Branie: ‘Ajax moet deze zomer zijn verlies nemen en doorselecteren’

door Bart Veenstra 293

Bron Ajax Showtime

Branie: ‘Ajax moet deze zomer zijn verlies nemen en doorselecteren’

door Bart Veenstra 293

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax' gifbeker lijkt dit seizoen nog altijd niet leeg. Zondag ging de ploeg met 3-0 onderuit bij PSV en zodoende is de tweede plaats in de Eredivisie nu voor de Eindhovenaren. In Branie, de podcast van Het Parool en Ajax Showtime, praat presentator Menno Pot na met Parool-verslaggever Dick Sintenie en Bart Veenstra, hoofdredacteur van Ajax Showtime.

In deze nieuwe aflevering van Branie viel er na zondag genoeg te bespreken. Wat ging er mis bij Ajax? Was er een speler van Ajax die wél voldeed en wat is er toch met Steven Bergwijn aan de hand? En hoe is het mogelijk dat reserve-aanvoerder Jurriën Timber na afloop van de wedstrijd aangaf dat Ajax 'niet ready' was.

Duidelijk wordt tijdens Branie dat er in de zomer flink doorgeselecteerd moet worden. 'Ajax moet in de zomer de spelers kritisch evalueren en waar nodig zijn verlies nemen', zegt Sintenie. 'De vraag moet zijn: is deze speler goed genoeg voor het niveau dat Ajax nastreeft? Zo nee, dan moet de club afscheid van die speler nemen.'

Wat moet Ajax doen met Bergwijn?

Een speler die tegenviel tegen PSV was Bergwijn. De vraag is of Ajax afscheid van hem moet nemen. Veenstra ziet dat de buitenspeler, zeker voor zijn transfersom van ruim 31 miljoen euro, tegenvalt. 'Maar we weten ook wat hij kan en welke potentie hij heeft. Het is een mentaal iets en het ontbreekt hem nu aan zelfvertrouwen, maar ik zou hem wel behouden. Het kan volgend seizoen ook zomaar wel lukken.'

Daarnaast gaat het ook over trainer John Heitinga. Net als in de voorgaande weken kan zijn toekomst niet onbesproken blijven. De vraag is: blijft Heitinga trainer van Ajax of kiest de club straks toch voor een andere hoofdtrainer?

Aankomende zondag spelen PSV en Ajax opnieuw tegen elkaar. Dan strijden beide teams om de winst van de TOTO KNVB Beker. Hoe zit het met het vertrouwen? Veenstra: 'Ik heb er een hard hoofd in, maar met Álvarez en misschien Kudus is er wel wat meer mogelijk.' Sintenie vult aan: 'Ik zie het als een wedstrijd op zichzelf', zegt Sintenie. 'PSV was eigenlijk ook gewoon zwak. Maar het seizoen is sowieso mislukt.'

Vanaf nu krijgen luisteraars van Branie 10 euro korting op Voetbaltrips.com! Wil jij een mooie voetbalreis maken? Klik dan hier en gebruik de speciale kortingscode ajaxshowtime, zodat je een gave trip kunt maken met 10 euro korting per persoon!

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwe aflevering nu!

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

PJS +4991

Doorselecteren is de enige optie. Alles wat is gehaald afgelopen jaar komt te kort. Hopen dat je daar nog wat geld voor kunt krijgen. Zal flink geinvesteerd moeten worden. Bosz en Ziyech sowieso halen. Sar, Huntelaar en deel RVC out en vervangen door voetbal knowhow. Wijndal, Sanchez, Bassey en luka sowieso out. Daarnaast 2 verdedigers uit Zuid America halen. Spits en creatieve middenvelder.

27-04-2023 17:31

Ajaxtrouw +6331

Doorselecteren kost geld. Zonder CL wordt dat lastig. En goede spelers willen naar een club die CL speelt en waar een trainer is die hen beter maakt. Beide voldoen we niet aan helaas.

25-04-2023 21:34

MichelAngelo66 +22144

Mooie foto. Kan je goed gebruiken... Allebei te koop voor een aannemelijk bod.

25-04-2023 14:15

wendoo9 +8104

Ajax heeft afgelopen seizoen letterlijk alles in de etalage gegooid om te verkopen. Dat mogen ze weer gauw gaan doen en zo snel mogelijk.

25-04-2023 13:36

Ajax34 +3973

Ik zou beginnen met vd Sar. Deze man heeft laten zien dat hij niet geschikt is. En veel oud spelers zijn ook niet over hem te spreken. dan doe je toch iets niet goed.

25-04-2023 12:54

BackInBlack +14431

Oké
Maar wie moet en wil hem opvolgen

26-04-2023 20:34

Sander31 +7680

Nu Veldmate weg is vraag ik mij helemaal af. Hoe zit het met de scouting? Er blijkt nog iets heel erg mis te gaan. Ik las al dat scoutingsrapporten werden genegeerd. Onze club is ziek mensen.

Ps. Wat als we de beker winnen? Ik schaam mij nu al om dan te gaan feesten alsof er niks is gebeurd dit seizoen

25-04-2023 11:20

PaulEast +7805

Helemaal eens. Maar wat had moeten gebeuren is dat er in vette jaren risico analyses gemaakt hadden moeten worden. Je kunt nooit alle risico’s identificeren maar nu lijkt Ajax volledig overvallen en lijkt er een bestuurlijke chaos te heersen.

25-04-2023 10:58

Zuiderling +2215

Nu al beginnen : dat betekent veel en veel meer speelminuten voor Vos, Conceicao en Godts..

25-04-2023 08:44

BackInBlack +14431

En Hato en Regeer en Fitz Jim en Misehouy

26-04-2023 20:34

Matzet +5341

Ik denk dat Ajax als de sodemieter Mexx Meerdink moet kopen. Nu betaal je nog 5-8 miljoen voor hem, maar die gozer schiet er anders over 2 jaar 30 in voor AZ en is dan onhaalbaar.

In alles een echte Ajax-spits. Lang, redelijk snel, functionele techniek, neusje voor de goal en vooral een aangeboren dosis voetbalgogme en felheid.

25-04-2023 06:55

Darkbird +2489

Net als zijn vader een beperkte voetballer. Kan nog niet mee op het gewenste niveau..

25-04-2023 07:49

Matzet +5341

Van Nistelrooy, Huntelaar en Hasselbaink speelden op die leeftijd ook nog in de KKD. Hij is ook nog niet op het Ajax niveau, maar die potentie heeft hij zeker wel.

25-04-2023 08:58

Balgevoel +30817

Nou, ik moet toegeven dat ik mezelf ook op die gedachte betrapte... We hebben natuurlijk met Skye Vink ook al een groot talent lopen, maar ik ben ook wel een beetje fan van Kleine Meerdink...

25-04-2023 11:00

Darkbird +2489

Ja potentie wel, maar er moeten volgend jaar wel iemand staan.

25-04-2023 12:35

arufred +9692

Mitrovic

25-04-2023 13:54

Ghs +412

NIET behouden::Edwin van der Sar
Begin daar maar mee!

