Ajax ziet uitbreiding trainingscomplex stap dichterbij komen

door Bart Veenstra 24

Bron Ajax.nl

Ajax ziet uitbreiding trainingscomplex stap dichterbij komen

door Bart Veenstra 24

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax heeft met de gemeente Amsterdam overeenstemming bereikt over het exclusieve ontwikkelrecht van parkeerterrein P2 door Ajax. Dat meldt de Amsterdamse club dinsdagochtend via Ajax.nl. Het terrein dat grenst aan Sportpark de Toekomst zal in de toekomst onderdeel worden van het vernieuwde trainingscomplex van de club.

Dankzij dit exclusieve ontwikkelrecht op P2 kan Ajax in de toekomst uitbreiden op P2, zo schrijft de club. Dit sluit aan bij de plannen die de club heeft voor het vernieuwen en het uitbreiden van het huidige sportcomplex en bij de plannen voor de ontwikkeling van 'De Nieuwe Kern'.

Ajax heeft het voornemen om een aantal extra trainingsvelden op het nieuwe terrein te realiseren waar de vereniging speelt, terwijl er ook een ministadion moet komen waar de Ajax Vrouwen en Jong Ajax hun thuisduels zullen spelen. Het terrein krijgt ook een publieke functie, voor zowel fans als voor omwonenden van 'De Nieuwe Kern'.

Ajax en de gemeente Amsterdam hebben nu een exclusiviteitsovereenkomst getekend waarin is vastgelegd dat P2 de komende vijf jaar exclusief voor Ajax wordt gereserveerd. Uiterlijk in 2026 zal P2 op basis van eeuwigdurende afgekochte erfpacht aan Ajax worden uitgegeven. Tot 2026 gaat Ajax een plan uitwerken dat zal voldoen aan de voorwaarden die in de overeenkomst zijn vastgelegd. De oplevering van P2 door de gemeente Amsterdam staat nu gepland voor 2025, zodra de gemeente elders in het gebied een nieuwe parkeervoorziening heeft weten te realiseren.

Van der Sar: 'Mogelijkheid tot uitbreiden van faciliteiten voor alle teams'

Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax, zegt dat Ajax met deze exclusiviteitsovereenkomst een nieuwe stap zet. 'Ons doel is structureel aanhaken bij de Europese top en onze jeugdopleiding en de doorstroming van jeugd naar het eerste elftal speelt daar een belangrijke rol in. Daarnaast groeit ook het vrouwenvoetbal en die ontwikkeling zal zich doorzetten.'

Van der Sar legt uit dat de extra grond Ajax de mogelijkheid geeft om de faciliteiten van alle Ajax-teams uit te breiden. 'Het geplande ministadion dat we op P2 willen realiseren biedt een passend podium voor de Ajax Vrouwen, Jong Ajax, de internationale wedstrijden van onze jeugd en sommige duels van ons eerste elftal. Daarnaast biedt de publieke functie van het terrein ons in de toekomst de kans om een nog actiever onderdeel te worden van de Nieuwe Kern.'

Ajax en Amsterdam nog meer met elkaar verbonden

Wethouder Marieke van Doorninck (Ruimtelijke Ontwikkeling) van Amsterdam spreekt eveneens over een grote stap. 'Ajax kan concrete plannen gaan maken voor het trainingscomplex en de gemeente Amsterdam krijgt samen met de overige grondeigenaren ruimte voor de ontwikkeling voor een nieuwe stadswijk met ruimte voor woningen en voorzieningen.'

'Tegelijkertijd werken we aan een plan om de maatschappelijke rol van Ajax specifiek voor Amsterdam Zuidoost vorm te geven waarbij aansluiting wordt gezocht met het Masterplan Zuidoost', vervolgt Van Doorninck. 'Ajax en Amsterdam zijn door deze ontwikkelingen straks nog meer met elkaar verbonden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Pietsnot +15019

Even googelen levert tot nu toe niks op....mijn vraag is, voor hoeveel toeschouwers wordt het stadion(netje) ?

