Brobbey keert officieel terug bij Ajax

door Bart Veenstra 324

Bron Ajax.nl

Brobbey keert officieel terug bij Ajax

door Bart Veenstra 324

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Brian Brobbey is officieel terug bij Ajax. De Amsterdamse club meldt via de officiële kanalen dat het een akkoord heeft bereikt met RB Leipzig over de directe overgang van de spits. Brobbey tekent bij Ajax een contract tot medio 2027. Ajax betaalt een transfersom van 16,35 miljoen euro. Dat bedrag kan middels variabelen nog oplopen tot 19,35 miljoen euro.

Foto: Copyright AFC AJAX

De komst van Brobbey zat er al weken, zo niet maanden, aan te komen. De spits maakte er in de afgelopen periode nooit een geheim van graag te willen terugkeren bij Ajax. Na een periode van onderhandelingen hebben Ajax en RB Leipzig nu een akkoord bereikt.

Brobbey is zodoende toe aan zijn derde periode bij Ajax. In zijn eerste periode bij de Amsterdamse club doorliep hij de complete jeugdopleiding en debuteerde hij in het eerste elftal van de club. Nadat zijn contract afliep vertrok hij transfervrij naar het Duitse RB Leipzig.

Ongelukkig bij RB Leipzig

Bij die club bleek Brobbey al snel ongelukkig. De trainer die hem had gehaald, Julian Nagelsmann, vertrok nog voor de officiële komst van Brobbey naar Bayern München. Onder dienst opvolger Jesse Marsch speelde Brobbey weinig en mede om die reden keerde hij in de afgelopen winterse transferperiode op huurbasis terug bij Ajax.

Tijdens die huurperiode in Amsterdam bewees Brobbey meerdere malen zijn waarde. Hij maakte enorm belangrijke doelpunten tegen FC Utrecht, PSV en NEC. Zodoende had Brobbey een belangrijk aandeel in de 36e landstitel van Ajax. Na het binnenhalen van het landskampioenschap gaf Brobbey al snel aan te hopen op een definitieve terugkeer bij Ajax. Die is er nu, op vrijdag 22 juli, officieel gekomen.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxhartt +10710

HK: Hallo Brian,
Vind je het achteraf niet een domme beslissing om Ajax te verlaten?
BB: Nou ja, ehm, wat zal ik zeggen…..
HK: Maar je wilde toch heel graag terugkomem?
BB: Eh, ja, dat ergens wel……
HK: Dan kun je toch toegeven dat je vertrek een heel domme, super foute en zeer zeer zeer ondoordachte beslissing is geweest?
BB: Eh, nou ja, ben blij dat ik terugben….
…….enzovoorts, enzoverder…..

22-07-2022 14:05

MPAjax +8398

RB bood meer salaris en mino wilde ook wat extra ben je erbij vergeten te vertellen

22-07-2022 21:39

Ajaxhartt +10710

Geweldig dat Brian terug is, maar ik zie wel op tegen de komende after-match interviews met Hans Kraay.

22-07-2022 14:00

AvBfafi +1103

Welkom Brobbey!

Mocht men nog een pinchsitter zoeken hoop ik op deze: Lorenzo Lucca. https://youtu.be/n2vQ3MwALtQ. Jonge gast uit de Serie B, ruim twee meter!

22-07-2022 13:10

Ajacied1995 +10789

Serie b.. ja bij asv de dijk loopt miss ook wel een spits rond

22-07-2022 13:33

Oxxer +163880 moderator

Net gekeken zitten weer een paar Afrikanen deze jongen naar Man Utd te lobbyen.
Erik ten hag pls get him for us.😀

Dit is wel scouten zoals ik het graag zie, in lagere divisies jonge gasten oppikken met veel potentie. Fysiek is deze jongen een echte stormram met een goed schot.

22-07-2022 15:25

MPAjax +8398

Beetje luke de jong type niet toevallig lucca

22-07-2022 21:43

appiehappie +3033

Allereerst welkom terug Brian.
Als je er over nadenkt dan is dit gewoon bizar.
Brian heeft zich gek laten maken door die minkunkel-pizzabakker. Hij moest en zal zijn portemonnee ook spekken. Haller kwam en Brian was daar niet zo blij mee. Echter een TOPclub moet minimaal 2 spitsen in de selectie hebben. Brian koos voor een zak met euro's in Leipzig.
Hij kwam er achter dat die bank daar niet zo leuk was. Kwam terug op huurbasis en nu wordt er ruim 16 miljoen betaald voor hem terwijl hij gratis de poort uit is gelopen. Brian succes bij Ajax en gaat het waar maken, we hebben wat tegoed van jou.

22-07-2022 12:47

frenkiedejong53 +9792

Je moet ook een beetje geluk hebben. Nagelsmann wilde hem hebben, die was snel vertrokken naar Bayern. Marsh zag het vanaf het begin helemaal niet in hem zitten.

22-07-2022 15:52

vanreenen +10236

Misschien is zijn salaris er wel op aangepast. Wie zal het zeggen.

22-07-2022 19:34

AFCACruijff14 +161176

https://www.youtube.com/watch?v=cWCsNeuzKBM&ab_channel=VoetbalInternational

Leuke analyse van Conceicao. Schijnbaar naast een enorm talent ook iemand die al veel doet aan meeverdedigen en tactisch denken. Klinkt goed. Komend seizoen regelmatig invallen en over een jaar Antony opvolgen zou echt een toproute zijn.

22-07-2022 12:34

Cesc88 +6189

Off; Het valt me wel op dat Iliax Moriba echt alles liked/deelt wat rondom Ajax speelt. Eerst al die kerel die van Barca overkwam, nu deelt die ook weer op zijn eigen verhaal dat Brobbey geposeerd staat in een Ajax shirt met allemaal hartjes. Het hoeft niks te betekenen maar ergens heb ik nog de stiekeme hoop dat Alvarez verkocht word aan Leipzig en dat Moriba de omgekeerde weg bewandeld.

22-07-2022 12:09

Sambavleugels +18723

Denk dat de meesten die enigszins van voetbal houden het je helpen hopen

22-07-2022 12:10

trodat4030 +96486

Moriba en Brobbey zijn toch gewoon ex-ploeggenoten van elkaar bij Leipzig? Dan is het niet ongebruikelijk om je oud-teamgenoot succes te wensen bij zijn nieuwe uitdaging. En op welke kerel 'die van Barca overkwam' doel je precies? Ik zie het verband met Ajax niet helemaal..

22-07-2022 12:15

WantAmsterdam +116101

Die nieuwe Ajax host, Amsterdammer van Israëlisch komaf, omdat onze oude host dave naar PSG is verkast.

