Ajax voorlopig zonder Weghorst naar Spanje voor EL-duel met Real Sociedad

door Bart Veenstra 161

Bron Ajax.nl

Ajax voorlopig zonder Weghorst naar Spanje voor EL-duel met Real Sociedad

door Bart Veenstra 161

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax reist voorlopig zonder Wout Weghorst af naar San Sebastián voor het Europa League-duel met Real Sociedad. De spits is niet fit en zit daarom niet in het vliegtuig naar Spanje. De spits zou, mits hij op tijd weet te herstellen, donderdag alsnog kunnen aansluiten bij de selectie. In totaal neemt trainer Francesco Farioli 22 spelers mee naar San Sebastián.

Farioli moet het tegen Real Sociedad ook al doen zonder Kenneth Taylor (geschorst), Davy Klaassen (niet speelgerechtigd) en Mika Godts (geblesseerd). Daar komt mogelijk Weghorst nog bij, al is er dus nog een kans dat de spits uit Borne donderdag alsnog aansluit bij de wedstrijdselectie. Voor Brian Brobbey lonkt in ieder geval een nieuwe basisplaats.

Vanwege de afwezigheid van bovengenoemde spelers heeft Farioli plek ingeruimd voor enkele talentvolle spelers in zijn selectie. Zo zijn Christian Rasmussen, Jorthy Mokio en Jaydon Banel het vliegtuig ingestapt naar Spanje. Een opvallende afwezige is Benjamin Tahirovic. Het is niet bekend waarom de Bosnische middenvelder niet mee afreist naar San Sebastián. Afgelopen zondag ontbrak hij ook in de selectie voor het duel met PEC Zwolle.

Selectie Ajax voor duel met Real Sociedad:

Remko Pasveer
Diant Ramaj
Jay Gorter
Devyne Rensch
Anton Gaaei
Jorrel Hato
Owen Wijndal
Ahmetcan Kaplan
Youri Baas
Daniele Rugani
Josip Šutalo
Jordan Henderson
Branco van den Boomen
Kian Fitz-Jim
Kristian Hlynsson
Brian Brobbey
Chuba Akpom
Bertrand Traoré
Steven Berghuis
Christian Rasmussen
Jorthy Mokio
Jaydon Banel

Ajax op plek twee in Europa League

Op dit moment staat Ajax op de tweede plaats met tien punten uit vier duels. Het is zo goed als zeker dat de Amsterdammers bij de bovenste 24 gaan eindigen en dus gaan overwinteren. De goede vorm van Ajax in de Europa League zal echter naar meer smaken. Bij een plek in de uiteindelijke top-acht is Ajax automatisch geplaatst voor de achtste finales en ontloopt het de tussenronde van het toernooi.

Resterend programma Ajax in competitiefase Europa League:

  • 28 november: Real Sociedad - Ajax
  • 12 december: Ajax - SS Lazio
  • 23 januari: Rigas FC - Ajax
  • 30 januari: Ajax - Galatasaray
Lees meer over:
Plaats reactie

Artemio +31953

Ik verwacht er veel van as donderdag op het gebied van resultaat. Real Sociedad gaat echt niet lekker met als gevolg dat het rommelt tussen trainer en selectie.
De trainer uitte na de derby hevige kritiek op de selectie terwijl aanvoerder Oyarzabal tijdens een interview het slechte optreden te wijten vond aan de gekozen tactiek.

Ondanks de vele kwaliteit spelers presteren zij ondermaats. Ik verwacht niet dat dit opeens heel anders zou zijn tegen Ajax.
Ik hoop dat Farioli vooral sociedad tactisch vastzet en van daaruit de mogelijkheden benut.

27-11-2024 19:44

AFCA-1983 +17723

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1241034/ajax-gewaarschuwd-als-beesten-het-veld-op.html

Zo zo nou nou poe poe

27-11-2024 19:02

OpaHooligan +3830

Mooi twee rode kaarten in het eerste kwartier en wij halen de punten op.

27-11-2024 19:51

nightgoat +30951

Wout heeft de broek vol maar da's omdat ie wat ziekjes is.
Wouter heeft verder voor niets en niemand de broek vol.
Wout gaat vol door het vuur voor Ajax 1

27-11-2024 18:48

Tommyshelby +128761

Weghorst heeft buikgriep.

Alle andere complotten kunnen weer de prullenbak in.

27-11-2024 18:39

mvdk +43923 moderator

Irritante sensatiezoekers overal.

