Weghorst eerlijk na reserverol: 'Het is natuurlijk wel lastig'

door Brent Tomassen 77

Bron Ajax TV

Weghorst eerlijk na reserverol: 'Het is natuurlijk wel lastig'

door Brent Tomassen 77

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Wout Weghorst kijkt erg uit naar de wedstrijd tegen FC Twente van aanstaande zondag. De spits, zelf afkomstig uit de regio Twente, heeft van jongs af aan een band met de komende tegenstander van Ajax, maar de spits wil zondag niets liever dan winnen in de Grolsch Veste.

‘Het is wel een speciale wedstrijd. Ik kom daar natuurlijk vandaan en het is inmiddels wel bekend dat je bij die club toch wel een speciaal gevoel hebt', begint Weghorst in gesprek met Ajax TV. 'Maar goed, dat telt zondag niet. Er telt maar één ding voor ons en dat is winnen. Verder kijk ik alle wedstrijden en die mogen ze van mij winnen, alleen zondag niet. Zondag is het aan ons om deze goede reeks voort te zetten.’

De goaltjesdief legt uit waar het goede gevoel in Amsterdam vandaan komt. ‘Door die goede week die we gehad hebben, waarin je merkt dat het vertrouwen groeit, maar ook het geloof en de groepsdynamiek. Dat is top en daar werken we ook hard voor. Iedereen is daarin ook betrokken en onderdeel van, dus dat gaat de goede kant op.’

Weghorst speelde niet tegen Maccabi Tel Aviv en oogde af en toe wat teleurgesteld op de bank. Zelf wil hij hier geen groot punt van maken. ‘Ik had tijd om een beetje naar het publiek te kijken natuurlijk. En mijn teamgenoten, maar met name de sfeer in het stadion, dat is altijd wel gaaf. Zeker met die Europese avondjes. Het is natuurlijk wel lastig. Ik denk dat iedereen me inmiddels wel een beetje kent. Je wil supergraag voetballen en er ook het liefst op (het veld, red.). Maar de wedstrijd was heel goed, ook de manier waarop we willen spelen. Daaraan zie je ook dat we echt stappen maken en tegenstanders onze wil op kunnen leggen. Heel overtuigend. Zondag opnieuw.’

Tekst gaat verder onder de foto.

<br>
Weghorst oogde teleurgesteld, omdat hij niet mocht invallen tegen Maccabi Tel Aviv, maar wil daar zelf geen groot punt van maken.

Weghorst in de basis zondag? ‘Nou, als je deze trainer een beetje kent...'

De aanvaller hoopt zondag wel in de basis te staan en krijgt de vraag of hij dit verwacht. ‘Nou, als je deze trainer een beetje kent...', grapt Weghorst over het rouleren van Francesco Farioli. 'Laten we het in ieder geval hopen.' Weghorst hoopt de laatste wedstrijden voor de interlandperiode goed af te sluiten en het maakt hem niet uit dat het uitgerekend tegen FC Twente is. 'Nogmaals, we moeten het ook niet groter maken dan het is. Het is gewoon weer een wedstrijd als één van velen. Een hele lastige wedstrijd. Twente doet het dit seizoen weer heel erg goed. Zeker in eigen huis is het voor elk team dat er komt heel lastig.'

'Aan ons is het om na Feyenoord en PSV deze vorm te bevestigen', vindt de spits. 'Er wordt ook weer ergens anders naar gekeken, dus daarin moet je rustig blijven en de weg vervolgen zoals je die hebt ingezet. Dan ben ik ervan overtuigd dat we ook daar voor een goede wedstrijd gaan zorgen.’

Lees meer over:
Plaats reactie

Sirbluelight +423

Ik begrijp het niet zo.
Weghorst is duidelijk gehaald als super sub , zelfs in het orange wordt hij zo gezien.

Ik snap spelers soms niet dat ze daar niet trots op zijn of in hun rol daarin. ( zelfs als kijker is dit geweldig , je ziet hem warmlopen en weet dat er misschien iets staat te gebeuren , is tochgeweldig?)

Beetje net als Babel vroeger , super sub , verdiende nooit een basis plaats maar uiteindelijk kocht Liverpool hem en was het niks voor de basis , maar wel als sub.
Weg horst is ook gewoon zo een speler .

