Angstig Ajax kansloos onderuit

door Ajax Showtime 524

Angstig Ajax kansloos onderuit

door Ajax Showtime 524

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de eerste wedstrijd van de poulefase in de Champions League kansloos met 2-0 verloren van Real Madrid. Een eigen doelpunt van Vurnon Anita bracht de Madrilenen na een half uur op voorsprong. Een kwartier voor tijd verdubbelde Gonzalo Higuain de score. Real Madrid speelde vele malen beter dan Ajax en mocht na 35 doelpogingen nog klagen dat er slecht tweemaal werd gescoord. De andere wedstrijd in deze poule tussen AC Milan en Auxerre eindigde in een 2-0 overwinning voor de Italianen door twee doelpunten van Zlaten Ibrahimovic.

Ajax speelde in tegenstelling tot FC Twente dinsdag erg verdedigend en dat hielp het veel sterkere Real Madrid in het zadel. De Amsterdammers hadden grote moeite de bal in de ploeg te houden. Real Madrid had een legio aan kansen, maar Ronaldo had het vizier niet op scherp, waardoor Ajax van geluk mag spreken dat de score niet hoger op is gelopen.

De verdedigende instelling van Jol werd goed weergegeven in de 75e minuut toen de trainer bij een 1-0 achterstand De Zeeuw wisselde voor Tainio. Verder kwam Ajax op iedere positie eigenlijk te kort. Matig positiespel, veel balverlies, weinig loopacties, eigenlijk alles wat een slechte wedstrijd veroorzaakte. (foto: Orangepictures.nl)

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Ooijer, Anita; De Zeeuw, Enoh, Emanuelson; De Jong; El Hamdaoui, Sulejmani.

Opstelling Real Madrid: Casillas, Arbeloa, Carvalho, Pepe, Marcelo, Xabi Alonso, Özil, Khedira, Cristiano Ronaldo, Higuain, Di Maria

Lees meer over:
Plaats reactie

nimrodi +110

Wat speelde Ajax slecht zeg. Ik begrijp dat Real beter is maar Ajax verdedigde gewoon naïef en onnozel. Kijk naar Twente, die speelden ook tegen een betere club maar hadden ten minste nog een goeie wedstrijdinstelling en zijn daar ver mee gekomen.

17-09-2010 09:54

Wu44TyAJAX +51

De foto van stekelenburg die bij het artikel staat zegt meer als 1000 woorden

16-09-2010 20:49

angelo9345 +0

Ajax was inderdaad niet best maar vergeet niet dat Ajax niet het geld heeft om super spelers te kopen. Real geeft dit jaar 'maar' 84 miljoen uit. Maar goed we hebben de thuiswedstrijden nog en uit tegen auxerre zijn we ook niet kansloos.

16-09-2010 18:56

Santos +0

Er zijn hier nog mensen die beweren dat er nog spelers waren (buiten Steek) die gister top waren!! Het was te zielig om naar te kijken, iedereen viel door de mand en dan zie je gewoon dat de meeste spelers helemaal niet zo goed zijn als wij misschien dachten, en dan bedoel ik de Zeeuw, Enoh, vd Wiel bijvoobeeld, totaal weggespeeld die gasten. Als het hier gister 8-0 was geworden hadden we echt niets te zeggen, nee Ajax stelt europees echt HELEMAAL NIETS voor.... in Nederland zijn we al jaren niet meer de beste, dus hoe konden we dan eigenlijk hopen op een resulaat tegen Madrid in Europa?? Nee, hoe hard het ook is, het is de waarheid dat we vernederd worden tegen zulke ploegen, en als er nu nog steeds mensen zjn die denken dat we tegen Milan enige kans hebben, die hebben dan gister nit gekeken, of zijn volledig gestoord geworden, trouwens ook Vertonghen en Suarez hadden niets kunnen doen aan deze afstraffing.

16-09-2010 18:33

020Bovenaan +0

Jonge ga dan lekker een andere club supporten, oprotten ouwe, Ajax streeft naar CL dan moeten we niet zeggen oh we krijgen pakslaag en hebben hier niks te zoeken! dat kan niet en is tegenstrijdig. Ik snap dat je geschrokken bent maar dat komt door ons zelf! Denk logisch na en adem in en uit, want als je ff nadenkt weetje dat het zeer moeilijk is om uit in Madrid te beginnen, thuis zou ons meer vertrouwe geven en nog het feit dat alleen Stekelenburg CL heeft gespeelt. En Real heeft het ook nog eens goed gedaan, 100% inzet tot na de 2e goal en zo hoort het. Ze konden ons ook laten komen en eht dan afstraffen in een snelle counter! Real speelde vol gas en wat hebben ze toch een geweldig team. Dit is geen schande, vergeet die Tukkers, dat staat los van Ajax en deze hele wedstrijd. We gaan er gewoon voor en laten we Ajax niet te hard afkraken zeg, het blijft onze liefde en het kan alleen maar beter!

