Ajax maakt geen fout in titelrace ondanks stroef optreden bij PEC Zwolle

door Jon van Dam 5602

Ajax maakt geen fout in titelrace ondanks stroef optreden bij PEC Zwolle

door Jon van Dam 5602

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zondag een belangrijke overwinning geboekt in de Eredivisie. De ploeg van Francesco Farioli overtuigde niet, maar won wel met 0-1 bij PEC Zwolle. Kenneth Taylor zorgde in de tweede helft vanaf de stip voor de enige treffer van de wedstrijd. Door de zege behoudt Ajax een voorsprong van acht punten op nummer twee PSV.

Bekijk de volledige stand in de Eredivisie hier!

Met Matheus als vervanger van Remko Pasveer en Jorthy Mokio op het middenveld begon Ajax aan het uitduel met PEC Zwolle. Davy Klaassen ontbrak omdat hij op elk moment vader kan worden. In een rustige beginfase raakte Ajax na een kwartier zijn spits kwijt. Na een duel met twee Zwolle-spelers had Brian Brobbey te veel last van zijn knie om verder te kunnen spelen. Bertrand Traoré verving hem in de punt van de aanval.

De eerste kans was na achttien minuten voor de thuisploeg. Matheus liet een bal los uit een corner van PEC Zwolle, maar had geluk dat oud-Ajacied Olivier Aertssen de bal over volleerd. In het eerste half uur leed Ajax enorm veel balverlies. De ploeg van Farioli kwam niet aan voetballen toe en creëerde daarnaast geen kans. Pas in de slotfase van de eerste helft bedacht Ajax een oplossing om PEC Zwolle te bestrijden.

Een goede lange bal van Steven Berghuis werd door Kenneth Taylor verlengd naar Mika Godts. De Belgische aanvaller passeerde Aertssen en probeerde daarna vanuit een moeilijke hoek te schieten. Keeper Jasper Schendelaar keerde zijn schot en zag daarna hoe Kian Fitz-Jim de bal in zijn handen kopte. Een minuut later, in de 42e minuut om precies te zijn, had Berghuis ruimte aan de rechterflank en gaf hij een teruggetrokken voorzet op Fitz-Jim. Echter produceerde de middenvelder een makkelijk te pakken rollertje.

Ajax leek ineens wakker en kreeg in de blessuretijd van de eerste helft een goede kans. Opnieuw stond Berghuis aan de basis van een Ajax-aanval. De rechtsbuiten gaf een fijn steekpassje op Fitz-Jim, maar die kreeg de bal niet over Schendelaar heen. Vervolgens werd de rebound van Anton Gaaei geblokt.

Taylor helpt Ajax over dood punt heen

Het tweede bedrijf was een klein kwartier oud toen een schot van Taylor door Anselmo Mac Nulty met de arm werd tegengehouden. In eerste instantie zag scheidsrechter Bas Nijhuis er geen penalty in, maar na tussenkomst van de VAR kon de arbiter niet anders dan een strafschop toekennen aan Ajax. Vervolgens was het Taylor zelf die Ajax vanaf de stip op een 0-1 voorsprong zette en daarmee de ban brak.

Tekst gaat verder onder de foto.

Ajax maakt geen fout in titelrace ondanks stroef optreden bij PEC Zwolle
Vreugde bij Kenneth Taylor na zijn benutte strafschop.

Na zeventig minuten voerde Farioli een dubbele wissel door. Jordan Henderson en OIiver Edvardsen kwamen binnen de lijnen voor Fitz-Jim en Godts. In de 79e minuut kreeg Ajax een kans via Steven Berghuis. De linkspoot had veel ruimte en plaatste de bal vanaf de rand strafschopgebied in de verre hoek. Keeper Schendelaar wist het schot net tot corner te verwerken.

Kort daarna diende de volgende mogelijkheid zich aan. Edvardsen was bedrijvig en gaf een goede teruggetrokken pass op Mokio, die volledig vrijstond. Het schot van de jonge middenvelder ging echter huizenhoog over. Zes minuten voor tijd werd doelpuntenmaker Taylor vervangen door Branco van den Boomen. In de slotfase kreeg Ajax nog een goede kans. Via Berghuis en Traoré kwam de bal bij Edvardsen die al snel probeerde uit te halen. Het schot van de Noorse invaller rolde naast de verkeerde kant van de paal over de achterlijn.

In de vijf minuten durende blessuretijd probeerde PEC nog een kans te forceren, en dat gebeurde. Dylan Vente gaf de bal mee aan Thomas Buitink en laatstgenoemde probeerde de bal over Matheus heen te wippen. Zijn lobje belandde echter op het dak van het doel. Even later verzuimde Ajax om de 0-2 te maken toen Traoré de voorzet van Berghuis in buitenspelpositie binnenwerkte. Maar de overwinning kwam daarna niet meer in gevaar.

Opstelling PEC Zwolle:

Schendelaar; Aertssen, Graves, Mac Nulty, Van der Haar; El Azzouzi, Thomas (Fichtinger 55', Buitink 80'); Mbayo (De Rooij 72'), Van den Berg (Velanas 72'), Krastev; Vente.

Wissels PEC Zwolle:

Vermeer, Hauptmeijer, Buitink, Fichtinger, Floranus, Lutonda, Reijnders, De Rooij, Velanas.

Opstelling Ajax:

Matheus; Gaaei, Sutalo, Baas, Hato; Fitz-Jim (Henderson 70'), Mokio, Taylor (Van den Boomen 84'); Berghuis, Brobbey (Traoré 15'), Godts (Edvardsen 70').

Wissels Ajax: 

Gorter, Setford, Rosa, Henderson, Kaplan, Edvardsen, Traoré, Van den Boomen, Rugani, Janse, Konadu, Steur.

Doelpunten:

0-1 Kenneth Taylor (61', pen.)

Bijzonderheden:

- Bij PEC Zwolle staat oud-Ajacieden Kenneth Vermeer en Olivier Aertsen onder contract. Vermeer is een vaste reserve in Overijssel, waar Aertssen de laatste weken vooral minuten maakt als rechtsback;
- Ajax verhuurde Tristan Gooijer afgelopen zomer aan PEC Zwolle, maar de jonge verdediger raakte aan het begin van het seizoen zwaar geblesseerd;
- Ajax won eerder dit seizoen met 2-0 van PEC Zwolle in de Johan Cruijff ArenA. Brian Brobbey en Josip Sutalo verzorgden de goals.

Live Blog
Loading...

