Ajax O18 verliest in topper van PSV O18

door Brent Tomassen 136

Ajax O18 verliest in topper van PSV O18

door Brent Tomassen 136

Laatst geüpdatet

Welkom bij het livetopic voor de Ajax-jeugdwedstrijden van zaterdag 26 november. Hoewel het WK in volle gang is, wordt er op De Toekomst nog volop gevoetbald. Alle vier de hogere jeugdteams komen in actie. De duels van Ajax O16 en Ajax O18 worden live verslagen. De andere twee wedstrijden krijgen een uitslag achteraf.

FT | Ajax O16 - De Graafschap O16 (5-0)

Ajax O16 kende een tamelijk eenvoudige ochtend op De Toekomst, waar de leeftijdsgenoten van De Graafschap met 5-0 werden afgedroogd. De wedstrijd begon tamelijk rustig, maar al gauw verschoof het momentum naar Amsterdamse zijde. Dat leverde in eerste instantie nog geen doelpunten op, maar in de 21e minuut schoot Haniel Pereira da Gama uiteindelijk raak. Toen was het hek gelijk van de dam, want een paar minuten later scoorde de aanvaller weer.

Tot aan de rust bleef het bij de twee goals van Pereira da Gama, maar vlot in de tweede helft maakte Emre Ünüvar er 3-0 van. Wat volgde was een periode waarin Ajax O16 met regelmaat de 4-0 op de slof had, maar niet de trekker wist over te halen. Ondertussen drong De Graafschap ook wat meer aan, maar nooit had de club uit Doetinchem echt kans op een goal.

Na een wat rommelige tweede goal van Ünüvar, was er nog een heus slotoffensief bij een 4-0 tussenstand. Meerdere Ajacieden hadden in de blessuretijd grote kansen op de vijfde treffer, maar uiteindelijk was het Ünüvar die daarin slaagde. Hij besloot de wedstrijd door in de absolute slotfase van het duel de 5-0 te maken. Een mooie zege voor Ajax O16 in een periode waarin de Ajacied vooral naar De Toekomst moet afreizen voor zijn of haar Ajax-vertier.

Opstelling Ajax O16

Engel; Beekman, Bouwman, Van der Lans (Amour 57'), Onstein (Concicion 63'); De Koning, Steur, Acheampong; Pereira da Gama (Puljhun 63'), Oldenstam; Ünüvar.

Doelpunten

1-0 Haniel Pereira da Gama (21')
2-0 Haniel Pereira da Gama (24')
3-0 Emre Ünüvar (45')
4-0 Emre Ünüvar (74')
5-0 Emre Ünüvar (80+5')

FT | Ajax O18 - PSV O18 (1-2)

Ajax O18 begon goed aan de eerste helft en kreeg ook de eerste kans om op voorsprong te komen. Een voorzet van Stanis Idumbo Muzambo werd door niemand getoucheerd en belandde op de paal. Drie minuten laten meldden de bezoekers zich ook voor doelman Paul Reverson, die redding moest brengen op een inzet van spits Jesper Uneken,

Na achttien minuten was het wel raak voor PSV. Tygo Land kon wegdraaien van zijn directe tegenstander en passeerde Reverson. Ajax probeerde daarna voor rust om langzij te komen, maar afgezien van een schot van Raphaël Sarfo kwamen de Amsterdammers niet tot kansen.

Na rust zette Ajax aan en dat leverde direct een enorme kans op voor Skye Vink, maar zijn kopbal van dichtbij na een voorzet van David Kalokoh vloog over het doel. Ook een schot van Idumbo Muzambo leverde geen treffer op. Na een uur spelen bracht trainer Frank Peereboom een verse kracht in de spits. Yoram Boerhout verving Vink. Dit leverde direct gevaar op. Eerst kwam de invaller net te laat bij een voorzet, maar een paar minuten later scoorde Boerhout wel na een goede voorzet van Rida Chahid.

De euforie duurde maar even, want vijf minuten later scoorde PSV de 1-2. Een corner van de Eindhovenaren werd niet goed verdedigd, waardoor Muhlis Dagasan de bal binnen kon koppen. Een echt slotoffensief van de thuisploeg bleef uit. Hierdoor won PSV O18 met 1-2.

Opstelling Ajax O18

Reverson; Sarfo (82' Hamouchi), Viereck, Hato, Van Bohemen; Alders, Agougil (Gorter 46'), Chahid (82' Henry); Kalokoh (82' Speksnijder), Idumbo; Vink (Boerhout 62').

Wissels Ajax O18

Entius, Gorter, Henry, Speksnijder, Voute, Hamouchi, Boerhout.

Opstelling PSV O18

Smolenaars; Rovers, Dagasan, Piedfort, Tytens; Comenencia, Geerts, Land; Kwaaitaal, Bars, Uneken.

Wissels PSV O18

Evripidou, El Mellani, Simons, Hamers, Abed.

Doelpunten

0-1 Tygo Land (18')
1-1 Yoram Boerhout (68')
1-2 Muhlis Dagasan (73')

14.30 uur | PSV O17 - Ajax O17 (0-2)

Doelpunten Ajax:

0-1 Kayden Wolff
0-2 Shedrach Ebite

14.30 uur | FC Utrecht O15 - Ajax O15 (2-2)

Doelpunten Ajax:

Miguel Joao da Silva en Pharell Nash

Lees meer over:
Plaats reactie

TJHooker +3938

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb het gevoel dat de jeugdelftallen lang niet zo dominant zijn als dat ze vroeger waren.

