Bondscoach Ghana: 'Kudus komt team over een week versterken'

door NielsOpdam 48

Bron Owuraku Ampofo

Bondscoach Ghana: 'Kudus komt team over een week versterken'

door NielsOpdam 48

Bron Owuraku Ampofo

Laatst geüpdatet

Mohammed Kudus zal over een week naar Kameroen afreizen om de Afrika Cup te spelen. Dat vertelt de Ghanese bondscoach Milovan Rajevac althans, geciteerd door Owuraku Ampofo, een journalist van het Ghanese Joy Sports.

'Milovan Rajevac zegt dat Mohammed Kudus het team "over een week" zal komen versterken', schrijft Ampofo op zijn Twitter-account. Ajax zei eerder dat het er niet vanuit ging dat de middenvelder naar de Afrika Cup zou gaan. Echter behoort Kudus wel tot de selectie van Ghana, Rajevac hoopt zo te kunnen beschikken over de Ajacied.

Of de middenvelder daadwerkelijk naar de Afrika Cup gaat, is nog onbekend. Kudus liep in november een blessure aan zijn rib op en is naar verluidt nog niet fit genoeg. 'Hij heeft nog wel even nodig om weer volledig fit te zijn', schreef Voetbal International woensdag.

'Gevaar op blessures in zo'n zwaar toernooi is heel groot'

Erik ten Hag vertelde in hetzelfde stuk van Voetbal International dat het 'zeer aannemelijk' was dat Kudus niet deelneemt aan de Afrika Cup. 'Het gevaar op blessures in zo'n zwaar toernooi is heel groot als je in korte tijd veel wedstrijden moet spelen. Dat is ook al besproken met hem. De dokter is daar de aangewezen persoon voor. Mohammed begrijpt het zelf ook wel.'

Bookmaker: Senegal favoriet voor eindzege in Afrika Cup, Algerije tweede

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11472

Gha na gauw weg. Ghana heeft al verloren van Marokko en ligt er volgende week al uit. kudus lekker thuis houden. Kunnen we hem niet een beetje milde corona toedienen?(nee hoor, grapje. Mag je niet mee spotten).

11-01-2022 10:43

mgtow +22318

Zeker niet. Prima bier wel.

11-01-2022 10:46

AlexIbarra +19282

Mjah, bij ons traint hij alleen en komt ws niet veel aan spelen toe voorlopig.
Op het middenveld missen we verder niemand.

Dus misschien is het wel prima zo.

11-01-2022 01:46

JariJari +15252

De eerste nederlaag voor Ghana is binnen, nog 2 en Kudus kan lekker hier blijven. Ook 3 nederlagen voor Ivoorkust en ook Haller kan weer terug komen.

10-01-2022 22:11

wim_wenderson +1412

Gewoon laten gaan, lekker spelen/ trainen in de warmte als lakmoesproef!

10-01-2022 15:25

Siemjo +7892

Mocht hij gaan dan direct op de transferlijst plaatsen. Is nu weer herstellende van een blessure en in opbouw naar wedstrijd fit. Als je nu weer kan voetballen tijdens de Afrika Cup en dan weer met een blessure terug komen zodat je weer geen wedstrijd voor Ajax kan spelen. Het is te gek voor woorden dat Ajax een transfersom betaald, zijn salaris betaald voor een speler die alleen maar revalideren bij Ajax maar wel op een toernooi kan uitkomen voor zijn land. Denk dat je als speler hier ook wel een stem in hebt door te zeggen dat je eerst fit moet worden voor je club.

10-01-2022 14:53

AlexIbarra +19282

Elke speler van Ajax staat altijd op de transferlijst.
Bij het juiste bod laten we iedereen gaan, en bij een laag bod niet.