25-04-2023 03:53

arufred +9692

Een nieuw team bouwen voor komend seizoen met daarin: Hato,Conc.,Rulli,Godts,,Kaplan
Terughalen:Salah-Edine
Behouden: Kudus
Aankopen: Zyech,Mitrovic en 2 centrale verdedigers

Godts Mitrovic Conc.

Salah-Edine Kudus Zyech

Hato aankoop aankoop Kaplan

Rulli

25-04-2023 03:34

FrancescosRavioli +15075

Vos rustig laten wennen.
Godts voor een heel seizoen als 1e buitenspeler is ook compleet gestoord. Veel te jong.

27-04-2023 16:11

1991 +7787

Vind voor zowel Vos en Hato, dat daar een speler gehaald mag worden, die na 2 jaar verkopen en hopen dat Vos en Hato dan op het gewenste niveau is.

27-04-2023 16:16

TedereTeddy +5

Doorselecteren en vd Sar weg aub!

25-04-2023 01:08

3sterren +20205

Ik hield me tot nu toe afzijdig van de roep van velen hier op AS om E v.d.S te lozen. Simpelweg omdat ik er geen zinnig woord over kon posten wgens gebrek aan achtergrond kennis.

Eindelijk is er nieuws van een insider naar buiten gebracht en niet door de minste.
Namelijk door Bogarde.
’The gentle giant’ is geraakt na ontslag: en zegt:
”Zolang Van der Sar er zit hoeft Ajax mij niet te bellen”.

Voor meer:
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/bogarde-geraakt-na-ontslag-uit-niets-bij-grofvuil-gezet-zolang-van-der-sar-er-zit-hoeft-ajax-mij-niet-te-bellen/ar-AA1ahJbB?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=2483539deb634efaba2d07633d3b129c&ei=17

Ik sluit me vanaf nu aan bij de groep die ook in de directie wil doorselecteren ...

24-04-2023 21:56

Siemons +378

Ik was het er vooral mee eens dat het team karakterologisch totaal niet goed in elkaar zit. Ajax heeft zeer veel spelers laten gaan en niet gekeken wat ze daarvoor terug hebben gehaald. Rake opmerking!! Dáár moet heel goed naar gekeken worden komende zomer.. en eigenlijk moet het voorwerk nu al voor een deel gedaan zijn.

24-04-2023 21:47

FrancescosRavioli +15075

Voorstel:

Rulli;
Regeer/aankoop, topaankoop, Hato, Salah Edinne;
Berghuis, topaankoop (6), Topaankoop (Vos tevens speeltijd geven);
Conceicao, Mitrovic, aankoop (Godts tevens speeltijd geven).

Verlies nemen: Bassey, Bergwijn, Wijndal, Timber
Gratis de deur uit / contract ontbinden: Klaassen, Sanchez,

Goed verkopen: Kudus, Alvarez

Houden (op de bank): Rensch, Grillitsch, Kaplan, jeugdspelers, Tadic (als ie daarmee genoegen neemt. Anders afscheid nemen), Taylor.

Hele seizoen trappen laten lopen tot ze topfit zijn: Brobbey, Bergwijn (als niemand hem wil)

Helaas kan je ze niet allemaal verkopen, dus dan maar zo.

24-04-2023 21:35

SCHREUDERNOPARTY +2489

Toen ik regeer zag kwam ik al niet meer bij..

Hoe zie je dat voor je een defensie met regeer Hato en salah kom op man hahaha

24-04-2023 21:36

FrancescosRavioli +15075

Heb je betere ideeën dan? Overigens stel ik dat er ook voor Regeer een aankoop moet komen. Die moet je net als Godts en Vos rustig brengen.
Ik zou er een top aankoop neerzetten tussen die jongens. Ik weet niet of je het realiseert, maar we moeten praktisch vanaf 0 beginnen. We spelen wsl ook geen CL, dus Europese subtop gaat niet komen.

24-04-2023 21:42

Robertini +38919

Verlies nemen op Timber? Kun je hem veel beter als rechtsback gebruiken.

24-04-2023 23:25

FrancescosRavioli +15075

Timber is uitgekeken bij Ajax. Die ga je niet meer aan het voetballen krijgen.

Vorig jaar was er interesse van de Europese top. Hij kiest nog 1 jaar voor Ajax, en dan draait dat op zo'n teleurstelling uit met een fiasco van een trainer, een TD die met z'n pik zwaait en matige aankopen.

Ik zou hem volkomen begrijpen. En je moet hem ook niet tegen z'n zin willen houden. Op deze manier voegt die niks toe

25-04-2023 08:18

arufred +9692

Ik zou Kaplan als r.a. gebruiken en Hato l.a. en daar tussenin D.Sanchez en nog een aankoop.
Voor het midden dan Kudus,Berghuis en Vos.
Voorin net zoals jij voorstelt; Godts, Mitrovic en Conc.
Aankopen: Mitroviv, D.Sanchez en nog een goede centrale verdediger. Zyech is ook een optie wanneer hijzelf water bij de wijn doet wat betreft salaris.

26-04-2023 05:59

FrancescosRavioli +15075

Kudus blijft niet

26-04-2023 07:00

Dirigent +6853

Er klopt gewoon iets niet of in de scouting of bij de mensen die beslissen welke speler zal worden aangetrokken.

Als je kijkt wat AZ heeft betaald voor Karlsson, Pavlidis, Kerkez, Feyenoord voor Hancko, Giménez.

Wij hebben afgelopen seizoen voor Bergwijn, Rulli, Sanchez, Bassey, Brobbey, plus salaris en tekengeld, meer dan 100 miljoen neergelegd, misschien wel 120 alles bij elkaar...

32 Bergwijn, 23 Bassey, 20 Brobbey. Zo een 75 miljoen uitgegeven aan spelers die allemaal onder de maat presteren, buitendat zijn ze voor veel te veel geld verkocht.

Het scouten moet veel creatiever zijn, de enige sterke aankoop is Conceicao en die speelt nooit...

Volgend seizoen veel jeugd laten doorstromen, aangevuld met aankopen van max 12-15 miljoen. De oudere spelers verkopen.

Nieuwe keeper
Rensch
Nieuwe cv
Hato
Salah Edinne
Taylor
Vos
Nieuwe mc
Kudus
Nieuwe spits
Conceicao

Verkopen
Rulli 8 miljoen
Sanchez 8 - 15 miljoen
Timber 22 -38 miljoen
Bassey 15- 20 miljoen
Wijndal 6 -12 miljoen
Tadic 2-4 miljoen
Klaassen 5 - 7 miljoen
Berghuis 12 - 20 miljoen
Bergwijn 16 - 22 miljoen
Kudus 35 - 45 miljoen
Alvarez 30 - 50 miljoen
Brobbey 10 - 15 miljoen

Salarishuis gaat dan flink omloog, wat noodzakelijk is aangezien we geen CL spelen hoogstwaarschijnlijk...

De scouting zal creatief moeten zijn en niet gaan voor spelers zoals Bergwijn en Brobbey die zijn gehaald voor de hoofdprijs en op een dood spoor zaten, je moet spelers halen die in de lift zitten.

