Ajax schrijft nieuwe doelman Matheus niet in voor Europa League; Farioli geeft uitleg

door Bart Veenstra 180

Bron Ajax.nl

Ajax schrijft nieuwe doelman Matheus niet in voor Europa League; Farioli geeft uitleg

door Bart Veenstra 180

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax heeft doelman Matheus Lima Magalhães niet ingeschreven voor het vervolg in de Europa League. Dat bevestigt trainer Francesco Farioli tegenover Ajax.nl. Ajax mocht maar drie nieuwe spelers inschrijven op de A-lijst en dus is er niet voor iedere nieuwe speler plek op de lijst.

Ajax heeft de UEFA-lijst ingediend voor de Europese wedstrijden. Farioli geeft tekst en uitleg over de keuzes die hij heeft gemaakt. 'Regeer staat op de B-lijst, omdat hij een speler is uit de eigen opleiding. Davy Klaassen, Edvardsen en Rosa zijn toegevoegd aan de A-lijst. Matheus staat er niet bij, maar we hebben Remko Pasveer, Jay Gorter en Charlie Setford die kunnen spelen. Davy was altijd een supporter tijdens Europese avonden en vanaf nu kan hij meedoen.'

Op basis van de UEFA-regels mag een club na de winterse transferperiode maximaal drie nieuwe spelers toevoegen aan de A-lijst. Eerder viel op deze site al te lezen dat het voor Ajax niet mogelijk zou zijn om alle vier de nieuwelingen plus Davy Klaassen - die nog niet speelgerechtigd was - in te schrijven voor het vervolg in de Europa League.

Regeer mag nog op de B-lijst

Een geluk voor Ajax is dat Regeer aangemeld mag worden voor de B-lijst. Hij voldoet aan de voorwaarden om op deze lijst - die onbeperkt aangevuld mag worden - te komen. Wat zijn die voorwaarden? Spelers op de B-lijst moeten op of na 1 januari 2003 geboren zijn (Regeer is geboren op 18 augustus 2003), terwijl zij sinds hun vijftiende verjaardag minstens twee aangesloten jaren speelgerechtigd moeten zijn geweest voor hun club of gedurende drie aaneengesloten jaren, met daarin een uitleenperiode van maximaal één seizoen.

Tekst gaat verder onder de foto.

matheus braga
Matheus zal in principe niet in actie gaan komen voor Ajax in de Europa League.

Voor de A-lijst had Ajax echter nog vier spelers over, terwijl het er dus maar drie mag aanmelden. Ajax heeft ervoor gekozen om Klaassen, Edvardsen en Rosa toe te voegen aan de A-lijst. Voor Matheus zal het dan ook een domper zijn dat hij vooralsnog niet met Ajax zal gaan spelen in de Europa League. Wel is er nog een kleine kans dat Matheus alsnog voor de club zal spelen in Europa dit seizoen.

Ajax mag namelijk op elk moment een extra keeper inschrijven als minstens twee keepers van de A-lijst een blessure hebben. Op dit moment staan alleen Remko Pasveer en Jay Gorter op die A-lijst. Als beide keepers een blessure oplopen, kan Ajax de Braziliaanse nieuweling Matheus inschrijven. Voorwaarde is wel dat het een langdurige blessure betreft van minimaal dertig dagen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jeugd +24962

Als dit de regel is is het een domme aankoop

08-02-2025 11:06

Mijnclub33x +10159

Grappig eigenlijk hoe Ajax aan zo'n keeper komt. Voor iedereen kompleet onbekend deze jongen.

08-02-2025 10:59

MichelAngelo66 +22337

Lullig voor die man. Maar ja, snap de keuze wel in dit geval. Overigens weer een regel om regels te hebben. Onzin regel natuurlijk.

08-02-2025 10:44

JanBiesbos +29458

Je kunt je ook druk maken om echt alles

08-02-2025 10:05

Dude125 +1277

Ondanks dat dit de regels zijn en het prima opgelost is, weet je wel wie hier schuldig aan bevonden wordt door de Heldere Lichten hier.

08-02-2025 07:24

Ferd +38681

er is toch ook maar één schuldige, de man die een keeper verkoopt en een andere haalt. Of wil je hier Jan Siemerink de schuld van geven?

09-02-2025 05:37

FdJMdL +4505

de as app is helemaal verneukt sinds kort, welk genie heeft dit geflikt

08-02-2025 03:42

JanBiesbos +29458

Geen idee krijg ineens TEMU reclame full screen

08-02-2025 10:03

Jayq +3396

Hoe laat zich dit vertalen?

31.14
If a club cannot count on the services of at least two goalkeepers registered on List A because of long-term injury or illness, the club concerned may temporarily replace the goalkeeper concerned and register a new goalkeeper at any time during the season and complete the official registration of List A with a goalkeeper fit to be fielded.

Moeten er minimaal 2 keepers (van de A lijst) langdurig geblesseerd zijn voordat je een vervanger mag inschrijven?

Of mag je een vervanger inschrijven als je (door langdurige blessures) minder dan 2 keepers over hebt op de A lijst?

