Brobbey mogelijk inzetbaar tegen FC Utrecht; Godts maakt zondag wellicht rentree

door Bart Veenstra 142

Bron AS

Brobbey mogelijk inzetbaar tegen FC Utrecht; Godts maakt zondag wellicht rentree

door Bart Veenstra 142

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax kan woensdag tegen FC Utrecht mogelijk weer beschikken over Brian Brobbey. Trainer Francesco Farioli kwam dinsdagmiddag tijdens de persconferentie met een positieve update omtrent zijn spits. Ook sprak hij zeer opbeurende taal over Mika Godts: de Belg kan mogelijk zondag tegen AZ zijn rentree maken.

'Brian heeft maandag gedeeltelijk meegetraind. Er is een grote kans dat hij vandaag (dinsdag, red.) mee kan trainen en morgen (woensdag, red.) mee kan doen. Met Devyne is dat moeilijker vanwege zijn beenblessure. Hij zal woensdag niet meedoen, hopelijk zondag wel.'

Farioli laat weten dat andere spelers, die er de laatste tijd niet bij zijn, woensdag niet van de partij zullen zijn. Dit betreft Benjamin Tahirovic, Daniele Rugani, Sivert Mannsverk, Gaston Ávila en Godts. Over laatstgenoemde is er wel zeer positief nieuws te melden: 'Mika is herstellende. Hij heeft deels mee kunnen trainen en vandaag volgt een volledige sessie. Dat is positief richting zondag, dat is ons doel (dat hij er dan bij is, red.).'

Ook Tahirovic is er niet bij. De Bosniër werkt met de fysio aan zijn herstel. 'Dat kan langer duren dan verwacht. Rugani is ziek en liep een kleine spierblessure op. Dat laat zien dat je voorzichtig moet zijn met de spelers. Als je ziek bent en toch mee gaat doen, heb je een grotere kans een blessure op te lopen.'

Ajax speelde bijna zeventig procent meer wedstrijden dan FC Utrecht

Het verschil met tegenstander FC Utrecht mag er zijn. De Domstedelingen kwamen dit seizoen tot 14 officiële wedstrijden, terwijl de teller bij Ajax al op 24 staat. 'Dat is bijna zeventig procent meer. Wij begonnen het seizoen erg vroeg. Op een gegeven moment begint vermoeidheid dan een rol te spelen. In de laatste weken hebben we meer problemen en vooral ook op dezelfde positie op hetzelfde moment.'

Tekst gaat verder onder de foto.

mika godts ajax psv 24 25
Mika Godts zou zondag zijn rentree tegen AZ kunnen maken.

'Zo hadden we tegelijkertijd problemen met Weghorst en Brobbey. Daarnaast ontbrak ook Mika en dan mis je drie aanvallers, terwijl we al kort zitten in onze voorhoedespelers. Het positieve is dat we door deze moeilijkheden zijn heen gekomen. De spirit is aanwezig en de resultaten zijn prima en dat is ook fundamenteel in het proces.'

Wat opvalt bij Ajax is dat veel blessures geen spierblessures zijn. 'Fysiek gezien hebben we weinig spierblessures gehad', klopt Farioli zijn uitspraak wel meteen af. 'De enige is eigenlijk Mika. Hij staat zo'n drie tot vier weken aan de kant. Andere blessures zijn contactblessures. Dat is onderdeel van het spel. Er is ook vermoeidheid op mentaal gebied. De spelers bewijzen zichzelf nu door diep te gaan en te lijden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Spelverdeler +4664

Neuer voor het eerst rood gepakt in zijn carrière. Ik werd benieuwd naar het aantal rode prenten voor Pasveer. Valt wel mee, maar 3 stuks. Laatste keer was in het seizoen 12/13 als keeper van Heracles. Kwam toen een hoop frustratie bij hem los: https://www.youtube.com/watch?v=P24L1GRrpj8

04-12-2024 02:29

Petterson +25309

Goed nieuws. Wout woensdag 60min Van den Hoorn slopen en dan mag Brobs het afmaken met twee doelpuntjes.