27-10-2021 12:27

Libero +19189

Vooralsnog 3000-3500.
https://www.parool.nl/sport/ajax-breidt-trainingscomplex-uit-met-ministadion~bb40bbc9/

27-10-2021 12:44

Cello +52979 moderator

@Libero

Precies. Op dit moment denkt men aan 3000-3500 plaatsen in dat stadion, maar ze geven tegelijk aan dat het ook nog vroeg is om dat als definitief aantal te beschouwen. Het stadion zal er pas op zn vroegst in 2026 zijn, omdat ook P2 tot 2025 als parkeerplaats zal blijven bestaan. En in de tussentijd, de komende 5 jaar, kan de behoefte veranderen en men bijvoorbeeld tot de conclusie komen dat het wel iets groter kan en zelfs moet.

27-10-2021 13:23

Pietsnot +15019

Kijk eens aan, Parool schrijft er wel over. 3000-3500 met potentieel ruimte voor uitbreiding, lijkt me prima

27-10-2021 13:34

Libero +19189

@Cello: Je moet natuurlijk wel lang van tevoren weten wat je wil. Het moet ook ontworpen worden adhv specifieke wensen; wellicht in een vroeg stadium meerdere groflijnige ontwerpen voor diverse scenario's laten maken.

27-10-2021 13:40

Libero +19189

@Pietsnot: Ja en dan maar hopen dat ze bij gemeente Ouder-Amstel niet ongesteld zijn. Die lopen nu al moeilijk te doen over Cambuurpubliek tegen de Ajax-amateurs.
Zogenaamde risicowedstrijd waar de juiste infrastructuur voor ontbreekt, wtf.

27-10-2021 13:43

Artemio +32126

Ouder Amstel moet geannexeerd worden door gemeente Amsterdam.

27-10-2021 14:17

Pietsnot +15019

Ratje Valentijn vindt het leuk om te stoken, maar over zoiets als de nieuwe Toekomst schrijven (project van meer dan 60 miljoen euro)....ho maar. Dat wordt voor Ratje Valentijn waarschijnlijk pas interessant als er wat rumoer ontstaat

27-10-2021 13:33

JesusZoonVanGod +5865

Dat zijn toch wel prachtige plannen. Als je naar de afbeelding op de Twitter van Edwin kijkt dan wordt het ook echt een stadion dat ze willen realiseren en niet alleen een tribune over een van de zijden. Niet heel makkelijk te zien maar je ziet dat de tribune doorloopt aan de korte zijde.

27-10-2021 11:49

1991 +7787

Als ik heel eerlijk kijken zie ik 4 rijen stoeltjes op een heuvel met kap eroverheen..

27-10-2021 12:17

AFCA-pride +17371

Nog AS bezoekers vanmiddag in Arena bij Ajax event tbv afzien compensatie? Ook nog even AjaxO18 tegen psv meepakken op Toekomst.

27-10-2021 09:34

Rasmussen +25823

Wij gaan stappen vooruit. Feyenoord gaat alleen maar stappen terug. Alles gaat kapot daar.

27-10-2021 09:32

Sunny +9558

Ik zeg stadion "De Sjaak".
Amsterdams en een hulde voor 1 v.d. allergrootste echte Ajacieden.

27-10-2021 09:07

Lazell +17005

Zou mooi zijn als hij nu al een eerbetoon krijgt, niet als hij is overleden.

27-10-2021 13:37

BaasBaas +8393

TIP: zie Vd Sar op twitter zijn post, dan zie je wat voor plannen ze ongeveer hebben met het terrein. Is wel next level hoor.

26-10-2021 23:13

1991 +7787

Ik denk dat het het plan in fases is opgedeeld,
fase 1: realisatie hoofdgebouw, sporthal(48x28m?) en aanbrengen van groen en water 2022-2025
fase 2: P2 bouwgrond rijp maken voor bouw mini stadion (+-3500pax) en extra trainingsveld >2026-2028

27-10-2021 10:54

AFCACruijff14 +162162

Goed hoe Ajax met de toekomst bezig is. Dat hele vrouwenvoetbal vind ik een overschatte hype waar geen kip naar kijkt, maar als ze met Jong Ajax en andere Ajax jeugd dat stadion delen is het toch prima? Belangrijker vind ik dat de trainingsfaciliteiten voor de jeugd weer beter gaan worden. We zijn nu best rijk, maar we zullen nooit tot de rijkste clubs behoren en dan blijft je eigen opleiding je levensader.

