Ajax tegen Feyenoord wederom zonder Rensch: 'Hij is niet op tijd fit'

door Bart Veenstra 112

Bron De Telegraaf

Ajax tegen Feyenoord wederom zonder Rensch: 'Hij is niet op tijd fit'

door Bart Veenstra 112

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax moet het in de halve finale van de TOTO KNVB Beker tegen Feyenoord nog altijd stellen zonder Devyne Rensch. Dat meldt De Telegraaf dinsdagochtend. De rechtsback is niet op tijd fit voor de wedstrijd in de Rotterdamse Kuip.

'Hij is niet op tijd fit', zegt Heitinga, die volgens De Telegraaf waarschijnlijk weer de voorkeur geeft aan Jorge Sánchez op de rechtsbackpositie. De Mexicaan speelde afgelopen zondag als rechtsback tegen Go Ahead Eagles, terwijl hij voor de interlandperiode tegen Feyenoord ook al speelde op die positie.

Ook Ahmetcan Kaplan ontbreekt woensdag in De Kuip. 'Hij zal het hele seizoen niet meer in actie komen', zegt Heitinga. Verder kan de trainer van Ajax over een fitte selectie beschikken. Ook Steven Bergwijn is er dus gewoon bij. 'Steven Bergwijn heeft volle bak getraind, heeft geen reactie gekregen en kan starten.'

Heitinga ziet Feyenoord als favoriet

Voor het duel in Rotterdam ziet Heitinga Feyenoord als de favoriet. Simpelweg omdat de Rotterdammers op dit moment in een goede vorm verkeren. 'We zullen in alles top moeten zijn om Feyenoord te verslaan.'

Denk jij dat Ajax woensdag binnen 90 minuten weet te winnen van Feyenoord? Zet in en ontvang 3,00 keer je inzet terug als Ajax zonder verlenging weet te winnen!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax34 +3996

Met een normale scheids hadden we thuis gewonnen. En vanavond verwacht ik dat we daar winnen, maar wel een betere opstelling als afgelopen zondag.

05-04-2023 12:35

Noam +4086

Geef Fitz Jim eens een kans op de RB positie. Stop met het opstellen van Sanchez aub.

05-04-2023 07:12

Qifesh +24917

Ja zet daar een verdedigende middenvelder neer en je kunt weer iig weer voetballen. De backs zijn echt ons grootste probleem. Ajax speelt een gehandicapte 433

05-04-2023 16:22

Balgevoel +30849

Niet eens heel gek, zoiets wil weleens heel aardig uitpakken...

05-04-2023 17:35

Ajax4proud +10820

Met of zonder Rensch gaat geen verschil maken. Elk ander reden had ik ook geloofd.

05-04-2023 06:57

Ajax4proud +10820

Gewoon kans aan de jongere geven, ze zijn daar hoe ze op dit moment spelen totaal kansloos tegen het oppermachtige Feyenoord.

05-04-2023 06:55

Jeremias +1661

Belabberde backs heeft Ajax. Zowel links als rechts.

05-04-2023 01:07

Tadic020 +1887

Hato timber achterin

04-04-2023 22:51

Artemio +31908

Sanchez als rechtsback…… categorie Atouba/Tainio.

04-04-2023 22:50

Flipper33 +6826

Net of Ajax beter is met Rensh haha

04-04-2023 21:33

Noam +4086

Hij is wel minder slecht dan Sanchez maar daar is alles mee gezegd.

05-04-2023 07:13

RuffRhythim +24837

Die gaat toch t verschil niet maken helaas...

04-04-2023 17:38

michaellaudrup +4660

Mis je niets aan, voegt niets extras toe, komt veel tekort voor het ajaxniveau.

04-04-2023 16:56

MarkP +21599

Misschien de van gaal tactiek vh wk? Ajax onwaardig maar anders worden we weggepoetst.

