Ajax licht optie in contract Grillitsch niet; Oostenrijker vertrekt transfervrij

door Bart Veenstra 199

Bron Ajax Showtime

Ajax licht optie in contract Grillitsch niet; Oostenrijker vertrekt transfervrij

door Bart Veenstra 199

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Het avontuur van Florian Grillitsch blijft (zo goed als) definitief beperkt tot één seizoen. De Oostenrijker, die een jaar geleden transfervrij overkwam van TSG Hoffenheim, beschikt over een aflopend contract in Amsterdam en dat contract zal niet verlengd worden.

In het contract van Grillitsch was een optie voor nog eens twee seizoenen opgenomen, maar de termijn om die optie te lichten is reeds verlopen. Zodoende zou Ajax - mocht het er toch voor kiezen om Grillitsch te willen behouden - opnieuw in onderhandeling moeten gaan met de speler en diens management. De kans dat dat zal gebeuren, lijkt klein. Ajax zou anders de optie om het contract van Grillitsch met twee jaar te verlengen wel hebben gelicht.

Bij Ajax kwam Grillitsch niet heel veel aan spelen toe. In de eerste seizoenshelft kwakkelde hij met zijn fitheid, terwijl zijn concurrenten - met name Edson Álvarez en Kenneth Taylor - zekerder waren van een basisplaats. Onder John Heitinga had Grillitsch enkele wedstrijden een basisplaats, al had dit ook deels te maken met schorsingen van onder meer Álvarez en Taylor.

Grillitsch heeft geen spijt van transfer naar Ajax

Onlangs werd Grillitsch nog gelinkt aan een mogelijke terug naar TSG Hoffenheim. Die club zou op dit moment werken aan een transfervrije terugkeer van de speler. Zelf liet de Oostenrijker onlangs nog weten geen spijt te hebben gehad van zijn transfer naar Ajax. 'Ajax was en is absoluut de juiste stap voor mij. Ik speel hier voor één van de grootste clubs ter wereld', zo zei hij. 'Ik ben hier een betere en vooral volwassener speler geworden. In het begin was het een nieuwe en geen gemakkelijke situatie voor mij, omdat ik in de voorgaande jaren altijd een basisspeler was. Maar ik heb ervan kunnen leren en ik kan veel meenemen naar de rest van mijn carrière.'

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

”Sven the man” is lekker bezig.
Onder het motto ”goed is niet goed genoeg”, saneert Sven de selectie en waar hij meent een versterking te hebben gevonden, dan haalt hij die ook.

Krijg steeds meer zin in de voorbereiding op het nieuwe seizoen onder leiding van Steijn ...

22-06-2023 15:00

debarbaar +8245

Nou ja, Grillitsch hebben we niet gehoord, een wat rare aankoop van Schreuder. Ons kent ons. Maar misschien kan de vuilnisman snel langskomen om wat andere zakken van Schreuder op te halen.

22-06-2023 13:53

MarcHogervorst +35302

Hij was wel wat goedkoper dan Bassey en Bergwijn natuurlijk.

24-06-2023 14:33

Ajaxtrouw +6339

Goede nieuws, de opschoning is begonnen. Nu de rest nog. Geeft ruimte op de begroting

22-06-2023 11:53

Ajaxtrouw +6339

Paniek aankoop vorige zomer, was meer PSV niveau

22-06-2023 11:51

AINIESTA +44615

Grillitsch was dus eigenlijk te goed voor ons? Aangezien PSV boven ons is geëindigd?

22-06-2023 19:08

Bensco +7168

Wederom een product van een gefaald transfer beleid afgelopen zomer. Ze tikken wel aan nu

22-06-2023 10:29

supporter sinds +7887

Dit geeft alleen maar aan dat afgelopen seizoen geen tussenjaar was (waar we konden bouwen aan een nieuw en succesvol ajax) maar een rampjaar. na het vertrek van veel basisspelers vorig seizoen zijn al je aankopen / gehuurde mislukt. Ik zie bergwijn (zandbak) en sanchez ook nog wel vertrekken. Steijn kan opnieuw beginnen na een compleet verloren jaar. Ik hoop dat Steijn en Minsiltat de tijd gegund is.