In dat laatste geval mag Matheus dus al (tijdelijk) ingeschreven worden als Pasveer of Gorter langdurig niet beschikbaar is (aangezien dat de enige 2 keepers op A lijst zijn)

08-02-2025 02:28

LyrischLitmanen +63

Dat tweede, je mag het aantal op de A-lijst dan aanvullen tot 2 niet-geblesseerde keepers.

08-02-2025 03:47

jimmyafca +159

Ben ik de enige die dit rare regels vind als je een speler koopt moet je die toch gewoon op de lijst kunnen zetten zelfde als dat kroes vd week is net te laat in diende het is transfer tijd dan komen en gaan spelers dan moet je die toch inschrijven of uit en meteen spelen kan iemand de reden van deze regels vertellen ik kan niet bedenken hoe je op deze manier iets kan beïnvloeden

08-02-2025 01:30

Ferd +38681

Iets met interpunctie. Dan valt de letterbrij tenminste te lezen. Over de grammatica zwijg ik maar even.

----------
Ben ik de enige die dit rare regels vind? Als je een speler koopt moet je die toch gewoon op de lijst kunnen zetten. Zelfde als dat kroes vd week is net te laat in diende. Het is transfer tijd dan komen en gaan spelers dan moet je die toch inschrijven of uit en meteen spelen. Kan iemand de reden van deze regels vertellen? Ik kan niet bedenken hoe je op deze manier iets kan beïnvloeden.

09-02-2025 05:38

jimmyafca +159

Goed zo wijsneus

10-02-2025 15:24

Ferd +38681

goed zo, wijsneus.

11-02-2025 03:42

Stamhoofd +11555

Logische keuze

07-02-2025 23:17

Andreas +165

Ik denk dat dit een vergissing is. Je hebt praktisch nu maar 1 keeper. Gorter heeft een aantal behoorlijke knauwen gehad en naast hem hebben we eigenlijk geen andere keeper. Het zou mij niks verbazen als Gorter eerst zelfvertrouwen moet hebben in een grote wedstrijd voordat hij überhaupt een 2de keus kan zijn achter Pasveer.

07-02-2025 21:26

Sjaakvaak +26610

De kans dat Klaassen, Edvardsen en Rosa moeten gaan spelen is 300% groter dan de kans dat Gorter moet gaan spelen. Sowieso is de Eredivisie nu het belangrijkste.

07-02-2025 21:34

Andreas +165

Er zou maar net een ongelukkige botsing ontstaan waardoor Pasveer met een hersenschudding eraf moet. Dan valt jouw argument gelijk in duigen.

07-02-2025 23:53

Jayq +3396

Nee, zijn argument staat nog altijd als een huis. De kans dat Pasveer die ongelukkige botsing krijgt is 300% kleiner dan dat die andere 3 een keer nodig zijn.

08-02-2025 01:45

Petterson +25319

Eens. Maar je kunt altijd nog Reverson toevoegen aan de B-lijst neem ik aan?

07-02-2025 22:32

MarcoBossie +123

Nu op Npo 3 Voetbalsporen!

07-02-2025 20:34

ajax2004v2 +2041

Klaasen schiet ons naar EL winst

07-02-2025 20:34

arufred +9873

23 feb Ajax-Eagles 3-1
25 feb PSV-Eagles 3-1 beker
1 maa Eagles-PSV 2-1

07-02-2025 19:32

Sterretje73 +5294

Jezus AS ik kan de app nu amper openen zonder dat deze direct weer afsluit. 2x opnieuw geinstalleerd etc. Doe hier wat aan !

07-02-2025 19:23

superajax +11654

Is niet meer normaal.

07-02-2025 19:30

hoonxxx +245

Ik gebruik bijna geen apps...überhaupt..wel de noodzakelijke overigens.
Gewoon via internet browser, nooit geen last.

07-02-2025 20:39

Nummer8 +856

Altijd dus?

07-02-2025 22:07

hoonxxx +245

Alleen Nummer9

08-02-2025 21:27

wijzijndebeste123 +166757

Gorter is n matige en vooral hele onrustige en onbetrouwbare keeper maar snap de keuze. Daarnaast interesseert EL me vrij weinig. Zolang Mateus maar id ED keept als Pasveer geblesseerd is.

07-02-2025 19:07

Artemio +32477

Ik zie Ajax onder Farioli best ver komen. Ik hoop stiekem op een halve finale. Met een goede verdediging en organisatie kom je altijd wel ver in de EL.

07-02-2025 19:24

wijzijndebeste123 +166757

Als we maar minimaal 2e worden id ED. De rest is bijzaak imo. Liever plek 2 en eruit tegen Union dan halve finale en plek 3.

07-02-2025 19:25

Sander31 +7956

Plek 2 komt goed, maar een run in europa is altijd magisch. Zelfs europa league wordt echt spannend vanaf de kwartfinalr

07-02-2025 19:26

Robertini +40101

Logische beslissing, wel een probleem als Pasveer geblesseerd raakt.