27-11-2022 17:12

erwtenpeller +2021

Wij zijn wereld kampioen terug spelen naar de keeper Johan Cruijff zou zich kapot ergens voor uit denken wordt ze niet meer geleerd je wordt beoordeeld met winnen van wedstrijden opleiden is prima maar winnen is hoofdzaak

27-11-2022 11:49

de echte causio +2264

Het gaat er natuurlijk niet om of de spelers van psv ooit profvoetballer worden. Het gaat er om of onze opleiding voldoende talenten aflevert. En dan word ik niet blij van wat ik heb gezien vanmiddag. Ajax stroopt Nederland, België en Scandinavië af voor spelers. Half sparta speelt bij ons. Voor spelers uit IJsland, Denemarken etc wordt miljoenej betaald. Aan Belgische talenten betalen we tonnen aan salaris. Wat is het resultaat? Als ik af moet gaan op de wedstrijd van vanmiddag, veel te weinig.
Gorter was, in mijn ogen, de enige die wist waar het in het voetbal om gaat: de bal het werk laten doen. Snelheid in het spel brengen. De rest was vooral met zichzelf bezig. Heel ’enmerkend vo d ik de laatste minuut de actie van de speler op rechtsvoor. Eerst zelf wat proberen en daarna pas de pass.

26-11-2022 19:34

DrFootball +15144

Je vergeet Kalokoh, want van hem kwam al het gevaar. 2 verschillende backs en ondersteunende rcv's hadden totaal geen grip op hem. Hield in de 1e helft 5-6 man van de bal in het strafschopgebied.

We hebben sowieso 3 goede linksbuitens met potentie (Ja John) met AvAD, Kalokoh en Wolff. Hopelijk snel ook aan de rechterkant. Faberski is wel een goede. Daarboven is het vaak wat schuiven om de plek maar te bezetten.

27-11-2022 10:19

Sjonnie +18814

Emre Ünüvar dicht ik een grotere kans van slagen bij Ajax toe dan z'n oudere broer!

26-11-2022 18:43

Heimwee +6727

is schreuder al ontslagen

26-11-2022 17:31

Burgie +4032

Nee en de RvC ook nog niet

26-11-2022 18:48

PH2BOT +40304

...en Edje Kadetje vond Bogarde te goed dus liever voor iemand kiezen die slechter is. Dàt is de ( leugenachtige!) logica van onze AD. ...WÈG ERMEEE!!!

26-11-2022 19:55

WantAmsterdam +116147

Die worden niet ontslagen, daar werkt het anders.

27-11-2022 00:36

Ajaxisart +18768

Gaat lekker

26-11-2022 17:20

MPAjax +8423

Dagasan wat voor Ajax?

26-11-2022 17:12

F Janssen +2193

Duelkracht en pure wil om te winnen ontbreekt te vaak bij Ajax jeugd. Technisch allemaal leuk maar dat is niet voldoende om tzt door te stromen.

26-11-2022 16:54

Saudara +7062

Zegt toch helemaal geen reet of je in de jeugd verliest van PSV? Dit elftal hoeft maar of 2 spelers voor Ajax 1 af te leveren en dan is dit team al geslaagd ✅.

26-11-2022 16:36

Breuk +25199

Wat een instelling zeg

26-11-2022 16:38

Soccerskins v2 +43330

Het is wel de realiteit. Er stromen geen 11 spelers van een lichting door naar het eerste. Dat zijn er meestal maar een stuk of 2.

26-11-2022 16:41

PH2BOT +40304

...en waarom wint PSV deze pot dan wèl?

26-11-2022 16:45

Saudara +7062

Gaat niet om instelling, is realiteit. Ajax jeugd leidt op voor 1e elftal. Winst of verlies is ondergeschikt aan hogere doel: het halen van Ajax 1.

26-11-2022 23:44

PH2BOT +40304

...maar wel.lekker toch als je ook leert wat er nodig is om te winnen ?...op die essentiële topsport mentaliteit moet je natuurlijk ook al vroeg selecteren.

26-11-2022 16:44

Breuk +25199

Juist. Helemaal mee eens. Je moet leren winnen. Helemaal van psv,az,utrecht, en fnoord

26-11-2022 16:53

WantAmsterdam +116147

Ja lekker topsportmentaliteit, dan leid je nog meer Deefs, Ekkelenkamps, Dani de Wits, Siem de jongs, Mitchell Bakkers en Kaj Sierhuis’s op.
Deze focus op “winnarsmentaliteit” inplaats van techniek en individuele ontwikkeling is waarom Oranje door Ecuador bij vlagen van de mat gevoeltbalt werd. Lekker toch, spelers als de Roon, Klaassen, Dumfries, Weghorst, Janssen en in mindere mate Noppert (keep die echt niks met de bal aan de voet kan). Kunnen allemaal nauwelijks ballen, maar met hun mentaliteit zit het wel geweldig.

27-11-2022 04:38

OwenStevenDalberg +27504

Uiteindelijk klopt dat, maar ook dat gebeurt de laatste seizoenen niet. Er gaat dus toch iets niet te goed. Timber, Rensch, Brobbey en Taylor zijn al een aantal seizoenen geleden gedebuteerd.