Godts hebben we echt hard nodig. Samen met een fitte Traore onze belangrijkste aanvallende steunpilaar. Als hij tegen AZ al weer minuten kan maken is dat een groot compliment voor de medische staf. Was voorgaande jaren ook nooit gelukt op zo’n korte termijn.

03-12-2024 22:47

JanBiesbos +29458

Kiek dT zijn berichten !!💪🏻 dat tikkie tegen het hoofd kan zomaar zorgen voor zijn eerste hatrick 🤞🏻

03-12-2024 22:01

Dirigent +6904

Wat heeft Mannsverk voor blessure?

03-12-2024 19:58

Aeter +6731

Enkelblessure.

03-12-2024 21:24

JanBiesbos +29458

Uit interland periode blok1 best lang al

03-12-2024 22:02

JohnnyDoodle +2590

Mooi dat het meevalt met de blessures van Brobbey en Godts. Morgen gaat een intens potje worden, we mogen verwachten dat de mannen goed uitgerust, fit en fel aan de aftrap verschijnen. Tot nu toe heeft Farioli het elke keer voor elkaar gekregen als het er écht om gaat…

03-12-2024 19:32

ProfessortjeHlynsson +4751

Het zou echt toppie zijn als je Godts in de laatste ~15 minuten tegen AZ kunt inbrengen. Alle beetjes helpen.

03-12-2024 18:40

afct +9030

Zou mooi zijn omdat godts dan weer terug is. Verder is het niet nodig dan staan we al ruim voor 😉

03-12-2024 19:48

ProfessortjeHlynsson +4751

Haha, ik hoop met je mee, maat!

03-12-2024 20:05

NatteKrant +1793

Godts heb ik écht gemist op links.
Ook fijn dat Brobbey er weer is, blijft je beste spits.

Mijn favoriete 11: Pasveer; Hato, Baas, Sutalo, Rensch, Henderson, Klaassen, Fitz-Jim; Godts, Brobbey, Traoré

03-12-2024 18:18

WijZijnAjaxAmsterdam +11652

Als er een speler in vorm is is het Taylor wel

03-12-2024 19:03

Torcida +5835

Taylor maakt dit seizoen een enorme progressie door. Mijn respect voor hem is van zeer laag naar zeer hoog gegaan.

03-12-2024 19:14

Petterson +25309

Waar je Klaassen zei bedoel je Taylor. En voor Rensch een joker. Stop de tijd!

03-12-2024 22:48

FarioliTactiek +686

Beste spits en brobbey in 1 zin. Hier klopt iets niet

04-12-2024 10:34

Rob1976 +9634

Ik zou maar rustig aan doen met Mika, maar dat komt bij Farioli wel goed.

03-12-2024 18:16

31xAjax +8021

Ik hoop juist dat hij heel heel heel heel heel heel heel heel heel rustig aan doet met Brobbey. Maart dan ook echt heel rustig aan....

03-12-2024 18:31

ajaxfan1972 +2526

Idd ergens in maart bij 5 0 voor maar es weer de laatste 10 min proberen eerder zou ik zeker niet doen

03-12-2024 20:54

stopperspil +11264

Brobbey rechtsback ipv Gaaei ;)

03-12-2024 18:11

Widjai.G +178

Je moet proberen om je voedingspatroon te combineren bijvoorbeeld maandag eet je campina magere yoghurt met fruit & dinsdag eet je biologische havermoutpap met kaneel + biologische halfvolle melk.

03-12-2024 17:46

Danielson +50662

En woensdag t/m zondag eet je iedere dag veertien frikadellen met halfvolle mayonaise gefrituurd in onverzadigde zonnebloemolie.

03-12-2024 18:16

Amsterdamnoord +6208

Godts lekker de verdediging van Az kapot spelen in de laatste 20m zoals tegen psv

03-12-2024 17:31

Dolblij +45820

Moge Godts zo snel mogelijk hersteld zijn en zijn plek op links weer innemen. Moge Brobbey zo snel mogelijk hersteld zijn.

03-12-2024 17:26

Robertini +40065

Mooi dat de blessure van Godts mee lijkt te vallen. We missen hem echt.

