'Ajax vraagt Van 't Schip om seizoen af te maken als hoofdtrainer'

door Jesse ter Haar 660

Bron Algemeen Dagblad

'Ajax vraagt Van 't Schip om seizoen af te maken als hoofdtrainer'

door Jesse ter Haar 660

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Ajax gaat John van 't Schip vragen om het seizoen af te maken als hoofdtrainer van de club, zo brengt het Algemeen Dagblad maandag naar buiten. Maurice Steijn werd ontslagen als trainer en dus moet de clubleiding op zoek naar een opvolger. Het is de bedoeling dat de oud-speler vanaf 1 november voor de groep komt te staan.

Het is al enige tijd bekend dat Van 't Schip in een functie terug gaat keren bij Ajax, maar aanvankelijk leek dat om een rol in het technisch management van de club te gaan. De oud-speler van de Amsterdamse club ging ermee akkoord, maar wilde voorrang geven aan zijn privésituatie. Zijn vrouw was namelijk ziek en kwam niet lang na het nieuws te overlijden.

Wanneer de verwerkingsperiode van Van 't Schip er (in ieder geval deels) op zou zitten, zou hij dus in het nieuw te vormen technisch management van de club plaatsnemen. Dat lijkt nu anders te gaan verlopen, want de clubleiding van Ajax ziet in Van 't Schip de ideale kandidaat om het over te nemen van Steijn en het seizoen af te maken.

Volgens De Telegraaf zijn het Louis van Gaal en Danny Blind - die maandag werd voorgedragen als nieuw lid van de Raad van Commissarissen van Ajax - die Van 't Schip gaan vragen om het seizoen als trainer van Ajax af te maken. Zijn naam zou al zijn gevallen na de pijnlijke nederlaag van de Amsterdammers tegen Feyenoord. Volgens de krant heeft Van 't Schip zelf oren naar de genoemde rol.

Van 't Schip als trainer

Het zou lang niet de eerste klus worden in de trainersloopbaan van de voormalig aanvaller van Ajax. Na zijn actieve carrière als profvoetballer ging hij aan de slag als jeugdtrainer bij Ajax, waarna hij later als hoofdtrainer voor de groep kwam te staan bij clubs als FC Twente, Melbourne Heart, Chivas en PEC Zwolle. Daarnaast was hij 26 wedstrijden lang de bondscoach van Griekenland.

Lees meer over:
Plaats reactie

GNBL +89834 moderator

Neeeeeeeeee

25-10-2023 12:14

Sense of.H +5432

Brons Voetbalnieuws.be

Bij Ajax lijkt deze crisis heel erg op die van Anderlecht vorig jaar. Er was een dramatische zomermercato, waardoor de resultaten enorm tegenvielen. Bij de Amsterdammers viel het vertrek van clubiconen als Marc Overmars en Edwin van der Sar zwaar tegen, bij Anderlecht dat van Vincent Kompany.

Sven Mislintat mocht zijn biezen pakken na een zwakke mercato, bij Anderlecht was dat het geval met Peter Verbeke. Daarnaast rollen er ook koppen aan de top van de club, bij RSCA moest Wouter Vandenhaute inbinden.

Op 24 oktober (2022) werd Mazzu ontslagen, op 23 oktober (2023) Steijn. Anderlecht eindigde dat seizoen 11de. Ajax staat nu 17de. Grijpen zij ook naast een Europees ticket?


Wahaha die Belgen ook, maar ik geef ze wel gelijk met de laatste stuk, AJAX kan overal eindigen dit seizoen behalve top 4

24-10-2023 16:02

Joko +5063

Wat nu als schippie het ook niet aan de gang krijgt?

24-10-2023 15:59

Zomer +1849

Maximaal investeren in een zo goed mogelijke trainer. Kijk naar wat Slot heeft gebracht. Hij heeft zijn salaris tienvoud terug verdiend door alleen al de spelers meer waard te laten worden. Gallardo of Knutsen zouden in principe haalbaar moeten zijn. Maar dan moet er wel een duidelijke TD zijn die vertelt wat Ajax van plan is en welke rol de trainer krijgt in het invullen van de selectie.

24-10-2023 11:50

Web +178830

Want de buitenlandse trainer zitten te wachten op deze selectie
Hoe weet jij dat Knutsen haalbaar is?

24-10-2023 13:47

GVR +3626

Ik zie Van 't Schip als manager met Frank de Boer als veldtrainer wel zitten. Dan doet Van 't Schip de persoonlijke contacten en de media, waar Frank stress van krijgt en kan Frank die jongens leren voetballen als Ajax spelers

24-10-2023 11:20

Andersen de man +1998

Ja, dat is helemaal geen verkeerd idee. En samen kunnen ze tactiek bijschaven, tegenstanders doorlichten en een beetje kijken waar ze pijn te doen zijn

24-10-2023 13:10

Rolo +13590

Kan de nieuwe trainer meteen de aanvoerdersband van Bergwijn afnemen? Die heeft al moeite zichzelf staande te houden in de Eredivisie, laat staan de kar te trekken.

En terwijl ik dit type denk ik, maar wie dan...?

