Bergkamp sluit terugkeer bij Ajax uit: 'Dat zie ik niet gebeuren'

door Timo Suur 213

Bron ESPN

Bergkamp sluit terugkeer bij Ajax uit: 'Dat zie ik niet gebeuren'

door Timo Suur 213

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Dennis Bergkamp ziet zichzelf niet snel terugkeren bij Ajax als trainer, zo vertelt hij tegenover ESPN. Eerder deze week liet de oud-Ajacied weten graag te willen terugkeren in de voetbalwereld, maar een terugkeer bij Ajax zit er niet in. Hij hoopt snel op het veld te staan bij een andere club in Nederland of in het buitenland.

'Ik heb Ajax al voor een lange periode gedaan', begint Bergkamp zijn verhaal bij ESPN. De oud-Ajacied was tussen 2011 en 2017 werkzaam als assistent-trainer bij de Amsterdammers, maar hij ziet zichzelf niet terugkeren bij de recordkampioen van Nederland. 'Dat is best succesvol geweest en op een gegeven moment abrupt geëindigd. Ik heb nu zoiets: dat heb ik gehad.'

Volgens Bergkamp moet er heel veel gebeuren bij Ajax om opnieuw een succesvolle periode mee te kunnen maken. 'Ik heb destijds mijn bijdrage geleverd om daarin te stappen, om radicaal dingen te veranderen en mijn naam daaraan gegeven', legt de voormalig voetballer uit. 'Een tweede keer zie ik dat niet gebeuren. Dat sluit ik uit.'

Bergkamp hoopt snel weer op het veld te staan

Een terugkeer naar Ajax zit er dus niet in voor Bergkamp, maar desondanks hoopt hij wel weer snel op het veld te staan. 'Ik weet niet of het in Nederland of het buitenland zal zijn. In het buitenland heb ik natuurlijk ook de nodige connecties. Ik weet nog niet waar ik aan de slag zal gaan', vertelt de oud-Ajacied. Hij heeft afgelopen jaren veel tijd met zijn familie kunnen besteden. 'In de toekomst wil ik graag weer wat doen, dat zal in het voetbal zijn. Of dat in Nederland zal zijn? Die kans is klein.'

Ajax telt met de Ajax Cadeaukalender af tot kerstavond 2023!

Wedden dat Ajax wint van Sparta? Krijg 50 of 100 keer je inzet terug als Ajax wint! Voor nieuwe spelers, 24+. Lees de voorwaarden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +9761

Maar intussen is het gewoon een indirekte open sollicitatie naar Ajax.

10-12-2023 03:45

Ajax14AMS +25205

Dit is alsof je op een meid afloopt op straat en zegt: Wij gaan denk ik niet daten.

Die optie had je niet eens, dus wat zijn dit dan voor zinloze teksten?

10-12-2023 01:29

Arjuna +3732

hij geeft ws antwoord op een vraag

10-12-2023 12:50

henkie58 +2018

Hij solliciteert zich gek op deze manier. Wat een eigenheimer zeg! Graag zou ie terug willen! Bokkum!

09-12-2023 23:40

Web +178830

Maar jongens ieder zijn menig en dat moet ook
Maar ik kijk liever voetbal dan ren je rot de bal inleveren en weer terug vechten

Vroeger zetten Ajax door surplus aan voetbal en techniek iedere tegenstander vast op eigen helft
En kon je met de helft energie iedere ploeg alle hoeken van het veld laten zien
In de Meer was elke wedstrijd binnen 15 minuten beslist

De basis is en blijft techniek
Anders moet je naar de atletiekbaan gaan en daar lopers aan trekken

09-12-2023 17:54

DeHeerVanDeMeer +25156

Web, bij Ajax gaat het altijd up en down, dat mooie voetbal komt wel weer terug, even geduld we zitten nu 2 jaar in de dip na wat bovenmatige jaren.
Ajax kan niet jaar in jaar uit 15 geweldige spelers hebben die het spelletje perfect beheersen, de aanwas van de jeugdopleiding is ook nooit elk jaar hetzelfde, we gaan vanaf 1963 al 60 jaar in golven.
Elke wedstrijd is ook weer overdreven, vaak geweldig voetbal in De Meer gezien, maar ook wel verplichte zaad potjes gezien met een moeizame 1-0 of 2-1.
Herinner me ook nog dat er elke wedstrijd hooguit 5000 man in De Meer zaten, net als ik me alle glorietijd Herinner.
Ik zou ook geen club weten die eeuwig top is en altijd goed beleid voert, de moeizame jaren horen helaas bij de gloriejaren.
Fijn weekend 👍

09-12-2023 20:04

Web +178830

Bergwijn, Rensch en Taylor zijn super fit, spelen niet op een boterham ( trodat )
Maar voldoen aan de tegenwoordige normen
Aan alle data voldoen ze
Laat mij niet lachten, voldoen in NIETS

Gaaie barst van de data maar moet 5 keer een bal goed leggen

Als je vroeger een bal verkeerd geeft, krijg je schop onder je hol, nu gaat er een duimpje 👍 omhoog

Als Cruijff, Krol, Neeskens , Rijkaard, Gullit van Basten, Bergkamp enz in deze tijd spelen zouden ze ook de uitblinkers zijn
Omdat ze barsten van de techniek, en niet de bal constant aan de verkeerde kleur geven, kost veel minder energie

09-12-2023 17:46

trodat4030 +96403

Bergkamp had een fantastische aanname en techniek, DUS EEN GEWELDIGE TRAINER, OOK AL MAAKT HIJ MET WERKELIJK IEDEREEN RUZIE (web).