27-11-2024 18:48

DeMeervanweleer +7567

Al mijn gebrek aan vertrouwen in Ajax dit seizoen mer name in de grotere wedstrijden worden gelogenstraft door de resultaten.
Ik blijf dus maar weinig verwachten... Toch nu met een aantal uitblinkers van dit seizoen er niet bij heb ik serieuze twijfels. Alhoewel Berghuis, Fitz-Jim en Hendel op het middenveld kan best werken.

27-11-2024 18:13

Lavie +2288

Pasveer
Rensch
Sutalo
Baas
Hato
Henderson
Fitz-Jim
Berghuis (Boomen)
Traoré (Rasmussen)
Brobbey
Akpom (Banel)

27-11-2024 17:42

OpaHooligan +3830

Wie weet wat Wout Weghorst heeft? Geheimzinnig gedoe. Griepje?

27-11-2024 17:36

OpaHooligan +3830

Ah!!! Had hij drie jaar geleden maar de Corona prik genomen! Natuurlijk dat is het! Is logisch!

27-11-2024 19:46

AdK +1658

Ik gok op een griepje, zoals velen om me heen nu. Zag ook al foto’s van sommige met mondkapjes/griepklachten dus. Kan Covid zijn, maar dat hoef je niet meer te testen. Uit voorzorg snap ik het, dat niet de gehele selectie klachten krijgt.
Btw ons Weghorstje gelooft niet in Covid, dus die heeft dan sowieso griep 🤭

27-11-2024 17:57

OpaHooligan +3830

Nee. Er is natuurlijk wel een verschil in denken dat het niet bestaat, en denken dat het, met name voor jou, niet veel erger is dan een griep. Ik dacht dat Weghorst het laatste als mening had. Maar 'Wappie' Weghorst inderdaad, heeft die injectie nooit genomen toch?

27-11-2024 19:49

daslogisch1 +10183

18.00 uur Persco Fransje via ajax.nl, youtube etc.

27-11-2024 17:25

Francesco +5519

Als Ajax wint uit bij Real Sociedad, dan maakt Ajax Europees ook ECHT een comeback...

net zoals ze dat nationaal al gedaan hebben tegen Fey en PSV.

Real Sociedad is een ploeg die al jaren heel goed speelt en thuis heel moeilijk te verslaan is. Win je daar, dan boek je echt een prestatie.

27-11-2024 17:13

Tommyshelby +128761

📈 Biggest overperformers in UEL
(clubs with biggest increase in probability to qualify for Top 24 since the start of the league phase)

+62% 🇷🇴 FCSB
+37% 🇭🇺 Ferencvaros
+29% 🇳🇱 AJAX
+26% 🇳🇴 Bodø/Glimt
+25% 🇹🇷 Beşiktaş
+24% 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 Rangers
+24% 🇳🇱 AZ
+22% 🇧🇪 Anderlecht

Farioli is nou een echte overperformer 👌

27-11-2024 17:05

ajaxfan83 +3444

Dacht dat dat juist over Steijn werd gezegd 🤣🤣

27-11-2024 17:06

Tommyshelby +128761

Steijn overperformt alleen op Ibiza.

27-11-2024 17:07

Dissident +557

Ja door meneer Mislintat.
Dan ben je al uitgepraat.

27-11-2024 17:12

OpaHooligan +3830

Waar werkt Mislintat tegenwoordig? Die gaat ons dan weer leegkopen. Ik zeg: Rasmussen opstellen.

27-11-2024 17:33

stopperspil +11176

Farioli ziet het keer op keer zitten met Banel blijkt

27-11-2024 16:51

mvdk +43923 moderator

Als ik Ajax was zou ik eens bij aflopende contracten in Zuid Amerika kijken. Daar lopen veel contracten tot eind december en zo kun je de selectie (goedkoop) aanvullen.

Oscar is transfervrij en 33. We kennen hem allemaal van Chelsea. Zal vast flink zn zakken gevuld hebben in China.

Marcelo Morales is een 21 jarige Chileense linksback. Kun je Wijndal verkopen en hem gratis binnenhalen. Houdt van opkomen en is wel een type die op onze back pas. Je moet hem wel slijpen...

Joaquín Lavega acht ik als zeer interessant. Hij is een 19 jarige linksbuiten van River Plate Montevideo uit Uruguay. Moet je op slijpen, maar daar zit je toekomstige winst...

Dylan Aquino van Lanus is ook bijna transfervrij. Ook hij is nog maar 19. Hij is een echte teamspeler die goed kan combineren en passes kan geven. Soms neig is zelfs te zeggen dat hij ook als aanvallende middenvelder uit de voeten kan. Nog niet effectief in het eerste, was dat wel in de jeugd.

Je kan ook spelers enkele weken op proef mee laten draaien en later beslissen of ze echt iets toevoegen.

