Branie: Moeten de sterke Conceição, Kudus, Wijndal en Rensch in de basis tegen PSV?

door Bart Veenstra 306

Bron Ajax Showtime

Branie: Moeten de sterke Conceição, Kudus, Wijndal en Rensch in de basis tegen PSV?

door Bart Veenstra 306

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax is na dinsdagavond officieel klaar in de Champions League voor dit seizoen. Er werd gewonnen van Rangers FC (1-3) en daarmee is een plek in de Europa League na de winterstop een feit. In Branie, de podcast van Het Parool en Ajax Showtime, blikt presentator Menno Pot met Parool-verslaggever Dick Sintenie en Ajax Showtime-hoofdredacteur Bart Veenstra terug op het duel met de Schotten en vooruit op het duel met PSV.

Het duel met Rangers FC bleek een opmaat naar de topper tegen PSV, zo concluderen Pot, Sintenie en Veenstra woensdagochtend in Branie. 'Brian Brobbey doet het de laatste tijd goed, maar in Glasgow speelde Mohammed Kudus en die was óók erg sterk', zegt Veenstra. 'In de spits heeft Alfred Schreuder echt een luxeprobleem nu.'

Voor beide backposities zou dat ook gezegd kunnen worden. Owen Wijndal krijgt in deze aflevering van Branie de complimenten en dat geldt ook voor zijn vervanger Devyne Rensch. Richting het duel met PSV heeft Schreuder dan ook een keuze te maken (mits Wijndal op tijd fit is) en mogelijk kiest Schreuder voor snelheid op zijn backposities gezien de gevaarlijke flankaanvallers van PSV.

Moet Daley Blind vrezen voor zijn basisplaats?

'En dan Daley Blind helemaal niet opstellen?', vraagt Sintenie zich af. 'In de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal kreeg Cody Gakpo steeds te veel ruimte op links. Daar moet dus een Ajaxback staan die kort op hem zit. Misschien is dat toch eerder Sánchez dan Rensch.'

In Branie wordt verder ook het spel van meerdere Ajax-spelers - waaronder Calvin Bassey, Kenneth Taylor, Steven Berghuis en Francisco Conceição - besproken, gaat het vizier nog verder op PSV en wordt er ook alvast vooruitgeblikt op de Europa League-loting. De vraag is wie Ajax kan treffen? Een mogelijke tegenstander zou namelijk zomaar Manchester United kunnen zijn.

Wordt vervolgd, net als Branie. Want aankomende maandag is Branie er weer en dan blikken Pot, Sintenie en Bademba Barrie - namens Ajax Showtime - terug op deze nu al veelbesproken wedstrijd.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur én op de ochtend na Champions League-duels te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Tommyshelby +129061

Bergwijn Brobbey Conceicao

Berghuis Grillitsch Kudus

Wijndal Bassey Timber Rensch

Pasveer

Andere defensie:

Baas Bassey Timber Rensch

04-11-2022 02:38

ShiekTakTiek +5921

Als hij kiest voor klaassen ipv Kudus en blind ipv Rensch dan moeten we met 0-6 verliezen wil iemand bij Ajax ingrijpen vgm. Klaassen is echt op op gewoon. Godswonder dat hij nog bij Ajax speelt en Blind vs Madueke is vragen om problemen.

Bergwijn Brobbey Conceicao
Kudus Berghuis
Grillitsch
Rensch Bassey Alvarez Timber
Pasveer

Bergwijn op zijn favoriete plek tegenover zijn oude club, nu hij onder druk staat wil hij zich eens dan meer bewijzen. Rensch die er regelmatig overheen komt zodat Bergwijn ook meer ruimte heeft voor het schot in de verre hoek wat hij goed kan. De reden dat dat er al even niet uitkomt is omdat hij geen ondersteuning krijgt zodat er meer ruimte komt. Nu staal alles vol en vast.

Alvarez vs De Jong. Ik verwacht dat PSV ons niet onder druk gaat zetten, maar hierdoor heb je alsnog het koppeltje alvarez en De Jong.

Timber vs Gakpo je beste verdediger tegen hun beste aanvaller. Timber eet hem op.

Middenveld moet Kudus staan. Is een must, zorgt voor kracht, snelheid en diepgang. Ook scorend vermogen. Berghuis de regisseur en Grillitsch als controleur. Veel vertrouwen in hem alsnog, blijft echt een fantastische middenvelder. In de Bundesliga heeft hij het al laten zien nu hier nog.