Dag Web, fijn kortzichtig weekend vriend!

09-12-2023 17:51

Web +178830

Geef wel even antwoord op de data van die drie spelers
Moet ik mee gaan, anders klop ik niet?
Dan moet ik weg wezen?
Valt mij van jou heel hard tegen

09-12-2023 17:56

Web +178830

Wat zal je Cruijff gehaat hebben dat hij vind dat de club door voetballers geleid moet worden

09-12-2023 17:58

trodat4030 +96403

Een hekel aan Cruijff?? Helemaal niet, wat haal je je toch een idioterie in je paasei zeg.. Ik heb het specifiek over Bergkamp en das gebaseerd op de dingen die hij als trainer heeft gepresteerd. Ik oordeel iemand op zn prestaties Web, hoog tijd dat jij dat ook eindelijk eens gaat doen en niet een trainer beoordeelt op zijn voetbalcarriere. Dáár ga jij namelijk ALTIJD nat.

09-12-2023 18:02

Johan4ever +10914

@trodat

Hier zegt Robin van Persie zelf dat Bergkamp hem veel heeft geleerd ! Dus dat gelul dat Bergkamp geen verstand van voetbal heeft en spelers niet beter maakt is gewoon BS...

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ik-heb-een-hoop-geleerd-van-bergkamp-zowel-op-het-veld-als-daarbuiten/108893

10-12-2023 00:57

JoeBlow +8142

1. Dennis Bergkamp gaat naar Arsenal.

2. Mike in de T: “Blunder van Maurits Hendriks. Kan die man nou helemaal niks? Hij moet ontslagen worden!”

09-12-2023 17:34

Lullo +6050

Lekker naar Arsenal Dennis, ik heb nog steeds een zwak voor je.

09-12-2023 17:28

Oxxer +163788 moderator

Met uitzondering van een handvol, is het opvallend hoe weinig ex topspelers van Ajax geslaagd zijn in een andere functie, trainer, td, of bestuurder na de actieve carrière.

09-12-2023 17:26

JoeBlow +8142

In tegendeel, het zou mij verbazen als het anders was.

Het zijn van een goede voetballer of het zijn van een top trainer / TD / AD vereist echt volledig andere competenties - met mensen als VD Sar en Sneijder als sprekende voorbeelden.

Ik denk je dat je het tijdens de carrière wel al snel kan zien of er meer (analytisch vermogen, verbale en didactische kwaliteiten, capaciteit om te leiden en te sturen) inzit.

Iemand als Berghuis zie ik na de actieve loopbaan wel iets doen - maar veel spelers in de top drijven vaak op aangeboren talent en worden zelden uitgedaagd om verder te denken dan de neus lang is of om zich buiten de eigen comfort zone te begeven. Er zit ook soms een bepaalde gemakzucht en luiheid in.

Het zijn vaak de spelers die het in de top niet redden die je later tegenkomt. Het is geen toeval dat de beste NL trainers (LvG, Slot, Ten Hag) op dit moment als speler nooit verder dan de subtop zijn gekomen en ook als speler al bekend stonden als denkers.

09-12-2023 18:00

Concrete +3125

Zag er al als een berg tegenop in welk kamp hij nu weer terecht zou komen

09-12-2023 17:21

aschja +20588

Maar wel lekker mekkeren. En door…

09-12-2023 17:17

Web +178830

Grote spotsters zijn eigenwijs en lastig
Nemen geen genoegen met minder
En als je dan vind dat het in jou club de verkeerde kant op gaat, word je boos en enorm lastig, en oer irritant

Wenger zegt
Bergkamp was nooit tevreden elke bal moest zelfs op de training perfect wezen
De allerbeste waar ik mee gewerkt heb

En die bezetenheid wil hij binnen Ajax zien, en dat mist hij, gelatenheid is de doodsteek voor talenten, komt het vandaag niet dan morgen wel

Waarom geven wij af op de instelling van Taylor en Rensch?
Bij Brobbey blijkt het kwartje gevallen nu

09-12-2023 17:16

GNBL +89832 moderator

San Marco een geniale voetballer en één van de beste spitsen allertijden. Als trainer in het rijtje van meest slechtste Ajax trainers. Je moet die dingen gewoon los van elkaar zien. Daar heb jij veel moeite mee.

