Ajax en FC Twente delen punten na intens gevecht in Enschede

door Jesse ter Haar 5785

Bron Ajax Showtime

Ajax en FC Twente delen punten na intens gevecht in Enschede

door Jesse ter Haar 5785

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zondagmiddag met 2-2 gelijkgespeeld tegen FC Twente. Het was een intense wedstrijd tussen beide ploegen, waarin de Amsterdammers tot tweemaal toe op achterstand kwamen. Door doelpunten van Davy Klaassen en Bertrand Traoré werd er echter niet verloren door de recordkampioen van Nederland.

De openingsfase was in balans tussen beide ploegen. Zowel Ajax als FC Twente kreeg een hoekschop te nemen, maar van een echt bovenliggende partij was geen sprake. De eerste dikke kans ontstond net binnen de eerste tien minuten voor Ajax. Wout Weghorst hield de bal goed vast en stuurde Chuba Akpom alleen op Lars Unnerstall af. De Ajax-aanvaller werd vastgehouden, maar ging door en schoot de bal tegen de keeper aan. Was Akpom gaan liggen, dan was een strafschop mogelijk geen gek gevolg geweest. Even later ging Akpom over een been van een FC Twente-speler, maar ook toen kreeg hij de beslissing van de scheidsrechter niet mee.

Zonder hulp van de arbiter kreeg Ajax in de achttiende minuut zijn tweede serieuze kans. Devyne Rensch bediende Klaassen aan de binnenkant, waarna de middenvelder met links kon uithalen. Hij schoot de bal echter recht in de handen van Unnerstall. Na twintig minuten probeerde FC Twente het voor het eerst. Youri Regeer kon uithalen van buiten het strafschopgebied en vond Remko Pasveer op zijn weg. Ook de volgende doelpoging kwam van FC Twente. Ditmaal werd Sam Lammers vrijgespeeld, maar hij schoot de bal ruimschoots naast het doel. Tien minuten voor rust ontstond de derde serieuze kans van Ajax. Weghorst legde de bal klaar voor Rensch die de bal voor het doel wist te brengen. Vanuit de kluts viel de bal voor de voeten van Weghorst, maar hij had net te weinig ruimte om tot een echt overtuigende doelpoging te komen.

Vlak voor rust trok FC Twente de wedstrijd naar zich toe. Eerst kreeg Lammers een kopkans na een voorzet van Michel Vlap, maar daarbij wist Pasveer nog redding te brengen. Vervolgens leverde Youri Baas de bal op onverklaarbare wijze in bij FC Twente. Door een fout in de opbouw kon Vlap de bal achter Pasveer schieten. Tot overmaat van ramp viel Mika Godts vlak voor rust uit met een hamstringblessure. Vanuit een acuut moment greep hij naar zijn hamstring en even later verliet hij mank lopend het veld. Hierna was het gedaan voor wat betreft de eerste helft: 1-0.

Traoré in plaats van Godts

Na rust kwam Traoré definitief als invaller van Godts binnen de lijnen. De eerste poging na rust was voor FC Twente. Het was opnieuw Baas die de bal inleverde, maar Lammers wist ditmaal slechts een rollertje te produceren. Tien minuten na rust ontstond de eerste kans voor Ajax in de tweede helft. De Amsterdammers hadden een goede variant in huis bij een vrije trap, maar uiteindelijk was Akpom niet nauwkeurig genoeg om vrijstaande teamgenoten te bedienen. Hierna was het Lammers die namens FC Twente een dikke kans kreeg, maar zijn timing was niet in orde en dus schampte hij de bal slechts. Vervolgens was het Ajax dat eindelijk toesloeg. Kenneth Taylor kwam vrij aan de linkerkant en leverde een piekfijne voorzet af bij de tweede paal. Klaassen wist zoals zo vaak waar hij moest opduiken en werkte de bal binnen.

kenneth taylor twente ajax 24 25
Kenneth Taylor was met twee assists van groot belang voor Ajax tegen FC Twente.

Hierna was het einde wedstrijd voor Klaassen, want hij werd na ruim een uur spelen naar de kant gehaald. Kian Fitz-Jim kwam erin voor Mister 1-0. In de 65ste minuut kwam Ajax opnieuw op achterstand. Anass Salah-Eddine zette goed door over links en kon de volledig vrijstaande Vlap bedienen. De middenvelder schoot vervolgens bekeken raak in de verre hoek. Vrijwel meteen hierna viel ook de 3-1 bijna. Jordan Henderson leverde de bal zomaar in, maar FC Twente profiteerde net niet. Aan de overkant van de wedstrijd profiteerde Ajax wel. Het was opnieuw Taylor die na samenspel met Weghorst de bal bij de tweede paal neerlegde en ditmaal was het Traoré die wist te scoren.

Twintig minuten voor tijd besloot Francesco Farioli om Brian Brobbey en Steven Berghuis te brengen. Zij vervingen Weghorst en Taylor. Toch was het FC Twente dat de volgende kans kreeg. Mees Hilgers kon schieten nadat de bal werd teruggelegd, maar zijn poging vormde geen probleem voor Pasveer. Tien minuten voor tijd kwam Ajax zeer goed weg. Invaller Sem Steijn dook op in de zestien en kon tussen enkele Ajacieden in zomaar schieten, maar Pasveer was belangrijk met een belangrijke reactie op de lijn. In het vervolg van de wedstrijd ging het heen en weer tussen Ajax en FC Twente, maar echte kansen werden er niet meer gecreëerd en zodoende eindigde het in een 2-2 gelijkspel tussen beide ploegen.