11-01-2022 01:48

Web +178830

Als hij medisch fit is
Lekker laten spelen daar
Hiet word Ajax alleen maar beter van
Deze jongen valt van de ene tegenvaller in de andere
Lekker onder goede omstandigheden spelen. Even Ajax uit zijn hoofd zetten
En weer de oude worden die zo goed binnenkwam bij Ajax
Op die Kudus wachten wij
Alleen maar winnaars als hij daar gaat spelen

10-01-2022 10:22

JenkieDeFrong +404

Ja of dat.. of misschien is er wel een hele grote kans op een terugslag aangezien ie nog totaal niet wedstrijdfit is en geen ritme heeft? Deze jongen lijkt op het eerste gezicht toch vrij gevoelig

10-01-2022 10:37

Web +178830

Die jongen moet eens weer genieten. Daar begint alles mee
Nu heb je er ook niets aan

10-01-2022 16:16

Lunsdale +6375

Heb je die vliegende tackles tijdens de eerste wedstrijden van de Afrika cup niet gezien? Kudus is en nog geblesseerd, zeker zo'n rib zal nog ff kwetsbaar blijven en heeft geen ritme. Dan hoeft er maar een dolle dwaas in te vliegen en we zijn hem weer een half jaar kwijt.

Laat hem eerst maar eens rustig revalideren. Eerdere keren werd hij ook te snel gebracht waardoor hij een terugval kreeg.

10-01-2022 23:58

vak114 +5538

Mocht dit zo zij dan lekker afscheid nemen van Kudus na dit seizoen.
Is alleen maar geblesseerd,toont weinig respect naar de club toe.
Lijkt wel op een Afrikaanse keeper die nog bij Ajax op de loonlijst staat.

10-01-2022 07:28

Lunsdale +6375

Kudus kan er zelf weinig aan doen hé. Voor oefenpotje kun je bedanken, niet voor officiële wedstrijden.

11-01-2022 00:00

Hetzijnmaar +5453

Voor volgende week verkopen die gast

10-01-2022 01:10

Op_een_oude_slof +4359

Ghanese Robben

09-01-2022 23:43

Sjakio +2379

was Kudus maar half zo goed :-)

10-01-2022 08:43

MarcelvTol1971 +15383

Hier moet Ajax toch ook een mening in hebben als betaler van zijn salaris. Die jongen is van glas, is net weer een beetje hersteld, die kan dan toch niet naar de Africa Cup

09-01-2022 20:38

Ferd +38496

Ajax heeft ook een mening, die zeggen "niet gaan". Maar de mening van Ajax maakt geen zak uit, de regels zijn duidelijk, als je wordt opgeroepen voor je land dan moet je gaan op straffe van een schorsing.

10-01-2022 03:22

JenkieDeFrong +404

Ergens in deze tijden natuurlijk belachelijk

10-01-2022 10:38

Ferd +38496

oh, dat is ook helemaal geen discussie. Ik vind het sowieso bizar dat clubs spelers af moeten staat midden in een competitie.

11-01-2022 03:28

AFCA1961 +3302

In tegenstelling tot het merendeel van jullie geloof ik echt nog in Kudus. De man kan absoluut voetballen en heeft dat ook zeker bewezen.
Zijn blessure die hij op liep tegen Liverpool kan nou eenmaal gebeuren. Dat het dan een enorme tijd duurt voor hij terug is zou misschien ook aan de medische staf kunnen liggen? Kijk eens hoe lang we Neres hebben moeten missen en die had ook geen zware blessure.
Dat ie uitgerekend in zo`n klote interland weer geblesseerd raakt aan zijn ribben is ook overmacht toch? Laten we Kudus nou niet meteen afzeiken want ik denk echt dat hij voor Ajax van grote waarde kan zijn.
Neemt natuurlijk niet weg dat het wel heeeeeel erg bizar zou zijn als hij nu op die achterlijke Afrika cup gaat lopen ballen. Ik ben het met jullie eens dat daar natuurlijk geen moer van deugt.
De uitspraken van die bondscoach vind ik overigens wel stuitend irritant hoor, zou me niks verbazen als die gewoon maar wat roept om Kudus onder druk te zetten.
Al met al is die Afrika cup een gedrocht van jewelste en wat ik hier al las; het zou me niks verbazen als daar een corona uitbraak komt die zijn weerga niet kent en de clubs dus hun dure spelers ziek terug krijgen.

