Ajax meldt akkoord met Dinamo Zagreb over Sutalo

door Gino Haverkamp 1326

Ajax meldt akkoord met Dinamo Zagreb over Sutalo

door Gino Haverkamp 1326

Laatst geüpdatet

Josip Sutalo gaat naar Ajax. De club meldt via de officiële kanalen dat het een akkoord heeft bereikt met Dinamo Zagreb over een transfer van de Kroaat naar Ajax. Met de overstap wordt een maximaal bedrag van 23,5 miljoen euro gemoeid.

Ajax betaalt een vast bedrag van 20,5 miljoen euro aan Dinamo Zagreb. Middels bonussen kan er nog drie miljoen euro aan de transfersom toegevoegd worden. Hoewel eerder werd gemeld dat Sutalo voor vijf jaar tekent in Amsterdam, meldt Ajax dat vooralsnog niet.

De Nederlandse recordkampioen maakt ook expliciet enkel melding van een akkoord met Dinamo Zagreb. De speler zelf wordt nog niet gepresenteerd. Zaterdagavond speelde Sutalo nog mee met Dinamo Zagreb in de voorrondes van de Champions League, waarin zijn ploeg werd uitgeschakeld door AEK Athene. Sutalo scoorde zelfs nog.

Lang wachten wordt beloond

De 23-jarige centrumverdediger wordt al lang begeerd door Ajax en kan gezien worden als toptransfertarget deze zomer. De eerst meldingen over Ajax' interesse in hem komen al van 15 juli. Trainer Maurice Steijn gaf later die maand aan liever langer te wachten op grote transferprioriteiten alvorens het over te stappen op sneller haalbare tweede - en derde keuzes. Het lange wachten wordt nu beloond.

Pre-order de gloednieuwe Johan Cruijff-collectie via de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax1204 +38135

Weer een lekker filmpje en met de handshake weten we het 1000% zeker! Welkom Sutalo!!! ❌❌❌

21-08-2023 19:18

DeBankzitter +2587

De svenshake staat er weer goed op!

21-08-2023 19:18

AjaxDaniel +14523

Prachtig filmpje en mooie rol voor Sven ook hahahah

Het mediateam blijft wel klasse!

21-08-2023 19:17

SpartakAmsterdam +5521

Filmpje heel gaaf gedaan!

Welkom Sutalo!!!

21-08-2023 19:17

aapieh +856

Mooi filmpje. Beast!

21-08-2023 19:15

jeffrey_van_der_sluis +30388

Wat een heerlijk filmpje van Ajax mbt Sutalo! POV met Svennnn

21-08-2023 19:14

jeffrey_van_der_sluis +30388

https://twitter.com/AFCAjax/status/1693672539317469529?t=wnp5yIfv-k6UTXb9UtYRVw&s=19

21-08-2023 19:15

Ajax1204 +38135

https://ig.me/j/AbZnYl9V16Wee7cV/ live van officiële account van Ajax, denk presentatie van Sutalo

21-08-2023 19:13

aapieh +856

Ajacieden, welcome to the broadcast channel of Ajax! Who's ready for some big news? (via instagram)

21-08-2023 19:09

ajaxburbery +170

https://twitter.com/octavianus1945/status/1693639548977193146

Hier een in de fanshop

21-08-2023 17:48

jeffrey_van_der_sluis +30388

https://twitter.com/JHilgeman9/status/1693636267970293812?t=s02NvmdiKykyO8LVAXrzbg&s=19

Foto's worden geschoten

21-08-2023 17:47

ajaxburbery +170

Nummer 37 voor Josip sutalo

https://pbs.twimg.com/media/F4EBNKWWcAATREh?format=jpg&name=large

21-08-2023 17:42

RepoocElad +9880

Nou, presenteer die gozer eens. Kan wel een opbeurend interviewtje gebruiken

21-08-2023 17:35

brancoo +6228

Zal morgen wel gebeuren

21-08-2023 17:53

ajaxburbery +170

Moet eerst door de hele Ajax media heen

21-08-2023 17:54

Laudrup10 +17054

Ik dacht dat 17:00 uur het tijdstip was waarop de spelers worden den gepresenteerd. Zal wel niet vandaag gebeuren dan.. misschien wachten ze op Avilla

21-08-2023 17:16

Ricoteb +53174

Gebeurt regelmatig ook later in de avond zoals met Forbs en Akpom

21-08-2023 17:22

brancoo +6228

Akpom was 17:00

21-08-2023 17:25

Ricoteb +53174

Oh ja klopt inderdaad, ik bedoelde Gaaei. En sowieso is de komst van Sutalo al afgerond en aangekondigd dus hoeven ze qua presentatie ook geen rekening meer te houden met tijden van de beurs.

21-08-2023 17:40

brancoo +6228

Gaaei ook later volgens mij

21-08-2023 17:53

Ricoteb +53174

Ja klopt inderdaad. Had even nagekeken maar Gaaei was rond half 10

21-08-2023 17:59

AFCA-1983 +17723

Samchez naar porto op huurbasis met koopoptie!
Koopoptie is 25 wedstrijden spelen …. 😒

https://x.com/mykerincon/status/1693619853691687332?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

21-08-2023 16:33

Ajax1204 +38135

Primaaaa .. al speelt ie geen 25 wedstrijden, met ajax en Porto op CV kunnen we sws wel slijten voor 5,5 miljoen of meer

21-08-2023 17:12

Vierklau +483

Voor de mensen die het belangrijk vinden. Sutalo volgt AJAX sinds vandaag op Instagram.

21-08-2023 14:01

jeffrey2022 +8190

Waarom is hij nogsteeds niet officieel gepresenteerd denken jullie?

21-08-2023 13:52

Aankoper +1778

Social media planning, er zijn tijdstippen die meer exposure genereren dus meer views.

21-08-2023 14:09

jeffrey2022 +8190

Aha oke bedankt!

21-08-2023 14:15

Vin +448

Stel dat Kudus vertrekt... dan kunnen we op donderdag zo beginnen:
Bergwijn Brobbey Berghuis
Apkom
Boomen Tahirovich
Aviles Hato Sutolo Gaaie

21-08-2023 12:50

Dubbelvla +8434

Kan…

al weet ik persoonlijk niet wie Sutolo, Gaaie, Aviles en Apkom zijn. Maar ik hoop dan maar dat ze beter zijn dan Sutalo, Gaaei, Avila en Akpom.