Brobbey niet te houden tegen die 2 lompe cv’s van PSV.

04-11-2022 02:22

arufred +9811

Wijndal ipv Rensch als ie fit is.

05-11-2022 12:32

Ozark +355

Tegen PSV heb je veel loopvermogen nodig in je ploeg. Dus Tadic en Blind mogen sowieso op de bank beginnen.
En zoals Taylor de laatste tijd speelt zou ik hem ook niet opstellen.

03-11-2022 17:06

S_020 +4104

Bergwijn Brobbey Conceição
------------------Kudus
----------Berghuis Taylor
Wijndal Bassey Alvarez Timber
‐-----------------Pasveer

Balloonhead zal wel weer andere plannen hebben

03-11-2022 16:56

Hakkie +781

Alvarez vervangen door Timber, en op rechts Rensch en je hebt wat mij betreft de ideale opstelling.

03-11-2022 19:27

Ajax-1 +11

Ik zou heel graag deze opstelling zien tegen psv:

Bergwijn - Brobbey - Conceição
Tadic Kudus
Berghuis
Rensch - Bassey - Timber. - Sanchez
Pasveer

Met veel druk op de bal, compact voetbal en goede afspraken qua restverdediging rollen we dat psv gewoon op!

03-11-2022 13:56

Telamon +9192

Berghuis is op 8 juist ideaal, wat meer vrijheid om het spel te maken en creëren.

Tadic er gewoon uit, Taylor of Grillitsch op 6.

03-11-2022 14:00

Ajax-1 +11

Kan ik me ook in vinden, maar na die mooie bal op Conceição vind ik het toch lastig om Tadic op de bank te zetten. Vind Taylor een hele fijne voetballer, maar die heeft het de laatste tijd best lastig wanneer hij onder druk komt. Grillitsch kunnen we nog veel aan hebben, maar om daar nou mee te starten tegen psv…

03-11-2022 14:06

AINIESTA +44853

Ja en Alfred mag thuis blijven.

03-11-2022 13:32

Masz +3731

"Kudus kan ook op 10"
Ik wil zelfs verder gaan Kudus kan ook op 8 of 10.
Kudus en Brobbey moeten gewoon in de basis.

03-11-2022 12:50

Leo8604 +2056

Het is triest maar Schreuder zal m.i. het volgende elftal tegen PSV opstellen:
Bergwijn Kudus Tadic
Berghuis Klaasen Alvarez
Blind Bassey Timber Sanchez
Pasveer

Zal mij benieuwen of het veel anders zal zijn......valse hoop.....

03-11-2022 12:32

xxxthomas +45

Ben er ook bang voor... dan hebben we een serieus probleem met Madueke vs Blind en Timber vs Luuk de Jong. Luuk is echt slim genoeg om bij Bassey uit de buurt te blijven, die gaat continu Timber opzoeken voor de kopduels voor doel

03-11-2022 16:28

ouweman +4969

Even wat anders over aankomende zondag : ik heb aan het begin van het seizoen wat extra kaarten gekocht voor tegen psv en vitesse (voor op mijn werk).
Door het eeuwige geschuif kan er nu niemand, dus zit nu met die kaarten in mijn mik. In de resale gooien kan blijkbaar niet met extra kaarten (en heb zelf 2 seizoenkaarten).

Iemand interesse? Uiteraard via de Ajax app, en tegen normale prijs. 2 x 2 kaarten, ring noord, niet naast elkaar.

03-11-2022 12:32

Berryhupajax +700

Ik hwb wel interesse

03-11-2022 15:44

ouweman +4969

Zeg maar welke wedstrijd. Hoe kan je nou in godsnaam een privé bericht sturen ?

03-11-2022 18:09

xxxthomas +45

Is het een vreemde gedachtegang om met deze defensie tegen PSV aan te treden? Dan heb je in ieder geval 2 kopsterke spelers tegen Luuk de Jong. Schreuder zal zich wel niet willen aanpassen, maar dat is dom. Voorzetten gaan er komen en dan heb je een groot probleem als Luuk tegen Timber staat.
Ik zou zo spelen:

Tadic Brobbey Concencao
Taylor Kudus Grillitsch
Rensch Bassey Alvarez Timber
Pasveer

03-11-2022 11:59

xxxthomas +45

Ik vergeet Berghuis gewoon, schaam me, Berghuis voor Taylor

03-11-2022 12:23

Modric36 +8224

Ik wou net zeggen kerel... je beste speler van dit seizoen wissel zetten?