09-01-2022 20:27

RJB1979 +25820

ik snap je volledig en kan zelfs ook nog wel volgen waarom Kudus zelf niet nee zegt maar dan is dit wel het moment voor Ajax en andere clubs om actie te ondernemen dat dit niet meer gebeurt.

Laat ik positief afsluiten: Hopelijk draait ie zijn potjes mee en komt hij fitter terug.

09-01-2022 20:36

Chris86 +318

Dit dus. 100%

09-01-2022 21:17

Pizzapunt20 +10016

De lijm is nog geen eens droog en we gaan alweer optimaal belasten. Goed idee wat kan er mis gaan? Ajax kan letterlijk en figuurlijk de scherven weer rapen straks.

09-01-2022 20:26

Mikee +6403

Gewoon dag voor de vlucht in quarantaine plaatsen.

09-01-2022 20:25

JenkieDeFrong +404

Ff snel bij die andere covid gevallen plaatsen;-)

10-01-2022 10:39

JaapStam +137158

Lekker laten gaan joh!!! Meer geblesseerd dan dat hij op het veld heeft gestaan!!! Pure zakken vuller!!!

09-01-2022 19:57

Ozymandias +159568

Pure zakken vuller? Wat kan Kudus eraan doen dat hij tot drie keer toe door contact geblesseerd raakt? Denk je dat hij blij was toen zijn tegenstander met een elleboog zijn rib had gebroken? Oh joepie, weer weken van revalidatie zonder wedstrijden te kunnen spelen...

Is Jović ook een pure zakkenvuller?

09-01-2022 20:25

Ozymandias +159568

Wat voor een blessure? Een gebroken rib? 50-60 dagen lijkt me niet overdreven lang om daarvan te herstellen.

09-01-2022 23:12

mvdk +44035 moderator

Precies en dan moet je ook nog fit worden. Om in topconditie te komen kost ook tijd, het is geen FIFA22

10-01-2022 13:44

BaasBaas +8349

Zucht. Naja hij moet een keer minuten gaan maken, laten we hopen dat hij wat ritme op doet dan.

09-01-2022 19:54

Libero +19165

Het zou me niet verbazen als hij zich gewoon heeft gespaard voor de Africa Cup. Krijg er sws totaal geen gevoel bij van iemand die er alles voor over heeft om bij Ajax te slagen. De bal ligt iig bij hem, als hij gaat weten we genoeg.

09-01-2022 19:31

Ozymandias +159568

Heeft gespaard voor de Africa Cup? Want de beste voorbereiding op een eindtoernooi is anderhalf seizoen geen wedstrijden spelen...

09-01-2022 19:45

Libero +19165

Daar heb je ook wel een punt, maar je ziet dat ze hem alsnog heel graag erbij willen hebben en mijn punt was vnl. niet geblesseerd raken terwijl hij voor Ajax speelde.

09-01-2022 19:58

Godenzoon24 +15304

Idd mensen verzinnen de gekste dingen.

Misschien uit teleurstelling? Maar het meest teleurgesteld is die jongen zelf natuurlijk!

10-01-2022 08:16

Libero +19165

Je leest niet verder dan je neus lang is kennelijk.

10-01-2022 17:34

Ferd +38496

als hij gaat dan weten we genoeg? Je kent de regels blijkbaar niet! Als Ghana hem oproept heeft hij weinig keuze.

En de suggestie dat hij zichzelf heeft gespaard voor de Africa Cup is lachwekkend en dom. Jij denkt dat hij expres een rib heeft gebroken? Mafklapper

10-01-2022 03:24

Libero +19165

Hij is degene die aan kan geven dat hij niet fit genoeg is, dat hij het risico te groot vindt om weer geblesseerd te raken. En dat kán een bond in twijfel trekken, maar als hij daarop gekeurd zou worden kunnen ze niet bewijzen dat het niet zo is.
Als je zelf de regels niet goed kent beticht dan niet een ander daarvan.