Opstelling FC Twente:

Unnerstall; Van Rooij, Hilgers (Lagerbielke 84'), Bruns, Salah-Eddine (Kjolo 84'); Regeer (Kuipers 84'), Eiting (Steijn 61'); Rots, Vlap, Besselink; Lammers (Van Wolfswinkel 61').

Wissels FC Twente:

El Maach, Kjolo, Kuipers, Lagerbielke, Ltaief, Rots, Sadilek, Steijn, Tyton, Van Bergen, Van Hoorenbeeck, Van Wolfswinkel.

Opstelling Ajax:

Pasveer; Rensch, Sutalo, Baas, Hato; Klaassen (Fitz-Jim 62'), Henderson (Van den Boomen 90+4'), Taylor (Berghuis 70'); Akpom, Weghorst (Brobbey 70'), Godts (Traoré 46').

Wissels Ajax:

Gorter, Ramaj, Gaaei, Wijndal, Brobbey, Kaplan, Traoré, Van den Boomen, Berghuis, Rugani, Fitz-Jim, Rasmussen.

Doelpunten:

1-0 Michel Vlap (43')
1-1 Davy Klaassen (59')
2-1 Michel Vlap (65')
2-2 Bertrand Traoré (67')

Live Blog
Loading...

10/11/2024 16:24
Einde wedstrijd

Het zit erop in Enschede. Ajax en FC Twente delen de punten na een boeiend schouwspel.

10/11/2024 16:23
(90+4') Wissel Ajax

Ajax wisselt in het absolute slot nog maar eens. Van den Boomen komt erin voor Henderson.

10/11/2024 16:10
(81') Kans FC Twente

Hier komt Ajax erg goed weg... Steijn kan zomaar schieten in het strafschopgebied, maar Pasveer weet te pareren.

10/11/2024 16:01
(72') Kans FC Twente

Al snel na de wissels volgt er een kans voor FC Twente. Hilger krijgt de bal aangespeeld in de zestien en haalt uit, maar zijn poging levert Pasveer geen problemen op.

10/11/2024 15:59
(70') Wissels Ajax

Een dubbele wissel aan de kant van Ajax. Taylor en Weghorst verlaten het veld voor Berghuis en Brobbey.

10/11/2024 15:56
(67') Doelpunt Ajax

JA, de 2-2! Het is Traoré die de bal bij de tweede paal binnenschiet en het is opnieuw Taylor die de bal daar neerlegt.

10/11/2024 15:55
(67') Kans FC Twente

Een hele dikke kans nu voor FC Twente. Henderson staat niet op te letten en levert in, maar hij komt er nét mee weg.

10/11/2024 15:54
(65') Doelpunt FC Twente

2-1... Salah-Eddine zet goed door en kan de vrijstaande Vlap bedienen. Hij handelt snel en schiet bekeken raak in de verre hoek.

10/11/2024 15:51
(62') Wissel Ajax

Een wissel aan de kant van Ajax. Doelpuntenmaker Klaassen verlaat het veld en Fitz-Jim vervangt hem.

10/11/2024 15:48
(59') Doelpunt Ajax

1-1! Het is Klaassen die opduikt bij de tweede paal en binnenwerkt na een voorzet van Taylor!

Lees meer over:
Plaats reactie

Copa077 +2761

Als er van de winter niks bij komt met kwaliteit gaat het nog heel lastig worden top 3!!

11-11-2024 01:28

Rock69 +8404

Ga er maar gewoon van uit dat er niks bij komt. Er moet eerst wat verkocht worden. En ik heb daar totaal geen moeite mee! Je wint uit bij Feyenoord, wint thuis van PSV en je speelt gelijk tegen Twente. Dat is 7 uit 9. Verder zijn er nog wat jongens geblesseerd. Eerst moet iedereen fit zijn om te kijken waar je mee verder wilt en wie er weg mag. Maar wie weet komen er nog een paar spelers die transfervrij zijn. Maar Farioli gaat het op zeker met deze groep flikken!

11-11-2024 14:30

Bobje99 +7038

Vandaag 17 Nederlandse spelers in de basis bij beiden teams. Mooi op te zien en goed voor het Nederlands voetbal

10-11-2024 23:07

BasseyAdriaan33 +13604

Ik hoop maar dat Godts er niet 2 maanden uit ligt, heel naar zo’n hamstring blessure

10-11-2024 22:35

peter_kleinveld +2062

Zie nu pas de samenvatting. DE misser van Baas (en 2e helft Henderson die te laat reageert naar Vlap toe)zorgt eigenlijk voor dat de wedstrijd kantelt. We hadden kunnen winnen, maar mogen uiteindelijk blij zijn met 1 punt. Baas is jong etc, maar dit soort weggevers kunnen eigenlijk niet op dit niveau. Jammer dat we hier 2 punten laten liggen.

10-11-2024 21:45

C14 +22316

Een misser kan iedereen gebeuren, ook absolute topspelers gebeurt het weleens.

10-11-2024 22:02

peter_kleinveld +2062

Zeker zeker ook F de Boer had in zijn begindagen dit soort uitglijertjes. Tis alleen jammer dat je hier puntjes verspeelt.