04-04-2023 14:43

Nr.10 +111029

Kunnen we weer genieten van Sanchez…

04-04-2023 14:22

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25323

Maar dan ook niet die flapdrol Sanchez die kan er geen hout van

04-04-2023 14:13

peterVKV +6442

Regeer speelde niet bij JA dus zal wel spelen na zoveelste wanprestatie van Sanchez. Begrijp niet waarom sommigen zo positief zijn over Baas. Lange slungel die tekort komt. Dan liever Hato. Echt groot talent.

04-04-2023 14:07

WantAmsterdam +116101

Zo lang is Baas niet, 1.82. En het is een degelijk talent, zal geen hoogvlieger worden, maar kan misschien wel verrassen.
Hato is een megatalent maar eigenlijk gewoon een CV.

04-04-2023 17:13

strakkevoorzet +4189

Baas is een hele goede voetballer, wordt daarin heel erg onderschat. Heeft een goede visie en inspeel paas en kan daarom inschuiven als dubbele 6 of 8. Voert daarnaast gewoon zijn taken uit. Inderdaad geen hoogvlieger, maar wel veel potentie.

04-04-2023 18:37

wladimir +3059

Regeer had afgelopen zondag al moeten spelen net als Hato als LCV.

04-04-2023 13:56

Rolo +13643

Inderdaad. Ik zou morgen Regeer op rechts zetten en Baas op Links. Dan maar godzegende greep, maar wel des Ajax.

04-04-2023 13:57

MarkP +21599

Alles beter dan non voetballer sanchez.

04-04-2023 14:42

Ajaxbrl +13693

Jammer anders hadden we dik gewonnen!!

04-04-2023 13:35

wladimir +3059

Ook in de Arena was hij 'the missing link'. Die kakkerlakken hebben echt geluk!

04-04-2023 13:56

PH2BOT +40183

Zet het hele elftal maar centraal achterin John. Misschien dat het dan nog wat wordt morgenavond.

04-04-2023 13:13

Mokum87 +2435

Zet Baas op rechtsback en Hato centraal achterin naast Timber. Alvarez heb je op het middenveld nodig.. Dan kom je al een eind verder. Met Sanchez ga je de oorlog niet winnen.

04-04-2023 12:14

strakkevoorzet +4189

wie linksback dan? en geen wijndal zeggen, dan kan je net zo goed baas op linksback en sanchez rechtback

04-04-2023 12:35

tdecler +3309

Baas links en Regeer rechts. Hato en Timber centraal. Beetje jong en onervaren misschien, maar beter hebben we ook niet voor handen. Of eventueel Grillitsch een keer centraal proberen.

04-04-2023 12:37

leeke +10393

Idd,maar zo had je afgelopen zondag al moeten spelen

04-04-2023 15:08

komop +2145

Ajax zal top moeten zijn. En het scheidsrechter team zal ook top moeten zijn. Dat lijkt samen iets te veel van het goede.

04-04-2023 11:56

PH2BOT +40183

Dit Ajax is allesbehalve top dus kan het ook niet top zijn in een wedstrijd.

04-04-2023 13:09

komop +2145

Ik snap wat je zegt. Maar zo zwart wit wil ik het niet zien. Met een normale scheids hadden we in de Arena tegen 9-10 man gespeeld en die wedstrijd over de streep getrokken. Zonder top te spelen.

04-04-2023 13:58

ibrAjax +1076

Hé wat jammer onze verlosser is niet op tijd fit

04-04-2023 11:25

Martje +2928

Met Sanchez weet je zeker dat je gaat verliezen

04-04-2023 11:23

MarcHogervorst +35302

Man hou op. NEC had daar bijna gewonnen. Niet te geloven, het lijkt alsof we elkaar nu allemaal zo diep mogelijk de depressie in willen praten, en degene die de meest negatieve post kan schrijven die krijgt de likes.

Misschien is Feyenoord favoriet, maar wij hebben zeker een kans.