En wees trots in die rol , je hoeft maar 10 min te rennen en elftal af te maken die moe is.
Ook zo ben je belangrijk onderdeel van het team.

10-11-2024 11:44

VakM +2167

Dit seizoen mijn eerste seizoen ooit dat ik blij ben met de invallers omdat ze wat extra’s gaan brengen. Dus niet per se slechter dan de basis. Vreemde gewaarwording

09-11-2024 18:45

Jariiii +21838

Prima spirit. Weghorst is een strijder die we hard nodig hebben.

09-11-2024 16:41

Jelluhafca +3380

Woutje knalt er morgen minimaal 1 in de netten na zijn invalbeurt…is toch heerlijk als je zo’n speler in je selectie hebt en nog kan brengen als het nodig is!

09-11-2024 15:44

noppenkoning +41111

Wel mooi dat hij gewoon zegt dat hij baalt, wel echte winnaarsmentaliteit tot het irritante aan toe.

09-11-2024 15:03

3*stars*3 +23369

Prima invaller en als je het tactisch wil aanpakken zoals in de Kuip, ok.
Maar aangezien Brobbey z’n vertrouwen nu is opgekrikt, laat Brobbey maar starten.
Wout als invaller is dan een luxe

Overigens heeft Wout wel prima statistieken in de 3 wedstrijden die hij heeft gespeeld.
7 schoten totaal, 4 op goal en 3 goals.

09-11-2024 14:33

ajaxfan1972 +2473

Wie ze zondag maakt dat maakt me niks uit ik wil gewoon winnen en juich voor allemaal
En ik vind t de goede instelling dat wout niet tevreden is met een plek op de bank
En alstie dr dan instaat of wie van de 3 dan ook laat t maar zien dan
En zorg er zo voor dat de lat hoog ligt voor elkaar
T zelfde geld voor onze middenvelders
En speeltijd zullen ze door de vele wedstrijden allemaal krijgen

09-11-2024 14:18

Ajax4proud +10808

Weghorst in de basis, hij is nu extra getergd en hij scoort wel in de Eredivisie in tegenstelling tot Brobbey. Brobbey mag ook in de basis maar dan als aanspeelpunt ( schaduwspits ).

09-11-2024 12:52

Baco123 +6146

Brobby denk ik starten morgen in Enschede
Mag Wout het laatste half uur spelen en de winnende maken, zou top zijn, sowieso wordt het tijd dat we winnen daar in Enschede

09-11-2024 11:16

Vincent.d +4204

Zo jammer dat de interland periode er aan komt
We zitten nu namelijk in een goede flow. En hopen dat de spelers zonder blessures terugkeren. Vorig jaar was ik soms blij dat ze even uit de malaise konden ontsnappen, wat een verschil....

09-11-2024 11:10

Erwin2004 +934

Bah…. Lees ik meteen weer dat de interland periode eraan komt…. Zo GEEN zin in!

09-11-2024 10:41

Baco123 +6146

Klopt, anti interland periode

09-11-2024 11:16

Kingoffdatoilet +17128

Ik verwacht hem in de basis tegen Twente. Zeker gezien de afgelopen 2 wedstrijden Brobbey in de basis stond en hij donderdag de wedstrijd heeft afgemaakt. Dat hij de wedstrijd heeft afgemaakt is ook gewoon een geste naar die goal. Farioli dacht gelijk, ik laat hem staan, dan houdt hij het goede gevoel vast.

09-11-2024 10:30

AINIESTA +44540

Had gelijk bij zn komst gecommuniceerd moeten worden dat hij vooral als breekijzer is gehaald. Deze man denkt nog steeds Ajax spits nr1 te kunnen worden en gedraagt zich ook zo. Het is Woutje Weghorst die op de bank zit, geen Zlatan ofzo.

Hoort gewoon dezelfde status te hebben als een Bulykin.

09-11-2024 10:08

HStorm +3140

Laten we dat mss beter later bepalen? Welke spits ze erin schiet maakt mij niet uit en je weet wat ervan komt als je spelers gaat voortrekken. Mentaliteitsdingetje in dit elftal. Wout speelt als zijn specialisme op dat moment gevraagd wordt, hij wel fit is e/of als de andere spitsen falen. Dan mag hij er van mij net zolang in staan totdat hij wegvalt en een ander weer opstaat. Wil eerst een constante spits zien en die hebben we nog niet (gevonden). Brobs, Traore en Akpom zijn ook geen Zlataanse spelers. Status zuigt...