16-09-2010 18:41

Tessa +0

ja, je hebt gelijk, het kan alleen maar beter

16-09-2010 19:00

Joodstt +0

Siezoenskaartje voor Fc Twente misschien een idee? Die stonden volgend jaar bovenaan.
Mijn god, gelukkig is deze reactie niet de gemiddelde ractie van de Ajaxsupporter, wel van bezoekers van deze site maar dat zegt gelukkig niets...

16-09-2010 21:03

Basso +0

Ben het 110% met meningen over de Zeeuw. Wat een zoutzak!!!!
Het leek wel of hij er geen zin in had. Was gewoon frustrerend om naar te kijken!!
Anita is een goeie jongen, hij wil heel graag geeft 200%, maar hij komt gewoon tekort als linksback.....maarja wie moet er dan staan?! D enige in selectie die het ook wel kan is Urby, maar sie zie ik in de winter nog wel vertrekken. (Wat trouwens weer eens de lompheid van het bestuur laat zien). Hoop idd dat atouba in vorm raakt....

16-09-2010 17:26

Joodstt +0

En het is niet bij je opgekomen dat De Zeeuw geen vakantie heeft gehad. Alle topspelers bij topclubs hebbene drie weken vakantie gehad en zijn vrijwel allemaal nog niet in vorm of hebben pijntjes. Ajax had m gewoon 2 a 3 weken op vakantie moeten sturen, nu krijgt hij van zogenaamde supporters als jij commentaar wat dus niet eerlijk is.
Furby, dat is een heel ander verhaal. Slap, ongecontreerd, nul duels aangegaan, alles breed, en dat al een aantal jaar, die gast moet echt heel snel naar een andere club...

16-09-2010 17:31

afcklaasf +0

Heb jij de wedstrijd gister wel bekeke? Urby was de enige die naar voren DURFDE te voetballen, ja hij speelde de afgelopen jaren zwak maar hij was gistern zeker een van de betere, als je dat zo mag noemen.

16-09-2010 17:57

davids4life +0

nou hij het wel moeilijk om druk te zetten op hun middenvelders die hadden de dag van hun leven ook de zeeuw faalde in die actie er waren maar 3 toppers enoh, toby en steek

urby liep er als al een paar weken als een doedelzak bij

16-09-2010 18:19

Joodstt +0

Oh jij hebt m zeer agressief veel duels zien winnen? Man hou op, als iemand het niet verdient om te spelen is hij het wel. Kan zo goed voetballen maar komt er zo weinig uit. Heeft nul duelkracht en is een drama in de omschakelmomenten?

16-09-2010 18:30

afca1985 +21564

De Zeeuw schandalig slecht net als in het hele jaar 2010....die Tainio beviel mij in die paar minuten veel beter. De Zeeuw straalt echt niets uit....loopt er maar een btje als een zoutzak bij...ik had hem na een half uur er al uit gehaald en dat moet onze aanvoerder zijn die voorop in de strijd gaat pfff stuur die jongen liever nog een week of 2 op vakantie. Het enige positieve was Maarten en Urby en de MAAR 2-0 nederlaag

16-09-2010 17:13

bootje410 +0

die anita ik word er echt gek van .
zet daar daley blingd ofzo of bonevacia die kan heus back mr hij is een drama

16-09-2010 16:43

djjohan +0

HELEMAAL mee eens!!! zelfs in de competitie valt hij af en toe al door de mand!! snap ook echt niet dat hij was geselecteerd voor het nederlands elftal!! maar idd geef blind op die positie eens een kans als hij het net zo doet als vorig jaar bij groningen vind ik m al beter dan anita!

16-09-2010 16:58

Daneman +1387

De verdediging is te licht. Dat vond ik trouwens vorig jaar ook, maar toen werd het gecamoufleerd. Wat mis je met een verdediging met vd wiel, alderwereild, Ooier (Vertongen), en Anita? Fysiek, sluwheid, lengte, leiderschap, snelheid (als Ooier meedoet), wil om te winnen. Ook met Vertongen is de verdediging niet goed genoeg. Anita/emanuelson zou net moeten kunnen linksachter maar dan heb je wel een type Alex, Jaap Stam ernaast nodig. Met name Fysiek en sluwheid is eigenlijk een lachtertje voor dit ajax (op (sub) europees niveau.

16-09-2010 14:10

keyston94 +0

ajax is gewoon weggespeeld en ik denk dat dat tegen milan ook het geval zoy zijn.

16-09-2010 14:07

AFCA-CBS +3

in de uitwedstrijd misschien wel, maar thuis zal het wel een stuk beter gaan met het publiek erachter.

16-09-2010 16:30

3ster +0

iedereen kan zin dag wel eens Niet Hebben, gelukkig hadden ze hem gisteren allemaal te gelijk.....................................
hebben we dat weer gehad.

16-09-2010 13:52

geronimo +4

Zowel Jol als de spelers waren belachelijk bang en hoe Jol zijn eigen spelers kleineerde na afloop vind ik schandalig. Hij moet ten alle tijden achter zijn spelers staan en geen minderwaardigheidscomplex aanpraten.
Ik hou van Ajax!!!