03-11-2022 12:46

xxxthomas +45

Ja was ff te gefocust op de achterhoede xD

03-11-2022 16:26

DeMeervanweleer +7572

Hoe kan je brave draver Davey keer-op-keer verkiezen boven de pure voetballer Kudus?
Voordat hij vertrok was hij met zijn 44 goals in 126 wedstrijden best belangrijk, maar als die goals wegvallen, zoals nu, heb je er helemaal niets meer aan.
Ik krijg bijna het idee dat Schreuder zo pissig is over het vertrek van zijn beste spelers, tegen alle beloften in, dat hij er gewoon met de pet naar gooit.

03-11-2022 11:09

Modric36 +8224

Klaassen had vorig jaar NUL assists en dat in 31 eredivies basisplaatsen

03-11-2022 11:17

Sjaakvaak +26584

Clowntje Modric is niet zo goed met statistieken. Klaassen heeft in 31 eredivisiewedstrijden meegespeeld maar stond daarin slechts 18 keer basis. En speelde gemiddeld 57 minuten per wedstrijd.

Wellicht 0 assists maar wel 9 goals. Overigens in de CL 1/1 en Beker 1/3.

03-11-2022 11:26

Modric36 +8224

Allemaal intikkers, prima hoor

Maar heeft steevast het minste balcontacten en passes van heel het team

03-11-2022 11:32

Ozymandias +159568

9 doelpunten/assists in een seizoen is slecht voor een ‘10’ die verder ook bijna niets aan het spel toevoegt.

03-11-2022 11:43

Modric36 +8224

Precies, zelfs Haller had als spits 9 assists en (21 goals) in de eredivisie vorig jaar en op hem was veel meer kritiek dan op Klaassen

03-11-2022 11:51

Sjaakvaak +26584

Hahaha die kritiek op Haller laat precies zien dat jullie je reinste bullshit praten door spelers de verdoemenis in te wensen omdat ze geen topsierlijke voetballers à la Cruijff zijn.

03-11-2022 12:19

Sjaakvaak +26584

Ozy, ik zeg ook niet dat dit het niveau is dat we moeten nastreven. Wat ik wel zeg is dat er geen betere opties op de bank zaten. (Behalve dus een Kudus in vorm, edoch een totaal ander type speler)

03-11-2022 12:20

Sjaakvaak +26584

Nergens in dit artikel gaat het over Klaassen. Geen idee waarom deze hetze hier nu weer opgegooid wordt.

Maar een reden: Kudus die de afgelopen weken grossierde in balverlies. Dan snap ik dat je dat in sommige wedstrijden niet wil opstellen. Davy is (helaas) best of the rest.

03-11-2022 11:27

DankzijCruijff +48712

Ach ach, daar hebben we de "Kudus lijdt veel balverlies" drogredenatie weer.

Gelukkig lijdt Davy idd nooit balverlies, omdat hij zichzelf nooit in de positie brengt om uberhaupt aan de bal te komen. Lekker verstoppertje spelen als nummer 10 van Ajax, helemaal toppp!

03-11-2022 11:32

Modric36 +8224

Kudus heeft vaak een pass zuiverheid van 90% en tegen rkc 100%

Klaassen alleen balletje breed

03-11-2022 11:56

Sjaakvaak +26584

Ach gut, daar hebben we de "verstoppertje spelen" drogredenatie weer. Tegen Liverpool juist degene die het hele veld overstak om achter de bal aan te jagen, en iedere keer vrij liep. Maar goed, mensen zien natuurlijk alleen wat ze willen zien hè.

03-11-2022 12:21

Sjaakvaak +26584

Modric36 toch grappig dat Klaassen een nog hogere pass zuiverheid heeft dan Kudus. En nee, niet alleen balletje breed. Klaassen heeft meer key passes dan een Kudus die notabene in de spits staat en daardoor meer key passes zou moeten kunnen geven.

03-11-2022 12:24

DeMeervanweleer +7572

Omdat de nummer 10 positie cruciaal is. Daar staat te vaak met de heus echt sympathieke, altijd z`n stinkende best doende Klaassen een non-voetballer, Kudus zou sowieso een betere optie zijn, maar ook Berghuis, of Tadic.

