Berghuis reëel na nederlaag in Enschede: 'Op dit moment staan we er niet zo goed voor'

door Jon van Dam 145

Berghuis reëel na nederlaag in Enschede: 'Op dit moment staan we er niet zo goed voor'

door Jon van Dam 145

Laatst geüpdatet

Steven Berghuis baalt van de nederlaag die hij met zijn ploeg Ajax leed op bezoek bij FC Twente. Tegelijkertijd is de international van Nederland zich er ook van bewust dat Ajax niet binnen enkele weken een draaiend elftal zal zijn. Tegenover ESPN laat Berghuis zijn visie op de wedstrijd en de toekomst blijken.

'Het is duidelijk dat we er op dit moment niet zo goed voorstaan. Ik sta hier met een teleurstellend gevoel. Vandaag liep het echt niet. Op een gegeven moment kwamen we zo uit elkaar te vallen, dan is het niet meer te belopen. Daar maakte FC Twente gebruik van. Als team waren we niet goed genoeg om het FC Twente moeilijk te maken. We weten hoe we ervoor staan met alle vernieuwingen in de selectie. Dat moet gaan groeien. Als je succes hebt, dan kan dat proces versneld worden. Nu houd je er geen goed gevoel aan over.'

Berghuis erkent dat niet alles afgeschoven kan worden op het feit dat de Ajacieden nog aan elkaar moeten wennen. De linkspoot vindt ook dat het deels aan de mentaliteit ligt. 'Bij twee rebounds zitten zij er sneller bij dan wij. Andere situaties zullen we goed moeten analyseren en op het trainingsveld gaan verbeteren. We zullen moeten zorgen dat we als team bij elkaar blijven. Ik vond het vandaag heel erg open en dat is voor geen enkele ploeg te belopen.'

Berghuis vindt zichzelf nog niet topfit

Dit seizoen is Berghuis een van de ervaren spelers in de selectie van Ajax. De creatieveling probeerde ook tegen FC Twente om zijn ploeg bij de hand te nemen. 'Je probeert telkens bezig te zijn, vooral met de jongens die om je heen staan. Dat moet gewoon natuurlijk zijn. Ik ben ook met mezelf bezig. Ik ben lang weggeweest en daardoor nog niet topfit, wedstrijdfit. Daarin zal ik zelf ook stappen moeten maken.'

Tegen FC Twente had Berghuis moeite om zijn stempel op de wedstrijd te drukken. 'Het was moeizaam, moeilijk. Ik was ook zoekende. Als het als team lekker loopt, komen individuen ook in hun spel. Dat geldt voor alle spelers. Ik denk dat veel jongens wel degelijk over kwaliteit beschikken, ook de nieuwe jongens. Daar geloof ik in. Maar dat moet het als team beter kloppen waardoor die individuen kunnen gaan uitblinken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Als je gisteren, voorbeeldje, de zogenaamde topaankoop Sutalo zag schitteren,ik bedoel schutteren, dan vraag je je, al meer dan 50 jaar Ajacied zijnde, het volgende af: waar zijn we in GODSNAAM mee bezig !

18-09-2023 11:35

AjaxFinest +3462

Hij heeft helaas gelijk. Geven we zoveel ruimte weg als gisteren dan gaan we er Donderdag en Zondag gewoon met minimaal 4 tot 5 doelpunten verschil vanaf.

18-09-2023 08:11

Rockanje23 +36927

Al die nieuwelingen hebben een contract voor 5 jaar. Zelfs de al 28 jarige Akpom. Hoe kom je daar ooit van af als over een half jaar blijkt dat ze echt niet kunnen voetballen ? Er is weer voor ruim 100 miljoen over de balk gegooid.

18-09-2023 06:56

Balgevoel +30817

Akpom wordt in oktober 28, is home grown en echt wel weer goed te lozen als hij hier niet slaagt, zie Bassey. Het is ook weer bijzonder om te stellen dat er "100 miljoen over de balk gegooid is". Dat kan namelijk in de praktijk bijna niet, alléén als ze allemaal ook weer transfervrij vertrekken. En je verkoopt er altijd weer een paar voor goede bedragen, ook al zie je dat nu nog niet, na anderhalf potje. Gezonde bedenkingen bij wat er allemaal gebeurt: logisch, maar wat wordt er toch mateloos en ongegrond overdreven hier, het lijkt wel een talkshowtafel...