16-09-2010 13:44

PitbullJol +0

Ajax miste gewoon flair, durf en het geloof in eigen kunnen, en dat vond ik nog het ergst!
Ajax stond er juist om bekend om met een jong onervaren team toch goed en brutaal voor de dag te komen, en daar is helaas niets meer van over.
Je kan best van Real verliezen, maar zoals het gisteren ging vond ik schokkend.

16-09-2010 12:06

daslogisch +1

De laffe opstelling van Jol werkte ons weer tegen in een europese wedstrijd. Je opstelling zo inrichten dat de Zeeuw de halve rechtsbuiten wordt, tja, dan ben je zoveel bezig met je angst om te worden overspeeld dat je je eigen voetballend vermogen blijkbaar volledig negeert. En voor de zoveelste keer is maar weer gebleken dat ook naar achteren kruipen en kiezen voor brekers/spierballen ipv voetbal echt niet voorkomt dat je tegengoals zult krijgen of in dit geval zelf wordt weggespeeld. Het betekent alleen maar dat je aanvallend nog meer moeite krijgt om iets te kunnen doen, je komt er voetballend niet uit, waardoor de tegenstander ook werkelijk waar 70 minuten of meer bezig heeft kunnen zijn met t opbouwen van een aanval en t stichten van gevaar.

Wanneer gaat Jol nu eens inzien dat je en verdedigend juist veel meer werk krijgt wanneer je de bal niet zelf kunt houden en dat je zelfs technische rasvoetballers als ELHa of Urby confronteert met een onmogelijke opgave door wegens je laffe opstelling hen met zijn tweeen of drieen tegen 5 Real spelers te laten vechten. Marcelo heeft de makkelijkste avond van zijn leven gehad, omdat hij verdedigend totaal niet onder druk kwam te staan, wegens Jols wederom zo laffe houding, en omdat er niet op rechts werd aangevallen kon hij naar hartelust doorschuiven met als gevolg dat de Zeeuw bij hem in de mandekig stond wegens t ontbreken van een rechtsbuiten en zich dus niet meer t de middenvelders van Real kon bemoeien.

Is nu wel een structureel verhaal aan t worden. Niemand kan zegegn dat je een tegenstander als Real moet verslaan, maar Jol zijn lafheid heeft keer op keer een slechjte uitwerking op het spel van zijn ploeg, waardoor de toch al zo moeilijke opgave een onmogelijke opgave is..

En wat dan t ergste is is dat die laffe tainer naderhand totaal niet door lijkt te hebben dat hij het onze zgn jongetjes van Ajax tegen de grote Real mannen eigenhandig onmogeiljk heeft gemaakt om iets van goeds spel te kunnen vertonen en mogelijkerwijs een goed resultaat te behalen. Echt een beschamende vertoning van Jol gisteren.

16-09-2010 12:26

babeldeman +1

Ik ben natuurlijk groot fan van Ajax,
maar Real speelde geweldig wat een elftal en die Higuain die gozer is echt een topspits,niet normaal hoe hard hij werkt...
Alleen we hebben Suarez echt gemist,vooral de creativiteit,zo zie je maar dat we Luis echt nodig hadden.
Op Steek ben ik echt trots,wat pakt hij toch een ballen en ik durf te zeggen dat Maarten beter wordt als Casillas!

16-09-2010 12:05

Camel1981 +0

Je kan niet nu zeggen dat met suarez alles anders was geweest! We hebben de bal niet gehad dus dan kan hij ook niets!

16-09-2010 12:58

Daneman +1387

De verdediging is te licht. Dat vond ik trouwens vorig jaar ook, maar toen werd het gecamoufleerd. Wat mis je met een verdediging met vd wiel, alderwereild, Ooier (Vertongen), en Anita? Fysiek, sluwheid, lengte, leiderschap, snelheid (als Ooier meedoet), wil om te winnen. Ook met Vertongen is de verdediging niet goed genoeg. Anita/emanuelson zou net moeten kunnen linksachter maar dan heb je wel een type Alex, Jaap Stam ernaast nodig. Met name Fysiek en sluwheid is eigenlijk een lachtertje voor dit ajax (op (sub) europees niveau.

16-09-2010 11:58

vertonghenalder +0

Nou zegt niemand meer dat we de 2e ronde gaan halen want we zijn helemaal weggespeeld door het grote madrid. GEEN SCHANDE!!!
Gebeurde gister panathinaikos ook bij barca We moeten realistisch zijn en we wisten dat we deze wedstrijd zouden verliezen mede omdat suarez en vertonghen er niet bij waren, wil niet zeggen dat we anders wel hadden gewonnen.
Maar dit had iedereen vantevoren kunnen verwachten dus zeg niet dat niemand er iets van kan. Daarnaast heeft jol gelijk de jongens tegen de mannen.

16-09-2010 11:37

jw1982 +1

Omdat andere ploegen ook zijn weggespeeld is het geen schande? Nou ik vind van wel! Er zijn gisteren bij mij een hoop spelers KEIhard door het ijs gezakt. Mistah Twittah Brotah vd Wiel bijvoorbeeld, het schijt liep hem in zn broek 90 minuten lang! Dit jochie is in de eredivisie heer en meester maar is nog lang niet klaar voor het hoogste niveau...