07-02-2025 17:39

ck69 +13221

Zal wel weer gebeuren als je in de halve finale komt ofzo. Net zoals een paar jaar terug tegen Roma toen Kjell Scherpen ook een wedstrijdje mocht keepen 🤐

07-02-2025 17:59

Sportvolgert +41170

Moest keepen

07-02-2025 18:40

Mung +1829

Plek in halve finale levert 4 mil op, Kroes zou tekenen

07-02-2025 19:16

gi0vanni +7382

In principe niet, als ze er snel uitvliegen maken ze meer kans om cl voetbal te halen. Minder wedstrijden zijn dit jaar prima. De EL gaan ze toch niet winnen met deze selectie.

07-02-2025 18:47

Sander31 +7956

Dachten we ook van de eredivisie

07-02-2025 19:26

Robertini +40101

Nee, Europees punten halen, maakt toekomstige loting en makkelijker, en de premies zijn omhoog gegaan, dus financieel is het ook goed om zo ver mogelijk te komen.

Daarnaast is het voor aanzien ook gewoon belangrijk.

07-02-2025 19:47

gi0vanni +7382

Het niveau dat je in de ED tegenkomt is natuurlijk niet te vergelijken met de topteams uit de EL.
De resultaten in de ED zijn prima maar het veldspel vaak niet.

07-02-2025 20:08

gi0vanni +7382

Dat zou je denken maar de problemen bij Ajax zijn niet eens het geld zelf want daar hebben ze heel veel van maar de begroting die op cl is gebaseerd. Hierdoor draaien ze jaarlijks verlies. Tot nu toe is dat deels door transfers opgevangen maar vanaf het volgende boekjaar kunnen ze serieus verlies gaan draaien waarbij de huidige tegenslagen niets zijn. Voor een sportief succesvolle toekomst moet Ajax herbouwd worden en daarvoor is cl voetbal (hoge inkomsten.) nodig.
We hebben niets aan een hoge Europese klassering als we geen cl voetbal spelen en een kwalitatief niet goed genoeg team hebben.
Vandaar dat dit jaar de EL die ze zeker niet winnen en de Nederlandse beker waardeloos zijn.
De 2e plaats halen zou al geweldig zijn. Kampioen worden zou een wonder zijn, voorlopig realistisch blijven en proberen elke wedstrijd 3 punten te halen want dat is al lastig genoeg.

07-02-2025 20:15

steen +482

Geluk altijd met meer wedstrijden. Lekker toch juist.

07-02-2025 20:46

gi0vanni +7382

Zeker Godts was dit jaar extra blij met veel wedstrijden. Alleen niet goed voor de spieren en fitheid van de (jonge) spelers.

07-02-2025 20:49

Squadron11 +2497

@Robertini; Makkelijkere toekomstige loting? Ranking maakt niet meer uit met de loting groepsfase. Iedereen speelt tegen even moeilijke tegenstanders gemiddeld.

07-02-2025 21:03

Robertini +40101

Oh ja, dat is tegenwoordig zo. Maar als Nederland die zesde plaats kwijtraakt, dan is Champions League ook niet zeker. Het is totaal geen zekerheid dat we volgend jaar kampioen worden, om het Europees weg the gooien is op lange termijn gewoon enorm slecht. De Europese wedstrijden zijn erg belangrijk.

07-02-2025 21:46

gi0vanni +7382

Bijna goed, cl wedstrijden zijn belangrijk. De EL levert niet genoeg op. Als alles meezit hebben we volgend jaar cl voetbal. Als we ook spelers weten te verkopen, talenten in te passen en de juiste spelers aan te trekken kunnen we er over 2 a 3 seizoenen er een stuk beter voorstaan.
Vorig en dit boekjaar is het verlies nog te overzien maar goed dat ze proberen te bezuinigen. Als dat lukt en de inkomsten omhoog gaan gaat dat helpen bij de opbouw. Ajax moet zwarte cijfers proberen te halen en kwalitatief stappen te maken.
Alleen dan kunnen we weer fatsoenlijk om de prijzen strijden in de toekomst.

07-02-2025 22:25

gi0vanni +7382

Die loting is goed en slecht. Want eerlijk is het helemaal niet. De een kan een duidelijk zwaarder programma als de ander loten. Dus met een goede loting kun je al een heel eind komen.

07-02-2025 22:27

Robertini +40101

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. Als we de volgende ronde bereiken, is dat 1,75mil erbij. Kwartfinale nog eens 2,5mil. Dat zijn bedragen waar je niet zomaar je schouders voor op kunt halen in deze situatie. Dat is enkel prijzengeld, en nog niet eens andere baten zoals kaartverkoop meegenomen.

07-02-2025 22:35

gi0vanni +7382

Als je die kleine bedragen bij elkaar schraapt draai je nog steeds verlies en als je hierdoor cl voetbal misloopt heb je zelfs geen kleine winst maar een enorm verlies.

08-02-2025 06:43

Robertini +40101

Als je hierdoor Champions league misloopt, je zet een zekere inkomst af tegen een twijfelachtige aanname over de toekomst.

Daarnaast is het voor het Nederlands voetbal funest als clubs er in de EL en Conference met de pet naar gooien. Zowel op korte als lange termijn moet je elk Europees toernooi serieus nemen.