09/03/2025 16:22
Afgelopen in Zwolle

Ajax wint met 0-1 door een benutte strafschop van Taylor en houdt PSV op acht punten achterstand. 

09/03/2025 16:19
90+2. Kans PEC Zwolle

Vente geeft de bal mee aan Buitink en laatstgenoemde probeert de bal over Matheus heen te wippen. Zijn lobje belandt echter op het dak van het doel. 

09/03/2025 16:17
90. Kans Ajax

Via Berghuis en Traoré komt de bal bij Edvardsen die al snel probeert uit te halen. Het schot van de Noorse invaller rolt naast de verkeerde kant van de paal over de achterlijn. 

09/03/2025 16:10
84. Wissel Ajax

Doelpuntenmaker Taylor wordt vervangen door Van den Boomen. 

09/03/2025 16:08
81. Mogelijkheid Ajax

Edvardsen is bedrijvig en geeft een goede teruggetrokken pass op Mokio, die volledig vrijstaat. Het schot van de jonge middenvelder gaat echter huizenhoog over. 

09/03/2025 16:06
79. Kans Ajax

Berghuis heeft veel ruimte en plaatst de bal vanaf de rand strafschopgebied in de verre hoek. Keeper Schendelaar weet het schot net tot corner te verwerken. 

09/03/2025 15:58
70. Dubbele wissel bij Ajax

Edvardsen en Henderson komen in de ploeg voor Godts en Fitz-Jim. 

09/03/2025 15:56
69. Schietkans PEC Zwolle

Mokio lijdt onnodig balverlies en Van den Berg vuurt een poging af richting het Ajax-doel. Het vlammende schot gaat een half metertje over. 

09/03/2025 15:48
61. Doelpunt Ajax!

Daar is de voorsprong voor Ajax. Taylor zet zijn ploeg vanaf de stip op 0-1. 

kenneth taylor pec zwolle ajax 24 25
09/03/2025 15:46
60. Penalty voor Ajax

Mac Nulty maakt hands op het schot van Taylor en de bal gaat op de stip. 

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +11022

Toch zijn we ook weer de winnaar van dit weekend. Voorheen verloor iedereen punten en wij niet, nu won psv weer eens maar verloren wij geen punten. Ik richt me op plek 2, zodra die is veiliggesteld kunnen we een run op het kampioenschap doen

09-03-2025 23:02

MichelAngelo66 +22328

Hele kamer vol, kippenboutjes erbij, biertjes, wijntje, bubbeltje... nou daar gaan we...

Niemand kon zijn aandacht erbij houden. Voetbal zou entertainment moeten zijn. Er is gewoon geen reet meer aan om naar Ajax te kijken. Kan iedereen hier zeiken dat ik niet moet zeuren... het zal allemaal wel, maar niemand bij mij in mijn huis vermaakte zich. Het was weer niet om aan te gluren. Je schaamt je kapot dat de tweede helft PEC de betere is. Desondanks moet je met 0-3 winnen, maar zelfs 100% kansen worden verkloot. Drie punten, dat is het. Verder niks. Dat is Ajax tegenwoordig.

09-03-2025 21:50

MNJ7 +8747

Het is vaak niet om aan te gluren idd maar Ten Hag met zn superselectie had ook genoeg van die potjes erbij en dat was een voorbode voor puntverlies. Vorig seizoen keek je wel met plezier naar ons aller Ajax? Dit seizoen was het doel 3e worden en nu kunnen we kampioen worden.

09-03-2025 22:50

A-west +5776

Laten we toch hopen dat Brobbey niet ernstig geblesseerd is. Dat kunnen we er niet bij hebben.

09-03-2025 21:30

fanvooraltijd +6839

Klopt een spits die er 4 inschopt in 24 wedstrijden kunnen we niet missen .

09-03-2025 22:49

BillSplate +9757

Als je z’n meerwaarde niet ziet en z’n aandeel in het spel dan mag je je absoluut fan voor altijd noemen.

09-03-2025 23:26

Gewoon Gijs +18511

Hoe is het mogelijk dat Nijhuis niet gelijk al een strafschop gaf bij die handsbal?

09-03-2025 21:13

wijzijndebeste123 +166654

Valt jou ook niet op hoe vaak de VAR bij ons moet ingrijpen? Daar vallen dan de media over met als narratief dat wij elke keer gematst worden. Maar het betekent simpelweg dat scheidsrechters in eerste instantie telkens fouten in het nadeel van Ajax maken. Daar hoor je niet verrassend niemand over.

09-03-2025 21:14

MNJ7 +8747

Dat dus meestal krijgen we het pas mee als de scheidsrechter erop gewezen wordt door de VAR en ze dus niet anders kunnen.

09-03-2025 21:28

Cello +53029 moderator

@Gewoon Gijs

Maar vergeet ook niet al die voor het oog onbeduidende beslissingen van scheidsrechters op plekken als het middenveld, waarbij vaak 1 ploeg meer mag dan een ander. En als je dan telkens 'terug gefloten wordt' en daarbij telkens het momentum verliest.... dan heeft dat ook echt wel invloed op het verloop van een wedstrijd. Het ene team zal makkelijker dan het andere team bijvoorbeeld in een ritme kunnen komen. En dat nog los van wat dat psychologisch doet. Spelers voelen haarfijn aan wanneer ze veel, zoniet alles, tegen krijgen waar de tegenstanders wel voor vaak hetzelfde de beslissingen mee krijgen. En als je veel meekrijgt en daarbij dus het momentum kan behouden kan een team lekker gaan draaien en zullen doorgaans ook de kansen en goals gaan komen.

10-03-2025 00:30

wijzijndebeste123 +166654

Ik hoorde btw in de wandelgangen dat Ajax Breum van Eagles als vervanger van Taylor ziet. Ik ken die jongen niet goed genoeg dus daar heb ik geen oordeel over. Maar zou wel een typische Kroes aankoop zijn. Het is immers lekker makkelijk onderhandelen met zijn vrienden van Eagles.

09-03-2025 21:12

Baco123 +7066

Goede speler waar veel rek in zit, is creatief en heeft veel diepgang in zijn spel, laat hem maar komen van de zomer

09-03-2025 21:41

wijzijndebeste123 +166654

Maar is dat een jongen die nu al iets aan Ajax toe kan voegen? Een vervanger voor Taylor moet immers een basisspeler zijn.

09-03-2025 21:48

Baco123 +7066

Ja dat denk ik wel dat i nu al wat tie kan voegen aan het spel van Ajax, Riep in de winter al dat ze hem moesten halen, wat mij betreft halen ze hem van de zomer sowieso

10-03-2025 08:08

Tommyshelby +130512

Naast 17 punten zijn we ook 18 goals ingelopen op PSV binnen 10 wedstrijden.