19-09-2023 01:13

Jariiii +21771

Ik blijf hem graag mogen. Fijn mens. Nu ook snel weer de goede speler terug graag.

17-09-2023 22:01

deMeester +11450

Het grootste probleem is dat je te weinig winnaars hebt.

Met alle respect maar spelers komen van clubs zoals Stuttgart en Metz.

Deze clubs zijn al blij alles ze met respectievelijk 43 en 48 punten de competitie uitspelen omdat ze dan weten dat ze niet gedegradeerd zijn.

17-09-2023 21:53

AFCAjaxMidNineties +12611

"Er niet zo goed voor" ..? het seizoen voor wat betreft de titel is al klaar zal je bedoelen. Nog voor oktober aanbreekt. Ongekende schande.

17-09-2023 21:51

36 +8548

Fc dooddoener, hebben we vorig seizoen al teveel gehoord waar is het eergevoel, de vechtlust

17-09-2023 20:59

Jeremias +1661

Vechtlust? Met dit team?

18-09-2023 00:37

Gewoon Gijs +18312

12e sta je, onder Exceksior, RVC moet ophoepelen

17-09-2023 20:44

deMeester +11450

Alle 3 de Rotterdamse clubs staan boven ons. Hoe groot gaat de vernedering nog worden. Die 12 de plek is nog niet eens het ergste. Het ergste is dat er geen bezieling is, geen voetbal, geen strijd, geen plan, geen inzet, geen instelling en geen zelfvertrouwen.

Hoe dit te doorbreken??

17-09-2023 21:48

AFCAjaxMidNineties +12611

Trainersstaf van de Action aangesteld. Toen hadden ze Mislintat er al uit moeten flikkeren. Bizar.

17-09-2023 21:53

El22salvador +610

Dit team heeft tijd nodig maar ja, krijgen we die wel? Het schema zit waarschijnlijk bomvol.

Het verkopen voor het aankopen is iig een keuze geweest die je misschien wel 10 of meer punten op je concurrenten cadeau geeft. De kans dat je die inhaalt is natuurlijk niet zo groot als je concurrenten ook een goed team hebben.

Berghuis is trouwens de meest volwassen speler in de selectie en had ook de aanvoerdersband moeten krijgen wmb. Bergwijn is daar niet echt geschikt voor.

17-09-2023 20:04

marceldenb +2295

Ik denk dat we nu alles op alles moeten zetten om iedere wedstrijd te winnen.

17-09-2023 20:04

Gewoon Gijs +18312

schoon schip

17-09-2023 20:44

PetrusKeizer +10739

🤣🤣🤣

18-09-2023 11:29

BokkieBokstra +11289

Reele commentaren van zowel berghuis als steijn. Tijd en rust is het enige wat ajax kan redden. Ingespeeld raken en redden wat er te redden valt

17-09-2023 19:28

ElSandrini +18077

Misschien worden we nog 8e.... puike prestatie. Dat Fey en psv volgend jaar 130 miljoen samen mogen verdelen is bijzaak. We gaan hele magere jaren tegemoet. Na dit seizoen hebben we overigens al 2 magere jaren achter de rug. Wat een deceptie

17-09-2023 19:51

BokkieBokstra +11289

Meestal is het 7 magere jaren, toch heb ik er wel vertouwen dat het tzt weer goed komt, door dit jaar kan je al een streep zetten. Er zijn heel domme dingen gedaan, vooral de eigen identiteit is ten grabbel gegooid. Het is niet alleen Steijn of Misilintat. Een troost, geld is ook niet alles voor PSV en Feyenoord, dat bewijst Ajax wel.

17-09-2023 20:05

36 +8548

Ze investeren het daar wel iets beter

17-09-2023 21:01

Bky +56193

Als je tijd en rust wil moeten ze lekker bij FC Heerenveen gaan ballen.

17-09-2023 20:12

OuweDibbes +11706

Berghuis was ronduit slecht...moet zijn bek houden en gaan presteren

17-09-2023 19:16

burwatti +14183

Was een van de betere vandaag..

17-09-2023 19:31

OuweDibbes +11706

Welke bril had jij op?
Was de slechtste van het veld. En al ben je niet in vorm.. probeer iedergeval simpel te spelen.. Hato was de beste speler van het veld, met nog een krap voldoende voor Brobbey en Sosa..

17-09-2023 20:02

OuweDibbes +11706

Had ik die drie dan genoemd dan?

