Rensch miste Klassieker wegens bovenbeenblessure: 'Ik hoopte op een wonder'

door Jesse ter Haar 65

Bron Ajax TV

Rensch miste Klassieker wegens bovenbeenblessure: 'Ik hoopte op een wonder'

door Jesse ter Haar 65

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Devyne Rensch kampt met een blessure aan zijn bovenbeen. De rechtsback moest daardoor De Klassieker van vorig weekend aan zich voorbij laten gaan en daar heeft hij flink van gebaald.

'Een paar dagen voor De Klassieker liep ik een blessure op', zo vertelt de twintigjarige verdediger in gesprek met Ajax TV. 'Het gebeurde op de training. Ik wilde een pass geven en toen schoot het in mijn bovenbeen, lies. Het voelde gelijk al niet goed. In eerste instantie denk je "klote" en daarna komt het besef dat je De Klassieker gaat missen. Diep van binnen voelde ik het al, maar ik hoopte op een wonder.'

Dat wonder kwam er niet, zo ontdekte ook Rensch al snel. 'Na de test bleek dat het hem echt niet ging worden. Dan ben je wel even stil en denk je: ik ga gewoon de wedstrijd van het jaar missen. Ik kon niet eens rennen en dan weet je al dat het hem niet gaat worden. Je voelt verdriet, boosheid, van alles en nog wat, maar ik kon er niets aan doen. Het gebeurde zomaar en ik had daarvoor ook geen last.'

Rensch is inmiddels nog niet teruggekeerd in de groepstraining, maar hoopt met heel zijn hart dat het niet lang meer uit zal blijven. 'Ik kan moeilijk iets zeggen over hoe lang het gaat duren. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk naar buiten kan en weer kan gaan rennen. Dan zal het vast niet lang duren. Ik hoop dat ik er bij de eerstvolgende wedstrijd gewoon weer bij ben.'

Rensch als motivator

Richting De Klassieker veranderde de beleving van Rensch dus drastisch. Waar hij zich aanvankelijk instelde op het spelen van de topper, moest hij plots omschakelen naar een rol als motivator voor zijn teamgenoten. Het is niet makkelijk, zo vertelt de back. 'Je moet een knop in je hoofd omzetten om de boys te motiveren. Je moet laten zien dat je er voor ze bent, ook al speel je niet. Het was even moeilijk, maar op een gegeven moment kun je niets anders doen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxfan31183 +16391

Ach Rensch is niet meer die speler van zijn allereerste seizoen bij Ajax. Toen vonden sommige hem beter als nous, net bij het team, doorgestroomd uit jong, zn eigen willen bewijzen en het toen uitstekend gedaan had , maar nu lijkt het er meer op van Ach ik heb toch een basis plaatst dus wie doet mij wat. Nou hopelijk staat er volgend seizoen een nieuwe rechtsback , want Rensch en nog meer spelers zijn niet goed genoeg voor dit ajax met de ambities die ze hebben

28-03-2023 15:48

BloeddonorAjax +849

Niks ten nadele van deze jongen maar ik vind zowel Sanchez als hem niet goed genoeg voor Ajax1. In de zomer een goede rechtsback halen.

26-03-2023 13:44

MarcHogervorst +35302

Nog wel meer! Twee goede backs en een goede centrale man.

26-03-2023 19:20

Adam24 +39092

Rensch en Taylor zijn eigenlijk heel vergelijkbaar met elkaar. Qua techniek doen ze mee in de top van de eredivisie maar daar zit ook meteen het probleem. Deze spelers hebben hun hele leven alles op techniek kunnen doen (beiden zijn bijzonder tweebenig) en hebben daardoor de neiging om flegmatiek te zijn. Toch hoop ik dat beide spelers wat meer verbetenheid gaan tonen want dan zijn het zeer interessante spelers.

26-03-2023 11:01

Balgevoel +30849

"Rensch als motivator"... En toen zat er koffie op m'n scherm.

26-03-2023 09:37

Oxxer +163912 moderator

Had Rensch de mentaliteit van Nico of Veltman was hij verder, ik betwijfel of hij het gaat redden, is een redelijke slappeling.