09-03-2025 20:47

Yeshyeshyall +11022

Ongelooflijk he

09-03-2025 22:58

Chrismokum020 +16522

Winnen van AZ en je wordt kampioen. Verlies je die dan kan het nog alle kanten op, al is plek 2 binnen

09-03-2025 20:46

Francesco +6015

Wedstrijd voor wedstrijd.

09-03-2025 20:46

Baco123 +7066

Precies dat moeten ze blijven doen

09-03-2025 21:42

Yeshyeshyall +11022

Ik vind het een prachtig verhaal en ook een schitterend seizoen.

Denk wel dat Farioli altijd dit saaie spelen zal spelen, ook met betere spelers. Verdediging staat gewoon goed, we geven zo weinig weg en Farioli wil gewoon winnen, verder gelooft ie het wel denk ik. De selectie is ontzettend fit en we blijven maar winnen. Als dit een kampioenschap wordt zou ik het prachtig vinden. Hoop wel dat we volgend seizoen wat attractiever gaan voetballen

09-03-2025 20:29

Ferd +38681

Farioli staat in Turkije juist bekend als een trainer die aanvallend speelt. Geef hem de juiste selectie en hij speelt naar voren.

10-03-2025 07:02

Jefke84 +179

Bijna alle eredivisie clubs die de laatste tijd tegen Ajax gespeeld hebben die hebben allemaal gedacht tijdens de wedstrijd hier valt wat te halen en ze zijn allemaal bedrogen uitgekomen. 😂

09-03-2025 20:24

Het_Olympisch_Stadion +5631

Dat er nog mensen zijn die gaan zeuren om 'het vertoonde spel'. Je moet echt weten waar we vandaan komen. Nummer 18, 10-0 vernederd door 0-10 en door een amateurclub op waarde geklopt. Ja, we zullen ooit weer 300 in de linkerbaan gaan scheuren, maar nu moeten we met 100 op cruise control onze bestemming bereiken. Het kan gewoon niet anders. Het lange termijn denken is er weer terug bij onze club, de talenten komen ook weer door. Maar voor dit seizoen is het aan de trainer om zijn ding te doen. Frank snapte dat destijds en Farioli gelukkig ook.

09-03-2025 20:20

MichelAngelo66 +22328

Schei uit met “waar we vandaan komen”. Ja vorige jaren waren verschrikkelijk. Nu staan we bovenaan. Knap. Beter dan laatste, beter dan 5de. Maar het is belachelijk om daar continu naar te wijzen. Dit is een instelling, een voetbal idee, dit voetbal is wat het is. Heeft niks met vorig jaar te maken, maar alles met het idee wat er nu heerst. Frank heeft er ook niks mee te maken. Die had een volkomen ander idee dan onze huidige coach. Farioli is een prima trainer met resultaat op dit moment. Het zit hem ook allemaal wel mee, maar oke... resultaat is er. Chapeau. Zo’n trainer hadden we in de jaren ‘80 ook... Ivic. Die werd echter uiteindelijk ook niet gepruimd. We wilden mooi voetbal. Dat is Ajax.

09-03-2025 21:59

CDX +3265

We hebben gewoon geen selectie voor mooi voetbal. Dat ligt deels aan gebrek aan geld en keuzes die Kroes met het team maakt qua versterkingen. Zolang er geen spelers met gogme en techniek komen, blijf je dit houden

10-03-2025 10:24

Ajacied33 +37047

Wel een dooddoener hoor dat "18e" hebben gestaan. Was maar 1 speeldag en redelijk aan het begin van het seizoen en twee potjes minder gespeeld dan de ploegen boven ons destijds. En 10-0 zeggen klinkt erg zwaar, is ook zo. Maar het was wel uitgesmeerd over 2 wedstrijden

09-03-2025 22:08

95 +2176

Ajax speelt geen mooi voetbal en ik wil Ajax zien met mooi voetbal. Maar hoevaak heb ik de afgelopen jaren een uitwedstrijd van Ajax gezien waar je 1-0 voor kwam en daarna het als een kaartenhuis inelkaar klapte. Schaamrood op de kaken. Dit jaar niet. Saai, hier en daar een vleugje wind mee maar een team die dingen afdwingt. Zeer geruststellend en een grote glimlach op mijn mond. De rest komt later wel. Met of zonder Farioli. We zien het wel.

09-03-2025 20:19

KingOfTheMatch +7088

Is er al meer bekend over de blessure van Brobbey? Of brengen ze dat niet naar buiten? Dan weet Eintracht ook niet op welke spits ze zich moeten voorbereiden.

09-03-2025 20:19

Danny.S +2291

Wordt morgen gecommuniceerd.

09-03-2025 21:15

JanBiesbos +29457

Iedereen gewonnen Feyenoord en AZ moeten nog maar zien of ze de inhaal wedstrijd winnen

09-03-2025 19:55

AlexLitmanen10 +14486

Pec niet 😉

09-03-2025 20:29

Gewoon Gijs +18511

Sowieso lekkere overwinning. Goed werk van de staf en de jongens. Het smaakt extra zoet omdat Zwolle niet bereid was de wedstrijd te verplaatsen en daardoor meer kans dacht te maken tegen Ajax. Dikke doei

09-03-2025 19:52

Dirk.v +15315

Erg benieuwd naar de wedstrijden tegen AZ en PSV. Op dit moment weten we steeds het spel van de tegenstander zo dusdanig te ontregelen, waardoor we vanuit gesloten defensie wél dat ene goaltje weten te maken.

Van PSV winnen in een uitwedstrijd. Dat zou de kers op de var taart zijn!

09-03-2025 19:38

joost.v84 +224

Eind oktober was ik ook erg benieuwd toen Feyenoord en PSV er aan kwamen. Toen fantastisch. Nu zou 4 punten uit deze 2 genoeg moeten zijn.

09-03-2025 19:43

Sportvolgert +41113

Dan az maar gelijk spelen dan in dat scenario

09-03-2025 19:50

Ajacied33 +37047

Als Ajax zijnde mag je nooit thuis tevreden zijn met een punt tegen AZ, kom zeg. Er moet en zal gewoon gewonnen worden zondag. Het is nog niet zo lang geleden dat AZ nooit in Amsterdam won

09-03-2025 20:01

Baco123 +7066

Tijd dat we winnen van az is al 3 en half jaar geleden dat we dat voor het laatst hebben gedaan

09-03-2025 21:43

joost.v84 +224

Opdracht: gewoon de nul houden. De VAR geeft wel een strafschop. ;)

09-03-2025 19:38

Ajacied33 +37047

Inderdaad vaak de ingedrienten bij een Psv of Feyenoord wedstrijd

09-03-2025 19:40

AlexIbarra +19352

Met Nijhuis als scheids is het heel fijn dat er een VAR is ja.
Dat wordt er tenminste binnen de 16 nog eens iets gezien.