04-04-2023 11:36

arantes12345 +2321

Precies, wat heeft het zin als je geen hoop hebt? Ga dan niet kijken. Zou toch ook extra mooi zijn als we morgen winnen: onze eerste topper pas dit seizoen, dat wel, maar zou daardoor wel extra lekker voelen. Vol gas morgen WZAWZDB

04-04-2023 11:38

Martje +2928

Ik praat ons niet een depressie in. Het enige wat mij opvalt is dat een trainer als Slot van zo'n ontzettend zwakke schakel bij ons gebruik weet te maken. Sanchez in de basis zorgt gelijk dat wij voetballend van achteruit lam worden gelegd.

04-04-2023 11:57

PH2BOT +40183

..eh ..heb je GAE- Ajax gemist dan Marc?

04-04-2023 13:11

MarcHogervorst +35302

Nee, maar je gaat nooit zeggen "we gaan zeker verliezen", al stond je op plaats 17 in plaats van 2.

04-04-2023 13:13

gi0vanni +7154

We hebben tegen iedereen een kans maar de realiteit is dat het kwalitatief gewoon onder de maat is. Daarom maar hopen dat de juiste mensen bovenin worden aangesteld. Dan kunnen we van de zomer beginnen met een grote schoonmaak en herbouwen. Dit is nu al hoe dan ook een verloren jaar. Dus gewoon positief blijven en hopen op betere tijden.

04-04-2023 13:47

WantAmsterdam +116101

Echt man, opeens wil iedereen spelers als Wieffer, Hancko, Trauner, Hartmann, Paixao en Gimenez bij ons in de basis zien. Is toch bizar.
Geef Slot deze Selectie en het zouden wij zijn die met 8 punten bovenaan staan.

04-04-2023 17:16

RuffRhythim +24837

Ja maar dit ligt toch aan alles wat er mis is bij Ajax? Vind je het ook gek dan dat er zo gepraat of gedacht wordt?

Ik krijg het dus ook mn bek niet uit om maar even te zeggen "nou, kom op Ajax, we kunnen het, wzawzdb wawawawawa..."

Gewoon niet!

Ik ga kijken morgen en ik zie het wel, meer niet. Reken gewoon nergens op.
Niet pessimistisch, wel realistisch.

04-04-2023 17:44

Kingoffdatoilet +17142

Rensch wordt hier wel de hele tijd uitgekafferd maar is gewoon een belangrijke schakel. Hij kan wat met een bal en Sanchez niet. Dan heb je 2 opties achterin die wat met een bam kunnen inplaats van 1.

04-04-2023 11:23

MarkP +21599

Bij gebrek aan beter, iedere back in het linkerrijtje is beter dan sanchez.

04-04-2023 14:44

Kingoffdatoilet +17142

En er zijn niet veel backs uit het linkerrijtje beter dan Rensch.

04-04-2023 19:56

AjaxPositivo +6954

Regeer in de basis! En anders Timber naar rechts en Alvarez centraal.

04-04-2023 11:10

Soccerskins v2 +43273

Ballen tonen en Regeer in de basis zetten John. Zelfs een Regeer zonder wedstrijdritme is beter dan Sanchez.

04-04-2023 11:01

trodat4030 +96467

Van Wijndal was John niet onder de indruk, daarom speelde Baas, maar voor Sanchez gelden blijkbaar heel andere voorwaarden, want Regeer krijgt maar geen kans, heel vreemd. Ben ook benieuwd hoe hij het voorin gaat oplossen, Brobbey speelde best goed zondag, maar ben bang dat hij het kind vd rekening wordt nu Bergwijn weer fit is. Op zich is het prima dat Bergwijn weer gaat spelen, want Tadic op links is gewoon helemaal niks meer, helaas moet ik erbij zeggen. Gezien de vorm van Berghuis van de laatste weken zou ik Tadic dan op 10 zetten, want die MOET spelen, dus dan maar daar, dan kan Brobbey laten zien dat er echt een stijgende lijn in zit. Ook goed voor Taylor trouwens, die speelde met Brobbey in de punt zondag alleraardigst namelijk, logisch vervolg van 10-12 jaar samen spelen.. Of Chico op rechts die die Hartman dol gaat draaien en Kudus op 10, maar dat zal wel niet. Eigenlijk wil ik Tadic er naast zetten, maar ik denk niet dat John dat aandurft.