09-11-2024 11:04

AINIESTA +44540

Brobbey is duidelijk spits nr 1 bij Farioli. Weghorst is geen basismateriaal maar perfect als invaller om wat te forceren. Dat is zijn specialisme.

09-11-2024 11:21

swam.b +777

Nee dat kunnen we prima op voorhand bepalen. Naast dat brobbey in bijna alles gewoon beter is, vertegenwoordigd hij ook de meeste marktwaarde in de selectie. Hij is spits nummer 1 en het is goed voor iedereen als dit duidelijk is.

09-11-2024 11:55

Ajax4proud +10808

Brobbey is een aanspeelpunt en meer dan dat is hij niet. Oftewel een schaduwspits. Akpom en Weghorst zijn echte spitsen die een neusje hebben voor de goal. Laat inderdaad de beste spelen.

09-11-2024 12:49

AINIESTA +44540

En dat is Brobbey momenteel.

09-11-2024 14:24

HStorm +3140

Nr 1 totdat hij weer regelmatig niet scoort en iemand anders moet opstellen die het wel doet? Brobs heeft meer wedstrijden gespeeld dan Wout. Maar bij die maat zou Akpom net zo goed als eerste spits gezien kunnen worden. Laat Brobs het maar niet horen dat hij onbetwiste spits is, kan hij het even rustig aan gaan doen zoals zo vaak bij meerdere spelers is gebleken. Daarnaast heeft Brobs nog niet de vastheid laten zien om die vedette status nu even te mogen claimen.
Wel een topwedstrijd gespeeld, was echt mooi te zien, ondanks toch weer veel gemiste kansen!

09-11-2024 15:12

ajaxfan1972 +2473

9 wedstrijden 0 goals das echt goed

09-11-2024 16:03

ajaxfan1972 +2473

Voor de brobbey hypers hier hoe goed ie is vooral in de topwedstrijden
Tegen fey 7 x gespeeld 0 goals
Tegen psv 8 x gespeeld 2 goals
Cl. 7 x gespeeld 0 goals

09-11-2024 17:17

De Stift +7041

Ondanks de geweldige wedstrijd van Brobbey afgelopen donderdag, hoop ik toch op een startende Weghorst zondag. Die stelt zich -ook in dit interview- gedienstig op. En gretig. Elke speler hoort te balen als ze niet spelen, alleen de Bergwijnen van de wereld vinden dat wel lekker. Juist die gretigheid spat van Weghorst af. Dus laat hem die energie omzetten in een topprestatie tegen Twente. Bovendien houdt Farioli dan vast aan zijn visie: iedereen betrokken houden, voorzichtig omgaan met de energie van de spelers.
Toch heerlijk dat we zondag weer enigszins uitgeruste spelers als Henderson, Klaassen, Rensch, Hato en Weghorst de wei in kunnen sturen.

09-11-2024 09:14

AINIESTA +44540

Waarom hoop je op Weghorst? Brobbey zit er eindelijk een beetje lekker in. We zijn een topclub geen vriendenclubje waar iedereen hoort te spelen ofzo.

09-11-2024 10:06

Johannummer14 +98

Prima om Brobbey weer op te stellen, maar hier doe je Weghorst wel tekort mee. Hij vulde het prima in als basispeler in de klassieker.

09-11-2024 12:00

AINIESTA +44540

Was zwak als aanspeelpunt. Brobbey is gewoon eerste spits.

09-11-2024 14:19

Kingoffdatoilet +17128

Toch erg lekker dat Farioli goed rouleert.

09-11-2024 10:31

Ajax4proud +10808

Weghorst doet het in de Eredivisie goed en mag van mij ook starten. Brobbey daarentegen heeft nog geen goal gemaakt in de Eredivisie.

09-11-2024 12:50

Mike1 +5342

Ik hoop dat Farioli het gesprek aan gaat met Weghorst. Een negatieve houding als je niet speelt werkt averechts op het teamgevoel waaraan Farioli continu werkt.

