Ajax benoemt Van Halst officieel tot tijdelijke algemeen directeur en directievoorzitter

door Bart Veenstra 366

Bron Ajax.nl

Ajax benoemt Van Halst officieel tot tijdelijke algemeen directeur en directievoorzitter

door Bart Veenstra 366

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax heeft Jan van Halst met ingang van maandag 4 september benoemd als tijdelijke algemeen directeur. Dat maakt de Amsterdamse club maandagochtend bekend via Ajax.nl. Als algemeen directeur is Van Halst ook de voorzitter van de directie.

Voor Van Halst betreft het een tijdelijke en titulaire benoeming voor de periode van 4 september tot het moment waarop Alex Kroes benoemd kan worden als algemeen directeur en directievoorzitter, zo geeft Ajax aan. Dat Van Halst tijdelijk de algemeen directeur van Ajax zou gaan worden, hing al even in de lucht na het vorige persbericht van de Amsterdamse club.

Een maand geleden maakte Ajax bekend dat het Kroes wil aanstellen als nieuwe algemeen directeur van de club. De hoofdstedelingen maakten toen tevens melding van het non-concurrentiebeding dat Kroes heeft bij AZ, de werkgever waar hij tot 1 september formeel nog in dienst was. Ajax laat weten dat het op dit moment nog altijd onduidelijk is wanneer de benoeming van Kroes kan plaatsvinden.

Van Halst treedt af als commissaris van Ajax

Als gevolg van zijn toetreding tot de directie van Ajax, treedt Van Halst per direct af als commissaris van de club. De voormalig middenvelder was pas sinds 26 mei van dit kalenderjaar lid van de Raad van Commissarissen. De RvC ziet Van Halst idealiter terugkeren als commissaris. 'vanzelfsprekend met inachtneming van de daartoe behorende procedure', besluit men.

Lees meer over:
Plaats reactie

DeMeer1976 +3095

Nou Jan gefeliciteerd en nu veel bellen met Alex 😃⚽️

05-09-2023 19:55

robertomalone +1185

Dit is toch vreemd. Er is al in de tijd van van der Sar contact geweest met Kroes. Dan weet je toch al lang dat hij dat concurrentiebeding in zijn contract heeft zitten. Dan stel je toch meteen een a.i. directeur aan en ga je daarna kijken wat er nog te onderhandelen valt. Die a.i. had drie maanden geleden al aangesteld moeten worden (en dan geen Jan van Hals).

05-09-2023 17:19

Spelvreugde +4621

Cruijff's filosofie was om eigen jeugd te laten spelen en alleen spelers te halen die een uitzonderlijke meerwaarde hadden. En als die jeugd er dan niet op tijd stond bouwde hij 'een leerjaar' in en stelde al die jonge gasten gewoon op. En leren deden ze. Het gevolg was spektakel, vaak prachtig spel en winst in de Europacup 2.

Van Gaal mocht en kon dat kunstje herhalen. Veel eigen kweek gelardeerd met slimme, gerichte, aankopen. Rijkaard terughalen was daar het mooiste voorbeeld van. Een CL winst met mooi voetbal het resultaat.

Overmars kocht wat teveel middenmaat maar over het algemeen volgde hij de leer van Johan en hij kocht Tadic en Blind in de kracht van hun leven om sturing te geven aan al die Ajax-jonkies die van TH mochten blijven spelen. Gevolg was de halve finale van de CL en het wegspelen van Europese grootmachten.

Na Marc werd het technische beleid overgenomen door Sar die samen met H2 van alles inkocht dat alleen maar de eigen jeugd in de weg zou lopen. En nu, onder toeziend oog van Jan van Halst maar zonder AD is Mislantat het zwalkende beleid van vorig seizoen aan het opruimen door vrolijk verder te zwalken. We zijn een ordinaire koopclub geworden zonder visie. Handelshuis Sven.

Cruijff en Bosz en elke echte 'Ajax-coach' zouden toptalenten als FJ, Vos, Misehouy, en Godts juist nu keihard voor de leeuwen gooien. Ze belangrijk maken. Vlieguren laten maken in Ajax 1. Heel veel vlieguren.

Natuurlijk snap ik dat het seizoen nog lang is en Steijn er een team van kan gaan maken maar daar zit ik diep in mijn hart niet eens op te wachten. Ik word liever derde met veel eigen jeugd en spectaculair voetbal dan kampioen met een Vreemdelingen Legioen en KNVB-voetbal. Ik ben toch geen Feyenoord-fan?! Al die Rotterdammers stonden in mei dronken van geluk op de Coolsingel een leger aan spelers toe te zingen die tot twee jaar terug niet eens wisten waar Rotterdam lag. Nee, ik ben geen xenofoob, integendeel, maar ik steun graag die teams waar ik een echte band mee heb. Ik ben een OG Ajax- en Cruiff-fan en loop daarom niet blind achter diegenen aan die nu toevallig de macht hebben bij Ajax. Daarbij heb ik lang gehoopt dat de intelligent overkomende Mislintat en Steijn de echte Ajax-lijn zouden gaan volgen maar daar geloof ik nu niks meer van.