04-04-2023 10:56

AFCACruijff14 +161156

Eerste keer dat ik geen vertrouwen heb in een goed resultaat.

Dat het seizoen maar snel voorbij is.

04-04-2023 10:56

MarcHogervorst +35302

Zul je net zien dat we heel verrassend en lucky gaan winnen!

04-04-2023 11:04

Sjonnie +18814

Het afbreukrisico met Sanchez is haast even groot als met de eredivisie-onervaren Regeer.
Ik zou zeggen Sjon:
Sanchez genoeg kansen gehad! Denk aan de toekomst en het is tijd voor eigen jeugd!
Regeer zat gisteren niet bij de wedstrijdselectie van Jong, dus Heitinga zou nog wel eens kunnen verrassen ....

04-04-2023 10:54

Gaza +4367

Pls geen Sanchez! Voegt niks toe en is overal te laat.

04-04-2023 10:43

xstaniox +15070

Zou haast zeggen:

Timber rechts, Alvarez centrum en dan Vos op de plek van Alvarez.

Dat of Regeer op rechts

04-04-2023 10:42

trodat4030 +96467

Ja maar helaas heeft Vos gister de volle 90 min gespeeld, dan komt woensdag natuurlijk te vroeg, zeker ook nog op een (of zelfs anderhalf) niveautje hoger. Die kan je in de rust opvegen ben ik bang. Overigens kan Regeer ook heel goed op 6, dat zou ook nog een optie zijn, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Grillitsch staat nog hoger in de pikorde ook..

04-04-2023 11:00

xstaniox +15070

Was helemaal vergeten dat de wedstrijd woensdag al is...

Dan komt dat natuurlijk veel te vroeg voor Vos idd.
Zie jij Regeer meer als rb of als 6?

04-04-2023 11:07

trodat4030 +96467

Meer een 6, ik denk dat hij in zn carriere het verst kan komen op die positie (of op 8), maar van alle beschikbare opties (zelfs incl Rensch) op rechtsback acht ik Regeer het meest geschikt. Ik zou dit seizoen afmaken met Regeer op rechts, in de zomer móeten er gewoon 2 rechtsbacks komen zodat Rensch weer de focus kan leggen op het centrum, dat gaat niks worden als back, dat is nu wel duidelijk en Regeer kan zich dan weer focussen op het middenveld. Al zou 1 back kopen en 1(!) jaar Regeer op rechts als concurrent nog wel kunnen, maar op lange termijn moet Regeer, ook voor zijn eigen carriere, gewoon op het middenveld spelen.

04-04-2023 11:17

Sambavleugels +18723

Gooi Regeer erin. Of Fitzie. Desnoods Gooijer of Aertssen of de RB uit de C1. Haal Reiziger uit z'n pensioen. Want hoe kan je door blijven gaan met Sanchez?

04-04-2023 10:41

trodat4030 +96467

Gooijer zou kunnen, die heeft maar een uur gespeeld gister, Aertssen heeft de volle 90 min gespeeld, dat wordt m niet 2 dagen later.

04-04-2023 11:02

Sana-Herres +184

Nog steeds last van hersenschudding dus.

04-04-2023 10:41

JordyAjacied +19181

Rensch is bang

04-04-2023 10:40

NeeI +107675

Regeer kon minuten maken in de Eredivisie bij Emmen, verkoos in samenspraak met Heitinta tóch bij Ajax te blijven. In de eerste twee wedstrijden van Heitinga mocht Youri wat warmlopen, maar daar bleef t ook bij. Johnny greep vervolgens weer terug naar Sanchez en Regeer ziet zijn Eredivisie-minuten in rook op gaan.

04-04-2023 10:39

hmmm +1859

Maar zou Johnny dan niet ook denken dat regeer nog minder is dan sanchez? Lijkt me wel dat hij anders voor hem had gekozen.

04-04-2023 10:53

El Grande Ghacied +1321

Ik denk eerder dat er wat andere belangen spelen rondom Sanchez dan dat Regeer nog minder is dan hem. Anders kan ik het niet verklaren.