26-11-2022 18:19

Saudara +7062

Het is de filosofie van Ajax. Als ieder jeugdteam 1 of 2 volwaardige A selectie spelers aflevert is het prima.

26-11-2022 22:07

AFCAjaxMidNineties +12753

Ik zie ondanks de vele, vele miljoenen die Ajax meer heeft de laatste 5 jaar geen enkel verschil tussen de psv en de Ajax jeugd of psv 1 en Ajax 1. Schande is het. Enige wat je zou kunnen zeggen is dat Ajax over de hele linie buiten de landsgrenzen meer heeft laten zien. Qua jeugd troeft psv ons ook al jaren af met simpel countervoetbal.

26-11-2022 16:28

trodat4030 +96810

https://www.vi.nl/nieuws/talentenfabriek-ajax-is-de-hofleverancier-van-het-internationale-voetbal

Ajax 85 spelers, PSV 35.... Dit is wat 100.000 keer belangrijker is dan wie wint in de o18. De kans dat je als speler van PSV o18 amateur wordt is eindeloos veel groter dan als je bij Ajax o18 speelt..

26-11-2022 16:37

Soccerskins v2 +43330

Het blijft toch moeilijk voor veel mensen om dit in te zien.

26-11-2022 16:39

Breuk +25199

Wat heb je er aan als je al die spelers opleidt voor het buitenland? Zonde van alle effort/€ die er in is gestopt.

26-11-2022 17:01

trodat4030 +96810

Je weet dat die spelers bij ELKE transfer weer een opleidingsvergoeding opleveren Breuk? Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt, dat blijkt uit ELK schampere kutopmerking van je in dit topic.

Wel weer grappig dat er elke week weer een 'kenner' komt buurten hier in de jeugdtopics en de meest kansloze onzin uitkraamt. Vandaag ben jij het, gefeliciteerd!

26-11-2022 17:39

Engeltje +7352

We worden gewoon bijgehaald aan alle kanten, eerst was Ajax de club met de beste jeugdspelers dat is al lang niet meer zo, PSV heeft tot voor kort nooit serieus met de jeugdopleiding omgesprongen kochten altijd spelers overal vandaan, nu zijn ze net als AZ en Feyenoord we goed bezig met de jeugdopleiding, ze hebben allemaal een beter accomodatie en faciliteiten dan Ajax op dit moment en dat is gewoon zorgelijk. Bij jong Ajax lopen buitenlandse talenten die voor heel veel geld gekocht zijn, zeg maar de hele begroting van een FC Den Bosch bv dan mag je absoluut meer verwachten en wel regelmatig van AZ PSV en Feyenoord winnen in de Jeugd. Natuurlijk gaat het om opleiden maar kom op zeg winnen hoort daar ook bij.

26-11-2022 18:36

Matzet +5380

Volgens mij probeer je dat elke week wel een keer of 10 uit te leggen aan notoire scorebordsupporters. Wordt je nooit eens moedeloos van?

26-11-2022 18:42

AFCAjaxMidNineties +12753

Helemaal mee eens! Kan maar 1 ding betekenen: de club wordt structureel door de verkeerde mensen geleid.

27-11-2022 11:04

Soccerskins v2 +43330

So what dat de jeugd van PSV wint met counter voetbal? Teams stromen niet door naar 1, spelers wel en er stromen er bij Ajax een stuk meer door dan bij PSV.

26-11-2022 16:38

Breuk +25199

Zoals Bassey, Wijndal, Sanchez, Alvarez, Berghuis, Tadic, Kudus, Pasveer etc

26-11-2022 16:46

Soccerskins v2 +43330

Ja of De Ligt, Vd Beek, Mazraoui, Rensch, Brobbey, Taylor, Timber, Gravenberch etc.

26-11-2022 17:19

Engeltje +7352

Nog wel maar we worden wel bijgehaald door AZ PSV en ook Feyenoord, die hebben ook betere accomodatie en faciliteiten

26-11-2022 18:27

WantAmsterdam +116147

We worden niet bijgehaald, we gaan hun juist weer voorbij. Voor en aan het begin van de FR, toen liepen we zelfs achter op hun.

27-11-2022 00:43

AjaxHoorn +32989

Het walgelijke aan jou is dat jij je alleen laat horen als er verloren wordt. Is het andersom dan ben je nergens te bekennen.

Overigens is de AZ, Feyenoord en PSV jeugd idd helemaal niet veel minder vind ik.

27-11-2022 07:45

AFCAjaxMidNineties +12753

Dat laatste gaat het hem om. Hoe kan dat? Is een enorm financieel gat na 10 jaar nog steeds niet uit te drukken in veel betere jeugd? Bijzonder zorgwekkende ontwikkeling.

27-11-2022 11:05

Soccerskins v2 +43330

@AFCAjaxMidNineties

https://www.vi.nl/nieuws/onderzoek-ajax-is-de-beste-opleidingsclub-van-europa

Is dit voor jou niet een veel betere jeugdopleiding?

27-11-2022 13:24

Lunsdale +6372

Niet te veel waarde aan hechten. Kijk bijvoorbeeld eens naar de elftallen dat met jong Oranje jaren terug EK's won en hoeveel daarvan de top hebben gehaald.
Andersom kijk eens naar waar Noppert nu staat, daarbij wil ik niet direct zeggen dat hij de absolute nummer 1 hoort te zijn van Nederland. Of bijvoorbeeld Flekken die volgens velen de nummer 1 hoort te zijn.