Enkele voorbeelden:

Trincao - Sporting club
Reo Hatate- Celtic
Octafian Popescu- FCSB
Georges Mikoutadze - FC Metz
Ayase Ueda - Cercle Brugge
Malik Tillman - Glasgow Rangers

In Zuid- Amerika kun je er zo 10 scouten die je voor minder dan 10-15 miljoen kunt ophalen en die de wereldtop kunnen halen: kijk naar Antony, Neres, Martinez.

24-04-2023 21:22

1991 +7787

PSV heeft in 21/22 ook nog 22,8 miljoen (incl thuis tickets) aan Europese fee's weten binnen te harken in de Europa League..
Tagliafico kostte 4 miljoen ;) En voor Antony is aan het eind ook +-35 miljoen aan totaal fees betaald en voor Neres na afloop ook rond de 18 miljoen aan de vorige club. Daarnaast is er voor Chico ook een bod van 20 miljoen neergelegd vorige winter.

24-04-2023 21:27

MarcelvTol1971 +15269

Ben heel benieuwd of Bogarde iets zinnings gaat vertellen bij Rondo

24-04-2023 20:57

FrancescosRavioli +15075

We mogen hem echt op onze blote knieën bedanken als hij terug wil komen.

24-04-2023 21:38

Sander31 +7680

Hij werd toch ook beschuldigd? Hoezo dan op blote knieën bedanken

25-04-2023 11:18

FrancescosRavioli +15075

Omdat als ik roep dat Sander31 aan mij kut heeft gezeten, je niet eerder schuldig bent totdat het tegendeel bewezen is.

25-04-2023 13:02

MarcelvTol1971 +15269

@Sterspeler : het is mijn kut.
Het blijft natuurlijk jouw kut maar het is mijn kut............. ( smiley )

25-04-2023 16:14

MarcelvTol1971 +15269

@Sander31 : waarvan?
Is er een aanklacht ingediend ?

25-04-2023 11:33

RvhC74 +5371

Helemaal klaar met vd Sar en zijn onderdanen in vrouwelijke vorm en zonder enige voetbal know how.

Het is vd Sar en consorten gelukt om van de goed georganiseerde lopende organisatie een grote bende te maken met alleen maar opstapeling van cruciale fouten!!!!!

Bestuurders kunnen persoonlijk aansprakelijk gesteld worden op basis van wanbeleid. Misschien hier ook maar onderzoeken naar de mogelijkheden.

Het is tijd voor een nieuwe frisse wind met kennis kunde en voetbal know how die allemaal Ajax dna hebben en vooral gezond boerenverstand gebruiken.

Az wint de youth league, wakker worden, waar is onze hoog geprezen jeugd opleiding.

100 mln investeren in b keuzes

Waar zijn de tijden van Michels die keihard kon zijn. Zelfs FdB die bloed fanatiek is zijn spelers uitkaffert bij een 4/5-0 voorsprong.

Tijd voor verandering is nu!!!!! B

24-04-2023 20:26

PJS +4991

Zeker doorselecteren en verlies nemen. Alles wat je vorig jaar hebt binnengehaald wat mij betreft heel snel zien te slijten. 6 a 7 nieuwe spelers halen. Trainer Peter Bosz. Haal i.i.g. Ziyech om te beginnen.

24-04-2023 20:25

komop +2145

Goed was het zeker niet. Maar ik vind het erg overdreven om nu te gaan janken op alles en iedereen.
We hebben allemaal genoeg potjes tegen PSV gezien die precies hetzelfde verliepen.
Ook met zogenaamde betere Ajax teams.

Verder lees ik van nota bene het de twee Van Der Kerckhofs (uit het graf gekropen) opa's dat dit het slechste Ajax was in 50 jaar. Lachwekkend natuurlijk. Als ik zo ga redeneren dan lust ik er nog wel een paar. Hoe kan het dat het allerslechste Ajax eerst tegen Feyenoord uit 1-1 speelt, dan weliswaar in de laatste minuut verliest thuis (met vriendelijke hulp van ons aller Makkelie) en Feyenoord uitschakeld in de beker. Wat zegt dat dan over bv een Feyenoord.
Maw. Er wordt veel geroepen en geluld.

Er is op een aantal posities (3-4) te weinig kwaliteit en er zijn een aantal jongens uit vorm/zonder zelfvertrouwen. Pak daarbij ook nog eens veel tegenzit (bv Sangere met gevaarlijk spel/schop tegen het hoofd van Tadic, had zijn 2e geel moeten zijn).

Er is geen enkele ploeg ter wereld die jaar in jaar uit aan de kop blijft staan. Dus dit moeten gewoon accepteren en bouwen aan iets nieuws.
Met 3-4 goede aankopen, een frisse start met genoeg zelfvertrouwen, zie ik alles volgend seizoen
wel weer zitten.

24-04-2023 19:57

FrancescosRavioli +15075

Er is geen enkele ploeg ter wereld die jaar in jaar uit aan de kop blijft staan.

Celtic heeft dat anders aardig lang volgehouden. Bayern ook.

24-04-2023 21:40

Robertini +38919

Precies hetzelfde? Nee, normaal gesproken zijn wij de betere, maar winnen ze op de counter. Ik heb zeer zelden gezien dat Ajax zo overklast werd door psv.

24-04-2023 23:29

CruijffLegend +4976

Spuit 11 Sintenie

24-04-2023 19:55

Lullo +6050

Vooral Bergwijn en Brobbey. Gigantisch veel geld en leggen amper energie in een wedstrijd. Mentaliteit van lik-me-vessie. Dan win je geen wedstrijd.

24-04-2023 19:35

Robertini +38919

Bergwijn is niet mentaal, maar fysiek, hij is te bonking, meer rennen, minder spiertraining

24-04-2023 19:26

NoPants +7436

Hij is nog steeds redelijk snel en explosief, denk juist dat het mentaal is bij hem.

24-04-2023 19:29

Robertini +38919

Valt mij vrij tegen. Hij was vroeger bij PSV echt snel.

24-04-2023 19:51

MarcHogervorst +35302

Hij is te dik gewoon.

24-04-2023 19:42

SCHREUDERNOPARTY +2489

Zou wel mooi zijn voor een nieuwe periode dat Ziyech Tadic afwisselt met nr 10 en de band... zoals de vorige succes periode andersom was ingeluid

24-04-2023 19:19

Eyongtarkaenoh +2502

ziyech die de kar moet trekken?.. kan die wel
omgaan met tegenslagen die jongen en andere
motiveren?

24-04-2023 19:20

deMeester +11450

Bassey en brobbey OPROTTEN!!

24-04-2023 19:17

MarcelvTol1971 +15269

Ik zit AZ te kijken finale youth League, maar Poku heeft in die 10 minuten dat ik zit te kijken al meer laten zien dan Bergwijn dit hele seizoen...

24-04-2023 19:16

1991 +7787

Jonge gasten brengen wel meer leven in de brouwerij idd! Kees Smit vast leggen :)

24-04-2023 19:27

Robertini +38919

Poku en Meerdink mogen van mij best komen. Meerdink heb ik pas drie keer gezien, maar valt telkens goed in.