Dat even daargelaten, Akpom is waarschijnlijk nog niet fit genoeg en ik weet niet of hij zijn vergunning al heeft ontvangen, Avila zal voor die tijd nog niet speelgerechtigd zijn verwacht ik aangezien er op dit moment nog niet eens een officieel akkoord is en met Gaaei gaan ze echt niet opeens starten als Rensch nog fit is, aangezien hij voor de toekomst is gehaald.

Van Sutalo weet ik niet of hij mag spelen omdat hij al met Zagreb in de CL play offs heeft gespeeld, en verwacht eerlijk gezegd niet dat hij speelgerechtigd is qua opties inschrijven, etc.

Al met al zou ik niet te veel hopen op veranderingen in de basis tov dit weekend.

21-08-2023 16:24

Vin +448

hahaa...oke oke je zal wel gelijk hebben...maar er zit wel veel voetbal in deze elf toch..?

21-08-2023 16:30

Stefansuarez +19013

Apkom,tahirovich,aviles,sutolo,gaaie


Hebben we nog meer nieuwe spelers?

21-08-2023 17:38

Vin +448

zzzzzzzzz

21-08-2023 17:40

Olen +29

Sorry, ik laat weinig horen hier op showtime. Ik heb in een ver verleden ook achter een balletje aan gestiefeld. Geen hoog niveau hoor maar er was wel publiek. Ik kan me goed herinneren dat het erg prettig was met een goede voorhoede te spelen. Als een goede spits van de tegenpartij er niet bij was werd er over gesproken, bij afwezigheid van een goede verdediger niet. Enfin, begrijp dat ik hierover niet helemaal goed kan oordelen, zeker gezien het niveau verschil. Echter denk ik ook niet dat de beleving van het spel enorm van elkaar zal verschillen. Lang verhaal kort…. Ik zie liever voorin wat versterking. Opties waren er volgens mij voldoende???? Daarnaast zie ik liever een Nederlandstalig Ajax. Graag jullie mening hierover…..

21-08-2023 11:58

MalukuAFCA3th +3434

Maar wat nou als de kwaliteit van de Nederlandstalige voetballer niet voldoende is? Ik zie ajax niet met een aertsen, ase Klaassen Gorter Rensch etc op dit moment spelen. Je zag in de voorbereiding hoe matig dat is. Dat zijn juist de spelers die zwaar tegenvallen

Als kwaliteit er niet is, wat wil je dan? Alsnog hiermee spelen omdat het toevallig Nederlanders zijn.

Ik zou zeggen, bekijk ajax 2002/2003 eens
En 97/98

21-08-2023 12:23

Olen +29

In beide termijnen zeker meer belangrijke Nederlands talige spelers dan nu. Leuk antwoord maar eigenlijk maak ik mij drukker om de voorhoede. Daarnaast vind ik 20 wel veel voor een achterhoedespeler. We zijn afgelopen jaren verwend, dat begrijp ik ook wel. Merk alleen nu dat er iets niet helemaal gaat zoals Ajax het zou moeten doen. Althans, zo voelt dat!

21-08-2023 13:07

AlexIbarra +19244

Gorter; Rensch, Aertssen, Hato, Wijndal; Taylor, vdBoomen; Berghuis, Klaassen, Bergwijn; Brobbey.

Dat zijn 11 Nederlanders, waarvan de meesten international zijn en / of voor de basis zijn gehaald en daarnaar betaald krijgen.
Alleen van Sutalo mag je gezien ervaring en prijs verwachten dat hij 'automatisch' de voorkeur krijgt boven Aertssen.

De rest kan het toch gewoon op het veld laten zien?

21-08-2023 13:55

Olen +29

Je heb helemaal gelijk echter bedoelde ik de aankopen. Maar zal me gezien mijn gebrek aan kennis niet meer mengen in deze discussie. Het lijkt mij wel leuk om reactie te krijgen op de vraag mbt versterking van het team. Dan vooral de posities op het veld. misschien dan ook een terug kijken 96-97 en 2002 - 2003 Alvast mijn dank en groeten

21-08-2023 14:13

Olen +29

Je heb helemaal gelijk echter bedoelde ik de aankopen. Maar zal me gezien mijn gebrek aan kennis niet meer mengen in deze discussie. Het lijkt mij wel leuk om reactie te krijgen op de vraag mbt versterking van het team. Dan vooral de posities op het veld. misschien dan ook een terug kijken 96-97 en 2002 - 2003 Alvast mijn dank en groeten

21-08-2023 14:13

Olen +29

Laten we het er op houden dat we aantal keren een leuke aanwas uit de jeugd hebben gehad. Midden ‘90, begin 2000 en ook 2015 - 2021. Nu ff slokkie gele azijn en 2024 weer goud met schuim

21-08-2023 14:25

AlexIbarra +19244

Klopt, aankopen zijn behalve Boomen geen Nederlanders. Maar met Timber is er ook maar 1 vertrokken. (Al vind ik dat je Tadic als captain qua waarde voor het team, coachen etc. ook wel als "NL" kunt beschouwen.)
Misschien dat Klaassen en / of Wijndal nog gaan.

Qua voorhoede hebben we nu nog Kudus, Conceicao, Klaassen, Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Akpom, Forbs en Godts (evt. Taylor) voor de 4 posities voorin. Een tiental.
Daarachter zit nog jeugd.

Dus eerst ff snoeien (vooral bij die eerste 3) lijkt me, voordat er eventueel nog iets bijkomt.

21-08-2023 14:50

Sti Jn +3101

Wil je praten met Ajax?

Wat betreft aanvallers heb je wel gelijk. Daarom zijn aanvallers veel duurder dan verdedigers.

Of goede aanvallers haalbaar zijn? Dat is zonder CL best lastig. Een Haller kun je nu niet verleiden. Het verschil met Engeland is ook alleen maar groter geworden helaas. Nog niet zo lang geleden speelde we in de spits met Siem, Angelos of Yannis, simpelweg omdat goede spitsen heel erg duur zijn. Omgekeerde geldt voor keepers.

Wat betreft Nederlanders wordt de spoeling snel dun omdat ze niet allemaal een Ajax profiel hebben. Zou je Wghost toejuichen? Velen niet. Een Wijnaldum of een De Roon?? Wellicht wat meer, maar je brengt je wel in een positie dat er erg weinig te kiezen valt. Sws kijk maar eens naar de selectie van Oranje 95% in niet haalbaar of niet goed genoeg.

