'Ajax werd door Amsterdamse recherche gewaarschuwd over contacten van Promes'

door Terrence Riepma 166

Bron Het Parool

'Ajax werd door Amsterdamse recherche gewaarschuwd over contacten van Promes'

door Terrence Riepma 166

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Ajax kreeg tijdens het seizoen 2019/20 al signalen van de Amsterdamse recherche dat het de verkeerde kant opging met Quincy Promes, zo meldt Het Parool zaterdagochtend. Onder meer Edwin van der Sar was aanwezig tijdens gesprekken tussen de clubleiding en de recherche.

De rechercheurs van de Amsterdamse politie deelden tijdens één van de gesprekken met de clubleiding hun bezorgdheden over Promes. Zo maakten zij zich zorgen over het doen en laten van de aanvaller buiten het veld. Van der Sar zou tijdens het gesprek te horen hebben gekregen dat Promes gezien was met een voorman van een beruchte rapgroep uit Holendrecht.

Diezelfde voorman is volgens justitie betrokken geweest bij grootschalige drugstransporten. De Amsterdamse recherche waarschuwde Ajax over het 'riskante' contact tussen Promes en de verdachte voorman. Bovendien was het niet de eerste keer dat Ajax werd ingelicht over criminele activiteiten rondom Promes.

'Ajax en Amsterdamse recherche voeren meerdere gesprekken'

Zo vond er al eerder een gesprek plaats tussen de recherche en Ajax over verkeerde contacten die Promes zou hebben. Een eerste gesprek zou gegaan zijn over de band van de rechtspoot met de halfbroer van de voor een liquidatie veroordeelde gangsterrapper Jason L. Een tweede gesprek ging over bezorgdheid van de politie dat Promes zelf ook van het rechte pad aan het raken was.

Promes wordt, nadat hij door de politie ook nog werd afgeluisterd wegens mogelijke betrokkenheid bij drugshandel en een criminele organisatie, vervolgd voor poging tot moord door het Openbaar Ministerie. De voormalig speler van Ajax zou tijdens een familiefeest in Abcoude in de zomer van 2020 zijn neef in zijn knie hebben gestoken. Hij liep bij het steekincident letsel aan zijn knie op.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10258

IK onthoud mij van een inhoudelijke reactie, omdat er nog geen uitspraak is gedaan door het O.M. Ik heb wel mijn bedenkingen, maar zal ik voor mij houden. Rechters genoeg hier op AS.

09-06-2022 20:45

niquedegraaff +5292

Wel vreemd dat de politie werkgevers gaat vertellen met die hun werknemer omgaat

29-03-2022 11:57

Sluk +2591

Ik heb begrepen dat ze het ook met de betreffende kwetsbare spelers doen, wellicht zitten betreffende clubs ook bij dat gesprek ivm zorgplicht naar je speler. Jonge spelers met veel geld kunnen een doelwit zijn voor criminelen.

29-03-2022 13:20

Qifesh +24917

Criminele wereld heeft andere grenzen.. juist daarom het kapitaal op het trainingsveld in veiligheid houden.. dat men dat niet begrijpt is ook best wel stuitend.. en ook risicovol om daarin geen grenzen aan te geven.. groot gelijk van de recherche.. goede hint en de volgende keer gewoon direct op non actief zulke voetballers..

30-03-2022 09:29

Jariiii +22085

Ja, en dus? Op basis van verdenkingen een speler ontslaan of uit het eerste houden? Had je weer gezeik gekregen over eigen rechter spelen, waarschijnlijk ook over racisme omdat dan bij een De LIgt bijvoorbeeld nooit was gebeurd. Ik weet echt niet goed wat je hier nou mee zou moeten, behalve de club zwart maken waar het maar kan.

29-03-2022 11:07

supporter sinds +7891

De krant / media willen heel graag de zaak Promes in de schoenen van Ajax schuiven. Promes was werknemer van Ajax. Als werkgever heb je dus ook te maken met de belangen van deze werknemer en moet je privacy etc respecteren. Ik denk zelfs dat Ajax strafbaar is als het wel informatie met de buitenwereld zou delen. Ik weet dus niet zo goed wat we (als Ajax) met deze media hetze moeten. Richt je pijlen lekker op Promes zelf, hij is de enige die antwoorden kan geven - en zelfs daartoe is hij niet verplicht. Ik wordt trouwens al doodziek van supporters van andere verenigingen die ons aanspreken op het gedrag van een individu.

28-03-2022 12:27

Snellejapie +11401

Als dit verhaal waar zou zijn...met nadruk op als... Wat had Van der Sar moeten doen dan? Praten met Promes? Die had gezegd 'Joh bemoei je met je eigen zaken. Ik praat met wie ik wil en wanneer ik wil'. Hoezo gaat de politie met de baas van iemand praten eigenlijk? Wat is dat voor iets raars?

Had Ajax de speler moeten verkopen dan? Of is dat wat er nu is gebeurd? Wat loopt het Parool dan te klagen dan?

28-03-2022 08:07

Snellejapie +11401

Nou goed toch dat we al heel lang van deze speler af zijn?

27-03-2022 17:26

411 +2879

wat een gezeik man, snel afscheid nemen. en op showtime niets meer plaatsen over deze sukkel

27-03-2022 14:52

Rasmussen +25823

Ik vraag me af. Zou een doorsnee ajaxshowtime lid willen ruilen met het huidige leven van Quincy Promes? Dus de rijkdom maar ook de enorme problemen.

27-03-2022 13:40

Snellejapie +11401

Beetje je neef neersteken? Beetje rare familie. Hou maar.