24-10-2023 11:07

brancoo +6228

Hato..... of sutalo.
Laatst genoemde gaat er echt wel bovenop komen

24-10-2023 11:15

Rolo +13590

Ja al vindt ik hem nu nog te fragiel om die band te geven. Alhoewel het ook andersom kan werken als vertrouwensboost.

24-10-2023 11:24

trodat4030 +96403

Hato is geen aanvoerder, te introvert en je kan het een redelijk introverte 17 jarige toch niet aandoen om die verantwoordelijkheid op te pakken? Daarbij is het ook nog zo dat een 17 jarig talent wacht op zn talentendip (hopelijk niet, maar zijn er maar een handvol die dat niet hebben, tegenover tálloze die dat wel ondergingen, groot risico). En Sutalo, spreekt die nou wel gewoon Engels of niet? Dat vind ik wel een voorwaarde, dat je met het overgrote deel van de selectie kan communiceren.. Daarbij heeft die vooralsnog zn handen vol aan zichzelf. Beetje raar als je aanvoerder elke wedstrijd een tegengoal inluidt en tegelijkertijd de medespelers moet aansturen, hoeveel autoriteit heb je dan?

Eigenlijk is Pasveer de natuurlijke aanvoerder van deze selectie, maar die speelt niet, dus zou nergens op slaan, dan kom je toch al snel weer uit bij de man die het niet wil, Berghuis. Of Branco, maar das ook geen zekerheidje in de basis..

24-10-2023 11:54

Rolo +13590

Daarom zei ik idd, Sutalo te fragiel, broos...

Berghuis vindt ik ook geen aanvoerder gezien zijn spel. Dat is geen kartrekker, misschien wel in balbezit, maar zeker niet bij balverlies.

Maar dat is ook een groot deel van het probleem van deze selectie. Totaal niet in balans, geen echte leiders. Je zou minimaal 3 man in je basiselftal moeten hebben die op zouden moeten kunnen staan en de rest bij de hand zouden kunnen nemen. Wat dat betreft was toch Tagliafico een welkome versterking geweest.

24-10-2023 12:01

brancoo +6228

Rensch dan maar, doet het bij jong oranje ook goed.. net zoals alle andere internationals

24-10-2023 12:09

trodat4030 +96403

https://www.transfermarkt.nl/statistik/vertragslosespieler

Zat even te kijken bij transfervrije spelers, zou een Phil Jones haalbaar zijn? Dat geeft je een optie centraal achterin en is een ervaren speler die je de band zou kunnen geven. Ook nog een bekende van ome Louis, al heb ik geen idee of zij een goede band hebben, wel iemand uit zijn netwerk.

Of een Jesse Lingaard, speelde onder LvG zijn meeste wedstrijden rechtsbuiten, dat is bij ons eveneens een onderbezette positie, maar kan tevens ook op 10 of links, das de Mikautadze die Mikautadze zou zijn volgens Sven, maar niet blijkt te zijn. Geen idee hoe fit beide heren zijn, maar het zou een overweging waard kunnen zijn? Een (fors) prestatiecontract, misschien zijn ze te porren voor de rest vh seizoen, eventueel met een optie tot nog een jaar?

24-10-2023 12:29

Rolo +13590

Jesse Lingard heb ik al vaker aan zitten denken. Het is toch raar dat een speler als deze geen club heeft, zelfs niet een club als Fulham, Luton Town of iets dergelijks. Maar volgens mij is hij nu een maand op proef in de zandbak.

Hetzelfde geldt voor de Geaen Santi Mina... allebei spelers die je gewoon op kan pikken.

24-10-2023 12:51

trodat4030 +96403

Ja ze zijn op te pikken, mits je ze kunt betalen. Daarbij heeft Mislintat heel hard zn best gedaan om nagenoeg alleen maar spelers te halen die nog een restwaarde vertegenwoordigen, iets wat wel belangrijk is voor de financiele toekomst van de club. Met zn 28 jaar is Akpom de oudste van alle aankopen, net achter de transfervrije Branco. Dat lijkt me ook dé reden dat Mislintat voor een Sutalo ging ipv de door Steijn gewenste de Vrij. Onderaan de streep ben je ongeveer evenveel kwijt, maar Sutalo heeft de potentie om meer waard te worden en zo niet, dan pak je er iig nog een paar knaken voor terug. Een de Vrij ga je niet meer verkopen. Geld ook voor Sosa ten opzichte van Nico.

24-10-2023 13:10

Rolo +13590

Ik denk alleen dat je voor een mengelmoes had moeten kiezen. Dus spelers met restwaarde, en spelers die de kar kunnen trekken, Nico en de Vrij. Dan had je nu spelers gehad die de boel bij de hand konden nemen, een Taylor op zijn flikker durven geven etc.

Achter de Vrij bijvoorbeeld hadden dan spelers als Gooiijer, Kaplan, Aertssen klaargestoomd kunnen worden en wast dat in de toekomst je "restwaarde".