22-07-2022 14:37

trodat4030 +96486

Ah ja, die kwam van Barca idd.. Ik zat me al suf te piekeren welke speler daar is opgepikt XD

22-07-2022 15:25

ÁlvaroRecoba +13695

Als Álvarez dertig miljoen oplevert en Moriba tien kost, kunnen we van die overgebleven twintig een behoorlijk tot erg goede keeper of rechtsback kopen; tel uit je winst!

22-07-2022 12:17

AFCAMSTERDAM +2900

Als er een middenvelder weggaat, zou hij een optie kunnen zijn. Met berghuis, Klaassen, kudus, taylor, Alvarez, blind hebben we echter genoeg middenvelders. Tijd voor een top rechtsback!

22-07-2022 12:19

KingJames23 +11433

Moriba en Brobbey waren team genoten bij Leipzig dus is niet vreemd dat hij post van Brobbey liked.

22-07-2022 17:01

UwSchipper +5592

Welkom Eikel !!

22-07-2022 12:05

trodat4030 +96486

Met alle emoties meegenomen een te dure speler natuurlijk, maar.. Als je die emoties kunt loslaten is 16,35 milj een fors, maar voor een bij een topclub weggekaapte jonge spits waarvan je ook nog een heel goed weet wat je in huis haalt en hoe hij van waarde kan zijn, niet ingepast hoeft te worden en het spelletje dat we proberen te spelen op het lijf is geschreven, en met zijn contractduur in het achterhoofd, is dit misschien wel een marktconform bedrag.

Wat ik wel razendknap vind is hoe Hamstra en Huntelaar het voor elkaar krijgen dat het bureau van wijlen Mino nu steeds vaker lijkt af te zien van haar onbehoorlijk grote gages. De door Mino bewerkstelligde voorwaarden voor zichzelf/zijn bedrijf worden nu voor de tweede keer eruit onderhandeld (eerder al bij Wijndal naar het schijnt), dat is knap, daar mogen de heren oprecht trots op zijn wat mij betreft. Hamstra en Huntelaar overtreffen mijn verwachtingen wel.

Overigens heel blij dat Brobbey terug is, goede spits, garantie voor goals en past zoals gezegd imo perfect bij ons. En ook gewoon een hele leuke gozer in de omgang, ondanks zijn dure uitstapje naar Leipzig.

22-07-2022 12:03

ÁlvaroRecoba +13695

Realistisch. En het is nu zover, dus: welkom terug, Brobbey. Laat het maar zien!

22-07-2022 12:19

gi0vanni +7160

Hamstra en Huntelaar doen het goed. ook dat Ajax nu minder betaald, maar dat is natuurlijk voor het grootste deel te danken aan de nieuwe zaakwaarnemer. Het enigste minpuntje is dat alle transfers wat langzaam gaan. Maar zoals gezegd, ze zijn goed bezig.

22-07-2022 16:37

Babangida83 +23875

Die aanval van ons met Bergwijn, Brobbey & Antony is snel, heeft een individuele actie en kan makkelijk een goal maken. Dat wordt lachen dit jaar.

Ben wel met 036 eens dat we nog een rechtsbenige verdediger nodig hebben. Schuurs zal weggaan. Ik zou wel in Rensch blijven investeren. Die jongen was echt heel erg goed, kan het niet verleerd hebben, begint zijn vorm weer terug te kijken en heeft ons niks gekost, waardoor hij een hele goede investering is. Daarachter hebben we eventueel nog Regeer. Maar handiger om een extra talent te hebben / of ervaren kracht, die zowel RCV als RB kan voor erachter. Ook met het oog op dat Timber volgend jaar waarschijnlijk weggaat en Aertssen nog niet klaar staat dit jaar om er achter te zitten.

22-07-2022 11:58

Mokum31 +6128

Beest en nou verder knallen

22-07-2022 11:55

ÁlvaroRecoba +13695

De duels Bassey-Brobbey op de training worden spectaculair.

22-07-2022 12:20

KingJames23 +11433

Dat is net als naar een gevecht in Dragon Ball Z kijken. Die 2 hebben gewoon een hoog power level. Die gaan straks Super Saiyan worden en dan gaan ze helemaal los. 💪🏽

22-07-2022 17:05

vanreenen +10236

Of een voorhoede van Brobbey, en erachter:
Bergwijn, Tadic, Anthony
is ook helemaal niet verkeerd.

22-07-2022 19:40

Schip +23402

Als hij fit blijft een prima en lastig te bespelen spits. Snelheid zat voorin, wat een contrast met de voorhoede van Tadic - Haller - Berghuis die we lang hadden. Wel minder productie, maar Brobbey weet de belangrijke er wel in te leggen. Als hij fit blijft, gaat hij dit jaar een grote stap zetten in zijn ontwikkeling.

22-07-2022 11:53

PJS +4991

Welkom terug Brobbey. Meer dan welkom. Jongen is destijds gek gemaakt door zaakwaarnemer/zakkenvuller Mino R.

22-07-2022 11:52

7172AFCA7395 +10290

We zetten er een punt achter.
Gedane zaken nemen geen keer.
Hij heeft enig krediet met zn belangrijke goals
vorig seizoen, maar zo n bedrag natuurlijk niet te
rechtvaardigen. Daarvoor moet je eerst lang fit zijn en
langere tijd presteren. Punt.

22-07-2022 11:52

korem +878

Blijft soms dubbel maar toch denk ik dat deze jongen de stap niet geeft genomen om Ajax te naaien maar dacht daar meer perspectief te hebben en heeft van de fout geleerd. Ajax zal vast de opties bekeken hebben en zien hem toch als een zekerheid denk ik voor die prijs !

22-07-2022 11:46

diamanti +3194

Nu Eddy nog even verkopen en dan heb ik er wel weer vertrouwen in,

22-07-2022 11:46

meerschehelden +2302

Wanneer kan Timber weer spelen? Gaat hij de Cruijff schaal halen? Weet iemand dit?

22-07-2022 11:40

Jojo.14 +3658

Kijk even 2 berichten hieronder en je weet het antwoord

22-07-2022 11:41

4-3-3 +3512

Het is veel geld, gezien de situatie. Maar voor een speler als Brobbey valt het alleszins mee.
Als Ajax afscheid zou nemen van Stekelenburg, Klaiber, Magallan en Schuurs en de selectie op deze posities ook van een kwaliteitsimpuls zou voorzien: Een ervaren keeper en een talentvolle CV, die klaargestoomd kan worden voordat Timber vertrekt en ook rechtsback kan. Dan heeft Ajax echt een hele solide fundering voor, wederom, een succesvolle periode, denk ik.

22-07-2022 11:38

Ajaxfan16 +27413

Partijvorm nu met:

Pasveer; Rensch, Timber, Blind, Wijndal; Álvarez, Klaassen, Berghuis; Antony, Tadic, Bergwijn. #ajax https://t.co/tfTYNgDPY7 Nou morgen weer naar Alvarez en Klaassen kijken.