09-03-2025 19:49

mickey2602 +4801

@Alex,Je zag Nijhuis gewoon chagrijnig kijken toen hij terug kwam lopen van dat VAR scherm. Shit,dacht ie,nu moet ik dankzij Zeist alsnog die pingel geven.

09-03-2025 20:11

MNJ7 +8747

Kan een VAR niet gewoon zeggen geef een penalty ipv hem naar het scherm roepen?

09-03-2025 21:31

AlexIbarra +19352

Nee, de Walk of Shame houden we erin.. :)

09-03-2025 21:49

Gewoon Gijs +18511

Was gewoon een strafschop. Lekkere overwinning dit.

09-03-2025 19:51

MPAjax +8478

Precies zoals ik voorspeld had eind vorig jaar. PSV zakt en weg om vervolgens in gehaald te worden door Ajax. Had getekend voor dit scenario en ik ben er zeer tevreden mee.

09-03-2025 19:28

AlexIbarra +19352

We hebben ze ingehaald maar verder hebben we nog niks.
Elke wedstrijd valt er weer een uit, en we moeten nog minimaal 11 potjes. (Hopelijk meer)

09-03-2025 19:51

JaapStam +137933

Trots op mijn club! Weer de winst gepakt, ook al is het nog niet het echte Ajax voetbal wat we willen zien. Maar de punten tellen op dit moment nu. We doen nog steeds mee om het kampioenschap. Ik ben Francesco Farioli dankbaar voor wat hij met dit team neerzet. Petje af! Zeker als je het vergelijkt met Schreuder, Steijn en Van ’t Schip. Hij heeft mijn respect. Eerst dat Champions League ticket pakken en inkomsten binnenhalen. Daarna in de zomer het team versterken. Ik zie alleen maar positieve dingen bij Ajax. Ik doe niet mee met al dat negatieve gezeur over het spel. Wat verwachten mensen? Dat we meteen op het niveau van Real Madrid zitten? Kom op! Dit Ajax doet het boven verwachting, gezien de selectie. Echt knap wat we presteren!

https://www.youtube.com/watch?v=PCykFtpFJ10&t=6s&ab_channel=Fevernova

09-03-2025 18:59

Patrick78 +53117

Op naar nummer 37!!!!

09-03-2025 19:05

JaapStam +137933

Precies @Pat!!!

09-03-2025 19:06

Gewoon Gijs +18511

Het is echt heel knap.

09-03-2025 19:33

Sportvolgert +41113

Als je door alle competities toch weer ziet hoeveel ploegen punten laten liggen na de Europese midweekse wedstrijden dan is het bijzonder hoe we steeds die punten mee weten te pakken.

09-03-2025 18:58

Jeroen90 +1722

Ik zit nog even de samenvatting terug te kijken en was die goal op het einde eigenlijk wel buitenspel? Traore lijkt toch echt achter de bal te staan.

09-03-2025 18:54

Sportvolgert +41113

De bal.op berghuis was al buitenspel

09-03-2025 18:59

maarten0909 +6470

Metertje ongeveer van Berghuis🤣 Maar volgens Wamberto was het idd geen buitenspel

09-03-2025 19:24

Gewoon Gijs +18511

Haha, als we nou die beker inleveren (of alsnog penalty's nemen) dan krijgen we Champions League van 1996 ervoor terug

09-03-2025 19:37

Jeroen90 +1722

Ja inderdaad, was ervoor al buitenspel natuurlijk. Dat krijg je als je met het bord op schoot met een half oog zo'n samenvatting zit te kijken.

09-03-2025 19:45

Stefansuarez +19103

Als we even snel incalculeren.


Het minst rooskleurige scenario

Verlies AZ
Verlies Psv
Verlies Utrecht

6 andere wedstrijden winst.

Fey-Psv Verlies psv
Twente -Psv Verlies Psv

09-03-2025 18:50

MennoJerry +4138

We zijn er in elk geval nog niet, zover is duidelijk. Strijd om tweede plek hebben we denk ik nu in elk geval wel gewonnen.

09-03-2025 18:56

Dubbelvla +8549

Het minst rooskleurig is dat je die verliest en dat je OOK een keer of twee tegen een ‘type Zwolle’ niet die penalty mee krijgen.

We zijn er gewoon nog niet

09-03-2025 19:17

Haarlemmer +20679

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/11/psv-fan-zet-krankzinnige-ajax-tatoeage-ze-verdienen-het-om-vernederd-te-worden

Never forget.

09-03-2025 18:49

Patrick78 +53117

Revenge is een gerecht dat koud moet worden opgediend.

09-03-2025 18:51

3*stars*3 +23711

Haha owja kneusje “ Eredivise”.

09-03-2025 19:01

slumpf +4595

En 'i' in Engels altijd met hoofdletter.

10-03-2025 09:00

superajax +11654

Triest figuur,ook weer één met wss weinig hersencelletjes.

09-03-2025 19:06

Henkje +3643

Triest man ik zou nooit een tatoeage nemen maar al helemaal niet met psv of Feyenoord op mijn lichaam. Nooit

09-03-2025 19:15

ajaxminimax +5497

Hierom zal de titel nog lekkerder zijn. Wat zal half nederland zuur zijn, als Ajax ineens met de schaal in handen staat. Het zal echt de meest lekkere titel zijn in jaren tijd.

09-03-2025 19:53

Harrier Du Bois +39200

De wedstrijd niet gezien, zat bij een verjaardag ergens in het diepe Friesland, maar niks gemist zie en lees ik zo. 3 punten en naar huis, zoals verwacht.

09-03-2025 18:47

widmfan7 +1907

Tegen Eintracht, AZ en PSV moet er echt uit een ander vaatje getapt worden want als we het niveau van de afgelopen 3 weken laten zien gaan we er geen 1 winnen. Aanvallend vind ik ons echt zwaar ondermaats al weken. Verdedigend staat het als een huis.

09-03-2025 18:43

AJAXPOWER +1859

@widmfan7 wat een ontzettende positieve opmerking, ook niet goed 0 1 vandaag, je weet toch HET HOEFDDOEL? W.s niet...