27-03-2022 17:27

louis60 +11472

A. Sinds wanneer gaat de recherche op bezoek bij een werkgever om te 'waarschuwen' dat een medewerker(meerderjarig) met foute mensen wordt gezien. Dat terwijl er toen nog geen veroordeling aan de orde was. En B. Sinds wanneer is het gebruikelijk dat dit soort 'vertrouwelijke' gesprekken naar buiten komen? En C. Waarom heeft de recherche Promes niet direct aangesproken op zijn gedrag? En D. Hem 'zwart' maken bij de baas is toch een geval van smaad?

27-03-2022 13:33

Daadjuh +108

Edwin kan dus alleen maar een paar ballen tegenhouden, heeft zelf waarschijnlijk een kutje. Met nadruk op kutje. Jammer, heb nog een Barbiepop van hem in huis. Wie wil die hebben?

27-03-2022 11:08

Raywaday +2176

Dus je hebt een VD Sar barbie pop met kut die je weg wilt geven?
Heb er nooit over nagedacht maar is wel bijzonder.
Als er originele keepershandschoenen bijzitten dan wil ik hem wel ruilen voor mijn Michelle Obama barbiepop met lul en ballen.

30-03-2022 09:59

MichelBoerebach +29191

Promes is een crimineel tokkie en voetbalt al een poosje niet meer bij ons. Geen woorden meer aan vuil maken.

26-03-2022 23:43

Qifesh +24917

stel er komt effe een crimineel groepje jongens langs op het trainingsveld om iets te vereffenen... je moet er niet aan denken, maar het kan allemaal in dat wereldje.. pas op met gasten die dat maar over zich heen roepen..

gewoon een verplichte test laten afnemen.. en betere contractvoorwaarden opstellen.. je bent immers een NV dus je mag ook lekker transparantie eisen met het oog op merk en reputatieschade.. en natuurlijk veiligheid

26-03-2022 19:45

Yeshyeshyall +10948

Was het nou zo dat hij familieleden had met crimineel gedrag? In dat geval kan ik me nog enigszins voorstellen dat het lastig is om er uit te blijven misschien.
Verder vind ik het echt redelijk bizar dat een speler van zijn kaliber er tijdens zijn actieve carrière criminele activiteiten op na houdt. Ik bedoel het is sowieso niet echt goed te praten maar als je niks hebt en geen kant op kan kan ik me nog een beetje voorstellen dat de verleiding er is. Promes heeft gewoon een meer dan goede carrière met, neem ik aan, een fors salaris. Heel apart.

Het verklaart wel zijn echt extreem slechte vorm in diezelfde periode. Leek wel alsof hij gewoon niet meer kon voetballen.

26-03-2022 19:10

Msc +14160

AD het nieuwe NRC?

26-03-2022 18:11

SR83 +1765

Er worden good guys geboren.
Er worden bad guys geboren.
Het zit in je of niet.
Niet alleen good guys hebben talent om het te maken op een voetbalveld.
That's all folks.
Next .

26-03-2022 18:01

Qifesh +24917

je wordt nooit goed of slecht geboren.. iedereen kan veranderen, alleen moet je dan wel horen waar je goed en fout zit.

26-03-2022 19:39

Pas +1621

Door zo’n reactie denk ik niet dat Qifesh het je ooit zou kunnen uitleggen.

27-03-2022 09:07

Daadjuh +108

DNA liegt níet.

27-03-2022 11:13

SR83 +1765

En de term aard van t beestje dan?🤔

27-03-2022 17:26

Qifesh +24917

Aard vh beestje heeft volgens mij meer met persoonlijkheid te maken.. dat is niet perse goed of fout.. je kunt hetzelfde "besturingssysteem" hebben als iemand anders, maar er toch een zooitje van maken omdat jouw omgeving je niet goed heeft begeleid

28-03-2022 09:43

Raywaday +2176

Iedereen word goed geboren.
Sommige groeien alleen op in de Bijlmer.

30-03-2022 10:02

Talentje020 +19979

Hmm het is gebruikelijk dat vrienden en familie van spelersweleens bij De Toekomst aanwezig zijn, maar van mijn broer die een paar jaar op het sportpark werkte hoorde ik al eens dat Promes vlak buiten het sportpark af en toe al gezien werd met nogal louche type,s dus dit komt ondanks dat het verrassend is niet geheel uit de lucht vallen voor mij

26-03-2022 16:46

ajaxcied4life +26051

Nepgangsterij. Je bent fucking profvoetballer en verdient miljoenen en dan ga je Pablootje spelen. Dan vind ik je een hele sneue man. Anderszins overigens ook hoor, maar dan heb ik ietwat meer begrip.

Heel lang wegstoppen die jongen.

26-03-2022 16:14

Daadjuh +108

Jaartje of 5 in dit land? Ik hoop meer, veel meer!

27-03-2022 11:14

JaapStam +137135

ProMES is zijn messen alvast aan het slijpen!!!

26-03-2022 15:21

Daadjuh +108

Bad boys bad boys are coming to town, you know.

Look out, bro!

27-03-2022 11:16

jerryisthename +31832

Intelligentie van een spaarvarken, deze loser...want dat ben je imo als je alle geluk van de wereld hebt met je talent, waarmee je na je carrière nooit meer hoeft te werken, een mooi huis kan kopen voor je moeder, je kinderen en kleinkinderen een goede toekomst kunnen hebben, goede dingen kunt doen met en voor mensen die het moeilijk hebben in NL en in arme landen.
En dan doe je dit naast het voetbal....
Tsjaa, dan is die welbekende bitch gauwer bij je dan je dacht en misschien überhaupt had verwacht.
Wat een kapsones die vent, in een hele negatieve vorm. Bah...zum kotsen! 🤮
Erik moet ook gewoon eerlijk toegeven dat hij teleurgesteld is en dat het gewoon een domme vent is en er afstand van nemen verder ipv. al die BS over dat de rechter beslist, blablabla...dan ben je gewoon ook een loser, hoor. 👎🏼
Promes trekt Ajax en EtH nl. ook een beetje naar beneden zo. Waardeloze wijsneus met zijn zogenaamde gangsta-gedrag.