26-11-2022 17:35

WantAmsterdam +116147

Hoevaak is PSV de laatste 5 jaar kampioen/eerste gewonnen en wat hebben ze in Europa gepresteerd?

En je weet dat Ajax veel meer spelers voor het betaald voetbal levert dan PSV, terwijl we maar 2 miljoen meer investeren?
En bij het opleiden draait het niet alleen om poen, anders zouden we geen kans maken tegen clubs als chelsea, Barca en ga maar door.

Weer zo makkelijk, resultaten in de jeugd zijn gewoon niet belangrijk. En het is een verloren duel godverdomme, 2 weken terug wonnen we nog van AZ.

27-11-2022 00:41

AFCAjaxMidNineties +12753

De Ajax jeugd verliest bijna ALTIJD van de psv jeugd. Leg dat maar eens uit. Utrecht, AZ ook regelmatig aan de winnende hand. Mentaliteit is ook weg uit de jeugdopleiding. Ze klaagden wel na die "harde" documentaire "daar hoorden ze engelen zingen" van destijds. Maar in die tijd ging je als Ajax jeugdspeler wel het veld in met de gedachte, verliezen is het ergste dat je als Ajax (jeugd) speler kan overkomen. De club is overgenomen door slappe hap die met praten, praten, praten alles denkt op te kunnen lossen. In Rotterdam hebben ze een slogan waar dit Ajax nog heel veel van kan leren!!!

27-11-2022 11:10

WantAmsterdam +116147

En wat boeit het of van de jeugd van PSV winnen of niet?

Je geeft een perfect voorbeeld, in die tijd lang voor de FR was „winnaarsmentaliteit“ het hoogste gebod, maar zaten allemaal matige spelers in de jeugd, op enkele uitzondering.
Als je focus op „winnaarsmentaliteit“ ligt, leid je weer Dani de Wits, Ekkies en Deefs op.

Nog eens, wat voor nut heeft winnen in de jeugd?

27-11-2022 13:02

AFCAjaxMidNineties +12753

Okay. Opdoeken die jeugdopleiding dan. Zou passen in dt verhaal. Winnen is niet belangrijk waarom zou je dan nog deelnemen aan een WEDSTRIJD..

27-11-2022 16:50

WantAmsterdam +116147

Ben je aan het trollen? Kom eens met serieuze argumenten.

“Laten we de opleiding opdoeken omdat we daar niet elke wedstrijd spelen”. Wat een bizarre redenatie.

27-11-2022 17:06

AFCAjaxMidNineties +12753

"Nog eens, wat voor nut heeft winnen in de jeugd?" Aldus WantAmsterdam....

27-11-2022 20:00

WantAmsterdam +116147

Ja, je hebt het niet beantwoord. Geef mee eens een antwoord erop hoe spelers individueel beter worden als het TEAM kampioen wordt, mogelijk ook nog met resultaatvoetbal.

27-11-2022 22:58

AFCAjaxMidNineties +12753

Bij Ajax moet je ten alle tijden winnend van het veld stappen. Dat gelul van "het gaat om het individu" kom je niet ver mee. Slappe hap mentaliteit. Allereerst meer of gelijke strijd brengen dan dd tegenstander. Dan komt klasse ten alle tijden bovendrijven. Nu hebben we een hoop watjes rondlopen die hun eigen individu inderdaad belangrijker vinden dan het teamproces/de teamprestatie. Lekker hoor .......

28-11-2022 16:54

HsvHoek +2840

Wel lekker consequent ook de jeugd verliest de topwedstrijden.....

26-11-2022 16:28

Tommyshelby +129092

Ook dit elftal met kansloze lange ballen helaas, loont totaal niet. Zonde.

26-11-2022 16:23

Breuk +25199

Nu een keer geen schuld van Schreuder.

26-11-2022 16:44

AjaxHoorn +32989

Heb jij ook niet het idee dat sinds Ten Hag "de club ging professionaliseren" dit soort voetbal ook vaker erin is gekomen. Middenvelders op de buitenposities etc.

27-11-2022 07:46

PH2BOT +40304

Don't be sorry damned...LEARN!!!

26-11-2022 16:17

Steffenhagen +37834

Niet erg gecharmeerd van sarfo; hij leidde ook de 1-2 in. Zie hem de gekste keuzes maken

26-11-2022 16:12

AjaxHoorn +32989

Zoals al eerder omschreven. Die gozer speelt pas een paar maanden op de back positie.

27-11-2022 07:47

Steffenhagen +37834

En wat een zwakke afwerking voorin

26-11-2022 16:05

Steffenhagen +37834

Zo gaat het al 75 jaar tegen psv . Ongelooflijk eigenlijk

26-11-2022 16:04

Juichtoon +32529

PSV gaat er Europees niks mee winnen....met dit soort voetbal kom je nergens. Niet onderscheidend noemen we dat ..

26-11-2022 16:06

Soccerskins v2 +43330

Het is eigenlijk uitgevonden om goed te werken tegen Ajax maar meer dan dat bereik je er ook niet mee.

26-11-2022 16:09

ajaciedje90 +59992

Ongelofelijk zuur en zwaar onterecht. Hopelijk kunnen ze het nog omdraaien

26-11-2022 16:04

leverworst +1271

Ze spelen PSV helemaal ondersteboven tweede helft en een corner van PSV is genoeg. Zonde

26-11-2022 16:04

PH2BOT +40304

'dat is voetbal' zegt men dan. Willen winnen kan iedereen maar dan ook daadwerkelijk winnen is en blijft een kunst op zichzelf.

