'Blind begint als adviseur van de Raad van Commissarissen van Ajax'

door Jesse ter Haar 87

Bron De Telegraaf

'Blind begint als adviseur van de Raad van Commissarissen van Ajax'

door Jesse ter Haar 87

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Danny Blind begint bij Ajax als adviseur van de Raad van Commissarissen, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. Het lijkt echter van tijdelijke aard, want op termijn moet Blind alsnog officieel toetreden tot de raad.

'Danny Blind wordt adviseur van de Raad van Commissarissen. Het is een boekhoudkundig dingetje', aldus de Ajax-watcher van de krant. 'Ajax was te laat om Blind voor te dragen voor de AVA in november. Om hem voor te dragen als commissaris moet er dan een BAVA worden uitgeschreven. Maar er komen waarschijnlijk meer nieuwe commissarissen, dus daar wachten ze even mee.'

'Iedereen is heel enthousiast over de eerste periode van Blind als commissaris', weet de sportverslaggever. 'Marc Overmars heeft hem ook geprezen als een commissaris waarmee de lijntjes kort waren, die heel erg betrokken was en kennis van zaken heeft. Het is volkomen logisch dat Blind terugkeert in de Raad van Commissarissen.'

Hendriks naar de uitgang

Voor een ander persoon is er minder nieuws: Maurits Hendriks. Volgens Verweij heeft hij zich onmogelijk gemaakt bij Ajax. 'Maurits Hendriks is uitgespeeld, dat is helemaal klaar. Het is een enorme fout geweest van de vorige Raad van Commissarissen om hem aan te stellen. Hij heeft zich als een idioot gedragen op De Toekomst en iedereen tegen zich in het harnas gejaagd. Iedereen is er nu van overtuigd dat deze man weg moet bij Ajax.'

Het is echter nog de vraag hoe en wanneer Hendriks de club zal verlaten. 'Hendriks is met een bepaalde status binnengekomen als directeur van NOS*NSF, dus ze willen hem netjes naar de uitgang manoeuvreren', weet Verweij. 'Hij heeft niet zo’n heel langdurig contract. Hij heeft voor twee jaar getekend in 2022. In 2024 kunnen ze dus gratis van hem af. Hij heeft een optie voor nog twee jaar, maar die gaat natuurlijk nooit gelicht worden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

jaripettersson +9566

Och God nou moeten we de grote Blind weer dankbaar zijn. De man is een leeg huls die alleen als speler de club goed heeft gedaan. Hij kan goed serieus kijken en verwoordt zijn lege teksten kundig. Compleet fantasieloos om hem voor de zoveelste keer van stal te halen. 'Ja maar heeft in de rvc ocampos tegengehouden'. Een kapotte klok staat ook af en toe goed.

14-10-2023 09:36

Maus1978 +223

Ook al adviseur? Straks hebben we meer adviseurs dan commissarissen 🙃

13-10-2023 23:01

PH2BOT +40642

Prima dat Blind nog bereid is terug te komen om die kolerezooi aan te pakken. En z.s.m. weg met die miskleunen Steijn en Hendriks.

13-10-2023 23:01

Ajaxfan31183 +16391

Dacht dat van Gaal adviseur was

13-10-2023 22:05

Het_Olympisch_Stadion +5631

Mooi dat stuk over Hendriks... Weet dat er mensen zijn die denken dat hij heel belangrijk is, maar het is een walgelijk persoon. Ja maar de nieuwe toekomst; bla bla.... Dat worden gewoon 10 velden en het is veel belangrijker wie er uiteindelijk op die velden rondlopen. Als je dan zo'n eikel aan het roer hebt, komt er niemand. Snel afscheid nemen aub.

13-10-2023 21:54

PH2BOT +40642

Jeugdopleiding sucks al jaren...daar moet echt een kanjer op worden gezet want van de jeugd moet Ajax het hebben.

13-10-2023 23:04

Bensco +7183

Ik heet blind van harte welkom in de RVC. Hij mag misschien gefaald hebben als bondscoach, technisch directeur en trainer maar hij is wel een Ajax man, kent het wereldje en zal voor de beleidsvorming wel in overeenkomst moeten komen met zwaargewichten van Praag en van Wijk. Hij kan zeker wel van waarde zijn in de raad en over zijn liefde voor de club hoeven we niet te twijfelen.