WIJ ZIJN AJAX was het toch? ik heb er gisteren NIETS van terug gezien, ook al speel je tegen de europese top, een bal over 5 meter mag nog altijd gewoon aankomen hoor...

16-09-2010 11:42

skinny hein +0

juist,klaar.Zorg nou maar voor een kampioenschap,de CL is er nu puur voor de poen.Wel lekker dat al die jochies dachten dat ze hogerop konden,en nu met hun neus keihard op de feiten worden gedrukt.Barca?Arsenal?MIlan?EUh...misschien toch nog n paar jaartjes Ajax?

16-09-2010 12:01

Balgobind +1

Markoooooo Pantelic
Marko Marko MArko Pantelic
Marko Marko Marko Pantelic
Markoooooooo

16-09-2010 11:37

litmanen +0

gewoon maatje te klein.
veel te veel ontzag, ballen passen over 3 mtr lukte niet, kon ook niet zien dat ajax wel wilde

16-09-2010 11:10

willem91 +0

Denk dat het ook met ontzag te maken heeft, je loopt voor het eerst in de champions league. Groot stadion, en dan raak je het eerste kwartier helemaal niks. Dan is al je vertrouwen weg, als je bijvoorbeeld kansje krijgt snel in de wedstrijd komt er meer geloof.

16-09-2010 11:17

kaiserajax +0

Juist Willlem/Litmanen, precies wat ik ook al eerder schreef/bedoelde. Enige wat ik er niet aan af zag was een stuk inzet.

16-09-2010 11:45

Nike +0

Jammer, maar dan moet R'dam er maar aangeloven komende zondag!

16-09-2010 11:06

Ajaxjajax +0

ach ja we zijn afgedroogd door een ploeg die voor zon 400 miljoen spelers heeft gekocht geen schande dus

16-09-2010 10:43

Joodstt +0

Echt lachwekkend: Ajax wodt 1x totaal overlopen door een europese topploeg en iedereen hier schreeuwt moord en brand. Off-day, ej het was slap, maar ik lees al reacties over de trainer. hahahahahaha wat heb je dan weinig kijk op spelletje, maar wel typisch voor de gemiddelde bezoeker: bij verlies gelijk grote maatregelen, bij een voorsprong is het gelijk het allerbeste team van de wereld. Maar ja dat is ook wel kenmerkend voor pubertjes...

16-09-2010 10:31

yakshumi +0

Ben ik niet met je eens, je kon verwachten dat we zouden verliezen maar op deze manier. Het is echt schandalig hoe deze spelers Ajax voor schut hebben gezet!

16-09-2010 11:01

BobAFCA +0

Wat heeft ajax gisteren laf gevoetbald zeg, zonder rechtsbuiten. Niemand durfde real aan te pakken, het zijn geen heiligen ofzo. Zo werd wel met ze om gegaan, heb me ook kapot zitten ergeren aan vdwiel en anita die als backs constant verkeerd stonden te dekken. Wat een drama, hoop dat we thuis tegen Millan gewoon weer gaan voetballen

16-09-2010 10:23

jaapiejaap +0

ik hoop zelf vooral dat we sulejmani nooit meer bij ajax zien spelen
wat een zak poep is dat zeg, hoe veel kansen wil je krijgen om te laten zien dat je wel een beetje kan voetballen?

16-09-2010 10:11

godenzoon020 +0

Ben totaal niet eens met wat je zegt, hij speelde ondermaats gister maar er kwam van zijn kant toch nog enige dreiging.... heb je El Hamdoui gezien gister? Nee....

16-09-2010 10:14

Joodstt +0

Eens, soms vraagj e je af of sommigen met de rug naar de tv zitten...

16-09-2010 10:26

AFCA37 +12

mee eens.

16-09-2010 10:19

litmanen4ever +0

Haha, gaan we nou doen alsof we Sulejmani 3 keer alleen voor de keeper hebben gezien? Had je je tv wel op de goede zender staan?

16-09-2010 10:44

jarenfan +5

er werd zonder zelfvertrouwen gespeeld,en dat zelfvertrouwen
moet toch door de trainer worden gegeven.
als ballen over 5 meter niet meer aankomen,
is dat vertrouwen.
dus jol is daar ook een beetjee schuldig aan.

16-09-2010 09:59

Joodstt +0

Dus jij krijgt je zelfvertrouwen alleen van anderen. Komt niet uit jezelf? goh vreemd......

16-09-2010 10:27

jarenfan +5

beetje van beide,is het niet ?

16-09-2010 12:01

Balgobind +1

Al die mafkezen hier over de kracht van Ooijer
DIe gozer heeft gisteren alleen maar achtertuit gelopen, net zoals die 2e goal van Hiquain gaat die op de doellijn staan
Je kan verliezen van Real, maar ik vind het schandalig dat zo misbaksel in onze clubkleuren staan..
En wat te denken van het moreel van Olequer echt een schande dit

16-09-2010 09:57

Counter +0

Compleet overlopen, geen extra klasse bij Ajax en een slappe instelling. Real is absolute top en wint 9 van de 10 wedstrijden van Ajax. Laten we hopen dat we in de Arena net die ene wedstrijd spelen, waarin Real niet wint.

