Bergwijn hekelt arbitrage tijdens wedstrijd in Marseille: 'Ik heb het net teruggezien, schandalig'

door Brent Tomassen 130

Bron Ajax TV

Bergwijn hekelt arbitrage tijdens wedstrijd in Marseille: 'Ik heb het net teruggezien, schandalig'

door Brent Tomassen 130

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn baalt van de nederlaag tegen Olympique Marseille en vooral van de manier waarop de arbitrage volgens hem invloed op het verloop van de wedstrijd had. Twee keer ging de bal op de stip in het voordeel van de Fransen en Steven Berghuis moest na een harde tackle met rood van het veld.

‘Er zat van alles in. Veel strijd en veel goals, maar helaas geen overwinning’, vertelt Bergwijn bij Ajax TV. ‘Als team hebben we wel strijdlust getoond en ik denk bij vlagen ook goed voetbal. We kunnen zeker deze punten meenemen. Een klein beetje scherpte ontbreekt als je ziet hoe we bepaalde goals tegenkrijgen. Ook bij mij bij die eerste. Daar mag ik de bal niet verliezen. Dan staat het 3-3 en als Brian (Brobbey, red) hem dan binnenloopt is het weer anders, maar dat is ook een beetje geluk.’

De aanvoerder krijgt hierna de vraag of het ontbreken van geluk te maken heeft met de moeilijke fase waarin Ajax zich begeeft. ‘Dat wil ik niet zeggen. Ik kijk vooral naar deze wedstrijd en in deze wedstrijd zat het gewoon tegen.’ Over de twee gegeven strafschoppen aan Olympique Marseille kan Bergwijn kort zijn: ‘Ik heb het net teruggezien, schandalig. Ook die overtreding van Berghuis (waar na inmenging van de VAR rood op volgde, red.) was hard, maar vol op de bal. Gewoon schandalig.’

Ajax kan Conference League nog halen: ‘Wij moeten gewoon winnen over twee weken'

Ook de rest van de spelersgroep baalt van de arbitraire beslissingen, zo laat de aanvaller weten. ‘Iedereen is teleurgesteld, zeker als je die beelden terugkijkt nu. Dan zie je gewoon dat het geen penalty’s waren. Dat is extra zuur.’ In de andere wedstrijd in de poule van Ajax won Brighton & Hove Albion op bezoek bij AEK Athene. Hierdoor kan bij een overwinning op de Grieken nog Conference League-voetbal worden veiliggesteld. ‘Wij moeten gewoon winnen over twee weken. Dat is het eigenlijk’, besluit Bergwijn.

Lees meer over:
Plaats reactie

VakM +2201

En twee kutpingels tegen. Gewoon slechte scheids

01-12-2023 18:16

arufred +9873

De pech was dat juist deze scheids de wedstrijd vloot.

01-12-2023 12:17

RuffRhythim +24837

"Vloot".....serieus?

01-12-2023 13:56

willem1958 +8939

reactie verwijderd

01-12-2023 11:35

Betuwe85 +21312

Bergwijn aub hou op! Die pen daar ben jij de oorzaak mede van door als een pupil je duel te verliezen en Hato daar in die positie te brengen voor de rest ben je geen schim geweest gisteren pas toen je op het middenveld kwam te staan begon het ergens op te lijken

01-12-2023 11:30

AlexIbarra +19354

Ik ben geen Bergwijn-fan maar hij is niet verantwoordelijk voor een onterecht gegeven penalty.

01-12-2023 13:11

MrIvez +3517

Bergwijjn gewoon 1 maand op vakantie sturen, lijkt me toch een gevoelsmens. Hopelijk komt hij dan toch verfrissend terug, kwaliteit heeft die maar hij brengt niet genoeg en dat is structureel

01-12-2023 11:19

Jari83 +621

Ik ben ook een gevoelsmens maar moet ook gewoon werken voor m'n geld. Mijn werkgever stuurt me ook niet tussendoor een maand weg.

01-12-2023 11:53

Nr.10 +111834

Werken voor je kk geld Jari.

01-12-2023 12:08

RuffRhythim +24837

Maak je maar geen illussies, beter gaat ie echt never nooit worden.

Het is dit, en meer niet...

01-12-2023 13:58

Jutter1 +4329

Er zit wat meer lijn in bij Ajax dan onder 'Wonderdokter' Steijn, maar het blijft een crime om naar dit Ajax te moeten kijken. Een verdediging die op Hato na totaal ongeschikt is op een dergelijk nivo en een middenveld dat niet of nauwelijks meeverdedigd (Taylor met name) en de hulpeloze Tahirovic. Nee, dit Ajax heeft broodnodig versterking nodig in beide genoemde linies, de winterstop lijkt mij wat dat betreft een hele goede gelegenheid om daaraan te werken. Als je diverse geluiden binnen Ajax hoort is men het daarmee volmondig eens, maar daar hoef je geen ziener voor te zijn!. Marseille heeft een modaal team dat ook in eigen land aan de nodige kritiek onderhevig is, geen ploeg die Europees potten gaat breken, tenzij men een nogal warrige arbiter krijgt zoals gisteren die toe is aan een ander baantje, tenenkommend deze flierefluiter!, Ajax heeft er niets aan want het zinkt weg in het moeras op dit nivo. Met dank aan een Duitser die met eigen aankopen en een zak geld de club aan het randje van de afgrond bracht, met nogal diverse hele matige aankopen. een andere Duitser deed bij de 4e tegengoal ook nog een duit in het zakje, niet dat het veel verschil maakte op dat moment, het had/heeft slechts een summiere invloed op het Nederlanse coefficient. Maar één ding staat dus vast, Ajax is meer dan broodnodig toe aan versterking en dan zeker niet op de manier waarop die Duitser als passant te werk ging afgelopen zomer. We gaan het zien!