Net als bij de aanstelling van Schreuder en Heitinga voorspel ik ook nu weer middelmaat en ellende, want volg de wetten van Cruijff en je zult uiteindelijk oogsten. Volg die lijn niet en het wordt niks. En het ligt niet eens direct aan Sven en Maurice want altijd geldt: "shit runs downhill". Zit het fout in de top, dan gaat het uiteindelijk fout op het veld. En oh wat zit het fout in de top. We hebben Jan van Halst als voetbalman in de RvC, we hadden no-visie Sar als AD en nu al heel lang niemand meer als AD, en we hebben een door Van Halst, Sar en een Executive Search bureau naar voren geschoven TD die op zijn beurt de coach van Sparta heeft neergezet als Ajax-coach.

Het gaat dus pas goed komen als het in de top goed zit. Een echte en intelligente Ajax-voetbalman in de RvC, een visionair als AD (ik vermoed dat Kroes dat zou kunnen zijn, maar dat moeten we nog gaan zien natuurlijk), en een type Overmars als TD. Samen kunnen die dan de lijn van Cruijff opnieuw gaan volgen. Dan volgt het succes vanzelf.

05-09-2023 00:30

Ferd +38539

Cruijff's filosofie was om eigen jeugd te laten spelen en alleen spelers te halen die een uitzonderlijke meerwaarde hadden. En als die jeugd er dan niet op tijd stond bouwde hij 'een leerjaar' in en stelde al die jonge gasten gewoon op. En leren deden ze. Het gevolg was spektakel, vaak prachtig spel en winst in de Europacup 2.

———————

en met die filosofie zouden we nu 7de staan en nooit meer Europees voetbal spelen. 2023 is wat anders dan 1986, voetbal is enorm veranderd sinds die tijd. Het Bosman arrest, het geld dat er in het voetbal omgaat, jeugdspelers die worden weggeroofd. De Cruijff filosofie, hoe nostalgisch dan ook, past niet meer in deze tijd.

Cruijff haalde ook Hennie Meijer, niet echt een speler met uitzonderlijke meerwaarde. Bovendien werd Cruijff als trainer van Ajax nooit kampioen.

05-09-2023 10:28

Spelvreugde +4621

1. Met die filosofie zouden we niet 7e staan. Dat verzin je gewoon. Onzin.

2. Ja het voetbal is veranderd, dus moet je facetten in de opleiding veranderen en hier en daar een ander type speler aantrekken dan in het verleden. De filosofie blijft hetzelfde. Juist nu. Op geld kan je het namelijk niet winnen. Als koopclub heeft Ajax geen concurrentie-voordeel. Dat zag je vorig jaar en dat zul je dit jaar weer zien. Ons voordeel zit in het opleiden en de speelstijl die er van jongs af aan wordt ingeslepen.

3. Cruijff won de Europacup 2 en legde met zijn filosofie en leerschool voor de jeugd de basis voor het team waar Van Gaal veel successen haalde.

05-09-2023 11:55

Bijgoochem +186

Zelfde kunstje deed Cruijff bij Barcelona en bracht ze terug naar de top.

05-09-2023 12:27

MarcHogervorst +35302

Ik moet het helaas eens zijn met Ferd. Dat is ook iets waardoor het voetbal gewoon lelijker is geworden. Waar je vroeger spelers kon volgen vanaf de jeugd. De goeden tot zeker halverwege hun twintigste bij Ajax bleven, is het nu een vreemdelingen legioen van flexwerkers geworden.

Dat komt vanwege EU, internationalisering, Bosman, vanwege technische mogelijkheden om bijvoorbeeld de PL wedstrijden over de hele wereld uit te zenden wat weer meer inkomsten genereerd. En dat zorgt er ook voor dat de droom van een speler is, spelen in de competitie die hij in zeg een Ghana op TV heeft gevolgd. Allemaal dikke sh!t, maar een oplossing zie ik ook niet. Behalve dan JOS, AFC of OFC aan te gaan moedigen, als beste amateur vereniging in Amsterdam.

05-09-2023 16:48

Ferd +38539

goed, 8ste, wat jij wilt joh

03-10-2023 06:20

Ferd +38539

3: je hebt het over 1987, 46 jaar terug he. Voor het vrije verkeer in de EU, voor Bosman.

03-10-2023 06:21

robertomalone +1185

Inmiddels, wat zal het zijn, een jaar of 10 geleden?, heeft Ajax een structurele, grote fout heeft gemaakt. Het heeft gebroken met de opleidingsfilosofie van Cruijff/Jonk. We hebben daarna een "shopkeeper" in Saïd Ouaali gehad. Resultaat we lopen vijf jaar achter op sommige ploegen in Nederland en nog veel meer daarbuiten.

05-09-2023 13:33

Sentinel +8936

Helemaal mee eens. Vooral mbt de eigen jeugd. Wat goed is, komt snel zei Cruijff. En gelijk had hij.

05-09-2023 18:32

MarcelvTol1971 +15383

Wat ik raar vind aan deze aanstelling
Iedereen vindt het raar, journalisten, supporters ik heb nog niemand positief gehoord over überhaupt Jan van Halst bij Ajax, laat staan als ( tijdelijk ) algemeen directeur.
En toch gebeurt het onbegrijpelijke.