04-04-2023 12:45

WantAmsterdam +116101

Dan denkt Sjonnie fout. Slechter dan Sanchez kun je het bijna niet meer doen.

04-04-2023 17:23

Siemjo +7879

Rensch is niet fit, maar wie is dat momenteel wel bij Ajax. Als je niet in staat bent om twee maal drie kwartier er vol voor te gaan is er duidelijk is mis qua fitheid

04-04-2023 10:38

Mocrodammerr +22996

Pijnlijk. Heitinga ziet feyenoord als favoriet. Kan me niet herinneren wanneer dat ooit door een Ajax trainer is gezegd.

04-04-2023 10:38

Gaza +4367

Dit is sowieso een heel pijnlijk seizoen. Gaat de geschiedenisboeken in. Zwart boek.

04-04-2023 10:44

WantAmsterdam +116101

Maar in dit geval is het ook gewoon zo, het zou pas bizar zijn als die wat anders had gezegd.

04-04-2023 10:44

MarcHogervorst +35302

Het is zo, maar wij hebben zeker een kans. Wat ik nu lees, alsof Ajax helemaal niks meer kan, en we de wedstrijd maar beter 'schriftelijk kunnen afdoen'.

04-04-2023 11:07

WantAmsterdam +116101

Zeker niet kansloos. Maar helaas is het momentum wel op hun zijde. Er is zo weinig vertrouwen binnen onze ploeg.

04-04-2023 11:23

MV3 +2668

Hopelijk gebruiken we Regeer. Die kan in ieder geval een bal aannemen en een man inspelen.

04-04-2023 10:38

El Pacino +3609

Missen wij niks aan. Hoe lullig het ook klinkt.

04-04-2023 10:35

ck69 +13069

Hoe lullig het ook klinkt, Rensch is 3 klasses beter dan Sanchez. Maar dat zegt meer over Sanchez dan over Rensch.

04-04-2023 10:38

AFCA-Driebergen +22181

Dat weet Rensch goed te verbergen. Ze zijn van hetzelfde niveau helaas. Mogen van mij allebei weg. Rensch eventueel verhuren, om te kijken of het nog wat wordt. Maar ik denk het niet.

04-04-2023 10:50

trodat4030 +96467

Rensch hoort ook gewoon niet op rechtsback. Zo zonde dat die jongen nu al bijna 3 jaar stilstaat in zn ontwikkeling als CV.. Die had gewoon de natuurlijke opvolger van Timber moeten worden volgend seizoen, maar hoe langer die jongen back speelt, hoe minder kans hij heeft het daar goed te doen. Rensch wordt net zo verkracht als Riedewald onder FdB. Ik snap niet dat de club daar niks van heeft geleerd.

04-04-2023 11:05

Melle.v +1552

Kies nu dan eens voor Regeer inplaats van onze Mexicaanse immigrant

04-04-2023 10:33

profoff +8365

regeer dan maar

04-04-2023 10:32

Omar +17166

Krijgen we de Brinta strijder weer

04-04-2023 10:32

AFCAHOOLIGAN +989

Ik eet nog elke dag trouw Brinta 🤣🤣

04-04-2023 10:39

Sjaakie +5801

Zal niemand wakker van liggen.
Overigens moet Sanchez wel wat meer gaan laten zien, want die pakt zijn kans natuurlijk ook nog niet.

04-04-2023 10:31

WantAmsterdam +116101

Nou ik lig er wel wakker van, Sanchez in plaats van Rensch is een hele grote aderlating.

04-04-2023 10:33

Sjaakie +5801

No way, met Rensch speel je feitelijk maar met 10 man.

04-04-2023 16:00

WantAmsterdam +116101

Dan speel je met Sanchez met 10 tegen 12.

04-04-2023 17:11

Sjaakie +5801

🤔🤪

04-04-2023 18:10

FTS95 +16042

100x liever Rensch dan Sanchez

04-04-2023 10:30

Geus +4753

Dat wordt dus weer Sanchez….

