'Baas keert terug naar Ajax, bod van NEC resoluut afgewezen'

door Jari Perridon 474

Bron De Telegraaf

'Baas keert terug naar Ajax, bod van NEC resoluut afgewezen'

door Jari Perridon 474

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Youri Baas keert terug bij Ajax, zo meldt De Telegraaf op maandagochtend. Baas speelde afgelopen seizoen op huurbasis bij NEC Nijmegen. De Nijmegenaren hebben een poging gedaan om Baas definitief over te nemen van de Amsterdammers, maar Ajax wil de jonge linksback een kans geven in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

De Amsterdammers zijn erg positief over de ontwikkeling van de 21-jarige linksback, die eigenlijk op de hele linkerkant uit de voeten kan. Afgelopen seizoen kwam hij tot 27 Eredivisie-duels waarin hij driemaal trefzeker was en drie keer een assist gaf. Naast NEC waren er meerdere clubs die interesse hadden in de diensten van Baas, maar ook die hoorden van Ajax dat de back niet te koop was.

Het lijkt er op dat Baas bij Ajax de concurrentiestrijd aan moet gaan met een nieuwe linksback die Ajax wil gaan aantrekken, zo valt er te lezen bij De Telegraaf. Er zal pas een nieuwe linksback naar Amsterdam komen als technisch directeur Alex Kroes Borna Sosa of de verhuurde Owen Wijndal heeft verkocht. Volgens de krant mogen beide spelers op zoek gaan naar een andere club, omdat ze niet in de plannen van komend seizoen voorkomen. Alles wijst er zodoende op dat Baas wel in de plannen van volgend seizoen voorkomt en mag gaan vechten voor zijn plekje onder de nieuwe Ajax-coach Francesco Farioli.

Ajax gaat transfer van Sánchez afronden 

Bij Ajax wordt er achter de schermen ook hard gewerkt aan de afronding van de transfer van Jorge Sánchez. De Mexicaanse rechtsback gaat vertrekken naar Cruz Azul in Mexico. De rechtsback werd afgelopen seizoen verhuurd aan FC Porto. De Mexicaan heeft geen toekomst meer in Amsterdam en gaat de club voor ongeveer drie miljoen euro verlaten. In de zomer van 2022 werd hij voor een bedrag van vijf miljoen euro naar Amsterdam gehaald. Ajax nam hem destijds over van Club America uit Mexico.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax_026 +3049

Alles beter dan Wijndal ken die kop niet meer uitstaan.

04-06-2024 19:45

AJAXLOVE +194

hopelijk wel 2E KEUZ !!!!!!!!
komt veels te kort net als bijna heel onze jeugdjes HELAAS

sosa owen verkoop/lozen en 1 ervaren back halen
baas dan 2e keuz prima !

04-06-2024 16:08

Ajax-Amsterdam +4190

Ik heb Baas niet gevolgd bij NEC maar ik lees erg positieve comments over hem. Zou hij echt basisspeler kunnen worden volgend seizoen volgens jullie en waarin blonk hij uit bij NEC?

04-06-2024 13:17

Lazell +16973

Ik ook niet, maar als Ajax een vaste linksback gaat aantrekken, kan hij zomaar 3e keuze worden. Als die niet speelt zal waarschijnlijk Kaplan in het centrum komen en Hato op linksback.

04-06-2024 15:41

JanBiesbos +28954

Weg zijn:
-Mikautadze 13m
-Conceicao 10m
-Sanchez 3m
-marha 0 milj
———————————-
Totaal 26milj

Nog te gaan:
-rulli 8 milj
-wijndal 6 milj

En kappen met verhuren ajax spelers aan concurrenten .

04-06-2024 12:53

Ajax-Amsterdam +4190

Waarom kappen ermee? Wie had kunnen voorspellen dat NEC uberhaupt een concurrent van Ajax zou zijn. Bovendien is dit nog altijd de beste manier voor een speler om zich te ontwikkelen of om te zien of ze de eerste van Ajax zouden kunnen halen. Fitz-Jim had ook gewoon langer moeten blijven bij Sparta.

04-06-2024 13:15

Amsterdammert1987 +288

Excelsior ;)

04-06-2024 19:27

Ajax-Amsterdam +4190

Ehh owja 😅

04-06-2024 19:39

JanBiesbos +28954

Nog meer verdedigers hou nou eens op
Weg met avilla, medic, wijndal ,sutalo, Sanchez

04-06-2024 12:44

Ajax-Amsterdam +4190

Eens, alleen krijgt Sutalo van mij het voordeel van twijfel. Behoudt hem desnoods voor de breedte als je de rest wegkrijgt. Dan kan je met dat geld een goede concurrent aantrekken.

04-06-2024 13:15

Lazell +16973

Ajax kan het zich niet veroorloven om spelers met zulke waarde/salaris op de bank te zetten. Haal er dan een klasbak voor terug en je houdt nog geld over.

04-06-2024 15:43

Ajaxajax1985 +571

Sosa en gaaei mogen van mij ook weg

05-06-2024 07:12

jerryisthename +31655

Mooi zo...de tijd van lekker goedkoop en simpel talenten met een contract bij Ajax halen/overnemen is voorbij.
Laat deze jongen maar lekker strijden in de voorbereiding, tegen een nieuwe topper op LB, eventueel uit het buitenland. 👍🏼
Blijft hij minder, wat me logisch lijkt, dan is hij een prima reserve inmiddels, na zijn goede ontwikkeling bij NEC.
Zo ook moet het gaan met Fitz-Jim straks.
Lekker onder Farioli laten zien wat hij kan, dan kan onze onafhankelijke Italiano 😎 zelf wel bepalen of hij hem wil behouden - wat hij zeker gaat doen.
Hij houdt van dynamische voetballers, lijkt mij. 👊🏼

04-06-2024 11:35

GinoAFCA +14735

Lekker mee laten doen in de voorbereiding en dan zien wat er gebeuren gaat

04-06-2024 10:36

Ajax412 +1324

Ook een goed teken voor de jeugd die verhuurd wordt dat ze een eerlijke kans krijgen zodra ze het goed doen bij de hurende club. Als we Baas geen kans geven en geen plan met hem maken, waarom zou je je dan laten verhuren? Tenzij je gewoon naar een NEC wil, maar de meeste jongens zullen bij Ajax willen slagen.