Herinner je de jaren dat zelfs de kampioen kwalificatie CL moest spelen? Wil je daar naar terug?

08-02-2025 12:42

gi0vanni +7382

Dat is sportief gezien wel waar maar de realiteit is dat Ajax verlies draait. Vorig en dit jaar zijn nog enigszins te overzien maar volgend boekjaar zonder el een stuk minder. Met de jaarlijkse uitgaven gericht op cl gaat Ajax dus langzaam naar de kloten. Met jaarlijks el gaan ze langzaam fait.
Gelukkig hebben ze nog veel geld op de bank.
Ajax lijkt in het klein op Barcelona maar dan wel financieel. Ze moeten zorgen dat ze jaarlijks zwarte cijfers schrijven en de club opbouwen en daar is dus geld voor nodig. (Wat wel beschikbaar is.)

08-02-2025 16:09

Robertini +40101

Dan moet je vooral geen korte termijn beleid draaien. Lange termijn is Europees presteren gewoon enorm belangrijk. Ook op EL niveau.

08-02-2025 17:36

gi0vanni +7382

Als ze dingen niet oplossen hoeven ze helemaal geen beleid meer te voeren. Ze moeten zorgen dat we jaarlijks weer zwarte cijfers schrijven zodat we kunnen herbouwen. Met een jaarlijks verlies en een kwalitatief matige selectie gaan ze op de lange termijn vanzelf fait. EL brengt namelijk te weinig inkomsten in het laatje.

08-02-2025 18:00

Robertini +40101

Kortzichtig.

08-02-2025 21:21

gi0vanni +7382

*Realistisch. Normaal staat het om het sportieve gedeelte en niet het financiële. Maar de realiteit is dat bijde onvoldoende zijn.

08-02-2025 22:33

Breuk +25558

Eer dat Regeer fit is zijn we al uitgeschakeld.

07-02-2025 17:35

Dennisjez +1115

Klopt maar regeer mag op de b lijst en heeft hier niks mee van doen

07-02-2025 18:44

Slang3 +46268

Nog 14x op de bank zitten, geen europese potjes. Lekkere vakantie

07-02-2025 16:46

WantAmsterdam +116452

Tja. Was te verwachten, sportief niet onlogisch maar als signaal naar een speler die het eerste seizoenshelft nog in de EL heeft gekeept een slecht signaal.

07-02-2025 16:40

GNBL +90765 moderator

En dan sta je straks met die snusjunk op goal. Geweldig.

07-02-2025 16:37

PeterLarsson +13355

Hoe zat het ook alweer met de community rules over het benaderen van eigen spelers hier moderator?

07-02-2025 16:50

GNBL +90765 moderator

Rapporteren die reactie!

07-02-2025 16:53

Bky +57139

Perma IP ban + gevangenisstraf minstens.

07-02-2025 16:57

PeterLarsson +13355

Ik heb ze niet bedacht hè…

07-02-2025 17:00

Vincent.d +4237

Ik hoop dat je niet serieus bent peterlarson

07-02-2025 19:18

Vincent.d +4237

Omdat jij ze niet bedacht hebt, ga je andere serieus verlinken..ik hoop dat ik deze grap verkeerd begrijp en dat je niet serieus bent

07-02-2025 19:19

Mark10 +1073

Logische keuze.
Daarnaast is Jay Gorter is een veel betere keeper dan de meeste hier denken, in ieder geval dan wat ze hier laten blijken.

07-02-2025 16:32

Picard +3632

Toch maar even de wedstrijden van vorig jaar terugkijken dan.

07-02-2025 19:11

Mark10 +1073

Begrijp je antwoord , ben alleen echt niet mee eens..
Ik zou hem tzt graag de kans zien krijgen!

07-02-2025 19:36

afca1985 +21621

Vergeet niet het "vinkje" te zetten👍

07-02-2025 16:27

svg +2000

Ik denk dat Ajax hem komend halfjaar gaat bekijken, of hij goed genoeg is om nummer 1 te worden voor volgend seizoen - als hij bevalt, zullen ze zijn koopoptie inlichten.

07-02-2025 16:27

burwatti +14417

Vind dit wel een gewaagde uitspraak 🤣

07-02-2025 17:37

TeringHenkie +28834

Moet hij wel aan het spelen toekomen!

07-02-2025 17:48

Spelverdeler +4664

Matheus beoordelen enkel op basis van de trainingen lijkt me vrij lastig inderdaad. Dus geef hem minstens 2 wedstrijdjes in de eredivisie zou ik zeggen. Misschien het best in de periode dat we (nog) Europees spelen, zodat Pasveer wat extra rust krijgt.

07-02-2025 20:23

Ajax The Best +16741

Die optie zal blij zijn dat hij wordt ingelicht.

07-02-2025 18:25

Tommyshelby +130555

Volgens Ajax Life hebben beide spelers ook een werkvergunning gekregen. Normaal gesproken inzetbaar zondag.

07-02-2025 16:26

Amsterdamnoord +6208

Hebben beiden Europese paspoorten dus dan gaat het makkelijker

07-02-2025 18:19

Hwb +1550

Afgaande op de salarisindicatie in het financiële artikel, krijgt Matheus 2,5-3,5 ton voor 14 ED-wedstrijden op de bank zitten. Dat is zo'n 20.000 per wedstrijd.