24-10-2023 13:17

KingSjaakieSwart +1124

Gallardo of Knutsen zijn de enige (realistische) opties die Ajax uit deze malaise kunnen trekken imo. Trainer als Van de Gaag, Keizer en van ‘t Schip, zijn opties die niet heel hoopvol gaan zijn voor de toekomst. Zet dan maar Vos samen met een mentor (Ten Cate, Advocaat etc) voor de groep samen met Bogarde. Half bakken trainers heeft Ajax niks aan.

24-10-2023 10:52

Rolo +13590

Graham Potter is ook een reële optie anders.

24-10-2023 11:07

KingSjaakieSwart +1124

Zou mooi zijn! Qua salaris echter onhaalbaar lijkt mij, zelfde Als Hansi Flick.

24-10-2023 11:09

Rolo +13590

Wanneer je niet polst kom je er niet achter. Galardo zal het niet voor minder doen lijkt mij.

24-10-2023 11:10

Joke +6783

Ongelofelijk dit,

Deze man is gewoon niveau Steijn. Ontslagen bij Pec Zwolle door een rampzalig jaar. Maar zal ook lekker uit de pers blijven want hij is ook bevriend met vrijwel alle analisten met een Ajax achtergrond.

24-10-2023 10:43

Joko +5063

Al zet je wijlen Michels of cruyff voor de groep, jongens kunnen niet voetballen.
Zet maar een grijsrug gorilla voor de groep, maakt ook niet uit, ze lopen wellicht wel wat harder.

24-10-2023 10:16

KingSjaakieSwart +1124

Deze groep wordt slecht gemaakt door het systeem en de trainer. Je gaat mij niet wijsmaken dat we met deze selectie niet in de top drie kunnen (konden) eindigen. Er zitten 12-14 internationals in deze selectie en jongens zoals Bergwijn, Brobbey, Berghuis, Taylor, Sutalo, Hato, Rulli, Vd Boomen die allemaal hebben laten zien dat ze kunnen voetballen. Atm zit er totaal geen lijn in het spel, afspraken en vertrouwen in de groep. Met een goeie trainer erop zie ik Ajax nog makkelijk top 4 halen.

24-10-2023 10:48

WW +757

vd Boomen...ga toch weg.
Taylor is van het niveau Twente.
Brobbey het eeuwige talent.
Sutalo heeft nog geen tien interlands gespeeld, maar men doet alsof hij een gelouterde international is. We zien al een paar maanden dat ook zijn niveau ver onder de maat is.
Berghuis kon goed voetballen maar is overduidelijk aan het aftakelen.

24-10-2023 11:03

GVR +3626

Het is misschien geen kampioenenselectie, maar nummer 17 lijkt me ook wat gortig he

24-10-2023 11:22

Het_Olympisch_Stadion +5626

Voor Berghuis zou dat dan de 6e trainer zijn in anderhalf jaar tijd...

24-10-2023 09:59

31xAjax +7861

Volgens de krant....

24-10-2023 09:47

tomtiedom +308

Los van zijn persoonlijke situatie, is het aanstellen van weer een trainer, die nergens gepresteerd heeft, om dit op te lossen, ook een boodschap naar je spelersgroep dat je compleet ambitieloos bezig bent als club. Je hebt een leider nodig (Jansen, Gallardo, type Bosz) die duidelijk kan communiceren en vervolgens een goede staf heeft (haal nou verdomme gewoon Bogarde terug) en zorg voor een meerjarenplan. Want heel eerlijk: ik ben er niet gerust op dat we niet gaan degraderen dit jaar. En dat is toch echt heel erg.

24-10-2023 09:40

Het_Olympisch_Stadion +5626

Gaat om het afmaken van het seizoen he. Er is nu geen enkele toptrainer beschikbaar. Als je die wil verleiden om naar Ajax te komen, moet je een mooier plan hebben dan "we staan 17e en hebben een matige selectie" Die zou in 24/25 kunnen beginnen met schone lei en nieuwe aankopen. Als John met zijn internationale ervaring nog iets van dit seizoen kan maken is dat het beste wat er voor nu in zit. Na de grote schoonmaak en de nieuwe AD kan de wederopbouw beginnen.

24-10-2023 10:13

Bensco +7162

Ajax vraagt hem maar hij heeft alle ruimte en begrip op om ook nee te zeggen. We kunnen er allemaal wel een mening over hebben maar het reilen en zeilen omtrent de situatie met zijn vrouw kennen wij niet. Misschien heeft die er al vrede mee, misschien heeft die juist behoefte aan de afleiding. We weten het niet, het is voor ons alleen maar gissen. Het is een persoonlijke keuze voor John. Hij zal zelf wel aanvoelen of die het kan of niet.

24-10-2023 08:36

ach ja +5796

Dan staat er overal weer dat als hij het goed doet mag hij blijven, dan ligt er al een bepaalde druk a la heitinga. Zeg gewoon dat er aan het einde van het seizoen een nieuwe trainer komt en dat john onze redder is op een plek waar niemand nu op wil instappen. Mocht hij het wel goed doen laat je hem zitten en anders kan hij met opgeheven hoofd vertrekken of assistent worden.