03-11-2022 12:40

Modric36 +8224

Klaassen heeft helemaal geen key passes.

11 minuten Kudus in het veld had bijna evenveel passes, balcontacten als 86 minuten Klaassen

03-11-2022 12:47

Ozymandias +159568

"Klaassen heeft meer key passes dan een Kudus die notabene in de spits staat en daardoor meer key passes zou moeten kunnen geven."

Kudus heeft zowel in de Eredivisie als Champions League een hoger gemiddelde aan beslissende passes.

Kudus in de Eredivisie: 1.6 per 90 minuten.
Kudus in de Champions League: 1.1 per 90 minuten.

Klaassen in de Eredivisie: 1.1 per 90 minuten.
Klaassen in de Champions League: 1.0 per 90 minuten.

03-11-2022 13:13

Sunny +9553

En het antwoord op deze vraag beste dames en heren is ja, ja, ja en ja.
Nou Alfred nog!

03-11-2022 10:55

OntlastendeMiddenvelder +1987

Hoe staat het eigenlijk met Wijndal?

03-11-2022 10:49

Engeltje +7352

Een gelijkspel zou best kunnen nu in deze fase van de competitie blijft het verschil 4 punten en dan hopen dat het na het WK een stuk stabieler gaat worden zeker met het aantal tegendoelpunten dan komt de rest vanzelf.

03-11-2022 09:51

Ajax27 +19180

"Never change a winning team" zeggen ze wel eens...

Nou Schreuder, durf de keuze te maken, net zoals je de keuze na de eerste wedstrijd tegen Rangers ook 'gemakkelijk' durfde te maken door Brobbey uit de spits te halen en daar Kudus neer te zetten.

Je ziet gewoon dat Blind compleet uit vorm is. Als Wijndal fit is, laat 'm starten. Sanchez al weken niet om aan te zien... Rensch deed het erg goed, laat 'm nou maar weer eens starten. Bergwijn en Tadic zijn ook al weken uit vorm... maak een keuze. Voor het plekje dat vrij komt, gooi Conceicao maar eens erin. Die kun je altijd na 60 minuten wisselen en dan een getergde Bergwijn of Tadic brengen. En Kudus... ik hoop dat Brobbey fit is en kan starten. Dan kunnen we eindelijk eens Kudus op 10 zien, Berghuis op 8.

03-11-2022 09:37

fanvooraltijd +6805

Tadic kan niet meer ,net als Blind en Klaassen . Heel veel voor Ajax betekent ,bedankt we zullen jullie niet vergeten . Nu langzaam afbouwen ,en aan het eind van het seizoen afscheid nemen met de Schaal . Schreuder ga bouwen aan een nieuw Ajax ,verjong ,kijk wie goed genoeg zijn en borduur daar op verder . Gebruik de grote mannen als het nodig is en kan , maar zorg voor een nieuw team ,CL waardig .

03-11-2022 09:34

DanTheMan +554

Zie liever Tadic op het moment dan bergwijn

03-11-2022 10:08

xxxthomas +45

Ik ook, Bergwijn is niet alleen hopeloos uit vorm, hij loopt er ook ongeïnteresseerd bij.

03-11-2022 12:22

Yeshyeshyall +10947

Gaf toch wel een aardig balletje van de week

03-11-2022 10:55

ibrAjax +1076

Al wat bekend over blessure van Wijndal ?

03-11-2022 09:28

Matts +2133

Ben ik ook erg benieuwd naar!

03-11-2022 10:43

BxM +4079

Bergwijn —— Brobbey —— Conceicao
———————-Kudus—————————-
—— Berghuis————Alvarez—————-
Wijndal—-Bassey——Timber (C)—-Rensch
———————-Pasveer—————————

Met deze opstelling speel je PSV gewoon weg, zeker als ze al ingespeeld waren geweest. Dat is de schuld van Schreuder.

Bouw aan het nieuwe Ajax, verjong je elftal want die statistiek van 27.5 jaar laatst in de CL is gewoon bizar en niet des Ajax. Schreuder heeft de middelen maar moet ze eens juist inzetten; wie trekt z’n mond eens open binnen Ajax?