04-06-2024 09:39

jerryisthename +31655

Precies. 👍🏼

04-06-2024 11:36

Lazell +16973

Omdat je dan een Ajax salaris krijgt, speelminuten en de kans groter is dat je bij het eerste van Ajax terecht komt. Ajax had Baas nooit gehaald als er een transfersom op tafel moest komen.

04-06-2024 15:45

3sterren +20205

Gewoon weer als vanouds knokken voor een plekje. En na een eerlijke strijd zal moeten blijken wie baas boven Baas is …

04-06-2024 08:12

Myriad +7015

Goede zaak, beter dan Wijndal en Sosa

04-06-2024 00:46

DieLange +1024

En Avila…!

04-06-2024 04:30

DieLange +1024

Helaas niet nee…

08-06-2024 17:03

Gooseman +11853

De enige die volgend seizoen zeker van de baasis.

03-06-2024 21:32

Suavimani +11852

Nóg een linksback! 😜

03-06-2024 21:25

PH2BOT +39921

Sosa en Wijndal zijn al out voor komend sz.

04-06-2024 00:01

GinoAFCA +14735

Sosa mag sws weg

04-06-2024 10:37

Lazell +16973

Allebei mogen weg.

04-06-2024 15:46

stopperspil +11147

Niks mis om spelers vaker te verhuren aan een eredivisie club blijkt

03-06-2024 20:36

Mitchjo +6144

Zag deze stats trouwens voorbij komen. Nu weet ik ook wel dat Atalanta waarschijnlijk beter betaald etc, maar vond het wel leuk om ff te delen:
All 16 Atalanta players featured in the UEFA Europa League final and how much they were signed for:
🇦🇷 Juan Musso 20,5M€
🇮🇹 Davide Zappacosta 7M€
🇳🇱 Hans Hateboer 1M€
🇦🇱 Berat Djimsiti free
🇸🇪 Isak Hien 8,5M€
🇮🇹 Rafael Tolói 3,9M€
🇮🇹 Giorgio Scalvini academy
🇧🇦 Sead Kolašinac free
🇮🇹 Matteo Ruggeri academy
🇳🇱Teun Koopmeiners 14M€
🇧🇷 Éderson 22,9M€
🇭🇷 Mario Pašalić 14,5M€
🇧🇪 Charles De Ketelaere loan
🇳🇬 Ademola Lookman 9,4M€
🇮🇹 Gianluca Scamacca 25,5M€
🇲🇱 El Bilal Touré 29,1M€

03-06-2024 20:10

MarkP +21515

Wat een baas

03-06-2024 20:06

Dapperestrijders +4537

Baas boven baas

03-06-2024 19:48

Dapperestrijders +4537

Goede zet van Ajax

03-06-2024 19:48

Vincent.d +4199

Wel bizar deze ontwikkeling. Niet zo lang geleden verkochten we alles met dikke winst..

03-06-2024 19:24

Nr.10 +110893

Niet het niveau waar we naartoe moeten natuurlijk.

03-06-2024 18:36

Capocapo +12001

Eens, maar Kyle Walker belde af

03-06-2024 18:41

Nr.10 +110893

Niet zo dat er niks tussen Walker en Baas zit, natuurlijk. Is trouwens een rechtsback, maar goed.

03-06-2024 18:43

Capocapo +12001

Is Engels, die doen alles andersom

03-06-2024 18:50

Gooseman +11853

Hoe gaat dat dan met baby's maken?

03-06-2024 20:03

Capocapo +12001

Goeie vraag. Lijkt mij ook lastig via het achterkantje

04-06-2024 06:58

HendrikAjax +16830

Maar wel het niveau wat we als backup zullen moeten verwachten komend seizoen

03-06-2024 19:06

Amsterdammert1987 +288

Vrij logisch dat Sosa en Wijndal mogen vertrekken en dat Baas moet blijven als backup. Farioli speelt met inverted backs die inschuiven naast de nummer zes zodat je tijdens balbezit veranderd van 433 naar 2323.

Wijndal en Sosa hoeven niet op te komen en een voorzet te geven want de linker en rechter aanvaller spelen voornamelijk tegen de zijlijn en die geven de voorzet.

Tadic-Brobbey-Cerny
Berghuis-Matusiwa(6)-Henderson
Kostic-Hato-Sutalo-Rensch
Ramaj

Godts-Akpom/Rijkhoff-Manhoef
Taylor-Vos-vd Boomen
Baas-Kaplan-Sandler-Gaaei
Vaessen

03-06-2024 18:17

Ajaxsupporter02 +13814

VD Boomen wel en niet eens Fitz-Jim?

03-06-2024 18:25

Lunsdale +6288

Kostic van Juventus? Die als aanvaller begon en nu vooral een wingspeler is? Is geen linksback . Waarom Rensch weer een kans geven? Op het middenveld weinig lopers, veelal uit stand.

03-06-2024 19:50

Gooseman +11853

Poeh wat een armoede.