24-10-2023 08:32

S.Ajacied +5187

Ik vind dat we naar onze mogelijkheden moeten gaan spelen. Geef de bal dus maar aan de tegenstander en probeer op de counter gevaarlijk te worden. We hebben de spelers daarvoor met Bergwijn, Brobbey en Forbs. Veel snelheid. Ik zou daarom ook met een goede passer gaan spelen, Branco. Opbouwen heeft geen zin. Dat is het hele seizoen nog amper gelukt. Geef de bal maar aan Brighton en PSV. We moeten niet zo eigenwijs gaan doen en het toch proberen. We hebben de kwaliteit er niet voor momenteel. Wat vinden jullie? Het is misschien niet des Ajax, maar wel een logische zet vind ik.

24-10-2023 07:51

Lucianos +214

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Hoe erg het ook is om dit toe te geven met mijn ajax hart. Ik hou van goed en mooi voetbal, maar haat verliezen nog meer. Dus alles voor 3 punten.

24-10-2023 08:19

S.Ajacied +5187

Precies, zou hier ook wel voor pleiten. Als je wil gaan opbouwen tegen Brighton en PSV zetten ze beiden vol druk op onze verdediging. We weten inmiddels waar dat toe leidt. Denk dat we juist ook onze tegenstanders verrassen op deze manier, why not?!

24-10-2023 08:22

ach ja +5796

Lekker counteren met forbs, prima voor nu. Punten halen aub

24-10-2023 08:34

ElFlaco +3642

Precies. Eerst vertrouwen opdoen door resultaten. Daarna weer Ajax voetbal spelen. En ook wat verdedigender voetbal kan succes opleveren. Terug naar Ivic Schoenaker Erkens 😜

24-10-2023 11:21

S.Ajacied +5187

Ken de beste man niet, maar waarom ook niet 😉

24-10-2023 12:36

Roesie46 +178

opbouwenkan branco minder goed maar hij heeft wel een dijk van een pass om Forbs, Bergwijn en Brobbey te bedienen. Ik vond dat vroeger ook prima gaan hoor, hoezo niet des Ajax? Vroeger had je ook een Frank de boer met een pass van een meter of 40. Overmars werd ook vaak zo weggestuurd. of Dennis bergkamp niet te vergeten. Ik denk dat je daar nu ook wel de selectie voor hebt.

24-10-2023 20:20

fluwelenlinker +11608

Er is momenteel gewoon geen topkandidaat beschikbaar dus Van 't Schip met Maduro is tijdelijk een logisch gevolg.
Van 't Schip kan op die manier inschatten waar de kwaliteiten en de problemen in de selectie zitten en kan ook ervaren hoeveel potentie Maduro heeft als trainer.
Vervolgens gaat Van 't Schip zijn rol in het technisch management oppikken en kan hij met kennis van zaken meedenken wat voor spelers en trainer deze selectie nodig heeft en welke spelers overbodig zijn. Logisch lijkt me.

24-10-2023 07:46

Bassey +8186

Gaat John niet doen en zeker niet al op 1 november.
Marcel keizer in mijn ideale kandidaat

24-10-2023 06:50

Tinus +10257

Marcel Keizer vind ik ook een goeie! Die speelt echter wel graag een type voetbal waarbij vooral veel wordt gecombineerd en weinig lange ballen worden gespeeld. Ik heb nog niet gezien dat we daar de spelers voor hebben momenteel. Niettemin zou ik de aanstelling van Keizer toejuichen, evt voor vast na dit seizoen.

24-10-2023 07:12

Ewald +6670

Hoe gaan van Gaal en Jonk samen? Goed toch? Kan die niet terug komen?

24-10-2023 06:39

Aetim +1364

Dan moet Van Gaal wel een beetje over zijn schaduw heen springen; Jonk is een hardcore Cruijff-adept.

24-10-2023 07:05

Jake the Snake +17314

Als John het zelf zou willen is de belangrijkste vraag hier: interim of niet.

Je wil niet weer het Heitinga gezeik hebben aan het einde van de rit, mocht toch een Ten Hag of een ander vrij komen.

24-10-2023 06:30

thomas079 +99

Ajax met Tadic vs Ajax zonder Tadic….

24-10-2023 05:31

VluggeJaapie +2044

Zou een raare keuze zijn...

Heeft zijn vrouw net verloren. Plus... zijn grote en volgens mij beste vriend Marco vn Basten, vroeg zich af bij Rondo wie nu de trainer van Ajax kan worden want alle 'goede' coaches zijn nu bezet.

Ik denk dat de beste keuze op dit moment een trainer moet zijn met veel ervaring een crisis manager, een trainer met de harde hand!

Henk ten Cate! en Borgarde terug halen, samen met de vertrouwde echte Ajacied Witschge en Maduro op de bank!!!

24-10-2023 05:19

Velibor30370 +4124

Eens Henk & Winston lijken ideaal om t seizoen af te maken. Schip heeft naast verlies van z’n vrouw nog wat andere zorgen in de familie en is niet op z’n sterkst. Nu als trainer instappen schaadt ‘m vrees ik. Op de lange termijn lijken de usual suspects als Gallardo en Keizer me mooie opties.

24-10-2023 07:23

Qifesh +24917

Keizer is toch al beschikbaar? Why wait?

