Steijn zag veel misgaan bij Ajax: 'Kwalijk dat we alle duels verliezen'

door Jon van Dam 381

Steijn zag veel misgaan bij Ajax: 'Kwalijk dat we alle duels verliezen'

door Jon van Dam 381

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn is allesbehalve tevreden met de prestatie van Ajax. Zijn ploeg verloor zondag met 3-1 in het uitduel met FC Twente. Zodoende begint Ajax de belangrijke week met een domper. Donderdag wacht Olympique Marseille, zondag is Feyenoord de tegenstander in Amsterdam.

'Ik denk dat de eerste helft dramatisch begint', zo begint Steijn bij ESPN. 'Ik heb heel duidelijk aangegeven waar de sterkte van FC Twente ligt. Veel lopende mensen, veel diepte in het elftal. Vlap die als extra middenvelder speelt. Het is aangegeven. Als je dan ziet hoe wij aan de wedstrijd beginnen. Binnen één minuut al een grote kans tegen. Binnen elf minuten sta je 2-0 achter omdat er niet ingegrepen wordt. Het was naïef.'

Josip Šutalo begon in de Grolsch Veste wederom in het centrum van de verdediging naast Jorrel Hato. De Kroatische mandekker grossierde in fouten en oogde onzeker. Steijn kan niet precies aangeven waarom Šutalo een mindere dag had. 'Geen idee. Hij laat aan alle kanten zien, vorige week ook (tegen Fortuna Sittard, red.) en op de trainingen, dat het een uitstekende speler is. Anders ben je ook geen basisspeler bij Kroatië. Hij heeft in mijn optiek alles wat een Ajax-verdediger moet hebben. Maar deze wedstrijd was hij super ongelukkig. Dat is duidelijk.'

In Enschede was Ajax kwetsbaar op de counter. De thuisploeg kwam meermaals gevaarlijk voor de goal van Jay Gorter na balverlies van de Amsterdammers. Volgens Steijn kwam Ajax de afspraken niet goed na. 'Het was de bedoeling dat de linkerkant hoog zou staan en dat we dan met Bergwijn aan de binnenkant zouden spelen. Of de rechterkant hoog en dat Akpom als tweede spits zou fungeren. Maar niet allebei hoog. Dat was niet goed. Dan nog heb je twee centrale verdedigers en twee controleurs die dat ook gewoon moeten oplossen. Als zij ook elk duel verliezen, dan wordt het wel lastig.'

Steijn niet tevreden over basisprincipes bij Ajax

'Dat is het meest frustrerende voor mij. En dat heb ik ook tegen de ploeg gezegd in de rust en na afloop van de wedstrijd. Dat er bij een nieuwe ploeg dingen fout gaan, dat passes niet aankomen, dat je nog niet precies weet hoe je speelt en dat ballen er niet ingaan. Daar kan ik mee leven. Maar ik kan er niet mee leven dat je je de kaas van het brood laat eten, dat je alle duels verliest, dat je je man laat lopen en dat je niet scherp bent. Dat vind ik wel heel kwalijk', aldus de oefenmeester.

Lees meer over:
Plaats reactie

Rock69 +8398

Beste Steijn. Als ik nu coach was bij Ajax, dan was mijn eerste beslissing van, welke keeper neem ik. Dan de juiste verdediging op gaan stellen met 3 of 4 spelers. Want die spelers zijn er. Het middenveld zou ik gaan versterken naar 4 of 5 spelers. De voorhoede zonder rechtsbuiten zou bij mij bestaan uit twee snelle jongens. Je speelt nu in een zeer kwetsbaar 4-3-3. Ten Hag heeft er slapeloze nachten van gehad. Het moet dan ook allemaal precies kloppen! Je speelt als groentje met een nieuw elftal. Waarom dan niet gewoon op zeker gaan spelen. Winnen hoeft niet mooi. Tegen Twente liep je weer tegen hetzelfde probleem aan als eerder ook ten Hag overkwam. Het ei van Columbus hoef je niet uit te vinden. Zet het gewoon goed neer, Steijn. Ik zeg je nog eens van, het staat niet goed, Steijn! Iedereen ziet dit. Staat het goed, dan ook mooi het team laten staan. Automatismen kweken. Want die zijn er nu nog niet. Bestaat ook niet.

19-09-2023 12:18

adb +147

Eerst het debacle met Schreuder...
Dat geen 2e keer dacht iedereen.
Nu TOCH weer in het zelfde schuitje met Steijn.

Zoveel voetbal knowhow in de club en toch geen goede interim directeur/technisch directeur/ selectie en trainer kunnen aanstellen.

WAAR GAAT HET TOCH MIS!?

Wie het weet mag het zeggen...

18-09-2023 20:34

Qifesh +24917

"zeker ìk weet hoe twente speelt"

weet je dat zeker? zou beter zijn als je vooral weet hoe ajax speelt.

18-09-2023 15:35

Peterboeve +398

Wie kan er wel iets maken van deze selectie

18-09-2023 09:59

Rock69 +8398

Ik. Zo moeilijk is het niet! Maar als je met de drie B's aan blijft kloten. Dan ben je over twee maanden nog geen paprika verder. O ja. Ik vergat Rensch.