26-03-2022 14:37

Daadjuh +108

Volkomen juist. Waar heb jij gestudeerd?

27-03-2022 11:17

jerryisthename +31832

Thanks. LOI

27-03-2022 13:37

Jan Doedel +4304

Miljoenen op de bank en je dan crimineel worden.....of was ie altijd al een crimineel?
Feit is dat ie niet al te slim is. Waarschijnlijk ook slechte jeugd gehad. En natuurlijk een geel ipv een rood kinderfietsje. Deze jongen heeft gewoon alles tegen gehad in zijn leven. Eigenlijk is dit hem allemaal overkomen en kan hij er zelf niks aan doen.
Quincy sterkte man en als je iemand nodig hebt voor steun kun je altijd mij of Erik bellen.
We steunen jou bro!

26-03-2022 14:18

Berghuis +14361

Je doet je naam in elk geval eer aan, ga zo door.

26-03-2022 16:40

Jan Doedel +4304

@Berghuis heb je wel eens van sarcasme gehoord?

26-03-2022 20:25

Been +12501

Tsja en als Ajax hem destijds op basis van dit soort berichten had ontslagen dan stond de fifpro op de stoep, want slecht werkgeversschap. Ik kan er niet zoveel mee met dit soort berichten over een speler die (wss mede door dit soort gedrag) door Ajax van de hand is gedaan.

26-03-2022 13:37

Qifesh +24917

Non actief bestaat ook nog.. plus hij stond al niet erg goed te ballen hé.. concentratieproblemen..

26-03-2022 14:55

NeeI +107779

Ik weet niet of ik dit mag delen, maar uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat Blind ook foute vriendjes heeft. Zijn beste vriend laat zijn labradoodle wel eens in het bos schijten zonder dit op te ruimen. Roderick D. ontkent vooralsnog in alle toonaarden.

26-03-2022 13:24

Daadjuh +108

Hier lacht zelfs Malacia om, hoop ik.

27-03-2022 11:20

pat_socialmedia +412

Benieuwd hoe dat juridisch gaat als dat echt zo is.
Die gegevens mag de recherche helemaal niet delen met een werkgever.
Als dit echt zo is, gaat zijn advocaat dit gebruiken, zeker weten.

26-03-2022 12:32

Raymond.V +2721

Jouw 2e zin is alles mee gezegd. En ook al zouden ze het mogen doen ze het niet.

26-03-2022 12:49

Michael 1974 +22029

Blij dat we van promes af zijn. Voetballend wel okee, als mens geen voorbeeld.

26-03-2022 12:31

widmfan7 +1883

Ik ben die Hiphop en gangster cultuur zo zat. Die ghetto vorming wordt steeds erger in Nederland.
Het lijkt ook wel of 80 procent van de Nederlandse jongeren alleen maar naar gangsterrap luistert omdat het een stoer imago heeft. Het gaat echt de verkeerde kant op zo.

26-03-2022 12:21

DrFootball +15144

Het is niet mijn muziek, echter als een ander daar naar wil luisteren vind ik dat prima. Dat ze zich erna gaan gedragen is iets anders. En gelukkig doet een groot deel dat niet.

Promes is natuurlijk een enorme pannenkoek. Zo bevoorrecht doordat hij met zijn hobby zich helemaal binnen kan spelen en dan nog zich als een rupsje-nooit-genoeg storten op de criminele wereld. Hoe ongelooflijk brain death kan je zijn.

26-03-2022 13:12

Markopantelic007 +3893

Nederland is een hele nare plek om te wonen aan het worden. De cultuur is veranderd in een zeikcultuur. De molens, kaas en tulpen hebben plaatsgemaakt voor drugs, hoeren en veel te veel diversiteit. Blij dat ik weg ben.

26-03-2022 13:12

Linkspoot +422

Blijf vooral weg! Drugs en hoeren zijn er altijd geweest, diversiteit is geimporteerd

26-03-2022 13:25

Brownfinger +2005

Je hebt igg de zeikcultuur meegenomen naar het buitenland

26-03-2022 14:51

Qifesh +24917

Wel iets teveel zuurkool en augurkjes ingeslagen

26-03-2022 14:59

Opperhoofd +12608

Wij zijn ook blij dat je weg bent.
Wat is er mis met drugs en hoeren ?

26-03-2022 17:39

thelordjoshua +10641

Amsterdam is een teringzooi aan t worden in elk opvlak. dit is een globaler probleem maar Amsterdam (ws ook andere steden in NL) zijn echt beetje naar de klote aan t gaan wat betreft enorm veel dingen

27-03-2022 01:55

thelordjoshua +10641

Hoeren en drugs zijn wederom leuk en horen nou eenmaal bij ons imago.

27-03-2022 01:56

Linkspoot +422

Dus maar luisteren naar Mieke Telkamp, Ronnie Tober etc.? Zo'n braaf imago..

26-03-2022 13:24

Wouter.H +11161

Wat dacht je van muziek die gemaakt wordt door muzikanten die muziek willen maken in plaats van producten die zichzelf en hun domme lifestyle willen promoten?

26-03-2022 13:55

Linkspoot +422

Hoe ik over echte muzikanten denk. Ik kon genieten van Johnny Meier, totaal niet mijn genre. Rap is voor mij nog steeds afkorting voor CRAP, alhoewel the message wel heel erg goed vond. Mensen die een echt instrument spelen en zich niet tot samples beperken vind ik persoonlijk helemaal top.