Benieuwd naar de naam van het stadion. Ik zou het Stadion Sjaak of Stadion Sjaak Swart noemen. Die man is voor mij na Cruijff het grootste Ajaxicoon dat er is en zeker nu hij nog leeft zou ik het fantastisch vinden om hem zo te eren. Sjaak is een product uit eigen jeugd dat met zijn club alles won en er voor altijd bleef spelen en werken. Een mooier voorbeeld is er niet.

26-10-2021 23:04

Ferd +38560

het is niet gebruikelijk dat een stadion, of zelfs een straatnaam, naar een levende persoon wordt vernoemd. Dit omdat de persoon wellicht nog een misdaad pleegt na de vernoeming. Al ben ik daar bij Sjaak niet bang voor. Maar in dat geval kan een Piet Keizer stadion natuurlijk wel.

27-10-2021 04:54

1991 +7787

In 2026 word pas de P2 overgedragen door de gemeente aan Ajax, dus denk dat het stadion er minimaal pas in 2028 staat. Dan zou Sjaak 90 zijn wanneer het stadion opent.

27-10-2021 10:57

Ferd +38560

Sjaak wordt 120, minimaal. En staat dan nog iedere week op het veld een balletje te trappen.

28-10-2021 05:28

Duggoutdennis +6376

Ben zelf ook geen fan van vrouwenvoetbal, denk 1 of 2x een wedstrijd gezien dat ik mij niet kapot aan het ergeren was (en ik ben zelf ook geen talent). Echter denk ik niet dat het een hype is, vrouwen voetbal is er altijd geweest het is juist groeiende ook qua niveau (nog steeds niet te vergelijken met mannenvoetbal)! Dus inderdaad mooi dat ook zij een plek hebben met enig statuur, groeit onze status ook alleen maar verder en verder!

27-10-2021 10:01

AFCACruijff14 +162162

Mweh, volgens mij heeft alles te maken met het gewonnen EK in 2017, daarna de WK finale en een leuk Olympisch toernooi. Als deze generatie oranjevrouwen weer wat minder presteert dan zakt het denk ik weer weg in de vergetelheid. Hoeft van mij overigens niet, ik gun iedereen hun sport, maar de mijne is het niet. Vrouwenvoetbal ontstijgt gewoon niet het amateurniveau in tempo, tactiek en techniek.

27-10-2021 10:18

Duggoutdennis +6376

Ik betwijfel dat, ook als ik de groei ook bij mijn eigen amateurclub zie.. Wanneer er meer dames gaan voetballen zal waarschijnlijk het niveau ook blijven stijgen waardoor het dus maar de vraag is of er een tijd komt dat de Oranjevrouwen niet(s) meer presteren..

Ik ben ook wel benieuwd wat nou echt het niveau is, volgens mij wint het eerste elftal van een beetje zaterdag derdeklasser nog wel van ze.. Vooral op technisch vlak! Niets ten nadele van de vrouwen uiteraard, nogmaals.. Ik ben ook geen talent :)
Maar inderdaad, ik kijk het ook zelden tot nooit! Tenzij we er een drankspel aan koppelen.. 3x overspelen naar dezelfde kleur is een slok pils?

27-10-2021 10:31

Lazell +17005

Denk je? Ik zag een fragment van Lieke Martens voorbij komen waarbij ze er eentje mooi in de kruising schiet na een prima schijnbeweging en kap. Denk niet dat je dat in de derde klasse terug ziet.

27-10-2021 13:41

Duggoutdennis +6376

Dan zou ik toch eens wat vaker kijken, komen genoeg mooie goals voorbij.. Lieke hagelt ze ook absoluut niet bij elke schot in de kruising he.. Maar goed, vergelijk eens de aannames en de passes van onze Oranjeleeuwinnen.. Dan weet ik wel zeker dat dit bij een beetje team in de derde klasse beter gaat..

27-10-2021 13:46

De-King +20502

De goednieuws show blijft maar doorgaan naar een hele mooie week achter de rug.

Mooi dat er op het gebied van de jeugd en de opleiding daarvan alleen maar meer en betere faciliteiten tot hun beschikking krijgen in de toekomst.

Heel fijn om te zien dat Ajax niet stil blijft staan en zich voortdurend wil verbeteren (professionaliseren).

Je kan hier als supporter alleen maar blij van worden.