22-07-2022 11:32

Jojo.14 +3658

Pff.. Ookal is Taylor (licht) geblesseerd, Kudus in deze vorm ten aller tijde boven Klaassen verkiezen.

22-07-2022 11:34

rickyboy1444 +598

Hij schijnt meerdere koppels te proberen, Alvarez is met Taylor gewisseld dus hij probeert ook Klaassen Taylor uit. Wie weet komt kudus ook in dit verhaal voor.

22-07-2022 12:06

4-3-3 +3512

Met Tadic in de spits is Klaassen op 10 echt een wapen. Tadic kan zich dan wat laten zakken en trekt een CV mee, terwijl Klaassen eroverheen gaat en het gat induikt om gevaarlijk te worden met zijn scorende vermogen.
Kudus zou ik zelf liever wat lager op het veld willen zien, waar hij onder druk, á la F. de Jong, lekker kort kan wegdraaien om een overtal situatie te creëren. Dat maakt het zo veel makkelijker om aan te vallen.

22-07-2022 12:18

Andronixos.c +8142

Bassie ipv Blind

22-07-2022 11:34

Jojo.14 +3658

Denk dat we die dinsdag gaan zien met dan Blind voor Alvarez op het middenveld

22-07-2022 11:39

Intec2.0 +12407

Fiasco daar draait het op uit Blind op 6

22-07-2022 11:47

4-3-3 +3512

Ik wil het wel zien. Blind speelde bij Ajax op 6, toen ManU een dikke zak duiten voor hem op tafel legde. Ik denk dat daar zijn zwakkere punten minder zwaar wegen en zijn sterke punten juist benadrukt worden. Maar eerlijk is eerlijk; hij is behoorlijk wat ouder geworden in de tussentijd en of hij daar nu nog de intensiteit kan brengen die nodig is, valt inderdaad te bezien.

22-07-2022 12:03

trodat4030 +96486

De intensiteit is het probleem niet echt bij Blind. Ook na zijn hartontsteking is hij prima in staat om vele kilometers te maken, het gaat echter op een te laag tempo (heeft overigens niets met zijn leeftijd te maken, dit heeft hij vanaf zijn debuut gehad), zéker voor een verdediger die tot aan de 16 vd tegenstander moet zien te geraken. Op 6 zijn de afstanden echter véél kleiner, hij hoeft niet echt ver over de middenlijn meer te komen en hoeft ook niet meer terug tot zijn eigen achterlijn. Daarnaast heb je met hem in de as van je as veel meer kans om in balbezit te blijven, waardoor de tegenstander domweg niet kán aanvallen. Daarnaast staan er ook nog eens 2 rappe verdedigers achter hem om problemen op te lossen als die toch een keer ontstaan. Ik weet zeker dat je met Blind op 6 héél veel beter wordt als ploeg.

Overigens won Blind 1 gouden schoen in de ED, dat was dát seizoen, het seizoen dat hij op 6 speelde..

22-07-2022 12:11

Masz +3731

32 jaar oud?
Sommige spelers zijn top rond die leeftijd.

22-07-2022 12:25

4-3-3 +3512

@trodat:
Eens.
Misschien had ik waar ik 'intensiteit' zei 'handelingssnelheid' moeten zeggen.
Stop de klok!

22-07-2022 12:25

4-3-3 +3512

@Masz:
Dat is niet iedere speler gegeven, helaas.
Daarom wil ik het wel eens zien.

22-07-2022 12:29

trodat4030 +96486

Ook zijn handelingssnelheid (hoe snel een speler omgaat met de bal aan de voet, Blind laat zeer geregeld zien dat die van hoog niveau is) is in mijn ogen niet zijn probleem, zijn probleem is zijn explosiviteit en sprintsnelheid. Die zijn ook aan elkaar gerelateerd, als je niet snel wegkomt, is het ook vaak moeilijk om alsnog een hoge topsnelheid te halen, wat De Ligt bijv wel heeft met die lange stelten.

Maar ik ga er vanuit dat je dat ook bedoelt ;-)

22-07-2022 12:36

4-3-3 +3512

Haha.
Dat zijn, naast zijn mindere duelkracht, inderdaad zijn zwakke punten, in mijn ogen. Maar toch denk ik dat zijn handelingssnelheid niet echt top is als hij onder druk wordt gezet. Maar dat kan ik natuurlijk verkeerd zien en daar kunnen we misschien over twisten. Met Timber en Bassey in de buurt zou dat allemaal echter niet al te veel problemen moeten opleveren. Elke ploeg heeft nou eenmaal zijn zwakkere punten. Het is maar hoe je daar mee omgaat als team.

22-07-2022 13:03

AjaxIsBeast +5975

De odd van 4.50 voor winst Eintracht ziet er opeens heel verleidelijk uit.

22-07-2022 12:30

NoPants +7488

Ik hoop zo dat schreuder ‘terug grijpt’ naar het systeem in 18/19.
Bergwijn-tadic-antony
Berghuis
Kudus-taylor
Wijndal-bassey-timber-rensch

Grote verschil dat op rechts een spele met diepgang staat en op 10 een spelmaker, ipv andersom. Maar verder kan deze opstelling hetzelfde spel op de mat leggen als het team van toen. Denk zelfs dat qua selectie dit team er niet veel voor onder doet.

Kudus in de frenkie rol, taylor ernaast voor balans zoals schone. Bergwijn voor neres, antony voor donnie (qua speler, niet positie), berghuis voor ziyech (qua speler, niet positie), bassey voor de ligt, timber voor blind, wijndal voor nico etc. Ik denk dat dat ze dat goed zouden kunnen invullen.

22-07-2022 12:55

Sterretje73 +5230

Jezus wat ben ik blij dat deze soap nu ff voorbij is zeg....dit was een keutel van epische proporties.

22-07-2022 11:30

thelordjoshua +10641

Off Topic: Celtic heeft 5m geboden op Klaiber.

22-07-2022 11:27

behangdelul +32551

Yeah right

22-07-2022 11:27

Talentje020 +19883

Haha 1 april is al geweest

22-07-2022 11:29

Suarez16_ +9176

Hahahaha geef nou geen valse hoop.

22-07-2022 11:36

ck69 +13069

Dat geld krijgt Celtic dan, neem ik aan?

22-07-2022 11:46

thelordjoshua +10641

Ik maak geen grapje, haha, ookal begrijp ik t wel dat jullie dat denken.