26-03-2022 16:53

afca85meer4ever +2955

Ik wil hier even mijn gelijk tegenover de naïevelingen die dachten dat Ajax niets wist. Ik heb het vanaf minuut één geroepen, Ajax wist van meer. Ten Hag had hem nooit meer op moeten stellen maar goed, weer een vriendje van hè. We hebben dus willens en wetens een crimineel voor de camera openlijk staan te verdedigen.

26-03-2022 12:17

trodat4030 +96810

En toch is dat onzin. Ajax wist dat hij contacten had met foute lui, maar dat is niet strafbaar, geenszins zelfs. Verder is dat ook niet per definitie een aanleiding te verwachten dat hij iemand gaat neersteken. De bewijzen van het steekincident is pas enkele weken geleden uitgelekt, raar dat jij denkt dat de politie met die bewijzen naar Ajax zou zijn gestapt en dat ze niet QP gewoon hebben opgepakt. De politie heeft enkel gewaarschuwd voor de personen waar QP zich mee inliet. Dat is ook precies wat dit artikel zegt.

Toen Ajax Promes verdedigde wisten ze alleen van de foute vriendjes, er was nog(!) geen bewijs (niet bekend bij Ajax in ieder geval) dat Promes gestoken had, in dat geval is het niet vreemd dat je hem verdedigd, want je hebt geen uitsluitsel. Je kan als werkgever toch niet zomaar denken van: Ja, foute vriendjes, verdacht (vooralsnog niet meer dan dat) van een steekpartij, we gaan hem lekker afvallen. Zelfs de politie vond op dat moment geen aanleiding om hem op te pakken en aan te klagen, ze waren nog volop in onderzoek. Jij denkt toch niet dat de politie Ajax elk stukje bewijs laat zien?

Ergo: je hebt goed gegokt, niet meer dan dat. Je wist niks, net als Ajax niks (zeker) wist. Jij bent maar een piepeltje dus kunt roepen wat je wil, maar een werkgever als Ajax kan niet op basis van vermoedens zomaar een werknemer afvallen. Je hebt ook verantwoordelijkheden naar je werknemers en zolang Promes volhoudt dat hij niet heeft gestoken, kun je als werkgever weinig anders dan hem geloven.

26-03-2022 12:45

afca85meer4ever +2955

@trotdat:
Allemaal leuk en aardig vriend. Maar Ajax had natuurlijk afstand moeten nemen en niet deze crimineel moeten blijven verdedigen met hand en tand. Het waren geen vermoedens meer als de recherche daarover een gesprek met je heeft. Het verschil is alleen dat de recherche natuurlijk vanuit het onderzoeksbelang niet alle bewijzen dan op tafel gaat leggen.

Overigens was het geen gokje. Ajax heeft altijd contact met de politie gehad (op allerlei vlakken). Dan zijn er genoeg mensen die informeel informatie delen.

26-03-2022 12:54

trodat4030 +96810

Hij werd pas zelf crimineel NADAT Ajax gewaarschuwd werd en het 1 heeft in principe NIETS met het ander te maken. Foute vriendjes hebben is GEEN ENKEL bewijs dat hij iemand heeft neergestoken of gaat neersteken. Als werkgever kan je op dat moment niet anders dan je medewerker beschermen, tot er bewijs is van het tegendeel, dat is pas kort geleden geleverd/uitgelekt. Tot dat moment heb je als werkgever gewoon een verplichting naar je werknemer en dat heeft Ajax keurig gedaan. Een werkgever kan niet speculeren zoals jij en ik, die kunnen alleen kijken naar wat ze zéker weten. En zolang Promes blijft ontkennen, kan de club niets dan hem beschermen.

Ajax heeft gewoon volgens het boekje gehandeld.

26-03-2022 13:15

afca85meer4ever +2955

Je maakt er je eigen waarheid van Totdat.
1. Hij werd pas crimineel nadat -> dat weet niemand.
2. Een werkgever kan niet speculeren -> denk je dat de recherche bij Ajax aanklopt op basis van enkel speculaties? Dat is totaal ongeloofwaardig, niet logisch en naïef.
3. Zolang promes blijft ontkennen, kan de club hem alleen maar blijven beschermen. -> dat is niet waar. Je kan als club ook terughoudend zijn en niet de trainer als beschermheilige de Nederlandse tv opsturen. Ze hadden veel genuanceerder moeten reageren.

26-03-2022 14:42

Nick14 +25889

Promes heeft niks verkeerd gedaan volgens Ten Hag.
Is een goede jongen.

26-03-2022 12:11

4xEC1 +7738

Waar is deze stemmingsmakerij weer voor nodig? Net alsof Ten Hag zoiets zou zeggen, dan wordt hij door de media meteen aangepakt, terecht, als je zo'n idioot gaat verdedigen voor zijn daden.

26-03-2022 12:18

afca85meer4ever +2955

Ten Hag heeft hem staan te verdedigen voor de camera terwijl Ajax allang wist waar ze mee te maken hadden. Het is een schande.

26-03-2022 12:24

AlexLitmanen10 +14398

Dus Promes had foute vriendjes?
Tja wie niet.

Ten Hag kent Promes vanaf dat hij jong was en heeft een band met hem. Promes heeft vervolgens gelogen dat hij niemand gestoken had

Het is gewoon een raar jong. Ajax heeft hem juist een kans gegeven en hij heeft het zelf verprutst. Eigen schuld dikke bult

Laat hem maar wegrotten in Rusland

26-03-2022 12:28

jordy888 +3157

Sinds wanneer is een bedrijf verantwoordelijk voor wat een werknemer in zijn vrije tijd doet? Alsof ze hem 24 uur per dag in de gaten kunnen houden.