01-12-2023 11:19

TheSpecialOne +8995

Het wil maar geen team worden dit Ajax en bepaalde spelers gooiden er met de pet naar gisteravond. Had iedereen in dit team maar de spirit van Akpom. Hij kwam erin en scoorde meteen. Ook zag ik hem op een gegeven moment mee terugverdedigen omdat de verdedigers en middenvelders als oude wijven stonden te verdedigen. Zo ergerlijk.
Maar ik neem ook de technische staf veel kwalijk met hun "probeersel" opstelling. Never change a winning team boys.

01-12-2023 14:22

Biss +10914

Wat een gejank, Ajax onwaardig. Sta er boven, deze tegenstander moet Ajax gewoon verslaan. Dat het niet lukt, ligt helemaal aan ons zelf. Wij hoeven geen hulp van de arbitrage.

01-12-2023 11:18

TontoKarnaggel +42632

Eens, en krijg je 3 belachelijke penalty's tegen had je er gewoon zelf 4 moeten maken. Verloren door 4 onterechte penalty's? Eigen schuld, had je er zelf maar 5 moeten maken!!!!

01-12-2023 11:20

Biss +10914

Ok, dus zijn we achteraf heel boos. En wat schieten we er mee op? Verleden wijst uit dat we helemaal niks opschieten met zeiken tegen of over scheidsrechters.
Waar je wel iets aan hebt is focus op je eigen team, hard werken zodat Ajax Ajax weer wordt. En een club als Marseille ‘gewoon’ 5-0 afdroogt in eigen huis (ok, 5-2 door 2 onterechte penalties). Dát is het Ajax wat ik wil zien.
Niet piepen achteraf, want het loopt nog steeds voor geen meter.

01-12-2023 13:03

ProperFootball +14774

Deels eens, voornamelijk dat je vooral moet zorgen dat je niet in een situatie komt waarbij de scheids een pingel kan geven. Dat lukt ons nog veel te weinig.

01-12-2023 20:09

4EVERAJAX +8457

Een kwakkelend OM (12de franse ligue), met een ster als Aubameyang in het team, heeft tegen een kwakkelend AJAX, met behulp van de hele leiding gisteren gewonnen. Onze fouten wordenn dit keer niet door de tegenstander afgestraft en in doelpunten omgezet, maar de scheids heeft dit bepaalt. Okay nu calimero gedrag klaar, op naar NEC

01-12-2023 11:14

Lazell +17018

Alleen de eerste penalty zijn we zelf onschuldig. Bij de 3 andere tegengoals en de rode kaart zijn we zelf achterlijk. Eens met je laatste zin. Valt me ook tegen van Van 't Schip dat hij het over de arbitrage heeft, terwijl je zelf zo veel verkeerd doet.

01-12-2023 11:15

Jaridebeste1 +6730

Het was zeker een beroerd slechte scheidsrechter die ons enorm benadeeld heeft. De VAR natuurlijk ook hopeloos.
Neemt niet weg dat die rode kaart echt wel gegeven kon worden. Is gewoon een belachelijke actie van Berghuis.
Die 2 penalty's waren veel te zwaar. Het sloeg nergens op dat die VAR die scheids niet eens naar het scherm riep en er amper 8 seconden naar keek. Daar zijn we echt wel genaaid.

01-12-2023 11:06

Hebbendiekip +4865

Var mag nooit ingrijpen als die gegeven kàn worden. De var is er voor duidelijke fouten.

01-12-2023 13:36

Ajacied1981 +17412

CL Finale tegen Juventus
Knipoog kroaat
Chelsea uit
Nu dit

En alles gebeurt zonder gevolgen

01-12-2023 11:05

TheSpecialOne +8995

Omdat Ajax nooit stennis maakt als ze onrecht wordt aangedaan. Wie zwijgt stemt immers toe.

01-12-2023 14:26

TontoKarnaggel +42632

Ook hier lees ik het weer: "we moeten de scheidsrechter ook niet de kans geven om te fluiten"

Wat de fuk betekend dat? Geen duels meer aangaan? Geen slidings meer? Elk duel je pootje terug trekken? Niet meer met je man meelopen in de eigen 16?

Christus te paard zeg, what's next? Iedereen alleen nog op de eigen helft blijven zodat de grens niet onterecht voor buitenspel kan vlaggen? Bij een gele kaart het veld aflopen en alvast met 10 man spelen om er voor te zorgen de de scheids je geen onterechte 2e geel kan geven?

01-12-2023 11:04

tripleA +3961

Ja bizar hoe iedereen over elkaar heen valt om Ajax de schuld te geven van alles wat er misgaat bij die malloot van een scheidsrechter.

01-12-2023 11:16

Lazell +17018

Geen schaar inzetten en tegenstanders blesseren. De bal vangen. Niemand met je vuist (vrij mild) in zijn gezicht slaan.

01-12-2023 11:18

TontoKarnaggel +42632

Me je vuist in zijn gezicht slaan? Hahaha hou op met me hoor. Blijft dus over: de bal vangen, hmmmm, de regel dat er een penalty gegeven dient te worden bij het loslaten van de bal is me even ontgaan.....