10-01-2022 17:33

Ferd +38496

Hij kan het aangeven ja, maar dan is het nog altijd niet zijn beslissing. Als de bondsarts aangeeft dat hij fit genoeg is heeft hij weinig te willen.

Ik ken de regels prima. Jij snapt de regels blijkbaar niet helemaal

11-01-2022 03:27

Libero +19165

Het is wel degelijk zijn beslissing. Hij is niemands eigendom en ze kunnen hem moeilijk dwingen toch te spelen. Gezien hij ook nog niet gespeeld heeft sinds zijn blessure hebben ze ook geen poot om op te staan als ze er werk van willen maken bij de FIFA om hem sancties op te leggen.
Want dat is een middel dat inderdaad bestaat, maar het neemt niet het recht weg om geen risico's te willen nemen of zelfs zichzelf niet fit genoeg achten na opgeroepen te zijn.
Ik zie nu ook je laatste regels van het bericht ervoor, later toegevoegd of heb ik daar overheen gelezen? Jammer dat je het nodig vind om zo'n toon aan te slaan, maar goed, ik zal er toch even op ingaan.
Nee, ik denk niet dat hij expres zijn rib heeft gebroken, dat zeg ik niet, noch suggereer ik het. Ik zei zelfs dat het me niet zou verbazen als(!) hij zich gespaard had. Ik beweer niet dat het zo is, maar dat het past bij de indruk die ik van hem heb gekregen. Kennelijk moest ik hier voor de duidelijkheid bij vermelden dat dat slaat op zijn herstelperiode, omdat hij wellicht bang zou(!) kunnen(!) zijn opnieuw geblesseerd te raken. Nog meer verduidelijking, want het is kennelijk allemaal heel ingewikkeld: dat hij bang was om de Africa Cup mis te lopen heeft hem misschien(!) wel langer aan de kant gehouden dan nodig was.

11-01-2022 12:56

Ferd +38496

kerel, jij begint met de toon over de regels niet kennen, dus blaas zelf niet zo hoog van de toren. En je suggestie dat ik later regels heb toegevoegd is echt belachelijk.

Als de bondsarts hem keurt en zegt dat hij kan spelen, dan kan de FIFA hem gewoon schorsen. Zo zijn de regels.

12-01-2022 05:09

Libero +19165

Het was een vraag, geen stelling dat je die regel toegevoegd had. Het vraagteken had dat moeten verduidelijken, maar oké. Jij begint met de bewering dat ik de regels niet ken én met schelden wanneer ik zeg dat je ze zelf niet kent, vriendelijke vriend. Ben niet van suiker hoor, maar laten we het niet overdrijven als we het oneens zijn.
Maar goed, je hebt het mis. Bondsarts' keuring is niet doorslaggevend. Slager die zijn eigen vlees keurt, zeg maar. Als de Ghanese bond hem wedstrijdfit acht en hij weigert omdat hij vindt van niet kán de Ghanese bond er werk van maken en dan komt er een onafhankelijke keuringsarts in opdracht van een overkoepelende bond, CAF of FIFA (ik denk CAF aangezien het hun toernooi is) aan te pas. En die zou volgens mij(!) met enige redelijkheid ook gewoon erkennen dat het nog niet verstandig is gezien Kudus nog maar net weer aan het trainen is en dus onmogelijk wedstrijdfit is.

12-01-2022 11:00

Ferd +38496

Schelden?