26-03-2022 12:05

PH2BOT +40307

...wanneer de politie langs komt om je wat informatie te verstrekken zonder daar publiekelijk al ruchtbaarheid aan te geven dien je dat als Ajax bestuur verdomd serieus te nemen en daar alvast op te anticiperen.

26-03-2022 12:21

hetje +2171

en wie zegt dat er geen gesprekken met.prommes zijn gevoerd en afspreken zijn gemaakt, het niet zomaar dat hij zo snel naar Rusland vetrok, en heelaas is het zo dat je als werkgever wel hele goede argumenten moet hebben om iemand te ontslaan, zolang het bij geruchten blijft. overmars is ook niet ontslagen maar opgestapt, en voetballers hebben totaal geen zelf reflectie dus die stappen niet op die procederen om het salaris te behouden.

26-03-2022 13:18

jordy888 +3157

Wat had ajax moeten doen dan volgens jou?

26-03-2022 13:21

mgtow +22318

@Ph2bot: zoals wat? Je kan als werkgever helemaal niks in zo'n situatie. 🙄

26-03-2022 13:55

4xEC1 +7738

Een bedrijf waarschuwen is toch wat anders dan een bedrijf verantwoordelijk stellen? Het is een publiekelijk persoon die imagoschade kan veroorzaken voor Ajax.

26-03-2022 12:23

trodat4030 +96810

Er wordt toch nergens beweerd dat Ajax hier verantwoordelijk voor is?

26-03-2022 12:49

Libero +19165

Toch gaat het wel zo opgevat worden bij de haters.

26-03-2022 13:39

trodat4030 +96810

Ja maar diw haters zijn haters. Die zijn in staat het hele broeikaseffect aan TH toe te schrijven omdat TH vast wel eens een windje laat.. 🤷‍♂️🌬

26-03-2022 14:07

PytarJohanson +1678

Met de situatie in Rusland verwacht ik niet dat we Promes snel terug zullen zien.

26-03-2022 12:05

PytarJohanson +1678

Geen wonder dat ze Promes zo graag kwijt wouden. Al was het sinds het seizoen 2019/2020 ook niet best om naar te kijken. Ten Hag moet dit ook wel hebben geweten. Wonderlijk dat hij hem zo blijft steunen. Of hoopt hij daarmee zijnde een bezorgde vader hem weer op het juiste pad te krijgen.

26-03-2022 12:04

Nr.10 +111145

Wat genânt allemaal.

26-03-2022 11:59

PH2BOT +40307

AD Edje kan dit helemaal niet mannen in z'n eentje. Is er de persoon niet naar. Hij zou veel meer een promotionele functie moeten kunnen invullen waarin hij zich meer thuis zal voelen. Dit gezeik met Overmars, Promes, Bogarde en Labyad schaadt de club en moet met strakke hand worden bestreden door iemand die dergelijke processen adequaat weet te begeleiden. Hier geen niveau FC Antwerp graag .

26-03-2022 11:57

AFCAMM +11343

Snap wel dat er niks mee gedaan is destijds. Dat hij contact heeft met bepaalde figuren zegt mij niet zo veel.

26-03-2022 11:51

DeHeerVanDeMeer +25194

Drugsdealer en messensteker, Quincy hoort thuis in San Quentin State Prison

26-03-2022 11:50

Ajax95Duivendrecht +24124

Ten Hag stond er bij GAE en Utrecht altijd om bekend spelers met een 'krasje' een tweede kans te geven en te laten floreren, zoals Promes en Labyad. Maar vaak zijn de spelers met een krasje op het veld ook niet zelden spelers met de nodige krasjes buiten het veld. Helaas moeten we dit nu bij Ajax toezien.

Belangrijke taak voor de volgende Technisch Directeur van Ajax is ook om beter met dit aspect om te gaan. Hoe goed het sportief ook gaat, gebeuren er te veel randzaken bij Ajax op dit moment. Promes, Labyad, Overmars, Bogarde, allemaal personen die bedenkelijk in het nieuws zijn gekomen de afgelopen 1,5 jaar. Niet echt goed voor onze uitstraling. Wellicht is het zo dat er ook wel een nieuwe Algemeen Directeur nodig is, die hier meer feeling voor heeft.

26-03-2022 11:44

trodat4030 +96810

Welk 'krasje' had Labyad dan toen hij bij Utje kwam? Welk krasje had Promes? Die hebben hun krasjes bij Ajax opgelopen....

26-03-2022 11:54

AlexLitmanen10 +14398

Labyad had kleine problemen bij psv met zijn contract niet verlengen en werd daar uiteindelijk uitgekotst
Promes is al eens bij Ajax weggestuurd (toch?) en had die foute vriendjes echt wel voordat hij bij Ajax kwam

Maar zo kan er met iedereen wel wat aan de hand zijn

26-03-2022 12:32

Psychevore +21186

PSV had Labyad een niet-rechtsgeldig contract laten ondertekenen.

Hoe je dat vervolgens uitlegt als Labyad die problemen had bij PSV is mij een raadsel. PSV is daar gewoon gigantisch in de fout gegaan.

26-03-2022 12:39

trodat4030 +96810

Labyad vertrok transfervrij omdat PSV een fout had gemaakt, ik zie niet in hoe dit een krasje is. Dat hij werd uitgekotst door PSVers, is imo ook geen krasje.. Níets wijst erop dat hij 10 jaar later een geschil krijgt met een aannemer.