01-12-2023 11:42

Lazell +17018

Heb het teruggekeken en het is een platte hand. Het is niet hard en daarom geen rood. Maar Ramaj is te laat, mist de bal en slaat hem in het gezicht. Als een speler te laat is voor de bal en iemand zo heel mild op de voet raakt is het ook een strafschop.

Jij vindt dit op 7:18 echt geen overtreding?
https://www.youtube.com/watch?v=Ts-LFIm8nE4&ab_channel=ESPNNL


Daarnaast noem ik 3 dingen. Als jij daar 1 (onterecht) vanaf haalt, blijven er 2 over. Niet 1.

01-12-2023 11:53

TontoKarnaggel +42632

Bij de overtreding van berghuis snap ik je. Domme wilde tackle en is het voor een deel je eigen schuld. Feit blijft wel dat hij eerst de bal raakt en dat er dan 8 van de 10 keer geen rood gegeven word en zeker niet na een eerst gegeven gele kaart. Hele dubieuze rol voor de var daar. Maar goed, ik snap je punt. Ik blijf het echter onbegrijpelijk vinden dat mensen de actie van Ramaj een penalty vinden. Dan komen er argumenten als: hij raakt hem wel, of, er was contact...
Kom op man, dat is toch helemaal niet het punt? Tuurlijk raakt hij hem, zoals elke wedstrijd er 3574 keer een speler aangeraakt wordt in het strafschopgebied. Het gaat er toch om of er een overtreding gemaakt wordt? En serieus, bij beide penalty leek het toch niet eens op een overtreding?
p.s. als hij de voet licht raakt zou het een overtreding kunnen zijn ( door hem ten val te brengen ) en dus een penalty. Een naar de bal duikende speler in een duel met wat vingers het lichaam van desbetrefdende speler raken is echter nevernooit een overtreding

01-12-2023 12:08

Lazell +17018

Die eerste is 100% geen strafschop. Die 2e... ik vind het geen fout van de scheids dat hij hem geeft. En als het geen strafschop zou zijn zou je enorm zwijnen. Ik denk niet dat de scheids degene is die je in dit geval de schuld moet geven.

Edit: Ik vind dat die tackle 10/10x rood zou moeten zijn. Een schaar is ontzettend gevaarlijk. Met een klein beetje pech pin je zijn voet vast op de grond, terwijl je zijn been wegglijdt. Net als een tackle van achteren of de noppen naar voren, moet een schaar imo altijd rood zijn.

01-12-2023 12:15

TontoKarnaggel +42632

Ok, agree to disagree

01-12-2023 12:17

ProperFootball +14774

100% eens op elk punt met Lazell.

01-12-2023 20:10

w86 +9550

Nou in geval van Berghuis snap ik het wel. Hij hoeft überhaupt geen overtreding te maken op die plek. Hij zegt dat hij de bak speelt maar je kan zien dat hij voor beide gaat.

Gezien de hele wedstrijd had geel prima volstaan en dus word je te zwaar gestraft. Maar er was een keuze om het niet te doen.

Hato en Ramaj is een ander verhaal. Hato doet echt niks fout en Ramaj moet zijn fout herstellen en komt tegen een al vallende Sarr aan.

01-12-2023 11:22

AjaxNWH90 +1876

Zijn eigen spel was schandalig.

01-12-2023 11:02

4Ever14 +6662

Deed hij mee dan ?

01-12-2023 11:16

Babangida83 +24011

Sorry, maar die rode kaart was meer dan duidelijk. Hij schopt Correa daarmee ook gewoon uit het veld. Het was niet óp de bal, maar hij gleed eroverheen en Correa had mazzel dat hij niet vast stond met zijn standbeen, anders kon hij direct naar het ziekenhuis. Was gewoon een gefrustreerde actie van Berghuis. Bovendien totaal onnodig daar. Ajax-onwaardige actie. Hier heeft hij definitief mijn krediet mee verloren. Zijn meerwaarde is ervaring voor het team. Maar dan mag je je niet zo laten gaan.

Over die penalties eens. Veel te makkelijk en die laatste schandalig. Overigens geen idee wat de keeper daar aan het doen was en bij die eerste penalty verliest Bergwijn echt veel te gemakkelijk de bal. Daar moeten we sowieso eerst eens naar kijken.

01-12-2023 11:02

wendoo9 +8150

Geef dit elftal de tijd en het zal goed komen. Met 2 a 3 gerichte aankopen zal het weer goed komen. Het zijn fouten, slap ingrijpen( zie Hato, tweemaal te gemakkelijk de bal voor laten geven waar doelpunten vallen, Rensch en Gaaei ook nog te matig. Dat mag niet op dit niveau. Klaar. Verder bij vlagen leuk voetbal gezien.

01-12-2023 10:56

w86 +9550

Het valt me bij Hato wel vaker op dat hij voorzetten toe laat of buitenspel opheft. Voor een 17 jarige doet hij het echt meer dan voortreffelijk, maar er zijn nog wel veel kleine dingetjes die beter moeten. Details.

De Ligt was ook zo piepjong maar die was al wel meedogenloos als verdediger.