03-11-2022 08:44

Ajax27 +19180

Opstelling top, helemaal mee eens. De captain... dat weet ik niet.
Timber zit op dit moment in een dip, dus zou sowieso raar zijn om 'm juist nu captain te maken. Anderzijds, juist toen het in de verdediging minder liep zou je verwachten dat de absoluut beste verdediger in die linie opstaat. Zoals de Ligt dat natuurlijk deed ondanks dat ie erg jong was. Als je verreweg de beste achterin bent, en de anderen zijn zoekende, dan is het je verantwoording om op te staan en leiding te geven. Dat zie ik Timber echter nog niet doen. Hij pakt die leidersrol nog niet. En als je dat van nature niet pakt, is het ook heel raar om hem 'ineens' aanvoerder te maken.

03-11-2022 09:59

louis60 +11472

Wanneer je op de juiste momenten wisselt, voelt een basisplaats als een halve reserveplek en een reserveplek als een halve basisplaats. Dat kan je prima toepassen bij Tadic en Bergwijn. Maar Schreuder kiest voor een grote tombola zonder automatismen. Deze trainer moet heel snel vertrekken.

03-11-2022 08:31

Modric36 +8224

Vind het wel grappig dat helemaal niemand hier op AS volgens mij Klaassen in hun favoriete basiselftal zou zetten

Daarom is het bizar dat Alfred het wel doet

03-11-2022 07:49

Noam +4112

Eens met titel maar gaat Schreuder toch niet doen. Frustrerend. Schreuder out.

03-11-2022 07:18

fluwelenlinker +11793

Wijndal (mits fit) of Rensch LB, Blind op 6, Alvarez naast Bassey achterin en Timber RB op Gakpo.

03-11-2022 07:11

Mudjie.M +1790

Bergwijn Brobbey Kudus
Taylor Tadic Berghuis
Bassey Alvarez Timber Rench
Pasveer

03-11-2022 03:54

El Pacino +3609

Hoezo Kudus op rechts? Weer dat geleut. Het is een middenvelder.

03-11-2022 05:51

insectenverdelg +23453

die kans heeft hij vorige week 4 minuten gehad en zonder resultaat. Nu is het weer tijd voor Klaassen

03-11-2022 07:41

appiehappie +3049

Conceicao moet gewoon opgesteld gaan worden als rechtsbuiten. Dan heb je daar weer diepgang waar de tegenstander niet vrolijk van wordt. Tadic heeft geen diepgang en snelheid meer dus is Bergwijn de 1e linksbuiten. Brobbey indien fit in de spits en Kudus op 10. Is dat nou zo moeilijk om te bedenken.

02-11-2022 23:35

linksbinnen +8158

Conceicao op rechts, Brobbey spits, Tadic links en Kudus op 10. Bergwijn laat niks zien dus mag ff banken en wellicht invallen wat mij betreft.

02-11-2022 23:49

Simpelishetmoeilijkst +25230

Helaas is Klaassen, een echte Ajacied niet goed genoeg meer.

03-11-2022 07:24

Simpelishetmoeilijkst +25230

Niet eens met Bergwijn op linksbuiten. Bakt er niets van,en is geen echte Ajax-speler, meer een counter-voetballer, die hard kan rennen. Tadic of de jeugd hebben meer impact denk ik op links.

03-11-2022 07:23

louis60 +11472

Sinds de laatste ontmoeting tegen de lampies om de JC schaal, zijn we alleen maar minder op elkaar ingespeeld. Schreuder heeft Ajax nooit lang in de goede opstelling gezet. Ik voorzie een afstraffing. Ik hoop dat Alfred nog op zondagavond wordt ontslagen. Laat Sjaak Swart het seizoen maar afmaken.

02-11-2022 22:56

Ajaxdebeste35 +15493

Psv heeft een aantal kopsterke spelers:

De Jong, Obispo, Brantwhait, Sangare, Guus Til.

Ook zorgen dat je dat rechter been van Gakpo afschermt, hoe moeilijk het ook is
Want die levensgevaarlijke voorzetten heb ik het niet op

02-11-2022 22:33

Harrie.S63 +1699

Ik zou kaplan eens willen zien

02-11-2022 22:18

Joryajax +1089

Jaa, maar niet gelijk tegen PSV

02-11-2022 22:53

Ajaxdebeste35 +15493

Waarom niet?

03-11-2022 14:02

Tom Buter +253

Dat Wijndal uitvalt en Rensch zich laat zien op de linksback positie zou voor hem met het oog op het Wk zomaar goed kunnen uitpakken.