Promes werd in de jeugd weggestuurd omdat hij lastig zou zijn en men zijn voetballende kwaliteiten niet dusdanig bijzonder vond dat ze hem er toch bij hielden. Soms is het het waard om zo'n speler te behouden en er enorm veel energie in te stoppen, soms niet. Dat is ook geen krasje.

Dan kan je alles wat JOU niet zint wel een krasje noemen, slaat nergens op imo. Heeft Brobbey ook een krasje omdat hij transfervrij vertrok? Nous? Onana? Nee, de laatste alleen omdat hij een verkeerde pil in zn mond stopte, níet omdat hij zijn contract niet heeft verlengd. Heeft Gorter een krasje omdat hij indertijd uit de jeugd is weggestuurd? Geenszins!

26-03-2022 13:27

mgtow +22318

Op vp spreken ze al over ajax als criminele organisatie... Zullen we anders de fiod even op psv afsturen met al dat financiële gerotzooi van ze.

26-03-2022 11:42

trodat4030 +96810

Who cares wat die jankende eikeltjes op VP roepen? Dat zijn allemaal idioten die op 'enigszins normale fora' als VZ en AS geweigerd worden, die komen in het diepste afvoerputje terecht genaamd Voetbal Primeur. Als je je dáár wat van aan moet trekken is het einde wel zoek...

26-03-2022 11:45

mgtow +22318

@Trodat: 👍

26-03-2022 11:51

Oxxer +164253 moderator

Fuck VP, VZ en al die andere masturbeer sites, daar zitten hele vreemde gasten op.

26-03-2022 11:50

mgtow +22318

@oxxer: Ik denk dat ik een tbs kliniek voor psv'ers ga beginnen inderdaad.

26-03-2022 11:52

31xAjax +7943

PSV heeft geen andere financiële constructies dan Ajax. Of denk jij dat Ajax geen hypotheken heeft? En denk jij dat Ajax geen onderhandse leningen heeft? En denk jij nou echt dat de Knvb niet zou optreden als de boeken niet kloppen? En een accountskantoor de boeken zouden goedkeuren? Lees je eens in voordat je onzin braakt....

26-03-2022 15:13

Josey Wales +11669

Maar dat diezelfde criminele contacten met honderd jaar celstraf achter hun naam optreden bij door belastinggeld gesubsideerdeerde programmamakers, dat maakt de deugbrigades van de media niet uit.

26-03-2022 11:35

Rasmussen +25823

Whats next? Tadic bezit panden op Amsterdamse wallen? Antony in de import van bananencontainers? Kudus huurmoordenaar?

26-03-2022 11:29

Ajax95Duivendrecht +24124

Tadic actief lid van de Servische maffia, zoiets? :D

26-03-2022 11:32

Juan62 +46194

Wat denk je van die andere Braziliaan die in Rusland is gaan ballen
Alleen aan zijn kop al kon je zien dat hij flink in de drugs zat

26-03-2022 11:34

Libero +19165

*in Oekraïne

26-03-2022 12:02

Juan62 +46194

Volkomen gelijk, ik heb mijn mond gespoelt

26-03-2022 12:27

DeHeerVanDeMeer +25194

Pimp Tadic hahaha..

26-03-2022 11:49

Libero +19165

Stond er ook nog iets van bronvermelding bij?
Hoe weet het Parool dit? Net zoals de vraag waarom de NOS transcripties van die telefoontaps in handen kreeg.
Waarom is daar geen ophef over ontstaan? Dit soort shit zou in een uiterst geval zelfs vrijspraak op kunnen leveren.
Maar dat de politie een werkgever waarschuwt over een werknemers foute vrienden, is dat een normale gang van zaken? Sippenhaft, guilty by association much?
Hoe dan ook, hier heeft ook weer iemand lopen lekken; bij de politie dan wel bij Ajax.

26-03-2022 11:13

3sterren +20205

Erik Ten Hag, de “Don Corleone” van het voetbal …

26-03-2022 11:10

Koningtoto +60436

Volgens mij mag de recherche dit niet doen...

26-03-2022 11:08

RuffRhythim +24837

Haha hoe kom je daarbij?
Als Justitie aanwijzingen heeft over een verdacht persoon die met wie dan ook relaties heeft uitstaan kunnen ze elke persoon, instantie, organisatie en dus ook voetbalclub in dat onderzoek meenemen.

26-03-2022 11:24

trodat4030 +96810

Als dat niet mag hadden ze het niet gedaan. Ga er dus maar vanuit dat dit wel gewoon mag.

26-03-2022 11:47

afcas +3787

In dit geval ga ik er vanuit dat dit wel mag maar laten we niet doen alsof overheidsinstanties alleen dingen doen die ze mogen doen... Anders hadden we niet meer dan 1000 slachtoffers van staatsontvoeringen bij de toeslagen affaire.

26-03-2022 12:07

NeeI +107779

Ten Hag met z'n foute vriendjes.

Bijzonder kwalijk dat dit soort figuren het mooie Ajax-shirt hebben gedragen.

26-03-2022 11:02

AFCACruijff14 +161662

Promes is uitschot en het is een schande dat hij ooit ons mooie shirt heeft gedragen. Hoop dat ze hem jaren in een cel pleuren.

26-03-2022 11:01

Eurysaces +29527

Ik hoop zo dat deze pisvlek de rest van zijn leven op zijn zeepje moet passen tijdens het douchen, uitschot van de bovenste plank dit.

26-03-2022 10:58

Betuwe85 +20661

dit was toch al bekend ?