04-09-2023 22:21

Mauro34 +12849

Journalisten en supporters bepalen toch ook niet wat er binnen ajax aangesteld wordt? Zou even mooi worden dan…

04-09-2023 23:52

MarcelvTol1971 +15383

Nee dat snap ik , maar waarom hebben beleidsmaatregelen altijd een volkomen ander beeld van zo iemand

05-09-2023 11:32

Jarikoning +7261

Jan doedel

04-09-2023 22:07

Jarikoning +7261

Wtf is onze club gezonken. Fucking jan van halst. Wanbeleid!
Sven idioot

04-09-2023 22:07

Geer64 +139

Bij Twente moest hij oprotten. En Sven de Duitser heeft zijn zin. Weer een lichtgewicht zodat Sven zijn gang kan gaan Jan knikt wel

04-09-2023 19:07

FelixGassenlicht +8958

Omg, het kan dus nog erger. Wat een wanbeleid toch. Nieuwe directeur gehaald, he shit, die heeft een concurrentiebeding . Dan Jantje-van-leiden maar even vragen. Die heeft immers bij Twente en Utrecht al genoeg laten zien….
En over pak m beet 6 weken zijn wij in de competitie en in Europa ook klaar. Negatief? Nee realistisch. Loop al vanaf 66 mee, dus een ervaringsdeskundige

04-09-2023 17:59

STARK +856

Is voor paar maanden, stelletje wijven hier

04-09-2023 17:22

MarcHogervorst +35302

Ligt er aan wat er in die maanden gebeurt heh. Gaat het allemaal goed, hoeft Jan alleen op de winkel te passen. Gaat het slecht, moet hij Steijn eruit gooien. Dat laatste ... zie je dat gebeuren?

05-09-2023 22:29

Hunkelaars +3365

De teloorgang van een roemrijke club in woord en beeld;
Ajax heeft Jan van Halst met ingang van maandag 4 september benoemd als tijdelijke algemeen directeur. Dat maakt de Amsterdamse club maandagochtend bekend via Ajax.nl. Als algemeen directeur is Van Halst ook de voorzitter van de directie.

Wat een vreselijke afgang gaat dit worden, waarom wordt er door de Ledenraad niet ingegrepen??

04-09-2023 17:11

RepoocElad +9927

Zoveelste beslissing de laatste maanden waar je grote vraagtekens bij kan zetten. Wat kijk ik er naar uit dat er weer rust bij Ajax is en het allemaal organizatorisch gewoon staat...

04-09-2023 17:10

Rockanje23 +37069

Nou Jan, laat je gezag eens gelden. Iedereen aan tafel. Doelstelling bepalen en vooral hoe dat bereikt moet worden. Ook even notuleren hoe vaak en op welke dagen de trainer zijn selectie compleet heeft om te trainen op automatismen, vastigheden, offensieve en defensieve spelhervattingen, looplijnen etc.
O ja, en vergeet het fysieke werk niet. Conditie en fysiek zijn ook belangrijk

04-09-2023 16:51

V12 +867

Wat een amateurclub worden we zeg. Echt een triest niveau. Beleid wordt niet gemaakt en de leidinggevenden op voetbalgebied zijn middelmaat of daaronder.

04-09-2023 16:23

marty21 +461

Lekker scoren weer voor Falentijn en Febo-mike, neem toch aan dat ze niet meer welkom zijn in de Arena?

04-09-2023 15:47

Joko +5063

Wat een zooitje is het.

04-09-2023 15:12

JesperDeVlo +5432

Ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar alles wijst erop dat de Telegraaf er baat bij heeft dat er bij Ajax zoveel mogelijk chaos ontstaat, met die hetze die ze constant voeren.

Dat doen ze niet alleen nu, maar ook in de tijd van Ten Hag (het boertje uit het Oosten) en de hetze tegen V/d Sar.

Alles om zoveel mogelijk krantjes te verkopen en dat Driessen zijn eindejaarsbonusje krijgt.

04-09-2023 14:30

Rockanje23 +37069

De Telegraaf een hetze tegen vd Sar ? Volgens mij heb ik iets gemist. Hetze tegen Ten Hag klopt wel. Schandalig zoals ze hem meerdere keren aangevallen hebben. En toen duidelijk was dat hij wegging kropen ze vuistdiep in zijn hol.

04-09-2023 14:41

wijzijndebeste123 +164151

De Telegraaf voert altijd n hetze tegen mensen die niet lekken/geen info gunnen. Dus voerden ze een hetze tegen Ten Hag (zelfs toen hij CL successen behaalde) en nu tegen Mislintat (ondanks dat hij net begonnen is en een enorme puinhoop moet opruimen).

Tegen Schreuder en Heitinga voerden ze geen hetze (ondanks de dramatische resultaten) omdat beide lekken aan de Telegraaf. Ook tegen Vd Sar is geen hetze gevoerd omdat zijn zaakwaarnemer Rob Jansen is die hen altijd informatie doorspeelt.

04-09-2023 16:06

Spielmacher +10741

Met de benoeming van die nitwit los je natuurlijk helemaal niets op. Ik had Michael Kinsbergen gevraagd e.e.a. even op te vangen en door te lichten, die man kan tenminste wat. Had je iemand gehad die ook als het met Kroes onverhoopt wat langer duurt, nog een waardevolle bijdrage kan leveren. Van Halst is daar uiteraard ongeschikt voor, die is als technisch commissaris al een lachertje en vierde of vijfde keus.