26-03-2023 11:27

Balgevoel +30849

Dat idee heb ik ook. Te lief, te vriendelijk, verliezen is niet echt een ramp, dat de havermelk op is wél, dat idee. Dat 'pratende kutje' helpt ook niet mee, al wil ik eigenlijk niet over uiterlijk beginnen... Maar toch, hij oogt meer als een musicalster dan als iemand waar je als vleugelspits een lastige middag tegen krijgt. Straalt in niets onverzettelijkheid uit, maar misschien is dat ook wel een probleem in de hele club. De Ligt had het, verder kan ik eigenlijk geen zelfopgeleide speler (recent) bedenken met een échte winnaarsmentaliteit...

26-03-2023 12:11

Koekie87 +20967

Zijn wel meer spelers bij Ajax die de mentaliteit hebben van een vaatdoek. Lopen erbij alsof ze al jaren bij de absolute top spelen, kunnen slecht tegen kritiek, zijn teveel op een voetstuk geplaatst en zijn daardoor totaal niet geschikt voor de absolute top.

28-03-2023 10:27

Kingoffdatoilet +17151

Rensch of Sanchez. Die keuze is makkelijk. Ajax had gewoon van Feyenoord gewonnen met Rensch.

25-03-2023 21:10

DEELM +11891

Sanchez vond ik tegen Feyenoord helemaal niet slecht ballen. Viel juist positief op.

26-03-2023 09:57

Kingoffdatoilet +17151

Juist Sanchez (en Bassey) was erg slecht. Als Idrissi er zo vaak langs komt ben je niet best aan het spelen.

26-03-2023 14:03

DEELM +11891

Bassey speelde toch echt wel zo slecht dat je hem obv deze westrijd überhaupt niet mag vergelijken met een andere speler! Dat was gewoon niveau 6e klasse!

29-03-2023 19:47

LukaLitmanen +81993

Sanchez heeft veel meer lef en passie dan Rensch..

25-03-2023 12:01

Kingoffdatoilet +17151

Sanchez kan alleen helemaal niet voetballen. Passie en lef dat hebben voetballers in de 5e klasse ook.

25-03-2023 21:13

AFCAjaxMidNineties +12709

Rensch is net wat beter dan Sanchez maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. Doorselecteren.

25-03-2023 09:11

Sjaakie +5808

'Het voelde gelijk al niet goed'. Klopt. Rensch: dat voelde voor mij 3 seizoenen geleden al niet goed.

25-03-2023 01:25

DEELM +11891

Beetje flauw dit. Die jongen was 16/17 toen hij debuteerde!

26-03-2023 09:58

Sjaakie +5808

Flauw: wat is er dan veranderd sinds die tijd?
Ik zeg alleen maar dat ik vanaf dag 1 zag dat Rensch het, zeker als verdediger, niet heeft. Hij ziet het niet, is (dus) te laat, is te slap en wordt zelfs regelmatig door zijn medespelers overgeslagen.

26-03-2023 10:23

Sjaakie +5808

Ach ja: 'de boys motiveren'. 🤪
Ik sta er elke keer weer van te kijken dat deze kneus bij AS aan het woord komt.

25-03-2023 01:24

tdecler +3309

Doe toch normaal met je kneus. Vergeet niet dat die jongen op zijn verkeerde plek staat al jaren lang en ondanks dat via die positie het nl elftal gehaald heeft. Dus hij kan echt wel wat.
Vind dat je dit seizoen sowieso niet mag mee tellen, want hele team is gewoon verneukt door ene Alfred.

25-03-2023 12:18

LOCAmpos +10481

De wedstrijden centraal was hij inderdaad top…

25-03-2023 12:51

tdecler +3309

Hoevaak heeft hij daar gespeeld? Dat is een handjevol. Gek hè dat het dan niet geweldig gaat nadat daar in geen jaren een serie wedstrijden hebt kunnen maken

25-03-2023 13:51

Sjaakie +5808

Deze jongen is geen verdediger. Hij ziet het niet, komt te laat, is te slap en wordt zelfs regelmatig door zijn medespelers overgeslagen. Mankeert ook regelmatig wat, kortom: een kneus. Weg d'r mee.

25-03-2023 22:03

Koekie87 +20967

Zou het dan niet eens zaak zijn dat zo een jongen aan de bel trekt bij de trainer en eens na gaat vragen waarom hij telkens op een positie staat waar schijnbaar zijn kwaliteiten totaal niet uit de verf komen.

28-03-2023 11:32

tdecler +3309

Zodat hij dan op de bank komt te spelen?? Welke speler doet dat.