10-11-2024 22:04

C14 +22316

Precies, en wat dacht je van De Ligt, Frenkie. Zeker jammer, maar geen schande, Twente is echt wel een goede ploeg.

10-11-2024 22:10

Babangida83 +23819

Soms is het ook gewoon een verdiend punt voor beide ploegen, die er beide een goede wedstrijd van hebben gemaakt waar de Eredivisie als competitie trots op kan zijn.

Voor Ajax is Twente uit altijd erg lastig, dus een punt is opzich ingecalculeerd. Alhoewel je hier natuurlijk andere clubs een hak had kunnen zetten door te winnen.

10-11-2024 21:41

Copa077 +2761

Daarom word ajax geen 1 en waarschijnlijk geen 2!

11-11-2024 01:29

Breuk +25029

Achteraf gezien had je donderdag met een 3-0 voorsprong in de rust Godts en Traore eraf moeten halen.

10-11-2024 21:29

arufred +9701

Kijk naar onze volgende E.L.tegenstander tegen Barca. Daar is de VAR wel aanwezig,keurde een zuiver doelpunt af.

10-11-2024 21:21

Breuk +25029

Blijkt toch terecht . 5 cm buitenspel 🤣

10-11-2024 21:24

arufred +9701

Inderdaad.

10-11-2024 21:38

ovopiet +1439

geen buitenspel.. Was de schoen van de verdediger.
Deze scheids was vorige week ook al aan het blunderen tegen Osasuna in het voordeel van real Madrid.

11-11-2024 15:41

Tommyshelby +128427

Oosting heeft zich vandaag wel bewezen vind ik. Dat is geen 100% KNVB trainer. Zijn plafond ligt niet bij Twente.

10-11-2024 21:19

4-3-3 +3511

Ajax was de eerste helft sterker, maar het was op aan het einde van de wedstrijd. Op mentaliteit een punt gepakt, waarvoor respect! Nu vooral hopen dat de blessure van Godts meevalt en dat Kroes op de achtergrond al druk bezig is met winterse kwaliteitsinjecties om alle posities eindelijk volwaardig dubbel bezet te hebben aan het begin van de voorbereiding. Door het vele rouleren onder Farioli is het niveau van de nummers 12-23 extra belangrijk om constant te kunnen blijven presteren.

10-11-2024 21:01

DeMeervanweleer +7562

Als die penalty momenten andersom waren geweest, dan was er door zowel ESPN als de Nos veel aandacht aan besteed wed ik.

10-11-2024 20:45

ROBtje +625

Welke minuten? Ik ga nog ff terugkijken zo/ morgen

10-11-2024 21:31

DeMeervanweleer +7562

Minuten weet ik niet meer precies. 2x Akpom en 1x Brobbey. Je kan het vinden bij het wedstrijdverslag op as.

10-11-2024 21:57

AlexIbarra +19215

Ik moest helaas in de rust weg naar een ontzettend spannende verjaardag van mn moeder...

In de 1e helft zag ik 6-7 keer een Ajacied wegdraaien of weglopen in kansrijke positie en gewoon naar de grond gebeukt of getrokken worden. Nul kaarten en en maar zelden een fluitje.
Hoe hebben we in de 2e helft in vredesnaam 2 goals kunnen maken?

Ze kunnen nog zo veel regels maken, vasthouden is geel, overtreding zonder intentie om de bal te spelen is geel, spelbederf geel, maar op een of andere manier wordt alleen de 'niet praten' regel gehandhaafd.
Ik snap niet hoe voetbal er beter van wordt om niet in te grijpen want dit waren allemaal slechte, late overtredingen en geen scherpe duels.

Een Baas wordt gewoon van het veld gestuurd als hij een pass met zijn binnenkant geeft over 3 meter. Want de voet van de ander was dichtbij.
Maar als Akpom 3x gevaarlijk wordt dan mag je hem de eerste keer vasthouden, de tweede keer zijn been blokken en de derde keer ram je hem gewoon naar de grond. Geen bal in de buurt.
Je hoort dan 3x 'doorspelen'.

Van de week zie je Flamingo met al geel op zak bovenop Brobbey springen en daarna een bal koppen. Heb je een ESPN commentator die uitlegt dat dat normaal is, terwijl de close up herhaling gewoon draait.
Enerzijds ben ik blij dat we weer voetballen zodat er kennelijk overtredingen nodig zijn, maar geef nou eens 1 keer in de 7e minuut geel voor vasthouden, ipv na 84 minuten als het niet meer hoeft.

Een minuut lang die bal rondspelen om ruimte te zoeken en dan zo gauw iemand door kan draaien een overtreding tegen krijgen, is nogal irritant als er nooit een kaart volgt. Er gaan weer 15 seconden voorbij (even bal vasthouden, even weggooien richting je ploeggenoot, even geen afstand nemen), de tegenstander kan weer perfect in positie gaan staan en ff uitpuffen. Je raakt alleen maar gefrustreerd omdat je nogmaals tijd en energie moet steken in het vinden van wat ruimte, waarna er als het lukt toch weer een overtreding volgt.

Blij om achteraf te zien dat we nog een punt hebben gepakt maar met een fatsoenlijke scheids denk ik dat je voor rust 2 keer had gescoord. Fluit ie normaal dan moeten ze wel stoppen met overtredingen maken en nu was het Hup Akpom, pats Taylor, boem Weghorst, weer Akpom..