24-10-2023 09:59

KingOfTheMatch +6994

Logisch dat zinkend schip Ajax van 't schip gaat in plaats van zinkend ten onder.

24-10-2023 05:07

Spelvreugde +4607

Cruijff zag het altijd zeer zitten in de voetbalkennis en het voetbalinzicht van Schip. Louis kennelijk ook. Als deze twee Ajax grootheden - genie Johan en toptrainer Louis - er beide zo over denken/dachten dan heb ik er vertrouwen in.

24-10-2023 03:29

Quincy.G +122

Maak niet uit welker trainer met de schade wat SVEN heeft achter gelaten komen we niet ver

24-10-2023 02:31

OpNaarNummer4 +1974

Zucht… Zijn we eindelijk van Steijn af, komen we net fucking van het Schip. Die niet is geslaagd bij PEC, Melbourne noch Griekenland. Waar de fuck selecteer je hem dan op?? Bevriende zaakwaarnemer? Vfiendje van van Gaal? Ajax DNA? (haat deze combinatie van woorden inmiddels). Op dit moment zijn er denk ik 3x rationele keuzes om te maken qua tyoe coach. 1. Ervaren coach die weet hoe het is om een club uit de brand te helpen (soort Advocaat, al bedoel ik niet advocaat zelf. 2. Een goeie buitenlandse aanvallende coach die je de tijd geeft om zijn speelstijl in te slijpen (onwaarschijnlijk dat ze nu willen). 3. Je geeft Dave Vos de kans de rest vab het seizoen, waarbij je weet dat je in ieder geval Ajax spelprincipes krijgt en een intilligente moderne coach. Sure hij staat laag in de KKD, maar daar heeft hij wel een super jong team met een erg zwakke verdediging. Je ziet wel dat hij Ajax voetbal speelt.

John van ‘t Schip is geen van deze opties. Je hebt nu de mogelijkheid om volledig opnieuw te beginnen en Ajax principes in te slijpen, want het seizoen is toch al verloren of je kiest ervoor om zoveel mogelijk punten te proberen te pakken met een Advocaat type. John is beide niet, geen goede quick fix coach, noch een coach die opnieuw kan beginnen met moderne spelprincipes in te bouwen. Ik word echt helemaal gek hoe Ajax vakkundig wordt afgebouwd. Het beleid wat is gevoerd de afgelopen jaren is van dramatisch amateurisch laag intelligent niveau. Waar nu weer de lijn van de infantiele T lijkt te worden gevolgd.

24-10-2023 01:44

Henkjanklaas +20595

Ik denk jou maar voor de groep te zetten na het lezen van dit stuk proza…… zou ‘t ook kunnen zijn dat dit Ajax gewoon niet veel voorstelt met al die matige Mislintat spelers ? De vraag stellen is deze beantwoorden.

24-10-2023 05:12

OpNaarNummer4 +1974

Dus jij denkt dat Ajax niet beter had gekund dan plaatst 17 met dit spelers materiaal? Selectie zit vol internationals. Frank de Boer had een slechtere selectie. En prozo stuk ja, ik word nogal depri van de staat van dit Ajax ja, weet niet precies waarom je daar denigrerend over doet.

24-10-2023 09:04

NipeB +15786

Die spelen niet. De Ajacieden wel, 8 maar liefst de laatste weken. Lekker op plek 17 dankzij hen, net als Jong Ajax. Je hoeft niet over de aankopen op de bank te beginnen als de Ajax DNA spelers zo heel verschrikkelijk slecht zijn. Heb het daar eens over, is iets relevanter ook.

24-10-2023 09:16

Henkjanklaas +20595

Normaliter staan ze plek 11 , ook ajax onwaardig. Alle schuld bij de trainer leggen is veel te simpel. Kijk gewoon naar de kwaliteit van de door die duitser aangetrokken spelers.
Allemaal ajax onwaardig. Een plek 6 oid zou voor ons toch ook al belachelijk zijn. Welke trainer je er ook voorzet nooit komen ze kwalitatief in de buurt van slechts aardige teams als psv en feye. Want zo schokkend goed zijn die ook niet.
Ook berghuis bergwijn, rensch, taylor geven niet thuis en hebben domweg niet de uitzonderlijke kwaliteit het povere elftal op te krikken.

24-10-2023 22:39

Jarivanheumen +5684

Van het schip heeft het geweldig gedaan bij Griekenland

24-10-2023 06:30

OpNaarNummer4 +1974

Naja geweldig, hij heeft inderdaad wat aanvallender voetbal gaan spelen met wat nieuwe jonge ingepaste spelers, maaf hij heeft geen eindtoernooi gehaald, vind ik niet per se geweldig.

24-10-2023 09:22

Odin2710 +2035

Kom jij eens met namen dan. Want jij schijnt het allemaal te weten zoals ik jou hoor. Dus kom op vent, geef me jouw namen

24-10-2023 06:32

OpNaarNummer4 +1974

Hojlmand, Knutsen, Vos (had ik al genoemd), Gallardo, Jansen, Potter, Frank de Boer, Jesse Marsch, Lucien Favre, en Adi Hutter. Moet ik nog ff verder gaan? Niet veel quick fix of Nederlandse coaches, maar ik denk dus dat je daar niet voor moet gaan. Juist trainer tijd geven om iets op te bouwen, buitenlandse of desnoods Vos. Kan jij dan nu vertellen waarom jij Schip zo geschikt vindt?