03-12-2024 17:12

burwatti +14415

Echt bizar hoe erg de diepgang van Godts word gemist, had ik vooraf niet verwacht eerlijk gezegd.

03-12-2024 18:56

arufred +9872

Akpom Brobbey Traore


Taylor Berghuis
Henderson


Hato Baas Sutalo Gaaie

Pasveer

03-12-2024 17:05

MVG +16480

Liever Fitz dan Berghuis, maar verder eens. Ook al speelt Fitz de laatste potjes niet geweldig, heb je nog steeds meer aan hem dan Steven. Die laatste heeft de afgelopen jaren misschien een handvol goede wedstrijden gespeeld en levert gewoon veel te weinig arbeid.

03-12-2024 18:06

stopperspil +11264

Trage Berghuis laat altijd zijn man lopen. Laatste wedstrijd ook nul doelpogingen en nul keer betrokken bij een aanval

03-12-2024 18:12

Petterson +25309

Fritzie voor Berghius.

03-12-2024 22:49

rafaelvandekaart +1788

Ik denk dat we 4-4-2 moeten gaan spelen tegen FC Utrecht als noodoplossing

Pasveer
Gaaei Sutalo Baas Hato
Henderson
Fitz-Jim Taylor
Klaassen
Traore Weghorst

Weer gekunsteld met Akpom/Fitz-Jim/Taylor/Hlynsson op linksbuiten lijkt me niks.

03-12-2024 17:03

Broodjebal44 +5727

Fey en psv hebben we gewonnen met Akpom op links. Hij is niet mijn favoriete speler, maar ik vind wel dat hij in zijn rol die positie goed heeft ingevuld. Tuurlijk zie ik liever een creatieve speler, maar we kunnen niet ontkennen dat Akpom die twee wedstrijden prima speelde.

03-12-2024 18:48

WZAWZDB33 +967

Wat een nieuws!!!!!!! Heerlijk❌❌❌

03-12-2024 16:45

Rockanje23 +37236

Zo zonde dat behalve Godts ook Rugani al een paar weken niet inzetbaar is. Kaplan afgelopen zondag was echt te slecht voor woorden.

03-12-2024 16:45

AINIESTA +45872

Dat gejank over vele wedstrijden wordt je toch ook moe van, 70% meer wedstrijden dat Utrecht, Who fucking cares. Wordt daar dan de trainer als je dat fijner vindt.

03-12-2024 16:28

StevenAFCA +3106

Het is geen gejank maar het zijn gewoon harde feiten. Dan mag je dat benoemen toch?

03-12-2024 17:09

AINIESTA +45872

Waarom gaan we onszelf vergelijken met een clubje als Utrecht? We spelen elk jaar tig meer wedstrijden dan hun, hoezo moet dat dit jaar opeens speciaal benoemd worden?

03-12-2024 22:00

Toramanggg +7340

Enige die jankt ben jij hier weer met je comment..

03-12-2024 17:15

slumpf +4596

Van 70% wedstrijden meer spelen wordt je moe.
Farioli stelt dit slechts als feit en niet als klacht. Jij interpreteert dit als gezeik en daar worden wij dan weer moe van.

03-12-2024 17:22

FTS95 +16161

Volgens mij een stuk of 6 nog voor 1 september. Vanaf 1 september 4 wedstrijden meer. Valt reuze mee.

03-12-2024 17:38

slumpf +4596

In het artikel staat 10 wedstrijden meer. Dat is ruim 900 minuten meer rennen, tackelen, geschopt worden enz. Een significante extra belasting waarbij minder hersteld en minder getraind wordt.

03-12-2024 19:05

AINIESTA +45872

We spelen al tientallen jaren meer wedstrijden dan een clubje als Utrecht, waarom is dit opeens zo speciaal dat dit benoemd moet worden?

03-12-2024 22:01

slumpf +4596

De (over)belasting van spelers is al jaren een issue. Hoe kom je erbij dat dit iets van de laatste tijd zou zijn?

04-12-2024 12:42

AINIESTA +45872

Waarom de vergelijking maken met de hoeveelheid wedstrijden van Utrecht?

