Ajax bevestigt langer verblijf Bounida tot zomer van 2028: 'Symbool voor onze visie op talent'

door Brent Tomassen 403

Bron AFC Ajax

Ajax bevestigt langer verblijf Bounida tot zomer van 2028: 'Symbool voor onze visie op talent'

door Brent Tomassen 403

Bron AFC Ajax

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zaterdagavond, in navolging van enkele media, de contractverlenging van Rayane Bounida officieel bevestigd via haar eigen kanalen. De Belgisch jeugdinternational blijft tot de zomer van 2028 aan de Amsterdamse club verbonden. Daarbij heeft Ajax een optie de verbintenis met een extra jaar te verlengen.

FOTO: AFC AJAX

Lange tijd leek het er niet op dat de aanvallende middenvelder annex buitenspeler in de hoofdstad zou blijven, maar de gesprekken tussen club en speler werden enkele weken geleden weer hervat. Bounida maakt sinds de winterstop onderdeel uit van de selectie van Jong Ajax en zat sindsdien al twee keer op de bank bij een wedstrijd van Ajax 1: tegen Feyenoord en Union Saint-Gilloise.

In maart 2022 tekende Bounida bij Ajax en kwam hij over uit de jeugdopleiding van RSC Anderlecht, waar hij al enkele jaren als toptalent gold. In Amsterdam begon de creatieveling in Ajax O17, maar kende hij aanvankelijk moeite om zijn stempel te drukken. Dit kwam mede door groeiproblemen, zo vertelde hij in een recent interview met het Algemeen Dagblad.

'Ik kreeg last van de knieën, de hielen en mijn onderrug', sprak de Ajacied zich uit over zijn lastige eerste periode in Amsterdam. 'Het was echt aanpassen de afgelopen jaren. Dit seizoen zit ik heel lekker in mijn vel en kan ik me ook beter laten zien op het veld.' In december debuteerde Bounida met een doelpunt tegen De Graafschap en inmiddels staat de teller op acht duels, vijf doelpunten en één assist in de Keuken Kampioen Divisie.

Tekst gaat verder onder de foto.

jong ajax excelsior bounida goal 24 25
Tegen Excelsior maakte Bounida alweer zijn vijfde goal voor Jong Ajax sinds zijn debuut in december.

Daarna ging het snel met Bounida. Hij scoorde ook tegen TOP Oss, Jong AZ, Jong PSV en afgelopen maandag tegen Excelsior. Dat ontging ook hoofdtrainer Francesco Farioli niet. De Italiaan haalde Bounida bij de wedstrijdselectie tegen Feyenoord bij afwezigheid van Mika Godts, Chuba Akpom en Oliver Edvardsen en nam hem afgelopen donderdag mee naar Brussel, waar Bounida zag hoe zijn ploeggenoten met 0-2 te sterk waren voor Union Saint-Gilloise.

Beuker verheugd met contractverlenging

Op de website van Ajax komt directeur voetbal Marijn Beuker aan het woord. 'We zijn erg blij dat Rayane zijn contract bij Ajax heeft verlengd. De gesprekken hebben even geduurd, maar we zijn zeer tevreden dat Rayane gelooft in het sportieve plan dat we met elkaar hebben besproken en dat de overeenkomst past binnen de nieuwe realiteit van Ajax', verwijst Beuker naar de financiële situatie waarin de club zich bevindt.

Bounida krijgt vervolgens veel complimenten over zijn voetbalkwaliteiten. 'Rayane is met zijn fijne techniek, handelingen in de kleine ruimte en tweebenigheid een lust voor het oog. Met zijn spelintelligentie, creativiteit en slimme positionering staat hij symbool voor onze visie op talent.'

De lastige start van de Belg met Marokkaanse roots is Beuker niet ontgaan, maar hij prijst de ontwikkeling van het talent. 'Rayane had in het begin een lastige periode in Amsterdam, waarin hij geduldig moest zijn en hard heeft moeten werken. De laatste maanden heeft hij wederom fantastische stappen gezet, die hem van Ajax O19 naar Jong Ajax en Ajax 1 hebben gebracht. We kijken uit naar zijn verdere ontwikkeling bij Ajax.'

Lees meer over:
Plaats reactie

eros +4782

Deze zomer moeten we opnieuw ons best doen om enkele(/veel) spelers kwijt te raken. Daarnaast zullen er enkele spelers moeten komen.

Aankopen:
Mattheus halen of Barkas transfer vrij aantrekken. Indien Pasveer niet verlengd misschien wel beide.
Voor rechtsback zou ik een poging doen bij transfervrije opties. Met deze spelers mag je nu al onderhandelen. Volgens de geruchten staat Tariq Lamptey in de belangstelling en heeft Ajax al eerder een poging gedaan bij hem. Tete of Veltman zijn prima opties erachter. Rosa kan eventueel ook op links.
Achter Manssverk hebben we eventueel Mokio, een transfervrije optie als Rosario zou ik niet verkeerd vinden.
Voor de aanvallende mid positie zou ik de portomonee trekken. Sem Steijn vind ik een serieuze optie. Goede trap, goed inzicht, trainingsbeest en een goede jongen in de groep. Als hij de groei doorzet, wat ik wel verwacht, zal hij in 2 a 3 seizoenen voor een veelvoud vertrekken.
De band tussen Ajax en Twente is de laatste seizoenen best aardig op transfergebied.

Hiermee is de selectie naar mijn mening aardig, en redelijk betaalbaar, ingevuld. Een extra middenvelder of flankspeler zou leuk zijn.

Gk: Pasveer, Matheus/Barkas.
Rb: Lamptey, Gaaei (Alders)
Rcv: Sutalo (Janse)
Lcv: Baas, Kaplan (Mokio)
Lb: Hato, Rosa

cvm: Manssverk, Rosario
Cm: Fitz Jim, Regeer (Steur)
Am: Steijn, Klaassen (Hlynsson/Bounida)

Rv: Traore, Berghuis (Faberski)
Sc: Brobey, Weghorst (Rijkhoff)
Lv: Godts, Edvardsen

Vertrek: Gorter, Rugani, Medic, Sosa, Wijndal, van de Boomen, Henderson, Rasmussen, Forbs, Akpom
Wil zelf weg: Taylor

16-02-2025 15:03

RJB1979 +25651

De band met Twente is idd goed maar die gaan Steijn die net heeft bijgetekend niet voor laten we zeggen 15 miljoen naar ons laten vertrekken als een buitenlandse club 30 miljoen biedt en dat zie ik zomaar gebeuren.

16-02-2025 15:13

eros +4782

Dat is zeker waar. Zorgen dat je er op tijd bij bent. Daarnaast lijkt het mij als Steijn zijnde verstandig om een tussenstap binnen Nederland te maken.

16-02-2025 15:14

RJB1979 +25651

Absoluut maar die kan best voor een Koopmeijners/Reijnders scenario kiezen als een Atalanta aanklopt.

16-02-2025 15:17

Nr.10 +111036

Zou leuk zijn als het vandaag eens niet te moeilijk gaat en Bounida 20 minuutjes mag invallen.

16-02-2025 15:01

CDX +3164

Dat gezever over Kroes. Nou heeft hij een lastig dossier, samen met Beuker, tot een goed einde gebracht. Goed gedaan.

Feit blijft dat hij ook een hoop rare dingen heeft gedaan. Hij is duidelijk nog lerende en zoekende als TDer. Dat zou je als Ajax eigenlijk niet moeten willen. Beter een ervaren rot. Maar het zijn zo. Hopelijk leert hij snel bij en gaat hij goed renderen. Daar hebben we uiteindelijk het meeste aan.

16-02-2025 14:01

RJB1979 +25651

"Dat zou je als Ajax eigenlijk niet moeten willen. "

Plusje voor jou dat je het woord zijnde niet gebruikt.