07-02-2025 16:26

Robertini +40101

En ongeveer evenveel als Ramaj, overigens. Bizarre transfer.

07-02-2025 17:41

Mijnclub33x +10159

Vindt het een logische keuze.

07-02-2025 16:26

Laudrup10 +17211

Zul je zien, komen we in de halve finale el en raakt pasveer geblesseerd.. had Klaassen niet ingeschreven. Gaat prima in Europa zonder Deef.

07-02-2025 16:22

Bky +57139

En dan speelt Gorter de 3 wedstrijden van zijn leven en pakken we de cup.

07-02-2025 16:23

Laudrup10 +17211

Dat scenario teken ik voor!

07-02-2025 16:36

insectenverdelg +23623

Als uiteindelijk ook Gorter geblesseerd raakt en Rasmussen wel een uitmuntende keeper blijkt te zijn, en hij de beslissende pingel in de penaltyreeks van de final pakt, kan ik er ook nog wel mee leven hoor.

07-02-2025 16:48

markk +8934

Verkopen we Gorter voor 100 miljoen aan United omdat ze denken dat ze de nieuwe Van der Sar binnen halen

07-02-2025 17:32

WantAmsterdam +116452

En na de EL winst verschijnt ie met de grootste bad boy vibe, de beker in zijn hand en 5 snusjes op voor de camera en alle vrouwen worden onmachtig.

07-02-2025 17:45

Amsterdamnoord +6208

Als een keeper langdurig geblesseerd raakt mag Matheus alsnog worden ingeschreven

07-02-2025 18:20

XXX +361

Nee alleen als beide keepers van de a lijst minstens 30 dagen geblesseerd raken. Alleen Pasveer of alleen Gorter, dan dus niet. Ook niet als Pasveer, Setfort en Reverson tegelijk geblesseerd zijn. Dan mag je lekker met Gorter en een b Junior spelen:)

07-02-2025 22:01

B2tob4 +12089

Zijn de lijsten “op tijd” aangeleverd? Met de laatste aanwinst Edvardsen was ook al de tijdslimiet overschreden!

07-02-2025 16:21

4everAjAx85 +766

Kan iemand mij vertellen waarom regeer wel en Klaassen niet op de B lijst kan. Klaassen is toch ook eigen jeugd.

07-02-2025 16:05

TeringHenkie +28834

Ja maar die is van 1993!

07-02-2025 16:07

Asociaal +2805

Omdat Regeer na 1 januari 2003 geboren is

07-02-2025 16:08

Oeroeboeroe +18586

Klaassen is van voor 1920

07-02-2025 17:06

Lars93 +941

Zo oud zijn mensen uit 1993 nou ook weer niet…..

07-02-2025 21:20

RJB1979 +26148

Omdat alleen Klaasen zijn kapsel na 2003 geboren is.

07-02-2025 18:58

ajaxfan83 +3630

Zal me niets verbazen als het achteraf iets met een vinkje is

07-02-2025 16:04

Kingoffdatoilet +17303

In mijn ogen is het een onnodige huurtransactie.

07-02-2025 16:03

tripleA +3959

Totdat Gorter op doel staat in een belangrijke wedstrijd om de 1e/2e plaats eredivisie

07-02-2025 16:15

Rolo +13854

Daar haalt die zijn neus niet voor op....

07-02-2025 16:22

Kingoffdatoilet +17303

Alsof gorter zo slecht is. Deze keeper kan geen woord wisselen met de verdediging.

07-02-2025 16:34

tripleA +3959

Spreekt Matheus geen Engels of zo? Doe niet zo raar man.

07-02-2025 16:56

Robertini +40101

Nee, Matheus spreekt geen Engels. Hij heeft in interviews aangegeven dat hij dat moet leren.

07-02-2025 17:42

WantAmsterdam +116452

Coachen is het belangrijkste aspect voor Farioli. Welke nut heeft deze keep dan?

07-02-2025 17:47

Kingoffdatoilet +17303

Als de speler zelf al aangeeft dat hij geen Engels spreekt doe ik nog niet zo gek.

08-02-2025 00:29

tripleA +3959

Hij zegt ik ga het Engels dat ik spreek verbeteren, dat is een letterlijk citaat uit het interview. Dat is dus wat anders. Bovendien hoef je de werken van Shakespeare niet te kennen om voetbaltermen te beheersen.

10-02-2025 09:59

Kingoffdatoilet +17303

Nou succes daarmee in een half jaar.

10-02-2025 15:18

Delaney +14957

Op zich een begrijpelijke keuze, ik vraag mij dan alleen af waarom ze hem dan eigenlijk gehaald hebben.
Want Gorter kan in principe ook gewoon de Eredivisie wedstrijden keepen mocht Pasveer niet in actie kunnen komen.

07-02-2025 15:59

Rockpotje +9678

Omdat de belangen in de Eredivisie te groot zijn om te gokken dat er niets met je keepers gebeurt. CL is een must.