Als je te laat komt hoor je heel voorzichtig te zijn bij het kruisen, druk zetten of wat dan ook, niet elke keer per ongeluk expres met je poten aan iemand te gaan trekken of iemand onderuit schoffelen.
Kom je wel op tijd, zoals de ene gast met een harde tackle op Taylor, dan kun je overtuigend de bal spelen en lekker een flink stuk man meenemen. Niks aan de hand, moet ie maar beter opletten.

10-11-2024 20:40

axelAFCA1996 +807

Dankjewel voor je Twente Ajax essay, ik moest er nog gauw één inleveren, ik heb hem ff gekopieerd en geplakt, zou je het nog even willen verwijderen zodat ik niet wordt gepakt voor plagiaat?

10-11-2024 21:12

Koningtoto +59946

Net de samenvatting gekeken. 2-2 terechte uitslag. Maar dat Ajax geen penalty heeft gehad is een regelrechte schande. Lindhout op de brandhout stapel aub.

10-11-2024 20:40

Francesco +5407

Doorgaan....wedstrijd voor wedstrijd winnen.......

winnen, winnen en sterker worden......fitter worden...
versterkingen erbij halen ( winter widow)

Zo hoog mogelijk komen op de ranglijst ( Goal 1e) + zo ver mogelijk in Europa( Goal: 1e)

je bent Ajax. En je doel is altijd 1e worden.

10-11-2024 20:11

MrMartinez +2980

Sterke wedstrijd van Ajax, die helaas toch weer negatief beïnvloed wordt door de zwakke arbitrage. En wat is er met de NOS aan de hand dat ze belangrijke overtredingen gewoon niet laten zien?

10-11-2024 20:04

arufred +9701

Die zijn net als ESPN contra Ajax.

10-11-2024 21:22

jaripettersson +9434

Heb het op de Duitser gekeken. Commentator ging ongebruikelijk los op de scheids. Slechtste scheidsrechter ooit, dat soort termen.

10-11-2024 20:03

Robertini +38977

Hij was ook echt verschrikkelijk, sloeg nergens op hoeveel hij door liet gaan.

10-11-2024 20:05

UwSchipper +5591

Net bij Studio Sport van de NOS, daar werd het penantie moment van Brobbey in de samenvatting niet vertoond.

10-11-2024 20:00

arufred +9701

De overtreding op Akpom ook niet.

10-11-2024 21:23

cabenb +1603

Jammer en weer door

⭐️⭐️⭐️

10-11-2024 19:47

Spelverdeler +4640

Brobbey, Fitz-Jim en Traoré waren dus niet in staat om weer in de basis te starten? Zo vlak voor de interlandperiode had dat toch moeten kunnen zou je zeggen.

10-11-2024 19:45

C14 +22316

Natuurlijk waren die in staat. Farioli rouleert natuurlijk, weet iedereen. Met Taylor ook geschorst voor de volgende Europese wedstrijd zal Farioli ook Fitz-Jim heel graag heel houden.

10-11-2024 22:05

Jarikoning +7201

Rugani ipv Baas gaat niet wat meer zekerheid geven?
Baas heeft vaak dit soort momenten.

10-11-2024 19:36

Yeshyeshyall +10920

Baas speelde verder wel goed en brengt enorm veel voetbal, zou hem er niet uit halen

10-11-2024 19:48

JohnDylan +21782

Baas is opbouwend onmisbaar.

10-11-2024 19:54

C14 +22316

Omdat Baas een foutje maakt is het meteen weer onbetrouwbaar? Kom op man, speelt al vele weken echt uitstekend, onmisbaar ook zoals JohnDylan schrijft.

10-11-2024 22:06

Dolblij +44838

" zonder hulp van de arbiter "

Cynisch bedoeld hoop ik. Ajax had alleen bijna actieve tegenstand van de arbiter.

Om in de beeldspraak te blijven: Linthout was een aanfluiting!

10-11-2024 19:30

Danielson +50149

Wat besteedt Studio Sport belachelijk veel tijd aan Almere-Feyenoord.

10-11-2024 19:28

Delaney +14672

Binnen 2 weken 3 topwedstrijden spelen in de Eredivisie, waarvan 2 ook nog uit.
Dan zijn 7 punten toch echt een behoorlijk knappe prestatie van dit Ajax, zeker als je ziet met de manier waarop.
Daar had je als Ajacied vorig jaar niet aan kunnen denken.

10-11-2024 19:26

Danielson +50149

Binnen anderhalve week.

10-11-2024 19:29

Michael 1974 +21966

Precies, top dit. In een topjaar vond je 7 uit 3 in topwedstrijden waarvan twee uit al prima, laat staan mbt het dal waar wij uit komen

10-11-2024 20:12

Ron6 +3483

Zelfs Studio Sport rept niet over moment met Brobbey. Als andersom dan hele wereld te klein en gaat het alleen maar over dat Ajax penalty tegen had moeten krijgen.

10-11-2024 19:19

Danielson +50149

Akpom was in beide gevallen ook dubieus.
Als hij zich laat vallen is het penalty plus rood.

10-11-2024 19:30

RickyAFCA +1894

Het is gewoon dubbel. Ene kant trots dat we 7 punten uit 3 wedstrijden hebben gehaald. Ander zijds blijven we toch Ajax en is psv weer uitgelopen. Realistisch? Nee , maar dat gevoel blijft bij mijn toch een beetje hangen.