09-11-2024 09:02

JanBiesbos +29005

Zondag graag declasseren van fc twente aub!

09-11-2024 08:01

Patje2011AJAX +2111

De liefde voor Brob kon je horen en voelen in het stadion, dat doet Auw bij Wout.

09-11-2024 07:54

Daneman +1383

Ik denk dat Weghorst super belangrijk is voor ajax 1. Ookal speelt ie maar de helft.

09-11-2024 06:58

Patje2011AJAX +2111

Dus? Het draait om Ajax, het Team, en niet om de Wout Weghorst Show.

09-11-2024 07:24

Baco123 +6146

Precies dat

09-11-2024 11:16

ajaxfan1972 +2473

T draait ook niet om de brobbey show maar Ajax en dat een spits scoort en weghorst heeft er aant eind vant seizoen meer gemaakt dan brobbey

09-11-2024 17:12

JanMolby +1452

Gaat geen makkie worden tegen Twente. We zijn aan elkaar gewaagd. Gelijkspel. Wat las ik nou weer over Wout die ontevreden op de bank zat, en bleef zitten. Foto bij artikel waarin hij idd niet vrolijk kijkt. Sluitertijd 1/125 oftewel momentopname Dus hij moet nonstop zitten te lachen en juichen op die bank?! Het zal wel n artikel in de Tg geweest zijn. Ouderwets manipuleren met beeld.

09-11-2024 01:35

Ferd +38316

op TV was het ook te zien, en daar zit je niet met sluitertijden. Er werd niets gemanipuleerd, ouwe complotdenker

09-11-2024 05:52

JanMolby +1452

Complotdenker 😂 en hoe lang werd hij in beeld gebracht? Hij heeft daar een hele wedstrijd gezeten, toch? Dus maakt voor mn argument in wezen niks uit, Ferd.

09-11-2024 06:03

Ferd +38316

lang genoeg om je sluitertijdencomplot te ontkrachten.

09-11-2024 06:16

JanMolby +1452

@ferd je bent kennelijk een liefhebber van t woord complot. Als je nu ns zou nadenken. Mijn posting veronderstelt natuurlijk dat er bij t artikel een foto geplaatst was. Zodoende sluitertijd. Want foto. Wat de techniek vh maken van een foto met complotten te maken heeft : niks. Enige wat ik aangaf: met die foto weet ik niks over de context. Het blijkt een still uit een video te zijn. Dus het volgende: als hij daar de hele wedstrijd heeft zitten sjagrijnen op de bank, dus ook niet opspringen en met zn medebankzitters de zwik doelpunten vieren, dan ondersteunt de foto ofwel still het verhaal dat hij zat te mokken. Een complot veronderstelt een vooropgezet plan van meerderen om een of andere wandaad te begaan, imho duidt mijn posting daar nou niet bepaald op :) Visueel materiaal kan een vertekend beeld geven. Hoeft niet. Dat is alles.

09-11-2024 08:24

Ferd +38316

Je schrijft een stuk over dat de foto slechts 1 frame is, terwijl er een heel video shot is van de ontevreden blik van weghorst. En dan probeer je de media te framen.

Misschien ben ik fan van het woord complot zoals jij nu bedenkt, maar in tegenstelling tot jou ben ik geen fan van het complot zelf.

09-11-2024 11:11

JanMolby +1452

@ferd nu ben ik weer een fan 'van het complot zelf'. Ferd , het blijft je bezighouden, dat zgn complot , ik vindt t best allemaal. Ik ging ervan uit dat t een foto betrof, dat blijkt niet t geval , het is een still uit n video opname en ik weet nog steeds niet of Weghorst de hele wedstrijd door nadrukkelijk in lichaamstaal aangaf t met zn de vollle pot moeten banken niet eens te zijn. Is dat duidelijk wel t geval geweest, dan heb ik niks gezegd 😉

09-11-2024 12:19

Patje2011AJAX +2111

Hij speelde overdreven de teleurgestelde spits, dat zag iedereen. Werden we toch nog een klein beetje getrakteerd op de "Weghorst-show" ondanks dat hij niet speelde