09-03-2025 18:48

Freddy +11553

Het hoofddoel is al bereikt. Dat is namelijk bij de eerste drie eindigen

09-03-2025 18:48

Martin Schokker +805

Pfff wat weer een dramatische wedstrijd, 3 punten… hoor ik dan en helemaal waar
Maar er is geen enkele intentie verklaring m er iets leuks van te maken
Trainer zet ik eigen opbouw 8 spelers diep op eigen helft
Wakker worden… we spelen tegen Zwolle

Voor iedereen die een kind heeft die niet wil slapen zet dan een uitwedstrijd van Ajax op, binnen 2 min ligt kind in diepe slaap

09-03-2025 18:29

Patrick78 +53117

Wakker worden….Pec - Psv 3-1

09-03-2025 18:46

AlexLitmanen10 +14486

En had 4-1 moeten zijn

09-03-2025 20:32

MichelAngelo66 +22328

Heb jij de wedstrijd wel gezien? Dus we zijn nu bang voor PEC uit? Wordt zelf even wakker.

09-03-2025 22:02

KarimB +11983

Gun iedereen zijn feestje. En de mensen die dit prachtig vinden ik gun het jullie oprecht. Maar voor mij verliest Ajax met de week meer mijn liefde. Dit heeft niks meer met t Ajax te maken waar ik van hou. De liefde gaat nooit over. Maar hoe het nu gaat doet echt pijn bij mij en nog een clubje Ajacieden.

We draaien compleet door in alles goed praten wat er nu gebeurd. Want ja vorig seizoen was het zo slecht en kijk waar we vandaan komen teksten. Vorig jaar had je een totaal Ajax onwaardige staf hier mag je helemaal niet mee vergelijken. De spelers waren totaal niet fit. Tis een slechte selectie maar gewoon fit was je gewoon 3de geworden vorig jaar. We hebben gwn de 2de of 3de selectie van NL. En Farioli maakt daar de nummer 1 van. Dat doet die ontzettend knap. Maar hij gooit alle Ajax principes totaal overboord met dit voetbal. En daar kan ik persoonlijk helemaal niks mee...

Maar die totale verheerlijking van hem. Hoorde al mensen over een standbeeld wat het is de grootste prestatie van de 21ste eeuw. Dat is voor mij echt nog de EL finale of de halve finale CL met prachtig voetbal.

Ik ben blij voor iedereen die naar een titel snakt. Maar t word voor mij een titel op weg naar de 4de ster en meer voel ik er momenteel niet bij. Ajax staat voor zoveel meer dan met anti voetbal titels binnen halen. Ben niet voor Juventus ofzo. Na een lange dag uitkijken naar Ajax. je 90 min laten verwennen met mooi spel. Aanvallend voetbal.

Zal wel weer van alles over mij heen krijgen (teksten als je bent voor PSV etc). Velen denken dat het volgend jaar allemaal beter word. Maar met 2 of 3 nieuwe spelers word de tactiek niet opeens 180 graden gedraaid...

09-03-2025 18:28

Newbee34 +6750

Nee hoor, ben het er wel mee eens alleen dit seizoen is het een beetje geoorloofd als we daarmee kampioen worden maar het moet geen seizoen langer duren.

09-03-2025 18:33

Martin Schokker +805

Dan heb je dus wel andere trainer nodig

09-03-2025 18:40

CDX +3265

Andere spelers vooral, een stuk of 4-5 andere types 😉

09-03-2025 19:07

sirfugy +540

Dat vind ik te kort door de bocht. Ik blijf erbij dat onze selectie kwalitatief gezien ondermaats is. We moeten echt betere spelers, onze spelers zijn technisch gezien gewoon echt ondermaats.

09-03-2025 19:14

Martin Schokker +805

Volledig eens
Hoeveel wedstrijden van dit seizoen ga jij in september nog kunnen herinneren?? Bar weinig
Italiaantje lijkt me een lieve jongen, een goede coach maar gaat echt volgend seizoenen niet ineens aanvallen

09-03-2025 18:37

4Ever14 +6656

"Bar weinig
Italiaantje "

Zijn naam is Francesco Farioli en geen "italiaantje".

09-03-2025 18:48

CDX +3265

Meer respect graag voor Francesco Farioli die ons naar plek 1 (!!!!!) Heeft geleid door een megastrakke organisatie neergezet te hebben

09-03-2025 19:09

Haarlemmer +20679

Flikker gewoon op. Vi fan. Met je denigrerende opmerkingen

09-03-2025 19:12

Broodjeaap020 +6542

Het is sir italiaantje voor jou

10-03-2025 08:20

Martin Schokker +805

Excuus je hebt helemaal gelijk,
Farioli lijkt me een hele lieve zachte man, maar neemt alle Ajax supporters weer in de maling vanavond.

13-03-2025 18:12

Martin Schokker +805

volledig eens, organisatie staat prima en alle hulde daarvoor, maar daarmee kun je toch wel iets meer creeren en iets hoger op het veld dan als we nu vaak staan, met 11 man rond de eigen 16, uit tegen zwolle. Of zit jij wekelijks te genieten op de bank? Dat kan ook natuurlijk

13-03-2025 18:13

OdjePils +6333

Je bent voor psv

09-03-2025 18:40

4Ever14 +6656

Je doet net alsof Ajax sinds het bestaan elke jaar top voetbal heeft gespeeld. Voor mooi voetbal ben je afhankelijk van de trainer en het spelersmateriaal en momenteel hebben we niet het spelersmateriaal om mooi voetbal te spelen en tegelijkertijd de meerderheid van de wedstrijden te winnen.
Ik snap dan ook niet waarom je verwacht dat het magisch zou gebeuren dit jaar en op basis van wat.
Maar hoe denk je dan over die 4 jaar van Frank de Boer?

09-03-2025 18:47

KarimB +11983

T gaat niet om hoe je speelt. Slecht spelen kan helaas altijd gebeuren. T gaat om de intentie. Ik heb nog nooit een Ajax mee gemaakt dat niet wilt voetballen.

Met spelers als Godts, Taylor, Brobbey, Berghuis en Traore kan je prima aanvallende intenties hebben. Kijk eens hoe we de laatste 2 uit wedstrijden spelen. Maar nee elke balverovering eerst terug naar de keeper bijv. Dat is gewoon de tactiek. Er zit geen enkele verrassing in ons spel omdat we spelen vanuit het defensief. En ik blijf er bij dat mensen ons veel te slecht inschatten en dit dus altijd goed blijven praten.