07-02-2025 16:06

Delaney +14957

Begrijpelijk, maar ik ben benieuwd of Farioli hem dan ook zou opstellen aangezien hij meermaals heeft aangegeven dat hij fan is van Gorter.

07-02-2025 16:08

Rockpotje +9678

Misschien niet. Maar dan heb je in ieder geval alsnog een betrouwbare optie achter de hand. Anders kom je bij Setford uit. Het is wel een kleine kans dat je twee keepers moet missen. Maar iedereen herinnert zich het optreden van Scherpen tegen Roma denk ik nog wel.

07-02-2025 17:36

Delaney +14957

Klopt inderdaad, alhoewel ik dan alsnog een gekke gedachtegang vind.
Want dan hadden ze net zo goed Ramaj kunnen houden, veel verschil wat betreft salaris zal het niet zijn.

07-02-2025 17:44

Rockpotje +9678

Ramaj wilde zelf per se weg. Je wilt ook geen problemen in de selectie creëren met een chagrijnige speler die zich niet meer voor het team in zet. Bovendien telt die €5M nog mooi mee voor dit boekjaar waarin nog steeds niet alle tekorten zijn weggepoetst.

07-02-2025 17:49

Delaney +14957

Dat per se weg willen viel wel mee, hij wou in ieder geval meer aan spelen toe komen.
Maar van wat ik heb vernomen was het niet zo dat hij daardoor per se weg wilde bij Ajax dit seizoen.

07-02-2025 17:58

Rockpotje +9678

In het interview met Kroes op Ajax TV zegt hij dat Ramaj vond dat deze kans hem niet ontzegd kon worden. Dat klonk wel als een zeer duidelijke wens. Ik had hem ook liever zijn blijven. Maar als je alles op een rijtje zet valt het uit te leggen.

07-02-2025 19:46

Soccerskins v2 +43619

“Als beide keepers een blessure oplopen, kan Ajax de Braziliaanse nieuweling Matheus inschrijven. Voorwaarde is wel dat het een langdurige blessure betreft van minimaal dertig dagen”

Wat een bizarre regel is dit.

07-02-2025 15:57

WantAmsterdam +116452

Kan het wel enigszins begrijpen. Als je een extra keeper op de lijst zet is het puur uit voorzorg en niet om hem te gebruiken. Een veldspeler maakt meer kans op speeltijd.
Maar het is imo wel hypocriet. Als tijdens wedstrijd je keeper geblesseerd raakt (niet aan zijn hoofd) of rood krijgt, en je hebt geen wissels meer. Dan moet ook een veldspeler in het doel gaan staan.

07-02-2025 17:51

Regada +594

Ik vind dat je elke voetbalwedstrijd het recht hebt om te beginnen met een keeper die als keeper bij de club ingeschreven staat. Al donderen de eerste 5 keepers tegelijk om, dat je een keeper altijd mag doorselecteren. De nood-breekt-wet-regel

Alle gekheid op een stokje, fijn weekend Ajacieden!

07-02-2025 20:39

willem1958 +8936

Ik denk dat het beter is dat Matheus eerst gaat wennen en tegen kleinere clubs in Nederland nu en dan minuten pakt als de stand het toelaat en Pasveer op z'n beurt wat rust krijgt.

Het is een hele ervaren keeper met prima reflexen dus als ie de komende maanden zo nu en dan goed invalt dan hoop ik dat de koopoptie gelicht wordt, Pasveer wordt er niet jonger op, kans op blessures wordt wat groter en dan heb je een ervaren doelman die uiteindelijk ook de vaste keeper kan worden als het goed uitpakt.

07-02-2025 15:55

JohnDylan +23244

Als Pasveer fit blijft speelt Matheus geen minuut.

07-02-2025 16:45

Gooseman +11916

Nu wordt er hier weer net gedaan of Gorter een koekebakker eerste klas is. Gorter is gewoon een prima keeper!

07-02-2025 15:49

WeirdAJAX +12572

Ho ho, lekker ongenadig affikken is leuker.

07-02-2025 15:57

Ajaxsupporter02 +14533

Belachelijk inderdaad dat gehaat op hem.

07-02-2025 16:32

AFCAWormerveer +4464

Waarom wordt hij gehaat ?

07-02-2025 17:43

Ajaxsupporter02 +14533

Mensen vinden hem een rare snuiter (ook met name door dat snus gebruik verhaal). Heeft grote invloed op de opinie van mensen.

Kijk maar naar de bijnamen die hij krijgt. Totaal niet objectief die mensen die hem belachelijk maken.

07-02-2025 18:42

trodat4030 +97498

Logisch, vervelend voor hem, maar gezien de omstandigheden niet meer dan logisch. Overigens zou ik persoonlijk eerder Reverson genoemd hebben dan Setford, maar ja, ik ben gewoon geen groot fan van (deze) Setford en vind Reverson het uitstekend doen in de wedstrijden die hij speelt.

07-02-2025 15:45

trodat4030 +97498

O wacht, Reverson staat niet op de A lijst en speelt te kort bij Ajax voor de B lijst..... Helaas..