04-09-2023 14:27

JesperDeVlo +5432

Dat roept Driessen ook de hele tijd.

Ik weet niet of Driessen weet waar Michael Kinsbergen sinds 2018 werkzaam is?

Dat is namelijk dezelfde werkgever als die van Alex Kroes.

04-09-2023 14:36

Rockanje23 +37069

Nee hoor, Kinsbergen is daar alweer een poosje weg

04-09-2023 14:42

Balgevoel +30889

https://www.vi.nl/nieuws/az-en-directeur-kinsbergen-razendsnel-uit-elkaar

04-09-2023 16:12

Hunkelaars +3365

Jeroen Slob, de voormalig financieel directeur is vertrokken met slaande deuren, omdat hij het beleid spuugzat was. Zijn opvolger was Suzan Lenferink van de Bijenkorf die Marc Overmars zijn kop gekost heeft. Deels eigen schuld, maar daarna is de puinhoop steeds groter geworden. Dit is niet op te lossen met een Jantje van Halst, treintjesman Pier Eringa, KKD trainer Steijn, en de tweederangs scout die nu TD is Sven Mislintat. Vraag Van Gaal om de boel op de rit te krijgen met assistentie van Alex Kroes en Kinsbergen. Kroes heeft een concurentiebeding?
AZ staat hoger op de ladder als Ajax nu, dus?

04-09-2023 17:18

Ferd +38539

oh, nu is het plots de schuld van Susan (niet Suzan) Lenderink (en niet Lenferink, dat was Jan met z'n RUR) dat Overmars zijn leuter niet in z'n broek kon houden?

05-09-2023 10:31

Raoul14 +3092

Rest van Nederland ligt in een permanente deuk, we zijn in een krankzinnigen gesticht terecht gekomen.

04-09-2023 14:24

vanreenen +10280

Mag hopen dat die Azijn Zeikerds gauw failliet gaan. Wat een hufterig zooitje. Wel probleemloos Slotgracht naar 010 laten gaan en hem een koffer vol meegegeven metallic gescout voetballers en nu net doen of ze kaas op de kop hebben. Je zal toch maar supporter zijn met zo'n gestoorde 2hoorn.

04-09-2023 14:17

Ferd +38539

Slot had a) geen concurrentiebeding in zijn contract staan en is b) niet probleemloos vertrokken, die is op staande voet ontslagen.

05-09-2023 10:31

HupAjaxhup +88

Blij mee. Nuchtere vent en gezond verstand, in mijn optiek. Organisatie zonder algemeen directeur kan echt niet. Eerste taak voor Jan: rust brengen. Arm om Maurice heen met de mededeling dat er meer overleg zal gaan plaatsvinden tussen trainer, scouts en TD en pas bij meerderheid een 'go' volgt. Sven informeren dat dit voortaan zo gaat gebeuren en hem verantwoording laten afleggen aan Maurice en co. Dingen laten uitspreken in bijzijn van Jan. Succes Jan, je kan het.

04-09-2023 14:14

V12 +867

Jan kan helemaal niks. Zie zijn tijd bij Twente en zijn lose praatjes als analist.

04-09-2023 16:25

Intec2.0 +12427

Prima voor die 3 maanden

04-09-2023 13:54

MosesD +14683

Die ex-voetballers hebben er een zooitje van gemaakt. Een bedrijf, een voetbalclub leiden is wat anders dan een balletje hooghouden. Het is belangrijk ex-voetballers in je organisatie te hebben, maar dan hoeft niet per se op management posities. Uitzonderingen daargelaten. Ik denk dat Kroes straks een uitstekende directeur is. Tot die tijd (ik hoop uiterlijk december) kan van Halst het prima invullen.

04-09-2023 13:11

Johan4ever +10914

@Moses

Vanaf 2010 tot 2023 met ex-voetballers op management posities 7x kampioen, 2x de KNVB beker, 2x de JC schaal, EL finale en halve finale CL die wij dat jaar eigenlijk hadden moeten winnen! Na de jaren 70 en 90 was dit de meest succesvolle tijd, maar das logisch...

04-09-2023 14:06

MosesD +14683

Frank de Boer 4x kampioen mede dankzij de nog slechtere concurrentie. Trainer zonder Ajax DNA, ten Hag, was verantwoordelijk voor dat Ajax internationaal boven zichzelf uitsteeg. Sar gewoon ongeschikt, Overmars deed enkele goede aankopen, maar ook veel slechte. Jonk en Bergkamp destijds in TH totaal niet capabel. Pas toen die twee weg waren ging het beter.

04-09-2023 14:11

Johan4ever +10914

@Moses ik kan hier op reageren maar dat vind ik zonde van mijn tijd. Misschien 1 tip voor jou, ga de bijbel maar lezen...

Mijn geloof is Ajax en de JC arena is mijn kerk...

❌ ❌ ❌ 👊

04-09-2023 14:19

MosesD +14683

Tja, de realiteit is soms niet leuk. Maar het komt heus goed met Ajax. Er moest puin geruimd worden. Geduld is een schone zaak.

04-09-2023 14:31

AFCACruijff14 +161803

Prima toch. Hopelijk start Kroes snel maar van Halst kent de club ook. Lekker boeiend verder.