01-12-2023 11:24

willem1958 +8939

De eerste met Hato was geen penalty, er gebeurd op een heel klein duwtje na helemaal niets.
Als ik dan zie hoe Brobbey af en toe onderuit wordt getrokken in wedstrijden en daar helemaal niets voor wordt gegeven.
Berghuis had geel moeten krijgen want rood is wel heel zwaar bestraft alleen waarom maakt ie de overtreding daar op die manier, da's helemaal niet nodig en benadeelt Ajax op die manier.
Wat Ramai betreft, daar kan je een penalty voor geven, ik snap ook niet waarom Ramai uit alle macht zich strekt op de achterlijn om die bal te pakken want als ie 'm laat gaan is de bal gewoon uit, een domme handeling van hem.
Vind het voetbal steeds beter worden maar er worden oa door Tahirovic en Gaaei wel af en toe fouten gemaakt waardoor er onnodig gevaar ontstaat en bij elkaar is het over de gehele linie nog zeker niet goed genoeg qua voetbal.
Brobbey deed eindelijk waar hij voor staat want hij scoorde twee prima goals gisteren en Akpom liet opnieuw zien dat hij belangrijk is voor Ajax, wat een rendement heeft die jongen.

01-12-2023 10:53

Lazell +17018

Berghuis is 100% rood. Altijd. Los van kopschoppen of tackle op de knie, is een schaar het gevaarlijkste wat je kunt doen in het voetbal. Je klemt de voet vast op de grond, terwijl je de rest van het been wegvaagt met je hele lichaamsgewicht. Dit was nog een hele milde schaar, maar de speler moet er evengoed geblesseerd af.

Dit gebeurd er bij een wat harder uitgevoerde schaar:
https://youtube.com/shorts/aX4CXylSkfM?si=b5__QYvnOip3LtLB

01-12-2023 11:46

Just74 +354

Wij zijn Ajax, wij zijn beter dan dit. We gaan niet lopen zeuren over de arbitrage. Indien het gevraagd wordt mag je als aanvoerder best zeggen dat je een bepaalde situatie anders inschat maar deze duik in de slachtofferrol is niet Ajax-waardig.

01-12-2023 10:52

Just74 +354

PS. Nu je het toch vraagt ;-) De eerste penalty schat ik in als een fopduik. De tweede was een blunder van onze jonge keeper. Berghuis moet niet als een idioot uithalen. Dan loop je, ook als je de bal speelt, risico op een rode kaart.

01-12-2023 10:52

Dirk +7083

Dus laten we Berghuis enkele weken banken ...hij laat zijn team in de steek ...

01-12-2023 11:10

Lazell +17018

100% eens. Als je zelf nou foutloos bent, kan ik het nog enigszins begrijpen. Maar we hebben als kleine, naïeve schooljongetjes verdedigd. Alleen bij de eerste penalty hebben we zelf geen schuld, bij de andere 3 goals en de rode kaart wel.

01-12-2023 10:54

wendoo9 +8150

Jij ziet het, en daar Bergwijn, Taylor, Berghuis geen vuile meters maken kom je in de problemen.

01-12-2023 11:05

Lazell +17018

Het is te veel om op te noemen. Met alle ploegen van Bosz en Ten Hag hadden we dit team met 6-1 of 6-2 opgerold.

01-12-2023 11:13

Aldek +5101

Ajax in een notendop….

Voldoende kansen maar ook onwaarschijnlijke blunders…

Aub Bergwijn verkopen

01-12-2023 10:46

Lazell +17018

Kan ik inkomen, maar ik vind Bergwijn bij lange na niet het grootste probleem. Ramaj straalt zekerheid uit, maar dit is niet zijn eerste fout. Sosa en Gaaei geen backs voor 4-3-3. En Hato-Rensch zijn leuke spelers, Rensch vind ik vooruit gaan, maar ze zijn geen complementair koppel. We missen vooral defensieve zekerheid.

01-12-2023 10:58

jokers +1195

Je gaat het pas zien als je het door hebt, pingel 1 was het zien, bij elk gelijkmaker ingezet.

Met dank aan het door hebben. Dan maar wat verdienen.

Geld echt niet alleen voor ons . Heel veel geld verdient aan Argentinië.

Ik geloof niet in de eerlijkheid van welk mens dan ook..

01-12-2023 10:31

Lazell +17018

De eerste zinnen snap ik niet goed, maar op die laatste wil ik toch even reageren.

Een mens is ook nooit 100% eerlijk. Jij ook niet en ik ook niet. Iedereen liegt in meer of mindere mate. Het gaat mij persoonlijk om intentie. Als je overdrijft hoe hard je werkt of hoe goed je ergens in bent naar je vrienden, is dat niet goed, maar wel acceptabel. Als mensen gaan liegen om zichzelf te verrijken ten nadele van andere mensen, is dat van een heel andere orde. Je hebt ontzettend veel goedwillende en sociale mensen. Ook mensen die het geluk van anderen boven dat van zichzelf zetten, maar wel af en toe een leugentje hebben. Zo lang de intentie goed is, moeten we sommige leugentjes en andere imperfecties accepteren van elkaar. Anders wordt je wereld wel heel zwart. Ik geloof heilig in dat 90% of meer intrinsiek een goed mens is. En dat is wat vooral telt, imo.

01-12-2023 11:11

jokers +1195

Ik heb bij de Toto behoorlijk verdiend.
Ik weet hoe ik ben en inderdaad iedereen heeft iets.

Ik heb echt het gevoel dat ik roomser ben dan iedere en die zegt katholiek te zijn..

Ik probeer het alleen in mijn voordeel te buigen lukt aardig..