24-10-2023 09:18

Odin2710 +2035

Ik denk dat ze dat ook willen, maar dat ze voor een tussenpoos gaan. Ik kan ne niet voorstellen dat ze wederom dezelfde fout gaan maken. Ik vermoed , of misschien is het ook wel hoop, dat ze voor nu iets tijdelijks zoeken. Van deze puinhoop kun je toch niks maken

24-10-2023 10:54

NipeB +15786

Van ‘ Schip is inderdaad Guido Albers. Met Blind, Schip, Witschge, Swart en binnen scouting hebben Albers en Jansen de touwtjes stevig in handen bij Ajax.

24-10-2023 09:15

JohnBadBadder +80

Het liefst ook Bogarde er bij .

24-10-2023 01:16

ajaxmastery +1439

Inderdaad.

Als je voor Schip kiest moet er echt iemand bij die er strak op zit.

24-10-2023 01:51

Dinges +249

Het lijkt me stug dat je na het overlijden van je vrouw trek hebt in een energieslurpende klus als dit... Ik bedoel, Ajacied ben je voor het leven, maar het is en blijft bijzaak.

24-10-2023 00:35

VluggeJaapie +2044

Precies dat!

Plus... zijn grote en volgens mij beste vriend Marco vn Basten, vroeg zich af bij Rondo wie nu de trainer van Ajax kan worden want alle 'goede' coaches zijn nu bezet.

24-10-2023 05:11

Tinus +10257

@vluggejapie
Als Marco wel Schip had genoemd, dan waren de opmerkingen hier geweest: “vBasten schuift weer een vriendje naar voren” of “vBasten was een waardeloze trainer, wat weet hij ervan”.
Daarnaast gunt vBasten zijn gabber vooral rust nu denk ik.

24-10-2023 07:20

Steffenhagen +37732

Van t schip is het Heitenga scenario van vorig jaar : wat een domme keus en weer zo makkelijk .

24-10-2023 00:27

RFHK +12871

Hoevaak ik vanavond al "van de regen in de drup" heb gelezen... ontelbaar, iedereen lult elkaar maar na.

24-10-2023 00:19

Nadamesmo +2266

Behalve degene die origineel was met deze uitspraak.

24-10-2023 09:10

rich67 +6639

Het lijkt wel van de regen in de drup bij Ajax. van ‘t Schip, serieus dit. Wat een visieloze shitshow is het toch bij Ajax. Kom nu eens met een “sterk merk”-trainer uit ‘t buitenland liefst.
We hebben een vernieuwende blik nodig op deze puinhoop

24-10-2023 00:10

Henkjanklaas +20595

Die stapt daar natuurlijk niet in en alle toptrainers zijn onder dak en gaan niet TT overstappen naar een zwalkend en kwaliteitsarm team. Afbreukrisico voor zelfs een toptrainer is nu veel te groot.

24-10-2023 05:14

emieltjuhh +17732

Maarr wie gaat er keepen nu.? Ik denk pasveer

23-10-2023 23:57

RFHK +12871

Ramaj hopelijk.

24-10-2023 00:19

AvBfafi +1103

Goede Nederlandse trainers zijn helaas niet beschikbaar, bejaard of bezet, degelijke buitenlandse trainers wel: Graham Potter, Jesse March, Andre Villas Boas, Hansi Flick. Om maar wat te noemen. Een nieuwe, buitenlandse blik op deze selectie kan goed zijn om daadwerkelijk harde maatregelen te nemen.

23-10-2023 23:55

RFHK +12871

Komop.. zijn nog niet misschien betaalbaar voor Ajax, als ze überhaupt zouden willen komen.

24-10-2023 00:20

PetrusKeizer +10739

Hansie flickt t wel ff!!

24-10-2023 01:17

Goodfella85 +61

Op basis waarvan??? Heeft nergens echt iets gepresteerd. Vind hem ook geen uitstraling hebben.

Dit Ajax heeft nu structuur en organisatie nodig. Echt een soort crisismanager. Ik denk aan frank de boer of henk ten cate. Slechts tot de winterstop of om het seizoen af te maken. Niet langer. Daarna moeten we verder met iemand die ajax weer attractief kan laten voetballen.

23-10-2023 23:54

PetrusKeizer +10739

Uitstraling. Nee toch, hè. Zet maar n straalkachel in de kleedkamer!!

24-10-2023 01:18

Allegriadopovo +1119

Klaverjasassistent onder van Basten. We hebben zekerheden nodig, niet nog een twijfelaar. We kunnen blijven doorgaan met trainers het voordeel van de twijfel geven. We zijn onderhand een sociale werkplaats voor goedbedoelende trainers geworden

23-10-2023 23:47

PetrusKeizer +10739

Voor kwaadaardige ASers is er helaas geen plaats meer in de sociale werkplaats, want daar zijn er veel te veel van.