04-09-2023 13:11

Yo +250

Hoe zit het nou met de bestuursraad? Die zou uiterlijk 1 september vervangen worden door een nieuwe.

04-09-2023 13:09

en88ajaxfan +2125

Is heel normaal wat de RvC doet. En ook verstandig. Stelletje onnozele klootzakken die daar weer iets op aan te merken hebben! Waarschijnlijk niet meer dan de basisschool afgemaakt. Zuurpruimen.

04-09-2023 13:08

AFCCruyff +4043

Jezus man wat zitten er hier een stelletje zeikerds zeg. En maar klagen en huilen en zeiken.

04-09-2023 13:03

Gewoon Gijs +18409

Wat is de volgende move? Dat Steijn tijdelijk in de Rvc gaat en van daaruit de aankopen van Sven gaat beoordelen?

04-09-2023 13:02

artreyu10 +1246

Onze vrienden van de Telgraaf zitten nu met hun hand in hun broek deze site te bekijken en te lezen!
Ze hebben het voor elkaar er is onrust sowieso buiten Ajax.
En ze zijn al een tijdje bezig om binnen Ajax onrust te creëren en daar heeft onze trainer nu ook voor gezorgd

04-09-2023 13:00

Slang3 +45959

Heel vreemd hoe, net als met Heitinga al, mensen het woord interim niet begrijpen

04-09-2023 12:47

Gewoon Gijs +18409

hopen dat het interim blijft dan he?

punt is hier dat het doorschuuven nu is van het controlerende maar het uitvoerende orgaan, dat schuurt nogal

04-09-2023 12:57

Slang3 +45959

hoe bedoel je hopen? Er is al een AD, je moet alleen wachten tot AZ stopt met huilen.

Dat is echt niet het punt dat reacties hier onder, Instagram etc over vallen

04-09-2023 12:57

Gewoon Gijs +18409

daar heb je gelijk, maar dat vind ik wel een punt; ik had het toch anders opgelost

04-09-2023 13:03

Slang3 +45959

Ajax ook, maar dat is niet de werkelijkheid

04-09-2023 13:04

Rockanje23 +37069

Had het idee dat Heitinga het woord “interim” zelf ook niet zo goed begreep. En Edwin had het hem nog wel zo duidelijk uitgelegd !

04-09-2023 14:33

Slang3 +45959

hopelijk weet hij het nu

04-09-2023 14:35

JesperDeVlo +5432

Als ik hier die reacties lees, ben ik echt benieuwd hoe een aantal in hun eigen leven met tegenslag omgaan? Ik zou bijna het idee krijgen dat er naar de dichtbijzijnde brug wordt gelopen om er direct vanaf te springen.

In de afgelopen tientallen jaren zijn er wel meer periodes geweest dat Ajax er op verschillende fronten niet goed voorstond, maar iedere keer zijn we weer sterker teruggekomen.

04-09-2023 12:45

C14 +22423

Nee, alleen door ingrijpen Jonk en Cruijff in 2010 ging het vele malen beter, daarvoor was het sinds midden jaren '90 niks, los van wat goed gescoute spelers in de Koeman-periode, waar niet bepaald het maximale uit werd gehaald.

En na 2010 ging het al snel weer de verkeerde kant op, met name omdat Overmars en De Boer zich niet aan de afspraken hielden en hun eigen kansloze dingetje gingen doen, en de leiding geen leiding en sturing gaf, het Plan Cruijff ongetwijfeld opzettelijk liet klappen.

Zo maakt ego en geldingsdrang dat Ajax eigenlijk nooit een uitstekend lange termijnbeleid en visie kan hanteren, want ego's spelen altijd weer op, of er komt wel weer een ego binnen.

04-09-2023 12:48

Breuk +25231

That’s life

04-09-2023 12:57

C14 +22423

Ja, helaas

04-09-2023 12:58

MarcHogervorst +35302

En voorspoed ga je pas waarderen na een beetje tegenslag!

04-09-2023 12:57

Diana KLaverweide +1761

Bayern München Van Nederland waren we. PSV lag aan de afgrond , veel. Minder te besteden. En kijk wat er nu aan de hand is. 100 miljoen gekocht voor middelmaat

04-09-2023 13:07

OwenStevenDalberg +27504

Er is een groot verschil, Ajax heeft NOOIT eerder zo'n grote financiële voorsprong gehad én verspeeld! Dat is wel een groot verschil met voorgaande mindere periodes.

04-09-2023 13:14

Mez +437

Chaos is nu al compleet

04-09-2023 12:36

Sti Jn +3101

Nee hoor gewoon een interim, met voetbalachtergrond.

04-09-2023 12:38

MichelKudus +4812

Is er al een artikel over wie Ajax de komende 2 weken kwijt is aan interlands? Ben er toch wel benieuwd naar of we een beetje kunnen bouwen!

04-09-2023 12:35

RJB1979 +25820

Ik ben naar exact hetzelfde op zoek.

04-09-2023 12:37

Aankoper +1778

Deze spelers zullen interlandverplichtingen hebben:
Sutalo
Hato
Sosa
ASE
Rensch
Gaaei
Mannsverk
Tahirovic
Taylor
Berghuis
Forbs
Brobbey
Mikautadze

04-09-2023 12:44

MichelKudus +4812

Pffff nu heb ik nog minder vertrouwen in het drieluik na half september...😭

04-09-2023 12:53

Aankoper +1778

Jep, schrok er ook van. Komende 3 wedstrijden zullen klote worden, hopelijk kun je volgende week een aantal dagen goed trainen alvorens twente op de agenda staat..