28-03-2023 11:40

Aeter +6611

Kun je die blessure aan je mentaliteit ook laten revalideren?

25-03-2023 00:06

36 +8620

Ja, en dan laat je Sanchez spelen ipv Regeer......I'll rest my case

24-03-2023 22:25

Aeter +6611

Dat begrijp ik dus ook niet. Heitinga zou toch beter moeten weten of het moet zijn dat Regeer gewoon erg slecht traint.

25-03-2023 00:07

Balgevoel +30849

Zelfde geldt natuurlijk voor Baas, Grillitsch, Fitz-Jim... Heitinga heeft tot nu toe voetballend bij Ajax niets hersteld. Resultaattechnisch wel, tot afgelopen zondag. Met John werd het bij vlagen een stukkie beter, maar hij borduurt ook mij veel teveel voort op Schreuder. Misschien was het de opdracht. Maar tot nu toe is mijn conclusie: John is een assistent. Staat misschien ook wel iets teveel tussen de spelers in nog en tijdens persconferenties is het - qua vorm én inhoud - ook niet denderend. Het is mooi dat-ie Ajax heeft willen helpen, en dankzij hem ging het zondag nog ergens om. Maar voetballend en juist met het laten staan van twijfelaars als Rensch en Wijndal, valt het me wat tegen... Bassey zondag niet wisselen maar juist op een plek waar-ie nog minder in z'n kracht kwam te staan, neerzetten, was voor mij ook wel het moment waarop ik dacht: dit is écht niet handig, dit gaat 'm (nog) niet worden voor komend seizoen.

26-03-2023 14:24

DEELM +11891

Maar op basis van wat moet Regeer spelen dan? Het zal niet voor niets zijn dat Ten Hag, Schreuder en Heitinga 'm geen minuten gunnen.

26-03-2023 10:01

MarkP +21665

Tis ook een watje hè er is altijd wat met dit marsepeinen ventje.

24-03-2023 21:54

Rockanje23 +37016

Dat Rensch en Taylor binnen Ajax als grote talenten worden beschouwd zegt alles over het huidige niveau van de jeugdopleiding.

24-03-2023 21:35

afcas +3769

Rensch werd overal als groot talent gezien toen hij in de jeugd nog centraal speelde. Ligt dus niet aan ajax.

24-03-2023 23:18

Aeter +6611

Rensch heeft ook talent genoeg. Alleen nul mentaliteit.

25-03-2023 00:05

Rockanje23 +37016

Mentaliteit is ook een vorm van talent.

25-03-2023 09:43

Aeter +6611

Klopt maar is lastig te meten.

25-03-2023 12:35

KingSjaakieSwart +1124

Tijd voor Regeer om zich te bewijzen. Hopelijk dat Johnny dit ook inziet en niet weer met meneer Sanchez aankomt zetten….

24-03-2023 20:58

nuff-said +1644

Regeer...gaat dat veel beter zijn? Allemaal slappe hapjes. De jeugd opleiding is zo zwak geworden dat we vragen naar zulke jongens

24-03-2023 22:11

KingSjaakieSwart +1124

Beter dan Sanchez kan al snel

24-03-2023 22:35

Aeter +6611

Sanchez is aan de bal zo slecht dat een pylon nog beter is aan de bal, want die kan hem in ieder geval niet aan de verkeerde kleur geven.

25-03-2023 00:08

DEELM +11891

@aeter. Heb je het nou over Bassey of Sanchez?

26-03-2023 10:03

Simpelishetmoeilijkst +25167

Zielig voor Devine, en wij even geen “Circus Rensch”, om van te “genieten”.

24-03-2023 20:30

AlexLitmanen10 +14370

Het is in ieder geval logisch dat hij er daarom niet bij was.. er ging hier rond dat hij ziek was, hopelijk Is Rensch snel weer terug.

Op rechts is de spoeling dun met alleen sanchez als (slecht) alternatief.

24-03-2023 19:51

gebakkenperen +3105

Heeel vervelend voor die gast. Heel goed voor Ajax.

24-03-2023 19:26

michaellaudrup +4660

Tijd voor een goede rechtsback.