27-11-2024 16:45

ProfessortjeHlynsson +4396

Als we hier een gelijkspel kunnen behalen, dan is dat een prima resultaat voor ons. We staan er al goed voor in de Europa League; een belangrijk punt erbij zorgt ervoor dat we bijna zeker door zijn.
Winst geloof ik eigenlijk niet in zonder Taylor. Hij is van groot belang op het middenveld.

27-11-2024 16:27

chriseverhard +3558

Ook al verliezen we deze wedstrijd is het nog geen drama we hebben 10 punten.
Winst bij riga ben je sowieso al verzekerd van plek 8 tm 24
Ik vind de competitie echt wel belangrijker.
Maar als we morgen winnen zijn die laatste 3 wedstrijden een formaliteit, en kunnen we die 3 wedstrijden met een b elftal spelen zodat we sterk zijn voor de competitie.
Terwijl psv twente az en feyenoord waarschijnlijk tot de laatste wedstrijden moeten strijden om überhaupt bij de 1e 24 te komen.
Dus winst morgen kan in ons voordeel zijn

27-11-2024 17:02

ProfessortjeHlynsson +4396

Ik begrijp je punt en ben het met je eens, maar toch denk ik dat RFS een zeer irritante wedstrijd voor Ajax zal zijn, vooral door mogelijke onderschatting, en op de manier onze spelers deze wedstrijd zullen benaderen.. Dat zagen we ook al in de wedstrijd tegen Zwolle, Qarabağ (beginfase) en Willem 2. Bovendien spelen ze daar uit, wat het irritanter maakt. Zo een bescheiden clubje met nog geen 500 supporters uit een afgelegen plek. Ook Galatasaray heeft daar al een flinke tegenvaller ervaren. Maar verder sta ik volledig achter je reactie

27-11-2024 17:17

Ajax27 +19119

Maakt de ranglijst in de knock-out fase niet uit tegen wie je moet? Dus nummer 1 tegen nummer 16, 2 tegen nummer 15, etc? Want dan is hoog eindigen wel degelijk van belang.

...en ja op dit moment ff te lui om naar de uefa site te gaan om deze info op te zoeken haha.

27-11-2024 18:10

chriseverhard +3558

Stel ajax speelt playoffs dan en ze worden 9e dan speelt ajax een wedstrijd tegen de nr 24 uit de poule.
En zo schuift het elke keer op word ajax 10e dan spelen ze tegen de nr23.
Als ajax de playoffs doorkomt als nr 9 van de poule dan spelen ze tegen de nr 8 de 8e finale

27-11-2024 19:13

mvdk +43923 moderator

Maargoed ik kan niet kijken en alle keren dat ik niet kon kijken won Ajax met 1-4 van Real Mardrid, versloeg het Juve en Dortmund en won het laatst bij Feyenoord. Gefeliciteerd alvast.

27-11-2024 16:25

TeringHenkie +28324

Maar, maar..wie moet hier dan de boel in de gaten houden

27-11-2024 16:30

ProfessortjeHlynsson +4396

Aurelius1. Komt helemaal goed, Henkie

27-11-2024 16:30

TeringHenkie +28324

Die is druk met bewijzen en onderzoeken! ;-)

27-11-2024 16:34

Vincent.d +4212

Wat een mooie wedstrijden heb jij gemist. Jammer hoor.. maar zal vast een goede reden voor zijn

27-11-2024 16:30

mvdk +43923 moderator

Ik had weinig keuze helaas. Heeft met mijn baan te maken. Neemt niet weg dat ik mega blij was dat ik alles stil kon houden en de wedstrijden rond een uur of 23:00 alsnog kon kijken. Helaas kwam ik bij de 2-0 voor Ajax tegen Tottenham iets eerder thuis, Fuck

27-11-2024 16:33

Asociaal +2789

Doe ons een plezier en kijk voortaan geen live wedstrijden meer van Ajax 🤡

27-11-2024 17:13

Vincent.d +4212

Ja precies. Winnen we alle bijzondere affiches

27-11-2024 18:03

Duke3D +3631

Stel voor dat we hier met de pet rond gaan en je tot eind mei ergens in het oerwoud van Borneo droppen. Neem aan dat je van witte rijst houdt?

27-11-2024 16:34

mvdk +43923 moderator

Ligt eraan, wil liever niet opgegeten worden. Maar voor een klein jaartje rondreizen doe ik het ook hoor. Op voorwaarde dat de wedstrijden achteraf bekeken mogen worden, anders krijg ik hoofdpijn:-)

27-11-2024 16:48

Duke3D +3631

Alles voor ons Aller Ajax dus rondreis bij deze akkoord

27-11-2024 16:56

Ajaxhartt +10710

Dat wordt een kijkverbod voor de rest van seizoen. Kampioenschap + door in Europa, kan ons niet meer ontgaan. Lullig voor je, maar een echte supporter offert zich graag op voor het goeie doel.