24-04-2023 23:31

Ajaxfan31183 +16391

Ik kan Heitinga maar 1 tip geven. Kijk het fragment even terug uit 2012, dat Frank de Boer helemaal uit zn plaat ging tegen nec ondanks 1-6 winst.

24-04-2023 19:01

Juichtoon +32254

Behouden: Rulli, Timber, Hato, Baas, Wijndal, Taylor, Berghuis, Bergwijn, Kudus, Brobbey, Conceicao. En 4-5 kwaliteitsaankopen. Bv Simons, Vd Beek, Ziyech, Argentijn, Braziliaan.
En een goede trainer.

24-04-2023 18:59

NoPants +7436

Simons? Hoe dan?

24-04-2023 19:32

Juichtoon +32254

Als Psv Ronaldo en Romario kon halen is dit ook een mogelijkheid. Alles valt of staat met ambitie..

24-04-2023 20:00

NoPants +7436

Maar rechtstreeks van psv, of via psg? Hoeveel denk je dat psg winst zou willen maken? Zou Simons dat willen?

24-04-2023 21:10

Juichtoon +32254

Via het netwerk.... Maxwell? Gaat ook om de ambitie, hoeft ook niet letterlijk Simons te zijn. Maar op dat niveau wil ik verrast worden.

24-04-2023 21:51

MarcHogervorst +35302

Hoewel ik 30 miljoen voor Bergwijn te duur vind, vind ik het op zich niet de slechtste speler in de selectie. Verder leuk dat roepen om doorselecteren, maar als je er nog slechtere spelers voor terugkrijgt? Het al vaker door mij genoemde voorbeeld Bassey voor Schuurs?

24-04-2023 18:57

RichardWitschge8 +5194

Bergwijn speelde de eerste paar wedstrijden waanzinnig goed. Hij kan het inderdaad toch niet verleerd zijn.

24-04-2023 19:06

Ajaxbrl +13619

We hadden allang bezig moeten zijn met goede spelers voor volgend seizoen, soepzootje wat we nu hebben mag wat mij betreft allemaal verkocht worden op de keeper na…

24-04-2023 18:47

A-west +5694

Begin maar eens die Sanchez van Tottenham te polsen. Een stevige verdediger die je achterin keihard nodig hebt.

24-04-2023 18:40

Harrier Du Bois +38541

Er zijn gewoon spelers die net komen kijken een salaris van 3 miljoen hebben hahaha, Ajax is echt ziek. Brobbey bijvoorbeeld zit op 3 miljoen, logisch dat hij niet vooruit te branden is en niet hard genoeg traint. Dat is maar 1 voorbeeld nog.

24-04-2023 18:33

1991 +7787

Brian koopt volgend jaar de Air. 8)

24-04-2023 18:34

Rockanje23 +36927

Of de Air Force 1

24-04-2023 18:37

MarcHogervorst +35302

Koopt de wat?!? Air.8)?

24-04-2023 19:04

MarcHogervorst +35302

Inderdaad, we hebben nu een aantal Labyads tot de tweede macht, die niet weggaan omdat ze hier lekker aan het cashen zijn. Doorselecteren? Zie er maar vanaf te komen.

Weet je nog, die champagnefles die opengetrokken werd eind augustus door Huntelaar. Succesvolle transfer periode vieren?

24-04-2023 19:00

Harrier Du Bois +38541

Je eerste zin is spijker kop x2.

24-04-2023 19:08

OwenStevenDalberg +27441

Niemand neemt het salaris over van die verwende luie bliksems. Dus daar kom je voorlopig ook niet vanaf. Waar kunnen ze zonder werken, zoveel geld opstrijken? Alleen bij Ajax. Door selecteren gaat dus heel lastig worden. Ook met al die salarissen op Champions League niveau, maar niet spelen in de Champions League, zal er weinig financiële ruimte zijn om veel te doen.

24-04-2023 18:27

Lavie +2252

Alvarez en Kudus moeten worden verkocht om de salarissen volgend seizoen te kunnen betalen.

24-04-2023 18:45

Ajaxfan31183 +16391

Ajax moet ervoor zorgen dat ze zondag gaan winnen. Dat is nog de kans op de Europa League. Er komen nog 4 wedstrijden aan in de competitie, en hoe ze spelen , dan ga je ook kansloos onder tegen az, Utrecht en Twente. Ws tegen groningen ook . En met deze wedstrijden voor de boeg mogen ze blij zijn als ze hun eigen nog kwalificeren voor de conference League . En met beker winst heb je zoiezo een plek bemachtigd in de Europa League

24-04-2023 18:22

Eyongtarkaenoh +2502

Bergwijn volgend seizoen met Hato ‘de beste linkerflank van Europa’ met een knipoog, maar wellicht kan dit wat worden.
geef Brobbey toch nog een kans
er is ook nog wel ruimte voor Berghuis en Rulli.

voor de rest goed kijken naar de jeugd ; Kaplan inpassen als LCV, Aertsen erbij en wat ervaring bijkopen.

out: Taylor, Klaassen, Tadic,Timber (cashen), Alvarez (cashen) Kudus (cashen), Bassey, Lucca, Stekelenburg, Wijndal (te lui)

twijfelachtig; Rensch, Grillitsch, Sanchez, Chico

24-04-2023 18:16

DEELM +11891

Grillitsch twijfelachtig?

24-04-2023 18:26

1991 +7787

Grillitsch heb je gewoon nodig als ervaren kracht Europees begin van het seizoen..

24-04-2023 18:39

slumpf +4540

Die twijfel heeft hij gisteren wel weggenomen.

24-04-2023 18:46

Juichtoon +32254

Maakte wel een prachtig doelpunt:-).

24-04-2023 19:03

MarcHogervorst +35302

Brobbey was vorig jaar als stand-inn voor Haller gewoon goed. Geen idee wat er nu met hem aan de hand is.

24-04-2023 19:06

GdlT +1004

Marc, de hele selectie speelt veel slechter dan vorig seizoen. Dan ligt het, in mijn ogen, aan de coaches en hetgeen ze op de trainingen uitspoken.
Waren het twee of drie spelers die slechter presteren terwijl de rest veel beter speelt t.o.v. vorig seizoen, dan ligt het meer aan de spelers zelf (denk ik)

24-04-2023 19:52

MarcHogervorst +35302

Dan zou er toch met een nieuwe coach meer uit de huidige selectie gehaald kunnen worden. Niet in paniek maar weer doorselecteren en zo geldverbranden.

24-04-2023 19:56

PetrusKeizer +10739

Ajax dacht en denkt het van verkoop van spelers te moeten hebben. Als je dat als uitgangspunt hebt moet je wel zorgen dat je voldoende basis blijft houden om het team te laten presteren. Want de marktwaarde van de betere spelers daalt als we internationaal niets (meer) laten zien. Dat snapt Sar niet want dat is geen zakenman. De verkoop v Antony is een voorbeeld. Dat zat er mijlenver aan te komen en dan moet je de vervanger al binnen hebben of op zn minst goed in het oog hebben. Niet,dus..Regeren is vooruitzien.