21-08-2023 15:17

Olen +29

Wijnaldum zeker, ander genoemden niet. Ajax profiel zou je als argument tussen eind jaren ‘70 en begin 2000 nog kunnen noemen, jaren daarna geëvalueerd. Dan stel ik bij deze de vraag….Wat is een speler die past binnen net Ajax profiel????

21-08-2023 15:54

Olen +29

Ik wil geen vervelende discussie oid. Ik zou graag willen weten wat de kenner wenst en of ziet in Ajax. Is dat nog steeds : Een goede 10, 2 aanvallende backs, meevoetballende keeper, sterke spits in de 16 en vleugelaanvallers die de achterlijn halen….

21-08-2023 15:58

Sti Jn +3101

Dan zou je dus van het huidige Oranje alleen Wijnaldum kunnen halen.

Daar is ook genoeg tegenin te brengen. Moest weg bij Liverpool obv metingen en liet het daarna inderdaad niet meer zien. En wie zegt dat Gini zou willen? Plus is een middenvelder waar we er al wel wat van hebben.

21-08-2023 19:14

Sti Jn +3101

Dat is Ajax ook wel hoor. Bedenk wel dat met name gewoon een wereldtalent was toen hij naar Ajax ging. A l la Güller nu.

21-08-2023 19:16

Dubbelvla +8434

Olen,

Tot op een bepaalde hoogte begrijp ik uw sentiment. Ik zag ergens anders ook al mensen claimen dat we nu het Chelsea van Nederland worden, kopen kopen, vreemdelingenlegioen, etc.. Met de spelers die je op dit moment hebt kun je echter nog een sterk grotendeels Nederlands team neerzetten: Gorter, Wijndal, Hato, Sutalo, Rensch, Taylor, Klaassen, vd Boomen, Bergwijn, Brobbey, Kudus.

Zou dat mijn voorkeur genieten, niet perse, maar het zou me niet verbazen als we wedstrijden met dit team beginnen door wat voor omstandigheid dan ook, en dan heb je gewoon een goede groep staan.

Spelers als Hato, Aertssen, Gorter, Vos, Fitz-Jim zijn Nederlands en komen eraan, maar talent speelt sterk én ontwikkelt zich bij de gratie van een krachtige basis-elf. Met Hato en Aertssen centraal achterin merk je in de voorbereiding dat je geen verdedigend leider meer in het team hebt, dus dan ga je op zoek naar een versterking op dat vlak. Die keuze vind ik persoonlijk erg logisch, Sutalo zou zo’n leider kunnen zijn of worden. Avila begrijp ik persoonlijk binnen de context van jouw voorkeuren op dit moment inderdaad nog minder goed en lijkt wat meer vanuit paniek en breedte.

Wat afkomst betreft; ik heb persoonlijk liever dat je spelers koopt obv het invullen van een strategische rol en bijbehorende geschikte kwaliteiten dan op of ze Nederlands spreken, maar zou ook zeker niet naar een team willen kijken dat uit louter buitenlanders bestaat. Al met al heeft Ajax een geschiedenis vol met buitenlandse spelers die legendarische status hebben ontwikkeld. Arveladze, Litmanen, Chivu, Maxwell, Trabelsi, Laudrup, Tagliafico, Suarez, Babangida, Kanu, ik noem er maar even een paar. Zij kwamen als vreemden, maar je ging er van houden.

Moeten we kopen om het kopen, nee. Moeten we Nederlanders kopen omdat ze onze taal spreken, nee. De beste weg zit ergens tussen die twee kaders, lijkt me.

Wat focus op versterking in de aanval betreft: de beste aanval begint achterin, en de beste verdediging begint met druk zetten voorin. Uit de voorbereiding blijkt vooral dat de verdediging de zwakste linie is, dus de keuze voor versterkingen daar lijkt mij uiterst logisch.

Hoop dat je wat kunt met deze mening.

21-08-2023 16:50

Olen +29

Zeker, deze mening waardeer ik enorm. Ik behoor immers ook tot de stuurlui die aan wal staat. Maar zorgen maak ik me wel, niet alleen om de schaal. Groeten

23-08-2023 00:29

Ajaxtrouw +6341

Hèhè het lek lijkt boven als ik de reacties hier mag geloven. Alsof één speler ons kan gaan redden. En we moeten het nog maar gaan zien. De andere aankopen van onze geweldiger ziener Mislintat knallen voorlopig nog geenszins.

21-08-2023 11:44

Mv9494 +16625

als ik naar je profiel kijk, ik zie alleen 1 brok negativiteit man. Man man man sta je weleens positief in het leven of wil je zoveel mogelijk zeuren?

21-08-2023 11:47

Ajaxtrouw +6341

Blijkbaar moet je hier altijd met de mainstream mee. Ik ben gewoon eerlijk en reeel, als het goed is zeg ik het ook. En ik heb altijd argumenten. Maar ik snap oprecht niet waar het positivisme over Mislintat vandaan komt, anders dan vooral hoop. En ik zeg gelijk als ik het mis zou blijken te hebben, ben ik de eerste die diep door het stof gaat. Ik maak me echt zorgen over ons niveau.

21-08-2023 12:02

AlexIbarra +19244

"Hèhè het lek lijkt boven als ik de reacties hier mag geloven. Alsof één speler ons kan gaan redden."
"Ik ben gewoon eerlijk en reëel."

Je bent simpelweg aan het zeiken. We hebben afgelopen week met Akpom, Sutalo, Avila en Gaaei 4 spelers gehaald voor posities waarvan velen vonden dat die nog versterkt moesten worden. 50 miljoen uitgegeven aan spelers van wie we nog geen minuut hebben gezien, daarnaast komt Berghuis nog terug van zijn schorsing.

De verwachting dat door aankopen en aan elkaar wennen het niveau wat omhoog gaat, is toch niet wereldvreemd?
Helemaal eens dat we het allemaal nog moeten zien, maar jouw verwachtingspatroon dat Ajax 50 mln uitgeeft aan spelers die niks toevoegen, is niet heel erg reëel.

En je idee dat Ajax 'gered moet worden' is ook nogal negatief geformuleerd.