27-11-2024 17:53

PH2BOT +40262

Geen mr 1 - 0, geen creatieve linksbuiten, geen supersub WW.....gelukkig hebben we nog wèl no-goal spits Brobbey om op te stellen.

27-11-2024 16:20

ajaxfan83 +3444

Die al drie wedstrijden op rij gescoord heeft nu , maar met meer geluk dan wijsheid

27-11-2024 17:08

JariKanu +980

Scoorde in 3 van zijn laatste 4 duels.

27-11-2024 17:11

PH2BOT +40262

...maar vraag inderdaad niet hòe. Brobbey is bij Ajax 1 gewoon mislukt als nr 9..

27-11-2024 18:17

JariKanu +980

Tegen Maccabi met een snoeiharde vrije trap, bij Oranje met een prima kopgoal en tegen PEC door goed positie kiezen.

Hij heeft eerder al bewezen dat ie een goeie spits is, Farioli (en andere kenners) zien zijn meerwaarde wel, dus het zegt meer over jou dat jij het niet ziet.

27-11-2024 19:28

mvdk +43923 moderator

We zullen op ons best moeten zijn en tactisch superieur. Even voor de grap een mixje van onze elftallen: Ik sla zelfs wat betere spelers over zodat er nog iets van ons over blijft.

Barrenetxea____Brobbey_____Kubo
________Méndez________Taylor
______________Zubimendi
Hato____Baas_________Sutalo___Rensch
________________Remiro

Met name Kubo en Mendez zijn echt hele goede spelers die ik naar de top zie gaan.

27-11-2024 16:12

vodin424 +368

Bijzonder dat je Oyarzabal buiten deze opstelling laat. Denk ik de beste speler..

27-11-2024 16:16

mvdk +43923 moderator

Ja weet ik, ik wou hem er ook in zetten, maar dan blijft er niet meer zo veel van Ajax over... Dat is helaas de realiteit en dat probeer ik een beetje te laten zien. Ik zag mensen reageren dat we het wel even winnen, want het is een middenmotor, maar deze middenmotor pakt Barcelona en houdt Atletico op een gelijkspel.

Naast Oyarzabal kun je ook Aguerd en Turrientes er zo inzetten.

Maargoed. Bij een goede teamprestatie kun je gewoon winnen. Dat deed Anderlecht ook, maar als we alles in perspectief plaatsen is er qua selectie wel echt flink werk aan de winkel als we ons zelfs weer met de Spaanse subtop zouden willen meten.

27-11-2024 16:17

PH2BOT +40262

Brobbey en Rensch ? ..wat doen die in deze mix?

27-11-2024 16:21

mvdk +43923 moderator

Zie toelichting. Dan zou er niks meer overblijven.

27-11-2024 16:23

PH2BOT +40262

..yep ..das ook wel weer waar

27-11-2024 18:06

Baco123 +6321

Mijn voorspelling 1_2 ons aller Ajax ❌❌❌
Hup Ajax 💪

27-11-2024 15:36

Adam24 +39093

Je mist nu wel erg veel kwaliteit en vooral goals. Godts, Taylor en Klaassen met Weghorst als pinchhitter zijn tot nog toe goed voor 22 goals samen.

27-11-2024 15:25

Kingoffdatoilet +17155

We kunnen wel een heel aanvallend middenveld krijgen met Berghuis en Fitz-Jim.

27-11-2024 15:13

Moooo +3965

Brobbey is ook niet tip top zal hem liever sparen voor de eredivisie, Akpom in de spits?
Heeft het wel laten zien, prima speler, kopsterk.

Persoonlijk ben ik niet zo van je sterkste 11 opstellen, laat een Ramaj, Gaaei, Wijndal, Kaplan, Rugani, Mokio, Fitz-Jim, Hlynsson, Berghuis, Akpom, Rasmussen lekker laten starten.

* Mogelijk nog een Branco

Gelijk spel eruit slepen in het laatste 30min, mogelijk toeslaan?

27-11-2024 15:07

MokumsParadijs +2262

Het is geen oefenwedstrijd hoor.