Goed, dan komt er een andere arts bij. Punt blijft dat Kudus zelf niets te willen heeft

12-01-2022 13:46

Libero +19165

Nee mafklapper is zeker een koosnaampje bij jou thuis?
Het is inderdaad geen erg scheldwoord, maar zoals gezegd sla je er wel degelijk een toon mee aan.
Je bent duidelijk ook Oostindisch doof. Hij heeft niets te willen in de zin dat ALS hij uiteindelijk goedgekeurd word er sancties op kunnen staan als hij alsnog weigert. Dat recht om niet te gaan houdt hij gewoon. Nogmaals, het is geen slaaf.
En nogmaals, hij komt van een zware langdurige blessure terug, traint nog maar net. Maar blijf maar met je vingers in je oren zitten en moedwillig aan mijn (herhaalde) punten voorbijgaan.

12-01-2022 14:09

Ferd +38496

nee, jij blijft aan de herhaalde punten en feiten voorbij gaan. Moedwillig. Als de arts hem goedkeurt heeft hij simpelweg geen keuze, dan moet hij of hij wordt geschorst. Zo zijn de regels, zo liggen de feiten.

En mafklapper is geen scheldwoord, dat staat gelijk aan wappie wat ook geen scheldwoord is

13-01-2022 04:38

Libero +19165

'Of hij wordt geschorst'. Dat is niet eeens zeker, maar alsnog ZIJN keuze, snappie? Zeg ik dus al de hele tijd, 'mafklapper'.
Ik ben hier op de site overigens al voor minder geband.

13-01-2022 09:46

Ferd +38496

niet voor Ajax kunnen spelen vanwege interlands, of niet voor Ajax kunnen spelen wegens een schorsing, weinig keuze, dat zeg ik dus al de hele tijd slimmerik.

je mag hier iemand verbaal bedreigen zonder geband te worden. Daar kwam Ajax4Ever86 ook mee weg.

13-01-2022 10:24

hsin_eoh +0

ik vind het zo raar , je bent herstellende , traint pas gedeeltelijk mee , en de coach van ghana zegt gewoon ja na 2 wedstrijden , ik wil hem hier hebben , wat een druiloor

09-01-2022 19:05

DeHeerVanDeMeer +25194

Die bondscoach geeft ook lekker om de gezondheid van zijn spelers, Kudus is amper fit.
Wat ook een schande is dat deze Africa cup gespeeld word in volle stadions in een land waar 3% gevaccineerd is.
Zal je zien dat de Europese clubs allemaal zieke spelers retour krijgen..

09-01-2022 19:02

AFCAjax +17839

Als ze al "besmet" terugkomen is er geeneen ziek.. op zn hoogst een kuchje, maar zelfs dat is onwaarschijnlijk.. ze mogen alleen niet spelen tot ze een negatieve test afleggen.
en al was 100% gevaccineerd die vaccinaties werken niet tegen "besmettingen" dit is algemeen bekende informatie maar een hoop mensen hebben dat nog steeds niet door.

09-01-2022 20:31

PH2BOT +40328

Wanneer we allemaal besmet zijn ....zijn we klaar toch?

09-01-2022 20:49

DeHeerVanDeMeer +25194

Inderdaad...
Maar besmette spelers mogen niet spelen was mijn punt. Ben je ze al 1 maand kwijt en moeten ze ook nog 1 week in quarantaine..

10-01-2022 10:46

mvdk +44035 moderator

Het zou heel dom zijn om daar heen te gaan. Met zijn lichaam hakken ze hem zo doormidden. Ze maken daar de meest idiote overtredingen.

09-01-2022 18:57

Prutser +2933

Mwah, valt wel mee toch? Dit is nog maar in de eerste minuut van de eerste wedstrijd 😂.

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1013056/binnen-n-minuut-al-geel-met-een-rood-randje-in-openingswedstrijd-afrika-cup.html

09-01-2022 19:42

mvdk +44035 moderator

Haha ja de Argentijnse competitie is er niets bij. Gewoon een soort kelderkasse.

09-01-2022 19:54

Talentje020 +20014

Hmm mocht hij gaan dan moet Ajax maar eens aan een verkoop gaan denken, zolang geblesseerd zijn geweest en dan toch willen afreizen, dan stel je niet de juiste prioriteiten, hopelijk beseft Kudus dat afreizen nu niet de juiste beslissing is

09-01-2022 18:36

Ferd +38496

het is geen kwestie van willen maar een kwestie van moeten.