09-12-2023 17:18

Web +178830

Hij heeft mij de mooiste wedstrijden op een EK laten zien
Zal ik nooit meer vergeten
Weergaloos was Oranje

09-12-2023 17:24

Koekie87 +20962

Zelfde geld voor Danny Blind die na zijn actieve carriere als voetballer zwaar door de mand is gevallen in welke technische en bestuurlijke functie dan ook. Maar omdat van Basten, Blind, Bergkamp ooit bij Ajax hebben gespeeld moeten we ze maar een functie geven ondanks dat ze allen al in een eerder stadium mislukt zijn bij Ajax. Daarnaast is het natuurlijk gewoon de omgekeerde wereld als je geen kritiek mag hebben over hun functioneren als trainer of als bestuurder van Ajax omdat ze als voetballer zoveel betekend hebben voor Ajax terwijl dat gewoon iets heel anders is.

09-12-2023 17:26

Web +178830

Nee Blind is geen trainer
En Bergkamp zegt notabene zelf dat hij geen groeps trainer is
Wat is je punt nu?

09-12-2023 17:48

Koekie87 +20962

Dat een goede voetballer niet altijd bij voorbaat ook een goede trainer of bestuurder is.

09-12-2023 18:16

Web +178830

Gelukkig zijn Cruijf, van Basten, Bergkamp extreem goed geworden door data
En hebben niet dagen en uren bezig geweest om zich zelf maar te verbeteren tegen muurtjes trappen, pingelen op pleintjes
De basis IS en BLIJFT techniek
Het is geen kracht sports, het is gogme, inzicht en beleving

09-12-2023 17:10

GNBL +89832 moderator

Zucht...

09-12-2023 17:13

trodat4030 +96403

Gelukkig spelen Cruijff, van Basten en Bergkamp ook in 2023... Het is een dynamische sport waarbij fysiek en snelheid steeds grotere factoren worden, NAAST techniek. Maar blijf vooral hangen in je 'we doen het wel even op een bruine boterham met pindakaas' mentaliteit..

09-12-2023 17:14

Web +178830

Ja en techniek blijft altijd de basis, en als je elke training vol gaat word je fysiek en sterker, gaat je conditie almaar beter worden

Messi barst van de data toch?

Data komt in beeld als je alle voetbal facetten onder knie

Maar jullie genieten gelukkig van de huidige Nederlandse speler toch?
Barsten van de data maar moeten elke bal drie keer goed leggen

09-12-2023 17:21

Web +178830

Cruijff zou zeggen kap met het lopen
De bal bepaald de snelheid
NIET HET LOPEN
Nu is het alles inleven en dan moet je lopen hahaha

09-12-2023 17:23

trodat4030 +96403

Ja, die spelers heeft Bergkamp maar wát goed opgeleid zeg! Wie is er nou de laatste decennia trainer geweest? Dat is hij toch?

09-12-2023 17:23

Web +178830

Die minachting van bruine bol enz
Denk je nu echt dat er toen ook niet hardt getraind werd?
En als je een bal verkeerd gaf geen 👍 maar een schip onder je hol hoor
Bergwijn zit bij Krol, Neeskems en Cruijff snel een stapje harder lopen.
O nee Bergwijn zijn data is super
Man word toch eens wakker
Vroeger liepen ze de marathon ook in 2.10 met veel minder faciliteiten als nu

09-12-2023 17:38

Web +178830

Data is de opleiding toch?

09-12-2023 17:39

aschja +20588

Alsof die voetballers ook maar enigzins te vergelijken zijn met nu.

09-12-2023 17:17

JantjeVanAmsterdam +2509

Wegwezen met die bergkamp berichten

09-12-2023 17:07

JanTa +15809

Graag of niet, geen woorden meer aan verspillen.

09-12-2023 17:07

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25275

Over je schaduw heen stappen heb ik laatst ergens gehoord

09-12-2023 16:58

Web +178830

En laat ik het anders stellen
Hij is niet geschikt ( oneens )
Hoe is het in Gods naam mogelijk dat je zo word uitgekots hier
Allemachtig een icoon van de club
Van Basten al net zo

09-12-2023 16:56

GGXIII +6511

Web mensen maken een verschil tussen de speler Bergkamp en de Bergkamp na zijn carrière als speler.
Er is een groot verschil tussen die twee. Dat hij een geweldige speler was, betekent niet dat hij een goede coach of goed is in zijn rol in een tech positie.

Bergkamp is een schoon voorbeeld van hoe een goede speler geen garantie is voor ook maar goede rol in het voetbal daarna. In ieder geval niet op technisch gebied in een organisatie.

De speler Bergkamp zou iedereen direct weer terug nemen, de gestopte Bergkamp die met alles zo'n beetje ruzie maakte en kleineerde bij Ajax hoeft niemand terug.

Logisch toch.

09-12-2023 17:01

Intec2.0 +12395

Uitgekotst als trainer niet als voetballer. Eigenwijze man niet geschikt meer voor een functie heeft zijn kans gehad en dat is mislukt

09-12-2023 17:02

PaulEast +7800

Even terug in de geschiedenis gaan Web. Lees alle berichten terug… van zijn debuut en keuze voor het grote geld en daarna de fluwelen revolutie die dreigde te mislukken door o.a. de ego van Bergkamp.