16-02-2025 15:04

Jan Doedel +4299

Niet verwacht eerlijk gezegd maar knap gedaan Kroes! Hopelijk kunnen we nog heel lang van hem genieten
.

16-02-2025 13:53

Bram +2046

Ik vind dat kroes en co gewoon goed bezig zijn , zal wel weer niet in dank worden afgenomen hier. Ajax krijgt eindelijk weer wat blosjes op de wangen. Vanmiddag 3 punten pakken en je doet hele goede zaken

16-02-2025 13:47

koenos1 +7919

Misschien niet helemaal fair om te vergelijken, maar wie vinden jullie beter: Appie op zijn 18e/19e of Bounida nu?

16-02-2025 12:00

Cruyffie +2403

Appie speelde dat jaar Barcelona O19 aan gort, met Jonk nog als coach. De wedstrijd die Onana deed beseffen dat hij naar Ajax wilde. En die 6-1 tegen Olympique Lyon O19. Prachtige Youth League reeks.

Maar Nouri werd vanwege zijn geringe lengte nog niet doorgeschoven naar Jong, terwijl Bounida daar al wel speelt. Nouri werd op zn 19e uitgeroepen tot beste speler van eerste helft Jupiler League (en op zn 20ste beste speler van gehele seizoen). Was ie wel jaar ouder. Moeilijk te vergelijken dus.

16-02-2025 12:46

ShiekTakTiek +5913

Nouri overduidelijk. Die was zo dominant al en belangrijk voor het spel. Nooit balverlies, altijd de voetballende oplossing en liet spelers om zich heen ook echt beter spelen. Tuurlijk had hij Frenkie en Donny nog om zich heen, alleen was Nouri meer een spelmaker.

Bounida is een aanvallende middenvelder die gretig is om doelpunten te maken, waar Nouri de man van de assist is. Beide technisch waanzinnige spelers, alleen qua type iets anders.

16-02-2025 13:37

MarcelvTol1971 +15319

AJAX heeft weer de langste adem als het om onderhandelen gaat en dat is knap want de boodschap is niet makkelijk.
Geen gouden " Overmars " bergen die de Toekomst en de toekomst in problemen brengen maar een noodzakelijk en realistisch beeld.
Zo'n jongen en vooral zijn entourage kunnen dan toch voor groot geld kiezen maar blijkbaar is de boodschap zo gebracht dat deze jongen toch vol trots blijft.
Beuker, Kroes maar ook Farioli hebben dit maar mooi voor elkaar gekregen.

16-02-2025 11:40

AFCACruijff14 +161323

Het geeft veel hoop dat we komende jaren naar talenten als Mokio en Bounida gaan kijken. Spelers waardoor je weer beter kan voetballen. Spelers met buitengewone kwaliteiten.

Zo inktzwart als ons perspectief de voorgaande twee jaren was, zo kleurrijk en fijn is dat nu. Dit zelfs loopt cijfermatig al fantastisch, maar ik heb ook goede hoop om weer echt te genieten van ons voetbal na dit seizoen.

16-02-2025 10:53

Sentinel +8829

Nieuwe Belgische periode bij Ajax? Laten we het hopen...

16-02-2025 10:23

Champy95 +1511

Laten we gewoon hopen dat er in het algemeen goede spelers rondlopen. Belgen, Afrikanen, Amerikanen, Nederlanders,...als ze maar goed kunnen voetballen.

16-02-2025 10:52

ajaxhenk +36

Alle critisie moeten de Ajax beleidsbepalers wel de tijd geven.

16-02-2025 09:55

Danielson +50278

Moderne spelling?

16-02-2025 10:59

cl=5! +5371

Niet zo crities he?

16-02-2025 11:35

Dolblij +45026

@cl=5! : ik vind dat je de nederlandse taal best met iets meer presiesie mag spellen.

16-02-2025 11:46

Bky +56406

Spelling met een beetje speling.

16-02-2025 11:46

NaarCLbeker5 +921

nee, doet mee eerder aan de jaren 70 denken.
Citaat: ''Krietiese beschouwingen bij de "Diskussietekst voor de mandaatgroep van werkers in het alternatief welzijnswerk" ''

16-02-2025 13:53

AjaxPositivo +6958

Nouri was wat bescheidener
Maar misschien kunnen we die extra branie en positieve arrogantie wel gebruiken

16-02-2025 08:28

Enoh25 +1809

Blij dat het eindelijk rond is.. dat had wel een stukje sneller gekund vriend.

16-02-2025 02:38

Jarikoning +7205

Misschien eens in laten vallen.

16-02-2025 01:54

WantAmsterdam +116101

Nu dat die vastligt is de kans hoger denk ik. Zal contractueel ook afgesproken zijn. Net als bij VAD toen.

16-02-2025 01:59

ajaxfan83 +3427

Ik zat net dat filmpje te kijken op youtube van het ajax kanaal. Dan zegt bounida van toen ik als KLEIN jongetje aan kwam oftewel toen hij 15/16 was toen hij bij Ajax aan kwam , wilde paps en mams al mee profiteren van het succes wat mij te wachten staat . Als je bij de Fjes speelt dan ben je in mijn ogen een klein manneke

Hij is echt een groot talent en ben echt blij voor hem dat hijzelf geswitcht is van zaakwaarnemer want anders had hij gedaan wat zn ouders hadden gewild, net zoals Kluivert, mammie wilde toen dat hij die stap deed maken maar een "Europese topclub" zodat zij er zelf ook beter van zou worden .

Er gaan echte heel.veel Credits van mij naar kroes en Beuker maar wat van kooperen en co heeft gepresteerd mag er ook wezen , want die weten ook wel waar zulke mannekes terrecht komen als ze hun oren laten hangen naar diegene die alleen maar geïnteresseerd zijn in de poen dan de toekomstige van de speler zelf

16-02-2025 01:23

BakkalBijter +11628

Ja ik denk dat Kroes en Beuker hier wel een grote invloed op hebben gehad. Je merkt het eigenlijk door de hele club heen dat we groeiende zijn en dat door middel van jeugd willen gaan doen

16-02-2025 02:55

Robertini +39150

Toch wel bijzonder, Beuker voert het woord, maar mensen hier zijn overtuigd dat Kroes de complimenten moet krijgen.

Dit is een jeugdcontract, dus ogenschijnlijk door Beuker afgerond.

16-02-2025 01:17

JD84 +2094

Jij ziet denk ik ook vooral wat je wilt zien...

Pas is er nog aangegeven dat Kroes, Beukers en de Lange dagelijks overleggen over deze zaken, dus Kroes heeft hier zeker ook mee te maken gehad!

16-02-2025 02:14

Robertini +39150

Ze zullen ongetwijfeld overleggen, maar de hoofdverantwoordelijke zal ongetwijfeld de pers te woord staan.

16-02-2025 08:36

MarcelvTol1971 +15319

ja ja nou weten we het wel, jij wil niet dat Kroes hier ook invloed op heeft gehad want dan is jouw verzonnen beeld over Kroes plots een stuk minder negatief.

16-02-2025 09:09

Robertini +39150

Nee hoor, ik heb ook aangegeven dat hij het op de laatste dagen vd transfermarkt best ok gedaan heeft.

16-02-2025 09:15

LukaLitmanen +81997

Hij is 18 plus hoor

16-02-2025 06:26

Robertini +39150

Je punt? Hij speelt bij Jong Ajax, dus jeugd. Dat gezegd, ik wist niet zeker of het zo was, maar dat Beukers naar buiten toe treedt, lijkt me duidelijk.

16-02-2025 08:37

Amsterdam Loyals +2019

Kroes heeft dat onderhandelingen gedaan, is gewoon openlijk gecommuniceerd.

16-02-2025 07:47

Sander31 +7691

Dst is vreemd aangezien beuker in alle interviews over ‘ik’ spreekt. Hij staat ook op de foto

16-02-2025 08:10

Cohiba +2217

Toen het Beuker niet lukte, is Kroes ingestapt en hem laten tekenen.