17-09-2023 20:15

burwatti +14183

Berghuis was de enige die nog iets creëerde.. was prima, net als die andere 3 die je daar opnoemt idd.

17-09-2023 21:02

Lassie +80

Hou eens op over die Hato, die zag ik ook schutteren, denk even terug aan de Ligt en Mazraoui e.d.

17-09-2023 22:05

LukaLitmanen +81882

Idd burwatti!

Moest elke keer het initiatief nemen en zelfs als 10 de opbouw op zich nemen

18-09-2023 06:53

Artemio +31581

Slechtste seizoenstart sinds 64/65 toen werden we 13e…

17-09-2023 19:06

Slang3 +45677

vorig jaar de beste

17-09-2023 19:22

Steeph +3867

En dan zijn er weer Sfanboys die roepen dat een team niet zo snel gesmeden is. Uhmmmm, je fantastische TD heeft pas in de laatste week het team gecompleteerd terwijl hij, naar eigen zeggen, al maanden voor zijn officiële aanstelling met Ajax bezig was.

17-09-2023 19:05

wijzijndebeste123 +162789

Hahaha clown! Zo n grote bek terwijl je de feiten niet op orde hebt. Sven mocht pas kopen als er verkocht werd van de RvC en Lenderink. Alvarez en Kudus gingen laat weg dus daarom hebben we pas laat gekocht.

17-09-2023 19:08

OuweDibbes +11706

Lenderink moet er per direct uit, beetje bemoeien met waarneer je mag kopen.. Timber had schijnbaar in Januari gezegd dat hij zou vertrekken. Elke drol kon zien dat hij weg zou gaan.. Kortom totaal ongeschikt voor Ajax..

17-09-2023 19:21

Slang3 +45677

er zit dan ook een verschil tussen zeggen dat je weg wilt en geld op de bank ontvangen, lijkt me geen hogere wiskunde. Maar nog altijd hebben mensen er dus moeite mee

17-09-2023 19:23

wijzijndebeste123 +162789

Sterker nog: Met zowel Kudus als Alvarez was vorige zomer al de afspraak gemaakt dat ze deze zomer mochten vertrekken. Desondanks moest Sven wachten tot ze daadwerkelijk verkocht waren en dat gebeurde niet verrassend heel laat in de window.

17-09-2023 19:24

Klemmen +2614

Sven heeft gewoon gefaald.

17-09-2023 19:27

Rockanje23 +36927

Dat Sven laat mocht kopen is bekend, dat hij vooral verkeerd heeft gekocht is wel kwalijk. Bij zijn eerste persconferentie zei hij dat hij al 11 maanden lang alle wedstrijden van Ajax had gezien. Dan mag je dus verwachten dat hij precies weet wie je voor welke positie moet kopen. Dat blijkt dus totaal niet het geval te zijn en maakt hem voor mij volkomen ongeschikt als TD voor Ajax.

17-09-2023 19:28

burwatti +14183

Ja tuurlijk, laten we dure spelers gaan aantrekken omdat onze spelers gezegd hebben dat ze weg willen.

Als ze dan opeens niet vertrekken omdat er geen mooie club komt of omdat ze (zoals Rulli) een blessure oplopen.. dan zit je met een groot probleem.

Dat heeft Lenderink gewoon prima gedaan.

17-09-2023 19:32

Steeph +3867

Hahaha, je staat nog steeds totaal voor schut met die avatar van je. Je kan smeden wat je wil, zelfs na 10 jaar smeden is hier geen ED subtopper van te maken.

17-09-2023 19:47

wijzijndebeste123 +162789

Met Steijn gaat t idd nooit wat worden. N goede trainer maakt hier binnen 2-3 maanden n geoliede machine van

17-09-2023 19:53

Steeph +3867

JOEHOEEE Sven heeft Steijn (een volstrekt onervaren trainer die op voorbaat al een gigantische gok was) gehaald pannenkoek!!!

17-09-2023 19:55

wijzijndebeste123 +162789

Haha onnozeler dan jij vindt men ze niet. Ajax heeft bij Sven erop aangedrongen om Steijn te nemen. Dus Steijn was niet Sven zijn 1e keuze. Ik moet wel toegeven. Je maakt me veel aan t lachen met al je zwakzinnigheid.

17-09-2023 20:06

Rockanje23 +36927

Zelfs als dat het geval zou zijn is het seizoen al verloren. Er is gewoon geen tijd om te groeien. Ajax had er meteen moeten staan. En dan nog heb je geen garantie. Zie vorig seizoen.