99 procent is goed als het in 1 op 1 aankomt.

Men gaat zich in groepsverband andere gedragen.

Bij meer dan twee begint al een vorm van manilulatie. Bewust al dan niet onbewust.

Ga er maar opletten en gebruik in het je voordeel..

03-12-2023 11:10

Redrum +96371

Het was weer een ouderwets Europees avondje Ajax. Bij vlagen goed voetbal, grote kansen gemist, goals cadeau gegeven en snoeihard genaaid door de arbitrage. Maar goed, ik ben in ieder geval blij dat we af en toe weer wat mooie dingen kunnen zien op het veld.

01-12-2023 10:30

AjaxAdvocaat +12687

Enige positieve dat ik uit gisteravond kan halen is dat Ajax gewoon echt lekker aanvallend bezig was, beginnen steeds meer combinaties te vormen en dat is wel lekker om te zien na het afgelopen jaar.

Over die scheids ga ik maar niet beginnen, denk dat ik dan een ban krijg als ik zou uiten wat ik die vent toewens.

01-12-2023 10:28

Babangida83 +24011

En verdedigend vond ik het vooral aan de linkerkant fout gaan. Waar Sosa niet op tijd doordekte en/of geen communicatie was met Bergwijn en Taylor. Daardoor lag er een gat op het middenveld, waar Marseille vaak makkelijk doorheen kon voetballen. Met Martha daar, vond ik dat probleem ook opgelost.

01-12-2023 11:20

AjaxAddicted +3022

Ik denk dat Ajax eens zelf achter hun oren moet krabben. Natuurlijk waren het geen penalties en is dat moeilijk voetballen. Maar waarom die flying tackle? Waarom Berghuis, Bergwijn en Brobbey uit elkaar halen als het goed liep? Waarom maakt Ramaj zo'n domme fout? Waarom staat Gaaie er bij de eerste grote blunder nog in? Ajax ging weer voetballen toen Hlynsson en Martha erin kwamen. Had gewoon weer met hun begonnen. Taylor was wederom onzichtbaar. Ik begrijp de keuzes van de trainer soms niet hoor. Het is nog te slap, te onvolwassen. En dat terwijl je er jongens hebt staan die ervaren zijn en de boel op sleeptouw moeten nemen. Maar juist zij laten het afweten...

01-12-2023 10:22

AjaxAdvocaat +12687

"Waarom staat Gaaie er bij de eerste grote blunder nog in?"

Jij wilt Gaaei serieus binnen 10 minuten al wisselen? 😂

01-12-2023 10:29

Ajax14AMS +25205

Ja hij valt telkens door de mand. Stuur hem met een enkeltje terug naar Viborg.

01-12-2023 10:36

AjaxAdvocaat +12687

Ik vind het dus wel heel wisselvallig, ene wedstrijd kan die het echt wel en de andere is het wat minder. Denk oprecht wel dat het er bij hem inzit hoor, maar ik denk niet dat hij voor Ajax op dit moment de juiste keuze is.

01-12-2023 10:37

AjaxAddicted +3022

misschien overdreven maar bij de eerste actie komt er nog geen doelpunt uit. Bij zijn tweede en derde actie wel. Waarom krijgt Kaplan niet eens de kans in het centrum en Rensch op rechts?

01-12-2023 10:39

FrancescosRavioli +15481

Nu al vergeten hoe teringslecht Rensch als back is?🤣

01-12-2023 10:55

wendoo9 +8150

Hato was ook matig met zijn slapjes ingrijpen, ook wisselen ? Dit heeft de tijd nodig.

01-12-2023 11:01

Babangida83 +24011

Ik vind meer at Gaaei het telkens af laat weten als de druk erop staat. Ik hoop echter dat het puur met het niveau te maken heeft. Dan kan hij zich nog ontwikkelen, namelijk en hebben we een hele goede back erbij.

En het is niet realistisch te denken dat Kaplan wel even invalt. Die zijn ze nog aan het optrainen, na 1,5 jaar zwaar blessureleed/ niks doen. Juist met hem moet je het niet forceren, want dan ben hem zo weer kwijt. Ben je verder van huis. En dan kies je bovendien niet Marseille-uit. Het is geen Beckenbauer ofzo.

01-12-2023 11:22

Ferry.B +270

Die pizza koerier heeft ons 3 x geneukt

01-12-2023 10:17

Adam24 +39463

Allemaal leuk hoor, maar je geeft de scheidsrechter de kans om dit te doen. In 1 minuut heeft Berghuis ruzie met een ballenjongen, maakt een overtreding en komt met deze verschrikkelijke zaagactie. Geel was prima geweest maar het was totale frustratie van Berghuis. Frustratie, die hij met zijn kwaliteiten en ervaring niet op deze manier mag uiten in deze groep.

01-12-2023 10:17

AjaxAddicted +3022

en dat terwijl de 3 B's het zo lekker deden in de eerste helft. Waarom zet je Berghuis dan ineens op rechts? omdat Hlynsson erin moet en Taylor perse moet spelen...altijd Taylor Taylor. We moeten een elftal bouwen om de zwakste schakel op het middenveld. Ongelooflijk! Dat deed Schreuder, dat deed Steijn en nu John ook weer. Wat kan die jongen wat wij niet weten?