16-02-2025 08:56

HertogH +15843

Voor de reageerders die menen dat Kroes hier niks mee te maken heeft:

https://www.ad.nl/voetbal/waarom-rayane-bounida-zich-richting-uitgang-van-ajax-begeeft-club-wil-beleid-niet-omgooien-voor-toptalent~ae7e4fb9/

'Parallel aan Bounida’s doorbraak bij de beloften liepen de moeizame gesprekken over het verlengen van zijn aflopende contract. Die werden aanvankelijk gevoerd door het hoofd van de jeugdscouting, Casimir Westerveld. Omdat het om een exceptioneel talent ging, kregen de onderhandelingen topprioriteit en nam technisch directeur Alex Kroes ze over.'

16-02-2025 08:23

Robertini +39150

Inan is geen insider. Het AD vertrouw ik niet voor Ajax-nieuws. Ze lekken bijvoorbeeld altijd de opstelling, maar die is bijna altijd verkeerd.

16-02-2025 08:32

HertogH +15843

Waarom zou Inan dit uit zijn duim zuigen?

De verlenging is gewoon puik werk van Ajax, daar zullen zowel Kroes als Beuker hun steentje aan bij hebben gedragen.

16-02-2025 08:41

Robertini +39150

Hij zal vast wel wat gedaan hebben, maar is heel duidelijk niet de hoofdverantwoordelijke, anders zou hij op de foto's staan.

16-02-2025 08:47

Berghuis4ever +1248

Nee. Hij gunt het Beuker. En is niet zo media g*il als jij en anderen willen doen geloven. Had hij wel op de foto gestaan, dan was het commentaar vast dat hij op de voorgrond wil treden.

16-02-2025 08:55

HertogH +15843

Beuker staat als ik het goed heb bij alle 'jeugdcontracten' op de foto. Het zou vreemd zijn tov de andere jongens als Kroes nu ineens op de foto gaat.

16-02-2025 09:00

MarcelvTol1971 +15319

Ja dus lekken ze de opstelling niet maar die verzinnen ze zelf.
AD is een prima sportkrant en Inan een prima AJAX watcher.

16-02-2025 09:11

Robertini +39150

AD is een prima Feyenoord krant, maar als het om Ajax gaat, zitten ze vaker mis dan raak. Daarnaast is dit uit januari, het kan dus ook zo zijn dat Beuker ze nu overgenomen heeft.

16-02-2025 09:17

GGXIII +6511

Hahaha mooiste grap van de dag is al gemaakt. Kroes en niet zo mediageil.

16-02-2025 10:10

JohnDylan +21981

Westerveld is helemaal geen hoofd jeugdscouting. Dat is hij al sinds het vertrek van Ouaali niet. Dus dit bericht lijkt me ongeloofwaardig als hij niet eens weet wat de rol van Westerveld binnen Ajax is.

16-02-2025 13:25

Danielson +50278

Mensen zien wat ze willen zien...
Waarschijnlijk heeft men binnen Ajax al lang door dat Kroes enkel als uithangbord moet fungeren.

16-02-2025 11:02

afca4eva +5945

Super blij met zijn verlenging want dit is een rasvoetballer, echt een met plezier en puur talent.. alles waar Ajax voor staat.
Maar telkens dat verband met Nouri leggen moet je niet doen. Dat de fans dat doen oke maar niet hijzelf.
Qua postuur, techniek en acties.. ik snap het allemaal wel maar laat Nouri Nouri zijn en jij jezelf.. dit is jouw eigen boek Bounida!

16-02-2025 00:45

Robertini +39150

Ik vind het vooral opmerkelijk, waarom is hij je voorbeeld terwijl hij nooit in het eerste gespeeld heeft? Toch heb ik het idee dat het wel oprecht is, daarom kan ik me er niet echt aan ergeren.

16-02-2025 01:26

WantAmsterdam +116101

Eens, Nouri zal op zijn manier altijd herinnert worden, maar inmiddels lijkt het me gewoon “populair doen” om Nouri altijd te noemen.

16-02-2025 02:02

Danielson +50278

Dat deed ie drie jaar geleden ook al...

16-02-2025 11:02

hetgroteajax +659

Waar zijn de supporters die Mislintat terug wilden hebben in ruil voor Kroes gebleven

16-02-2025 00:41

Robertini +39150

Dat heeft echt niemand gezegd.

16-02-2025 01:19

WantAmsterdam +116101

Ik wil ze allebei niet, vind ze allebei verschrikkelijk, mag dat ook?

16-02-2025 01:31

MarcelvTol1971 +15319

Kroes doet aardig werk samen met Beuker en de staf, na een hele tijd puinruimen van de bende die Overmars, van der Sar, H2 en Mislintat achter gelaten hebben.
Vind het knap dat we na vorig jaar nu zijn waar we zijn en dat er nu langzaam aan jeugd naar voren geschoven wordt.

16-02-2025 09:15

Danielson +50278

Wat is het aardige werk dat Kroes doet dan?

16-02-2025 11:03

WantAmsterdam +116101

Ik vind Kroes dramatisch, Beuker doet aardig werk ja. Ik zie dat “aardige werk” niet.

En “aardig” is niet de standaard voor Ajax. Uitstekend is de standaard.

16-02-2025 16:46

Petterson +24984

Succes Bouni! Hopelijk komende wedstrijden al regelmatig minuten, te beginnen met morgen een half uurtje.

16-02-2025 00:36

Ajax27 +19116

Godts, Bounida, Mokio

Die 3 kunnen nog wel eens het gezicht van het nieuwe Ajax gaan vormen de komende 2-3 seizoenen waardoor we niet alleen een hoop punten binnen halen maar dit ook weer op een mooie creatieve en kwalitatieve manier gaan doen... de Ajax manier.

16-02-2025 00:17

Gizcobar +364

Reyerson, Jetten, Alders kunnen daar bij

16-02-2025 08:20

Ajax27 +19116

Ik kijk niet zozeer naar wie allemaal het 1e gaan halen. Maar meer ook degene waarvoor je naar het stadion komt, die zorgen voor de amusementswaarde.

En met Mokio heb je potentiële buitencategorie in handen, al is dat nog erg vroeg om te zeggen.

17-02-2025 06:36

Dapperestrijders +4597

Ajax, eu.... Alex is goed bezig.
Het lijkt de hitparade wel: van 18 vorig jaar met stip naar plaats 1.

16-02-2025 00:07

Dapperestrijders +4597

'Ik hoor nu al de tune 🎶🎵van de CL"

16-02-2025 00:14

Sander31 +7691

Beiker in dit geval, maar kroes is ook lekker bezig ka

16-02-2025 08:11

trodat4030 +96542

Oke handtekening staat, ik geloof het, nu ook de wei in zo nu en dan. Graag gewoon op t middenveld.

15-02-2025 23:38

twynestar +28270

liefst in de as idd

15-02-2025 23:46

WantAmsterdam +116101

Hij is in Farioli zijn systeem geen middenvelder. En Farioli zal hem ook nooit op het middenveld zetten,

15-02-2025 23:55

ajaxx123 +1941

Juist wel onder Farioli op het middenveld als 1 van de halven

16-02-2025 00:02

WantAmsterdam +116101

Hij is geen half en Farioli zal hem daar ook niet opstellen.

16-02-2025 00:04

Danielson +50278

Gewoon linksvoor.

16-02-2025 00:12

Amsterdamnoord +6038

Maar hij is eigenlijk ook geen buitenspeler in Farioli’s systeem

16-02-2025 00:15

WantAmsterdam +116101

Nee, hij is een ouderwetse 10 of schaduwspits. Beetje a la Litmanen.
Maar hij zal onder Farioli als linksbuiten spelen.