FdB voetbal was de eerste jaren hartstikke leuk. de laatste 2,5 jaar niet van de 5. Ook iets wat blijkbaar niet is blijven hangen.

09-03-2025 18:51

4Ever14 +6656

"FdB voetbal was de eerste jaren hartstikke leuk. de laatste 2,5 jaar niet van de 5. Ook iets wat blijkbaar niet is blijven hangen."

Ik doel hierbij niet op het "betonvoetbal" wat hier altijd genoemd wordt. Maar ik vind dat FdB een goed voorbeeld is van hoe (ik vond hem bij Ajax een goede trainer) een Ajax trainer geforceerd is om anders te spelen wegens het spelersmateriaal.

Edit: de spelers die jij noemt vind ik grotendeels te kort komen, wanneer je dan aanvallender gaat spelen zal dit vaker leiden tot balverlies.

09-03-2025 18:59

JaapStam +137933

Ik snap de euforie wel man. Na 2-3 jaar slecht voetbal doet de club onder Francesco Farioli weer mee om het kampioenschap. Speelt het team mooi? Nee, daar ben ik het mee eens. Maar juist daarom is het knap dat Farioli het voor elkaar krijgt om met deze spelers 8 punten voor te staan op P$V. Het spel is niet om aan te zien, maar ik had nooit gedacht dat we in de maand maart bovenaan zouden staan.

09-03-2025 18:50

KarimB +11983

Vind je dat dan echt belangrijker dan alle Ajax waarden en normen Jaap. Ik niet man.

Ik vind dit "balletje terug naar de keeper bij een balverovering" echt stuitend...

09-03-2025 18:52

JaapStam +137933

Eens. Ik vond de periode onder Frank de Boer erger, met al dat balletje breed en terug. Nu stoor ik me er minder aan, omdat we uit een zware periode komen na 2-3 jaar slecht voetbal. En eerlijk, ik had dit seizoen niet veel van Ajax verwacht, tot Farioli ineens een team smeedde dat nu nummer 1 van Nederland is.

09-03-2025 19:05

Litmanen95 +1111

Iedereen kijkt vanuit een eigen perspectief. Ik ben fan sinds 1980, en ik weet dat ik nooit geen fan zal zijn. Ajax is een deel van hoe ik ben opgegroeid. In die lange jaren heb ik geweldige wedstrijden gezien (zelden overigens een 100% geweldig seizoen, zo was 18/19 bijna perfect, maar zat er ook die wedstrijd in Rotterdam tussen…), draken van wedstrijden en heel veel daar tussenin. Hele sterke elftallen en elftal waarbij je nooit gerust bent op de goede afloop. Elk seizoen is als een nieuw boek, of een nieuwe film. Soms blijf je met een kater achter als het af is, en wil je snel een nieuw boek, soms ontroert de laatste bladzijde. Dit seizoen geniet ik, van het team, de strijdlust en het duidelijk plan, het onverstoorbare. Het verhaal van het zielige jongetje in de klas dat een nieuwe vriend krijgt en volkomen opleeft, terwijl anderen ineens onhandig en betreurenswaardig worden. Het is een feest. Heb ook nog nooit zo’n seizoen meegemaakt, dus dat is ook al leuk.
Overigens vind ik niet dat Ajax slecht voetbal speelt. De meeste goals en kansen komen uit goede aanvallen, dikwijls bestaand uit heel veel passes. Het positiespel tot 3/4 op het veld is vaak prima, en de passie is een genot om te zien. Natuurlijk kan het beter, wellicht volgend jaar, zeker is dat het weer anders zal zijn.
Voor mij is de liefde voor Ajax geen keuze.

09-03-2025 18:51

JC14forever +1228

Helemaal mee eens, goed verwoord!

09-03-2025 19:06

Jaridebeste1 +6730

Eens hoor. Zal erg bij zijn als we CL halen maar dat is het dan wel. En ik hoop echt dat het volgend seizoen beter wordt qua voetbal want dit heeft idd niks met ons Ajax te maken.

09-03-2025 19:12

Henkje +3643

Ik vind het op dit moment allemaal prima. Kijk wat van shit we vandaan komen en we hebben nu zelfs een ruime marge op een eventueel kampioenschap. Tis bijna ongekend. Als je mooi wilt spelen ga je er met dit elftal elke week vanaf en eindig je weer 5e

09-03-2025 19:16

Rodsje +14961

Je kan met dit materiaal niet elke wedstrijd mooi voetbal spelen dus moet je realistisch zijn. Farioli wil gewoon geen punten verspelen nu want nu worden de prijzen verdeeld. Dus ja je zou er maar mee moeten doen dit seizoen, ik vind altijd aan het einde van de rit resultaat belangrijker dan mooi voetbal zonder punten want daar heb je niks aan

09-03-2025 19:18

3*stars*3 +23711

Dit is gewoon een zakelijk seizoen.
Wat heb je eraan om nu te kiezen voor entertainment en vermaak maar dan weer CL miljoenen mislopen?
Ajax staat zeker voor entertainment maar dit seizoen is gewoon anders en moeten we naar financiële toekomst kijken van onze club.
Puinhoop van gemaakt afgelopen jaren, sportief en zeker financieel.

Of ik hier komende 5 jaar naar wil kijken?
Zeker niet maar ik ben wel realistisch genoeg om begrip te tonen, voor het feit dat je niet weer een seizoen CL miljoenen kan mislopen.

09-03-2025 19:19

peter_kleinveld +2194

Ben het helemaal met je eens. Noem me maar een verstokte romanticus. Nogmaals sinds 74 actief fan. Veel moois maar ook rete slecht voetbal gezien en behoudens Ivic eerste jaar geen Ajax gezien wat zo niet de bal wil hebben. Zelfs in zware jaren was het niet zo behoudend, lelijk Ed. Het zal wel de leeftijd zijn......Maar mocht Ajax kampioen worden dan ben ik net zo blij.

09-03-2025 19:57

Knalpot +3666

Die zogenaamde 'voetbal' fans kunnen ook weer naar hun kelder. Meer 'voetbal' dan vandaag krijg je niet bijelkaar met deze selectie (ja enkele naievelingen zullen steur, faberski en bounida noemen maar goed die moet je niet eens een kelder uitlaten) en nog speel je niks klaar. Zullen ze dan wel weer de trainer de schuld van geven maar die passt niet al die balletjes in de voeten van een tegenstander. Erken gewoon dat er een gebrek aan kwaliteit is binnen dit elftal en dat zelfs je 'voetballers' maar matige spelers zijn dan snap je ook wel waarom Farioli en zn staf niet de hele verdediging open gooien tegen elke willekeurige tegenstander.