22-06-2023 08:36

Rockanje23 +37016

Het tussenjaar komt er nu aan

22-06-2023 09:40

supporter sinds +7887

dat verwacht ik ook - Mislintat is ook uit een vijver aan het vissen met jonge talentvolle spelers die (jeugd) international zijn voor hun land die dat bevestigen. Daarom geef het een jaar de tijd dan weten we meer

22-06-2023 11:53

Henk de Vries +11129

13 in dozijn grijze muis...

22-06-2023 07:17

Anti-040-Loserclub +1893

Heel verstandig van Ajax om de optie NIET te lichten. Wat ik er van gezien heb heeft hij totaal niet weten te overtuigen. Handelings snelheid van een slak, spel ging gigantisch traag. Vond hem een beetje een slaapzak, daarmee ga je de oorlog niet mee winnen met hem.

22-06-2023 05:20

OuweDibbes +11838

Jeetje.. welke halve gare heeft deze vent ingodsnaam gescout.. Heeft een handelingssnelheid van een bierblik..

22-06-2023 00:26

WantAmsterdam +116101

Handelingsnelheid is prima bij hem.

22-06-2023 02:44

OuweDibbes +11838

Tijd voor Hans Anders voor jou mattie..

22-06-2023 06:33

Danielson +50278

Wie denk je? Wie kende hem al?

22-06-2023 10:44

OuweDibbes +11838

De man achter het succes van Ten Hag volgens hemzelf?

22-06-2023 11:49

Danielson +50278

Vlgs Mike en Falentijn.

22-06-2023 11:52

Helmond0492Ajax +886

Had er meer van verwacht...
Aan de andere kant, het gehele team was bagger dit jaar.

21-06-2023 23:14

IRBaboon +6852

Aderlating!

21-06-2023 21:35

Dusbaba +15358

Ik ervaar dit als een nederlaag van mijn voetbalkennis. Ik vond hem goed en echt bij Ajax passen. Waarbij ik meteen erken dat het er niet echt uitkwam. Maar hij was zo'n beetje de enige intelligente, slimme en technisch vaardige voetballer in de selectie. Lijkt wel alsof dat ras aan het uitsterven is in het hedendaagse voetbal. Ook nog de leeftijd om een dragende en leidende rol te spelen in de selectie.

21-06-2023 20:56

AFCAjaxMidNineties +12709

Ik heb het echt niet gezien hoor. Geen goede speler voor het Ajax- niveau gebleken. Zelfs dit seizoen niet. Kreeg er een Teemu Taino of Rasmus Lindgren gevoel bij. En das niet best ..

21-06-2023 21:56

Dusbaba +15358

Ik heb wel op hem gelet. Kon makkelijk een bal aannemen, kon makkelijk wegdraaien, mindset was meteen naar voren, makkelijk aan de bal, ging niet meteen mee in dat idiote adhd getik van tegenwoordig, maar dacht eerst ff na voordat hij wat met een bal ging doen. Ik herkende iets van zowel Schone als Jonk in hem. Maar nogmaals....het kwam er inderdaad niet echt uit. Geen idee waar dat aan lag. Elftal wist zich natuurlijk ook geen raad na een paar seizoenen met ineens een voetballer op 6. Misschien was dat het. Geen idee.

21-06-2023 22:06

AFCAjaxMidNineties +12709

Ja. Jaren '80 voetballer misschien inderdaad. Toen je nog op je 11 en 30e over het veld kon hobbelen.

22-06-2023 07:40

Alexander40 +6113

kan gebeuren. Ik vond het van begin af aan niks. Geen intensiteit en heel vlak. Voor mij dit keer een overwinning van mijn voetbalkennis. Nederlagen zijn echter niet ver weg. Heb altijd Fitz-Jim als onze 6 gezien maar ze hebben nu niet voor niets Tahirovic gehaald.