09-12-2023 17:04

Koekie87 +20962

Stel je zou Bergkamp aanstellen, hoe groot is de kans dat hij binnen de kortste keren weer ruzie heeft met mensen binnen Ajax.

09-12-2023 17:12

grapje +2335

Hij is nog steeds lekker vol van zichzelf heerlijk. Had de meeste vage rol met het minste verantwoordelijkheid bij ons. Heel veel succes met het vinden van nog zo'n vage rol. Neemt niet weg dat hij spelers zeker op weg heeft geholpen met details en het een legende blijft welke je als Ajax zijnde moet koesteren.

09-12-2023 16:56

Siemjo +7838

Heeft destijds samen met Jonk de jeugdafdeling van Ajax op poten gezet. Een jeugdafdeling die geroemd werd in het buitenland en waar Ajax jarenlang de vruchten van heeft geplukt. Waarbij de jeugdelftallen met kop en schouders uitstak boven de rest van Nederland en jarenlang kampioen werden. Wat is er overgebleven van de jeugdafdeling?. Jonk en Bergkamp zijn beide vrij en kunnen wat de jeugd betreft de boel weer op poten zetten, zodat men in de toekomst weer terug kan vallen op de eigen jeugd en niet voor een hoop geld tweede rang spelers haalt

09-12-2023 16:43

Jww +2274

Volgens mij praten Jonk en Bergkamp niet met elkaar.

09-12-2023 16:49

PaulEast +7800

Je bedoeld Jongkind…. Die heeft het jeugdplan geschreven. Jonk en Bergkamp hebben alleen maar ruzie gemaakt. Leer de Ajax geschiedenis voordat je dit soort voorstellen doet.

09-12-2023 16:56

Web +178830

En de visie van Jonk en Bergkamp verschild bijna niet
Misschien details?
Maar Bergkamp werd gecorrigeerd doet Jongkind, en dat kon hij niet verdragen

09-12-2023 16:59

Dolblij +44704

Jonk en Bergkamp kregen knallende ruzie en praatten niet meer met elkaar, reden voor Jonk om bij Ajax te vertrekken na een poging van Sar om ze weer samen aan tafel te brengen. Dat is sindsdien nooit meer goed gekomen tussen die 2. Theoretisch goed verhaal van je, maar in de praktijk kun je dat verhaal helaas in je haren smeren.

09-12-2023 17:01

Simpelishetmoeilijkst +25085

Ga maar bij Arsenal aan de slag, Dennis. Misschien kan je hun helpen, maar blijf weg bij de rotclubs van Nederland, en iedereen weet welke clubs dat zijn.

09-12-2023 16:41

Aspers73 +3173

PSV kennende willen die graag Ajacieden hebben

09-12-2023 16:40

Aurelius1 +19681

Trainers en assistent trainers moeten zichzelf niet overschatten.

09-12-2023 16:38

3sterren +20205

Net zoals een betwetende azijnzeikerd dat niet moet doen op Ajax Showtime ...

09-12-2023 16:42

GNBL +89832 moderator

Geldt niet alleen voor trainers en assistent trainers. 😉

09-12-2023 16:42

Web +178830

Alles weg relativeren ben je topper in
En wat is wel belangrijk om de laatste stap te zetten?

09-12-2023 17:01

DeMeer1976 +3095

DOODZONDE. Maar als k meeste onderstaande reacties hier lees dan denk ik een verstandig besluit. Heel veel supporters verdienen Dennis Bergkamp niet eens.
Het ga je goed man. Hopelijk wel in buitenland. Je moet er niet aandenken dat hij naar een andere club in NL wordt verjaagd.

09-12-2023 16:32

Web +178830

Precies
Maar wat doet het mijn pijn

09-12-2023 16:34

DeMeer1976 +3095

Precies slechtste nieuws in tijden. Mijn Ajax hart huilt! Dat deze man ook al niet terug wilt komen.

09-12-2023 16:37

GNBL +89832 moderator

In wat voor rol wil je Bergkamp dan bij Ajax zien? Bergkamp geeft zelf toch al aan dat hij meer ambities heeft dan alleen spitsentrainer zijn.

09-12-2023 16:38

Web +178830

Om de tafel gaan zitten en in gesprek gaan, en dan komt er wat moois uit
Ik wil weer Ajax spelers zien

09-12-2023 16:40

DeMeer1976 +3095

Bergkamp moet in de opleiding. Laat hem de gehele opleiding leiden en een belangrijke stem hebben in doorstroming naar eerste elftal. En inderdaad het zou een belediging zijn als je zo een grootheid alleen zou terugvragen als spitsentrainer….dat wil hij wel gratis naar zijn werk doen.

09-12-2023 16:41

Koekie87 +20962

En op basis waarvan zou Bergkamp geschikt zijn aan het hoofd te staan van de gehele jeugdopleiding. Dat hij ooit goed heeft kunnen voetballen is in deze niet rellevant. Kom eens met voorbeelden waarom hij geschikt zou zijn voor zo een functie.