26-10-2021 18:20

Rasmussen +25823

Als P2 en Borchland weggaan en de capaciteit van je stadion blijven stijgen. Hoe kun je dan de autorijders blijven ontvangen? Het is nu al vaak chaos.

26-10-2021 17:39

Cello +52979 moderator

@Rasmussen

Ik lees in dat stuk op ajax.nl, dat de Gemeente Amsterdam P2 en Borchland pas vrijgeven als elders parkeergelegenheid is gerealiseerd. Zoals ik het dus lees zal het wel meevallen mbt het blijven ontvangen van de autorijders.

26-10-2021 20:37

Het_Olympisch_Stadion +5631

P2 was ook heel geschikt voor huldigingen ;) Maar goed, van mij mogen ze die golfclub en die tuinparken ook hebben. Paar mooie woningen, kroegen, voetbalclubs en openbare voetbalvelden. Een echte Ajax buurt.... Nu blijft die buurt een afgelegen oord met alleen de Arena, geen Ajax/voetbalbuurt.

26-10-2021 14:52

Altijdindestraat +40223

Bouwen bouwen bouwen weg met dat groen, bah bah bah 🤪

26-10-2021 17:01

Het_Olympisch_Stadion +5631

Groen is top, maar dit is maar voor een heel select groepje mensen. Sportpark Middenmeer, waar Ajax ooit zat, is gewoon zo top. Ik schaats er, voetbal er, mijn maten spelen er padel etc.... Sportas achter Olympisch stadion ademt ook sport. Ik mis dat bij de Arena echt en vind het er echt bijhoren.

26-10-2021 17:44

Koningtoto +60556

Je zal toch huisvesting moeten regelen, of ben je niet op de hoogte van de woningnood?

26-10-2021 19:48

Gonzo +4778

Was een mooie locatie geweest voor de Johan Cruijff Arena.

26-10-2021 21:20

Altijdindestraat +40223

Het is vooral gemak- en geldzucht om een stuk weiland/natuurstuk te pakken voor de bouw dan creatiever omgaan met de ruimte binnen de stadsgrenzen. Hoeveel bedrijfspanden staan leeg en hoeveel huisjesmelkers maken het onmogelijk om nog betaalbaar te huren of kopen. We moeten vergroenen en ik heb het niet over de Toekomst, want dat is al de Toekomst met velden, bomen etc.

26-10-2021 22:59

Libero +19189

Hear hear!

27-10-2021 06:42

Red Devil +3604

Mooi plan met hopelijk een mooi en overdekt klein stadion.

26-10-2021 13:33

FreeThulli +6029

Overdekt? Hoe kom je daar bij?

26-10-2021 13:47

1991 +7787

Denk eerder dat ze ‘afkijken’ van Estadio Johan Cruyff van Barcelona á 12 miljoen :)

26-10-2021 13:51

Raoul14 +3092

Wat zou mini zijn? 10.000?

26-10-2021 12:34

Prutser +2933

Mooi he, noemen ze mini. Is groter dan een aantal KKD clubs hebben. En moet natuurlijk ff groter dan Varkenoord .
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voetbalstadions_in_Nederland

26-10-2021 15:12

1991 +7787

Deze plannen lagen al voor dat er sprake was van de verbouwing van Varkenoord

26-10-2021 17:28

Prutser +2933

Dat wist ik dan weer niet, tnx!

26-10-2021 17:41

mokum_1980 +728

Ed, waar blijft de 3de ring

26-10-2021 12:15

Altijdindestraat +40223

Ligt op P2 klaar

26-10-2021 17:01

Artemio +32126

De JC Arena mag wel naar een capaciteit van 65.000 plaatsen.

26-10-2021 18:12

AjaxisMokum +487

Met het voetbal van afgelopen week krijg je hem met 80.000 ook vol denk ik.

27-10-2021 07:35

Bjorn +12623

Niets overeengekomen over de aandelen van de Johan Cruijff Arena?

26-10-2021 12:10

Hollister +12621

Eerder werd gesteld dat Ajax dit jaar nog 23% vd aandelen gaat overnemen van de gemeente en dat de resterende 25% pas over minimaal 10 jaar mogen worden overgenomen

26-10-2021 13:29

Hollister +12621

Ajax heeft zelf 13%, met die 23% van de gemeente zou men dit jaar uit kunnen komen op 36% en dan over 10 jaar 61 %.... echter het % aandelen zegt helemaal niets over de zeggenschap ... die is tot 2026 in handen van een consortium van 8 grote bedrijven...