21-06-2023 22:48

Ferd +38449

in een goed jaar was hij gewoon geslaagd bij Ajax. Daar ben ik van overtuigd.

22-06-2023 05:43

Dusbaba +15358

Ik denk ook dat als het niveau van de selectie weer gaat groeien dat hij 1 van de weinigen is die mee kan groeien.

22-06-2023 09:46

Danielson +50278

Weet niet wat jij een goed jaar noemt, maar in een goed Ajax heeft hij al helemaal niets te zoeken.
Past voor mij in het rijtje epische 'miskopen'.

22-06-2023 10:46

Ferd +38449

in een goed Ajax was hij een prima draaischijf geweest op 6. Helaas had hij niet de leiderschap om een slecht team beter te laten spelen.

23-06-2023 05:02

Ajaxhartt +10710

Ocampos, Lucca, Grillitsch, alle drie al na één jaar weer vertrokken.
Zegt genoeg over het lamlendige transfer"beleid" van vorige zomer.
Who's next? Bassey, Sanchez?

21-06-2023 20:49

Kuningaz +5314

Sanchez. Ik denk dat Bassey nog een kans krijgt.

21-06-2023 21:43

AFCAjaxMidNineties +12709

Die Lucca jonge... Die kan er echt geen reet van. Alsof de Spits van RKSV Wittenhorst met Ajax mee mocht doen. Zag er echt niet uit. Zielig gewoon.

21-06-2023 21:57

Alexander40 +6113

Hebben alle 3 in ieder geval geen transfersom gekost. Salaris ben je toch kwijt dus alleen 2x een huursom. Sanchez kostte ook niks en dat krijg je er ongeveer nog wel voor terug. Bassey was wel duur maar past bij alle Engelse clubs onder de middenmoot van de PL dus dat zou ook nog wel eens mee kunnen vallen.

21-06-2023 22:50

Ajaxhartt +10710

Financieel: zal wel meevallen, inderdaad.
Sportief: een afgang.

21-06-2023 23:05

Ferd +38449

Ocampos en Lucca waren gehuurd, dus dat die vertrekken is vrij logisch. De meeste gehuurde spelers blijven maar een jaar.

22-06-2023 05:44

MichelAngelo66 +22248

Prima voor iedereen. Te oud, te duur, te weinig overtuigend voor op de bank. Dan zit je anderen in de weg. Dappere poging, maar helaas.

21-06-2023 20:46

Aeter +6611

Had gewoon meer speeltijd verdiend. Goede speler nog steeds, geen idee hoeveel hij verdiende.

21-06-2023 20:36

IRBaboon +6852

Nee. En in jouw zin is het 'verdiend'.

21-06-2023 21:36

Aeter +6611

Klopt, goed gezien. Ik heb het aangepast voor je grammatica OCD.

21-06-2023 23:21

rich67 +6658

Voelde vanaf minuut 1 al niet oke. Afscheid voor beide partijen het beste

21-06-2023 20:18

Harrier Du Bois +38747

Goeie gozer wel, succes gewenst Florian, en laat je haar weer groeien, stond je beter.

21-06-2023 20:07

ProperFootball +14586

Uitstekend.

21-06-2023 19:38

Sjakio +2368

Jammer, niet goed genoeg voor Ajax. Maar wel een jongen met de juiste mentaliteit, geen klager of patjepeeier. Maar met het laatste win je geen punten...

21-06-2023 19:17

Aeter +6611

Hij heeft gewoon te weinig speeltijd gehad. Hij is veel beter dan een Alvarez. Maar ja die bange trainers kiezen allemaal voor veilige keuzes.

21-06-2023 20:37

OuweDibbes +11838

Ja.. beter dan Alvarez.. daarom is hij wederom weer gratis..

22-06-2023 00:28

Aeter +6611

Alvarez is goed, maar niet voor Ajax.