04-09-2023 13:06

Helmond1970 +1155

Man man triest

04-09-2023 12:29

Diana KLaverweide +1761

Beursgenoteerd bedrijf, gerund door een lichtgewicht. Wat is er met ons Ajax aan de gang. Vsn halve finale cl, gevreesd in Europa naar dit . Triest

04-09-2023 12:26

Red Devil +3604

Het wordt er alleenmaar triester op bij Ajax.

04-09-2023 12:24

Ajax114 +1706

Dit tekent de hele teloorgang van Ajax, Jan van Halst de hoogste baas van Ajax. Dieper kan de club niet zinken. De man die helemaal niets kan behalve open deuren intrappen en zo correct mogelijk proberen over te komen en alles maar dan ook werkelijk alles doet voor geld.

04-09-2023 12:21

pafo +1131

En nu is er een Algemeen Directeur maar alle transfer zaken zijn gedaan.
Pffffff
V.d. Vaart, Sneijder, van Basten, Rijkaard, Jonk sta op en neem het heft in handen deze club van bestuurders hebben er een puinzooi van gemaakt.
Ajax voor de Ajacieden
en niet voor de zogenaamde bestuurders die geen voetbalervaring hebben.

04-09-2023 12:21

Ajax114 +1706

Het valt mij tegen dat de "echte Ajacieden" het hebben laten afweten om de functie in de RVC te accepteren. Al was het alleen al om de master of disaster en geldwolf Jan van Halst buiten de deur te kunnen houden .

04-09-2023 12:23

pedder12 +1454

Zou mooi zijn als er een aantal van komen!

04-09-2023 12:26

Nr.10 +111236

@pafo. De gasten die jij noemt zijn bijna allemaal benaderd voor verschillende functies, waaronder van Basten en Rijkaard nota bene voor de functie van van Halst in de RvC, maar hebben bedankt. Op Rijkaard na zoeken ze ook allemaal de publiciteit om wel te zeiken van de kantlijn.

04-09-2023 12:28

Mokum31 +6132

van Halst man man

04-09-2023 12:17

31xAjax +7950

Best case scenario zou zijn als ze nu wel een goede commissaris technische zaken vinden dat van Halst dan niet terugkeert in de RVC. En zodra Kroes beschikbaar is slaan we 2 vliegen in 1 klap. Exit van Halst.

Maar tot die tijd hebben we wel zowel een incapabele AD als TD. We kunnen alleen maar hopen dat Menzo Geelen en Susan Lenferink het bijltje er niet bij neergooien na zoveel bestuurlijke onkunde....

04-09-2023 11:56

Danielson +50469

Sudan Lenferink: daar heb je de Arabische connectie!

04-09-2023 12:14

Frank410 +605

Zelfs ''FC Lichtgewicht'' dekt de lading niet meer

04-09-2023 11:54

Nr.10 +111236

Je wil sowieso een intern iemand, want je weet niet precies hoe lang het gaat duren dus je wil iemand die zodra Kroes komt ook direct weer plaats kan maken, én je weet dat het maximaal een jaar duurt en iemand van buiten moet eerst weer z’n weg vinden in de club.
Voordeel aan van Halst is dat je geen significante vacature elders creëert, want nu de transferwindow voorbij is zal het werk van technisch commissaris even een paar maanden veel minder voorstellen.
Verder zal er natuurlijk gewoon dagelijks overleg zijn met Kroes, die is al weg bij AZ dus is gewoon beschikbaar.

04-09-2023 11:49

Pantelinho +2606

Ik ben voorlopig weer even klaar met deze site. Discussie en opbouwende kritiek is ver te zoeken, lijkt wel of hier alleen nog maar successupporters zitten. Zelfs een man city had tijd nodig om een nieuw elftal te laten draaien maar dat begrijpen ze hier niet. Is er ook een andere ajax fansite waar wel gewoon normaal word gepraat over ajax?

04-09-2023 11:39

debalisrond95 +2324

Ja helemaal mee eens. De hoeveelheid gal wat hier gespuwd ook wordt is echt niet normaal. Zoals ik gister ook al zei kritiek is terecht en mag je geven. Maar dit is gewoon woede en frustratie uiten en heeft niks te maken met voetbal visie.

04-09-2023 11:43

robertomalone +1185

Het heeft alles te maken met voetbal visie, dat is alleen een heel andere dan de jouwe en die van velen momenteel hier op AS.

05-09-2023 17:23

Mijnclub33x +9922

Ja, helaas mogen ook 'supporters' met een verstandelijke beperking reageren. En dan krijg je korte londjes reacties. Zijn niet in staat om genuanceerd over een onderwerp te schrijven.

04-09-2023 11:48

Nr.10 +111236

Het gaat weer eventjes moeilijk hè, dus alle trolletjes zien hun kans vrij en komen gretig uit hun holletjes.

04-09-2023 11:51

Nr.10 +111236

‘ dus als je kritisch bent, ben je automatisch een troll?’