09-12-2023 17:09

DeMeer1976 +3095

Lees zijn interviews en hoe zijn visie op (jeugd)voetbal is.
Ik verwijs naar boek waar Dennis Bergkamp en Piet Keizer over start revolutie hebben. Maar ook zijn grote interviews in VI ten tijden van Revolutie, deze week in Telegraaf
En in 2021 stond er mooi artikel op deze site.

Of dit artikel:
https://www.mijnvoetbaltalent.nl/de-visie-van-dennis-bergkamp-op-jeugdvoetbal/

09-12-2023 20:30

PaulEast +7800

Waarom is het zonde? Kun je aangeven op basis waarvan Bergkamp van toegevoegde waarde is voor Ajax?

09-12-2023 16:58

DeMeer1976 +3095

Zie hierboven

09-12-2023 20:31

superajax +11362

Dan zullen ze in Eindhoven wel interesse tonen.

09-12-2023 16:29

Dolblij +44704

Als echte instinktvoetballer met een gave techniek denk ik dat hij jonge spitsen ongetwijfeld veel kan leren.

En nu hij zelf zegt dat hij een rol bij Ajax niet ziet gebeuren, dan kan dat boek dicht en zou het wel eens kunnen dat de schaarse hersencellen van een paar boeren in Eindhoven langzaam warm lopen.

09-12-2023 16:27

Web +178830

Ik moet er niet aan denken dat ik ga lezen dat ze hem in Eindhoven en Rotterdam oppakken
Ze zijn ons met de jeugd al aardig benaderd
Straks zijn wij de derde of vierde club met de opleiding
Dat ben ik niet gewend, en zal ik ook NOOIT aan wennen

09-12-2023 16:30

trodat4030 +96403

Haha, jij maakt Dennis wel 7 meter groot... Die man is gewoon zo'n 1.80 met goede en ook absoluut enorm slechte eigenschappen, die maakt echt in zn eentje geen andere opleiding even groter dan die van ons hoor...

09-12-2023 16:34

Lars.v +3039

Eindhoven gaat hij sowieso niet heen zolang Bosz daar zit🤣

09-12-2023 16:38

Web +178830

Dat mag iedereen vinden
Als ik nog een jong zoontje had en spits was
Had ik heel graag dat hij hem traint
En niet iemand van de KNVB cursus

Maar hier zijn ze blij met de aankopen
Dus ik snap het wel hoor
Mouwen opstropen en er tegen aan
Koppen bij elkaar voor de wedstrijd
En speler gaat schreeuwen
Komaan boys

09-12-2023 16:38

Dolblij +44704

Denk dat als Bergkamp niet naar de media was gestapt en simpelweg in stilte bij Ajax had aangeklopt en om een functie op de Toekomst met de spitsen had gevraagd, het gewoon was gebeurd.

09-12-2023 16:39

3sterren +20205

@Lars.v
Ik vrees dat hij voor Feijenoord zal kiezen als zij dat willen. Zeg maar de ’Johan Cruijff route’. ”Als Ajax me niet wil dan ga ik naar de rivaal.

Maar ik zie hem eerder nog vertrekken naar Arsena, een club die speelt in een land waar ze legendes eren, in plaats van ze af te branden en vervolgens proberen te blussen met urine ...

09-12-2023 16:54

trodat4030 +96403

Instinct kan je niemand bijbrengen, das nou net de pest van instinct. Dat heb je of je hebt het niet.

09-12-2023 16:33

Web +178830

Prcies
Maar heel veel andere facetten wel

09-12-2023 16:35

3sterren +20205

@Dolblij
Helemaal mee eens. Je zult als talentvolle nummer 9 en/of nummer 10, toch maar zo’n trainer/coach als de wereldberoemde en ongeëvenaarde Dennis Bergkamp hebben ...

09-12-2023 16:47

trodat4030 +96403

De huidige jeugd moet Bergkamp eerst googlen voor ze weten waar ze mee te maken hebben. Net als ik vroeger in een encyclopedie moest opzoeken wie Swart en Keizer nou eigenlijk waren ;-)

09-12-2023 17:19

3sterren +20205

Oké, daar zou je best wel eens gelijk in hebben. Maar na het zien van enkele videobeelden met zijn hoogstandjes zullen zij misschien denken WOW (!) dat wil ik ook kunnen ...

09-12-2023 17:24

Johan4ever +10914

@trodat

´Net als ik vroeger in een encyclopedie moest opzoeken wie Swart en Keizer nou eigenlijk waren ;-)´

Dat je dit moet opzoeken en niet weet dat Swart [ Mister Ajax ] en Keizer grote en belangrijke spelers zijn geweest bij Ajax en 3x de Europacup 1 hebben gewonnen, vind ik wel een beetje raar ! Als je Ajax supporter wordt en niet de grote historie grootste successen en spelers kent vind ik vreemd...

Ik ben van 1970 en heb de grootste successen niet echt goed meegemaakt. Maar toen ik als 6/7 jarige supporter meer bewust was werd dit met de paplepel er ingegoten...