26-03-2022 10:46

ratje +3507

Jep, oud nieuws:

https://www.google.com/amp/s/www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-kreeg-aanwijzingen-over-foute-contacten-promes-nog-voor-de-steekpartij/amp

26-03-2022 10:53

mvdk +44025 moderator

We kunnen er niks meer aan veranderen en zullen verder moeten. Promes is weg, Onana vertrekt, Labyad is aan zijn laatste maanden bezig, Overmars is weg. De rotzooitrappers 'lijken' er na dit seizoen allemaal uit te zijn, dus laten we lekker naar de toekomst kijken. Over het geheel gezien hebben we de laatste 10/12 jaar een enorme groei doorgemaakt en die moeten we ons niet af laten pakken. Ajax moet verder.

26-03-2022 10:45

Ajaxhartt +10715

Helemaal met je eens.
Evenwel, de media lijken soms heel gebeten op Ajax, en zullen al gauw een schandaal trappen, waar dat maar enigszins kan. Zie bijv. het gedoe over uitspraken Tadic, en de reacties op gedrag Antony.
Lijkt wel of Ajax alleen gevrijwaard blijft van negatieve publiciteit als het uitsluitend ideale schoonzonen in dienst neemt.
Alleen win je daar geen wedstrijden mee.

26-03-2022 11:06

mvdk +44025 moderator

Ajax verkoopt. Dus Ajax zal altijd aandacht krijgen.

26-03-2022 11:17

Kaatje +4800

Sorry, maar ik zou Overmars toch echt niet als een rotzooitrapper willen bestempelen.

26-03-2022 11:14

mvdk +44025 moderator

Helaas heeft hij in januari toch echt zelf een bommetje laten ontploffen. Bij Antwerp is de sponsor weg, dat had ons ook kunnen overkomen als er niet op tijd gehandeld was. In de huidige tijd breken ze je zo doormidden...

26-03-2022 11:18

Odysseus +14306

Nee, een potloodventer

26-03-2022 13:16

3sterren +20205

Naar mijn bescheiden mening staat Overmars onterecht in het rijtje “rotzooitrappers” aangezien hij mede verantwoordelijk is geweest voor de “enorme groei” die Ajax “de laatste 10/12 jaar” heeft doorgemaakt …

26-03-2022 11:16

mvdk +44025 moderator

Ik had je graag gelijk gegeven, maar als Ajax niet gehandeld had waren wij onze sponsors kwijt en was alles in 1 klap afgebroken. Of het zwaar was of niet doet er in deze niet toe. In de huidige tijd breken ze je volledig af.

26-03-2022 11:24

3sterren +20205

Misschien heeft Overmars daarom juist wel zijn “mea culpa” uitgesproken en heeft zodoende Ajax voor nog meer leed behoed.
Ik wil hem nergens van betichten en ik wil hem ook niet vrijpleiten, simpelweg omdat ik de feiten niet ken. Maar wat ik wel weet is dat deze kleine grote man veel heeft betekend voor onze club en het predikaat “rotzooitrapper” niet helemaal van toepassing is op hem …

26-03-2022 11:32

mvdk +44025 moderator

Ow maar dat laatste is absoluut niet te ontkennen. Dat is zeker waar. Dat maakt het des te zuurder hoe het geëindigd is.

26-03-2022 11:35

ajaxminimax +5454

Ja en wat is dit voor een bericht? Wat had Ajax dan meer moeten doen? Ajax zal ook wel met Promes gepraat hebben, maar hem bijvoorbeeld ontslaan kan natuurlijk niet met alleen vermoedens. Ik heb het inmiddels helemaal gehad met de media met hun hetze richting Ajax. Ze duiken nu maar op de zaak Promes, omdat de zaak Overmars waarschijnlijk allemaal meevalt.

26-03-2022 10:34

3*stars*3 +23445

Om de zoveel tijd is het de volgende die langs komt een een tik wil uitdelen.
Als het niet die nichtjes van roddelpraat zijn, dan is het de Telegraaf, NRC en nu Parool.
Who’s next????🤔

Maar het is wel duidelijk dat die Promes een duister mannetje is.
Begon jaren geleden al met een mishandeling van zijn vriendin/ex en het ging maar door met alle commotie rondom hem.

26-03-2022 10:43

Qifesh +24917

maar de wereld draait soms effe niet om voetbal.. ook niet omdat quinsy vond dat dit "randzaken" zijn.. dan ben je out of touch.. niet ontslaan ok.. maar effe op non actief had wel effe gekund.. hij speelde destijds ook niet best.. die overmars zaak valt mee? Het is hetzelfde verhaal.. er loopt een onderzoek en hoppa gewoon binnen twee weken weer Ad slag bij een andere club.. een dickpick is natuurlijk iets anders als een steekwond of een poging tot.. maar we moeten wel effe een psychologische analyse maken voor we spelers of medewerkers binnenhalen.. we hebben binnenkort een crisismanager nodig.. die Labyad blijkt ook niet helemaal 100% te zijn met die nieuwe beelden..

26-03-2022 10:51

Libero +19165

Als je spelers moet gaan schorsen op basis van aantijgingen en ook nog hun mindere vorm kan je de tent wel sluiten.

27-03-2022 15:14

Qifesh +24917

Tent sluiten om één disfunctionele speler? Promescobar heeft in voorarrest gezeten voor een steekpartij en werd al tijden gevolgd voor iets anders.. hoeveel afleiding en imagoschade wil je hebben.. same shit als met Marc.. gewoon doorgaan/ alles onder controle / we geloven hem gewoon.. /borstbeeld erbij/ iedereen blij

27-03-2022 15:40

Libero +19165

Lees nou wat ik schrijf. Op basis van aantijgingen. Dan kan iedereen wel van alles gaan beweren over onze spelers, want dan worden ze vanzelf geschorst.
Wel kudo's voor het gebruik van 'Promescobar', mijn uitvinding.