13-10-2023 20:11

Sjaakie +5827

My goodness, wat een puinbak. Wanneer gaan we nu eens een streep zetten onder het verleden en aan de toekomst werken. Van Gaal en van Praag moeten ons door deze zware tijd loodsen, hopelijk al in goed overleg met Kroes, en daarna moeten er nieuwe mensen aan het roer komen.

13-10-2023 19:44

PH2BOT +40642

Nieuw is niet meteen ' beter' . Ervarenheid en visie is nu vereist...èn de jeugdopleiding weer uit het dal zien te halen. Jammer dat wij hier geen spelers als Hartman en Reijnders in huis hebben.

13-10-2023 23:06

GNBL +90741 moderator

December 2022

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/danny-blind-keert-niet-meer-terug-als-commissaris-bij-ajax-ik-wil-mijn-handen-vrij-hebben~aadb66ae/

13-10-2023 19:32

3sterren +20205

1971, 1972, 1973 en 1995

Ajax 4x de beste van Europa ; ) ...

13-10-2023 20:58

ProfessorX +19827

Ik vind dat je 69 en 96 ook mee mag tellen

13-10-2023 21:54

3sterren +20205

Ik heb geen actieve herinnering aan een Europacup 1 in ’69, maar ’96 hadden wij inderdaad de cup moeten krijgen, in plaats van die doorgesnoven ’Italianen’ van Juve ; ) ...

13-10-2023 22:02

PH2BOT +40642

In '69 was Milan echt wel te sterk met 3x Prati..maar die gedrogeerde Juventus spelers in ' 96 hadden natuurlijk nooit als CL winnaars mogen worden uitgeroepen. Wel leuk trouwens finale EC1/ CL zowel in '69' als in '96'

13-10-2023 23:10

C14 +22537

De hoofdverantwoordelijke voor de diepste crisis ooit bij Ajax, gewoon weer terughalen. Heel logisch, en dat terwijl je nog niet eens uit die crisis bent. Haha.

13-10-2023 19:22

DankzijCruijff +48731

Vertel; waarom is Blind hoofdverantwoordelijk voor deze crisis?

13-10-2023 20:02

3sterren +20205

Omdat hij dat nu eenmaal in zijn hoofd heeft en denkt met zijn post te kunnen scoren op AS ...

13-10-2023 21:00

Dolblij +45819

Beste voorbeeld van ziekelijke "alternative facts". Triest, laat liever aan zijn c14-lot over, geen eer aan te behalen heren.

13-10-2023 21:26

C14 +22537

Wat was de rol van Blind? Voetbalcommissaris die het technische beleid moest controleren, en dus ook Overmars. Overmars die alle technische macht naar zich toe trok, zich niks aantrok van de mening van de Hoofd Jeugdopleiding, van de scouting, van niemand, behalven zijn bevriende trainer, een passant. Dus geen clubreed beleid en visie meer, niemand om op terug te vallen als hij zou vertrekken. En dat kwam ook uit helaas. Overmars vertrok, zijn vriendje even later, en een enorm gapend technisch gat werd achtergelaten, waar middelmaat bij Ajax zonder de juiste kwaliteiten dan maar indook, en dat kansloze beleid van Overmars ging kopiëren, maar dan nóg slechter.

Daarnaast maakte Overmars van Ajax een ordinaire koopclub, met ook jeugd die niet eens meer minuten maakte in Ajax 1 puur om door te ontwikkelen, voor de langere termijn, helemaal geen.

Dit alles heeft Blind doodleuk laten gebeuren als de hoogste technische pief, dus hoofdverantwoordelijk. De slappe Van der Sar net daaronder, Overmars is de aanstichter.

13-10-2023 22:03

C14 +22537

Wat was de rol van Blind? Voetbalcommissaris die het technische beleid moest controleren, en dus ook Overmars. Overmars die alle technische macht naar zich toe trok, zich niks aantrok van de mening van de Hoofd Jeugdopleiding, van de scouting, van niemand, behalven zijn bevriende trainer, een passant. Dus geen clubreed beleid en visie meer, niemand om op terug te vallen als hij zou vertrekken. En dat kwam ook uit helaas. Overmars vertrok, zijn vriendje even later, en een enorm gapend technisch gat werd achtergelaten, waar middelmaat bij Ajax zonder de juiste kwaliteiten dan maar indook, en dat kansloze beleid van Overmars ging kopiëren, maar dan nóg slechter.