19-09-2023 12:21

Berghuis +14280

Bizar dat Ajax z'n niet capabele trainer heeft weten aan te stellen.. Onder waterbalon ging het nog beter...

18-09-2023 09:29

noppenkoning +41086

Sinds wanneer staat Ajax voor duels winnen, we zijn geen fc Den Bosch, ik wil driehoekjes zien en overtalsituaties op het middenveld

18-09-2023 08:19

OwenStevenDalberg +27429

Als je geen duels aangaat en de poten terug trekt, zoals gisteren, dan lijkt zelfs Twente een wonderploeg. Duels winnen hoort bij elk niveau.

18-09-2023 08:25

noppenkoning +41086

Ja snap ik maar dat niet wat ik wil horen, we hebben verloren maar waren wel fel

18-09-2023 08:33

Tinus +10253

Er werden heel weinig duels gewonnen, maar dat komt ook doordat je vaak te laat bent. En dat komt omdat het nog helemaal niet goed staat. Niettemin was het bij een aantal natuurlijk veel te slap. Akpom heeft werkelijk geen enkel duel gewonnen en Mannsverk idem dito. Brobbey won wel duels. Die vond ik sterk spelen.

18-09-2023 08:36

Giovanni36 +1053

Steijn mag na zondag al lekker zijn biezen pakken. Zit geen enkele lijn in het spel, zette half druk waardoor de hele grote ruimtes ontstaan voor de tegenstander. Twente had ik ook 5-1 kunnen winnen als die spits scherp was geweest. Tevens mag er ook naar Sven gekeken worden die die aankopen doet zijn er maar twee die dit eventueel beter kunnen maken sosa en sutalo, de rest is pure middelmaat. Als tip Steijn zou ik Berghuis op rbuiten zetten op een vrijerol en bergwijn op 10 omdat hij geen man voorbij komt en tahirovic lekker laten banken pure schijnvoetballer is dat

18-09-2023 07:56

Adam24 +39061

HOUD EENS OP MET DAT EEUWIGE GESCHUIF STEIJN!
Deze man loopt de hele tijd te zeiken dat er te weinig vastigheden zijn en dat hij de spelers niet kent, maar schuift wel iedere wedstrijd met zijn volledige basiself. Het is om schijtziek van te worden. Alsof Berghuis de verlosser is bij Ajax. Iedereen weet hier al heel lang dat Berghuis een speler is die meedoet bij Ajax, niet een speler waar de rest beter van wordt.

Steijn had lekker moeten vasthouden aan het blok Tahirovic en Van den Boomen, dan waren we nu al een stuk verder geweest. Dan kun je Berghuis makkelijk inpassen. Maar het is altijd bij dit kaliber trainer (ook bij Schreuder) als er iets misgaat, begint het grote schuiven zonder dat daar een idee achter zit. En natuurlijk mag er kritisch naar Mislintat worden gekeken, maar als je hier een trainer met zelfvertrouwen neerzet dan ga je gewoon resultaten halen.

18-09-2023 07:21

Rock69 +8398

Ik zeg het ook. Stel je favoriete elf samen. Want die bestaat echt. En laat dit staan, zodat er automatismen ontstaan en de spelers wennen aan elkaar

19-09-2023 12:24

FTS95 +15916

Steijn, Mislintat, van Halst, Hendriks....Dit zijn de belangrijkste mensen die het moeten doen bij Ajax. Ik denk dat als je ze nog een paar keer leest daar eigenlijk wel alles mee is gezegd.

18-09-2023 07:20

franco +2140

100 mln 100 mln

het is gewoon 1 grote grap dit
waar is ralf inbar

18-09-2023 02:01

Mijnclub33x +9761

Kunnen volgens zeisoen kampioen worden van de keukendivisie🤣

18-09-2023 01:42

Techno303 +2515

Kwalijk hoe jij ze het veld in stuurde

18-09-2023 01:06

Ajaxxx1900 +1622

Steijn is het nu al helemaal kwijt. Wordt niks meer.

18-09-2023 00:49

Henkje Netherlands +10195

Kapitein van het zinkende schip

17-09-2023 23:49

Arjuna +3732

De geschiedenis herhaalt zich. Bergwijn roept al 3 wedstrijden om een wissel. Maar aanvoerder..so what? 5 miljoen per jaar en dan dit op de mat leggen. Laffe trainer met mooie praatjes, altijd op zoek naar de camera. We hebben weer een waardeloze trainer. Mislintat gaat ook niet vrijuit maar werd ook geen strobreed in de weg gelegd. Wat een kermis.

17-09-2023 23:34

goajaxgo +14114

Steijn wil zijn oprotpremie zodat ie straks wat langer met z'n Haagse vrienden op vakantie kan.

17-09-2023 23:29

fanvooraltijd +6784

Steijn is een slappeling ,Laat zich spelers in de maag splitsen door Minsilat , Durft Bergwijn niet te wisselen , Stelt de verkeerde spelers op etc. Steijn is de Slappe trainer !