22-06-2023 07:59

Danielson +50278

Alvarez 35M minimaal, Grillitsch 0 M.
Maar jij vindt hem beter. Okay.

22-06-2023 10:49

Aeter +6611

Geld bepaalt kwaliteit tegenwoordig? Oké dan, doei!

22-06-2023 12:27

JanBiesbos +29043

Hoppa opgeruimd staat netjes ( sorry beetje hard 😯)

21-06-2023 19:05

Joelveltman123 +4637

Weinig van gezien! Zeker niet minder dan Klaassen maar snap dat hier geen toekomst in zit

21-06-2023 19:04

komopajax777 +13224

Voor Ajax was Grillitsch niet de juiste speler.Te week en te weinig persoonlijkheid.Echt leren kennen hebben we hem niet door blessures en ritmegebrek.

21-06-2023 18:54

Aeter +6611

Helemaal niet. Hij heeft gewoon geen kans gehad en Alvarez werd telkens opgesteld terwijl hij beter kan voetballen.

21-06-2023 20:38

TJHooker +3938

Deze keuze kan ik, op afstand weliswaar, volledig volgen. Geen moment heb ik hem iets zien doen waaruit klasse naar voren kwam.

21-06-2023 18:31

DeMeer1976 +3095

Een contract voor één jaar geeft natuurlijk al aan dat Ajax al twijfels had. Helaas niks geworden.

21-06-2023 18:00

LukaLitmanen +81997

Bizar hoe weinig kansen Grillitsch kreeg tov Klaassen en Taylor.

Die 2 mochten heel het seizoen aanmodderen.

21-06-2023 17:59

Freddy +11393

Hij was dan ook weinig fit

21-06-2023 18:08

jerryisthename +31741

Niets dan lof voor deze sympathieke, positieve en rustige jongen - neemt de positieve punten mee voor de rest van zijn carrière en leven, maar ook de minder leuke. Deze jongen is gewoon slim en dankbaar. Zie je aan alles.

Jammer dat het niet echt iets geworden is, want voetballen kan hij echt wel. Dat heb ik echt wel gezien bij hem, ondanks een paar mindere optredens. Mensen die zeggen dat hij er niets van kan, hebben er totaal geen verstand van. 😂
Dat is wel duidelijk. Basta.
Het is alleen lastig zoals hij zelf zegt als je 2e/3e keus bent (en Taylor voor je moet dulden) en ook nog geblesseerd was.

Bedankt iig Florian, voor je inzet, dankbaarheid en respect naar Ajax toe! 👍🏼
Heel veel succes in je verdere carrière en leven!
🤍❤️🤍

21-06-2023 17:54

afcaluxemburg +1013

Precies mijn woorden👍

21-06-2023 18:20

Robertini +39146

"Dat is wel duidelijk. Basta." Nou, als jij dat zegt Jerry, dan moet het wel waar zijn.

Hij heeft in z'n carriere gewoon nooit aangetoond Ajax niveau te zijn. Hij zal vast wel iets kunnen, maar dat betekent niet dat hij goed genoeg is voor Ajax. Dat is wel duidelijk. Basta.

21-06-2023 18:51

w86 +9387

En hij is transfervrij gekomen, heeft niet geklaagd over de weinige minuten en trapt ook niet na nu zijn contract niet wordt verlengd.

Was dus een prima gokje op een ervaren bundesliga speler, die ook niemand in de weg heeft gelopen. Zo gezegd nog een van de betere aanwinsten van afgelopen zomer.

(Basta)

21-06-2023 19:38

Robertini +39146

Ik vind het ook een prima gast hoor, heeft zich altijd netjes over Ajax uitgelaten, maar gewoon geen Ajax-niveau.

Niemand in de weg gelopen is niet waar, zijn 418 minuten hadden ook naar Fitz-Jim kunnen gaan.