27-11-2024 15:27

Moooo +3965

Ajax is zo goed als zeker al door, spelen nog tegen wat clubs van naam en zonder naam in de Europa League.
Het gaat eerst om of je bij de eerste 8 a 24 eindigt.
Ajax staat nu 2de, als je je best gaat doen win je 0-3 van Real Sociedad, wel zijn dan enkele spelers door pijntjes niet inzetbaar tegen NEC, Utrecht en mogelijk AZ.

Ook moet je waarde behouden en enkele spelers een kans geven om zich te tonen, iemand als een Kaplan een top talent als een Mokio of een Akpom in de spits.

Spelers moet je ook belonen en in de kruiwagen houden, spelers als een Gaaei, Wijndal kunnen wel iets..
Laat het maar zien..

27-11-2024 15:38

JariJari +15215

Door is de eerste 8 alleen he? 9-24 moet nog een tegenstander verslaan in een ronde waar je niks voor krijgt (geen geld, geen coefficientpunten, alleen recettes en vermoeidheid).

27-11-2024 15:53

PH2BOT +40262

....en hoeveel.punten gaan we halen tegen Real Sociedad uit, Lazio thuis en Gala thuis? Zeker geen 9 op 9.

27-11-2024 16:24

OpaHooligan +3830

Ja dat laatste is natuurlijk geen argument. Als het om vermoeidheid gaat kun je beter de komende vier EL wedstrijden Jong Ajax opstellen, scheelt je vier wedstrijden in de vermoeidheid in plaats van twee.

27-11-2024 16:30

chriseverhard +3558

Maar als we morgen winnen zijn die laatste 3 wedstrijden natuurlijk een formaliteit.
En kun je eurpees een b elftal opstellen terwijl de andere Nederlandse clubs waarschijnlijk tot de laatste wedstrijd moeten strijden om plek 9 tm 24 te halen

27-11-2024 17:05

Moooo +3965

De komende potjes zie ik wel als cruciaal, nec (grote sterke verdedigers) heb je niks aan Wout..
Een prima selectie.

Utrecht staan nog altijd boven ons.

AZ ook een belangrijk potje om geen puntverlies te leiden.

Nu sparen is straks tegen een Riga (Europa League de 1/8 veilig stellen)

27-11-2024 17:47

Moooo +3965

En winnen tegen Riga, dat zal al genoeg zijn voor een plek 8.

27-11-2024 17:49

PH2BOT +40262

Fc Utrecht zondag 12u15 tegen PSV....dus of die na zondag nog steeds 2e staan valt nog maar te bezien. Moeten wij wel bij NEC winnen natuurlijk...

27-11-2024 18:09

Ajaxfan16 +27419

Aangezien ze met mondkapjes lopen, zou er wel iets heersen. Heb ze dat al tijden niet zien doen namelijk.

27-11-2024 14:50

steen +482

Wout met een mondkapje? Kan me niet voorstellen.

27-11-2024 14:56

EuforischeRealist +15533

Die is er dan ook niet bij zoals in het artikel staat

27-11-2024 15:03

Ajax The Best +16508

Is niet te hopen dat ze dat doen. Dan heb je snel weer veel zieken.

27-11-2024 16:01

Tecmessa +1733

Ik snap het wel o.b.v. ervaring, leeftijd & anciënniteit. Maar toch, waarom in godesnaam Banel mee ipv Faberski. Een blinde ziet nog dat laatstgenoemde meer talent heeft (en daarmee kans) om het bij Ajax 1 te halen. Jaydon gaat gewoon tekort komen, niets te nadele van die jongen. Die kan nog een prima carrière draaien bij rechterrijtje Eredivisie, maar met het oog op ds toekomst zou ik toch liever Faberski die kans zien krijgen om mee te reizen.

27-11-2024 14:44

WZAWZDB33 +757

Hij zoekt gewoon een back up linksbuiten en neemt die mee om evt in te vallen. En dat is Faberski zeer zeker niet

27-11-2024 15:12

Moooo +3965

Eens, wel zou ik Banel wel als rechtsback willen zien, Sontje Hansen idem dito.
Zijn leuke, technisch vaardige spelers die met die x factor missen om bij Ajax te slagen. (Rendement)

Mika Godts en Hlynsson speelde de KKD uit, die waren de allerbeste.
Dat heb je bij een Banel helemaal niet, zie liever een Addai van AZ spelen.
Lijkt ook wel klaar te zijn voor basis bij AZ.

Ook jongens als een Rasmussen zie je dat ze intrinsiek veel beter zijn als een Gaaei, technisch een stuk sterker.

Zulke gasten moet je gewoon omturnen.

27-11-2024 15:16

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25354

Brobbey Brobbey Brobbey

27-11-2024 14:44

Gaza +4381

Tenminste 1 van de 3 kansen raak.