21-08-2023 14:04

Thaschja +10242

Wanneer komt ie aan in Amsterdam ?

21-08-2023 11:27

Tadic84 +1351

Hij moet er al zijn volgens de media.

21-08-2023 11:28

Harold +10572

Wanneer is hij speelgerechtigd?

21-08-2023 11:13

Slang3 +45839

Dest kon mee naar Rangers, dus dit moet wel lukken deze week neem ik aan

21-08-2023 11:28

Mokum2018 +2109

Kroatie is lid van de EU, dus als hij voor 12:00 vandaag wordt ingeschreven dan wel.

21-08-2023 11:31

mtrules +619

Hij wilde nú pas naar Ajax, omdat ie dan die kunstgraswedstrijd bij Excelsior kon overslaan

21-08-2023 11:11

rich67 +6658

Slimme gast 👌

21-08-2023 11:21

DebesteclubvanNL +988

Ben benieuwd wanneer hij gepresenteerd wordt. Denk dat Ito niks meer wordt. Verwacht eerlijk gezegd geen aankopen meer als Kudus blijft. Geld is er aardig doorheen gegaan, Sven heeft goed zijn best gedaan. Nu nog afwachten of de aankopen ook rendabel zijn!

21-08-2023 10:47

Mokum2018 +2109

Ik verwacht alleen nog die Armeen

21-08-2023 11:31

MennoJerry +4104

Spertsyan verwacht ik niet meer hoor.. Ik zie eerder McAtee komen.

21-08-2023 11:40

Mokum2018 +2109

McAtee komt alleen indien Kudus wordt verkocht. Spertsyan staat volgens mij los van een verkoop van Kudus.

21-08-2023 11:53

Rockanje23 +37025

Dat laatste zou schitterend zijn. Maar als Kudus nog vertrekt zal er zeker nog een rechtsbuiten komen, en dat is McAtee niet.

21-08-2023 12:29

BloeddonorAjax +849

Zou hij donderdag al kunnen spelen?

21-08-2023 10:45

Vik86 +42397

Ja als hij vandaag word gepresenteerd..

21-08-2023 10:51

champhead +14354

Heeft niks met de presentatie te maken natuurlijk

21-08-2023 10:57

Vik86 +42397

Als hij word gepresenteerd dan word hij daarna ingeschrevenen..

21-08-2023 10:58

HendrikAjax +16833

De transfer is natuurlijk al rond voordat hij gepresenteerd is. Ze hoeven niet re wachten met het inschrijven niet te wachten totdat het media team hun filmpjes hebben gemaakt

21-08-2023 11:03

Cosey2 +7000

Plus dat wij eerst willen zien hoe vaak hij een balletje hoog kan houden.

21-08-2023 11:31

Ricoteb +53174

Ik vraag het me af. Volgens UEFA reglementen mag een speler namelijk niet in voorrondes voor 2 verschillende clubs uitkomen. Wellicht dat dat anders is omdat het bij Dinamo voorronde CL was en bij Ajax play-offs EL

21-08-2023 11:17

Slang3 +45839

elke ronde moet je opnieuw inschrijven in de kwalificatie, je mag alleen niet de heen wedstrijd tegen AEK spelen en dan de return bij een andere club. Daarom moesten ze ook wachten tot gisteren

21-08-2023 11:30

Ricoteb +53174

As a rule, a player may not play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League and/or UEFA Europa Conference League for more than one club in the course of the same season. Exceptionally, however, a player who has been fielded in the preliminary round, or in the first, second, third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Europa Conference League is entitled to play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Europa Conference League for another club as from the group stage.

21-08-2023 11:37

Mokum2018 +2109

Ja, als hij voor 12:00 vandaag wordt ingeschreven dan wel.

21-08-2023 11:32

mvdk +43923 moderator

Stel dat Ajax Gravenberch een jaar huurt en Taylor een jaar naar een FC Volendam stuurt. Ryan is sowieso een stuk beter en is een bekende.

Bergwijn----Akpom------Forbs
-------------Berghuis
----Gravenberch----vd Boomen/Tahirovic
Avila----Hato-------Satulo---Gaaei
--------------Gorter

Zou dat ergens op lijken? En dan Tahirovic en Vos als vaste invallers voor Ryan en Branco. Klaassen alleen nog als soort van breekijzer in de laatste 10 minuten. In deze opstelling ga ik niet meer van Kudus uit. 6 Nederlanders in de basis, 4 uit de opleiding.

21-08-2023 10:35

Thaschja +10242

Vd Boomen voor Tahirovic dan.

21-08-2023 10:38

johanisajax +8831

Ik ben zelf fan van Gravenberch en hij zou zeker een meerwaarde zijn voor creativiteit en loopvermogen op het middenveld - alleen sla je door Tahirovic ernaast te zetten volledig de plank mis - was samen met Hato veruit de sterkste aan de kant van Ajax. Deed mij bij vlagen zelfs aan Frenkie denken - natuurlijk zeker niet hetzelfde niveau maar vulde zijn rol als voetballende 6 prima in.

21-08-2023 10:39

mvdk +43923 moderator

Hm ja ik zit dus een beetje met vd Boomen. Was laatst niet goed, maar hij heeft in andere wedstrijden veel goede dingen laten zien. Maar Tahirovic voor vd Boomen kan natuurlijk zeker.

21-08-2023 10:40

Patrick020 +22318

Graafiee gaat nooit lukken, die kan naar zoveel clubs. Denk dat vd boomen het nog moeilijk gaat krijgen met Taylor

21-08-2023 10:39

mvdk +43923 moderator

Het ligt er een beetje aan. Bij Liverpool gaat Gravenberch ook niet spelen. Wellicht als invaller. Bij Ajax zou hij gewoon basis staan en hij is een jongen van de club. Bayern en Ajax hebben goede connecties.

21-08-2023 10:41

noppenkoning +41210

Schijnt dat hij 8 miljoen per jaar verdient, kan Ajax niet eens helft van salaris betalen met nieuwe salarisplafond.

21-08-2023 10:45

mvdk +43923 moderator

Klopt maar het is dan ook huren. Bayern weet dat hij bij Ajax veel zal spelen, dus het kan voor hun gunstig uitpakken om een groot deel van het salaris te blijven betalen. 2 miljoen salaris, 2 miljoen huursom, dan heb je de helft en een jaar de tijd om een ander klaar te stomen. Gravenberch is een bekend gezicht, dus dat is best wel fijn naar mijn mening.