16-09-2010 09:16

AfcaWes +1

Ik vond de overwinning een beetje geflatteerd. Een gelijkspel was terecht geweest ;-)

16-09-2010 09:15

AFCA37 +12

Zeg maar niets meer denk dat je de enige bent Ajax is overklast en niet zo beetje ook en 2-0 is nog netjes

16-09-2010 09:51

aJaxppy +0

Het is wel duidelijk dat je tegen dit soort teams kansloos bent. Madrid gaat dit jaar heel ver komen. Waren heel goed. Ajax had een offday. Echter is het ook wel duidelijk dat sommige jongens dit niveau nooit zullen halen. Alleen Steek, Urby, Alderweireld, Enoh en Vd Wiel hielden zich nog redelijk staande. Gelukkig kunnen ze zondag alle schroom van zich afspelen.. Tegen milan en auxerre zal je echt uit een ander vaatje moeten tappen..

16-09-2010 08:52

THLZRD +0

Zelden ben ik naar een wedstrijd geweest om zo'n voetballes te krijgen!!

Geen inzet, geen durf en geen ballen!!

Hopelijk leren ze snel hier van en herpakken ze zichzelf tegen AC Milan, die zijn namelijk van hetzelfde niveau als real!!

16-09-2010 08:35

Tjijsie +0

Laten we eerlijk zijn: je moet anno 2010 als Ajax gewoon een erg goede dag hebben om een kleine kans te hebben op een resultaat (zoals Twente). Dit geeft de verhoudingen in het Europese voetbal perfect weer. Als je ook ziet hoe Panathinaikos (met spelers als Govou en Cisse) en Braga afgedroogd werden, dan merk je gewoon dat het verschil te groot is geworden. Ajax moet het hebben van de thuiswedstrijden. Niets meer, niets minder.

16-09-2010 08:19

edje0346 +329

Ik vond Ajax erg slecht spelen , Real Madrid is natuurlijk een paar klasses beter. misschien is het wel is goed voor de spelers om even het verschil te laten zien , zodat ze een voorbeeld hebben om naar toe te streven. Ik vind dat Ajax in de Champions league hoort maar als je het verschil ziet tussen de wereld top en de nederlandse top is dat best teleurstellend. chapo voor Maarten en Sulejmani ook vond ik Enoh hard werken maar ook hij liep achter de feiten aan. Het is nu aan Jol de taak om zijn spelers voor te bereiden tegen de homo's uit Rotterdam en AC Milaan. Echter denk ik dat we tegen de andere 2 clubs wat meer kans maken. KOM OP AJAX !

16-09-2010 08:14

kaiserajax +0

Dit heeft niets met Jol te maken. De meeste spelers waren duidelijk geimponeerd door de ambiance en de sterspelers bij Real. Hierdoor erg zenuwachtig en hadden geen idee wat ze met een bal moesten doen bij balbezit. Het zijn jonge knapen met erg weinig ervaring op dit niveau. Neemt niet weg dat er in mijn beleving erg weinig spelers ook maar enig inzet vertoonden. En dat viel mij vies tegen. Schamen voor AJAX ....... never. Blijf er altijd achter staan. Dit is bagage die ze meenemen naar de volgende wedstrijden. Koppies weer recht en zondag knallen tegen die kakkies.

16-09-2010 08:12

edje0346 +329

Het zijn inderdaad jonge talent volle knapen en in 95' dan?

Groetjes

16-09-2010 08:16

Tjijsie +0

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom? Dit is een totaal andere tijd. '95 was nog voor het Bosman-arrest, toen talentvolle spelers nog lang bij je club bleven. Dan had Ajax misschien nu met Sneijder, vd Vaart en Huntelaar gevoetbalt. Maar die tijden zijn niet meer. Helaas.

16-09-2010 08:21

edje0346 +329

Ik ben slim , en jij dom;). de Seedorfjes en Davidsjes waren 18,19,20 jaar ! Alleen Litmanen , Blind en Rijkaard waren wat ouder dus hou AUB op met verwijten als andere tijden. het is gewoon een feit dat wij als Ajax niks meer scouten en talentvolle spelers waar wij over beschikken niet voldoende inbreng hebben. En we blijven altijd maar zeggen ze zijn nog jong en on ervaren .. blabla . Dat was in 95 ook al zo idd! het heeft nu met geld te maken daar heb je gelijk in maar ik vind gewoon dat een V/D Wiel , De Zeeuw op moeten staan met zulke wedstrijden.

16-09-2010 08:30

V12 +867

Je hebt een goede trainer nodig. Van Gaal leerde die jongens goed en georganiseerd voetballen. Nu is het een rotzooitje en ja dan loop je tegen goede ploegen achter de feiten aan. FC Twente (Johan Cruiff schaal) Dinamo Kiev, Real Madrid en straks AC Milan. Gelukkig is Auxerre geen hoogvlieger dus misschien met een beetje geluk maar wat ontzettend Ajax-onwaardig dit domme voetbal.