26-10-2021 22:59

Schip +23517

Dit is de levensader en het kloppend hart van Ajax. Hopelijk blijven ze niet alleen investeren in faciliteiten, maar ook in kennis en trainers. Stilstand is...

26-10-2021 12:09

ajaxcied4life +26058

Het Keizer Nouri Stadiom

26-10-2021 12:01

Mikenick +2596

Schitterende naam! Hoop alleen wel dat ze tegen die tijd de typfout eruit halen.

26-10-2021 20:34

afc_ajax +623

Mooi, duidelijk waar het geld van het afgelopen 5 jaar naar toe gaat. Investeer in de Toekomst, dit brengt de beste rendementen over de lange termijn.

26-10-2021 11:58

trodat4030 +97063

Mooi, bouw maar snel vol, scheelt me weer een stuk lopen vanaf Strandvliet! Zeker in de winter is dat vaak geen pretje.

26-10-2021 11:55

onnodriessen +1146

Ik ben er wel ziek van dat mijn cluppie meedoet aan die idiote (sociaal wenselijke) hype van betaald vrouwenvoetbal. Laat vrouwen lekker voetballen maar daar gaat niemand betaald naar kijken.
Misschien als je er voor betaald wordt.
Laten we hopen dat ze jong Ajax niet teveel in de weg gaan zitten.

26-10-2021 11:25

Ozymandias +159568

Het lijkt me verstandig om met een expert te praten als zoiets je ziek maakt.

26-10-2021 11:29

trodat4030 +97063

T zal wel aan je achternaam liggen, maar je bent nog kleinzieliger dan je neef Valentijn als je je hier druk om gaat maken. Negeer gewoon wat je niet interesseert, veel makkelijker. Voor jezelf én je omgeving.

26-10-2021 11:31

onnodriessen +1146

Je bent zelf ook niet zo sterk in negeren :)

26-10-2021 11:57

trodat4030 +97063

Ik negeer meer dan jij denkt goos..

26-10-2021 12:00

Ferd +38560

Zijn tweede naam is Zel, geloof me. Onno Zel Driessen.

27-10-2021 04:58

Ajaxadam1 +31670

Op welke mogelijke manier kunnen lde vrouwen Jong Ajax in de weg lopen? Had je gezien hoe de vrouwenklassieker leefde, zag zelfs sfeeracties.

26-10-2021 11:42

Mikenick +2596

Er is vast nog wel ergens plek voor je waar ze vrouwen ook nog steeds liever achter het fornuis zien staan.

26-10-2021 11:49

mgtow +22318

Stoor me zelf lichtelijk aan het geforceerd hypen van vrouwenvoetbal. Maar dat is bewust emancipatiebeleid van de overheid. Daar doe je niks aan pik. (Ik kijk stiekem ook wel eens.... Ach ja...)

26-10-2021 12:08

FGLJN +3889

Mwah ik weet niet of het nou echt zo geforceerd is. Dat de damesinterlands nu uitgezonden worden op TV bijvoorbeeld: niemand wordt gedwongen om te kijken, er wordt alleen een aanbod gegeven wat er eerst helemaal niet was. Als er vervolgens een hype ontstaat, zoals je het noemt, dan is dat omdat mensen het blijkbaar toch leuk vinden.

En als het wel 'geforceerd' zou zijn (misschien wel gedeeltelijk?), zou ik dat ook best logisch vinden: vrouwenvoetbal heeft historisch nou eenmaal een bizar grote achterstand op mannenvoetbal. En het gebrek aan media-aandacht en gebrek aan geld (trainers, faciliteiten, vrouwenvoetballers betalen zodat ze vaker kunnen trainen, enzovoorts) houdt die achterstand zo groot. Ga je er wat meer aandacht aan geven, gaat er meer geld die kant op stromen, gaan er meer jonge meisjes voetballen, en zal op de lange termijn het niveau zeker omhoog gaan. Het zal weliswaar nooit hetzelfde niveau van het mannenvoetbal bereiken, maar toch. Er zijn hier alleen maar winnaars, en niemand heeft er nadeel van, dus ik snap de tegenstand niet zo goed..
Soms moet je nou eenmaal iets een duwtje geven om het op gang te laten komen. En dat is precies wat het vrouwenvoetbal nu even nodig heeft, gezien de blokkades die dat tegenhouden.