22-07-2022 12:20

Wouter.H +11156

Oei dat filmpje van Brobbey getuigt niet van heel veel smaak... "I told you so" klinkt alsof hij zijn gelijk komt halen terwijl hij juist een fout heeft gemaakt die ons veel gekost heeft.. Hij had beter kunnen zeggen "Tweede kans, Ik ga jullie trots maken"

22-07-2022 11:26

AFCACruijff14 +161176

Ook mijn idee. Alsof Brobbey er alles aan heeft gedaan, maar het is gewoon Ajax dat een fortuin voor hem heeft betaald. Had wel wat nederiger gemogen ja.

22-07-2022 11:30

Wouter.H +11156

Ik neem het filmpje Brobbey overigens niet kwalijk hoor. Dit is een missertje van Ajax Media. Mag ook wel een keer nadat ze altijd zo'n mooi materiaal leveren.

22-07-2022 11:31

AFCACruijff14 +161176

Ow ik zit er ook niet mee, maar Ajax Media brengt wel een verkeerde boodschap over ja.

22-07-2022 12:35

Jeugd +24716

Ja je kunt op iedere slak zout leggen maar dat filmpje is duidelijk niet zo bedoeld. Die jongen is bljj dat hij er weer is, heeft achteraf gezien een domme keuze gemaakt en Ajax bepaald zelf wat ze uitgeven aan wie.

22-07-2022 11:31

Wouter.H +11156

Ja ik ben blij dat hij terug is en hij is welkom, maar met zo'n filmpje kan je bepaalde mensen wel doen schuimbekken vrees ik.

22-07-2022 11:36

Jeugd +24716

Ja maar ik heb geen boodschap aan die bepaalde mensen en het Ajax media team gelukkig ook niet.
Ik heb het niet zo op rancuneuze en zure types

22-07-2022 11:39

trodat4030 +96486

Mensen die hiervan gaan schuimbekken hebben gewoon heel veel problemen in het leven. Vooral op het gebied van hun IQ vermoed ik..

22-07-2022 12:27

Babangida83 +23875

I told you so kan ook betekenen dat hij woord houdt en terugkomt. Je kunt het ook van de positieve kant bekijken, mr glass half empty...

22-07-2022 12:01

Wouter.H +11156

😐 Je hoeft me niet mr glass half empty te noemen hoor. Ik ben positief doch realistisch ingesteld. Als je weet dat een boel mensen het niet eens zijn met zijn terugkeer ivm dat hoge bedrag is de boodschap van het filmpje gewoon een beetje wrang. Ik zou geen andere spits willen, en ben heel blij dat hij terug is, maar feiten he.

22-07-2022 12:05

Flipper33 +6826

Leuk dat die terug is maar voelt niet echt als een nieuwe aanwinst.

22-07-2022 11:25

Tom Buter +253

Als je structureel bij de Subtop van europa wil blijven aanhaken zul je dit soort bedragen moeten betalen voor sommige spelers. Maar zover komt er nog steeds meer binnen als dat eruit gaat.

Daar tegenover staat weer een potentieel portugees top talent voor een habbekrats tegenover. En wie weet met Ihattaren nog een potentiële topper voor een habbekrats.

22-07-2022 11:14

Keizer +30028

Voorhoede lijkt me op orde nu. Of we moeten een ouderwets 3-2-5 systeem willen gaan spelen. Is wel verrassend 😇😁

22-07-2022 11:14

trodat4030 +96486

Het 5-5 systeem van voor- en een decenia na de oorlog! De MW formatie met een ouderwetse links- en rechtsbinnen én een links- en rechtsbuiten! 'Zonder' middenveld en 2 vooruitgeschoven verdedigers tussen de linksback en CV en de rechtsback en CV. Dikke oldschool!

Linksbuiten-spits-rechtsbuiten
--linksbinnen---rechtsbinnen
----libero---------libero
linksback-laatste man-rechtsback
----------ballenvanger

22-07-2022 12:32

ST +23068

Lekker dan, heb ik eindelijk eens wat goed voorspelt qua data voor bekendmaking van Wijndal, Bassey en Conceiçao. Zit ik er een werkdag naast voor Brobbey. Nu maar hopen dat er geen rechtsback en keeper meer komt, anders neemt helemaal niemand mij meer serieus. Onee, dat deed toch al niemand meer 😂

22-07-2022 11:13

Rodsje +14702

Hahhaha bij Bassey en Conceicçao zat je goed. Dus daar krijg je van mij de credits wel voor.

22-07-2022 11:17

ST +23068

Thanks Rodsje :)

22-07-2022 15:07

Icu +1360

Goed voorspelt? Je geeft gewoon door wat je hoort van die juridische man toch?

Iedereen is blij met iemand met bronnen op AS, alleen heb ik het idee dat je het zelf ook erg interessant vindt. Je snapt toch ook wel dat mensen lacherig doen als het zoals je zelf al zegt, nu eindelijk een keer goed is? Want hoe waardevol is het dan wat je zegt als het de ene keer wel goed is en de andere keer niet. Dan kan je altijd wel wat roepen.

Toch hoop ik echt dat je het mishebt en er wel een back komt. Die is behoorlijk nodig namelijk

22-07-2022 11:18

ST +23068

Dat hoop ik ook! Zie graag een back en een top keeper komen. Ik vind het zelf wel grappig dat mensen zich zo druk maken, maar neem mezelf ook niet al te serieus hoor.

22-07-2022 15:06

In Bassey we trust +15361

Die rechtsback moet er gewoon komen, met een Rensch en Klaiber red je het niet.

22-07-2022 15:14

fascino +1289

Tip: twitterrerrrrrrrrrrr waar heel veel vd onzin hier echt voorspellend ontkracht is ;) oa door mensen die bijvoorbeeld een Brobbey of een zaakwaarnemer persoonlijk kennen. Doe er je voordeel mee.

Wat mis ik Zwartemaan, Thailand en Ajax.netwerk.to…;)

23-07-2022 21:13

DankzijCruijff +48703

- Correctie -

Lekker dan, probeer ik voor de zoveelste keer recht te lullen wat krom is, komt het weer over als een complete wanhoopspoging.

22-07-2022 11:19

ST +23068

Haha daar is hij weer hoor. Ik zit je wel in de weg hè man? Maak je toch niet zo druk joh…

22-07-2022 15:04

DankzijCruijff +48703

In de weg zitten? Druk maken?

Ik denk dat je jezelf wat onnodig groter aan het maken bent, want voor mij is het niets meer dan een beetje vermaak...

22-07-2022 15:08

AlexIbarra +19238

Waarom lees ik overal berichten van mensen die een 2e spits willen?

Er mag van mij altijd kwaliteit bij maar toen we Bergwijn haalden (was ik geen fan van) las ik overal dat hij op alle posities kan spelen. Dan hebben we voor de spits met Brobbey-Bergwijn-Tadic toch nu wel genoeg smaken?