24-04-2023 18:09

1991 +7787

Antony werd een paar maanden na het vertrek van Overmars verkocht, Conceicao zou eigenlijk al vorige winter naar Ajax komen, alleen Porto werkte tegen.. Daarnaast hadden we tot afgelopen winter nog de optie van Ihattaren en Ocampos die op de rechterflank konden ballen..

24-04-2023 18:18

PetrusKeizer +10739

Je opmerking ontkracht mijn argument niet, maar onderschrijft het juist.

24-04-2023 18:25

1991 +7787

Jij zegt hierboven dat er geen opvolgers waren..

24-04-2023 18:33

MarcHogervorst +35302

Er is op zich naar het goede type speler gezocht, de kwaliteit en mentaliteit bleek echter onvoldoende. Op zich hadden we bijvoorbeeld een 'type Bassey' nodig. Maar ja, dan wel een technisch betere versie.

24-04-2023 19:13

PetrusKeizer +10739

Altijd zorgen dat je meerdere ijzers in het vuur hebt. Die houding van Porto mag je nooit als excuus aanwenden, dat moet ingecalculeerd zijn. Dat je Ihattaren noemt kan niet serieus zijn, dat was een project oftewel een gok . Gokken leidt zoals je weet vaak tot verlies, ook in dit geval. Dus Ihattaren had ook niks met beleid oftewel vooruitzien te maken. Ocampos is precies het bewijs van mijn stelling. Een paniekaankoop die gelukkig een paniekhuur werd. Die hebben ze nooit serieus overwogen toen Conceicao afketste, en een blinde kon zien dat die Ocampos als vervanger van Antony totaal ongeschikt is. Conclusie: jouw opmerking onderschrijft alleen maar mijn stelling.

25-04-2023 07:33

PetrusKeizer +10739

Marc, dat meen je niet. We hadden een type Martinez nodig, want die werd verkocht. En ook dat zat er mijlenver aan te komen. En ja....toen hadden we ineens onze vrind Bassey. Bassey is geen type Martinez maar een type Bassey, exact het type wat we nou juist NIET nodig hadden en hebben. Martinez is bijvoorbeeld ook nog eens koppend beter dan Bassey, om over de rest v Martinez' vaardigheden maar te zwijgen 😉

25-04-2023 07:40

AINIESTA +44247

Tsja kies je ervoor om In 1 keer alle miskopen(Bergwijn, Bassey, Wijndal, Brobbey, Sanchez) met waarschijnlijk iets van 50% verlies te verkopen dan kom je uit op zo'n 40 miljoen verlies. Dat is wel heel grof. Misschien dat de nieuwe trainer nog wat met ze kan om uiteindelijk het verlies te beperken? Dat moet dan wel een hele goede trainer zijn🥲.

Bergwijn daar zit echt wel meer in. Geloof echt niet dat ie niet meer kan dribbelen en nu al over the hill is met z'n 25 jaar. Moet echt wat met z'n dieet of trainingsprogramma doen. Om daar al 10-15 miljoen verlies op te pakken is wel heel erg zonde. Al gaat hij Godts wel serieus in de weg staan volgend seizoen. En je hebt Daramy ook nog.

Bassey, tsja. Heeft wel erg veel ruzie met de bal, zit daar nog veel ontwikkeling? Ik vrees van niet. Misschien dat je daar volgend jaar weinig van merkt met een middenveld dat wel wilt en kan voetballen en hij het heel simpel kan houden. Dan nog zeer de vraag of dit het niveau moet zijn van een basisspeler van Ajax 1. Als je Blind en Martinez gewend bent.

Wijndal en Brobbey moeten allebei een flinke schop onder hun reet krijgen. Ook bij hun is het dan nog de vraag of ze wel het niveau hebben. Beide lijken ook echt wel tekort te komen. Brobbey ook al was ie op en top gemotiveerd en fit geweest komt ie nog steeds techniek tekort en blijft het een waardeloze kopper.

Sanchez tsja, de Orejuela van dit seizoen.

Zoals de top reactie terecht zegt. Klaassen op 10 moet gewoon niet meer mogelijk zijn, ga alsjeblieft naar FC Utrecht, Fortuna, Telstar, AFC what ever, niet meer bij ons. Als je zulke standaarden aanhoudt als trainer/club....

24-04-2023 17:57

CruijffLegend +4976

In 1 keer alle miskopen weg lijkt mij wel de beste keuze. Als we volgend seizoen geen CL halen, dan verliezen we meer dan die 40 miljoen. Geen enkele van de spelers zit muziek in. Hopen op Bergwijn is teveel risico, die jongen heeft het gewoon niet. Er is denk ik gegokt (en verloren) dat hij een geweldig WK zou spelen zodat we hem met winst weer konden verkopen, daarom teveel voor betaald. Verkopen, verlies pakken en herinvesteren.

Verder Timber, Kudus, Taylor en Klaassen verkopen.

Met bovenstaande verkopen en het eigen vermogen wat er nog is kan een mooie nieuwe selectie worden neergezet. Wel billenknijpen of ze dit keer het geld wel goed besteden..

24-04-2023 19:53

AINIESTA +44247

Ik wil Bergwijn wel zien onder een nieuwe trainer, ik geloof echt dat hij veel beter kan dan de afgelopen maanden. Daarbij is hij nu misschien maar 15 miljoen waard, dan gooi je direct 15 miljoen in de prullenbak. Een Bergwijn die een goed seizoen draait kan zo weer 25 miljoen of meer waard worden.

Taylor, Kudus en Timber zit echt nog wel muziek in. Timber en Kudus moeten dan wel verlengen.

Hoeveel nieuwe spelers wil je wel niet gaan halen?

24-04-2023 22:11

CruijffLegend +4976

Ik zie het in Kudus en Timber erg zitten, echter denk ik niet dat ze willen blijven na het dramatische jaar. Sowieso liggen ze erg goed in de markt en kunnen wij de inkomsten gebruiken om het elftal te vernieuwen.

Taylor vind ik een beetje blue, en CIES schat zijn transferwaarde op £43 miljoen. Als je 30+ miljoen euro kunt krijgen voor hem zou ik hem ook verkopen.

Zie inderdaad het liefst een compleet nieuw elftal, aangevuld met onze grootste talenten.

Interessante spelers:
Voorhoede: Kluivert, Orban, Nuamah
Middenveld: Guler, Torre, Hatate, Trindade, Baturina
Verdediging: Kadioglu, van den Berg, Boey, Sutalo, Veltman, Sinkgraven (beide transfervrij)

25-04-2023 00:08

Juichtoon +32254

Antwerp is Ajax al bijna voorbij:-) ..

24-04-2023 17:44

Rockanje23 +36927

Laat dat bijna maar weg. Dít Ajax wint niet van Antwerp. En ook niet van Brighton waar vorige week nogal denigrerend over werd gedaan.

24-04-2023 18:40

Ajax95Duivendrecht +24072

Laten we kijken naar de basiself zoals die nu - mits iedereen fit is - waarschijnlijk de voorkeur heeft vanuit het oogpunt van Heitinga:

Bergwijn - Tadic - Kudus
Berghuis
Taylor - Klaassen/Grillitsch
Hato - Alvarez - Timber - Rensch
Rulli

Met deze basiself kun je echt niet langer doorgaan, want dan word je volgend seizoen weer geen kampioen. Kortom, daar moet heel veel aan veranderen.