Daarnaast maakte Overmars van Ajax een ordinaire koopclub, met ook jeugd die niet eens meer minuten maakte in Ajax 1 puur om door te ontwikkelen, voor de langere termijn, helemaal geen.

Dit alles heeft Blind doodleuk laten gebeuren als de hoogste technische pief, dus hoofdverantwoordelijk. De slappe Van der Sar net daaronder, Overmars is de aanstichter.

13-10-2023 22:03

C14 +22537

Wat was de rol van Blind? Voetbalcommissaris die het technische beleid moest controleren, en dus ook Overmars. Overmars die alle technische macht naar zich toe trok, zich niks aantrok van de mening van de Hoofd Jeugdopleiding, van de scouting, van niemand, behalven zijn bevriende trainer, een passant. Dus geen clubreed beleid en visie meer, niemand om op terug te vallen als hij zou vertrekken. En dat kwam ook uit helaas. Overmars vertrok, zijn vriendje even later, en een enorm gapend technisch gat werd achtergelaten, waar middelmaat bij Ajax zonder de juiste kwaliteiten dan maar indook, en dat kansloze beleid van Overmars ging kopiëren, maar dan nóg slechter.

Daarnaast maakte Overmars van Ajax een ordinaire koopclub, met ook jeugd die niet eens meer minuten maakte in Ajax 1 puur om door te ontwikkelen, voor de langere termijn, helemaal geen.

Dit alles heeft Blind doodleuk laten gebeuren als de hoogste technische pief, dus hoofdverantwoordelijk. De slappe Van der Sar net daaronder, Overmars is de aanstichter.

13-10-2023 22:04

C14 +22537

@3sterren

Ja, daar sta ik ook echt bekend om...

Denk gewoon eens na over dingen ipv bullshit uit te kramen.

13-10-2023 22:04

C14 +22537

@Dolblij

Sommige mensen denken wat verder dan hun neus lang is. Denken ook voor zichzelf.

Jouw opmerking is best ziekelijk onwetend.

13-10-2023 22:05

DankzijCruijff +48731

Ik kan best een eind met je mee wat betreft de misstanden die plaats hebben gevonden, maar ik denk dat je de rol en invloed van Blind hierin enorm overschat.

13-10-2023 22:39

C14 +22537

Zijn rol was letterlijk als voetbalcommissaris om het technische beleid en de directie te controleren. Hij heeft Overmars geen strobreed in de weg gelegen. Hij vond het prima zo.

13-10-2023 22:44

DankzijCruijff +48731

Ik geloof er niet in dat hij destijds echt wat te vertellen had. Denk je nu echt dat hij de man was die Overmars even kon vertellen wat hij wel en niet mocht doen? Overmars, die - volledig onterecht - binnen de organisatie maar ook buiten de organisatie binnen de invloedrijke stromingen (zaakwaarnemers, media, etc.) werd gezien als een soort halfgod? Ik geloof er niets van.

14-10-2023 00:14

C14 +22537

Binnen de organisatie inderdaad ook, vanwege Blind en Van der Sar, die zijn beleid blijkbaar prima vinden.

En al was hij te slap op te treden, want kon in zijn positie, wat heb je dan aan zo'n iemand in die functie? Als ie toch niet optreedt wanneer het moet?

14-10-2023 02:08

Oxxer +165748 moderator

Perschef van Ajax, Miel Brinkhuis heeft 2 nieuwe collega’s, Dumb en Dumber van de Telegraaf zijn heel goed op de hoogte.

13-10-2023 19:17

GNBL +90741 moderator

Heel kwalijk.

13-10-2023 19:27

Oxxer +165748 moderator

Wat kwalijker is het lekken zal de mensen binnen Ajax toch niet ontgaan, waarom wordt er niks aan gedaan, vind het een groot probleem binnen de club.