26-11-2022 16:10

Rockanje23 +37064

Lekker verdedigd...

26-11-2022 16:03

DrFootball +15144

Vooral niet...

26-11-2022 16:04

AlexLitmanen10 +14397

Ik schakel net in.
Was dat geen pingel voor Ajax net?

26-11-2022 16:02

Soccerskins v2 +43330

Schitterende goal! Echt een fantastische bal van Van Bohemen.

Al mis ik wel een bepaalde mentaliteit tijdens het combineren hier

26-11-2022 15:59

trodat4030 +96810

Heej, golaso! De jeugd is weer de beste!

26-11-2022 15:59

leverworst +1271

Gorter en Idumbo Muzambo op het middenveld en het begint te lopen. Gorter is niet een absoluut toptalent, maar in alles beter vergeleken met Alders op het middenveld.

26-11-2022 15:48

trodat4030 +96810

Gorter is wel degelijk een toptalent. Geen frivole speler, maar juist een simpele speler en er was ooit een zekere Johan die terecht opmerkte dat simpel spelen vaak het moeilijkst is. Gorter weet juist als 1 van de beste wat hij met de bal moet doen voor hij hem krijgt. Dat hij geen 3-4 man passeert maakt me werkelijk geen fluit uit. Hij kan het spel versnellen door zijn inzicht en passing. Dat hebben veel spelers juist niet, die beginnen aan een actie en hebben geen flauw idee waar het eindigt, die gaan met de flow, waar Gorter imo juist heel goed weet waar hij mee bezig is.

26-11-2022 15:55

leverworst +1271

Ik ben tegenwoordig voorzichtig om spelers een toptalent te noemen, maar Gorter kan mij zeker bekoren. Ik snap totaal niet waarom Alders zijn plek de laatste tijd inneemt .

26-11-2022 15:59

DrFootball +15144

Fijn dat de spelers nu wel weer op hun eigen plek staan.

26-11-2022 15:41

trodat4030 +96810

OMLAAG KOPPEN SKYE! Je bent geen CV meer ;-)

26-11-2022 15:40

de echte causio +2264

In de wedstrijden tegen psv had ajax vaak de betere spelers en psv won. Nu zijn de spelers van psv ook individueel beter. De basis techniek, de scherpte in de duels, de nauwkeurigheid in de passing, het positiespel, in alles verslaan ze ajax.
Psv kreeg genoeg mogelijkheden om kansen te creeren, ajax geen een.
Volgens mij heerst er binnen ajax een soort virus, waardoor de trainers en spelers denken dat aanvallend voetbal in houdt dat je zo veel mogelijk spelers voor de bal moet hebben.

26-11-2022 15:38

DrFootball +15144

De beste speler van het veld in mijn ogen speelt aan Ajax zijde; Kalokoh. Dat is de enige die wat lijkt te kunnen creëren.

26-11-2022 15:39

Steffenhagen +37834

Let ook even op die Tycho Land van psv : geweldige ( technische ) voetballer

26-11-2022 15:41

DrFootball +15144

Invalbeurt Speksneijder of Gorter? Kan t niet goed zien.

26-11-2022 15:29

DrFootball +15144

Vallen mij een aantal zaken op aan dit Ajax jeugdelftal:
- veel dispensatiespelers;
- de grootste talenten van dit elftal zijn, op Vink, na allemaal opgeleid bij andere BVO's.

26-11-2022 15:19

trodat4030 +96810

De dispensatiespelers lopen daar wel met een specifiek doel. Sarfo en van Bohemen zijn omgeschoold, de 1 pas kort (Sarfo), de ander wat langer (v Bohemen) en hebben gewoon veel speeltijd nodig op die posities om zich die posities eigen te maken. Viereck heeft in de laatste 2-3 jaar heel weinig gespeeld, door blessures en concurrentie van Aertssen en Gooijer (was ook lange tijd CV). Die heeft nu eindelijk de kans om weer een heel seizoen te voetballen, dat is in zijn ontwikkeling gewoon heel belangrijk, want op de lange termijn zeker in potentie een speler die 1 zou kunnen halen. Voor Chahid en Chourak, de andere dispensatiespelers, geldt dat minder, maar misschien zijn zij er weer meer voor om de talentvollere jongens te helpen met enige ervaring. Zoals Heitinga in het interview aangaf, wordt dat in zekere zin belangrijk geacht. Mede daarom speelt Pierie ook veel in Jong. Volgens John.

26-11-2022 15:34

Web +178830

Ik hoop echt dat opleiden meer inhoud dan goed kunnen voetballen en technisch begaafd zijn ontwikkelen
Mentaliteit ( ik vind het een verschrikkelijk woord ) omdat ik dit de normaalste gang van zaken vind
Maar ik mis dit enorm bij de spelers. De echte wil om te winnen.
Fouten maken ontkom je nooit aan, daar leer je ook van.
De jeugd moet telkens weer geprikkeld worden, zo hoog mogelijk spelen, zodat je nooit kan verslappen
Die eigenschappen hadden de voetballers zelf gekweekt toen je nog dagelijks op de veldjes eindeloos aan het voetballen waren.
Dat moet je nu tegenwoordig allemaal bij de club leren , omdat er geen ruimte meer is
Cruijff ging als voorbeeld na de training bij Ajax na huis het Beton dorp tegen over De Meer eindeloos trappen tegen de muurtjes, uren en dagelijks

26-11-2022 15:18

trodat4030 +96810

Er is ruimte in overvloed, zie massa's voetbalpleintjes, maar zelden lopen er jongetjes te voetballen. De playstation is een véél grotere bedreiging dan ruimte om buiten te spelen imo.