10-11-2024 19:19

Michael 1974 +21966

We zijn dus 1 punt ingelopen op psv per saldo id laatste drie wedstrijden. En zij moeten nog meer toppers spelen

10-11-2024 20:13

Voetbalfan2002 +5528

Wat mij betreft halen we mits hij fit is Ryan kent vandaag nog transfer vrij op als hij nog een beetje zijn niveau heeft dan is dat een prima versterking op links!!

10-11-2024 19:15

TeringHenkie +28242

Over welke Ryan heb je het? Hoop toch niet dat je jezelf voor schut zet met die lolly Babel?

10-11-2024 19:19

Tim.S +3912

Ik zal ook niet weten welke ryan

10-11-2024 19:22

Patrick020 +22228

Hij bedoelt deze: https://www.transfermarkt.nl/ryan-kent/profil/spieler/279457

10-11-2024 19:30

Tim.S +3912

is een optie

10-11-2024 19:35

TeringHenkie +28242

Al een seizoen zonder club!!

10-11-2024 21:40

JohnDylan +21782

Zijn contract werd pas na het sluiten van de transfermarkt verscheurd en zou voor Ajax dus pas na de winterstop mogen spelen. Dat is ook waarom hij nog geen nieuwe club heeft.

10-11-2024 19:56

JohnnyDoodle +2588

Onwijs balen van blessure Godts. Vandaag vond ik Akpom als vleugelspeler echt niet werken. Hij is eenvoudig af te stoppen als je weet hoe Ajax wil spelen. Ik zie liever Fitz-Jim voorlopig op linksbuiten, zeker nu Berghuis op de weg terug is. Die kan dan mooi naast Taylor spelen.

10-11-2024 19:12

VinnieVega +2275

Heeft die Temu versie van Bas Naaihuis zich al voor de camera verantwoord?

10-11-2024 19:10

arufred +9701

Niet alleen ESPN maar ook NPO is contra Ajax. De "rode kaart" tegen Taylor hebben ze niet eens laten zien.

10-11-2024 19:08

Ron6 +3483

Wat dacht je van penalty die Brobbey had moeten krijgen?

10-11-2024 19:18

JanBiesbos +28965

Hoeveel spelers krijgen nu geen rust door interlands?

Rensch
Sutalo
Baas
Hato
Weghorst
Brobbey
Fitz
Taylor
Gaaei

10-11-2024 19:06

Dolblij +44838

Klopt, die uitspraak van Farioli over broodnodige rust relativeert zich door jouw lijstje.

10-11-2024 19:28

JohnDylan +21782

De spelers van Oranje zullen waarschijnlijk niet veel speeltijd krijgen en dus wel enige rust kunnen pakken.

10-11-2024 19:57

Rockanje23 +36941

Op zich is een gelijkspel bij Twente helemaal geen slecht resultaat, zeker gelet op de resultaten in de afgelopen jaren daar, maar het maakt ook meteen weer pijnlijk duidelijk waarom een kampioenschap er dit seizoen bij lange na niet in zit. We hebben veel te veel moeite met het winnen van wedstrijden. Van de 11 competitiewedstrijden tot nu slechts één keer met meer dan twee doelpunten verschil gewonnen. Dat is gewoon veel te mager om serieus mee te kunnen doen om de titel

10-11-2024 19:02

soewares +2502

Heb twente en vooral psv kampioenschappen zien winnen door constant met 1-0 of 1-1 te spelen

10-11-2024 19:07

Hebbendiekip +4722

Leverkusen

10-11-2024 19:10

Caelintroy +1652

Ik ook! Winnen is winnen, dus slaat nergens op wat hij zegt.

Alleen snap ik wel dat PSV er gewoon beter voorstaat en de wedtsrijden overtuigender winnen.

10-11-2024 19:13

JanMolby +1424

Gelijkspel had ik al voorzien/voorspeld, Twente goeie ploeg. We moeten gewoon zo doorgaan , goed bezig.

10-11-2024 19:01

Sportvolgert +40199

Zeker in Enschede, daar verliezen ze niet vaak.

10-11-2024 19:02

Sportvolgert +40199

Godts zal toch zeker 4 tot 6 weken out zijn. Feitelijk tot de winterstop dus. Graag faberski erbij halen na de interlandbreek.

10-11-2024 19:00

Hebbendiekip +4722

Leek inderdaad op een verrekking, pijnlijk maar inderdaad binnen 4 tot 6 weken hersteld.

10-11-2024 19:12

Sportvolgert +40199

Regeer en salah eddine beide zeer goed. Dat had farioli er ook zeker weten uit gehaald. Blijft bijzonder hoeveel spelers steijn helemaal.heedt gebroken bij ajax.

10-11-2024 18:56

Rockanje23 +36941

SE kan er niks van. Regeer heeft zich prima ontwikkeld. Als je die terug kan halen zou dat perfect zijn. Moeten we alleen wel eerst afscheid nemen van Tahirovic, Hlynsson, Mannsverk en vd Boomen

10-11-2024 18:59

Sportvolgert +40199

Was vandaag als aanvallende back goed toch. In veel eredivisie wedstrijden hadden we hem goed kunnen gebruiken. Zeker beter dan wijndal.