16-02-2025 00:18

Cohiba +2217

Farioli zal hem noot opstellen

16-02-2025 00:30

JD84 +2094

Gesolliciteerd als assistent van Farioli? Niemand weet doorgaans wat Farioli denkt en doet, maar jij schijnt het allemaal te doorzien!

16-02-2025 02:17

WantAmsterdam +116101

Ik volg Ajax en kan op basis van Farioli zijn eerdere keuzes en wel een oordeel maken.

16-02-2025 02:21

Belnaarhuis +4944

Een oordeel is iets anders dan het als een feit presenteren (ookal denk ik er hetzelfde over), zit hem ook in hoe je het zegt

16-02-2025 07:31

Dolblij +45026

Goed werk van Kroes, mag ook wel eens gezegd worden.

15-02-2025 23:35

Danielson +50278

Heb het idee dat dit met name het werk van Beuker is. Ook gezien het feit dat hij de woordvoerder is hier.

16-02-2025 00:13

SchipAhoy7 +1181

Goed nieuws. Ik zie hem graag tegen Heracles debuteren bij een 3-0 stand in de 55-ste minuut.

15-02-2025 23:31

Danielson +50278

Ja zoiets. Lijkt me leuk morgen.

16-02-2025 00:14

NW23 +5044

Eerlijk is eerlijk, dit is een knappe prestatie van Kroes. Was het normaal geweest als deze speler niet te behouden was geweest. Uitstekend nieuws natuurlijk en knap werk.

15-02-2025 23:11

JohnDylan +21981

Beuker*.

16-02-2025 00:43

JD84 +2094

*en Kroes

16-02-2025 02:18

NatteKrant +1776

Heerlijk!
En gefeliciteerd! Champions League voetbal is nu toch wel écht binnen hoor. Morgen komen we op 14 punten van de nummer 3.

15-02-2025 23:07

gaalmeister +952

It.. it ain't over till is over... Zei een wijs trainer ooit

15-02-2025 23:12

EinSteijn +4772

Don’t jinx it vriend..!

16-02-2025 00:05

JanMolby +1496

Waarom moet die jongen nou weer ergens symbool voor staan? Ik vind t allemaal weer hoogdravend taalgebruik. Symbool voor onze visie op talent. Voor mij hoeft dat niet zo. Blijdschap, tevredenheid dat die jongen bij ons verder wil, dat is wel ff genoeg.

15-02-2025 23:04

Pizzapunt20 +9989

Geweldig nieuws! Bewijs dat Ajax weer Ajax is. De talentjes blijven weer

15-02-2025 22:59

WantAmsterdam +116101

Das nog niet het bewijs maar een begin.

15-02-2025 22:59

afca1985 +21271

En weer heeft de Telegraaf de primeur niet, "onze mediapartner".

15-02-2025 22:48

Danielson +50278

Zijn ze niet meer. Toch?

16-02-2025 00:14

afca1985 +21271

Deels toch nog? Dacht ik althans

16-02-2025 00:22

Bky +56406

Morgen debuteren met een goal, zoals het hoort.

15-02-2025 22:43

WantAmsterdam +116101

Twee, doe een Riedewaldje

15-02-2025 22:45

Bky +56406

Minstens een hattrick, anders terugzetten naar onder 19.

15-02-2025 22:46

WantAmsterdam +116101

Was er eigenlijk ooit een speler die bij ons in de competitie met een hattrick debuteerde?

15-02-2025 22:46

Bky +56406

Volgens mij debuteerde Noa Lang in de basis met een hattrick tegen Twente, maar die had daarvoor al ingevallen.

Locadia debuteerde met een hattrick trouwens.

15-02-2025 22:48

WantAmsterdam +116101

Haha leuk voorbeeld. Ja, dat was geweldig. Maar ja, geen proper (competitie)debuut.

15-02-2025 22:49

Flaco +19583

Ik ben geen fan van Kroes, maar dit heeft hij fantastisch gedaan. En ook heel erg verstandig van Bounida om te kiezen voor het voetbal ipv het geld(Al zal die ook nu wel meer dan genoeg verdienen).

15-02-2025 22:29

WantAmsterdam +116101

Tis Beuker. Je hoeft geen fan van Kroes te worden want hiermee heeft die weinig te maken :)

15-02-2025 22:37

Flaco +19583

Dank Want, dat stelt gerust. Maar enige vorm van betrokkenheid zal er wel zijn. En het is ook heel positief om te zien dat er nu meer ruimte lijkt te komen voor de eigen jeugd.

15-02-2025 22:59

WantAmsterdam +116101

Nauwelijks. Beuker is de drijvende kracht/verantwoordelijke man buiten de eerste elftalen van de vrouwen en de mannen.

15-02-2025 23:00

twynestar +28270

Reken maar dat ze hiervoor het budget voor t eerste hebben moeten aanspreken en ook een plan in de selectie van t eerste heeft moeten bieden. Vanuit de portefeuille van Beuker hadden we hem nooit kunnen houden.

15-02-2025 23:49

WantAmsterdam +116101

Ja, natuurlijk, net als ze het met Geelen, financieel directeur en de RvC moeten afspreken.
Betekent niet dat alle dezelfde credits krijgen. Ajax doet dit collectief goed, maar het is individueel vooral Beuker zijn verdienste.
In principe heeft elke werknemer en bestuurder binnen en om Ajax een aandeel. Zelfs de koffie juffrouw

15-02-2025 23:53

Ajax '69 +3835

Volgens jou eigenlijk iedereen, behalve Kroes. 🤔

16-02-2025 02:59

Kleineui +559

Voelt een beetje alsof we een nieuwe creatieve nummer 10 hebben aangetrokken, heerlijk!

15-02-2025 22:27

twynestar +28270

hopen dat ze hem niet te veel op de flank misbruiken, want ik deel je optimisme op 10

15-02-2025 23:50

DeMagere +23140

Beuker en vooral Farioli met zijn staf hebben de ideale omstandigheden gecreëerd waarin Bounida en zijn entourage de juiste keuze konden maken. Complimenten voor hun werk!

Mijn droomscenario? Een kampioensjaar waarin vanaf elk weekend minimaal een jong talent schittert en ons de drie punten bezorgt. Mokio, Bounida, Hato, FJ en/of Steur, etc. Met iedere wedstrijd een beslissende goal of assist! En dan volgend jaar hier de vruchten van plukken in de Champions League!

15-02-2025 22:26

Nr.10 +111036

Off: net even interview met Bosz na de wedstrijd teruggekeken. Wel genieten hoor. Niets tegen Bosz, ik vond het zonde dat hij bij ons wegging in 2017, maar het is mooi om te zien dat ze het bij PSV echt to-taal kwijt zijn momenteel. Dat wordt niks meer daar dit seizoen.

15-02-2025 22:08

WantAmsterdam +116101

Bijna eens. Maaaar.
Wel tegen Bosz, vreselijk persoonlijkheid imo. Geen hard feelings wbt zijn vertrek. Was sportief en financieel te begrijpen.
Maar dat hij niet gewoon toegeeft dat het zijn keuze was en niet de schuld van Ajax, zegt veel over hem.

15-02-2025 22:20

De-King +20375

Verhaal ligt wel iets genuanceerder volgens mij. Volgens mij lag Bosz overhoop met een aantal leden van de staf en wou hij ze eruit hebben. Daar is Ajax niet in meegegaan,

Toen is het uitgedraaid op een vertrek. Zo staat het mij bij in ieder geval.

Hij komt wel wat nukkig over bij PSV, haha.
Ik had hem graag naar Ajax zien komen, maar je ziet ook wel dat het naar een bepaalde tijd de klad erin komt.

15-02-2025 22:23

WantAmsterdam +116101

Daar was een week voor het vertrek niks van te merken. Heeft publiekelijk aangegeven dat hij zou willen blijven en tegen de spelers had die volgens mij ook bevestigd dat ie zou blijven.
Pas toen Dortmund langskwam was het zogenaamd niet meer houdbaar.
Maar zo of zo, ik geloof dat hij in elke situatie naar Dortmund was vertrokken. Was een hele mooie kans voor hem. Had hij toch ook gewoon mogen aangeven?