07-02-2025 15:54

Delaney +14957

Ik zie dat ik niet de enige ben die liever Reverson zie dan Setford op dit moment. 😉

07-02-2025 16:01

Hwb +1550

Logisch besluit.

07-02-2025 15:42

Suavimani +12144

Dus als Pasveer geblesseerd raakt, dan moet iemand Gorter een rotschop geven om Matheus op te kunnen stellen. Terwijl je met Ramaj een keeper had die je prima alle EL duels had kunnen laten spelen, om Pasveer fit te houden voor de Eredivisie. Zelf gecreëerd probleem.

07-02-2025 15:40

VinnieVega +2312

Ramaj wilde niet langer op de bank zitten.

07-02-2025 15:44

Ajaxsupporter02 +14533

Ramaj wordt hier wel echt overschat en Gorter onderschat. Niet dat Gorter (al) Ajax 1 niveau is, maar dat was Ramaj ook (nog) niet.

07-02-2025 15:45

Oeroeboeroe +18586

Het heeft toch helemaal geen zin meer, om over Ramaj te praten? Die jongen is al weg. Punt erachter. Niet steeds graven in het verleden, blik op de toekomst!

07-02-2025 17:09

Robertini +40101

Verleden, het is vorige week en de TD die er verantwoordelijk voor is, zit er nog...

07-02-2025 17:45

Oeroeboeroe +18586

En wat verandert dat aan de situatie? Niets dus... Kunnen jullie wel azijn lopen pissen over wat er gebeurd is, kijk verdorie naar voren.

07-02-2025 18:02

Torcida +5835

Dus als Pasveer geblesseerd raakt, moet Gorter tegelijkertijd ook een blessure oplopen? Hoe willen ze dat gaan doen? Arme Jay...

07-02-2025 15:38

Jww +2414

Ik denk dat er genoeg vrijwilligers te vinden zijn om dat te bewerkstelligen.. Het is eigenlijk best bedroevend dat we hierover zo praten

07-02-2025 15:45

JariJari +15369

pssst hij hoeft niet echt geblesseerd te zijn ;)

07-02-2025 15:56

ajax4ever001 +18773

Geen breaking news bij Ajax zoals van Driessen en Verweij niet meer welkom bij Ajax?

07-02-2025 15:38

Musica Merlo +8228

Hoop dat ze een spreekverbod hebben, mist niemand die teletoeters

07-02-2025 15:40

trodat4030 +97498

Want wat denk je daarmee op te schieten? Denk je dat ze dan hun bron niet meer raadplegen? Denk je dat ze niet meer over Ajax gaan schrijven of praten in hun podcast? Of denk je dat ze dan minder negatief worden? Al het bovenstaande kan je gewoon op je buik schrijven. Het enige wat je ermee bereikt is dat je meer kwaad bloed zet. Daarbij ondermijn je de persvrijheid, een groot goed in ons land.

07-02-2025 15:42

Vischje1980 +1348

Hoezo is Klaassen dan geen eigen jeugd speler.

07-02-2025 15:37

Aeter +6732

De regels voor de B-lijst zijn iets genuanceerder en Klaassen voldoet niet aan die regels.

07-02-2025 15:39

Hwb +1550

Lees het artikel even, staat het in.

07-02-2025 15:41

MV3 +2669

Klaassen is te oud voor de B-lijst. Je moet geboren zijn op of na 01-01-2003 om op de B-lijst te mogen.

07-02-2025 15:42

JariJari +15369

Klaassen is ouder dan 22 :P

07-02-2025 15:57

Jeugd +24962

Farioli geeft uitleg 🤣
Nou nee hij sont op wat er is besloten of misschien wel vergeten maar dit is geen uitleg.
Je haalt dus een keeper, je hebt geen cent te makken dus iedere Euro is er één maar toch dit was belangrijk. Je schrijft hem niet in (of vergeet het) en je "uitleg" is ja we hebben nog 2 andere keepers😂🤣
Bizar!

07-02-2025 15:36

GiannisAntetokounmpo +8434

Lekker boeiend joh. Waar men zich druk om maakt. Ik heb op AS ook weer halve boekwerken voorbij zien komen met alle scenario's wb spelers inschrijvingen.. Waar gaat dit over?

Het gaat om de EL.. Een totaal niet belangrijke competitie die Ajax met deze selectie natuurlijk nooit gaat winnen..

Het is vloeken in de kerk hier, maar het zou voor dit Ajax gewoon een voordeel zijn om er snel uit te liggen zodat de volle focus op de competitie kan..

Volgend seizoen kijken we wel weer naar Europees voetbal.

07-02-2025 15:35

driehoekjes +3704

Voor de eurootjes zijn paar extra wedstrijden wel goed

07-02-2025 15:48

DeHeerVanDeMeer +25213

Extra miljoenen inderdaad én je imago in Europa, ook belangrijk.

07-02-2025 16:01

GiannisAntetokounmpo +8434

Niet als je op Donderdag avond uit bij FCSB speelt, en op Zondag middag half 3 uit naar PSV mag...