09-11-2024 06:27

JanMolby +1452

@patje tja, als t zo duidelijk was heb ik niks gezegd. Ik vind dat trouwens iha kinderachtig gedrag, deze trainer zal vast gezegd hebben , ook met de reserves sprekend, hoe hij de wedstrijd benadert. En zo niet, dan gewoon je trainer achteraf spreken. Weghorst is toch de ervaren speler? Farioli had m in deze pot gewoon niet nodig, en houdt hem dus liever heel voor bijv. de pot tegen Twente. Daar hoef je geen liefhebber van complottheorieën voor te zijn om je dat voor te kunnen stellen 😂

09-11-2024 12:28

pietvanvliet +4413

"Een beetje teleurgesteld". Understatement van de week.

Niet persoonlijk bedoeld, maar Weghorst's oorwurmengezicht vond ik prima. Dan kan ie tegen Twente gewoon starten en maakt ie een hatrick in de eerste helft.

09-11-2024 01:01

FTS95 +15970

Ik vond het niet prima, vond het triest. Was precies waar je van te voren bang voor bent. Ben heel erg blij dat Brobs het waarmaakt. Weghorst is prima als pinch Hitter. Zolang hij maar wel in de pas loopt.

09-11-2024 01:24

pietvanvliet +4413

Ik snap wat je zegt, ik vind Weghorst alleen van toegevoegde waarde als ie bloedchagrijnig is. Vandaar.

In de basis Brobbey opstellen met Akpom ernaast of als eerste vervanger. Die jongens hebben alleen drie topwedstrijden in anderhalve week in de benen. Dan moet je op een gegeven moment rust inbouwen.

09-11-2024 12:24

linksbinnen +8105

Denk dat Brobbey gaat starten. We voetballen toch makkelijker met Brian in de spits.

08-11-2024 23:24

Babangida83 +23827

Het zou niet goed zijn als een speler niet teleurgesteld zou zijn als hij niet speelde.

08-11-2024 23:01

Patje2011AJAX +2111

Engnek
(Sorry)

08-11-2024 21:22

Merrick +6739

Je hebt zelfkennis. Dat is mooi.

09-11-2024 00:12

jeffrey2022 +8165

Gevalletje wijzen met 1 vinger en vergeten dat er 3 terug wijzen, ik zou proberen veroordelingen voor je te houden zolang je zelf niet perfect bent.

09-11-2024 00:56

Patje2011AJAX +2111

Waarom zijn er hier steeds mensen die willen bepalen wat ik wel of niet mag zeggen? Daar hebben we moderators voor toch? Laat mij.

09-11-2024 06:20

Aram +17848

Wat keek ie zuur en verwend dat ie niet mee mocht doen. Slechte mentaliteit.

08-11-2024 21:17

Rymesyt +7889

Vind ik niet. Balen dat je niet speelt is een goede mentaliteit. Laat iedereen lekker gebrand zijn om te spelen. Erover zeiken of ruzie maken met je team/trainer, dan is het een rotte mentaliteit. Maar daar lijkt geen sprake van.

08-11-2024 22:38

Patje2011AJAX +2111

Ik zou zeer blij zijn met een mooie 1,5 week. Het is een teamsport. Maar nee, mijnheer moest spelen dat hij teleurgesteld was, dat past mooi in de Wout Weghorst Verhaallijn die in zijn hoofd zit.

09-11-2024 06:56

Aeneas +1186

Mee eens dat balen als je niet speelt gezond is. En het is ook wel lastig dat ze dan met jouw concurrent, of misschien wel grotendeels door jouw concurrent, de tegenstander compleet van de mat spelen. Maar je kunt best erkennen dat je concurrent ook bepaalde kwaliteiten heeft waar jij andere hebt die in een andere wedstrijd weer aan het licht zouden komen en dan mag je ook na een momentje gehaald te hebben best wel een beetje blij zijn dat de club het zo goed doet deze afgelopen twee weken, deels met jouw betrokkenheid.

Ik hoop ook dat bovenstaande gewoon geldt voor Weghorst en dat hij in de momentopname gewoon in gedachten verzonken was en een baalmoment had, maar dat het goede gevoel over de teamprestatie heerst.