Wat een rare interpretatie van wat ik zeg!
Er zijn genoeg mensen die kritisch zijn, waaronder ikzelf (!), en geen trol. Én daarnaast zijn er ook accounts die alleen maar lopen te trollen.
Was dat zo ingewikkeld? Dat is wat ik zeg.

04-09-2023 12:20

Ajax114 +1706

Je doet of je het alleenrecht hebt hier.

04-09-2023 12:25

Nr.10 +111236

Dit is een nóg vreemdere interpretatie van wat ik zeg. Ik begrijp niet eens wat je hiermee bedoelt…?

04-09-2023 12:26

Antonny +640

Sommige trollen doen het wel heel opzichtig. Niets deugt, iedereen doet het expres én is incompetent, en de concurrentie doet alles alleen nog maar goed. Wat een leven heb je dan….

04-09-2023 18:18

AjaxAdvocaat +12687

Ben het helemaal met je eens dat Ajax tijd nodig heeft, maar ik ben gewoon oprecht bezorgd of Steijn wel de juiste keuze is om een team mee op te bouwen. Als je vrijwel een compleet nieuw elftal neerzet wat meerendeel bestaat uit niet-Nederlanders dan lijkt het me bijv toch wel nice als je de trainingen in het Engels doet, maar als ik dan hoor dat Steijn koppig bij het Nederlands blijft beginnen mijn eerste twijfels al te komen.

Denk oprecht dat Steijn gewoon lichtgewicht is en dat deze stap net ff te vroeg in zijn carriere komt

04-09-2023 12:06

Ajax114 +1706

Daar waren de meesten het meteen na zijn aanstelling al over eens. Ik weet nog de voorspellingen hier in juni dat het eind september al onrustig zijn en helaas komen de voorspellingen volledig uit.

04-09-2023 12:26

Antonny +640

Eens, het is een spannende aanstelling. Helaas is elke trainer een grote gok. Schreuder was het genie achter Ten Hag, weet je nog? PB is ook niet de verlosser, die begint vaak goed waarna het gestaag minder goed gaat. Misschien had hij het dit keer geweldig gedaan… misschien ook niet.

04-09-2023 18:22

Ricoteb +53174

Mensen laten zich te veel leiden door de Telegraaf. En dat is ook niet vreemd, want zelfs Steijn blijft dat stoken lekker voeden. Op deze manier laat Ajax niet zien dat het een eenheid is, en dat zorgt voor nogal wat stress

04-09-2023 12:10

Nr.10 +111236

Steijn laat het helaas afweten wat dat betreft.

04-09-2023 12:29

Ricoteb +53174

Denk nog eerder dat ie het opzettelijk doet. Steijn is ook goed met Verweij hè

04-09-2023 17:06

Antonny +640

Tuurlijk, hij maakt het graag moeilijker voor zichzelf 🙄

04-09-2023 18:22

Ricoteb +53174

Hoe maakt ie het precies moeilijker voor zichzelf? Hij maakt zelf gister meerdere tactische blunders, en door zijn gezanik wordt er enkel gesproken over de aankopen en over Mislintat.

04-09-2023 21:09

robertomalone +1185

Dat was deze, totdat de stroming die helemaal akkoord is met de nieuwe lijn binnen Ajax de overhand kregen. Degenen met een romantische, onrealistische kijk op Ajax zoals MosesD het zo mooi noemt (zoals ik) zijn enorm gefrustreerd dat de club zoals zij ervan houden, naar de klote wordt geholpen.

05-09-2023 17:21

Starring +4697

11. Ajax
18. Jong Ajax

De huidige situatie vraagt om een krachtige leider met succesvolle voetbalvaring. Nee, wij stellen een lichtgewicht aan die bijna overal is mislukt. Met beetje pech blijft Van Halst aan tot september 2024, de termijn dat de concurrentiebeding van Alex Kroes afloopt.

Jongens, de gifbeker is helaas nog lang niet leeg. Daar laat ik het bij.

04-09-2023 11:36

Nr.10 +111236

Dank dat je het beperkt houdt en er geen langer verhaal van hebt gemaakt!

04-09-2023 11:52

Starring +4697

Dank voor je nuttige bijdrage.

04-09-2023 11:55

Nr.10 +111236

Ik ben de beroerdste niet!

04-09-2023 12:01

Nr.10 +111236

Tja als jij niet tegen een plagerijtje kan, dan weet ik niet zo goed wat ik daar aan kan doen Johan4ever.

04-09-2023 12:30

Mv9494 +16636

Ik ben overigens niet tegen Van Halst. Nu ik nadenk lijkt het me logisch dat Kroes Van Halst gewoon adviseert in beslissingen. Lijkt me heel onlogisch dat Halst eigen beslissingen neemt en Kroes weer andere

04-09-2023 11:35

Nr.10 +111236

Natuurlijk, die zullen gewoon op dagelijkse basis overleggen. Kroes is al klaar bij AZ dus is beschikbaar. Hij zal niet in de Arena komen want dan krijg je nog meer gezeik, maar Jantje heeft gewoon zijn nummer natuurlijk.

04-09-2023 11:53

Libero +19165

Allebei een zak vol burners en na ieder gesprek het toestel vernietigen. xD

04-09-2023 13:21

Suavimani +12000

Van Halst kan nu niet meer terugkeren als Commissaris technische zaken. Is in strijd met good governance. Dus misschien wordt dit nu gebruikt als excuus om hem buiten te werken.