26-10-2021 13:31

Ozymandias +159568

Persoonlijk vind ik vrouwen voetbal zeer interessant omdat je een hele snelle tactische ontwikkeling ziet (doordat het vrouwenvoetbal pas recent is geprofessionaliseerd) waardoor de "meta" in het vrouwenvoetbal veel sneller veranderd dan in het mannen voetbal. Natuurlijk is het niveau veel lager maar ik kijk ook voor mijn plezier naar bepaalde Eerste Divisie wedstrijden die ook van een veel lager niveau zijn. Die obsessie met het niveau van veel mannelijke voetbalfans begrijp ik dus totaal niet.

26-10-2021 13:32

KBouter +4122

Dus iedereen moet maar leuk en mooi vinden wat jij ook vind?
Ook ik vind vrouwenvoetbal niet om aan te gluren, dus kijk ik daar ook niet naar.

Dat is mijn mening, en ik snap al helemaal niet dan mensen niet snappen dat iedereen een eigen mening hebben hiero.

26-10-2021 16:26

Ozymandias +159568

"Dus iedereen moet maar leuk en mooi vinden wat jij ook vind?"

Nee, zegt iemand dat dan? Beetje snel in je gevoelens geschoten KBouter?

26-10-2021 20:52

Ferd +38560

dus iedereen moet maar haten wat jij haat?
Er zijn blijkbaar genoeg mensen die vrouwenvoetbal wel leuk vinden, en er dus naar kijken.

Ik behoor niet tot die doelgroep, maar veel anderen wel. Prima, leuk voor hen. Ik ga me daar niet tegen uitspreken. Ik vind het prima dat Ajax er aan meedoet.

27-10-2021 05:00

ram +7283

Haha, intens zeg, om daar ziek van de zijn. Je komt over als een ongelooflijke holbewoner. Dat is vast je intentie. Toch erg bijzonder. Lijkt me ook lastig leven in een maatschappij die zich zo 'snel' ontwikkelt en streeft naar gelijke kansen enzo. Eng hoor.

Je zit er, terwijl vrouwenvoetbal in de kinderschoenen staat, feitelijk al ontzettend naast met je "daar gaat niemand betaald naar kijken".

Ik vind het hartstikke goed dat Ajax nu investeert in de dames. Mag wat mij betreft nog meer. Gooi er nog maar een paar miljoen per jaar bij om wat toppers en grote talenten te halen.

Het niveau stijgt enorm snel. Ajax kan nu extreem goedkoop instappen en een absolute topclub voor dames worden. Over 15-25 jaar kun je daar enorm de vruchten van plukken. Ook financieel. Het zou me niet verbazen als het dan, net als bij bijvoorbeeld vrouwentennis, wel groot en goed is.

En maatschappelijk is het ook goed en leuk natuurlijk.

26-10-2021 21:26

Wamberto +2968

Dat stadionnetje op de tekening doet denken aan een ingedeukte botervloot.

26-10-2021 11:22

joendoen +2876

Bouwen aan de toekomst. Ik word wel vrolijk van het beleid dat gevoerd wordt.

26-10-2021 11:16

Altijdindestraat +40223

Dit ontwerp:
https://www.ajax.nl/media/rwucjnps/dnt_1280.jpg?quality=85&rnd=132797067769700000

is weer anders dan de vorige:
https://pbs.twimg.com/media/FBHNvldXsAUuEjl.jpg

Ik vind het eerste ontwerp van het hoofdgebouw veel fraaier, groenen dak, op meerdere niveaus omlopen. Ook de entree gebouw, het logo zonder wit, de belijning straatwerk is verfijnder.

Oog gewoon beter, hoop dat het niet is aangepast.

26-10-2021 11:08

1991 +7787

Ik zie ook nog een atletiek baantje rechtsachter:)
Denk als de bouw pas in 2026 er nog regelmatig aan dit ontwerp aangepast gaat worden.