Als je zowel links als rechts back kan staan is een groot plusje bij Van gaal

02-11-2022 22:13

gwn_rj +3057

Bergwijn - brobbey - kudus
Berghuis - tadic - alvarez
Wijndal? - bassey - rensch - timber

Ja je leest het goed. Ik zou timber in de mandekking tegen gakpo zetten...

02-11-2022 21:36

Ajax4glory +3266

En Alvarez bij corners etc opdracht geven luuk de Jong af te dekken (kopsterk)

02-11-2022 22:04

deMeester +11450

Ja! Als wilt winnen wel!

02-11-2022 20:32

Manov +8581

Ik zal Cisco zeker een meer minuten laten maken en niet alleen 10.

02-11-2022 20:16

Belnaarhuis +4991

Gezien het aantal fantasierijke opstellingen zal ik hem toch maar even plaatsen:

Bergwijn/tadic - brobbey - chico
Kudus
Berghuis - alvarez
Wijndal - bassey - timber - rensch
Pasveer

Waar het fijn zou zijn een keeper, rechtsbuiten, 6 te halen met het oog op de toekomst(ige ontwikkelingen)

02-11-2022 19:43

De3mos +12082

“ Waar het fijn zou zijn een keeper, rechtsbuiten, 6 te halen met het oog op de toekomst(ige ontwikkelingen)”

Ik ben benieuwd of dat wel mag van de rvc ;)

02-11-2022 22:28

CruijffLegend +4976

Tadic Brobbey Conceicao
Kudus Berghuis
Grillitsch
Rensch Alvarez Timber Ocampos
Pasveer

Zou het zo eens proberen.

02-11-2022 19:18

Belnaarhuis +4991

Je voorhoede doet me vermoeden dat je de achterhoede serieus meent, bij mastermind zou in ieder geval 1 pinnetje kloppen.

02-11-2022 19:38

ST +23077

Lijkt me geen best plan man, Ocampos tegenover Gakpo. Waarom Bassey eruit en Alvarez op zijn plek? Ik zou zo spelen:

Tadic - Bergwijn - Conceicao
----- Berghuis - Kudus ------
---------- Grillitsch ---------
Rensch - Bassey - Alvarez - Timber
--------- Pasveer ----------

Reden hiervoor is dat PSV eigenlijk vooral in de lucht voorin sterk is. Dan moet je extra kopkracht aan je verdediging toevoegen, want Timber verliest bijna al zijn kopduels. Daarom Alvarez op zijn plaats. Daarnaast heb je Gakpo, daar wil je niet met Ocampos en Sanchez tegen spelen. Ik zet liever Timber op hem, aangezien hij hun beste speler is. Als je Gakpo uitschakelt ben je er al voor 50%. Ik zie Rensch, Sanchez en Ocampos dat niet doen. Daarnaast Bergwijn op de plek van Brobbey, die vrijwel nooit fit is. Bergwijn is alleen nog niet als 9 geprobeerd en dat lijkt me wel de moeite waard, zeker met Conceicao ernaast. Vandaar de bovenstaande opstelling.

02-11-2022 19:45

ST +23077

Ja klopt, voetballend is dat centrum niet op zijn best. Maar denk dat je meer in de problemen komt in de lucht dan voetballend over de grond tegen PSV. Vandaar de keuze. Ik ben fan van Taylor, maar die is momenteel totaal niet in vorm. Daarnaast vind ik hem echt geen 6. Hij staat altijd het liefst ver op de helft van de tegenstander en mist mijns inziens de discipline in verdedigend opzicht. Dat heeft Grillitsch van nature veel meer (ook veel als CV gespeeld).

02-11-2022 23:29

CruijffLegend +4976

Ik zou zelf dus Timber op zijn beste plek laten staan zodat je nog wat stabiliteit achterin hebt en niet iedereen op een andere positie staat. Alvarez is aan de bal beter dan Bassey, en ik vind hem op 6 te beperkt. Denk voor voetbal van achteruit voldoende samen met Timber. Blind is voetballend natuurlijk top, maar geen optie ivm zijn snelheid en schijnverdedigen.

Rensch bevalt me op linksback beter dan rechtsback. Sanchez bevalt me in geen enkel opzicht. Ocampos heeft vaker op rechtsback gespeeld en is van de keuzes de meest redelijke voetballer. Ik zie Ocampos het Gakpo eigenlijk heel moeilijk maken door zijn mentaliteit. Bovendien kan hij in aanvallend opzicht zijn steentje bijdragen, waardoor Gakpo ook meer zal moeten meeverdedigen.

