

Slang3 +46219

de duinfietser

23-10-2023 12:31

YRGI +32989

Waarom kwam Peter Bosz niet?

23-10-2023 12:32

PH2BOT +40642

...en mocht Reiziger geen interim coach worden maar Heitje 'onderin KKD' wèl en werd Bogarde simpel aan de kant gezet? Nou ...we weten het.

23-10-2023 12:49

PH2BOT +40642

Leen Meijaard was een ego- tripper die vooral heeft bijgedragen in de grote leegverkoop en verder 2 vrouwelijke commissarissen heeft aangesteld. Dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Is er niet voor niets zo stilletjes tussenuit gepiept.

23-10-2023 12:42

jeffrey_van_der_sluis +30590

Goedzo, next step: Steijn eruit!

23-10-2023 12:17

SteviePienaar078 +3795

Nou, dan is het lek boven!

23-10-2023 12:08

DieNase +7176

https://issteijnalontslagen.nl/ maar even goed in de gaten houden de aankomende dagen

23-10-2023 12:08

d2theDju +1648

issteijnalontslagen.nl refused to connect

Die site wil er ook al niet aan, net als LvG

23-10-2023 12:17

DieNase +7176

Nergens last van hier

23-10-2023 12:21

Hamstelaar +15362

Misehouy gaat waarschijnlijk zijn contract niet verlengen en lijkt er klaar mee te zijn. Ook dat heeft Steijn verneukt door die jongen nooit mee te nemen of in te laten vallen.

23-10-2023 12:03

Baard +803

Weer een reden om Vos al dan niet samen met een andere ervaren coach door te schuiven naar Ajax 1.

23-10-2023 12:08

PH2BOT +40642

Nr 19 van de 20 in de KKD...ja!! die coach gaat Ajax 1 vast weer terug op rit krijgen

23-10-2023 12:51

Baard +803

Ja! Want het gaat er bij Jong Ajax natuurlijk om dat je wedstrijden ten kosten van alles wint!!! Lekker de bus parkeren en resultaatjes halen!! Snap je wat ik bedoel te zeggen?

Dave Vos houdt ten koste van alles vast aan het Ajax spel, ook al heeft hij zeker verdedigend een team wat niet heel bijzonder is. Het Ajax spel ontbreekt in alle vormen en maten op dit moment bij Ajax 1.

23-10-2023 13:32

Baard +803

Op basis van het Ajax spelletje begrijpen. Hoe meer ik er over nadenk vind ik het wel belangrijk om een ervaren kracht er langs te zetten.

23-10-2023 13:37

FlyingDutchMan +17318

Zou heel dom van die jongen zijn, maar daar kan je Maurice niet de schuld van geven. Wel de rest!

23-10-2023 12:08

Dirigent +6904

Dat zou wel echt een groot verlies zijn! Onze beste middenvelder op de toekomst...

Heel veel potentie!!!

23-10-2023 12:09

DieNase +7176

Waar staat dit?

23-10-2023 12:10

DarkChild +3451

https://www.instagram.com/gabriel.misehouy/

Expect the unexpected. Nou nou

23-10-2023 12:12

Petterson +25293

Expect the unexpected. Dat klinkt meer alsof hij wel gaat bijtekenen. Voor zover ik heb kunnen beoordelen heeft hij nooit verwacht (gewild) om bij te tekenen.

23-10-2023 12:24

Babangida83 +24002

Wie kan hem op dit moment een contract aanbieden, dan?

23-10-2023 12:41

Terugnaardemeer +10644

PSV incoming. Daar kan Misehouy volgend seizoen onder Bosz CL spelen. Feyenoord kan ook maar onzeker of Slot blijft.

23-10-2023 12:13

DarkChild +3451

Babadi weg, Misehouy daarheen. Tja, zou hem niet eens ongelijk geven. Niveau Ajax zakt steeds verder weg.

23-10-2023 12:22

3sterren +20205

Dat weet je van Bosz ook niet ; ) …

23-10-2023 12:46

Babangida83 +24002

En Babadi naar Ajax, haha

23-10-2023 13:05

Sander31 +7909

Ook wel triest dat d ejeugd direct een kans wil. Je speelt gvd bij ajax

23-10-2023 12:17

fluwelenlinker +12013

Zijn wel de enigen die nog enigszins goed presteren momenteel (Vos, Hato, Hlynsson) als ze de kans krijgen.