16-09-2010 08:40

Tjijsie +0

God, jij bent echt niet zo slim. Rijkaard speelde toen niet meer bij Ajax. Maar Frank en Ronald de Boer, Edwin Vd Sar, Blind, Finidi, Litmanen wel in de basis. Dat soort spelers zouden nu al lang bij een Europese topclub spelen (net zoals Babel, Vd Vaart, Sneijder, Huntelaar, Zlatan, Maxwell dat nu wel doen). Toen was dat gelukkig niet het geval. Dus kom niet met verhalen dat Ajax niet kan scouten oid. De voetbalwereld zit TOTAAL anders in elkaar nu. Een beetje goede speler gaat nu al weg voordat hij kan vlammen. Ik ben al verbaasd dat Steek, vdWiel en Suarez er nog spelen.

16-09-2010 08:43

kaiserajax +0

Denk dat het talent van toen "iets" meer talent was dan nu ....... denk je ook niet.
Destijds kreeg je nog de tijd aan iets te bouwen en dat is gebeurd onder van Gaal. Tegenwoordig kun je niet meer bouwen als Nederlandse club. Word alles onder je voeten weggemaaid door de grote buitenlandse clubs ........... en anders doet het bestuur ons wel weer de das om door WEER opnieuw met een trainer te beginnen die andere ideëen heeft. That's just it ..... no more.

16-09-2010 09:04

V12 +867

Dit heeft heel veel met Jol te maken. Ajax speelt positioneel al heel lang slecht. Opbouwend is Ajax al heel lang slecht. We spelen steeds met 2,5 aanvaller. We spelen steeds de eerste man in ipv de tweede. Dat gebeurt steeds, niet alleen tegen Real. Mag ik je er even aan herinneren dat we door Kiev in fasen ook van de mat werden gespeeld. Deze voetballers kunnen best wel wat. Vd Wiel, Stekelenburg, de Zeeuw en Suarez hebben dat op het WK bewezen. Sulejmani heeft het gisteravond laten zien alsook Enoh. Maar je kan wel goede voetballers hebben het geeft niets als je je zo slecht organiseert. En daarvoor is Jol en alleen Jol verantwoordelijk. Het voetbal ziet er niet uit. Zo slap, laf en ongeorganiseerd is Ajax onwaardig. Jol is een klungel (nu hou ik het toch netjes) jullie trappen alleen steeds in die praatjes van hem. Gisteravond zijn reactie ook weer. Dat slaat toch nergens op, hij voelt zich totaal niet verantwoordelijk. Hij ziet niet in dat hijzelf tactisch enorm faalt.

16-09-2010 08:36

AFCALimburg +0

Op dit moment heb je gelijk, onze organisatie en positiespel is dramatisch. Maar hoe kunnen we met vrijwel hetzelfde team vorig jaar iedereen na de winterstop helemaal zoek hebben gespeeld? Dat is vreemd, want waren Pantelic en Rommedahl dan zo belangrijk?

16-09-2010 11:06

willem91 +0

vertrouwen en vorm? Na de winterstop groeide er iets, dan ga je er als groep in geloven. Komt wel goed, we moeten ons ook niet met real willen meten, dat verlies je.

16-09-2010 11:15

Ajaxfan007 +0

Laat V12 maar, ik zie dat hij hier ook bezig is met het onrust en paniekzaaien.
Na 1 verlies kan niemand het meer. Jol moet weg, hij kan het niet meer. Nogmaals, erg vermoeiend!!!

16-09-2010 11:20

Balgobind +1

Pantelic was wel een killer
Heb je gezien hoe hij het doet bij Olympiakos?
Die had die bal van suljemani gemaakt

16-09-2010 11:30

willem91 +0

Heb je gezien hoe die vorig jaar utrecht uit en feyenoord thuis die kans miste?
Komop, dit is zo'n onzin.

16-09-2010 11:33

Balgobind +1

Heb je zijn moyenne gezien?
16 doelp
9 assist in 23 wedstrijden?????

16-09-2010 11:36

willem91 +0

ik zeg dat mounir er meer maakt?

16-09-2010 11:40

Balgobind +1

flesje jack er op zetten?
wedden dat hij er in 23 niet meer als 16 maakt?

16-09-2010 14:04

erikje +7

Ach jongens kom op! Niet zo negatief allemaal.
We waren gister kansloos. Het is echter geen drama als je verliest van Real, wie niet namelijk?
Over 2 weken met 50.000 man achter ons team staan. Bovendien hebben we dan Suarez en Jantje weer terug. Dan moet het in een gekkenhuis helemaal goed komen.
Kop op!!!

P.s.: de meeste dreiging kwam gisteravond van Sulejmani af. Goed gespeeld, vooral die rebound op het schot van Emanuelson is niet makkelijk, maar gewoon pech dat de keeper hem had.