07-02-2025 16:02

Robertini +40101

We gaan volgend seizoen de Champions League weer in voor het grote geld, daarvoor moeten we een loting in. Die loting is gebaseerd op coëfficiënten, punten voor de coëfficiënten kun je ook pakken in de Europa League.

Daarnaast zijn de premies ook enorm omhoog gegaan in de EL, dus kan het flink wat binnen brengen.

Dan heb je het over meetbare dingen, maar er zijn ook andere moeilijker meetbare dingen als marktwaarde van de spelers, en aanzien van de club.

Al met al, is presteren in Europa gewoon een levensader van de club, en zou het dom en kortzichtig zijn om dat in onze huidige situatie te grabbel te gooien.

07-02-2025 17:49

Babangida83 +24010

En dus kun je nu in de situatie komen, dat je het met Gorter, Setford en Reverson moet doen tijdens een EL-wedstrijd.

Vind ik opzich wel leuk. Maar dan zie ik eigenlijk het nut van Matheus niet zo. Had je hem net zo goed niet kunnen huren.

07-02-2025 15:32

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Het gaat natuurlijk verder dan alleen die paar Europa League wedstrijden. We spelen ook nog 14 Eredivisiepotjes. Als Pasveer straks ineens geblesseerd raakt moet ik er niet aan denken dat we met zenuwpees Gorter de rest van het seizoen moeten afmaken.

07-02-2025 15:34

Hwb +1550

Gorter zou best eens kunnen verrassen, zie wat er sindsdien met Sutalo, Gaaei, Rensch, Taylor is gebeurd. Reken spelers niet af op de eerste seizoenshelft van 23/24.

07-02-2025 15:38

Suavimani +12144

Gorter kan de mentale druk van een topclub niet aan. Dat verandert niet ineens met het verstrijken van tijd. Hij is simpelweg ongeschikt voor dit niveau.

07-02-2025 15:42

Musica Merlo +8228

Hebben dan Setford en Reverson nog, maak me daar niet druk over. Ik heb het over de eredivisie, niet over EL voor de duidelijkheid

07-02-2025 15:43

Ajaxsupporter02 +14533

Heb je hem dat gevraagd Suavimani? Op basis van wat concludeer je dit?

07-02-2025 15:46

Hwb +1550

Waar baseer je dat op? En hoe kom je erbij dat spelers niet zouden kunnen leren beter met druk om te gaan?

07-02-2025 15:51

Babangida83 +24010

@Suavimani, Ik zou dat nog wel eens willen uittesten met een normale trainer aan het roer.

07-02-2025 16:39

AjaxAmsterdamnn +4198

Ik denk dat het een soort trial huur is, bevalt hij enzv dan kan je hem kopen als Pasveer zou stoppen na dit seizoen. Anders is het een beetje zinloos want het is echt logisch dat je hem nu niet inschrijft.

07-02-2025 15:34

Musica Merlo +8228

Reverson mag niet meedoen. In de EL

07-02-2025 15:42

Babangida83 +24010

@Musica, staat hij niet gewoon op de B-lijst? Daar kun je zowat iedere jeugdspeler opzetten.

07-02-2025 16:40

Robertini +40101

Nee, want dan moet hij al drie seizoenen bij Ajax zitten.

07-02-2025 17:51

Libero +19295

half jaar te kort dus.

07-02-2025 21:27

Gerard36 +1560

het gaat bij matheus voornamelijk om de optie tot koop, hij is met het oog op volgend seizoen gehaald ,dan is hij de eerste keeper

07-02-2025 15:45

Babangida83 +24010

De reservekeeper van Braga? Ik heb hem niet zien keepen, maar dat klinkt meer als een goede tweede keeper achter een jong talent.

Aan de andere kant, hij is 32 jaar. Zijn beste jaren moeten nog komen :-)

07-02-2025 16:37

Robertini +40101

Hij was gewoon basiskeeper bij Braga hoor, hoe kom je erbij dat hij reserve was?

07-02-2025 17:52

Babangida83 +24010

Dat meldde VI. Hij was net zn basisplaats kwijtgeraakt. De afgelopen vier wedstrijden heeft hij niet gespeeld, waarvan de eerste door een schorsing kwam.

07-02-2025 20:21

Robertini +40101

Reverson is niet eens speelgerechtigd.

07-02-2025 17:50

Babangida83 +24010

Dank voor de aanvulling. Dat maakt het er niet beter op :-)

07-02-2025 20:16

Tommyshelby +130555

Geen persco vandaag?

07-02-2025 15:28

jariP +810

Hmm nu je het zegt

07-02-2025 15:31

stefanwillem +12251

Denk dat Farioli Verweij zat is 😂

07-02-2025 15:35

Prometheus +1081

Wie niet?

07-02-2025 15:37

Musica Merlo +8228

Farioli kan prima overweg met Verweij, die weet ie wel de mond te snoeren.

07-02-2025 15:45

TeringHenkie +28834

En de messenger!!

07-02-2025 15:46

Danielson +50662

Ja da's logisch.

07-02-2025 15:24

AjaxAficionado +1489

maar indien blessure kan hij alsnog opgeroepen worden, aldus ajax showtime. **clickbait**

07-02-2025 15:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.