21-08-2023 10:52

AlexLitmanen10 +14370

Gravenberch huren hadden we eerder kunnen proberen.
Is nu te laat. Die gaat denk ik naar Engeland, domme trainer van Bayern. Zou echt een toevoeging kunnen zijn naast Kimmisch

21-08-2023 16:01

ReconditeNL +6480

Aub niet zulke jongens weer huren. Brobbey pakte destijds goed uit omdat hij ons hielp naar het kampioenschap, maar dit moet echt geen trend worden want dan geef je een signaal af aan jeugdspelers van 'vertrek maar naar het buitenland voor het geld, als het sportief niet goed uitpakt zou je nog altijd gehuurd kunnen worden aan Ajax'. Dat lijkt me een slechte ontwikkeling.

Dit moet je alleen doen als er door blessures of een hele late vertrek in de transferwindow ineens een zware noodzaak is om een vervanger te hebben en je hebt heel weinig tijd en dat is een van de weinige opties die je hebt, maar je moet het echt niet iets normaals maken.

21-08-2023 11:38

jordy888 +3157

Akpom is geen spits.

21-08-2023 11:38

mvdk +43923 moderator

Ja wel.

21-08-2023 11:56

TeringHenkie +28324

Maar de handtekeningen zijn nog steeds niet gezet!!

21-08-2023 10:33

JordyAjacied +19197

Nee hij heeft zich bedacht, hij zit nu aan een kebab schotel en gaat straks tekenen bij Al Shabab….

21-08-2023 10:47

lexy88 +8818

Blij dat hij er nu bijna is, en Avila ook. Samen met Hato en hopelijk Gaaei staat er dan een betere verdediging dan de afgelopen wedstrijden. Bah wat heb ik me zitten ergeren aan de backs.

Ik ben ook met Kudus op het punt gekomen dat ik hem toch liever zie gaan. Het blijft een individualist. Wel één die wedstrijden voor je kan beslissen maar in the end heb je toch meer aan een teamplayer, iemand met de juiste mentaliteit. Ben benieuwd wat daar nog gaat gebeuren.. McAtee... Spertsyan... iemand anders?

21-08-2023 10:10

MennoJerry +4104

Begint er wel echt op te lijken nu! Het chagrijn van zaterdag is er inmiddels weer redelijk uit door deze nieuwsberichten.

21-08-2023 10:03

Vak413 +239

Ik baal nog steeds van zaterdag. Waarom zijn we zo laat met alle aankopen, het kost je misschien wel het kampioenschap

21-08-2023 09:38

Bky +56453

Kampioenschap is al verloren nu toch? Volgend jaar weer een kans.

21-08-2023 09:49

Vak413 +239

Het kampioenschap is niet verloren, maar de komende weken ga je het heel zwaar krijgen omdat het team nog geen team is. Hoe zuur is het als je aan de einde van de rit hierdoor net geen kampioen bent..

21-08-2023 10:27

Danny.S +2247

We moeten hopen dat Ajax Champions League haalt.

21-08-2023 10:53

Sti Jn +3101

Omdat het niet eerder lukte. Natuurlijk is het balen, maar geef jij maar een goed scenario? Niet voor Sutalo moeten gaan? Verkoop eerder afdwingen; maar hoe dan? 10M er bij op?

21-08-2023 09:49

Vak413 +239

Het gaat niet alleen om Sutalo

21-08-2023 10:28

Sti Jn +3101

Volgens VI (Reon Boeringa) is her volstrekt normaal dat Nederlandse clubs eerst verkopen voordat ze kopen.

Bedenk dat Ajax 10M aan tv-gekden Eredivisie ontvangt. Aston Villa 194M usd (maar pariteit nu) en zelfs de nummer laatst Leeds 159M. Dat is bijna 20-16x zo veel!!!

21-08-2023 11:38

lexy88 +8818

Dat is al 1000 keer uitgelegd. Anders had je misschien half juli Jeremiah St. Juste. Nu heb je Sutalo die wel een paar klasses beter is. Als het om die 2 punten gaat dan is dat nog wel de minste zorg. Ik had het ook graag anders gezien maar je kunt niet zeggen dat Mislintat er met de pet naar gooit nu de middelen er zijn en clubs ook willen meewerken.

21-08-2023 09:50

ReconditeNL +6480

Waarom? Dat was toch allang duidelijk. Door het wanbeleid van afgelopen jaar waardoor we eerst moesten verkopen voordat we konden kopen. Daarbij ook de situatie met vCL Zagreb waardoor onze belangrijkste aankoop niet eerder kon komen.

21-08-2023 09:50

GAjax31 +16073

Vorig jaar in september had Ajax zogenaamd het kampioenschap gekocht. Het voetbal was zelfs 'next level' en beter dan onder Ten Hag volgens analisten.

We zijn pas net begonnen en als je spelers een contract van 5 jaar geeft kun je beter een paar weken wachten als je daarmee spelers haalt die hoger op je lijstje staan.

21-08-2023 10:18

Ozymandias +159568

1) Omdat Ajax eerst moest verkopen voordat ze de financiele middelen en ruimte hadden om te kopen;
2) Omdat bepaalde spelers (zoals Šutalo) nu pas beschikbaar werden.

21-08-2023 10:31

JordyAjacied +19197

Helaas het kampioenschap zit er al niet meer in, wat nu te doen tot de volgende zomer? 32 wedstrijden zijn ook zo voorbij. De blik moet weer vooruit!

21-08-2023 10:49

Vak413 +239

Het gaat me erom dat we het de komende weken gewoon heel lastig krijgen omdat het nog geen team is. Als je aan het einde 4 punten te kort komt is het gewoon zuur.

21-08-2023 11:08

Harold +10572

Ik denk dat de RvC de reden is.

21-08-2023 11:16

4EVERAJAX +8393

Happy met dit nieuws! Hopelijk kunnen we veel van hem genieten

21-08-2023 09:15

brancoo +6228

Omdat het niet anders kon

21-08-2023 09:42

johanisajax +8831

We gaan weer ff opstellingen doen, voor de leuk!