03-06-2024 20:04

Mitchjo +6144

Deze opstelling meen je toch niet serieus man? Vd Boomen, Akpom zie ik trouwens sowieso vertrekken, die gasten verdienen gewoon te veel.

03-06-2024 20:08

RayJordaan +6801

Dat wordt knokken voor degradatie

04-06-2024 09:12

Lazell +16973

2 inverted backs? Lijkt me stug, meeste teams spelen met 1 echte inverted back. En 1 die naast de centrale verdedigers komt of het spel breed houdt. Met 2 inverted backs liggen beide flanken volledig open.

Lijkt me dat Rensch de rol van inverted back krijgt.

04-06-2024 15:52

AJAXLOVE +194

ah oke
dus we gaan for plek 14
toppi

04-06-2024 16:12

Oeroeboeroe +18286

Baas zou ons zomaar kunnen gaan verrassen. Samen met Godts de beste linkerflank van heel Europa :-)

03-06-2024 17:49

Vincent.d +4199

Waar heb ik dat eerder gehoord idd haha

03-06-2024 19:25

Tommyshelby +128392

🚨 EXCLUSIVE: Chelsea won’t loan out Omari Hutchinson again this summer. Permanent deal, only way.

#CFC would only consider bids around £25/30m for Omari.

🔴⚪️ Understand Stuttgart are pushing a lot to sign him, favorites — with more clubs in PL, Ajax and Feyenoord also keen.

Ja, dit gaat hem niet worden hé.

03-06-2024 17:48

PuurGeluk +4809

Nee dat moge duidelijk zijn

03-06-2024 17:52

Quark +429

Moet je ook niet willen. Mbappe was nog niet rond begreep ik!

03-06-2024 19:32

Arjuna +3732

Alex, let je op?

04-06-2024 01:18

Lazell +16973

Goede speler om erbij te hebben. Dan heb je met Hato, Kaplan en een aankoop 3 spelers die regelmatig minuten kunnen maken op de linkse 2 posities van de verdediging. En een Baas als reserve daarachter.

Zo hoort het ook. Zulke posities moet je opvullen met eigen jeugd en niet met dure aankopen.

03-06-2024 17:20

DankzijCruijff +48639

Klerry bevestigt dat we Sosa en Wijndal willen lozen en dat Baas als (veel) goedkopere back-up kan fungeren achter een nieuw aan te trekken linksback. Begrijp de gedachte erachter wel.

Het wordt gewoon voor de derde jaar op rij een enorm chaotische transferzomer. Bizar.

03-06-2024 17:14

Pizzapunt20 +9959

Wat had je dan verwacht? Ajax gaat proberen enorm veel spelers te lozen om het salarishuis beter te verdelen. Ruim een derde tot de helft van je salarisbudget zit op de bank of voldoet niet.

03-06-2024 17:16

DankzijCruijff +48639

Je kunt iets verwachten (of “begrijpen”, zoals ik letterlijk schrijf) en het tegelijkertijd alsnog een bizarre constatering vinden.

03-06-2024 17:18

Pizzapunt20 +9959

Ik hoop alleen dat we nu een minder bizarre window dan vorig jaar; nog een kutseizoen ga ik slecht trekken

03-06-2024 17:20

MisterAFCA +6415

Ik hoop dat ze er minstens 8 uittrappen van de vorige zomer. Dan een paar bizar goede (ik zeg geen dure) aankopen

03-06-2024 17:21

PuurGeluk +4809

Fair punt

03-06-2024 17:53

AJAXLOVE +194

als er niet veel investeert en ENKEL jongetjes als
rench martha gooijer vos godts meid/fj LOL
wees blij dat je plek 10 haalt !!!!!

04-06-2024 16:14

Patrick020 +22227

Wel een goede keuze, als backup voor nu zich prima. Als de 1e keus maar wel een echte basiswaardige speler is

03-06-2024 17:34

Ajaxajax1985 +571

Mooi nu Gaaei en Forbs ook nog weg

03-06-2024 17:40

Erwin2004 +933

Leuk, Baasje back 😁😁

03-06-2024 17:09

Rockpotje +9523

Ik zou gewoon met Baas, Wijndal en Hato als opties op linksback aan het seizoen beginnen. Dan heb je verschillende types en genoeg potentie voor de toekomst. Baas wordt een beetje onderschat maar is een vrije complete speler. Hato is duidelijk je grootste talent. Maar met Kaplan als concurrent is het niet gek om te denken dat hij in sommige wedstrijden als linksback komt te spelen. En dan heb je nog Wijndal die in ieder geval een kans in de voorbereiding verdient onder Farioli. De lage voorzetten die hij altijd gaf bij AZ passen goed bij een team dat met verzorgd voetbal tot kansen wil komen.

03-06-2024 17:00

Ajaxsupporter02 +13814

Denk dat je Wijndal gewoon moet verkopen en meer kwaliteit moet proberen te halen daar. Dan is Baas als back-up prima met Hato als noodoptie.

03-06-2024 17:34

Bobje99 +7032

Is Baas nou echt beter dan Wijndal? Dit was bij AZ altijd een meer dan prima speler, beter dan Baas tot dus ver. Wijndal zal t toch niet verleerd zijn? Ik zou Baas en Wijndal het lekker uit laten zoeken op links. Focus op andere posities en als er nog tijd en geld is kun je altijd de linksback positie nog versterken.

03-06-2024 17:56

Yeshyeshyall +10920

Niet beter maar wel goedkoper en betere instelling misschien?

03-06-2024 18:23

JaapStam +136517

Eens met de topcomment!!! Baas vond ik vorige jaar al geen slechte indruk maken in Ajax1!!!