10-11-2024 19:01

Flaco +19583

Anass speelde uitstekend vandaag. Afgelopen weken een van de uitblinkers bij Twente. Hij is zich uitstekend aan het ontwikkelen.

10-11-2024 19:15

C14 +22316

Was in zijn vorige periode bij Twente al goed, had gewoon plankenkoorts bij Ajax leek het wel, zat volledig in zijn hoofd, met heel veel twijfel in zijn spel. Kwam ook door die absolute bende waarin niemand goed speelde.

10-11-2024 22:09

Schip +23351

Regeer kreeg van niemand een kans: Schreuder, Heitinga, Steijn en Schip evenmin.

10-11-2024 19:19

Yeshyeshyall +10920

Was ie niet al weg toen Schip begon?

10-11-2024 19:51

JariJari +15050

PSV speelt de komends 6 competitiewedstrijden trouwens tegen 4 van de 5 andere ploegen in de top 6 (allemaal behalve Ajax). Hoe ze daar doorheen komen bepaald of we erna nog een competitie hebben.

Wel grappig: aangezien 1 en 2 CL zijn dit jaar is het voor Ajax bijna optimaal als PSV wint. In ieder geval van Feyenoord en misschien is ook Twente wel lekker.

Wacht: doe maar 4 gelijke spelen 😅

10-11-2024 18:48

JohnDylan +21782

Van mij mag PSV al die wedstrijden (tegen concurrenten voor de CL plaatsen) winnen. Dat maakt de kans dat Ajax zich voor de Champions League plaatst groter en gezien de financiele situatie van Ajax lijkt dat me voor dit seizoen het belangrijkst.

10-11-2024 18:52

Prometheus +1003

Helemaal mee eens. Het is misschien niet des Ajax en ook niet hoe ik er normaal gesproken in sta, maar dit seizoen is plek 2 gewoon het allerbelangrijkst.

10-11-2024 18:59

jeffrey_van_der_sluis +30336

Vind het pijnlijk om dat overtrokken negativisme te zien bij sommige reaguurders (die ik overigens nooit zie als t goed gaat). We hebben een meer dan puike reeks neergezet en nu komen sommige ratjes even vertellen waar en hoe we gaan eindigen.

Wat een rare gasten zitten hier soms

10-11-2024 18:47

Hebbendiekip +4722

Als je ze nooit ziet, en nu komen ze hun gal spuwen. Wat zegt dat dan.

10-11-2024 19:15

Goudhaantje89 +5414

We gaan nog genoeg punten verspelen godts traore geblesseerd

10-11-2024 18:38

Rymesyt +7853

Dezelfde geluiden hoorden we toen Berghuis geblesseerd raakte eerder dit seizoen en dat viel ook mee. We gaan het wel zien, misschien valt het mee met Traore.

10-11-2024 18:56

Apoc9 +1662

Tegen PSV en Feyenoord geef je minder weg dan tegen vandaag, dat vind ik nog heet meest opvallende. Misschien ook een mentaliteit dingetje, want ik vond het defensief wel erg afwachtend vandaag.

10-11-2024 18:38

Copa077 +2761

Let maar op in de winterstop sta je gewoon 4/5 farioli is geen tovenaar. Van Fc Utrecht ga je zo niet winnen en dan nog AZ. Kampioen word je niet of je moet wel zoveel nieuwe spelers kopen met kwaliteit!

10-11-2024 18:26

JohnDylan +21782

Zelfs als ze die twee wedstrijden gelijk spelen zullen ze als tweede/derde de winterstop in gaan gezien de rest van het schema:

PEC Zwolle (thuis)
NEC (uit)
FC Utrecht (thuis)
AZ (uit)
Almere City (thuis)
Sparta (uit)

Stel Ajax haalt 14 punten uit die 6 wedstrijden, dan gaan ze met 40 punten uit 17 wedstrijden de winterstop in. In de afgelopen vijf seizoenen hebben alleen Ajax en PSV seizoenen gehad waarin ze na 17 punten meer dan 40 punten hadden.

Daarbij moet Feyenoord, FC Twente en FC Utrecht voor de winterstop nog tegen PSV spelen en moeten FC Twente en AZ nog tegen elkaar spelen. Ajax moet dan wel een erg slechte reeks neerzetten om niet als 2/3 de winterstop in te gaan.

10-11-2024 18:30

Rymesyt +7853

En dat allemaal na een gelijkspel uit bij Twente. Zelfs in onze beste jaren overkwam ons dit. Natuurlijk zullen we geen kampioen worden, dat zei ik ook al na de overwinning tegen PSV. Maar jij slaat wel weer een beetje de andere kant op. Er moeten wel serieus gekke dingen gebeuren om nog 5e te worden voor de winterstop.

10-11-2024 18:36

BBAFCA +9741

Haha jij bent wel heel negatief. Uit bij Twente hebben we het altijd lastig. We pakken 7 punten uit een reeks Feyenoord uit, PSV thuis en Twente uit. Absurd dat je dit soort dingen roept. AZ verliest van Willem 2, Utrecht wint elke keer met hakken over de sloot. Feyenoord is super instabiel, hoe kom je er bij de we 4e of 5e staan in de winter

10-11-2024 18:39

Rock69 +8404

Hahahahaha. Hou jij je nu maar bij je breiwerkje. Want dit is gebrabbel van de hoogste plank Dit punt kan wel eens heel belangrijk zijn voor de rest vd competitie. Twente, Utrecht, AZ, PSV, Feijenoord met Ajax zijn allemaal goed. Neem bv PSV, die moet nog tegen Feijenoord,Utrecht en Twente. Er worden nog genoeg punten verdeeld.