15-02-2025 22:25

Nr.10 +111036

Ik weet daar het fijne niet van. En ik was tegenstander van Bosz aanstellen in 2022, maar moet toegeven dat hij het uiteindelijk toch geweldig heeft gedaan bij PSV vorig jaar. Het duurt uiteindelijk maar een jaar, maar het was bij hun wel een van de beste jaren uit de clubgeschiedenis.

15-02-2025 22:27

De-King +20375

Aan de buitenkant was daar weinig aan te merken dat klopt. Neemt niet weg dat het probleem zich dan alsnog kan afspelen.

En je hebt ook wel wat te eisen wanneer Dortmund op stoep staat.

Ajax zijn goedrecht om daar niet in mee te gaan, maar wat als die eisen wel ingewilligd werden? Dat kunnen we achteraf niet weten.

15-02-2025 22:29

WantAmsterdam +116101

“ Aan de buitenkant was daar weinig aan te merken dat klopt. Neemt niet weg dat het probleem zich dan alsnog kan afspelen.”
Als het zo een probleem was had Petertje voor het bod van BVB de knop door moeten haken.
En niet aangeven dat hij wil blijven totdat iets beters langskomt. Laat Peter gewoon enorm zwak uitzien.

15-02-2025 22:31

De-King +20375

@Nr. 10

Ik was wel voorstander van zijn komst, maar misschien is hij wel vertrokken op het juiste moment. Bosz kan het niveau waar zijn team op presteert niet vast houden.

15-02-2025 22:32

WantAmsterdam +116101

Btw, volgens andere geluiden wilde Ajax hem juist zijn zin geven. Alles wat je hier opnoemt is niet feit maar Peter zijn verhaal.

15-02-2025 22:33

De-King +20375

Is niet meer dan logisch dat je je oude schoenen niet weggooit voordat je nieuwe hebt. Nee ik kan mij niet vinden in jouw mening in deze vriend. Dat hoeft ook niet. We hoeven het niet overal eens over te zijn.

15-02-2025 22:35

De-King +20375

Daar heb je gelijk in, maar dat is altijd het geval toch? Zijn verhaal tegenover het verhaal van Ajax of andere media. We kunnen pas zeker van feiten zijn wanneer zulke dingen op papier met handtekening worden vastgelegd.

15-02-2025 22:37

WantAmsterdam +116101

“ Is niet meer dan logisch dat je je oude schoenen niet weggooit voordat je nieuwe hebt.”
Als Ajax goed genoeg was als Dortmund niet was gekomen dan ligt het aan Peter, niet Ajax.

15-02-2025 22:38

WantAmsterdam +116101

“ Daar heb je gelijk in, maar dat is altijd het geval toch? Zijn verhaal tegenover het verhaal van Ajax of andere media.”
Ja, maar je kunt niet stellen dat het genuanceerder ligt, daarvoor is buiten Bosz zijn eigen verhaal weinig bewijs voor. Zoals gezegd, als Ajax goed genoeg was zonder Dortmund, dat was het Peter zijn keuze om te vertrekken en zijn keuze alleen.

15-02-2025 22:40

De-King +20375

Je kan toch meer eisen wanneer er een topclub voor je voor de deur staat. Dat is toch logisch en als je dan toch bij Ajax wil blijven onder bepaalde voorwaarden waar hij zich eerder aan stoorde. Dan lijken mij dat normale eisen die je kan stellen.

Dat Ajax daar niet in mee gaat blijft hun goedrecht.

15-02-2025 22:42

WantAmsterdam +116101

“ Je kan toch meer eisen wanneer er een topclub voor je voor de deur staat.”
Dat heeft Peter niet gedaan toch? Dat zegt hij zelfs niet eens. Toen Dortmund kwam wilde die niets liever dan weg. Dat weten we (dat verhaal is consistent Ajax en Bosz)

15-02-2025 22:44

De-King +20375

Misschien zit ik ernaast. Ik ga uit van mijn geheugen en heb geen zin om al die dingen op te zoeken. Misschien laat mijn geheugen, maar volgens mij heeft Bosz dat wel gedaan.

Als dat niet het geval is. Dan geef ik je gelijk.

15-02-2025 22:48

WantAmsterdam +116101

We weten de waarheid allemaal niet 100%, maat, maar de feiten spreken niet in Peter zijn voordeel.

Je kunt fan van zijn visie en hem dankbaar zijn zonder fan te zijn van zijn persoon btw, dat lukt me namelijk aardig :).

Hij deed een paar dingen die belangrijk waren voor het succes in 18/19 en daarna. Dat kan ik niet ontkennen.

15-02-2025 22:53

De-King +20375

Hij is waarschijnlijk op het juiste moment vertrokken. De klad komt er toch in naar een tijdje. Dat blijkt iedere keer weer.

Ik geef je ook geen ongelijk hoor. Het is precies wat je zegt. We weten de waarheid allemaal niet 100%,

Mooie verlenging trouwens hé vriend die Bounida dat word genieten met de rest van de aankomende talenten.

15-02-2025 23:01

WantAmsterdam +116101

Absolute genoot die jongen. Hopen dat ie ook snel minuten krijgt. Zal niet lang blijven dus elke minuut koesteren, net als met Gravenberch :).

15-02-2025 23:04

De-King +20375

Gravenberch is gelukkig eindelijk naam aan het maken bij Liverpool. Blij dat het eruit komt onder Slot. Wat een speler. Was bij Ajax al ongelofelijk belangrijk, terwijl hij het pispaaltje bij veel figuren was.

15-02-2025 23:13

WantAmsterdam +116101

Ja echte schande. Fitz heeft minder talent maar die maakt hetzelfde door.
100% passing, hele goeie voorassist, key pass, en dat alles op een akker. Verdiend daarvoor heel veel loof.

Soms denk ik. We verdienen ze niet, deze spelers.

15-02-2025 23:21

De-King +20375

Dat is werkelijk verschrikkelijk ja. Een van de weinige met creativiteit vallen ze onterecht af. De mensen die hun afvallen gun ik 11 Davy's. Daar worden ze waarschijnlijk nog vrolijk van ook.

Wij verdienen de spelers wel WantAmsterdam.

15-02-2025 23:29

WantAmsterdam +116101

Haha, wij wel ja. Heel eerlijk, zonder deze spelers uit onze opleiding zou ik Ajax waarschijnlijk niet eens meer volgen. Maar de jeugd maakt me nog steeds een beetje trots op Ajax.

15-02-2025 23:32

De-King +20375

Taylor heeft het trouwens ook meegemaakt en zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik, haha.

Volledig mee eens maat.

15-02-2025 23:35

WantAmsterdam +116101

Taylor hier en in het stadion, dat laatste is nog schandelijker.
Rasmussen trouwens ook. Ik had ook geen vertrouwen meer in hem maar mensen noemden hem “de slechtste speler ooit” en dingen. En in het stadion dat uitfluiten, mag gewoon nooit.

15-02-2025 23:38

De-King +20375

Ja onbegrijpelijk.

Ik zou het mooi vinden als Rasmussen een applausje krijgt van het publiek morgen. Dat heeft hij zeker wel verdient.

15-02-2025 23:43

WantAmsterdam +116101

Gewoon 2 goals.
Die mensen die hem uitfloten mogen van mij echt mooi voor schut staan. Al gaan ze het nooit doorhebben en dus ook nooit zien :)

15-02-2025 23:45

De-King +20375

Aan de ene kant pijnlijker aan de andere kant merken ze het niet, haha.