04-12-2024 15:52

Harrier Du Bois +39200

Rustig aan met Godts, zou nog zwaarder voor ons worden als hij zich weer blesseert en nog langer eruit ligt.

03-12-2024 16:21

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Wordt waarschijnlijk Gaaei dan morgen. Met Weghorst die waarschijnlijk in de spits begint en Traoré die naar binnen trekt vanuit rechtsbuiten vind ik dat eigenlijk best een prima oplossing. Gaaei dendert er altijd overheen, waardoor verdedigers moeten kiezen, heel lastig te verdedigen. Hij heeft ook een fantastische voorzet, en Wout kan die ballen er wel in koppen

03-12-2024 16:19

Petterson +25309

Zie dat ook wel positief in. Rensch begon ook weer wisselvallig te worden en Gaaei en Wout lijken een goede klik te hebben.

03-12-2024 22:52

cantharel +3528

Als ze deze maand goed doorkomen sta je 4 punten achter en zij moeten nog tegen kakkies dus alles is mogelijk als jezelf maar blijft winnen.

03-12-2024 16:17

ajaxfan1972 +2526

Voorzichtig zijn met brobbey en m eerst maar es op de tribune laten beginnen

03-12-2024 16:15

FelixGassenlicht +9025

pfff, dat wordt dus Anton Gaaei morgen....

03-12-2024 16:03

cantharel +3528

Gaaei is zo slecht nog niet hoor , als het bij Rensch niet loopt maakt ook hij fouten.

03-12-2024 16:19

Piet Henk Kippenhof +2730

Mensen zijn echt heeeel mild voor Gaaei. Iedereen gunt het die jongen gewoon, wat begrijpelijk is.... maar hij komt echt zo duidelijk tekort. Rensch heeft echt liters stront over zich heen gekregen over de jaren heen en is letterlijk altijd de betere optie geweest

03-12-2024 16:57

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25522

Zou mooi zijn 6 punten is een must

03-12-2024 15:55

Patrick020 +22558

Tering, als hij zondag echt alweer terug is zou heel mooi zijn. Veel sneller dan ik dacht. Pas op he, niet te snel willen.

Balen van Rensch tegen Real was hij de beste van t veld.

03-12-2024 15:48

Petterson +25309

Nee man dat was Raf .. passjes niet gezien!?

03-12-2024 22:53

Libero +19294

Echt goed nieuws van Godts! Je wordt als Ajacied nogal sceptisch over de geschatte duur van de blessures. (klopt af)

03-12-2024 15:39

HertogH +15939

Met Godts of zonder Godts scheelt nogal een slok op een borrel! Topnieuws dat hij (wellicht) zondag al weer van de partij is!

03-12-2024 15:27

Petterson +25309

Handenbindertje waardoor anderen meer vrijheid krijgen.

03-12-2024 22:54

Ajaxcbs123 +1266

Morgen met je sterkte 11 beginnen;
Gaaei - Sutalo - Baas - Hato
Henderson
Klaassen - Fitz Jim
Traore - Weghorst - Taylor

03-12-2024 15:16

Betuwe85 +21302

gaaei vindt ik aanvallend wel goed maar als back tegen ploegen in het rechterijtje vrees ervoor

03-12-2024 15:34

Rockanje23 +37236

Gelukkig dan maar dat we morgen tegen een club uit het linkerrijtje spelen

03-12-2024 15:41

OpaHooligan +4319

Ja, Betuwe85 vergist zich, bedoelt natuurlijk ...

Maar ik dacht dus hetzelfde, je hebt Traore, soms geniaal soms lachoniek, je hebt Klaassen, wil soms tweede spits spelen, je hebt Gaaie, die in een andere voetballeven rechtsbuiten was. Alledrie op dezelfde flank.

03-12-2024 15:47

MarcelvTol1971 +15562

@Betuwe85 : wie moet je dan opstellen op de rechtsback ?

03-12-2024 16:02

OpaHooligan +4319

Baas en Hato als vleugelverdediger, en Sutalo en Rugani in het centrum? Of Kaplan, maar die viel tegen N.E.C. ook tegen. Maar Baas en Hato zijn wel linkervleugelverdediger, ik weet niet of ze ook op rechts kunnen.