21-06-2023 19:43

jerryisthename +31741

Wat ik zeg is idd zo, Robertini. Basta. 😉
Jij beoordeelt hem op enkele wedstrijden.
Zeker ook een fan van Taylor, die een heel seizoen heeft laten zien dat hij Ajax-onwaardig is. 😂
Ik weet zeker dat als Grillitsch die kans had gehad om een heel seizoen te spelen, dat hij het meer kon laten zien dat hij echt wel kan ballen. Maar da's logisch.
Dat heeft met inzicht en vooral techniek te maken, zoals hij ballen aanneemt, wegdraait, passt over enkele meters tot tientallen meters. Daaraan kun je zien dat hij echt kan ballen. Dat hij dan een paar mindere wedstrijden speelt( hij had ook een paar betere gespeeld), heeft natuurlijk meerdere oorzaken. Vergeten dat een Schöne ook moest wennen een aantal wedstrijden?
Maar dat is verder moeilijk uit te leggen aan jou. Basta.

P.S. Wbt. Fitz-Jim heeft Taylor nogal veel minuten van hem afgesnoept, dankzij de trainers. 😉
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken, want ik had liever Fitz-Jim met Grillitsch gezien als verdedigende middenvelders.

21-06-2023 20:25

Robertini +39146

Ik zie echt niet op welke basis jij denkt dat hij het wel heeft. Er is een reden dat hij in de middenmoot van Duitsland speelde en waarschijnlijk weer terug gaat naar diezelfde middenmoot.

Gewoon een degelijke middenmoter, niks meer en niks minder.

Basta.

21-06-2023 20:58

jerryisthename +31741

Naast het feit dat je ook een beetje geluk moet hebben in het voetbal (daarom middenmoot Duitsland), heeft mijn mening hierin verder puur met techniek te maken, maar aangezien jij niet op niveau hebt gevoetbald (is wel duidelijk nu 😅) met spelers rondom je die ook veel techniek hadden, snap je dit simpelweg niet en zie je dit gewoon niet. Ik kan dit niet veranderen voor jou helaas...😂 Gebrek aan inzicht hierin. Basta.

Geeft allemaal niet, maar dan moet je niet zo wijs lullen, gozer. 😉

Heeft verder daarom ook geen zin om hier eindeloos met jou over te discussiëren...je weet niet waar je over praat, gozer...verspilde moeite en energie dus!
Ik lach maar verder om jou. 👍🏼 Haha. 😂

23-06-2023 11:41

Robertini +39146

Erg volwassen, Jerry.

23-06-2023 15:14

Tommyshelby +128718

Goede speler, heeft te weinig krediet gehad in vergelijking met de rest helaas. Zonde. Die gaat wel weer z'n ding doen in Duitsland.

21-06-2023 17:48

Frederiksperwer +467

Weer lekker Klaassen kijken over een paar weken.
Hebben we er zin in, voetballiefhebbers?

21-06-2023 17:46

Tinus +10303

Ik had echt meer van hem verwacht. Mee zal hebben gespeeld dat hij terug kwam even een blessure en dat hij tijdens het seizoen ook nog eens geblesseerd raakte. Ik vind hem heel comfortabel aan de bal en een goeie crosspass hebben. Jammer dat het er niet uitgekomen is.

21-06-2023 17:46

Flipper33 +6826

Goede speler

21-06-2023 17:39

Robertini +39146

Mooi, vond hem echt niks. Terug naar middenmoot bundesliga waar hij hoort.

21-06-2023 17:26

3*stars*3 +23420

Ik had juist wel verwachtingen, vooral qua voetbal.
Maar hij had blessure(s) en dan ook nog eens terechtkomen in 1 van de slechtste Ajax teams van afgelopen 10 jaar.
Ritme zou hij nooit pakken.

Maar begrijp Ajax wel want risico om optie te lichten en hem dan jaren vastleggen.

21-06-2023 17:30

Robertini +39146

Ik vond hem echt heel erg slecht in zijn wedstrijden. Liever Vos of Fitz-Jim.