16-09-2010 07:54

AFCA37 +12

Urby was een van de beste van Ajax kant!!!!! En jongens wakker nu eindelijk met sulejmani die kan toch niks loopt er 90 min veloren bij

16-09-2010 07:39

LeonardoAjaxx +0

Het was gewoon minder gister, dan zie je gewoon dat je in moeilijke wedstrijd veel dreiging naar voren mist met Suarez, volgende wedstrijden met hem gaat het vast beter, en De Zeeuw speelt de laaste tijd echt slecht.

16-09-2010 07:33

Pannekoek020 +0

Het was alsof ik keek Naar Ajax tegen een paar zaterdagamateurs. Totaal niks ik in te brengen. En het zag er heeel triest uit. Ik ben van mening dat heel veel spelers nerveus waren en daarom het niveau wat ze normaal halen, hier niet haalde. Ik hoop dat we ons kunnen herstellen tegen Milan en de wedstrijden daarna want op basis van gisterenavond heb je totaal niets verloren in de Championsleague.

Als Stekelenburg niet zo goed geweest was, had het publiek 10 10 10 kunnen roepen, want dat het het makkelijk kunnen worden.

Chapeau voor Ooijer. Hij was samen met Stekelenburg en Urby de betere.

De Zeeuw was een drama. Slechtste man gisteren. Net als Anita.

16-09-2010 07:15

Sazzz +1

Het zag er allemaal wat onbeholpen uit

16-09-2010 01:57

Jambalaja +0

Ik vind Anita een goede voetballer maar tegen Real had ik graag Mitchel Donald of Daley Blind gezien. Real speelde tegen een gemankeerd Ajax.
Zonder Suarez en Vertonghen mist het elftal inspiratie om te voetballen.

Hoop dat Ajax thuis weer lekker 4-3-3 gaat spelen met Daley Blind op linksachter positie. Wij gaan zeker scoren in de Arena. Met de steun van
49.900 Ajacieden gaat Ajax nog winnen !

Alle engeltjes op de lat kunnen dan even keihard gaan chillen .
Wij zijn Ajax !

16-09-2010 01:30

herbsman +0

Nu zie je wat er tegen een echte tegenstander gebeurt als je het positiespel voor geen meter beheerst, waarop je altijd kan terugvallen als je tegenstander sneller, krachtiger en technischer is. Martin Jol wint al zijn wedstrijden met uitsluitend die laatstgenoemde kwaliteiten. Zeer logisch dus dit, kon niet uitblijven. Hij doet het fantastisch in NL, maar deze afgang komt door Jol. Zal wel boosheid opleveren, maar get Real mensen. Positiespel positiespel positiespel.

16-09-2010 00:36

elpresidente +2

En zo is het.

16-09-2010 00:41

Joodstt +0

Het is idd absoluut Jol's fout: wat een schande om van Real te verliezen, kan echt niet. Vent hou toch op, spel wat dramatisch maar misschien ligt het ook wel aan het feit dat Real soewieso beter is en helemaal als wij onze beste 2 spelers missen.
Mijn god wat een kortzichtige reactie.

16-09-2010 00:46

Liefhebber +1

Nee jouw reactie is kortzichtig. Zie je hem zeggen dat hij t een schande vind dat we verloren hebben?? T gaat hier erom hoe we gespeeld hebben.

16-09-2010 00:48

hansie403 +123

Jep, cker een punt. Positiespel was dramatisch, en wat Koeman ook al zei, Emanuelson trok veel te veel naar binnen. Geen gevaar over de flanken, van der Wiel durfde niks, Anita ook niet. Ze waren nogal geïmponeerd!

Trouwens wel een sterke invalbeurt van Tainio, tuurlijk staat Real 2-0 en nemen ze gas terug, maar hij ziet het spelletje heel goed.

Demy.... DRAMATISCH! Verder miste ik felheid, en leek het wel alsof werkelijk elke speler van Madrid sneller was dan die van Ajax.

Maar uit bij Real is een pittig begin! Niet te snel opgeven!

16-09-2010 01:34

jhar +0

Erger dan ik ooit had kunnen vermoeden.

16-09-2010 00:17

Joodstt +0

Ik lees hier reacties van: schaam me voor Ajax. We moesten volgens mij uit bij Real Madrid zonder de twee belangrijkste spelers. Was al lastig maar bleek dus kansloos. Geen schande. Spel was ver onder de maat maar er is nog niets aan de hand. Enige waar ik me zorgen over maak is dat deze ploeg weinig agessiviteit uitstraalt maar de reacites hier zijn zwaar overdreven. Geeft maar weer aan dat Ajax veel successupporters heeft...

16-09-2010 00:17

Dico +54

Toch weer erg jammer dit. Ik weet niet of het met inzet te maken had. Maar wat je al vanaf het begin ajax fout ziet doen is: Veld breed houden bij bal bezit en bij balverlies meteen klein en compact spelen. Vaak miste je aansluit punten als in buitenspelers. Dan zaten ze vast bij het middenveld, hoewel het middenveld vandaag ook weinig te bekennen was. Ook is het verdedigen wel erg slecht, tuurlijk zijn het technisch goede spelers waar je tegen speelt. Maar met instappen ben je gewoon in 1x weg. Hoop dat dit een wijze les is voor de spelers, dat ze maar is zien dat niet suarez alles moet doen. Dat er is gespeeld moet worden op positiespel met veel durf,lef en loopvermogen. Niet elke keer de balsnelheid uit het spel halen! Dan heb je leuke wedstrijden en in de eredivisie een walkover!