09-11-2024 11:12

Baco123 +6146

Wederom een top wedstrijd, wordt tijd dat we daar we eens gaan winnen.
Laatste 3 jaar 2 keer verloren 1 keer gelijk.
Mooi moment om de vorm door te trekken daar in Enschede, en te winnen daar.

08-11-2024 20:22

jerryisthename +31683

Precies, Baco. Gewoon vermorzelen die Tukkers. 👊🏼

08-11-2024 22:17

Baco123 +6146

Precies gap😉👊

08-11-2024 22:34

ArnoAjax +1680

Zondag jij weer in de basis Wout🙏

08-11-2024 20:15

Ajaciedachtig +403

Trainer heeft je gezegd? We moeten niet doen alsof we elke wedstrijd een andere spits hebben he?

08-11-2024 20:18

Bky +56362

Lijkt me vrij logisch dat Wout start gezien rust tegen Maccabi en wel speelminuten voor Brobbey en Akpom.

08-11-2024 20:21

JohnDylan +21838

Dit lijkt me een te belangrijke wedstrijd om niet met de best beschikbare spits in de basis te spelen. Daarbij lijkt het me goed om Brobbey de kans te geven om de flow van afgelopen wedstrijd door te zetten. Dat is van groot belang voor spitsen (en doelmannen).

08-11-2024 20:35

Ajaciedachtig +403

Rust tegen maccabi of was er geen reden om hem erin te brengen?

08-11-2024 21:02

Baco123 +6146

Denk dat Brobbey gaat starten
Mag Weghorst denk ik laatste half uur spelen en de winnende maken

08-11-2024 20:24

Okocha078 +13684

OFF: iemand die weet of dit een beetje betrouwbaar is?

https://x.com/AjaxFanzoneNL/status/1854763363978387725?t=k7jx5r119CB6O8m4SdnogQ&s=19

Lijkt me sterk na zijn domme opmerking en vriendschap met Promes.
Negatieve aandacht die je in huis haalt.

08-11-2024 20:14

Been +12436

Niet meer aan beginnen inderdaad. We hebben met Berghuis ook al eenzelfde profiel.

08-11-2024 20:16

JohnDylan +21838

Hij is de afgelopen seizoenen veel te blessuregevoelig. Ajax heeft nu te weinig te besteden om zo’n risico te nemen.

08-11-2024 20:38

KarimB +11340

Al zou die zo goed zijn als Messi. Hij overschrijd alle fatsoen normen die bij Ajax horen

08-11-2024 20:54

gi0vanni +7123

Inderdaad dus over naar plan b en dat is Messi. 😉

09-11-2024 05:40

jerryisthename +31683

Ajb niet zeg!
En al helemaal niet na zijn negatieve shit op IG.
Wegwezen met die loser. Onze 'gangsta' uit Dronten. 😂 Stoere vent, maar niet heus.
Stoere portemonnee ja, dat is alles.

08-11-2024 22:19

Danielson +50189

Onmogelijk. Zeker met de positieve sfeer die er nu heerst. Tadic zou eerder kunnen mits hij zich schikt in het rouleersysteem van Farioli en Henderson als aanvoerder. Maar ook diens komst lijkt me niet echt voor de hand liggend.

08-11-2024 22:32

Copier +172

Wat mij betreft zien we hem nooit meer in wat voor functie dan ook bij Ajax. Toejuichen dat Joden in de stad in elkaar geslagen worden, doen alsof alles ok is met Promes. Ik zie hem liever niet meer terug in Amsterdam, .. of Nederland, enorm teleurgesteld in deze man.

08-11-2024 22:42

Epiret +4369

Hoezo zou iemand die zich zo heeft gedragen weer bij Ajax ( dus Jodenclub) willen voetballen? De ware supporters zouden dat trouwens ook niet willen….

08-11-2024 23:50

Dude125 +1183

Nee, dit is niet betrouwbaar.

08-11-2024 23:58

Ferd +38316

betrouwbaar of niet, geen idee. Handig is het in ieder geval niet, een speler van het niveau Ziyech (in z'n Ajax tijd) is welkom, maar Ziyech heeft dat niveau niet meer en maakt zich qua gedrag gewoon onmogelijk (toejuichen van geweld, gedweep met een veroordeelde crimineel, tripjes naar Rusland)

09-11-2024 05:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.