26-11-2022 15:22

Web +178830

Heel groot punt heb je
Ik ben het met je eens
Dan moet je dit bij de clubs creëren

26-11-2022 15:25

trodat4030 +96810

Naar mijn mening ben je in dat stadium veel te laat, het talent dient op de pleintjes zich te ontplooien zoals je zelf aangeeft. Als ze bij Ajax zitten, moeten ze daar al massa's uren hebben rondgelopen.

26-11-2022 15:28

Web +178830

Wij zijn het eens

26-11-2022 15:34

AFCAjaxMidNineties +12753

Schrikbarend hoe vaak Ajax 1 de laatste duels maar ook de Ajax jeugd het al jaren aflegt tegen de psv jeugd. Zijn echt geen incidenten meer. Ligt het aan de speelstijl?? Of is onze jeugd eigenlijk gewoon niet zo heel goed meer als we eerlijk zijn ..

26-11-2022 15:15

Soccerskins v2 +43330

Het doel van een jeugdopleiding is spelers afleveren aan het eerste elftal. Wat dat betreft doet Ajax het nog altijd stukken beter. Als je naar de laatste opstelling van PSV kijkt staan er twee speler uit de eigen jeugd in de basis, bij Ajax zijn het er altijd 4/5.

26-11-2022 15:18

AFCAjaxMidNineties +12753

Ja blijf jezelf dat maar wijsmaken. 9 van de 10 keer zie ik een groot mentaliteitsverschil in het nadeel van de Ajax- jeugd. En dat sijpelt ook door naar het eerste..

26-11-2022 15:23

Engeltje +7352

En wie heeft er gewonnen, denk dat Gakpo het grootste talent is in Nederland

26-11-2022 15:23

Soccerskins v2 +43330

@AFCAjaxmidNineties
En het eerste doet het de afgelopen jaren beter met meer jeugdspelers…

Vooral blijven zoeken naar iets wat er niet is.

@Engeltje
Gakpo is inmiddels 23, dat kan je amper een talent noemen.

26-11-2022 15:25

trodat4030 +96810

Wat heb je eraan als een team wint van een ander team, terwijl er van dat team 90% uiteindelijk afvalt? Zoals Johnny ook in het interview van afgelopen week (zie hier op AS) aangeeft, sommige dingen leer je pas bij 1.

26-11-2022 15:26

Ajax The Best +16581

Dat komt omdat Ajax talenten veel jonger worden weggekocht. Gakpo is bijvoorbeeld ouder dan de Ligt, die al jaren weg is.

26-11-2022 15:28

Web +178830

AFC je hebt zeker een punt

26-11-2022 15:36

AjaxHoorn +32989

Lol. Het grootste talent.

27-11-2022 07:49

trodat4030 +96810

Zolang spelers zich individueel ontwikkelen zal het aan mn kont jeuken. Ik zie positieve ontwikkelingen bij een Sarfo, Viereck en Hato bijvoorbeeld. Dat is veel belangrijker dan teamprestaties. Ook de fitheid van Kalokoh lijkt vooralsnog de goede kant op te gaan, dat moet nóg beter, maar gaat gestaag de juiste richting op.

26-11-2022 15:19

Web +178830

@trodat
Ik ben het wel met je eens
Maar de wil om te winnen mis ik heel erg onder de Nederlandse voetballers
Dat moet ook een heel groot punt van aandacht worden bij de jeugd
Wij ( ik ook ) zijn te vaak makkelijk
Het valt mij steeds meer op dat dit bij andere landen veel beter is

26-11-2022 15:24

AFCAjaxMidNineties +12753

De wil om te winnen/ mentaliteit is dramatisch bij de Ajax jeugd.

26-11-2022 15:32

Rockanje23 +37064

Omdat er al jaren geroepen wordt dat winnen niet belangrijk is in de jeugd. Dan kweek je dus voetballers die niet tot het gaatje willen gaan om ten koste van alles te willen winnen. Dat zie je terug in het eerste. Er ontbreekt binnen heel Ajax een over mijn lijk mentaliteit.

26-11-2022 16:01

Juichtoon +32529

Verdedigen is gemakkelijker. Dat speelt ook bij jeugdteams een rol. Eigenlijk nog een grotere doordat de extra aanvallende kwaliteiten dan nog niet uit ontwikkeld zijn. Verdedigende kwaliteiten ook niet maar nogmaals dat is gemakkelijker.

26-11-2022 15:20

Sampaoli +39201

Teveel spelers die niet participeren. Alders als 6, het is zonder enkel initiatief. Vink werkt hard maar krijgt geen voet aan de grond. Chahid op 10 amper balcontacten, te mager.

Heb nu heel veel potjes gezien van o18, o17 en o16 tegen andere toonaangevende opleidingen en eigenlijk zijn we zelden nog superieur. Daar baal ik van, maar ik weet ook niet of het nog realistisch is.