27-11-2024 16:18

fluwelenlinker +11721

Waarom kunnen ze niet gewoon zeggen dat hij ziek is of een blessure heeft? Nu is het weer allemaal nodeloos giswerk en gaat het zijn eigen leven leiden.

27-11-2024 14:26

LennartB +2911

Of je maakt jezelf gewoon niet zo druk, hebben genoeg spitsen mee...

27-11-2024 14:30

PH2BOT +40262

Hoeveel scorende spitsen hebben we dan eigenlijk? En waar hebben we Rijkhoff voor gehaald? Om bij JA weg te kwijnen onder Peereplukkert?

27-11-2024 16:29

TeringHenkie +28324

Als je de griep hebt, ben je toch ook niet fit? En het zou ook wel met privacy te maken hebben.

27-11-2024 14:33

JariJari +15215

En de wet

27-11-2024 15:54

debetweter +10062

Is ontevreden met zijn rol binnen het elftal en wil met gierende banden naar Twente.

Zulke dingen gaan dan een leven krijgen idd

27-11-2024 14:42

behangdelul +32615

Toch fijn dat we 3 spitsen hebben

**wegduiken doet**

27-11-2024 14:21

Patrick78 +51871

‘ Ajax treft met Real Sociedad een loodzware tegenstander ‘

Als we winnen:

‘ Real Sociedad is geen graadmeter ‘

27-11-2024 14:12

Cohiba +2217

Wordt een zware pot waarbij we veel naar achter gaan spelen. Daarom met Bertje en Brobbey op de counter spelen . Weghorst hebben we nodig in de laatste 10 minuten uit bij Nec.

27-11-2024 14:09

LennartB +2911

Liever volle bak voor de winst tegen NEC, Utrecht & AZ, die overwinningen tellen meer in mijn ogen.
Maar zal flink puzzelen worden op het middenveld en aanval.

27-11-2024 13:53

daslogisch1 +10183

Daar zal de financieel directeur anders over denken. Europa League levert toch de nodige muntjes op in the end.

27-11-2024 14:35

chriseverhard +3558

Ons plaatsten voor de playoffs gaat wel lukken, maar het belangrijkste is 2e worden voor champions league

27-11-2024 14:40

JariJari +15215

Top 8 EL ook. Als je Riga en 1 van Sociedad, Lazio en Gsla wint ben je er (met 2 van die 3 gelijk ook verwacht ik).

27-11-2024 15:55

PH2BOT +40262

...dat gaat dus nog knap lastig worden zonder scorende spitsen en met Rensch als rechtsback..

27-11-2024 16:33

ajaxamsterdamajax +665

Niet fit heeft cofit

27-11-2024 13:48

Slang3 +45839

bestaat niet in zijn wereld

27-11-2024 14:12

Regada +578

Griep heet dat. Dus bestaat niet inderdaad.

27-11-2024 15:35

JariJari +15215

Geen griep dat is influenza. Coronavirussen veroorzaken verkoudheid.

27-11-2024 15:56

JaapStam +136859

Ik heb er alle vertrouwen in dat we morgenavond gaan winnen, dankzij ons tactische meesterbrein Fransesco Farioli.

27-11-2024 13:47

Myriad +7053

Klinkt als een griepje, anders ga je wel mee. Tahirovic vermoedelijk hetzelfde.

27-11-2024 13:45

daslogisch1 +10183

Lijkt me niet anders hou je de optie niet open dat hij morgen weer zou kunnen aansluiten. Dan zit je daar morgen ook nog mee.

27-11-2024 13:46

Jayq +3365

En als hij een pijntje heeft, dat morgen mogelijk over is, had hij ook wel mee kunnen reizen en ter plekke kijken of spelen een optie blijkt te zijn.

Oftewel, voor een pijntje ga je niet iemand later laten invliegen. Maar bij een griepje/verkoudheid hou je iemand wel buiten de groep.

Bovendien weet ik nooit op welke dag ik hersteld ben van een griepje/verkoudheid, soms voel ik mij de volgende ineens weer veel beter. Dus dan vind ik de optie dat hij mogelijk morgen alsnog kan aansluiten daar beter bij passen.

27-11-2024 15:30

burwatti +14248

Zag ook op verschillende foto’s van Ajax mensen met mondkapjes lopen.
Denk dat er idd iets van griepje heerst.

27-11-2024 14:02

daslogisch1 +10183

Hoeft niet.