17-09-2023 20:49

hoolimike +2453

Dus regelrecht WANBELEID. Was al maanden bekend dat die gingen vertrekken. Maar wie van Sven zijn aankopen is nou een directe versterking

17-09-2023 20:56

wijzijndebeste123 +162789

Sutalo Mikautadze Sosa zouden dat moeten zijn. En ook Gaaei en Mannsverk zouden in n draaiend elftal van toegevoegde waarde zijn. Maar onder Steijn speelt iedereen zwaar onvoldoende.

17-09-2023 20:57

hoolimike +2453

Slechtste seizoenstart in 60 jaar maar jij vind het prima gedaan. Bizar dit

17-09-2023 22:12

wijzijndebeste123 +162789

Wat vind ik prima gedaan? Ik zie t zitten in de meeste aankopen en totaal niet in Steijn.

17-09-2023 22:13

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25275

Er zijn tot nu toe 3 aankopen die me redelijk bevallen hoewel Sutalo vandaag slecht was is hij er een van de andere zijn Sosa en Gaaei. Bij de rest heb ik sterke twijfels

17-09-2023 18:59

MichelBoerebach +29029

Sosa is aanvallend zeker een aanwinst. Verdedigend weet ik het nog niet zo.

17-09-2023 19:00

Jeremy1987 +290

Helemaal mee eens.

Akpom, mikautadze hebben nog niets (kunnen) laten zien maar ook niet heel veel tijd gekregen, ben voor nu alles behalve overtuigd. vd Boomen, tahirivic en Avila zijn leuk voor de breedte en hoop dat ze me nog in positieve zin gaan verrassen. In Manssverk heb ik opzich wel vertrouwen ondanks zijn zwakke optreden van gisteren, geen idee waarom, is een gevoel. Forbs is imo echt niveau cambuur.

18-09-2023 12:14

Rikkie66 +22800

Verstandige woorden. Realisme en supporter zijn is gewoon niet te doen op dit moment.

17-09-2023 18:53

ajaxx123 +1939

Frustratie of niet. Dit is wel een heel mooi interview met de juiste woorden!

17-09-2023 18:50

MM1974 +1438

Volgend jaar genieten van Ajax 1 en jong Ajax samen in de keukendivisie:)

17-09-2023 18:50

Bakker +882

Wat een onzin man. Tuurlijk was het tactisch een drama en werden we compleet uit elkaar gespeeld. Maar dan roep je de jongens toch bij elkaar en houd je de linies wat korter op elkaar. Of begin eens met echt druk zetten ipv dat langzame gesjok. Vandaag hebben we goed kunnen zien wat de betekenis is van schijn drukzetten. Om van te janken. Het begint allemaal om zelf alles te willen geven voor je club. Ipv een beetje verontwaardigd over het veld lopen omdat het allemaal niet loopt.

17-09-2023 18:47

dp92 +11079

Het helpt ook niet voor Steijn dat we een loodzwaar programma hebben.

Twente uit, Marseille, Feyenoord, AEK uit, AZ, Utrecht uit, Brighton uit en PSV uit. En dat allemaal in sept/okt.....

17-09-2023 18:42

Kryptonite +76738

En hij begon met op papier hele simpele wedstrijden die hij ook allemaal heeft opgefokt, so what?

17-09-2023 18:44

dp92 +11079

Toen was de halve selectie er nog niet. Een reeks van laagvlieger zou nu lekker uitkomen om wat zelfvertrouwen te krijgen.

17-09-2023 18:48

Kryptonite +76738

Kom op, dat het stroef gaat en dat spelers bijv. minder goed kunnen inschatten hoe hun medespelers bewegen kan idd gebeuren als de groep pas net bij elkaar is. Maar dat er geen energie in zit, dat er veel te grote gaten tussen de linies zitten en dat je niet inziet dat Rensch geen fullback is, heeft daar niks mee te maken.

Bovendien zijn de meeste spelers nu wel al redelijk lang bij elkaar. Er zit 0,0 progressie in. Dat kan toch niet?

17-09-2023 18:53

Mike1 +5328

Als er te grote gaten vallen binnen een elftal heb je in eerste instantie een trainer nodig die dat constateert en het recht zet maar zeer zeker ook een paar leidinggevende spelers die de anderen kunnen corrigeren. Het woord "aanvoerder" gebruik ik hier bewust niet omdat die meer met zijn eigen spel bezig is.