Tegen ingegraven tegenstander, zonder Branco want dan heb je niet veel aan zijn passes - of het was het kunstgrasveld, dat kan ook - maar ga ff van het eerste uit:

Bergwijn - Brobbey - Kudus
——— Taylor - Akpom ———
————— Tahirovic ————-
Avila ————————- Rensch*
——— Hato - Sutalo ————-
——-—— Ramaj** —————-

* Ik denk dat Gaaei wat tijd nodig zal hebben en Rensch is nog steeds te zwak maar of Gaaei hem direct de basis uitspeelt weet ik niet. Vond Rensch al wel een stukje beter tegen Excelsior.
** Gorter niet de schuldige bij de tegengoals maar Ramaj verdient zijn kans ook. Zelfse verhaal als rechtsback, gewoon kijken wie het beste uit de verf komt.

Tegen sterkere tegenstanders, met meer ruimte naar voren en kans op counters, zou ik zo spelen:

Bergwijn - Akpom - Forbs
—————- Kudus** ————
——- Branco*** - Tahirovic —
Avila ————————- Rensch
———- Hato - Sutalo ————
——-——— Ramaj ——————

* Forbs omdat ie zeer gevaarlijk is in de counter en 1 op 1 tegen een tegenstander die meer aanvallend speelt.
** Kudus idem als creatieve speler op 10 of schaduwspits en hij kan ook op rb,sp,lb opduiken en diepgaan voor de Branco ballen
*** Branco zoals gezegd voor zijn passes, die zijn zeker wel gevaarlijk zodra de tegenstander niet met 10 man voor de goal staat

21-08-2023 08:57

LukaLitmanen +81999

Kudus zou ik eerder op 8 zetten dna als 10

Waar is Berghuis? Beste 10 atm en voor nu beter dan Taylor

21-08-2023 09:28

johanisajax +8831

Klopt, ben Berghuis vergeten! 😂 Kudus vind ik geen 8, dat is Taylor...

Berghuis is zeker een optie, al bakte hij er tegen GAE helemaal niks van...

21-08-2023 09:40

lexy88 +8818

Kudus begon onder ten Hag als 8 en dat was spectaculair. Tot aan die blessure tegen Liverpool.

21-08-2023 09:52

ajaxrosenberg +1359

Alleen Branco neemt ook de meeste spelhervattingen, en tegen ingegraven tegenstanders krijg je meestal best wat vrije trappen/corners.

21-08-2023 09:53

johanisajax +8831

Dat is een goed punt!

21-08-2023 09:55

niquedegraaff +5289

Ik snap niet waarom akpom achter brobbey staat. Ik vind dat het een afmaker is en op 9 hoort. En brobbey, als hij speelt achter Akpom gezien hij met zijn rug naar de goal staat.

21-08-2023 11:27

johanisajax +8831

Ja ik hoor steeds dat het een 10 is, hij bij mbrough op 10 heeft gespeeld en hij heeft nummer 10 gekregen.

21-08-2023 12:10

henkie58 +2043

Das mooi! Avila op links. Gaaei op rechts. Weet natuurlijk niet of deze jongens er gelijk staan.vertrouw erop. Wat er nu loopt , is echt niets! Verhuren of verkopen maar. Het gaat goed komen. Geef aub Maurice de tijd!!

21-08-2023 08:53

Sti Jn +3101

Rens ch speelde niet heel slecht tegen Excelsior, mag ook gezegd.

21-08-2023 09:52

Sti Jn +3101

Beetje Ricardo van Rhijn+. Zal uiteindelijk wel ergens in Duitsland of subtop NL spelen.

21-08-2023 09:53

waayop +877

Verdedigend zwak, gaf zonder druk twee maal bal aan tegenstander. Hoopte dat hij dit seizoen volwassener zou spelen. Vooralsnog niets van te merken, helaas.

21-08-2023 10:09

eenAjaxfan +20314

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je verwachtingen van hem omlaag zijn gegaan, want het was gewoon weer schandalig hoe die jongen aan het "verdedigen" was...
Het mag eigenlijk geeneens verdedigen genoemd worden.

21-08-2023 10:11

Andronixos.c +8144

Vandaag presentatie ❌❌❌
Laten we hopen en meteen donderdag basis

21-08-2023 08:50

hoolimike +2455

Basisteam begint vorm te krijgen maar hou me hart vast in geval van schorsingen en blessures. Wat er nu op de bank zit is pure middelmaat.

21-08-2023 08:47

Andronixos.c +8144

Laten we de transfers van dit seizoen en vorig seizoen vergelijken

S 22/23
Bergwijn
Wijndal
Bassey
Conceição
Brobbey
Sánchez
Kaplan
Grillitsch
Rulli

TOTAAL UITGAVEN: 113.100.000



S 23/24
Branco van den Boomen
Tahirović
Ramaj
Forbs Borges
Medić
Akpom
Gaaei
Sulato(bijna)
Avila(bijna)

TOTAAL UITGAVEN: bijna 80.000.000

21-08-2023 07:43

Bky +56453

Denk vooral dat de salarissen een stuk lager liggen.

21-08-2023 08:13

Thomas15 +438

Daar staat wel tegenover dat Ajax rond de 120.000.000 miljoen heeft ontvangen (zonder de verkoop van Kudus). Uiteindelijk moet er toch een verschil van 40 miljoen zijn om de kosten te dekken van het mislopen van CL. Dus je zou zeggen we hebben nog 30 miljoen te besteden haha. Was het maar zo simpel

21-08-2023 08:28

Sportvolgert +40403

Zo simpel is het toch ook

21-08-2023 08:30

Harold +10572

precies! Cijfers liegen niet.

21-08-2023 08:41

Danielson +50308

Natuurlijk niet. Die inkomsten zijn bruto dus de kosten moeten er nog af.

21-08-2023 09:09

brullie +7031

Dit heeft zoveel voeten in de aarde gehad, dit moet wel een topper zi dan, en voor heel veel geld. Mijn verwachtingen zijn nu al hoog, misschien te.....lol

21-08-2023 07:02

nightgoat +30951

Al met al tóch nog een bemoedigend weekeinde;
Pieter Omtzigt begint dapper z'n eigen partij en ook Josip Šutalo (onze toekomstige aanvoerder) hoewel wat beter betaald, legt ook z'n harde ballen op tafel als het goed is.

Opdat er maar meer moed mag volgen.

21-08-2023 06:13

LukaLitmanen +81999

Zullen wel weer laffe aanvallen van VVD en D66 komen richting Omtzigt.