13-10-2023 19:39

Rommy5 +1195

Scholletje is back…

13-10-2023 19:17

mvdk +44628 moderator

Wel een scholletje, maar liever Blind dan wat er nu zit.

13-10-2023 19:22

HertogH +15939

Zowel wat Blind betreft, als wat Hendriks betreft uitstekend nieuws.

3 posities van de nieuw te vormen RVC zijn dus bekend: van Praag, van Wijk en Blind.

13-10-2023 19:06

C14 +22537

Ja uitstekend nieuws man, de hoofdverantwoordelijke voor de crisis gewoon terughalen.

13-10-2023 19:23

HertogH +15939

Hoofdverantwoordelijke voor de crisis? Komt van der Sar ook terug?

13-10-2023 19:30

GNBL +90741 moderator

AJAX DNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13-10-2023 19:02

Chadd +7759

Gaat Van Gaal als adviseur dan ook adviseur Danny Blind adviseren?

13-10-2023 19:00

Dolblij +45819

Blind okee, ook zijn eerste rol als adviseur en daarna volwaardig RvC, als de uitleg hieromtrent klopt. Beter nieuws in dit artikel vind ik de vermeende aanstaande deconfiture van Hendriks. Het allerbeste nieuws, niet in dit artikel, zou de afgang van Steijn zijn. Hij ontspringt steeds de dans.

13-10-2023 18:58

3sterren +20205

Maurice blijkt uiteindelijk toch een muurbloempje te zijn, zijn verweer: ik kan niet dansen ...

13-10-2023 21:04

Dolblij +45819

Precies, haha, maar dat waren op de middelbare school ook de losers, of, toen nog, de , "schuchteren". Steijn is een overlever, een haagse reiger / règâh.

13-10-2023 21:16

3sterren +20205

De ooievaar staat toch symbool voor Den Haag?
Tot nu werpt zijn coaching nog geen vruchten af.
Deze ooievaar is in ieder geval onvruchtbaar.

Ik vind in ieder geval Steijn geen al te capabele Haagse veldheer voor een groep jonge Ajax krijgers / krègâhs ...

13-10-2023 21:32

Dolblij +45819

Ju hept gelèk. De règâh staat voor de ooievaar in negatieve zin. Stèn is een leleke règâh die het nest van Ajax volschèt.

13-10-2023 21:38

gebakkenperen +3128

Blind weer op het pluche. Billemaat van LvG.

13-10-2023 18:54

LukaLitmanen +82610

Haha, echt weer zo’n doorzichtige aanstelling.

Ons kent ons, wat word je daar simpel van zeg.

13-10-2023 18:46

trodat4030 +97495

Zolang Ajax-DNA een 'vereiste' is ontkom je daar niet aan...

13-10-2023 18:48

LukaLitmanen +82610

Belachelijk dat zo’n Huntelaar er ook nog steeds zit.

Kansloze aankopen met Gerry gedaan

13-10-2023 18:49

trodat4030 +97495

Alsjeblieft zeg, geen supporters.. Wij hebben hier alle 10.000 gebruikers allemaal al een andere mening, hoe wil je dat doen met 4 milj supporters? De supporters zijn doorgaans de domste groep van alle geledingen van een voetbalclub. Ongeacht welke club. Met name omdat ze gillen vanuit emotie en waan van de dag.

13-10-2023 19:00

blueberry +138

Nee nu gaat het lekker

13-10-2023 19:16

shota99 +1090

Het is wachten op een adviseur die een adviseur gaat adviseren.

13-10-2023 18:45

Boegroe +5917

Het lek is boven. Punten gaan binnenstromen.
Pep Steijn gaat na dit goede nieuws zijn elftal eindelijk goed aanvallend positioneel sterk voetbal laten spelen.
#steijnout

13-10-2023 18:43

Aldek +5101

Wat een stelletje nitwits bij Ajax zeg…

Waar hebben ze het in godsnaam zo druk mee? 🙈😡

Focus!! Opbouw van Ajax heeft prioriteit nr1 nu

13-10-2023 18:38

trodat4030 +97495

Als het fundament niet goed is, zakt de pudding heel snel weer gewoon in elkaar. Je moet een stevige basis hebben, dán kan je pas verder bouwen. Dus begin je (tegengesteld met een gebouw) aan de top.