26-11-2022 15:15

Steffenhagen +37834

Nee je ziet dat psv en straks ook Feyenoord niet meer onderdoen qua talent .De jeugd maar ook het eerste ogen wat ouderwets. Ajax moet heel goed opletten de komende jaren .,,

26-11-2022 15:20

Web +178830

Vroeger was Ajax een club die de zaak uitstekend voor elkaar had
Nu zijn het zoveel meer clubs die dit hebben

26-11-2022 15:20

wolterx +6310

Wolff mooie goal bij O17, tussen paar man in drukte snijdt hij 16 in en legt hem laag in verre hoek.

26-11-2022 15:13

dongenfrank +6

2 0 is gemaakt door Ebite volgens mij

26-11-2022 19:52

RayJordaan +6849

Hoe was Faberski?

26-11-2022 20:40

wolterx +6310

Fijn spelertje, goede eerste aanname en weinig onder indruk van pressie.. Denk dat hij wel meer buitenspeler gaat blijken dan een nummer 10.

27-11-2022 14:38

trodat4030 +96810

Chahid en Vink een beetje onzichtbaar vooralsnog.

26-11-2022 15:09

Tommyshelby +129092

Sjakie zoals altijd aanwezig. Ik hou echt van die man.

Lafred heeft geprobeerd om de Toekomst te vinden maar hij is in Barneveld beland.

26-11-2022 15:06

trodat4030 +96810

Wéér de hoofdtrainer van 1 die schittert door afwezigheid...

26-11-2022 15:06

Juichtoon +32529

Gio, D.Kut en Schreuder in een week. Kom op het kan nog ..

26-11-2022 15:13

Soccerskins v2 +43330

Het is wel erg hoe diep countervoetbal in de club PSV geworteld zit. Zelfs in de jeugd schakelen ze om alsof hun leven er vanaf hangt.

26-11-2022 15:06

trodat4030 +96810

In zekere zin doet het dat ook ;-)

Als je niet kunt counteren ga je het daar niet redden op de lange termijn.

26-11-2022 15:07

Bruno04 +15782

https://www.vi.nl/nieuws/inter-incasseert-60-miljoen-en-kijkt-naar-vervanger-van-gewilde-dumfries

Dit is toch wel de grap van de dag. Je gaat toch geen 60 mil betalen voor zo’n beperkte speler.

26-11-2022 15:02

trodat4030 +96810

Hier gaat het over de jeugd. De jeugd van Ajax welteverstaan.

26-11-2022 15:03

WantAmsterdam +116147

Bizar man, zo een non-voetballer, vind Inter al te hoog gegrepen eigenlijk.

27-11-2022 00:48

trodat4030 +96810

Goede actie van die knaap voor hij hem binnen schiet. Kan niet anders zeggen.

26-11-2022 14:50

Soccerskins v2 +43330

Van Bohemen heeft zijn eerste twee seizoenen bij Ajax in de schaduw van Prince Aning gestaan maar aan de bal vind ik hem echt een fijne speler. Hij moet vooral verdedigend wel stappen zetten wil hij het eerste halen.

26-11-2022 14:46

trodat4030 +96810

Verdedigend vind ik Sarfo zich op rechts veel beter ontwikkelen dan v Bohemen, terwijl de laatste daar al veel langer geleden terecht is gekomen. Sarfo eigenlijk pas vanaf maart/april achterin komen te spelen, maar is verdedigend nu al niet minder dan Chahine. Het voordeel van Ajax is dan wel dat we boven o18 op links meer talent voor handen is dan op rechts. Uiteindelijk haalt lang niet iedereen uit 1 lichting het 1e, dus een lb uit Jong en een rb uit o18 kan best prima werken op termijn.

26-11-2022 14:54

Soccerskins v2 +43330

Ik vind Sarfo vooral een stuk feller en in combinatie met zijn snelheid heeft hij hier een groot voordeel. Ik ben erg benieuwd hoe hij het op termijn in de KKD zou doen als rechtsback.

26-11-2022 14:58

trodat4030 +96810

Was dat geen overtreding op Vink bij de 2e paal?

26-11-2022 14:38

trodat4030 +96810

Als v Bohemen die vrije trap toch niet gaat nemen, waarom moet die dan wel het hele veld diagonaal oversteken, nu moet hij weer terug. Nou heeft hij daar de tijd wel voor, maar als PSV goed countert is hij veel en veel te laat. Wat is de toegevoegde waarde daar nou van vraag ik me af?

26-11-2022 14:37

profoff +8380

Is Henry geblesseerd geweest ofzo? Die speelt echt opvallend weinig

26-11-2022 14:28

Sampaoli +39201

Hij is lange tijd geblesseerd geweest ja, maar ondertussen wel al aantal maanden fit. Heeft in die maanden overigens weinig tot geen niveau laten zien.

26-11-2022 14:32

trodat4030 +96810

Buiten die blessure heeft Sarfo ook gewoon een streepje voor. Die is dispensatiespeler en net enkele maanden geleden van rechtsbuiten naar rechtsback getransformeerd, die heeft veel minuten nodig om zich die positie eigen te maken. En ook de heel lang geblesseerde Viereck op RCV heeft een streepje voor, ook dispensatiespeler en de laatste 2-3 jaar heel weinig gespeeld. Ook hij moet vooral heel veel minuten maken. Ik denk dat Ajax gewoon meer ziet in die 2 dan in Henry voor de lange termijn. Henry en Easmon zijn indertijd gehaald van Utje, mede omdat ze fysiek enorm voorliepen, Easmon is nog steeds wel een erg sterke en grote knaap, Henry is inmiddels wel een beetje ingehaald door leeftijdsgenoten. Nu komt het aan op technische skills en voetbalgogme en wellicht heeft hij daar wat minder kaas van gegeten.