27-03-2022 16:24

Qifesh +24917

Ik lees wat je schrijft.. jij denkt dat de politierechercheurs zich bezig houden met insinuaties en onterechte verdachtmakingen? Denk je dat een officier van justitie zomaar kan besluiten tot een gijzeling van de verdachte?

en "stel er komt effe een crimineel groepje jongens langs op het trainingsveld om iets te vereffenen... je moet er niet aan denken, maar het kan allemaal in dat wereldje.. pas op met gasten die dat maar over zich heen roepen.."

gewoon een verplichte test laten afnemen.. en betere contractvoorwaarden opstellen.. je bent immers een NV dus je mag ook lekker transparantie eisen met het oog op merk en reputatieschade.. en natuurlijk veiligheid


Promescobar is door jou bedacht? Sommige dingen moet je gewoon niet claimen 😆

28-03-2022 09:26

Libero +19165

Quincy Promescobar, 100% zelf bedacht én hier in het bewuste topic (over dat hij destijds al verdacht werd van drugshandel) gepost, waarom zou ik zoiets valselijk claimen?
Dat het voor de hand ligt ontken ik verder niet, ik bedenk wel vaker iets wat anderen ook al bedacht hebben.
Verder laat ik de eerdere discussie voor wat ie is, je houdt je toch oostindisch doof.

29-03-2022 12:54

Qifesh +24917

Je schrijft "mijn uitvinding" en dat kwam naar mijn idee wat gechargeerd over that's all..

29-03-2022 17:23

Libero +19165

Oké man, is ook helemaal niet belangrijk verder. ;)

30-03-2022 10:41

PetrusKeizer +10739

Ik hoef verder niet van de hoed en de rand te weten. Nog ff n spreekwoord er ingooien: waar rook is is vuur. Ajax zal toch echt professioneler met dit soort toestanden om moeten leren gaan. Dit soort gedoe wil je als Ajacied gewoon niet hebben.

26-03-2022 10:29

Libero +19165

Waar rook is is vuur en maar al te vaak blijkt er toch geen vuur te zijn waar heel veel rook was. Tot voor moord veroordeelden in de VS die de stoel kregen en achteraf bleek dat ze het niet gedaan hadden aan toe.
Ik ontken niets, laat dat duidelijk zijn, maar soms zijn de dingen niet zoals ze lijken en best vaak doen de media dingen veel erger lijken dan ze zijn.

26-03-2022 10:56

Multi +33282

Het zal ook weer eens niet van het Parool of NRC komen, maar met omtrent al het gezeik wat ze naar buiten hebben gebracht is er nog steeds amper bewijs getoond. Uiteraard zal er in alle geruchten ergens wel een kern van waarheid zitten, gezien de gelopen koers. Maar tot op heden lees of hoor je nergens iets van daadwerkelijk bewijs en ondertussen maar blijven stoken.

26-03-2022 10:26

RuffRhythim +24837

Dus die appjes uit die telefoontaps gaven je nog steeds even geen goed beeld over dat pisventje?

26-03-2022 10:34

Multi +33282

Ik bedoel nog niet eens zozeer deze zaak. Het ging me meer ook over de andere het algemeen de incidenten rondom Overmars, Warmderdam, het neersabelen van van der Sar en op ieder pietluttig woordje van Ten Hag reageren. Zij gaan iedere keer al over tot een executie in principe waarbij ze mensen via de media volledig met de grond gelijk willen maken. Voordat ons rechtssysteem überhaupt onderzoek heeft kunnen verrichten. Dit is gewoon "Trail by media".

In deze zaak is er inderdaad bewijs, maar zoals Libero hieronder al aangeeft het hele verloop blijft wel apart. Inclusief het lekken van de transcripties.

26-03-2022 11:30

Mauro34 +12849

Heb jij onder een steen gelegen de afgelopen weken? Hoe kun je dit nou zeggen man haha.

26-03-2022 10:36

Libero +19165

Volgens mij bedoelt hij dat het slechts om transcripties van die telefoontaps gaat die de NOS op een of andere manier in handen heeft gekregen, wat uiteraard niet had mogen gebeuren.
Lijkt mij een 'waar rook is is vuur '-situatie, maar 100% zeker weten we niet of het ook echt zo is, we hebben die gesprekken nl. niet met onze eigen oren gehoord.
En op die manier interpreteer ik ook hoe Ten Hag op de NOS reageerde. Vermoeden mag, maar laat het (ver)oordelen aan de rechter over.

26-03-2022 10:52

Joko +5063

Ik heb dit nu gelezen een uur geleden ofzo.
Maar wat is nu het nut of doel dat dit nieuws is?

Probeert de media er nu een draai aan te geven dat ajax schuldig is ofzo aan criminele. Praktijken?
Ik begrijp dit duz totaal niet, echt non nieuws of meer stook nieuws.

26-03-2022 10:24

RuffRhythim +24837

Nou de benaming "non-nieuws" is echt wel de laatste benaming die ik er aan zou geven hoor

26-03-2022 10:35

Joko +5063

Is dat zo?
Dus als onbekende flip van het kruitvat zich bezig houd met drugshandel gaat de recherche ook naar de leiding van het kruitvat?

26-03-2022 11:02

RuffRhythim +24837

Je zegt het zelf al: de ONBEKENDE flip van het Kruidvat....

Das pas non-nieuws

26-03-2022 11:21

trodat4030 +96810

Dit is toch juist journalistiek? Het publiek informeren aan de hand van feiten. Verfrissend na alle meningen van de Driessens, Mossou’s, Verweij’s en Borsten..

Ik zie niet in hoe je dit zo kunt omdraaien dat Ajax schuldig is aan criminele praktijken. Dat is wat je er zelf van maakt..

26-03-2022 14:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.