01-12-2023 10:25

Gebruikersnaam0 +498

Jij was ook het braafste jongetje van de klas zeker ? Wat een geneuzel het is een contactsport net als de eerste gegeven pingel ook niks aan de hand dat die bij berghuis fluit voor overtreding prima eerste reactie van scheids oeh die was pittig dan maar geel ook prima maar om
Vervolgens de var volgen dan ben je een enorme slappe zak

01-12-2023 10:26

RS01 +1116

Ben ik de enige die wel kan leven met rood voor berghuis? De tackle is niet vol op de bal, hij raakt hem wel maar maait er ook vol overheen. Ik denk dat dat ook de motivatie was voor rood. Andersom hadden we dit toch ook rood gevonden?

De penalty’s waren super licht en een ander verhaal.

01-12-2023 10:13

Gebruikersnaam0 +498

Denk dat je niet de enige ben wel een van de weinige 😅

01-12-2023 10:27

Juan62 +46858

Inter Milan AC Milan en Juventus van deze 3 Italiaanse clubs hebben wij EC 1 finale's gewonnen.
We worden door de scheidsrechters van dat land nog steeds gepakt.

01-12-2023 10:10

VakM +2201

En van Milan en Juventus ook verloren in finale…

01-12-2023 10:19

Juan62 +46858

klopt, onze eerste finale verloren we van AC
Juventus 96 en dat doped up team mag je niet meerekenen als verlies
daar werden we genaaid

01-12-2023 10:24

cantharel +3529

Als de keeper de bal gewoon laat gaan is niks aan de hand dus een grote fout van hem kost je een penalty en daardoor verlies.Hij is trouwens veel te traag bij de voortzetting en haalt alle tempo eruit. Rulli terug en zo snel mogelijk.

01-12-2023 10:09

Juichtoon +32984

Als je het spel achter de jurytafel wi spelen zul je dit spel altijd moeten spelen. Iedere keer opnieuw.
Het is een onderdeel wat bij het voetbal hoort en daarom dien je daar aandacht voor te hebben. Niet lief zijn maar steeds je nadeel benoemen en bij voordeel prijzen ...
Pas dan verandert het .

Bij Chelsea Ajax toen Ajax 2x rood en een strafschop tegen kreeg was het ook een Italiaanse scheidsrechter. Toeval? Natuurlijk niet ..

Je kunt als club op voorhand al bezwaar maken bij een Italiaanse scheidsrechter bv. En dan wijzen naar het verleden. Gewoon druk opvoeren. Of te wel speelruimte verkleinen.

01-12-2023 09:57

Jariiii +22491

Ik vind het ook wel erg 'toevallig', maar waarom zouden Italiaanse scheidsrechters specifiek de pik op Ajax hebben?

01-12-2023 10:05

FrancescosRavioli +15481

Ik vind het vrij arrogant om alles enkel op Ajax zn voetbal geschiedenis te schuiven. Ik denk meer Nederland opzich. We staan bekend als kut toeristen. Hebben half Rome afgebroken (voornamelijk Rotterdammers), zijn in de EU altijd sceptisch naar de zuiderlanden en veel te direct

01-12-2023 11:01

Jariiii +22491

Ik vraag me zeer af of dat soort dingen een rol spelen.

01-12-2023 12:36

Juichtoon +32984

Ja ik maak nu wel een grote sprong maar er is wel rivaliteit tussen Zuid en Noord Europa. Daarbij vinden Zuid Europeanen Nederlanders betweters. Neem Mourinho maar tov Slot vorig seizoen. De media in Italië smult daarvan. Het is niet per se waar wat Mourinho dan zegt maar dat klopt met hun onderbuik. En zo kijkt waarschijnlijk die arbiter gisteren ook ..

01-12-2023 13:40

Jariiii +22491

Nah, ik weet het niet hoor.
En het zou Chelsea-Ajax dan in elk geval niet verklaren.

01-12-2023 14:27

Juichtoon +32984

Juist wel toch. De Italiaanse arbiter boog zelfs de regels door na de rode kaart van Blind ook Veltman rood te geven en een strafschop. Terwijl na de eerste rode kaart alles wat daarna gebeurt niet meer telt...

Daarbij Uefa stelt Italiaan aan en de trainer van OM komt uit ..
Arbiter komt uit Milaan en Gattuso heeft 13 jaar voor Milan gespeeld. Kans is groot de arbiter heeft staan juichen voor Gattuso...hier had Ajax best iets over kunnen zeggen, vooraf ..

01-12-2023 16:12

Grub +1374

Ik hoop dat onze aanvoerder ook zijn eigen bijdrage aan de wedstrijd terugkijkt.

01-12-2023 09:51

Oeroeboeroe +18589

Welke bijdrage 🙈

01-12-2023 10:03

DEELM +11891

Ik vond ondanks de goede goals weer meerdere Ajacieden echt heel slecht spelen. Bergwijn, Tahirovic, Sosa en Forbs waren echt heel slecht. Maar de slechtste van allemaal was wederom Gaaei! Sjongejonge wat een bedroevend niveau zeg. Aanvallend is het bij vlagen aardig (al kwam er amper een voorzet voor), maar verdedigend is het echt fc bal op 't dak niveau. Bij de 2-1 en 3-2 is er gewoon geen uiterste inzet. Hoe kan dat? En daarnaast was het in de passing weer zo slecht. Zoveel ballen die helemaal nergens naartoe gingen. De afgekeurde goal kwam ook voort uit zo'n ontiegelijke prutsbal van Gaaei op Rensch. Daar kon Rensch echt helemaal niks mee.