09-03-2025 20:33

Yeshyeshyall +11022

Ja het is onnederlands en ook niet des Ajax, ben er voor het moment uitermate tevreden mee. Eigenlijk omdat ik het dit seizoen vooraf echt helemaal niet zag zitten en ook wel omdat ik het eigenlijk wel eens leuk vindt om met een serie smerige overwinningen en geluk zo ver te komen.

09-03-2025 20:40

LichaTheButcher +3887

AZ staat met dikke stift omcirkeld (datum) die gaan niks heel laten van die kaasboeren. Goes gaat plat

09-03-2025 18:24

ProfessortjeHlynsson +4751

Jammer dat Woutje er nog niet bij is tegen AZ. Ik had wel zin in die duels tussen Woutje en Goes. Puur vermaak. Die zouden elkaar tot het randje uitdagen.

09-03-2025 18:27

Duke3D +3682

Goes geschorst toch tegen ons? Dus denk dat ze lekker potje kunnen gaan dammen oid 😉

09-03-2025 18:38

OdjePils +6333

Nee is niet zo

09-03-2025 18:41

ProfessortjeHlynsson +4751

Nee, hij is niet geschorst. Tijdens de wedstrijd van AZ werd door de commentator vermeld dat hij geschorst zou zijn, maar dit werd later rechtgezet. Hij is gewoon van de partij tegen Ajax.

09-03-2025 18:42

Duke3D +3682

Ah oké. Tx

09-03-2025 18:59

Didulica87 +2339

Hij heeft zijn 5de geel gepakt dus is gewoon geschorst

09-03-2025 20:51

Broodjeaap020 +6542

Geschrost is toch 6 gele kaarten?

10-03-2025 08:25

PuurAjax +1179

Ben er niet gerust op tegen AZ en PSV.

Spel is niet om aan te gluren, spits positie lijkt nu wel een beetje probleem voor die wedstrijden. PSV kan met allerlaatste strohalm spelen en AZ maakt het ons al jaren lastig.

Ik geloof niet dat we 6 punten uit deze 2 gaan pakken. Dat is ansich niet erg, want persoonlijk zou ik 4 punten al knap vinden hoor.

09-03-2025 18:22

Cosey2 +7232

Al zou je maar 1 punt uit deze twee halen, liefst tegen PSV, zit je nog steeds goed, ook de rest gaat niet alles winnen.

09-03-2025 18:25

PuurAjax +1179

Ja is ook wel zo denk ik. Maar je kan maar zo 2x verliezen, voor het moraal wel erg slecht en dan kan er opeens iets knakken.

Maar goed ben nu misschien te negatief…

09-03-2025 18:27

Ajacied33 +37047

Ajax gaat echt niet van AZ verliezen thuis, geloof ik gewoon niet in. Ik denk en verwacht een 2-1 overwinning op AZ en een puntendeling in Noord België

09-03-2025 18:31

Goudhaantje89 +5458

Laten we hopen dat Brobbey er zondag weer bij is !!!!

09-03-2025 18:22

-Wes- +2836

Ongelofelijk hoe Sutalo zich heeft gerevancheerd. Ongekend goed is hij momenteel!

09-03-2025 18:19

PuurAjax +1179

Die is echt bizar. Wat een metamorfose!!!

09-03-2025 18:22

Cosey2 +7232

Ja wonderbaarlijk, heeft vorig seizoen werkelijk niets goed gedaan met Hercules als dieptepunt, wat ook eigenlijk het dieptepunt van de hele club was samen met het behalen van plek 18.

09-03-2025 18:23

4Ever14 +6656

"heeft vorig seizoen werkelijk niets goed gedaan"

Dan heb je niet goed opgelet.

09-03-2025 18:50

Escapers +429

En weer blijft de zon schijnen voor Farioli en de zijnen.

09-03-2025 18:15

afct +9030

Enorm belangrijke punten met de komende wedstrijden voor de boeg

09-03-2025 18:07

Mözil +2575

Als je gewoon de kansen maakt die je krijgt is er niks aan de hand

09-03-2025 18:07

Danielson +50658

Nu ook mooi dat deze wedstrijd niet verplaatst is.

09-03-2025 18:03

Marcw1972 +16911

Ja, moet je nu ook eens kijken hoeveel punten we voorstaan op feyenoord

09-03-2025 18:09

Masterdamxxx +935

Timber en Hato de nieuwe linksback en rechtsback van het Nederlands elftal

09-03-2025 18:01

Invincibles +5287

We hebben weinig weggegeven en hoewel het vaat niet lukte, bleven we aanvallen. Gewoon dikke prima dit. Drie punten op zak.

09-03-2025 17:58

Ewald +6778

Brobbey er niet bij bij AZ thuis begrijp ik? Man man man

09-03-2025 17:56

Marcw1972 +16911

Wie zegt dat? Dat is nog helemaal niet duidelijk.

09-03-2025 17:57

DonQ +6087

Wedstrijd redelijk eenvoudig over de streep getrokken. 1e 30 minuten was zeer matig, daarna vond Ajax meer openingen en kansen. Zoals gewoonlijk zeer weinig weggegeven en dus is drie punten een logisch resultaat.
Blijft knap dat je eigenlijk niets laat liggen na Europese weken. Sutalo, Hato, Taylor en Berghuis waren prima vandaag, Traore dramatisch en Godts + Fitzie zijn al weken flets. Mokio moet ook nog heel veel leren, vooral op het gebied van handelingssnelheid en positionering. Niet gek ook natuurlijk.
Hopelijk valt de blessure van Brobs mee, die is onmisbaar op het moment.

09-03-2025 17:52

Duke3D +3682

We willen natuurlijk allemaal prachtig aanvalspel zien, maar moet je zeggen dat ik onze manier van verdedigen óók steeds meer ga waarderen. Die discipline is echt klasse

09-03-2025 17:51

Danielson +50658

Ja. En gaat steeds beter ook. De nul houden.

09-03-2025 17:55

KarimB +11983

Fijn dat jij t kan... Wou dat ik t ook kon

09-03-2025 17:57

Duke3D +3682

Snap heel goed dat je er moeite mee hebt, want het is natuurlijk volledig tegen onze “natuur” in. Maar goed, verdedigen hoort er wel bij. Stel je eens voor als je volgend jaar ook nog eens aanvallend potten gaat breken 🥲

09-03-2025 18:36

KarimB +11983

Ja tis gwn lastig.. Heb niet zo veel vertrouwen in dat het volgend jaar opeens mooi word eigenlijk..