13-10-2023 18:56

NipeB +15855

Dus begin je met een eindeloze reeks vriendjes aan te stellen, deels dezelfde mensen die van het amateuristische gedrag in zijn werk (niks vastleggen en miljoenen aan commissies aan zijn eigen zaakwaarnemer en een paar van die vriendjes) en dickpics wisten en er helemaal niets aan deden. Er gaat helemaal niks verbeteren aan de top. Daar komt hetzelfde clubje weer terug die daar vooral zelf veel beter van worden.

13-10-2023 19:22

trodat4030 +97495

Erger me overigens helemaal de pestpleuris dat de T weer bronnen heeft, mag van mij vandaag nog opgespoord worden en met pek en veren de Toekomst af getrapt worden.

13-10-2023 18:37

Josey Wales +11745

Ja dat krijg je met dat gewenste Ajax-dna.

13-10-2023 19:19

NipeB +15855

Tja, als je Ajax DNA wilt, dan krijg je de TG er gratis bij. Die zijn nu weer terug dus alles lekt weer uit.

13-10-2023 19:23

AFCACruijff14 +163309

Ze adviseren wat af bij Ajax zeg.

13-10-2023 18:37

Craain +5012

Als Maurits Hendriks weg moet dan moet vd Halst en Huntelaar ook gaan. Kijk Huntelaar heeft veel samen met Gerry Hamstra gewerkt. Daarnaast was hij goed met vd Sar.

Huntelaar heeft alles laten lopen.. ook met Mislintat.

Ondanks alle gebeurtenissen blijven Van der Sar (die zelf opstapt) en Huntelaar buiten schot....

Alle personen die moesten opstappen krijgen heel veel kritiek alleen persoon met Ajax DNA niet. Zie ook bv Bergkamp...

13-10-2023 18:35

trodat4030 +97495

Huntelaar heeft als manager (staat dus onder de directie) niet zoveel in de melk te brokkelen..

13-10-2023 18:36

Craain +5012

Maar hij pakt helemaal niets aan... Of kritisch laten blijken.

13-10-2023 18:38

trodat4030 +97495

Het is ten eerste ook niet zijn taak en ten tweede hebben jij en ik 0 zicht op wat er zich daadwerkelijk allemaal exact afspeelt op de burelen. Dus het is maar gokken wat je doet en je wijst overduidelijk naar de verkeerde functie.

13-10-2023 18:42

AFCACruijff14 +163309

Wat een bullshit. Klaas begon kort voor die transferzomer als een soort stagiair en moest plotseling de boel runnen met Hamstra. Is niet geweldig gegaan maar echt onzin dat Klaas hiervoor weg zou moeten. Doet het overigens uitstekend in de jeugdopleiding, contracten zat al verlengd.

13-10-2023 18:38

Craain +5012

Ja hoor alleen Ajacieden met DNA krijgen geen kritiek. Hamstra deed het werk voor vd Sar, terwijl Hamstra moest opstappen.

13-10-2023 18:40

AFCACruijff14 +163309

Hamstra is ook lullig behandeld, maar had wel duidelijk de leading rol ipv Huntelaar.

Hamstra zijn zwaar arrogante interview net na de transferzomer ergens was ook heel pijnlijk. Echt iemand die hier niet hoort te werken. Huntelaar wel.

13-10-2023 18:41

trodat4030 +97495

Hij begon al een stukje eerder hoor, die liep al met Overmars mee voor de foto-affaire.

13-10-2023 18:43

Craain +5012

Huntelaar: vd Sar, Hamstra, Mislintat...

Het bewijst alweer dat alle beginners niet geschikt zijn voor de functie bij Ajax. Pfff dramatisch allemaal, echt werkelijk... Alle Ajax met DNA lekker buiten schot. Danny Blind heeft niet veel goeds gedaan alleen als speler wel. Toch krijgt hij weer kans...

13-10-2023 18:43

AFCACruijff14 +163309

Ja, enkele maanden voor die zomer.