Alvarez, Kudus en Timber zijn waarschijnlijk in de zomer pleite. Daarnaast lijkt het me aannemelijk dat Ajax deze zomer Lucca, Grillitsch en Regeer gaat proberen te slijten. Kaplan keert terug van zijn lange blessureherstel en Salah-Eddine zal terugkeren vanuit Twente en weer bij de selectie aansluiten. Hetzelfde geldt voor Daramy vanuit Denemarken, Gorter vanuit Schotland en Ünüvar vanuit Turkije.

Met deze mutaties enkel ben ik van mening dat je er nog lang niet bent. Je moet grondig gaan doorselecteren uit spelers die over langere tijd niet gerendeerd en geleverd hebben dit seizoen, maar wel een flink salaris opslokken. Om die reden zou ik Bergwijn, Bassey, Wijndal, Sánchez en Klaassen (tegen een beperkt verlies in zijn totaliteit) proberen te verkopen. Hebben gewoon structureel niet geleverd wat je op basis zijn hun transferkosten en salaris zou mogen verwachten van ze.

Dan houden we over (van 1e naar laatste keus):
Keeper: Rulli, Pasveer, Gorter;
RB: Rensch;
RCV: Aertssen;
LCV: Hato, Kaplan;
LB: Hato, Salah-Eddine, Baas;
6: Fitz-Jim, Vos;
8: Taylor, Berghuis;
10: Berghuis, Ünüvar;
RW: Conceiçao, Berghuis;
Spits: Tadic, Brobbey;
LW: Tadic, Daramy, Godts.

Van zo'n selectie word ik niet heel vrolijk, to put it mildly:
- Krankzinnig magere bezetting op RB, RCV en LCV, zeker gezien blessuregeschiedenis Kaplan;
- Ik denk dat Vos uitsluitend als 6 kan renderen met een positievaste en betrouwbare middenvelder naast hem. Een type Grillitsch of Fitz-Jim. Alleen vermoed ik dat Ajax zowel Grillitsch als Fitz-Jim gaat proberen te slijten. Want nergens proef ik het vertrouwen bij Ajax in Fitz-Jim dat ze hem speelminuten gaan geven volgend seizoen. Erg zonde, want ik denk dat hij in potentie een ideale 6 kan worden voor Ajax. Zeker als koppel met een meer dynamische speler als Vos naast hem. Maar als Grillitsch en Fitz-Jim beide vertrekken, zal er voor de 6 echt een speler bij moeten komen. Want Vos als 'lone CVM' vind ik kwetsbaar (i.t.t. Fitz-Jim), zeker nu in Vos' ontwikkelingsfase nog.
- Taylor vind ik eigenlijk een roulatiespeler, maar geen geschikte basisspeler (nog). Veel te onzorgvuldig onder druk, voor het spel dat Ajax nastreeft. Wanneer er op de transfermarkt een goede en balvaardige nummer 8 gescout wordt, deze kans pakken svp.
- Ünüvar als back-up-10 nadat hij vrijwel een heel seizoen niet heeft gespeeld en geworsteld in Turkije? Pfoe, dat vind ik nogal risky.
- Brobbey zo snel mogelijk laten investeren in het compleet wedstrijdfit worden in de zomer. Moet gewoon vanaf dat het nieuwe seizoen begint in staat zijn om wekelijks 90 minuten te voetballen.
- Hoe goed Daramy het ook doet in Denemarken, zou ik hem proberen te verkopen. Ik denk dat dit nu het ideale moment is om een goed bedrag aan hem te verdienen, nu hij in vorm is. Zijn optredens in Ajax waarbij hij modale backs niet eens voorbij kwam, staan nog in mijn geheugen. Ik vind Godts nu al talentvoller en beter geschikt voor Ajax' speelstijl in de kleine ruimte dan Daramy.
- Tadic op LW kan echt niet meer, Daramy vind ik niet voldoende qua niveau, Godts ben ik groot fan van en heeft het talent maar is wellicht nog te vroeg. Kortom, van het geld dat Bergwijn oplevert een nieuwe LW kopen.

24-04-2023 17:42

Ajax95Duivendrecht +24072

Waar moeten we i.m.o. in investeren?:
- Basiswaardige rechtsback (want ik vind Rensch eigenlijk ook niet goed genoeg);
- Basiswaardige RCV;
- Back-up RCV;
- Back-up LCV;
- Indien Grillitsch en Fitz-Jim vertrekken: een basiswaardige nummer 6;
- Indien een buitenkansje of een goed stukje scouting: een nummer 8;
- Basiswaardige LW;
- Eventueel nog een back-up RW.

Als ik zo naar deze lijst kijk, denk ik: dat gaan we nooit voor elkaar boksen in één transferzomer. Kun je nagaan wat voor ongekende klerezooi Van der Sar en H2 ervan hebben gemaakt... Het puinruimen gaat ben ik bang langer duren dan één transferzomer. Maar goed, als je deze zomer een flinke stap op dat lijstje maakt, dan kan het ook wel weer snel de goede kant op gaan. In principe heeft Ajax nog steeds de middelen om - zelfs met maar een paar transfertargets uit dit lijstje - een selectie neer te zetten waarmee je volgend seizoen gewoon weer samen met Feyenoord/PSV kan meedoen voor het kampioenschap.

Maar wel heel vervelend in dat aspect is dat we nu waarschijnlijk CL-inkomsten gaan mislopen... Dat geeft financieel een enorme knauw. Waardoor Ajax niet meer ongebreideld de portemonnee kan trekken, zoals afgelopen zomer. Ajax zal veel gerichter, veel verstandiger en ook veel zuiniger moeten gaan inkopen. En dat vraagt slimheid op scoutingsgebied en bovenal een duidelijke voetbalvisie.

Werk genoeg voor Mislintat en Huntelaar deze zomer.

24-04-2023 17:43

Rockanje23 +36927

Goed verhaal. Geeft perfect aan hoe precair Ajax er voor staat.

24-04-2023 18:42

Daniii +246

Isco en James Rodriguez transfervrij, mits ze nog iets willen lijkt het me prettiger om Isco op 10 in te brengen dan Klaassen (met alle respect)

24-04-2023 17:41

Daniii +246

Zimling dan maar? Grapje haha

24-04-2023 17:48

Benleiden +7280

Het grootste probleem van Ajax is dat ze niet met weelde om kunnen gaan. Grote organisatie aan de buitenkant, maar aan de binnenkant een lokale supermarkt.

24-04-2023 17:33

TooGoodToBeTrue +1899

Ik lees hier weer van alles. Allerlei onrealistische kreten komen langs.

Met stip op 1 zijn de reacties waarin heel het team vervangen wordt. Vrijwel iedereen eruit. Leuke gedachten jongens, maar we hebben geen Oliesjeik, maar wel een dure huishouding dus budget is er alleen als je iets verkoopt. Mensen die denken dat er ergens nog een pot is van 10 talle of sommige denkende 100 tal miljoenen moeten eerst nog even langs de cursus boekhouden voor beginners.