´De huidige jeugd moet Bergkamp eerst googlen voor ze weten waar ze mee te maken hebben.´

De jeugd hoeft echt niet te googlen wie Bergkamp is ! Die hebben toch vaak genoeg op tv de goal tegen Agentinië of 1 van zijn andere vele mooie goals gezien en verhalen over hem gehoord...

10-12-2023 01:37

PaulEast +7800

Bergkamp wil niet meer met de voeten in de modder staan. Hij wil alleen maar beleidsmakend bezig zijn.

09-12-2023 17:01

Dolblij +44704

@PaulEast : precies, en dat mag hij van mij echt elders proberen en niet bij Ajax. Dat is tussen 2015 - 2018 falikant fout gegaan met zijn halstarrige en koppige houding. Zelfs met een Cruijffiaan en langjarige vriend als Jonk kreeg hij het aan de stok. Bergkamp is een briljante spits, en daar houdt het mee op.

09-12-2023 17:03

3sterren +20205

@PaulEast
Wat apart dat ik, na het lezen van een eerder verschenen artikel over Bergkamp op AS, een heel andere conclusie trek.

Daarin viel het volgende te lezen:
”De voormalig topspeler zelf past het bijdragen aan talentontwikkeling het best, zo voelt hijzelf.”

Maar dan moet je wel eerst goed lezen en daarna pas reageren ...

09-12-2023 17:10

3sterren +20205

@Dolblij
Mwoah, ik zie wel iets meer in hem. Ik zie hem wel alsl een gedreven talent ontwikkelaarn van voorhoede spelers. Een functie die hij ook graag zou willen uitoefenen ...

09-12-2023 17:14

Web +178830

Ik kan wel janken als echte voetballers met een gigantische techniek bij Ajax de deur uitlopen als Vanenburg en Bergkamp
Als je iemand wat bij kan leren zijn het deze twee wel

09-12-2023 16:26

trodat4030 +96403

Als het nog spelers waren zouden ze idd een gemis zijn. Maar een Bergkamp die enorm rancuneus is en mensen afvalt om de club waar ze ooit hebben gespeeld (Bosz) of een Vanenburg die niet met zn tijd meegaat (ik snap niks van data dus ben ik tegen data en ik deed het allemaal op een bruine boterham met pindakaas dus MOET het nu ook op een bruine boterham met pindakaas kunnen anders ga ik lekker weg en huilen in een krantje). Veel plezier in het stenentijdperk met je techniek.

Spelers hebben techniek nodig, opleiders hebben heel andere dingen nodig. Technisch begaafde trainers heb je geen hol aan.

09-12-2023 16:39

Web +178830

Hoe zijn Cruijff, van Basten, Bergkamp enz zo goed geworden ?
Ik zeg wij slaan de plank mis
Waarom lukt het nu niet meer?

Oefeningen voordoen leer je van een boer op klompen toch

Ik geef het op goede voetballers in Nederland

09-12-2023 17:06

trodat4030 +96403

Als je didactisch vermogen hebt hoef je een oefening helemaal niet voor te doen. Hell, er zijn zelfs hele boeken over techniekoefeningen geschreven door Wiel Corver... Zonder VHS/Betamax waarbij hij ze voordoet.

09-12-2023 17:22

Knalpot +3606

"Oefeningen voordoen leer je van een boer op klompen toch"

Als die ballerina op kicksen het zelf niet meer voor kan doen en het ook niet goed uit kan leggen dan heb je er ook niet veel aan.

09-12-2023 17:23

FelixGassenlicht +8924

Fijn dat hij t zelf uitsluit. Klaar dus. Onruststoker.

09-12-2023 16:11

Web +178830

Jij houd ook van voetballers die de mouwen opstropen
Maar geen bal fatsoenlijk over kunnen spelen
Andere clubs gaan beter om met de vedetten

09-12-2023 16:16

FelixGassenlicht +8924

Snap je reactie niet. Ik stel zijn technische vaardigheden als speler niet ter discussie. Gaat hier om zijn rol in het technisch management. Bosz, Jonk , Overmars konden allen niet meer door een deur met hem. En nu weer dit een-tweetje met andere onruststoker Driessen.

09-12-2023 16:43

Web +178830

En gaat het goed binnen Ajax?
Misschien moet je wel hard zijn en er tegen aan gaan
Cruijff deed niet anders, en die heeft Bergkamp gevormd

09-12-2023 16:52

FelixGassenlicht +8924

Eens. Maar daar lijkt Dennis mij niet man voor gezien zijn voorgeschiedenis. En nadat hij geloosd is volgens mij drie fantastische jaren gehad. Maar goed, verschil van inzicht.

09-12-2023 17:16

Web +178830

Geen wanklank gegeven in al die jaren dat hij weg is
Nooit een keer tegen de club aan geschopt

09-12-2023 16:24

Breuk +25015

Zo dit was gelijk het laatste topic over Bergkamp

09-12-2023 16:08

Web +178830

Ja echt die jongen heeft geen verleden
Bizar wat ik hier lees

09-12-2023 16:17

GNBL +89832 moderator

Als speler Web, als speler.