17-09-2023 18:37

ElFlaco +3636

In totaal zo’n 200 miljoen weggegooid vorig en dit seizoen. Berghuis is reeel en ziet het beter dan onze trainer en de TD. Pffff deze week Marseille en dan 010….. ik vrees met grote vreze.

17-09-2023 18:34

wijzijndebeste123 +162789

Steijn moet er echt asap uit. Doet echt alles fout. Dat zal vandaag helaas niet gebeuren behalve als de spelers hun vertrouwen in Steijn opzeggen. Maar dat zullen de nieuwe spelers niet doen en de rest die er al langer zit (Rensch, Bergwijn, Taylor, Brobbey) hebben er de persoonlijkheid/ballen niet voor. Ben benieuwd of Steijn na verlies tegen Marseille en Feyenoord wel ontslagen wordt.

17-09-2023 18:34

dp92 +11079

Denk dat pas als Steijn de inhaalwedstrijd tegen Volendam en RKC niet wint hij er eventueel uit kan vliegen.

Je kan als TD niet roepen dat het tijd nodig heeft om 2 weken daarna je trainer eruit te sturen.

17-09-2023 18:38

wijzijndebeste123 +162789

Tja zou kunnen. Maar er is n verschil tussen onderweg naar vaste patronen af en toe punten verspelen en elke wedstrijd n nieuwe wanprestatie leveren. Tel daarbij op dat Steijn flink uit de bocht is geschoten met zijn uitspraken na afloop van Fortuna uit en tevens op vakantie gaat ipv beelden van spelers te bekijken en ik vind dat er genoeg reden is om m te ontslaan.

17-09-2023 18:41

SundayOliseh +2054

Steijn had gewoon gelijk. En al zet je Pep f*cking Guardiola voor deze groep, zal niet veel uitmaken denk ik.

17-09-2023 18:46

wijzijndebeste123 +162789

Met Rensch id Maicon rol, Gaaei op de bank, Akpom rechtsbuiten en Mikautadze op elke plek behalve zijn natuurlijke positie heeft Steijn allesbehalve gelijk. En ook de keuze voor Gorter wordt steeds twijfelachtiger. De resultaten laten dat ook zien. Deze selectie bestaat voor 95% uit internationals dus die kunnen echt wel voetballen. Steijn bakt er gewoon niks van.

17-09-2023 18:49

dp92 +11079

Zou er niet compleet rouwig om zijn na zijn uitspraken 2 weken terug.

17-09-2023 18:54

dp92 +11079

Ik snap werkelijk niet dat je van Rensch de belangrijkste man maakt binnen het team. En dat 2x achter elkaar doet.

17-09-2023 18:55

Thaschja +10242

Wat ik vanmiddag heb gezien dat wordt niet veel beter this middelmaat volgende week kom je er wel achter met de 2 wedstrijden.

17-09-2023 18:30

Oxxer +163780 moderator

“Tegelijkertijd is de international van Nederland zich er ook van bewust dat Ajax niet binnen enkele weken een draaiend elftal zal zijn”

Berghuis is zeer realistisch, het is geen computerspel, zoveel mutaties kost tijd om een team te smeden, het zou wel helpen als Steijn stopt met spelers op voor hen vreemde plekken te zetten.

17-09-2023 18:29

MichelBoerebach +29029

Het zal over een week of vier waarschijnlijk wel wat minder slecht zijn dan nu, maar daar is het nu al te laat voor.

17-09-2023 18:31

Oxxer +163780 moderator

Dat scenario is aannemelijk.

17-09-2023 18:39

PaulEast +7800

Precies, zet spelers in hun kracht. Akpom op rechtbuiten zetten is niet slim.

17-09-2023 18:44

Spectre +2268

Altijd jammer dat trainers dat toch tegen beter weten in blijven proberen

17-09-2023 18:51

Oxxer +163780 moderator

Ik zie het vooral bij Nederlandse trainers.

17-09-2023 18:54

PaulEast +7800

Als we het toch over een andere boeg gooien bij Ajax. Waarom niet een Spaanse of Duitse trainer.

17-09-2023 19:13

Oxxer +163780 moderator

Roep ik al jaren alleen Ajax luistert niet naar mij 😉, die 2 landen en misschien een Zuid Amerikaan passen qua spelopvatting en of cultuur redelijk dichtbij.