03-06-2024 16:58

Ajaxajax1985 +571

Heeft het bij NEC gewoon goed gedaan geef die jongen een kans

03-06-2024 16:56

willem1958 +8738

Baas is inmiddels ook weer wat gegroeid bij NEC en misschien dat ie onder Farioli de volgende stap kan zetten dus waarom niet?
Sanchez, Mikautatze en Conceicao verkocht, da's bij elkaar 26 miljoen en er was nog 10 voor een spits, bij elkaar alweer 36 mijloen, daar moet je toch wel een paar goede transfers van kunnen doen.
Kans dat Bergwijn nog weggaat voor 20 miljoen en Sosa voor 10 als Kroatisch international, Wijndal ook voor 8 a 10 miljoen, da's ook tussen de 35 en 40 miljoen bij elkaar, dan zit je op zo'n 70 miljoen en zo kan Ajax in ieder geval weer genoeg spelers binnen halen.
En dan vergeet ik nog Forbs, kans dat die ook weggaat endie kan in de PL dus wellicht weer het geld terug wat is uitgegeven.

03-06-2024 16:47

Pizzapunt20 +9959

Zo werkt het helaas niet. Vaak krijg je niet direct betaald (betalen in termijnen) en boekhoud technisch is het ook geen 'winst'. Verwacht geen wonderen. Vrij maken van salarisruimte is in mijn ogen een grotere winst.

03-06-2024 17:03

401Middenweg401 +5977

Dan moet je me toch eens uitleggen hoe het precies werkt. Want ik snap dat we in termijnen betaald krijgen, maar dat betekent dan toch ook dat we nog steeds inkomsten hebben van bijvoorbeeld Bassey, Kudus, Daramy etc.? Overigens eens qua salarishuis.

03-06-2024 18:09

willem1958 +8738

@Pizzapunt_2.0 en @401Middenweg401;

de meeste clubs betalen in termijnen en Ajax doet dat altijd met bankgarantie zodat men zeker weet dat alles betaald wordt.
Omgekeerd zal Ajax ook in een aantal gevallen in wat termijnen betalen, da's heel normaal en Ajax heeft ook nog flink wat tegoed zo bij elkaar, ik geloof dat zelfs Frenkie nog niet helemaal afbetaald is door Barcelona bijv en Dest krijgen ze ook nog geld van maar ook bijv van Traore en Daramy om maar wat te noemen.
Maar zolang het boekhoudkundig verantwoord is kan je op grond daarvan ook spelers inkopen.

03-06-2024 18:13

Ans B +19809

Past beter in het profiel van Farioli dan Wijndal (die ik sowieso ongeschikt vind voor Ajax) en Sosa. Laatstgenoemde zou bij Ajax moeten kunnen passen maar viel, ondanks een paar uitstekende optredens, vooral tegen. Mist daarnaast ogenschijnlijk het heilige moeten.

Baas is nog volop in ontwikkeling. Heeft in mijn ogen wel een bepaalde aanleg, maar miste op momenten de echte overtuiging. Maar ik weet niet hoe hij zich bij NEC heeft ontwikkeld. Ik ben nieuwsgierig naar hem.

03-06-2024 16:33

Ajaxsupporter02 +13814

Waarom zou Sosa bij Ajax moeten kunnen passen? Toen zijn komst werd aangekondigd had ik daar juist hele grote vraagtekens bij.

03-06-2024 16:45

Ans B +19809

Omdat het op zich wel een voetballende back is. Maar hij heeft totaal geen klik met Bergwijn, zijn voorzetten vielen vooral tegen (gezien zijn reputatie op dat gebied) en hij leek zich over het algemeen vooral verloren te voelen.

Ik ken hem niet van zijn Duitse tijd of het Kroatische team, dus ik heb het puur over zijn reputatie (wat ik heb gelezen over hem). Omdat het wel een voetballende back is (mijn eigen conclusie) zou hij in principe in staat moeten zijn om naar binnen te trekken. Dat is weliswaar uit zijn comfortzone, maar ik acht hem wel daartoe in staat.

Maar er is iets mis met zijn mentale make up, zo is mijn indruk. Hij is te wisselvallig, niet alleen in zijn presteren, maar ook wat betreft de intensiteit en de agressiviteit/overtuiging die hij brengt.
Dat zou ik dan in de context kunnen zien van de moeilijke prestatie-omstandigheden, maar iemand schreef dat hij altijd al wisselvallig is geweest. Als dat klopt, dan zie ik te weinig perspectief op een beter volgend seizoen, en dan komt er nog bovenop dat hij - voor zover ik weet - niet gewend is om veelal naar binnen te trekken.
M.a.w. ik heb op dit moment te weinig vertrouwen in Sosa, maar sluit tegelijkertijd niets uit. Als Bergwijn zou vertrekken en Sosa heeft wel die klik met zijn opvolger dan zou zo maar alles kunnen veranderen. Het maakt nogal uit of een speler zich welkom/thuis voelt, een klik heeft en het vertrouwen krijgt.

03-06-2024 18:01

Ajaxsupporter02 +13814

Voetballend heb je het over passing, positiespel, handelingssnelheid ook? Want daarin vind ik hem best zwaar tekort schieten juist. Dat hij een goede voorzet heeft en lange pass normaalgesproken geloof ik wel.