Rechtsvoor Antony-Conceicao-Ihattaren, linksvoor Tadic-Bergwijn-Daramy.
Dan moeten Unuvar en Hansen nog minuten maken, Bandé is er nog en Berghuis of Kudus kun je in geval van nood ook een keer in de voorste linie zetten.

Ik zie liever een kwaliteitsimpuls rechts achterin, daar valt op persoonlijk en voetballend vlak nog wel iets te verbeteren. Met de ongelukkige Schuurs, net-niet Klaiber, Magallan waar je nog vanaf moet, Rensch die eigenlijk vooral (L)CV is en Regeer die het allemaal nog moet laten zien.
Als we die eerste 3 kunnen verkopen voor 20+ mln en voor iets minder een ervaren specialist op RB kunnen aantrekken, zou ik blij zijn.

Voor het eerst in jaren hebben we even geen toptalent rondlopen op RB dus volgens mij zou hij de komende 2 jaar ook geen jeugd in de weg staan.

22-07-2022 11:07

eros +4781

Schreuder zelf gaf in een interview aan dat er 2 spitsen zouden komen. Daarna is het klaar.

22-07-2022 11:19

Babangida83 +23875

@eros, hij zei niet 'moeten', hij zei 'idealiter' of iets in die trant. Maar we zijn geen Man City en betalen iemand geen 7 miljoen per jaar om op de bank te blijven zitten, dus ze moeten bij ons wel af en toe aan spelen toekomen.

22-07-2022 12:05

AlexIbarra +19238

Volgens mij zei Schreuder: "Een spits, misschien zelfs twee."
Conceicao was toen nog niet rond dus er zijn 1 spits en 1 aanvaller bijgekomen.

22-07-2022 13:21

Ozhan +1530

Tering, Bande, die was ik helemaal vergeten

22-07-2022 11:26

Jeugd +24716

Bergwijn is geen spits en Tadic ook niet. Tuurlijk kunnen zij dat eventueel invullen maar dat vind ik niet erg ambitieus maar meer een noodoplossing. De spelers zelf zullen dat ook niet als hun beste positie beschouwen. Ik vind dat een type spits nodig hebt die iets aanvult op Brobbey, een type lengte, kopsterk, pinchhitter.

22-07-2022 11:35

AlexIbarra +19238

Artem Dzyuba lijkt me wel wat voor die rol.

Maar ik zie het wel degelijk als optie om met een voetballende spits te spelen (Bergwijn / Tadic). Dan heb je Brobbey voor de pinchhitter rol of die wedstrijden waarin je denkt dat er beukend meer te halen valt in het centrum.
Het is niet dat we nou klassieke buitenspelers hebben die het liefst alleen maar hoge voorzetten op een kopsterke spits geven.

22-07-2022 13:01

Jeugd +24716

Brobbey is niet kopsterk, Tadic is niet kopsterk, Bergwijn is niet kopsterk. Dat is dus precies wat ik bedoel met plan B. Die moet wel kopsterk zijn.
Antony en Bergwijn en okk Tadic geven geen hoge voorzetten maar wel hele strakke voorzetten op het koppie.

22-07-2022 13:10

meerschehelden +2302

Unuvar en Hansen kunnen we het best een jaartje verhuren aan Twente oid. Jaartje basis in de eredivisie is wel goed voor deze jongens denk ik.

22-07-2022 11:47

Ajaxfan16 +27413

Nou nu nog een RB en spelers als Pierie, Magallan en Klaiber weg doen, dan is de selectie wel compleet. Ik ben het er wel mee eens dat er eigenlijk ook wel naar een keeper gekeken moet worden, al heb ik ook wel weer vertrouwen in Pasveer en Gorter. Maar Stekelenburg is alleen maar geblesseerd en als Pasveer of Gorter geblesseerd raakt heb je nog maar 1 echte keeper. Misschien als Stekelenburg eind augustus nog steeds geblesseerd is, dat ze dan voor een transfervrije keeper gaan.

22-07-2022 11:05

Andronixos.c +8142

Ik ga echt gehoopt dat de 1e keeper van Colombia 🇨🇴 konden halen. Hij is transfervrij, maar kiest voor Saudi-Arabië

22-07-2022 11:07

vanreenen +10236

RB mss Ethan Benjamin Laird ? Of heeft hij al getekend bij TH?

22-07-2022 11:08

eros +4781

Rechtsback en keeper gaan niet komen. Alleen nog een spits.

22-07-2022 11:19

Ajaxfan16 +27413

Dat is dus niet waar. Er is al meerdere keren gezegd dat ze de voorbereiding willen gebruiken om te kijken of Rensch voldoet, als dat niet zo is, willen ze nog op de markt kijken.

22-07-2022 11:26

Intec2.0 +12407

Ligt eraan hoe je iets interpreteert wat er precies gezegd is.

22-07-2022 11:55

AjaxIsBeast +5975

Een portugese reactie vertaald, dat verklaart de keuze van Conceiçao:

''Veel succes Francisco, hoezeer het me ook pijn doet om een ​​thuisspeler te zien vertrekken, ik denk dat het de beste is, de Portugese media, dat wil zeggen uit Lissabon, hadden een buitensporige haat voor hem, het is moeilijk voor hen om de successen van F.C.Porto te zien , stel je nu voor van de zoon van het nummer één doelwit van de club, Sérgio Conceição! Het is een schande wat er in dit land gebeurt en wie uiteindelijk de grootste verliezer is, is de club zelf.''

22-07-2022 11:02

trodat4030 +96486

Interessant, dus in feite heeft de media die jongen weggepest omdat hij zoon is van zijn vader. Beetje Blind-esk verhaal. Daley heeft het natuurlijk ook extra lastig gehad als zoon van. Ook in de media.. Verder dan ook eens kijken naar het oudere broertje van Chico, die speelt als back in Porto B, misschien heeft die ook wel gezien hoe het zijn broertje vergaan is en who knowes is hij ook wel een toptalent op back.. Zou het overwegen waard zijn..

Dit staat op transfermarkt bij papa Sergio:
Meer informatie
Sérgio Conceição is vader van Sérgio Conceição (RFC Seraing).
Sérgio Conceição is vader van Rodrigo Conceição (FC Porto B).
Sérgio Conceição is vader van Francisco Conceição (AFC Ajax).
Sérgio Conceição is vader van Moisés Conceição (Leixões SC Onder 23).