26-10-2021 11:18

Altijdindestraat +40223

Ja dat zal ongetwijfeld, maar het hoofdgebouw in het eerste ontwerp heeft gewoon iets, beetje een traps piramide ontwerp met symmetrie. Wat ik nu zie is een veredelde flat gebouw.

26-10-2021 11:25

1991 +7787

Zie dit meer als een simpel opzetje hoe het terrein verdeelt gaat worden, en geen gedetailleerd definitief ontwerp..

26-10-2021 11:35

trodat4030 +97063

Dank voor deze links, visueel geeft altijd een completer beeld. Vind die 1e link er echt héél mooi uitzien..

26-10-2021 11:56

tmvde +2891

Naar wie zou het ministadion vernoemd moeten worden? Sjakie?

26-10-2021 10:53

Ozymandias +159568

Het lijkt me dat het iemand moet zijn die belangrijk is geweest voor Ajax als geheel maar ook specifiek voor de jeugdopleiding. Keizer lijkt me een goede optie.

26-10-2021 11:01

Bensco +7174

Even uit nieuwsgierigheid, waarom keizer?

26-10-2021 11:14

Ozymandias +159568

Omdat hij de op één na beste Ajacied aller tijde is, iemand die zijn gehele loopbaan voor Ajax heeft gespeeld en als adviseur en scout aan de jeugdopleiding van Ajax heeft gewerkt.

26-10-2021 11:23

ram +7283

Nouri lijkt me ook een mooie optie. Hij stond voor de pure voetballer en typische voetballer uit de Ajax-school. Erg toepasselijk.

PS. Oh, dit zei Trodat al, haha

26-10-2021 21:32

InOost +1073

Rinus Michels Stadion.

26-10-2021 11:01

hartvoorajax1 +1944

Piet van Reenenstadion. Goaltjes Piet. Ajax topscoorder aller tijden.

26-10-2021 12:34

Ajaxadam1 +31670

Het "Erik ten Hag stadion" zou ik zeggen

26-10-2021 11:04

Antafca +521

lijkt me wel johan beste ajacied maar sjaakie grootste ajacied allertijden

26-10-2021 11:09

1991 +7787

Louis van Gaal uiteraard 8-)

26-10-2021 11:39

trodat4030 +97063

Het Abdelhak Nouri Stadion, nog steeds voor mij dé belichaming van de jeugd.

26-10-2021 11:58

KBouter +4122

Helemaal mee eens!

26-10-2021 16:27

mgtow +22318

Brainfart Eihoven Stadion. 🤡

26-10-2021 12:04

Goldenlastra +1737

Gaaf ik hoop op mooie ontwikkel plannen. Zou wel gaaf zijn als er een stadion komt voor 15-20.000 man.

26-10-2021 10:53

tmvde +2891

Denk eerder aan 5.000. Het ministadion van Barcelona heeft een capaciteit van 6.000.

26-10-2021 10:54

Eurysaces +29531

Dan moeten het er dus 7.000 zijn.

26-10-2021 11:08

hartvoorajax1 +1944

Oorspronkelijke plan was 6.000, later bijgesteld naar 2.500 tot 3.000. Ik hoop nog steeds op die 6.000.

26-10-2021 12:31

kampioen2010 +1905

Waarom 15 tot 20k? Zoveel mensen gaan er echt niet kijken naar een Jong Ajax of Ajax Vrouwen wedstrijd.

26-10-2021 11:07

Goldenlastra +1737

Kan marketing worden, for the future stadium. Waar de beste talenten van de wereld zijn, waar je het kan koppelen aan een extra belevenis.. denk groot zou ik zeggen

26-10-2021 12:37

trodat4030 +97063

15-20k? Das veel te groot man! Nee, dan wordt het juist zo'n sfeerloze bak, zeker bij wedstrijden waar er maar enkele honderden op af komen.. Ik vind 5k idd ook een mooi aantal, das 2x de huidige Toekomst, meer dan zat. DT is pas 2 of 3x in het bestaan uitverkocht geweest..

26-10-2021 12:03

TheOneAndOnly +2426

Nou, tijdens de future cup was het altijd heel druk op de tribunes. Kan leuk toernooi worden met bv. de finale in het nieuwe stadion. Die kan meer dan 5k toeschouwers brengen

26-10-2021 12:56

IRBaboon +6852

80.000 man minimaal. Groot denken!

26-10-2021 15:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.