09-12-2023 16:26

Web +178830

Bel nu eens van Persie
Die zegt zonder Bergkamp had ik het nooit gered bij Arsenal
Dolberg was razend enthousiast, en miste hem erg

09-12-2023 16:28

Koekie87 +20962

Mensen verwarren dat nogal vind ik. Dat iemand ooit een Ajax shirt heeft gedragen betekend nog niet dat dan ook wel een goede trainer of bestuurder is voor Ajax.

09-12-2023 16:29

Web +178830

GELUKKIG GAAT HET GEWELDIG MET DE JEUGD
Gelukkig 😂😂😂😂😂😂

09-12-2023 16:33

Web +178830

Ik hoop oprecht dat Ajax met hem in gesprek gaat. Soms moet je over het verleden een stappen, lekker met de spitsen gaan trainen

09-12-2023 16:05

Koekie87 +20962

Klinkt natuurlijk heel makkelijk om over het verleden heen te stappen, maar kan me ook wel ergens voorstellen dat Ajax niet meer zit te wachten op iemand die in het verleden een aantal keer voor problemen heeft gezorgd. Vergeet niet dat het aardig wat problemen kan veroorzaken voor een club als Ajax als je iemand in je organisatie hebt rondlopen die nogal kan werken als een stoorzender.

09-12-2023 16:08

VoorAltijdNummer14 +25321

Hij heeft al gezegd dat hij een grotere rol ambieert Web.

Eeuwig zonde voor alle talentvolle spelers, maar die man komt voor enkel techniek/spitsentraining niet naar De Toekomst rijden.

09-12-2023 16:09

Web +178830

Als ik weer even naar beneden scrol word ik zo verdrietig
Oud zeer blijft maar hangen
En werkelijk niemand weet hoe het nu precies zat?
Een ding kwam wel naar buiten
Dennis vond dat Ajax door sloeg met performance
En als ik de techniek van de huidige spelers zie, kon hij wel eens heel erg gelijk hebben
Vanenburg is ook op afgeknapt
DOODZONDE
Voetbal is puur techniek, totaal anders dan bv wielrennen

09-12-2023 16:14

Web +178830

Als jij ziet dat ze de verkeerde weg in slaan, dan moet je er keihard in gaan

Of gaat het goed met Ajax tegenwoordig?
Zie je nog extreme aanvallers?

09-12-2023 16:22

trodat4030 +96403

Die heeft de 'grote' Bergkamp anders ook niet voortgebracht als trainer Web...

09-12-2023 16:41

Orangesoul +5979

Brobbey.. Hoor dat hij eerste spits wordt van het NL elftal en topscorer van het EK? Hij gaat meer als 100 miljoen opleveren en hij gaat er 60 maken dit seizoen in de eredivisie.

09-12-2023 17:13

PDF +461

Hij kan beter zaakwaarnemer van zijn schoonzoon worden en die weer onderbrengen bij Ajax

09-12-2023 16:04

Mokum10 +756

Hot nieuws item van onze dennis dat ie niet komt..

09-12-2023 16:01

SwissAjaxFan +3972

Dennis, ga lekker naar Arsenal 🥱🥱🥱

09-12-2023 16:01

Web +178830

Daar word hij enorm waardeert
Mensen die het volgen, zouden er gelijk anders in staan
Van Persie haalt hem wel naar Feijenoord
Wat zou mij dat pijn doen

09-12-2023 16:20

SwissAjaxFan +3972

Ook goed, dan kan hij er bij 010 een zooi van maken😂😂😂😂

09-12-2023 16:49

Koekie87 +20962

Dennis Bergkamp heeft ook wel aardig wat conflicten gehad de tijd dat hij werkzaam was bij Ajax in het technisch hart. Ging eerst rollebollend met Jonk over straat waardoor hij zichzelf groter maakte dan de club Ajax en heeft daarna ook Bosz eruit gewerkt. Heb het idee of dat Bergkamp een enorm ego heeft of heel erg slecht in zowel de communicatie met andere dan wel op sociaal vlak.

09-12-2023 16:00

PetrusKeizer +10739

Groot gelijk. Gewoon je eigen weg kiezen.

09-12-2023 15:58

Dusbaba +15313

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het plan Cruijff betrof, maar het betrof dus plan Bergkamp.

09-12-2023 15:58

Tommyshelby +128342

Prima. Mazzel!

09-12-2023 15:56

De Rop En De Rover +392

Wordt dus Arsenal.
Jammer.

09-12-2023 15:48

WeirdAJAX +12062

Mooi zo. Doei Dennis. Had je graag teruggezien in een rol bij de jeugd maar je bent te trots ofzo. Succes.

09-12-2023 15:46

Redrum +95838

Benieuwd wat voor functie hij gaat vervullen bij psv.

09-12-2023 15:46

trodat4030 +96403

Niet iets waarbij hij iets te maken krijgt met Bosz lijkt me..

09-12-2023 15:46

Redrum +95838

Haha dat is waar, dat was ik bijna vergeten.