Met stip op 2. De jeugd erin.
De jeugd erin. Ja, ze zullen het niet slechter doen dan de middelmaat die nu in Ajax1 staat, maar daarmee zijn ze nog ver onder het niveau van aanhaken bij de Europese top. Kortom dan sta je volgend seizoen gewoon weer op dezelfde plek als nu of nog lager. Die gasten moet je verhuren aan eredivisieclubs en kijken hoe ze het daar doen en dan evalueren of er iets tussen zit voor het seizoen erna. Laat ze daar maar de fouten maken. Ik kan je 1 ding garanderen nog 1 zo'n seizoen als deze en het financiële kaartenhuis stort in elkaar. Dan kan je weer lekker talenten kopen van Fortuna.

Op 3. Haal Ziyech terug
Hoewel ik er een voorstander van ben om vele redenen kan ook Ziyech in zijn eentje dit Ajax niet aan de praat krijgen. Toen Ziyech er was had je ook Blind, Frenkie, Nous, Schone allemaal spelmakers en de tegenstander kon niet iedereen dekken dus je kon altijd opbouwen. Als je nu Ziyech opstelt zet iedere tegenstander minstens dubbele dekking op hem en dan komt er ook niks van terecht. Je zal echt veel meer voetbal in je team moeten inpassen.

24-04-2023 17:28

NoPants +7436

Het moet een combinatie van beide zijn. Er zijn duidelijk aankopen nodig, maar sommigen hier denken inderdaad dat er weer even 10 aankopen kunnen komen. De meeste succesperiodes waren met veel jeugdspelers, maar je kan ook niet van jeugd verwachten dat ze dit omdraaien.

Maar bijvoorbeeld Hato en Salah edinne moet je de kans geven, zodat je op lb en lcv geen grote getalen hoeft uit te geven. Timber proberen te behouden, en een rb kopen.

Alvarez en kudus verkopen voor +-80mln samen. Een voetballende 6 kopen, en afhankelijk van of w klaassen weten te slijten nog een aanvallend ingestelde middenvelder kopen (anders wordt het qua salaris te gek).

Als bergwijn voor meer dan 20 miljoen verkocht kan worden zou ik het doen, anders behouden. Tadic en brobbey voor de spits. Hopen dat van axel dongen toch nog wilt blijven en het uit wil vechtn met conceicao op rechts.

Ik denk dat je dan met een aankoop in iedere linie een heel end kan komen. Vooral belangrijk dat het voetballend vermogen van alle aankopen de grootste kwaliteit is.

24-04-2023 19:46

TooGoodToBeTrue +1899

Gedeeltelijk eens. Ik vind het prima om jeugd de kans te geven. Echter er moet ook wel een bepaalde standaard zijn. Niet de jeugd de kans geven omdat het nu eenmaal de jeugd is en Ajax het altijd van de jeugd heeft moeten hebben. Dat gevoel krijg ik nu. Ze moeten wel daadwerkelijk iets nieuws brengen in het team. Frenkie bracht meer verdedigend en meer positiespel dan Schone. Nous bracht meer aanvallend dan Veltman, De ligt bracht meer kopkracht en duelkracht in de verdediging dan Wober en Viergever. Donny was een verbeterde versie van Klaassen. Hij had beter positiespel iets wat je nu dus mist en waardoor Klaassen altijd onzichtbaar is. Want hun rol is exact hetzelfde combineren en er tussenin steken en hem erin prikken out of nowhere.

Zoals je ziet deze jeugd voegde allemaal iets toe. Ze maakten ook fouten, neem bijv. de Ligt maakte echt wel wat fouten en domme kaarten. Maar daar kan ik dan meeleven als je ziet dat er progressie in zit en ze naast de domme fouten ook iets toevoegen. Natuurlijk waren dit uitzonderlijke talenten, maar ze konden zich ook ontwikkelen doordat ze ervaren spelers naast zich hadden. Blind, Schone, Ziyech, Tadic, Nico was toch ook wat ouder maar bracht ook wel wat ervaring en temperament. Je hebt deze mix nodig om ze te laten door ontwikkelen en idd speeltijd. Het heeft alleen geen enkel nut om Hato of Salah erin te zetten op dit moment. Die verdrinken gewoon. Nul coaching in het veld, fysiek veelal sterkere en grotere tegenstanders, slecht lopend elftal. Die zijn misschien zelfs beter af in jong Ajax op dit moment. Als je zag hoeveel er in het veld gecoached werd door de ervaren spelers na de jongelingen destijds dan snap je wat ik bedoel.

Dus Ajax heeft een keuze te maken. Of je haalt weer 3 ervaren voetballende spelers in elke linie 1 en voeg daar de jeugd rondom heen. Koop Ziyech die kerel is een afschrijving, maar niet een afschrijving van 100 mil zoals je nu hebt gedaan en daarnaast als je hem verbind aan je club na zijn loopbaan dan zit je gebakken binnen de Marokkaanse gemeenschap voor de komende 20 jaar aan talenten aanwas. Die kerel verdient zichzelf echt wel terug vroeg of laat, heeft de ervaring, kent het spel, weet wat er verwacht wordt, is nog fit. Wat wil je nog meer.

Verkoop Alvarez en Kudus, die willen toch niet meer blijven. Haal daarvoor een echte goeie 6 en zet die naast Grillisch. 2 voetballende spelers op 6 maakt het dat je al veel meer voetbal krijgt en het middenveld niet meer verstoppertje spelen is en haal een ervaren, voetballende verdediger a la blind. Die ook kan coachen en de verdediging neer kan zetten. Zet de jeugd maar op de LB en RB en berghuis dan op 10. Ziyech rechtsvoor Brobbey in de spits maar dan moet die kerel wel vanaf volgend seizoen echt 90 minuten kunnen voetballen wekelijks anders kan hij ook optyfen. Links voor zou ik hoe kut het ook is bergwijn en Tadic houden. Tadic vind ik wel een echte strijder, maar is eigenlijk te oud en levert te weinig, maar wellicht met wat meer voetbal dat het iets kan worden. Bergwijn noodgedwongen, want die kerel raak je aan de straatstenen niet meer kwijt. 20 mil is een utopie. Kerel presteert helemaal maar dan ook helemaal helemaal niks. Niet bij Ajax, niet op het WK. Die kerel staat echt nergens op geen 1 lijstje.

Verhuur Taylor maar, want die kerel heeft kansen genoeg gehad dit seizoen. Wellicht kan hij opbloeien in een team in de eredivisie waar wat minder druk is a la jan vertonghen destijds. Verhuur Salah Edinne nog maar een keer aan Twente. Die kerel moet je nu niet naar Ajax halen. Kerel kan amper de concurrentie winnen in Twente, moet dat dan in de basis bij Ajax. Dat bedoel ik dus met jeugdspelers in het elftal zetten omdat het jeugd is.


--------------------Rulli / Pasveer / Jeugd -----------------------
jeugd------------Timber ------------ Aankoop ------------ jeugd
---------------------Grilitisch ----- Aankoop ----------------------
bergwijn / Van Dongen -------------Berghuis -------Ziyech / conc
-------------------------Brobbey / Tadic--------------

Ja het is nog niet ideaal, maar meer ik vraag mij echt af of er meer geld dan dit in de pot zit. Ik vraag mij al af of dit überhaupt financieel haalbaar is.