15-02-2025 23:47

WantAmsterdam +116101

Ja, het gebeurd gewoon elke keer opnieuw. We lopen allebei lang genoeg mee om ons Daley Blind aan het begin te herinneren. Werd volgens mij in de JC schaal voor het eerst uitgefloten.
Toen dacht ik ook, “goed talent uit de opleiding, zoon van een Ajax legende, wtf?”
Het seizoen daarna werd hij sterkhouder en international, en Ajacied van het jaar en werd hij door het publiek gevierd.
Aan de ene kant, mooi, aan de andere kant, toch heel raar. Eerst fluit je hem als jong talent uit, kort daarna is hij de held?
Kan er weinig mee. Kritisch zijn op de ploeg en het voetbal? Ja! Spelers individueel uitfluiten? Never.

15-02-2025 23:51

LukaLitmanen +81997

Bosz is weggepest door Bergkamp

16-02-2025 06:29

WantAmsterdam +116101

Das het narratief van Bosz. Geloof er niks van.

16-02-2025 16:48

Yeshyeshyall +10934

Bizar hoeveel punten ze opeens morsen maar ze hebben toch wel genoeg kwaliteit om zich weer te herpakken zou je denken, of het moet echt mis zitten in de groep daar. Bosz altijd een irritante vent gevonden maar hij heeft het zowel bij ons als bij psv echt hartstikke goed gedaan

15-02-2025 22:31

WantAmsterdam +116101

Het is minder bizar als je naar zijn tijd bij Leverkusen en Dortmund kijkt. Een tijdje was ie daar goed tot fantastisch. Bij Dortmund stortte het al na 2 maanden helemaal in, bij Leverkusen na 1 3/4 jaar.
Bij Lyon heeft hij het nooit op de rit gekregen maar waren zijn prestaties op een gegeven moment niet meer houdbaar en werd die in oktober ofzo ontslagen.

Peter heeft een houdbaarheidsdatum, zoveel is duidelijk.

15-02-2025 22:37

snowy +11

Bosz heeft nog steeds een Ajax hart.
Persoonlijk vind ik het geweldig als we minimaal 3 sterke top ploegen hebben en dan nog 4 goede ploegen er onder. Zodat we als kijkers mooie spannende wedstrijden krijgen waar gestreden wordt tot er afgefloten wordt. En natuurlijk ook alle elftallen er onder hoe sterker onze competitie hoe sterker we worden in Europa. Misschien blijft het wel een droom.

15-02-2025 22:44

Ajaxcbs123 +1252

Een oprechte vraag, is het meer een 10 of een rechtsbuiten? Of zou die dan ook op 8 kunnen spelen?

Of moeten we meer denken aan een Zyjech als rechtsbuiten?

Volgend seizoen;
Godts - Brobbey - Bounida
Taylor? - Fitz Jim
Mokio
Hato? - Baas - Sutalo - Gaaei?
Pasveer?

Hato was ook jong als basis speler. Het wordt gewoon tijd voor Mokio en Bounida vanaf het begin :-)

15-02-2025 22:07

Nr.10 +111036

Veel te jong elftal natuurlijk.

15-02-2025 22:09

Ajaxcbs123 +1252

Tuurlijk moet daar ervaring bij a Henderson.
Ik verwacht dan ook wel een stunt als Eriksen en of Blind. Maar met Pasveer, Sutalo, Berghuis en hopelijk een Rugani behoudt je de ervaring.

15-02-2025 22:15

Babangida83 +23877

Als je mee wilt doen aan de titel "wie kan het jongste elftal opstellen", dan is dit wel een goede poging.

15-02-2025 22:10

WantAmsterdam +116101

Taylor, Hato, Brobbey en Sutalo (no way dat die laatste in deze vorm te houden is) zullen vertrekken. Gaaei is heeft imo geen toekomst als basisspeler, Mokio is geen “enkele 6”.
Pasveer moet eens over zijn. In de CL zullen we een meer agile keep nodig hebben.

15-02-2025 22:16

Cello +52936 moderator

@WantAmsterdam

Er bij aantekenend, dat Taylor en Hato afgelopen zomer al konden verkassen en destijds beloofden nog één seizoen eraan vast te plakken. Dat seizoen loopt komende zomer dus af en dan mag je er wel bijna 100% vanuit gaan dat zij dan ook wel zullen gaan verkassen deze zomer.

15-02-2025 22:21

WantAmsterdam +116101

Klopt helemaal. Zie ze echt niet blijven.

15-02-2025 22:22

Ajaxcbs123 +1252

Ga ik ook wel vanuit.
Het zal sowieso weer flink puzzelen worden. Maar met de verkoop van Taylor, Hato, Brobbey en Sutalo + CL geld. Is er opeens wel weer wat mogelijk mbt aankopen. Erg benieuwd naar de volgende transfer window. Al hoop ik eigenlijk dat Ajax stiekem 2/3 transfervrije verstrekkingen gaat vastleggen!

15-02-2025 22:24

WantAmsterdam +116101

Niet te veel kopen, alleen wat er nodig is. Dat moeten we nu wel weten. Geen 12 aankopen meer zoals onder Mislintat, geen 3 spits die je niet significant beter maakt zoals Wout.

15-02-2025 22:29

Lazell +16989

Bounida is sowieso geen rechtsbuiten. 10 of linksbuiten. Hangt een beetje af van je visie. Het liefst zie ik hem op 10, maar zal door de meeste trainers wel starten als buitenspeler. Beetje type Noa Lang. Goede actie, dribbel, rendement, spelintelligentie.

15-02-2025 23:52

Ajaxlee +5560

Nou al zin in het middenveld; Mokio, Steur, Bounida. Lijkt mij een zeer complementair middenveld om van te watertanden. Zo anders dan de afgelopen 2 seizoenen waar er vooral lopers en non-voetballers opgesteld stonden

15-02-2025 22:03

axelAFCA1996 +817

Wel afgewisseld met ervaren leiders op het middenveld, taylor, berghuis, hendo of soortgelijke leiders in de zomer met CL centjes

15-02-2025 22:04

Ajaxlee +5560

Ja maar hopelijk over 2/3 jaar ons vaste middenveld

15-02-2025 22:06

Nr.10 +111036

Over 2-3 jaar is Mokio alweer weg. Denk eerder over 2 dan 3 zelfs.

15-02-2025 22:19

WantAmsterdam +116101

Steur = Xavi
Mokio = Yaya Touré
Bounida = Mesut Özil.

Kwa types dan.

15-02-2025 22:05

afcajacied00 +290

Mokio is toch niet zo box to box?

15-02-2025 22:07

WantAmsterdam +116101

Mix uit Vieira en Touré dan. Maar zijn goal deed me echt meer aan Touré dengen.

15-02-2025 22:08

De-King +20375

Bounida's scorende vermogen zal ook wel wat hoger liggen denk ik. Mesut Özil was echt koning van de assist.

Yaya Toure was ook wel een stukje verfijnder dan Mokio denk ik. Die man was elegant met zijn lengte dat was niet normaal.

Ik kan wel inkomen waarom je de vergelijkingen maakt.

15-02-2025 22:09

WantAmsterdam +116101

Mijn oorspronkelijke vergelijking was Nabil Fekir, want vind je van die?

15-02-2025 22:11

De-King +20375

Ja die vind ik wel mooi gevonden. Denk dat die vergelijking dichter in de buurt komt. Al ligt het potentieel van Bounida een stuk hoger (hoop ik).

Viera ook helemaal eens trouwens, haha.

15-02-2025 22:15

WantAmsterdam +116101

Fekir is alleen minder bekend/heeft het minder ver geschopt. Daarom koos ik toch voor Özil. Zeker, Bounida heeft meer potentie maar als hij niveau prime Fekir haalt is het al fantastisch.

Maar das echt zeer te vergelijken kwa type.

15-02-2025 22:18

De-King +20375

Klopt helemaal.