27-11-2024 14:23

MPAjax +8405

heerst idd

27-11-2024 16:25

Ajaxcbs123 +1252

Pasveer
Rensch - Sutalo - Baas - Hato
Henderson
Vd Boomen - Fitz Jim
Berghuis - Brobbey - Traore

27-11-2024 13:43

WZAWZDB33 +757

Ik hoop op Hlynsson ipv Boomen, dat kunnen mijn ogen niet meer aanzien

27-11-2024 14:20

Ajax_026 +3057

Van de Boomen heeft nu al een paar keer laten afzien en van de Boomen en Henderson samen lijkt niet te werken. Ik zie hem eerder als de stand in van Henderson maar als iedereen fit is en kan spelen dan staan Henderson, Taylor, Fitz-Jim, Klaassen, Berghuis en hoger in de pik orde.

27-11-2024 14:52

ProfessortjeHlynsson +4396

Ik zie hem echt niet starten met Berghuis.

Akpom - Brobbey - Traore
Frisse-Jim - Sir Henderson - Branco
Hato - Baas - Sutalo - Rensch
Pasveer


Dit zal ‘t wel worden

27-11-2024 13:42

Myriad +7053

Klinkt logisch

27-11-2024 13:46

WZAWZDB33 +757

Ik hoop op Hlynsson ipv Boomen, dat kunnen mijn ogen niet meer aanzien

27-11-2024 14:20

Tommyshelby +128761

Weghorst kun je missen. Dit is sowieso niet het type wedstrijd waarin ie uit de verf komt. Brobbey en Bertje zijn meer geschikt.

Lekker richten op NEC en Utrecht.

27-11-2024 13:37

Bky +56453

Pasveer in de spits ole ole

27-11-2024 13:37

Betuwe85 +20553

Rasmussen talentvol mwha heb ik persoonlijke een andere kijk op .

27-11-2024 13:35

ajaxamsterdamajax +665

Momentjestalent

27-11-2024 13:45

DJPostma +3993

Die zal wel basis staan tegen NEC, zodat Brobbey weer Utrecht-thuis en AZ-uit kan beginnen. Er blijft zo zonder Taylor, Klaassen, Godts, Weghorst niet heel veel over voor morgen, jammer.

27-11-2024 13:35

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Dit wordt wel heel erg puzzelen nu. Ik had Akpom op de vleugel verwacht, maar nu Weghorst er niet is zal hij misschien achter de hand gehouden worden als pinchhitter. Daarnaast had ik Berghuis op het middenveld verwacht, maar wie ga je dan als linkervleugelspeler gebruiken? Rasmussen? Het gat tussen de eerste elf en de spelers daarachter wordt op het middenveld en aanval zo wel echt gigantisch door die blessures

27-11-2024 13:31

trodat4030 +96586

Woutje doet een PSVtje-in-reverse, fit blijven voor Oranje...

27-11-2024 13:31

Hersenspinsel +8012

Weghorst is dus nog niet zoals Berghuis een speler die je ook als hij geblesseerd is mee neemt naar uit duels.
Jammer.

27-11-2024 13:29

MaxPower +2597

Misschien heeft Weghorst tijdens deze periode medische behandeling nodig.

27-11-2024 13:30

Hersenspinsel +8012

Ja, het was inderdaad vissen.
Waarschijnlijk is het bij een griepje of zo iets veel beter dan dat hij in Amsterdam blijft zodat hij misschien as zondag al uitgerust kan schitteren in de eredivisie.

27-11-2024 14:42

robtjeajax +622

er staat nietfit mogelijk morgen heen, dan denk ik aan een griepje of iets in die trant

27-11-2024 13:31

KarimB +11507

Garantie op Brobbey dus.. helaas.

27-11-2024 13:23

Hersenspinsel +8012

Banel Akpom Traoré beter?
Dan hebben we ipv de BBB een BAT voorhoede.

27-11-2024 13:27

MaxPower +2597

Ik heb liever een GAT voorhoede

27-11-2024 13:32

Knalpot +3610

Ik liever een GOAT voorhoede maar wie wordt die O?

27-11-2024 13:36

MaxPower +2597

Heeft Overmars geen talentvolle zoon?

27-11-2024 13:43

KarimB +11507

Nee ook matig. Al vind ik Akpom veel doelgerichter. Ben beetje klaar met Brobbey maar beschermen omdat die zo lekker sleurt en balletjes klaar legt. De man heeft 3 goals en we zijn eind November/ Dat is gwn niet goed genoeg

27-11-2024 13:46

Hersenspinsel +8012

Ja maar we moeten de goden niet verzoeken en niet teveel risico nemen met Godts.

27-11-2024 14:44

Hersenspinsel +8012

Juist
GOdtsAkpomTraoré is de GOAT.

En als Lucas(Jetten) dan de plaats in neemt van Traoré hebben we een voorhoede voor de GOAL.