17-09-2023 22:59

leeke +10374

En welje spelers had hij dan moeten opstellen volgens jou.Steijn en Maduro hebben aangegeven welke spelers zebwilde hebben,maar Minslitat is gewoon iemand die het liefst Amateurs naar de club haalt,en hiopt dat die een sensatie worden.over Bergwijn heb je 100%gelijk

18-09-2023 06:32

Turbo +41698

Ajax heeft vanmiddag 51 duels gewonnen. Twente 44.

Deze man is een drama. Flikker hem er aub zsm uit. Trainer van niks. Heeft geen enkele identiteit. Geen enkel overwicht. Geen enkele tactische kunde.

Grootste miskoop van Mislintat deze zomer. En dat zegt heel wat.

17-09-2023 22:33

ElSandrini +18077

Nog niet zolang geleden was het de bedoeling dat we juist uit de duels bleven..... speelden we goed positiespel, met veel lopende mensen zonder bal, werd er aangesloten door de verdediging en werd er druk gezet bij balverlies.
Tegenwoordig spelen we met techniekloze spelers als manssverk, Tahirovic, vd Boomen, Akpom, Avila etc etc

Een soort Feyenoord in de slechte jaren.
Steijn snapt er helemaal niks van .....

Geef godverdomme Ajax zn gezicht terug

17-09-2023 22:47

Odysseus +14206

Tahirovic en Branco zijn zeker niet techniekloos.

17-09-2023 22:50

ElSandrini +18077

Tahirovic speelt alles wel heel safe..... geen drijbbel, geen versnelling, balletje breed ...

Branco heeft wat meer techniek maar komt vaak in de problemen door te trage handelingssnelheid

17-09-2023 22:52

leeke +10374

Ik denk dat jij er totaal niks van begrijpt.Voor alles wat jij roept heb je bepaalde spelers voor nodig,kijk naar psv . Als je die spelers niet krijgt kan je ook niet zo spelen.Er is 1 schuldige aan alles , dat is de TD,die teveel nutteloze fcbalvanhetdak 5 spelers heeft gehaald,en dat alleen in de hoop dat het een sensatie wirdt zidat hij weer een dikke pluim krijgt..voor meer dan 100.milj had je gewoon 5 goede kwaliteits spelers kunnen halen,en de rest met de spelers die je had kunnen aanvullen,dan was er weinig aan de hand.Steijn de schuld geven is natuurlijk het makkelijkste wat er is.maar geen ene trainer krijgt dit aan het voetballen binnen 5a6 weken

18-09-2023 06:43

Bram +2001

We hebben vos op de bank zitten. Begin daar eens mee. Lekker Taylor hier afzeiken. Gooi eigen jeugd er gvd in. Verlies liever met eigen jeugd dan met al die oosblokkers in het veld

18-09-2023 07:31

ElSandrini +18077

Helemaal eens! En zet gewoon buitenspelers neer ipv Rensch de hele rechterkant te laten bestrijken

18-09-2023 07:38

Edwin Oud +2327

Ik dacht dat Maduro voor de taktiek was? Of Steijn luistert niet of Maduro ziet het ook niet. Wat een velabberd Ajax. Het slechtste wat ik ooit gezien heb.

17-09-2023 23:43

leeke +10374

Je kan ook zeggen ,dat er miss geen andere trainer zin had in de Job , want welke trainer wil er nu een Job waarin hij totaal niks te vertellen heeft. Maar ik geef het je te doen,je bent trainer,en je krijgt een jeugdig vreemde legioen tot je beschikking , en daar moet je maar iets van zien te maken....Ajax is gewoon Ziek

18-09-2023 06:36

StefanPettersson87 +1013

Geef Steijn een goede media training. Dit is olie op het vuur gooien.

17-09-2023 22:31

Allegriadopovo +1119

Opmerkelijk interview. Hij geeft aan dat de spelers niet naar hem luisteren en dat hij geen grip op de ploeg heeft. Dat is doorgaans eigenlijk het punt van ontslag..

17-09-2023 22:20

Bergkam +4653

We missen , vooral door de gepamperde generatie, de wilskracht om tot het gaatje te gaan. Dat is één van de problemen. Je ziet ze regelmatig inhouden. De Davids of Seedorfs zijn uitgestorven. In mijn tijd o.a.Neeskens.

17-09-2023 22:02

Ajaxxx1900 +1622

bij de tegenstander zijn ze van dezelfde generatie. En komen ze ook vaak van de toekomst. Maar daar lijkt dat probleem niet te spelen....

18-09-2023 00:46

Wieno +9234

Misschien kunnen ze weer met Ruud Brood bellen om in te stappen. Was volgens Edwin de ideale man om alles goed op de rit te zetten bij Schreuder....

We hadden gewoon de kans om Bosz te halen boys. Die wil tenminste voetballen, heeft oog voor de jeugd en staat actief langs een lijn de zaken te regelen. Wij zitten wederom met 3 man op een fucking I-pad te kijken. Gaan doodleuk ff op vakantie...

17-09-2023 21:53

Sjaaakie +1129

Would have, could have. Koe, kont. Hoe vaak er om Bosz geroepen wordt, hij komt niet meer. Wat nu in ieder geval niet goed voor Ajax is, is een kop van jut zoeken. Deze spelersgroep, staf en directie moeten eerst vertrouwen krijgen. Dat kost tijd, is nu even pijnlijk maar niet het einde van de wereld.