17-09-2023 19:26

PaulEast +7800

Naar jou ook al niet. 😊

17-09-2023 23:59

RN +14719

De maand oktober.. Az thuis, Utrecht en Psv uit. Dit wordt wat jongens

17-09-2023 18:27

MichelBoerebach +29029

Die gaan we alle hoeken van het veld laten zien! Er zit volgens mij ook nog een vakantie voor Steijn tussendoor. Dik verdiend!

17-09-2023 18:29

Spectre +2268

Pff nou, Utrecht wat altijd 100% geeft plus dat Ron Jans Ajax altijd goed weet te bespelen, dit gaat serieus een hele vervelende periode worden, op en naast het veld

17-09-2023 18:52

nummer14vooraltijd +372

Wie gaat er mee de bus opwachten

17-09-2023 18:20

kay.e +1088

Pas op voor berghuis... berghuis en een bus.. is meestal schorsingen

17-09-2023 18:23

MrPink +81541

Want dat heeft ooit geholpen?

17-09-2023 18:25

nummer14vooraltijd +372

Ja ze maken onze club kapot

17-09-2023 18:32

AFCAjaxJP9 +1369

Lekker Alfredo, haha

17-09-2023 21:32

valkl01 +2621

Ik zou die El Ghazi maar snel een contract aanbieden. Echt schandalig om het seizoen in te gaan zonder rechtsbuiten, had dan in ieder geval onze kleine Portugees gehouden. Al vindt ik het beide niet super, maar beter iets dan niets!!

17-09-2023 18:20

Jake the Snake +17311

Is echt het failliet van de scouting en het aankoopbeleid maar gezien het gebrek aan een rechtsbuiten en kennis van het Ajax systeem in dit elftal zou ik het zeker overwegen. Echt te zot voor woorden dat je na 1,5 jaar prutsen nog geen fatsoenlijke rechtsbuiten hebt. Zelfs Ocampos zou nu een regelrechte aanwinst zijn.

17-09-2023 18:24

Aurelius1 +19680

El Ghazi voegt niks toe.

17-09-2023 18:24

valkl01 +2621

Je heb gelijk, laten we de rest van het seizoen gewoon zonder rechtsbuiten spelen. Gewoon met een mannetje minder!!

17-09-2023 18:52

Aurelius1 +19680

Het is pure geldverspilling om een veel te duur salaris te betalen voor een speler die niks toevoegt. Het hele elftal bestaat al uit spelers die niks toevoegen. Het seizoen is toch al voorbij. Gewoon geld in eigen zak houden.

17-09-2023 18:57

ajaxx123 +1939

Godts heeff prima gespeeld als rechtsbuiten. In ieder geval iemand met een actie in huis en flair. Komt ook niet constant naar binnen dus veld ook wat breder ipv de korte getik in de as. Ballijn naar Brobbey wat meer opentrekken en je komt een heel end!

17-09-2023 18:52

valkl01 +2621

Ja die verdient zeker een kans, maar is nog steeds een linksbuiten!

17-09-2023 19:00

Voetballover +3083

Voor dit Ajax is niemand bang, volgend weekend moet er een wonder gebeuren wil Ajax ook maar een punt pakken. Feyenoord en PSV zijn geoliede machines steken er ver boven uit.

17-09-2023 18:18

Intec2.0 +12395

Je staat er niet goed voor omdat de transfermarkt te lang open is en je de zaken te laat voor elkaar hebt. Dat is kwalijk te noemen. Je bent pas twee weken met deze selectie met daarin interland break dan kun je niks verwachten. Vorig jaar had de basis voor dit jaar moeten zijn maar nu gaat dit jaar de basis voor volgend seizoen zijn dat is het feit.

17-09-2023 18:18

Aurelius1 +19680

Daar hebben alle clubs mee te maken.

17-09-2023 18:24

Intec2.0 +12395

Klopt maar als je eerst moet verkopen dan pas gaat kopen loop je achter de feiten aan en al helemaal als je 12 nieuwe spelers hebt. Achteraf gezien moet hij starten met de spelers die er al waren. Nu switch hij teveel om wat je in de voorbereiding doet.

17-09-2023 19:35

MrPink +81541

Hier komt tenminste wel wat zinnigs uit. Spreekt nog beter dan Bergwijn en Steijn.

17-09-2023 18:17

Jan91 +171

Dit is karma. Ajax wou Onana zijn carrière kapot maken nadat hij niet wou bijtekenen. Zelf een hele internet campagne werd gevoerd om hem zwart te maken.