24-04-2023 23:35

NoPants +7436

Dat zeg ik toch ook? Een aantal stevige aankopen en voor de rest jeugd. Mensen die hier roepen om 7-8 nieuwe spelers zijn totaal niet realistisch aan het denken vind ik.

ziyech op rechts zou ik niet doen. Conceicao de kans geven. Als je klaassen en berghuis kan verkopen zou ik ziyech voor het middenveld halen.

Als je kudus, alvarez, bassey, en bergwijn kan verkopen dan komt er flink wat ruimte bij qua afschrijvingen en salaris.

25-04-2023 16:51

MarcelvTol1971 +15269

Afscheid nemen van Tadic omdat ik denk dat het een irritatiefactor in de groep is. Brengt bij lange na niet meer wat ie ooit bracht maar wordt nooit naar de kant gehaald. Daardoor zit er een echte spits met een zuurpruimhoofd op de bank, die snapt dat niet. En als we dan toch gaan wisselen gaat Bergwijn eraf en schuift Tadic naar links, en Bergwijn snapt dat ook niet.
Daarbij dat overdreven gedoe voor een wedstrijd met die ballen in een leeg doel schieten.
Daarbij dat overdreven gedoe als meneer geraakt wordt en er een theater losbarst waar je je als Ajax supporter kapot voor schaamt, in ieder geval ik wel.
En ik ben bang dat de fout wordt gemaakt om deze clown aan de technische staf toe te voegen waarbij ie ook zal overheersen.
Van mij mag ie vertrekken.........

24-04-2023 17:10

Rockanje23 +36927

Een echte spits op de bank ? Een echte spits kan koppen !

24-04-2023 18:44

DeMagere +23140

Kan Tadic koppen?

24-04-2023 23:31

Ajax1114 +19393

Ja, iedereen kan wel weer brullen dat Ajax zijn verlies moet nemen maar dat is natuurlijk niet zo makkelijk als Ajax zijnde zonder rijke oliebaard achter je. Mensen blijven maar denken dat Ajax zo rijk is maar dat zijn ze allang niet meer , sterker nog, ik denk dat PSV en Feyenoord over twee jaar rijker zijn dan Ajax.

24-04-2023 17:07

NoPants +7436

Ligt aan je definitie van rijk. Het zou zomaar kunnen dat ze meer liquide middelen hebben over 2 jaar, maar meer eigen vermogen is echt onwaarschijnlijk binnen 2 jaar hoor.

24-04-2023 19:49

Ajaxlee +5558

Begin nu maar alvast met doorselecteren en zet jongens als godts, vos, conceicao, Hato, en als het moet brobbey de aankomende wedstrijden in de basis.

Gooi jongens die niet presteren met een te groot salaris eruit: Klaassen, wijndal, grillitsch, tadic, bergwijn, berghuis, bassey.

Probeer jongens als kudus, timber en alvarez te verleiden om nog een seizoen te blijven en ga bouwen aan een nieuw elftal.

Linksbuiten: godts, unuvar, daramy, van Axel Dongen
Spits: brobbey, Stroeykens, Orban, rijkhoff
Rechtsbuiten: conceicao, giovani, Angelo gabriel
10: kudus, misehouy, unuvar, Guler, El Khannous
Cm: alvarez, vos, Andre, taylor, fitz Jim, Vranckx, moriba, sertedemir
Linksback: salah edinne, Ian Maatsen, borna sosa
Cv: timber, Hato, kaplan, mavropanos, Sutalo, Abakar Sylla.
Rechtsback: Kadioglu, sanchez, Rensch
Keeper: Rulli, Gorter, pasveer.

Dan nog een goede trainer. Bosz is prima, alles beter dan Heitinga. Hij heeft het gewoon (nog) niet. Een buitenlandse trainer zou ik ook leuk vinden: Gallardo.

24-04-2023 17:03

1991 +7787

Denk dat Brobbey een spiegel nodig heeft, waar hij naartoe kan trainen, dus het liefst een extra spits van +-28 jaar waar hij veel van kan leren..

24-04-2023 17:11

Ajaxlee +5558

Zou Milik nog wat zijn?

24-04-2023 17:15

1991 +7787

Mauro Icardi ? (29 jaar, Argentijn) Ex Inter

24-04-2023 17:17

Ajaxlee +5558

Die verdiend nog steeds 6,5 miljoen per jaar. Iets te veel van het goede denk ik

24-04-2023 17:20

1991 +7787

Denk dat Icardi halen een meester zet is :)

24-04-2023 17:50

4bier +31367

Ik weet nog dat ik hier na Feyenoord AZ compleet door de mangel werd gehaald. Uiteindelijk wederom gelijk gekregen. Wacht nog steeds op excuses van bepaalde mensen.

24-04-2023 16:59

Techno303 +2515

Ik was er niet maar bij deze excuses namens iedereen die je door de mangel heeft gehaald

24-04-2023 18:07

PepMokum +468

Begin maar eens met een goede coach te vinden…..en dan heel snel een nieuwe CEO graag!

24-04-2023 16:52

Jutter1 +4311

Lijkt mij een conclusie die iedereen wel kan trekken. Het zal naar verwachting niet 1,2,3 gaan, wel op de wat langere termijn. Er is zoveel middelmaat bij Ajax momenteel, oók bij Jong helaas, dat daar wel enige tijd overheen zal gaan omdat er zoveel mis is bij Ajax op het veld én zeker ook daarbuiten!, zeker ook op financieel gebied (lees: Ajax 1 waardige spelers halen) zou dat een normale zaak zijn. We gaan het zien, maar nog zo'n belabberd seizoen als nu moet toch niet voor herhaling vatbaar zijn, dat lijkt mij heel erg duidelijk! Ben benieuwd of er toch nog mensen als verantwoordelijk worden aangewezen voor de huidige misere, waar we het overigens nog een paar weken mee moeten doen, helaas!

24-04-2023 16:50

Heimwee +6649

Van der Sar stelde anderhalf jaar geleden bij Rondo dat hij een grote prijs wilde winnen. 'Als we in de Conference League moeten spelen, ben ik er niet meer. Dan is het klaar. We willen iets groots, een prijs. We doen het uitstekend, maar de echte prijs is er nog niet. We willen de aansluiting met de topclubs maken en daar ook blijven. Dat zou wel de kroon op het werk zijn als we dat kunnen bewerkstelligen.' Wat een uitspraken, ik hoop dat hij zijn belofte van als Ajax Conference league moet spelen er niet meer is, de andere belofte is in ieder geval niet uitgekomen. Wat mag ik hopen dat het conference league word. VAN DER SAR WANBELEID. Als hij iets om Ajax geeft STAPT HIJ PER DIRECT OP!

24-04-2023 16:31

Jutter1 +4311

Daar ben ik het 1000 pct mee eens!!!

24-04-2023 16:55

JordyAjacied +19104

De club moet volledig gereset worden, ‘start new career mode’

24-04-2023 16:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.