16-09-2010 00:15

MaarheezeAjax +0

Stekelenburg: geniaal, de Zeeuw en Anita zwak, heel zwak. En ik vond Sulejmani en Emanuelson het nog wel oké doen, ofja ze durfde nog iets te proberen. Ik hoop echt dat Jol Sulejmani een aantal keer in de Eredivisie de volle 90 minuten laat spelen.

16-09-2010 00:08

herrewijnen1982 +0

Dit Real is 10 klasse beter dan Ajax.Ajax heeft zij uiterste best gedaan.
Ajax heeft een paar klasse spelers en daar deden er twee niet van mee vandaag en Real heeft er 11 waarvan 4 voorin.
Je kunt Jol al helemaal niet de schuld geven hij laat ze in dezelfde taken voetballen als normaal.
Je kunt wel blind gaan aanvallen dan wordt je er aan alle kanten langs gelopen en wordt het veel meer dan 2-0 en nu probeerde ze de schade beperkt te houden logisch toch.
Nu op naarzondag en dan knallen tegen 010.

15-09-2010 23:54

Tessa +0

nu werden ze er niet uitgelopen,bedoel je?

16-09-2010 00:19

langestefan23 +0

steek stond weer fantastisch te keepen

15-09-2010 23:54

Suarez13 +0

jongens jullie doen alsof we hebben verloren van een mindere tegenstander dit is wel Real madrid volgens mij moeten sommige vna jullie oook wennen aan cl niveau dit is geen borac of zilina dit is wel real dus doe lekker normaal en ga achter je team staan kom zeg

15-09-2010 23:50

sanchezsamuelso +0

ja, maar zoals willem v hanegem al zei: osasuna maakt het madrid ook moeilijk. En is de nr. 11 nou zoveel beter dan Ajax?? Nee, maar ze spelen wel met inzet en daarom krijgt real het nog moeilijk. Ajax legt real in de watten.

15-09-2010 23:52

MikeUitMokum +0

De groep is teveel ingespeeld op Suarez wanneer hij er is dan draait het. Wanneer hij er niet is, dan is het allemaal kut.

15-09-2010 23:54

Ajaciedbrian +0

Valt wel mee vorig jaar naar de winterstop konden we ook best zonder Suarez;) maar met het hem erbij werdt het alleen maar beter! MAARUH JOO ik ben PITTE

15-09-2010 23:59

sanchezsamuelso +0

met zo'n instelling en zo'n verdedigende tactiek het veld in? Dan kan ik alleen maar zeggen: Jol heeft vandaag hard gefaald. Hij heeft het ontzag alleen maar in de hand gewerkt. Een voorbeeld zou je kunnen nemen aan de coach vd tegenpartij. Met fc porto uit tegen manchester zegt hij toch ook niet van tevoren dat hij niet hoopt dat ze worden afgedroogd. Met zo'n instelling wordt je dat juist wel!

15-09-2010 23:45

ELPISTOLERO +3

Ik weet niet of je het je kan herinneren, maar Porto heeft in die wedstrijd bij Man United uit zoveel geluk gehad qua kansen. En Mourinho speelde toen echt net zo defensief, zo niet defensiever.

15-09-2010 23:47

sanchezsamuelso +0

maar wel met een goede instelling en hoop. Als je niet beter bent, moet je er voor vechten, Mourinho gaat dan de boel opnaaien, hij laat zien dat fc porto ook mee doet. Bij Ajax was dit niet het geval. Duw eens een keer een speler omver, scheld eens een keer iemand anders verrot, accepteer niet alles gelaten, laat zien dat je er bent, wij zijn Ajax wij zijn de beste (zo zou het moeten zijn)!

15-09-2010 23:49

Ajaciedbrian +0

Zondag maar winnen dan van dat afgedankte 010;)

15-09-2010 23:45

Daadjuh +108

Doodzonde.. Anita is niet goed genoeg voor CL- niveau zie daar liever Atouba!

15-09-2010 23:44

Luie Spits +97

Waar was het lef? Waar was onze bravoure?
We speelden als een slappe zak en bang om flink op de kloten te krijgen, niet om aan te zien. Anita was rijp voor een wissel en de Zeeuw al helemaal.
Als Ajax geen ontzag had gehad en had proberen eigen spel te spelen was de wedstrijd anders verlopen, vast geen overwinning maar maybe een puntje mee kunnen nemen. Dit was echt ernstig vanavond..:( :(

15-09-2010 23:42

sov +0

tja wat moet je erover zeggen?
kunnen wel met ze alle gaan zeuren, maar we weten zelf ook dat we gewoon niet meer op kunnen tegen deze teams. natuurlijk moeten we meer ballen tonen maarja wij staan hier met allemaal jeugdspelers. En niet met sterren zoals real. niet verrasend dit dus. tegen milan en auxerre de punten maar pakken dan.

15-09-2010 23:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.