21-06-2023 17:42

3*stars*3 +23420

Ben ook onder indruk van Fitz Jim.
Vos ken ik niet goed genoeg.

21-06-2023 17:51

Robertini +39146

Ik vind het erg jammer dat Grillitsch minuten gehad heeft die naar Fitz-Jim hadden kunnen gaan.

21-06-2023 18:52

Kinkladze +152

FJ is te klein en iel om ooit basis te worden..Leuk voor Heerenveen ofzo.

22-06-2023 03:18

Ferd +38449

dat iele is echt gezichtsbedrog. Ja, hij oogt iel maar hij is sterk in z'n duels.

22-06-2023 05:46

Ajax14AMS +25205

Kleurloze voetballer, met geen enkele kwaliteit waar hij ECHT goed in is.

Onbegrijpelijk dat sommige hier zulke fans van hem zijn of het nog even willen aankijken.

We zijn toch voor Ajax? Geef Vos dan de kans, die is onmogelijk slechter...

21-06-2023 17:20

DD +6398

Noch vlees, noch vis voetballer. Ook totaal geen uitstraling. Wanneer je een lawinepijl in zijn ogen schiet straalt die nog niet...

21-06-2023 17:12

Slang3 +45815

Als hij onder een andere TD gekomen was had hij meer respect gekregen, nu blijft Schreuder aan hem kleven

21-06-2023 17:02

Ajax14AMS +25205

Nee, gewoon geen goede speler

21-06-2023 17:20

Ferd +38449

als hij onder een andere trainer was gekomen (en fit was gebleven) had hij makkelijk geslaagd bij Ajax.

22-06-2023 05:46

Talentje020 +19883

Ik denk dat hij nog wel zijn waarde had kunnen hebben mits hij 100% fit zou zijn, maar voor 2,5 miljoen salaris heeft hij niet voldaan aan de verwachtingen, ik kan er daarom prima mee leven dat Ajax deze optie niet heeft gelicht,

21-06-2023 17:01

TheRiviera +5476

Wat mij betreft had hij mogen blijven. We hebben te weinig van hem kunnen zien om hem te kunnen beoordelen.

21-06-2023 16:59

Ajax14AMS +25205

Dat is juist een reden om de optie niet te lichten.

Heel jaar gehad om fit te worden, maar niet tot nauwelijks gelukt. Toen hij speelde onzichtbaar.

Wat biedt hij wat een talent niet kan bieden? Echt niks. Zou weggegooid geld zijn.

21-06-2023 17:22

TheRiviera +5476

Hij heeft 9 wedstrijden gemist vanwege blessures. Als dit komt vanwege een gebrek wat aan fitheid komt dat omdat hij vorig jaar tot twee keer toe Corona heeft gehad en sprekend vanuit ervaring is dat iets wat een enorme tol op je fitheid kan hebben waar het herstel lang van duurt. De club heeft er zelf voor gekozen om deze speler aan te trekken. Het minste wat ze kunnen doen is hem de tijd gunnen om weer volledig fit te worden en hem te beoordelen tijdens een seizoen onder een trainer die hem ook gebruikt.

Mits fit en in vorm kan hij veel meer brengen dan elke jeugdspeler die Ajax heeft. Deze man heeft meer dan 200 wedstrijden gespeeld in de Bundesliga en onze jeugd speelt in de Mickey Mouse League. Je moet eens minder de jeugd overhypen. Het leeuwen deel van die jongens zullen nooit een vaste waarde worden in de basis van Ajax.

Daarnaast ben je komend seizoen op 3 fronten actief. Het middenveld op meerdere posities dubbel bezet hebben is nagenoeg wel een vereiste. Kans is groot dat Alvarez en Kudus beide vertrekken dan hou je alleen nog Klaassen, Berghuis, Taylor Van Boomen en Tahirovic over. Dan is Grilitisch erbij houden niet eens zo gek idee als je kijkt naar de drukte van de schema en eventuele blessures die er kunnen komen.