17-09-2023 18:16

Gouda +2012

Uhm... Oké... Apartig...

17-09-2023 18:18

MichelBoerebach +29029

Nou, dat is hen dan aardig gelukt! (-;

17-09-2023 18:21

NeeI +107608

Als je Bergwijn dan dom uit z'n ogen ziet kijken en niet verder ziet komen dan wat simplistische containerbegrippen, dan laat dit interview met Berghuis wel op pijnlijke wijze zien wie de natuurlijke aanvoerder is.

17-09-2023 18:16

MichelBoerebach +29029

Precies. Het is de meest onnozele beslissing geweest om die bolle de aanvoerdersband te geven.

17-09-2023 18:22

Joelveltman123 +4637

Valt mee hoor.
Berghuis gaat ook hele rare dingen doen bij een elftal wat slecht loopt .

Zie maar zijn periode bij Feyenoord als aanvoerder

17-09-2023 18:28

AjaxDeBesteClub +18786

Dan heeft Steijn dit goed gedaan nu blijkt dat Berghuis geen band nodig heeft om een leider te zijn in het team.

17-09-2023 18:29

7172AFCA7395 +10268

Tegen de Fransen zou ik zo beginnen:
Pasveer-
Gaaei-Sutalo-Hato-Sosa in een 4-4-2, je moet nu
er vooral voor zorgen dat er resultaten komen en snel ook.
Daar na zien we wel weer verder.

17-09-2023 18:16

Jarivanheumen +5684

Ja laten we nog verder van ajax begrippen afstappen

17-09-2023 18:24

7172AFCA7395 +10268

Yep dit is een zwalkend elftal op zoek naar vastigheden.

17-09-2023 18:30

JoshuaSmits +9299

Met vijf man gaat het lastig worden, vrees ik.

17-09-2023 18:24

7172AFCA7395 +10268

Hoeveel is 4+4+ 2 en keeper ?

17-09-2023 18:28

JoshuaSmits +9299

Je zet alleen een keeper en 4 verdedigers in je opstelling.

17-09-2023 18:31

Ajaxtrouw +6327

Hèhè eindelijk zeggen ze het ook, het is natuurlijk niet (alleen) een kwestie van tijd, Mislintat heeft de verkeerde keuzes gemaakt en moet z’n consequenties trekken!

17-09-2023 18:14

MichelBoerebach +29029

Klopt. Wegwezen!

17-09-2023 18:24

AjaxDeBesteClub +18786

We kunnen ook 5 3 2 gaan spelen

---------Bergwijn - Brobbey
-- Tahirovic - Berghuis - Taylor
Sosa - Avilla - Hato - Sutalo - Gaaei
------------------- Pasveer?

Belangrijke wissels:
Akpom
Mikautadze
Van de Boomen

17-09-2023 18:14

MrPink +81541

5-3-2. Daar krijg ik echt aambeien van.

17-09-2023 18:17

Voetballover +3083

433 tegen Marseille en Feyenoord dan ga je eraan.

17-09-2023 18:19

AjaxDeBesteClub +18786

Je kan moeilijk 433 spelen zonder rechtsbuiten. En we hebben alleen maar aanvallende backs.

17-09-2023 18:21

CDX +3135

Wacht naar tot Louis terugkeert om schoon schip te maken

17-09-2023 18:21

afca1985 +21150

"Ik vond het vandaag te open, en dan is het voor geen enkele ploeg te belopen"

Oftwel tactisch en organisatorisch was het WEER niet best verzorgd. Steijn maakt er een zooitje van dus

17-09-2023 18:12

GNBL +89817 moderator

In de eerste helft was er dus een camerabeeld waarbij vier aanvallers van Ajax probeerden druk te zetten en het middenveld en de verdediging waren zelfs niet zichtbaar op het scherm vanwege de grote ruimtes tussen de linies. Ik vraag me af wat dat te maken heeft met het feit dat er allemaal nieuwe spelers zijn? Dit is toch gewoon de schuld van Steijn en zijn laffe tactiek?

17-09-2023 18:12

afca1985 +21150

Yep, vind ik ook

17-09-2023 18:13

Ajaxisart +18767

Klopt, tactisch moet je het zo neerzetten, dat jede tegenstander het moeilijk maakt om gevaarlijk te worden. Dat lukt Steijn niet.