18-09-2023 01:51

Geus +4720

Ok, dus het lag in ieder geval niet aan Steijn. Hij had het echt allemaal aangegeven. Hij maakte op mij in interviews best een goede indruk totdat het seizoen echt begon… Ik hoop dat hij het aan de praat krijgt, ik heb geen zin in weer een seizoen met halverwege een trainerswissel en kansloos naast alle prijzen grijpen.

17-09-2023 21:33

GiiaAfca +9064

Maak je borst maar nat, gaat denk ik toch wel echt gebeuren

17-09-2023 21:34

WTFPers +825

Halverwege is nog laat. We krijgen binnen 4 weken gewoon Frank de boer weer terug.

Alles is beter dan dit.,.. maar dat dacht ik start van dit seizoen ook tov vorig seizoen.

17-09-2023 22:36

pietvanvliet +4413

Zeiken over de gasten die voor je moeten gaan werken terwijl je zelf ook nog geen zak gepresteerd hebt op dit niveau is niet handig. Het is bijzonder contraproductief.

Alles is nieuw, heeft niet noodzakelijkerwijs door hoe er gespeeld wordt (kun je Mislintat aanrekenen, heeft nu niet echt veel zin) en niemand is op elkaar ingespeeld (kun je de staf aanrekenen, heeft nu ook niet echt veel zin).

Dan is de taak van de staf om er zo snel mogelijk rust, duidelijkheid en lijn te brengen. Dat zie ik Steijn niet doen en dat is wel kwalijk. Nòg kwalijker is dat ik het Steijn ieder interview erger zie maken. Hou gewoon je smoel en ga aan het werk.

17-09-2023 21:18

debetweter +10050

Steijn is ongeschikt. We hebben genoeg verdedigende kwaliteiten in huis om beter te doen. Op het middenveld kwam het er ook niet uit met Manssverk en Berghuis. Dat laatste is ook een beetje pech. Hij maakt de verkeerde keuzes. Op de flanken missen we een rechtsbuiten maar hebben we een de mega snelle forbs en jongeling godts die beide kansen daar horen te krijgen, want Bergwijn speelt niet goed genoeg. Één van de redenen van een ongemotiveerde ploeg dus. Daarnaast hebben we Brobbey constant in de spits. Daar wil je een kopsterke, balvaste spits. Uiteraard ook doelpunten, maar die maken we nu toch al niet. Rechtsbuiten maakt het dan vervolgens niet eens zoveel meer uit als je daar een snelle linksbenige spelers neer zet met Gaaei erachter. Het is zo simpel, Steijn zit op de enige plek om iets te veranderen maar lijkt naar iedereen te wijzen behalve zichzelf. Doet mij overigens aan Schreuder denken. Die was ook ongeschikt, we hebben visie en leiderschap nodig.

17-09-2023 21:14

Ajax The Best +16412

Gelukkig zijn we thuis nog altijd ongeslagen.

17-09-2023 21:01

RBP +7673

Er zal niet snel iemand instappen als coach, maar wat Steijn allemaal doet kan echt niet.

Mislintat openlijk afvallen, de selectie openlijk afvallen. 0,0 lijn in ‘t spel. In het begin de backs veel te hoog, nu al 2x rensch die ineens Maicon moet zijn. Vasthouden aan een debiel slechte Bergwijn. Akpom en Mikau op rechts, wetende dat ze daar niet uit de voeten kunnen. Een ongemotiveerde selectie. Late en/of rare wissels.

En dan hebben we het pas over een handjevol potjes waarin dit is gebeurd. Niet een seizoen of 1/2/3.

Die man kan er werkelijk niets van en alles gaat compleet z’n pet te boven.

17-09-2023 20:45

Roy Derksen +1080

Ik weet waar Maurice kampioen van is, niet van Ajax maar van afschuiven van de verantwoordelijkheid! Valt zat aan te merken op zijn strategische keuzes!

17-09-2023 20:33

RepoocElad +9875

Dit is een compleet onmogelijke situatie. Steijn lijkt het niet op de rit te krijgen. Ook al heeft hij net zijn selectie bij elkaar, je had mogen verwachten dat er wel al wat lijn in het spel zat tegen excelsior en fortuna, en die moet je ook kunnen winnen met de spelers die hij had. Dus eigenlijk moet je constateren dat Steijn ongeschikt is. Maar steijn nu ontslaan, kan eigenlijk ook niet. Dan zal iedereen terecht zeggen dat hij pas net een volledige selectie heeft. Dus moet je hem bijna wel laten zitten, wat tot een verlies tegen Marseille en Feijenoord gaat leiden. En misschien laat Mislintat hem zelfs dan nog 1 a 2 wedstrijden aanklooien. Dan loop je volledig achter de feiten aan de rest van het seizoen. Dus eigelijk moet Steijn toch nu wieberen. Maar voor wie?

Ik zou Louis maar eens bellen. Wie weet wil die nog een laatste kunstje doen, en hij lijkt me een van de weinigen die deze selectie snel punten kan laten pakken. Want Louis geeft discipline en duidelijkheid. Dat is wat we nodig hebben. Fuck de manier waarop verder. Punten moeten er gehaald worden voor een plaats bij de eerste drie dit jaar.