46 zetels kan hij halen. Bizar
Weet alleen niet of ik op hem ga stemmen

21-08-2023 07:23

DebesteclubvanNL +988

Als je wil dat dossier gecontroleerd worden en dat de macht niet continu bij de zelfde partijen ligt raad ik je aan om het wel te doen, strategisch stemmen noem je dat.

21-08-2023 08:06

Kampioen2324 +1458

kan er geen verbod op politieke praat komen op AS? Zorgt alleen maar voor doelloze ruzies en bans

21-08-2023 09:28

MarLuuk76 +3557

Ik vind het vooral wonderlijk. Dat er weer gedacht wordt. Dat er redding voor het volk komt, vanuit politiek. Blijft bijzonder dat men dat maar blijft geloven.

21-08-2023 09:31

jordy888 +3157

Hoe staat Omtzigt eigenlijk tegenover het asielbeleid? Ik kan er niet veel over vinden.

21-08-2023 11:42

stopperspil +11176

Nuamah naar Lyon?

21-08-2023 01:39

jeffrey_van_der_sluis +30388

Die teaser van Ajax met die kroatische vlag op tafel... en dan morgen Modric presenteren.🤣🏄‍♂️

21-08-2023 01:13

Ricoteb +53174

Wat wel komisch is, is dat Feyenoorders op X inmiddels in dezelfde staat zitten als wij een maand geleden (al zitten sommigen hier nog steeds in de stressfase). Zoveel comments als “Te Kloese ga nou eens wat doen”, “Te Kloese haalt alleen spelers van zijn eigen zaakwaarnemer” (wat trouwens wel zo is), “Tot nu toe alleen maar flops gehaald”. Het wordt nog heel erg afwachten hoe onze aankopen het gaan doen, maar het is toch wel lekker dat Sven anderhalve week van tevoren opeens al grotendeels klaar lijkt te zijn.

21-08-2023 00:56

Danielson +50308

Te Kloese is een amateur.

21-08-2023 09:12

Ozymandias +159568

Verdediging Ajax: Ávila, Hato, Šutalo en Rensch
Verdediging Feyenoord: Hartman, Hancko, Trauner en Geertruida
Verdediging PSV: Van Aanholt, Boscagli, Ramalho en Dest

De verdediging van Ajax en Feyenoord is op papier van een (voor Eredivisie begrippen) hoog niveau terwijl die van PSV (zelfs relatief aan het niveau van de Eredivisie) dramatisch is.

21-08-2023 00:48

Ricoteb +53174

Als PSV twee keer Dest moet opstellen, dan hebben ze inderdaad een probleem ;)

21-08-2023 00:49

Ozymandias +159568

Haha, bedankt, aangepast.

21-08-2023 00:50

Bc te P +22130

Ons seizoen begint nu pas

21-08-2023 00:47

TeringHenkie +28324

Ik srta nog streeds op skiphopl en heh hem nohg nie gesiuen geziewn! Wat efer..buurrppp

21-08-2023 00:33

TeringHenkie +28324

Proost Moosie!

21-08-2023 00:46

AFCA-1983 +17723

Romano update over kudus:

https://x.com/anajaxfan/status/1693383469928210858?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

21-08-2023 00:31

woutpeters08 +3036

Het is maandag en ik heb vandaag nog 0 aankopen gezien. #mislintatout.

21-08-2023 00:00

Sportvolgert +40403

Haha heb je daar echt voor tot 00.00 zitten wachten?

21-08-2023 00:02

woutpeters08 +3036

Haha nee. Was door de comments aan het scrollen en dan zie je zoveel domme comments dat ik het effe kort samenvat.

21-08-2023 00:07

Danielson +50308

Zo zo. Een wijsneus.

21-08-2023 00:15

rich67 +6658

Moet humor aan je uitgelegd worden?

21-08-2023 00:39

DeWijsneus +25707

Ho ho ho.

21-08-2023 08:55

woutpeters08 +3036

Mmm, de volgende keer hou ik m’n kanus. Man man man.

21-08-2023 00:54

Mv9494 +16625

Vind wel goeie humor

21-08-2023 02:05

C14 +22377

Nou mooi, met ook Avila en Gaaei heb je een verdediging staan, kan je mooi meer talent/kwaliteit op het middenveld zetten.

Tahirovic, Vos, Van den Boomen of Fitz-Jim als 6, Taylor of Fitz-Jim als 8, en Misehouy, Berghuis of Hlynsson als 10 graag.

Wat mij betreft worden Fitz-Jim, Taylor en Misehouy samen voor de leeuwen gegooid. Middenveld met het meeste opbouwend vermogen, handigheid in de kleine ruimte, vlotheid, dynamiek, tempo, spelmaken, kort combineren, wegdraaien, beste onder druk uit voetballen en voetballen via de as.

20-08-2023 23:59

Danielson +50308

FJ komt nog meer tekort dan ASE. Jouw middenveld is een poging tot zelfmoord.

21-08-2023 00:17

Vik86 +42397

Hij heeft daar de hele dag over na gedacht..

21-08-2023 00:40

C14 +22377

Haha houd toch op man, Fitz-Jim in potentie al je beste middenvelder. Je kent hem duidelijk niet.

21-08-2023 02:19

MrMalandro +1757

Welke Taylor?!? Zal niet over Kenneth gaan, neem ik aan…

21-08-2023 00:41

Sies +4490

Arno Vermeulen is net zo een pannenkoek als alle andere journalisten...Hij wil Ajax neerzetten als koopclub,maar geen woord over PSV laat staan Feyenoord....Daar loopt nou allemaal een bij elkaar gekoopt zooitje.. kunnen ze het niet kopen dan huren...Als je kijkt wat Ajax de laatste jaren weer heeft opgeleid en verkocht kunnen ze alleen maar trots op zijn en zich niks aan laten lullen...Dat überhaupt Nederlandse voetbal weer op de kaart staat ligt toch niet daaraan dat Ajax met gekochte spelers dat heeft bereikt...

20-08-2023 23:44

woutpeters08 +3036

Laten gaan. Niemand neemt dat programma serieus.

20-08-2023 23:49

emieltjuhh +17870

Psv ligt financieel op z’n gat zegt Arno Vermeulen

20-08-2023 23:35

AFCAHoorn +22662

Die zullen wel een paar duistere dealtjes maken om er boven op te komen.