Wat mij betreft in de winter 2 ervaren backs halen en Gaaei verhuren. Die moet echt eerst een hoop ervaring opdoen, maar aub niet in Ajax 1!

01-12-2023 09:51

afcaslb80 +1466

Bergwijn moet eerst naar zichzelf kijken om überhaupt over een ander te oordelen.

01-12-2023 09:50

3sterren +20205

Bernard Tapie, de oud voorzitter van Olympique Marseille, is ooit tot twee jaar gevangenis veroordeeld, vanwege zijn poging de spelers van de voetbalclub Valenciennes om te kopen.
Dat was toen.

Na gisteren zijn de mannen van de VAR een Rolex rijker ; ) ...

01-12-2023 09:47

tripleA +3961

Simone Sozza is corrupt. Kan iemand zijn wiki pagina ff updaten?

01-12-2023 09:39

Rentokill +4616

De ergste dwaling blijft nog altijd veruit de halve finale CL tegen die kutspurs: In een beoordeling 2 rode kaarten en een penalty tegen. Weg droomfinale.

01-12-2023 09:33

El Pacino +3609

Dat was in de poulefase tegen Chelsea in oktober 2019. Toen werd het bereiken van de laatste 16 wel een stuk lastiger. Valencia ging toen als nummer 2 door en speelde toen tegen Atalanta. Wat een beetje het begin van de Coronaperiode in Europa markeert.

01-12-2023 09:45

Rentokill +4616

Klopt, de arbitrage was ruk.
Maar 3 goals maken in een uitwedstrijd moet gewoon voldoende zijn met of zonder pech.

01-12-2023 09:30

AFCACBS1900 +2499

Nou als je 2 onterechte penals en een rode kaart tegenkrijgt wordt het ook wel heel moeilijk om aan 3 doelpunten genoeg te hebben om te winnen.

01-12-2023 09:32

3sterren +20205

Winnen met 11 tegen 11 zou al moeilijk genoeg zijn geweest, maar met 10 tegen 12 een mission impossible ...

01-12-2023 09:50

Bergkomp +1399

10 tegen 13. Je vergeet dat we geen fans hadden in het stadion. Curieus gezien in die discutabele wedstrijd tegen Chelsea uit ook niet... Correlatie is geen causatie maar ik wou het toch even gezegd hebben. Ik vind dat dit zaakje stinkt. Vooral die eerste penalty sloeg echt helemaal nergens op, die moet de var gewoon afkeuren, voetbal is een contactsport behalve in de 16? Nee.

01-12-2023 10:07

3sterren +20205

Inderdaad, daar ging ik gemakshalve nog even aan voorbij. Maar maak er dan meteen maar 10 tegen 14 van, want zij speelden thuis en met erg chauvinistisch publiek.
De bobo’s zaten klaarblijkelijk niet te wachten op een Nederlandse dominantie in de EL ...
; )

01-12-2023 10:32

Rentokill +4616

Ik vind dit best wel Calimero achtig.
Als we een beter team hadden kwamen ze ook minder in de gelegenheid om in ons strafschopgebied te komen en dus penalties te veroorzaken, al dan niet terecht.

01-12-2023 11:10

3sterren +20205

Tsja, na zo’n enerverende avond als gisteren is het in mijn ogen best geoorloofd om een beetje stoom af te blazen met een knipoog en een lach ; )

Posten + reageren op AS hoeft van mij allemaal niet zo ernstig en serieus worden gedaan, en de comments hoeven zeker niet doordrenkt te zijn met azijn.

Dat heeft helemaal niets met Calimero-gedrag te maken, maar meer hoe ik in het leven sta.

Maar voel je absoluut vrij om jouw gevoel te volgen en met mij / ons te delen.
Ik ben je daarvoor zeer erkentelijk ...
; )

01-12-2023 13:24

Oempaloempa +1485

Ajax is genaaid

01-12-2023 09:10

SpursAjax +6773

Ik snap niet dat mensen Berghuis de schuld geven?! Het is nooit maar dan ook nooit een rode kaart!!

01-12-2023 09:05

Ajax4proud +10986

Weer één met een gekleurde roze bril en die niet snapt dat de speler geluk had en niet vast stond om zo een ritje naar het ziekenhuis te vermijden.

01-12-2023 09:51

Bergkomp +1399

Ja ik wil het vooral over die eerste penalty hebben. Daar werd ajax echt heel erg zwaar benadeeld. En het feit dat we zonder uitpubliek spelen. Had wel een scheids op deze wedstrijd gemogen met wat meer internationale ervaring. Ik las ergens dat dit zijn eerste Europese wedstrijd was????? Ga eens beginnen met qarabag tegen Lask Linz ofzo?

01-12-2023 10:09

Ajax4proud +10986

Mee eens, die penalty was zwaar gestraft. Echter had Ajax ook een zaad verdediging. 4 goals tegen waarvan 2 zonder penalties. Ajax kwam elke keer goed terug maar die rode kaart is funest en dat mag een routinier niet overkomen.

01-12-2023 10:17

kelvin_de_jong +1251

Het is vooral bizar dat de VAR niet ingreep bij die eerste penalty. Die zou geschorst moeten worden.

01-12-2023 09:02

Momo +16233

Ik ga aangifte doen

Vermoeden van matchfixing

01-12-2023 08:52

gebakkenperen +3128

Triest dat het niveau van onze diva te vergelijken is met die van deze scheidsrechter.