Maar Louis zal wel niet willen, en Mislintat wil ook vast Louis niet...

17-09-2023 20:25

Andersen de man +1998

Heeft Louis veel mee te verliezen. Z'n laatste kunstje zonder inbreng over spelersmateriaal is niet des Van Gaals. En welke andere coach stapt nu in en doet het snel beter. Hem nu ontslaan is bovendien tegen elke volgende zeggen dat je geen tijd krijgt om iets neer te zetten, dus we zitten nog even aan Mau vast.

17-09-2023 21:52

Mijnclub33x +9761

Wie ga je aanstellen als Steijn wordt ontslagen, dan ook gelijk Mislintat erbij. Zijn samen verantwoordelijk voor deze puinhoop. Je had na Bosz Ron Jans kunnen vragen maar die gaat nu Utrecht naar Europees voetbal loodsen.

17-09-2023 20:01

Harold +10568

Steijn kan beter de eer aan zichzelf houden. En geloof me, geen een trainer van naam wil hier in stappen

17-09-2023 20:02

Balgevoel +30817

Hoeft ook niet. Marcel Keizer is vrij en Dave Vos loopt rond bij Jong. En anders bellen we gewoon 'The Champ'. ;-)

18-09-2023 02:01

Alexander40 +6091

Iemand interim en dan een paar weekjes wachten op Ten Hag. Als die niet vrij komt dan voor een trainer gaan die tactisch zeer goed is. Die zijn niet beschikbaar in Nederland dus moet je over de grens kijken.

17-09-2023 20:04

Vik86 +42397

Oliver Glasner

17-09-2023 21:00

DEELM +11891

Die willen allemaal dat Steijn zsm de laan uitgestuurd wordt nadat hij de selectie publiekelijk afviel een paar weken geleden.

Kansloos verhaal wordt dit...

17-09-2023 19:56

Mijnclub33x +9761

Tja, en als je je eigen spelers afvalt, dan willen ze ook niet meer voor je werken

17-09-2023 20:07

DEELM +11891

Dat zeg ik!

17-09-2023 23:37

Aspers73 +3166

Kwalijk dat er geen echt plan te zien is. Het druk zetten heel slecht. En we hebben spelers gekocht aan de hand van data, omdat ze veel passes gaven in de 2e divisie ergens. Dat zie je...aan de bal is iedere aankoop heel matig.

17-09-2023 19:48

ElSandrini +18077

Ik wordt de winter aankoop van Ajax.... bij mijn club ben ik als 10 zeer succesvol uit de tweede lijn. Dat zijn specifieke kwaliteiten die Ajax nu mist.... heb morgen een afspraak met het mediateam van Ajax om een filmpje te maken waarin ik wordt gepresenteerd als de grote verlosser.

17-09-2023 20:01

peterVKV +6412

Naar mannetje die Steijn. Eerst Mislintat en nu dit. Je laat je groep niet nu al vallen. Karakterloos. Dacht aan een slechte grap toen hij het werd. maar je bent Ajax fan, je dealt ermee en hoopt op het beste. Dit gedrag is niet rechtdoorzee Amsterdams, maar achterbaks Haags voor zijn eigen hachie.

17-09-2023 19:44

mokum007 +6516

Bent benieuwd hoelang Steijn nog mag blijven als trainer

17-09-2023 19:42

ElSandrini +18077

Boeit hem niet als ie zn afkoopsom maar meekrijgt..... je merkt het eigenlijk aan alles. Lekker tussendoor naar Ibiza bijv.

17-09-2023 19:49

AdK +1653

Het meest kwalijke vind ik dat deze meneer geen oplossing weet te managen, verwijten uit naar de media en dus doet aan zelfbescherming.
Het was niet goed punt. De groep is er nog lang niet punt.
We gaan aan t werk punt.

Val de groep niet aan, want je moet er nog een groep van weten te maken meneertje!
Je zal maar net een transfer naar ons Ajax gemaakt hebben en dan in een “los zand-team” terecht komen.
Dan hoop je als speler op een coach die een plan heeft, vooral niet één die verwijten maakt (of dat iig intern houdt).

17-09-2023 19:36

karlhof +4695

Spelen zonder rechts en linkshalf is een basis principe. Wat een onkunde.

17-09-2023 19:32

DebesteclubvanNL +988

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er weer een bezem door Ajax heen gaat, dat je een keer niet meedoet voor de titel is prima. Maar je staat nu 12e, ondanks dat er nog veel wedstrijden volgen. Ruim 100 miljoen uitgegeven maar geen perspectief, Alex zijn handen moeten jeuken dat kan niet anders. Mijn laatste hoop is dab ook die man, ben bang dat er anders veel vervelende jaren gaan volgen voor ons als supporters.

17-09-2023 19:29

MarcelvTol1971 +15264

Weet je wie ik mis, Alvarez !

17-09-2023 19:26

Amp +37332

Waarom?

17-09-2023 19:28

trodat4030 +96403

Grinta en strijder en ballen veroveren die hij zojuist had verloren enzo....

17-09-2023 19:29

Andronixos.c +8122

Laatste wens Sar aan Sven

Haal Bosz niet

Sven: Deal!