15-02-2025 22:20

appiehappie +3035

Dit heeft Kroes zeer goed gedaan. Nu Mokio binnen boord houden.
Bounida snel zijn debuut laten maken in Ajax-1 in de Arena.
Het siert Bounida ook dat hij zo verstandig is om bij Ajax te blijven ipv €tekens in de ogen volgen.

15-02-2025 22:02

Adam24 +39092

Fantastisch werk dit hoor! Zo moeilijk om hem te behouden omdat hij zich pas vrij laat begon te tonen. Zo erg dat zijn contract al afliep. Morgen een eerste invalbeurt zou fantastisch zijn

15-02-2025 21:58

Been +12462

Lekker Mokums tongvalletje ook al. Mooie gozer dit.

15-02-2025 21:50

Sander31 +7691

Mensen de verlenging van Berghuis maar afkraken:

Bounida

Ik word met open armen ontvangen door onder andere Davy Klaassen, Steven Berghuis en Jay Gorter. Ik praat ook veel met Steven. Hij heeft ook net zijn contract verlengd. Ik denk dat ik wel veel van hem kan leren."

15-02-2025 21:48

WantAmsterdam +116101

Tja, hij moet toch ook op het veld leveren?
Gast is grootverdiener, zelfs met 50% reductie zit die op 2 miljoen per jaar.
Nee, ik vind het nog steeds zeer onterecht.

15-02-2025 21:51

Jari_held +885

Als Berghuis met zijn rol er voor zorgt dat talenten als Bounida en Mokio zich ontwikkelen dan is dat al het geld waard. Ja hij is minder dan 3 jaar geleden, maar neemt zijn rol in het team wel goed op en een luxe speler om erin te brengen als het nodig is

15-02-2025 21:58

WantAmsterdam +116101

Nee, is hij niet, ik verwacht dat hij nog steeds minsten 2.5 miljoen per jaar verdient met de verlenging (minsten 60% van zijn vorige salaris).
Das veel te veel voor een kleedkamer rol. Veel te veel. Totaal onverstandig.

15-02-2025 21:59

NoPants +7488

Met de middenvelders die al mogelijk gaan vertrekken komende zomer of niks toevoegen vind ik Berghuis wel een goeie om te behouden. Als Henderson, Taylor, en Klaassen vertrekken, en vd Bomen en Hlynsson waar je niet zoveel aan hebt, dan jou je FJ, Regeer, Mokio, Bounida over. Dat is erg jeugdig.

Zou me niks verbazen als Berghuis juist heel veel gaat spelen komend seizoen, maar dat Hendo vertrekt.

15-02-2025 22:25

WantAmsterdam +116101

Berghuis is te duur. Punt. Ajax heeft niet poen als City. Ajax moet normaal met geld omgaan.

15-02-2025 22:26

Berghuis4ever +1248

Weet je Berghuis nog aan het begin van het (pre-)seizoen, voor zijn eerste blessure? Toen smulden we van hem. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat niveau weer gaat aantikken.

15-02-2025 22:41

WantAmsterdam +116101

Hij wordt alleen maar ouder en minder. Ik verwacht niet dat hij dat niveau constant gaat halen.

15-02-2025 22:43

KingJames23 +11433

Berghuis is bij ons in totaal een half seizoen goed geweest verder was het drama of was hij geblesseerd.

15-02-2025 23:28

AINIESTA +44615

Dan hadden ze hem een contract moeten geven als talentenbegeleider oid.

15-02-2025 21:59

C14 +22370

Je gaat niet een speler twee jaar aanhouden met een miljoenensalaris en ook een plek in de selectie, omdat ie af en toe een praatje met een talent houdt. Er zijn altijd wel medespelers waar je van kan leren, en idealiter heb je ook oud-voetballers binnen Ajax die individueel begeleiden.

Ik ben fan van vooral de creatieve passing van Berghuis, maar zowel op rechtsbuiten als op het middenveld is het in zijn totaliteit niet goed genoeg. Tenzij je misschien een groot deel van het elftal en tactiek op hem afstemt, maar dat doe je alleen bij echte topspelers. Overigens is dat nooit slim om te doen, want als deze dan wegvalt, valt alles weg.

15-02-2025 22:00

Babangida83 +23877

Ik ben het daar wel me eens. Tegelijkertijd wil je geen compromissen sluiten in de samenstelling van je selectie. Ik denk oprecht dat Berghuis nu het niveau is wat we kunnen krijgen voor dit geld. Als het echt goed is, dan betaal je meer.

Dan kun je zeggen: betaal dan meer. Maar dat keurt de RvC op dit moment niet goed en ik denk dat Kroes en Beuker ook eerst even terug willen naar een solide basis.

Dus valt wat voor te zeggen. Ik vind Berghuis kwalitatief op het veld ook te wensen overlaten en als het minder gaat een slecht voorbeeld. Hij heeft kennelijk voor de groep wel echt zijn waarde.

15-02-2025 22:16

Ajax34 +4004

Al met al heeft Kroes het goed gedaan maar het had allemaal wel wat sneller gemogen.

15-02-2025 21:46

PuurAjax +1039

En toch niet iets negatiefs moeten zeggen hè. Vermoeiend zijn we allemaal zeg. In de huidige tijd MOETEN we lekker negatief of kritisch zijn.

ZE (Kroes en Beuker) hebben dit gewoon top gedaan. PUNT

15-02-2025 21:51

Ajax34 +4004

Van mij had het sneller gemogen vooral met Bounida ik hou niet zo van soaps

15-02-2025 22:06

DeBankzitter +2587

Je bent daarbij afhankelijk van meerdere partijen: speler, familie, zaakwaarnemer(s), CFO Ajax etc.

15-02-2025 22:15

Babangida83 +23877

Tja, maar je krijgt niet altijd wat je wilt. Lees: het kan niet altijd zoals je het wilt.

15-02-2025 22:17

Been +12462

Sven, die handelde tenminste lekker snel.

15-02-2025 21:51

noppenkoning +41199

Ben benieuwd welke positie Farioli voor hem in petto heeft

15-02-2025 21:44

ajaciedje90 +59920

Sleutelpositie.

15-02-2025 21:45

WantAmsterdam +116101

Linksbuiten, no way zet die hem op het middenveld.

15-02-2025 21:46

noppenkoning +41199

Ja wel jammer dat Oliver Edvardsen ook net gehaald is

15-02-2025 21:48

WantAmsterdam +116101

Klopt, die heeft een goeie indruk achter gelaten. Maar eh, die kan ook op RB.

15-02-2025 21:49

AINIESTA +44615

Misschien dat Farioli denkt dat ie teveel risico neemt aan de bal en 'm veilig op de vleugel zet. Maar hoop gewoon middenveld. Farioli moet toch ook zien dat we daar een ernstig tekort aan creativiteit hebben.

15-02-2025 22:02

ajaciedje90 +59920

https://www.youtube.com/watch?v=kaakEcpj1_k&ab_channel=AFCAjax

15-02-2025 21:37

Gert.P +924

Kroes en beuker toppers goed bezig!!!

15-02-2025 21:35

Robertini +39150

Mooi nieuws!

15-02-2025 21:32

Altijdindestraat +39971

In Rotterdam zitten ze inmiddels weer aan de anti-depressiva

15-02-2025 21:32

fluwelenlinker +11712

Dankzij of ondanks Kroes, kunnen we niet gewoon blij zijn dat Bounida blijft zonder dat kinderachtige gebekvecht?
Laat het maar zien Rayan!

15-02-2025 21:21

WantAmsterdam +116101

Beuker mag de credits hiervoor toch krijgen? Is toch goed gedaan van hem?

Maar inderdaad, Bounida staat in het middelpunt, tis zijn moment vooral.

Maar ja, sommige hebben een Kroes obsessie. Die kunnen er niet tegen dat andere mensen hem niet zo geweldig vinden en moeten dat overal kwijt en willen Kroes credits voor alles geven.