In deze doel ik dus op Rodrigo
https://www.transfermarkt.nl/rodrigo-conceicao/profil/spieler/426213

Rechtsback, wellicht een interessante optie daar we niet overlopen van absoluut overtuigend talent momenteel. Jammer dat hij al te oud is voor Jong, dus dan moet je wel overtuigd zijn dat hij echt direct iets aan 1 toevoegt.

https://www.youtube.com/watch?v=XVTmxhqdYF4

Uitgeleend geweest aan Estoril, toen was hij nog een AM, dus voetballend zit het wel snor als ik het zo bekijk:
https://www.youtube.com/watch?v=6KNPnb9Wa8k

22-07-2022 12:59

Robertini +39143

Zoals gezegd, ik vind het teveel geld, maar ik ben tegelijk wel blij dat hij terug is. Tadic als inzakkende eerste spits en Brobbey als poacher als tweede, dan heb je echt twee verschillende systemen, Ajax heeft eindelijk een plan B.

22-07-2022 11:02

Masz +3731

En nu zo snel mogelijk een Team builden.
Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax
Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax
Ajax Ajax Ajax Ajax Ajax

22-07-2022 11:00

koenos1 +7919

Oké, niet boos worden a.u.b. Maar hebben clubs nog spelers van PSV op de radar? Gakpo zou toch in de belangstelling staan?

22-07-2022 10:58

Libero +19109

Dit soort vragen kan je beter kwijt bij Voetbalnieuws/Transfers Eredivisie, lijkt me.

22-07-2022 11:01

Sambavleugels +18723

Lekker hopen dat Gakpo en Sangare blijven. Is toch veel leuker om tegen zo sterk mogelijke tegenstanders te spelen?

22-07-2022 11:07

Ajax27 +19113

Ok, ik giet even wat azijn in m'n nek....
Blijf het niet ok vinden, 16 miljoen wat op kan lopen tot 19 voor iemand die we zelf opgeleid hebben, en nadat ie gratis de deur uitliep een paar maanden later op. hangende pootjes terugkwam. Ajax had hier keihard moeten onderhandelen vind ik persoonlijk en nooit hoger mogen gaan dan 10 miljoen inclusief bonussen voor een talent wat nog niets heeft laten zien.

Zelfde vind ik met Bassey, 23 miljoen wat op kan lopen tot 26 + 10% doorverkooppercentage, dus als ie voor 40 wordt verkocht heeft ie ons excl salaris 30 miljoen gekost. 23 miljoen... in de complete geschiedenis van de Rangers nog nooit iemand zo duur verkocht. De duurste speler was 14 miljoen, en dat is de enige transfer in de afgelopen 10 jaar die boven de 10 miljoen kwam.

Nou spoel ik m'n mond met een heerlijk biertje...

Ik ben wel blij met de selectie! Genoeg keuzes voorin, op het middenveld en achterin. Zou er graag nog een keeper en rechtsback bij willen zien, maar ik zou zo best het seizoen durven te starten.

Ik hoop gewoon dat Brobbey een manier vind om fit te blijven, de komende 3 seizoenen bij Ajax blijft, er ieder jaar in alle competities 40-50 scoort, en dan hoor je mij niet meer klagen. Want als we dan ook nog wat successen behalen, dan kan ie zomaar als spits zijnde 60-80 miljoen opleveren.

22-07-2022 10:57

Tom Buter +253

Ja veel betaald maar er zit bij allemaal met een beetje mazzel gewoon nog (flinke) winst marge op bij verkoop.

je verkoopt martinez voor een godsvermogen daarbij zijn linksbenige verdedigers schaars , en koop je met bassey wel een speler die zich al bewezen heeft in europa dus een minder risico.

Je kunt er wel weer 1 uit zuid amerika ophalen maar die staat er niet meteen of komt er nooit (zie maggalan) dus een te groot risico voor een speler die er meteen moet staan.

Daartegenover koop je een potentieel groot talent weg bij een toonaangevende club als FC Porto voor een habbekrats en pik je Ihattaren op voor 2 miljoen waar je behalve energie geen buil aan kan vallen.

En blijkbaar zijn talenten als Hansen er nog niet klaar voor.

22-07-2022 11:24

Ajax27 +19113

Ja maar ik vind het teveel gokken. Bergwijn is 24, die heeft zich al bewezen, is nagenoeg 100% verzekerd van een plek in het NL elftal, dat is niet meer echt een gok. Dat is een garantie op goals en daar vind ik 35 miljoen ook veel... maar gerechtvaardigd. En als hij over 2-3 seizoenen een mega aanbieding krijgt bij een topclub, verkopen we 'm voor 40-60 miljoen als 26-27 jarige.

Maar talenten als Brobbey en Bassey, dat zijn talenten. Bassey heeft pas 1 seizoen gespeeld, waar ie met name de 2e helft van het seizoen pas echt beter werd. Brobbey heeft nog nooit een volledig seizoen gedraaid, heeft al tig blessures gehad en moet alles nog bewijzen. Top-10 clubs in Europa kunnen voor dit soort talenten 20 miljoen of meer neerleggen, maar Ajax moet hierin wel sterk blijven en de juiste broek aantrekken. Voor dit soort talenten moeten we niet meer dan 10 miljoen willen betalen. Wilt de club meer? Prima... maar dan is het niet een speler voor Ajax.

Als je een gezonde financiele boekhouding wilt behouden, denk ik dat we ons ook qua transfers bewuster moeten opstellen. Liever 3 talentvolle CV's voor 8 miljoen waarvan er eentje slaagt, dan 1 van 24 miljoen die moet slagen... dat is ook voor die talenten een hele andere druk om mee te spelen.

22-07-2022 11:43

Bowie +2377

Je hebt het over goed onderhandelen maar negeert een deel van de bekende en onbekende, nuancerende info.
Ten eerste ziet de zaakwaarnemer al af van zijn vergoeding en dat doet hij niet omdat hij het zelf wel best vindt.
Daarnaast weten we niet of Brobbey zelf een deel mee betaalt, wat zeker tot de opties behoort (een deel van of de gehele tekenbonus van vorig jaar), of dat hij salaris inlevert, of dat hij nu zelf van een tekenbonus afziet.
We hebben geen idee wat er buiten de transfersom om speelt financieel gezien, maar er speelt in ieder geval wel meer waar over is onderhandeld.
De transfersom is daar een onderdeel van.

22-07-2022 11:32

TheRiviera +5476

Off topic:

Uitgaven Ajax: 85,6 (incl. bonussen 92,1) miljoen
Inkomsten Ajax: 110,87 (incl. bonussen 125,87) miljoen

Volgens mij is dit qua uitgaven het meest wat Ajax ooit heeft uitgegeven in 1 transferperiode.

22-07-2022 10:52

3*stars*3 +23405

Zeker weten.
Eigenlijk geeft Ajax pas sinds 16/17 wat meer uit.
Maar huidige transferperiode is zeker duurste voor Ajax.

Maar aan de andere kant, je koopt nu spelers die (zeer waarschijnlijk) gelijk aanhaken.

22-07-2022 10:57

Tom Buter +253

En evengoed een winstmarge vertegenwoordigen bij verkoop.