03-11-2022 00:09

ShiekTakTiek +5921

Blind is voetballend niet top meer, dat is juist de reden waarom hij telkens door de man valt. Sanchez bevalt mij ook niet. Ocampos heeft nooit rechtsback gespeeld in een 4 mans defensie. Als back moet je dan kunnen verdedigen wanneer het erop aankomt, dat lijkt me bij hem niet het geval. Daarnaast heeft die jongen geen ritme en alleen als wingback gespeeld in een 352 formatie waar hij Koundé en Diego Carlos achter hem had en ook nog eens een verdedigende middenvelder die de rechterzone verdedigend dekte. Ocampos speelde er vooral vanwege zijn loopvermogen, drang naar voren en fysieke kracht. Verder geen enkele reden waarom hij daar werd opgesteld. Dus nee lijkt me geen slim plan je moet nu ook niet alles willen omgooien.

03-11-2022 02:33

Simpelishetmoeilijkst +25230

Bergwijn zie ik als een miskoop. Laat Brobbey maar in de spits spelen, anders Lucca!

03-11-2022 07:27

95 +2168

Iedereen wil conceciao maar van wie kreeg hij die belachelijk mooie pass.. die ouwe strijder moet altijd spelen.

02-11-2022 18:55

El Pacino +3609

Maar hoe hij hem afmaakt. Pure klasse!!

02-11-2022 19:47

3sterren +20205

Als allen fit zijn voor die wedstrijd, dan is er maar één antwoord mogelijk namelijk: ja dat moet !
En heel belangrijk om ook Brobbey op te nemen in de basis …

02-11-2022 18:47

PH2BOT +40294

Branie stapt wel heel makkelijk heen over de enkelblessure van Wijndal...of hebben zij medische inside info?

02-11-2022 18:34

Doediemaar +1001

Laat bergwijn maar even voorlopig banken wat een vervelende voetballer is dat doet geen klote helemaal niets extra begrijp nu wel dat het een paar keer niet doorgegaan is de overgang weggegooid geld

02-11-2022 18:23

RobDAZ +2726

M.i. Kudus of Bergwijn. Op dit moment Kudus.

02-11-2022 18:28

Simpelishetmoeilijkst +25230

100% Met je eens, miskoop van jewelste.

03-11-2022 07:30

RobDAZ +2726

Op dit moment zou ik zeker Brobbey, Kudus én Conceicao in de basis laten starten.
Kudus op 10 of linkshalf.

02-11-2022 18:22

Kingoffdatoilet +17179

Conceicao moet in de basis. Alvarez en Klaassen er uit.

02-11-2022 17:47

PH2BOT +40294

Alvarez haal je er nathurlijk niet uit tegen PSV. Taylor maar weer even terug naar JA.

02-11-2022 18:35

ElSandrini +18177

Ja hoor Alvarez er gewoon uit.... Voegt weinig toe. Ook dat hele grinta verhaal is onzin. Verspeeld vaak zelf de bal om er daarna overijverig achterna te rennen

02-11-2022 19:35

AjaxSoCal +2003

De enige reden om Alvarez te laten spelen is om Luc de Jong te verdedigen bij hoge ballen. Ik zou hem RCB zetten en Timber op RB zoals hierboven voorgesteld wordt.

02-11-2022 20:08

tijssenajax +13945

Taylor naar JA. Goeie grap hoor. Alvarez kan je er altijd uit halen, word je meteen beter. Had al verkocht moeten zijn.

02-11-2022 22:15

Kingoffdatoilet +17179

Ik had dat wel gedaan

02-11-2022 23:16

Danish_dynamite +1590

Waarom Sanchez? Die wordt er werkelijk door iedereen uitgespeeld, zelfs de buitenspeler van een heel matig Rangers heeft een leuke avond tegen Sanchez. Gewoon Rensch rechtsback en anders Regeer. Waarom Regeer helemaal geen kans meer krijgt is mij ook een raadsel.