10-01-2022 03:25

Ajaxhartt +10717

Laten gaan, die jongen.
Als hij fit is, mag hij van mij z’n interlands spelen (best case scenario).
Dat zal ‘m goed doen, hij leert er van, en zijn waarde kan ook toenemen.
Als hij niet fit is, kan hij net zo goed daar op de bank zitten/trainen als hier.

09-01-2022 18:33

gusanito +5447

Niet eens fit genoeg om te spelen voor de club, maar wel naar de Afrika Cup afreizen. Echt van de zotte. Die krijg je 2x zo geblesseerd terug als dat hij nu is.

09-01-2022 18:31

BakkalBijter +11655

AS aan het stoken?

Deze ‘welles nietes’ artikelen een dag na elkaar posten terwijl het van hetzelfde artikel komt. Goed bezig lekker boze reacties uitlokken op deze manier.

09-01-2022 18:31

PH2BOT +40328

Kudus speelt blijkbaar liever voor de A- frika(del) Cup.dan in de CL.Het is een keuze.

09-01-2022 18:16

Ferd +38496

nee, het is geen keuze. Het zijn de Fifa regels.

10-01-2022 03:26

Adam24 +39127

Traint Kudus eigenlijk al volledig mee?

09-01-2022 18:14

HsvHoek +2840

Gewoon laten gaan naar dat achterlijk toernooi, Kudus wordt toch niks meer in Ajax 1, deze jongen van de zomer verkopen. Is voor m'n gevoel 2 maanden fit geweest in die 1,5 jaar.

09-01-2022 18:12

Hollister +12590

Lul niet zo dom joh.. zeg dan niets....

09-01-2022 18:22

HsvHoek +2840

Ik zeg niks vreemds, alles klopt gewoon of wil jij zeggen dat de africa cup een fantastisch toernooi is?

09-01-2022 19:03

PH2BOT +40328

Kudus zal niet afreizen Besmet hem maar met corona....case closed

09-01-2022 18:11

036AFCA97 +146682

Ik zie net op Instagram van ESPN de eerste horrortackle al gemaakt worden. Lekker man.

09-01-2022 18:06

oudzuid2 +7292

zucht... zou voor de verandering wel weer eens wat goed nieuws omtrent Ajax willen horen

09-01-2022 18:05

PH2BOT +40328

Het inmiddels 'gouwe ouwe' statement van Ajax na een onvruchtbaar transferwindow: ."...met deze groep gaan we het seizoen afmaken en ik heb er alle vertrouwen in".

09-01-2022 18:14

Eurysaces +29528

Ajax moet aangeven dat dit een geblesseerde speler is en dat de FIFA de volledige verantwoordelijkheid draagt als hij opnieuw geblesseerd raakt. Dat is dus niet alleen het salaris, maar ook het miljoenen verlies aan transferwaarde.

09-01-2022 18:04

barry1988 +24032

Met dat die op het vliegtuig stapt op de transferlijst plaatsen. Hij is in 1,5 jaar zowat alleen maar geblesseerd geweest maar nu kan die opeens wel spelen? Plus Ghana schijnt ook nog te laat te zijn met z'n definitieve selectie, dus hij kan makkelijk "nee ik ben nog niet fit genoeg het is een te groot risico" zegen.

09-01-2022 17:53

Ferd +38496

de arts van het nationale elftal beslist of hij fit is. En dus zal hij toch op dat vliegtuig moeten stappen voor een keuring.

Ghana was niet te laat, Ozy zei dat maar die had wat dingen door elkaar gehaald

10-01-2022 03:28

AFCACruijff14 +161727

Vraag me af of Ajax hier juridisch sterk staat, want Kudus is gewoon niet inzetbaar bij de start van de AC.

Ik vind het van Ghana onbeschoft om iemand die zo goed als niet fit is op te roepen en Kudus mag ook wel een statement maken, want die is Ajax na 2 jaar niks best wat verschuldigd.