24-03-2023 19:26

AlexLitmanen10 +14370

Doe maar Veltman
Gratis op te pikken

24-03-2023 19:55

Mofson +8153

Ik zou dit dus ook echt 100% doen.
Kan ook nog eens op cv en rb en hij is in Engeland niet slechter geworden denk ik.
Kijk overigens nooit de wedstrijden maar volg het wel op livescore.

25-03-2023 14:41

DEELM +11891

Dat zou momenteel wel echt top zijn inderdaad. Heeft dit jaar ook alweer 23 wedstrijden gespeeld en kan met z'n leeftijd (31) ook de nodige ervaring aan de selectie toevoegen.

26-03-2023 10:06

GNBL +89887 moderator

Circus Rensch als motivator voor het team natuurlijk...

24-03-2023 19:11

401Middenweg401 +5990

Ach gossie. Hij kan het niet laten.

24-03-2023 19:14

YRGI +32928

Tijd voor Regeer?

24-03-2023 19:08

Nr.10 +111034

Weet niet wat daar gebeurd is. Eind vorig seizoen liet Ten Hag hem al spelen in 1 op rechtsback. Één of twee keer ook in de basis begonnen. Hij was niet de uitblinker ofzo, maar kwam aardig mee. Ik vind het sowieso een type dat bijna altijd wel een voldoende haalt. Maar in dit seizoen wordt hij vervolgens totaal niet meer overwogen daar, blijkbaar. Niet door Schreuder, en zelfs niet door Heitinga, die hem goed kent van Jong. Dat terwijl Sanchez en Rensch de ene draak van een wedstrijd na de andere afwerken.
Ik heb Jong niet zo gevolgd dit seizoen, dus ik weet niet of het kan komen omdat Regeer zelf een terugval heeft gehad, maar je zou toch zeggen: Rensch en Sanchez doen het zó slecht, het kan geen kwaad om het een keer te proberen!

24-03-2023 19:23

YRGI +32928

Op zich ook wel logisch dat je een terugval krijgt bij Jong als je nooit de kans krijgt. Is vaker gebeurt met jonge spelers. Hij moet gewoon de kans krijgen nu. Je ziet het aan Salah Edinne. Nu al beter dan Wijndal. Door speeltijd.

24-03-2023 19:44

AlexLitmanen10 +14370

Salah eddine speelt af en toe op het middenveld. Verder vooral bankzitter.

Of hij beter is dan wijndal zal nog moeten blijken maar ik denk niet dat er voor links geen aankoop nodig is met wijndal, hato en salah eddine. Baas eventueel verhuren

24-03-2023 19:54

KingSjaakieSwart +1124

Heel vreemd idd. Lijkt wel of hij een conflict heeft gehad met de staf/trainer etc.🤷‍♂️

24-03-2023 20:59

nuff-said +1644

Niveau moet omhoog en niet op dezelfde niveau blijven. Waarom blijven jullie naar middelmaat vragen

24-03-2023 22:15

YRGI +32928

Sanchez komt flink te kort. Rensch is niet goed genoeg op rechtsback. Dus dan probeer je gewoon Regeer uit. Als hij ook niet goed genoeg is, koop je in de zomer een nieuwe back.

24-03-2023 22:55

DEELM +11891

@Alex: S. E. speelt inmiddels wekelijks na inderdaad een matige start, maar behoort inmiddels tot beteren bij Fct. Ik was vorige week bij Twente - Az en hij was de beste op het veld en dat in een wedstrijd waarin Fct echt een hoog niveau aantikte (Ajax dit niveau dit seizoen niet vaak zien halen helaas). Het niveau dat S.E. haalde heb ik Bassey, Wijndal en Taylor nog niet zien doen, dus van mij mag ie komende zomer terugkomen om te knokken voor z'n plekkie.

26-03-2023 10:13

NeeI +107690

Ja, maar blijkbaar kiest ook Heitinga voor de veilige weg wanneer het er toe doet.

24-03-2023 19:23

AJAX020ADAM +6927

Man van glas 🫣

24-03-2023 19:07

linksbinnen +8135

Nog altijd veeel liever Rensch dan Sanchez.

24-03-2023 19:01

MisterAFCA +6415

Tja, dit gun je niemand. Zeker niet als Sanchez het van je overneemt…

Normaal zou ik zeggen, jammer voor Rensch maar we worden er niet minder op gelukkig. Kan ook bijna niet… maar wij hebben er bij Ajax 1 gekocht die dat vlekkenloos over kan nemen…

24-03-2023 19:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.