09-03-2025 18:41

Duke3D +3682

Eens. Maar werd er aan begin seizoen niet gezegd dat dit een meerjarenplan zou gaan zijn? Zou ergens wel raar zijn als ze in ene een volledig andere koers gaan varen, maar laten we hopen dat er in de zomerstop wel wat gerichte (aanvallende) impulsen bij komen

09-03-2025 18:44

Haarlemmer +20679

10 zeges op rij! Toen psv dit flikte met hetzelfde kutvoetbal was het geweldig en nu moet Ajax ineens goed voetballen om te mogen winnen. Bedenk ff waar we vandaan komen. Wie had dit gedacht of überhaupt durven dromen? Niet dat dit de toekomst moet zijn, maar voor nu, in deze kleredivisie? Forza Farioli!

09-03-2025 17:49

AJAXINMYHEART +22029

👍🏼💪🏼

09-03-2025 17:51

Icoontje +473

Kan Weghorst niet met een ijzeren buisje om zn gebroken teen spelen ? Hij loopt altijd al raar , dus t valt niet op.

09-03-2025 17:48

Yeshyeshyall +11022

Gewoon weer drie punten. Ongekend. Voetbal is niet te doen maar het wordt nu wel heel penibel voor eindhoven haha

09-03-2025 17:43

AFCACruijff14 +163300

Als we 8 punten voor met nog 9 potjes verspelen heb ik er wel een voetbaltrauma bij. Maar zoals we spelen is het nog steeds geen zekerheidje nee.

09-03-2025 17:48

bremovic +2258

Zo jammer dat hij traore er in bracht voor brobbey, die keren is al maanden niet om aan te zien! Slijten heel snel!

09-03-2025 17:39

AJAXINMYHEART +22029

Wie had jij ingebracht?

09-03-2025 17:46

Haarlemmer +20679

Konadu wss

09-03-2025 17:48

Armatof +311

Lijkt me ook wel een goede optie!

09-03-2025 17:51

DiAngelo +2411

Ken Konadu niet goed, maar tov Traoré, is Edvardsen bewegelijker, verrassender en werkt hij harder. Zou altijd Edvardsen brengen, speelt nu ook te weinig om in t juiste ritme te blijven. Ik denk dat hij prima spits kan spelen in dit Ajax. Beter nog dan tegen de lijn geplakt.

09-03-2025 20:52

BeterVanafDeZijlijn +1289

Ik vind het maar lastig om de vingers erop te leggen waarom je zo speelt vandaag. Je kan wel degelijk leuk voetbal spelen dat hebben er sporadisch gezien. Toch zien we merendeel dit soort wedstrijden. Fijn dat je het over de streep trekt, 3 punten ook fijn. Echter het spel... En we weten allemaal dat het wel degelijk kan met deze selectie. Leuk voetballen. Vreselijk treurig ook om van den Boomen erin te zien komen en niet gewoon een jeugdspeler. Mokio niet goed vandaag, maar dit soort wedstrijden zijn zo leerzaam dus prima. Verder was het allemaal slap en eigenlijk inzetsloos. Geen stap te hard of teveel

09-03-2025 17:38

jaripettersson +9565

Eens. Maar toch weet je haast zeker dat het steeds 3 punten zijn.

09-03-2025 17:42

DonQ +6087

Naja, ook in jaren waarin Ajax misschien iets aantrekkelijker voetbalde, waren wedstrijden na een midweeks programma steevast matig. Betreft de reden voor het huidige spel? Meeste eredivisieploegen zijn er simpelweg niet tegen bestand en resultaat is heilig dit jaar.

09-03-2025 17:56

BeterVanafDeZijlijn +1289

Ja kan heel goed dat dat het is.

09-03-2025 17:59

Dit is mijn club +10478

Ik zou toch graag Edvardsen in plaats van Godts basis willen zien volgende week.

09-03-2025 17:38

Ajax34 +4129

Edvardsen ipv Traoré

09-03-2025 17:42

jaripettersson +9565

Ga ik regelen

09-03-2025 17:42

Suavimani +12144

Voor mij zijn Sutalo (altijd fel verdedigd) en Taylor (was wrong about him) toch wel de spelers van het seizoen tot nu toe. Hopelijk kunnen we ze beiden behouden.

09-03-2025 17:38

Haarlemmer +20679

Pasveer tot nu toe ook gewoon zijn gewicht in goud waard gebleken

09-03-2025 17:50

TontoKarnaggel +42632

Oooh jee...een 100% handsbal waarbij de spelregels keurig gevolgd worden en dus zowel de var als uiteindelijk ook de scheids volkomen terecht besluiten om geheel conform de regels een penalty toe te kennen. Dat zal wel een hoop commotie en woede veroorzaken...

09-03-2025 17:37

Ajax34 +4129

Reken maar van Yes

09-03-2025 17:43

Marcw1972 +16911

Morgen Derksen en Gijp weer heerlijk gefrustreerd.

09-03-2025 17:59

Danielson +50658

Ja dat wordt weer 'De VAR van de week' vanavond...🙄
Alleen omdat het Ajax is, want de penalty is 100% terecht.

09-03-2025 17:57

nummer14 +5026

Het is allemaal show want ze weten gewoon dat die negativiteit verkoopt. Dat ze onzin lullen nemen ze voor lief aan want het levert veel reacties op. Althans zo kijk ik er naar dan hoef ik me er niet zo druk meer om te maken. Ik vind het geweldig al die zure smoelen week in week uit

09-03-2025 19:01

Petterson +25306

Wat was nou die opmerking van Fransje dat ze Lothar toch proberen in te schrijven voor EL? Wat is de loophole die ze zien??

09-03-2025 17:37

Suavimani +12144

Als Pasveer de rest van het seizoen geblesseerd is, kun je hem uitschrijven en Matheus inschrijven.

Dus ofwel gok je dat je met Gorter doorkomt en dat Pasveer op tijd terug is om nog een rol te spelen in de EL. Of je wisselt ze om, zodat je met Matheus een fatsoenlijke keeper hebt voor de EL en je Pasveer mogelijk in de Eredivisie nog kunt gebruiken tegen het eind.

09-03-2025 17:41

FrancescosRavioli +15464

Als Pasveer meer dan 30 dagen geblesseerd is, kan dat blijkbaar. Heb ik hier ergens eerder gelezen

09-03-2025 17:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.