09-01-2022 17:44

AFCA020! +6118

Gewoon voor gaan liggen. Sowieso al belachelijk dat die Afrika cup tijdens het seizoen gespeeld wordt, dat mogen clubs echt blokkeren wat mij betreft zolang de fifa de clubs gewoon laat voetballen tijdens zo’n toernooitje. Maar zeker dit jaar is het belachelijk met omikron op z’n heftigst en dan ook nog in een kansarm land als Kameroen waar nog geen 3% gevaccineerd is. Schei toch uit man, dit is echt belachelijk.

Kudus ook niet laten gaan is mijn devies. Sowieso mag die niet lijkt me, aangezien hij in contact is geweest met besmette personen. Sowieso 10 dagen hier houden dus en daarna dikke doei voor Ghana

09-01-2022 17:55

Ferd +38496

Ajax staat juridisch heel zwak. En Kudus wordt door de Fifa geschorst als hij weigert af te reizen.

10-01-2022 03:28

Mike1 +5356

Stel dat het een omgekeerde situatie zou betreffen en een top-Oranje speler van zijn club niet zou mogen deelnemen aan een EK? Hoe zouden de reacties hier dan luiden?

09-01-2022 17:39

Marquinho +2050

Hetzelfde natuurlijk. Een niet fitte, chronisch geblesseerde speler. Duh.

09-01-2022 17:42

Mike1 +5356

Arjen Robben die met een hamstringblessure toch mee werd genomen door Oranje

09-01-2022 17:53

glob +230

En vervolgens in de de finale een reuzekans op de wk winst laat liggen. Wat een kluns

09-01-2022 18:07

oudzuid2 +7292

haha mooie tijd was dat, iedere dag het journaal geopend met de een update over de blessure van Robben

09-01-2022 18:07

AFCACruijff14 +161727

Oranje liet van Dijk van de zomer gewoon thuis, zoals het hoort bij een speler die er lang uit lag en gewoon niet topfit was, laat staat enig ritme had. Liverpool liet hem ook liever niet gaan en geen Oranje supporter heeft er over geklaagd, want we denken hier gewoon een beetje na.

09-01-2022 17:45

Hollister +12590

Wat een slappe hap weer bij Ajax.... Of het moet een verplichting zijn vanuit de UEFA, maar daarnaast ook Kudus zelf is een slappe zak... zijn werkgever heeft hij met 4 blessures totaal nog niets kunnen laten zien, maar wel weer niet 100 % wedstrijdfit een hele belangrijke periode laten missen en in plaats daarvan wel deelnemen aan een fysiek zwaar toernooi... begin een beetje te balen van zijn mentaliteit en die van onze Technische staf die nog geen week geleden riepen dat hij niet mocht gaan... pfffff het houdt ook niet op als die weer waar mocht zijn.

09-01-2022 17:25

komopajax777 +13251

Maar dan wel geen salaris gedurende de duur van het toernooi...

09-01-2022 17:24

WantAmsterdam +116147

Waarom moet die daar heengaan, was de laatste maanden bijna altijd geblesserd. Dan nog op die slechte velden. Ajax betaald zijn salaris, niet Ghana.

09-01-2022 17:21

Oxxer +164338 moderator

Idd, het blijft niet ok richting zijn broodheer. Ik ken de regels niet goed in het geval Kudus zegt niet fit genoeg te zijn. Ik dacht dat Mazraoui zich moest melden omdat de bondsarts zelf wilde onderzoeken.

09-01-2022 17:32

Henkjanklaas +20639

Absurd deze bondscoach die ook best aan de speler mag denken die zo veel pech heeft en daardoor zijn carrière ziet mislukken als daar niet zeer voorzichtig mee wordt om gesprongen. Meteen na zijn komst bleek hij een groot talent maar door zijn blessure golf is hij ver teruggeworpen. Dit is het lot tarten !

09-01-2022 17:07

NeeI +107800

Idioterie.