27-11-2024 17:19

Tadic020 +1887

Fit houden voor competitie

27-11-2024 13:22

Breuk +25118

Gewoon lekker thuis laten en thuis houden. Nog belangrijke wedstrijden genoeg met NEC en Utrecht.

27-11-2024 13:20

AFCACruijff14 +161338

Waarom neem je hem dan niet gewoon mee en laat je hem daar trainen als ee kans op is? Of laat hem thuis met oog op zondag, veel verstandiger. Met Brobbey, Akpom en eventueel Traore heb je 3 opties.

27-11-2024 13:16

MidMid +5684

Hij zal verkouden zijn en de trainer wil niet dat hij andere spelers aansteekt. Als blijkt dat hij morgen die verkoudheid heeft overwonnen, kan hij dus alsnog komen.

27-11-2024 13:18

AFCACruijff14 +161338

Nou laat hem dan thuis. Beetje onzinnig.

27-11-2024 13:25

MidMid +5684

Misschien is hij al dagen verkouden en is hij aan de beterende hand en willen ze nog een dagje afwachten. Je weet nooit of je hem nodig hebt in Spanje.

27-11-2024 14:56

rodnet +10269

Besmettingsgevaar?

27-11-2024 13:18

Wendy.H +6867

Waarom zie ik de spelers met mondkapjes, moet dat van de vliegmaatschappij, Spanje of heerst er iets besmettelijks bij Ajax?

27-11-2024 14:32

gi0vanni +7174

Er staat dat hij thuis blijft. Maar indien hij weer zou kunnen spelen achteraan zou kunnen reizen. Dat klinkt logischer als meereizen voor niets want het is niet zeker of hij iets kan doen.

27-11-2024 13:20

Rikkie66 +22812

Raar, of fit of niet fit. Meegaan of thuisblijven.

27-11-2024 13:12

Mözil +2521

Wellicht een griepje?

27-11-2024 13:13

daslogisch1 +10183

Ja tuurlijk.

27-11-2024 13:32

Wendy.H +6867

Vandaar de mondkapjes

27-11-2024 14:33

Mözil +2521

Zei ik toch :)

27-11-2024 21:20

Laudrup10 +17054

Prima we hebben twee betere spitsen in de selectie.

27-11-2024 13:11

Rolo +13678

Tot het moment komt en de website totaal op slot zit of je iets moet forceren wanneer je al gestart bent met Brobbey.

27-11-2024 13:13

Laudrup10 +17054

In die rol heeft Akpom zich vorig jaar bewezen. Prima stormram.

27-11-2024 13:51

Rolo +13678

Akpom ga je wrs op links opstellen in de basis aangezien je Godts en Taylor ook mist. Dus Akpom is geen alternatief op dat moment om 'fris' te brengen.

27-11-2024 15:20

Laudrup10 +17054

Dat is de keuze van de trainer. Je kan ook met Traore en berghuis beginnen op de flanken. Dat zou mijn voorkeur hebben.

27-11-2024 15:29

Rolo +13678

En dan het middenveld? Zonder Taylor en Klaassen? FJ, Hendo en .....?

27-11-2024 16:21

Laudrup10 +17054

Vd boomen. Niet ideaal maar wel taakbewuster dan berghuis op het middenveld (zagen we afgelopen weekend). Eventueel kan je ook voor Hlysson kiezen.

27-11-2024 16:57

Rolo +13678

vd Boomen voor Henderson, dan liever Hlynsson inderdaad. vd Boomen is denk ik te statisch tegen Sociedad.

27-11-2024 17:15

MaxPower +2597

Akpom zal je al als linksbuiten nodig hebben

27-11-2024 13:14

AFCACruijff14 +161338

Die zijn helemaal niet beter, maar anders in stijl.

27-11-2024 13:16

AFCA-1983 +17723

Domderdag wordt niks ook zonder taylor..

27-11-2024 13:11

Koningtoto +60277

Waarom dan niet mee voor de teamspirit?

27-11-2024 13:11

twynestar +28284

omdat ie gruwelijk irritant is

27-11-2024 13:12

Koningtoto +60277

Haha ja weet ik. Retorische vraag :p

27-11-2024 13:14

AFCACruijff14 +161338

Denk dat ze bij Ajax dol op Wout zijn.

27-11-2024 13:17

twynestar +28284

niet binnen het team denk ik

27-11-2024 13:39

MidMid +5684

Verkouden. Je wilt niet dat hij anderen aansteekt.

27-11-2024 13:18

daslogisch1 +10183

Dan kunnen we beter niet gaan...

27-11-2024 13:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.