24-10-2023 01:20

Hersenspinsel +7992

Is van 't Schip hoofdnieuws?
Ajax site zegt alleen "Hedwiges Maduro neemt voorlopig de honneurs waar."

Voorlopig klinkt tijdelijk en van 't Schip was al in beeld voor een functie bij Ajax dus we gaan zien of Johnny inderdaad de nieuwe interim wordt, hopelijk dan met betere afspraken dan met John onze vorige Interim.

Hedwiges succes, dat hebben we nodig tegen PSV en Brighton.

23-10-2023 23:44

MosesD +14637

Ik ben in eerste instantie nu heel benieuwd naar het debuut van Maduro. Gooit hij het echt om, gaat hij het echt anders doen, dan toont hij dat hij er mogelijk voor geknipt is. Gaat hij met dezelfde 11 verder, dan is mijn vertrouwen in Maduro ook meteen over.

23-10-2023 23:34

Balgevoel +30817

Ergens altijd raar om als assistent die het overneemt, ineens alles anders te gaan doen, maar als het werkt...

23-10-2023 23:41

Dapperestrijders +4537

Schippie, een sympathieke jongen met ervaring maar hoop dat hij niet te lief is voor dit Ajax. Bepaalde spelers hebben juist een harde hand en duidelijkheid nodig. Met name Berghuis, want daar erger ik me al jaren aan met zijn negatieve kop.

23-10-2023 23:34

Hersenspinsel +7992

Ja ik vind het ook moeilijk om ons lot in handen te leggen van een Feyenoorder (Berghuis) en een PSV'er(Bergwijn).
Daar moet ik me altijd overheen zetten.

23-10-2023 23:47

Mijnclub33x +9767

Bergwijn komt uit de jeugd van Ajax

24-10-2023 00:29

Hersenspinsel +7992

Van 2011 tot 2020 was hij Bergwijn PSV'er.

24-10-2023 00:36

PetrusKeizer +10739

Jeeze. Hoe bedenk je t toch allemaal. En dan ook nog ns 'ons lot', nou niet t mijne hoor 🤣

24-10-2023 01:22

Hersenspinsel +7992

Ja ik ben een supporter doe niet alleen zegt, 'we hebben gewonnen ' maar ook zegt 'we hebben verloren.'
Iets met 12e man?

24-10-2023 09:40

Berryhupajax +700

Doe het niet aub john ! Neem tijd voor jezelf en gezin ! Ook jou gooien ze voor de bus als het tegenzit dat verdien je niet

23-10-2023 23:24

Dapperestrijders +4537

Als John het zelf wil? Misschien ook wel goed die afleiding anders blijf je misschien wel te lang in dat rouwproces zitten.

23-10-2023 23:42

Chesterson93 +3307

Maar mensen (supporters vooral) sparen hem niet.

24-10-2023 01:40

AjaxMaluku +2496

Sorry maar laat deze man ff met rust zou je zeggen. Niet echt een lekkere klus om weer in te komen na zon periode in je privé leven....

23-10-2023 23:20

twynestar +28184

Veel te aardige gast met een ouderwetse kijk op voetbal. Leuk voor technisch advies of een ervaren assistent erbij.

23-10-2023 23:17

Dapperestrijders +4537

'De ranglijst zal het leren'

23-10-2023 23:45

gusanito +5431

Onbegrijpelijk dat je hem in zijn situatie voor de leeuwen zou willen gooien. Als dat fout gaat sloop je de beste man joh.

23-10-2023 23:11

Dapperestrijders +4537

Tja, het kan een 'Heitingatje' worden, we moeten het afwachten.

23-10-2023 23:47

Roesie46 +178

het ad en telegraaf hebben dit seizoen al heel wat naar buiten gebracht en daar klopte niet altijd wat van. Ajax heeft nu weinig opties meer dan alleen wat mensen met een Ajax hart die er nog wat van willen maken. Er lijkt nu wat te worden neergezet voor de lange termijn en moeten we verder wachten tot alle poppetjes op de juiste plaats komen. Helaas is er nu een puinhoop te ruimen, maar diep respect voor de mensen die nu instappen en vanuit de liefde voor de club er echt wat van willen maken.

23-10-2023 23:00

nightgoat +30813

Het is sowieso allemaal de schuld van die gemene stomme Telegraaf!

23-10-2023 22:56

twynestar +28184

nee. maar ze helpen niet. in goede of slechte tijden die kliek zit er niet voor de waarheid of nuance. niet alleen op sportgebied.

23-10-2023 23:16

Been +12422

Serieus, hoe groot is de plaat voor je kop om met dit idee te komen?

23-10-2023 22:54

FidoDido +4085

Antonio Conte.
Wat Italiaanse geslepenheid in de ploeg brengen. Niet het mooiste voetbal, maar hé...dat zien we al dik 2 jaar niet meer!
We hebben nu eerst wat overwinningen nodig!

23-10-2023 22:53

Patrick78 +51585

9 miljoen per jaar…..