03-06-2024 18:11

Ans B +19809

Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij hadden die laatste twee vooral te maken met de totale mismatch met Bergwijn. Die hield de bal heel vaak te lang bij zich, waardoor Sosa duidelijk zoekende was. Ik vermoed dat Sosa vooral gewend is aan 1-2-tjes en buitenom gaan (dat vind ik typisch Duits). Voorheen Wijndal had ook veel last van dat gedrag van Bergwijn - ergens ook vreemd, want voordat Wijndal geblesseerd raakte liep het juist als een trein met Bergwijn, die op dat moment ook in topvorm was. Daarnaa werd het nooit meer iets (mede omdat Wijndal louter en alleen dat patroon van buitenom gaan beheerst).

Ik heb ook echt het idee gehad dat Sosa aan zijn lot werd overgelaten, in de zin dat Bergwijn geen enkele moeite deed (of leek te doen) om zijn spel op Sosa af te stemmen. In dat opzicht deed Martha het wél beter dan Sosa: die liet zich meer terugzakken, kwam meer naar binnen en keek beter waar de ruimtes lagen om op te kunnen stomen. Sosa leek meer onthand. Toch heb ik dat nooit geïnterpreteerd als een gebrek aan voetballend vermogen (bij Wijndal wel), omdat hij sowieso in zeer lastige omstandigheden zat bij Ajax. Hij maakte een aangeslagen indruk op mij; niet lekker in z'n vel. Als je zoveel balgevoel hebt dan moet je ook goed kunnen voetballen is dan mijn gedachte.
Hij had ook slordige passing inderdaad, maar dat zie je heel vaak bij spelers die niet goed in hun vel zitten.

04-06-2024 09:39

Oeroeboeroe +18286

Klopt, maar als je wordt aangekocht als beoogd linksback en je trainer stelt Martha op... dan zou bij mij ook het heilige vuur snel gedoofd zijn. Ik vind dat van 't Schip Martha veel te snel (en volledig overbodig) Martha als vaste linksback in het eerste heeft opgesteld.

03-06-2024 17:56

Ans B +19809

Mentaal heeft Sosa het inderdaad uitzonderlijk lastig gehad, door meerdere omstandigheden. Dat begon al bij de transfer-affaire en hij is nooit onomstreden geweest. Dat hij niet presteerde in die eerste periode had niet alleen met hemzelf te maken, ook met de mismatch met Bergwijn (zie ook mijn reactie op Ajaxsupporter02). Feitelijk heeft hij i.m.o. ondergepresteerd, met uitzondering van 2-3 wedstrijden.

Hij is ook geblesseerd geweest, maar ik weet niet meer wanneer dat was c.q. of het opstellen van Martha daarmee deels samenviel. Dát Van 't Schip Martha uitprobeerde vond ik juist niet gek; in zijn eerste twee wedstrijden deed hij het ook goed, ook in samenwerking met Bergwijn. Daarna werd het steeds minder.

Van mij hoeft Sosa ook niet persé weg, maar ik ben wel beïnvloed door dat bericht over zijn wisselvalligheid. Ik heb het idee gekregen dat hij een paradepaardje zou kunnen zijn: zo iemand die echt lekker in zijn vel moet zitten om goed te kunnen voetballen en dat dit te nauw luistert. Berghuis heeft dat ook te veel in zich, terwijl Bergwijn helemáál stressgevoelig is (maar die zal wel sowieso vertrekken).

Ik vermoed dat Sosa in vorm een hele goede voetballer is, maar ik vrees ook dat je op hem niet kunt bouwen; mede omdat hij verdedigend grote steken liet vallen. Tegelijkertijd ben ik benieuwd hoe hij zou kunnen functioneren onder Farioli en met een andere buitenspeler.

04-06-2024 09:53

edwardvanvliet +236

Voor de 1e keus linksback:
- Melvin Bard
- Sergio Reguilón
- Leif Davis
- Junior Firpo
- Juan Miranda
- Greg Taylor
- Nicolás Tagliafico
- Javi López
- Alberto Moreno
- Caleb Wiley
- Welington
- Gastón Benedetti
- Marcelo Morales

Of gewoon Hato op linksback.

03-06-2024 16:32

wijzijndebeste123 +163003

Hoe kom je aan deze namen?

03-06-2024 16:39

edwardvanvliet +236

- Melvin Bard: omdat hij hier al een paar keer is genoemd, én ik vind 'm gewoon een zeer sterke speler (zowel aanvallend als verdedigend), wel prijzig waarschijnlijk (+ connectie met Farioli).
- Voor de rest puur gekeken naar aflopende contracten en contracten die volgende zomer aflopen, ook lettend op het salaris.

03-06-2024 17:01

Spielmacher +10677

De meeste van deze jongens ken ik niet, maar Reguilon is van hoog kaliber.

03-06-2024 18:39

Barra +5529

Eindelijk gezond beleid voeren. Met Sosa en Wijndal 2 matige backs verkopen waar je nog wat voor kan vangen en 1 goede back halen. Baas doet niet onder voor die andere 2 en zal qua salaris lang niet zo op het budget drukken.

03-06-2024 16:24

Dolblij +44784

Ajax kan best een Baas gebruiken. Kom maar op .

03-06-2024 16:21

FlyingDutchMan +17310

Mooi shirtje met zijn achternaam!

03-06-2024 16:22

Dolblij +44784

precies, multifunctioneel, ook in de keuken inzetbaar, en laat niets aan duidelijkheid te wensen over.

03-06-2024 16:23

FissaDeGekste +3368

Ik denk dat Baas zich gewoon in de basis kan spelen.
Vond hem eind vorig jaar al erg sterk met de voeten, ook onder druk.

Verdedigen valt te leren. Ik zie dit soort jongens in ieder geval een stuk liever bij Ajax dan dat ze bij NEC de pannen van het dak spelen.