Kudus laten spelen tegen een stel houthakkers op knolleveldjes, terwijl hij in ruim anderhalf jaar een handvol wedstrijden voor ons gespeeld heeft.

09-01-2022 17:00

Soccerskins v2 +43345

Lijkt me niet verstandig. Kudus heeft het afgelopen jaar amper wedstrijden gespeeld en om dan nu naar de Africa cup te gaan (waar de velden vaak ook niet top zijn) is vragen om problemen.

09-01-2022 16:54

wijzijndebeste123 +164056

als kudus besluit om te gaan gooit hij echt zn eigen glazen in. dan is t hoofdstuk ajax mogelijk wel dicht. ajax zal dat hem namelijk (gezien dat hij louter geblesseerd is geweest en meer potjes voor ghana heeft gespeeld dan voor ajax) terecht kwalijk nemen met als gevolg dat hij achteraan in de pikorde zal aansluiten. juist nu er alle kans is om zich in de basis te spelen (gravenberch en klaassen die het totaal niet brengen). ben benieuwd.

09-01-2022 16:48

WantAmsterdam +116147

Met alles respect, maar die kans acht ik sws bijna nul. Kudus heeft sinds september 2020 (voor zijn eerste zware blessure) geen echt goeie wedstrijd meer gespeeld. Zelfs een Gravenberch uit vorm is twee klassen beter (in vorm zoals tegen sporting geen vergelijking). Lijkt me gewoon einde verhaal.

09-01-2022 17:26

Rikkie66 +22835

Niet slim maar goed je komt voor je land uit. Als hij weer een langdurige blessure oploopt is het bij Ajax wel kaar denk ik.

09-01-2022 16:44

036AFCA97 +146682

Toen het nog een verplichting was begreep ik dat die wel moest gaan, maar als ik Ozymandias mag geloven mocht Kudus inmiddels zelf beslissen doordat Ghana de selectie te laat had ingediend.

Dan vind ik het heel vreemd dat die alsnog gaat. Ajax betaalt hem en hij heeft nog bijna niks voor Ajax kunnen betekenen. Dat is niet perse zijn schuld, maar wel vervelend.

Als ik hem was en ik zie hoe slap Gravenberch speelt en Berghuis speelt ook niet geweldig altijd, zou ik juist nu voor m’n kansen bij Ajax gaan.

09-01-2022 16:43

Amsterdam4ever +2364

Ik snap je wel hoor, maar dit is een druif van 20, waar enorme druk op wordt gezet vanuit zijn thuisland. Carrière bij Ajax dreigt vast te lopen, maar er zal ook gedreigd worden met zijn interlandcarrière. Een volwassen zakenman van 50 zal daar al zijn handen vol aan hebben om die partijen te managen, laat staan zo'n druif van 20. Ik vind het schandalig dat er met name vanuit de bond zo aan wordt getrokken, zoek iemand van je eigen leeftijd om spelletjes mee te spelen.

09-01-2022 19:01

Ajaxadam1 +31668

Mooi voor hem, een eer om je land te vertegenwoordigen.

09-01-2022 16:33

Adam24 +39127

Belachelijk! Dat het überhaupt nog kan slaat al nergens op. Het toernooi is al begonnen. Lekker signaal ook naar de rest van je spelers.

09-01-2022 16:27

ÁlvaroRecoba +13695

Na een jaar geblesseerd te zijn geweest, is dat toch een heel slecht idee?

09-01-2022 16:18

Drummer4ever +1372

Ja zeker, gewoon niet laten gaan...

09-01-2022 16:44

Jeugd +24801

Kan niet lang duren voordat die hele Afrika Cup afgelast wordt. Besmettingen zullen binnen de kortste keren de pan uit rijzen.

09-01-2022 16:18

Msc +14160

Als ze hem oproepen dan moet ie gaan tenzij hij zelf niet wil of zich niet fit genoeg voelt … dan moet hij de bondscoach maar overtuigen

09-01-2022 16:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.