15-02-2025 21:24

Patrick1967 +1661

Maar ja, sommigen hebben een Kroes haat. Die kunnen er niet tegen dat andere mensen hem niet zo slecht vinden en moeten dat overal kwijt en willen Kroes de schuld voor alles geven.

Ik denk overigens dat de waarheid in het midden ligt. Er gaan dingen fout en er gaan dingen goed. Daar is het hele team verantwoordelijk voor. Kijkend naar het totale plaatje en de.laatste ontwikkelingen is er duidelijk de weg naar boven gevonden. Daar is het hele team verantwoordelijk voor.

15-02-2025 21:37

WantAmsterdam +116101

“ Maar ja, sommigen hebben een Kroes haat. ”

Ja en? Laat die mensen hun eigene mening hebben.

Die man is buiten Ajax sws al het absolute lachertje, dat kun je sws niet veranderen.

Laat gaan (niet aan jou gericht maar de Kroes verdedigers). Dit topic is voor Bounida en in mindere mate Beuker. Als je Kroes wilt hypen, doe dat in een ander topic.

15-02-2025 21:40

DeMagere +23140

Het is het tegenovergestelde van “bekvechten”. De toekomst van Ajax hangt af van goede betrouwbare oprechte deskundige bestuurders. Dat een leger van mensen bij goed nieuws over een talent en goed werk van Beuker hun gelijk denken te kunnen halen en er Kroes bijslepen mag niet onbeantwoord blijven. Kroes is helaas ongeschikt. Kroes is de man die er voor zorgt dat jij blij bent (Farioli) aan het wegpesten. Ik wil niet alleen blij zijn met dit bericht maar ook blij blijven in de toekomst.

15-02-2025 21:28

wijzijndebeste123 +163598

Zoals altijd sla je de spijker op zn kop, DeMagere.

15-02-2025 21:43

WantAmsterdam +116101

100% dat Farioli voor de verkoop van Hendo ging liggen.

15-02-2025 21:47

De-King +20375

Jij hebt geen hamer en een spijker nodig zie ik DeMagere. Wijze taal.

15-02-2025 21:56

3*stars*3 +23420

@fluwelenlinker juist!
Ajax heeft een pareltje binnen kunnen houden en dat telt.
Of Kroes, Beuker, Farioli of Pasveer nou grootste aandeel in had.
Feit blijft dat het op het veld en in bestuurskamer, in teamverband moet gaan.
Dat is iets dat paar jaar weg was en nu eindelijk is teruggekeerd.

15-02-2025 21:31

Laudrup10 +17054

Ik zie enkel Beuker op de foto s en filmpjes staan van de verlenging. Kroes zal er niks mee te maken hebben gehad anders had ie echt wel met de eer gestreken.

15-02-2025 21:33

fluwelenlinker +11712

Grappig. Ik doe een post om eens een keer niet een discussie op te starten over Kroes en in de reacties gaat het weer alleen daarover. Wees gewoon eens blij dat Bounida blijft. Het is toch geen kleuterschool hier of wel?

16-02-2025 09:22

DeMagere +23140

De topreactie over Kroes. Niemand brandt hem af. We willen allemaal dat hij het goed doet. In het belang van ons geliefde Ajax.

Zijn falen is gigantisch, veelvuldig en herhalend. Ook vaak bewust. Dat heeft niets met afbranden te maken, maar met feiten.

Een ander feit is dat niet Kroes dit goed heeft gedaan, maar vooral Beuker, Farioli en zijn fantastische staf.

Het is ondanks Kroes dat we staan waar we staan. Zonder Farioli hadden deze verlengingen niet plaatsgevonden. Bounida zijn gezicht voor en na de wedstrijd tegen Feyenoord. De sfeer in en rond Ajax momenteel. Allemaal dankzij Farioli en zijn staf!

Jammer dat Kroes Farioli vakkundig lijkt weg te pesten. Het lijkt soms op doelbewuste sabotage. Toch blijft hier een leger apologisten steeds bij alles positiefs rond Ajax hun Alex ten onrechte er bij slepen. Helaas jongens, Alex is gewoon niet geschikt voor deze functie.

Laten we ajb de echte helden niet uit het oog verliezen. Farioli, Farioli, Farioli en zijn staf, Beuker, Geleen en Cassandra van Praag.

15-02-2025 21:20

DeKenner +9292

Kroes heeft Farioli toch zelf aangesteld?

Verder zal het allemaal wel. Gekke tweestrijd hier. Ik heb weken niets anders gelezen dan een hoop huilebalken die Kroes van alles en nog wat de schuld gaven. Wat dat betreft niet raar dat er mensen zijn die hun gram halen als blijkt dat Ajax (niet alleen Kroes) het toch eigenlijk wel prima voor elkaar lijkt te hebben. De selectie is beter in balans, sommige dramatische spelers zijn vast of tijdelijk weg, en jeugdspelers tekenen bij en krijgen kansen. Ajax wordt langzaam weer Ajax. Laten we daar met zijn allen weer op focussen, want volgens mij houden we hier allemaal van Ajax en willen we allemaal dat de club het goed doet.

15-02-2025 21:35

WantAmsterdam +116101

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/kroes-is-bereid-om-nog-een-maand-te-wachten-op-mogelijke-komst-ten-hag

Wilde dolgraag op Erik wachten.

15-02-2025 21:45

DeMagere +23140

Nee, Kroes had een top vijf dat er heel uit anders uitzag. Andere leden van de directie en Farioli zelf hebben hem uiteindelijk overtuigd. Kroes had door zijn bewuste illegale handel met voorkennis sowieso geen definitieve stem.

Als je daadwerkelijk wil dat de club het goed doet, dan wil je toch een geschikte deskundige betrouwbare persoon op die voor Ajax zo belangrijke positie?

Het is bovendien te vroeg om nu al te kunnen stellen dat de transferstrategie van Kroes daadwerkelijk zo goed is geweest. Een verdrietige sombere captain, vertrokken spelers die bij de huidige blessures nu wel handig geweest hadden kunnen zijn. Je doet alsof we alle komende wedstrijden met zekerheid gaan winnen.

We hebben gelukkig een geschikte trainer en heel veel geluk met concurrenten die bijna wekelijks falen. Ik zou nog even wachten om alle succes Kroes toe te schrijven. Hij heeft het onze trainer niet gemakkelijk gemaakt.

15-02-2025 21:46

TeringHenkie +28307

Farioli komt uit de koker van Beuker. Kroes wil/wilde TH bij Ajax!!

15-02-2025 21:48

DeKenner +9292

Ik zeg bewust “Ajax (niet alleen Kroes)”, omdat het met alle beslissingen en-en is. Jammer dat alles weer meteen in een “ik ben voor Kroes vs. ik ben anti Kroes” hokje wordt geduwd. Ik persoonlijk wil een TD die goed werk voor Ajax verricht, en rekening houdt met waar wij voor staan. En dat is oog hebben voor de jeugd, waar we altijd groot mee zijn geworden. En dat doet een TD niet alleen, dat doet hij samen met andere mensen binnen Ajax. Ik ben blij dat dat nu het geval is. Het liefst heb je een betrouwbare en deskundige TD, maar ik heb niet het idee dat je de voorgangers van Kroes als zodoende kunt kwalificeren. Ik zou de laatste niet eens meer kunnen bedenken. Dus ja een mooie droom, maar je hoeft niet te doen alsof Kroes een grote dissonant is op die positie.

15-02-2025 22:53

tikkie takkie +1001

Wat een onzin, TH was toen al coach bij Manchester United toen Kroes Technisch Directeur werd bij Ajax. Waarom zou TH in godsnaam teruggaan als coach bij Ajax als je coach bent van 1 van de grootste clubs in de Premier League naar een club dat helemaal in de shit zit en waar je net vertrokken bent. Denk je werkelijk dat Kroes zo dom is?

15-02-2025 23:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.