03-12-2024 17:12

Betuwe85 +21302

Das het lastige je hebt niet zoveel tenzij je Kaplan opstelt een baas en Hato op de back zet maar je centrum is ook belangrijk

03-12-2024 18:32

Petterson +25309

Centrum Baas en Sutalo nooit meer uit elkaar halen dit seizoen. Dat is je stabiele fundament verdedigend (vooral Sutalo) en voetballend (vooral Baas) waar je hele huis op is gebouwd.

03-12-2024 22:57

Picasso +6835

Sterkste 11 zonder Taylor is automatisch niet je sterkste 11. Taylor is een van de uitblinkers dit seizoen. Zie liever Klaassen of Fitz-Jim (die de laatste wedstrijden zwak speelde) banken

03-12-2024 15:37

AjaxSoCal +2049

Taylor staat linksvoor in zijn opstelling.

03-12-2024 15:49

Laudrup10 +17211

Fitz Jim viel ongelukkig in maar was tegen Zwolle in 30 minuten onze beste speler. Klaassen speelt al weken zwak.

03-12-2024 15:51

Picasso +6835

Whoops, helemaal overheen gelezen dan

03-12-2024 15:53

Petterson +25309

Inbreng van Fritzie zorgde zondag wel weer voor meer controle.

03-12-2024 22:57

Petterson +25309

Dit of Taylor op middenveld ipv Klaassen en Akpom links voorin weer laten rommelen zoals tegen Feyenoord en PSV.

03-12-2024 22:55

Juichtoon +32974

Utrecht 14 wedstrijden. Zelfs Berghuis heeft al 13 x gespeeld en die is toch veel afwezig geweest.

03-12-2024 15:15

Amp +38307

das wel snel bij godts en brobbey. Dacht dat hamstring en hersenschudding wel wat langer duurde dan dit, maar zou vooral fijn zijn als godts snel terugkeert, met beleid uiteraard. Moet er niet aan denken dat ie te snel terugkeert met alle gevolgen van dien.

03-12-2024 15:13

WijZijnAjaxAmsterdam +11652

Heerlijk Godts weer zo snel erbij

03-12-2024 15:06

willem1958 +8930

Prima nieuws dat Brobbey weer terug is en dat Godts en hopelijk Rensch zondag weer minuten kunnen maken, we hebben Godts echt gemist.
Ik hoop voor morgen een opstelling met oa FJ, Traore en Akpom en laat Berghuis maar eerst zorgen dat ie weer helemaal fit wordt, geef 'm eerst nog maar een invalbeurtje of zo, momenteel wordt het met hem in het team minder ipv beter.
Verder hoop ik dat de scheids bij de les is want Jans z'n ploegen spelen tegen Ajax altijd op het randje met veel overtredinkjes zodat Ajax niet aan voetbal toe komt, 1 of 2 vroege gele kaarten kan dan helpen en Ajax moet gewoon met dezelfde instelling als tegen Feijenoord en PSV het veld in.

03-12-2024 15:03

Juichtoon +32974

Maar die geven ze niet precies om de reden die je aanhaalt....ze weten het.

03-12-2024 15:09

mickey2602 +4804

Die Turkse scheids hebben we morgen,Gozubuyuk.

03-12-2024 16:08

DaleyMOKUM +291

Kan me herinneren dat we in de voorgaande seizoenen juist veel spierblessures hadden. Die Farioli is echt zo gek nog niet.

03-12-2024 14:54

KarimB +11988

T gaan wel ten koste van patronen op t veld. Moet echt een mix in gevonden worden vind ik

03-12-2024 15:11

AJAX020ADAM +7014

Ik zou hem voorzichtig brengen 10 a 15 min max.

03-12-2024 14:49

Barric +773

Vind dat Farioli dit ondanks een veelvoud aan kritiek van o.a. de buitenwacht uitstekend managed allemaal. Want dat vergeet iedereen...dat Ajax al vanaf juli Europese voorronde wedstrijden heeft gespeeld en door stakingen ook nog 2 inhaalwedstrijden op ongelukkige momenten moe(s)t inhalen waar andere clubs rust hebben. Chapeau!! Hopelijk redt hij het tot aan de winterstop met weinig of geen puntverlies. Dan kan je na de winterstop met nieuwe energie en misschien nog een gerichte aankoop strijden om die oh zo belangrijke tweede plek en wie weet méér!!