03-06-2024 16:17

PuurGeluk +4809

Baasis terug

03-06-2024 17:55

4Ever14 +6569

"Ik denk dat Baas zich gewoon in de basis kan spelen."

Ja als je de andere linksbacks verkoopt dan staat hij basis, maar hij is helemaal geen basismateriaal.

03-06-2024 20:10

FissaDeGekste +3368

Met de huidige linksbacks zou hij ook gewoon #1 zijn? Moet eerst iets bij voor hij op de bank zou belanden dacht ik. Maargoed.

04-06-2024 12:36

Robertini +38951

Ik vond hem niet bepaald indrukwekkend bij Ajax, maar bij NEC heeft hij het wel aardig gedaan. Gebeurt wel vaker dat een speler eerst een verhuurperiode nodig heeft, dus wie weet!

Ik hoop dat Sosa en/of Wijndal vertrekt, als het maar een vd twee betreft, hoef je niet echt een vervanger te halen, anders wel natuurlijk.

03-06-2024 16:15

barry1988 +23986

Prima backup. Zou heel dom zijn geweest als je hem had verkocht. Met Baas weet je wat voor een talent je in huis hebt. Met de beperkte middelen moet je alleen basisspelers of toptalenten halen. De rest aanvullen met eigen jeugd.

03-06-2024 16:03

TeringHenkie +28227

Mooi Youri Baas weer terug op het honk!

Laat het maar zien, laat ze een poepie ruiken allemaal !

03-06-2024 15:52

BasseyAdriaan33 +13604

Wat moet je nou met Baas…..
Ik krijg echt het idee dat het nog zo’n rampzalig seizoen gaat worden en dat men vanuit Ajax wil uitstralen dat dit normaal is omdat een team “opgebouwd” moet worden met jonge jongens.
Maar iedereen ziet en weet dat spelers als Baas echt geen Ajax 1 niveau zijn, als je CL wil spelen tenminste!
Erger nog, mensen vinden het nog een serieus goed idee ook….. waar is de fucking Ajax mentaliteit en kwaliteit gebleven onder de fans. Alles wordt hier maar goedgepraat en weggestopt onder het mom van “hij zal toch wel 3e keus zijn en maak je niet druk”
De gelatenheid is diep triest om te zien hier!

03-06-2024 15:50

Ajaxsupporter02 +13814

Maak je niet zo druk, zal back-up worden normaagesproken en een goede linksback worden gehaald. Sosa en Wijndal weg.

03-06-2024 16:03

BasseyAdriaan33 +13604

Dit soort kreten hoorde ik vorig jaar ook. “Maak je niet zo druk”
“Mislintat en Ajax weten wat ze doen”

Om te janken dit soort wanhoops teksten

04-06-2024 10:30

Ajaxsupporter02 +13814

Nou heb ik dit vorig jaar nooit gezegd omdat je over een hele transferperiode niks kan zeggen. Dit is een enkele positie.

04-06-2024 10:54

BasseyAdriaan33 +13604

Ohnee jij hebt dat natuurlijk toevallig weer niet gezegd 😂
Het orakel heeft alle wijsheid in pacht, en roept nu dat Baas een goede backup is😂

04-06-2024 10:59

Ajaxsupporter02 +13814

Je username past wel bij je gedrag zeg..

Ik zeg inderdaad niks over dingen waar je helemaal niks over kan zeggen. Ik zeg alleen dat Baas waarschijnlijk back-up zal worden.

04-06-2024 11:01

WKtjee +692

Nou die CL is komende seizoen nog niet dus geen stress 😂

03-06-2024 17:05

stefanwillem +11978

Baas zou afgelopen seizoen je beste linksback zijn geweest. Is onder druk comfortabel aan de bal en kan de hele linkerkant bespelen. Dus waar jij het vandaan haalt dat hij geen Ajax 1 materiaal kan zijn is mij een raadsel.

03-06-2024 17:18

4Ever14 +6569

"Baas zou afgelopen seizoen je beste linksback zijn geweest."

Op basis van wat? Hij heeft in de voorbereiding niet eens laten zien dat hij geschikt is voor Ajax 1.

03-06-2024 20:16

Lazell +16973

Opvulling. Je hebt Kaplan, Hato en de aankoop voor 2 posities. Als de linksback uitvalt, komt Hato daar te spelen. En als dan Hato of Kaplan wegvalt, komt Baas pas te spelen. In het kader van '15-16 basisspelers' heb je zulke constructies nodig, anders had je wel 22 basisspelers.

Ajax moet plek 16 t/m 22 opvullen met zulk soort spelers. Rijkhoff, Fitz-Jim, Vos, Gooijer, etc. Goedkoop met doorgroeipotentie.

03-06-2024 17:24

UwSchipper +5591

Ik zeg niet dat we Nicoooo moeten halen.
Maar wel dat we ff met z'n allen van Nicoooo moeten houden:
https://www.youtube.com/shorts/83JsHCD9Y2s
Heerlijk!

03-06-2024 15:20

eenAjaxfan +20253

Als het team volgend jaar deze beleving laat zien vreten ze iedereen in de eredivisie op.
Maar dan moet er komende zomer nog veel gebeuren...

03-06-2024 16:15

Tinus +10257

Schitterend die beleving

03-06-2024 17:16

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Laten we eerst Wijndal Sosa die Argentijn verkopen voordat we een nieuwe kopen

03-06-2024 15:12

Ajaxsupporter02 +13814

Avila zal nog niet verkocht worden, is geblesseerd.

03-06-2024 16:03

Tommyshelby +128392

Vind dit in het kader van geldbesparing wel slim. Baas is een ok linksback, niet heel bijzonder, maar kan zich wel redden aan de binnenkant tijdens de opbouw.