September 2023: Ajax 12e

Der Undergang is begonnen in Amsterdam

17-09-2023 19:23

Jake the Snake +17311

Dit. En niet omdat Bosz de Messias is, maar wel een trainer met gezag die weet hoe Ajax moet spelen en de ballen heeft om zelf ook een aankoop te eisen.

17-09-2023 19:25

trodat4030 +96403

En om dat laatste is die dus niet aangesteld...

17-09-2023 19:30

MarkP +21504

Dan was 90% v deze aankopen niet gehaald als peter sylvester bosz was aangesteld.

17-09-2023 19:35

Dit is mijn club +10082

Het meest kwalijke is dat jij trainer geworden bent van Ajax.

17-09-2023 19:21

MarcelvTol1971 +15264

Wie had dat dan moeten worden volgens jou ?
Kom niet met Bosz want dat weten we nu wel, die had van deze selectie die zo laat bij elkaar gekocht is ook niets gebakken. Die had deze situatie zeker niet gepikt, dan was het nu echt oorlog bij Ajax

17-09-2023 19:25

OwenStevenDalberg +27429

Bosz z'n hand was anders bij bij PSV al binnen 3 weken zichtbaar. Bij Steijn is het me na 3 maanden nog steeds niet duidelijk.

17-09-2023 19:56

MarcelvTol1971 +15264

Nee hij heeft zijn selectie net 2 weken geleden binnen gekregen

17-09-2023 21:02

trodat4030 +96403

'Iedereen' zit Steijn af te katten, want velen hebben 'kamp Mislintat' gekozen en weigeren om op hun schreden terug te keren, al moet Ajax van zn filosofie afstappen en 532 of 442 gaan spelen, maar ik geef het je te doen. Een onevenwichtige selectie waarvan iedereen elkaar amper kent, sommigen niet mee te communiceren is omdat ze geen Engels of Nederlands spreken en 3x samen hebben kunnen trainen, zonder fatsoenlijke rechtsbuiten en dat bij een club die beroemd en berucht is door zn buitenspelers... En daar eist men nu van dat er een fatsoenlijk elftal op het veld gezet wordt.. In herkenbaar 433, oogstrelend aanvallend voetbal.... En als dat logischerwijs niet lukt, wordt er gewezen naar 3 dagen Ibiza, nee die had moeten trainen met 3 of 4 spelers! Wel 3 hele dagen, dat had natúúrlijk verschil gemaakt.. Die 3 dagen en 4 spelers.. Vaak bankzitters, want anders zaten ze wel bij hun nationale elftallen....

Wat een waanzin..

17-09-2023 19:21

Amp +37332

Ja ja. Hij zette tegen excelsior forbs rechtsbuiten terwijl hij hem geen rechtsbuiten vond en kudus nog beschikbaar was. Zet twee keer een 10 op rechtsbuiten, om te zeggen dat hij met een open rechterkant wil spelen zonder dat hij spelers opstelt die daar goed kunnen opduiken. Hij maakt er tactisch een zooitje van. Als je nieuwe spelers hebt die moeten wennen, dan zorg je ervoor dat je een stabiele basis en organisatie neer zet vanwaaruit vertrouwen kan worden getankt. Hij maakt er één grote soepzooi van, druk zetten lijkt nergens op of het nou met nieuwe spelers is of met spelers die hij de voorbereiding liet spelen, verdedigend is het een grote gatenkaas, hij grijpt niet in door de organisatie verdedigend bij elkaar te houden maar laat de boel lopen en linies kilometers uit elkaar spelen. We hebben geen topmateriaal, maar hij laat ons verdomme als een degradatiekandidaat spelen

17-09-2023 19:32

trodat4030 +96403

Maar Kudus moest toch van HEEL AS op 10? Daar stond ie dus ook tegen Excelsior. Forbs was als rechtsbuiten gehaald door Mislintat, die heeft in die pot bewezen dat dat vooralsnog niet zijn positie is.. Hij HEEFT geen rechtsbuiten, hoe moet hij dan met een rechtsbuiten spelen? Kudus is overigens ook geen echte rechtsbuiten natuurlijk, maar dat is gewoon niemand in welk team dan ook boven o17. Maar het ligt natuurlijk aan de trainer en niet aan de samenstelling vd selectie, ga toch fietsen....

En druk zetten doe je ook niet even in 3 trainingen, een kwart van je basis kwam de laatste 2 dagen aankakken in de selectie..... Maar blijf vooral wijzen naar Steijn die niet de spelers heeft gekregen die hij nodig dacht te hebben, de TD wist het allemaal beter.... Maar die trainer is de schuldige, tja sorry hoor.. Ik werk in het zorgvervoer en als ik 8 klanten moet ophalen om naar school te brengen, verwacht ik ook dat mn baas mij voorziet van het taxibusje dat nu voor mn deur staat en geen fiets.

17-09-2023 19:43

afca1985 +21150

100 plusjes voor jou

17-09-2023 19:45

Holleblok +859

Als je met deze selectie geen 9 uit 3 haalt tegen Heracles, Excelsior en Fortuna, dan ben je gewoon een zeer matige trainer.