01-12-2023 08:48

MVG +16480

Deze scheidsrechter gaat nog een mooie carrière tegemoet binnen de UEFA. Dit is er echt een naar hun hart.

01-12-2023 08:40

ach ja +5802

Wij vinden het allemaal onbegrijpelijk dat als bijv een nederlandse trainer op de bank zit bij een buitenlandse club en een nederlandse scheids de wedstrijd fluit, er subjectief gehandeld wordt door de scheids, maar in Zuid-Europa ligt dit heel anders geloof me nou maar. Die var italianen kennen gattuso gewoon en hebben hem een dienst bewezen en slapen daar heerlijk door.

01-12-2023 08:40

Henkje Netherlands +10392

Je laat het zelf ook afweten

01-12-2023 08:39

Velibor30370 +4160

Jij speelt schandalig Bergwijn

01-12-2023 08:37

rob +684

Scheids was bepalend met die twee pingels, dat klopt en heeft Ajax zwaar benadeeld. Maar die rode kaart voor Berghuis was zeker terecht, wat een idioot kan dat zijn zeg. Wanneer je iemand doomidden zaagt maakt het weinig uit als je de bal eerst raakt

01-12-2023 08:36

soewares +2506

Geel was terecht

01-12-2023 08:48

401Middenweg401 +6083

Dit was echt geen "buitensporige inzet". Geel was terecht.

01-12-2023 08:56

Ajax4proud +10986

Rood was zeer terecht, de tackle was gewoon onbesuisd en hij had geluk dat de speler niet vast stond. Kon een ritje naar het ziekenhuis bespaard blijven.

01-12-2023 09:52

Bergkomp +1399

Typische onbeholpen aanvallers tackle. Ik denk wel rood eigenlijk ja. Gewoon te hard. En als je ziet dat als iemand tegen je aanloopt je al een overtreding tegen krijgt moet je dit soort dingen niet doen. Die overtreding was niet in de geest van de wedstrijd het was helemaal niet hard tot dat moment.

01-12-2023 10:12

MPAjax +8484

Bij Marseille schreeuwen ze om een VAR en krijgen ze die man man even serieus tyfe op gaat om de wil om te winnen 🏆

01-12-2023 08:19

ajax4perez +9626

Scheidsrechter was niet goed nee maar kijk eens naar jezelf. Je speelt zelf ondermaats en bent geen leider in dit team.

01-12-2023 08:11

Koekepeer +1467

Buiten de eerste goal tegen vond ik Bergwijn gisteren prima spelen.

01-12-2023 08:38

Am*dammer +3215

nee.. als international en aanvoerder moet je echt meer brengen.. wat hij toevoegd is echt het minimale wat je gewoon mag verwachten van een speler van zijn leeftijd wn kostenplaatje.. hij verdedigd amper mee, komt geen kut voorbij, geeft geen voorzetten en verliest knullig de bal bij de 1-0.. daar tegenover staat 1 goed doorgetikt balletje en 1 actie met een schotje wat meer geluk dan wijsheid was..

waar was ie bij voorzet voor de 3-4 bv? had de aanval in leven kunnen houden.. maar vondt het blijkbaar een beetje te veel moeite om op links mee te sprinten..

01-12-2023 09:59

ajaciedje90 +61128

Gewoon dramatische scheidsrechter. Zijn we wel gewend in Europa. Het aantal scheidsrechterlijke dwalingen van de afgelopen 10 jaar zijn niet meer op een hand te tellen. Vanaf die wedstrijd thuis tegen Real Madrid van een jaar of 10 terug met buitenspelgoals is t echt extreem hoevaak Ajax benadeeld is.

Bergwijn heeft gelijk is een schandalig optreden geweest. Debuut van de scheidsrechter. Keihard gefaald.

01-12-2023 08:07

HertogH +15943

Onbegrijpelijk dat de VAR niet heeft ingegrepen bij beide penalty-momenten, dat ze niet eens de scheidrechter naar het scherm lieten komen..

01-12-2023 08:04

Nr.10 +111834

Vooral bij die tweede, dan weet je toch dat die eerste al heel licht was. Dat is 9 van de 10 keer geen penalty.

01-12-2023 08:08

Bergkomp +1399

Ja de meer ervaren scheidsrechters denken gewoon ach dan geef ik deze niet die eerste was al een beetje licht. Of zoiets. Dat zie je zo vaak. Is ook marchanderen maar beter dan dit.

01-12-2023 10:15

Nr.10 +111834

Vind wel dat je zoiets in gedachten mag houden. Je krijgt weleens een makkelijke penalty tegen en dan kan je denken: ‘ja okay, dit is soms een penalty en soms niet, nu hebben we pech’. Maar twee keer in één wedstrijd gaat te ver.

01-12-2023 11:52

WeirdAJAX +12574

Sinterklaas, ook een spiegel voor Bergwijn graag. De andere is voor Berghuis. De Bergjes zeg maar.

01-12-2023 08:03

Henk de Vries +11176

Het is gewoon rood, typisch Berghuis "de stoppen slaan door" moment..

01-12-2023 07:58

Ajax4proud +10986

Het was ook rood alleen sommige hebben een gekleurde roze bril op. Een schaar van achter waarbij hij geluk had dat de speler niet vast stond om erger te voorkomen.

01-12-2023 09:53

Bergkomp +1399

Beetje klunzige aanvallers-tackle. Wel rood maar ik weet niet of het echt doorgeslagen stoppen waren.

01-12-2023 10:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.