23-10-2023 23:15

Rondo64 +3332

Achja, als we dan wel europa league halen volgend jaar (of, als ik mag dromen, CL) heb je die wel terugverdiend. Dan nog moet je het absoluut niet doen natuurlijk

23-10-2023 23:22

Dapperestrijders +4537

Forget it, de enige kans op Europees voetbal in 2024 is de finale van de KNVB beker halen. Want de winnaar zal zeer waarschijnlijk CL spelen.

23-10-2023 23:53

Dapperestrijders +4537

Voor 9 m. haal je Bosz en Slot samen 🤔

24-10-2023 00:02

Dapperestrijders +4537

Of moeten we denken aan Max Verstappen, die helemaal achterin moet starten maar aan het eind van de race toch nog wint 😀

24-10-2023 00:05

Nadamesmo +2266

Denk niet dat Bosz of Slot wakker liggen voor een coach plekje bij het huidige Ajax. Zelfs niet voor het dubbele bedrag.
Verstappen is een PSV supporter. Gaat het dus ook niet worden😁

24-10-2023 02:59

ShiekTakTiek +5906

Lijkt me de ideale assistent, geen eindverantwoordelijke. Zijn situatie weegt daarnaast ook mee en hij komt terecht in een Ajax waar niemand de neus dezelfde kant op heeft staan. Daarnaast ook nog zware wedstrijden voor de boeg (dat zijn ze allemaal vanaf nu daar niet van). Er moet toch een andere optie zijn? Wellicht Knudsen alsnog, zie dat daar nog 5 speelronden te gaan zijn en hij staat nu 6 punten los.

23-10-2023 22:53

Yeshyeshyall +10920

Goeie gast maar wel een lichtgewicht qua trainer

23-10-2023 22:44

DEELM +11891

Deze man heeft net z'n vrouw verloren! Die kunnen we hier toch niet mee opzadelen? Moet hij zelf ook niet willen nu. Er zijn veel belangrijkere zaken dan voetbal!

23-10-2023 22:43

AlfredEinstein020 +965

Helemaal eens, je moet John nu niet voor deze groep gooien. Zijn privésituatie gaat al niet goed en met Ajax ook niet. Je kan dat deze man niet aandoen.

23-10-2023 22:54

Okocha078 +13648

Schippie zal het wel worden tot aan de winterstop. In de winter zullen we wel verder kijken. Helaas denk ik dat het sowieso een NLer gaat worden na het gezeur met Mislintat. Hoop dat we Vos de kans geven met Maduro en een extra assistent erbij.Jonge coach die weet hoe hij wil spelen en intelligent is. Anders hoop ik dat ze Reiziger met Bogarde terughalen, Maduro als 3e man en Schip in de rol die Bergkamp vroeger had met oa de doorstroming vd jeugd naar het eerste.

23-10-2023 22:42

TeringHenkie +28227

Zout toch eens op met je Maduro!

23-10-2023 23:17

Dapperestrijders +4537

Ik zou Andries Jonker of Wim Jonk ook geen slechte keus vinden. En Jonker heeft jarenlang met v. Gaal gewerkt en beste maatjes.

23-10-2023 23:57

Chesterson93 +3307

Ik zou Keizer wel bij Ajax willen zien. Proberen “af te maken” wat hij wilde starten in het seizoen 2017/2018. En ik genoot van zijn voetbal bij Jong Ajax.

23-10-2023 22:41

UwSchipper +5591

Ja mee eens en ook al eerder gezegd.
Marcel Keizer is voortijdig en onheus eruit gebonjourd in een bizarre periode.
Het voetbal was goed en de resultaten niet heel slecht...

23-10-2023 22:49

janbdk +391

Het voetbal was bagger onder Keizer. Kijk de laatste wedstrijd uit tegen Twente (beker) er maar op terug. Waardeloos voetbal en totaal geen spirit.

23-10-2023 22:51

UwSchipper +5591

Hoi Jan, die pot staat niet op mijn netvlies.
Maar in mijn herinnering was het niet slecht.
En over spirit gesproken..., volgens mij had er toen net iemand (bijna) de geest gegeven...

23-10-2023 22:54

Talentje020 +19866

Tjaa je noemt daar ook ff 1 wedstrijd... PSV thuis veegden we toen van de mat en ook Feyenoord gaven we onder Keizer klop in de Kuip, het was echt niet zo slecht, zeker gezien de omstandigheden waarin hij moest werken die maanden.

Hij stond ook maar 5 punten achter op PSV, voor de winterstop, echter Overmars wou graag Ten Hag, dat heeft ons veel gebracht! maar er zijn in het verleden trainers geweest die langer mochten aankloten dan Keizer

23-10-2023 23:00

Chesterson93 +3307

Alleen Twente pak je erbij. Maar de pakken slaag tegen Feyenoord-uit (1-4) en PSV-thuis (3-0) waren prima, en genadig. De situatie Nouri hing als een sluier over de ploeg. Ik zou het graag zien

23-10-2023 23:01

Chesterson93 +3307

@Talentje020 Haha precies!

23-10-2023 23:02

TeringHenkie +28227

Bijna de geest!

23-10-2023 23:18

UwSchipper +5591

Hoi Henk, natuurlijk weet ik dat.
Maar voor jou heb ik de tekst hierboven even aangepast.
NOURI !!
NOURI !!

23-10-2023 23:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.