Zeker als je in twee van de 3 wedstrijden ook nog de beschikking had over Kudus en Klaassen.

17-09-2023 20:40

Amp +37332

Houdt toch op man. Je doet alsof hij een selectie van Almere city heeft gekregen en er wordt verwacht dat hij de CL aan diggelen moet spelen. Zelfs zonder deze versterkingen had hij een organisatie moeten neerzetten waarmee hij in Sittard, Rotterdam en thuis tegen die Bulgaren thuis minstens een minimale overwinning zou boeken. Als hij geen rechtsbuiten heeft moet hij zn team anders formeren, zodat er in ieder geval een organisatie staat om te voetballen en geen gatenkaas en open huis te veroorzaken. Hij maakt het alleen maar erger. Maar lekker wegkijken naar zijn invloed hierop. Hij rukt zelf de motor, deuren en versnelling van zn taxibusje af om ervoor te zorgen dat zijn spelers (oh nee, mislintat zijn spelers) er uit kunnen donderen

17-09-2023 20:48

atouba19 +3501

Ik type het enkele weken geleden al.
Ajax is dood! En heeft zn ziel in handen gegeven aan een onbetrouwbare Duitser.
Ik tel de aankopen even op en waarbij je geen Technisch directeur bij hoeft te zijn om het te snappen en het broodnodige Ajax DNA weer terug te krijgen.
Dit heb ik in mijn hele leven dat ik ajax volg nog nooit meegemaakt.
Mannsverk, Tahirovic, vd Boomen - allemaal dezelfde types!! Maken ajax echt niet beter.
Akpom, Mikautadze — zijn spitsen!! Geen rechtsbuitens.,
Forbs - is gewoon niet beter als lesley de sa. Geef Godts n kans.

Echt ongelofelijk wat voor spelers er zijn gehaald.

17-09-2023 19:20

Siemjo +7838

De enige data die je krijgt bij deze data technisch directeur Mislintat is, dat het een hoop geld gekost heeft en dat je er maar weinig voor terug krijgt

17-09-2023 19:14

Alexander40 +6091

Het belangrijkste noemt Steijn niet. Zorgen dat altijd de afstanden tussen de spelers klein billijven. Dat is nu juist heel goed trainbaar. Ik zie daar niets van. Sterker je zag op tv ver vantevoren al welke passes moesten worden gegeven om een zee van ruimte te krijgen. Ik zie er nul van terug hoewel er met een groot aantal spelers een volledige voorbereiding is gedraaid.

17-09-2023 19:05

trodat4030 +96403

Trainbaar? Dat is volgens mij nou juist het probleem geweest... Trainingen waren er amper. Een kwart van je basis heeft net 3 trainingen in de benen..

17-09-2023 19:35

Alexander40 +6091

Dus driekwart van je basis meer dan 3 trainingen. Jij denkt zeker dat Slot en Bosz het niet beter hadden gedaan in deze omdtandigheden. We gaan het zien. Nu eerst tegen OM en dan worden we weggespeeld door Feyenoord. Let maar op. Maar ja dan is het excuus dat een kwart van de basis slechts 7 trainingen heeft gehad. Ik hoop dat ik ongelijk heb maar denk van niet. Het gaat linksom of rechtsom niet lukken met Steijn.

17-09-2023 20:02

Tommyshelby +128326

Zou direct tekenen voor plek 3 momenteel.

17-09-2023 19:01

LukaLitmanen +81882

Peter Bosz haalde 82 punten en finale EL met fucking Klaassen, Riedewald, Viergever, Singraven, Younes, Veltman en Dolberg

Onbegrijpelijk dat hij niet gehaald is !!!

17-09-2023 19:01

Marko9 +885

Younes op zich prima, Veltman zeer degelijk, sikgraven mits niet geblesseerd prima speler, riedewald wat het talent
Geen idee wat voor onzin jij uitkraampt

17-09-2023 19:25

OwenStevenDalberg +27429

Hoezo onzin. Allemaal geen hoogvliegers. Wat hebben ze na Ajax laten zien? Juist, weinig. Bosz kneedde een team waarin spelers boven zichzelf uit konden stijgen.

17-09-2023 19:58

Laudruppeltje +3878

Volgens Steijn kwam Ajax de afspraken niet goed na. 'Het was de bedoeling dat de linkerkant hoog zou staan en dat we dan met Bergwijn aan de binnenkant zouden spelen. Of de rechterkant hoog en dat Akpom als tweede spits zou fungeren. Maar niet allebei hoog


Dan grijp je toch eerder in? Maar nee, je laat de spelers verzuipen.

17-09-2023 18:59

leeke +10374

Wat een onzin zeg.was vorig seizoen ook zo.als je als trainer iedere keer moet ingrijpen valt het niet mee,zegt meer over de spelers dat ze het niet begrijpen.

17-09-2023 19:03

Laudruppeltje +3878

Het is geen onzin om in te grijpen als Rensch steeds ruimte op rechts weggeeft.
Ingrijpen kan betekenen hem naar de kant te roepen en instructies geven zoals besproken vooraf. Of kan betekenen hem direct in minuut 30 te wisselen.

Had zomaar 4-1 kunnen staan gezien het spelbeeld.