23-10-2023 12:24

Petterson +25293

Steijn heeft een hoop fout gedaan, maar dit kun je hem toch niet serieus aanrekenen!? Misheouy had voor aanvang van dit seizoen gewoon al moeten verlengen en heeft juist van Steijn al best wat minuten in Ajax 1 mogen maken. Of bedoel je dat door de algehele malaise (waar Steijn voor een groot deel debet aan is) spelers niet meer willen bijtekenen?

23-10-2023 12:22

DarkChild +3451

Dat. spelers zien een stuurloos, visieloos en steeds meer niveauloze club. En dat je alleen via Ajax een leuke carrière kan krijgen is ook achterhaald.

23-10-2023 12:24

FransHoek +8990

F-side net een bericht gepost op instagram. Willen dat Steijn afscheid neemt en gaan liever zonder trainer naar Brighton. 17e staan met 14 internationals is Ajax-onwaardig

23-10-2023 12:03

Dennisvm +1779

Net en duidelijk statement. Zonder gelijk voor oproer te zorgen met dreigende teksten.

23-10-2023 12:05

Ajax4proud +10962

Het is inderdaad netjes gepost, maar dan krijgt Ajax toch een interim trainer.

23-10-2023 12:10

Joris.S +381

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig die ouwe kliek terug te halen daar heb hun toch niet voor nodig om steijn te

23-10-2023 12:00

Andronixos.c +8222

Het duurt en duurt alleen maar...
Hoe moeilijk is het om een trainer weg te sturen die met Ajax 17e staat.

Jan Wouters, Co Adriaanse, Danny Blind en Marcel Keizer zijn de enige trainers die ontslagen werden deze eeuw dan
En zij werden nooit lager dan 5e bij elkaar...

Blind werd 4e in de competetie en daarna 2e in de play-offs (toenmalige vorm in ED)
Keizer werd ontslagen toen ze 2e waren in december 2017
Adriaanse en Wouters kan niet vinden, maar niet buiten de top 5

23-10-2023 11:57

ajaxminimax +5496

Alfred Schreuder is ook ontslagen... hoewel ook dat te laat was

23-10-2023 12:07

Bergkomp +1399

United heeft 2x op rij gewonnen dus ik denk dat ten Hag daar nog wel even zit dus als ze daarop wachten met Steijn ontslaan dan hebben we een probleem.

Frank de Boer tussenpaus tot we iemand vinden die 'beter bij het profiel past', waarmee we bedoelen wel een top coach is.

23-10-2023 11:54

3sterren +20205

Ajax zal nooit in staat zijn om een topcoach te strikken.

Een talentvolle topper in spé misschien wel.
Maar dan moet je geduld willen koppelen aan geluk.
Tot nu toe heeft Ajax alleen maar geduld opgebracht voor losers en prutsers …

23-10-2023 13:22

Jariiii +22400

Hij zit er gewoon echt nog, hè?
Zeventiende.
Zeventiende.
ZEVENTIENDE.

23-10-2023 11:53

1Zlatan +5248

nooit gedacht zo blij te zijn dat Blind weer terug is

23-10-2023 11:53

JaapStam +137844

Is hij nu wel ontslagen???!!!

23-10-2023 11:48

AjaxAddicted +3013

hallo? Is er al iemand aan het werk bij Ajax? Of zijn ze met zijn allen naar Ibiza toe? Ik hoor Van Gaal niet, Ik hoor nog geen persconferentie. Wat is dit toch joh? Het is 2 over 12...hier moet alles op alles gezet worden...wat een puinhoop...

23-10-2023 11:48

JaapStam +137844

Mauries Steijn al ontslagen???!!!

23-10-2023 11:47

Flaco +19597

Het is te gek voor woorden dat Steijn nog niet is ontslagen. Een trainer die met zoveel internationals op een degradatieplek staat is verantwoordelijk en moet per direct worden ontslagen.

23-10-2023 11:46

Coentje24 +155

Einde tijdperk JC. Old school netwerk can Louis.

23-10-2023 11:43

WeirdAJAX +12438

Wake up. En weet, er zijn altijd meerdere wegen naar Rome. Altijd.

23-10-2023 12:23

VOETBALisOORLOG +1869

Reiziger als trainer en Bogarde assistent, met Witsche ernaast.

23-10-2023 11:43

1Zlatan +5248

Helaas te zwak / onervaren voor nu. Tenzij je Louis tijdens de wedstrijden op het bankje zet en tegen de spelers zegt dat de heer v Gaal ze na de wedstrijd een rapportcijfer geeft.

23-10-2023 11:55

Ajax1204 +38670

Leuk, maar is Steijn al ontslagen? Sorry voor Blind maar is nu minder relevant

23-10-2023 11:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.