20-08-2023 23:36

FlyingDutchMan +17314

Stukje Hertgang naar de gemeente, ooh wacht dat was het al..

20-08-2023 23:46

wijzijndebeste123 +163603

Morgen waarschijnlijk weer 20% duurdere boodschappen bij de Jumbo.

20-08-2023 23:49

AFCAHoorn +22662

Straks komt er ook nog een PSV-belasting op de Brabantse worstenbroodjes..

20-08-2023 23:51

Kampioen2324 +1458

pas maar op dat Pierre het niet hoort

21-08-2023 00:10

rich67 +6658

Vragen we aan Pierre

21-08-2023 00:42

FoensaiFC +2444

Ja, die hoor ik dus ook. Dat kon dus ook niet anders... psv succes met al die schulden en geleende gelden....

20-08-2023 23:37

emieltjuhh +17870

30 miljoen schuld bij de belastingdienst ongekend

20-08-2023 23:38

FoensaiFC +2444

En 60 miljoen aan leningen

20-08-2023 23:40

emieltjuhh +17870

=90 miljoen wat een geld

20-08-2023 23:43

AFCAHoorn +22662

Jezus christus.. hoe krijgen die gasten het voor mekaar?!

20-08-2023 23:45

emieltjuhh +17870

De leiding aan brands geven

20-08-2023 23:45

JP_Frost +1911

Daarom huren ze ook zoveel spelers. Die club is alleen maar gericht op de korte termijn en mochten ze wederom geen CL halen dit jaar dan mag ik aannemen dat ze hele serieuze problemen hebben.

20-08-2023 23:45

AFCACruijff14 +161337

Helaas gaan ze het wel redden tegen Rangers, maar als Ajacied moet je keihard voor Rangers supporten. Die punten pakt PSV maar in de EL maar dat geld moet je ze echt misgunnen. Komen de problemen vanzelf. Niet voor niets dat ze afgelopen januari midden in de titelrace gedwongen waren om Gakpo en Madueke te verkopen.

20-08-2023 23:49

wijzijndebeste123 +163603

Als ze CL mislopen dit seizoen hebben ze direct zware liquiditeitsproblemen (net als vorig seizoen).

20-08-2023 23:52

AFCAHoorn +22662

Naast Ajacied ben ik ook Rangers supporter, dus dat doe ik sowieso wel.

Maar inderdaad, het staat er momenteel niet best voor bij Rangers. Ik heb er een hard hoofd in dat er van PSV zal worden gewonnen. Maar goed, vorige keer dachten ze ook dat ze wel eventjes gingen winnen..

20-08-2023 23:53

AFCACruijff14 +161337

Ik heb de tv uitgezet toen ze over PSV begonnen. Wat is de strekking van het hele verhaal? Dat ze meer uitgeven dan ze eigenlijk hebben?

20-08-2023 23:45

Henkje Netherlands +10195

Geloof er niks van

20-08-2023 23:53

emieltjuhh +17870

Ik wel Ineens gakpo en mandueke verkopen ging wel heel snel toch?!

20-08-2023 23:54

Cello +52937 moderator

@emieltjuhh

Ja, als ze aan het eind van het seizoen geen CL plek weten te bemachtigen dan hebben ze een probleem èn voor nu zijn ze bijna genoodzaakt om Sangare te verkopen om niet lopende dit seizoen al problemen te krijgen.

20-08-2023 23:56

Carrerdecasp +8167

Halen waarschijnlijk CL, verkopen Sangaré nog wel maken goede kans op plek 1 of 2. Helaas, door ons extreem slechte jaar zijn we van PSV voorlopig niet af.

21-08-2023 00:07

AjaxMiddelburg +2938

In tegenstelling tot Feyenoord hebben ze een paar kapitaalkrachtige supporters die altijd bijspringen. Feyenoord heeft ze ook maar die springen niet bij. Psv zal op de een of andere manier altijd wel overleven. En dat is in het voordeel van Ajax. Zonder sterke tegenstander wordt je lui en gemakzuchtig. Maar ik geef toe een beetje ellende gun ik ze.

21-08-2023 00:38

behangdelul +32615

Ok, heerlijke transferzomer zo hoor!
Even een statusupdate:

Keepers
Gorter
Ramaj
Setford

Lijkt prima.

Verdedigend
LB: Avila - Wijndal - ASE (waarbij een van de laatste 2 verhuurd/verkocht kan worden)
LCV: Hato/ Kaplan (Rensch)
RCV: Sutalo/ Medic
RB: Gaaei/ Rensch
Reserves daar nog achter: Aertsen en Gooijer
|||| - Verdedigend zijn we dus wel klaar nu

Middenveld
LM: Branco/ Taylor/ Vos
RM: Tahirovic/ Klaassen/ Fitz Jim
AM: Kudus/ Berghuis (Akpom..?)

Reserves: Misehouy/ Hlysson
Conclusie: met een vermoedelijk vertrek van Kudus moet er echt wat bij en dan echt hopen op een creatieve middenvelder a la McAteer - Spertysan

Aanval
LA: Bergwijn/ Godts
SC: Akpom/ Brobbey
RA: Forbs / Chico

Reserves: Rasmussen (?)
Raar genoeg misschien is het aanvallend nog wel wat dun, maar je hebt Berghuis ook nog.

Dus nog slijten:
Wijndal of ASE
Sanchez
Klaassen als je er een creatieve 10 voor kan halen anders laten blijven
Chico als die weg wil

Noodzaak om te halen:
Creatieve 10....voor de rest is het eigenlijk wel prima!

20-08-2023 23:33

Bky +56453

Heel leuk hoor 2 van die aankopen op een dag maar ik ben wel weer toe aan een paar nieuwe aankopen.

20-08-2023 23:27

AFCAHoorn +22662

Misschien kunnen we Dennis Bergkamp polsen?

20-08-2023 23:30

Bky +56453

Nog nooit van gehoord, is die beter dan Akpom?

20-08-2023 23:36

FoensaiFC +2444

Wel groter hoor ik net

20-08-2023 23:38

AFCAHoorn +22662

Volgens mij moeilijk in te schatten, maar ik hoor ook geluiden dat het een topspeler is.

Sven zou er goed aan doen om hem op te pikken.

20-08-2023 23:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.