13-10-2023 19:03

JanTa +15870

Je praat onzin en dat krijg je als iedereen elkaar zitten te papagaaien. Huntelaar bemoeid zich alleen met de jeugd contracten dat helemaal losstaat van het 1e. Hij zal misschien ergens hebben bijgezeten maar had geen enkele bevoegdheid. Hamstra daartegen was aangetrokken als directe assistent van Overmars en toen die wegviel stapte hij in die opengevallen plek. Die zg H2 is een verzinsel dat een eigen leven is gaan leiden.

13-10-2023 18:48

trodat4030 +97495

Papagaaide hij maar iemand na, dan had hij misschien nog een kern van waarheid in zn gegil. Nu slaat het inderdaad allemaal nergens op, waarschijnlijk uit pure onkunde. Misschien net 12 en nog nooit economieles gehad en dus ook 0 kennis over hoe een bedrijf precies werkt..

13-10-2023 18:53

JanTa +15870

Wat is dat voor onzin.

13-10-2023 22:31

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25522

Blijft bijzonder Blind en Van Gaal die advies geven aan een functie die de gang van zaken moet controleren van de directeuren. Ze kunnen beter de directeuren adviseren korte lijntjes noemen we dat.

13-10-2023 18:31

trodat4030 +97495

Ben je dan nog wel directeur als je je moet laten adviseren? Daarmee ondermijn je de positie enorm, dat is bij de RVC veel minder het geval. Althans, ik zie dat iig zo.. Dan ben je als 'directeur' gewoon een trekpop..

13-10-2023 18:32

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25522

In feite wel van wat er nu zit

13-10-2023 18:34

NipeB +15855

We hebben helemaal geen AD. Van Halst neemt met heel weinig bevoegdheden waar. Adviseurs leggen aan niemand verantwoording af. Dat is handig want zo kunnen ze nog meer vriendjes naar binnen loodsen. Bestuursraad hebben ze in handen en de RvC, directie worden lichtgewichten zowel AD als TD en hoofd jeugdopleiding wordt overruled door die nitwit Beuker.

13-10-2023 19:26

bollejan1 +2607

Iemand die RvCtje gaat spelen maar dat op papier niet is, dat lijkt me geen good governance

13-10-2023 18:30

Harold +10593

Vooralsnog blijft de rest van de RVC zitten

13-10-2023 18:29

MarcelvTol1971 +15561

ja maar nu wel ondersteund met voetbal knowhow

13-10-2023 18:34

NipeB +15855

Blind zat in de vorige RvC. Je weet wel die van Overmars wisten en niks deden en van de graai periode voor alle zaakwaarnemers.

13-10-2023 19:27

MarcelvTol1971 +15561

En zat ie daar alleen in ?
En terecht dat ze bij Overmars niets deden.
En zaakwaarnemers die graaien is de ongeneeslijke tumor in het betaalde voetbal, dat gebeurt overal.
Ben ook geen groot Blind fan, maar alles beter dan een Maurice Hendrix die niets met Ajax heeft maar alleen gezien wil worden.
Wie van mij ook meteen zijn biezen mag pakken is die Siemerink op de bank zit. Weg met die prutser. Had na de Haller blunder al moeten gebeuren

13-10-2023 22:57

Sambavleugels +18792

Van Gaal, Blind. 532 here we come.

13-10-2023 18:26

josajacied +3547

Tijdelijk 5-3-2 om toch nog Europees te halen of plek 3 (CL voorronde) lijkt mij niet onverstandig

13-10-2023 18:27

C14 +22537

Sinds wanneer is 5-3-2 succesvoller? Dat is het nog nooit geweest, integendeel

13-10-2023 19:25

trodat4030 +97495

Kan jij ook wel n nieuwe nickname verzinnen. Geenvleugels?

13-10-2023 18:27

Sambavleugels +18792

Vrees van wel haha. Van Gaal is sowieso niet zo van de Brazilianen.

13-10-2023 18:29

trodat4030 +97495

Vleugellam, misschien nog wel pakkender haha!

13-10-2023 18:31

MarcelvTol1971 +15561

@Sambavleugels : als dat ( tijdelijk ) een oplossing is dan is dat maar zo.
5-3-2 kun je ook als een aanvallende oplossing zien, alleen bouw je indien mogelijk meer zekerheid in.

13-10-2023 18:36

C14 +22537

Is een fabeltje, plus je creëert zelfs niks. Is meermaals gebleken, constant.

13-10-2023 19:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.