03-12-2024 14:30

Concrete +3252

Ik ga voor wat meer.

03-12-2024 16:04

Geus +4778

Godts zondag terug zou veel eerder zijn dan waar ik op durfde te hopen!

03-12-2024 14:29

JaapStam +137939

Beetje off-topic; Meest positieve netto transfersaldo (geld verdiend min geld uitgegeven aan transfers), 2015-2024:

+€816m 🇵🇹 Benfica
+€473m 🇳🇱 Ajax
+€401m 🇦🇹 Salzburg
+€391m 🇫🇷 Lille
+€345m 🇵🇹 Sporting
+€305m 🇫🇷 Monaco
+€296m 🇵🇹 Porto
+€279m 🇵🇹 Braga
+€255m 🇭🇷 Dinamo
+€250m 🇳🇱 PSV
+€224m 🇳🇱 AZ
+€219m 🇩🇰 Nordsjaelland

Bron: CIES

03-12-2024 14:21

Altijdindestraat +40431

Dank Jaap. Dan weten we dat, nu 6 punten... na het weekend.

03-12-2024 14:23

JaapStam +137939

We gaan winnen van zowel Utrecht en AZ, komt goed gap.

03-12-2024 14:23

Altijdindestraat +40431

🤫 don't jinx it...

03-12-2024 14:26

Zwaan1975 +3640

Benieuwd hoe dit lijstje er over twee jaar uit ziet. Nu de transfer markt gaat veranderen..

Als we dan met kleinere bedragen nog steeds bovenaan staan doen we het goed!

03-12-2024 14:24

OpaHooligan +4319

Ah, Bron: CIES. Ik denk net, heeft Jaap nu niks te doen en dat allemaal zelf uitgerekend?

03-12-2024 14:25

JaapStam +137939

😂👍

03-12-2024 14:26

Geus +4778

Wat is het geheim van de Portugese clubs en wat kunnen we daar van leren…?

03-12-2024 14:28

JaapStam +137939

Scouten in Zuid-Amerika. Daarnaast vragen ze veel voor hun spelers aan de Engelse of Spaanse competities.

03-12-2024 14:29

Patrick1967 +2206

Taalbarrière is een stuk lager of afwezig i.g.v. Brazilianen. Maakt het een stuk eenvoudiger om te acclimatiseren.

03-12-2024 14:42

KarimB +11988

Spelers uit Brazilië hoeven geen andere taal te leren. Dus geaarden daar veel beter en sneller. Levert weer geld op ofc. Plus goede jeugd

Edit: Patrick was min al voor

03-12-2024 15:12

AFCAjaxMidNineties +12849

Dat dat geld allemaal "verdampt" is. En dan al die sponsor en CL inkomsten. Ik kan het niet geloven wat men allemaal beweerd.

03-12-2024 14:58

Juichtoon +32974

En dat gaat dus allemaal veranderen. Spelers zijn straks echt niks meer waard. Clubs betalen salaris and thats it..

03-12-2024 15:11

Lazell +17018

Ajax is toe aan de winterstop

03-12-2024 14:21

GNBL +90744 moderator

Pasveer
Gaaei-Sutalo-Baas-Hato
Klaassen-Henderson-Taylor
Traore-Weghorst-Akpom

Dit zal hem moeten worden.

03-12-2024 14:15

OpaHooligan +4319

Mmm. Beetje nerveus voor de kant Gaaei, Klaassen, Traore. Verdedigend een beetje minder misschien. Gaaei wil als wingback erover en een voorzet geven. De Deef wil in de spits lopen en een goal maken, Traore heeft fantastische acties soms, maar verliest soms ook gevaarlijk de bal.

Desondanks, zal dit wel de meest logische opstelling zijn. Misschien FitzJim nog?