26-11-2022 14:43

Sampaoli +39201

Reverson; Sarfo, Viereck, Hato, V. Bohemen; Alders, Agougil, Chahid; Kalokoh, Vink, Muzambo.

Gemixte gevoelens hierover. Geen fan van Alders op 6 en ook geen fan van Kalokoh op 7 en Muzambo op 11.

26-11-2022 14:09

trodat4030 +96810

Ze hebben gewoon geen rechtsbuiten en daar moet elke wedstrijd een speler spelen die elders beter tot zn recht komt. Ook Speksnijder is imo een 10 en geen echte rechtsbuiten, al vult hij het doorgaans redelijk in. De wedstrijden waar Vink op 10 speelde, zag je hem en Kalokoh veel van positie wisselen, rechtsbuiten is gewoon een probleempositie in deze ploeg. Misschien als Faberski zich goed ontwikkelt dat we na de winterstop hem daar kunnen zien, die lijkt zich daar wat comfortabeler te voelen.

26-11-2022 14:34

ElSandrini +18180

Eens maar wel van de speler Kalokoh en Muzambo. Die kunnen Ajax 1 wel eens gaan halen. Sarfo, Hato en Agougil gaan het ook halen denk ik

26-11-2022 14:35

ajaciedje90 +59992

Emre Unuvar scoort wel eenvoudig he. Hopelijk komt hij fysiek er wat beter aan te pas dan zijn broer.

26-11-2022 12:42

trodat4030 +96810

Qua lengte is hij hem al voorbij, maar voetbaltechnisch loopt Naci wel voor. Ook op de leeftijd van Emre was Naci daarin al verder. Maar dat komt ook omdat Naci het daar absoluut van moet hebben. Emre wordt wel gestimuleerd te verbeteren door hem zowel door te schuiven als geregeld op 10 te zetten ipv aanvaller.

26-11-2022 12:51

ajaciedje90 +59992

Dat scheelt in elk geval ik moet zeggen dat ik nog niet veel ervan gezien heb hoor van Emre dus het was meer het uitspreken van hoop dan dat ik er een goede mening over heb kunnen vormen. Lijkt mij gewoon leuk als hij het wel red qua naam.

26-11-2022 12:57

wolterx +6310

Afgelopen dagen zijn paar buitenlandse spelers hier op stage geweest, jammer dat geen ruimte was om deze zaterdag een oefenpotje te spelen. Had graag kijkje genomen dan. Zoontje van Pasanen speelde wel oefenpotje vorige week maandag (?) hier mee, iemand die dat toevallig heeft gezien?

26-11-2022 11:26

DrFootball +15144

https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-o18-psv-o18-zaterdag-live-te-zien/

26-11-2022 10:52

leverworst +1271

Ik hoop dat Vink in de spits mag spelen, maar vooral dat Idumbo op 10 mag spelen. Bij Ajax hebben ze er handje van om aanvallende middenvelders op de flank te posturen. Je moet jonge middenvelders juist meters laten maken op het middenveld. Inhoud kweken. Niet freewheelen in de aanval. Misehouy als spits bij Jong is ook zoiets. Hij moet beter worden op het middenveld. Niet lekker vrijheid genieten in de aanval.

26-11-2022 10:32

RayJordaan +6849

Zal me niks verbazen als ze Misehouy dadelijk nog naast Pierie neerzetten, het kan allemaal :,)

26-11-2022 11:28

trodat4030 +96810

Lees het interview van Heitinga even, daar zie je hem uitleggen waarom spelers soms op een andere positie spelen, dat heeft niet altijd maar te maken met freewheelen. Dat kan je eigenlijk ook gewoon 1 op 1 kopieeren naar de jeugd, want Jong is een verlengde daarvan, ook 'gewoon' een opleidingsploeg.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/heitinga-opent-deuren-jong-ajax-over-mentale-uitdagingen-codes-kraken-en-de-opstelling

26-11-2022 12:57

Sampaoli +39201

Lekker dagje vandaag op De Toekomst! o16 totaal onvoorspelbaar, maar dat maakt de ploeg niet minder interessant. Vorig jaar erg kritisch op deze lichting, maar de doorgeschoven spelers en terugkeer van Onstein en De Koning maakt mij iets positiever.

o18 gaat absolute kraker tegemoet om eerste plaats, dit zijn voor die gasten de mooie wedstrijden. Kalokoh, Agougil, Muzambo; je verwacht toch iets extra's vandaag van onze topspelers.

Voor verdere analyse verwijs ik jullie door naar De Kweekvijver van Thijs Zwagerman, staat alles uitstekend uitgewerkt. Misschien ook handig om een linkje daar van in dit artikel te plaatsen, AS?

26-11-2022 09:12

RayJordaan +6849

Vind je Agougil een groot talent?

26-11-2022 09:37

leverworst +1271

Onstein en Bouwman doen niet alles goed, maar types kunnen ze mij absoluut bekoren. Durven op te bouwen. Hopelijk kunnen ze stappen zetten en dan ben ik benieuwd hoe ze zich gaan manifesteren.

26-11-2022 10:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.