22-07-2022 11:28

MNJ7 +8671

Tja we zijn in principe met Onana,Nous,Martinez,Nico,Ryan,Brobbey en Haller ook 7 (basis)spelers verloren.
Dan moet je ook durven investeren als je weer kampioen wilt worden en CL gaat spelen.

22-07-2022 10:59

MarcoB1971 +4779

Je bespaart dan ook nog eens salaris met gasten als Onanam martinez e.d.

22-07-2022 11:10

Robertini +39143

Klopt, maar tegelijkertijd nog steeds meer dan 20 miljoen winst, toch wel lekker.

22-07-2022 11:03

Freddy +11393

Zitten daar de inkomsten van Botman, de Ligt en Nico al bij?

22-07-2022 11:08

TheRiviera +5476

Botman & Tagliafico wel. De Ligt onbekend

22-07-2022 11:10

Omar +17166

Had Ajax serieus een doorverkooppercentage op de transfer van de Ligt??? Of gaat het over opleidingsvergoedigng

22-07-2022 11:21

2008totheden +789

Opleidingsvergoeding. Maar bij 80 miljoen, is dat een hoop geld in relatieve zin.

22-07-2022 11:25

Andronixos.c +8142

Laten we hopen dat we nog wat geld krijgen van spelers met een doorverkoop clausule, zoals Frenkie en Ziyech!!

Ook andere spelers!

22-07-2022 11:09

JordanAFCA +22481

Hij doet vandaag al mee met de training in Oostenrijk, lekker man. 👌🏻

22-07-2022 10:46

Maxwell_5 +6977

Mooi op tijd voor de teamfoto ☺️

22-07-2022 10:49

Ajax1204 +38055

Grote glimlach op mijn gezicht!!!! Wat een aankopen. dat Brobbey thuis is, maakt mij echt trots. Deze jongen gaat het helemaal maken, over 2-3 jaar naar een toplcub voor de hoofdprijs. Ook bij NL elftal gaan we hier lang plezier van hebben

22-07-2022 10:42

Ajax95Duivendrecht +24105

VIPro heeft het erover dat Blind als mogelijke concurrent van Taylor wordt gezien. Als dat echt waar is (wat ik betwijfel), zou dat echt een ontiegelijk domme keuze zijn. Kudus hoort de concurrent/back-up van Taylor te worden, niet Blind. Normaliter zou je Blind meer als concurrent van Alvarez zien.

Waarbij meteen het volgende pijnpunt is aangestipt: de 6-positie. Want sinds Schöne/Frenkie weg zijn, heeft Ajax eigenlijk al geen echt goede 6 meer. Aan dat probleem heeft Ten Hag ook al diverse keren zijn hoofd gestoten. Martinez heeft het in het begin redelijk gedaan, Alvarez doet het redelijk, Gravenberch heeft het in sommige potten oké gedaan. Maar stuk voor stuk hebben ze behoorlijke zwaktes als 6. Het wordt tijd dat Ajax het probleem op de 6 eens adresseert en ingrijpt. Want ook Blind op 6 is niet ideaal. Die is sinds het vertrek van Schöne/Frenkie heel wat keren op 6 uitgeprobeerd (ook vorige voorbereiding nog) en elke keer viel het niet mee. Veel te traag zonder bal, te lage handelingssnelheid aan de bal en daardoor te veel balverlies. Wel duidelijk creatiever en beter opbouwend dan Alvarez, maar zijn zwaktes zijn evengoed enorm. Ik vind het feit dat Alvarez als je 1e keuze op 6 beschouwd wordt, met Blind als concurrent en Regeer/Fitz-Jim als 3e keuze, behoorlijk armoedig qua bezetting voor de 6-positie als ik heel eerlijk ben.

22-07-2022 10:40

Eurysaces +29515

In welke wedstrijden is Blind op 6 geprobeerd? Volgens mij is hij alles achterin gestart en af en toe verhuisd naar het middenveld bij wisselingen. Dat is niet een positie uitproberen, dat was Tagliafico minuten geven. Als je een speler gaat uitproberen, train je ook met hem op die positie en start je ook bij voorkeur op die positie. Daarnaast moet je dan ook je elftal daar op aanpassen. Is er 1 wedstrijd geweest waarbij Blind als 6 voor Martinez en Timber stond, zonder Alavrez? Ik weet vrij zeker van niet.

Blind is absoluut niet traag zonder bal, tenzij je alleen zijn sprintsnelheid mee neemt. Zijn handelingssnelheid is ook zeker niet traag, behalve als je verwacht dat hij met als Frenkie zonder hulp van anderen problemen op lost. Blind zou met Timber en Bassey achter zich en spelers als Kudus, Taylor, Berghuis of Klaassen om zich heen een uitstekende 6 zijn.

De grootste fout die Schreuder kan maken zou Blind naast Alvarez zetten op het middenveld. Het kan dus wel een vervanger zijn van Taylor, maar alleen als Alvarez niet speelt. Een middenveld met Kudus, Blind en Berghuis/Ihattaren/Klaassen is ook zeker een optie.

22-07-2022 10:58

Robbie en de Kock +11155

Om Blind in te passen zou je eigenlijk zoals het Nederlands elftal moeten spelen. Met Wijndal, Bassey en Timber centraal achterin.
Kan Blind lekker tussen de linies rommelen en de spitsen bedienen.

Maar dit gebeurt nooit natuurlijk. Staat gelijk het hele land op zijn kop.
Persoonlijk zou ik het wel eens willen proberen. Staat Berghuis ook gelijk op de goede plek centraal op het middenveld met Kudus.

22-07-2022 11:02

Masz +3731

Zolang Ajax 4 aanvallend ingestelde verdedigers heeft kan ik me nog wel wat voorstellen bij 2 verdedigend ingestelde middenvelders. 🤥
Als we tegen teams spelen met 2 bussen voor de Goal dan moeten alĺe spelers het tempo hoog kunnen spelen. 🇲🇽 moet dan echt stappen maken of iemand anders moet die wedstrijden spelen.

22-07-2022 11:16

eros +4781

Laat Alvarez aub op 6 en Blind gewoon linksback

22-07-2022 11:22

GvanAchteren +868

Vind ik ook. Behalve aan het eind van het seizoen speelde Blind fantastisch als aanvallende lb. Geeft zoveel betere opbouw. Laat Wijndal maar voorzichtig opstarten vanaf de bank. Kan in een later stadium voorzichtig gebracht worden. Alvarez op 6 als het moet, Taylor als het kan.

22-07-2022 12:56

Harold +10572

Waar blijven de fotos van Francisco conceição?

22-07-2022 10:37

wolterx +6310

Zijn nog niet gemaakt volgensmij, sluit ook niet in Oostenrijk aan maar gaat van Portugal naar Amsterdam direct. Zal dan wel hele fotoshoot en alles hebben.