03-12-2024 14:24

GNBL +90744 moderator

Gaaei en Klaassen zijn wel spelers die veel intensiteit in de wedstrijd leggen, en dat is nodig tegen Utrecht, die altijd tot op het bot gemotiveerd zijn tegen Ajax. Daarom kies ik ook niet voor Fitz-Jim, die ik met name de laatste paar wedstrijden erg zwak vind spelen en vaak het kaas van zijn brood laat eten in de duels.

03-12-2024 14:27

Picasso +6835

Gaaei viel prima in zondag. Ik hoop dat hij dit doortrekt tegen Utrecht. Fijn dat Godts snel weer terugkeert

03-12-2024 14:13

Ajax1812 +9190

Heb je met je ogen dicht gekeken???

03-12-2024 14:20

Altijdindestraat +40431

Prima? Hij moet echt niet meer zo vaak die bal verspelen als iedereen uit de verdediging gepositioneerd staat.

03-12-2024 14:21

Rock69 +8411

Gaaei gaat Ajax nog veel plezier aan beleven. Net als Mannsverk en Avila. Want de laatste komt er ook aan. Zie ik zomaar exploderen onder Farioli. Want voetballen kan hij wel. Misschien een linkshalf en soms linksvoor.

03-12-2024 15:11

Invincibles +5287

Als we van Utrecht winnen slaan we een mooi gat voor de 2e plek. Wordt wss wel een zware pot, zoals dat elk jaar is tegen Utrecht.

03-12-2024 14:12

Lazell +17018

Zeker in deze vorm. Met NEC, Sociedad, PEC en Twente speel je al 4 wedstrijden op rij waarin het niet gek is als je punten verspeelt. En dan krijg je Utrecht, AZ en Lazio in 8 dagen.

03-12-2024 14:16

Ajacied33 +37056

Valt eigenlijk mee hoor, thuis tegen Utrecht winnen we altijd vrij makkelijk. Natuurlijk wat uitzonderingen daargelaten

03-12-2024 14:17

LukaLitmanen +82612

Fijn dat onze enige linksbuiten weer bijna fit is.

Weghorst is beter ( lees: meer rendement) dan Brobbey

03-12-2024 14:11

DeMeervanweleer +7590

Mentale scherpte is zo belangrijk, helemaal als je niet overloopt van kwaliteit. Als Ajax met dezelfde instelling tegen NEC en PEC als tegen Feyenoord, Maccabi en PSV het veld instapt is er niks aan de hand. Morgen hangt er dus weer veel af van de scherpte. Gaaie is echt wel een verzwakking, verder denk ik dat Berghuis op rechts begint en Akpom op links.

03-12-2024 14:10

ajaciedje90 +61076

Manssverk ook echt triest verhaal. Die staat al 2 jaar stil door langdurige blessures.

03-12-2024 14:03

Tommyshelby +130537

Gaaei tegen Cathline in een hoge lijn… auw. Gelukkig wel gewoon weer Baas, Henderson en Bertje morgen. Hopelijk ook Taylor en Fitz.

03-12-2024 14:01

Nr.10 +111831

Jongens ik begin dat gezeik over de tweede plek een beetje zat te worden. We gaan richting winterstop en doen gewoon nog mee om het kampioenschap. Niet van dat voorzichtige, dat is nergens voor nodig.

03-12-2024 14:00

Invincibles +5287

Dromen mag. 🙂 Anderen zijn een stuk realistischer.

03-12-2024 14:11

Nr.10 +111831

De realiteit is gewoon dat we maar 4 verliespunten achter staan en PSV nog tegen Twente en Feyenoord moet.

03-12-2024 14:26

noppenkoning +41668

Klopt, past eigenlijk niet bij Ajax. Maar als je ziet hoe makkelijk PSV speelt tegen iedereen gaan ze niet veel punten verspelen helaas, en ze hebben ook een veel sterkere bank dan wij, ga je merken einde van het seizoen.

03-12-2024 14:15

Nr.10 +111831

Je weet niet hoeveel ze nog gaan verspelen, en of ze zo consistent blijven.