04-04-2023 10:29

HendrikAjax +16830

Een jong talent van ons is geblesseerd waardoor hij de belangrijkste nationale wedstrijden van het seizoen mist. Vervolgens besluiten een hoop mensen hier om hem nog verder de grond in te boren in plaats van hem te steunen. Dan ben je in mijn ogen geen Ajax supporter.

04-04-2023 10:27

Ricoteb +53174

Krijgen we dus wederom Sanchez. Die vent is echt zo’n verschrikkelijke drama speler. Zou bij het hele linkerrijtje gewoon wissel zitten

04-04-2023 10:27

Ajaxfan31183 +16391

Rensch of Sanchez, het verschil zie je bijna niet, allebei drie keer niets, wijndal doet hij passeren omdat hij schijnbaar niet overtuigend is/was maar een sanchez mag wel gewoon aan de aftrap verschijnen terwijl die drie keer slechter is, schiet mij maar lek. Maar ja sinds het vertrek van schreuder is er vrij weinig veranderd want dezelfde spelers krijgen steeds de voorkeur terwijl je zou zeggen van geef de jeugd een kans , die willen hun eigen wel laten zien , die gaan wel door het vuur voor de coach. En ik zou tegen Johnny willen zeggen van ga de wedstrijden van Bremen en Hoffenheim bestuderen en kijken hoe grillitz daar voetbalde, want ik begrijp niet dat deze man 0.0 vertrouwen krijgt en niet eens de kans heeft gekregen onder Schreuder en onder Johnny niet

04-04-2023 10:25

trodat4030 +96467

Grillitsch is een politiek/financieel verhaal icm fitheid. Alvarez MOET spelen om marktwaarde te genereren en voor een goede prijs te vertrekken deze zomer. Daarbij is Grillitsch eigenlijk tot begin februari nooit echt helemaal fit geweest. Kwam terug van een blessure bij binnenkomst, geen voorbereiding en dus een flinke achterstand. Vervolgens moest Alvarez blijven spelen om in de WK selectie te komen (want daar had hij met goede prestaties van hemzelf, danwel Mexico meer waard kunnen worden), vervolgens raakte Grillitsch geblesseerd op trainingskamp in voorbereiding op de 2e seizoenshelft, pas sinds feb is die er weer.

04-04-2023 11:10

El Grande Ghacied +1321

maar nu is hij wel fit en loop je te kloten met Alvarez die eigenlijk nodig is op twee posities zoals John zelf ook al aangaf. Dan vind ik het vreemd dat deze jongen compleet genegeerd wordt... De spaarzame minuten die hij heeft gemaakt, zag je wel degelijk iets van kwaliteit. Iets wat we nu volledig ontberen. Veel slechter dan nu kan het toch niet gaan. Beter nog iets ten goede proberen te veranderen nu het nog zin heeft ipv dat je al helemaal bent uitgespeeld...

04-04-2023 12:52

Mokumsfinest +834

Ik moet hier even van bijkomen

04-04-2023 10:23

FlyingDutchMan +17311

R E a G E E R

04-04-2023 10:21

Eriksen10 +4791

Tijd voor Regeer ?

04-04-2023 10:20

GNBL +89881 moderator

Circus Rensch mis je niks aan.

04-04-2023 10:20

LukaLitmanen +81985

Heb jij ooit wel eens iets positiefs gezegd over een speler?

04-04-2023 10:26

JaapStam +136742

Brendan Rodgers kan die alleen maar blèren die mafklapper!!!

04-04-2023 10:27

GNBL +89881 moderator

Weinig om positief over te zijn behalve Kudus.

04-04-2023 10:29

GNBL +89881 moderator

Tijd voor je medicatie Jaap even van te computer af.

04-04-2023 10:29

LukaLitmanen +81985

Kudus speelt ook al paar weken ruk, man

Ik ben fan maar we moeten eerlijk zijn

Net als Berghuis heel wisselvallig helaas

04-04-2023 10:53

trodat4030 +96467

Misschien moet jij ook je antidepressiva eens gaan innemen GNBL.

04-04-2023 11:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.