17-09-2023 18:15

Jarivanheumen +5684

Ook. En het feit dat er spelers zijn gehaald die alleen maar in op het laagste niveau ergens hebben gevoetbald. Die niks met het ajax spelletje hebben

17-09-2023 18:25

MichelBoerebach +29029

Iedereen doet net alsof Steijn 4 weken geleden met 11 nieuwe spelers is begonnen. 7 van die elf hebben de hele voorbereiding doorlopen.

17-09-2023 18:26

Kryptonite +76738

"Op een gegeven moment kwamen we zo uit elkaar te vallen, dan is het niet meer te belopen."

Idd, gapende gaten tussen de linies. Als je dat als trainer niet ziet, dan ben je überhaupt ongeschikt voor het vak, laat staan bij Ajax.

17-09-2023 18:10

MichelBoerebach +29029

Hij zag het wel, maar die spelers niet. Omdat veel van hen er niks van kunnen.

17-09-2023 18:27

Kryptonite +76738

Dan moet je ze COACHEN en TRAINEN.

17-09-2023 18:36

Merrick +6738

Rensch is werkelijk de grootste slappe zak die erbij zit. Nooit meer opstellen. Volgende week beginnen met Gaaei en El Ghazi.

17-09-2023 18:09

AJAX020ADAM +6911

Klopt Berghuis 👍

17-09-2023 18:09

Patrick78 +51482

Op dit moment? Een moment dat al veel te lang duurt….

17-09-2023 18:09

thepower1990 +35726

Kijken of ze wat geleerd hebben bij Ajax van vorig seizoen maar gezien het krankzinnige transferbeleid wat ze deze zomer ook weer toegestaan hebben kan ik het antwoord al wel raden.
Als er binnen Ajax ook nog maar aan 1 iemand is die oprecht geeft om de club dan flikker je vanavond nog die Hagenees + die Duitse kamikaze piloot op straat.

17-09-2023 18:08

AjaxDeBesteClub +18786

Berghuis gaf heel duidelijk aan dat er wel degelijk kwaliteitspelers zitten tussen de aankopen. En ik hoorde hem ook tussen de regels zeggen dat Steijn echt een betere opstelling moet gaan maken met de spelers die hij heeft.

17-09-2023 18:08

Patrick020 +22225

Haha dat laatste is gelul, wat was jouw opstelling vandaag?

17-09-2023 18:09

AjaxDeBesteClub +18786

Voor de wedstrijd

Bergwijn Brobbey Mikautadze
Taylor Berghuis Tahirovic
Sosoa Hato Sutalo Rensch

Had dus wel een stuk beter gegaan maar ook ik was met Rench de boot in gegaan.
Vooral op het laatste leek het helemaal nergens meer op. Geen idee meer wie nou waar moest staan. Zat echt helemaal geen idee meer achter.

17-09-2023 18:10

MichelKudus +4812

Jammer dat Berghuis zelf geen aanvoerder wil zijn. Hij was er perfect vopr geweest!

17-09-2023 18:07

Jeremy1987 +290

Zullen we het tegen feyenoord eens zo proberen?

Bergwijn-brobbey-godts

————-Misehouy———

Taylor— vos

Sosa- hato- sutalo- gaaei

Gorter

17-09-2023 18:07

Patrick020 +22225

Nee, je moet vastigheden creëren.

17-09-2023 18:08

Rymesyt +7838

Ik denk niet dat dit een slechte opstelling is ofzo, maar je moet ook ergens een keer ophouden met het team steeds op veel plekken tegelijk te wisselen want dan kom je er nooit. Dat was 1 van de dingen waar ik over klaagde bij de opstelling vooraf.

17-09-2023 18:09

Danielson +50035

Ik zou starten met twee keepers en zeven verdedigers.
Forbs en Brobbey voorin. Komt goed!

17-09-2023 18:10

LukaLitmanen +81882

Flikker op met je Bergwijn

17-09-2023 18:12

Jeremy1987 +290

Nee forbs is lekker

18-09-2023 01:05

GDSR +2840

Vind het een topper maar hij kan dit ook niet

17-09-2023 18:06

AJAX020ADAM +6911

Niet alleen nee.

17-09-2023 18:10

Tommyshelby +128328

Je hebt zacht uitdrukken, en je hebt dit. Vind het bijna knap.

17-09-2023 18:06

kay.e +1088

Betere analyse van hem als onze trainer pijnlijk.

17-09-2023 18:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.