02-11-2022 17:31

Piet Henk Kippenhof +2713

Baas krijgt eerder de kans als rechtsback, nogal vreemd idd

02-11-2022 21:07

ricky10 +5894

Laatst hier al een keer gezegd laat conceicao gewoon op rechts spelen zet bergwijn op links kudus achter Brobbey en wijndal voor Blind.
Na gisteren gaan we meemaken hoeveel lef Schreuder heeft wat betreft Blind en tegelijkertijd hoeveel hoeveel macht familie Blind heeft binnen, zoals hier en daar word beweerd.

02-11-2022 17:30

GvanderK +2747 moderator

2e seizoenshelft:

________________Nieuwe Keeper_________________
Sanchez___Timber________Bassey________Wijndal
____________________Alvarez_______________________
____________Berghuis______Kudus_________________
____Bergwijn______Brobbey_______Tadic/Conceicao____

Bergwijn kan naar links wanneer Conceicao speelt.

Vlachodimos kunnen we vergeten omdat Benfica het goed doet. Dus wie zouden we dan moeten halen?

02-11-2022 17:25

jaripettersson +9517

Hoe kunnen mensen sanchez nog in de basis zetten, en ook nog eens bergwijn rechtsbuiten??

02-11-2022 19:13

Belnaarhuis +4991

It is me a riddle

02-11-2022 19:39

AjaxSoCal +2003

Sanchez is niet goed genoeg. Als er niks in JA rond loopt op die positie dan maar eens gaan shoppen. Alvarez lekker verkopen na het wk en een voetballende 6 halen.

02-11-2022 20:11

tijssenajax +13945

Ja, goed plan. Sanchez wordt hem inderdaad niet. Hij heeft een mooie sliding, maar verdedigend is het hem ook niet. Wordt makkelijk gedold. En opbouwend is het ook niet genoeg. Heeft wel goede inzet, maar ja dat is niet voldoende. En Alvarez inruilen voor een voetballende 6 had allang moeten gebeuren. Ik kijk echt uit naar dat moment. Al is Grillitsch al een betere versie van Alvarez.

02-11-2022 22:19

TeringHenkie +28382

Papa Blind heeft allang naar Schreuder geapt met...ik hoop voor jou dat je mijn zoon spaart voor zondag, want anders gaat dit vreselijk aflopen voor jou.

Je hoort verder niets in de pers, dus Blind speelt. En Klaassen waarschijnlijk ook.

02-11-2022 17:15

Michael 1974 +22028

Tering henkie….je overschat danny

02-11-2022 18:30

jaripettersson +9517

Danny kan helemaal niet met zo'n ding overweg

02-11-2022 19:14

TeringHenkie +28382

Danny was in 2005 dronken achter het stuur aan het appen toen hij een vrouw gevaarlijk verwondde.

02-11-2022 20:38

jaripettersson +9517

Ik bedoel maar

02-11-2022 21:46

tijssenajax +13945

Het bewijs dat hij niet kan appen.

02-11-2022 22:20

VluggeJaapie +2044

Tadic Brobbey Conceicào
Berghuis Kudus
Alvaarez
Blind Bassey Timber Sanchez
Stekelenburg

02-11-2022 17:11

jaripettersson +9517

Waarom sanchez, bakt er helemaal niks van

02-11-2022 19:15

JanBiesbos +29059

Zet Alvarez en bassy maar centraal en blind eventueel op middenveld timber op veerman of Xavi of gakpo
Psv gaat van achteruit via veerman op gakpo en gakpo geeft hoog voor op Luuk en Guus om ze erin te koppen

02-11-2022 17:01

Sportvolgert +40545

In het ad: . Is het niet hoog tijd dat trainer Alfred Schreuder zijn trefzekere maatjes samen opstelt? ,,Ik denk daar zeker over na.’’ Wat zou de uitkomst zijn, ik weet het al ben ik bang.

02-11-2022 17:00

WillemvH +1622

Kudus is een zekerheidje. Die moet altijd spelen! Samen met Berghuis en Alvarez op het middenveld. Brobbey in de spits. Conceiçaõ op rechts. Eindelijk weer diepte en dreiging in de aanval!

02-11-2022 16:59

JanBiesbos +29059

JAAAAAA maar dat doet ie ouwe toch niet!!!

02-11-2022 16:56

Jibberjabstep +1902

Laat dat Portugeesje maar gewoon spelen op rechts wat mij betreft. Tadic en Bergwijn hebben daar geen ruk laten zien, laat die het maar uitvechten op links.

02-11-2022 16:55

tijssenajax +13945

zo is dat

02-11-2022 22:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.