Daarnaast kost die hij nauwelijks tot niks. Hij kwam gratis binnen en is geen grootverdiener. Als de club zijn optie ligt dan heb je hem tot 2025. Als je hem dan alsnog in de zomer van 2024 wilt verkopen kan je makkelijk een paar miljoen voor vragen waardoor je zijn betaalde salaris in 1 klap terug hebt.

21-06-2023 18:26

Ajax14AMS +25205

"Het minste wat ze kunnen doen"
We zijn een voetbal club, geen liefdadigheidsinstelling. Hij krijgt gewoon 2.5 miljoen per jaar he, die gast?

"Mits fit en in vorm"
Is een hele grote 'mits' voor Grillitsch, die al 2 jaar lang niks laten zien heeft op een hoog niveau.

"Je moet eens minder de jeugd overhypen"
Dat doe ik helemaal niet. Ik denk dat jij eerder Grillitsch overhyped. Noem EEN kwaliteit van Grillitsch die hem bruikbaar maakt voor Ajax. (hint: die is er niet)

"Daarnaast kost die hij nauwelijks tot niks"
2.5 miljoen voor een club als Ajax is natuurlijk niet niks

De enige die Grillitsch de kans willen geven volgend jaar zijn de fans die het hele jaar om meer voetbal op het middenveld aan het roepen waren. Wanneer Grillitsch dan een keer een bal vooruit speelt staat iedereen op de banken, terwijl hij in realiteit gewoon een hele kleurloze voetballer is. In zijn leeftijdsgroep moet hij OF een toegevoegde waarde zijn, OF een echte leider voor jonge gasten en ideale 12e man. Grillitsch is beide absoluut niet, dus moet hij (terecht) het veld ruimen voor Vos, die heeft laten zien dat hij niet veel minder is

21-06-2023 18:41

OuweDibbes +11838

Helemaal eens met je.. Grillitsch is Ajax onwaardig, zijn speelminuten had gewoon naar een jeugdspeler kunnen gaan. Hadden we nu kunnen turven of het echt iets met Fritz-Jim wordt bij Ajax.

22-06-2023 00:32

Ajax14AMS +25205

Heel zonde inderdaad... Gelukkig is er nu wel ruimte vrij voor Fitz-Jim en/of Vos om minuten te gaan maken.

22-06-2023 00:53

Keizer +30053

Toch zonde dat we deze combinatie van pirlo en busquets niet vaker gezien hebben.

21-06-2023 16:59

BillSplate +9695

Weer een kanon weg. Eerst Schreuder daarna Heitinga en nu Grillitsch. In Svenna we trust?!!!! Moet het nog maar zien.

21-06-2023 16:56

Ajacied1981 +17412

Het was onvergetelijk!
Wat was je positie ook alweer ;)

21-06-2023 16:54

AINIESTA +44615

Hebben bij lange na niet de echte Grillitsch gezien in die paar wedstrijden zonder enig wedstrijdritme. Jammer dat ie zo lang geblesseerd was en niet topfit bij Ajax kon beginnen. Dan hadden we nu wellicht verlengd.

21-06-2023 16:40

KleineReus +6454

Misschien is de echte Grillitsch wel geblesseerd

21-06-2023 16:58

AINIESTA +44615

Helaas doe je niks aan.

21-06-2023 19:00

emieltjuhh +17868

2,5 miljoen salaris vrij😎

21-06-2023 16:37

Web +178830

Geen een aankoop was geslaagd
Misschien Kaplan nog?

21-06-2023 16:37

Rymesyt +7920

Kaplan en Conceicao zouden nog kunnen. Rulli zie ik het zelf ook wel in.

21-06-2023 16:39

Lavie +2271

Rulli is oud, duur, heeft dus geen restwaarde en is slechter dan Pasveer. Conceicao is net goed genoeg voor Jong Ajax.

21-06-2023 17:07

OuweDibbes +11838

Rulli is een prima keeper, en probeert ook mee te voetballen. Beter dan Pasveer, die is eigenlijk ook Ajax onwaardig.