Als je Sosa en Wijndal kunt verpatsen voor 1 echte topper doe je goede zaken (Bard?).

03-06-2024 15:10

Ajax23071973 +510

Wanneer gaan ze bij Ajax nou eens gas geven met verkopen en aankopen? Volgens mij moeten er heel wat spelers verkocht en ook weer gekocht worden. Over anderhalve maand moet je er weer staan Europees gezien. Je houd nu reeds je hart vast…

03-06-2024 14:50

AFCA-pride +17311

17 juni gaat transfermarkt pas open hè…

03-06-2024 15:10

JesperDeVlo +5410

Bedoel je dan dat Real pas over 14 dagen de transfer van Mbappe mag aankondigen?

Slapers daar in Madrid...

03-06-2024 20:40

AFCA-pride +17311

Is transfervrij.
Officieel gaat Spaanse transfermarkt pas op 1 juli open.

03-06-2024 20:42

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Ontspannen man jij weet net als ons niet waar onze Ajax managers mee bezig zijn. Het wordt iedergeval geen Mislintat transfer zomer.

03-06-2024 15:14

MickS +6230

Wat AFCA pride zegt, transfer markt is nog ff dicht. En dan heb je nog een EK wat aan-/verkopen een uitdaging maakt. Neem bijv. Bergwijn. Die mag wat mij betreft asap verkocht worden, maar: speelt hij een goed EK dan is hij in ene een hele berg (pun) meer waard. Speelt hij een slecht EK en/of speelt hij weinig, dan doet dat niet zo veel met de prijs. En zo voor nog meer spelers.
Maar deze overwegingen wordt ook gemaakt door verkopende clubs. Hoewel dat niet heel snel de betaalbare opties voor ons zullen zijn, maakt het voor die clubs wel uit hoe eea verloopt icm met hun eigen transerzaken in zijn geheel, dus zullen ook met gepaste snelheid spelers wel/niet laten gaan.
Zoals het altijd gaat met een EK/WK gedurende de transferwindow.

03-06-2024 15:23

Barra +5529

EK zomer dan komt de transfercaroussel vaak pas laat op gang.

03-06-2024 16:18

Bobje99 +7032

Ik vind het altijd wel mooi dat er dan gedacht wordt dat de bij Ajax op kantoor allemaal zitten te klaverjassen totdat de transferwindow open gaan en dan ineens als een gek aan het werk gaan.

03-06-2024 17:59

Ajax23071973 +510

Nou inderdaad! Hou es op met klaverjassen. Aan het werk! En snel een beetje! PS ik hoop wel dat ze bij het klaverjassen de Amsterdamse variant spelen ;-)

03-06-2024 18:33

036AFCA97 +146646

Baas lijkt me niet veel slechter dan Wijndal. Sosa lijkt me wel beter, maar die kan zich kennelijk moeilijk motiveren als je de verhalen mag geloven. Goeie linksback halen en Baas als backup. Prima.

03-06-2024 14:49

Moonlight +2225

We mieten niet veel slechter hebben maar veel beter spelers

03-06-2024 14:58

Ajaxsupporter02 +13814

Sosa lijkt misschien beter, maar past vooral niet bij het spelletje dat Ajax wil spelen. In een 5-3-2 is hij weer beter. Baas is in een 4-3-3 meer geschikt ondanks dat het geen basismateriaal is.

03-06-2024 15:37

ajaxfan1972 +2473

Met een goede trainer is de huidige selectie gewoon een kampioens kandidaat
Maar kroes gaat alles weggooien onder de prijs
Mislintat was het salarishuis al drastisch aant verlagen eerste aktie beuker henderson halen voor een record salaris
Deze mannen gaan ajax tegronde richten
De basis van dat t geld op is ligt bij overmars is h2 mee doorgegaan
Maar gelukkig hebben we mislintat gehad om alle schuld op te schuiven

03-06-2024 14:45

echtgras +797

Nee ook met de beste coach is de huidige selectie niet genoeg in balans om kampioenskandidaat te zijn.
Daarvoor heb je meer dan 11 goede spelers nodig.
Daarom werd Ajax vaak kampioen, omdat de rest het vanaf feb/mrt lastig kreeg door te kleine selecties.

03-06-2024 15:37

C14 +22310

Ik denk ideale back in systeem van Farioli, waarin de back vlot moet handelen, makkelijk en vlot moet kunnen combineren en bewegen, ook als extra middenvelder kan fungeren.

Dat past bij Baas.

03-06-2024 14:37

JantjeVanAmsterdam +2509

Jongen heeft een goed huurseizoen doorgemaakt bij een sterk NEC. Bijna alles gespeeld en 3 goaltjes en 3 assits. Tevens een jong oranje speler. Laat hem maar aansluiten als tweede linksback.

Wie kunnen we halen als eerste linksback: Malacia een optie? Tagliafico? Nieuwe naam?

Verder hopelijk Sosa verkopen na het EK voor 7,5 miljoen en club zo gek krijgen om Wijndal te kopen voor 6 miljoen.

03-06-2024 14:29

leeke +10375

Als je Nico wil gaan halen als 1e keus,dan liever Baas als 1e keus

03-06-2024 14:41

JantjeVanAmsterdam +2509

Denk nico ook over the hill. Miss wat leuke opties: Kardioglo van Fenerbache, Reinaldo van Atletico Madrid, Zinchencko van Arsenal, Briaghi van Fiorentina

03-06-2024 15:15

leeke +10375

Tha die zijn alleen niet haalbaar

03-06-2024 16:29

JantjeVanAmsterdam +2509

Salarissen van berghuis, bergwijn, sosa, sutalo, henderson, branco, rulli, forbs, Mika, Akpom. Moeten allemaal weg en investeren in spelers op rechts en linksback en rechts en linksbuiten.
Deze posities cruciaal voor ajax en was echt slechts presterend vorig jaar.