17-09-2023 19:05

Devid87 +3532

Hij greep juist heel veel in! De wissels waren allemaal terecht. Ik was alleen nooit met Rensch begonnen.

17-09-2023 19:15

Laudruppeltje +3878

Je kan ook te laat in grijpen. Zoals ik al zei: bij de rust had het net zo goed 4-1 kunnen staan.

17-09-2023 19:17

EinSteijn +4759

Ik denk dat hij op zich best tijdig ingreep, iets wat bijvoorbeeld Schreuder en Heitinga telkens veel te laat deden. We kunnen nu allemaal naar Steijn gaan wijzen, maar als je als team zo een wedstrijd begint mag je ook wel even in de spiegel kijken.

17-09-2023 19:56

BillyAjax +1238

Dit is voor mij het gevolg van het aankoopbeleid van Mislintit. Ajax is niet 12 aankopen. Ajax is een paar gerichte aankopen die een kwaliteitsimpuls leveren en de rest aanvullen met jeugd.

Nu is er over de hele linie middelmaat gekocht, met een paar uitzonderingen zoals Sutalo (ook na vandaag ja), Sosa en Mikautadze (waar ik nog steeds veel vertrouwen in heb).

Als je naar de rest kijkt, hadden er gewoon een paar gerichte versterking moeten komen zoals een Almada of Schouten en de rest aanvullen met jeugd. Ik ben er van overtuigd dat je beter af was geweest. Nu heb je aankopen gedaan om maar dubbel bezet te zijn, maar de kwaliteit is middelmatig. Dan had je maar een minder ervaren bank met vee jeugdspelers. Als er dan een keer een basisspeler wegvalt komt een jeugdspeler in een goed draaiend team. Maar dan had je bij de eerste 11 wel gewoon kwaliteit op het veld staan. Nu maakt het niks uit of de ene voor de andere in het veld komt, het blijft middelmaat.

Een Akpom bijvoorbeeld. In niks een Ajax speler. En Forbs, ongelofelijk zoveel geld voor een jeugdspeler.

17-09-2023 18:58

rich67 +6632

Achteraf makkelijk kletsen, niet? Almada kon/ kan pas vanaf december dus die vlieger gaat niet op

17-09-2023 19:06

BillyAjax +1238

Het gaat mij om het feit dat hij 12 spelers en bijna net zo veel nationaliteiten koopt in plaats van een paar gerichte versterkingen en aanvulling met jeugd. Almada of niet. We zitten met 3 spitsen en 3 linksbacks en geen creatieve 10 of rechtsbuiten. En zie wat we echt missen vandaag aanvallend gezien. Creativiteit en een rechtsbuiten.

Mislintat heeft zich toch een half jaar verdiept ik Ajax. Dan zou hij moeten weten dat dit niet Ajax is. Middelmaat in de breedte kopen in plaats van een paar gerichte versterkingen. Ok, dan valt er een keer een basisspeler weg en moet je een jeugdspeler inpassen. Daar is Ajax groot mee geworden. In een kwalitatief sterker team gaat dat makkelijker.

17-09-2023 19:11

barry1988 +23986

Dit is al sinds het begin van de voorbereiding. En ook bij de spelers die er toen al waren gaat het niet beter. Dit ligt denk ik net zoveel aan Steijn als aan de spelers. Misschien had hij meer moeten trainen ipv naar Ibiza gaan.
Tot nu toe laat hij in niks zien een overperformer te zijn.
Als er niet gewonnen wordt van Feyenoord dan is het denk ik eind verhaal voor Steijn. Dit is geen Sparta waar je een half jaar krijgt. Er moeten punten gepakt worden en lijn in het spel komen. Daarmee koopt hij de tijd die hij nodig heeft.

17-09-2023 18:55

leeke +10374

Warlt een onzin zeg.je bent goed op de hoogte blijkbaar , met hoeveel man had hij door moeten trainen dan...80% was er niet vanwege interland verplichtingen..Maar als jij er nut van in ziet om met 5 man te teainen hahaja
...

17-09-2023 19:06

barry1988 +23986

Is geen onzin en ik ben prima op de hoogte. Maar dit heeft met discipline en de wil om beter te worden te maken.
Het maakt niet uit hoe weinig er waren hij had elke minuut goed moeten gebruiken. Als het allemaal top loopt en hij neemt dan vakantie prima. Maar nu is het alle hands aan dek en is elke trainingssessie er 1.

17-09-2023 19:10

MalleEppie +15097

Ben bang dat Steijn het niet wordt voor ons.

17-09-2023 18:50

Spectre +2268

Dat gaat het ook niet worden, dat voel je gewoon

17-09-2023 18:53

MarcHogervorst +35302

En Sven dus ook niet. Weer een verloren seizoen.

17-09-2023 19:01

MalleEppie +15097

Hoezo? Een goeie coach maakt simpelweg het verschil. Mislintat heeft echt niet enkel brandhout gekocht. Na vandaag zou je zelfs denken dat Sutalo er niets van kan maar dat is gewoon niet waar.

17-09-2023 19:02

MarcHogervorst +35302

Ik hoop dat ik het mis heb!

17-09-2023 19:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.