22-07-2022 10:38

CDS +1561

Op naar de volgende. Wat zou een goede rechtsback voor Ajax zijn? Geertruida is de enige kandidaat in Nederland naar mijn mening. Iemand opties van toppers uit het buitenland?

22-07-2022 10:33

remco.e +728

Lijkt me onrealistisch, maar Dani Alves zal ik heel vet vinden voor één jaartje. Kan ervoor zorgen dat Antony nog een jaar blijft en jongens als Regeer en Rensch kunnen er veel van leren. Ook commercieel kan het misschien wel interessant zijn

22-07-2022 10:44

Ajaxfan16 +27413

Alves gaat naar PUMAS.

22-07-2022 10:46

rodnet +10267

Tagliafico-Wijndal
Haller-Bergwijn
Brobbey-Brobbey
Martinez-Bassey
Mazraoui-?
(Antony)-Conceicao

Het zijn natuurlijk allemaal geen 1-op-1 wissels maar er ontbreekt toch nog wel iets. Ik snap de kans voor Rensch maar als die hem niet pakt hebben we een probleem want Klaiber is natuurlijk geen alternatief. Anderzijds is op een gegeven moment de bodem van de schatkist ook wel in zicht. Oplossing wellicht Schuurs verkopen en vervangen door een goede rechtbenige verdediger die zowel centraal als back kan spelen.

22-07-2022 10:32

Eriksen10 +4791

Hmm eens, moet dan wel een vervanger voor Schuurs komen. Anders wordt het te mager achterin.

22-07-2022 10:34

Masz +3731

Wat denk je van Regeer.
Ik hoop dat de technische staf het goed ziet.
p.s. De toekomst moet ook niet zien dat alle vertrekkende spelers vervangen worden door aankoop.
Dat is niet des Ajax.

22-07-2022 11:23

rodnet +10267

Ik ben nog niet onder de indruk van Regeer, maar het is wel een optie.

22-07-2022 13:25

Flipper33 +6826

Ben benieuwd of hij die 16 miljoen waard is

22-07-2022 10:28

King +4

Top, levert over paar jaar minimaal het dubbele op.
Nu nog Suarez binnenhengelen als back-up en mentor. Die laat je toch niet terug naar Nacional gaan.

22-07-2022 10:28

De Stift +7045

De transferperiode verloopt uiterst succesvol. Er komt flink wat geld binnen en de aankopen brengen kwaliteit. Een nieuw Ajax is in de maak, met spelers die heel graag bij Ajax willen spelen. Vorig seizoen was de vonk weg, juist ook doordat zoveel spelers weg wilden (Tagliafico, Mazraoui, Gravenberch, Onana). Ook liep er teveel B-garnituur rond (Danilio, Labyad, Onana).

De selectie is bijna rond. Nu nog Schuurs, Klaiber, Magalan, Pierie en Bande verkopen. En een talentvolle rechtsback en/of rechtercentrale verdediger halen. Of helemaal doorpakken en bijvoorbeeld Dest en Sanchez terughalen.

22-07-2022 10:28

roodwit007 +14204

De gewilde 11 is niet lastig zolang je op 3 fronten speel heb je nooit genoeg spelers je hebt altijd te kort en dat hebben we helaas verleden seizoen gezien , het is de bank die ons kampioen maakt een speler die op tijd rust krijgt gaat 2 maal langer mee welkom thuis Beast 2

22-07-2022 10:27

036AFCA97 +146646

Ik blijf in herhaling vallen, maar ik vind het echt bizar dat het lijkt of de volledige focus op een spits ligt en niet op een doelman en een rechtsback.

Met Rensch die geen rechtsback is, Klaiber die niet goed genoeg is en Regeer die nog niks heeft bewezen is de rechtsback positie totaal onderbezet.

Twee 40’ers (die allebei nog geblesseerd zijn) en Gorter die allesbehalve zeker oogt vind ik ook niet genoeg voor op doel.

In de spits hebben we al super veel opties. Brobbey, Tadic en Bergwijn kunnnen sowieso al in de spits. Aangezien we zo belachelijk veel opties hebben op 10, gebruik dan lekker Klaassen als pinchhitter in de spits en laat Kudus, Ihattaren en Berghuis het maar uitvechten op 10.

Maar hey, dat is mijn mening.

22-07-2022 10:27

frenkiedejong53 +9792

Ben ik helemaal met je eens!
Ik vraag me of ze tenminste eens bij Vlachodymos of Yann Sommer gevraagd hebben..
Ik vind dat ook niet passen bij Ajax.
Jeugd en opleiding, de Toekomst en dan alweer het seizoen ingaan met 2 veteranen en Gorter die het allemaal nog moet laten zien. Als hij de kans krijgt..
Ik begrijp er helemaal niks van.

22-07-2022 10:31

SR83 +1765

We pakken wel opleidingsvergoeding toch?

22-07-2022 10:26

Yeshyeshyall +10932

Eindelijk weer officieel Ajacied, ben er blij mee

22-07-2022 10:25

RadheAjax2021 +17874

Welkom terug Brian! Maak er wat moois van voor ons allemaal!

22-07-2022 10:23

FelixGassenlicht +8948

Welkom terug Brobbey, leuk he die zaakwaarnemer.....
Nu nog een RB en een spits (want onze Brian is wat blessuregevoelig). Bij voorkeur van Argentijnse bloed.

22-07-2022 10:23

Icu +1360

Argentijnse pinchitter, misschien kennen ze er in rotterdam nog eentje

22-07-2022 11:11

trodat4030 +96486

Misschien heeft Louis van Gaal de VHS tape van Gabrich op zolder liggen, even voor het perspectief dat niet alles uit Argentinie een topaankoop is ;-)

22-07-2022 13:32

DankzijCruijff +48703

Mooi. De soaps rond Bergwijn en Brobbey zijn voorbij en Bassey, Wijndal en Conceicao zijn binnen. Echt uitstekend gedaan van H2, zeker gezien hun werk op de uitgaande transfer van Martinez en de verlengingen van Taylor, Naci en Timber die eraan komt.

Hopelijk zijn we niet zo dom om serieus prio te geven aan nog een spits terwijl iedereen ziet waar de echte onzekerheden nog zitten in de selectie momenteel.

22-07-2022 10:23

Allesreiniger +3361

Nou, welkom back. En nu rennen en scoren met die heipalen van je!
Geen gezeur meer over niet verlengen van contracten of salaris, zorregueta de deur wijzen (Huntelaar wil de komende jaren zijn taak als zaakwaarnemer wel voor jou invullen), niet meer geblesseerd raken en zorgen dat je 90 minuten vol maakt.

Dan lullen we (bijna) niet meer over die rare move van je.

22-07-2022 10:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.