03-06-2024 16:46

leeke +10375

Nou beter een goede 10,centrale verdediger en rechtsbuiten.Baas heb je op links,Gods op lb.Sutalo zal aankomend seizoen opbloeien onder de nieuwe trainer

03-06-2024 17:34

JantjeVanAmsterdam +2509

Sutalo is een slap watje en balletje breed meneer... Beter vervangen voor een ware leider naast Hato.

03-06-2024 17:35

leeke +10375

O Jato is geen balletje breed....pfff heb je onder een steen gelegen,want dan weet je dat er niemand een 8 heeft gehaald afgelopen seizoen,lag ook voor 60 % aan die slappe van een trainer

03-06-2024 18:53

UwSchipper +5591

Hoor ik Nico??
https://www.youtube.com/shorts/83JsHCD9Y2s
De arbeidsvitamine voor vandaag!

03-06-2024 15:17

C14 +22310

Eindelijk eens een logische en goede technische keuze van Ajax.

Sowieso erbij houden als backup voor op linksback, ongeacht voorbereiding, heeft zich al voldoende bewezen voor als backup, zeker gezien de situatie. Dan een wat meer ervaren toplinksback halen, en Baas daar dan achter en door laten ontwikkelen, door ook mee te rouleren.

03-06-2024 14:25

Simpelishetmoeilijkst +25091

Dat maakt blij, dat Baas een kans gaat krijgen, en men zijn stinkende best doet al die miskopen kwijt te raken. Als dat lukt kunnen we weer langzaam opbouwen naar het echte Ajax-niveau.

03-06-2024 14:18

Slang3 +45694

wat is de relatie tussen baas die zijn stinkende best gaat doen en Ajax dat naar het echte niveau gaat, dat lijkt me eerder 2 tegenovergestelde

03-06-2024 14:38

Simpelishetmoeilijkst +25091

Ben blij dat hij de kans krijgt, want hij is niet minder dan wat we het afgelopen seizoen hebben moeten aanzien met lede ogen. Ook Wijndal gaat hem niet worden.

03-06-2024 16:44

Slang3 +45694

hij was lange tijd niet eens basis linksback bij NEC, hoe kan je dan beweren dat hij niet minder was

03-06-2024 16:54

4Ever14 +6569

Op basis van niks.
Snap ook niet waarom er zoveel reacties zijn waar ze lovend over hem doen, terwijl hij aan niks heeft laten zien dat hij geschikt is voor Ajax 1.

03-06-2024 20:20

Simpelishetmoeilijkst +25091

Geef hem gewoon de kans, en drink geen azijn meer.

04-06-2024 03:27

Slang3 +45694

Niet iedereen verdiend een kans, en wees realistisch

04-06-2024 07:00

Simpelishetmoeilijkst +25091

Misschien wel, misschien niet. Nit jouw of mijn. Beslissing.

04-06-2024 13:14

Ajaxfan31183 +16391

Allemaal leuk en aardig dat zulke spelers terug komen, maar zal me niets verbazen dat het net zo gevalletje wordt als ASE , een gevalletje presteren onder de grootste druk wat bij een twnte en een nec totaal anders is . Maar aan de andere kant hij kan het niet slechter doen dan een sosa , die op zijn voorzetten na vrij weinig heeft laten zien dit seizoen

03-06-2024 14:07

Simpelishetmoeilijkst +25091

Wees iets positiever a.u.b. Hrt is een eerste stap in het repareren van Ajax 1.

03-06-2024 14:19

C14 +22310

Heeft bij Ajax ook minuten gemaakt en daarin gewoon prima gespeeld.

03-06-2024 14:26

Ajaxfan31183 +16391

Idd enkele minuten

03-06-2024 14:29

C14 +22310

In enkele minuten kan je genoeg zien. ASE had echt zware plankenkoorts en kon niet met de druk overweg. Baas wel, ben ik zeker van. Want die enkele minuten waren ook zijn eerste.

03-06-2024 14:38

Ajaxfan31183 +16391

Ik heb iig niet gezien dat hij potentie heeft om vaste waarde te worden, ja bij een nec maar niet bij Ajax

03-06-2024 15:01

C14 +22310

Ik wel. In de eredivisie is het bij NEC moeilijker linksback spelen dan bij een goed draaiend Ajax.

Ook met 21 direct een basisplaats afgedwongen bij NEC, wat doet vermoeden dat ie zich snel aan een hoger niveau kan aanpassen. Natuurlijk heeft iedere speler zijn plafond, maar ik denk dat hij nog een niveau hoger kan op termijn.

En nogmaals, eerst als backup beginnen, daarna zien we wel verder.

03-06-2024 17:19

leeke +10375

Nou denk dat de druk bij Twente toch vrij hoog is hoor,zeker thuis . Zal me niets verbazen dat het meer met vertrouwen heeft te maken.ipv iedere week een andere speler op een andere positie,zoals bij Schippie.Altijd fijn dat een speler weet waar hij aan toe is

03-06-2024 14:44

PakSchaalPakBeker +576

Mooi, hebben we iig 1 goeie verdediger buiten Hato...

03-06-2024 14:01

Spielmacher +10677

Lekker aan het trollen kerel?

03-06-2024 15:08

PakSchaalPakBeker +576

Helaas.. bloedserieus...kerel

03-06-2024 19:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.