10-11-2024 18:42

Hebbendiekip +4722

AZ?! Ben je dronken ofzo?

10-11-2024 19:15

mvdk +43634 moderator

Twente had de wedstrijd helemaal niet met 11 man mogen eindigen. Wat een smerige overtreding op Taylor en dan in de tweede helft nog een overtreding waar wel geel voor kwam. Daarnaast werd Brobbey vastgehouden in het strafschopgebied?

10-11-2024 18:24

JariJari +15050

Na 5 minuten al doorbegroken speler overtreding waar hij rood voor moet geven (overtreding op Akpom, vasthouden).

10-11-2024 18:51

Juichtoon +32312

Zou bij psv geheid rood zijn. Winnen ze weer met 0-2...
Ajax norm: rood is geel (vandaag zelfs dat niet) en geel is niks..

10-11-2024 18:55

Danielson +50149

Komt omdat Til zich tegen AZ heel listig liet vallen. Maar vasthouden van Akpom in eerste helft en Brobbey tweede helft was veel opzichtiger.

10-11-2024 19:35

Hebbendiekip +4722

Was inderdaad erg smerig en afgelopen week in de Champions League bij Feyenoord was dit nog rood. Lindhout floot sowieso een erg zwakke wedstrijd waarbij Twente continue overtredingen mocht maken en eigenlijk nooit bestraft werd. Vond die obstructie van Akpom in de eerste helft misschien nog wel het meest trieste, hoe geef je daar geen geel en een vrije trap voor? Nee gewoon doorspelen

10-11-2024 19:19

ROBtje +625

Heb de pot helaas niet kunnen zien.
Maar dit stukje wel.
Ik snapte der geen drol van idd.
Pure obstructie.

10-11-2024 19:30

JariLitmanen87 +7934

Moeilijke wedstrijd tegen een goede tegenstander. Twee keer op karakter teruggevochten. Klaassen weer heel belangrijk.

Weghorst, Baas, Hato vond ik zwak. Fitz-Jim viel echt bizar slecht in. De blessure van Godts is echt een heel groot probleem. Hopelijk valt dat mee..

Nu even een weekje rust!

10-11-2024 18:14

BaasBaas +8304

Hier kan ik mij 100% in vinden. Niets aan toe te voegen.

10-11-2024 18:21

Hebbendiekip +4722

Weghorst had die er al na 20min af mogen halen, die was met van alles bezig behalve voetballen.

10-11-2024 19:21

Ans B +19809

Ajax speelde uitstekend in de eerste helft, met uitgerekend Baas als één van de besten (paar geweldige passes). Doodzonde om dan zó de 1-0 cadeau te geven. What was he thinking?
Tweede helft was duidelijk voor Twente - dat pas 'los' kwam na die goal.

Maar die scheidsrechter....voor mij vooral die beuk die aan Akpom werd uitgedeeld toen hij op rechts een volledig vrij veld voor zich had vond ik gewoon schandalig. En nog een handjevol andere overtredingen, op o.a. Godts (gewoon met twee armen weggeduwd). Ook Twente mocht daar - in mindere mate - over klagen in de tweede helft. Wat een koekenbakker (en niet voor het eerst)!

Weghorst in de basis blijkt wederom geen goed idee (scoort gewoon niet, alleen als invaller en voetballend zozo), maar Akpom evenmin. Die eerste kans: net zo lang treuzelen dat je op de keeper schiet, en hoe kun je gewoon maar stoppen (2e helft op links) bij een voor ons niet eens waarneembare overtreding? Misschien werd hij licht vastgehouden of ergens licht geraakt - wie zal het zeggen? Maar bij zo'n scheidsrechter stop je gewoon NIET! Daar erger ik me werkelijk kapot aan.
Farioli wisselde m.i. echt te laat deze keer: met Klaassen, Akpom, Weghorst, een aangeslagen Baas en een ver terugvallende Henderson heb je véél te weinig voetbal in de ploeg.

O.b.v. de tweede helft verdiende Ajax de overwinning niet, maar het is heel zuur dat het Ajax zelf is geweest die Twente in het zadel hielp.

10-11-2024 18:10

JariJari +15050

Maar op basis van de eerste helft wel, dus ook overall: WEL.

10-11-2024 18:52

Ans B +19809

Ajax verdiende o.b.v. die tweede helft de overwinning niet.
Puur gekeken naar dát spelbeeld is een 2-2- prima, en ook vooraf kun je niet ontevreden zijn met zo'n resultaat in Enschede, want Twente kan uitstekend voetballen.
Maar ik kan niet vergeten dat (1) het de schuld van Ajax zelf is dat Twente in de wedstrijd kwam, (2) dat Ajax niet in staat was de goede kansen in de eerste helft te benutten, en (3) dat de scheidsrechter bij tenminste één veelbelovende aanval via de uitbraak van Akpom liet doorspelen na een hele duidelijke overtreding. Of er mogelijke penalty-momenten waren (waar anderen over klagen) heb ik zelf niet kunnen constateren - dan zou ik tenminste herhalingen moeten zien.