22-06-2023 00:34

TheRiviera +5476

Veelte vroeg om te beoordelen. Zowel Bassey als Sanchez moeten het dit seizoen pas bewijzen mits ze blijven. Het leeuwendeel van de aankopen vorig seizoen waren NIET gehaald als directe versterkingen voor het afgelopen seizoen. De club zette in op spelers met potentieel die na een 2 a 3 goede seizoenen voor meervoud van hun aankoop bedrag verkocht konden worden.

Grillitisch was gehaald voor de breedte en we hebben daarna te weinig van hem kunnen zien om hem te kunnen beoordelen. Alleen Bergwijn en Rulli waren directe versterkingen waarvan Bergwijn meer kon brengen maar heel het elftal draaide slecht dus het is te snappen dat hij ook minder bracht.

21-06-2023 16:56

Lavie +2271

We mogen heel blij zijn dat van der Sar weg is! Naast 11 aankopen met een vraagteken ook twee slechte trainers aangesteld en een uitstekende TD (Alex Kroes) tegengehouden.

21-06-2023 17:06

Ajax14AMS +25205

Dat is allemaal niet eens van der Sar zijn taak als AD

21-06-2023 17:26

Rockanje23 +37016

Maar die taak nam hij maar wat graag op zich,” omdat het zo leuk was om er bij te doen”

21-06-2023 17:56

Ajax14AMS +25205

Kaplan kunnen we ook wel afschrijven denk ik. Was sowieso al echt een nutteloze aankoop... We hebben er echt een potje van gemaakt

21-06-2023 17:24

johanisajax +8831

Jammer dat het niks is geworden

21-06-2023 16:34

Nr.10 +111035

No shit

21-06-2023 16:33

EricAjax1 +7483

Goede beslissing denk ik, was in de wedstrijden die hij speelde steeds nét niet. Lees dat hij 2x corona heeft gehad, verklaart wel een en ander qua fitheid en ritme. Bedankt voor je inzet en succes verder.

21-06-2023 16:31

Flaco +19583

We zullen nooit helemaal zeker weten of hij goed genoeg is. Maar gezien de twijfel, zijn hoge salaris en de jeugd die eraan komt is dit het beste.

21-06-2023 16:31

Patrick67 +9624

Mach's gut Flo und viel Erfolg!

21-06-2023 16:29

JaapStam +136828

Nichts hinzuzufugen!!!

21-06-2023 16:30

Patrick67 +9624

Puntjes vergeten maat 😁😂

21-06-2023 16:32

Patrick67 +9624

Hinzufügen

21-06-2023 16:32

JaapStam +136828

Ik heb geen Duitse toetsenbord gap!!! 😂!!!

21-06-2023 16:32

Patrick67 +9624

Evengoed bravo!

21-06-2023 16:32

JaapStam +136828

Vielen dank!!!

21-06-2023 16:33

Patrick67 +9624

😂😂😂👊

21-06-2023 16:34

JaapStam +136828

😂😂😂👊!!!

21-06-2023 16:34

Patrick67 +9624

Mijn fout Jaap. Vergeten dat je een Hollands toetsenbord hebt 😂😂

21-06-2023 16:34

JaapStam +136828

Np!!! 🙂👍!!!

21-06-2023 16:35

Patrick67 +9624

Als je toekomstig puntjes bedoeld,, schrijf je
"hinzufuegen"😉
Is volkomen correct Duits.

21-06-2023 16:37

TheRiviera +5476

Daar heb je geen Duits toetsenbord voor nodig jaapie XD

21-06-2023 16:57

lexy88 +8818

Ging mij allemaal wat te sloom, weinig urgentie in z'n spel. Maar succes bij een volgende club en bedankt!

21-06-2023 16:23

Holadieje +5926

Thnx Grillworst, maar dit was geen gelukkig huwelijk helaas

21-06-2023 16:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.