04-09-2023 11:29

debalisrond95 +2324

Dat is klinklare onzin, op het moment dat zowel RVc als RVA toestemming daarvoor heeft kan dat gewoon

04-09-2023 11:46

Suavimani +12000

De RvC controleert de RvB. Van Halst is in de RvB gaan zitten. Als hij per december terugkeert in zijn rol als commissaris, moet hij over seizoen 23/24 zijn eigen beleid controleren. Dan heb je de schijn van belangenverstrengeling aardig tegen. Moet je absoluut niet willen als beursgenoteerde onderneming.

Maar ok, klinkklare onzin dus. Prima 👍

04-09-2023 20:51

Nr.10 +111236

Haha natuurlijk niet man, van Halst gaat dit toch niet voor korte tijd even waarnemen als hij daarna niet meer in de RvC kan 😂

04-09-2023 11:56

Hans.D88 +3780

Nou ja, hangt er wel van af hoe lang dit grapje gaat duren. Als Kroes niet per 1 januari aan het werk kan, dan vind ik het niet verantwoord om van Halst als AD te houden en daarna in de RvC te laten terugkeren. Je eigen beslissingen toetsen kan natuurlijk niet.

04-09-2023 12:51

Suavimani +12000

Precies, jij snapt het 👌

04-09-2023 20:52

j0rnnn +5104

Mooi. En daarna wegwezen. Nu we de RvC betalen, kunnen we echte oud topspelers benaderen. Ik zou Seedorf ideaal vinden.

04-09-2023 11:27

Vik86 +42397

Wat weet je van zijn kwaliteiten?

04-09-2023 11:28

DeWijsneus +25725

Penalties zijn wat minder. Verder weet ik er niet zo veel over.

04-09-2023 11:31

Vik86 +42397

Haha tegen turkije en Frankrijk..

04-09-2023 11:31

MichelAngelo66 +22258

Vik, Niet dat ik Seedorf zie zitten, maar je bent interessant aan het doen. Wat weet jij van de kwaliteiten van anderen?

04-09-2023 11:38

Vik86 +42397

Ben niet interessant aan het doen, ik vraag iets..

04-09-2023 11:39

Duggoutdennis +6346

Waarom is dat interessant doen inderdaad? Wat maakt hem geschikter dan? Wij weten allen (wellicht een uitzondering daargelaten maar dat is ook altijd maar de vraag) toch niets van de kwaliteiten van de huidige leden, net zo min of Seedorf het beter zou doen..

04-09-2023 11:56

Libero +19165

Misschien staat hier e.e.a. tussen wat je nog niet wist.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Clarence_Seedorf#Andere_activiteiten
Hij heeft of had ook nog meerdere restaurants in zijn portefeuille.

04-09-2023 12:00

Tonymacaroni +778

Restaurants ?
Kunnen we ook Won Jip vragen.

04-09-2023 12:12

Nr.10 +111236

Bij veel van die oud topspelers is het zogeheten Ajax dna blijkbaar een beetje verwaterd, want er zijn er heel veel benaderd en die hebben allemaal vriendelijk bedankt. Sommigen zitten nog wel op tv de club af te zeiken ondertussen (hoi Marco!).

04-09-2023 11:57

Ajaxfan31183 +16391

Tis toch eigenlijk van de zotte, niet dat Jantje er niets aan kan doen dat hij eigenlijk ongeschikt is als algemeen directeur, maar dat az die deed per direct Arne slot ontslaan omdat hij met Feyenoord deed praten, en ajax komt om de hoek kijken om te praten met Alex kroes vw de de functie algemeen directeur en az loopt zo moeilijk te doen

04-09-2023 11:24

Vik86 +42397

Sommige denken echt dat kroes mislintat er uit gaat gooien.. Ik denk dat ze van een koude kermis thuis gaan komen.. Ajax heeft bijna alleen maar jeugdige spelers gehaald, de jeugd krijgt een kans, mislintat heeft de salarissen gesaneerd, hij en De lang gaan nu bezig met de scouting.. Ik denk zelf dat kroes en mislintat juist een duo gaan vormen..

04-09-2023 11:23

Nr.10 +111236

Met Kroes, Mislintat, Geelen, Hendriks en Lenderink hebben we straks eindelijk weer een complete, en ook een capabele, ervaren en veelzijdige directie staan, die hopelijk vele jaren mee kan.

04-09-2023 11:59

Vik86 +42397

Jaa dat sowieso..

04-09-2023 11:59

Mv9494 +16636

1e beslissing: trap Steijn eruit

04-09-2023 11:23

Vik86 +42397

Laten we hem tot feyenoord de kans geven..

04-09-2023 11:31

Mv9494 +16636

is goed

04-09-2023 11:35

Veli +1991

Kroes kan zelfs op de achtergrond mee functioneren en betrokken zijn bij beslissingen.
Een goede tussentijdse oplossing!

04-09-2023 11:17

j0rnnn +5104

Nee dat kan niet. Want als az vermoed dat hij ook maar iets doet voor Ajax, dan hebben ze de jackpot.

04-09-2023 11:29

Nr.10 +111236

AZ kan moeilijk zijn telefoon aftappen hè.

04-09-2023 12:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.