10-11-2024 19:08

FCDuivendrecht +5466

Ik kan met deze uitslag leven. Onder Van 't Schip, Schreuder of Steijn waren ze door dit Twente volledig van de mat geveegd.

10-11-2024 18:04

mickey2602 +4746

Het enige balen hieraan is dat dit de overwinningen op Feyenoord en PSV enigszins teniet doet. Maar als je voorafgaand aan dit 2e blok had gezegd,uit de wedstrijden tegen Feyenoord,PSV en Twente behaalt Ajax 7 punten,dat je voor gek was verklaard.

10-11-2024 18:10

Rock69 +8404

Je vergeet dat PSV ook nog tegen Feijenoord, Utrecht en Twente moet. Verder zijn deze partijen tegen Twente en ook nog Utrecht en AZ van belang voor Farioli. Twente heeft een beter team dan menig denkt

10-11-2024 18:44

jeffrey_van_der_sluis +30336

Hoezo teniet doet?🤣 puntverlies tegen Twente is verdiende punten tegen Feyenoord en PSV inleveren? Wat een onzin

10-11-2024 18:49

Hebbendiekip +4722

Te niet doet? Die moet je me even uitleggen want dat snap ik niet?

10-11-2024 19:26

daslogisch1 +10039

Mocht het lang gaan duren met Godts zou ik een transfervrije speler overwegen om gelijk te halen en niet wachten tot de winterstop. Met die pseudo alternatieven ga je het ook niet redden.
Verder zou ik 'alle verloven intrekken' v.w.b. de interlandgangers. Iedereen verplicht in Amsterdam blijven, geen onnodige risico's op meerdere blessa's!

10-11-2024 18:02

Leo8604 +2025

Wat een gelul. De clubs zijn verplicht de spelers voor interlands vrij te geven.

10-11-2024 18:09

daslogisch1 +10039

Niets gelul, clubs gaan voor.

10-11-2024 18:09

Danielson +50149

Nee dus. Wel bij PSV natuurlijk.

10-11-2024 18:36

maarten0909 +6360

Een speler speelt graag voor z'n land he. Als je internationals gaat verbieden om interlands te spelen, weet je zeker dat er geen internationals meer naar ajax komen

10-11-2024 18:42

Hebbendiekip +4722

Jij hebt er geen kaas van gegeten he

10-11-2024 19:27

daslogisch1 +10039

Club gaat altijd voor, die heeft je onder contract.

10-11-2024 19:53

Toramanggg +7162

Zou zomaar kunnen dat Mannsverk zijn potentieel gaat waarmaken onder Farioli.. Die is volgens mij ook bijna weer fit .. Van Avila kan je denk ik echt niks maken maar wie weet onder Farioli.

Als Godts er maar snel weer bij is maar de selectie van Ajax is gelukkig wel ruim, als je ook ziet wie we kunnen inbrengen..

10-11-2024 18:00

Rock69 +8404

Avila is beter dan je denkt. Onder Farioli gaat ook deze jongen nog verbazen. Mannsverk is ook een prima voetballer

10-11-2024 18:47

chriseverhard +3551

Hopen dat godts niet ernstig geblesseerd is, daarom is het top prioriteit dat er nog een linksbuiten bij gaat komen

10-11-2024 17:56

Copa077 +2761

Staan weer met beide benen op de grond. Zonder kwaliteits aankopen komende winter sta je gewoon top 5 ipv top 2! Kosten voor de baten!!!

10-11-2024 17:54

Prometheus +1003

Pessimisme is ook een kunst. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er niet iets moet gebeuren in de winterstop.

10-11-2024 18:08

Rock69 +8404

Slaap lekker met je fopspeen. Een stapje vooruit en soms twee terug. Aldoor al gezegd. Farioli zegt x op x dat de woning er nog niet staat. Zijn pas met de kelder bezig

10-11-2024 18:48

maarten0909 +6360

We staan 7 punten voor op Twente, 12 op az. Hoezo top 5?

10-11-2024 18:49

Danielson +50149

Verliespunten

10-11-2024 19:38

Tinus +10262

Waren de benen van de grond dan?

10-11-2024 19:13

Tommyshelby +128427

Godts momenteel onze MVP met 11 g/a.
Traore en Taylor zitten ook al in de dubbele cijfers met 10 g/a.
Brobbey en Berghuis moeten zich hier ook bij voegen, dan worden we zeker 2e.

10-11-2024 17:52

JohnDylan +21782

Ik hoop dat Faberski naar het eerste wordt gehaald zolang Godts geblesseerd is.

10-11-2024 17:52

jaripettersson +9434

Rechtsbuiten toch?

10-11-2024 20:07

Leo8604 +2025

Met zo'n scheids heb je altijd een k u t gevoel na de wedstrijd.

10-11-2024 17:51

Breuk +25029

Brobbey viel slecht in. Ligt alleen maar op de grond.

10-11-2024 17:43

Robbie en de Kock +11118

Brobbey moet gewoon starten, als invaller komt hij er altijd slecht in. Net als FJ trouwens.

10-11-2024 17:46

linksbinnen +8074

FJ valt zelden lekker in. Basis meestal prima. Jammer wissel Taylor. Matcht goed met Brobbey.

10-11-2024 17:49

Copa077 +2761

Verkopen aub hij is nu nog geld waard

10-11-2024 17:54

Dirk.v +14868

Kreeg hij die penalty wél en scoorde hij die, was het MOTM?

10-11-2024 17:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.