09-12-2023 15:47

Dave +5812

Alweer lang geleden ik zat met mijn vrienden in Vak G langs de F Side in de Meer.
Bergkamp jonk wat hebben we genoten van die twee in de Meer.

09-12-2023 15:39

Bergkam +4653

Oké, duidelijk. De mazzel Dennis. Veel succes met functie elders.

09-12-2023 15:39

JanBiesbos +28847

Beste meneer bergkamp, uw aanwezigheid wordt door veel supporters van ajax niet op prijs gesteld!

09-12-2023 15:38

De Rop En De Rover +392

En door nog meer supporters wel.

09-12-2023 15:51

DeMeer1976 +3095

Die ‘supporters’ mogen zich dan wel even heel goed afvragen of ze supporter van de juiste club zijn. Dennis Bergkamp IS AJAX. Dit in tegenstelling tot die supporters waar jij het over hebt of toe behoort.

09-12-2023 16:11

Koekie87 +20962

Ondanks dat Bergkamp een legende is als voetballer bij Ajax betekend het nog niet dat hij alles maar kan doen en laten in technische dan wel bestuurlijke functies. Dat hij ruzie had met Jonk was kwalijk en zelfs kinderachtig aangezien we het hier hebben over volwassen mensen en hetzelfde geld met dat gezeik met Bosz toen. Je kan mij echt niet wijsmaken dat het elke keer aan al die andere lag dan aan Bergkamp.

09-12-2023 16:16

DeMeer1976 +3095

Ik heb het hieronder uitgelegd. Natuurlijk zal Dennis niet alles goed gedaan hebben ook. Dat doet niemand. Het gaat om de visie van deze man. Die slaat naadloos aan op waar Ajax voor staat. Men zal hem moeten helpen met het faciliteren van zaken we hij niet goed in is. Maar als hij zijn visie bij Ajax had kunnen implementeren worden we eindelijk weer echt Ajax. Daar ben ik van overtuigd.

09-12-2023 16:30

stopperspil +11145

Jaren hoor je niks van hem en nu elke dag.. hij mag een keer een gasttraining voor spitsen geven

09-12-2023 15:30

BasseyAdriaan33 +13604

Alsjeblieft geef rancuneuze bergkamp toch niet zoveel aandacht. De man was een geweldenaar op het veld maar is geen prettig mens in de omgang. Nooit geweest overigens!

09-12-2023 15:25

S_020 +4104

De afgelopen dagen heeft Dennis zich gedragen als een ex van jaren geleden die ineens zonder aanleiding over je roept dat ze het heel fijn met je heeft gehad vroeger en dat ze er naar hunkert om dat weer mee te maken. Jij reageert niet. Een paar dagen later roept ze dat je dat niet moet zien als een poging om weer bij elkaar te komen. Jij reageert wederom niet. Nu roept ze dat ze niet meer wat met je wil.

Dennis zit in een midlifecrisis.

09-12-2023 15:22

Johan4ever +10914

Bergkamp is na Cruijff en van Basten de beste speler die bij Ajax heeft gespeeld... !

Dan is het beschamend hoe sommige [ Ajax ] supporters hier op AS hem kleineren...

09-12-2023 15:19

AFCAHoorn +22591

De speler Bergkamp staat hier los van.

09-12-2023 15:22

Juan62 +46044

Nee dat staat er niet los van.
Men kan iig met respect over deze oudspeler praten/schrijven.
De scheldwoorden en zogenaamde bijdehante bijnamen zijn helemaal niet nodig.

Als je ziet wat deze man voor ons Ajax heeft betekend.
Zijn naam stond staat synoniem met Ajax en Arsenal mooi toch

09-12-2023 15:27

Oxxer +163788 moderator

@AFCHoorn

Die discussie zal altijd gevoerd worden, er is een groep die het niet kan scheiden, Bergkamp is 1 van de velen ex toppers die in een rol na de actieve carrière het niet goed heeft gedaan, Co Adriaanse had gelijk.

09-12-2023 15:27

JanBiesbos +28847

Precies denk aan 🔴🔴🔴

09-12-2023 15:40

TeringHenkie +28172

Kijk uit wat je zegt, anders krijg je kenner Juan 62 op je nek dat je respect moet hebben!

Je mag hier domweg niet de waarheid zeggen van sommige domoren!

09-12-2023 16:07

Oeroeboeroe +18269

Je vergeet Karel Bonsink!!!!

09-12-2023 15:22

Koekie87 +20962

Dat iemand ooit goed heeft kunnen voetballen maakt hem nog geen goed bestuurder of trainer.

09-12-2023 16:03

DeMeer1976 +3095

Zeer goed omschreven Johan4ever!

09-12-2023 16:12

trodat4030 +96403

Eigenlijk ook heel logisch, denk niet dat Ajax heel snel weer aan clienten van Rob Janssen gaat beginnen, die heeft echt alle ramen bij Ajax ingegooid met zn haat en nijd.

09-12-2023 15:18

Altijdindestraat +39773

Hij trekt even doodleuk alle succes naar zich toe... Uhm Dennis, was dat echt jouw verdienste?

09-12-2023 15:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.