03-12-2024 14:26

Lazell +17018

We hebben een ontiegelijk fragiele selectie in kwantiteit, kwaliteit, blessuregevoeligheid en vorm. PSV is veel verder in hun continuïteit. Op een goede dag kunnen we zeker van ze winnen, maar zij zullen meer goede dagen hebben dan wij.

03-12-2024 14:18

Altijdindestraat +40431

Alle teams van Bosz beginnen geweldig en daarna vallen ze terug, dat was zo in Duitsland, Frankrijk en weer Duitsland. Enige keer dat het niet het geval was is het eerste jaar bij psv, misschien bewaard hij dat voor na de winterstop.

03-12-2024 14:25

KarimB +11988

We doen helenaal niet mee man. Kom op. Ook ik ben Ajacied geworden omdat we altijd voor plek 1 gaan. Betekend niet dat je niet realistisch moet zijn. PSV speelt zo fluitend iedereen kapot. Die gaan heel weinig laten liggen. Miss Feyenoord uit ofzo. Ze winnen alles zo makkelijk. Terwijl wij hakken over de sloot potjes hebben.

Voor t verdere verloopt van Ajax op langere termijn is de 2de plek gewoon essentieel. Met gegarandeerd CL. Dus snap die focus volkomen. Als je na 28 wedstrijden nog steeds op 4 staat kan je voorzichting gaan kijken naar een titel. Maar voor nu. 2de plek is cruciaal voor t in leven houden van Ajax.

03-12-2024 15:32

Nr.10 +111831

We worden het niet eens. Als je eerste wordt dan haal je ook CL, dus je wint er niks bij om voor de 2e plek te spelen.
En met vier verliespunten meer en een makkelijker programma doe je gewoon mee hoor.
Ik geloof ook voor geen moment dat de staf en spelers bij Ajax niet naar PSV kijken en met de 2e plaats in hun hoofd bezig zijn, en zou dat ook verkeerd vinden. Het zijn een aantal supporters hier die denken dat er iets gebeurt als je voor de eerste plaats wil gaan en 2e wordt.

03-12-2024 17:54

KarimB +11988

O nee je moet je zeker er niet bij neerleggen hoor. Daar ben ik het met je eens. Tis meer dat 2de worden voor 1x oke is omdat t een ongelofelijke must is dat we CL halen.

03-12-2024 20:19

maarten0909 +6470

Hebben we ook een nieuwe technische staf? Afgelopen jaren waren de spelers maanden geblesseerd. Al zijn ze nu veel fitter natuurlijk, dat scheelt een hele hoop!

03-12-2024 13:58

Turbo +42330

Gaaei gaat een behoorlijke verzwakking zijn. Verder hoop ik dat Taylor en FJ gewoon weer samen op het middenveld staan. Berghuis dan desnoods hangend op links.

Zware week. Benieuwd hoe we er doorheen komen. De hopelijke terugkeer van Mika is wel een impuls.

03-12-2024 13:56

remco_revenberg +26

Ja zet je top scoorden Klaassen op en bank voor fj

03-12-2024 14:12

OwenStevenDalberg +27727

Een middenvelder moet wel iets meer kunnen dan een doelpunt maken.

03-12-2024 14:15

Turbo +42330

Absoluut. FJ heeft een veel positievere impact op ons spel dan Deef. Klaassen heeft ook gewoon 2 hele dikke onvoldoendes achter de rug tegen PEC en NEC. We zijn geen liefdadigheidinstelling.

03-12-2024 14:18

AINIESTA +45872

FJ scoort net zoveel als Klaassen.

03-12-2024 16:31

cantharel +3528

Blijf toch zeggen dat hij niet een enorme verzwakking is t o v Rensch die ook zijn slaap momenten heeft.

03-12-2024 16:26

OpNaarNummer4 +2020

Heel fijn! Morgen tegen Utrecht moeten we als supporters de jongens naar de overwinning schreeuwen. Als we dan ook nog van AZ kunnen winnnen uit met Godts die zijn return maakt, dan staan we er heel goed op voor de rest van het seizoen. Goeie linksbuiten erbij halen in de winterstop en de tweede plek moet dan goed haalbaar zijn!

03-12-2024 13:55

Maarten111 +1310

Godtsijdank

03-12-2024 13:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.